ورود دادستانی برای شناسایی مقصران سیلاب مشهد

  4030229016 ۸ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خراسان رضوی از برخورد بدون تبعیض با مقصران حادثه سیل اعم از نهاد‌های عمومی یا غیر عمومی و اشخاص حقوقی و حقیقی احتمالی خبر داد.

ورود دادستانی برای شناسایی مقصران سیلاب مشهد

به گزارش تسنیم از مشهد، ‌محمدحسین درودی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خراسان رضوی ضمن عرض تسلیت بابت جانباختن و مصدومیت تعدادی از هم استانی‌ها در حادثه تلخ سیل و جاری شدن سیلاب در استان اظهار کرد: از همان ساعات اولیه حادثه به معاونت حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان خراسان رضوی ماموریت داده شد تا در محل حضور پیدا کرده و هماهنگی لازم بین دستگاه‌های خدمات رسان را ایجاد و در صورت نیاز دستورات قضایی فوری جهت پیشبرد امور دستگاه‌های خدمات رسان یا رفع خطر از بنا‌های خطری و یا صدور دستور تخریب ابنیه به منظور عبور ایمن سیلاب باشد صادر کنند.

وی افزود: همچنین برای کلیه آسیب دیدگان اسکان مناسب فراهم و با توجه به قطعی برق، تامین وسایل روشنایی سیار با دستور این دادستانی در دستور کار شرکت برق قرار گرفت.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خراسان رضوی بیان کرد: پل‌ها و دیوار‌های ناایمن و مانع عبور سیلاب تخریب و با توجه به ظرفیت مناسبی که در حوزه دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان به جهت ارتباط با گروه‌های جهادی و سمن‌ها وجود داشت، تمام گروه‌های جهادی و سمن‌ها برای خدمات رسانی به مردم فعال شدند.

درودی بیان کرد: اولویت اول این دادسرا این بود که هرچه سریع‌تر آلام و خسارت‌های مادی و معنوی این حادثه غم انگیز برای شهروندان کاهش پیدا کند.

وی ادامه داد: شناسایی مقصران احتمالی حادثه مزبور بر اساس کار کارشناسی و بازدید‌های میدانی و فیلم‌هایی که از حادثه وجود دارد و مستندات موجود در دستگاه‌های متولی برای اقدامات پیشگیرانه و اصلاح گرایانه، در دستور کار قرار دارد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خراسان رضوی گفت: با مقصران اعم از نهاد‌های عمومی یا غیر عمومی و اشخاص حقوقی و حقیقی احتمالی بدون تبعیض برخورد خواهد شد و در همین راستا با پیگیری‌های صورت گرفته مدیر بحران بی‌اطلاع از آخرین وضعیت با ارائه استعفا مسئولیت را تحویل داد.

