۲۰ درصد افزایش حقوق یا ۲۵ درصد کاهش ارزش پول؟!

گروه تعاملی الف،   4021128018 ۵۷ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳۹ تکراری یا غیرقابل انتشار
 ۲۰ درصد افزایش حقوق یا ۲۵ درصد کاهش ارزش پول؟!

گروه تعاملی الف - غلامرضا بنی اسدی:

اگر هر کس درست سر جای خود باشد، همه چیز درست می‌شود. مشکلات جایی پدید می‌آید و رو به افزایش می‌نهد که افراد سر جای خود نباشند. بهترین آدم و متعبد‌ترین و خوش اخلاق‌ترین هم که باشند اگر در جایگاه بایسته قرار نگیرند، باز چندان کار را نمی‌توانند پیش ببرند. تجربه زیستی ما می‌گوید همان‌طور که هر قفلی را کلیدی است و با کلید دیگر گشوده نمی‌شود، مسئولیت‌ها هم هر کدام آدم خود را می‌طلبند.

مطلوب شدنِ وضعیت هم نتیجه کاردانی کارگزاران است و الا اوضاع چنان می‌شود که افزایشِ حقوق هم اتفاق می‌افتد اما با کاهش اعتبار مواجه می‌شویم. حکایت می‌شود این که مسئولان با سرِ فراز کرده و سینه ستبر در برابر دوربین‌ها قرار می‌گیرند و از افزایشِ 20 در صدی حقوق‌ها می‌گویند اما با وجود تورمِ 45 درصدی می‌رسیم به این گزاره واقعی که ما در سالِ آینده، 25 درصد فقیرتر خواهیم شد: این افزایش 20 درصدی حقوق است یا کاهشِ 25 درصدی اعتبار؟

بنده خدایی نوشته بود نگویید 20 درصد افزایش، بگویید 25 درصد کاهش. این همه بار روانی نا به جا ایجاد نکنید. بیراه هم نمی‌گفت. وقتی قدرت خرید کاهش می‌یابد، افزایش عددی حقوق چه دردی را می‌تواند دوا کند؟ اگر مسئولان درست در جای خود باشند این مسائل را نه تنها بهتر از ما می‌فهمند که جواب هم برایش پیدا می‌کنند

. من قصد ارزش‌گذاری و حتی نمره‌دهی پای کارنامه مسئولان را ندارم، فقط بزرگواران را به خوانش مطلبی که برایم جالب بود دعوت می‌کنم:
"مایکل فلپس، بزرگترین شناگر تاریخ قدش 194 سانتی متر است. یوسین بولت هم بزرگترین دونده تاریخ هم 194 سانتی متر قد دارد. اما اگر این دو نفر جا به جا می‌‌شدند نه فلپس بزرگترین شناگر تاریخ می‌شد و نه بولت بزرگترین دونده تاریخ" دلیلش هم چنین نوشته شده بود که "فلپس بالاتنه بلند و پایین تنه کوتاهی دارد و این باعث می‌شود سریعتراز بقیه خودش را در آب رو به جلو هل بدهد و برعکس، بولت پایین تنه بلند و بالاتنه کوتاهی دارد و باعث می‌شود بتواند گام‌هایش را بلندتر از بقیه بردارد." می‌شود نتیجه گرفت اولین شرط بهترین بودن این است که افراد در بهترین جای ممکن، قرار بگیرند. در درست‌ترین جایی که با توان و دانش شان همراستا باشد. به تحصیلات و رشته و تخصص و کارنامه متولیان امور که نگاه کنیم خواهیم فهمید که چند درصدشان در جای خود قرار دارند. وضعیتِ جامعه می‌گوید خیلی‌ها جا به جا مسئولیت‌ها را پذیرفته‌اند. تا هرکس در جای خود قرار نگیرد در شرایطِ ما مردم هم چیزی زیاد تغییر نخواهد کرد حتی اگر مسئولان زیادی تغییر کنند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۳۹۰۹۱۶۰۹:۵۵:۳۳ ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
با کاهش ارزش پول ملی افزایش حقوق هیچ ارزشی ندارد و مردم فقیر تر از قبل می شوند.
