Javascript must be enabled in your browser to use this page.
Please enable Javascript under your Tools menu in your browser.
Once javascript is enabled Click here to go back to الف
 

 

صفحه اصلی     معرفی     WAP      پیوندهای الف    آرشیو     ارسال مطلب

تبلیغات

 کد مطلب: 29655, P.View: 5610
بازتاب اظهارات معاون رییس‏جمهور در رسانه‏های صهیونیستی چاپ ارسال به رفقا


(20 توصیه)

            بخش خبری الف   
۳۰ تير ۱۳۸۷
روزنامه‏های اسراییل، اظهارات روز شنبه رحیم مشایی، معاون رییس جمهور درباره دوستی ایران و مردم اسراییل را به طور گسترده پوشش دادند.

به گزارش "الف"، روزنامه صهیونیستی یدیوت آهارونوت در شماره امروز خود نوشت: اظهارات ‏مشایی در حالی ایراد شده که است که مقامات ایران در گذشته نسبت به دوستی ملت‏های ایران و ملل دیگر از جمله  آمریکا اشاره کرده بودند، اما این اولین بار است که یک مقام ایرانی نسبت به اسراییل چنین اظهاراتی را بیان داشته است.
 
یدیوت آهارونوت با شگفت‏آور توصیف کردن اظهارات معاون رییس جمهور ایران ادامه داد، در حالیکه محمود احمدی نژاد، رییس جمهور ایران اعلام کرده است که ایران دشمن اسراییل است، معاون وی اعلام کرد که ایران دشمن هیچ ملتی در جهان نیست.

این روزنامه اسراییلی افزود، رحیم مشایی، معاون رییس جمهور ایران، روز شنبه در اظهاراتی اعلام کرد که ایران هیچ دشمنی در دنیا ندارد، دوست ملت‏های آمریکا و اسراییل است و ملت آمریکا را از برترین ملت‏های دنیا می‏داند.

روزنامه صهیونیستی هاآرتز نیز در گزارش این خبر نوشت: اظهارات معاون رییس جمهور ایران در حالی بیان شده است که هفته گذشته مقامات عالیرتبه ایران بیان داشتند که موشکهای دوربرد ایران قادر است اسراییل را هدف قرار دهد.

هاآرتز ادامه داد: معاون احمدی‏نژاد در حالی این صحبت‏ها را کرده است که رییس جمهور ایران با اظهارات خود درباره هولوکاست و انتقال اسراییل به اروپا یا آلاسکا توجه جهانی را برانگیخته بود.

گفتنی‏ست، معاون رئيس جمهوري دیروز در همايش نوآوري و شكوفايي در صنعت گردشگري كه در محل مركز همايش‌هاي صدا و سيما برگزار شد گفت: ايران امروز با مردم آمريكا و اسرائيل دوست است. هيچ ملتي در دنيا دشمن ما نيست اين افتخار است . ما مردم آمريكا را از برترين ملت‌هاي دنيا مي دانيم.
 
در همین حال رئيس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري، گفت: منظور من از اسرائيل مردم فلسطين و يهودي‌هايي است كه در سرزمين فلسطين زندگي مي‌كنند، نه يهودي‌هاي مهاجر و صهيونيست‌ها؛ چرا كه ما اصلا صهيونيست‌ها را قبول نداريم.
به گزارش خبرگزاري فارس، اسفنديار رحيم مشايي رئيس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري پيش از ظهر امروز يكشنبه در حاشيه جلسه هيئت دولت در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس در خصوص اظهارات اخير خود مبني دوستي ملت ايران با مردم همه كشورها تاكيد كرد: عين جمله‌ من در يك بحث كلي، اين بود كه عنوان كردم امروز بين ملت‌هاي دنيا، افتخار ملت ايران اين است كه هيچ دشمني ندارد، نه ايران دشمني با ملتي دارد و نه مردم هيچ كشوري در دنيا حتي اسرائيل.
وي با اشاره به پيشنهاد جمهوري اسلامي ايران براي برگزاري رفراندوم در سرزمين‌هاس اشغالي، تصريح كرد: منظور من از اسرائيل مردم فلسطين و يهودي‌هايي است كه در سرزمين فلسطين زندگي مي‌كنند، نه يهودي‌هاي مهاجر و صهيونيست‌ها، چرا كه ما اصلا صهيونيست‌ها را قبول نداريم.
رحيم‌مشايي بيان داشت: مسائل و مواضع جمهوري اسلامي ايران كاملا روشن است و آن اينكه اسرائيل به رسميت شناخته نمي‌شود. بنده دو روز پيش سخنراني داشتم و عنوان كردم كه رژيم اسرائيل اصلا مرده است و تنها تشييع جنازه آن را عقب انداختند و البته اين سرپا نگاه داشتن براي آنها بسيار هزينه دارد.
وي بيان داشت: موضع نظام اين است كه همه ساكنان فلسطين از همه اديان خود بتوانند سرنوشت خود را با برگزاري رفراندوم انتخاب كنند.همه يهودي ها صهيونيست نيستند.
مشايي افزود: ما با اسرائيل جنگ نداريم، اما اگر بخواهد به فكر تجاوز به ايران باشد به‌ آنها پاسخ دندان شكني مي‌دهيم، مثل پاسخي كه به رژيم بعثي داديم كه در واقع ما آغاز كننده جنگ نبوديم و از كشور خود دفاع كرديم.
 
