۲۶ صفحه از جزئیات اقدامات مجرمانه "یاسین رامین"

  4030227011 ۱۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳ تکراری یا غیرقابل انتشار

بی‌‌بی‌‌سی فارسی تلاش زیادی کرده تا در گفت‌وگو با یاسین رامین و همسرش مهناز افشار، این مجرم محکوم به حبس در پرونده اختلاس از جمعیت هلال احمر را در افکار عمومی تبرئه کند؛ بر این اساس ۲۴ صفحه از جزئیات اقدامات مجرمانه یاسین رامین توسط تسنیم منتشر شد.

 ۲۶ صفحه از جزئیات اقدامات مجرمانه "یاسین رامین"

به گزارش تسنیم، سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال احمر سال 1393 از "یاسین رامین" فرزند محمدعلی شکایت کرد. یاسین رامین که در آن سال مدتی بود با مهناز افشار، چهره سینمای ایران ازدواج کرده بود، اتهامات را نپذیرفت اما نظر دادگاه بدوی، چیز دیگری بود و او را به 17 سال حبس و رد مال به میزان 2 میلیون یورو محکوم کرد.

اعتراض به رأی و صدور حکم جدید حاکی از تبرئه یاسین رامین را داشت اما جالب اینکه مهناز افشار پیش از اعلام رأی بدوی در سال 1398 با ادعای طلاق، اقدم به خروج برخی از اموال به خارج از کشور و مهاجرت به اروپا کرد.

سازمان تدارک پزشکی جمعیت هلال احمر پس از ابلاغ رأی تجدید‌نظر و بر اساس امکان و ابزار قانونی آمده در قانون آیین دادرسی، درخواست فرجام‌خواهی کرد که با پذیرش درخواست فرجام‌خواهی، این پرونده در دیوان عالی کشور مورد رسیدگی دوباره قرار گرفت.

در نهایت و در بهمن‌ ماه 1402 دیوان عالی کشور با صدور رأی نهایی در پرونده اختلاس از سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال احمر، رأی دادگاه تجدیدنظر مبنی بر تبرئه "یاسین رامین" را نقض و این فرد را به 2 سال حبس و جریمه 873887 یورویی محکوم کرد.

در دادنامه صادره از سوی شعبه نوزدهم دیوان عالی کشور آمده است:

"... متهم آقای یاسین رامین را به اتهام خیانت در امانت به تحمل سه سال حبس تعزیری با احتساب ایام بازداشت قبلی محکوم می‌نماید و در مورد دعوای مطروحه از سوی سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال احمر به‌ طرفیت متهم فوق‌الذکر به‌خواسته مطالبه ضرر و زیان ناشی از جرم هم دعوای مذکور با توجه به احراز انتساب جرم خیانت در امانت به شرح فوق وارد و ثابت می‌باشد لذا مستنداً به مواد 9 و 14و 17 قانون آئین دادرسی کیفری متهم فوق‌الذکر را به پرداخت مبلغ 873.887 یورو بابت اصل خواسته بعلاوه هزینه دادرسی پرداختی و حق‌الوکاله وکیل طبق تعرفه قانونی محکوم می‌نماید ..."

اما برخلاف برخی ادهای مطرح شده از سوی یاسین رامین و مهناز افشار، تمام حقوق‌دانان مبرز کشورمان بر این حقیقت واقف هستند که آرای صادره از سوی دیوان عالی کشور از بیشترین میزان اتقان برخوردارند.

پس از انتشار خبر اختصاصی تسنیم با تیتر «با رأی دیوان عالی "یاسین رامین" به 3 سال حبس محکوم شد» تلویزیون فارسی‌زبان و لندن‌نشین بی‌بی‌سی تلاش زیادی داشت تا در گفت‌وگو با یاسین رامین و همسرش مهناز افشار، این مجرم محکوم به حبس در پرونده اختلاس از جمعیت هلال احمر را در افکار عمومی تبرئه کند و بخش‌هایی از وبسایت و کانال تلگرامی و پیچ اینستاگرامی خود را به آن اختصاص داد.

