Javascript must be enabled in your browser to use this page.
Please enable Javascript under your Tools menu in your browser.
Once javascript is enabled Click here to go back to الف
 

 

صفحه اصلی     معرفی     WAP      پیوندهای الف    آرشیو     ارسال مطلب

تبلیغات

 کد مطلب: 4704, P.View: 15823
شیطنت بی بی سی در انعکاس مراسم عزاداری حسینی چاپ ارسال به رفقا


(43 توصیه)

            بخش خبری الف   
۱۲ بهمن ۱۳۸۵
بنگاه خبرپراکنی بریتانیا در انعکاس گزارش های تصویری از مراسم عاشورا، به شکل شیطنت آمیزی شیعیان را عده ای بی منطق و خونریز به تصویر کشید.
به گزارش الف، صفحه عربی تارنمای بی بی سی، در روزهای عزاداری حسینی از بینندگان خود برای مشاهده گزارش های تصویری از مراسم عزاداری شیعیان دعوت کرد، اما در صفحات خود صرفا تصاویری از مراسم قمه زنی را به نمایش در آورد.
 
 Image
 
تلاش بی بی سی برای نشان دادن چهره ای خشن و بی منطق از عزاداری حسینی و بدون کمترین اشاره ای به عزاداری های معنوی و مرسوم اکثریت مطلق شیعیان، بخشی از ترفند غرب برای ایجاد اختلاف و درگیری بین مسلمانان و نشان دادن تصویری منفی از اسلام تلقی می شود.
 
بنگاه سخن پراکنی بریتانیا که تلاش بسیاری دارد تا خود را رسانه ای مبادی آداب و دارای استانداردهای بالای اخلاقی نشان دهد، معمولا با روش های موذیانه و غیر مستقیم به تخریب و پیگیری اهداف خود می پردازد.
 
 
 
