مکمل‌های بدن سازی برای افزایش حجم بدن + طریقه مصرف

گزارش بازرگانی،   4030230014

درصورتی‌که می‌خواهید حجم فوق‌العاده‌ای در ورزش بدنسازی کسب کنید، باید مکمل‌هایی مانند گینر، پروتئین وی، کراتین و اسیدهای آمینه را مصرف کنید. همه این مکمل‌ها در دیجی‌کالا موجود هستند.

اگر می‌خواهید ورزش بدنسازی را انجام داده و بهترین نتایج را از آن کسب کنید، پیشنهاد می‌شود که مکمل‌های بدنسازی را مصرف کنید. مکمل‌های بدنسازی در واقع محصولاتی هستند که پروتئین‌ها و ویتامین‌های مورد نیاز بدن شما را دارند.

این پروتئین‌ها باعث افزایش حجم عضلات شده و پس‌از تمرین باعث بازسازی آن‌ها می‌شوند. اگر می‌خواهید بهترین نتیجه را از مصرف این مکمل‌ها بگیرید، باید با بهترین آن‌ها آشنا شده و سپس طریقه مصرف هریک را نیز بررسی کنید؛ همراه ما باشید تا بیشتر راجع‌به این محصولات صحبت کنیم.

مکمل بدنسازی برای افزایش حجم

بسیاری از افراد معتقدند که نباید هیچ‌گونه مکملی برای بدن مصرف شود؛ اما این باور غلط بوده و هرگز این‌طور نیست. در واقع مکمل‌ها نیاز بدن بوده و می‌توانند به رشد و عضله‌سازی کمک ویژه‌ای داشته باشند. مکمل کمک می‌کند تا با سرعت بالا و تأثیرگذاری بیشتر پروتئین‌های مورد نیاز بدن خود را به‌دست بیاورید.

این پروتئین‌ها و ویتامین‌ها در مواد غذایی نیز وجود دارند؛ اما برای به‌دست‌آوردن حجم مورد نیاز جهت افزایش سایز بدن، باید مقدار زیادی مواد غذایی طبیعی مصرف کنید. به همین دلیل است که مکمل‌های بدنسازی انتخاب بهتری هستند.

بهترین مکمل‌های افزایش حجم در بدنسازی

نکته مهمی که دررابطه‌با مکمل‌های بدنسازی وجود دارد این است که نمونه‌های مختلفی از این موارد تولید شده‌اند. جدای از برند، هرکدام از این نوع‌ها دارای خواصی برای افزایش حجم هستند. بهترین مکمل‌های افزایش حجم را باید به‌صورت زیر دانست.

کراتین

اگر به‌دنبال خرید یک مکمل بدنسازی افزایش حجم باشید، قطعا نام کراتین را شنیده‌اید. کراتین در واقع نوعی مولکول است که به‌طور طبیعی در بدن تولید شده و برای ماهیچه‌ها و سایر بافت‌های بدن، انرژی تأمین می‌کند.

درست است که این مولکول در بدن تولید می‌شود؛ اما مصرف مکمل‌های غذایی قادر است تا محتوای کراتین ماهیچه‌ها را حدود 40درصد افزایش دهد. این موضوع باعث می‌شود حجم عضلات بیشتر شده و عملکرد ورزشی آن‌ها تقویت پیدا کند. کراتین باعث افزایش قدرت عضلات نیز شده و میزان آب در عضلات را بیشتر کند.

مکمل‌های پروتئینی

محصولات دیگری که می‌توانید از آن‌ها برای مکمل بدنسازی افزایش حجم استفاده کنید، مکمل‌های پروتئینی نام دارند. قطعا این را می‌دانید که پروتئین برای بدن واجب بوده و باعث رشد آن می‌شود. در واقع دریافت پروتئین کافی موجب افزایش حجم عضلات می‌شود و برای این کار اهمیت زیادی دارد.

