Javascript must be enabled in your browser to use this page.
Please enable Javascript under your Tools menu in your browser.
Once javascript is enabled Click here to go back to الف
 

 

صفحه اصلی     معرفی     WAP      پیوندهای الف    آرشیو     ارسال مطلب

تبلیغات

 کد مطلب: 12789, P.View: 14950
یانگومیسم چاپ ارسال به رفقا


(17 توصیه)

            علی پاشا علی پور   
۰۲ مرداد ۱۳۸۶


•     زندگینامه كامل یانگوم
•      یانگوم ازدواج نكرده است
•     یانگوم به تهران می آید
•       یانگوم چند بار تا مرز ازدواج پیش رفته است
•    یانگوم، محبوب دلهای ایرانیان
•    سفر یانگوم به فیلیپین
 
اینها تنها پاره ای از تیترهای درشت و رنگی مجلات مختلف چاپ شده در كشور همراه با عكس و پوستر Lee Yeong-ae   بازیگر زن کره ای است كه در كیوسك های مطبوعاتی ، چشمان هر رهگذر را به خود معطوف می كند.

مدتی است (از تاریخ 5 آبان 85) از شبكه دوم سیما سریالی بنام «جواهری در قصر» پخش می شود كه طرفداران بیشماری پیدا کرده است . محور اصلی داستان بر زندگی خانمی به نام «یانگوم» استوار است كه با مشكلات و موانع پیش روی خود مقابله کرده و پله های ترقی و پیشرفت را طی می نماید . نمونه این سریالها قبلاً نیز از تلویزیون پخش شده است . سریال " سالهای دور از خانه" به محوریت "اوشین".

با وجود جذابیت سریال كه كارگردان آن بخوبی از عهده آن بر آمده نكته جالب توجه این است كه بیشتر از آنكه روحیه فداكاری ، صبر و استقامت ارائه شده توسط سریال ، مورد توجه بینندگان این سریال در ایران قرار بگیرد این خود لی یونگ آئی ( بازیگر نقش یانگوم ) است كه محبوبیت ویژه و خارق العاده ای بین خوانندگان مطبوعات زرد  پیدا کرده است. شاید خود بازیگر نقش یانگوم هیچگاه تصور نمی كرد تا آنجا در بین ایرانیان محبوب شود كه آمدنش به تهران یك رویداد مهم تلقی گردد.

رقابت ها نشریات زرد به جایی كشیده شده كه دیگر سرك كشیدن در زندگی خصوصی شخصیت های محبوب داخلی یك امر عادی تلقی می شود. نگاهی به تیتر این نوع مجلات همه چیز را آشكار می كند : «پ. پ : باور كنید ازدواج كرده ام »، « ش.ر: سال آینده حتماً ازدواج می كنم»، «همه چیز درباره ج.ه»، «حسودی شدید پ.پ به م.گ»، «وسائل شخصی ه.ت را دزدیدند»، «مادربزرگ ... در بیمارستان بستری شد» و ...

خیلی از افراد جامعه  به بركت اطلاع رسانی دقیق بعضی مجلات و روزنامه ها و حتی بعضی ارباب رسانه جمعی، از وضع زندگی و خصوصیات اخلاقی بسیاری از هنرمندان، بازیگران، فوتبالیست ها و .. در داخل و خارج ایران آگاه و مطلع  هستند. از نام و نام خانوادگی آنها گرفته تا وضعیت تاهل، رنگ و گل و اسم و ... مورد علاقه، تیپ شخصیتی، تعداد دعواهای خانوادگی، تصمیم برای آینده (من تصمیم دارم برم كیش ... من فعلن قصد ازدواج ندارم.. اگه فرصت كنم با دوستام می رم ... )

تصویر رنگارنگ و متنوع یانگوم كه این روزها دراكثرمجلات و نشریه ها و سایت ها و ... جلوه گری می كند ، تنها تصویری است از شخصی كه نقش فداكاریها و مشقتها و استقامت های خانم یانگوم را بازی نموده است . اما تصویر واقعی یانگوم در جامعه ما، تصویر خون دل خوردن مادران داغدیده ای است كه در راه اعتلای وطن و شكوهمندی ایران عزیز،  صبر و مشقت و استقامت را در پیش گرفته اند، زخم زبانها شنیده اند و دشمنی ها دیده اند. تصویر یانگوم ما، تصویر همسر شهید برونسی است (خواندن كتاب خاكهای نرم كوشك تالیف سعید عاكف را به همه عزیزان مؤكداً توصیه می نمایم )  كه با كمترین امكانات زندگی، عاشقانه در كنار همسر خویش هزاران درد و مصیبت و رنج و زخم زبانها را برخویش هموار نمود و از مشكلات خم به ابرو نیاورد و فرزندانش را به تنهایی بزرگ و تحویل اجتماع داد.

صحبت بر سر یانگوم  نیست. صحبت بر سر ابتذال فرهنگی است كه روز به روز جامعه ما بیشتر در آن غرق می شود . و درعین حال بحث بر سر دین و مذهب نیست. نمی دانم چرا هرگاه سخن از فرهنگ و ابتذال به میان می آید همه به فكر دین و مذهب آنهم در قالب تحجر گرایانه اش می افتند . علت دین گریزی ما و روی آوردن به ابتذال هم همین مساله است. چون همه چیز را سیاه یا سفید می بینیم. افراط و تفریط. دین و مذهب فقط مارا به یاد متحجرین خوارج منش می اندازد و به غلط می اندیشیم دینداری یعنی همین. عدم اعتقاد به دین و مذهب نیز ما را چهار نعل بسوی قهقرا می برد. در این زمانه عدم دینداری به معنای « هر كار كه دلم خواست می كنم و هر طور كه دلم خواست زندگی می كنم» تلقی می شود و دینداری به معنای « در حصار بودن ، خشك بودن و دست و پا بسته بودن » . همین تفكرات باطل و غلط القائی است كه سبب شده وقتی به همه چیز بی اعتقاد شدیم احساس آزادی نموده و انجام هر عمل، اقدام و تفكری را برای خود جائز بدانیم و وقتی خود را معتقد دانستیم چون متحجران خشك مذهب، تندروی و مطیع محض بودن و دست از پا خطا نكردن و ... را علم نمائیم.

امام حسین (ع) در جمله ای زیبا خطاب به دشمنان دین و آزادی فرمودند : اگر دین ندارید لااقل آزاده مرد باشید. چه بسیارند كسانی كه دین ندارند اما شرف و متانت و مردانگی و حریت دارند و حد شخصیت خویش را حفظ می نماید و هرگز اجازه نمی دهند كسی به حریم حریت و آزادگی آنها تجاوز نماید.