اظهار نظر
مشارکت در بحث
12564 | هاشم عزتی   |2007-02-01 18:39:42|IRAN
بی بی سی و فردا و مقلدان داخلی آنها سعی بسیار دارند خود را به اصطلاح حرفه ای نشان دهند اما چه می شود کرد که همیشه دم خروس کینه و نفرتشان نسبت به ایران و اسلام را از لابه لای لفظ پردازی ها و بی طرفی نماییهاشان پیداست. این یک نمونه است. نکته جالی دیگر اینکه بی بی سی فارسی جرات چنین کاری را ندارد و بی بی سی فقط به تیره کردن تصویر ایران در دیگر سرویس ها مشغول است. مشابه چنین رفتاری در سرویس های دیگر را قبلا برایتان میل کرده بودم که متاسفانه ترتیب اثر نداده بودید.
12574 | محمد صباغ   |2007-02-01 21:36:15|IRAN
جناب آقاي عزتي
همانطور كه مي دانيد بي بي سي وظيفه اي جز كمك به منافع بريتانيا و تقويت سياست خارجي كفتار پير ندارد. اما فكر كنيد كه عمل چند نفر نادان كه عشق به امام را با انجام عمل خلاف شرع و فاسد قمه زني بيان ميكنند چقدر به مزدوران بي بي سي كمك كرده است؟ چه خون دلي خورده اند علماي ما از دست اين جاهلان گمراه؟ وظيفه همه عاشقان حسين است كه اوهام و خرافه و بد كرداري را از مراسم مقدس عزاداري بزدايند.
100881 | علی   |2009-01-21 11:51:23|IRAN
شماکه فتوای علمای بزرگ رانمیدانی حرف نزن
101115 | جلالی   |2009-01-23 21:22:02|IRAN
سگ اصالتا نجس است حال به دنبال تطهیرکردن آن هستید؟وقتی گردانندگان بخش فارسی آن ازشروع تاسیس آن تاکنون همه بهایی بوده ومی باشند،همانهایی که جرات رویارویی واظهارنظرعمومی ندارندفقط باشیطنت وشیطنت کاری سروکاردارند.بگزاریدهرچه دل تنگشان می خواهدبگویند.یزیدباچندهزارنفر امام حسین (ع) با72نفرجنگیدند.اکنون جایگاه امام حسین(ع)ویزیدرادرمیان مردم مسلمان وغیرمسلمان ببینیدوقضاوت کنید.
12575 | به انديش   |2007-02-01 21:38:59|IRAN
کاري به اصل خبر ندارم ، ولي در اين مورد بخصوص نبايد از عبارت "اکثريت مطلق" استفاد کنيد چون وقتي حتي يک نفر را هم ميخواهيد مستثني کنيد ، ديگر اطلاق مورد پيدا نميکند بلکه بايد از عبارت "قريب به يقين " استفاده کنيد ،
12579 | ناشناس   |2007-02-01 23:11:47|IRAN
آقا اگر اينكار غلط است يكي از مجتهدين طراز اول جسارت بخرج داده و بر حرام بودن عمل فتوي دهند.جاييكه آبروي اسلام درخطر ومسلمين ازاين عمل دانسته يا ندانسته عاشقان ابا عبدال..مورد تحقير قرار ميگيرند سكوت علما تا كي ؟
13604 | جدیدی  - تازه   |2007-02-08 01:59:22|GERMANY
آقای ناشناس
چند سال قبل رهبر انقلاب که یکی از مراجع
بزرگ هستند فتوا دادند که قمه زنی چه در
خفا یا ظاهر حرام است
68158 | باران  - ناشناس   |2008-06-17 10:53:43|IRAN
آقاياخانم ناشناس
علما ومجتهدين چندباربايد بگن كه ضرر رساند به بدن گناه دارد مگر به كرات اين فتوا را نشنيده ايد آنها ايي كه اين عمل را انجام مي دهند 100درصد شنيده اند ولي خود را به نشنيدن زده اند
95210 | جواد چگینی  - علما این کار را کرده اند   |2008-12-08 13:26:44|IRAN
خیلی از علما این کار را کرده اند اما متاسفانه بعضی از کسانی که دارای افق دید محدودی هستند این کار علما را بر بی سوادی و ترسو بودن حمل میکنند و خود را مقدس تر از علما میدانند و البته از صدر اسلام اینگونه بوده و تا ظهور آقا نیز اینچنین خواهد بود ولی این دلیل نمیشود که ما به وظیفه خود که روشنگری دیگران است دست بکشیم
12586 | ناشناس   |2007-02-01 23:54:05|IRAN
خوب می خواهید قمه نزنید تا عکستونا نزنند
12642 | ناشناس   |2007-02-02 12:55:32|IRAN
چند درصد از ما روز محرم چنين صحنه‌هائي ديده است كه گزارش تصويري بي بي سي صرفا به اين تصاوير گزينش شده كه معلوم نيست هم مال امسال باشد بسنده كرده است .
12588 | علی   |2007-02-02 00:07:58|IRAN
گر آینه شکل تو بنمود راست خود شکن آینه شکستن خطاست چرا بزرگان سکوت میکنند و با قاطعیت در مقابل ترویج خرافات و چنین اعمال غیر اسلامی نمی ایستند؟
12589 | ناصر  - انوری   |2007-02-02 00:00:38|SWEDEN
با این تصاویر وانچه خودمان میبینیم مگر جز این برداشت دیگری هم میتوان کرد.
12620 | هادی   |2007-02-02 10:10:33|IRAN
آق ناصر . بین دیدن اتفاقاتی که به ندرت می شود دید و هر برداشتی که از آن می کنید و آنها را پیدا کردن و دست گرفتن و منتشر کردن آنها در ابعاد میلیونی و دعوت مردم به دیدن آنها زمین تا آسمان فاصله است.
106588 | ناشناس   |2009-02-28 00:58:42|IRAN
سلام
آقا اینا همش متل و داستانه.
95224 | جواد   |2008-12-08 14:11:41|IRAN
عزیزم توی این دوره زمونه دیگه آدم نمیتونه به چشماش و اون چیزی که میبینه اطمینان کنه
12599 | مهدی  - م   |2007-02-02 09:54:36|IRAN
این شیطنت نیست. این برجسته سازی است و در تمام رسانه ها از جمله رسانه های خودمان هم وجود دارد. قمه زن ها ملاک مردم شیعی نیستند اما معرف آنها هستند.
12619 | هادی   |2007-02-02 10:08:12|IRAN
خوب آق مهدی. این همه چیز برای برجسته کردن. چرا این ها گیر دادند به این مورد. معلوم است که هدف دارند. رسانه های خودمان بدون نشان دادن قمه زنی، محرم را منعکس نمی کنند؟
12643 | ناشناس   |2007-02-02 12:56:56|IRAN
برجسته سازي نام همان حقه‌بازي است ؟
آيا مفهوم عاشورا و عزاداري صرفا قمه زني‌است ؟

