Javascript must be enabled in your browser to use this page.
Please enable Javascript under your Tools menu in your browser.
Once javascript is enabled Click here to go back to الف
 

 

صفحه اصلی     معرفی     WAP      پیوندهای الف    آرشیو     ارسال مطلب

تبلیغات

 کد مطلب: 28598, P.View: 5807
اعتمادملی: خاتمی کنار برود چاپ ارسال به رفقا


(11 توصیه)

            بخش خبری الف   
۱۰ تير ۱۳۸۷
پس از انتشار صحبت‏های مرتضی حاجی، مدیرعامل بنیاد باران و از نزدیکان حجت‏الاسلام والمسلمین سیدمحمدخاتمی مبنی بر کنار رفتن رییس حزب اعتماد ملی به احترام آقای خاتمی، مقامات حزب اعتماد ملی در واکنشی تند به این اظهارات، از رییس جمهور سابق دعوت کردند به نفع حجت‏الاسلام و المسلمین کروبی کنار برود.

به گزارش "الف"، عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی در گفتگو با سایت رسمی حزب اعتماد ملی با اشاره به آنچه تجارب گذشته اصلاح طلبان دانست، اظهار داشت: قرائن و شواهد نشان می دهد گزینه مورد وفاق و اجماع همه جریانات اصلاح طلب آقای کروبی است.

هادی بلوکی افزود: با گذشت سه سال از زمان انتخابات ریاست جمهوری گذشته، درستی طرح های کروبی مشخص و اقبال مردمی بیشتر شده و به نظر من در صورت ورود آقای کروبی، صلاح نیست که آقای خاتمی حتی به خاطر دینی که به آقای کروبی دارد، وارد عرصه شود .

وی از همه جریانات اصلاح‏طلب خواست از افراط و تفریط خوددداری نمایند و از پیروی عده ای که به دنبال انحراف مجموعه اصلاحات هستند خودداری کنند .

در همین حال، روابط عمومی حزب اعتماد ملی با ارسال نامه‏ای به مدیرعامل بنیاد باران از  اظهارات حاجی مبنی بر کنار رفتن کروبی به تندی انتقاد  کرد. در نامه اعتماد ملی آمده است:

برادر ارجمند جناب آقای مرتضی حاجی

مسئول محترم ستاد باران ـ با عرض سلام و ارادت

سخنان جنابعالی پیرامون ریاست جمهوری دهم که فرموده بودید «آقای خاتمی شخصیت آماده، مناسب و مقبولی است که اگر بپذیرد اصلاح طلبان به اجماع دست خواهند یافت و آقای کروبی هم به خرد جمعی احترام می گذارد و کاندیدا نخواهد شد» را خواندم و از شما که یکی از  عقلای بخشی از اصلاح طلبان هستيد، تعجب کردم لذا به جهت اینکه در دوره اصلاحات مسئولیت آموزش و پرورش دو استان کشور را به عهده داشته ام ( استان لرستان و کهکیلویه و بویر احمد ) و نسبت به شما شناخت و ارادت ویژه دارم مطالبی را به عرض می رسانم . یادآوری می نمایم برای جنابعالی همچون گذشته ارزش خاصی قائل هستم .

1- همانطور که مستحضرید در ریاست جمهوری هفتم بسیاری از همراهان آقای کروبی خواهان کاندیداتوری ایشان در انتخابات ریاست جمهوری شدند و جناب آقای خاتمی ابتدا حضور در این صحنه را بی نتیجه و خواهان حضور جناب آقای کروبی در این صحنه گردیده اند . در عین حال جناب آقای کروبی با همه توان از کاندیداتوری آقای خاتمی دفاع نمود و شجاعانه و شفاف در مقابل کسانی که سعی در تخریب ایشان داشتند ایستادگی کرد و همه گونه خطر حیثیتی را به جان خرید و در کنار دیگر یاران خویش در انتخابات از هیچ کوشش و تلاشی فروگذاری نکرد .

2-  پس از پیروزی دوم خرداد آقای کروبی در 8 سال دولت آقای خاتمی چه قبل از مجلس ششم و چه در دوران مجلس ششم در حمایت و دفاع از دولت آقای خاتمی دریغ ننمود و شما بعنوان رئیس ستاد آقای خاتمی و ملت بزرگ ایران به خوبی بر آن تلاش ها واقفيد، اگر چه عده ای فراموش کرده اند .
 
3- در فتنه ای که که در بحث ریاست جمهوری نهم توسط عده ای معدود و احزاب محفلی  كه خود را قیم اصلاح طلبان می دانسته و می دانند، سرنوشت انتخابات به آنجا رسید که دیدیم و با جو سازی های بدور از تقوی، شخصیت های عزیزی همچون جناب خاتمی را نیز به این دام گرفتار کردند و آن شد که دیدیم و ملاحظه نموده اید. در 3 سال گذشته در هر شرایطی که بحث از آسیب شناسی دوران اصلاحات پیش می آمد همین عده ای که متاسفانه صحنه گردان اصلی جریانات فعلی نیز هستند از این امر طفره رفته و مانع افشای چهره واقعی خویش شدند .
 
4- امروز دقیقاً همان شیوه آغاز گردیده است. دوستان شما از یک سو فریاد دفاع از آزادی و دموکراتیک بودن را سر می دهند و حاکمیت را به این عنوان که قیم مآبانه برخورد می کند محکوم می نماید، اما خود با جو سازی و دیکتاتور مآبانه از حضور شخصیتها و گروههای اصلاح طلب ممانعت می کند و برای رسیدن به این هدف غیر اخلاقی از هر حربه ای بخصوص تهمت و افترا استفاده می نماید .

سوال از آن سرور عزیز این است که،شما چگونه کاندیدا تعیین می فرمائید، اجماع حاصل نشده را اعلام می نمایید و سپس انصراف شخصیتهای بزرگ را مطرح می کنید، خارج از روش فوق است؟! تا با اسم وحدت و اجماع آن کنند که خود می خواهند.

5- به خاطر دارید که بسیاری از دوستان شما در دولت هشتم و دیگر گروههای محفلی و با جو سازي هاي كاذب تلاش كردند كه آقاي كروبي رأي نياورد و در نهان از شخصيت محترمي دفاع مي كردند كه در زمان حاكميت، بيشترين جو سازي و اهانت را در مقالات و سخنان به ايشان وارد مي كردند و آقاي كروبي از اين حركت گله و مخالفت داشت.

6- آقاي حاجي، اين چگونه تفكر آزاد منشانه اي است كه قبل از تشكيل جلسه گروه هاي مختلف اصلاح طلب و بحث و گفتگو در جوانب مختلف حضور در صحنه انتخابات،جنابعالي فرد را مشخص نموده و برتري ايشان بر ديگران را اثبات و حكم ضرورت انصراف كساني كه تا كنون براي حضور در اين صحنه اظهار نظر نكرده اند را صادر مي نمايند!؟

آيا با همه احترامي كه براي بنده داريد، خود را در آن جايگاه مي دانيد كه براي شخصي كه بيش از نيم قرن بريا انقلاب اسلامي خون دل خورده است و يار معتمد امام و به اعتراف همه ياران امام از بنيان گذاران نهضت اصلاحات است و نقش وي در دوم خرداد و مقام او نزد امام مشخص است از پيش تعيين تكليف مي كنيد .

برادر عزيز فكر نمي كنيد امر بر جنابعالي مشتبه شده است . حال اگرتنها چند گروه   كه مشخص است از طيف شما هستند به اجماع رسيده اند، ديگر گروه هاي اصلاح طلب بايد نداي سمعناواطعناي خود را به گوش فلك برسانند و در غير اينصورت اصلاح طلب نيستند و ... همان تعبير هايي كه مي دانيد كار چه گروه هايي در قبل و ابتداي انقلاب بوده است.

7- آیا راه رسیدن به اجماع و وحدت این است یا ابتدا باید همه ی گروههای اصلاح طلب در جلسات متعدد مسائل و جوانب مختلف را آنهم با حضور همه گروهها، مسائل و مشکلات را بررسی و از این طریق به نتیجه برسند که مطمئناً در چنین شرایطی اگر قرار است اجماعی صورت بگیرد، خواهد گرفت . زیرا همگی نظرات و حرفهایشان را مطرح خواهند کرد .

