Javascript must be enabled in your browser to use this page.
Please enable Javascript under your Tools menu in your browser.
Once javascript is enabled Click here to go back to الف
 

 

صفحه اصلی     معرفی     WAP      پیوندهای الف    آرشیو     ارسال مطلب

تبلیغات

 کد مطلب: 13563, P.View: 14507
مصاحبه الف با دكتر احمد توكلی درباره تغييرات كابينه چاپ ارسال به رفقا


(24 توصیه)

            مصاحبه   
۲۲ مرداد ۱۳۸۶
الف: نظرتان درباره تعویض غیر منتظره وزیر نفت و استعفای وزیر صنایع چیست؟

توكلی: البته چندان هم غیر منتظره نبود. تغییر وزراء و معرفی افراد جدید به مجلس حق قانونی رییس جمهور است. طبیعی است كه انتظار داشته باشیم اعمال این حق به روش مناسب صورت بگیرد. مثلاً می توان كاهش نرخ رشد ارزش افزوده صنعت را دلیل قرار داد و وزیر صنایع را عوض كرد، یا مدعی شد كه جلب سرمایه گذاری خارجی در نفت با هدف فاصله زیادی داشته و دست به تغییر وزیر نفت زد. این دلایل، اگر درست باشد، در شرایطی می تواند اسباب تحول در كابینه باشد. ولی تا آنجا كه ما اطلاع داریم مدتها بود كه تغییر برخی معاونت ها و نصب افراد خاصی در هر دو وزراتخانه درخواست می شد و آقای دكتر طهماسبی و آقای مهندس وزیری به دلیل نا مناسب بودن افراد معرفی شده، مقاومت می كردند و به نظر می رسد علت اصلی تغییر آنها هم همین بوده باشد.

الف: چه كسانی باید نصب می شدند كه پذیرفته نمی شد؟

توكلی: بنده قصد اسم آوردن ندارم ولی این دو وزیر پیشین را در نپذیرفتن آن افراد محق می دانم. البته قصدم دفاع از همه كارهای آنها نیست. به هر حال نمی شود كارهای بزرگی مانند قائم مقامی وزارت نفت را به كسانی سپرد كه هیچ نسبتی با وزارت نفت نداشته اند، نه از جهت تخصص و نه از حیث تجربه، یا مدیران با تجربه ای را كه در حال اتمام سخت ترین پروژه اجرایی مثل كارت هوشمند هستند، در اوج حساسیت كار عزل كرد. یا بزرگترین خودروسازی كشور را به كسی سپرد كه با صراحت نسبت به خودروی ملی اظهار بی اعتقادی و از مونتاژ كاری صرف دفاع می كند. یا كسانی كه سابقه بسیار محدود صنعتی داشته است بر سر بزرگترین سازمان صنعتی توسعه ای با 40 سال سابقه گماشت.

الف: فكر می كنید وزیران جدید به زودی معرفی می شوند؟ چه كسانی؟

توكلی: رییس جمهور محترم تا سه ماه وقت دارد و می تواند در این مدت با سرپرست وزارتخانه های نفت و صنایع و معادن را اداره كند. آنچه گذشت، گذشت. حال رییس جمهور محترم باید وضع فعلی را به یك فرصت تبدیل كنند. این دو وزارتخانه سالانه تقریباً 100 هزار میلیارد تومان گردش اقتصادی دارند. دو ركن مهم اقتصاد ملی هستند. حالا جا دارد افرادی برای جانشینی معرفی شوند كه علاوه بر خوبی قبلی ها نقاط قوت بیشتری داشته باشند كه باعث ارتقای كاركرد این دو دستگاه خطیر اقتصادی، سیاسی كشور شوند. طبیعی است كه نیروهای جدید باید بتوانند هزینه های ناشی از تغییر را جبران كنند و در عین حال موقعیت دولت را در خدمت به مردم و كشور بالا ببرند.
در این صورت فكر می كنم مجلس همراهی خواهد كرد.

الف: شما فكر می كنید سرپرستی آقای مهندس محرابیان برای صنایع و معادن مناسب بود و این می تواند علامتی باشد؟

توكلی: بنده فكر می كنم در اوج تعقیب اجرای تبصره 13 و سیر به سمت حل یك مشكل كهنه كه از كارهای شجاعانه و قابل تقدیر دولت آقای دكتر احمدی نژاد و مجلس هفتم است، برداشتن آقای محرابیان از سر این كار مناسب نبود. تازه ایشان به آن ستاد مسلط شده بود و حالا آقای رییس جمهور برای پیگیری كارهای بسیار خطیر آن ستاد، در آستانه مهر و گشایش مدارس و دانشگاه ها باید برای آنجا هم فكر بكند. در عین آنكه در دوره گذار كوتاه هم باید فرد با تجربه تری سکاندار وزارت صنایع و معادن می شد تا علامت مثبتی برای مجلس باشد. به هر حال ما برای ارتقای وزارتخانه ها حتماً با دولت همراهی می كنیم.
 
