پیام نوروزی رهبر انقلاب اسلامی به مناسبت حلول سال جدید؛ سال ۱۴۰۳، سال «جهش تولید با مشارکت مردم»

  4030101006 ۳۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۴۹ تکراری یا غیرقابل انتشار

رهبر معظم انقلاب اسلامی سال ۱۴۰۳ را سال "جهش تولید با مشارکت مردم" نام‌گذاری کردند.  

سال ۱۴۰۳، سال «جهش تولید با مشارکت مردم»

 به گزارش الف، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به مناسبت آغاز سال 1403 ضمن تبریک عید نوروز به ملت ایران به‌ویژه خانواده‌های ایثارگران و همه ملت‌هایی که نوروز را گرامی می‌دارند، سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری کردند.

رهبر انقلاب اسلامی با گرامیداشت یاد و نام شهیدان و امام شهیدان و آرزوی بهره‌مندی ملت ایران از دو بهار طبیعت و معنویت، نگاهی گذرا به شیرینی‌ها و تلخی‌های سال 1402 داشتند و گفتند: از جمله شیرینی‌ها و خبرهای خوش سال گذشته، پیشرفت‌های چشمگیر علمی و فناوری، تولیدات زیربنایی، حضور حماسی مردم در اجتماعات مختلف به‌ویژه روز قدس و روز 22 بهمن، برگزاری امن و سالم انتخابات اسفند ماه و تحرک بین‌المللی دولت در عرصه‌های گوناگون اقتصادی و سیاسی بود.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم را از جمله خبرهای تلخ سال 1402 خواندند و افزودند: حادثه تلخ کرمان در سالگرد شهید سلیمانی، سیل بلوچستان و حوادثی که برای ماموران حافظ امنیت در ماه‌های اخیر اتفاق افتاد، از دیگر حوادث تلخ سال گذشته بودند اما حادثه غزه را باید تلخ‌ترین حادثه به شمار آورد.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به شعار سال گذشته، کارهای انجام شده در زمینه مهار تورم و رشد تولید را خوب اما نه به قدر مطلوب، ارزیابی کردند و با تاکید بر اینکه نباید توقع داشت چنین موضوع مهمی در مدت زمان یکسال تحقق کامل یابد، گفتند: در سال جدید نیز مسئله عمده کشور همچنان «اقتصاد» است زیرا نقطه ضعف اساسی کشور در این حوزه است و باید در این زمینه فعال عمل شود.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تاکید کردند: جمع‌بندی نظرات کارشناسان اقتصادی ما را به این نتیجه می‌رساند که کلید حل مشکلات اقتصادی کشور از جمله «تورم»، «اشتغال» و «ارزش پول ملی» مسئله «تولید» است و به‌همین دلیل در چند سال گذشته برموضوع تولید تکیه شده است.

ایشان افزودند: بر همین اساس در سال جدید نیز تکیه بر مسئله تولید است و انتظار داریم که در موضوع تولید یک جهش روی دهد.

رهبر انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه جهش در تولید بدون حضور مردم در اقتصاد و عرصه تولید امکان‌پذیر نیست خاطر نشان کردند: باید موانع حضور مردم در بخش تولید برطرف شود و ظرفیت‌های بزرگ مردمی فعال شوند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای گفتند: با توجه به این موضوع، شعار سال 1403، «جهش تولید با مشارکت مردم» قرار داده شده است و امیدواریم با برنامه‌ریزی مناسب برنامه‌ریزان کشور و همکاری صاحب‌نظران و مشارکت عملی فعالان اقتصادی، زمینه تحقق این شعار به بهترین وجه فراهم شود.

