نظر منتشر شده
۳۸
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 55327
تكليف حسين درخشان كي روشن مي شود؟
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۳ مهر ۱۳۸۸ ساعت ۰۸:۵۳
سایت محترم الف



از آنجا که معتقد به رعایت انصاف و نیز شجاعت شما در پیگیری امور هستم خواهشمندم نسبت به موضوع ذیل پیگیری و اطلاع رسانی نمایید:



در آبان سال گذشته "حسین درخشان" وبلاگ نویس ایرانی که از مواضع خود عدول کرده واز جرگه ضد انقلاب خارج شده بود دستگیر گردید. وی از آنزمان تاکنون در بازداشت موقت میباشد و در بلا تکلیفی مطلق. این وضعیت علاوه بر اینکه مایه زجر خانواده اوست موجب میگردد تا کسی جرات بازگشت و تغییر موضع ندهد.



باعث تاسف اینکه وقتی رییس جمهور خواستار رعایت عدالت در باره او و رکسانا صابری میشوند موضوع رکسانا که به هیچ چیزی اعتقاد نداشت و خانواده اش نیز هیچ عرقی نسبت به ایران نداشتند به سرعت حل میشود ولی حسین درخشان با وجود خانواده شناخته شده و انقلابی باید بلا تکلیف بماند، این یعنی مقدم دانستن اجنبی. یعنی اگر خانواده حسین نجابت کردند و با احدی مصاحبه نکردند باید مظلوم واقع شوند و کسی که جنجال کرد و برای نظام هزینه درست کرد مشکلش حل شود.



جهت اطلاع شما سفارت کانادا که حسین تبعه ان محسوب میشود به شدت بدنبال موضوع از طریق خانواده حسین است که تا بحال با در بسته مواجه شده است .مبادا با اهمال ما این در باز شود که قطعا برای نظام هزینه خواهد داشت.



 



 
 
مهران ک
۱۳۸۸-۰۷-۲۳ ۰۹:۳۲:۲۰
دوست گرامی در خصوص خانم صابری عرض می کنم آیا با واژه کاپیتولاسیون آشنا هستید؟ (241920)
 
۱۳۸۸-۰۷-۲۴ ۰۸:۰۰:۳۳
دوست گرامی در خصوص خانم صابری عرض می کنم آیا با واژه کاپیتولاسیون آشنا هستید؟

خانم صابری، ایرانی بودن. شهروند آمریکا هم بودند. ضمن اینکه مادر ایشون ژاپنی بود.فکر می کنم شهروند ژاپن هم می توانست باشد. لفظ کاپیتولاسیون رو درباره ی یک شهروند ایرانی، به غلط استفاده کرده اید. کاپیتولاسیون آن است که با سی ان ان، ان پی آر، و شبکه های انگلیسی زبان آمریکایی مصاحبه کنید، اما به رسانه های فارسی زبان استکباری بگویید. خبرنگاران خارجی را به ایران راه دهید، اما ایرانی ها را نه. این کاپیتولاسیون است. ضمن اینکه آقای درخشان هم گویا شهروند کانادا بودند که توانست به راحتی به اسراییل سفر کند. باز تاکید می کنم اشتباه این پرونده رو به کاپیتولاسیون مربوط دانسته اید. امیدوارم راه را برای بازگشت ایرانیان به وطن باز بگذارند و اینطور جمعیت را در بیم و امید نگذارند. (242234)
 
۱۳۸۸-۰۷-۲۴ ۱۲:۱۵:۵۵
دوست کاپیتولاسیونیست ، میشه بفرمایید سفارت کانادا که به عنوان دم انگلیس و البته آمریکا در سیاست عمل می کند ، چطور به فکر این انقلابی دو آتشه است ؟ حتما بخاطر رعایت حقوق شهروندی ! :)) چقدر در غرب انسانها حقوقشان محترم است ای خدا ! خصوصا ایرانیهای ضد انقلاب -- ببخشید حزب اللهی ! - اش ! فکرش رو بکن ! :)) اونوقت می تونی متوجه شی این مطلب که نوشته شده بودی جمهوری اسلامی ایران ولایت فقیهی می دهد یا انگلیس گوردون براونی یا حتی آمریکای اوبامایی ! البته قلم به قلم اوباما شبیه است :)) نفاق درهم پیچیده در اظهار دوستی ! (242278)
 