ناشناس۳۳۹۰۹۲۰۰۹:۵۸:۳۹ ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
این کار دولت اسمش کره گرفتن از آب است ،چگونه میشود به دولتهایی که حتی از افزایش ظاهری دستمزدها عایدی نجومی بدست میآورند اعتماد کرد ؟!
ناشناس۳۳۹۱۴۳۴۱۸:۴۷:۴۳ ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
تورم مالیات پنهان است که دولت از ملت میگیرد.
ناشناس۳۳۹۰۹۳۷۱۰:۱۳:۰۲ ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
شما اول بگو سرکوب دلار را پایان دهند آن وقت دنبال افزایش حقوق بر مبنای تورم باش وگرنه نمی شود که هم با ارز پاشی و... پایین نگه داشت و هم افزایش حقوق مساوی با تورم که آن هم قطعا با چاپ پول بدون پشتوانه خواهد بود انجام شود در ضمن همین دستکاری ها در اقتصاد است که تورم بالا درست کرده و به دنبال ان افزایش حقوق هم کمتر از تورم حال به هر بهانه ای!!!!
ناشناس۳۳۹۰۹۷۵۱۰:۴۴:۳۹ ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
و ظاهرا پلکانی هست کم حقوق بگیر ها تا 40 درصد افزایش داده می شود و بالاترین حقوق کمتر
مصطفی۳۳۹۰۹۹۶۱۰:۵۸:۰۴ ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
بابا بس کنید این صحبت های کلیشه ای رو . عمری هست ما رو سرکار گذاشتید با این الفاظ گمراه کننده . سرکوب دلار !!! باید جلوی رسانه های مغرض و فرصت طلب و افراد اینچنینی رو گرفت که به انتظارات تورمی مردم دامن نزنند وگرنه ثبات قیمت دلار اولین مولفه برای ایجاد ثبات در بازار و کشور هست .
ناشناس۳۳۹۱۰۲۳۱۱:۲۶:۴۵ ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
تورم کشورها نرخ ارز را می سازند تورم ایران 40 درصد و تورم آمریکا 5 درصدی یعنی 35 درصد افزایش نسبت به سال قبل همان طوری که تورم ترکیه بیشتر از ایران هست و لیر در ایران پایین می آید چون دولت ترکیه سرکوب ارزی نمی کند اما دولت های شما از 20 سال قبل چندین سال سرکوب ارزی می کنند و بعد فنر آن جمع که می شود و همراه تحریم که می شود یکجا و در عرض یکی دوسال بالا می رود ولی حقوق ها کمتر افزایش دادن در آن سال‌ها اما در سال هایی که سرکوب ارزی می شود تا دوبرابر تورم افزایش حقوق هم می دهند به خاطر اینکه درآمدهای نفتی در این چند دهه خیلی بالا رفته!! اما دولت هایی داشتیم از عمد ارزش پولشان را پایین نگه می دارند با اینکه تورم آنها هم هم‌تراز هست آن هم به خاطر صادرات مانند چین البته نه با درصدهاي بالا که نرخ ارز با فاصله بیاندازند بلکه با درصد های کم
ناشناس۳۳۹۱۴۳۸۱۸:۵۰:۴۸ ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
میشه اقتصاد رو ساخت اگر مدیر با سواد سر کار باشه
مهران۳۳۹۱۸۶۲۰۸:۲۹:۵۷ ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
جالبه دولت اگر جلوی کاهش ارزش پول رو نگیره میگید چرا کنترل نکرده اگر جلوش رو بگیره میگید چرا دلار رو سرکوب کرده
ناشناس۳۳۹۰۹۴۵۱۰:۲۰:۴۶ ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
برادر جان ! خدا خيرت بدهد ، -- البته اقتصاد دان نيستم ، اما چرا فقط و فقط مقصر كاهش ارزش پول ، افزايش حقوق كارمندان باشد ؟ بله ؟ يعني در اين وسط ديواري كوتاه تر از ديوار كارمندان پيدا نمي شود ؟! ضرب المثل زبان شيرين فارسي : « هر چه سنگه براي پاي لنگه !!!
