روند نزولی جمعیت ‌متوقف شد/ جلوگیری از سقط ۴ هزار جنین سالم

  4030230094

وزیر بهداشت جلوگیری از سقط جنین را یکی از موضوعات بسیار مهمی که در حال پیگیری است عنوان ‌کرد و گفت: در این راستا گروه های مردمی نفس در تمامی استان ها راه اندازی شده و تاکنون از سقط ۴ هزار جنین سالم جلوگیری شده است.

روند نزولی جمعیت ‌متوقف شد/ جلوگیری از سقط ۴ هزار جنین سالم

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد،بهرام عین‌اللهی، در آیین بهره‌برداری از مرکز درمان ناباروری بشری در بیمارستان رضوی مشهد، با بیان اینکه در راستای تحقق اهداف قانون جوانی جمعیت، قرارگاه جوانی جمعیت از سال 1400 راه اندازی و تاکنون 22 نشست در این راستا برگزار و بیش از 50 دستورالعمل در این حوزه ابلاغ شده است، گفت: قرارگاه جوانی جمعیت در تمامی دانشگاه های علوم پزشکی کشور راه اندازی و تاکنون یک هزار و 529 نشست در این زمینه برگزار شده است.

وی ضمن تاکید بر درمان زوجین نابارور، افزود: بر اساس بررسی های انجام شده، بین 3.5 تا 4 میلیون فرد نابارور در کشور وجود دارد و تلاش شد تا با افزایش سطح پوشش بیمه ای و توسعه مراکز سطح دو و سه درمان ناباروری، روند خدمت رسانی به زوجین نابارور گسترش یابد، به گونه ای که در حال حاضر 87 مرکز درمان سطح دو ناباروری و 126 مرکز تخصصی سطح سه درمان ناباروری در سطح کشور فعال است.

وی با بیان اینکه سطح پوشش بیمه ای خدمات درمانی ناباروری در مراکز دولتی به 90 درصد و در مراکز خصوصی به 70 درصد رسیده است، تصریح کرد: در سال گذشته یک میلیون و 200 هزار نفر به مراکز درمان ناباروری در سطح کشور مراجعه و خدمات مورد نیاز خود را دریافت کردند.

وزیر بهداشت با بیان اینکه علاوه بر توسعه و تجهیز مراکز درمان ناباروری در سطح کشور به موضوع تامین نیروی انسانی نیز توجه شده است، خاطر نشان کرد: در حال حاضر تمامی مراکز دارای نیروی متخصص و متبحر در درمان ناباروری هستند و تیم های تخصصی، فوق تخصصی و فلوشیپ به زوجین خدمات ارائه می دهند.

عین اللهی بیان کرد: با وجود دستگاه های پیشرفته و نیروی انسانی متبحر و هزینه های پایین، حوزه گردشگری سلامت یک فرصت برای کشور محسوب می شود و مراکز درمانی مختلف از جمله بیمارستان رضوی مشهد پیشرو در این حوزه محسوب می شود.

ارائه خدمات رایگان به کودکان زیر 7 سال در مراکز درمانی، اقدامی انقلابیست

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در سال گذشته در راستای حمایت از قانون جوانی جمعیت، سه میلیون و 338 هزار زایمان طبیعی در مراکز درمانی دولتی به صورت رایگان انجام شد، همچنین دو هزار دوره توانمند سازی ویژه متخصصان و فعالان این حوزه برگزار و 60 هزار ماما نیز تربیت شده است.

عین اللهی با بیان اینکه بیمه مادران باردار و کودکان زیر 5 سال نیز در کشور به اجرا در آمده است، تصریح کرد: یکی از افتخارات جمهوری اسلامی ایران با توجه به تمامی مشکلات اقتصادی، اجرای ارائه خدمات رایگان به کودکان زیر 7 سال در مراکز درمانی است که این امر در واقع به نوعی سرمایه گذاری برای حفظ سلامت نیروی انسانی کشور است.

وی با بیان اینکه تاکنون 63 قلم داروی تخصصی درمان ناباروری، 28 قلم لوازم و تجهیزات پزشکی، 56 مورد آزمایش، 7 قلم تصویربرداری و 20 نوع عمل جراحی تحت پوشش بیمه قرار گرفته است، افزود: در قالب این پوشش بیمه ای، 90 درصد هزینه در مراکز دولتی و 70 درصد در مراکز خصوصی تحت پوشش قرار می گیرد.

وی گفت: همچنین دو واکسن روتاویروس و پنوموکوک به مجموع واکسیناسیون افزوده شده و در حال حاضر در هفت استان و تا تابستان امسال در تمامی کشور اجرایی می شود.

تشویق بهورزان و مراقبین سلامت در حوزه جوانی جمعیت

به گفته وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در راستای تربیت نیروی تخصصی، ظرفیت پذیرش دستیاران تخصصی با اولویت بومی در گروه زنان 17.8 درصد افزایش یافته که 46 درصد به نیروی انسانی مراکز درمان ناباروری می افزاید.

وی در ادامه سخنانش گفت: همچنین در خانه های به داشت مناطق روستایی پرداخت کارانه به شکل پلکانی برای بهورزان، مراقبین سلامت و ماماها پیش بینی شده است که این طرح به ازای افزایش تولدها در مناطق تحت پوشش پرداخت می شود.

جلوگیری از سقط جنین سالم

عین اللهی، جلوگیری از سقط جنین را یکی از موضوعات بسیار مهمی که در حال پیگیری است عنوان و تصریح کرد: در این راستا گروه های مردمی نفس در تمامی استان ها راه اندازی شده و تاکنون از سقط 4 هزار جنین سالم جلوگیری شده است.

