Javascript must be enabled in your browser to use this page.
Please enable Javascript under your Tools menu in your browser.
Once javascript is enabled Click here to go back to الف
 

 

صفحه اصلی     معرفی     WAP      پیوندهای الف    آرشیو     ارسال مطلب

تبلیغات

 کد مطلب: 12196, P.View: 8043
واکنش دبیر کل شورای همکاری خلیج فارس به سرمقاله شریعتمداری چاپ ارسال به رفقا


(25 توصیه)

            بخش خبری الف   
۲۱ تير ۱۳۸۶
سرمقاله روز دوشنبه حسین شریعتمداری در روزنامه کیهان بازتاب گسترده ای در برخی مطبوعات شیخ نشین های خلیج فارس و به ویژه بحرین داشته است.

به گزارش "الف"، حسین شریعتمداری مدیر مسوول روزنامه کیهان در سرمقاله روز 18 تیرماه با اشاره به بیانیه هفته گذشته وزرای دفاع، خارجه و امنیتی کشورهای شورای همکاری خلیج فارس (PGCC) درباره حمایت از ادعای مالکیت امارات بر جزایر سه گانه خلیج فارس، ضمن ارایه فهرست اسناد ایران برای مالکیت بر جزایر سه گانه مورد ادعای امارت و اینکه سابقه کشورهای شیخ نشین خلیج فارس به 100 سال هم نمی رسد، نوشت: « در میان کشورهای عضو شورای همکاری خلیح فارس، همراهی بحرین با سایر کشورها حساب جداگانه ای دارد زیرا بحرین بخشی از خاک ایران بوده که در جریان یک زد و بند غیر قانونی میان شاه – دولت هویدا -  و دولت های آمریکا و انگلیس از ایران جدا شده است.

در واکنش به سرمقاله روز دوشنبه کیهان، عبدالرحمن العطیه، دبیر کل شورای همکاری خلیج فارس این سرمقاله را مغرضانه توصیف و با انتقاد شدید از آن گفت، این مقاله تحریک آمیز و هدف آن ایجاد فتنه بوده است در حالی که ما اکنون نیاز به آرامش و اعتماد سازی داریم.

روزنامه های بحرین نیز به سرمقاله حسین شریعتمداری واکنش نشان داده و ادعا کرده اند "بحرین هیچ وقت متعلق به ایران نبوده است".

جزیره بحرین با حدود 700 هزار نفر جمعیت، در جنوب خلیج فارس قراردارد و از نظر مساحت 2300 برابر کوچکتر از ایران است. حدود یک سوم از جمعیت فعلی این جزیره را اتباع هندی، پاکستانی، بنگلادشی، فیلیپینی و آفریقایی تشکیل می دهند که برای کار به این جزیره رفته اند.

حدود 70 درصد جمعیت بومی بحرین را شیعیان تشکیل می دهند . بسیاری از آنها به زبان فارسی مسلط هستند واخبار ، فیلم ها و  سریال های شبکه های تلویزیون ایران را پیگیری می کنند.  بازی های  لیگ فوتبال ایران و حتی تیم های استقلال و پرسپولیس در منامه طرفداران پروپا قرصی دارد.

در محله قدیمی و سنتی منامه که اکثریت جمعیت این کشور در آن زندگی می کنند، عکس های آیت الله خامنه ای، سید حسن نصرالله و نیز نشانه ها و نمادهای شیعی ـ ایرانی کاملاً در معابر و خیابانها مشهود است.

حکومت بحرین پادشاهی است که در آن "شاه" ، رییس همزمان دولت و عدلیه است و در عین حال قانونگذاری هم می کند.

از سالها پیش خاندان آل خلیفه قدرت را در این جزیره در دست دارند. سلطان فعلی، حمد بن عیسی آل خلیفه نام دارد که از سال 1378 قدرت را به دست گرفته و با خانواده پر جمعیتش در شهر اختصاصی حمد در نزدیکی منامه زندگی می کند.

پدر شاه فعلی رابطه خوبی با اکثریت 70 درصدی شیعیان بحرین نداشت و تجمع آزادی طلبانه مردم منامه در سال 1372 را به شکل خونینی سرکوب کرد.

خاندان آل خلیفه در سیاست و اقتصاد بحرین حرف اول و آخر را می زنند و مانند بقیه امیر نشین های خلیج فارس، قوانینی اعلام کرده اند تا کسب و کارهای پر سود تجاری به طور قانونی در انحصار خاندان سلطنت قرار داشته باشد.

پیش از این نیز مقام های  جمهوری اسلامی ایران تلویحاً به کشورهای شورای همکاری خلیج فارس هشدار داده بودند چنانچه این شورا به حمایت از ادعای امارات درباره جزایر ایرانی خلیج فارس ادامه دهد، ایران نیز حق مالکیت خود بر بحرین را که در سال 1351 شاه از آن چشم پوشید، احیا و پیگیری خواهد کرد.

اظهار نظر
مشارکت در بحث
32818 | پگاه   |2007-07-12 11:05:39|GERMANY
. مرسی جناب شریعتمداری. گرچه از برخی عملکردهای شما دل خوشی ندارم اما حق این ها همین است
32909 | ناشناس   |2007-07-13 11:05:15|IRAN
با سلام و تشکر از همه کامنت گذارهای فوق و ذیل؛
الان وقت یاداوری دلخوری های داخلی نیست. وقتی پای هویت ملی و مذهبی ما در مقابل تجاوز بیگانه مطرح باشد همه علیه بیگانه متجاوز یکدل و متحدیم
33018 | حامد   |2007-07-14 13:28:29|IRAN
جناب شریعتمد اری یا علی ملت با شما ست
32819 | ناشناس   |2007-07-12 11:09:44|IRAN
آقا به اینا رو بدی پررو می شن. باید سیاست تهاجمی را در مورد این ها به کار برد تا حسابی بروند در موضع انفعال و از این حرفای گنده تر از دهانشان نسبت به ایران نزنند.
32820 | ناشناس   |2007-07-12 11:21:40|IRAN
ba siasat tahajomi e shariatmadari kamelan movafegham
32822 | مهربون   |2007-07-12 11:25:40|IRAN
بنام خدای مهربان