 
 
 
*** 
توضیح الف: لطفا نظرات خود را در ارتباط با محتوای خبر ارسال کنید. از نمایش نظرات مربوط به سوابق کاری یا شخصی افرادی که گمانه زنی هایی مبنی بر احتمال تصدی پست وزارت برای آنها وجود دارد، خودداری می شود.
 

اظهار نظر
مشارکت در بحث
35441 | ناشناس   |2007-08-13 15:26:16|IRAN
سلام
چرا اینقدر کوتاه؟
چرا اینقدر محافظه کارانه؟
چرا اینقدر مبهم؟
چرا اینقدر ...
35610 | مهدی   |2007-08-14 23:45:38|IRAN
جناب توکلی تعارف میفرمایند حضرت اقا مگر به احمدی نژاد بدهکاری مگر به فکر اعتبار خود نیستی مگر عالم محضر خدا نیست بابا یکم به فکر خودت باش واله عالم محضر خداست در محضر خدا معصیت نکنید افضل الجهاد قول کلمت حق.......
35714 | ناشناس   |2007-08-16 05:58:42|IRAN
وزير صنايع در استعفاي خود گفته كه مخالف تثبيت قيمت برخي كالاها مثل سيمان بوده است . با توجه به ضجه هاي اصلاح طلبان پس از استعفاي طهماسبي براي من ثابت شد كه احمدي نژاد كار درستي انجام داده است .
35723 | ناشناس   |2007-08-16 08:58:29|IRAN
بسمه تعالي
در برخي از نشريات مخالف دولت و برخي سايتهاي اينترنتي ( مثل سايت . و . )‌ ديدم كه نوشته بود محرابيان خواهر زاده احمدي نژاد است و كلي عليه دولت جوسازي كرده بودند . در حالي كه ديروز مسئولان دفتر رييس جمهور رسما" اين مورد را تكذيب كرده و اعلام داشتند محرابيان هيچ نسبتي با احمدي نژاد ندارد و اين خبر در اخبار 30 : 20 پخش شد . من نمي دانم چه كساني اين دروغهاي را عليه دولت پخش مي كنند . واقعا" شرو آور است .
35824 | ا . موسوی  - عدل علی   |2007-08-18 09:45:03|IRAN
بنام خدا
حضرت علی ( ع ) یک قاضی انتخاب کرد و اسم این قاضی ( ابوالاسود دولی ) بود . حضرت علی ( ع ) صبح وی را انتخاب کرد و عصر همان روز اورا برکنار کرد زیرا در وی نقطه ضعفی دید که برای آن پست مناسب نبود . بنظر من مسئولین اگر مدیران زیر دست خود را ضعیف و ناتوان دیدند باید سریعا" نسبت به برکناری وی اقدام کنند .
داستان این قاضی را حجت الاسلام رفیعی امروز صبح ( شنبه ) در برنامه شبکه سه تعریف کرد .
35454 | رضا   |2007-08-13 16:22:31|IRAN
جناب آقاي دكتر توكلي با سلام
استاد عزيز مشكل در جاي ديگر است شما در دروس اقتصاد عمومي در مورد علل شكست بازار سياست نزديك بيني اقتصادي را هميشه مثال مي زنيد فكر نمي كنيد اين روند با شكل گرفتن دولت جديد شدتي مضاعف گرفت؟
اگر ركود در صنعت وجود دارد ايا نبايد به سياست هاي تقسيم تسهيلات بين مردم اشاره كرد براي مثال در يكي از شهرستان هاي استان اصفهان با حدود 120 هزار نفر جمعيت تنها 100 وام براي آرايشگاه زنانه داده شده است؟
آيا مشكل صنعت و بيكاري اين گونه حل مي شود؟
چاره در جاي دگر است. استاد عزيز
35455 | حيران  - فقط خداوند   |2007-08-13 16:44:10|IRAN
ضمن تشكر از جناب دكتر توكلي كه اطلاع رساني محدودي جهت اين "ولي نعمتان نامحرم" نمودند داستان شعارها و برنامه هاي دولت و اخبار و واقعيتهايي كه دم به دم با آنها مواجه ميشويم درك عيناليقين مثل معروف دم خروس و قسم حضرت عباس است خداوند عاقبت اين كشور را بخير كند
بگو آمين
35457 | صادق   |2007-08-13 17:17:16|IRAN
كاش يك نيم نگاهي هم به منحني ارزش افزوده صنعت طي سالهاي 84 تا 86 مي كرديد و آن را با سالهاي 79 تا 83 و پيش بيني برنامه مقايسه مي كرديد. رشد ميانگين 7 درصدي در اين 3 سال كجا و برآورد 11 درصدي برنامه كجا و رشد ميانگين 10 درصدي سالهاي 79 تا 83 كجا؟
35459 | ناشناس   |2007-08-13 17:26:05|UNITED STATES
الحمدلله بالاخره دكتر توكلي عزيز از لاك سكوت خارج شد و حرف حساب زد. فقط اينكه به عمل كار برآيد به سخنراني نيست ببينيم در هنگام راي اعتماد به وزيران پيشنهادي چه مي كنيد؟
35463 | ناشناس   |2007-08-13 18:32:30|BELGIUM
آقای احمدی نژاد ایندفعه دیگه جلوی مجلس کوتاه نمی آید
یا مجلس به فرد معرفی شده رای میده و یا اینکه تا ابد با سرپرست اداره میشه
دفعه قبلهم مهلت 3 ماهه رییس جمهور رفت و هیچ چیز نشد
تازه آقای احمدی نژاد هم که راهش رو یاد گرفته اگر خیلی وزارت خونه دردسر شد منحلش میکنه
35595 | ناشناس   |2007-08-14 15:46:19|IRAN
آقای توکلی آیا اطلاع داشتید مهندس زنگنه با مدرک لیسانس برق در دوره خاتمی هشت سال وزیر نفت بود ؟ آقایان اصلاح طلب در آن زمان کجا تشریف داشتید .
35465 | میلانی   |2007-08-13 18:53:03|IRAN
جناب آقای توکلی شما در استفاده از برخی عبارات محتاطانه عمل می کنید درحالیکه ما شما را به عنوان یک اقتصاد دان متبحر و منتقد می شناسیم.