لازم است سری به خیابانهای شهرمان بزنیم . مسائلی كه در شهرمان وجود دارد ، آئینه تمام نمای افكار، سلائق و ذائقه های من و شماست. آیا واقعاً تا این حد نزول كرده ایم؟!  آیا خوراك ما و دلخوشی های ما در همین حد است؟ سوای دین و مذهب و حكومت و سیاست، آیا فكر نمی كنید دست هایی دارند ما را به اوج ابتذال می كشانند و آنوقت القاء می كنند كه برعكس در حال تجدد و نوگرایی هستیم و ما هم ساده لوحانه باورمان شده كه متجدد شده ایم ؟


 

اظهار نظر
مشارکت در بحث
34042 | مهدي  - فقط حرف زدن   |2007-07-24 14:50:01|IRAN
با سلام خدمت نويسنده محترم ، نكته اي كه بايد به ايشان متذكر شوم اينست كه بايد حرفمان را بعمل در بياوريم و يا به تصوير بكشيم . و اينكه بگويم يا بنويسم ما فلان چيز را داريم و استفاده نمي كنيم در حد شعار است. نويسنده محترم ، شما كه اينقدر دلسوز هستيد چرا زودتر به اين فكر نيافتاديد و اين همه سناريوهايي كه در جامعه وجود دارد به عنوان تهيه كننده و يا فيلنامه نويس به تصوير درنياوريد. لطفا اينقدر شعار ندهيد .كمي كار كنيد و نوآور و خلاق باشيد و اينقدر نسبت به همه كارها انتقاد نكنيد.
حال كه شما اين سريال را ديديد كمي فكر كنيد و مشابه آنرا بسازيد و به دنيا عرضه كنيد.
34074 | مسعود  - همه حرفها زده نشده است.   |2007-07-24 17:58:47|IRAN
با سلام .
بايد عرض كنم احساس مي شود مطالب كلي تري از اين بحث بايد به ميان مي آمد تا اصل قضيه روشن شود . فكر نمي كنم نويسنده محترم اين مقاله تا اين حد مطالب را خلاصه بيان نموده باشند . مي خواستم از مسئولين محترم سايت سوال نمايم آيا مطالب عنوان شده در مقاله اين نويسنده، بطور كامل در سايت قرار گرفته ؟ بعد از مشخص شدن پاسخ اين سوال بايد درباره مقاله اظهار نظر شود . چون به نظر نمي رسد نويسنده با اصل فيلم و حتي بازيگر آن مشكل داشته باشند و اين چسبيدن به ظواهر يك موضوع است كه مورد انتقاد است مثل بسياري از مسائلي كه در مورد فيلم ها و سريالهاي خودمان هم مطرح است . اگر به اين موضوع توجه نمائيم كه يانگوم شخصيتي حقيقي بوده كه در 500 سال گذشته مي زيسته و اطلاعات درباره زندگي او بسيار ناچيز است و در حقيقت خلاقيت كارگردان فيلم بوده كه مجموعه اي زيبا شكل گرفته و در عين حال با توجه به مطالب سطحي نشريات زرد ، مي توان گفت حق با نويسنده است و اگر غير اين باشد آنگاه انتقاداتي كه به اين مقاله شده درست به نظر مي رسد .
34201 | amir   |2007-07-26 11:26:43|IRAN
نکنه قضیه یانگوم مثل اوشین بشه
34044 | حسن  - یانگومیسم یا ضعف اعتقادی؟   |2007-07-24 15:16:49|IRAN
1. اولا فکر می کنم شما باید فکری به حال خودتان کنید که فکر می کنیم مردم اغوای جذابیت های فیزیکی یانگوم شده اند چرا که این سریال بیش از فیلم ها و سریال های ایرانی مسئله حجاب و نجابت زن را مورد توجه قرار داده و اگر از موی برهنه خان مها بگذریم هیچ نکته دیگری در این رابطه وجود ندارد
2)اگر هم به قول شما اینچنین باشد آیا باید مردم را مقصر دانست یا انانکه بر مسند فرهنگ کشور از فرهنگ سازی بی بهره اند
3. سریال جواهری در قصر نمونه بارزی از اثر گزاری یک فیلمنامه شرقی بر افکار عمومی جهان است در روزگاری که هالیوود یکه تازی مثی کند سریالی کره ای قلب میلیون ها نفر را در آسیا تسخیر کرده و بخوبی فرهنگ کره ای و تقدسی که برای نظام تاریخی اش قائل است را تبلیغ می کند ما که خود را مهد فرهنگ و تمدن می دانیم و می خواهیم فرهنگ جهان را تغییر دهیم چقدر در پایداری فرهنگ خود در ئاخل موفق بوده ایم؟
34046 | مجید  - مشکل اصلی   |2007-07-24 15:28:21|IRAN
مشکل اصلی ما مریض بودن مادر امپراطور بود که الحمدلله با درایت یانگون خوب شد.!

دیگه مشکلی در جامعه ما وجود ندارد.!
34047 | يك ايراني  - مقصر ؟؟؟   |2007-07-24 15:31:03|IRAN
جناب آقاي پاشا علي پور
درد را حدودا فرموديد ولي هيچ اشاره اي به عوامل اين انحطاط فرهنگي نفرموديد غير از اين است كه فرهنگ عمومي يك جامعه نشئت گرفته از فرهنگ بزرگان آن جامعه مي باشد؟ بايد عوامل اصلي را شناخت و به درمان شتافت
34048 | جواد خراساني   |2007-07-24 15:32:52|IRAN
دردي كه موضوع نگارش اين مطلب شده است واقعيتي است كه گريزي از آن نيست . متاسفانه اكثريت افراد دلخوشي ها و الگوهايي حقير و بي ارزش دارند . اين مطلبي است كه در اكثر جوامع بشري قابل مشاهده است ولي جاي دلخوشي اينجاست كه نسبت اين افراد در جامعه ما خيلي كمتر از ديگر جوامع است. ايرانيان كمتري هستند كه مفتون و شيداي امري بي ارزشي مانند يانگوم يا ... باشند.
براي درك بهتر مطلب كافي است به جنجال اخير كه انتشار نسخه جديد هري پوتر در دنياي غرب در پي داشت كمي بيشتر فكر شود . كتابي كه در هر حال نهايتا چند ساعت ديرتر يا نهايتا يك روز ديرتر قابل دسترسي بود ولي جهال تهي از مغز و خرد و عليلان فكري چنان جوي راه انداختند كه از ساعتها قبل و حتي يكي دو شبانه روز قبل صفهاي طويل مقابل كتابفروشيها شكل گرفت تا اين كتاب را بخرند .( مثل زلزله زدگاني كه پس از مدتها بالگرد برايشان اب و نان مياورد) . حالا كتاب چيست؟ ماجراهاي خاله پيرزنكي ... جادوگري...
بازهم دم ايرانيان گرم
34053 | ناشناس   |2007-07-24 16:02:40|IRAN
آقایایان،
زندگی ابعاد مختلفی دارد که باید به آن پرداخت و هرکسی بنا به طرز زندگی خود به آن میپردازد.
دین، فرهنگ، اقتصاد، تفریح، خانواده، سلامت و ....
هر جامعه ای بنا به نوع نگرش خود تفسیر متفاوتی از اینها دارد که همه برای خودشان محترمند. اگر جامعه ایران صبر و تلاش یک شخصیت تلویزیونی را مدتی الگو قرار دهد دلیل نمیشود که فکر کنیم از الگوهای خودمان باز مانده است. یا اگر مدتی در جادوی فانتزی یک نوجوان غرق شود دلیل نمیشود که رستم و سهراب خودمان را فراموش کرده اند. هر کسی مختار است از این دنیا آن الگویی را که میپسندد مدتی بررسی کند.اگر همین اروپایی ها یک فیلم با درک درست از اساطیر ما میساختند ذره ای خرده میگرفتید؟ هرگز...
این که همیشه خودمان را بالاتر و برتر از همه فرهنگها و جوامع بدانبم چیزی جز خودبزرگ بینی کاذب نیست. منکر وجود اسطوره و الگو در جامعه خودمان نیستم ولی دلیل نمیشود که منکر ارزش و احترام سایر ملل شویم. خداوند تمام دنیا را آفریده نه فقط ایران را... و به همه شعور و درک و فرهنگ داده نه فقط به ما ایرانیان.
34057 | پيمان  - تفريح   |2007-07-24 16:09:08|IRAN
براي جامعه اي مملو از جوانان پرشور و با طراوت زماني تيك تاك معكوس بي برنامه گي و اتلاف عمر شروع ميشود كه هيچ فكري براي پر كردن اذهان مشغولشان وجود نداشته باشد.
ديروز اوشين امروز يانگوم و فردا .............
34058 | سامان   |2007-07-24 16:41:58|IRAN
من با نظر نويسنده مبني بر اينكه سريال يانگوم به دليل حضور لی یونگ آئی ( بازیگر نقش یانگوم)مورد توجه قرار گرفته است صد در صد مخالفم. فارغ از بحث مطبوعات زرد كه به خاطر افزايش تيراژ هر كاري مي كنند به نظر من دليل اصلي استقبال مردم از چنين سريالهايي نمايش حقيقي صفات و ارزشهاي والاي انساني نظير گذشت وفداكاري وازخود گذشتگي و كمك به همنوعان بدون چشمداشت است .