بازنشسته کشوری۳۳۹۰۹۵۸۱۰:۳۳:۲۴ ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
بنده بارها در مورد کاهش قدرت خرید سالانه با وجود افزایش حقوق نا متناسب با تورم در الف پیام گذاشته ام ولی هیچ مسئولی توجه نکرده است. از الف ممنونم که این مقاله را گذاشته شاید آقایونی مانند آقای منظور توجه کنند و فقط حرف خود را نزنند.
ناشناس۳۳۹۱۰۶۷۱۲:۰۳:۳۱ ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
فقط آقای منظور نیست ! جناب خاندوزی هم به شدت بر سرکوب مزدی کارگران تکیه دارد ! کارشناسان سازمان برنامه و بودجه هم همواره تئوری فریز مزدی را ارایه دادند که آثار تصیمات این افراد را جامعه در حال تجربه است !
ناشناس۳۳۹۱۲۲۲۱۴:۴۸:۱۶ ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
دوست عزیز! انگار شما کلمه مانند را ندیدی لذا متوجه نشدی که آقای منظور بعنوان مثال آورده شده. ضمنا این آقای منظور است که کلید ۱۸ درصد را زده.
ناشناس۳۳۹۰۹۶۰۱۰:۳۴:۱۰ ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
البته باید یادمون باشه که مسئولین برای مردم در جایگاه نامناسبی قرار دارند و الا برای خودشون و خویشاوندان و اقوام و دوستان شون جایگاه شون عالی و بی نظیره. مثل یک معجزه بزرگ که در زندگی انسان های کوچک رخ داده
ناشناس۳۳۹۰۹۶۶۱۰:۳۷:۲۹ ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
برخی مسئولین حرفشان با عملشان یکی نیست .
ناشناس۳۳۹۰۹۶۹۱۰:۳۸:۳۵ ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
این دولت خیلی ادعا داشت ولی از قبلی هم ضعیف تر عمل کرد ادعای مرغ و تخم مرغ چه ربطی به تحریم داره اومد و الان ببینید دیگه وضع چگونه است
ناشناس۳۳۹۱۰۱۷۱۱:۱۹:۰۴ ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
این دولت باید از بدتر شدن جلوگیری می کرد و این هم به روش قبل ادامه می‌داد وضعت خیلی خراب تر از الان هم می بود در ضمن شما ارز 4200 که دولت وقت برنداشت و به این دولت به ارث گذاشت را نمی بینید ولی خوب مدعی هستید! ارز 28500 هم این دولت برای سالیان سال باقی بگذارد و چه توسط خودش و چه دولت بعد بردارد باز معیشت را خراب تر از 4200 نمی کند به خاطر اینکه وقتی 4200 ایجاد شد در سال 97 دلار آزاد باید 7 هزار تومان می شد ولی شد 14 هزار تومان و 100 درصد اجناس وارداتی قدرت خرید ضعیف شد و باقی هم تا 50 درصد اما ارز 28500 که ایجاد شد حال با هر روشی جلوی افزایش دلار آزاد را گرفتند در سال قبل و فقط 2 الی 3 هزار تومان (6 درصد) بیشتر از نرخ واقعی بالا رفت و ثابت شد هرچند برای مدتی تا 47 هزار تومان هم که نرخ اصلیش بود در فروردین پایین آمد
ناشناس۳۳۹۱۰۶۴۱۲:۰۰:۲۰ ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