رسالت نمایندگی شما ایجاب می کند که صریح تر از این موارد پشت پرده برخی از فشار ها بر وزراء را افشا کنید . نگران چه هستید وقتی دولتمردان عملا آمار کذب می دهند و هموار ه نا کار آمدی خویش را به خارج از دولت منتسب می کنند بیان واقعیت ها چه هراسی دارد ؟
شما با توجه به اینکه رئیس مرکز پژوهشهای مجلس هستید انتظار این است که هنگامی که دولتمردان در رسانه ها و حتی در رسانه ملی برخی از واقعیتهای را قلب می کنند لازم است که حضرتعالی نیز در رسانه ها و یا در همین رسانه که متعلق به خودتان است برخی از این دروغ پراکنی ها را افشا کنبد . باتشکر . میلانی از تهران
35467 | nader razavy  - razavy1355@yahoo.com   |2007-08-13 19:01:22|EUROPEAN UNION
shoma ke mano meeshenaseed dar majmooeh ba harfhay eshan movafegh hastam.
35472 | کارمند شرکت نفت   |2007-08-13 19:36:58|UNITED STATES
جناب توكلي بنده حدود 30 سال سابقه كار در پالايشگاههاي نفت دارم. توانمندي كاركنان نفت و مجموعه شركت نفت را در قبل حداقل صد برابر بيشتر از حالا مي دانم. اكثرا كاركنان با تجربه و تحصيل كرده هاي خارج و دانشكده نفت مسئوليت ها را در نفت داشتند و در شركت نفت مسائل سياسي كمترين نقش را داشتند. متاسفانه الان مسائل سياسي برصنعت نفت سايه انداخته و سبب ركود روحيه ها در كليه كاركنان شده است. كسي كه رئيس بي تجربه و سياسي خود را قبول نداشته باشد يا مي گذارد مي رود امريكا يا اگر مجبور به ماندن در نفت باشد در حداقل ممكن از خود كارائي بروز مي دهد. كارهائي كه در پالايشگاههاي نفت قبلا توسط خود كاركنان مي شد الان توسط شركت هاي خارجي انجام مي شود. بعضي وقتها اين احساس پيش مي ايد كه نكند خداي نكرده تصميم از قبل گرفته شده اي وجود داشته باشد كه با اين گونه انتصاب هاي اشخاص ناوارد به مسئولبت هاي مختلف در نفت، بخواهند اين باقي مانده توان در صنعت نفت را به نفع شركت هاي خارجي از بين ببرند . الله عال
35478 | ناشناس   |2007-08-13 20:33:14|IRAN
خدایا کیا بودند یک زمانی شعار شایسته سالاری ومقابله با باندبازیشون گوش فلک رو کرده بود
یک زمانی می گفتند 1000 فامیل ولی به سلامتی الان تعداد به 3 یا 4 خانواده رسیده
35483 | سعید   |2007-08-13 23:28:00|IRAN
آقای دکتر توکلی با طمانینه و به دور از جنجال سخن گفته اند. از ایشان همین توقع وجود دارد.
35485 | ناشناس   |2007-08-14 03:08:33|IRAN
یک فرق احمدی نژاد با خاتمی در این است که احمدی نژاد از تمامی امکانات و اختیاراتی که قانون اساسی در اختیار رییس جمهور قرار داده است شجاعانه استفاده می کند و زیر بار هیچ فشاری هم خم نمی شود اما خاتمی بدون اینکه از اختیارات و امکانات رییس جمهوری استفاده کند مطالبه اختیارات بیشتر برای ریاست جمهوری می کرد .
رییس دولت حق دارد وزیرش را عوض کند و حتی خط مشی های کلی را برای او تعیین کند و اگر زیر بار نرفت او را کنار بگذارد بی ملاحظه و رو دربایستی .
35590 | جوادزاده اصفهانی  - خیلی جالبه   |2007-08-14 15:19:26|IRAN
با سلام، خیلی جالبه که هر مشکل یا مسئله ای پیش میاد، یک عده سریعا قیاس با دیگری میکنند. این کار فقط از آدمهای بازنده برمیاد. بابا اگر اهل منطق و کار هستید نه شعار، ضعف هایتان را برطرف کنید نه اینکه (احتمالا) ضعفهای دیگران را برحسته کنید. ضمن اینکه حرف این آقا از اساس غلط است. تیغ دادن در کف زنگی مست را به عینه در این دولت شاهد هستیم.
35486 | احمد   |2007-08-14 03:11:36|IRAN
خیلی جالب است به یاد بیاورید خاتمی را که پس از هفت سال که دو تن از مهره های کلیدی اقتصادی اش با هم جنگیدند در سال هفتم وزیر را برکنار کرد با این استدلال که آنها با هم هماهنگ نبودند و به قول ایشان وقتی به هم می رسیدن جرقه می زدند اما احمدی نژاد هر سال در پایان سالگرد تشکیل دولت کارکرد وزرا را ارزیابی می کند و ضعیف ها را کنار می زند .
35490 | از همین حوالی   |2007-08-14 06:41:21|IRAN
انتقاد خیلی خوب است منتها فقط در شعار و جلوی دوربین . انحلال سازمان بزرگ و مهم مدیریت و برنامه ریزی برای راحت تر هزینه کردن پولهای کلان البته بدون کارشناسی و کیلویی .... برکناری وزیرانی که برای انتصاب افراد غیر متخصص مقاومت میکنند و خفقان حاکم بر رسانه ها حتی رسانه ملی نشان میدهد ما تحمل مخالف را داریم چه جورم داریم !
35548 | ه.ب  - كارشناس   |2007-08-14 12:11:02|IRAN