با این توضیح، برای نخستین بار تصویر رأی صادر شده پرونده اختلاس از سازمان تدارک پزشکی جمعیت هلال احمر در تسنیم منتشر می‌شود تا مخاطبان با مطالعه آن، در جریان ابعاد دقیق‌تری از اقدامات مجرمانه یاسین رامین قرار گیرند.

دیوان عالی کشور , بی بی سی فارسی , جمعیت هلال احمر ,

دیوان عالی کشور , بی بی سی فارسی , جمعیت هلال احمر ,

 

 

دیوان عالی کشور , بی بی سی فارسی , جمعیت هلال احمر ,

دیوان عالی کشور , بی بی سی فارسی , جمعیت هلال احمر , دیوان عالی کشور , بی بی سی فارسی , جمعیت هلال احمر , دیوان عالی کشور , بی بی سی فارسی , جمعیت هلال احمر , دیوان عالی کشور , بی بی سی فارسی , جمعیت هلال احمر , دیوان عالی کشور , بی بی سی فارسی , جمعیت هلال احمر , دیوان عالی کشور , بی بی سی فارسی , جمعیت هلال احمر , دیوان عالی کشور , بی بی سی فارسی , جمعیت هلال احمر , دیوان عالی کشور , بی بی سی فارسی , جمعیت هلال احمر , دیوان عالی کشور , بی بی سی فارسی , جمعیت هلال احمر , دیوان عالی کشور , بی بی سی فارسی , جمعیت هلال احمر , دیوان عالی کشور , بی بی سی فارسی , جمعیت هلال احمر , دیوان عالی کشور , بی بی سی فارسی , جمعیت هلال احمر , دیوان عالی کشور , بی بی سی فارسی , جمعیت هلال احمر , دیوان عالی کشور , بی بی سی فارسی , جمعیت هلال احمر , دیوان عالی کشور , بی بی سی فارسی , جمعیت هلال احمر , دیوان عالی کشور , بی بی سی فارسی , جمعیت هلال احمر , دیوان عالی کشور , بی بی سی فارسی , جمعیت هلال احمر , دیوان عالی کشور , بی بی سی فارسی , جمعیت هلال احمر , دیوان عالی کشور , بی بی سی فارسی , جمعیت هلال احمر , دیوان عالی کشور , بی بی سی فارسی , جمعیت هلال احمر , دیوان عالی کشور , بی بی سی فارسی , جمعیت هلال احمر ,