اظهار نظر
مشارکت در بحث
71859 | مصطفی  - سوال   |2008-07-20 10:01:09|IRAN
آقای رحیم مشائی
یه سوال داشتم!
ببخشید مگه اصلاً کشور اسرائیلی وجود داره که شما ادعای ملت آن را می کنید؟
خواهشا یه کم روی حرفاتون فکر کنید که رسانه های بیگانه همچین برداشتی نکنند.
با تشکر و احترام
71862 | صبا   |2008-07-20 11:10:15|IRAN
جناب آقای مشایی
ما ملت ایران اگر نخواهیم جنابعالی از طرف ما در خصوص مساله اسرائیل و ملتش! اظهار . کند چه کسی را باید ببینیم؟
71979 | ناشناس  - تکذیبیه رو ببینین   |2008-07-20 17:52:23|IRAN
مشایی: به دروغ نوشتند و به‌جاي اين‌كه از قول من بنويسيد كه عنوان كردم، ما با كسي دشمني نداريم، گفته‌اند كه بنده گفته‌ام، ما با ملت اسراييل دوست هستيم كه من اصلا چنين حرفي را نزده‌ام.
http://www.alef.ir/content/view/29676
71995 | ناشناس  - مرد آن است که وقتی حرفی می ز   |2008-07-20 19:27:58|SYRIAN ARAB REPUBLIC
مرد آن است که وقتی حرفی می زند مسئولیتش را بعهده بگیرد و سریع وقتی که دید هوا پس است گفته قبلی خود را تکذیب نکند و چنانچه از گفته خود پشیمان شده و یا سودی داده مردانه مسئولیت گفته قبلی خود را بپذیرد و سریعا معذرت خواهی کند و فرانکری نکند
71996 | ناشناس  - re:   |2008-07-20 20:08:23|SYRIAN ARAB REPUBLIC
فلا که ایشان به اتل متل آفتاده و شجاعت پذیرش آنچه که گفته را ندارد.
مثل خبر ترکیه که تکذیب کرد
71864 | مهدی   |2008-07-20 10:17:52|UNITED STATES
سخنان تهاجمی آقای احمدی نژاد در مورد محو اسرائیل هیچ سودی برای ایران نداشته است. این سخنان موجب شده اسرائیل مظلو م نمایی کرده و بهانه کافی بدست اسرائیل داده شود تا در سه سال گذشته کمکهای مالی و تسلیحاتی فراوانی از آمریکا دریافت کند.
هر وقت هم ایران در مورد انرزی هسته ای صلح آمیز حرف میزند، کشورهای غربی سخنان آقای احمدی نژاد در مورد محو اسرائیل را بهانه کرده و میگویند شما بدنبال سلاح هسته ای هستید.
ضمنا اسرائیل علاقه ای به بهبود روابط ایران و امریکا ندارد، زیرا با بهبود این روابط توازن دیپلماتیک در منطقه بسود ایران تغییر خواهد کرد.
71865 | ناشناس   |2008-07-20 10:18:10|IRAN
اقای مشایی حرف درستی زده اند . مگر میشود حضور میلیونها نفر یهودی در سرزمین اسرائیل را انکار کرد.اینکار مانند این است که دریای مدیترانه را انکار کنیم.
همچنین ما با این مردم خصومتی نداریم ما با دولت اسرائیل و اشغالگری ان مخالفیم
71867 | هادي  - رودي   |2008-07-20 10:19:16|PAKISTAN
اين آقاي مشائي هم همينجوري حرف ميزند . ميخواهد دل آمريكا را بدست آورد نميداند چه كند ميرود سراغ خود اسرائيل كه ما با مردم اسرائيل دوست هستيم ! كدام دوستي مگر آنها اشغالگر نيستند ؟ هم سران آنها و خود ملت اشغالگر هستند . يعني چي كه ما با آنها دوست هستيم ؟ كجايند آن كفن پوشها ؟! غيرت كجا رفته ؟
71869 | ناشناس   |2008-07-20 10:23:57|IRAN
اسرائيل بايد از صحنه روزگار محو شود.
72349 | مهدی   |2008-07-23 21:02:46|IRAN
باطل نابود شدنی است اما راه دارد راهش را دین عقلانی تعیین میکند نه جماعت کم سواد
71870 | ناشناس   |2008-07-20 10:27:03|IRAN
خوبه . بالاخره باید از یکجایی شروع کرد. با ملت آمریکا شروع کردیم به مقر دیپلمتاتیک رسیدیم. این مساله هم بالاخره یک جایی حل شود. حل مشکلات بین المللی صف شکن می خواهد. درود بر آقای مشایی
71872 | حجت   |2008-07-20 11:05:47|IRAN
من خودم به احمدي نژاد راي دادم و باز هم راي ميدهم. ولي واقعا اين آقای مشايي شورش رو درآورده. چرا احمدي نژاد ا..
71877 | عسگری   |2008-07-20 10:57:23|IRAN
آقای مشایی عزیز لطفا یک مقدار مبانی جامعه شناسی مطالعه کنید تا به مفهوم ملت و دولت بیشتر پی ببرید و کمتر حرف بی محتوا بزنید.
71879 | نیما   |2008-07-20 10:59:26|EUROPEAN UNION
به نظر من هم ما چه بخواهیم چه نخواهیم، در حال حاضر عده زیادی در اسراییل زتدگی می کنند. گناه نسل دومی و نسل سومی های آنها چیست؟ پدران آنها سالهای دور به اسراییل رفته اند، اما آنها چه؟ اکنون آنها به کجا روند؟ اینها اکنون برای خود دارای خانواده و کار و تحصیلات شده اند. باید آنها را به عنوان یک ملت باور کرد. افزون بر اینکه از نظر پیشرفت های علمی اجتماعی، شهر نشینی اقتصادی و... جزء کشورهای پیشرفته اند.
و من هم حرف این دوستمان را تایید میکنم که از این دشمنی و عداوت بین ایران و اسرائیل بیشترین بهره را عربها میبرند . آنها دارند روز شماری می کنند که بتوانند به هر بهانه ای با اسراییل آشتی کنند و ما را با اسراییل درگیر کنند.
71973 | ناشناس   |2008-07-20 17:41:33|IRAN
گناه آوارگان فلسطینی و نسل دوم و سوم آن‌ها چیست؟ چرا همین مردم بی‌گناه اسرائیل! همه سرتاپا مسلح می‌ٰگردند؟ در پادگان نظامی هم این‌گونه نیست!
در مورد پیشرفت‌های این کشور هم بهتر است کمی کمک‌های اقتصادی هنگفت آمریکا به این کشور و از جمله کمک 3 میلیارد دلاری سالانه به اسرائیل را در نظر داشته باشید. بدون این کمک‌ها، اسرائیل با این اقتصاد سوسیالیستی، سرپا نخواهد ماند.
اگر اسرائیلی‌ها خیلی بی‌گناهند و دنبال راه حل می‌گردند، بهتر است از دولتشان بخواهند که قطع‌نامه‌های سازمان ملل مبنی بر ضرورت بازگشت آوارگان فلسطینی را اجرا کند تا با تشکیل یک دولت دموکراتیک، اسرائیل از یک رژیم آپارتاید به کشوری بدل شود که حقوق مسلمانان را پایمال نمی‌کند.
72575 | جواد  - اي بابا   |2008-07-27 01:06:41|IRAN
دوست عزيز كه دايه ي مهربان تر مادر نسل دوم و سوم اسراييلي ها شده ايد مگر نديديد در جنگ 33روزه همان نسل سوم و چهارم چگونه موشك ها را سوار بر قبضه ميكردند . و روي آن مينوشتند تقديم با عشق !
71880 | ناشناس   |2008-07-20 10:59:35|IRAN
صرفنظر از درستي يا نادرستي اظهارات جناب مشايي يك سئوال بد جوري ذهن من رو مشغول كرده...كسي ميتونه بهش جواب بده؟