8- آیا توصیه های خیر خواهانه ی آقای کروبی در مجلس و بیرون از مجلس که اگر به آنها توجه می شد کار به اینجا نمی کشید، تا این حد دوستان تندرو و مشکل ساز برای جامعه را به خشم آورده است که به هرطریق سعی در عدم حضور این مرد بزرگ و فهیم در انتخابات را می کنید تا جایی که آنچنان بر شما نیز تأثیر بگذارند که چنین حرفهای خلاف منطق را اداء بفرمائید ؟ که اگر خاتمی حاضر نشد باید به کمتر قانع شوید و ...  چگونه آقای حاجی اهل منطق به خود اجازه می دهد که چنین سخن بگوید . لطفاً اینگونه مسائل را برای همان دوستان احساسیِ از گرد راه رسیده واگذارید .

9- معتقدیم امروز دوباره همان شیوه چهار سال پیش دارد تکرار می شود. دیکتاتور صفتان به اصطلاح، اصلاح طلب، خود می برند و خود می دوزند و جز خود و جمع خویش هیچکس را به رسمیت نمی شناسند و نتیجه این کار مطمئناً ریاست جمهوری مجدد برادر محترم جناب دکتر محمود احمدی نژاد است .

10- آقای حاجی، امروز نه خاتمی رئیس جمهور است و نه کروبی رئیس مجلس نه یونسی وزیر اطلاعات است و نه مرعشی وزیر میراث فرهنگی، نه جهانگیری وزیر صنایع است نه جنابعالی وزیر محترم آموزش و پرورش و نه استاندار سابق در رأس کار، پس بگذارید حضور افراد و جمعیتها از طریق صحیح و بدور از جوسازیهای زاییده از جلسات محفلی باشد .

11- می دانم که آقای کروبی نفیاً و اثباتاً در مورد کاندیداتوری خویش تاکنون هیچ گونه اعلام نظری نکرده است، زیرا ایشان بعنوان دبیر کل حزب اعتماد ملی از حزب و اعضای آن نظر خواهد خواست و نیز وضعیت حاکمیت ( بمعنای مجریان انتخابات ) را بررسی می کند که آیا قصد برگزاری انتخابات سالم را دارند یا خیر، سپس اعلام نظر می نماید و به هیچ وجه عدم اعلام نظر ایشان منوط به نظر گروههای قیم مآب دیکتاتور صفت نیست .

12- اگر جنابعالی ودیگر دوستانی که سنگ حمایت از آقای خاتمی را به سینه می زنید به فرمایشات ایشان که حدود یک ماه پیش در مجمع روحانیون مبارز مطرح کردند توجه کنید و دايیه دلسوز تر از مادر نباشید مطمئناً اصلاحات به بن بست نخواهد رسید و سرنوشت چهار سال پیش تکرار نخواهد شد .

در پايان ضمن عرض ارادت   مجدد به جهت متانتي كه در گذشته از شما سراغ دارم انتظار مي رود جنابعالي در دام گروه هاي محفلي و جو ساز گرفتار نشويد و بجاي تشكيل جلسه با حضور همه گروه هاي اصلاح طلب و بدون تدوين قطعنامه هاي از پيش تعيين شده، به تعيين تكليف براي انسانهاي بزرگي كه مي دانيد در جايگاه تعيين تكليف براي آنان نيستند، نپردازيد.
 
 
اظهار نظر
مشارکت در بحث
69398 | رضا   |2008-06-30 09:34:51|IRAN
از تار به دور خود پيچيده به بيرون آييد و اقبال مردم به خاتمي را ببينيد. من در تعجبم شما در انتخابات نهم شكست خورده ايد هنوز زمان و زمين را ملامت مي كنيد كه چرا ما پيروز نشديم آيا 3 سال كافي نيست. از خواب كهف بيدار شويد دوره نهم رياست جمهوري رو به پايان است و شما هنوز از براي انتخابات نهم و نحوه برگزاري آن ايراد مي گيريد.
جناب اقاي خاتمي با جناي آقاي كروبي حداقل از لحاظ محبوبيت قابل قياس نستيند. بنابراين اگر آقاي كروبي در انتخابات دهم شركت فرمايند و ‍جناب آقاي خاتمي و ريئس جمهور فعلي نيز باشند. بسياري از مسايل روشن خواهد شد.
و اما شايد الان يونسي وزير اطلاعات نباشد، كروبي رئيس مجلس نباشد و... اما هنوز خاتمي ريئس جمهور بسياري است.
69748 | ناشناس   |2008-07-02 08:05:27|CANADA
من از حالا ميتونم وضعيت جناب آقاي خاتمي را بعد از شكست سنگين ايشان در انتخابات ریاست جمهوری دهم را مجسم كنم:

جامه را بدريد و آهي كرد تفت سر گذاشت اندر بياباني و رفت
69888 | ایمان   |2008-07-03 07:41:16|IRAN
کافیست آقای کروبی به آرایش در انتخابات مجلس ششم { یعنی اوج محبوبیت اصلاح طلبان } توجه کند. به گمانم از بین سی نفر اصلاح طلب؛ ایشان بیست و هفتم شدند !
حالا ایشان خودشان را لیدر اصلاح طلبان میدانند ؟!
در پاسخ به این سهم خواهی باید گفت کروبی خیلی بیشتر از سهمش را در مجلس ششم دریافت کرد و در حالی که حق رضا خاتمی یا بهزاد نبوی بود؛ ایشان به ناحق رییس مجلس شد !
البته اصلاح طلبان تاوان این تعارف سیاسی خودشان را در انتخابات مجلس هفتم دیدند و کروبی همان کسی شد که با محافظه کاریهایش خاتمی را به . پذیرش برگزاری انتخابات کشاند و عملا اعتصاب نمایندگان را بی نتیجه کرد !
خوشبختانه این تعارف سیاسی در انتخابات نهم ریاست جنهوری تکرار نشد حتی به قیمت از دست دادن قدرت و حتی به بهای حمایت از هاشمی در مرحله دوم !
69399 | ا   |2008-06-30 09:39:30|IRAN
چند بار عبارت دیکتاتور صفت را در باره اصلاح طلبان راستین به کار برده اید. حیا کنید و به آغوش مردم بازگردید.
69400 | لرستانی   |2008-06-30 09:59:27|IRAN
این اقا با این نوع ادبیات ایا شایستگی مدیریت بر سازمان اموزش وپرورش دواستان را داشته است ؟ایا تندرو تر از این رویکرد وتندروانه تر از این ادبیات وجود دارد؟ اقای محترم خدا به اقای خاتمی محبوبیتی داده است ومنشا ئ ان متانت وصداقت اوست شخص ایشان از این منظر قابل مقایسه با هیچ احدی نیست این را رقبا پیشین او نیز اذعان کردند در ضمن اصلاحات را شما وجناب اقای کروبی به این روز انداختید نه اقای خاتمی یادتان هست تحصن شجاعانه نمایندگان ملت در مقابل اقدامات شورای نگهبان و اقای جنتی چه کسی به سکست کشاند؟خیالتان جمع باشد مردم ایران بدون در نظر داشتن مسلئل قومی خادمان واقعی خود را پیش از جو سازی جنابعالی وبعضی دوستانتان که فقط از اصلاح طلبی اسمی را یدک می کشید شناخته اند وفریاد می زنند یا "خاتمی یا هیچ کس"شعاری که جبهه اصول گرایی را به وحشت انداخته است
69401 | حسین   |2008-06-30 09:56:45|IRAN
البته برای هم تعارف تکه پاره می کنید ؟ مردم اینگونه که شما فکر می کنید فکر نمی کنند . مردم ایران خیلی باهوش تر از سیاسیون هستند . فقط فرق مردم با شما این است که شما رسانه دارید وهر روز حرف می زنید ومنعکس می شود ولی مردم ندارند ؟ دوستان ، هم خاتمی و هم کروبی با توجه به سابقه و کار اجرائی که داشته اند به نظر من بعید می دانم که بتوانند این بار سنگین ریاست جمهوری را بکشند . فقط نظر خودم را گفتم . شاید اینطور نباشد . ولی مثل داریم که آزموده را آزمودن خطاءاست . وسلام
69426 | ناشناس   |2008-06-30 12:12:31|IRAN
حتما شما خیلی از شرایط کشور را ضی هستید که این حرف را می زنید و لابد گرانی تورم بیکاری و اخیرا مسائلی مثل بی برقی بی آبی بی گازی و ... هزار جور نکبت دیگر را نمی بینید که در مورد سید عزیز ملت ایران اینجور قضاوت می کنید چه سیاسیون اصولگرا و چه غضنفرهایی مثل کروبی بخواهند یا نخواهند شرایط مثل اواخر سال 75 است و اتفاقا هر روز شما اسم خاتمی را بیشتر در بین مردم کوچه و بازار می شنوید الان کم کم مردم دارند به قول معروف یک دل می شوند و می فهمند که خاتمی با همه محدودیتها اصلا قابل مقایسه با مسئولان فعلی نبود
69591 | ناشناس   |2008-07-01 12:16:38|IRAN
احمدی نژاد در دولت نهم آسیبهای سنگینی به مملکت وارد کرد:
- تورم کمرشکن
- رشد بی حساب و کتاب قیمت مسکن
- تحمیل تحریمهای زیاد علیه کشور
- افزایش فقر! و تبعات آن از جمله طلاق، فحشا، اعتیاد
- تجاوز به حریم خصوصی مردم
- قطعی گاز زمستان ناشی از عدم واقع بینی، و یکدندگی ایشان
- افزایش نقدینگی به علت سیاستهای غلط بانکی
- تضعیف مذهب به ویژه مفام ولی عصر (عج)