اين يعني دروغ و جعل ... نه برجسته سازي .
12722 | ناشناس   |2007-02-03 14:04:56|IRAN
به قول دکتر شریعتی وقتی به واقعه عاشورا بصورت مجزا و بدون در نظر گرفتن تاریخ نگته کنیم میشود یک واقعه غم انگیز و فقط باید بر آن گریست که هر دو کار را در حال حاضر داریم انجام میدهیم؟پس چه میشود پیام امام حسین ؟واقعا" امام حسین شهادت را با آگاهی تمام پذیرفت که امروز عده ای به خیابان بریزند و علم بدست گیرند و خاک بر سرریزندو قمه به سرزنند (حتی به صورت نمایش).
هرکس آگاه تر است مسئول تر است و مسئولتراز حسین کیست؟
آیا اگر این خرافات را مسیحیان در مورد مسیح انجام میدادند برداشت شما از این اعمال چه بود ؟ چرا باید بعد از گذشت این همه سال آقایان به یادشان بیفتد که این کارها را انجام ندهید؟
شهادت حسین اعتراض سرخی بود بر حاکمیت سیاه دورانش پس بایید با خرافات پیام حسین را پایمال نکنید...
12804 | ناشناس   |2007-02-04 00:31:45|IRAN
این مسئله از فروع فقهی است بحث غیر متخصص فایده چندانی ندارد . اضافه بر این که فقها با کبرای کلی تکلیف رامعلوم کرده اند . اگر وهن مذهب که یک عنوان کلی است محرز شود حکم حرمت میاید والا صرف اینکه خواننده ای این کار را خرافه بنامد کاری از پیش نمیبرد چه اینکه در مقابل هم خواهند گفت : ما شاهد کرامات زیادی در این کار بوده ایم مثلا تا به حال کسی از این کار آسیبی وبیماری مبتلا نشده و.... پس نباید ساحت بحث علمی را به اینگونه سخنان آلود . اما در مورد وهن : آیا واقعا این کار وهن مذهب است ؟ اینجا سئوالی هست : اگر شما نتوانید با تبلیغات اهداف یک عمل را بیان کنید و مقهور تبلیغات طرف مقابل شوید این درست است که صورت مسئله را پاک کرده فریاد حرمت و عدم جواز براورید ؟ در ثانی چرا شما دست پیش نمیگیرید و تصاویر شیشه خردهایی که مسیحیان هر ساله در سالروز کشته شدن مسیح (؟!) بر پای خود وارد آورده در تمام خیابان خون به راه میاندازند را علم نمیکنید تا دین مسیحیت را طرفدار خشونت معرفی کنید ؟ این کم آوردن نیست ؟ در هر صورت واقعا وهن بودن قمه زنی محرز نیست تا فقها تصریح به عدم جواز آن کنند .
12968 | ناشناس   |2007-02-04 14:36:11|IRAN
ببین اون فیلم شعله است که بسنتی رو شیشه راه میرفت و میرقصید
12965 | ناشناس   |2007-02-04 14:21:40|IRAN
خدا وکیلی خودت فهمیدی چی نوشتی ؟
12998 | ناشناس   |2007-02-04 19:34:26|IRAN
به نظرم آقایانی که می خواهند با تمسخر استدلال جالب دوستمان را درباره مسئله قمه زنی و اعمال مشابهی که مسیحیان انجام می دهند را پاسخ دهند از این مسائل اصلا اطلاعی ندارند و به دلیل ضعف منطق اینگونه واکنش نشان می دهند.بهتر است وقتی در مورد مسئله ای مطالعه نداریم نظری ندهیم.
68938 | هاشم ص   |2008-06-24 19:42:19|IRAN
