Javascript must be enabled in your browser to use this page.
Please enable Javascript under your Tools menu in your browser.
Once javascript is enabled Click here to go back to الف
 

 

صفحه اصلی     معرفی     WAP      پیوندهای الف    آرشیو     ارسال مطلب

تبلیغات

 کد مطلب: 3538, P.View: 18457
"به اطلاع کلیه دارندگان وب سایت ها و وبلاگ ها می رساند..." چاپ ارسال به رفقا


(38 توصیه)

            بخش خبری الف   
۰۹ دي ۱۳۸۵

معاونت امور مطبوعاتي و اطلاع رساني وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي‌ اعلام كرد:‌ در اجراي آيين‌نامه‌ي ساماندهي پايگاه‌هاي اطلاع رساني مصوب 5 آذر ماه 85 هيات وزيران به اطلاع كليه دارندگان پايگاه‌هاي اطلاع رساني وب سايت‌ها وبلاگ‌ها مي‌رساند كه از روز دوشنبه 11 دي 1385 با مراجعه به نشاني‌هاي اينترنتي www.samandehi.ir و www.Samandehi.com مي‌توانند نسبت به ثبت الكترونيكي پايگاه خود اقدام كنند.

به گزارش خبرنگار الف، بعد از اقدام سال 2005 چین، ایران دومین کشور در تمام دنیا است که اقدام به فراخوان عمومی از "تمام وب سایت ها و بلاگ ها" برای ثبت خود می کند. تمامی سایت های چینی بر اساس الزام قانونی هم اکنون در ذیل صفحه خود "شماره پروانه ثبت" خود را نیز نمایش می دهند. معادل چینی سایت samandehi.ir در سیستم سایت های چینی سایت http://www.miibeian.gov.cn است.

 

 آیین نامه ساماندهی فعالیت پایگاههای اطلاع‌رسانی (سایتهای) اینترنتی ایران

هیئت وزیران در جلسه مورخ 29/5/1385 بنا به پیشنهاد شماره 14808/1 مورخ 29/5/1385 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و به استناد اصل یكصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و با توجه به مصوبات جلسات (482) تا (486) و (488) شورای عالی انقلاب فرهنگی و به منظور انتظام امور و فعالیتهای اطلاع‌رسانی و توسعه خدمات دسترسی به اینترنت در كشور و با هدف ساماندهی (ثبت، حمایت و نظارت) فعالیت پایگاههای اطلاع‌رسانی اینترنتی ایرانی در كشور و با مدنظر قرار دادن:الف ـ حق دسترسی آزاد و سالم مردم به اطلاعات و دانشب ـ حمایت از پایگاه‌های اطلاع‌رسانی قانونی
پ ـ رعایت حقوق اجتماعی و صیانت از ارزشهای اسلامی، ملی، فرهنگی و اجتماعی كشور
ت ـ مسئولیت مدنی و حقوقی و كیفری افراد در قبال فعالیتهای خود حسب مورد
آیین نامه ساماندهی فعالیت پایگاههای اطلاع‌رسانی (سایتهای) اینترنتی ایران را به شرح زیر تصویب نمود:
آیین‌نامه ساماندهی فعالیت پایگاههای اطلاع‌رسانی (سایتهای) اینترنتی ایرانی
فصل اول: تعاریف
ماده 1ـ اصطلاحات زیر در معانی مشروح مربوط به كار می‌روند:
الف ـ پایگاه اطلاع‌رسانی اینترنتی (سایت و وبلاگ): كلیه مراكز موجود در شبكه اینترنت كه ارائه دهنده خدماتی مانند www و FTP هستند.

ب ـ پایگاه اطلاع‌رسانی ثبت شده: پایگاه اطلاع‌رسانی اینترنتی كه مسئول آن اطلاعت و مدارك شناسایی خود و پایگاه را به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارائه و مطابق قوانین و مقرات از جمله مقررات مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی به ثبت رسیده و رسید آن را دریافت كرده باشد و امكان برقراری ارتباط با شخص مورد نظر وجود داشته باشد.

پ ـ پایگاه اطلاع‌رسانی با هویت نامعلوم: پایگاه اطلاع‌رسانی اینترنتی كه در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت نشده باشد.

ت ـ موارد غیرمجاز: موارد ممنوع برای انتشار در پایگاههای اطلاع‌رسانی اینترنتی از جمله موارد موضوع ماده (6) آیین‌نامه واحدهای ارائه كننده خدمات اطلاع‌رسانی و اینترنت، رسا (ISP) مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی و ماده (77) این آیین‌نامه.

ث ـ فعالیت غیرمجاز: انتشار هر نوع داده در پایگاههای اطلاع‌رسانی اینترنتی كه مشمول حداقل یكی از موارد غیرمجاز یاد شده باشد.

فصل دوم: ساماندهی و وظایف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
ماده 2 ـ مقررات و ضوابط شبكه اطلاع‌رسانی رایانه‌ای مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی و دیگر قوانین و مقررات حاكم لازم‌الرعایه می‌باشد.
ماده 3ـ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن مدیریت ساماندهی و نظارت بر پایگاههای اطلاع‌رسانی اینترنتی از فعالیت پایگاههای اطلاع‌رسانی اینترنتی ایرانی ثبت شده و با فعالیت‌های مجاز و سالم در كشور حمایت می‌كند.

ماده 4 ـ وظایف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شرح زیر است:

الف ـ پیش‌بینی و راه‌اندازس ساختار مناسب تشكلایت با استفاده از ظرفیتهای موجود برای ساماندهی، هدایت و حمایت از فعالیتهای اینترنتی مجاز و برخورد با فعالیتهای غیرمجاز.
ب ـ پیش‌بینی بودجه مناسب سالیانه به منظور سالم‌سازی و سامان‌بخشی به فعالیتهای اینترنتی در كشور.
پ – تعیین شرایط لازم برای پایگاه ، مدیران مسئول سایت ها و نیز تعیین ساز و کار مناسب به منظور ثبت رسمی پایگاه های اطلاع رسانی و لغو آن و اعلام عمومی هر مورد
ت – اتخاد راهکار های مناسب برای حمایت مادی و معنوی از عوامل تقویت کننده فعالیت های سالم و مفید اینترنتی با اولویت خبر رسانی

تبصره – سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور در راستای تحقق بند های فوق موظف به همکاری لازم با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می باشد

ماده 5- پایگاه ها و سایت های اطلاع رسانی اینترنتی ملزم به ثبت مشخصات مربوط و ثبت هویت مدیر مسئول خود بارعایت قوانین و مقررات از جمله مقررات مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می باشند .

