توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 62897
"هدف آمريكا ايجاد زمين‌لرزه در ایران است"
تاریخ انتشار : يکشنبه ۴ بهمن ۱۳۸۸ ساعت ۱۵:۱۲
نيروي دريايي روسيه در گزارشي با اشاره به اينكه زمين‌لرزه ويرانگر هائيتي نتيجه آشكار آزمايش سلاح هارپ توسط ارتش آمريكاست، اعلام كرد هدف نهايي اين آزمايش‌‌ها تخريب ايران و براندازي دولت كنوني اين كشور از طريق ايجاد زمين‌لرزه است.

به گزارش فارس، پايگاه خبري تحليلي "ولترنت "، در گزارشي تحت عنوان "آيا آمريكا در وقوع زلزله هائيتي دست داشته است؟ " نوشت: بنا بر اعلام روزنامه روسي "راشا تودي "، "هوگو چاوز " رئيس‌جمهور ونزوئلا، آمريكا را به دست داشتن در وقوع سري زمين لرزه‌هاي اخير در حوزه درياي كارائيب از جمله زلزله ويرانگر هائيتي متهم كرده است.

بنا بر اعلام شبكه تلويزيوني "ViveTv " ونزوئلا، اين ارتش روسيه بود كه اين احتمال [دست داشتن آمريكا در زلزله هائيتي] را تداعي و به آن اشاره كرد و در پي آن كشورهايي نظير ونزوئلا، بوليوي و نيكاراگوئه خواستار تشكيل جلسه اضطراري شوراي امنيت سازمان ملل به عنوان نهادي كه بايد اتهام تهاجم انساني نيروهاي آمريكايي عليه هائيتي را بررسي كند، شدند.

شبكه تلويزيوني ViveTv در گزارش خود اعلام كرد: گزارش‌ نيروي دريايي روسيه نشان مي‌دهد كه نيروي دريايي روسيه در پي اين زمين‌لرزه اقدام به بررسي فعاليت‌هاي نيروي دريايي آمريكا در درياي كارائيب از سال 2008 به بعد كرد. آمريكا در سال 2008 تمايل خود را براي بازسازي چهارمين ناوگان دريايي‌اش كه از سال 1995 از كار افتاده بود، اعلام كرد. روسيه يك سال بعد با از سرگيري تمرين‌ها و فعاليت‌هاي نيروي دريايي خود در اطراف رزم‌ناو اتمي Pierre le Grand كه از پايان جنگ سرد متوقف شده بود، به اين تمايل آمريكا پاسخ مثبت داد.

از پايان سال‌هاي دهه 70، آمريكا تحقيقات و پژوهش‌هاي خود در زمينه سلاح‌هاي هارپ را به ميزان قابل توجهي ارتقا داد و از آن زمان به بعد از ژنراتورهاي رانشي و تكانشي، پلاسما و روزنانس در تهيه بمب‌هاي با امواج لرزه‌اي شديد استفاده كرد.

اين گزارش در ادامه دو آزمايش هفته گذشته نيروي دريايي آمريكا را مورد مقايسه قرار داد: نخست زمين‌لرزه به بزرگي 6.5 ريشتر در حوالي شهر Eureka در ايالت كاليفرنياي آمريكا كه هيچ قرباني به دنبال نداشت و دوم، زمين‌لرزه كارائيب كه دست‌كم 140 هزار كشته بر جا گذاشت.

همانطور كه اين گزارش نشان مي‌دهد، نيروي دريايي آمريكا به احتمال زياد از خرابي‌هايي كه اين زمين لرزه در هائيتي به بار مي‌آورده، با خبر و آگاه بوده است و به همين دليل هم بوده كه نيروي دريايي اين كشور ژنرال "كن كين " فرمانده نيروهاي آمريكايي در هائيتي را براي كنترل و نظارت بر عمليات‌ها و تلاش‌هاي نجات و امدادرساني به اين كشور زلزله‌زده اعزام كرد.

نيروي دريايي روسيه در ادامه درباره هدف نهايي اين آزمايش‌ها اعلام كرد: هدف نهايي اين آزمايش‌‌ها تخريب ايران و براندازي دولت كنوني اين كشور از طريق ايجاد زمين لرزه است.

به گفته اين گزارش، پروژه هارپ (پروژه بررسي و تحقيق درباره لايه آيونوسفير (Ionosphere) و مطالعات معادن زير زميني با استفاده از امواج راديويي) همچنين امكان ايجاد تغييرات شديد و فجيع در شرايط جوي زمين بمنظور بروز سيل، خشكسالي و توفان را فراهم مي‌آورد.

طبق گزارش پيشين، اطلاعات موجود با زمين لرزه 8/7 ريشتري 12 مه 2008 Sichuan چين كه آن هم به موجب امواج الكترو مغناطيس هارپ به وقوع پيوسته بود، هماهنگي و مطابقت دارد.

شبكه تلويزيوني VivéTv در بخش پاياني گزارش خود تصريح كرد: پس از وقوع زمين لرزه هائيتي، وزارت دفاع آمريكا (پنتاگون) اعلام كرد كه ناو بيمارستاني USNS Comfort را براي عزيمت به اين كشور زلزله زده فراخوانده است. پس از آن نيز "مايكل مولن " فرمانده ستاد مشترك ارتش آمريكا اعلام كرد كه نيروهاي ارتش آمريكا آماده ارائه كمك اضطراري به زلزله زدگان هستند.

بنا بر گزارش نيروي دريايي روسيه، آمريكا با اعزام حدود 10 هزار نظامي در خاك هائيتي پس از وقوع زلزله ويرانگر، قصد در دست گرفتن كنترل اين كشور ويران را دارد.

زمين لرزه‌اي به بزرگي 3/7 ريشتر در روز 12 ژانويه در فاصله‌اي نه چندان دور از "پورتوپرنس " پايتخت پرجمعيت هائيتي به وقوع پيوست و بسياري از ساختمان‌هاي دولتي اين كشور فروريخت كه اين زمين لرزه ظرف 200 سال گذشته بي سابقه بوده است.

طبق اعلام رسمي روز گذشته وزير كشور هائيتي و مقامات پورتوپرنس شمار تلفات اين زلزله مهيب هم‌اكنون به 111 هزار و 499 كشته و 190 هزار مجروح رسيده است و 55 هزار خانواده نيز هم‌اكنون در اين كشور زلزله زده بي خانمان هستند.
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.