انسانها فطراتا" و ذاتا" به چنين كاراكتري علاقه دارند و آن را تحسين مي كنند حتي روحهاي گناهكار و آلوده نيز شخصي را كه از ناراحتي ديگران ناراحت و با خوشحالي انها خوشحال مي شود دوست دارند حال مي خواهد يانگوم باشد يا اوشين و يا ژان والژان

شايد بجاي نوشتن اين مقاله بهتر بوددر مورد اينكه چرا نمي توانيم چنين شخصيتي در فيلم هايمان ايجاد كنيم مطلبي مي نو شتيم
34060 | ناشناس   |2007-07-24 16:49:34|IRAN
در باره ی این سریال خیلی بزرگ نمایی شذه است من فکر می کنم ما باید یه این سریال به دید یک سریال نگاه کنیم و نکات خوب انرا تعقیب کنیم و در ضمن از کاه کوه نسازیم (همیشه) با تشکر
34063 | f.ف   |2007-07-24 17:35:39|IRAN
دوستان به نحوی اشاره کردند و من هم ادامه میدهم که :
نویسنده محترم - عمدا یا سهوا- عدم توان و ضعف داخلی را در تشریح و به نمایش درآوردن فداکاریهای شیرزنان ایرانی در پشت پرده نگاه داشته و به بیننده بینوا که به صورت ذاتی از چنین صفات برجسته ای استقبال کرده و او را به تحسین وامیدارد حمله ور میشود. آیا شما - و طرفداران افکار شما - فیلمی اینگونه ساختید که کسی توجه نکرد؟ وقتی مادران فداکار ما هنوز باید از صبح تا شام بدوند تا حداقل مایحتاج زندگی را برای عزیزانشان تهیه کنند یا هزاران گره ناگشوه را با هزار دردو رنج باز کنند و کسی هم اخم به ابرویش نمیاورد و اصلا کسی به فکر آنها نیست که دیگر تقصیر بیننده چیست که این فداکاریها را میپسندد و تحسین میکند. شما چرا میگویید برویم کتاب بخوانیم ؟ مگر همه سواد دارند و اگر دارند وقت دارند و اگر دارند هزینه ای هم در سبدزندگی برای این بحث دارند و اگر دارند مگر همه کتابهای مورد نظر شما را میشناسند و .....
حالا فرض کنید در این فیلم یک خانم ایرانی نقش آن را بازی میکرد. نظر شما فرقی داشت؟ مثلا اگر نیکی کریمی بازی میکرد اتهام شما به ما سنگین تر نمیشد؟!.
خلاصه نکند میفرمایید حالا که داخلی آنرا نمیسازیم ( یا نمیتوانیم بسازیم یا عرضه آنرا نداریم یا حالش را نداریم یا برایمان مهم نیست یا....) پس باید چشمانمان را بر روی مدل وارداتی آن هم - هرچند شرقی - ببندیم ؟ بفرمایید دقیقا کجای موضوع شما را آزار میدهد؟ عدم توجه به داخل ( که مسئولش مانیستیم ) یا توجه به خارجی ( که باز هم ما دستپخت ما نیست )!
تشکر
34065 | ناشناس   |2007-07-24 17:30:32|IRAN
مقاله طوری نوشته شده است که انگار مسئله همکنون واقع شده است. البته در آن از جهات مختلف سخن رفته است که سخنانی بسزاست ولی در نقطه ای که بایستی نتیجه گیری میشد نتیجه مشخصی به دست نمیاید.
البته بسیار قابل تقدیر است که در این سایت از مشکلات فرهنگی هم سخن گفته میشود ولی فراموش نکنیم که آمار نشر کتاب به کجا میرود و چگونه هرچیزی که وجود داشت به دست قیچی توانای سانسور سپرده شد.

افراط و تفریط همیشه مضموم است ولی مشکلات فرهنگی با چند بار بگیر و ببند درست نمیشود. خوشبختابه همه ادعای فرهنگی بودن دارند پس بهتر اینجا سخن کوتاه گردد ...
34068 | ناشناس   |2007-07-24 17:45:27|IRAN
ما كه نفهميديم يانگوم چه ربطي به همسران داغديده دارد؟ چه مقاله بي سر وته اي
جناب سايت الف از شما بعيده؟