و ... (آیا در دوره دولت نهم به جز سهمیه بندی نبزین اتفاق مثبتی هم رخ داده؟)

پس اگر آزموده را آزمودن خطاست...

امیدوارم اینقدر شرم داشته باشد و خداترس باشد که حتی خود در انتخابات شرکت نکند.
69403 | ناشناس   |2008-06-30 10:02:43|IRAN
البته از بابتی راست می گویند. طرح 50 هزاری کروبی رو الان اصولگرایان با افتخار تمام انجام می دهند و به روی مبارک هم نمی آورند که همین ها روزی داشتند مسخره می کردند. البته از اصولگراها چنین رفتارهایی را به کرات دیده ایم و تازه نیست. هر وقت به نفعشان باشد مشکلی ندارد اما اگر اصلاح طلبان انجام دهند ضد نظام و ضد انقلاب و اسلام می شود.
69408 | ناشناس   |2008-06-30 10:34:58|IRAN
اقاي كروبي و حزبش بنشيند و مطالعه كنن و ببينند كه تو انتخابات مجلس هشتم كه راهشنو رو از ديگر اصلاح طلبان جدا كردند تا چه اندازه مورد اقبال مردم قرار گرفتند ان موقع بيايند و خودشون رو با خاتمي هميشه محبوب مقايسه كنند. ان دوست ما بسيار زيبا فر مود كه خاتمي هنوز هم رييس جمهور ميليو نها نفري هستنند كه در صورت امدنشون دو باره پاي صندو ق هاي راي خواهند امد. و شك نكنيد كه با ز هم با راي بالاي از ديگر رقباي خود پيشي خواهند گرفت. حتي با وجود شخص مثل كروبي كه اصلا خط و خطوطش مشخص نيست.
69410 | بي سواد  - خبر خوش براي حاميان دولت   |2008-06-30 10:48:09|EUROPEAN UNION
خبر كانديداتوري آقاي كروبي بهترين خبر براي حاميان دولت است.
به نظر اينجانب عامل شكست اصلاح طلبان در انتخابات مجلس هشتم نيز خود حضرت ايشان بود و در حال حاضر نيز در حال تكرار اشتباهات گذشته خويش است.
خوب است ايشان مصالح كشور و اسلام را بر مصالح حزب و شخص ترجيح بدهند.
69411 | من   |2008-06-30 10:55:54|IRAN
حزب اعتماد ملی اصلا اصلاح طلب نیست. اصولگراهای . هستند که از قدرت بازمانده اند و برای رسیدن به آن شعارهای اصلاح طلبانه می زنند. اصلاحات آمده است که خوی پوپولیستی را از مردم بزداید. 50 هزار تومان کجای اصلاح طلبی قرار می گیرد؟ .کروبی در مجلس ششم کجای اصلاح طلبی است؟ اصلاحات آمده است تا شفافیت باشد. هزینه های اعتماد ملی از کجا تامین می شود؟ اگر بنا بر اصلاحات باشد، اعتماد ملی بعد از سران راست سنتی اولین گروهی هستند که کنار می روند.
69412 | ناشناس   |2008-06-30 10:53:26|IRAN
مردم اصلاحات را با آقاي خاتمي شناخته‌اند بهتر است آقاي كروبي اجازه بدهند خود آقاي خاتمي كاري را كه شروع كرده‌ا‌ند به اتمام برسانند.
69655 | رضا  - کروبی شیخ اصلاحات   |2008-07-01 15:19:14|
کروبی ، خاتمی را خاتمی کرد.
69740 | مممم  - فقط   |2008-07-02 07:40:12|
فقط خوش چهره
69413 | ناشناس   |2008-06-30 11:19:05|IRAN
اين چه ادبياتي است كه اين آقاي اعتماد ملي به كار برده اند بايد از انتخابات مجلس درس لازم گرفته باشند .
69414 | ناشناس  - منافع ملی مهم است نه بازی مو   |2008-06-30 11:19:15|IRAN
پیشنهاد من به هر دو جناح اصول گرا و اصلاح طلب این است که در دو سایت مختلف بی طرف یا جدید و مورد توافق همه احزاب طرف خود ایجاد کنند و در هر یک اسامی همه مدعیان را بیاورند و هر کس در نظر سنجی رای بیشتری اورد نامزد شود بیخودی چوب محبوبیت را توسر هم نزنید.
یه خانمی با الفاظش دنبال شهرت برای خودش می گردد چرا که می داند بدنامی بهتر از گمنامی است یکی هم در خواب محبوبیت می بیند واقعیات را منکر می شود.
حتی اگر این برادر ارجمند به نتایج انتخابات مجلس ششم مراجعه کنند خواهند دید که ایشان سال ها است که اقبال عمومی خود را از دست داده اند حتی اصلا از اول چنین اقبال رویایی را هم نداشتند که بخواهند به دست بیاورند. بازنگری تاریخ نیازی نیست .
عرضم این است که دو سایت برای نظر سنجی اصول گرایان از نامزدهای احتمالی و بهتر است همه باشند و دیگری برای همه اصلاح طلبان و این کار طی چند مرحله انجام دهند.
1 بررسی میزان مقبولیت هر یک از نامزدها
2. انتخاب 3 نفر اول هر طیف و نظر سنجی مجدد
3. انتخاب نفر مقبول تر و توافق هر طیف برای حمایت قاطع از وی و کمک به وی برای تدوین یک برنامه جامع برای خروج کشور از وضعیت به اصطلاح عالی و رو به پیشرفت دولتمردان محترم امروز
4. این نظر سنجی توسط یک ارگان و تحت نظارت هر دو طیف انجام شود.
اگر نظر سنجی توسط یک ارگان مشخص مورد توافق طرفین باشد می توان سیستم را طوری طراحی کرد که هر رای دهنده فقط در یک جا حق رای داشته باشد نه در هر جا.
5. شیوه کار و بررسی ارا نظر سنجی دقیقا عین هم باشد و بدون هیچگونه فرقی از نظر نوع تحلیل - رای گیری - شمارش زمان شروع و پایان
6. هر دو طرف متعهد باشند که هر کس نفر اول شد دیگران خودشون لوس نکنند الفاظ بی معنی برای همفکرانشان بکار نبرند . نامزد نشوند.
پیشنهادم برای طیف اصول گرا این افراد است
لاریجانی - حداد - احمدی نژاد - رضایی - قالیباف- حسین شریعتمداری حتما بیاید نبوی - نادران - توکلی - ذوالقدر - احمدی مقدم - رادان - مرتضوی- و هر کس دیگری ادعای اصول گرایی دارد و خود را مقبول عام می داند.
برای طیف اصلاح طلب هم
هاشمی هر دو برادر- خاتمی هر دو برادر- نبوی - نجفی - لاری - کروبی - منتجب نیا- مهر علی زاده - معین - ستاری فر - شرکا و میردامادی- - سایر مدعیان
طیف سومی می شود گذاشت که شاید با اقبال بیشتری مواجه شود
حسن روحانی - ولایتی - ناطق نوری - نوبخت - و برخی از توابین اصول گرا مثل خوش چهره - افروغ
خواهش من از هر دو طیف عمل مبنتی بر عقل و منطق است و به منافع ملی فکر کنند نه سهم خواهی حزبی
69417 | نخودي   |2008-06-30 11:28:34|IRAN
شوخي مي كنند!
69419 | داود . م  - فرصت طلب یا اصلاح طلب   |2008-06-30 12:27:04|IRAN
امروز دیگر بخش اعظم هواداران اصلاحات دریافته اند که آقای کروبی ماموریت دارد تا اردوگاه اصلاح طلبان را دچار تفرقه کند تا آنهایی که از دیدن مجلس ششم رعشه بر اندامشان می افتاد آسوده بخوابند البته که تاکنون بسیار عالی ایشان را فریب داده و مزد چندانی هم به او نداده اند
. . . و اینست عاقبت معاملات پشت پرده ؟ !
آقای کروبی
محافظه کاران به خودشان رحم نمی کنند آنوقت شما فکر می کنید . . . ، زهی خیال باطل ! ؟
69420 | ايراني  - ايراني   |2008-06-30 11:45:09|IRAN
مطمئن باشيد كه آقاي كروبي راي نخواهدآورد.بنابراين چنانچه آقاي خاتمي كانديدشود راي ملت به اوخواهدبود ودرصورت عدم حضور قاليباف،زيراقابليت هاي مديريتي وي بسيار بيشتر از كروبي است.به اميد حاكميت شايستگان
69421 | ناشناس   |2008-06-30 11:47:19|IRAN
جالبه اسم خودشونو گذاشتن حزب، باید می گفتن" هیأت متوسلان به کروبی".
69425 | ناشناس   |2008-06-30 12:04:10|IRAN
اصلاح طلبی با قدرت طلبی محض زمین تا آسمان فاصله دارد .
به نظر من گروه های اصلی اصلاح طلب برای همیشه باید تکلیف خود با این کلمه و واژه (اصلاح طلب) معلوم کنند تا هر کس و هر گروهی خود را اصلاح طلب معرفی نکند.
حتی کسانی خود را اصلاح طلب می نامند که حتی معنی آنرا نمی دانند و اما هر توهینی که بر زبانشان می آید به آقای خاتمی و احزاب و گروههایی که حامی ایشانند روا می دارند. به همین دلیل شخصا عقیده دارم جناح راستی ها به این گونه افراد شرف دارند. حزب اعتماد ملی هم اگر خود را حزبی اصلاح طلب می داند بسم اله. باید اولین شرط اصلاح طلبی که همانا احترام به رای اکثریت می باشد را گردن نهد. بین و بین اللهی سران این حزب آیا خود نمی دانند جایگاه خاتمی کجاست و جایگاه کروبی کجا؟ خودمان را گول نزنیم اگر خاتمی کاندید شود این بار با 40 میلیون رای رئیس جمهور می شود و خیلی خوب هم می شود که اقای کروبی نیز خود را کاندید نماید. دموکراسی یعنی همین.
69427 | منتقد 1  - انصاف داشته باشيد   |2008-06-30 12:21:09|IRAN
به آنهايي كه مي گويند كروبي اصلاح طلب نيست مي گويم كه اصلاح طلبي زاييده فكرو حزب كروبي(مجمع روحانيون مبارز آن زمان) است كه شخص شايسته اي مانند جناب خاتمي را بعنوان كانديداي رياست جمهور معرفي كردند واز ايشان با تمام توان حزب كه خود كروبي دبير كل ان بود واز طريق روزنامه سلام ا ن دوره كه ارگان حزب كروبي بود حمابت كرد وسبب زمينه سازي آن حماسه عظيم شد تاز ه به دوران رسيده ها وتازه سياستمداران بروند ومطالعه كنند و سخنراني هاي آقاي كروبي را مرور كنند وعملكرد اصلاح طلبان مطالعه كنند تا مسلم بشود كه اصلاح طلب واقعي كيست از انصاف به دور است كه شخصيت عملگرايي چون كروبي را اينطور تخريب مي كنند؟
69431 | ناشناس   |2008-06-30 12:50:56|IRAN
دوست عزيز فكر كنم مطالعه تاريخ براي شمت ضروري تر باشد آخر كجا روزنامه سلام ارگان حزب كروبي بوده است نكند آقاي كروبي براي خود حزب داشته و ما خبر نداشته ايم
اوج تفكر شما اين است همه چيز را بايد نفر پيوند مي زنيد حزب كروبي. قايل به شخص هستيد نه اجماع
تازه اگر بپذيريم كه اقاي كروبي ، خاتمي را به عنوان كانديدا انتخاب كرده است آيا 21 ميليون راي را او جمع آوري كرده است.نقش كارگزاران را فراموش كرده ايد و البته جوش و خروش دانشجويان را. آذر 75 مسجد دانشگاه شريف جاي سوزن انداختن نداشت براي سخنراني خاتمي
69432 | شکوه   |2008-06-30 12:54:29|IRAN
آقای کروبی آنقدر مسن و نتیجتا" محافظه کار هستند که حفظ شرایط موجود را به تغییر ترجیح دهند. اما ملت ایران "تغییر" می خواهند. با تمام احترامی که برای آقای کروبی قائلم، مایلم که به ایشان و حزب اعتماد ملی اعلام کنم که محبوبیت ایشان در مقایسه با جناب آقای خاتمی بسیار محدود است.