یک قاعده مهم هست که هر چه در برابر متجاوز کوتاه بیایی او بیشتر جلو میاد اگر چه اعراب به ظاهر اعتراض کرده اند ولی در بلند مدت در صدور بیانیه و حمایتهای اشتباهشون بیشتر دقت خواهد کرد

مثل ماجرای هسته ای که وقتی مدتها با افتخار توقف غنی سازی صورت گرفت غربی ها کوتاه نیامدند و خواسته های نامشروعشون بیشتر شد

باید در مقابل متکبر تکبر کرد نه تسامح و مهربونی
32824 | ناشناس   |2007-07-12 11:42:21|IRAN
هشدار آقاي شريعتمداري صحيح است اما نبايد تعبير شود كه مثلاٌ ايران در ازاي پس گرفتن بحرين از حق خود در مورد جزاير سه گانه چشم پوشي مي كند بلكه بايد گفته شود كه علاوه بر پاسداشت حق ايران در مورد جزاير ياد شده موضوع باز پس گيري بحرين در دستور كار قرار خواهد گرفت ضمن آنكه اين سياست تهاجمي مي تواند به كند كردن روند سياست غلط كشورهاي عربي منجر شود.
32825 | اشکان   |2007-07-12 11:46:36|IRAN
با وجود تفاوت دیدگاههایم در بسیاری موارد با آقای شریعتمداری اما در این یک مورد کاملآ موافق نظر ایشان بوده و از این سرمقاله خرسندم.این کشورهای عربی همواره سرسپردگی خود را به آمریکا و اسراییل نشان داده اند و باید با آنها با همین سیاست تهاجمی روبرو شد .
32836 | ناشناس   |2007-07-12 13:16:51|IRAN
بعد از این همه مدت که میشنوم و همچنین تبلیغات گسترده ای که از طرف شیوخ عرب نشین میبینم که میگند ! جزایر سه گانه برای امارات هستش و برای ایران هست و بی شرمی رو به حد اعلی میرسانند که برای ما بیانیه هم صادر میکنند برای اولین بار هستش که شنیدم که بحرین برای ایران هستش و ما بقی قضایا
اول یه ایول به جناب استاد شریعتمداری باید بگیم
ولی در ادامه باید بگیم چرا؟
چرا تا الان ما باید ساکت باشیم؟ چرا یه جواب دندون شکن نداشته باشیم؟
اصلا اگه بحرین حق ایران هستش ایران چرا نباید به دنبال حق خودش باشه؟
واقعا مسئولین ما تو این چندین ساله در برابر این حجم تبلیغات عربها خلیج فارس چه کرده اند؟ که انان اینقدر جسور و بی پروا شده اند که نام خلیج همیشه فارس را حتی در مقابل رئیس جمهور ما به نام خلیج تغییر میدهند(که البته همانجا بی جواب نماند) ولی دلیل این جسارت چیه؟
فکر نمیکنیم دلیل این جسارت از مسئولین باشه؟
وقتی یه مقاله و یک ستون یه روزنامه اینجور بازتاب داره چرا مسئولین ما تو موضع گیری خودشون ضعیف عمل کنند؟
32837 | جاويد   |2007-07-12 13:24:18|UNITED STATES
اينكه مي گم بايد آزادي باشه تا همه حرف بزنند خوبيش به اينه.اين آقاي شريعتمداري به نظر من كلا خيلي از حرفهايي كه ميزنه به درد نمي خوره و من اصلا با ايشون نقطه مشترك ذهني ندارم.ولي اينجا رو خيلي خوب اومده.و من يكي با اينكه اصلا ايشون رو قبول ندارم از اين حرفش خوشم اومد.به نظر من بايد همه حرفشون رو بزنند.يكي مثل شريعتمداري هم بايد حرفش رو بزنه.شايد يكي از هزاران حرفشون درست باشه.و ما نبايد هيچ صدايي رو خفه كنيم.
32840 | mahdi  - ran   |2007-07-12 13:46:58|AUSTRIA
damesch garm aghaey shariat madari maghalay khobi naveshta bodid in se jazire ta abad male irane aziz khahad mand .vassalm
32842 | ناشناس   |2007-07-12 13:55:45|UNITED KINGDOM
mersi agayeh shariatmadari ba in ke hargez ba shoma ham nazar nabodam ama be nazar miresad in mored tanha moredi ast k ehar irani dar an etefageh nazar darad
32843 | ناشناس   |2007-07-12 14:00:04|UNITED STATES
ایران باید تمام مستندات خود مبنی بر مالکیت بر کلیه کشورهای حوزه خلیج فارس مدعی ارائه کند
کشورهایی که در اثر نفت بوجود آمده اند
32847 | ياور - خ   |2007-07-12 14:38:18|IRAN
با تشكر از جناب شريعتمداري .
موضوع جالبي است براي طرع و ادعا ،البته از جانب مردم و افكار عمومي نه دولت. معذوريت حكومت در طرح اينگونه دعاوي در اين اوضاع وانفسا كه استكبار جهاني به دنبال بهانه هاي جديد و زدن انگ هاي مختلف به ايران هستند،پذيرفتني و بجاست و نبايد هم در اين برهه از زمان به ان بپردازد . لكن حقي است محفوظ براي زمان مقتضي . ان شاء ا...
واما مردم . احزاب، گروه ها و تشكلهاي مختلف ميتوانند و بد نيست هر از گاهي به اين موضوع پرداخته و به ظاهر ،استيفاي اين حق را از دولت مطالبه نمايند .اين كار تهديد و تلنگري براي كشورهاي ضعيف عربي محسوب خواهد شد .
32849 | saeed  - if   |2007-07-12 14:51:14|UNITED KINGDOM
if we take easy on them they will take ahvaz as well
32851 | محمود  - شهروند   |2007-07-12 15:00:27|UKRAINE
با سلام
اینکه می گویند مسئولین تلویحا به این عربها گوشزد کرده بودند را اصلا قبول ندارم .
ممکن است که در ظاهر و بر اساس عرف دیپلماتیک لازم باشد که تلویحی سخنی گفته شود . ولی با توجه به روحیه اعراب که هرچیزی را از آنها طلب کن الا تاج و تخت شان را ، به نظر بنده در محافل رسمی و خصوصی باید به شدت و بصورت تهدیدآمیز به آنها هشدار داده شود که ....
32852 | ناشناس   |2007-07-12 15:06:30|IRAN
عالی بود. بحرین را پس بگیرید و به برادران ما در این کشور آزادی و مهربانی هدیه کنید
33047 | ناشناس   |2007-07-14 21:20:27|IRAN
ازادی و مهربانی ؟زرشک .کاری ندارم به این شیوخ و تکذیب نمی کنم حق ایران را .ولی خواهشا هر موقع زبان و دل و عملمان یکی شد از این شعارها بدهیم . چاپ هم نکنید عیبی ندارد ولی گفتم که اقلا دلم خنک شود .
32860 | محسن   |2007-07-12 16:02:58|IRAN
بسمه تعالی اینکه شما حرفهای آقای شریعتمداری را قبول ندارید ، نظرشخصی شما و محترم .
آقای شریعمداری پسرخاله بنده نیست ولی تا آنجا که من پیگیری میکنم حرفهای ایشان تومنی 11 قران با حرفهای عده ای مثل سرکرده های مشارکتی که حتی... فرق می کند آنهایی که برای بدست آوردن قدرت به هر کاری متوسل میشوند . ولی هموطن عزیز ، تا کنون شنیده ای که آقای شریعتمداری این حرفها را میزند که فلان پست را بدست بیاورد ؟
32871 | ناشناس   |2007-07-12 18:11:09|IRAN
با سلام .آقاي شريعتمداري شغل دارد .مسئوليت موسسه كيهان و نمايندگي ولي فقيه.
32865 | منصور   |2007-07-12 16:42:12|UNITED KINGDOM
باز . حرف . زده گفته این جور صحبت ها به روابط دو طرف آسیب می زند! ته . یکی نیست بگه آخه . اگر آنها دائم و هر یک ماه یکبار به ایران بگویند این قسمت از خاکت مال فلان جاست و ما هم تایید می کنیم به روابط دو طرف آسیب نمی زند اما وقتی ما یکبار خواستیم بزنیم تو دهنشون به روابط آسیب می زند. عجب دنیای مسخره ای شده. البته از این جماعت این چیزها بعید نیست. باید مواظب بدتر از آن باشیم که مثل قضیه ارائه اسناد فوق محرمانه کشور به بیگانه نشود.
32866 | abasaagha   |2007-07-12 16:46:48|UNITED KINGDOM