تبصره – پایگاه های اطلاع رسانی که فعالیت خود را قبل از ابلاغ این تصویب نامه آغاز کرده اند ف حداکثر به مدت دو ماه برای ثبت فرصت دارند و پس از این مهلت و عدم ثبت مشمول بند پ ماده 1 می باشند


ماده 6- پایگاه اطلاع رسانی اینترنتی موضوع بند پ ماده 1 توسط کار گروه موضوع ماده 8 مسدود می شود


فصل سوم : تخلفات و نحوه رسیدگی به آنها

ماده 7- انتشار و نگهداری هر نوع داده اعم از متن ، صدا و ، عکس ، تصویر ، کارتون ، پویا نمایی ، فیگور ، کاریکاتور ، فیلم و غیره که از جمله حاوی مضامین زیر و موارد موضوع بند های ت و ث ماده 1 این ایین نامه باشد در پایگاه اطلاع رسانی ممنوع است :

الف – مطالب الحادی و نفی یا تضعیف اصول و ارزش های اسلامی و یا توهین به اسلام و مقدسان آن و اهانت امام (ره) و یا رهبری

ب – توهین به ادیان آسمانی و کتب مقدس و انبیاء و معصومین و مقدسان

پ – تحریک و تشویق به ارتکاب اعمال علیه امنیت ، حیثیت و منافع جمهوری اسلامی ایران

ت – تحریف مطالب امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری مدظلله العالی ، تحریف انقلاب اسلامی ملت ایران و توهین به ارزش های آن

ث – هر گونه اقدام علیه قانون اساسی و یا تفرقه افکنی و خدشه در وحدت و وفاق ملی و استقلال و تمامیت ارضی و یا القاء بد بینی و نا امدی یدر مردم نسبت به مشروعیت و کار آمدی نظام
ج – توهین به اقوام و اقلیت های مذهبی
چ – افشار اسرار و اسناد طبقه بندی شده از قبیل نظامی ، امنیتی و سیاسی دولتی و خصوصی
ح – اشاعه منکرات و ترویج فحشا و مطالب مغایر با عفت و اخلاق عمومی
خ – توهین به اشخاص حقیقی و حقوقی
د – اطلاعات خصوصی و شخصی افراد بدون اخذ اجاره کتبی از آنان
ذ – انجام فعالیت های اقتصادی غیر قانونی از قبیل پولشویی ، تجارت هرمی و غیره .
ر – تبلیغ یا آموزش پایگاه های اطلاع رسانی غیر مجاز
ز – آموزش و ارائه هر نوع روش مقابله با مسدود سازی پایگاه های اطلاع رسانی غیر مجاز (فیلترینگ)
ژ – نشر اکاذیب و افترا
س – برقراری هر نوع پیوند که مبلغ و مروج پایگاه های اطلاع رسانی حاوی مضامین جزء های فوق الذکر باشد.
ش – هر نوع اقدام خلاف شرع یا قانونی دیگر یا مخالف ضوابط و مقررات
ماده 8- انتشار هر نوع داده ممنوع ( موضوع بند های ت و ث ماده 1 او ماده 7 این آیین نامه و بند های آن در پایگاه های اطلاع رسانی منجر به ارسال گزارش از طریق وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به کار گروه تعیین مصادیق پایگاه های غیر مجاز اینترنتی ( مرکب از وزیران فرهنگ و ارشاد اسلامی ، اطلاعات ، ارتباطات و فناوری اطلاعات و دادگستری ) به منظور مسدود سازی پایگاه اطلاع رسانی خواهد شد .

ماده 9- رسیدگی به اداره فعالیت غیر مجاز پایگاه های اطلاع رسانی ثبت شده با توجه به نوع و آثار آن به یکی از اشکال زیر حسب مورد و یا حسب شدت و ضعف آن خواهد بو د.

الف – تذکر رسمی به مسئول پایگاه های اطلاع رسانی نسبت به حذف داده یا داده های ممنوع و جبران ان مانند اصلاح یا عذر خواهی
ساز و کار لازم برای ابلاغ تذکر رسمی به این دسته پایگاه ها توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تعیین می شود .
پ - ارسال گزارش به کار گروه تعیین مصادیق پایگاه های غیر مجاز اینترنتی با تقاضای مسدود سازی پایگاه اطلاع رسانی برای مدت محدود یا تعطیل دائمی .
پ – مسئولان پایگاه های اطلاع رسانی ثبت شده که به دلیل تخلف مسدود شده اند ، می توانند رد خوسات تجدید نظر خود را برای بررسی در کار گروه یاد شده به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارائه کنند .

فصل چهارم – سایر مقررات

ماده 10- اتخاذ تصمیم نسبت به پایگاه های موضوع این آیین نامه مانع طرح شکایت علیه آنها در مراجع ذی صلاح و جبران خسارت و مجازات قانونی نمی باشد .

ماده 11- هر گونه تغییر ، اصلاح و یا الحاق و جایگزینی در این آیین نامه پس از طرح و تصویب در هیات وزیران مجاز خواهد بو د.

این مصوبه با شماره 109060/ت35741هـ در تاریخ 5/9/1385 توسط معاون اول رئیس جمهور ابلاغ شده است.

 