تا کی میخواید این حرفها را بزنید ! هزینه برداشتن ارز 4200 تومانی را مردم با افزایش قیمت اجناس و تورم داد ! این دولت هم ارز 28500 تومانی ایجاد کرد که اگر بخواهد بردارد افزایش قیمت و تورم سنگینی را که مردم متحمل می شوند ! هیچ کارمند و حقوق بگیری از تورم و افزایش نرخ ارز استقبال نمی کند
ناشناس۳۳۹۱۱۵۴۱۳:۳۷:۲۰ ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
ما از علم اقتصاد حرف زدیم و با دقت هم بخوان تا دچار پارادوکس نشوید
ناشناس۳۳۹۱۱۷۶۱۴:۰۷:۱۳ ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
شما که به علم اقتصاد اعتقاد نداشتید
ناشناس۳۳۹۱۳۱۲۱۶:۲۵:۱۲ ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
الان اقتصاد شد علم؟؟؟
ناشناس۳۳۹۱۵۹۲۲۱:۳۵:۱۶ ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
همیشه علم بوده!! شما دوست دارید علم را کنار بزنید و سیاسی کاری در آن انجام دهید و بعد بگویید چرا اینطوری شد!
ناشناس۳۳۹۱۰۸۸۱۲:۲۳:۴۵ ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
خود دولت رئیسی مدعی بود که مرغ و تخم مرغ و سایر کالاها را میاریم پایین بحث ارز و دلار نمی کردن می گفتن ربطی به تحریم نداره خب اگر دلار که بالا رفته هم ربطی به تحریم نداره چرا دلار را نمیاره پایین؟ ادعا این بود که اگر ما بیاییم مسائل را حل می کنیم حل شد؟
ناشناس۳۳۹۱۴۷۱۱۹:۲۷:۱۴ ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
دولت ریسی ارز رانتی 4200 رو برداشت و ارز رانتی 28500 رو گذاشت!همه اقلام در مدت 2 سال 4-10 برابر شد و دلار آزاد به 60 هزارتومن رسید و مردم هزينه اش رو پرداخت کردن!الان چه فرقی کرد؟
ناشناس۳۳۹۱۱۴۴۱۳:۲۶:۵۸ ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
یه مقدارش به خاطر جنگ روسیه و اکراین شد که قیمت نهاده های دامی در جهان بالا رفت و دوما به خاطر بدهی های دولت آقای روحانی که در دولت ایشان نفت بسیار کم فروخته می شد و این بدهی ها هنوز هم در حال پرداخت است 1-بدهی به بانک مرکزی 2-بدهی بابت چاپ اوراق مشارکت که در این دولت موعد بازپرداختش رسید 3- بدهی به پیمانکاران و شرکت ها 4- بدهی به تامین اجتماعی ۵۵۰ هزار میلیارد تومان از این بدهی‌ها را تسویه کرده و البته این پایان کار نیست.
ناشناس۳۳۹۱۱۸۱۱۴:۱۲:۳۵ ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
بله و تورم اکثر کشورها در این دوسال اکثرا چند برابر شد به خاطر آن جنگ و یا برعکس مثلا الان گوشت که خیلی بالاتر رفته به خاطر نارسایی بازار داخلی هست
ناشناس۳۳۹۰۹۷۴۱۰:۴۴:۳۶ ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
برای رفع این مشکل حداقل حقوق را به وزیر کار و اقتصاد و کارشناسان و مدیران سازمان برنامه و بودجه بدهند تا گذران زندگی کنند ! هیچ مزیت ویژه ای و پرداختی دیگری به جز حداقل حقوق نباید به وزرا و کارشناسن و مدیران سازمان برنامه بودجه و وزارت اقتصاد پرداخت شود تا ببینند می توانند زندگی کنند !