گفتنی است که در همین راستا سید هادی شریعت یار معاون دادستان مرکز استان در امور پیشگیری از وقوع جرم و حفظ حقوق عامه با حضور میدانی مشکلات سیل‌زدگان را بررسی و پیگیری کرد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۴۹۲۸۸۷۱۱:۲۴:۲۹ ۱۴۰۳/۲/۲۹
سیل مگر مقصر هم دارد؟!!
ناشناس۳۴۹۲۹۸۲۱۲:۴۰:۰۸ ۱۴۰۳/۲/۲۹
اگر مانعی مانند سد عمل کند و جلوی جریان شدید آب را بگیرد، پشتش دریاچه ایجاد شود، و افراد در آن دریاچه غرق شوند، بله مقصر دارد، مقصر کسی است که موجب مرگ مردم بیشتری در بلای طبیعی شده..ولی اگر سیل بیاید و مردم را با خود ببرد یک بلای طبیعی است و تلفات حداقلی داشته.
ناشناس۳۴۹۳۱۴۶۱۴:۵۶:۴۸ ۱۴۰۳/۲/۲۹
اینها روی کاغذ هست
ناشناس۳۴۹۳۰۷۶۱۳:۵۱:۲۷ ۱۴۰۳/۲/۲۹
خبرگزاری ایسنا شنبه/ ۲۲ مهر ۱۴۰۲ / مدیرعامل آب منطقه‌ای استان آذربایجان‌ غربی ساخت و ساز غیرمجاز، خسارات ناشی از سیلاب را چندین برابر کرده است مجید رستگاری در گفت و گو با ایسنا با اشاره به اینکه سیل به عنوان یکی از مخرب‌ترین بلایای طبیعی بشر محسوب می‌شود، عنوان کرد: یکی از علل مهم خسارات وارده در زمان وقوع سیلاب‌ها تصرف و تعدی به بستر رودخانه‌ها است که این تصرفات معمولاً به صورت ساخت و ساز غیرمجاز، ویلاسازی، دیوارکشی، مسدود نمودن مسیر جریان رودخانه‌ها و… بوده که می‌تواند خسارات ناشی از سیلاب را چندین برابر کرده و موجب بروز اثرات ناگوار اقتصادی، اجتماعی، زیست محیطی و فرهنگی در منطقه شود.
ناشناس۳۴۹۳۰۸۱۱۳:۵۵:۰۶ ۱۴۰۳/۲/۲۹
زمان تخریب سیلاب مسئولان صرفا سخنرانی میکنند و بعد همه چی ول میشود ...نمونه ::: تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۹ وزير راه و شهرسازي ساخت و ساز در بستر رودخانه ها و مسيل ها ساماندهي مي شود شهركرد - ايرنا - وزير راه وشهركرد - ايرنا - وزير راه و شهرسازي با اعلام پايش لحظه اي سيلاب از سوي هيات دولت گفت: يكي از تاكيدهاي دولت جلوگيري از ساخت و ساز در بستر مسيل ها و حريم رودخانه هاست و اين ساخت و سازها در اين بسترها ساماندهي خواهد شد
ناشناس۳۴۹۳۰۸۵۱۳:۵۸:۵۵ ۱۴۰۳/۲/۲۹
«وقتی متخصصین اشتباهات مسئولین را گوشزد میکنند بدلیل تضاد منافع و یا ...به آن واقعی نهاده نمیشود »....نمونه : خبرگزاری برنا ۱۳۹۸/۱۲/۱۴ - ۰۵:۰۹:۳۸ | اجتماعی | جامعه و شهری | کد خبر: ۹۷۲۳۷۱ یک متخصص حوزه محیط زیست مطرح کرد: ساخت و ساز در توچال، سبب تخریب کوه شده است/ افزایش خطر سیلاب در تهران با تخریب توچال
ناشناس۳۴۹۲۹۲۲۱۱:۴۸:۳۲ ۱۴۰۳/۲/۲۹
مقصر ، باید برگشت به عقب ؛ آنهاییکه مدرک کیلویی . پستهای آنچنانی بدون حساب کتاب گرفتند و دادند به رفقا وهم کیشان ، و برخی بجای مطالبه و پرشس از آنها ، برای آنها حاشیه امن درست کردند ،مقصر هستند.
ناشناس۳۴۹۳۰۹۸۱۴:۰۹:۰۹ ۱۴۰۳/۲/۲۹
مجوز ساخت در حریم رودخانه امروزه نیز زندگی و ساختمان سازی در کنار رودخانه‌‌ها دارای جذابیت زیادی برای اشخاص است. به دلیل آبادانی و دسترسی به آب همواره اکثر اشخاص تمایل به ساخت و ساز در حریم رودخانه‌‌ها دارند اما قطعا این کار بدون مجوز‌‌های لازم امکان ندارد. امروزه قطعا برای ساخت و ساز باید ضوابط مربوطه به طور کامل رعایت شود تا از فجایع بعدی جلوگیری شود. اگر اشخاص بدون داشتن مجوز به ساختمان سازی بپردازند دولت باید با آن‌ها برخورد ‌کند و علاوه بر تخریب بنا برای متخلفان مجازات نیز در نظر گرفته شود . هر رودخانه دارای یک بستر و یک حریم است‌‌. در یک تعریف ساده ‌می‌توان بستر را زمینی دانست که رودخانه در آن جریان دارد و حریم آن مقدار از زمین است که از بعد از بستر رودخانه شروع ‌می‌شود و با توجه به میزان بارندگی‌‌های سالانه و حجم آب رودخانه بین 1 تا 20 متر تعیین می‌گردد. در حریم رودخانه‌‌ها اجازه ساخت و ساز وجود ندارد‌‌. برای هر گونه دخل و تصرف در حریم رودخانه باید از سازمان‌‌های مربوطه مانند شورایاری مجوزهای لازمه را دریافت نمود. از نظر قانونی تمام اشخاص برای ساخت بنا باید از شهرداری مجوزهای لازم را داشته باشند. از سوی دیگر نگهداری از حریم رودخانه‌‌ها با اداره محیط زیست است‌‌. بر اساس قانون اجازه ساخت در حریم تعیین شده برای رودخانه وجود ندارد به همین دلیل شهرداری نباید مجوز ساخت بدهد. ولی در این راه شاهد دو مشکل عمده هستیم اول اینکه حدود حریم تمام رودخانه‌‌ها مشخص نشده است‌‌. یعنی تعداد زیادی از رودخانه‌ها وجود دارند که اصلا افراد ‌نمی‌دانند میزان حریم آن چه قدر است‌‌. دوم ارائه مجوزهای ساخت و ساز غیر قانونی. متاسفانه برخی از افراد متخلف با دریافت پول برای ساخت و ساز در حریم رودخانه‌‌ها مجوز صادر می‌کنند که مطابق قانون این کار جرم است و پیگرد قانونی دارد.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. همه چیز برای فروش !