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۴۹۱۰۷۷۰۸:۳۵:۱۵ ۱۴۰۳/۲/۲۷
یه خبر عادی از یک نفر
ناشناس۳۴۹۱۰۸۶۰۸:۴۹:۱۹ ۱۴۰۳/۲/۲۷
اول محکوم بعد تبرئه بعد دوباره محکوم میشه، تو این قصایا اموال به خارج منتقل میشن خودشم از کشور قانونی بیرون میره،>؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس۳۴۹۱۱۰۰۰۹:۲۶:۵۶ ۱۴۰۳/۲/۲۷
مشکل درفقدان شفافیت در سیستم نظارتی و فقدان شفافیت جلسات دادگاه ها و روند پرونده ها در رابطه با پرونده های اقتصادی است ...باید سامانه ای مختص اطلاع رسانی روند پرونده های بزرگ اقتصادی در قوه قضاییه ایجاد و گزارش هفتگی از روند رسیدگی و مراحل پرونده و آرا صادره جهت رسانه ها و مردم بارگزاری شود ضمنا کلیه جلسات دادگاه ها در این سامانه بارگزاری گردد
ناشناس۳۴۹۱۱۱۱۰۹:۳۱:۵۲ ۱۴۰۳/۲/۲۷
برخی با فساد و نفوذ در نظام اسلامی از طریق فساد مالی خود یا بستگانشان به اسلام و دین مردم ضربه زدند
ناشناس۳۴۹۱۱۲۲۰۹:۳۷:۱۶ ۱۴۰۳/۲/۲۷
پكن-ایرنا- تازه ترین آمار منتشر شده در تارنمای 'یی سی' چین نشان می دهد كه در جریان مبارزه با فساد و عملیات موسوم به 'شكار روباه' سه هزار و 317 مقام مفسد فراری چین در كشورهای دیگر دستگیر و به چین بازگردانده شده اند. به گزارش روز یكشنبه تارنمای یس سی به نقل از وزارت امنیت عمومی چین، در پنج سال گذشته عملیات شكار روباه در 120 كشور انجام شده و این تعداد مجرم مرتكب فساد دستگیر شده اند. عملیات شكار روباه برای دستگیری مفسدانی صورت گرفته است كه در برابر جرایم اقتصادی كه انجام داده اند، پاسخگو نبوده و از كشورشان (چین) به همراه میلیاردها دلار سرمایه گریخته اند. بیشترین افرادی كه در این عملیات دستگیر شده اند از سوی ماموران در كشورهای ایتالیا، یونان و بلژیك تحت تعقیب بوده اند و شماری نیز به صورت داوطلب خود را تسلیم كرده اند.چرا اجازه میدهید کسانی که از این کشور دزدی و اختلاس کردند براحتی در خارج به عیش و نوش بپردازند نظیر چین با آنها را برگردانید و یا طعم زندگی را بکامشان تمام کنید ...
ناشناس۳۴۹۱۱۲۹۰۹:۴۱:۱۵ ۱۴۰۳/۲/۲۷
از نظر رسانه بین دشمن ایران، مردم آگاهند!!!!!
ناشناس۳۴۹۱۱۳۴۰۹:۴۷:۰۰ ۱۴۰۳/۲/۲۷
عملیات شکار روباه چین و دستگیری 1400 مفسد اقتصادی متواری شده به کشورهای دیگر!!! مبارزات جدی و بی رحمانه چین با فساد..برنامه سری شکار روباه چین برنامه ی ضد مفسدان فراری اقتصادی است که توسط دولت چین اجرایی میشود و نتایج موثری داشته است این برنامه که در پکن به اسم رمز "عملیات شکار روباه" شناخته می شود، برنامه ای جدا از فعالیت های معمول جاسوسی چین است . در این پروژه ماموران مخفی چین که با دستور وزارت امنیت عمومی این کشور فعالیت می‌کنند؛ با ویزای گردشگری یا تجاری وارد کشوری که اختلاسگر فراری در آن زندگی می کنند شده و مفسدان فراری اقتصادی را زیر فشار می‌گذارند تا مبالغ دزدیده شده را به کشور مسترد کنند . هدف اصلی عملیات شکار روباه مخالفان کسانی هستند که به اتهامات فساد مالی در چین تحت تعقیب قرار دارند و گفته می شود که با اجرای این عملیات تاکنون بیش از ۹۳۰ مظنون از سرتاسر جهان به چین بازگشت داده شده‌ اند.چرا این برنامه در ایران برای مفسدان فراری اجرایی نمیشود
ناشناس۳۴۹۱۱۴۲۱۰:۰۱:۰۳ ۱۴۰۳/۲/۲۷
چین هم به مانند ایران با معضل فرار مفسدان مالی به خارج از کشور مبتلا است و برای حل این موضوع دست به اجرای عملیات موسوم «به اسکای نت» که به «شکار روباه» نیز در چین شهرت دارد، زده است. دولت چین با اجرای این طرح تلاش دارد افرادی را که تحت تعقیب قرار گرفته و برای فرار از مجازات این کشور را ترک کرده‌اند، در سرتاسر جهان برای بازگشت به کشور تحت فشار روحی و روانی قرار دهدبطوریکه احساس امنیت آنها مختل می شود به حدی که یا آنها را دستگیر و با طرق مختلف به چین انتقال میدهند و یا با افزایش فشار آنها را مجبور میکنند داوطلبانه مبالغی را که با ترفند فساد از کشور خارج کرده‌اند به چین مسترد کنند نیروهای امنیتی چین در سال جاری میلادی تاکنون موفق به استرداد و دستگیری دستکم 381 نفر از بزرگ‌ترین و مفسدان اقتصادی فراری این کشور شده است. اکنون دیگر شهروندان چینی که به امریکا یا حتی سایر کشورهای جهان مهاجرت می‌کنند، شاید تنها شهروندانی باشند که پس از فرار از مرزهای خود نیز امنیت ندارند و هر لحظه ممکن است توسط یکی از ماموران امنیتی چین دستگیر و به هر طریق ممکن به چین بازگردانده شوند. جالب آن‌که مقامات امریکایی به پکن هشدار داده‌اند که به این عملیات خاتمه دهند و چین را متهم کرده‌اند که این کشور در خاک امریکا شهروندان خود را شکار می‌کند و به چین باز می‌گرداند و از این طریق قوانین را زیرپا می‌گذارد...چرا ایران برنامه شکار روباه برای مفسدان اقتصادی ندارد ...نیروهای امنیتی چین در سال جاری میلادی تاکنون موفق به استرداد و دستگیری و بازگرداندن از طرق مختلف دستکم 381 نفر از بزرگ‌ترین و مفسدان اقتصادی فراری این کشور شده است...این روش برخورد و القا این حس که با پولهای دزدیده شده در خارج هم آرامش و امنیت برای زندگی با پول دزدی نخواهند داشت مانعی بزرگ برای اختلاسهای آتی خواهد بود
ناشناس۳۴۹۱۱۵۸۱۰:۲۰:۲۵ ۱۴۰۳/۲/۲۷
قاضی که اینو تبرئه کرده کجاست ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس۳۴۹۱۲۴۱۱۲:۰۵:۳۴ ۱۴۰۳/۲/۲۷
چرا بین رای اولیه که 20 سال زندان بوده و رای تجدید نظر که متهم تبرئه شده اینهمه اختلاف است؟
ناشناس۳۴۹۱۳۶۵۱۵:۴۰:۰۶ ۱۴۰۳/۲/۲۷
خودسانسوری رسانه ها=افزایش فساد
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. همه چیز برای فروش !