بهتر است دوستان در حزب اعتماد ملی تعصب نسبت به رئیس خود را کنار بگذارند و به خاطر آینده " ایران عزیز" و خودشان و فرزندانشان واقعیت را بپذیرند.

آقای کروبی باید از مدت ها قبل به بازنشستگی می اندیشیدند و نقش یک مشاور و حامی مخلص را برای جنبش اصلاح طلبی بازی می کردند. مطمئنا در آن صورت محبوبیت بیشتری پیدا می کردند.

و اکنون، امیدوارم که آقای کروبی انعطاف و حسن نیت خود را نشان دهند و همدل و همصدا با ملت ایران، در قانع کردن آقای خاتمی عزیز برای کاندیداتوری و سپس پیروزی ایشان در انتخابات ریاست جمهوری تلاش کنند.
69468 | مهدی   |2008-06-30 18:19:35|IRAN
بزرگترین معرف خاتمی امام خمینی است ان زمان که به او فرمود فرزند فاضل ومتقی من سید محمد خاتمی ضمننا و به عنوان یک ارادتمند جناب کروبی باید بگوییم همچنان که خمینی عزیز فرمود میزان حال فعلی افراد است در حال حاضر باید همه بدانند هر کس در مقابل سید ما ایستاد از مشروعیت سقوط کرد هر که میخواهد باشد و در هر پست که باشد روی هر که تاکیید دارم
69480 | nader razavy   |2008-06-30 20:10:21|EUROPEAN UNION
جناب منتقد ۱ انصاف داشته باشید
من با حرف شما کاملا موافقم. ولی میزان وضع فعلی افراد است. وقتی ایشان با خبرگزاری های خاص مصاحبه می کند وعلیه اصلاح طلبان واقعی مطالب نادرستی می گویند. وقتی کاندیدای ایشان شخص به اسم ابراهیم اصغرزاده است که همگان می دانند
یکی از عوامل شکست اصلاح طلبان در انتخابات شورای شهر اول است و نام ایشان را در
لیست انتخاباتی مجلس قرار می گیرد (مجلس هشتم) خوب این کروبی کروبی ۱۱ سال
قبل نیست و با عرض معذرت به ایشان نمی توان اعتماد کرد(طنز این که نام حزب ایشان اعتماد ملی است)
69607 | مهدی   |2008-07-01 12:57:44|IRAN
اصغر زاده مدعی اصلاح در خدمت اصولگرایان هرگز کاندید خاتمی نبود اقای مدعی انصاف.کسی که در صداو سیمای لاریجانی حاضر شود و خود را در خدمت مخربین خاتمی قرار دهد کاندید خاتمی نیست یا ما را .......فرض کردی یا خو د.......
69596 | ناشناس   |2008-07-01 12:25:47|IRAN
شاید زمانی کروبی دم از اصلاحات میزد! ولی اگر ملاک وضعیت حال او باشد دیگر نمیتوان اسم اصلاح طلب را بر او گذاشت.