سلمان
۱۳۸۸-۰۷-۲۳ ۰۹:۳۲:۲۶
با سلام؛
بنده هم دوست دارم در تایید مطلب شما به چند نکته اشاره نمایم:
- ابتدا از اینکه الف اقدام به انعکاس مطلبی در مورد حسین کرده از این سایت تشکر می کنم.
- دوما از نامه آقای احمدی نژاد که در آن در کنار رکسانا صابری، متذکر آقای درخشان نیز شده بودند تشکر می کنم و آنرا کاری ارزشمند می دانم. چرا که از جمله کارهایی بود که تا بحال کسی ابتکاری در موارد مشابه به خرج نداده بود.
- حسین درخشان بسیاری از مواضع خود را در رابطه با نظام و مسائل اعتقادی مورد بازبینی قرار داده بود. این را تمام کسانی که مطالب بلاگ ایشان را دنبال کرده اند به وضوح مشاهده کرده اند.
- ایشان به کشور باز گشتند و با وجود اینکه احتمال می دادند که بازداشت شوند دنبال این بودند چنانچه بازداشت شدند پای بیگانگان و رسانه های بیگانه به موضوع بازداشت ایشان باز نشود. ایشان دوست داشتند فرجام کار ایشان به جایی برسد که به همگان نشان دهد که جمهوری اسلامی به چنان سطحی از بلوغ دست یافته که مسائلی از نوع بازداشت ایشان بصورت منطقی و قانونی توسط دست اندرکاران رفع و رجوع شود.
- اما متاسفانه این چنین نشد و ایشان به یک بازداشت طولانی مدت گرفتار شدند. و این امید شیرین حسین درخشان نا امید شد.
- اینجانب از طرفداران پایبندجمهوری اسلامی هستم. لذا رفتاری که با ایشان و امثال شده و می شود را قبول ندارم. همانطور رئیس جدید قوه قضائیه گفتند قانون ناقص بهتر از بی قانونی است. لذا دست اندرکاران مرتبط با پرونده ایشان نباید ایشان را این همه مدت در بازداشت نگه می داشتند. ایشان باید بعد از یک مدت معقول بازجویی باید دادگاهی می شدند. اگر جرمی مرتکب شده بودند، دادگاه با تمام جسارت اعلام می کرد و ایشان را مجازات می کرد. و یا اینکه ایشان را مستحق تخفیف و عفو مدانست و ...
- اینکه ایشان را بدون اطلاع در یک بازدداشت نامحدود نگه دارند نمی تواند قانونی باشد و دستگاه قضا هرچه زودتر باید به این مساله خاتمه دهد.
- در پایان امیدوارم با بازگشت وضعیت ایشان به مسیر قانونی ایشان و خانواده ایشان از این بلاتکلیفی رقت بار رهایی یابند. (241921)
 
mohammad
۱۳۸۸-۰۷-۲۳ ۱۱:۵۶:۴۰
حسین درخشان در حال همکاری با نهاد های اطلاعاتی است .جاشم امنه لابد وام میلیاردیش هم داره جور میشه انشااله (241993)
 
آ مهدی
۱۳۸۸-۰۷-۲۳ ۲۳:۱۳:۱۲
شما یا از وزارت اطلاعات اومدی و داری یه همچین نظری میدی یا از اونهایی هستی که اطلاعات جمع میکنند . البته برای اون طرفیها . آخه خارج از این محدوده کسی فک نکنم چندان اطلاعی از وضعیت ایشان داشته باشد .

دوست عزیز چرا بدون داشتن اطلاعات کافی به مردم انگ میزنی و دم از وام میلیاردی میزنی . اون بنده خدا که اگه میخواست بهترش رو خارجیها واسه اش کاشته بودند.

امام علی (ع) : در مورد چیزی که نمیدانی حرف نزن . (242183)
 
محسن
۱۳۸۸-۰۷-۲۳ ۱۲:۱۶:۴۰
موضوع ركسانا ننگ بزرگي است بر دستگاه قضايي و نيز امور خارجه كشومان كه خاطره ذلت دوران خاتمي را تداعي ميكند (241998)
 