اگر بحرین رو سی سال پیش نداده بودیم به انگلیس این دردسر رو نداشتیم. به قول معروف اون که به ما . بود . دریده بود.
32867 | ناشناس   |2007-07-12 16:53:42|UNITED STATES
در صورتی که این طور جوابشان را ندهیم فردا بیشتر مدعی خواهند شد. حساب بحرین را بگذاریم کف دستش بقیه هم حساب دستشان می آید که هر دو روز یکبار جمع شدن و بیانیه علیه خاک ایران صادر کردن هزینه ای سنگین دارد.
32870 | ناشناس   |2007-07-12 17:54:37|IRAN
بنام خدا - سلام ...مناسب بود كه اين نوع برخورد از ابتدا با اين شيخ نشينها صورت ميگرفت - هر چند انگليس و عربستان پشت صحنه اين نوع برخوردها و تحريك كننده اصلي شيخ نشينهاي امارات و بحرين و...مي باشند - البته اگر اقاي متكي و اصفي طي روزهاي اتي مجال بدهند و دست و پايشان گم نشود .
32877 | Arash  - Esfandiari   |2007-07-12 20:34:53|UNITED KINGDOM
Arab countries parliament in Persian Golf is illigal and that is treat for our country
32882 | ناشناس   |2007-07-12 21:05:19|IRAN
مشکل بنزین پیش امد این ترسوها فکر کردند حکومت ضعیف شد و شروع کردند به جفتک پرانی .ولی رویتان را زیاد نکنید .
یه پخ بهتان بکنیم که خراب میکنید .
اقای شریعنتمداری هم در زبان ادم تندی است برای همین اینقدر دشمن دارد ولی قلبش مهربان و ادم با اصولی است .اینهایی هم که مخالفشند او را نمی شناسند .خدا حفظش کند و خیرش دهد
32883 | بیارجمندی  - طفل پدر یا پدر طفل   |2007-07-12 21:24:20|IRAN
ما نسبت به هیچ یک از کشورهای همسایه ادعای مرزی نداشته و بر تمامیت ارضی آن کشورها احترام می گذاریم منتهای امر اگر کسی مدعی ذره ای از خاک ایران باشد باید تاریخ وتمدن کهن ایرانی را لحاظ کند.باچنین پیشینه ای اگر کسی بخواهد مدعی باشد این ایران است نه کشورهای دیگر مدعای ما وجد اثار تمدن ایران در کشورهای یادشده است.پس به همان حق حیات سیاسی خودشان بسنده کنند.
32887 | از بحرین  - من با نظر شریعتمداری موافقم   |2007-07-12 22:09:54|IRAN
بحرین در طول تاریخ جزیی از ایران بوده است . واکثر افراد مقیم بحرین علاقه مند به بازگشت بحرین بعنوان استانی از ایران هستند . بهتر است همانطوری که شاه ایران در سال 53 رفراندوم برای جدایی بحرین انجام داد اکنون نیز حمد بن عیسی ال خلیفه رفراندومی برای بازگشت بحرین به اصل خود انجام دهد.
32888 | korosk kaber   |2007-07-13 12:32:42|IRAN
ba salam be mardome iran zamen
in avalen bare ast ke man ba aghay shareat madare ham agede hastan
ba in bi farhang ha behrat az in nemeshevad harf zad
32890 | احمد  - شرق و کیهان   |2007-07-12 23:50:27|IRAN
وقتی آن مقاله آقای شریعتمداری را خواندم نکات بسیار جالبی به دستم آمد . حقا ایشان یک روزنامه نگار کاملا حرفه ای و جالب است که معمولا سخنان خود را با متنی استوار و استدلال های جالب بیان می کند . انتقادی هم که ایشان به دولت درباره مسئولیت های الهام اخیرا وارد کرد بیشتر مرا به ایشان علاقه مند کرد و از اینکه ایشان سر سپرده شخص یا دولت یا جناح خاصی نیست و اشکالات را در هر جا که تشخیص بدهد میگوید بسیار خوشم آمد.
این را مقایسه کنید با سرمقاله چند روز پیش روزنامه شرق که این روز ها واقعا بر علیه دولت یقه درانی می کند و چون حرف منطقی و استدلال متینی علیه فعالیت های پر حجم سازندگی دولت ندارد به معنای تمام کلمه به پوپولیسم روی آورده است . نوشته بود:
دولت سازمان برنامه ریزی را به این دلیل منحل کرد که اساسا معتقد به برنامه ریزی نیست !
در حالی که سازمان مدیریت منحل نشده تغییر ساختار داده است . و در جوابیه دولت به روزنامه شرق آمده است که تنها پنج جلد نتیجه کارشناسی های صورت گرفته ضمیمه این حکم بوده است .
32893 | پویان   |2007-07-13 00:24:36|IRAN
الحق که آقای شریعتمداری یک اصولگرای واقعی هستند و ای کاش بازیهای سیاسی دولتمردان بر منافع ملی ما تاثیر گذار نبود
32902 | بهزاد   |2007-07-13 07:46:52|IRAN
سلام به همه دوستان مسئولین باید با قدرت جواب اینها و هر کسی که ذره ای چشم به این مملکت دوخته است را بدهند مگر ما جوانان ایران زمین مرده باشیم که اجازه بدهیم این هرزه ها دست یازی کنند. همسایه تا زمانی همسایه است و عزیز که پایش را از گلیمش درازتر نکند وگر نه دشمن است وحسابش را کف دستش خواهیم گذاشت. بهزاد خوزستان
32904 | ناشناس   |2007-07-13 08:06:26|IRAN
بحرين عقده اي در گلوي همه ايرانيان بوده است كه با رنج آن را تحمل كرده و صدايشان در نيامده و در پيگيري موضوع آن همه ملت ايران در خارج و داخل با قوت پشت سر دولت خواهد بود. باتشكر از هوشياري نشريات در اين مورد .
32905 | ناشناس   |2007-07-13 12:30:26|IRAN
من ميگم از قديم گفته اند جاهليت و
تا زماني كه اينها دست از كارهاي تفرقه افكن دست برندارند نبايد به اينها رو داده شود در ضمن در باب زيارت مكه و مدينه هم كه اخيرا وهابيون شروع به ازار و اذيت ايراني ها مي كنند اين هم ضعف در مديريت وزارت خارجه دارد و لذا من فكر مي كنم در گشور عربستان نبايد به جز مسلمانان كسي ديگري در انجا باشد و موجب عزيت مسلمانان شود با يد وزارت خارجه يك تذكر مهكم به عربستاني ها بدهد
32906 | ناشناس   |2007-07-13 10:23:39|IRAN
"عبدالرحمن العطیه، دبیر کل شورای همکاری خلیج فارس این سرمقاله را مغرضانه توصیف و با انتقاد شدید از آن گفت، این مقاله تحریک آمیز و هدف آن ایجاد فتنه بوده است در حالی که ما اکنون نیاز به آرامش و اعتماد سازی داریم"
جناب اقای عبد رحمان تو که لالایی میدونی چرا خوابت نمی بره .میگی نیاز به ارامش و اعتماد سازی داریم پس جرا خودتان طور دیگر رفتار میکنید .قسم حضرت عباس است و دم خروس
اینطور اختلافات فقط به نفع غربی هاست
شما فکر میکنید الی الابد بر سرمایه های ملی خودتان تکیه زده و از ان استفاده و کیف دنیا را میکنید .بمحض اینکه امریکا مواضعش تقویت شود فاتحه همه شما هم خوانده میشود .مگر در مورد عربستان نبود که خاندان ال سعود نزدیک به کله پا شدن بود .امریکا ادمهایی را میخواهد که برده مطلق باشند . انسانهایی که دیگر انسان نباشند و در حد گوسفند تنزل کنند .تنها چاره مسلمانان وحدت است .بندگان خدا پس کی می خواهید بفهمید .کی؟ایران هم به بحرین کاری ندارد اگر پا رو دمش نگذارید
32911 | ناشناس   |2007-07-13 11:38:20|IRAN
[با توجه به اینکه من با آقای شریعتمداری از لحاظ فکری هیچ نقطه مشترکی ندارم .
اما از این کار ایشان به علت اینکه باعث عزت ایران و ایرانی می شود تشکر می کنم.
بالاخره یک روزی این اعراب باید می فهمیدند که صبر و سکوت ملت ایران حدی دارد
32913 | ناشناس از بحرين   |2007-07-13 13:18:08|IRAN