اگر اين حرفها در زمان خاتمي نوسط يكي از مديران به مراتب پايين تر از آقاي مشايي زده ميشد، تا حالا قيمت كفن چند برابر شده بود؟
72576 | جواد  - كمي تامل   |2008-07-27 01:12:23|IRAN
نه اينكه در زمان آقاي خاتمي دامت بركاته از اين حرف ها زده نميشد . تازه نه از روي اشتباه . براي شما هم يك راه كار مشابه دارم . ميتوانيد آرشيو روزنامه هاي اعتماد و.....در جريان جنگ 33 روزه مطالعه بفرماييد . و ببينيد از حزب ا.. طرفداري ميكنند يا اسراييل .!
71892 | ناشناس   |2008-07-20 12:02:52|IRAN
اگر اين حرف را شخص ديگري زده بود مطمئنا تا حالا حكم اعدام او هم صادر شده بود.
71895 | ashkan  - ashkan_az1992@yahoo.com   |2008-07-20 12:03:31|IRAN
معاون رئيس جمهوري دیروز در همايش نوآوري و شكوفايي در صنعت گردشگري كه در محل مركز همايش‌هاي صدا و سيما برگزار شد / آمده است نوآوری و شکوفایی به خرج دهد آما..
71896 | صابر  - معصومی   |2008-07-20 11:59:48|IRAN
ما در اصفهان یهودی داریم مثل یک شهروند آزادند کار میکنند تجارت می کنند زندکی میکنند کسی با آنها کاری ندارد واز همه مهمتر در مجلس نماینده دارند. هیمین یهودیان مقیم اصفهان در فلستین اشغالی (اسرائیل) فامیل دارند. پس به شکلی همین شهروند اصفهانی با آنها دوست و فامیل است و حرف آقای مشائی از این دید درست است. اسا سا دولت ها مثل دولت های اروپائی و آمریکائی هستد که بین ملت ها فاصله و تفرقه می اندازند و هر روز با ایجاد جنگ آنها را به کام مرگ می برند.
71925 | بی طرف  - سوال   |2008-07-20 13:14:20|IRAN
ایا نظر شما سال آینده در صورت پیروزی اصلاح طلبها در انتخابات همین لطفا در جواب دادن صادق باشید
71898 | رحيم  - مشي در حالت جوگير   |2008-07-20 12:07:32|IRAN
به اين مي‌گويند نوآوري و شكوفايي اصولگرايانه البته از نوع جوگير شده!
72129 | رضا   |2008-07-22 00:16:57|IRAN
حرف آقاي مشائي يك چيزي تو مايه هاي گفتگوي تمدن ها بوده. اگه هر چيز ديگه اي هم مي گفت اشكالي نداشت. مهم نيت است كه نيتش خوب بوده بابا. ول كنيد بنده خدا رو. اگه هيمن حرف رو مثلا مغضوب شده اي مانند محمدرضا خاتمي مي گفت خونش حلال مي شد.
اما توي اين دولت مهم نيت است نه نتيجه.
مثل همين سه سال اخير- دست و دل بازي هاي دولت باعث تورم در واقع 50% شده- نيت دولت كه خوب بوده حالا خراب از كار در اومد تقصير كسي نيست ديگه. نامه 57 اقتصاد دان هم نيت خوبي نداشت و به اون توجه نشد. مثل دكترها كه مريض رو مي خواهند عمل كنند نيتشون خوبه ولي چي از كار در بياد با خداست.
مثلا كسي كه توي عراق با رئيس جمهور عكس انداخته نيتش اين بوده. فرقي نمي كنه فرمانده ارشد باشه يا يك مترجم. نيت اين بوده كه عكس انداخته ديگه.
71899 | عامي  - سخنگويان خود خوانده   |2008-07-20 12:12:20|IRAN
تو رو خدا نه آقاي احمدي نژاد به اسراييلي ها حمله كنه و نه مشايي ازشون دفاع كنه.
آخه اينا چي كاره اند كه سياستهاي ساليان دراز ما رو به مسخره گرفتن.
مگه هر كي هر كيه كه هر بخواد اسراييل رو پاك كنه و يكي ديگه بياد به رسميت بشناسه.
[/b]
71900 | بهناز   |2008-07-20 12:13:35|IRAN
كاري به درستي يا نادرستي حرف آقاي مشايي ندارم. فقط از طرفداران اصولگرا يك سئوال دارم:
اگر اين سخنان از سوي يك نفر دوم خردادي بيان شده بود چه بلايي بر سرش مي آوردند؟
يادمان نرفته داست كه چند سال قبل آقاي خاتمي از ملت آمريكا تعريف كرده بود كه ديديم مورد چه حملات ناجوانمردانه اي قرار گرفت.
71975 | ناشناس   |2008-07-20 17:46:03|IRAN
حملات ناجوانمردانه این است که حرفی که مشایی زده تغییر بدهید و بعد در روزنامه‌های زنجیره‌ایتان چاپ کنید: مشایی دوست مردم اسرائیل!
الحق که دوم خردادی‌ها متخصص جنگ روانی‌اند.
71901 | ناشناس   |2008-07-20 12:17:06|IRAN
اقای احمدی نژاد این اسلام شناس برجسته کشور است که در جمع دانشجویان هوادارت از او تعریف کردی؟والله ادم نمی داند قسم حضرت عباس را قبول کند یا این دمهای بلند وپیدای خروس را
71902 | ناشناس   |2008-07-20 12:15:45|IRAN
يعني كساني كه راي به كفن پوشي و ... دادن هيچ ارزشي براي جان ميليون ها يهودي ساكن در سرزمين هاي اشغالي قائل نيستن!يعني شما كودكان اسرائيلي رو هم اشغالگر ميدانيد؟ مهم حقوق و كرامت انسان هاست نه دين و وذهب انها! به عنوان يك مسلمنان ميگويم:عجبا به اين اسلام شما! ما دوست تمام ملت هاي جهان هستيم و با هيچ ملتي دشمني نداريم اما با يك دولت اشغالگر به نام اسرائيل مشكل اساسي داريم..
72577 | جواد  - شما نميدانيد ؟   |2008-07-27 01:19:42|IRAN
من صرفا كودك اسراييلي را اشغال گر نميدانم . واين را هم نميدانم كه آيا ميدانيد براي به دنيا آمدن همان كودك اسراييلي روزانه چندين كودك در آغوش مادران خود در فلسطين جان ميكنند . آيا آن كودك اسراييلي اشغالگر نيست ؟
71905 | فربد   |2008-07-20 12:23:16|IRAN
مي خواستم بگم صرف نظر از اينكه آيا اصلا اين سخنان درست يا نا درست است، آيا اگر اين سخنان رو فردي از اعضاء كابينه آقاي خاتمي گفته بود در مملكت چه اتفاقهايي كه نمي افتاد. ميبينم كه سنت حسنه "كفن پوشان" رو به فراموشي است! واقعا كه بعضي ها از بعضي ها مساوي ترند!
71977 | ناشناس   |2008-07-20 19:54:37|IRAN
اما سنت حسنه عوام‌فریبی و مظلوم‌نماییتان هنوز به راه است! حالا مگه نه این که دسته خاتمی و روزنامه‌های زنجیره‌آی این تحریف خبر رو انجام دادن؟
71906 | احمد   |2008-07-20 12:25:04|
1-آقای مشایی باید مواظب باشند که از هول حلیم توی دیگ نیافتند!
2-یادم میاید که هر بار آقای خاتمی و یا اطرافیانش چیزی در مورد لزوم ارتباط ملتهای ایران و آمریکا(نه اسرائیل) میگفتند فریاد وا اسلاما" از گوشه وکنار این مملکت شنیده میشد ,مراجعه به کیهان های آنموقع برای یادآوری بدنیست.
3-امیدوارم این حرفها مقدمه سیاست جدیدحرکت بسوی "آشتی سریع و همه جانبه" با قطار بدون ترمز نباشد.
71907 | مجتبي   |2008-07-20 13:13:40|IRAN
به نظر من اين .
شما فقط در طول اين 3 سال ببينيد كه چقدر صداي علما و مراجع تقليد را درآورد
يا اينكه مسولان اين دولت در اين3 سال چند بار با دلال رابطه - هوشنگ امير احمدي - ديدار كردند.