آروين
۱۳۸۸-۰۷-۲۳ ۱۲:۱۶:۵۸
با سلام،
در ابتدا مراتب تشكر و قدرداني خود را از سايت الف بابت انتشار اين نامه اعلام مي دارم و اميدوارم اين موضوع شروعي باشد بر شكسته شدن سكوت شديداً نگران كننده چندين ماهه اي كه در فضاي رسانه اي داخل و خارج در قبال دستگيري و تعيين تكليف آقاي حسين درخشان، روزنامه نگار منتقد كه به نظر مي رسد مظلومانه قرباني بعضي تسويه حسابهاي سياسي شده است، حكمفرما بوده است.
خواهشمندم تا روشن شدن همه جوانب امر از علت دستگيري، نهاد مسئول، اتهامات ايشان و ... از پي گيري اين موضوع خودداري نفرمائيد. موردي كه در اين نامه هم به آن اشاره شد موضوع جالب توجهي است، يعني علت پي گيري سريع توصيه رئيس جمهور در مورد ركسانا صابري و آزادي فوري وي در برابر مسكوت گذاشتن مورد آقاي درخشان! به واقع دليل اين رفتار دوگانه چه بوده است؟ (241999)
 
محمد
۱۳۸۸-۰۷-۳۰ ۰۰:۱۹:۰۵
نمي دونم آيا مطالب سايتش را در 3تا 4ماه قبل از دستگيريش پي گيري مي كردين يا نه؟اگه پي گيري ميكردين مي فهميدين كه چرا ركسانا سريع ازاد ميشه ولي ايشون نه ؟!چون ايشون طرفدار احمدي نژاد شده بود و نظام اقازادگي رو زير سئوال ميبرد؟ (243878)
 
۱۳۸۸-۰۷-۲۳ ۱۲:۳۲:۲۰
نه به اون خانواده انقلابي و شناخته شده گفتن و نه به اين تبعه سفارت كانادا بودن (242004)
 
۱۳۸۸-۰۷-۲۴ ۱۹:۳۷:۳۹
تبعه سفارت که معنی نمی دهد. اما شما ظاهرا از آقای پرفسور مولانا! نویسنده سابق کیهان، و دوست این روزنامه و همکار شدید دولت آقای احمدی نژاد، که اخیرا هم دولت کریمه از بودجه عمومی مبلغ 300 میلیون تومان اگر اشتباه نکنم، برای بنیاد ایشون کنار گذاشتن، بی خبر هستید که او سیتیزنِ آمریکا، همان تبعه، هستند. با دولت هم کار می کردند.

آقای نهاوندیان، دیگر همکار دولت نهم،( یا دهم،) هم گرین کارت اینجا را داشتند. که البته وزیر امورخارجه آمریکا، پیش از این از اینکه وی دارای گرین کارت است، ابراز نارضایتی کرده بود.


اینها هم گویا انقلابی هستند. خوب حالا می خوایم جرم جدید گرین کارت داشتن یا تبعه آمریکا یا کانادا یا هرجای دیگه بودن هم به قوانین اضافه کنیم؟ (242372)
 
فردادفر
۱۳۸۸-۰۷-۲۳ ۱۳:۰۸:۲۴
بنده بعنوان کسی که از مدتها قبل نوشته های وی را مطالعه و سیر فکری او را تعقیب میکردم و به ایشان انتقادهای زیادی هم داشتم ولی با تغییر مواضع وی و بازگشت به آغوش انقلاب و میهن اسلامی مسرور شدم اما متاسفانه معلوم نیست در قوه قضائیه چه میگذرد کسانی که عالما عامدا دستور آشوب و انقلاب مخملی میدادند و شهرها با تحریک و اوامر آنان به آتش و خون تبدیل میگشت ، آزادند و هیچ پرونده ای علیه آنان گشوده نشد ولی کسی که توبه کرده و خود به میهن بازگشته است باید قریب یکسال در بازداشت موقت بماند جل الخالق! (242015)
 
شیخ اشراق
۱۳۸۸-۰۷-۲۳ ۱۳:۱۷:۱۸
عقل حکم می کنه در این جور مسائل خیلی طرف آدم خاصی را نگیریم چون ما از ماجرا خبر نداریم و به یکا نامه نمی توان اکتفا کرد. پس بهترین کار صبر در این مسئله و درخواست از چنین سایت هایی برای پیگیری مسئله است.
من هم از الف می خواهم به این نمونه رسیدگی نماید
یا علی (242021)
 
محمد
۱۳۸۸-۰۷-۲۳ ۱۴:۰۶:۴۷
اگر برگشته آزادش کنید که خلاف مسلمانی است
تا دشمنان و فریب خوردگان بدانند که آغوش امت حزب ا... برای تمام کسانی که قصد برگشت دارند باز است (242046)
 
۱۳۸۸-۰۷-۲۳ ۱۴:۳۱:۰۲
این وضعیت علاوه بر اینکه مایه زجر خانواده اوست موجب میگردد تا کسی جرات بازگشت و تغییر موضع ندهد.