مثل اين است كه بگوييم:
ميازار موري كه دانه كش است توانا بود هر كه دانا بود
34072 | ناشناس   |2007-07-24 17:55:35|IRAN
مطلب خوبي بود به شرط اينكه به شخصيت يانگوم واقعي و كارگرداني خوب و بازيگري خوب اين مجموعه بيشر مي پرداخت
34088 | ناشناس   |2007-07-25 03:29:43|IRAN
دوست عزيزي فرمودند رابطه يانگوم را با همسران داغديده را متوجه نشدند.اقاي محترم براي سايت الف رابطه مهم نيست همينكه مقاله اي بنويسند و صفحه سايتشان را پر كنند و همه چيز را به چالش بكشند كافي است.بگذريم از اينكه از نظر اين افراد فقط ديدن گزارش هاي خبري و شبكه قران تنها برنامه هاي قابل تماشا(البته نه براي خودشان)مي باشد.
34090 | مهدی   |2007-07-25 07:18:49|IRAN
سلام
وقتی قرار است مردم زیاد به فکر تحلیل مسائل و مشکلات اصلی جامعه نباشند؛ روزنامه ها به جای اجازه تحلیل مسائل به صورت آزادانه درباره هنداونه و پیاز بنویسند و رسانه ملی نیز یک طرفه مسائل را به خورد مردم بده پس بهتراست مردم نیز با مسائلی سرگرم باشند با خدایی نکرده از خود نپرسند که انرژی هسته ای آیا حق مسلم ماست یا نه و ... . پس یانگوم باید مطرح شود. اگر می خواهید یانگوم ها به کناری روند باید محوریت رسانه به بحث های آزاد و جدی در مورد مشکلات بنیادین آن باشد نه ماست مالی و اغفال ؛ اوشین هم زمانی در جامعه محور مجالس شد که مردم خسته از جنگ و ناتوان از بحث و گفتگوی آزاد ، خستگی خود را باید با چنین دلمشغولی هایی پی گیری می کردند.
34092 | مهدي شاكر  - امتياز بازآموزي   |2007-07-25 07:26:06|IRAN
از نكات پيش پا افتاده كه بگذريم، نبايد اين نكته را از نظر دو رداشت كه سازمان نظام پزشكي اعلام كرده ديدن هر قسمت از سريال جواهري در قصر پنج امتياز بازآموزي دارد.
34100 | ناشناس   |2007-07-25 08:13:28|IRAN
نگارنده محترم ظاهرا قدرت رسانه ها را در فضاي زندگي جديد ناديده گرفته اند. در جايي كه فوتباليست هاي بيست و چند ساله الگوي فرهنگي آدم ها مي شوند، خوانندگان، بازيگران و و... نيز خود را در وضعيت گروه مرجع اجتماعي مي بينند. اين زندگي مدرن است كه آدم ها را به اين سو مي كشاند. اگر در برابر فرهنگ مدرن طرحي وجود نداشته باشد، قطعا جوامع را در خود مي كشاند.
34101 | ناشناس 4736  - re: فقط حرف زدن   |2007-07-25 08:14:18|IRAN
با سلام خدمت نويسنده محترم ، نكته اي كه بايد به ايشان متذكر شوم اينست كه بايد حرفمان را بعمل در بياوريم و يا به تصوير بكشيم . و اينكه بگويم يا بنويسم ما فلان چيز را داريم و استفاده نمي كنيم در حد شعار است. نويسنده محترم ، شما كه اينقدر دلسوز هستيد چرا زودتر به اين فكر نيافتاديد و اين همه سناريوهايي كه در جامعه وجود دارد به عنوان تهيه كننده و يا فيلنامه نويس به تصوير درنياوريد. لطفا اينقدر شعار ندهيد .كمي كار كنيد و نوآور و خلاق باشيد و اينقدر نسبت به همه كارها انتقاد نكنيد.
حال كه شما اين سريال را ديديد كمي فكر كنيد و مشابه آنرا بسازيد و به دنيا عرضه كنيد.
شما توجه نداريد ما هم سريال نرگس را ساختيم مگر شاهكار نبود؟ اينقدر گير ندهيد!
34109 | مهدي  - سريال نرگس = بي محتوايي   |2007-07-25 09:06:43|IRAN
سريال نرگس شاهكار نبود و يك سريال بي محتوا كه جز آزار اعصاب و روان چيز ديگري براي جامعه نداشت.
منظور شما از شاهكار اگر به گريه درآورد مردم باشد شايد.
34102 | پدرام رضايي  - ما برون را ننگريم و قال را !   |2007-07-25 08:16:34|IRAN
توصيه مي كنم سايت محترم الف اين مطلب سخيف را را از سايت وزين خود بردارد، چرا كه به واقع مطلب بي‌محتوا و از نقطه نظر تحليلي بي سر و ته‌اي است، به قول خواننده آگاهي كه نوشته اند : « ما كه نفهميديم يانگوم چه ربطي به همسران داغديده دارد؟ »


چه بسا جايگاه اين تحليلها در همان مجلات زردي است كه نقطه هدف نويسنده بوده !

نويسنده عزيز ، اگر اقبال از اين سريال تا اين حد زياد بوده، نه به دليل جلوه‌گري يانگوم، بلكه به دليل بي‌نظير بودن فيلمنامه آن است كه به خوبي جلوه‌هاي تلاش و استقامت، ايثار و فداكاري و ازخود گذشتگي و كمك به همنوعان بدون هرگونه چشمداشتي را به نمايش گذاشته و البته در اين راه سخت، موانع تحقق آن نيز از جمله حسد، بغض و كينه فردي، تلاش مافياهاي زر و زور و ... نيز براي آگاهي بخشي و تذكر به كمال نشان داده شده است.


مفاهيم و آموزه‌هاي انساني، اخلاقي و فطري ياد شده در اين سريال مفاهيمي است كه بارها و بارها در سخنان بزرگان ديني و غير ديني هر جامعه‌اي به آنها پرداخته شده، ليكن در هنگام تصويري كردن اين آموزه‌ها، آنچه باقي مي‌ماند سخت بي‌مايه و حداكثر شعاري است، آنچه كه در فيلمهاي ارزشي و اخلاقي ساخته شده در صدا و سيماي ما، نمايان است .
34104 | محمد  - مدار صفر درجه   |2007-07-25 08:47:58|IRAN
ظاهرا سريالي كه خودمان توليد مي كنيم ابتذال بيشتري داره كافي دقت كنيد مي ببينيد سريال مدارصفر درجه عشق وعاشقي افتضاحي داره اونوقت آقايان مي گويند جذابيت آن بخاطر مسائل تاريخي! دخترانكان فرانسوي به راحتي در ميان جوانان ما مي نشيند ومي گويند و مي خندند عاشق مي شند و... به جاي نقد سريال هاي آنها يا ابتذال آنها(البته براي خارجي ها اين مسائل عادي وحرجي به اشان نيست) وقت بذاريد ببينيد چه دارند به خود ما در سريال هاي خود ما القاء مي كنند مطمئن باشيد سريال مدار صفر درجه فقط رابطه بين محرم و نامحرم را عادي كرده وبحث تاريخي فرع موضوع ...
34304 | ناشناس  - در ضمن   |2007-07-29 07:52:20|IRAN

در ضمن باید یادآور شد سریال مدار درجه در واقع نوعی یهودی گرایی و نشان دادن چهره ای مظلوم از یهودیان به تصویر کشیده است و در واقع کمکی است به نشان دادن چهره ای واقعی در موضوع هولوکاست که باید خیلی دقیق و ضریف بررسی شود.
34112 | علي پاشا علي پور  - تشكر   |2007-07-25 09:14:09|IRAN
با سلام و با تشكر فراوان از افرادي كه درباره مقاله اينجانب اظهار نظر فرمودند
نكته مهمي كه بايد عرض نمايم اين است كه متاسفانه اين برداشت از مقاله بوجود آمده كه بنده به نوعي خواسته ام دق دلي از يانگوم و سريال آن در آورم (حالا چه بدي از يانگوم ديده ام خدا مي داند!) در حالي كه بنده خود قسمتهاي مختلف اين سريال را ديده ام و اتفاقاً يكي از سريالهاي بسيار زيبا و پر محتوايي است كه نمونه اين سريالها كم از سيما پخش مي شود . منظور اصلي بنده از نوشتن مقاله انتقاد از نشريات زرد بوده كه اتفاقاً همين نشريات (نه اينكه مردم ما )، بجاي پرداختن به فداكاريها و نكات آموزنده فيلم روي شخصيت هنر پيشه فيلم مانور مي دهند و در حقيقت از محبوبيت اين سريال در بين مردم سوء استفاده مي كنند . البته نه در مورد اين سريال بلكه در مورد بسياري از سريالهاي محبوب سيما اين كار را انجام مي دهند كه تيترهايي از آن اشاره شد . وقتي همين نشريات زرد با فروش فوق العاده اي روبرو هستند بايد قبول كنيم مردم هم خواه ناخواه در جريان مسير بي ارزش اين نشريات قرار گرفته اند . اين بقول آن دوست عزيزمان شعار نيست و اتفاقا راهكار حل آن بسيار ساده است البته اگر به اين مسئله معتقد باشيم كه سطح برداشت جامعه ما و خود ما بيشتر از چند تيتر بي محتواست كه صرفا جهت جلب مشتري انجام مي شود . ما با خريد مجله و نشريه انتخابي ، متوليان اين امور را به سمت علائق و سلائق خويش رهنمون مي سازيم . همين كه نظرات ارائه شده براي اين مقاله در ظرف يك روز از آمار اظهار نظر در مورد برخي مقالات اقتصادي بيشتر است قابل تامل نيست ؟ من در اين مقاله بحثي از شخصيت واقعي بازيگر نقش يانگوم نكرده ام كه در اظهار نظر ها گفته مي شود در اين فيلم اتفاقا حجاب رعايت شده و در ضمن منظور بنده از ابتذال ، ابتذال خوراك هاي فرهنگي است كه به خورد ما داده مي شود نه ابتذال به معناي روابط جنسي آن .
از آقاي عزيزي هم كه مقاله اينجانب را بي سر و ته خوانده اند و هيچ ربطي براي اين موضوع احساس نكرده اند ضمن تشكر ، از ايشان درخواست مي نمايم براي اينكه سايت الف كانون بحث هاي زيبا و با ربط باشد، اين سايت را از مقالات و نقطه نظرات خويش بهره مند سازند تا انشا ء ا.. مشكلات مملكتمان حل شود .
يكبار ديگر از همه عزيزاني كه مقاله اينجانب را مورد نقد قرار داده اند صميمانه تشكر مي نمايم و قطعا از انتقادهايي كه خالصانه بيان شده استفاده خواهم نمود .
34141 | پدرام رضايي  - ما درون را بنگريم و قيل را !   |2007-07-25 11:49:45|IRAN
جناب آقاي علي پور
نويسنده محترم