  2. ابلاغ قانون همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تا دو هفته دیگر

  3. سردار رادان: رسیدگی به وضعیت حجاب مطالبه مردمی بود

  4. شهادت رئیسی و خودفرهیخته پنداری برخی از ما !

  5. رئیس‌جمهور بعدی چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  6. نظرات برگزیده مخاطبان الف: آیا برخورد با زورگیران و سارقان مطالبه مردمی نیست؟/ ترکیه فقط برای پهپاد خودش تبلیغ کرد

  7. آرایش انتخاباتی جناح‌های سیاسی در آستانه انتخابات/ اصلاح‌طلبان به موقعیت ۹۲ برمی‌گردند؟!

  8. احساس تکلیف کافی نیست

  9. برای مقاصد خود، از شهادت رئیس‌جمهوری هم نمی‌گذرند!

  10. علی لاریجانی اعلام کاندیداتوری کرد

  11. کیهان خطاب به لاریجانی: افتادن در تله برجام و برجامیزاسیون آمریکا و انگلیس، ارتفاع پست بود؛ پست‌ترین ارتفاع

  12. لطفاً شوق خدمت نداشته باشید!

  13. سعید جلیلی کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری می‌شود

  14. مشاهده اوضاع اقتصادی تاب تحمل را از هر انسان مسوول سلب کرده است

  15. بی‌تفاوتی به فقدان رئیس‌جمهور و تلقی فانتزی از امر ملّی

  16. حماس با دمپایی، اسیر اسرائیلی می‌گیرد

  17. یک عکس و یک دنیا حرف!....

  18. علی لاریجانی: زمانی برای از دست دادن نداریم / مشکلات کشور حل‌ شدنی است

  19. «بیژن زنگنه» با این کارنامه رویش می‌شود نسخه هم بپیچد؟!

  20. فرانکنشتاین خاورمیانه!

  21. تهران ۲۰۰۰ مسجد کم دارد

  22. عبدالحمید خیرخواه اسرائیل شد!

  23. سعید جلیلی داوطلب کاندیداتوری انتخابات ریاست جمهوری شد

  24. پیشنهاد عجیب شریعتمداری به شورای نگهبان/ ابقای قالیباف در ریاست مجلس / آخرین گمانه‌زنی‌های انتخاباتی

  25. توضیح لاریجانی درباره استفاده از یک هشتگ شائبه‌برانگیز

آخرین عناوین