الان کروبی و حزبش به منظور تفرقه و شکستن جناح اصلاح طلب وجود دارند.
69429 | علي   |2008-06-30 12:26:56|IRAN
جناح آقاي كروبي و حزب متبوعشان هنوز در نقش نفوذي اصولگرايان عمل مي كنند.البته درست مي فرمايند و اقبال عمومي مردم به آرا و نظرات جناب كروبي را هم در انتخابات مجلس ديديم كه با تمام سهم گيري ها از اصولگرايان و كرسي هاي مجلس هشتم و ايجاد اختلاف در صف اصلاح طلبان چه ميزان در جلب آراي مردم موفق عمل كردند......
69430 | احمد  - نظری   |2008-06-30 12:46:58|IRAN
نمیدانم دلیل این همه اصرار آقای کروبی و همقطاران حزب اعتماد ملی برای مقام ریاست جمهوری چیست؟ واقعیت این است که در کشور ما سیستم توزیع قدرت بگونه ایست که براحتی یک بخش از قدرت توان فلج کردن بخشهای دیگر را دارد بنابر این رئیس جمهور بهیچ وجه توان نهایی کردن برنامه های کوتاه مدت و یا دراز مدت خود را ندارد و معمولا" در اواخر دوران ریاست جمهوری این سخن بارها شنیده میشود که رئیس جمهور اختیارات کافی ندارد حتی اکنون نیز که دوره یکدستی کامل نظام بشمار میرود و مدیران زیادی در ابتدای بروی کار آمدن دولت فعلی تعویض شدند تا این یکدستی تضمین شود باز هم این سخنان با صدای بلند از سوی رئیس جمهور تکرار میشوند. بنابر آقایان کروبی و خاتمی که از نزدیک با این مشکل آشنا هستند اگر صرفا" از رئیس جمهور شدن منصب آن را نمیخواهند و قصدشان واقعا" اصلاح امور است بهتر است اول برای مردم توضیح دهند که با این مشکل سیستمی چگونه برخورد خواهند کرد؟ گرچه بنظر من تردید آقای خاتمی نیز بنوعی به همین موضوع برمیگردد.
واقعیت این است که این حقیقت بر رای دهندگان نیز پوشیده نیست.
69434 | نکته جو   |2008-06-30 13:02:04|IRAN
همه میدانند آقای خاتمی دارای مقبولیتهای متعدد در داخل وخارج از کشور است. البته انتقاداتی به ایشان وارد است اما در کل شخصیت او دارای ویژگیهای زیادی است. که آقای کروبی گاها از حداقلهای آن نیز محرومند.
با این همه سوال این است که مگر آقای کروبی احساس تکلیف را دلیل اقدااماتشان مطرح نمیکنند؟ و مگر خوااستاار اعتلای اسلام نیستند؟ اگر چنین است این همه حرف برای چیست؟ چرا ایشان اصرار دارند در کسوت ریاست رضای خدا بدست آورند؟ اگر آقای خاتمی یا شخص وجیه دیگری موجب سر بلندی اسلام شود مگر مقصود ایشان حاصل نمیشود؟
مگر حضرت امام نفرمودند اگر کسی بهتر از شما بود کار را به او بسبارید؟ ومگر منطق اسلام در تصدی امور جز شایسته سالاریست؟
اینها همه تاثیر رنگهای زیادیست که بوم وجود مارا از قابلیت یکرنگی انداخته وبقول مولانا
چونکه بیرنگی اسیر رنگ شد موسی با موسی در جنگ شد
69435 | رضا از همدان   |2008-06-30 13:04:13|UNITED STATES
به نظر من هم اقای کروبی شانسی برای پیروزی ندارد وخودشان هم به این موضوع واقفند مگر اطرافیان گزارشهای غلطی به او بدهند(شاید برای تخریب اصلاحات)همه میدانیم که خاتمی در صورت کاندید شدن پیروز قاطع میدان انتخابات است.او حتما از دوره های قبل هم بیشتر رای میاورد .
رای های خاموش را فراموش نکنیم کسانی که فقط به خاتمی رای میدهند.
69437 | ناشناس   |2008-06-30 13:13:44|IRAN
کاریزمای بی نظیر خاتمی امروز دولت نهم را به مبارزه می طلبد جناب کروبی فرسنگ ها از این محبوبیت و جذابیت دور هستند.
69741 | م.ذ  - قالیباف   |2008-07-02 07:42:31|
مدیر یعنی قالیباف
69439 | ناشناس   |2008-06-30 13:21:57|IRAN
واقعاً براي جامعه ايراني متأسفم كه هنوز هم شخصي مثل كروبي را قبول مي كند و انتظار رياست جمهوري از ايشان دارد.
خدمت اين آقاي بلوكي عزيز كه منتظر گرفتن پستي در دوران رياست جمهوري كروبي! هستند عرض كنم كه مگر اينكه كسي بخواهد رييس جمهور شود بستگي به حق داشتن يات نداشتن دارد؟ آيا اينكه به قول جنابعالي ، آقاي كروبي براي انقلاب 50 سال خون دل خورده اند! دال بر وجود حق براي رييس جمهور شدن مي باشد. واقعاً متأسفم . متأسفم. چرا؟ اونش ديگه معلومه......
69441 | ر.ص  - حمایت   |2008-06-30 13:28:43|DENMARK
با سلام.به نظر بنده اقای کروبی ازافتخارات ایران است ومعتقدم بایدازایشان به عنوان ریش سفید برای اجماع اصلا طلب ها استفاده شود نه اینکه طوری برخود شود تا باث نگرانی ایشان گردد
69444 | امير110   |2008-06-30 13:36:14|IRAN
واقعيت تلخ اما شنيدني در كشور م اين است كه در حال حاضر در كشور محبوبيت افراد را اينگونه مي توان بيان كرد:
1- مير حسين موسوي
2- خاتمي
3-كرباسچي
4-احمدي نژاد
5-قاليباف
آقاي كروبي و طرفدارانش مطمئن باشند كه جايگاه ايشان در اين طبقه بندي به رتبه 10 نزديك است.لذا مرحمت نموده خود را ضايع نكنند.
69448 | محسن  - پاسخ به امیر 110   |2008-06-30 14:19:43|IRAN
آقای امیر 110 این آمار را جنابعالی از کجایتان درآورده اید اصلا بخش عمده ای از توده های مردم میرحسین موسوی را نمی شناسند و کرباسچی را هم نمی شناسند اگر هم بشناسند به عنوان . می شناسند خاتمی را هم به عنوان یک خاطره تلخ کم کم دارند فراموش می کنند.
69451 | رضا   |2008-06-30 14:41:33|IRAN
دوست عزيز اگر دوران خاتمي خاطره تلخ بود دوران حاضر فاجعه تلخ است. انگار سه قوه زبانم لال دست به دست هم داده اند تا مردم را بيچاره كنند چون ريئس جمهور محترم هر آنچه را كه ارداده نمايند اجرا مي نمايند به كسي هم چنان ربطي ندارد.
براي مثال طرح تحول اقتصادي يا سهام عدالت يا وام وديعه مسكن. شما بگوييد كه به هر فرد چه ميران سهام عدالت تعلق مي گيرد سود ان چند درصد است و در وضعيت رفاه مردم چه تاثيري داشته است.
طرح تحول اقتصادي كه اگر اجرا شود مطمئنا مي بايست فاتحه اقتصاد را خواند اگر دلار في المثل 700 تومان شود بر اساس قانون اربيتراژ يورو مي شود 1050 تومان يعني صادرات به صفر رسيده و واردات ارزان مي شود. انوقت چه چيز مي تواند توليد ملي را نجات دهد. توليد ملي كه تنها خودرو نيست كه از ديوارهاي حمايتي تعرفه كه هيچ از سهميه بندي بنزين نيز براي حمايت از اين صنعت استفاده كرد.
توليد كننده چه گناهي كرده است اب برق و گاز زرا به قيمت جهاني خريداري كند و قيمت فروشش 20-30 درصد كاهش يابد ايا تولييدي باقي مي ماند.
تو را به خدا اقتصادانان مجلس كاري بكنيد
69548 | امير110   |2008-07-01 10:09:26|IRAN
جناب آقاي محسن
مي توانيد يك نظر سنجي ساده - اما بي غل و غش از بخشي از افراد جامعه (كه به شكل تصادفي انتخاب شده باشند) انجام بدهيد - به واقعيتي شگرف مي رسيد.
69463 | ایرانی  - رتبه   |2008-06-30 17:06:16|AUSTRALIA
با رده بندی شما موافقم , بخصوص 1_موسوی 2-خاتمی , احمدی نژاد هم که قراره 1 میلیون عیدی بده احتمالا از ته جدول به رتبه 4 صعود میکنه.
69446 | ایرانی  - کروبی-خاتمی   |2008-06-30 13:54:30|AUSTRALIA
اگر در دوره پیش همین آقای کروبی در انتخابات شرکت نمیکردند و با وعده 50 هزار تومانی رائ مردم را جذب نمیکرد , ارای آقای هاشمی نمی شکست و انتخابات به دور دوم کشیده نمیشد و حداقل این بلاها سر ما نمی امد. با آمدن ایشان ممکن است ماجرا (حماسه!) 3 تیر تکرار شود. (سایت الف عزیز تورو خدا این علامتهای تعجب منو پاک نکن)
69447 | ناشناس   |2008-06-30 14:04:20|IRAN
مارادونا را ول كنيد ،مواظب غضنفر باشيد!
69452 | ناشناس   |2008-06-30 15:00:02|GERMANY
آرزوی ملت مسلمان اینه که خاتمی و کروبی و رفسنجانی و قالیباف و هر کس دیگری که در مقابل احمدی نژاد ادعای عرض اندام داره بیاد شرکت کنه تا معلوم بشه کی چقدر وزن داره پیش ملت.
این بهترین راهه که احمدی نژاد هم در چهارسال دومش حد اقل با این ادعاها روبرو نخواهد بود که اگر ما شرکت میکردیم چه و چه میشد...
69455 | وحید  - بهترین گزینه اصلاح طلب ها   |2008-06-30 15:38:31|IRAN
در شرایط کنونی بی شک بهترین گزینه برای اصلاح طلب ها آقای خاتمی است چون بدون شک اصلاح طلبها خواهی نخواهی چندین کاندیدا دارند که با خود یا جریان خارج از اصلاحات هماهنگ می باشند
فراموش که نکرده اید در انتخابات هشتم همراه خاتمی شمخانی و هاشمی طبادر حالیکه وزیر و معاون خاتمی بودنند در انتخابات شرکت کردنند
نکته دیگر هزینه سنگین انتخابات است که در صورت معرفی فردی جدید مثل معین در دوره قبل خارج از توان اصلاح طلبان می باشد