بدن در فرایند طبیعی خود پروتئین‌های مورد نیاز را تأمین می‌کند؛ اما برای اینکه حجم بیشتری را به‌دست بیاورید، باید پروتئین‌هایی مانند وی، کازئین و سویا را مصرف کنید. همچنین قراردادن گوش گاو یا مرغ و تخم‌مرغ نیز موجب افزایش سطح پروتئین در بدن می‌شود.

گینرها

اگر در دوران افزایش حجم خود هستید و به‌دنبال بهترین مکمل بدنسازی برای افزایش حجم می‌گردید، گینرها را باید در لیست اولویت‌های خود قرار دهید. Gainer در واقع به بدن کمک می‌کند تا حجم بیشتری از کالری و پروتئین را دریافت کند.

چنین موضوعی باعث می‌شود که اندازه و سایز عضلات بیشتر شده و عملکرد ورزشی آن‌ها بهتر شود. درصورتی‌که گینرها را مصرف نکنید، کالری و پروتئین‌هایی که در برنامه مکمل قرار داده‌اید به‌درستی وارد بدن شما نخواهند شد. به همین دلیل است که مصرف آن تأثیر فاحشی در افزایش حجم عضلات خواهد داشت.

بتا آلانین

علاوه‌بر مکمل بدنسازی افزایش حجم، باید مکمل‌هایی را مصرف کنید که انرژی شما را بیشتر کرده و قدرت عضلات را نیز افزایش دهند. این‌گونه است که با انجام برنامه‌های ورزشی بهینه و سنگین قادر به افزایش حجم خواهید بود.

برای بالا بدن سطح انرژی هنگام ورزش نیازمند مصرف اسیدهای آمینه هستید. بتا آلانین نوعی اسیدآمینه بوده و به افزایش حجم عضله نیز کمک می‌کند. در واقع علاوه‌بر افزایش انرژی بدن، بازسازی بافت‌های ورزش‌داده‌شده با مصرف این مکمل راحت‌تر و سریع‌تر انجام می‌شود.

آمینواسیدهای شاخه‌دار یا BCAA

مصرف آمینواسیدهای شاخه‌دار نیز تأثیر فوق‌العاده در بدنسازی و دوران حجم‌گیری دارد. آمینواسیدهای شاخه‌دار یا همان BCAA از 3 نوع آمینو اسید لوسین، ایزولوسین و والین تشکیل شده‌اند. این موارد در منابع پروتئینی مانند گوشت، مرغ، تخم مرغ، لبنیات و ماهی یافت می‌شوند.

رشد ماهیچه نیازمند BCAA بوده و حدود 14درصد از اسدهای آمینه ماهیچه‌ها را تشکیل می‌دهند. BCAA در موادغذایی روزانه وجود دارد؛ اما میزان آن به اندازه‌ای نیست که تأثیر چشمگیری در عضله‌سازی داشته باشد. همین امر نشان می‌دهد که باید در برنامه حجم‌گیری خود مکمل‌های BCAA را نیز قرار دهید.

HMB یا بتا هیدروکسی

بتا هیدروکسی یا بتا متیل بوتیرات نوعی مولکول است که زمان تجزیه آمینه لوسین توسط بدن تولید می‌شود. این مولکول مسئولیت‌های زیادی در بدن داشته و باعث کاهش تجزیه پروتئین در ماهیچه‌های مفید می‌شود. همانند دیگر مولکول‌های ذکر شده، HMB نیز در بدن تولید می‌شود. اما به این‌گونه نیست که توانایی پاسخگویی به نیازهای دوران حجم را داشته باشد. چنین موضوعی باعث شده تا بدنسازان روزانه 3 تا 6 گرم از این مکمل را برای افزایش توده بدون چربی بدن استفاده کنند.