معامله اي كه صورت گرفته بود اين است كه در برابر صرف نظر اعراب از ادعاي مالكيت جزاير سه گانه ايران هم از ادعاي مالكيت بر بحرين صرف نظر كند.خوب آلان كه اعراب زير قولشان زدند ايران هم بايد مجددا" حرفش را پس بگيرد.ضمنا" به آزادي رسانه بايد احترام گذاشت .همانطور كه كانال انگليسي الجزيره انيمشن هاي خنده دار آقاي احمدي نژاد را پخش مي كنند ولي كسي اعتراض نمي كند.آقاي شريعتمداري نيز در مورد بحرين مقاله تهيه كرده است
32942 | ناشناس   |2007-07-13 22:49:48|IRAN
به انگلیسیها تبریک می گویم! ظاهرا سیاست قدیمی تفرقه بینداز و حکومت کن هنوز هم جواب می دهد!
32943 | امينيان  - احسنت   |2007-07-13 23:17:36|IRAN
آفرين مردم ايران من وقتي به عنوان يك جوان اين اظهار نظرات پرشور هموطنان خود با هر عقيده و قوميتي رامي خوانم و مي بينم كه هرچند از لحاظ سياسي هم عقيده نباشند بر روي يك اصل انهم عزت سربلندي و سرفرازي ايران وهمه به پشتوانه ي فرهنگ 12000ساله ي خود انگونه با صلابت از باز پسگيري حق خود سخن مي گويند و حاضرند جان خود را بر سر اين راه بگزارند هشك در چشمانم حلقه زده و با غرور ميخوانم :چو ايرن نباشد تن من مباد
32955 | احد اسدی  - استان بحرین   |2007-07-14 00:51:04|CANADA
سیاست درست و اصولی اقای شریعتمداری را باید تایید کرد زیرا انچه در دوره هشت ساله دولت قبلی دیده شد تامل با بعضی کشورها و افراد ی که ظرفیت ندارد به ضررما تمام شده است.
کنجشگی برای اینکه به همسرشت پوز داده باشد به پشت خوابید گفت می بینی دنیا را روی پاهایم نگه داشته ام!
اگر شیوخ منطقه به پیشنهاد های چینیها و جورج بوش قشقراق به پا کنند باید بدانند پاسخ محکمی درقفت خواهند کرد.
شیوخ باید بدانند ایرانی ها تحمل چرندیات انها را بیشتر از این ندارد. انها باید به خود بیایند و از این ادعا ها دست بردارند.
دولت به سفیر انها علنا بگوید زیاد حرف بزنید زبانت را قطع می کنیم .
32960 | حسین  - pr_361@yahoo.com   |2007-07-14 06:45:59|IRAN
گرچه این حرفها بعداز مدتی به فراموشی سپرده میشود باید مثل خودشان رفتار کرد فقط میخواستم اگر آقای شریتمداری عزیز آماری از بیانیه شورای خلیج فارس دارند اعلام نمایند تا مشخص شود کدام طرف حرف تفرقه افکن میزند . ایواله آقای شریعتمداری
32962 | محسن  - m.mazloom@npc-rt.ir   |2007-07-14 07:03:07|IRAN
با تقدير و تشكر از اقدام بسيار سياستمدارانه جناب شريعتمداري اگر من بجاي ايشان بودم به سازمانهاي غير دولتي گزينش شده (NGO) با تاييد دولت محترم ماموريت مي دادم تا با فشار مهار شده بروي دولت خواستار برگرداندن بحرين به خاك ايران شوند و روزنامه هايي نظير كيهان عزيز شرح ماجرا را به عنوان روزنامه بي طرف درج كنند و حتي اين سازمانها با طرح شكايتهاي سوري و كنترل شده موضوع الحاق بحرين را به ايران از طريق مجامع بين المللي خواستار گردند. و حتي بودجه اي را در نظر مي گرفتم تا در خارج از كشور به برگزاري سمينارهايي در ارتباط با تاريخچه جدايي بحرين و لزوم الحاق مجدد به ايران مطرح گردند حتي از شبكه هاي ماهواره اي غير دوستان پولكي نيز مي توان بهره گرفت.
32984 | جواد  - بهترین دفاع   |2007-07-14 09:56:19|IRAN
بهترین دفاع حمله است.
متشکریم اقای شریعتمداری
33015 | ناشناس   |2007-07-14 12:57:05|IRAN
بسمه تعالي
مطلب حقي بوده است كه نوشته اند . اما از هر دو سو واكنش هاي عجيب دارد از سوي ايران كه كانه خطايي رفته و بايد جبران كرد كه كاملا ناصحيح است و از آن سوي آب كه بسيار ناداني كرده اند و هنوز خيال مي كنند با يد ايران هميشه حرفها و تصميم هاي ناروايشان را بزرگوارانه تحمل كند . كسي نيست به اينان بگويد گيريم پس از بيش از دو دهه از شكل گيري شوراي همكاري خليج فارس گذشته است و در هر اجلاس ياوه گفته ايد كه جزاير از آن امارات است حال بشنويد كه نه مي توانيد ايرانيان را خام و بي اطلاع تصور كنيد و نه مي توانيد تمام اطلاعات جهان را در باره شكل گيري بحرين پاك كنيد . آخه در ميان مجموعه كشورها و شوراي همكاري در مدت بيش از بيست سال كسي نبوده است به شما يادآوري كند كه اين همه اصرار آخرش از اينجا سر در مي آورد كه : بله روزگاري انگليس كه در اين منطقه مي توانست زور بگويد ادعاهاي غلطي بر خلاف اسناد اصلي خودش ، بر بحرين و سه جزيره تراشيد و آنگاه در زمان شاه دست نشانده توانست با مصوبه غير قانوني مجلس آن زمان ، ادعاي بر بحرين را با صرف نظر كردن از ادعاي واهي ديگرش در مورد جزاير بگذرد و همه اعضاي كنوني شوراي همكاري را به امضاء آن سند وادارد ، حال كه ديگر نه انگليس آن آبرو را دارد و نه ارباب ديگرشان آمريكا كه وضعيت سابق را كاملا از دست داده است ، عوامي مي خواهد كه چنين بر طبل فريبكاري بكوبيد و ادعاهاي واهي كنيد ، بهتر آن است در اين روزگاري كه به لطف پايمردي انقلاب اسلامي به زودي آمريكا نيز گورش را از منطقه گم مي كند به تامل در فهرست جوانمردي هاي ايران و ناجوانمرديهاي خود كنيد تا لااقل در لحظات آخر پيروزي ، خود را در وحدت و انسجام منطقه اي سهيم كنيد .
دست آخر اين كه خدا كند وزارت خارجه مانند ماجراي كويت و ضرب متقابل ديپلمات كوتاه نيايد و خلاف واقع عمل نكند . توجه داشته باشد نه تنها در دانشنامه جهان اسلام به فارسي و در مقاله بحرين ، بلكه در تمام دانشنامه هاي جهان و تاريخ مكتوب جهاني به تفصيل بيشتر و دقيق تر مطالب آقاي شريعتمداري آمده است و جايي براي كوتاه آمدن و يا غفلت براي هيچ طرفي باقي نمي گذارد .
33017 | مرادي  - من هم گريه كردم   |2007-07-14 13:22:46|IRAN
ده ساله بودم كه بحرين با راي گروهي از نمايندگان مجلس شوراي پهلوي دوم و طي رفراندومي غير قابل قبول از ايران جدا شد بسياري از ايرانيان به خاطر اين ظلمي كه در حق ملت ايران شد گريستند . من هم كه در آن ايام كودكي بيش نبودم به خاطر ايران گريستم . اما اينك اميدوارم ،چون خداي ايران را خداي با عظمتي مي دانم شايد مقاله جناب آقاي شريعتمداري موجب بيداري ايرانيان در ايران جنوبي (بحرين) گردد.
33021 | IRANI  - IRAN   |2007-07-14 13:44:31|IRAN
چگونه يك مقاله منطقي و مستند مي تواند فتنه ايجاد كند ولي بيانيه هاي پي درپي شوراي موسوم به همكاري خليج فارس درباره ادعاي مالكيت امارات بر جزاير سه گانه ايراني نمي تواند فتنه انگيز باشد.
LONG LIVE IRAN'S BAHRAIN
33026 | عيسوي  - از اهواز   |2007-07-14 14:37:14|IRAN
به سلامتي آقاي متکي وزير محترم مهروزي خارجه که براي اداي توضيحات به کاخ شيوخ بحرين رفته‌اند بلند صلوات!
جدا خسته نباشيد . آنها بيانيه مي‌دهند ما توضيح
33027 | ناشناس   |2007-07-14 14:38:30|IRAN
به نام خدا

