سفیر ایران در قرقیزستان : برخی دولت ها با کمک خود از  نسل کشی توسط رژیم صهیونیستی حمایت می کنند

  4020921107

سفیر ایران در قرقیزستان در دیدار با الکساندر ریابوشکین مدیر عامل خانه انتشار و عصر بیشکک بر ضرورت حمایت از مردم غزه تاکید کرد .

سفیر ایران در قرقیزستان : برخی دولت ها با کمک خود از  نسل کشی توسط رژیم صهیونیستی حمایت می کنند


در این دیدار که  در بخشی از آن بر گسترش همکاری های قرقیزستان و ایران در حوزه رسانه تاکید شد، حسین یادگاری سفیر ایران در قرقیزستان اظهار داشت: خبرگزاری دولتی در ایران آژانس ایرنا است اما تعداد زیادی رسانه نوشتاری و آنلاین، تصویری عمومی و خصوصی به علاوه شبکه بزرگ رادیویی و تلویزیونی فعالیت دارند. برخی از رسانه ها در کشور وابستگی حزبی دارند و اکثر احزاب سیاسی در ایران منابع اطلاع رسانی خود را دارند. 

شبکه های اجتماعی هم در ایران بسیار محبوب هستند. ده ها میلیون  ایرانی روزانه با گوشی های هوشمند از شبکه های اجتماعی داخلی و خارجی استفاده می کنند و تعداد کاربران همواره در حال افزایش است. 

یادگاری درباره محورهای کلیدی سیاست خارجی تهران خاطر نشان کرد: دیدگاه های ایران و قرقیزستان درباره مسایل بین المللی در بسیاری موارد با هم منطبق است. وی توسعه همکاری های علمی، آموزشی و فرهنگی را بسیار مهم دانست که موجب شناخت متقابل و تقویت تعامل میان کشورها خواهد شد. 

این دیپلمات ایرانی اظهار داشت: چندی پیش با اسقف اعظم بیشکک و قرقیزستان دیدار کردم. از گفتگوی ما مشخص شد که ارزش های ما در مسائل دینی و عقیدتی مشابه و نزدیک است. من گفتم حضور در کلیسا، مسجد و یا هر جایی که از وجود خدا صحبت کند آرامش خاصی به انسان می دهد. نگرانی های ما درباره رخدادهای جاری در سطح جهانی نیز یکسان بود. یکی از نگرانی ها عدم توجه کافی به ارزش های اخلاقی و تربیت جوانان است. 
وی همچنین با این دیدگاه موافق بود که کشتارهایی که در نوار غزه رخ می دهد با تمام ارزش های تمام ادیان الهی از جمله یهودیت مغایرت دارد. ایران با تمامی سازمان های تروریستی ، و  تمامی سازمان هایی که می خواهند چیزهایی را خلاف اصول اخلاقی به مردم تحمیل کند مخالف است.

 الکساندر ریابوشکین از سفیر  ایران درباره حوادث غزه به ویژه بعد از آخرین اقدام اسراییل در نسل کشی غیر نظامیان و بمباران غزه پرسید. یادگاری عملکرد اسراییل را با اقدامات سازمان تروریستی داعش مقایسه کرد وگفت:  تروریست های داعش در عراق و سوریه هزاران انسان بی گناه را کشتند کودکان و زنان را در قفس انداخته و با شکنجه آنها را کشتند. و در هر شهری که به تصرف در می آوردند کشتار جمعی راه می انداختند. متاسفانه اسراییل نیز همین کار را می کند. در  زمان داعش، کشورهای غربی و آمریکا گفتند با سازمان های تروریستی مانند داعش و این گونه اقدامات غیر قانونی مقابله خواهند کرد. اما برخی دولت ها امروز با کمک های مالی و نظامی از  نسل کشی جدید توسط رژیم صهیونیستی حمایت می کنند.

سفیر ایران اضافه کرد: ظرف مدت دو ماه درگیری نظامی ارتش اسراییل 16 هزار نفر از جمله 6 هزار کودک را کشت که البته آنها با اسراییل نجنگیده بودند. دبیرکل سازمان ملل حتی غزه را قبرستان کودکان نامید. لذابه چه دلیلی باید میان اقدامات اسراییل و داعش تفاوت قائل شد؟ 