در توضيحات مجددي كه آورده ايد، گرچه سعي كرده‌ايد تا حدودي نقصانهاي زياد مقاله‌تان را اصلاح كنيد و البته اين خود نشان از ضعف مقاله‌تان و تاييد نظرات خوانندگان عزيز دارد، ليكن باز هم تأكيد و اصرار بي‌مورد بر محتواي آنچه نوشته‌ايد، جاي تعجب دارد !

از سوي ديگر با گله‌گذاري از نقد اينجانب، بابت اينكه چرا مقاله‌تان را پرايراد دانسته و آن را بي و سر و ته خوانده‌ام، بزرگوارانه نوشته ايد « ... از ايشان درخواست مي‌نمايم براي اينكه سايت الف كانون بحثهاي زيبا و باربط باشد، اين سايت را از مقالات و نقطه نظرات خويش بهره‌مند سازم ... »

اگرچه از لحن نوشته‌تان اينگونه به نظر مي‌رسد كه بيشتر به طعنه و كنايه بنده را به هماوردي دعوت نموده‌ايد،‌ليكن بايد به عرض‌عالي برسانم كه بنده خود را اصلاً نويسنده نمي‌دانم، ليكن توانايي نقد نوشته را دارم !


به قول برنارد شاو طنزپرداز انگليسي كه بسيار عاميانه مي‌گويد : « من تخم نمي‌كنم، ولي مي‌تونم بگم تخم مرغ خوشمزه‌ست يا بدمزه ! »
34115 | ناشناس   |2007-07-25 09:42:14|IRAN
متاسفانه نویسنده به خیلی ها توهین کرده است چرا که بینندگان از این سریال مطالب مفیدی می اموزند و با فرهنگ سنتی کشور دیگری اشنا می شوند به نظر شما این که در دربار انزمان پزشکان مرد حق دیدن زنان را نداشتند آموزنده نیست و...
در این سریال اصلا مفسده ای وجود ندارد اما بازیگران ان به مانند بازیگران غربی در زندگی اشان هر کاری می توانند بکنند
به نظر من این مطبوعات زرد هستند که به این مطالب دامن می زنند و باید همه انها توسط قوه قضاییه توقیف شوند تا این لکه ننگ از جامعه اسلامی و انقلابی پاک شود
ضمنا از این دست مطالب در غرب هم به وفور یافت می شود در صفحه اول سایت هایی چون یاهو یا مایکروسافت و .. نیز پیدا می شود
34117 | حامد  - نه افراط نه تفریط   |2007-07-25 09:52:48|IRAN
از فرزند امام -سید احمد آقا - نقل شده است که امام خمینی اشین را دنبال می کردند چرا که نکات آموزنده ای از جمله صبروشکیبایی در مقابل نا ملایمات زندگی وجنگیدن برای هدف و ناامید نشدن که این نکات در سریال جواهری در قصر هم وجود دارد اما باید توجه داشته باشیم که به یک فیلم آموزنده تنها به اندازه ی یک فیلم اهمیت بدهیم و نه بیشتر.
34118 | محمد   |2007-07-25 10:01:06|IRAN
رعایت حجاب و پوشش زنان (حتی مردان) در این سریال از سطح جامعه مسلمان ما هم بالاتر است و رعایت احترام و ادب هم همینطور ! حتی به وضوح نشان داده می شود که پزشکان مرد مجاز نیستند حتی نبض زنان را بگیرند و از پشت پرده بیمار را نظاره می کنند. بازیگر یانگوم و سایر زنان در سریال هم جاذبه بصری و جنسی خاصی ندارند که نگران پخش آن بود ( برعکس بعضی از سریالهای آلمانی و ... که هم اکنون در تلوزیون پخش میشود) ، ضمن اینکه روحیه سختکوشی و مقاومت و تلاش را در بین بینندگان تقویت می کند. پس شما نگران چه هستید ؟!
34124 | f.ف   |2007-07-25 10:39:21|KOREA REPUBLIC OF
جناب علی پور
قصد نداشتم دوباره مصدع شوم . ولی خواهش میکنم اگر هر انتقاد یا توهینی که در مقاله مربوط به یانگوم قصد طرح داشته اید را ادامه دهید اما به شعور مخاطبتان توهین نکنید. چرا میگویید:
منظور اصلي بنده از نوشتن مقاله انتقاد از نشريات زرد بوده كه اتفاقاً همين نشريات (نه اينكه مردم ما )،
منظور شما مردم بوده و هست و صرفا چون انتقاداتی به شما شد ( که البته در این میان فقط جواب آن دوستی را دادید که گفته مطلب بی سرو ته است و به بقیه خیلی التفاطی نداشتید) حالا زحمت کشیده و کمی نیت خود را اصلاح میفرمایید. گرچه بازهم در دنباله همین جوابیه خود میگویید بالاخره مردم نشریات زرد را میخرند ( یعنی باز دلتان نمیاد بیخیال مردم شوید) و به این نشریات خط میدهند ( که این یعنی باز مشکل مردم هستند ) و .......
فکر کنم بهتر است از همان ایده اولیه دفاع کرده یا آنرا تعدیل دهید ولی تلاشی در وارونه نمودن بحث نداشته باشید تا ما متوجه شویم شما به شعور خوانندگان نیز احترام میگذارید.
به هرحال در این دوره زمانه هنوز باید از کسی که طاقت شنیدن انتقاد را دارد تشکر کرد.
مستدام باشید
34134 | ناشناس   |2007-07-25 11:21:15|IRAN
من نمي دانم چه اصراري داريم كه تا يك فيلم يا سريال با استقبال مردم مواجه شد دنبال نقطه ضعف فيلم و كم بودن درايت مردم مي افتيم.
نويسنده محترم !خواهش مي كنم شما بفرمائيد در حاليكه مساله حيا از روابط بين مردان و زنان در فيلم ها و سريالهاي رسانه ملي تا حد زيادي رخت بربسته مردم چرا نبايد شيفته سريالي شرقي شوند كه بارزترين نكته آن حياي قهرمان اين سريال است؟
در حاليكه موضوع تمام فيلم ها و سريالهاي ما قتل و اعتياد و آدمكشي و دو زنا بودن مردان است چرا مردم نبايد از سريالي استقبال كنند كه آرامش روحيشان را برهم نمي زند؟
شهداي ما عزيند .اين درست.همسرانشان و تحمل مشقاتي كه بر انان رفته است هم ارزشمندند.اما وقتي كسي نيست كه اين مضامين بلند را به شيوه اي نو و جذاب براي عوام جامعه مطرح كند قطع به يقين سريالهاي خارجي از اين دست مورد استقبال قرار مي گيرند.