تعجبی ندارد. تندروهای داخل حکومت همین را میخواهند. مشکل اینجاست که شما این مساله را درک نمیکنید افکار ضد انقلاب خودش را به شکل انقلابی درآورده و داخل حکومت نفوذ کرده. هر وقت این را متوجه شدید خیلی از مسائل دیگر هم برایتان روشن میشود. (242056)
 
۱۳۸۸-۰۷-۲۳ ۱۴:۳۲:۵۳
با سلام

من آدم بدبینی نیستم ولی به نظرم می رسد که در زندان از حسین درخشان سوء استفاده اطلاعاتی می شود. یک مورد آن را که من یقینا شاهد آن بودم، استفاده از قسمت های زیادی از وبلاگ درخشان در کیفرخواست دادستان در مورد دستگیر شدگان اخیر بود. اینکه خود او همکاری می کند و یا او را مجبور به همکاری کرده اند بحث دیگری است ولی یادمان باشد که او مدت های زیادی در زندان و بازذاشت موقت بسر می برد بدون هیچ انعکاس بیرونی و این عادلانه نیست. (242058)
 
۱۳۸۸-۰۷-۲۳ ۱۴:۴۰:۱۶
احتمالاً خبر ندارید که رکسانا صابری بنابر اظهارات وکیلش، مترجم مجمع تشخیص مصلحت بود و به همین خاطر هم با الطاف خاصه، به سرعت آزاد شد. عجیب است که خبر به این مهمی، در بسیاری از رسانه‌ها (از جمله الف) انتشار نیافت.
http://www.parsine.com/fa/pages/?cid=7586 (242062)
 
۱۳۸۸-۰۷-۲۳ ۱۴:۴۹:۳۲
همين كه سر و صدایی از طرف اطرافیان حسین در نمی آید جای سؤال دارد. نکند جای حسین خوب است و در کنجی مشغول مطالعات فراساختاری است؟!
کسی که قبل از ممنوع الورود شدن به آمریکا به رهبری هم ناسزا می گفت و بعد از آن مدافع سرسخت جمهوری اسلامی شد. به اسرائیل سفر کرد و عکس های خود را هم روی وبلاگ منتشر کرد و بعد هم راحت به کشور برگشت.من خیلی نگرانش نیستم. نویسنده محترم نامه هم خیلی نگرانش نباشد.
آیا سایت الف هم هر نامه ای را اینطور منتشر می کند؟ یا اینکه اینها زمینه سازی برای بازگشت مجدد حسین بسیار درخشان به صحنه است؟ برای اینکه کسی نفهمد همه اینها صحنه سازی بوده و ...؟! (242069)
 
خیرخواه
۱۳۸۸-۰۷-۲۳ ۱۶:۱۹:۳۳
ماجرای حسین درخشان و اخبار تاسف انگیزی که درباره ی او شنیده می شود باعث تاسف هر دوست دار نظام و ولایت مداری است. او که یک تنه در فضای آنلاین جلوی هجم مصموم توطئه های دشمن می ایستاد و موج جدیدی به نفع نظام مبتنی بر عقل گرایی و جوان گرایی براه انداخته بود. حسین درخشان در خارج از کشور تحت فشار دشمن این نظام و ملت بود و اینک که در خانه ی دوست است گویا قربانی حزب بازی ها و بی خردی کوتاه گرانه ی عده ای شده است. از دلسوزان واقعی نظام خواهش می شود با عنایت به این پرونده نور امید را در قلب ولایت مداران روشن نگه دارند. (242095)
 
۱۳۸۸-۰۷-۲۳ ۲۱:۵۹:۳۴
چرا این سایت نظرات را چاپ نمی کند؟ از چه می ترسید؟ ما که به کسی توهین نکرده ایم. آیا حقیقت گویی جرم است؟ (242162)
 
۱۳۸۸-۰۷-۲۳ ۲۲:۰۱:۵۰
ساده لوحان ایرانی کمی چشم و گوشتان را باز کنید که اینطور خود را لو ندهید. حسین درخشان فردی است بسیار جاه طلب که برای معروف شدن و در نتیجه ثروتمند شدن از هیچ \"فرصتی\" رویکردان نیست. مطالبی که او در سایتش منعکس می کرد را خیلی ها از جمله غربی ها مانند مایکل جیمز بارکر منتشر می کند.
http://www.swans.com/library/art15/barker25.html
کسانی که علاقمند هستند با دسترسی به اینترنت می توانند به این اطلاعات دست یابند منتهی وقتی کیهان منتشر می کند همه آن را \"دروغ\" می خوانند و بیسوادی خود را در معرض تماشای همگان می نهند. اگر این مطالب دروغ است چرا نوشته های مایکل بارکر و کیهان که از وجود همدیگر خبر ندارند یکی می شود؟ بنابراین ایرانیان ساده لوح و نا آگاه باید شک را از خود شروع کنند.