اظهار نظر
مشارکت در بحث
8150 | علی   |2006-12-30 16:45:18|IRAN
حالا وب سایت یه چیزی اما وبلاگها یه کم عجیبه.
8155 | ناشناس   |2006-12-30 16:57:48|IRAN
فقط یه کم؟
48176 | 00ناظر  - توجه   |2008-01-13 12:11:32|IRAN
دانشگاه ازاد را جمع کنیدوبیندازیدش دور
8152 | ناشناس   |2006-12-30 16:53:49|IRAN
اون کسی که این اطلاعیه رو تنظیم کرده یا وبلاگ نمی دونه چیه یا اینکه اطلاعیه را صادر کرده که صادر کرده باشه.
8154 | ناشناس   |2006-12-30 16:56:42|IRAN
به اطلاع کلیه ... می رساند
به اطلاعیه کلیه ... می رساند
به اطلاعیه کلیه ... می رساند
به اطلاعیه کلیه ... می رساند
هیچ جای دنیا انقدر به اطلاع کلیه دارندگان ... نمی رسانند.
8156 | روح الله انتظاری   |2006-12-30 16:59:33|IRAN
کار درست را انقدر خراب اجرا می کنند که مردم از اصل کار هم زده شوند. کنترل منطقی سایت ها یک چیزی است و فراخوان دولتی برای ثبت کلیه وب لاگ ها یک چیز دیگر.
8157 | sdfgsdf  - ssdf   |2006-12-30 17:11:39|IRAN
ای خدا چه کنیم از دست اینا!
8158 | ناشناس   |2006-12-30 17:05:13|IRAN
اگرچه یه کم مسخرست اما زیاد هم بد نمیشه. اینطوری کسی الکی فیلتر نمی شه
8276 | ناشناس   |2006-12-31 17:26:30|IRAN
یا همه فیلتر می شن
8160 | مهدی   |2006-12-30 17:08:30|IRAN
بعضی وقت ها آدم واقعا فکر می کنه نکنه عده ای عمدا نفوذ کردن تو دولت و می خوان اونو غیر منطقی نشون بدن. سیاست پدر مادر نداره زیاد هم بعید نیست.
8164 | کیا   |2006-12-30 17:15:35|IRAN
آخر توهم
8338 | بناگوش   |2007-01-01 01:14:39|IRAN
موافقم. یه عده اکس خوردن نفوذ کردن تو دولت می خوان از داخل بترکونن.
8343 | یک بابایی   |2007-01-01 02:08:35|IRAN
آخی! دولت رو می‌خوان غیرمنطقی نشون بدن. بیچاره دولت مهرورز که این همه آدم بد دورش هستن.
8163 | هدی   |2006-12-30 17:13:41|IRAN
مراجعه کردیم بسته بودند رفته بودند خونشون. یوزرنیم پسورد می خواد. مهلتش تا کی هست. اگه وبلاگمونو ثبت نکنیم چه اتفاقی می افته؟
8165 | یبلیبلیبل   |2006-12-30 17:18:16|IRAN
اگر یه کمی فکر می کردن می دیدن که به این کار احتیاجی نیست. می تونن مشخصات را از سرویس دهنده های وبلاگ و فیزیک نظری بگیرن. در ضمن ثبت نامش خیلی باید جالب باشه. نام نام خانوادگی شماره شناسنامه نام پدر شماره گواهینامه... همه فیلد ها هم باید پر شن با یک سابمیت گنده.
8209 | ناشناس   |2006-12-30 22:50:24|IRAN
چه ربطی به فیزیک داشت الله اعلم
8339 | ---   |2007-01-01 01:17:53|IRAN
مرکز فیزیک نظری محل ثبت اسم های سایت های ایرانی و دامین های دات آر هست.
8173 | سماندهی  - د   |2006-12-30 20:08:59|IRAN
این متنی که من بالای چند وبلاگ اتفاقی دیدم برای همین خواستم شما هم ببینید به نظر من حرف آقای الهام درسته بعضی ها قصد خراب کردن چهره دولت رو دارند
8233 | loknat   |2006-12-31 04:19:18|IRAN
مخالفم برادر چهره دولت به نظر من به اندازه کافی خراب هست.اخه چرا اینقدر کارناشناسی و سطحی نگری؟
8307 | رضا   |2006-12-31 23:14:22|IRAN
وقتی یک عده ای مثل شما دراین مملکت هستند معلومه چهره دولت خراب میشه. اخه شما میدونید کارناشناسی و سطحی نگری یعنی چی؟ اول یاد بگیرید بعد راجع به چهره دولت اظهار نظر کنید
8176 | امیر   |2006-12-30 20:09:08|IRAN
اصولا افرادی که دانش کمی در یک موضوع دارند از بزرگی آن دچار ترس میشوند و درصدد کنترل بر می آیند
در تاریخ ایران ابتدا در برابر رادیو مقاومت شد و سپس این مقاومت در برابر تلویزیون ویدئو ( چه بسیار افرادی که هم اکنون نیز هستند که گواه دهند ماهها بعلت ویدئو در زندان بوده اند در دهه 60) فاکس ماهواره اینترنت که همه مظاهر علم و دنیای نوین هستند