به نظر من همه اين ها در راستاي ارتقا و بهبود روابط هست .
اين اصول گرايان بيستر از ديگران دل در گرو صهيونيست و غرب دارند .
به نام اسلام و اصولگرايي جمهوري اسلامي را دارند به باد مي دهند.
مظلوم سيد محمد خاتمي كه در طول 8 سال رياست نه خودش و نه همكارانش از اين . نكردند
71978 | ناشناس  - هنوز وقت تبلیغات نشده   |2008-07-20 17:49:15|IRAN
خوب یادم هست که گریه خاتمی در فیلم تبلیغاتی‌اش چقدر مؤثر بود و باعث انتخاب مجددش شد.
الآن هم همون‌هایی که حرف مشایی رو تحریف کردن، دارن گریه زاری راه میندازن برای دور بعد انتخابات! یواش‌تر! هنوز که تبلیغات انتخاباتی شروع نشده!
72578 | جواد  - واقعا كه   |2008-07-27 01:23:49|IRAN
مايلم لحن صحبت كردنم را عوض كنم . اين آقا كلا از قضييه پرت است . اصولا اين گونه افراد با فلسفه ي تحريف وايضا تكذيب به كل بيگانه اند
71909 | مهرشاد قرباندوست  - دوستی با هیچ ملت گناه نیست،   |2008-07-20 12:34:32|IRAN
چرا بی خودی شلوغش می کنید.شاید منظور مشایی، دوستی با ملت آمریکا واسرائیل بوده، نه دولت های آنان.البته همه خوانندگان یا بیشتر آنان باید از بازی های خبری، بزرگ نمایی اخبار، وارانه جلوه دادن اخبار و اخبار سیاه، سفید وخاکستری رسانه های خبری دنیا،آگاهی داشته باشند.
ازیک متن مصاحبه یا گفتگو می توان با عناوین واهداف مختلف، تیتر زد و آنرا در جهت اهداف خود به کار برد.
71911 | مصطفی   |2008-07-20 12:39:44|IRAN
متاسفانه در ایران هر تصمیمی که توسط دولتمردان گرفته میشود به حساب رای ملت هم گذاشته میشود.مثل همین امریکا دشمن بزرگ و اسرائیل....
ملت ایران با هیچ ملتی در دنیا مشکل ندارد.اگر مشکلی هست بین سیاسیون است که باز هم متاسفانه هرکس ساز خودش را میزند.یکی محکوم میکند آن یکی تایید.یکی حرام میکند آن یکی واجب .
از همه اینها که بگذریم ،بقول دوستمون:اگه این سخنان را یکی از اصلاح طلب ها زده بود الان موضع اصولگرایان چه بود .قطعا الان یکی از آنها لباس سالمی به تن نداشت.(از بس که خودشون را ..... داده بودند)
71913 | علي  - سخت نگيرين   |2008-07-20 13:15:28|IRAN
آقايان و خانمهاي محترم ؛در اين دنياي بي سر و ته و هركي به هركي يه دفعه ايي يه رئيس جمهور تو آمريكا علم ميشه كه ميگن جد در جدش مسلمون بوده ... تو اسراييل جناب رئيس جمهور ايراني الاصل در مي آد ... تو عربستان دست دزد و قطع ميكنن ولي عين آب خوردن بهشون ويزاي شينگن ميدن ؛ تو يمن عين ريگ آدم ميكشن سازمان ملل خوابش برده؛ توي يه كشوري حكم جلب رئيس جمهور يه كشور ديگه رو صادر مي كنن كسي به روش نمياره .... حالا خلاصه تو اين جنگل (البته بلا نسبت انسانهاي شريفي كه توش زندگي ميكنن) چي منطقيه كه حالا گير دادين.. گر خواهي نشوي رسوا همرنگ جماعت شو
71915 | نادر   |2008-07-20 12:53:24|IRAN
حرف ايشان همان حرفي است كه از سالها قبل ( زمان رياست جمهوري آقاي هاشمي) بطور تلويحي از زبان مسوولان نظام بيان شده است. منتهي اين خودش يك مطلبي است كه ايراد چنين سخناني با اين ميزان از صراحت و با اين استقبال گسترده توسط صهيونيستها! فقط از كابينه احمدي نژاد بر مي آيد و اگر هر دولت ديگري از اين حرفها بزند صرفنظر از درست يا غلط بودنش ؛ كفن پوشان به خيابان مي ريزند و دادستان احضاريه مي دهد و ....
71916 | ناشناس   |2008-07-20 12:55:48|IRAN
سیاستمداران کوچک در مقابل چالش های بزرگ
71917 | ایرانی مسلمان   |2008-07-20 13:14:00|IRAN
آقای مشایی لطفا مشخص نمایید:
الف:مسئولیت خود را (به جز معاون گردشگری رییس جمهور و ) در این دولت مشخص فرمایید. جنابعالی سخنگوی این دولتید یا وزیر امور خارجه؟ پس خواهشا در محدود مسئولیت خود ابراز نظر فرمایید.
ب: وقتی ملت ایران و در راس آنها مقام معظم رهبری و شخص رییس جمهور، کشوری بنام اسراییل را به رسمیت نمی شناسند ناگهان شما از کجا پیدا شدید که اینگونه اظهار نظر میفرمایید؟ لا اقل کمی با رییس جمهور هماهنگ تر باشید.
ج: با توجه باینکه آقای مشایی قبلا نیز با بعضی رفتار و گفتار ناسنجیده ، یکی از پر حاشیه ترین مسئولان دولت نهم بوده اند از مقامات عالیرتبه نظام و مسئولان قضایی و نمایندگان، عاجزانه خواهشمند است در مورد این مسائل کوتاه نیایند تا شاهد ادامه این حرفهای نسنجیده نباشیم. والعاقبه للمتقین
71918 | علیرضا  - ؟؟؟؟؟؟؟   |2008-07-20 13:01:50|UNITED KINGDOM
من نمیدوم که چرا مسئولین ج.ا فکر میکنند که بجز ایران، همه ملتها از دولتها شون جدا هستند.
آنچه که در انگلیس من میبینم اینه که، ملت انگلیس از سیاستهای دولتشون با آگاهی و اعتماد کامل دفاع میکنند، با اینکه بسیاری از رسانه ها واقعیت را به مردم نشان میدهند و علیه جنگ فعالیت میکنند
71922 | بی طرف  - تهران   |2008-07-20 13:11:08|IRAN
نمی دانم نظر موافق یا مخالف بابت گفتهای گوینده یا خود گوینده!