افزون بر آن، حسین درخشان راه کمی پیچیده تر را برای همکاری با سرویس های
اطلاعی ایران و غرب دنبال می کند. حسین درخشان فکر می کند که می تواند با این سازمانهای اطلاعاتی \"بازی\" کند و در نهایت طرفی را که \"وزنه بیشتر\" برای
پیشرفت و آینده کاری او در اختیارش می گذارد، بعنوان سرور انتخاب کند.

حسین درخشان از اینکه \"دستگیر شده است \" بهیچ وجه ناراضی نیست و آن را \"اعتباری\" برای عرضه کردن خود به تشنگان امنیتی غرب می داند. در ضمن با سرو کله زدن با سازمان اطلاعاتی ایران می تواند بیشتر نبض کار را در دست داشته باشد. چرا غربی که از هر خاری برای تبلیغات خود علیه کشورهای مورد هدف استفاده می کند در مورد حسین درخشان خفه خوان گرفته است؟ من فقط یکبار از پیام اخوان - جاسوس و مزدور بهایی صهیونیست و نزدیک به شیرین عبادی که \"مرکز اسناد حقوق بشر ایران\" را با عاملین صهیونیست یهودی مانند رویا حکاکیان و شوهرش رامین احمدی که در انقلابات مخملین دست دارد ، با بودجه سازمان سیا راه انداخت که اخیرا\" سازمان سیا جیره این مرکز صهیونیستی را از سال آینده قطع کرده است - خواندم که خواهان آزادی حسین درخشان شده بود که من فکر می کنم بیشتر برای مخفی نگهداشتن همکاری خود با سرویسهای اطلاعاتی غرب ارائه شد.
حسین درخشان با دردست داشتن گذرنامه های مختلف از کشورهای غربی نمی تواند حامی منافع ایران باشد، او فقط منافع خود را دنبال می کند.
او همراه بامزدوران و عاملین شناخته شده ای مانند نیره توحیدی و مهرداد بروجردی به اسراییل با بهانه بهبودی روابط ایران و اسراییل سفر کرد که آن را بعنوان اعتبار به ساده لوحان بفروشد.
من دو باره تکرار می کنم: مطالبی که حسین درخشان در سایتش ارائه می داد
اصلا\" محرمانه نیست و هرکس می تواند این مطالب را با خواندن مقالات متعدد در اینترنت بدست آورد. بنظر می آید که حسین درخشان موفق تر از سازمانهای اطلاعاتی ایران و غرب عمل می کند که توانسته است خود را در بین ساده لوحان
بعنوان \"انقلابی\" و \"حامی انقلاب\" و یا \"دارنده اطلاعات محرمانه\" جا زند و حرفه
خود را بسط و رونق دهد. سازمان اطلاعاتی ایران نباید به حسین درخشان
اعتماد داشته باشد که بخواهد به او با \"دستگیر شدن\" اعتبار بخشد و او را در
غرب به نرخ بالاتری بفروشد. بدانید که منافع این \"دستگیری \" به جیب کسی جز حسین درخشان نخواهد رفت.

http://www.zmag.org/znet/viewArticle/3168 (242163)
 
۱۳۸۸-۰۷-۲۴ ۱۹:۴۱:۵۰
اصلا نمی فهمم چطور یک وبلاگ نویس را صرفا به خاطر شهرتش بازداشت می کنند. آخه چه وضعیتیه؟ آیا خبر دارید چقدر ایرانی در آمریکا سفر خود به ایران را لغو کرده اند؟ دست کم یک نفر را میشناسم که می خواست برای همیشه به ایران برگرده و پشیمان شد. (242377)
 