نكته ديگر اينكه يانگوم سمبل تلاش براي مشكلات و رسيدن به هدف است .اين چيزي است كه در فطرت همه انسانها وجود دارد و مسلما با همراهي عمومي مواجه مي شود.يانگوم براي مردم ما جلوه اي از وجود خودشان است كه در برابر هزاران مشكل اقتصادي ،معيشتي فرهنگي و رفاهي تحت هر شرايطي به دنبال بهترين راه حل هستند تا خود و خانواده شان را از آسيبهاي اينچنيني مصون بدارند.پس سرزنش فرهنگ عمومي كار درستي نيست
34138 | ناشناس   |2007-07-25 11:37:24|IRAN
"الناس علی دین ملوکهم"
34152 | بامداد  - يانگوم جوان   |2007-07-25 13:00:30|IRAN
چرا هر مساله اي که باب مي شود فکر مي کنيم به فرهنگ بر مي گردد مردم با مسايل معقطه اي برخورد ميکنند اين رسانه ها هستند که بزرگ نمايي ميکنند .برره -ساعت خوش و ....يادتان است.براي فروش روزنامه و مجله و ... فرهنگ را به رخ مردم نکشيد
34157 | فرهاد   |2007-07-25 14:03:09|IRAN
عزيزمن چه ابتذالي . ديگرخودتان راكشتيد بااين حرفها كه جدا باهمين حرفها ومحدوديتهاي موجود جامعه رابه اينجا كشانديد وواقعا فساد رادراعماق ذهن حتي متدينين لانه كرديد .
34172 | غريبه   |2007-07-25 16:39:11|IRAN
شما برويد فرهنگ را درست كنيد كاري به يانگوم نداشته باشيد.
34185 | هانیکو   |2007-07-26 02:05:11|IRAN
سریالی که تیتر یک نشریات زرد میشود دیگه چه ارزشی داره.اصولا هرچی که مطبوعات زرد روش دست میزارن خود به خود بی ارزش میشود.کافی است به خوانندگان این نوع رسانه ها توجه کنین.دختران دبیرستانی و کارگران شهرستانی و البته احمقهایی که دنبال صفحه حوادث میگردن.خوشبختانه من تا به حال این برنامه مزخرف را نگاه نکردم نه اینکه وقت نداشته باشم بلکه هنوز کمی به شعور خودم باور دارم.البته ناگفته نماند صدا و سیما در حال تبدیل شدن به بزرگترین رسانه زرد است.
34188 | علی  - فقطططط حرف   |2007-07-26 06:59:37|IRAN
ما ایرانی ها به خصوص مسئولان عادت داریم که فقط حرف بزنیم، شعاربدیم ، تحلیل کنیم، دل مردم را صابون بزنیم
بابابابابابابابابابابابابابابابابابابا پس و عمل!
34198 | ناشناس  - بی ادبی تا به کی   |2007-07-26 11:02:24|IRAN
دختران دبیرستانی و کارگران شهرستانی و البته احمقهایی که دنبال صفحه حوادث میگردن
هانیکو این چه مطلبی است که نوشتی من خود تا بحال یک نشریه از این تیپ را نخریده ام ولی این توهین به نشریه و خوانندگان نشریه قابل بخشودن نیست .بابا اینها مال همین مملکتندنه ...
34210 | شما هم عميق فكر كنيد  - يانگوم و غيره   |2007-07-26 13:52:39|IRAN
بنده خيلي متاسفم كه در كشوري زندگي ميكنيم كه محوريت آن تشيع است ولي به جاي اينكه به خانم حضرت زهرا (س) افتخار كنيم و به اين بانوي بزرگوار بپردازيم به يك خانمي كه معلوم هم نيست چه مذهبي دارد اين همه اهميت ميدهند و تمام فكر و ذكر رسانه ها و مردم شده يانگوم اي بيچاره ها همين كه ادعا ميكنيد پيرو خانم حضرت زهرا (س) هستيد خيلي از يانگوم با ارزش تر هستيد چرا خودتان را اينقدر كوچك ميشماريد با تشكر رحمان شاه حسيني گرمسار
34335 | ناشناس   |2007-07-29 11:58:50|IRAN
چرا فکر می کنید وقتی کسی یکبار در هفته 50 دقیقه یک سریال را تماشا می کند، از فاطمه زهرا(س) گریزان شده و به یک آدم بی مذهب رو آورده؟
ناگفته نماند خیلی ها هم بعد از تموم شدن سریال میزنند ماهواره (البته شما که نمی دونید تو ماهواره چی پخش می شه) و بقیه خانمهای بی مذهب رو تماشا می کنند.
34211 | قربونعلی  - re: مشکل اصلی   |2007-07-26 14:22:03|IRAN
مشکل اصلی ما مریض بودن مادر امپراطور بود که الحمدلله با درایت یانگون خوب شد.!
نه اشتباه نکنید بزرگترین مشکل ما بانو چویی ملعون است که باید برای رفع این مشکل چاره جست
34218 | f.ف   |2007-07-26 16:57:03|KOREA REPUBLIC OF
کسی که دیگران را به صورت عام احمق بنامد یک بی شعور بیشتر نمیتواند باشد.

امیدوارم سایت الف بعد از اینکه بسیاری از خوانندگان این توهین موجودی با آی دی هانیکو را خوانده اند حداقل این جوابیه را بدهد.
34242 | ناشناس   |2007-07-27 10:34:04|IRAN
بابا بی خیال این یانگوم خانم بشین این قدر این فیلم جواهری در قصر رو بزرگ کردین که انگار بهتر از این فیلم اصلا وجود نداشته و نداره فیلم های ایرانی خودمون خیلی بهتر از این فیلم های درپیت هست
34243 | ناشناس   |2007-07-27 10:47:36|IRAN
از کجا میدونین که توی این فیلم ابتذال وچیزای بد نیست جاهای بدشو سانسور کردن
34250 | شما  - چرا شما نه؟   |2007-07-27 14:03:43|IRAN
با سلام به دوستان دانا وآگاه
بیا شخصیتی از خود بسازیم بهتر از تمام یانگوم های دنیاوبهتر از .... دنیا .چرا ما ... نباشیم. چرا ما یانگوم سریال زندگی نباشیم که " خدا " از دیدن نقش یانگومان (خود شما با کار های خوب) خوشحال نشود؟


نکته: این سریال یکstart و یک cut دارد.