بیبینید همه قبول دارید که سید الشهدا برای هدفی شهید شد که واقعا هدف بزرگی بود (ایستادن جلوی ظلم)درسته . پس ما هم باید یه طوری عمل کنیم که اگر کسی ما رو در حال عذاداری اون حضرت میبینه انقدر باشکوه باشه که بخواد بدونه ما واسه ی کی این قدر باشکوه عذاداری میکنیم یعنی بتونیم براش جاذبه درست کنیم اما همه میدونیم که انسان با دیدن خون به طور نا خود اگاه حالش بد میشه یعنی دافعه درسته. حالا خدمون تصمیم بگیریم؟
13003 | ناشناس   |2007-02-04 23:05:21|IRAN
من هم موافقم در مورد مسائل فنی باید اهل فن نظر بدهند
13023 | ناصر   |2007-02-05 08:22:33|IRAN
چرا شما دست پیش نمیگیرید و تصاویر شیشه خردهایی که مسیحیان هر ساله در سالروز کشته شدن مسیح (؟!) بر پای خود وارد آورده در تمام خیابان خون به راه میاندازند را علم نمیکنید
13045 | باقر   |2007-02-05 08:20:40|IRAN
چرا نمي گويند اصل اين مراسم از برخي فرقه هاي مسيحي وارد اسلام شده است؟
13087 | ترانه   |2007-02-05 12:27:54|IRAN
من خودم عکس هایی دیدم که مادری به سر فرزند 6 ماهه خود قمه زده بود. این پیام عاشوراست؟ امام حسین این فرم عزاداری را می پسندد؟ تا کی ندانم کاری گروهی بی اطلاع و خرافاتی اسلام و مسلمین را به نابودی بکشاند؟
13161 | مهدی یوسفی   |2007-02-05 23:11:36|IRAN
به نظر من باید از اینکار جلوگیری شود
13173 | ناشناس   |2007-02-05 23:10:43|IRAN
اینکه این مراسم وارداتی آنهم از برخی فرقه های مسیحیت باشد صرفا ادعایی است که تا مستند به دلیل و مدرک نباشد نمی تواند مورد استدلال قرار گیرد و باز اینکه مادری چه نحوه عملکردی دارد برای اصل موضوع تفاوتی ایجاد نمیکند چون بحث ما در اصل بحث قمه زنی است نه شکل اجرای آن . آیا اسلام آنقدر سست بنیان است که با یک عملکرد به نابودی کشیده میشود ؟
اگر استدلال دوستمان را به دقت مطالعه کنید معلوم میشود که خرافه خواندن یک عمل نمیتواند مستند برای حکم فقهی باشد . این که فلان شکل عزاداری راامام علیه السلام می پسندند یا نه آیا نباید از روی معیار و قاعده باشد ؟ وگرنه ممکن است کسی بگوید ایشان سینه زنی و زنجیر زنی را هم نمی پسندند . پس معلوم میشود که برای تشخیص درست از نادرست معیاری لازم است و آنهم نیست جز نظر دین شناس و فقیه که فکر نمی کنم هیچ یک از دوستان مدعی چنین مقامی باشند .
13204 | داوود   |2007-02-06 09:02:25|IRAN
به نظرم آقایان بهتر است مانند این دوست ناشناسمان با منطق جواب دهند و از حرفهای بی سند پرهیز نمایند تا نظرات فنی و از روی مطالعه باشد و بیهوده و بی دلیل با مسئله ای مخالفت یا موافقت ننمایند.
13226 | ن  - خرافات   |2007-02-06 08:51:56|IRAN
حرف حق تلخ است.تلختر است وقتي از دهان دشمنان در آيد
13301 | طلبه   |2007-02-06 13:04:51|IRAN
]از آقایی که حرف دشمنان را حق میشمارد سئوال میکنم : چه ملاکی برای تشخیص حق و باطل دارید ؟ آنچه تلخ است گفتار بی دلیل است و تلختر اعتماد به هیچ و پوچ .
13436 | ت   |2007-02-07 08:40:44|IRAN
آقاي طلبه .مانند قوم بني اسراييل نباشيد که معجزات حضرت موسي را با چشم مي ديدند و ايمان نميآ وردند و هميشه بها نه هايي براي اين کارشان داشتند.تا نباشد چيز کي مردم نگويند چيزها !؟