ایشان همچنین ضمن عرض سلام خاضعانه به پیشگاه حضرت بقیه‌الله(عج)، از خداوند متعال توفیق ملت بزرگ و عزیز ایران را مسئلت کردند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۴۲۹۸۵۳۰۷:۴۲:۵۴ ۱۴۰۳/۱/۱
لازمه جهش تولید با مشارکت مردم کوتاه کردن دست سلطان های واردات است .
ناشناس۳۴۳۰۰۱۳۱۱:۲۰:۰۵ ۱۴۰۳/۱/۱
نیاز به انقلاب اقتصادی است
ناشناس۳۴۳۰۴۲۷۲۱:۵۵:۳۵ ۱۴۰۳/۱/۱
مسولان اگر داعیه تولید و اشتغال را دارند چرا قانون وز کجا آورده ای را که چند سال است در مجلس تصویب شده اجرایی نمی کنند
ناشناس۳۴۳۰۱۵۸۱۴:۳۲:۳۲ ۱۴۰۳/۱/۱
اقتصاد رو بدین دست مردم .. کشور آباد می شود
ناشناس۳۴۳۰۲۷۴۱۷:۳۱:۵۳ ۱۴۰۳/۱/۱
کاملن درست میگین،
ناشناس۳۴۳۰۱۶۳۱۴:۳۵:۳۱ ۱۴۰۳/۱/۱
من هم امید دارم کشورم در سال جدید پیشرفت کند و مردمانش آسایش بیشتری تجربه کنند امید امید و امید تنها چیزیه که داریم
ناشناس۳۴۳۰۱۶۶۱۴:۳۷:۵۰ ۱۴۰۳/۱/۱
چرا با توجه به تاکید چند باره رهبر بر اقتصاد اتفاق قابل توجهی رخ نمی دهد در چند سال اخیر هر سال مقام رهبری روی اقتصاد تاکید ویژه داشتند
ناشناس۳۴۳۰۳۵۹۲۰:۰۰:۵۴ ۱۴۰۳/۱/۱
ایا در هیچ سالی توانستیم به تحقق شعار سال رهبر انقلاب انطور که شایسته بود برسیم ؟؟؟؟
ناشناس۳۴۲۹۸۵۷۰۷:۴۷:۱۸ ۱۴۰۳/۱/۱
برای رشد تولید با مشارکت مردم باید انقلاب اقتصادی صورت بگیرد و این امر میسر نمیشود مگر آنکه توزیع ثروت در کشور متعادل شود
ناشناس۳۴۳۰۰۹۶۱۳:۱۶:۵۷ ۱۴۰۳/۱/۱
مافیا در تولید و توزیع باید از بین بره اژدهای ۷ سر ثروت و قدرت باید از بین بره کارگرها باید تامین بشن
ناشناس۳۴۳۰۲۴۸۱۶:۵۱:۲۶ ۱۴۰۳/۱/۱
متاسفانه فساد و رانت موجب توسعه فقر میشود دیده این که افرادی با رانت سواپ نفتی را در دریا گرفته اند و با دلارهای ناشی از این رانت به کارتل ثروت و پول با آورده تبدیل شده اند کدام منطق این را میپذیرد آیا اینچنین ثروت‌های رانتی نیاز به مشروعیت سنجی و رسیدگی ندارد
ناشناس۳۴۲۹۸۷۳۰۸:۰۶:۰۴ ۱۴۰۳/۱/۱
انشالله سال نو سالی پر برکت با بکار گیری افراد متخصص و متعهد و سال مبارزه با فساد و....باشد در بستر فساد هیچ اقتصادی سبز نخواهد شد انشالله سالی برسد که شاهد رشد اقتصاد ،افزایش پول ملی ،افزایش قدرت خرید مردم ،و رفاه اقتصادی برای همه ملت باشیم
ناشناس۳۴۲۹۹۹۸۱۰:۳۶:۵۱ ۱۴۰۳/۱/۱
جهش تولید با کنترل سیل خروشان نقدینگی توسط تمامی ابزارهای بازار سرمایه امکان پذیر است
ناشناس۳۴۳۰۰۳۵۱۱:۴۴:۲۸ ۱۴۰۳/۱/۱
جهش تولید با هدایت سیل خروشان نقدینگی به تولید امکان پذیر هست که سازوکار آن هم مالیات بر دلالی و میزان نرخ بهره هست
ناشناس۳۴۲۹۹۰۱۰۸:۳۷:۱۶ ۱۴۰۳/۱/۱
جهش توليد حتما باید با تسهیلات بانکی همراه باشد
ناشناس۳۴۳۰۶۱۶۰۹:۰۴:۴۶ ۱۴۰۳/۱/۲
وامی که به اسم تولید می‌دهند ولی در دلالی صرف میشه و بعد اونو پس هم نمی‌دهند و تازه مدعی هم میشن که بانک‌ها بهشون فشار میارن مطمئن باش با دادن وام فقط رانت برای یک عده خاصی درست میشه بجای این کار باید تسهیلاتی مثل معافیت مالیاتی ارتباط آزاد با دنیا و رفع تحریم‌ها انجام بشه.
ناشناس۳۴۲۹۹۴۹۰۹:۵۰:۴۹ ۱۴۰۳/۱/۱
وضع معیشت اکثریت مردم باید بهبود پیدا کند
ناشناس۳۴۳۰۲۵۱۱۶:۵۴:۲۳ ۱۴۰۳/۱/۱
اقتصاد شهودی است تجویزی نیست باید با راهبردهای موثر و مدیران زبده و اتاقهای فکر ، زیر ساخت ها ایجاد و تقویت و سپس شاهد رشد بود
ناشناس۳۴۲۹۹۷۶۱۰:۱۲:۲۲ ۱۴۰۳/۱/۱
سلام فرمانده
بسته همراهی۳۴۲۹۹۸۱۱۰:۱۶:۳۸ ۱۴۰۳/۱/۱
سالی سرشار از قدرت ، ثروت و عظمت برای کشورم آرزومندم .
ناشناس۳۴۲۹۹۹۹۱۰:۳۷:۵۴ ۱۴۰۳/۱/۱
اشغال جهش تولید بدون در اتباط با جهان سخت است
لادن۳۴۳۰۰۷۱۱۲:۴۱:۰۰ ۱۴۰۳/۱/۱
خدا رو شکر ارتباطتون با دنیا رو هم دیدیم .
ناشناس۳۴۳۰۰۱۹۱۱:۲۵:۰۹ ۱۴۰۳/۱/۱
چرا تمام امکانات کشور در تحقق شعار سال بسیج نمی شود؟
ناشناس۳۴۳۰۱۲۴۱۳:۴۸:۵۹ ۱۴۰۳/۱/۱