اقا .كار كارشناسي كيلو چند.دود انحلال سازمان مديريت به چشم كشور ودولتهاي بعدي مبرود.تمام تصميمات محفلي.احساسي .شعاري وبدون كارشناسي است ومانند ماجراي دهستان خسرو وشيرين .پيماني نمودن نيروهاي شركتي 0 (كه بعد از يك سال از تصميم شتابان و غير كارشناسي شده بر گشتند و موجب نارضايتي ورنجش بيش از 700 هزار نفر را فراهم كردند) يا وعده افزايش حقوق باز نشستكان و والدين شهدا در سال گذشته .كه هيچگاه عملي نشد و............ وصد ها مورد ديگر بالاخره برادر جان تنها چيزي كه در اين دولت نيست كار بر پايه كارشناسي است
35494 | ناشناس   |2007-08-14 07:41:32|IRAN
من 22 سال سابقه در شركت نفت دارم دولتهاي بعد از انقلاب براحتي وزراي نفتشان راي اعتماد مي گرفتند تنها دوره اي كه با وزير دولت بارها مخالفت شد در همين دوره بود و ديديم مجلس اشتباه كرد نه دولت وزير نفت به دولت تحميل شد عمده مخالفت هم نفتي نبودن وزراي پيشنهادي بود اما انصافا زنگنه اقازاده غرضي كدامشان سابقه نفتي داشتند وزارت نفت نياز به فردي شجاع با مديريت قوي دارد كه اگر يك بار به عسلويه رفت بيشتر مشكلات حل شود نه اينكه 35 سال سابقه نفتي باشد 15 بار هم به عسلويه برود ولي بجاي اينكه فاز 6و7و8 در موعد مقرر به بهره برداري برسد يعني اواخر 84 هنوز قول پايان 86 را مي دهند اين نفتي بودن به چه دردي مي خورد و اين ظلمي بود از طرف مجلس به دولت وملت و اين حق رئيس جمهور است افراد ضعيف را عوض كند چون جلوي ضرر را از هر كجا بگيري استفاده است
35550 | ناشناس   |2007-08-14 12:21:57|IRAN
مديريت آقاي زنگنه واقعا آنقدر قوي بود كه مملكت 1648000 كيليومتري ايران با 70 ميليون جمعيت و ذخاير نفت وگاز دوم دنيا و9 تا پالايشگاه با ظرفيت 1650000 بشكه نفت خام به كشور امارات عربي وهابي براي تامين بنزين وگازوئيل چنان وابسته بود كه جز كلمه خجالت چيز ديگري نميتوان گفت ، اين قويها جز وابسته كردن اين سرزمين مقدس براي تامين نياز خود به كشورهايي كه با ما تعارض دارند كار شاق ديگري كردند ، اين هامانه بقول شما ضعيف بالاخره شروع به اصلاح وارتقاء 9 پالايشگاه سرمايه بربادده كرد بهتر است حرفي بزنيم كه پشتوانه علمي وتخصصي داشته باشد نه قوت عربده كشي ، مدير كه نبايد ترسناك باشد ، مدير بايد سازنده باشد كه حداقل در بخش پالايشگاهي اين بنده آرام خدا كار بزركي را شروع كرد ، همين راه اندازي كارت هوشمند از عهده آقاي زنگنه برنيامد ولي از عهده اين آدم ساكت و آرام برآمد بازهم بگويم كه چه شده اگر وارد قراردادهاي بيع متقابل شويم فاجعه بيشتر ميشود قرارداد ننگين كرسنت هم بگويم ...
35496 | مهدي شاكر  - گرايش رئيس دولت در انتخاب و   |2007-08-14 07:53:18|IRAN
به نظر مي رسد كه جهت گيري رياست محترم جمهوري در انتخاب وزير نفت از همان ابتدا روشن بوده است. گزينه هاي اول و دوم را با گزينه سوم ( جناب آقاي هامانه ) مقايسه كنيد.
35523 | سامی   |2007-08-14 10:01:48|IRAN
آقای هامانه دو کار بزرگ در مدت وزارتشان کردند:
1) تعویض آقای ابراهیمی اصل از پتروشیمی پس از 9 ماه و اثبات عدم کارائی ایشان
2) عدم تعویض آقای نعمت زاده از سمت فعلی و مقاومت در برابر فشارها
اجرکم عنداله
35501 | ناشناس   |2007-08-14 08:07:11|IRAN
خدا خیرت بده حاج احمد اقا . کاش همیشه همین قدر صریح باشی و هر جا ضعفی و نقصانی دیدی بی پروا بگویی . والله ما مردم اگر به نمایندگانی که به مجلس فرستاده ایم امید نداشته باشیم که پای حق بایستند پس از که باید متوقع باشیم . اما حاج اقا چرا در موارد دیگر چشم می بندی بر بدبختی های مردم . چرا مثلا همه تان چشم بسته اید بر فاجعه گرانی مسکن و افزایش کمر شکن اجاره بهای ان . نکند یادتان رفته . والله خدا عالم است اما من شنیده ام صدا و سیما را منع کرده اند از انعکاس کوچکترین خبری یا دیدگاهی درباره معضل مسکن . اگر حقیقت داشته باشد نمی دانم انها که چنین بلایی بر سر مردم اورده اند و حال قصد دارند با بایکوت خبری ان را لاپوشانی کنند جواب خدا را چه خواهند داد و نمایندگانی که درد و رنج مردم از یادشان برود هم صد البته باید جواب گو باشند فردای قیامت . یا حق
35506 | ناشناس   |2007-08-14 08:28:35|IRAN
آقاي توكلي تمام كساني كه در برابر اشتباهات سكوت مي كنند در شكستهاي آتي شريك هستند.
ضمنا اين مصاحبه را من از سه رسانه خوانده ام همه هم مدعي هستند اين مطالب در گفت و گو با آنها بوده است!؟
35517 | ناشناس   |2007-08-14 09:38:11|IRAN
تغيير وزرا نشاندهنده اين است كه از ابتدا در گزينش آنها اشتباه شده است . آقايوني كه مجلس را در خصوص وزارت نفت مقصر مي دانند، آيا وزير صنايع هم گزينه دوم و سوم رئيس جمهور بود؟ ايشان كه گزينه اول بودند و راي هم آوردند.
35525 | matrix desagner team member   |2007-08-14 11:03:33|IRAN
و همچنان آزمون و خطا ...