13534 | طلبه   |2007-02-07 14:40:37|IRAN
آنکه به دنبال استدلال است در واقع به دنبال به چشم دیدن است نه بهانه تراشیدن بهتراست کلام مستدل بیاورید
15138 | شقايق   |2007-02-19 14:11:37|IRAN
آداب ورسوم هر قومي مربوط به خودش است به شما چه؟
110464 | یحیی   |2009-03-22 10:08:50|AFGHANISTAN
با عرض سلام خدمت خواهر شقایق جان :
امید وارم ازمسایلی که مربوط به امت اسلام میشود برداشت خصوصی نفرماید اهل تشیع یک قوم نیست بلکه جزئی از پیکره بزرگ امت اسلام است ومن که سنی هستم دوست ندارم هیچ کافری به هیچ مسلمانی انگشت انتقاد دراز بکند چی برسد برمذهبی که لا اقل 500ملیون جمعیت دارد امیدوارم روزی فرارسد تا مسلمانان اسلام واقعی بدون تبعیض ونژاد را در زندگی خودسرمشق قرار دهند
16671 | 19-مهدي   |2007-03-01 22:59:41|IRAN
اين اولين بارشون نيست كه از اين شيطنتها ميكنن اين نشد يه بهونهي ديگه پيدا ميكنن بايد مردم هوشيار باشن
48671 | ناشناس  - ناشناس   |2008-01-18 16:47:26|IRAN
درست است که قمه زنی یکی از آداب ورسوم ماه محرم است ولی بعضی از مراسم باید به اقتضای شرایط عوض شود یا حتی ترک شود در ضمن ما باید درهر حال مروج اسلام باشیم و کاری نکنیم که شیعه در جهان بد جلوه داده شود
48809 | علي  - گمراهانند   |2008-01-20 22:53:23|IRAN
بي بي سي فقط دروغ تحويل همه ميدهد .
61801 | مرتضي   |2008-05-08 11:16:11|IRAN
فقط خاك بر سرتان همين برايتان بس است
ما خوشبختانه هنوز امام زمانمان است
70737 | پاشا  - پاشا   |2008-07-09 10:09:15|IRAN
اين سياست رسانه هاي انگليسي مي باشد
71181 | ناشناس   |2008-07-14 04:58:39|
من هم همین نظرو دارم باید جلوی این جور مراسم گرفته بشه بجای این کارا که ازنظراکثرعلما حرام است اعمالی انجام دهیم که مثل الان دشمن ازما نقطه ضعف نداشته باشد
71183 | ناشناس   |2008-07-14 05:02:23|
حقیقت تلخه عزیزم ولی باید قبول کنیم
71485 | مهدی-ایران   |2008-07-16 14:00:33|IRAN
بی بی سی غلط کرده است
72112 | کارگر  - خفه شو   |2008-07-21 18:41:18|UNITED KINGDOM
همه دنیا انگلستان را میشناسند همش بفکر نفاق و تفرقه و اختلاف است و در یک کلام میگم ای روبا پیر بسه دیگه حرفت هیچ جا راهی نداره.خفه شو
91573 | رييسي   |2008-11-11 16:47:58|IRAN
بجاي اينكه توپ را به اين وآن شوت كنيم كمي به خودمان بياييم وخرافات را از دين واداب ورسومان بزداييم مطمئن براي اين كار هم از خودت شروع كن همين الان
95223 | جواد   |2008-12-08 14:09:17|IRAN
نکته
1.اینکه بعضی از بزرگان با این مسئله به طور جدی مخالفت نمیکنند این است که این مسئله به ظاهر شرعی است ولی در باطن کاملا سیاسی است وهدف غرب از طرح چنین مسائلی تخریب ایران اولا و تشیع ثانیا است چونکه در نقاط مختلف جهان ادیان و مذاهبی وجود دارد که اعمالی را انجام میدهند که به مراتب بدتر از این مسئله است مانند اعمالی که همه ساله در واتیکان, تایوان, ژاپن,هندوستان وحتی در داخل خود امریکا انجام میدهند,پس ما باید کاملا آگاهانه و هوشیار ,وظیفه خود را در این مواقع بدانیم که اتحاد و روشنگری دیگران است