لیلا
۱۳۸۸-۰۷-۲۳ ۲۲:۰۹:۳۰
برای من هم بسیار عجیب است که به کسی چون حسین درخشان با آن سابقه تاریک می گویید انقلابی یا بازگشته به ولایت ؟
کسی که بارها در صدای امریکا حاضر شده کسی که به اسرائیل سفر میکند کسی که با دختری خارجی بدون عقد نکاح زندگی میکند چگونه انسانی انقلابی است ؟ اگر افراد انقلابی و بازگشته به ولایت این مشخصات را دارند واقعا متاسفم و من قطعا پس از این انسانی ضد انقلاب هستم
من از روزهای نخستین نیز به چنین کسی اعتماد نداشتم و با نظر دوستان نیز موافقم او قطعا در جای مناسبی قرار دارد که صدایی ازش در نمیاید (242166)
 
۱۳۸۸-۰۷-۲۴ ۱۹:۴۵:۳۷
به نظر شما با این آدم که این همه کارهای بد کرده چه کار باید کرد؟ کدام یک از این کارها که اعلام کردید به نظام ضربه زده؟ مگر دیگران در صدای آمریکا حاضر نشدند؟ مگر سفر به اسراییل به صورت علنی، او را به جاسوس تبدیل می کند؟ من فکر می کنم او از روی کنجکاوی و به صرف ممنوع بودن سفر به اسراییل، به آنجا سفر کرد. در باره ی عقد و نکاح و مسائل خصوصی بین افراد، بنده نظری ندارم و اظهار نظر در این باره را نیز شایسته نمی دانم. زندگی دو نفر، و روابط شخصیشان، به خودشان مربوط است. نیروی انتظامی ایران هم گفته در زندگی خصوصی آدم ها دخالت نمی کند (242380)
 
مسعود
۱۳۸۸-۰۷-۲۳ ۲۳:۰۶:۲۲
حسین درخشان فردی است که طی سال های گذشته بارها و بارها مقدسات ما مسلمانان را مورد اهانت قرار داده است. بسیار متاسفم برای شما که از فردی این چنینی با این سوابق دفاع می کنید ولی بارها و بارها افراد مورد تایید مردم را به جهت اختلافات سیاسی با رکیک ترین الفاظ مورد خطاب قرار می دهید. (242177)
 
مرتضی
۱۳۸۸-۰۷-۲۴ ۰۱:۴۹:۵۲
این چه طرز تیتر نوشتن است.منظورتان این است که انانی که مصاحبه انجام دادن برای رهایی بستگانشان برای نظام هزینه درست کردند ولی ان گروهی که بازداشتهای فله ای انجام دادن هیچ هزینه ای برای نظام ندارد (242213)
 
امیر
۱۳۸۸-۰۷-۲۴ ۰۴:۲۹:۲۷
آقای درخشان مثل خیلی‌ از افراد فهمیده و با دانش که ضمنا با صداقت، میهندوستی و بدون پیشداوری به مسائل ایران نگاه میکنند، با وجود کاستیها و اشتباهات دولت، پی به حقانیت حکومت ایران و دشمنی غرب نسبت به ایرانی‌ جماعت بردند و از راه و کار کرده پشیمان شدند و به درستی‌ در جنگ بین غرب و بیزینس حقوق بشر با ایران، به جبهه‌ میهن برگشتند. ایشان اگر چه اشتباهت و قانون شکنی هایی مثل سفر به اسرائیل و توهین به اعتقادات دینی در گذشته مرتکب شدند و به حق باید تاوان آنرا می‌‌پرداختند، اما باید با توجه به صبر مثال زدنی‌ و سکوت قابل تقدیر خانواده ایشان در زمانی که بسیاری با مشکلات مشابه با سر به سمت ب.ب.سی و صدای آمریکا‌ و یا هزاران سازمان قارچ گونه حقوق بشری میروند و گریبان چاک میزنند تا معروفیت بخرند،باید شامل گذشت و عفو بشوند. امیدوارم ایشان هر چه زودتر آزاد شوند و در این نبرد نا برابر به جبهه‌ ایران خدمت کنند. مگر اینکه اطلاعاتی در اختیار سازمان اطلاعات وجود دارد که این کار را به مصلحت نمیداند. (242226)
 
۱۳۸۸-۰۷-۲۴ ۰۸:۴۹:۴۸
این یعنی مقدم دانستن اجنبی. (نقل از مضمون)
به اعتقاد من مقدم دانستن اجنبي نيست.بلكه همان موضوع قديمي مصلحت نظام است.قضيه ركسانا داشت به مصلحت نظام آسيب ميزد و رسيدگي به آن بخاطر همين بود كه آبروي نظام از اهم واجبات است و ظاهرا\" اين آبرو چه واقعي چه پوشالي فرقي نميكند،بايد حفظ آبرو كرد! به هر حال تا مصلحت انديشي به حقيقت انديشي غالب است وضع همين است كه هست.
در مورد فرمايشات آقاي احمدي نژاد هم كه بيشتر از ايشان درباره عدالت شنيده ايم و كمتر ديده ايم. (242239)
 