به نظر من این ناشی از فقر علمی و آشنا نبودن مسوولین با مفاهیم و اصول جوامع مدرن ناشی میشود که این عزیزان بجای مطالعه و بروزرسانی مفاهیم فکری خود همچنان در محدوده محدود ذهنی خود سیر میکنند و هرچه از آن خارج شد را با زور به آن محدوده میخواهند وارد کنند .
ابتدا پیش از این اقدام آنها را دعوت میکنم به سرنوشت برخورد با تکنولوژی در ایران دعوت میکنم که مطرح کردن آنها امروزه شبیه جک میماند! مانند زندان رفتن یا پرداخت جریمه بدلیل ویدئو یا فروش آن
ثانیا توجه آنها را به مطالعه تاریخ جلب میکنم .
8234 | loknat   |2006-12-31 13:32:20|IRAN
فکر میکنم میکروفن را فراموش کردی برادر
به هر تقدیر آنچه مسلم است چه ما بخواهیم یا نخواهیم دنیا داره حرکت میکنه و جلوی پیشرفت تکنولوژی رو هم نمیشه گرفت.
8308 | سام   |2006-12-31 23:14:19|IRAN
اخه مسو لین میدانند که یک عده ای بی جنبه هستند به همین خاطر بعضی چیز ها رو ممنوع میکنند
8318 | امیر   |2006-12-31 23:33:30|UNITED STATES
از کجا معلوم که خودشان بی جنبه نباشند
12735 | ناشناس  - مخالف   |2007-02-03 09:47:49|IRAN
بهتر نیست به جای اینکه زهر ضعیف بشه ، تن قوی بشه؟
56586 | مجتبی  - موافق   |2008-04-08 18:44:17|IRAN
اول سلام دوم فکر داشته باش سوم درست نگاه کن چهارم صحیح انتخاب کن به نام پنج تن پنجم هرگز گرفتار نا اهل و نادان و نابلد نشو حتی اگر دوست باشد! یاعلی مدد
8178 | ا  - راه حل اینترنت   |2006-12-30 20:09:16|IRAN
ضمن خسته نباشید به هیئت محترم دولت.
اصل فکر چیزی خوبی است بالاخره افراد باید در قبال عملکرد خود پاسخگو باشند و از آبرو ریزی دیگران نیز پرهیز نمایند. ولی به نظر می رسه سنگ بزرگ برداشتن علامت نزدن است! دوستان بزرگ اول شما در سطح سایت های اینترنتی اینکار را انجام دهید اگر توانستید سراغ بلاگرها هم بروید. ضمن اینکه جای سیاست های تشویقی در این مصوبه خالی است. دولت می تواند با جایزه دادن وبلاگ ها و سایت های خوب زمینه سالم سازی محیط اینترنت را فراهم سازد.
8187 | مجید   |2006-12-30 20:20:12|IRAN
هر چی در میاد از ایرانیا در میاد. یه جای دیگه اینا رو نگین می خندن بهتون. ببینید راه انداختن وبلاگ و سایت ممکنه حتی نیم ساعت هم طول نکشه. این که برای همه بخوان پروانه بگیرن یه چیز خارق العادست که فقط از چینیا بر میاد. چینی ها هم که به این کارای خارق العاده عادت دارن. ندیدین تو فیلماشون فرت فرت پرواز می کنن. ما که چینی نیستیم.
8310 | مریم   |2006-12-31 23:15:36|IRAN
معلومه که نیستیم چون از چینی ها بهتریم
8188 | رحمان  - خوب کاری کردند.   |2006-12-30 20:26:00|IRAN
دولت حق داره. بس که بعضی ها بی ظرفیت بازی در آوردن چاره ای برای دولت نذاشتن. از تصاویر خصوصی زندگی مردم و کثافت کاری های سیاسی و... من هم بودم همین کار رو می کردم.
8189 | ناشناس   |2006-12-30 20:32:49|IRAN
عزیز دل برادر
لطف فرموده اول بقیه کارهای چینی ها را شما تقلید بفرمائید بعدش برسید به اینکارها. یعنی اول قدرت تولید و صادرات را مثل چین بکنید و بعد اینکارها را .... چین وب سایتها را ثبت کرده نه وبلاگها را عزیز دل برادر. اگر فکر میکنید با اینکارها قدرت زیاد میشه بسی در اشتباهید عزیز دل برادر. چرا زور شما به این چهارتا جوان بیچاره فقط میرسه ؟ ...
8311 | مریم   |2006-12-31 23:15:32|IRAN
شما هم خودت حرف زدنت را تقلید کردی از روی یک فیلم ای بی جنبه
8191 | مهدوی   |2006-12-30 20:38:25|IRAN
نمی دانم از چه کانالی باید این حرف را زد. اگر کسی از مسئولان یا کسی که با احمدی نژاد ارتباط دارد این جا را می خواند این مطلب را به ایشان برساند. یقین دارم اطلاع ندارد چه اتفاقی افتاده. در وبلاگ خود ایشان هم پیام گذاشتم.
8192 | ناشناس   |2006-12-30 20:39:29|FRANCE
دولتا اوراد خوب آورده ای
لیک سوراخ دعا گم کرده ای!
8193 | ناشناس   |2006-12-30 20:39:47|IRAN
فقط سایت های سیاسی و خبرگزاری ها باید مشمول این فراخوان بشوند. اگرنه قانون لوث می شود. اساسا هدف از وضع قانون هم به گمانم همین بوده.
با تشکر
علی محمودی
8194 | b   |2006-12-30 20:41:34|IRAN
در مقابل سوء استفاده های فراوانی که می شود تنها را منطقی همین است. تشکر
8195 | ناشناس   |2006-12-30 20:55:45|IRAN
این سایت ها که کار نمی کنن؟!
8340 | ناشناس   |2007-01-01 01:20:25|IRAN
کار نمی کنن دیگه. اون دو نفری که مخالفت کردن با چی مخالف بودن؟
8200 | ناشناس   |2006-12-30 21:43:33|FRANCE
برید یه فکری برای بیکاری جوانها بکنید تا دیگر نیازی نباشد که برای کنترل آنها از این کارهای خنده دار بکنید
8208 | ناشناس  - از دانشگاه امام صادق- دانشج   |2006-12-30 22:48:07|IRAN
کاملا موافقم با شما. بهتر است دولت محترم بجای این کارها برود فکر اساسی بکند در دفاع از حقوق فرهنگی این کشور شیعه چون متاسفانه از این راهها فرهنگ جوانها اصلاح نمیشود. در بخش اظهار نظر خوانندگان الف در مقاله دیگری در همین سایت نوشتم ولی چون بنظرم مهم است با اجازه اینجا هم بازهم تکرار میکنم که بخاطر بی تدبیری در سیاست و ... چه بلاهای دیگری هم دارد سرازیر میشود. با استفاده از ضعف سیاست ایران در دنیا حالا این امارات متحده و قطر و شیخهای دیگر خلیج فارس دارند اسم خلیج فارس را در مراکز مهم شناخته شده دنیا میکنند خلیج عربی در حالیکه بقول آن برادر طلبه گمنام تا چندی قبل تنبان هم نداشتند که بپا کنند ولی با استفاده از صادرات به ما و پول تجار ایران که اینجا امنیت ندارند و انزوای سیاسی ایران دارند برای ما شاخ میشوند. قبلا هم میگفتند ولی چون سازمان ملل اسم خلیج فارس را قبول دارد موسسات رسمی عمل نمیکردند ولی حالا با زور پول و حرکت سیاسی غربیها دارند خیانت میکنند همین گزارش سایت بازتاب امروز را بخوانید : سازمان ملل در موارد مختلفي خواستار استفاده تنها از نام «خليج فارس» به عنوان نام جغرافيايي استاندارد اين منطقه شده است. دبيرخانه سازمان ملل در سال‌هاي 1994 و 1999 با انتشار دو بيانيه موضع خود را تثبيت كرد. استفاده از نام «خليج عرب» در هشتمين كنفرانس استانداردسازي نام‌هاي جغرافيايي سازمان ملل در آگوست و سپتامبر 2002 در برلين نيز اقدامي نادرست خوانده شد و عنوان كرد كه نام صحيح اين منطقه، «خليج فارس» است.

تصميم موزه لوور براي حذف نام «فارس» به رغم مذاكرات سنگيني است كه با هدف فرستادن تاج فرهنگي اروپا به قلب جهان عرب است.

سوابق ماجرا
اختلافات فرهنگي به وفور در تاريخ روابط فارس‌ها ـ اعراب به چشم مي‌خورد كه يكي از تازه‌ترين اين بحث‌ها، نامگذاري خليج فارس است كه مرز جغرافيايي بين سرزمين فارس‌ها و بخش بزرگي از جهان عرب است.