در نهایت من فکرمی کنم در ادامه انتخابات مجلس هفتم در سالهای آتی اصلاح طلبان پیروز هیچ میدانی نباشند.
69457 | صفری  - خاتمی یعنی بازگشت به عقب   |2008-06-30 15:56:21|IRAN
هیچ کس در خوب بودن آقای خاتمی شکی ندارد اما با آمدن خاتمی یعنی بازگشت به عقب ما امروزه بیایید باید از کسی استفاده شود که سابقه اجرایی داشته باشد نه یک فرد فرهنگی در ضمن آقای خاتمی اگر هم بیایید رای نخواهد آورد و مطمنا دوره بعد بازهم احمدی نژاد می باشد لطفا مرا محکم به افراط گری نکنید
69458 | ناشناس   |2008-06-30 15:57:48|IRAN
نمیدام اعضای اعتماد ملی چگونه فکر میکنند بهتر است به انتخابات گذشته نگاه کنند رای خاتمی در دودوره ریاست جمهوری و اقای کروبی را مقایسه کنند خاتمی در دوره اول با ان رقیب قدرتمند و حامیان حکومتی 20میلیون رای اورد ولی کروبی نتواست از وزیر دولت خاتمی بیش از یک میلیون رای بیاورد کروبی در انتخابات مجلس هفتم وریاست جمهوری از تهران تنها 150 هزار رای از بیش از دو میلیون رای دهنده اورد طرفداران اقای کروبی به این نکته دقت کنند چه کسی حرفهایش تیتر رسانه های رقیب اصلاح طلب بود ایشان که همیشه به مذاکره معتقد بود چه شد برای اصلاح برخی اصلاح طلبان شروع به مصاحبه های جنجالی کرد و بحث را به تریبونها کشید و خوراک برای رقیب اماده کرد
69471 | nader razavy  - razavy1355@yahoo.com   |2008-06-30 18:16:49|EUROPEAN UNION
گمان نمی کنم که در صورت حضور خاتمی در انتخابات جناب کروبی کاندیدا شوند.ولی اگر این اشتباه را تکرار کنند به حضور سیاسی خود در جمهوری اسلامی ایران پایان داداه اند.
و شکست سنگینی خود و حزب اشان راپذیرا خواهند شد
69474 | امير   |2008-06-30 18:53:48|
به نظر من
1- تنها كروبي است كه كشتي به گل نشسته اصلاحات و دولت را مي تواند رهبري كند.

2- خاتمي يك اسطوره براي نظام و كشور است و نبايد اين جايگاه را براي وي شكست.

3- الان نوبت خاتمي است كه دين خود به كروبي را ادا كند
69475 | احمد   |2008-06-30 18:54:09|IRAN
همه اين حرف ها دل خوشكنك است مردم به طور متفاوت فكر و عمل مي كنند يادتان بياوريد نظر سازي هاي انتخابات نهم را همه اصلاح طلبان هم بيايند فقط احمدي نزاد رييس جمهور خواهد شد منتظر بمانيد تا ببينيد
69483 | ناشناس   |2008-06-30 21:38:02|UNITED STATES
مجموعه سمت گیری ها و اظهارات جبهه اعتماد ملی به همراه پوشش های خبری ویژه و غیرمتعارف از سوی صدا و سیما و برخی رسانه های اصولگرایان در رابطه با مسایل اصلاح طلیان می تواند نشانگر نوعی تلاش های جهت دار و لایه ای در پیشبرد پروژه مرحله ای (( ایزولاسیون ، تفرقه و انشعاب ، انحدام )) نیروهای اصلاح طلب باشد و در صورت عدم اتخاذ سیاست ها و استراتژی های هوشمندانه و دوراندیشی وزنه های مجرب و دلسوز طیف های مختلف اصلاح طلبان موجودیت آنها در معرض نابودی قرار خواهد گرفت .
69489 | مجید  - لطفا فکرکنید   |2008-07-01 06:33:22|IRAN
یکی ازدلایل شکست اصلاح طلبان رفتارهای آقای کروبی بود ایشان بهتراست بدانند که هیچ محبوبیتی ندارند وطرفداری ایشان از آقای خاتمی باعث شد درمجلس ششم رای بیاورند.
69490 | دانشجو   |2008-06-30 23:39:13|
آقای ناشناس با پروژه لایه ای انحدام اصلاحطلبان موافقم و البته این مساله که آیا آقای خاتمی می تواند در صورت کاندیداتوری پیروز شود با خیر نیز می بایست به رای گذاشته شود.
69491 | امیر مسعود  - نظر یک جوان بندرعباسی   |2008-06-30 23:48:25|IRAN
قابل توجه سران جبهه اصلاحات !
اگر این نظر که از یک جوان بندرعباسی است را دریافت کردید حتماً آن را به اطلاع آقای خاتمی بزرگوار برسانید:
آقای خاتمی! اگر شما کاندیدا نشوید ، در حقیقت دوستی تان با کروبی که از بازماندگان قدرت است را بر دوستی با 20 میلیون ایرانی طرفدار اصلاحات ترجیح داده اید. بنابراین مطمئن باشید در صورت کاندیدا نشدن شما عده ای از مردم و نخبگان، احمدی نژاد را بر کروبی 50 تومانی ترجیح خواهند داد.
69492 | نیما   |2008-06-30 23:56:58|IRAN
اگر بنا باشد خاتمی به نفع کاندیدایی از جناح اصلاح طلب کنار برود آن شخص کروبی نخواهد بود . اما می توان گفت حضور کروبی و مطرح کردن شعارهای پوپولیستی مبنی پر پرداخت مستقیم پول میتواند آرای احمدی نژاد را که احتمالا با رویکرد وشعاری مشابه به میدان خواهد آمد (توجه شود به طرح پرداخت مستقیم یارانه ها) به شکل قابل ملاحظه ای کاهش دهد.
69493 | ناشناس   |2008-07-01 00:47:44|UNITED KINGDOM
خاتمی در گرانبهایی است که تکرار نشدنی است. آقای کروبی از حداقل های استاندارد یک سیاست مدار با درایت محروم است و هنوز دارد غصه خواب شب شمارش آرا را می خورد. حزب اعتماد ملی را هم می خواهد به اسم اصلاحات در برابر اصلاحات علم کند که زهی خیال باطل. تا حالا که شکست خورده، از این به بعد هم خواهد خورد. مگر اینکه به آغوش جریان اصلاحات بازگردند.
69497 | ابراهیمی   |2008-07-01 05:58:07|IRAN
کروبی -حداد عادل کاندیدای ریس جمهوری نهم
69499 | امير   |2008-07-01 06:50:13|IRAN
شما كدام را انتخاب مي‌كنيد يك اسكناس 50 توماني، يا يك اسكناس 5000 توماني را؟