زندگی فرصتی است که زمانی که تو در حال برنامه ریزی آن هستی از بین میرود
35541 | ناشناس   |2007-08-14 11:59:48|IRAN
آقاي توكلي
كجاست زبان برنده شما و آقاي نادران و دكتر زاكاني و كاتوزيان‌، كوچك زاده ها وقتي كمر مردم دارد زير بار گراني مسكن و تورم خرد مي شود. شكايت نزد كه بريم كه مردم اينگونه زير فشار هستند و نمايندگانشان هيچ نمي گويند.........
35568 | محمد  - کار سياسي   |2007-08-14 14:02:43|IRAN
حرف زيباي اميرالمومنين به نقل از آقاي توکلي:
در نابودي دولتها چهار عامل نقش دارد:
ضايع کردن اصول
چسبيدن به فروع
پيش انداختن اراذل
عقب نگاه داشتن افاضل و دانايان
در دولت احمدي نژاد نميگويم اولي و دومي هست
اما سومي و چهارمي قطعا هست
دقت کنيد
اگر يک نفر همچون .که هيچ سابقه حتي کارمندي و کارگري (چه برسد به مديريتي) در . ندارد مي ايد ميشود مديرعامل يک بنگاه صنعتي تخصصي بزرگ همچون .
از آنجايي که تخصص لازم را ندارد و نميفهمد که بايد چکار کند بايد کار سياسي کند تا بماند
چون از مسايل تخصصي سر در نمي آورد
35573 | آشنا  - مشاركت در بحث   |2007-08-14 13:54:11|IRAN
چون
نيك
نظر
كرد
پر
خويش
در
آن
ديد