صبا
۱۳۸۸-۰۷-۲۴ ۰۸:۵۸:۱۸
از سایت الف تشکر میکنم که مطلبی در مورد حسین درخشان نوشت. در سایت ایرانیان که احتمالا در داخل ایران بلاک است و البته سایت سبزهای و طرفداران آمریکا میباشد شخصی مطلبی نوشته بود که \" از حکم اعدام حسین درخشان جلوگیری کنیم \" و توضیح داده بود که علی رغم اینکه مخالف این شخص است اما از همه میخواهد که نسبت به این حکم اعتراض کنند ! البته نویسنده هم انسان خوشنامی نیست از همانهائی است که حتما حلقه سبز از کله و سرش نمی افتد و مدام در فکر \" دمکراسی \" و \" حقوق بشر\" آمریکائی در ایران است اما نمیدانم چرا چنین خبری زا در مقاله ای نوشته بود و مثلا کمک ! خواسته بود. بهرحال معلوم نیست جریان چیست اما مسلما می باید به وضع او رسیدگی شود . درخشان اصلا محبوب ایرانیان ضد انقلاب در آمریکا نیست و دلیل آن هم مشخص است و همین مدعیان دروغین حقوق بشر هیچ صحبتی از او به میان نمی آورند به جز در مورد ذکر شده که آنهم مشکوک بنظر میرسد. امیدوارم مسئولین جوابی برای نامه درج شده داشته باشند. (242243)
 
۱۳۸۸-۰۷-۲۴ ۰۹:۰۳:۳۰
راستی اين دختر فرانسویه کجاست! (242246)
 
شهریار
۱۳۸۸-۰۷-۲۴ ۱۰:۲۸:۰۳
مملکتی که همه کارش با نامه و توصیه و تمنا پیش بره مثل یک دهکده است که فقط رشد کرده، با همون قوانین و مقررات. (242254)
 
۱۳۸۸-۰۷-۲۴ ۱۲:۰۹:۳۵
این چه قوه قضائیه و چه قانون و عدالتی است که یک نفر باید یکسال در حبس موقت باشد . مفهوم حبس موقت چیست ؟ بر فرض که این آقای در خشان و امثال ایشان بدترین افراد هستند یک کسی مثل ابن ملجم است ایشان . خیلی آدم بد و ضد انقلاب و فاسدی است ایشان . خوب حالا مگر این کشور قانون ندارد . مگر عدالت ندارد . چرا تکلیف این آدم روشن نباید بشود. آخر گناهکار هم حقی دارد. این قوه قضاییه تابع کدام شریعت و قانون است ؟ لطفاً بفرمایید ما هم بدانیم (242274)
 
۱۳۸۸-۰۷-۲۴ ۱۹:۵۵:۲۳
عکس پایین حسین درخشان \"انقلابی\" را در بغل یکی از جاسوسان سازمان سیا می بینید.


http://www.iranian.com/main/node/51134


این جاسوس و از طرفداران رژیم دیکتاتوری پهلوی که تازگی به حامیان \" موج سبز\"

http://www.dailymotion.com/video/xa2vyn_united-for-iran-with-nazanin-afshin_news

یعنی انقلاب مخملی غرب پیوسته است را در کنار جاسوسان دیگر سازمان سیا
از جمله پیام اخوان و دالالی لاما مشاهده می کنید.

http://blog.unwatch.org/?p=478

http://viewmorepics.myspace.com/index.cfm?fuseaction=viewImage&friendID=11680226&albumID=0&imageID=53946771 (242383)
 
محمد
۱۳۸۸-۰۷-۲۵ ۱۱:۳۰:۱۶
حسین درخشان به اعتبار پیشگامی در وبلاگ نویسی، مورد استقبال محافل اسرائیلی قرار گرفت و در سفری به کشور اسرائیل در سمیناری تحت عنوان «اصلاحات، اپوزیسیون و منازعات در خاورمیانه» در موضوع «وبلاگ نویسی، یک راه واقعی برای مخالفت در خاورمیانه» که در دانشگاه بن گوریان در شهر بئرشبع برگزار شد شرکت و در آن سمینار سخنرانی کرد. روزنامه هاآرتص ضمن درج این خبر، از وی به عنوان «دوست اسرائیل» یاد کرد.