71923 | کاشانی  - روزنامه نگار   |2008-07-20 13:12:31|IRAN
این سخن اقای مشایی مرا به یاد سخن اقای خاتمی در زمان ریاست جمهوری اش می اندازد که در تمجید از مردم امریکا از یک ادمکش و راه زن مانند ابراهام لینکلن که هزترتن نفر از مردم بومی امریکا را کشته بود به عنوان شهید ابراهام لینکلن یاد کرد . حقیقتا ملت ایران چقدر فقیر شده که امثال خاتمی و مشایی مدیران این مملکت هستند
72141 | ناشناس   |2008-07-22 06:21:49|
مقايسه مشايي با آن سيد مظلوم ناجوانمردانه ترين قضاوت است
71929 | ناشناس   |2008-07-20 13:39:08|IRAN
باور کنید این خیانتی که کشورهای عربی در حق ایران کردند اسرائیل که سهل است پدر اسرائیل هم انجام نداده منتها نمیدانم چرا ما همش دوست داریم با دشمنان واقعی امان مثل اعراب وانگلیس وروسیه دوست باشیم و با کشورهایی که مشکلی برای ما درست نکرده اند و ته دلشان مار دوست دارند وواقعاٌ هم بدردمان میخورند دشمن باشیم این کار احمدی نژاد را میپسندم که دوست دارد با آمریکا رابطه برقرار کند چون تنها کشوری که بدرد ما میخورد همین امریکا است وبقیه این کشورهایی که بظاهر دوست ما هستند مثل انگل فقط شیره جان ایران را میمکند ودردی هم از ما دوا نمیکنند اقلاٌ آمریکا در هر کشوری که پا گذاشته توسعه وپیشرفت آورده وانگلیس ودار ودسته اش در هر کشوری که بودند فقر وبدبختی هدیه آوردند همین عراق را ببینید 5 سال دیگر بهترین کشور منطقه خواهد شد ودبی پیشش لنگ میاندازد
71931 | ناشناس   |2008-07-20 13:33:22|
پس تکلیف نسل سومی های فلسطینی چه می شود؟ فکر نمی کنید به راحتی می شود هر چند بار که دلتان می خواهد و منظورتان ایجاب می کند، روی دکمه موافق یا مخالف کلیک کنید؟ حق حق است حتی اگر همه دنیا بر آن کافر باشند. اسرائیل غاصب و ظالم است. دولت فدرالی که بتواند حقوق مسلمانان، مسیحیانم و یهودیان ساکن در مرزهای فلسطین را رعایت کند و وظایف دولتی خود را انجام دهد، بدون ایجاد حکومت جعلی اسرائیل به زور اسلحه و جنگ و ظلم و... هم امکان پذیر بود ولی صهیونیستها این را نمی خواستند و نمی خواهند.
71936 | اسدآبادی  - انصاف را رعایت کنیم   |2008-07-20 13:44:33|IRAN
انصاف کجا رفته ؟!
اگر این حرفها از دهن معاون یکی از بخشداران دولت خاتمی بود قطعا" جای سه روز عزای ملی را در پی داشت یا نه؟.
71941 | ناشناس   |2008-07-20 13:53:15|IRAN
با سلام
انصافا اگر يكي از معاونين رئيس جمهور در زمان آقاي خاتمي چنين حرفي زده بود آيا كفن پوشان تحت لواي توهين به ساحت مقدس اسلام و مسلمين الان در خيابانها تحصن نكرده بودند
الان كجا هستند آن كفن پوشان !
72142 | ناشناس   |2008-07-22 06:26:38|
يكي از موارد اتهامي و به دادگاه كشاندن آقاي عبدالله نوري اين بود كه گفته بود مردم فلسطين خودشان بايد براي خودشان تصميم بگيرندو...... حالا كجاست آقاي مدعي العموم كه از سياست هاي امام خميني دفاع كند و مشايي را محاكمه نمايد؟
72581 | جواد  - خدايا خودت گشايشي حاصل كن   |2008-07-27 01:37:56|IRAN
دوست عزيز لطفا در اولين فرصت به لغت نامه ي وزين دهخدا مراجعه كرده به معناي كلمه ي تحريف توجه كنيد با تشكر سازمان زبان آموزي به زبان نفهمان
71946 | ناشناس   |2008-07-20 14:05:15|IRAN
دولت نهم خودش را درگير تمام مسائل كرده است. يادم هست تا قبل از اين دولت، فقط رهبر انقلاب بودند كه مشي ملت ايران را در قبال آمريكا و اسرائيل تبيين مي نمودند. اما دولت نهم به راحتي درخصوص رابطه با اين دو كشور و مسائل فيمابين سخن مي راند و جالب است كه اظهارات مسئولين اين دولت ،متناقض است. درحاليكه رئيس جمهور كشور اسرائيل را به رسميت نمي شناسد، وزيرش مردم اين كشور را دوست خطاب مي كند.
بنده درخصوص درستي يا نادرستي بحث مطرح شده اظهارنظري نمي كنم. اما فقط عرض مي كنم حمايتهاي همه جانبه حكومتي كه از اين دولت بعمل مي آيد اگر درخصوص دول قبلي (بخصوص دولت خاتمي) صورت مي گرفت وضعيت كشور ما به مراتب بهتر از اين بود چرا كه دولت نهم با همه حمايتهاي قوه هاي مهم مملكت، نتوانسته اقدام درخوري جهت بهبود وضعيت اين مملكت انجام دهد.
71947 | مسعود  - تو رو خدا   |2008-07-20 14:05:27|IRAN
سلام . آقای مشایی تو رو خدا ، شما رو جون هر کسی که می پرستید فقط به فکر کار خودتون باشید . تو این چند وقا اخیر هر چی اظهار نظر کردین همش بدون فکر بوده و همیشه برای خودتون و ملت حاشیه درست کردین . یه بار میرین ترکیه معلوم نمیشه اونجا چی کار میکنید ، یه بار میگید میخای دسشویی بسازیم ، الآنم که دیگه این آخری رو واقعا شاهکار زدین . ما نخایم شما دلسوز ما باشین بای چی کار کنیم؟
71949 | امين   |2008-07-20 14:16:25|IRAN
كفن پوشان در حال كندن قبرند تا اصلاح طلبان را چال كنند كاري با يهود و نصاري ندارند
71961 | يه بند خدا !  - خسته از اينهمه اظهار نظرهاي   |2008-07-20 15:32:38|CANADA
به نام خدا