هرچند «خليج فارس» مدتهاست نام اين منطقه مي‌باشد، اما بسياري از كشورهاي عرب در دهه اخير با بدعتي جديد نام «خليج عرب» را براي آن به كار برده‌اند. هم‌اكنون هم‌زمان با افزايش انتقادات بين‌المللي در مورد ايران به خاطر برنامه اتمي اين كشور، به نظر مي‌رسد كشورهاي غربي بيشتري از امري حمايت مي‌كنند كه ايرانيان آن را «سوءاستفاده از فرهنگ و ميراث تاريخي» ايران مي‌دانند. تقريبا در تمامي نقشه‌‌هايي كه پيش از سال‌هاي دهه 1960 منتشر شده و در بسياري معاهدات، اسناد و نقشه‌هاي بين‌المللي اين بخش از آب‌هاي دنيا با نام «خليج فارس» مشخص شده است، نامي كه سابقه تاريخي آن را مي‌توان در اسناد جغرافيادانان يوناني پيش از ميلاد مسيح مانند «استرابو» و «پتولمي» ديد.
ما که رشته مان علوم سیاسی است و فدائی این انقلاب هستیم و خانواده ما 3 شهید داده داریم خون دل میخوریم. بنده ماه رجب گذشته در مراسم اعتکاف همه اش دعا میکردم که این دولت که منهم بهش رای دادم سرعقل بیاید
8215 | ناشناس   |2006-12-30 23:37:15|IRAN
اینجانب هم فکر میکند باید اساس کار اصلاح شود چون ما دارای ضعف سیاسی میباشیم . در خبر امروز خواندیم که جناب آقای احمدی نژاد با امیر قطر تلفنی بهمدیگه حال دادند . شيخ حمد بن خليفه آل ثاني در اين مكالمه تلفني همچنين با اشاره به روابط خوب ايران و قطر بر تقويت هر چه بيشتر مناسبات دو جانبه‌ي تاكيد كرد و افزود: تحكيم هرچه بيشتر كشورهاي منطقه زمينه‌ساز تقويت صلح و آرامش در منطقه خواهد شد.

من اگه جای رئیس جمهور بودم چند تا بد و بیراه سیاسی آبدار به این مرتیکه دروغگو که در شورای امنیت علیه ما رای داده نثار میکردم و حالا از حسن روابط حرف میزنه.
8203 | حمید شناسه   |2006-12-30 22:24:06|IRAN
متاسفانه تا زمانی که فرهنگ استفاده درست از اینترنت و سایر رسانه ها در ایران جا نیفتاده چنین اقداماتی هم ناگذیر خواهد بود اگرچه تلخ است.
8204 | Mehdi   |2006-12-30 22:24:33|IRAN
ایران یکی از معدود کشورهایی است که ناشران احتیاج به دریافت مجوز دارند.
8205 | قاسم   |2006-12-30 22:27:42|IRAN
خوب این مشکل بیکاری در ایران را حل خواهد کرد. به زودی تمام بی کاران برای کنترل محتوای اینترنت باید استخدام شوند.
8206 | ساسان   |2006-12-30 22:28:46|IRAN
در تنظیم اطلاعیه یک اشتباه کوچک رخ داده. احتمالا متن اطلاعیه سردستی تنظیم شده. منظور هیات دولت سایت های سیاسی بوده اند که مجوز می خواهند. سایت های مستهجن هم که اتوماتیک فیلتر می شوند. معقول این است که بقیه سایت ها و وبلاگ ها به مجوز نیازی ندارند. مگه این که وزارت ارشاد وقت و هزینشو داشته باشه که میلیاردها خط خضعبلات روزمره ملت در وبلاگ ها رو بخونه. اگر داره بسم الله
8216 | mahdi  - خاك عالم   |2006-12-31 00:06:38|IRAN
كم كم دارم شك ميكنم كه اين ها اصلا تحصيل كرده هستند
8217 | صمد بیگی   |2006-12-31 00:06:42|IRAN
پسرم قصد دارد برای من در آینده یک وبلاگ درست کند تا نوشته هایم را آنجا منتشر کنم. نیازی هست از الان ثبت کنم یا صبر کنم هر وقت درست شد ثبت کنم.
8231 | ناشناس   |2006-12-31 02:02:23|IRAN
نه پدرم! نیازی به ثبت نام نیست. چون تا اون موقع احتمالا وبلاگ نویسی منقرض خواهد شد.
8218 | حامد  - کلرجی من   |2006-12-31 00:14:10|IRAN
این لحنی که در این قانون بود مشکلش اینه که همه ازش فرار می کنند و هیچ انگیزه ای برای ثبت وبلاگ یا سایت خود پیدا نمی کنند. کاش حداقل این قانون وظیفه ای رو که در قبال ثبت وبلاگ یا یک سایت به عهده میگیره توضیح می داد و مشخص می کرد که ثبت وبلاگ یا سایت در این سایت ها چه فایده ای دارد.
جاری باشید...
8219 | یک وبلاگ نویس   |2006-12-31 00:59:35|IRAN
دوستان فرض کنند....
بعد از مدتی هر وبلاگی که فیلتر می شه
صاحبش باید بره دادگاه مفاسد
و مثلا 50000 تومان بده
باز بگید در این دولت نفوذی هست و از
این حرفها
دارند کار اقتصادی می کنند
مثل ویدئو مثل ماهواره
و هر کاری باید هزینه خودش را در
آورد.
8220 | احد اسدی  - مقابله   |2006-12-31 00:15:02|IRAN
با سلام بنده کاملا موافق هستم.
دلیلش هم روشن است موساد و سیا با بیش از بیست هزار نفر و مخالفان نظام خارج و داخل نشین یبا ششصد هزار سایت مغز جوانان ما را با شگرد های گوناگون شستشو می دهند و مخصوصا منافقین هر ثانیه چند سایت قلابی دایر کرده و به دروغ پردازی مشغولند.
کشور مانند ایران ما که اماج همه نوع تهدید ها از همه گونه قرار دارد باید سایت ها و حتی دیگر مسایل را کنترل کند.
ضمنا مخالفان باید بدانند اگر شما واقعا در نوشته هاییتان حقیقت و حتی نظر مخالف هم بنویسید ازاد هستید ولی به قول معروف:
انکه حساب پاک است از محاسبه چه باک است
8227 | ناشناس   |2006-12-31 00:59:25|IRAN
وضع قوانینی که اجرا نخواهند شد جز آماده کردن زمینه برای سبک کردن قانون معنای دیگری ندارد.
8228 | بیکار  - چی میگی بابا   |2006-12-31 01:13:31|IRAN
اصلا اگه مجوز لازم باشه همین الان به مسئول همین جا گیر میدن که تو سایتت حرفهای سیاسی زده شد
حالا اولش اینهمه شرط گذاشتن اگه فردا مشخصات ادم رو هم داشته باشن حتما مالیات و عوارض ... اینا رو هم میخواند
از قدیم گفتن به سری که درد نمیکنه دستمال نمیبندن
8248 | مهرداد  - بی طرف   |2006-12-31 13:37:29|IRAN
( پادشاهی فرزندش را فرمود: ای فرزند اگر می خواهی بر مردمت حکومت کنی باید آنها را 1. گرسنه و 2. بی سواد نگه داری) . ..
8250 | آقا دکارت   |2006-12-31 10:58:46|IRAN
من ثبت نام نمی کنم ، پس نیستم ؟
8254 | محمد امین   |2006-12-31 13:37:50|IRAN
من فکر می کنم این ها که اینها نوشتن عملا از وبلاگ و سایت بی اطلاع باشند شاید اگه از دولت تعریف بشه هرگز فیلتر نشی اگر روزنه های نفس یک جامعه ببندی مطمن باشین همه اینها زیرزمینی می شه و همه افراد رو به خبرگذاریهای خارجی میارن و این باعث می شه دولت از این نقد نشدن نابود بشه
8257 | یه وبلاگ نویس   |2006-12-31 13:38:14|IRAN
نمیدونم تو این مملکت چرا کارا رو بدون کارشناسی انجام میدن...یادمه یه بار شهرداری یه همایش وبلاگ نویسی راه انداخته بود...جالب بود...انتخاب وبلاگهای برتر فقط به خاطر شکل قالب و آهنگشون بود...درحالیکه وبلاگی خوبه که هم مطالبش خوب باشه هم سبک باشه و راحت بالا بیاد...از اون بدتر هم این بود که مسئولاش نمیدونستن فرق وبلاگ با سایت چیه...کلی براشون توضیح دادیم تا توجیه شدن... فکر کنم این قانون رو هم همچین آدمایی نوشتن...یعنی آدمایی که اصولا سر از وبلاگ و وبلاگ نویسی و...در نمیارن...فقط یه چیزایی شنیدن...بعد دچار توهم شدن که خطرناکه...واقعا قانون خنده دار و مسخره ایه...توصیه میکنم برای دادن چنین قانونهایی از چندتا آدمی که از این چیزا سردربیارن هم کمک بگیرن
8301 | محمود   |2006-12-31 23:15:27|IRAN
با حالی وب همین آزادی بیانشه. حال باید خواننده عاقل باشه که بین مطلب دروغ و راست رو تشخیص بده
8306 | حسين شهيدي  - تشکر   |2006-12-31 23:14:22|IRAN
بسم الله الرحمن الرحيم-سلام عليکم-احسنت-به نظر من که کار بسيار عالي ايه به دلايل متعدد...
8313 | زمزم  - re: تشکر   |2006-12-31 23:18:41|IRAN
به نظر من که کار بسيار عالي ايه به دلايل متعدد...خسته نباشید! این هم از سنخ "کارشناسی شده، گیر ندین" های دولت است.
8341 | ناشناس   |2007-01-01 01:22:23|IRAN
درست مثل کارای کارشناسی مجلس
lol
8319 | وحید   |2006-12-31 23:39:07|IRAN
آقا این سایتو که نمی رفت توش. لاقل مهلت ثبت نامو تمدید کنین ما که علاف نیستیم همش چک کنیم ببینیم که باز می شه.
8322 | pasargad   |2007-01-01 00:13:03|IRAN
اگه کسی پارتی داره بیاد به من کمک کنه من وبلاگم رو ثبت کنم وگر نه اگه ثبت نکنم میمیرم لعنت بر هرچه نادان و ابله
8324 | نیما   |2007-01-01 00:16:57|IRAN
مسخره بازی.
8328 | ناشناس   |2007-01-01 00:51:02|IRAN
به اطلاع تمامی چیزها اعم از جان دار و غیر جاندار می رساند از فردا اینها الزامی است:

- کلیه افراد باید پیچ دو سو را با پیچ گشتی 4 سو ببندند

- با کفش سیاه به هیچ وجه جوراب سفید نپوشند.

- وبلاگ خود را ثبت کنند

- ساعت خود را به هیچ وجه به دست راست نبندند

- روزی 3 بار دور خود بچرخند تا حد سرگیجه!
- هر هنری به طور عمومی و به طور اخص سینما برای شستشوی مغزی است. دوستان توجه داشته باشند که شستشوی مغزی با شستشوی دست ها و موها کمی فرق دارد البته: بنابر این کلا همه چی بد است . حتی همین فیلم هامون خودمان که زدیم لت و پارش کردیم . چه حالی هم داد!

و این لیست حالا حالا ها ادامه دارد! تاریخ به طرز وحشتناکی عبرت آمیز است!

وقتی گشنه باشی دیگر آزادی بیان حالی ات نمی شود! وقتی گشنه باشی آزادی اندیشه آزادی بیان آزادی ابراز عقیده آزادی کوفت و آزادی زهرمار برایت بی معنی می شود ...
8335 | محسن   |2007-01-01 01:03:30|IRAN
هامون چی بود جریانش/
8331 | امیر   |2007-01-01 00:55:41|IRAN
ماشالله به این دولت خدمت رسان خیابونارو کی دیوارکشی میکنن [...]
8332 | خلیل   |2007-01-01 00:58:52|IRAN
خیلی هم خوب کردن. همه چیز حساب کتاب داره. آن را که حساب پاک است از یک ثبت نام کوچولو چه باک است.
8334 | ناشناس   |2007-01-01 01:02:49|IRAN
یک میلیارد آدم این کارو قبول کردن و مثل آدم سایتاشونو ثبت کردن حالا تو ایران چرا ملت بامبول در میان خدا میداند. خوبه قبلا تجریه شده است.
8344 | یک بابایی   |2007-01-01 02:16:37|IRAN
ثبت domain که در دنیا متداول است با جمع‌آوری‌ دولتی اطلاعات مربوط به صاحب سایت و مجبورکردنش به پیروی از قوانین من در آوری زمین تا آسمان فرق دارد.
8337 | سید   |2007-01-01 01:11:26|IRAN
دولت نباید آتو دست بدخواهان و فرصت طلبان بدهد. بابا یه خورده عقل هم خوب چیزیه
8366 | یاسر   |2007-01-01 10:02:42|IRAN
هدف آیین نامه ای که هیئت دولت تصویب کرده هم وبلاگها بوده و هم سایته .در آیین نامه به طور مشخص از "وبلاگ" نام آورده شده است
8369 | حمید   |2007-01-01 10:09:04|IRAN
من که عمرا ثبت کنم.
هر کار می خوان بکنن، بکنن...
8379 | ناشناس   |2007-01-01 11:24:54|IRAN
كمي تا قسمتي خفقان وبقولي بفغرمائيد بميريد!؟
8394 | ali   |2007-01-01 12:01:38|IRAN
حالا چين يه كاري كرد ما هم بايد همون كارو بكنيم؟
8397 | ناشناس  - irannews.org   |2007-01-01 12:19:36|IRAN
بسچاره ايران نيوز هيچي نشده فيلتر شد
8455 | --------------------  - قالب کپی شده   |2007-01-01 14:47:50|IRAN
خواستم بگم قالب سایت ساماندهی از سایت زیر کپی شده:

http://www.checkm8.com
8609 | محمد   |2007-01-02 11:49:07|IRAN
به نظرم مسخره تر و مزخرفتر از اين طرح نميشد ارائه داد. مگه اينهمه سايت توي دنيا وجود داره همه اطلاعاتشون رو گذاشتن رو دايره كه وبلاگرهها كه خط مشي كاملا مشخصي دارند و وبلاگ يك كلمه تعريف شده است اين كار رو بكنند.
وبلاگ محيطي است مجازي اگر قرار بود حقيقي بشه چه نيازي به اين كار بود
ميرفتيم وسط ميدون عقايد و حرفها مون رو جار ميزديم
8715 | علی  - والله نمی دونم اصلا چی باید   |2007-01-03 11:40:12|IRAN
بگم خوبه؟ واسه چی بگم؟! بگم بده... واسه چی بگم؟! فکر کنم کارهای بهتر از این میشد انجام داد... من خودم سایت دارم ولی تنها به یک خاطر ثبت نمیکنم و اونم اینه که ممکنه فردا بیان برای سایت هم مالیات و عوارض بزارن! تو ایران همچین چیزایی بعید نیست... وقتی به نوشته های تابلو های فلکسی مغازه ها گیر بدن....خوب به این هم گیر میدن دیگه... اصولا اینطور قوانین از طرفی خوبه و از طرفی بد... بد به این جهته که فردا پس فردا ممکنه از این اطلاعات سوئ استفاده بشه(همون قضیه عوارض) همچنین سایتها یه چیزی دیگه به وبلاگ چرا گیر دادن اون هم از نوع سه پیچ؟ سایت اگه فیلتر بشه آدرس دیگه در دسترس نخواهد بود... ولی هی بیا و وبلاگ فیلتر کن... شما فکر میکننین تمومی داره... تا یکی فیلتر بشه 10 تا دیگه میتونه باز شه.... (نفس قانون یه ذره همچین بفهمی نفهمی به نظرم اشکال داره و اگه منظور آقایان از این کار کنترله! فکر نمیکنم اینطوری بشه کنترل کرد و اگر هم که نیتشان خیره! ایشالله که موفق باشن)
8877 | YEK IRANI  - DOOR AZ VATAN   |2007-01-04 10:39:20|IRAN
MAGE MISHE BE ZOOR MARDOMO VADAAR BE EHTERAM GOZASHTAN BE NEZAM,ENGHELAB,EMAAM,SHOHADA RAHBARI,BOZORGANE DIN VA KOLIYEYE OSOOL KARD,PAS CHERA DAR GHORAN GOFTE SHODE EJBARI BARAYE DIN NIST?
GHEYR AZ IN AST KE SHOMA BAYAD BA RAFTARE KHODETOON VA AMALKARDETOON ZIBAYIHA RO NESHOON BEDIN?GHEYR AZINE KE MOSHK AAN AST KE KHOD BEBOOYAD?
GHEYR AZ INE KE JAVANAANE MA KHODESHOON OONGHADR AGHL O SHOUR DARAND KE SERE RO AZ NASERE TASHKHIS BEDAHAND?CHERA BE DONBALE RAAH HAYE MIYAANBOR HASTID?CHERA BA ANJAAME HAREKAT HAYE NAPOKHTE VA NASANJIDE,TA IN HAD BA ABEROOYE NEZAM,ENGHELAB VA HATTA DIN BAZI MIKONID?
CHERA EJAZE MIDIN BA IN TANBALIYE SHOMA DAR TARVIJE AMALIYE ARZESH HA VA NA TARVIJE EJBARIYE ARZESH HA,HAME NESBAT BE ARZESH HAYE ENGHELAB,NAME EMAM,NAME RAHBAR VA KOLIYEYE OSOOL BAD BIN SHAVAND?CHERA HEYFETAN MIAYAD KE AZ CHAND KARSHENASE KHEBRE KE HALA MOMKEN AST GERAYESHE SIYASIYESHAN BA SHOMA TAFAVOT KONAD,MASHVERAT KONID?CHERA?CHERA?CHERA?SHOHADA,HAZRATE EMAM,ENGHELAABE ESLAMI,MAGHAME MOAZAME RAHBARI,DINE MOBINJE ESLAAM,BOZORGAANE DINI,KEY VA KOJA EHTIYAJI BE IN ZEDE TABLIGH HAYE SHOMA DARAND?...
OMIDVARAM KE KAMI GOOSH KONID,KAMI TAFAKOR KONID,BE ARVAHE TAYEBEYE TAK BE TAKE SHOHADAAYE AZAL TA ABAAD SOGAND MIKHORAM KE INHA KALAAME BOGHZ ALOODE YEK BADKHAHE ESLAM O ENGHELAAB NIST,BALKE FAGHAT O FAGHAT DARDE DELE YEK DOOSTDARE ETELYE NAME IRAN VA TARVIJE SAHIIHE ARZESH HAYE ESLAM O ENGHELAAB AST,HAMAAN ARZESH HAYI KE BARAYESHAN AN HAMEEEE.... BARGE GOL PAR PAR SHOD,
AKHAR RAVESHE BARKHORDE KODAM YEK AZ OLGOOHAYE MA BA MOKHALEFIN INGOONE BOODE AST?AZ SADRE ESLAM,HAZRATE RASOOL VA HAZRATE AMIR DOROODE KHODA BAR AAN HA TA MOASERE MAA,HAZRATE EMAAM,AGHAYAAN BEHESHTI,MOTAHARI,BAHONAR,CHAMRAN,VA DIGARE AHLE ELM VA HAMCHENIN SHAGHAYEGH HAYE POR EFTEKHAAR,HAJ MEHDI BAKERI,HAJ EBRAHIME HEMMAT,MOHAMMADE BOROOJERDI,KHARRAZI,VA VA VA...
KODAM YEK CHENIN RAVESHE MONFAELANEYI DASHTAND,
BARADARAN,AZIZAN,MAGAR MOLAYEMAAN NEMIGOOYAD YEK SAAT FEKR BEHTAR AZ SAATHA VA SAAT H EBADAT AST?CHERA CHENIN GHANOONI RA TASVIB MIKONID KE POSHTVANEYE ANDISHEYE AMIGH NADAARAD?
.
.
.
.KHODAVAND TOFIGH DAHAD KE SHIEYE VAGHEIYE MORTAZA ALI SHAVIM VA KARHAYEMAN BOOYE ANDISHE BEGIRD...
.
.
.
8880 | ناشناس   |2007-01-04 10:32:13|IRAN
از فردا :
رفتن به سایتهای مذهبی بدون وضو ممنوع !
نوشتن در مورد مایکل جکسون ممنوع ! چون ما می ترسیم هوادار مایکل بشن !