یادگاری تاکید کرد: نوار غزه بیش از 15 سال است که تصرف، مسدود و تقریبا به طور کامل از کمک های اقتصادی  بشر دوستانه محروم بوده است. در نتیجه محاصره، شرایط زندگی مردم در این زندان چند میلیونی محدود شده است. سطح امنیت غذایی بسیار پایین است و کمبود آب آشامیدنی سالم وجود دارد. بیمارستان ها دچار کمبود تجهیزات، دارو و پزشک هستند. و شرایط زندگی به طور فزاینده ای وخیم می شود. وجود مردم در این قلمرو محدود کلا زیر سوال بود. چقدر می شود این مسئله را تحمل کرد؟ 
وی افزود : با این حال امروز اسراییل وضعیت را برای جنایات خود علیه مردم فلسطین به گونه ای توجیه می کند که آنها ظاهرا از خود دفاع می کنند. اما هیچ سازمانی در جهان امروز نمی تواند حقایق واقعی را تکذیب کند که امروز اسراییل همه را در فلسطین می کشد چه بزرگسالان و چه کودکان را. اسراییل به پناهگاه ای سازمان ملل، بیمارستان ها، مساجد و ساختمان های مسکونی حمله موشکی انجام می دهد. برای همه روشن است که این اقدامات تروریستی است. 

سفیر اظهار داشت:  ایران  از فلسطین حمایت خواهد کرد زیرا این یک مسئولیت انسانی است و دولت ما معتقد است اگر ظلمی وجود دارد باید با آن مبارزه کنیم و ما تروریسم را محکوم می کنیم.

او اضافه کرد :از گذشته شایعه ای وجود داشت یا برخی تحلیل می کردند که از ده ها سال پیش چون برخی در اروپا و آمریکا از یهودیان تندرو ناراضی و نگران بودند تلاش کردند آنها را از قلمرو مرزهای خود دور کنند لذا صهیونیسم را به سمت خاورمیانه هدایت کردند تا هم از آنها در امان باشند و هم از آنها به عنوان ابزار استفاده کنند. امروزه با دیدن این جنایت ها در غزه بیشتر متوجه می شویم که آن شایعات بدون دلیل و بی اساس نبوده است و کشورهای غربی واقعا از صهیونیست ها می ترسیده اند و شاید نفرت داشته اند و با تشکیل اسرائیل، این خطر بزرگ را از مردم خود دور کرده اند. و امروزه پس از ۷۵ سال علت نگرانی برخی کشورهای غربی از صهیونیست ها بیشتر مشخص شده است.
 

مدیر عامل خانه انتشار و عصر بیشکک پرسید آیا نمایندگان جامعه مذهبی یهودیان که از دیر باز در ایران حضور داشته اند، مورد ظلم و ستم قرار نمی گیرند؟  سفیر ایران پاسخ داد:  چندین جامعه مذهبی از جمله یهودیان در کشور وجود دارد. و دولت با فعالیت هیچ یک از آنها مشکلی ندارد.  " ما ارزش های دینی و اعتقادی مشترکی داریم. نمایندگان تمامی جوامع – مردم ما هستند. و مشکل اکنون " یهودیت" نیست بلکه "صهیونیسم" است. این رژیم صهیونیستی در اسراییل است که امروز این کشور را هدایت می کند. و حاکمان آن هیچ وجه اشتراکی با دین انسانی مانند یهودیت ندارند. آیا یهودیت کشتن را مجاز می داند؟

وی تصریح کرد: ما تحت هیچ شرایطی یهودیان خود را با صهیونیستهایی که در اسراییل هستند در یک خط قرار نمی دهیم. یهودیان ما پیروان واقعی این دین و مردمی بسیار صلح طلب و مثبت هستند. و همچنین مخالف تمام ظلم ها و قتل هایی هستند که اسراییل در غزه انجام می دهد. 
 الکساندر ریابوشکین در پایان اظهار داشت: خبرگزاری وچرنی بیشکک آماده است تا مواضع ایران را در تمامی موضوعات اعلام کند و با همکاران آژانس های خبری ایرانی همکاری نزدیک داشته باشد. که بی شک به نزدیک شدن مردم ما به یکدیگر و تقویت همکاری های بین قرقیزستان و ایران کمک خواهد کرد. 

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. همه چیز برای فروش !

  2. ابلاغ قانون همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تا دو هفته دیگر

  3. سردار رادان: رسیدگی به وضعیت حجاب مطالبه مردمی بود

  4. شهادت رئیسی و خودفرهیخته پنداری برخی از ما !

  5. رئیس‌جمهور بعدی چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  6. نظرات برگزیده مخاطبان الف: آیا برخورد با زورگیران و سارقان مطالبه مردمی نیست؟/ ترکیه فقط برای پهپاد خودش تبلیغ کرد

  7. آرایش انتخاباتی جناح‌های سیاسی در آستانه انتخابات/ اصلاح‌طلبان به موقعیت ۹۲ برمی‌گردند؟!