ميزان آراي اخذ شده‌ي اين دو نفر در انتخابات‌هاي قبلي مي‌تواند معياري براي تشخيص 5000 توماني از 50 توماني باشد.

حتي اگر كروبي نيز كانديد شود نسبت راي وي در برابر خاتمي 50 به 5000 خواهد بود.

اگر منظور از برنامه‌هاي آقاي كروبي ماهي 50 هزار تومان است كه آقاي احمدي نژاد اين برگ از برنامه آقاي كروبي را كه ربوده اند! من برنامه‌ي ديگري از آقاي كروبي سراغ ندارم
69500 | ناشناس   |2008-07-01 06:54:44|IRAN
به نظر مي رسد آقاي كروبي با يك برنامه مشخص و از طريق جريان خاصي به دنبال شكستن آراء و انصراف آقاي خاتمي از شركت در انتخابات است.
وگرنه هر آدم منصفي مي داند آقاي خاتمي و كروبي قابل قياس نيستند.
آقاي كروبي (كسي كه وعده پنجاه هزار توان به مردم ميدهد) مشابه آقاي احمدي نژاد است.
69504 | ناشناس   |2008-07-01 07:37:14|IRAN
کروبی و تمام همتشان شده این که با کوبیدن سایر اصلاح طلبان دل جناح راست را به دست آورند.خودتان از خودتان بپرسید شمایی که در مقابل معین مهر علیزاده و هاشمی رای نداشتید چگونه می خواهید در مقابل خاتمی رای داشته باشید شما در میان تعدادی که هیچ کدامشان رئیس جمهور نبودند رای نیاوردید این در حالیست که در این دوره باید با کاندیدی رقابت کنید که هم زمان حکم ریاست جمهوری را نیز دارد.چقدر غرور چقدر کبر.بس است.اگر به دنبال پیروزی اصلاحات هستید این بر هر عقل سلیمی روشن است که جایگاه خاتمی از همه کاندیدای اصلاح طلب بهتر است.حالا اگر حضرتعالی آمدید اما تمام اصلاح طلبان از خاتمی حمایت کردند ایا رویتان می شود بگویید ما داعیه دار اصلاح طلبی در کشور هستیم در حالی که خود به خود تعدادی از آرا را به نفع جریان رقیب تخریب خواهید کرد و آمار رای برگزیده اصلاح طلبان را پایین آورده وموجبات پیروزی محافظه کاران را فراهم خواهید آورد.آقای کروبی و محترمشان یک مقدار انصاف داشته باشید.شما شکست اصلاح طلبان در یک دوره را پتک کرده اید به سر هده ای می کوبید و آن را به عنوان پرچم شایستگی خودتان افراشته اید.شما شرکت کردید معین هم شرکت کرد اختلاف آرا چقدر بود که این همه جنجال به پا گرده اید.اگر شما در دوره قبل به نفع یک کاندید کنار می رفتید می توانستید بگویید که بله برای اصلاحات گذشت کردید اما خود شما هم در وضعیت وخیم امروز مردم شریک هستید شما اصرار بر آمدن کردید بقیه هم همین کار را کردند حالا گناه آنان چیست.
69515 | ناشناس   |2008-07-01 08:16:13|IRAN
تنها كروبي است كه كشتي به گل نشسته اصلاحات و دولت را مي تواند رهبري كند.
.
.
.
.
.
.
.


چي مي گي!؟
69524 | نسل سوخته  - سوژه جذاب 30/20   |2008-07-01 09:36:58|IRAN
خاتمی در بهترین شرایط تامین کننده کف مطالبات مردم ایران است و این را به خوبی می دانند از همین روی امثال کروبی را برای زنگ تفریح و اوقات فراغت می خواهند گرچه در این بین خواست دیرین " تفرقه بیانداز و حکومت کن " هم محقق میشود و خاطر شریف هم از هر نظر آسوده می گردد
69538 | مهدي  - پايگاه آقاي خاتمي همان رايي   |2008-07-01 09:41:27|IRAN
شايد اگر حمايت مشاركت و مجاهدين از خاتمي نبود امروز اعتماد ملي از حاميان اصلي خاتمي ميشد اما متاسفانه همانهايي كه يك روز سخن از عبور از خاتمي سر دادند امروز زير عباي خاتمي مي خواهند با هوچي گري و تخريب كروبي به نان و نوايي برسند. آن دوستي كه گفت در انتخابات نهم كروبي راي نياورد درست گفت اما ايشان بدانند كه اگر خاتمي انتخابات را درست مديريت مي كرد وضع به گونه اي ديگر بود. ضمنا پايگاه آقاي خاتمي همان رايي است كه معين آورده و نه بيشتر
69539 | همراه اول  - لایق ریاست جمهوری دکتر لاری   |2008-07-01 09:41:40|IRAN
فقط و فقط یکنفر لایق ریاست جمهری هست و بس