گفتا
ز كه
ناليم
از
ماست
كه
بر
ماست.
35577 | عضو کابینه 70 میلیونی   |2007-08-14 14:18:38|IRAN
بطور خلاصه میگویم : 1_ جناب توکلی شما نماینده مردم هستید و حق الناس برگردن شماست پس خیلی شفاف تر مسائل پشت پرده را به ملت بگویید . 2_گفته میشود محرابیان خواهر زاده آقای احمدی نژاد است ؟! 3_ یقینا مجلس به هنگام رای اعتماد به وزرای پیشنهادی با دولت سر تائید صلاحیت شان از شورای نگهبان معامله خواهند کرد . 4_ ظاهرا اختلاف بر سر بکار گیری نیروهای خودی و نظامی در وزارت نفت و صنایع بوده که ظاهرا وزرا زیر بار نرفته اند . 5_ راستی من هم از طرف داران و رای دهندگان پروپا قرص دکتر احمدی نژاد بودم .
35582 | يك كارمند 30 سال خدمت   |2007-08-14 14:52:11|IRAN
ضمن تاييد گفته دكتر توكلي بايد اشاره كرد كه اگر طبق عملكرد وزرا تصميم‌گيري مي‌شد طبعا وزرايي مانند وزير ارتباطات بايد زودتر از همه كنار گذاشته شد. افرادي مانند طهماسبي و هامانه به نيروهاي سفارش شده اهميت ندادند و حذف شدند ولي در وزارت ارتباطات از نيروهاي نزديك به تمامي عناصر موثر در دولت فردي را مي‌بينيم. بالاخره فرد قوي زير بار حرف زور نمي‌رود ولي فرد ضعيف براي ماندن به هر كاري دست مي‌زند.
35587 | ناشناس   |2007-08-14 15:02:43|ITALY
دوستی گفته بود برداشتن ابراهیمی کار خوب وزیر نفت بود!
ابراهیمی رو خود آقای وزیر گذاشت خودش هم بعد از 9 ماه برداشت ..
به نظرم اقای هامانه از نظر شخصیتی انسانی پاکدست و متعهد و متخصص بودند اما از نظر مدیریتی انسان قدرتمندی نبود .. این رو حتی اصلاح طلبها هم در محافلشون می گفتند که هامانه رفتنی است .. اما متاسفانه مجلس با لجبازی کار مدیریت چنین وزارتخانه ای رو به کسی سپرد که صرفا نفتی ! بود که ما نفهمیدیم از این نفتی بودن و نبودن چه سودی عاید مملکت شد.. اگر مدیر قوی بود به نظرم ارجح بود از اینکه نفتی باشد .. امیدوارم انسان قوی بر مسند نفت تکیه بزند تا پروژ های خوابیده و فازهای پارس جنوبی در اختیار مدیران توانمند تری قرار بگیرد و از رکود خارج شود .. در ضمن جناب توکلی هنوز منکر نارضایتی وسیع کارمندان صنایع از دوستتان آقای وزیر صنایع هستید .. سری به این وزارتخانه بزنید و خوشحالی مدیران اصولگرا را رویت کنید ضمن اینکه می توانید سری به کارخانه های دست نخورده در زمان دولت نهم هم بزنید و ببینید که عناصر اصلاح طلب چه حال زاری پیدا کرده اند .. مصاحبه آقای گرامی مقدم و دیگر نمایندگان اصلاح طلب کاملا موید این مطلب است
35593 | ناشناس   |2007-08-14 15:26:48|IRAN
تغییر وزرا کاریست عادی و در دولتهای قبلی نیز انجام می شده است . امکان دارد این وزرا افرادی ضعیف را در وزارتخانه بکار برده اند .
35597 | علي  - تغييرات   |2007-08-14 16:47:24|IRAN
"در ضمن جناب توکلی هنوز منکر نارضایتی وسیع کارمندان صنایع از دوستتان آقای وزیر صنایع هستید .. سری به این وزارتخانه بزنید و خوشحالی مدیران اصولگرا را رویت کنید ضمن اینکه می توانید سری به کارخانه های دست نخورده در زمان دولت نهم هم بزنید و ببینید که عناصر اصلاح طلب چه حال زاری پیدا کرده اند .. مصاحبه آقای گرامی مقدم و دیگر نمایندگان اصلاح طلب کاملا موید این مطلب است"