الحمدلله بعد از روی کار آمدن دکتر احمدی نژاد وفعال شدن سیاست تهاجمی در برابر دشمنان وعقب نشینی کاملا آشکار آنان به نظر می رسد زمان طرح چنین موضوعات و پی گیری جدی آن فرا رسیده است.
33344 | ناشناس   |2007-07-17 10:15:45|IRAN
خوب است یک نفر آدم عاقل دیگر هم پیدا بشود و در مورد سرزمینها ئی که در قراردادهای گلستان وترکمانچای از دست ایران خارج شد وچندسال هم هست که مدت صد ساله این قرارداد تمام شده چند کلمه حرف حساب بزند
33030 | ناشناس   |2007-07-14 14:54:01|IRAN
باتشكر ازآقاي شريعتمداري اميد است همه مسؤلين كشور با همدلي وبه پشتوانه ملت درمسايل بين المللي قاطعانه ازحقوق كشور عزيزمان ايران بدون در نظر گرفتن گرايشهاي سياسي دفاع كنند وبه ويژه به اعراب جيره خار غرب درس خوبي بدهند -علي بشارت
33042 | ناشناس   |2007-07-14 18:46:19|IRAN
سياست معقول و توآم با رعايت ريزه كاري ها و در عين حال از موضع قدرت هميشه در مقابل اعراب جواب داده است و نمونه اش هم در طول تاريخ كم نيست پس بهتر است به جاي استفاده از سياست تهاجمي سياست‌هاي از موضع قدرت را در مورد كشورهاي عربي جديد التاسيس حوزه خليج هميشه فارس اعمال كنيم.
و از امثال شريعتمداري كه قدرت، جرآت و ابزار بيان ديدگاههاي شجاعانه و منفعل كننده را دارند استفادهو حمايت كنيم
33056 | ناشناس   |2007-07-15 00:44:35|IRAN
فرض کنید بحرین هنوز دست ایران بود ، میشه بگید چه گلی به سر کیش و قشم و بقیه ایران زدید که میخواهید به سر اونجا هم بزنید . لطفا اجازه بدید مردم بحرین سطح بالا زندگی کنند و اونجا رو مثل بقیه ایران نکنید
33065 | كريمي   |2007-07-15 08:08:10|IRAN
بحرين كه هيچ من كه ميگم خود امارت هم مال ايران است .
در طول تاريخ حضور ايراني ها درامارات از حضور اعراب بسيار بيشتر بوده . و دليل كم توجهي ايراني ها به آن سرزمين بيشتر بخاطر خشك بودن آن بوده درست مثل كوير مركزي ايران كه ساكنين كمتري نسبت به كل كشور دارد. اكثر فك و فاميل شيوخ امارات ايرانياني هستند كه بخاطر تصاحب آن سرزمين با انگليسي ها همراه شده و اسم هاي عربي روي خود گزاشته اند.
من كه ميگم بايد خود امارات را هم مدعي شويم تا حسابي جا بزنند.
33066 | siamack/afshar  - siamack36@yahoo.com   |2007-07-15 08:08:28|IRAN
درود برقلم تیز و بران جناب شریعتمداری که به حق حق مطلب را ادا کرده اند به عنوان یک ایرانی ویک مسلمان ازایشان بخاطر مقاله مستند وزیبا وکاملا ایرانی تشکر میکنم .
33074 | محسن  - عابد   |2007-07-15 09:38:38|IRAN
حقيقت اصلااز اين اقاي شريعتمداري و روزنامه اش خوشم نمي آمد اما در اين مورد بگم كه دمش گرم صاف زده به خال بالاخره يكي جواب رجزخوانيهاي عربها راداد دستش درد نكنه
33088 | سید علی سنائی  - بحرین را بازپس گیریم، مانند   |2007-07-15 11:11:04|IRAN
دوستانی که می گویند بحرین کشوری است که سازمان ملل آن را به رسمیت شناخته و این که دیگر ایران مقتدر نمی تواند مدعی آن باشد(!)؛ یادمان باشد که همین وضعیت برای هنگ کنگ و تایوان وجود داشت که بالاخره چین پس از مبارزه، پا فشاری و پی گیری آنان را به خاک خود بازگرداند.