ناشناس۳۳۹۰۹۹۱۱۰:۵۴:۲۸ ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
نماینده ای که حقوق بالا می گیرد درد کارمند و کارگر را نمی فهمد.
ناشناس۳۳۹۱۴۴۱۱۸:۵۳:۰۸ ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
حقوق؟ هیچ نماینده ای بابت حقوق ۲۵ تومنی نماینده نمیشه!
ایدین۳۳۹۰۹۹۴۱۰:۵۶:۰۰ ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
دومین دارنده نفت و گاز جهان و چهارمین کشور غنی از معادن و ثروتمند جهان با حقوق ۱۲۰ دلاری سیر میکنه!!!
ناشناس۳۳۹۱۰۱۳۱۱:۱۵:۳۲ ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
این دولت نشان داده که هیچ برنامه ای برای کنترل تورم و رفاه مردم ندارد .
ناشناس۳۳۹۱۰۳۱۱۱:۳۱:۰۲ ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
به هر حال زندگی روزمره اکثریت مردم ، به شدت سخت و غیر فابل تحمل شده .
ناشناس۳۳۹۱۰۳۲۱۱:۳۱:۵۲ ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
کشور هند با ۱/۵ میلیارد جمعیت توانسته با حمایت از تولید داخلی و ارزان نگهداشتن قیمت این محصولات داخلی اقتصاد بدون تورم داشته باشد .ما چکار میکنیم ازآب و برق و گاز و نفت و اجاره ، مترو و اتوبوس گرفته‌ تا سبزیجات و پروتئین داخلی را ۵۰ درصد افزايش قيمت میدیم و انتظار داریم با ۲۰ درصد افزایش حقوق مردم نه ناراحت باشند نه اعتراض کنند.
اندله۳۳۹۱۰۵۴۱۱:۵۱:۱۹ ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
بی پرده عرض میکنم نه دولت قبلی نه دولت فعلی بعد این هم هر دولتی بیاد وضع بهتر نمیشه هیچ بدتر هم میشه واقعا و شدیدا باید رویه و سیاست بین الملل مان تغییر پیدا کنه تا دیر نشده
ناشناس۳۳۹۱۰۶۶۱۲:۰۱:۲۴ ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
روز به روز سبد معیشت از ما دورتر و دورتر می شود . راستی حضرات نمی دانند تورم بیش از 45 درصده و دم از 20 درصد افزایش می زنند ؟!!!!
ناشناس۳۳۹۱۱۵۵۱۳:۳۸:۱۸ ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
حدود بیست سال پیش، اولین دستمزدم در اولین شغلم ماهی حدودا 100 هزار تومان بود. آن موقع سکه قیمتش حدود هشتاد هزار تومان بود. یعنی درآمد ماهانه من بیشتر از قیمت یک سکه طلا بود. حالا بعد از بیست سال کار و صاحب تجربه شدن، حقوقم 25 میلیون تومان است و سکه 32 میلیون است. بنظر شما حقوق من و میلیونها ایرانی دیگر در طول بیست سال کمتر نشده؟؟؟؟ قطار پیشرفت هم که مدام در حال سرعت گرفتن است!
ناشناس۳۳۹۱۱۵۷۱۳:۴۱:۱۴ ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
سازمانهای حاکمیتی را کوچک کنید. موسسات را کم کنید . هر چه حقوق بگیر حاکمیتی کمتر شود روال اقتصاد جامعه درستتر میشود . کسانی که در موسسات بی بازده مشغول هستند بروند و کار اقتصادی مفید انجام دهند. هر سال به صورت دستوری افزایش حقوق اتفاق می افتد و به تبع آن بخش خصوصی هم ناگزیر میشود اضافه کند.