افزایش خوابگاه های متاهلی دانشجویان

وی از افزایش خوابگاه های متاهلی دانشجویان خبر داد و گفت: تعداد خوابگاه های متاهلی دانشجویان نیز از 807 باب به یک هزار و 1023 باب افزایش یافته و تسهیلاتی نیز برای این گروه پیش بینی شده است.

خدمت رسانی به 41 هزار زوج نابارور در مراکز درمان ناباروری مشهد مقدس

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه در حال حاضر سه مرکز سطح دو ناباروری در شهرهای کاشمر، نیشابور و قوچان راه اندازی شده است اظهار کرد: همچنین در سطح شهر مشهد یک مرکز سطح سه درمان ناباروری و 4 مرکز خصوصی در این حوزه فعال است و در سال گذشته به 41 هزار نفر در این مراکز خدمات رسانی شده است.

عین اللهی ضمن قدردانی از اقدامات و حمایت های آستان قدس رضوی و بیمارستان رضوی در حوزه سلامت بیان داشت: وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی مشهد آمادگی خود را برای حمایت و تامین نیروی انسانی مرکز درمان ناباوری اعلام می دارد تا بتوانیم به شکل مطلوبی به زائران و مجاوران بارگاه ملکوتی حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) خدمت رسانی کنیم.

عین‌اللهی با بیان اینکه یکی از بزرگ‌ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی حوزه سلامت است و به فرموده مقام معظم رهبری، حوزه سلامت کشورمان از قوی ترین حوزه‌های سلامت در منطقه و جهان محسوب می شود، عنوان کرد: امروزه در تمامی حوزه های مربوط به سلامت پیشرفت های عظیمی داشتیم و آمادگی انتقال تجارب خود به سایر کشورها را داریم و این موضوع را در مجامع مختلف بین‌المللی نیز اعلام کردیم.

وی با بیان اینکه امروزه یکی از مهمترین موضوعاتی که باید به آن توجه شود مقوله جمعیت و جوانی جمعیت است و در برهه ای از زمان کشورمان به دلایل مختلف دچار کاهش جمعیت و افزایش سالمندی شد، اظهار کرد: در دولت مردمی سیزدهم توجه ویژه ای به موضوع جوانی جمعیت شد و با تصویب مجلس شورای اسلامی، تمامی سازمان ها ملزم به رعایت قانون جوانی جمعیت شدند و با اقدامات و تلاش های انجام شده، خوشبختانه در سال گذشته روند نزولی جمعیت متوقف و سرعت رشد جمعیت و افزایش موالید به صورت افقی شد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پایان به تشریح موفقیت های کشور در حوزه سلامت پس از پیروزی انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی بسیاری از بیماران برای کوچکترین اقدام درمانی مجبور به سفر به سایر کشورها بودند، اما درحال حاضر، بسیاری از شاخص های بهداشتی و سلامتی ارتقا پیدا کرده است؛ افزایش امید به زندگی، کاهش مرگ و میر نوزادان، کاهش مرگ و میر مادران، کاهش مرگ و میر کودکان زیر 5 سال، توسعه مراقبت های بهداشتی، افزایش دسترسی مردم به خدمات بهداشتی و درمانی، ارائه کلیه خدمات سلامت و توسعه کمّی و کیفی نظام آموزشی، از جمله دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه سلامت محسوب می شود.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. همه چیز برای فروش !

  2. ابلاغ قانون همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تا دو هفته دیگر

  3. سردار رادان: رسیدگی به وضعیت حجاب مطالبه مردمی بود

  4. شهادت رئیسی و خودفرهیخته پنداری برخی از ما !

  5. رئیس‌جمهور بعدی چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  6. نظرات برگزیده مخاطبان الف: آیا برخورد با زورگیران و سارقان مطالبه مردمی نیست؟/ ترکیه فقط برای پهپاد خودش تبلیغ کرد

  7. آرایش انتخاباتی جناح‌های سیاسی در آستانه انتخابات/ اصلاح‌طلبان به موقعیت ۹۲ برمی‌گردند؟!

  8. احساس تکلیف کافی نیست

  9. برای مقاصد خود، از شهادت رئیس‌جمهوری هم نمی‌گذرند!

  10. علی لاریجانی اعلام کاندیداتوری کرد

  11. کیهان خطاب به لاریجانی: افتادن در تله برجام و برجامیزاسیون آمریکا و انگلیس، ارتفاع پست بود؛ پست‌ترین ارتفاع

  12. لطفاً شوق خدمت نداشته باشید!

  13. سعید جلیلی کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری می‌شود

  14. مشاهده اوضاع اقتصادی تاب تحمل را از هر انسان مسوول سلب کرده است

  15. بی‌تفاوتی به فقدان رئیس‌جمهور و تلقی فانتزی از امر ملّی

  16. حماس با دمپایی، اسیر اسرائیلی می‌گیرد

  17. یک عکس و یک دنیا حرف!....

  18. علی لاریجانی: زمانی برای از دست دادن نداریم / مشکلات کشور حل‌ شدنی است

  19. «بیژن زنگنه» با این کارنامه رویش می‌شود نسخه هم بپیچد؟!

  20. فرانکنشتاین خاورمیانه!

  21. تهران ۲۰۰۰ مسجد کم دارد

  22. عبدالحمید خیرخواه اسرائیل شد!

  23. سعید جلیلی داوطلب کاندیداتوری انتخابات ریاست جمهوری شد

  24. پیشنهاد عجیب شریعتمداری به شورای نگهبان/ ابقای قالیباف در ریاست مجلس / آخرین گمانه‌زنی‌های انتخاباتی

  25. توضیح لاریجانی درباره استفاده از یک هشتگ شائبه‌برانگیز

آخرین عناوین