98527 | ناشناس  - قمه زني   |2009-01-04 09:02:53|
سلام
هرسال در شهرستان ما تعداد زيادي از افراد قمه مي زنند.كه من با اين گونه افراد موافق نيستم چون حتي برخي از اين افراد نماز هم نمي خوانند اما قمه مي زنند.
البته اين كار در شهرستان ما تاريخي قديمي دارد و بعضي از اين افراد به اين كار اعتقاد دارند اما متناسفانه درست جلوياين افراد گرفته نمي شود براي همين هر سال به كارشان ادامه مي دهند به اميد روزي كه جلوي اين خرافات گرفته شود.
99061 | mahdi  - واقعیت   |2009-01-09 12:07:42|IRAN
بی بی سی خوشایند آمریکا را هر چند اندک بزرگ کرده و نشان میدهد در صورتی که واقعیت انطور که نشان میدهند نیست و نخواهد بود.
99779 | رضا  - قمه زنی   |2009-01-15 04:30:30|IRAN
با سلام
امیدوارم که روزی برسه که بدونیم امام حسین برای چی قیام کرد؟
مرگ با عزت بهتر از زندگی باذلت است امام حسین(ع)
ای مردم اگر دین ندارین لااقل آزاده باشید امام حسین (ع)
متاسفانه ما راه را گم کرداه ایم چرا همواره دوست داریم بیشتر به حاشیه بپردازیم تا به اصل ماجرا ما ساعتها و روزها و سالها به عزای سیدو سالار شهیدان پرداختیم سینه زدیم و گریه کردیم برای آقایی که خونش رو در مقابل ظلم و ستم داد پس آیا ظلم و ستمی نیست که هیچ قیامی نیست و آیا هست و آزاد مردی نیست و فقط گریه برای او کافیست؟!
100259 | korosh  - حقیقت   |2009-01-19 13:02:15|IRAN
اگه واقعیت رو بخواین کارایی که تو کربلا و ایران انجام شد مصداق خودم کردم که لعنت بر خودم باد هست چرا منه مسلمان کاری رو انجام بدم که تو غرب وحشیگری و بی فرهنگی کامله چرا افرادی به صورت سینه خیز رو زمین بخوابن صورتشونو روی آسفالت بکشن وزخمی بشن یا قمه بزنند یا با زنجیر تو سرشون بزنند
103389 | skort20  - واردات انگل لیس   |2009-02-10 03:34:22|IRAN
باید بدانیم تمام این کارها و این خرافه ها توسط خود اونها به ایران وجهان اسلام وارد شد.باید بدانیم که فاصله حق وکفر باریکتر یک مو است. دین را میخواهند برای حکومت بر جوامع ونه برای اصلاح ورستگاری انسانها.پس خرافات بهترین روش کنترل دین و مردم است.بدانیم که امیرالمومنین بخاطر چی در مسجد کوفه سیلی بصورت مبارکش میزد.بخاطر کافران نه...بخاطر رفتارهای غلط همین نوع به اصطلاح مسلمانان.
107127 | mostafa   |2009-03-02 14:58:24|IRAN
باید بدانیم تمام این کارها و این خرافه ها توسط خود اونها به ایران وجهان اسلام وارد شد.باید بدانیم که فاصله حق وکفر باریکتر یک مو است. دین را میخواهند برای حکومت بر جوامع ونه برای اصلاح ورستگاری انسانها.پس خرافات بهترین روش کنترل دین و مردم است.بدانیم که امیرالمومنین بخاطر چی در مسجد کوفه سیلی بصورت مبارکش میزد.بخاطر کافران نه...بخاطر رفتارهای غلط همین نوع به اصطلاح مسلمانان.