به استناد گزارش‌های دو روزنامه هاآرتص و جروزلام پست، وی در آن سمینار با تأکید بر مذهبی بودن جامعه ایران، عنوان کرد که مدل مذهبی اسرائیل و ترکیه، مدل خوبی برای ایران است، به ویژه مدل اسرائیل که درخشان درباره‌اش می‌گوید: «اسرائیل یک نمونه دموکراسی است.»

جروزالم پست زیر عکس حسین درخشان از قول خود وی تصریح می‌کند:

«من می‌خواهم اسرائیل را برای ایرانی‌ها، انسانی کنم و به آنها بگویم که آن گونه نیست که تبلیغات جمهوری اسلامی می‌گوید مبنی بر اینکه اسرائیل تشنه خون مسلمانان است.»

اين مطلبي است كه ويكي پديا در مورد حسين درخشان نوشته است. فكر كنم مسئولين سايت الف خوشحال ميشن كسي كه انقدر به اسرائيل وفاداره سريعتر آزاد بشه و سفر نيمه تمومش به اسرائيل رو تموم كنه. (242620)
 
۱۳۸۸-۰۷-۲۵ ۱۲:۰۵:۰۶
با تشکر از سایت شجاع الف

اقای دادستان محترم تهران چندروز قبل اعلام کردند رسانه هابه ما اطلاع رسانی کنند این یک مورد ببینیم واقعا پیگیری میکنند
ایا با امدن ایت الله لاریجانی در قوه قضاییه نیروهای امنیتی زیر نظر قوه قضاییه اند یا قوه قضاییه تاب نیروهای امنیتی است ؟
این گوی واین میدان (242636)
 
۱۳۸۸-۰۷-۲۵ ۱۹:۱۹:۱۹
اولا از سایت الف به خاطر اطلاع رسانی متشکرم

ثانیا بسیار جالبه که اصلاح طلبان که مدعی ازاداندیشی و این شعارها هستند حالا که حسین درخشان با اونها مخالفت کرده دیگه نه از او مینویسند ونه از ازادی دفاع میکنند و نه ... ازادی فقط تا وقتی به نفعشان باشه شعار اونهاست ولی اگر مخالفشون یکسال هم بازداشت موقت باشه انگار نه انگار. مایه تاسفه واقعااینجا غیرت اقای کروبی و خاتمی خشک شده !

ثالثا ما منکر زحمات نیروهای اطلاعاتی و اطلاعات سباه نیستیم ولی باید دقت کنند که حتی به یک متهم ومجرم نیز نباید ظلم کنند .یکسال بلا تکلیفی و بازداشت موقت ظلمی است که از اطلاعات سباه قابل قبول نیست ویقینا اگر رهبری مطلع شوند به ان راضی نخواهند بود .چه خوبست که این دوستان قبل از تحمیل هزینه به نظام مسایل را جمع کنند تا مصداق مثل گاو 9من شیر نشوند.ظلم از هیچ کس بذیرفته نیست و عقوبت دنیایی و اخرتی دارد . (242801)
 
یک نفر
۱۳۸۸-۰۷-۲۶ ۱۵:۵۵:۵۵
ماجرای حسین درخشان یک پیام روشن برای همه روشنفکران داشت. پیامی هم از سوی حکومت ایران و هم از سوی رسانه های بیگانه و سازمانهای حقوق بشر. پیام این است: «اگر از این خط رد بشوید همه چیز را از دست می دهید. جمهوری اسلامی قدرتان را نخواهد دانست و ما هم فراموشتان خواهیم کرد»
درس عبرت حسین درخشان باعث شد که دیگر کسی حتی اگر مایل هم بود و حتی اگر واقعاً مثل درخشان دچار تحول فکری هم شده بود سکوت کند.
بی بی سی و نیوزویک و سازمانهای حقوق بشری آنقدر سر مازیار بهاری سر و صدا کردند که آزاد شد. اما حسین درخشان را همه فراموش کردند و این پیام خوبی برای جامعه آدمهای بی طرف نبود. (243021)
 
۱۳۸۸-۰۷-۲۶ ۲۳:۵۵:۱۳
خوبه سايت الف يك روزشمار تا تعيين تكليف\" حسين درخشان\" بذاره تا مشخص بشه قوه قضاييه به اخبار رسانه ها اهميت ميده يا نه؟ (243148)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.