  2. ابلاغ قانون همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تا دو هفته دیگر

  3. سردار رادان: رسیدگی به وضعیت حجاب مطالبه مردمی بود

  4. شهادت رئیسی و خودفرهیخته پنداری برخی از ما !

  5. رئیس‌جمهور بعدی چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  6. نظرات برگزیده مخاطبان الف: آیا برخورد با زورگیران و سارقان مطالبه مردمی نیست؟/ ترکیه فقط برای پهپاد خودش تبلیغ کرد

  7. آرایش انتخاباتی جناح‌های سیاسی در آستانه انتخابات/ اصلاح‌طلبان به موقعیت ۹۲ برمی‌گردند؟!

  8. احساس تکلیف کافی نیست

  9. برای مقاصد خود، از شهادت رئیس‌جمهوری هم نمی‌گذرند!

  10. علی لاریجانی اعلام کاندیداتوری کرد

  11. کیهان خطاب به لاریجانی: افتادن در تله برجام و برجامیزاسیون آمریکا و انگلیس، ارتفاع پست بود؛ پست‌ترین ارتفاع

  12. لطفاً شوق خدمت نداشته باشید!

  13. سعید جلیلی کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری می‌شود

  14. مشاهده اوضاع اقتصادی تاب تحمل را از هر انسان مسوول سلب کرده است

  15. بی‌تفاوتی به فقدان رئیس‌جمهور و تلقی فانتزی از امر ملّی

  16. حماس با دمپایی، اسیر اسرائیلی می‌گیرد

  17. یک عکس و یک دنیا حرف!....

  18. علی لاریجانی: زمانی برای از دست دادن نداریم / مشکلات کشور حل‌ شدنی است

  19. «بیژن زنگنه» با این کارنامه رویش می‌شود نسخه هم بپیچد؟!

  20. فرانکنشتاین خاورمیانه!

  21. تهران ۲۰۰۰ مسجد کم دارد

  22. عبدالحمید خیرخواه اسرائیل شد!

  23. سعید جلیلی داوطلب کاندیداتوری انتخابات ریاست جمهوری شد

  24. پیشنهاد عجیب شریعتمداری به شورای نگهبان/ ابقای قالیباف در ریاست مجلس / آخرین گمانه‌زنی‌های انتخاباتی

  25. توضیح لاریجانی درباره استفاده از یک هشتگ شائبه‌برانگیز

آخرین عناوین