107429 | ahmad bahadory  - قمه زني   |2009-03-04 14:17:10|IRAN
به قول مش قاسم (مرحوم) بابام جان كار كار انگليسياس دروغ چرا ما با چشم خودمان كه نديديم اما تاريخ ميگه هر جا خرابكاري هست كار كار انگليسياس
110372 | حسین   |2009-03-21 10:47:13|IRAN
شما فقط برید خرافاتی که اون ها تو کلیسا هاشون میکنند روببینین.
همینه دیگه ماهیچی درباره ی اونها نمیدونیم بعد فکر میکینم مااشتباه میکنیم واونها درست .
خدا لعنت کنه ظالمین رو.
این ظلم تاابد نمیمونه اخرش حضرت مهدی میاد ان شاالله.
اللهم عجل لولیک الفرج
110466 | یحیی  - شناخت عاشورا   |2009-03-22 10:21:53|AFGHANISTAN
به گفته حضرت علامه اقبال لاهوری درباره عاشورا میگوید :
عمل امام حسین درمقابل یزید یک کار عقلی نبود بلکه یک کار عشقی بوده است که آن برآزادی مطلق معتقدبوده است ودرس آزادی رابعد از خود بر امت محمد ص شناساند .
هدف امام حسین این نبود که فردا امت اسلام به پاس این عمل بزرگ او خودرا با شلاق و قمه بزنند یا جواب عمل امام حسین هم این نوع اعمال نیست .
اگر واقعا می خواهیم جواب عمل آزادی ظلبانه امام حسین را بدهیم باید از ایثارگری هاوازخود گذشتگی هایش درس بگیریم .ودر زندگی امروزی خود آنرا سرمشق قرار دهیم تا باشد امت اسلام همیشه در آزادی کامل وسربلندی پایدار از ویژگی های اسلام بهرمند گردند .
انشاءالله
110738 | صادقي  - قمه زني   |2009-03-25 22:20:14|IRAN
ريشه بسياري از بدبختيهاي نوع بشر در خرافات است . صرف نطر از اينكه چرا و چگونه قمه زني در ادبيات فرهنگ عزاداري وارد شده بايد ديد هدف رفتاري از عزاي حسيني همين ميباشد كه انجام ميگيرد يا اساسا بايد به چه ديدي به آن نگريست. اينكه علما بگويند حرام است يا نه دردي را دوا نميكند . برسي رفتاري انسانها نشان ميدهد كه انسان هميشه در انح جام مراسم عزاداري يا مذهبي به دنبال دلايل كار نميگردد. اگر از خيلي از افراد بپزسند چرا قمه ميزنن شايد هيچيك پاسخ روشني نداشته باشد.بهتر نيسنت از اصل ماجرا عمل شود و فلسقه قيام عاشورا مورد تجزيه و تحليل قرار گيزد و بطور كلي عوام زدگي را از عاشورا بزداييم. اگر فقط به عزاداري عاشورا به ععنوان كليشه اي نگاه كنيم همين ميشود كه شده بهتر نيست نگاه تازه اي به مذهب كنيم و دين را از دريچه هاي ديگكري مثل عرفان ببينيم. نگاه كم خردانه به قيام عاشورا باعث بوجود آمدن خرافه قمه زني شذه است
مشارکت در بحث
نام:
ایمیل:
 
عنوان:

نظراتی که به پیشرفت و تعمیق بحث کمک می کنند در مدت کوتاهی پس از دریافت به نظر دیگر بینندگان می رسد.
- نظرات حاوی الفاظ سبک یا هرگونه توهین، افترا، کنایه یا تحقیر نسبت به دیگران منعکس نمی ‏شوند.
- از برجسته و رنگی کردن بدون دلیل کلمات و کاربرد بیش از یک علامت تعجب یا سوال بپرهیزید.

کد آنتی اسپم نمایش داده شده در عکس را وارد کنید.

3.26 Copyright (C) 2008 Compojoom.com / Copyright (C) 2007 Alain Georgette / Copyright (C) 2006 Frantisek Hliva. All rights reserved."