  8. احساس تکلیف کافی نیست

  9. برای مقاصد خود، از شهادت رئیس‌جمهوری هم نمی‌گذرند!

  10. علی لاریجانی اعلام کاندیداتوری کرد

  11. کیهان خطاب به لاریجانی: افتادن در تله برجام و برجامیزاسیون آمریکا و انگلیس، ارتفاع پست بود؛ پست‌ترین ارتفاع

  12. لطفاً شوق خدمت نداشته باشید!

  13. سعید جلیلی کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری می‌شود

  14. مشاهده اوضاع اقتصادی تاب تحمل را از هر انسان مسوول سلب کرده است

  15. بی‌تفاوتی به فقدان رئیس‌جمهور و تلقی فانتزی از امر ملّی

  16. حماس با دمپایی، اسیر اسرائیلی می‌گیرد

  17. یک عکس و یک دنیا حرف!....

  18. علی لاریجانی: زمانی برای از دست دادن نداریم / مشکلات کشور حل‌ شدنی است

  19. «بیژن زنگنه» با این کارنامه رویش می‌شود نسخه هم بپیچد؟!

  20. فرانکنشتاین خاورمیانه!

  21. تهران ۲۰۰۰ مسجد کم دارد

  22. عبدالحمید خیرخواه اسرائیل شد!

  23. سعید جلیلی داوطلب کاندیداتوری انتخابات ریاست جمهوری شد

  24. پیشنهاد عجیب شریعتمداری به شورای نگهبان/ ابقای قالیباف در ریاست مجلس / آخرین گمانه‌زنی‌های انتخاباتی

  25. توضیح لاریجانی درباره استفاده از یک هشتگ شائبه‌برانگیز

پربحث‌های هفته

  1. همه چیز برای فروش !

  2. رئیس‌جمهور بعدی چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: آیا برخورد با زورگیران و سارقان مطالبه مردمی نیست؟/ ترکیه فقط برای پهپاد خودش تبلیغ کرد

  4. آرایش انتخاباتی جناح‌های سیاسی در آستانه انتخابات/ اصلاح‌طلبان به موقعیت ۹۲ برمی‌گردند؟!

  5. برای مقاصد خود، از شهادت رئیس‌جمهوری هم نمی‌گذرند!

  6. علی لاریجانی اعلام کاندیداتوری کرد

  7. کیهان خطاب به لاریجانی: افتادن در تله برجام و برجامیزاسیون آمریکا و انگلیس، ارتفاع پست بود؛ پست‌ترین ارتفاع

  8. لطفاً شوق خدمت نداشته باشید!

  9. سعید جلیلی کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری می‌شود

  10. مشاهده اوضاع اقتصادی تاب تحمل را از هر انسان مسوول سلب کرده است

  11. بی‌تفاوتی به فقدان رئیس‌جمهور و تلقی فانتزی از امر ملّی

  12. علی لاریجانی: زمانی برای از دست دادن نداریم / مشکلات کشور حل‌ شدنی است

  13. عبدالحمید خیرخواه اسرائیل شد!

  14. سعید جلیلی داوطلب کاندیداتوری انتخابات ریاست جمهوری شد

  15. پیشنهاد عجیب شریعتمداری به شورای نگهبان/ ابقای قالیباف در ریاست مجلس / آخرین گمانه‌زنی‌های انتخاباتی

  16. توضیح لاریجانی درباره استفاده از یک هشتگ شائبه‌برانگیز

  17. مانع عبور و‌ مرور غیرمجاز در استان سیستان‌و‌بلوچستان هستیم

  18. و باز هم اعتبارنامه تاج گردون‌!

  19. "محسن هاشمی" کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری می‌شود

  20. تردید علی لاریجانی برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری 

  21. قالیباف مجدد بر کرسی ریاست مجلس نشست

  22. اظهارات «آذری‌جهرمی» درباره ورود خود به عرصه انتخابات ریاست‌جمهوری

  23. بازگشت دوباره سعید جلیلی به میدان انتخابات/ روایت باهنر از پوست‌اندازی گروه‌های سیاسی

  24. دعوت خاتمی از چهره‌های اصلاح‌طلب به کاندیداتوری

  25. حسین شریعتمداری: آن روز دیده بودم این فتنه‌ها که برخاست

آخرین عناوین