آدرستون هم داریم پدرتون هم در میاریم !

لایحه جدید : در بالای سایتها می باست نوشته شود : انرژی هسته ای حق مسلم ماست

---------------------------------

بابا این چه مسخره بازیه !
8913 | امین  - یک کمی دقیق تر   |2007-01-04 18:01:13|IRAN
با عرض سلام،یه مطلبی بود که می خواستم خدمتتون عرض کنم،تو یه سایتی (یک پزشک) سرور این دو تا سایتی رو که می خوان به وبلاگا سامان بدن رو پیدا کرده بودن اونی که پسوندش ir بود سرورش تو آمریکاس و اون یکی هم سرورش تو چینه ،حالا وارد کردن اطلاعات شخصی مثل شماره قباله ازدواج باباتون ! (نمونه بارز اطلاعات محرمانه) تو یه سایت شیطان بزرگي ! عاقلانست به نظرتون؟
9309 | بماند  - بماند   |2007-01-07 22:59:48|IRAN
حالا بماند که این پیشنهاد از طرف کی بوده ، پیشنهاد CIA بوده یا سرویسهای اطلاعاتی چین ...

بماند...
9808 | مهبد  - قطع کامل شجره خبیثه اینترنت   |2007-01-10 16:39:08|IRAN
آقا جان من یک پیشنهاد بهتری دارم که منابع مالی مملکت رو هم هدر نمی ده، به نظر من از اساس این شجره خبیثه اینترنت رو که عامل اطلاع رسانی غیر حکومتی به مردم خداجوی ایرانه قطع کنن. این کار دیگه روزه شک دار هم نیست که خیلی ها ممکنه از اساس به این دستور العمل توجه هم نکنن و از خلال ثبت خاطرات روزانه شون در سامانه وزارت ارشاد خدای نکرده ممکنه جسارتی افشاگری ای چیزی برای کل نظام مشکل ایجاد کنه... قطع کن آقا برو، چرا لقمه رو دور سرت می چرخونی...
9845 | میلاد  - باید با مقامات و دولتمردان   |2007-01-10 17:32:13|IRAN
به نظر من قدرت سالم و فرهنگ سالم نیازی به محدود کردن بقیه فرهنگ ها و قدرتها نداره و اگه واقعا سالم باشه خودش پیشرفت میکنه و مردم ازش حمایت میکنند
نه تنها مردم ایران بلکه کل مردم دنیا - محدود کردن مردم هم جز عقب ماندگی فرهنگی برای کشور بار دیگری نخواهد داشت - باید اجازه بدهید مردم فرهنگ درست خود را رواج دهند و از فرهنگ های درست تر الگو بگیرند _ این دولت مرد های عزیز ما مردم را خنگ و نفهم حساب نکنند لطفا و از این بابت مطمعن باشند که هر فرد و خوانواده ای توان انتخاب راه درست و درست تر از انتخاب آنها را دارا میباشد
10923 | m.f   |2007-01-21 08:50:25|IRAN
این کار هم خوبه و هم بد ... خوبه چون تو سایتها و بلاگ ها هر چرند و پرندی ننویسند و تحویل مردم بدن و کلی وقت او نارو بگیرن
بدیش هم به این خاطر که برای نویسندگان سایت ها و بلاگ ها ممکن وقت گیر باشه یا شاید بعد کلی زحمت اونا رو فیلتر کنن در ضمن معلوم نیست عاقبت این کار چی میشه...
12665 | حامد احمدي  - تقا ضاي كمك   |2007-02-02 17:42:41|GERMANY
من در حال تهيه گزارشي در رابطه با وبلاگ نويسي در ايران هستم بمنظور كمك به اينجانب به آدرسhttp://menemal.persianblog.comمراجعه كنيد
منتظرتان هستم
13148 | ناشناس   |2007-02-05 18:08:33|IRAN
اين طرح فقط يك ثبت ساده است اگه ريگي توي كفشتون نباشه اصلا لازم نيست كه دلخور بشين يا از چيزي بترسين دوستان من
25781 | ناشناس   |2007-05-15 12:43:56|IRAN
وبلاگ من روانشناسیه و اصلا سیاسی و مذهبی نیست . هیچ دلیلی نداره اما فیلترش کردن . به کجا باید مراجعه کنم ؟ وبلاگ راز شاد زیستن www.hansa.blogfa.com
50412 | ناشناس   |2008-02-09 19:11:41|IRAN
با سلام بهتر است مخالفین و موافقین با دلیل واستدلال منطقی نظرات خودرا بگویندباید توجه کنیم قانون بد بهتر از بی قانونی است
64049 | ناشناس   |2008-05-19 18:23:27|IRAN
بد نیست
مشارکت در بحث
نام:
ایمیل:
 
عنوان:

نظراتی که به پیشرفت و تعمیق بحث کمک می کنند در مدت کوتاهی پس از دریافت به نظر دیگر بینندگان می رسد.
- نظرات حاوی الفاظ سبک یا هرگونه توهین، افترا، کنایه یا تحقیر نسبت به دیگران منعکس نمی ‏شوند.
- از برجسته و رنگی کردن بدون دلیل کلمات و کاربرد بیش از یک علامت تعجب یا سوال بپرهیزید.

کد آنتی اسپم نمایش داده شده در عکس را وارد کنید.

3.26 Copyright (C) 2008 Compojoom.com / Copyright (C) 2007 Alain Georgette / Copyright (C) 2006 Frantisek Hliva. All rights reserved."