طبق امار دولت بحمدالله تورم هم کاهش پیدا کرد ...
ناشناس۳۴۳۰۱۸۹۱۵:۰۹:۴۹ ۱۴۰۳/۱/۱
رونق تولید» عبارت است از درجه کارآمدی و بازده مؤثر عوامل توليد همچون فن‌آوری پیشرفته، به‌کارگیری نیروی انسانی ماهر و کارآمدی سازمان، مدیریت و منابع مالی که در خدمت تولید است، ...... نرخ ارز از موانع مهم در رونق تولید برای اقتصاد وابسته به نفت می باشد ... بنابراین متغیرهای بسیاری در تولیدی شدن و رونق اقتصادی ایران نقش دارند که به شکل تودرتویی با یکدیگر همپوشی دارند..بنا بر سند ها و برنامه‌های پنج ساله توسعه نرخ رشد اقتصادی پایدار کشور باید هشت درصد باشد. حال آنکه میانگین نرخ رشد اقتصادی ایران حتی به نیم این مقدار نرسیده است،بسیاری از مشکلات اقتصادی ایران کم یا زیاد وابسته به نبود «رونق تولید» است. مواردی نظیر رکود اقتصادی، تورم بالا و گرانی، فقر و سطح پایین زندگی، مستقیم و غیرمستقیم به «رونق تولید» مربوط است...که تمام‌ موارد نیازمند ایجاد اندیشکده ها و اتاقهای فکر استراتژیک نظیر بسیاری از کشورها با بکارگیری افراد متخصص و متعهد بعنوان پشتوانه سیاستسازی و سیاستگذاری هر وزارتخانه در بخش های مختلف نظیر بسیاری از کشورهای توسعه یافته دارد. در دنیای امروز این مراکز نقش مهمی در ارائه پیشنهاد و حل مسائل و معضات حیاتی که جوامع با آن روبرو هستند را بر عهده دارند.هدف بخش عمده ای از این اندیشکدها تشخیص معضلات و ارایه راهبرد و راهکار به وزارتخانه های دولتی با از بین بردن فاصله دانش و سیاست در حوزه های مهمی همچون صلح و امنیت بین الملل، جهانی سازی و حکومت داری، اقتصاد بین الملل، مسائل محیط زیستی، اطلاعات، از بین بردن فقر و سلامت و بهداشت جهانی بوده است .اندیشکده‌ها یا اتاق‌های فکر تاثیر فزاینده‌ای بر تصمیمات و سیاستگذاری‌های دولت‌ها دارند. استفاده از اندیشکده ها در دولت آمریکا بیش از هر جای دیگری صدق می‌کند و سابقه طولانی‌تری دارد. دولت‌ها در این کشور بیش از آن که از گزارش‌های مراکز پژوهشی نسبتا دولتی مانند مرکز پژوهش‌های کنگره استفاده کنند، خروجی‌ها و دستورکارهای اندیشکده‌ها را مبنای تصمیمات و اقدامات خود قرار می دهند. از سوی دیگر، سیاستمداران نیز با هدف تاثیرگذاری بر سیاست‌ها و تصمیمات دولت، به عضویت اندیشکده‌ها در می‌آیند. اندیشکده ها سازمان‌ها، مؤسسه‌ها، شرکت‌ها یا گروهی که کار هدایت پژوهش را انجام می‌دهند و درگیر مسائل مختلفی همچون سیاست‌گذاری‌های اجتماعی، راهبرد سیاسی، اقتصادی، علمی یا موضوعات مربوط به فناوری یا سیاست‌های تجاری یا حتی توصیه‌های نظامی هستند. در طول نیم قرن گذشته همواره نقش و تاثیر اندیشکده در عرصه سیاسی و اقتصادی و سایر موارد در آمریکا رو به افزایش بوده است رشد اندیشکده‌ها در سراسر جهان، به دهه ۱۹۸۰ برمی‌گردد که نتیجه جهانی‌ شدن و ارتباط اندیشکده‌ها، پایان جنگ سرد بود تعداد اندیشکده‌ها در ایالات متحده از سال 1980 بیش از دو برابر بیشتر شده است.امریکا حدود ۱۹۰۰ اتاق فکر دارد .هرچند که بطور کلی بالاترین شمار اندیشکده‌ها در امریکا و اروپاست، اما چین، به عنوان نماینده آسیا، قدرتمندترین رقیب امریکا و بریتانیا در شمار اندیشکده‌ها به‌شمار می‌رود.آکادمی علوم چین(CAS) بعنوان بزرگترین اتاق فکر قدرتمند جهان رتبه‌بندی شده است.
ناشناس۳۴۳۰۲۳۴۱۶:۳۴:۴۹ ۱۴۰۳/۱/۱