آن هم کسی نیست جز دکتر لاریجانی

لطفا بقیه کنار بکشن
69556 | گودي  - كروبي بي خيال شو   |2008-07-01 10:41:46|IRAN
آمدن خاتمي در واقع يك زورآزمايي بين مردم و افراطيون است ... مبارزه اي است بين خرد و جهل ... مردم به برنامه خاتمي راي مي دهند و به تفكرات او ... به روشني و اميد راي ميدهند ... 50 هزار تومان را كه احمدي نژاد هم مي تواند بدهد ...
با همدگر بيا كه با دستان سبزمان
خورشيد را ز دخمه ظلمت رها كنيم
اميد را كه رفته از اين شهر سالهاست
در قلبهاي خسته اين قوم جا كنيم
....
خاتمي دوست داريم
69637 | محدرضا  - سيد بزرگوار   |2008-07-01 14:04:04|IRAN
نظر دوستان را به اين جمله آقاي احمدي نژاد جلب مي كنم" تنها رقيب در انتخابات رياست جمهوري آينده شخص خاتمي است". پر واضح است كه آقاي احمدي نژاد نيز اين مسئله را كاملا درك كرده اند كه تنها كسي كه آراء مردم را به دست خواهد آورد خاتمي است و حضور افرادي مثل آقاي كروبي فقط موجب شادي آقاي احمدي نژاد و اصول گراها خواهد شد. ضمن اينكه يكي از ويژگي هاي اصلي هر رهبر يا رئيس جمهور ، سخنوري است كه متاسفانه آقاي كروبي از اين موهبت بي بهره اند.
69640 | ناشناس   |2008-07-01 14:12:14|IRAN
اگر واقع بينانه تر پيش بيني كنيم ، رقابت اصلي بين خاتمي و قاليباف خواهد بود.
69660 | همايون  - یک طرف   |2008-07-01 17:31:58|IRAN
ب ي خ ي ا ل - اي طايفه خود اصلاح طلب خواندگان همانا زحمت بيهوده مكشيد چرا كه وعده الهي در باره آن انتخاب محمود احمدی نژاد در دوره بعد سر سوزني تغيير نخواهد كرد . چرا كه سنت او تغيير ناپذير است
69661 | ناشناس   |2008-07-01 15:46:47|IRAN
آيا خاتمي و كروبي با هم به رقابت خواهند پرداخت؟ اين پرسش مدتها است كه ذهن بازيگران سياسي كشور را به خود مشغول كرده است. مهدي كروبي بعد از پايان انتخابات نهم و پذيرش شكست تحميلي دولت خاتمي را مقصر اصلي شكستش دانست و وزارت كشور او را مسبب ناملايمتي هاي آن انتخابات. بعد از آن حزب اعتماد ملي را بنيان نهاد تا مشي و منش اصلي اش را فارغ از هياهوي اصلاح طلبان دنبال كند و اصلاحات را احياء انديشه امام بداند، نه تقابل با آن انديشه. خاتمي هم مانند هميشه ساكت در مقابل تمام پرسشها و ابهامات سر در لاك خويش فرو برد و هيچ نگفت تا پاك و طاهر بماند. تكذيبها و تاييدهايش همه را سردرگم كرده است. يك روز سخن از بازنشستگي به زبان مي آورد و روز ديگر احساس تكليف براي حضور مي كند. مدعي است بنياد باران تنها مكاني براي پژوهش و تحقيق است اما شاهديم كه اين بنياد فقط مأمني براي كساني است كه با پايان يافتن دولت اصلاحات بي جا و مكان شده بودند.
كروبي نه خود را بازنشسته خواند و نه خود را جداي از حاكميت ديد. هر چند ممكن است از ظن مخالفينش او بازنشسته شده باشد اما خودش هيچگاه چنين سخني بر زبان نياورد. همواره در مقابل هر كج روي اي ايستاد و در مقابل افراط و تندروي سكوت نكرد. اگر تخطئه اي و خدشه اي بر اصول ببيند سكوت نمي كند. تأسيس حزب از جانب او نشان داد كه پا پس نمي كشد و با تمام وجود خواهد ايستاد. مهدی کروبی، تنها نامی است که پیروز هر انتخاباتی بوده است به شرط سلامت آن انتخابات. تا به حال در عرصه های رقابت انتخاباتی، دو نوع آن یعنی مجلس شورای اسلامی و ریاست جمهوری را تجربه کرده است. مردی که نامش مساوی با شیخوخیت و ریش سفیدی است و حافظه اش در میان رجال سیاسی بی بدیل است. بیراه نگفته ایم اگر او را حافظه انقلاب لقب دهیم و بعید است کسی مدعی انکار این لقب برای بزرگ خاندان اصلاح طلبی باشد. نهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری برای او تجربه ای ویژه بود. بردن نام او در چند ماه مانده به انتخابات رياست جمهوري نهم با دلسردی هوادارانش همراه بود. چرا که تحلیل ها و گمانه زنی ها از عدم وجود پایگاه رای برای او خبر می داد و در مقابل، شیخ، نه تنها تسلیم این جو سازی نشد بلکه بر آمدنش اصرار بیشتری ورزید و هواداران نیز متکی به اعتماد به نفس شیخ گام به گام او پیش آمدند. رای بالای او در این انتخابات همه را مبهوت خود ساخت و کارشکنی ها و ناملایمتی ها و بی اخلاقی ها مانع توفیقش شد. شیخ اصلاحات در انتخابات نهم باخت اما نسوخت و شکست تحمیلی را پلی برای پیروزهای آینده ساخت و بر همه ثابت کرد که فرزند و شاگرد خلف امام خمینی(ره) است. كروبي كسي بوده است که اگر میزان رای ملت باشد، همواره به عنوان چهره منتخب از صندوقها خارج شده است.
69666 | سعید  - باید مدبرانه عمل کرد   |2008-07-01 15:52:55|IRAN
این قبیل صحبتها و بحثها موجب ایجاد شکاف در بین صفوف مردم و معترضین به وضع فعلی میشود. باید مواظب بود تا بعضی افراد که از این جور مباحثات به چیزی جز ایجاد اختلاف، نمی اندیشند به مقصود خود نرسند. یقینا بزرگان اصلاحات با درس گرفتن از اشتباهات خود در دوران 8 ساله ریاست جمهوری آقای خاتمی، و انتخابات دوره نهم ریاست جمهوری، این بار با یک کاندیدای واحد و مقبول عموم باید وارد صحنه شوند.
69672 | حسين  - تاريخ فراموش شده   |2008-07-01 16:06:38|IRAN
مسائل فوق بر عليه آقاي كروبي را آناني مي نويسند كه جريان نفسگير اصلاحات از زمان امام به بعد را خبر ندارند. تنها شايع پراكني كروهك مشاركت و مجاهدين را مي شنوند. اگر آقاي كروبي و مواضع ايشان در مقابل انحصار گرايان نبود آقاي خاتمي جرات حضور در صحنهانتخاباتن را نمي كرد. اما اين عزيزان فراموش كرده اند شجاعتهاي آقاي كروبي را.
69703 | محمد  - 3گزینه   |2008-07-01 21:44:55|
میر حسین......قالیباف..... خوش چهره فقط این سه گزینه لیاقت ریاست جمهوری رادارند.
69713 | ناشناس   |2008-07-01 23:35:18|IRAN
بگذارید اقای کروبی کاندیدا شود تا خود با چشم خود ببیند مظنه اش در بین مردم چقدر است به نظر من اقای کروبی دچار توهم شده است که فکر کرده محبوبیتش از خاتمی بیشتر است
69848 | ابو محمد   |2008-07-02 15:48:43|IRAN
هنوز فراموش نكرده ايم كه رتبه كانديداي اختصاصي حزب كروبي در ايران چقدر خجالت آور بود به نحوي كه منتجب نيا آن نامه را از سر عصبانيت به خاتمي نوشت. آقاي كروبي ثابت كرده كه نماينده اصول گرايان براي تفرقه بين اصلاحطلبان است. به نظر من آن افرادي كه در انتخابات قبلي به خاطر 50 هزار تومان به كروبي راي دادند در اين دوره به خاطر اين كه طرح كروبي را احمدي نژاد اجرا مي كند به احمدي نژاد راي مي دهند. ما اصلاح طلبان كه كروبي را به خاطر همراهي با خاتمي دوست داشتيم ديكر او را دوست نداريم و اين هديه را به اصول گرايان مي دهيم.
69873 | علیرضا کاظمی  - خاتمی (با دانشجویان) خاتمی ا   |2008-07-02 19:11:22|IRAN
اگر نا مردمی صدا و سیما و مسئولین . نباشد حتی با حضور کروبی در کنار آقای خاتمی هم ، آقای خاتمی با رای بالا پیروز خواهد بود.

در این صورت از حضور کروبی چه باک؟ بگذارید ایشان هم در این صحنه رقابت از حق خود استفاده کند و البته نتیجه را هم ببیند.

خاتمی را اقبال دانشجویان و تبلیغ های عاشقانه آنان در میان خانواده هایشان و دوستان و فامیل ، خاتمی کرد نه حمایت کروبی!

البته کروبی اگر هم محبوبیتی دارد بیشتر مدیون خاتمی و محجوبیت و دانایی و خویشتنداری اوست.

ا گر این بار نیز دانشجویان به هوش باشند، به فرموده امام راحل ، "نمی گذارند مملکت به دست نا اهلان بیفتد." و با روشنگری های خود خاتمی را که یک انسان خوب و متعادل است برای بازیابی آرامش و پیشرفت مملکت بر می گزینند.
70064 | بهرام   |2008-07-04 09:51:26|UNITED STATES
آقای کروبی و حزبش به جای طرح اینگونه مسایل و ایجاد تفرقه بهتر است کنار بنشینند زیرا ایشان یک صدم محبوبیت و کاریزمای خاتمی را هم ندارد.
مشارکت در بحث
نام:
ایمیل:
 
عنوان:

نظراتی که به پیشرفت و تعمیق بحث کمک می کنند در مدت کوتاهی پس از دریافت به نظر دیگر بینندگان می رسد.
- نظرات حاوی الفاظ سبک یا هرگونه توهین، افترا، کنایه یا تحقیر نسبت به دیگران منعکس نمی ‏شوند.
- از برجسته و رنگی کردن بدون دلیل کلمات و کاربرد بیش از یک علامت تعجب یا سوال بپرهیزید.

کد آنتی اسپم نمایش داده شده در عکس را وارد کنید.

3.26 Copyright (C) 2008 Compojoom.com / Copyright (C) 2007 Alain Georgette / Copyright (C) 2006 Frantisek Hliva. All rights reserved."