ناشناس۳۳۹۱۱۶۵۱۳:۵۴:۵۳ ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
الان شما که قلم میزنید ویک دسترسی ولو سخت به رییس جمهور دارید نمیتوانستید به اقای رییسی عزیز دست پاک بگید چرا برای مسکن ،وزیر احمدی نژاد مسکن مهر را نگذاشت تا او با ۴ سال ازمون وخطا با تجربه ،تاالان حداقل یک میلیون مسکن ساخته بود دولت که تبلیغ میکنن همون پایداریه خالص سازیه ادامه احمدی نژاده چرا از اونها استفاده نکرد
ناشناس۳۳۹۱۱۸۲۱۴:۱۳:۲۴ ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
واقعا به کارگر و‌کارمند ظلم میشه برخی از پزشکان نورچشمی و سهمیه ای و اقازاده علاوه بر افزایش ۴۰ درصدی تعرفه باز هم زیرمیزی میگیرن و هیچ نهادی هم کارشون نداره ولی کارگر و کارمند باید حقوق کم و مالیات رو تحمل کنن
ناشناس۳۳۹۱۲۴۱۱۵:۰۵:۲۵ ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
البته افزایش دو درصدی از 18 درصد به 20 درصد منوط به افزایش ارزش افزوده از 9درصد به 10 درصد!!!!! انوقت کی قرار از این ارزش افزوده را پرداخت کند؟ مردم چند بار برای یک کالا باید ارزش افزوده پرداخت کنی ؟ بستگی دارد بعضی مواقع دو سه بار برای یک کالا.
ناشناس۳۳۹۱۲۵۵۱۵:۱۶:۳۹ ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
خداوند هرچی خیانتکار در هر مقام و مسئولیتی را لعنت کند
ناشناس۳۳۹۱۳۰۲۱۶:۱۶:۳۹ ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
افرادشایشته وتوانمندمیتوانند انتخاب درست انجام دهند.
ناشناس۳۳۹۱۳۲۳۱۶:۳۴:۱۱ ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
باز زمان اصافه کردن حقوق کارگر بدبخت شدو جنجال تورم و...انوقت که حقوقهای نجومی مسئولین و..اضافه میشه کسی صداش در نمیاد هر کسی میدونه در اقتصاد اگر کارگر وضعش بهتر باشه تو جامعه خرید بیشتر میشه و تولید رونق میگیره.
باهر۳۳۹۱۵۵۰۲۰:۵۱:۳۶ ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
باید شایسته سالاری واقعی در ایران حاکم نشود
ناشناس۳۳۹۲۰۹۰۱۱:۴۰:۴۸ ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
اما چرا فقط و فقط مقصر كاهش ارزش پول ، افزايش حقوق كارمندان باشد ؟ بله ؟ يعني در اين وسط ديواري كوتاه تر از ديوار كارمندان پيدا نمي شود ؟! ضرب المثل زبان شيرين فارسي : « هر چه سنگه براي پاي لنگه !!!
ناشناس۳۳۹۲۲۰۲۱۳:۱۵:۲۶ ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
کو گوش شنوا در این دولت، این دولت کمرشکن قشر کارمند، کارگر و بازنشسته است و دیگر هیچ؟؟؟
ناشناس۳۳۹۲۲۹۶۱۴:۰۷:۴۲ ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
شما هر سالی را شاخص بگیری امسال فقیرترین مردم در کشور را داریم چرا چون حقوقها به نسبت قیمت ارز سال به سال کمتر می شود تورم 40 تا 45 درصدی و افزایش 20 درصدی کاهش در امد 20 تا 25 درصد را در پی داشته است. حقوق 1500 دلاری ما در سال 85 به حقوق 500 تا 600 دلاری در امسال تبدیل شده است و روز به روز هم فقیرتر می شویم
ناشناس۳۳۹۲۴۷۳۱۵:۴۶:۰۳ ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
25 درصد کاهش ارزش پول واقعیت دارد نه 20 درصد افزایش حقوق.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  6. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  7. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  8. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  9. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  10. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  11. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  12. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  13. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  14. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  25. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

آخرین عناوین