با عرض سلام و ادب

والله ديگر خسته شده‌ايم از اظهار نظرات بي‌جا و بي‌ربط مسئولين . فرقي هم ندارد كه دولت هاشمي باشد يا خاتمي يا احمدي‌نژاد .

مهم نفس موضوع است كه فردي در جايگاهي آنچناني اظهار نظري اينچناني و سخيف و بدور از هرگونه عقل و منطق را بر زبان جاري ساخته و با آبروي يك ملت چنين معامله مي‌شود .

من به سهم خودم انتظار دارم آقاي رئيس جمهور جلوي اين گونه افسار گسيختگيها را گرفته و حداقل موضوع را به قول معروف به شكلي منطقي ! توجيه فرمايند .

اگر ايشان گوش فرد مسئولي را كه با پاي برهنه به ميان خبرنگاران آمده بود و خبر از مقرون به صرفه نبودن بنزين 400 توماني داده و به دنبال عرضه بنزين 900 و 1500 توماني بودند را پيچانده بود ، امروز شاهد اين هتك حرمت و پايمال شدن زحمات و خونهاي شهداي عاليرتبه نبوديم .

هرچند وقتي رئيس بازرسي اقتصادي رئيس جمهور يك دامپزشك باشد آيا دور از انتظار است چنين سخنوريهاي اينگونه افراد ؟
71964 | احمدي  - درود بر مشايي   |2008-07-20 16:10:34|UNITED STATES
اگر آقاي مشايي حرف خود را پس نگيرد بر روانش درود مي فرستيم زيرا ملتهاي دنيا همه از يک پيکرند و قومي را بر قوم ديگر برتري نيست مگر در تقوا .
71989 | مهدی   |2008-07-20 19:52:41|IRAN
ایانکسانی که از روسیه یا المان یا بلزیک یا یمن یا اتیوپی یا اسپانیا به زور وارد خانه جنابعالی شدهو تو و خانم و فرزندانت و پدران و مادرانت و اقوامت را از خانه پدری بیرون کرده و در چادرها ماوا داده و بعضا به انها تجاوز کرده و دیگران را به زندان افکنده و انها را از سرزمین هزاران ساله خود بیرون کرده را با تقوا میبینی متاسفانه هجوم غلط به اسرائیل باعث ایجاد محبوبیت وهمدردی با اسرائیل شده همان کاری
71998 | حسن ضياالديني  - سردبير خبر   |2008-07-20 20:01:13|IRAN
به نام خدا
كشور ما اسرائيل را به رسميت نشناخته است بر همين اساس اين منطقه را به نام فلسطين اشغالي مي ناميم .
چه خوب است دولت مردان ما نيز در سخنان رسمي خود از اين رويه رسانه اي كه صداوسيما در خبرها از آن با نام فلسطين اشغالي يا مي كند تبعيت كنند.
72004 | نوربخش  - قابل توجه!   |2008-07-20 22:19:44|IRAN
خیلی علاقه مند هستم تا بزودی موضع گیری خانم رجبی را در رابطه با این سخنان بشنوم. ریس جمهور شعار محو اسرائیل را سر میدهند و معاون ایشان دوستی ملت ایران با ملت! اسرائیل. حال کدامیک معجزه هزاره سوم هستند؟
72009 | علي   |2008-07-20 23:35:13|IRAN
اگر واقعا اينطوري است كه آقاي مشايي مي گويند پس چرا تيم هاي ورزشي ما با اسرائيل بازي نمي كنند به هر حال ورزشكاران اسرائيلي هم جز مردم اسرائيل هستند.
72017 | مه پاره شب  - مسوول مافوق این آقا کیست؟   |2008-07-21 11:19:48|IRAN
من نمی دانم که چرا سیاسیون ما ملت را نفهم فرض می کنند. زمانی ما می توانیم بین دولتها و ملتهای هر کشوری تفاوت قائل شویم که دولتها از طریق کودتا یا سرکوبی و خونریزی و تقلب به قدرت برسند دقیقا مثل حکومت منفور مشرف در پاکستان. پس در حکومتهای دموکراسی مثل ایران یا آمریکا و یا اسرائیل هیچ تفاوتی بین ملت و مردم آنها با دولتهایشان نیست و تصمیمات این دولتها دقیقا دارای عقبه فکری عمیق و قوی در میان مردمانشان است. دقیقا مثل تصمیمات دولت ایران و حمایت های مردم از آنها.