ضمن اينكه مخالف بركناري وزيران با اين روش هستم اما توضيح دوست قبلي را نيز صحيح ميدانم.
متاسفانه اكثر مديران و اعضاي هيات مديره شركتهاي وزارت صنايع چندين سال است كه بر مسند كار هستند و در دوران آقاي طهماسبي سعي در حفظ وضعيت موجود بود نه شايسته پروري و گزينش نيروهاي متخصص و جوان
35598 | ناشناس   |2007-08-14 16:55:25|IRAN
ماکارکنان صنعت نفت معتقدیم که وزیری هامانه منتخب رئیس جمهور ومجلس نبایستی بعلت نامعلوم عوض میشد/حال که عوض شده وفردی سالم ونفتی بجای وی گذاشته شده همو به مجلس معرفی وجایگزین شود تا درثبات بوجود آمده برنامه های دردست اجرا لطمه نبینند/اگروی راهم معرفی نمیکنندوفرد اجرائی تر وتوانمندتر میخواهند فردی نظیر آقای بهشتیان را که نفتی ومدیر است به مجلس معرفی نمایند.متاسفانه با شایعاتی که در نفت پیچیده اگر به داد نفت نرسید این مجموعه بزودی متلاشی میشود0هانی)
35600 | ناشناس   |2007-08-14 16:58:28|IRAN
با سلام-آقای توکلی را خوب می شناسم و بسیار ایشان را قبول دارم . مردم هم همینطور - ولی متن را دوباره بخوانید خیلی خوب می شود دلمشغولی های آقای دکتر را از کلمات فهمید. غیر کارشناسی و غیر منطقی بودن تصمیمات کابینه و رییس ناکارآمد آن مانند روز روشن است. از آقای توکلی توقع می رود مطلبی را که گاها در نشست های خصوصی عنوان می کند( من از اقدامات غیر کارشناسی دولت جدید خوف دارم) را مد نظر قرار داده و خود سانسوری را کنار بگذارد اگر مردم از نماینده صدیق خود هم حق و صلاح را در پرده و مستور بشنوند از دیگران چه توقعی می رود؟ جلوی ضرر را از هر کجا بگیرید محل استفاده است.
35605 | عارف   |2007-08-14 20:18:27|IRAN
جناب توكلي-من بعنوان يك مدرس دانشگاه كه تا حدي منش رئيس جمهور را قبول دارم بعيد مي دانم ايشان براي وزارت خانه مهم تخصصي و بين المللي مانند نفت فرد غير آشنا را پيشنهاد كند كه قائم مقام شود و اين دستگاه هم بدليل حساسيت بالا افراد خوش نام و مطلع ميخواهد .ديگر اينكه به نظر من شما هم با اين حرفها كه شما شجاع هستي و بايد سريعتر بگويي شارژ نشو عدهاي قصد دارند ...
35637 | مسعود فاتح   |2007-08-15 11:01:58|IRAN
وزرای ضعیف نه نمی گویند!
طی روزهای گذشته شاهد تغییر وزاری نفت و صنایع بودیم. علی رغم تمامی نقاط ضعفی که در تمامی بخش های دولت از جمله این دو وزارت مشاهده می شد آن طور که به گوش می رسد علت تغییر این وزرا مباحث کارشناسی نبوده و همانطور که احمد توکلی گفته است: "مدتها بود كه تغییر برخی معاونت ها و نصب افراد خاصی در هر دو وزراتخانه درخواست می شد و آقای دكتر طهماسبی و آقای مهندس وزیری به دلیل نا مناسب بودن افراد معرفی شده، مقاومت می كردند و به نظر می رسد علت اصلی تغییر آنها هم همین بوده باشد."