طبق تعریف پذیرفته شده، یک ابرقدرت حداقل در چهار حوزه نظامی، اقتصادی(علی الخصوص امنیت غذایی پایدار و قابل اتکا واقع گرایانه )، فرهنگی و فناوری دارای قدرت بالا بوده و از توان لازم برای تاثیرگذاری در این حوزه ها در هر نقطه از جهان و حتی در برخی مواقع در چند نقطه به صورت همزمان برخوردار است.در تمام کشورهای توسعه یافته حکمرانی دانش محور با تکیه بر اندیشکده های قدرتمند که فرصت ها و تهدیدها را شناسایی و با راهکارهای بلند/کیانوش کوتاه مدت افق آینده کشورها را ترسیم و به برنامه ریزی راهبردی در جهت شکار فرصت ها و تبدیل تهدیدها به فرصت در جهت منافع ملی و رفاه ملت میپردازند متاسفانه در حوزه حکمرانی من جمله اقتصاد ،با دستور و تحکم مقطعی و تجویزی بدون فراهم نمودن زیر ساخت های مبتنی بر ارکان علمی و تجربیات دیگر کشورها و مکاتب اقتصادی ،حل مسایل امکان پذیر نیست در عرصه رقابت گاهی نیاز به تغییر پارادایم و استر اتژی اقتضایی در جهت تامین منافع ملی و رفاه ملت است وگرنه هر مسأله به معضل و بحران و فرابحران تبدیل و یا به کلاف سر در گم تبدیل و یا هزینه فرصت غیرضروری عظیمی به حکمرانی تحمیل میشود...
ناشناس۳۴۳۰۳۱۳۱۸:۳۸:۰۲ ۱۴۰۳/۱/۱
امیدوارم مشکلات حل بشه
ناشناس۳۴۳۰۳۸۹۲۰:۴۵:۱۹ ۱۴۰۳/۱/۱
یکی از موانع بزرگ تولید بلعیدن سرمایه ها و منابع کشور و خانواده ها به واسطه قیمت های نجومی وغیره واقعی وسودا گرانه خرید و اجاره مسکنه که عملا دست اکثریت مردم را از سرمایه اولیه تولید خالی کرده ,!!!
BIT - MUUN۳۴۳۰۴۰۹۲۱:۲۰:۱۱ ۱۴۰۳/۱/۱
سالی همراه با خیر و برکت عزت و عظمت و ثروت برای همه ایرانی های کشور خود آرزومند هستم
ناشناس۳۴۳۰۷۷۴۱۳:۳۸:۰۹ ۱۴۰۳/۱/۲
امروز در خبرها آمده بود که میلیونها استرالیایی پس اندازی کمتر از هزار دلار دارند و همه پولهایشان در چرخه اقتصاد است... چون به دولتشان و برنامه ها اعتماد دارند...
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  6. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  7. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  8. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  9. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  10. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  11. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  12. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  13. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  14. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  25. واکنش ضرغامی به طرح نور و بازگشت گشت ارشاد

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  4. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  5. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  10. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  11. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  12. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  13. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  14. توضیحات سردار جعفری درباره تذکر رهبری پیرامون مبارزه با بی‌حجابی/ توصیه همتی درباره نرخ‌های متفاوت ارز

  15. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  16. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  17. هزینه عملیات وعده صادق به ۲۰ میلیون دلار هم نرسید/ دست آخرین توان نظامی ایران هنوز رو نشده است

  18. سلاح اتمی؛ جزو برنامه ریزی امنیتی و دفاعی ایران است؟ /تمام «نه»های رهبر انقلاب به سلاح هسته ای +اینفو

  19. رهبر انقلاب: تحریم‌ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد/ اگر حال جامعه کارگری خوب شود، حداقل نیمی از مردم حالشان خوب می‌شود

  20. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  21. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  22. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

  23. رئیسی: مشکلات آبی و برقی کشور در حال حل‌شدن هستند  

  24. شبيه‌سازي جنگ ايران و آمريكا

  25. یک سیلی برای تنبیه

آخرین عناوین