پس مسوولین سیاسی لطف کنند حرفی نزنند که دارای تناقض و پارادوکس باشد.
بعد هم من که نفهمیدم مسوول مافوق این آقا کیست که هر اظهار نظری را می فرماید کسی نیست به انتقادات مردم از وی پاسخگو باشد. امیدوارم رییس جمهور محترم در نظر خود در مورد ایشان که در جمع دانشجویان دانشگاه امام صادق گفته بودند « آقای مشایی اسلام شناس است.» تجدید نظر کنند و اسلام شناسی را به فقها بسپارند.
72023 | حسین   |2008-07-21 06:04:37|
مگه کشوری به نام اسرائیل تو نقشه ما وجود داره که با مردمش دوست هم باشیم! ما فلسطین اشغالی رو می شناسیم.
که با یه اشغالگر هم نمی شه دوست شد چون اگه اون مردم این کشور رو اشغال نمی کردن رژیم صهیونیستی در کار نبود
72028 | نکته جو   |2008-07-21 06:56:03|IRAN
وقتی حرف رییس ومعاون صدوهشتاد درجه باهم فرق میکند به نظر شما با مردم اسراییل بریم تفریح یا از نقشه حذفشان
کنیم؟
72036 | ناشناس   |2008-07-21 08:06:05|IRAN
چرا نمي خواهيد قبول كنيد كه فلسطينيا خودشون زميناشون رو فروختند.الان يه نگاه به دوبي بكنيد.واسه پول همه كار مي كنند اين عربا.بابا بسه ديگه.همش خلاف جهت آب شنا مي كنيد.اخر ميشه مثل افغانستان و بوسني. ميگن به شما ربطي نداشت.شنيدم احمدي نژاد تو سفر استاني رفته بود تخت جمشيد و با ديدن اين آثار عظيم گفته بود اينجا بايد موزه بشه.ولي جرات نميكنه اينو تو رسانه بگه.واسه خودمون يه تابو درست كرديم.ميترسيم نقضش كنيم.عرب جماعت اولين دشمن ماست.به خدا به موقش همين فلسطينيا خون ما رو تو شيشه ميكنند. تو رو خدا دست از بازي بكشيد.تا كي بايدايراني رو به خاطر اين و اون قرباني كنيد.امريكا حمله كرد به عراق.الان دولت شيعه سر كار است.صدام لعنتي هم نيست.تو صده اخير بعد از انقلاب و امام چه كسي اينطور به شيعه خدمت كرد.يمن رو ببينيد درس بگيريد.
72051 | علی  - با مشایی موافقم   |2008-07-21 09:20:03|IRAN
من با صحبتهای اقای مشایی در موضع فعلی ایشان " که معاون ریسس جمهور ورییس سازمان جهانگردی " است کاملاً موافقم. ببینید قرار نیست که توی این مملکت همه مسئولین و مدیران در هر سمت و پستی فقط حرفهای یک نفر را تکرار کنند. اینجوری که مملکت مدیر و مسئول نمی خواد، یه نفر کافیه! بقیه هم حرفای اون تکرار می کنند و همه هم میگن عجب مملکت یکدستی!

آقای مشایی باید بگه که ما با ملت اسراییل یا مردم اسراییل دوستیم، برای اینکه همین حرف باعث میشه ترس از ایران از دل خیلیها بیرون بره و سیل توریستها به سمت ایران راه بیفتند و حداقل از نظر اقتصادی وضعیت بهتری برای کشور فراهم میشه.

ممکنه بعضیا بگن که آقا ما نون نمی خوایم، اقتصاد نمی خوایم، پول نمی خوایم، ما فقط آخرت رو می خوایم، فقط می خوایم اسراییل از بین بره چون این کار عین دیانت ماست.

من به همین دوستان هم عرض می کنم که شکم گرسنه دین و ایمون نداره! با شکم سیر بهتر می شه عبادت کرد. میگید نه، موقع افطار ایام ماه مبارک رو به یاد بیارید!

درود بر مدیران و مسئولین مستقل و کاربلدی که حداقل از منظر کاری خودشون اظهار نظر می کنن!
72057 | آرش  - قحط الرجال   |2008-07-21 09:40:55|IRAN
آيا در اين كشور هفتاد ميليوني انساني فرهنگي تر و كارشناس تر از اين دوست آقاي احمدي نژاد وجود ندارد تا سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري و الخ را به ايشان بسپارند؟
72077 | علی  - مهندس برق   |2008-07-21 11:31:17|IRAN
بینی و بینالله جناب مشائی در حدد قدو قواره این ملت ظاهر شو ،چرا باید طوری صحبت کنی که ارامش بدل غاصبین سزمینهای مسلمانان ایجاد شود؟
72137 | ناشناس  - re:   |2008-07-22 03:11:46|IRAN
ایانکسانی که از روسیه یا المان یا بلزیک یا یمن یا اتیوپی یا اسپانیا به زور وارد خانه جنابعالی شدهو تو و خانم و فرزندانت و پدران و مادرانت و اقوامت را از خانه پدری بیرون کرده و در چادرها ماوا داده و بعضا به انها تجاوز کرده و دیگران را به زندان افکنده و انها را از سرزمین هزاران ساله خود بیرون کرده را با تقوا میبینی متاسفانه هجوم غلط به اسرائیل باعث ایجاد محبوبیت وهمدردی با اسرائیل شده همان کاری
دوست عزیز کمی واقع گرا باش اولن از اول دو فلسطین یهودی بود و دومن بیشتر این زمین ها رو با فریب اعراب خریدن
72145 | ناشناس   |2008-07-22 07:20:12|IRAN
واقعا اگر آمریکا و اسرائیل نبودند ما حرفی برای گفتن نداشتیم