دکتر طهماسبی در بسیاری از موارد حیطه عملکردش از جمله پروژه ساخت گوشی ملی و ساخت شش میلیون تجهیزات تلفن همراه به همراه سلیمانی وزیر ارتباطات بسیار عجولانه عمل کرد و با منتقدین این پروژه ها پای سخن کارشناسی ننشست و با ابزار خود در دولت و مجلس به مخالفت با آنها پرداخت.

به خوبی به یاد دارم زمانی که چندین گفت وگو با رادیو سراسری در خصوص نحوه نادرست اجرای پروژه گوشی ملی و افزایش ناگهانی تعرفه واردات گوشی که تنها به نفع قاچاقچییان تمام شد داشتم بسیار مورد نقد هواداران طهماسبی قرار گرفتم. در مورد ساخت شش میلیون تجهیزات شبکه تلفن همراه نیز همین شیوه اجرا شد و برخی موافقان وی به نقد سخنانم پرداختند.

شاید اگر طهماسبی به دلیل عملکرد نامناسبش در بخش صنعت تعویض می شد بسیار پسندیده تر بود و نه به دلیل تن ندادن به برخی جابجایی ها در وزارتش.

البته دوست بسیار دوست داشتنی برادر سلیمانی حواسش جمع است و به دوستانش در دولت نه نمی گوید و بسیاری از مدیران ناکارآمدش را به سفارش دوستانش در دولت (داوودی، زریبافان، دانشجو و... )منصوب کرده است پس خیالش راحت که از سوی رئیس جمهور گزندی به او نمی رسد.
revisal.blogfa.com
35643 | ناشناس   |2007-08-15 12:01:32|IRAN
خدا رو شكر كه با پيش اومدن موضوع وزارت خانه هاي نفت و صنايع، سازمان مديريت و برنامه ريزي ديگه داره فراموش مي شه؟!
35721 | ناشناس   |2007-08-16 06:36:15|IRAN
خدا راشكر كه با آمدن احمدي نژاد دست غارتگران بيت المال مثل سيروس ناصري و شهرام جزايري از بيت المال مسلمين كوتاه شد .
35681 | f.ف   |2007-08-15 16:11:38|KOREA REPUBLIC OF
این ناشناسی که از طرف کارکنان صنعت نفت شخصی را معرفی کرده قطعا نظر خودش است و نماینده ما نیست.
ضمنا آقای توکلی ایکاش قبل از اینکه وزیر صنایع ( که نمیشود ارتباطش را با شما حاشا کرد) عوض میشد این نوع سخنان را از شما میشنیدیم. و البته موضوعات بسیار دیگری که گفتن دارد ولی فعلا کتمان شده است. اینطور دیگر شائبه طرفداری شما از دوست خود مطرح نمیشد . هرچند که اینجا هم به کنایه و غیرمستقیم نظری داده اید.
از شما بیشتر انتظار میرفت که البته مدتیست اینگونه نمیباشد.
ضمنا سایت دولتی ( ؟) حملاتش را علیه شما شروع کرده ! هرکسی که یک کلمه مخالف ایشان سخن بگوید همین حکایت را دارد. تا دیر نشده ناگفته ها را بفرمایید.
تشکر
35951 | ناشناس   |2007-08-19 08:38:49|IRAN
سلام از كارشناسان اسبق وزارت صنايع هستم. در خصوص دكتر طهماسبي بايد بگويم كه قامت ايشان در حد وزارت نبود و بيشتر در حد يك مديركل بود. مهمترين نگراني ايشان برنامه 20:30 بود از اقدامات بسيار باارزش ايشان در راستاي ايجاد عدالت ارائه سهام شركت ها بود و به كاركنان رسمي وزارتخانه فقط دويست هزار تومان دادند كه ابتدا به نام سهام مس ثبت نام كردند و بجايش فولاد دادند. در حاليكه در شركت مس به هر كارشناس حدود 15 تا 20 ميليون تومان سهم مس با اقساط ده ساله دادند.
اميدوارم وزير صنايع جديد بتواند كمي از مشكلات كاركنان را حل كند.
36138 | رضا کاظم زاده   |2007-08-20 20:02:01|IRAN
مصاحبه آقای دکتر را با دقت مطالعه کردم و حملات غیرمنطقی سایتهای حامی دولت و گروههای به اصطلاح اصلاح طلب را نیز ملاحظه نمودم
نتیجه: مصاحبه فوق در نهایت تقوی کارشناسی دلسوزی و بینش عمیق سیاسی و حکومتداری دیدم.
از حامیان محترم دولت توقع سعه صدر و بصیرت بیشری توقع داشتیم تا اینگونه با یکی از بزرگترین عدالتخواهان این مرز و بوم اینگونه برخورد نشود.
العاقبه للمتقین
97079 | ناشناس   |2008-12-24 12:37:31|IRAN
اين بحث هم بهانه اي برا ي شهرت بيشتر و بهتر سايت موفق باشيد
مشارکت در بحث
نام:
ایمیل:
 
عنوان:

نظراتی که به پیشرفت و تعمیق بحث کمک می کنند در مدت کوتاهی پس از دریافت به نظر دیگر بینندگان می رسد.
- نظرات حاوی الفاظ سبک یا هرگونه توهین، افترا، کنایه یا تحقیر نسبت به دیگران منعکس نمی ‏شوند.
- از برجسته و رنگی کردن بدون دلیل کلمات و کاربرد بیش از یک علامت تعجب یا سوال بپرهیزید.

کد آنتی اسپم نمایش داده شده در عکس را وارد کنید.

3.26 Copyright (C) 2008 Compojoom.com / Copyright (C) 2007 Alain Georgette / Copyright (C) 2006 Frantisek Hliva. All rights reserved."