http://blog.sanaei.com
33101 | erfan  - erfan35@hotmail.com   |2007-07-15 14:12:11|IRAN
Actually not only Bahrein but almost all countries bordering Iran were part of the Great Persian Empire. But the facts are different now Mr. Shariatmadari was only giving a historical fact and the arabs became hysterical.
33115 | ناشناس   |2007-07-15 16:34:06|IRAN
اگر شریعتمداری در طول عمر خود فقط یک حرف حساب نوشته باشد همین مقاله است . این ها که الان بحرین (همان استان 14 که ما آنوقت ها در کتاب جغرافیامی خواندیم ) دستشونه و ما جیک مون در نمی یاد .تازه جزایر سه گانه راهم ملک طلق باباشون می دونن و سالی ده تا قطعنامه صادر می کنن . خلیج فار سمون هم با تبلیغات کر کننده سالها ی اخیر و دلار امریکایی راهم دارن قلب ماهیت می کنن و یه اسم دیگه واسه اش گذاشتن . از ادعاهای مسخره شون روی خوزستان و اهواز هم دیگه حرفی نمی زنم . ...بلاخره جواب های هوی است و هرکه باد بکاره باید طوفان درو کنه . من شخصا مقاله هوشمندانه شریعتمداری را ارج می گذارم و به ایشون درود می فرستم . و خوشحالم که بلاخره کسی پیدا شد تا انگشت تو نقطه حساس شون بکند. من هنوز هم بحرین را استا ن جهاردهم ایران می دانم . چون تو کتابهای درسی مون بود و انشاالله روزی این خیانت شاه را ملت جواب بده و بحرین عزیز به خاک ایران برگرده
33116 | احسان  - مسلم تاریخی و حق در عرف بین   |2007-07-15 16:27:19|IRAN
با عرض سلام خدمت آقای شریعتمداری:

آنچه مسلم است این موضع گیری آقای شریعتمداری درباره هویت و ملیت ایرانی با بسیاری از عملکرد های ایشان و همفکرانشان در تضاد می باشد، اما هرچه هست همین بیان یک حقیقت تاریخی را که "حق مسلم واقعی" ما می باشد خود جای تشکر دارد.
همانگونه که می بینیم چین در زمینه جزایر خود همانند تایوان که قضایایی شبیه جزیره بحرین داشته اند به شدت مقامت می کند و به استیفای "سرمین مادری خود" پافشاری دارد.
از مسئولان نظام هم که همیشه پیشرو در بیان حقوق ملت هستند انتظار می رود به این حق فروخورده و این تکه جداشده از مام میهن که حافظه تاریخی ملت ایران را رنج می دهد توجه کنند و نه در حد یک شعار ژورنالیستی و برای تو دهنی زدن لحضه ای ، بلکه همانند حق بازگرداندن فلسطین به اعراب نگاه کنند که:
چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است.
33177 | کامران  - سسسلام   |2007-07-16 08:52:17|UNITED STATES
بنظر من بحرین و جزایر سه گانه از لحاظ تاریخی مال عربهاست ( در قرآن هم آمده : وَمَا يَسْتَوِي الْبَحْرَانِ هَذَا عَذْبٌ فُرَاتٌ سَائِغٌ شَرَابُهُ وَهَذَا مِلْحٌ أُجَاجٌ ) ولی چون اعربا در زمان رژیم سابق، از شاه آمریکائی بشدت هراس داشتند ،ناگزیر مجبور به مبادله شدند و این امر ، از حقانیتشان بر این سرزمین نمیکاهد!
33227 | ناشناس   |2007-07-16 13:24:15|IRAN
آقاي شريعنمداري اين حركت شما بسيار شجاعانه و بموقع بود با كساني كه نمي فهمند و به هيچ شكلي نميشه منطق را حالييشان كرد بهترين حربه را بكار برديد مر حبا
33234 | ناشناس   |2007-07-16 14:09:03|IRAN
نشكركم يا اخ الايراني .رايكم صحيح جدا .جزاك الله بالخير و نستعينه
ب.س
33258 | شاهد  - دیپلوماسی حیرت انگیز   |2007-07-16 16:19:19|IRAN
نظرات آقای شریعتمداری در مورد امارات و بحرین کاملا صحیح و در جهت خواست اکثر مردم ایران است. کافی است نگاهی به اظهار نظرهای بینندگان این ستون بیندازید. اما نکته حیرت آور در این میان عکس العمل غیر عادی مسؤلین سیاست خارجی کشور است. سفر شتابزده وزیر خارجه به بحرین جهت ادای توضیحات(و احتمالا" عذرخواهی از شیوخ بحرین) و اظهارات سخنگوی وزارت خارجه مبنی بر این که" ما حاکمیت بحرین را محترم شمرده و بر حسن روابط همجواری تأکید می کنیم" این ظن را به وجود می آورد که سیاست خارجی ما در این مقوله نقطه ضعف خطرناکی دارد. تغییر جهت دولتی که در دوره زمامداری خود بادرشتگویی و بکارگیری الفاظ غیردیپلماتیک در صحنه بین المللی هزینه های گزاف و غالبا" بی موردی را بر ملت تحمیل کرده است آن هم در مقابل ادعای بی پایه "ارضی" یک کشور کوچک درجه چندم، زمینه را برای مطرح کردن و پیش بردن ادعاهای "ارضی" از سوی دیگر مدعیان مساعد می کند. مسأله سهم ایران از دریای مازندران که مدتی است در "کما" فرورفته مسلما" از این ضعف دیپلماتیک تأثیر خواهد پذیرفت و اگر فکری عاجل برای ضعف ناشی از انزوای سیاسی کشور نشود دور نخواهد بود زمانی که سهم پنجاه درصدی ایران از دریای مازندران به درصد ناچیزی کاهش پیدا کند و سخنگوی وزارت خارجه حاکمیت ترکمنستان، قزاقستان، روسیه و جمهوری آذربایجان را بر آبهای ایران در دریای مازندران محترم بشمارد. شاید لازم باشد آقای شریعتمداری با همان استدلال و استحکام مقاله قبلی از حاکمیت ایران بر سهم پنجاه درصدی خود از دریای مازندران دفاع نمایند.
33266 | asghar  - tashakor   |2007-07-16 17:05:59|IRAN
دست آقای شریعتمداری درد نکنه، حرف دل همه مردم را گفتند.
33298 | ناشناس   |2007-07-16 21:46:52|UNITED STATES
چطوره ما هم قراردادمون با بحرین رو جلو دوربین تلویزیون پاره کنیم.
33331 | مهدي   |2007-07-17 08:38:07|IRAN
يك ضرب المثل عربي مي گويد: «إن كانَ بيتُك من زجاج، لا ترم بيوت الجيران بالاحجار»
يعني: «اگر خانه ات شيشه اي است، به خانه‌ي همسايه‌ها سنگ نينداز». بايد به اين عربها گفت: «اگر خانه‌ات از "حباب" است، حتي زياد حرف نزن!» چون حباب با لرزش تار صوتي هم مي‌تركد!
شما كه كل كشور و حكومتتان به يك مقاله بند است، چرا زيادي حرف مي‌زنيد جانم؟!
33416 | عباس   |2007-07-17 20:27:29|PAKISTAN
ایول ایول شریعتمداری رو ایول. بحرین قسقلی حقش بودکه بایه فوت اینقدرترسید
33460 | ناشناس  - re:   |2007-07-18 10:50:24|IRAN
با سلام و تشکر از همه کامنت گذارهای فوق و ذیل؛
الان وقت یاداوری دلخوری های داخلی نیست. وقتی پای هویت ملی و مذهبی ما در مقابل تجاوز بیگانه مطرح باشد همه علیه بیگانه متجاوز یکدل و متحدیم