بهتر است مشکلات داخلی را حل کنید و ایران را بسازید مردم دنیا عقل دارند و راه را تشخیص می دهند .779
72151 | احمد چله   |2008-07-22 08:32:09|IRAN
اگر اين صحبت ها از طرف اصلاح طلبان بيان شده بود ياران احمدي نژاد كفن پوش با مديريت كيهان چنان عمل مي كردند كه نگو و نپرس. ولي بر اساس نظر خاتمي كه در زمان مصاحبه با خانم امان پور گفت در ايران كسي مخالف گفتگو با امريكا نيست فقط مشكل اين است كه گروه ها نمي خواهند گروه هاي ديگر اين كار انجام دهند و همه دوست دارند اين افتخار به نام آن هاتمام شود. در زمان دولت مكتبي احمدي نژاد واقعا صحت گفته هاي آقاي خاتمي را به جان لمس كرديم چون در داخل دولت چنان مسابقه اي براي اعلام دوستي شروع شده كه رئيس جمهور با معاونان و وزرا هر روز طرحي جديد دارند. به ايتاليا مي روند و او را تحويل نمي گيرند. به سران كشورها نامه مي نويسد و اصلا جواب نمي گيرد و...
72155 | امير  - نتيجه گيري   |2008-07-22 08:56:53|CANADA
به نظر من يک جمع بندي از نظر دوستان در اينجا بيفايده نيست
اولا: به طور قطع اگر اين اظهار نظر در دوران آقاي خاتمي مي شد عکس العمل ها به مراتب شديد تر بود.
دوما: ما هم بايد مثل هر کشور ديگه اي منافع ملي خودمون را بالاتر از هر قضیه ديگه بدونيم. بهرحال دیر یا زود فلسطيني ها با اسرایلی ها صلح می کنند و در کنار هم زندگی می کنند این خرفها که اسرایل از صحنه روزگار حذف می شود هم بسیار بسیار غیر محتمل.چرا ما برای خودمون دشمن همیشگی درست کنیم. یک نگاهی به سوریه بکنیم
سوما : در اینکه تضاد منافع ما با اعراب بسیار بیشتر از اسراییل شکی نیست. شاید عبارت دشمن دشمن من دوست من است اینجا خیلی کاربردي نداشته باشه اما این خیلی عاقلانه نیست که برای خود دو دشمن ایجاد کنیم
چهارما: یکی از دوستان حرف جالبی زد که اگر آمريکا و اسرایل هر دو روزي نابود شوند مسولان کشور ما چگونه مشکلات را توجیه می کنند مگر نه اینکه ما به حق اجازه دخالت به کشور دیگه را درباره کشور خودمون نمي ديم چه شکلی می تونیم درباره زندگی مردمی (اسرایلي ها وفلسطیني ها) اين گونه کاسه داغ تر از آش بشيم. آیا اسم این کار دخالت نیست
و در آخر شايد محبوب ترین عضو کابینه آقای احمدی نژاد نزد اصلاح طلب ها آقاي مشايي باشه و البته دلیل برخورد نکردن آقاي احمدي نژاد هم بي ارتباط با نسبت فاميلي نيست و گرنه کسي در پافشاري آقاي رييس جمهور بر عقايدشون شک و ترديد نداره
با تشکر از سايت الف
72582 | جواد  - فرصت طلبي   |2008-07-27 02:02:50|IRAN
بسيار خوشحاليم كه باز هم عزيزان اصطلاحا اصلاح طلب توانستند با استفاده از يك اشتباه لفظي يكي از مسولين دولت نهم سو استفاده ي كافي و وافي را از موضوع كرده و در آخر با مظلوم نمايي خود را شيرين كنند . نكته ي جالب اينجاست كه كل موضوع يك تحريف بوده و تكذيب هم شده . سوال شده بود راجع به اينكه اگر شخصي در زمان حضرت حجه السلام والمسلمين جناب سيد مظلوم خاتمي (مد ظله)اين حرف را زده بود چه سر نوشتي در انتظارش بود . آخر نه اينكه هم قطاران آن سيد مظلوم حضرت ....... اصلا از اين سخنان نميگفتند ؟ ان هم نه به اشتباه . مصداق ميخواهيد ؟ ميتوانيد آرشيو روزنامه هايي مانند اعتماد را در جريان جنگ 33 روزه مطالعه كنيد . واقعا اين دوستان نميدانم چندم خردادي عجب شيطونهاي بلايي هستند . نگرانيم به نا گاه طعمه ي موش نشوند .
72603 | مهدی   |2008-07-27 07:49:51|
من اصلا کاری به جناح بندی های سیاسی ندارم ، ولی به نظر من هرکسی باید از جایگاهی دارد و وزنی که گفته هایش دارد آگاه باشد بنابراین وقتی مقیاس یک مدیر مقیاس ملی و فراملی است احتیاج به تفکری بیشتر پیش از سخن گفتن دارد و اگر اشتباها مطلبی ذکر کرد بهتر است به صراحت عنوان کند چرا که از جانب یک ملت صحبت می کند و فقط خودش مطرح نیست .
مشارکت در بحث
نام:
ایمیل:
 
عنوان:

نظراتی که به پیشرفت و تعمیق بحث کمک می کنند در مدت کوتاهی پس از دریافت به نظر دیگر بینندگان می رسد.
- نظرات حاوی الفاظ سبک یا هرگونه توهین، افترا، کنایه یا تحقیر نسبت به دیگران منعکس نمی ‏شوند.
- از برجسته و رنگی کردن بدون دلیل کلمات و کاربرد بیش از یک علامت تعجب یا سوال بپرهیزید.

کد آنتی اسپم نمایش داده شده در عکس را وارد کنید.

3.26 Copyright (C) 2008 Compojoom.com / Copyright (C) 2007 Alain Georgette / Copyright (C) 2006 Frantisek Hliva. All rights reserved."