طریقه مصرف مکمل‌های بدنسازی برای افزایش حجم

حال که با تمامی مکمل‌های مخصوص افزایش حجم در بدنسازی آشنا شدید، بهتر است قبل‌از خرید مکمل طریقه مصرف آن‌ها را نیز بررسی کنید. طریقه مصرفی که برای هرکدام از مکمل‌های بالا وجود دارد به شرح زیر هستند:

  • کراتین: 1 تا 5 گرم قبل و بعد‌از تمرین، همراه با پروتئین وی
  • پروتئین وی: یک ساعت قبل‌از تمرین
  • پروتئین کازئین: 3 تا 4 ساعت قبل‌از تمرین
  • گینرها 30 دقیقه قبل‌از تمرین
  • BCAA: مصرف حین تمرین در وزن 15 الی 20 گرم

جمع‌بندی

باید گفت که مکمل‌های بسیار زیادی شما را در امر بدنسازی کمک می‌کنند. بدنسازی ورزشی است که علاوه‌بر داشتن تمرینات مختلف، نیازمند پیروی از یک برنامه دقیق غذایی نیز هست. برای گرفتن بهترین نتیجه در زمان حجم‌گیری باید مکمل‌هایی را میل کنید که به عضله‌سازی کمک ویژه‌ای می‌کنند.

از مهم‌ترین این مکمل‌ها باید به گینرها، پروتئین‌های وی، کازئین و سویا، BCAA، HMB و کراتین اشاره کرد. این مکمل‌ها را باید از فروشگاه‌های معتبر تهیه کرده و سپس طریقه مصرف آن‌ها را نسبت به برنامه‌ای که مربی ارائه کرده تنظیم کنید. در فروشگاه اینترنتی دیجی‌کالا بهترین برندها از این مکمل‌ها با قیمت عالی محصولات خود را ارائه داده‌اند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. همه چیز برای فروش !

  2. ابلاغ قانون همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تا دو هفته دیگر

  3. سردار رادان: رسیدگی به وضعیت حجاب مطالبه مردمی بود

  4. شهادت رئیسی و خودفرهیخته پنداری برخی از ما !

  5. رئیس‌جمهور بعدی چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  6. نظرات برگزیده مخاطبان الف: آیا برخورد با زورگیران و سارقان مطالبه مردمی نیست؟/ ترکیه فقط برای پهپاد خودش تبلیغ کرد

  7. آرایش انتخاباتی جناح‌های سیاسی در آستانه انتخابات/ اصلاح‌طلبان به موقعیت ۹۲ برمی‌گردند؟!

  8. احساس تکلیف کافی نیست

  9. برای مقاصد خود، از شهادت رئیس‌جمهوری هم نمی‌گذرند!

  10. علی لاریجانی اعلام کاندیداتوری کرد

  11. کیهان خطاب به لاریجانی: افتادن در تله برجام و برجامیزاسیون آمریکا و انگلیس، ارتفاع پست بود؛ پست‌ترین ارتفاع

  12. لطفاً شوق خدمت نداشته باشید!

  13. سعید جلیلی کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری می‌شود

  14. مشاهده اوضاع اقتصادی تاب تحمل را از هر انسان مسوول سلب کرده است

  15. بی‌تفاوتی به فقدان رئیس‌جمهور و تلقی فانتزی از امر ملّی

  16. حماس با دمپایی، اسیر اسرائیلی می‌گیرد

  17. یک عکس و یک دنیا حرف!....

  18. علی لاریجانی: زمانی برای از دست دادن نداریم / مشکلات کشور حل‌ شدنی است

  19. «بیژن زنگنه» با این کارنامه رویش می‌شود نسخه هم بپیچد؟!

  20. فرانکنشتاین خاورمیانه!

  21. تهران ۲۰۰۰ مسجد کم دارد

  22. عبدالحمید خیرخواه اسرائیل شد!

  23. سعید جلیلی داوطلب کاندیداتوری انتخابات ریاست جمهوری شد

  24. پیشنهاد عجیب شریعتمداری به شورای نگهبان/ ابقای قالیباف در ریاست مجلس / آخرین گمانه‌زنی‌های انتخاباتی

  25. توضیح لاریجانی درباره استفاده از یک هشتگ شائبه‌برانگیز

آخرین عناوین