برادر من :
البته ، بایددر پناه عقل و منطق .

هشیار و بینا باشیم ---- از بهر حفظ ایران باید توانا باشیم .
حرف جنابعالی روی چشم ما . اما بستگی دارد ، گوینده چه کسی باشد . دنبال هرکسی راه افتادن و حسین ، حسین گفتن خطاء است .

والسلام .
33467 | امير حسين   |2007-07-18 11:12:02|IRAN
من به اقدام جسورانه آقاي شريعتمداري تبريك مي گويم اعراب هميشه نشان داده اند كه همواره غير قابل اعتمادند اگر در مقابل ادعاهاي واهي آنها در خصوص جزاير سه گانه ايران اينگونه نايستيم آنان ادعاهاي ديگري مطرح خواهند ساخت.
33836 | شاهد   |2007-07-22 19:00:14|IRAN
این اعراب آنقدر گستاخ شده اند که گمان می کنند هر وفت که خواستند در مورد خاک ایران ادعا کنند و حتی روزنامه های ایران نیز حق ندارند به آنها پاسخ دهند.معتقدم وزارت امور خارجه باید به دور از جنجال در ملاقاتهای خصوصی که با سران عرب دارد به خوبی آنها را روشن سازد که صبر و تحمل ملت بزرگ ایران هم حدی دارد و ایران هم از ابزارهای لازم برای برخورد با آنان برخوردار است.
مشارکت در بحث
نام:
ایمیل:
 
عنوان:

نظراتی که به پیشرفت و تعمیق بحث کمک می کنند در مدت کوتاهی پس از دریافت به نظر دیگر بینندگان می رسد.
- نظرات حاوی الفاظ سبک یا هرگونه توهین، افترا، کنایه یا تحقیر نسبت به دیگران منعکس نمی ‏شوند.
- از برجسته و رنگی کردن بدون دلیل کلمات و کاربرد بیش از یک علامت تعجب یا سوال بپرهیزید.

کد آنتی اسپم نمایش داده شده در عکس را وارد کنید.

3.26 Copyright (C) 2008 Compojoom.com / Copyright (C) 2007 Alain Georgette / Copyright (C) 2006 Frantisek Hliva. All rights reserved."