پس

نقشت را خوب بازی کن که دیگه از میکس خبری نیست و برنامه زنده است.


موفق باشید.
34252 | Fozule mahaleh  - برويد ماهواره نگاه كنيد   |2007-07-27 14:30:27|UNITED STATES
برويد ماهواره نگاه كنيد مردم ! چون اگر كسي فيلمهاي سوپر سكس هم از ماهواره نگاه كند براي برخي مهم نيست و شعور شما را دست كم نخواهند گرفت ولي اگر از صدا و سيما اگر يك سريال عالي ( هر سريالي ) هم پخش شود چون دو تا خانم جوان سرلخت توش هست اشكال دارد و بر مي آشوبند . كار اين آقايان شده تظاهر و تقدس نمائي كاري هم به محتوي ندارند فقط بايد ظاهر قضايا حفظ شود بله همه جا گل و بلبل است واين خانمي كه اسمش يانگومه باعث هر چي معضل تو جامعه است
34407 | مرتضی   |2007-07-30 10:35:40|IRAN
بابا جون چرا اینقدر شلوغش می کنی ، کی همچین حرفی زد ، این بنده خدا ( نویسنده) میگه که چرا ما اینقدر بدبختیم که عاشق شخصیت یک سریال آبدوغ خیاری می شیم ، راستش را بخواهی ما ایرانی ها فقط ادعا داریم و بس ، از یک طرف تاریخ 2500 ساله مان گوش فلک را کر کرده و از یک طرف هم یک سریال اینطوری که می بینیم در و دیوار خونه ها و مغازه ها و روزنامه ها می شه پر از عکس دوشیزه یانگوم !
34265 | ناشناس   |2007-07-28 05:53:06|IRAN
این بنده های خدا یه ذره حیا نمی کنند
من فکر میکنم بیشتر مردم به خاطر موضوع یانگوم و مین جانگو میشینند پای تلوزیون نه به خاطر بقیه قضایا و جنجالی شدنه داستان
34272 | امیر  - خلاء های شخصیتی   |2007-07-28 12:18:28|IRAN
من با وجود احترام بهشون اصلا حرفهای این نویسنده عزیز رو قبول ندارم . چون یانگوم هیچ ربطی به تهاجم فرهنگی و ارزشهای دفاع مقدس نداره
این فیلم یه فیلم خاله زنکیه که بسیاری از خانمهای هموطن بدلیل خلاء های شخصیتی (که بین زنان ایرانی مشترکه) که درونشون وجود داره به تماشای اون می پردازند.
34294 | امید  - یک سوال   |2007-07-28 23:54:26|IRAN
من میگم اگه همه بازیگران فیلم مرد بودند اصلا کسی مینشست این فیلمو ببینه؟
37170 | ناشناس بماند بهتر است   |2007-08-31 22:42:29|IRAN
اگر کسی اهل این باشه که همش با یک سری زن بگرده این فیلم ها که زن توش نباشه نگاه نمی کنه البته با این وضع جامعه و علاقه ی شهوتی بعضی از مردان هرزه به زنان بعید نیست این طور باشد
34295 | علي  - امين   |2007-07-29 01:13:08|UNITED STATES
يانگوم يك سريال است همين وبس اگر فكر مي كنيد مردم به خاطر خود بازيگر به سريال علاقه مندد مي توانيد به طرح امنيت اجتماعي خبر بدهيد تا همه تماشاگران مرد را بازداشت كند! در ضمن مي توانيد درباره تاثير شخصيت بعضي ديگر از سريال هاي در حال پخش مانند افسران پليس و كميسر و ماموران مخفي پليس و غيره تحقيقاتي انجام دهيد.
34321 | ناشناس   |2007-07-29 09:22:02|IRAN
طرحهای امنیت اجتماعی کافی نیست باید
1- جلوی پخش سریال غیر ایرانی گرفته شود
2- فیلمهایی که خصوص زندگی بومی ایرانی در بخصوص روستاها و مناطق دور افتاده پخش شود
3-برق در زمان پخش سریال قطع شود
4-طرح امنیت فرهنگی اجرا شود یعنی مردم را مجبور کرد که روزانه کتاب بخوانند و در مراکزی در همین منظور مردم را مجبور کنند و کارت سوخت افراد خاطی باطل شود
5-افرادی که با عینک و کتاب در معابر عمومی رفت و آمد میکنند مورد تشویق قرار بگیرند
6-اینترنت هم کلا قطع شود و یا به جز سایتهای مقامات مملکتی و کشوری و لشکری الباقی فیلتر شود
7- در دانشگاهای مراکزی با عنوان ازدواج اجباری ایجاد شود

تنها در این صورت است که میتوان به بهتر شدن اوضاع امیدوار بود !
34336 | ناشناس   |2007-07-29 12:07:15|IRAN
یک راه یادتان رفت، عمل جراحی اجباری برای بیرون آوردن غدد ترشح کننده هورمونهای جنسی.
هر کسی که تسترون یا استروژن خونش از حد مجاز بالاتر بود، کارت سوختش باطل می شود و بعد از چند اخطار و امضای ندامتنامه ممکن است اندامش را از دست بدهد.
34326 | آيدين  - ُسانسور   |2007-07-29 10:33:10|IRAN
آخه بنده خداها اين سريال غير از سانسور تصويري سانسور دوبلاژي هم شده و حرفا عوض شده من نمي دونم يعني ما ايرانيا بايد اينقدر بي جنبه باشيم كه اين حرفا رو بزنيم ؟
برين ببينديد بر سر آثار ملي ما همچون يادگاري از كوروش كبير مانده چه آوردن نه به سريال گير بدين !
34334 | کامبیز  - برداشتی متفاوت   |2007-07-29 11:46:29|IRAN
سلام
هر چه کنیم آخر بخشی از مشکلات کاری و اداری خواه نا خواه به منزل سرایت می کند
لذا فرزند نه ساله من با دیدن این سریال به من گفت: *بابا ماجرای این سریال مثل کارهای اداره شماست کسی که خوب است را کسی دوست ندارد فقط بیشتر اینها زن هستند ولی اداره شما مردند.*
راستی چرا؟ این باند وباند بازی های اداری کی متلاشی خواهد شد؟ والله که تمام مکافاتهای اداری ما ومملکت ما همین است.
34411 | احسان   |2007-07-30 10:56:10|NON-SPEC ASIA PAS LOCATION
سلام به همه خوانندگان و نويسندگان عزيز و محترم و با تشكر از سايت الف كه اين فرصت را فراهم كرده اند ذكر نكاتي را خالي از لطف نميبينم : 1- دوستان به جنبه هاي مثبتي از سريال مذكور اشاره كرده اند بنده نيز اين سريال را آموزنده ميدانم چه در باب آشنايي با فرهنگ و سنن كشور كره چه شخصيت و كاراكتر يانگوم .
2- آقاي علي پور اگر ميبينيد كه در نشريات يا سايتهاي به اصطلاح زرد مطالبي آنگونه كه در شان فرهنگ غني ما نيست آورده ميشود ايراد از خود ماست ! چرا؟
جوانان و نوجوانان به دليل خصايص شخصيتي به دنبال قهرمان و الگو هستد و بسيار الگو پذيرند اما آيا دست اندر كاران فيلم و سريال و فرهنگ اين مملكت تا كنون اين نياز را وقعي نهاده اند .پس طبيعي است كه يانگوم به قهرمان و اسطوره تبديل ميشود ، اينرا نبايد به فيلم و فيلمساز خورده گرفت ،بلكه بايد با نگاهي ژرف و به دور از احساسات به دنبال ريشه هاي واقعي آن در جامعه خود باشيم .
3- آقاي علي پور شما را به خدا بياييد براي دفاع از نظريات شخصي خودمان از شهدا و خانواده هاي آنان مايه نگذاريم بس است ، ما كه براي آنان و هيچكدام از يادگاران دفاع مقدس كاري نكرده ايم كه درخور شان والايشان باشد ،پس بگذاريم در غربت وخلوت خداييشان اين چند صباح دنيا را سپري كنند تا بلكه در محضر پروردگار عالم در يوم الحساب بفهميم كه چه گوهرهايي و چه جواهرهايي را ما در كنار خود داشته بوديم .
4- فراموش نكنيم امروزه در كشور عزيزمان ايران محصولات كره اي جايگاه ويژه اي دارند مثل ال جي ، سامسونگ ،دوو و .... پس فرصت خوبي ما مصرف كنندگان محترم فراهم شده تا با اسطوره ها و قهرمانان ان كشور آشنا شويم و بهتر انتخاب كرده و مصرف كنيم !
5-بد نيست اين روزها نگاهي به انبوه فيلم و سريال شبكه هاي مختلف تلويزيون بيندازيم تا بفهميم محصولات كره رقيب ..... ببخشيد خمير دندان .... رقيب سرسخت محصولات خارجي است !
6-شايد در فرصتي بهنر بتوان راجع به اين دغدغه مشترك همه ما ايرانيان بيشتر صحبت كرد .
34417 | ناشناس   |2007-07-30 12:08:43|KOREA REPUBLIC OF
اسم درست او به کره ای ای یانگ- ا است که ای نام خانوادگی اش است و وقتی به انگلیسی می نویسندش لی می شود. متاسفانه ایرانیهای ما بیشتر از کره ایها دنبال این خانومند که مدل محصولات ال جی است.
34461 | تبيان  - حقيقت   |2007-07-31 09:38:52|IRAN
عزيزاي كه به طرفداري و يا اعتراض به نويسنده مطلب نوشته‌ايد بايد اين واقعيت را بپذيريم كه همه انسانها گوش دادن به داستان و قصه را از كودكي تا بزرگسالي دوست دارند و اگر قصه‌اي مصور و يا به شكل فيلم ارائه شود اين علاقه‌مندي بيشتر نيز خواهد شد حال اگر در قصه‌اي از شخصيتهايي استفاده شود كه رفتار و سكنات آن آرزوي باطني هر انساني باشد و همه خواهان آن باشند كه خود را در زندگي واقعي شبيه او بنمايند اين توجه و علاقه زيادتر هم خواهد شد و از طرفي ديگر كساني هستند كه از اين توجهات ميخواهند براي خود درامدي را ايجاد نمايند و به دنبال افراد قصه‌ها و ايفا كنندگان نقش آنها ميروند و چون مطالب آنها مورد توجه اكثر شنوندگان و يا بينندگان ميباشد فروش مجله و... آنها هم زياد ميشود و به نظر من نبايد از مسأله زياد احساس ترس و نگراني داشته باشيم چرا كه بصورت مقطعي اين علاقه‌ها بوجود مي‌آيد و به مرور نيز از بين خواهد رفت مثالهاي زيادي همچون خوانندگان، هنرپيشه‌ها و... براي اين موضوع وجود دارد اصل مساله همان الگو پذيري جامعه است كه در كل موارد مثبت اگر بيشتر از موارد منفي باشد منجر به ايجاد عملكرد مثبت خواهد شد و مطمئن باشيد مردم هرگز خود را شبيه بازيگر نقش يانگوم نخواهند نمود بلكه تلاش براي همانند سازي با توجه به فداكاريها و تحمل سختيها كه توسط شخصيت يانگوم ارائه ميشود در در دل مردم خود را نشان خواهد داد.
34462 | فاروق   |2007-07-31 09:42:10|UNITED ARAB EMIRATES
وقتی کارگردانان وطنی عرضه فیلم و سریال درست کردن ندارند تقصیر یانگوم بدبخت چیه؟ عمو عزت هم گیر افتاده از دست اینا!
35012 | ستاره  - خود را فراموش كرده ايم   |2007-08-08 13:36:38|IRAN
آقايان و خانم هاي محترم دقت كرده ايد كه اين همه اظهار نظر در مورد اين سريال خود حاكي از ارزش داشتن و محبوبيت اين سريال در نزد خودتان است . ما فطرت يكسان داريم و اين حسن هاي ذاتي به دل همه بنشيند پس وقتي ما در فيلم سازي ضعيف عمل مي كنيم به نحوي ملت مسير ذاتي و هم داستان درونشان را خواهند يافت و اين دفعه با فيلم يانگوم و دفعه هاي بعد با چيز ديگر .
39892 | ناشناس  - سریال یانگوم   |2007-09-28 15:26:42|IRAN
باید خدمت اقای رضایی عرض کنم که اگر این مطلب چاپ شده در سایت الف به تشخیص مسئول آن بوده پس صحبت شما در مورد بی محتوا بودن آن کاملا بی معنی می باشد.یا شاید چنین سایت وزینی در حدو اندازه منتقد متبحری مثل شما نیست!
به نظر من این سریال از هیچ لحاظ با فرهنگ ما سازگار نیست(لباس,طرز رفتارو حرکت,غذا)تنها موضوع قابل بحث که تنها قوت فیلم (به نظر بعضی ها) به نظر می رسد فداکاریهای یانگوم است که اینهم یک خصوصیت انسانی است که نه تنها در شرق بلکه در همه جای دنیا و در بسیاری از فیلمها وجود دارد.با پخش این سریال مخالف نیستم با بزرگ کردن و به قول بعضی ها الگو قرار دادن شخصیت سریال مخالفم.داشتیم فیلمهایی از قبیل (م مثل مادر,من ترانه 15 سال دارم ,سریال نرگس...)که موضوع اصلی شون همین مسئله است که اتفاقا همانطور که به این مسئله پرداخته مشکلات و ناهنجاریهای کشور (خودمان)را نشان می داد. تا بگویند,هست(گریه کن) تو که شعار منو می بینی و می شنوی تو زندگی خودت عمل کن, تو خوب باش و بد نکن
مشارکت در بحث
نام:
ایمیل:
 
عنوان:

نظراتی که به پیشرفت و تعمیق بحث کمک می کنند در مدت کوتاهی پس از دریافت به نظر دیگر بینندگان می رسد.
- نظرات حاوی الفاظ سبک یا هرگونه توهین، افترا، کنایه یا تحقیر نسبت به دیگران منعکس نمی ‏شوند.
- از برجسته و رنگی کردن بدون دلیل کلمات و کاربرد بیش از یک علامت تعجب یا سوال بپرهیزید.

کد آنتی اسپم نمایش داده شده در عکس را وارد کنید.

3.26 Copyright (C) 2008 Compojoom.com / Copyright (C) 2007 Alain Georgette / Copyright (C) 2006 Frantisek Hliva. All rights reserved."