Javascript must be enabled in your browser to use this page.
Please enable Javascript under your Tools menu in your browser.
Once javascript is enabled Click here to go back to الف
 

 

صفحه اصلی     معرفی     WAP      پیوندهای الف    آرشیو     ارسال مطلب

تبلیغات

 کد مطلب: 9689, P.View: 10202
چرا اینترنت احمدی نژاد را دوست ندارد؟ چاپ ارسال به رفقا


(11 توصیه)

            توحید احمدی   
۰۹ خرداد ۱۳۸۶
به عنوان یکی از ناظران بخش نظرات الف در طول ماه های اخیر، با طیف های گوناگونی از نظرات بینندگان مواجه بوده ام. یکی از نکاتی که در این مدت با آن برخورد کرده ام و احتمالا بینندگان نیز متوجه آن هستند،  چگالی بالای نظرات منتقد عملکرد دولت در این سایت و البته سایر فضاهای آزاد یا تقریبا آزاد (نظرات الف با دید تقریبا آزاد تایید می شوند، به عبارت دیگر، نظرات هتاکانه یا خارج از خطوط 'بسیار قرمز' متعارف تایید نمی شوند) اظهار نظر مجازی است .
 
 
 Image
اینترنت احمدی نژاد را دوست ندارد. 
 
 
در توضیح پدیده مذکور، شاید بتوان فرضیه های زیر را مطرح نمود:

1- اینترنت نمونه نسبتا خوبی از جامعه به دست می دهد و این وضعیت نشان دهنده وضعیت عمومی جامعه در قبال دولت است.

2- سایت الف محل تجمع بازدیدکنندگان منتقد یا ضد دولت است و محصول چنین تجمعی، به طور طبیعی تولید نظرات ناقد عملکرد دولت خواهد بود.

3- دسترسی به اینترنت در حال حاضر عمدتا به دهک های درآمدی و طبقات خاص - میانه به بالا - محدود می شود. از آنجاییکه مخاطب رئیس جمهور و طبقه هدف عملکرد دولت نهم طبقات محروم هستند، جمعیت موافق در اینترنت حضور پررنگ ندارد. از طرف دیگر و درست به همین دلیل، حضور طیف ناقد عملکرد دولت در فضای اینترنت پررنگ تر است. به عبارت دیگر، شکاف دیجیتالی ناشی از شکاف درآمدی-ثروتی، عامل ناتعادلی ساز در تولید محتوای جامعه مجازی است.

از آنجاییکه جامعه کاربری بازدیدکنندگان سایت های سیاسی-خبری معمولا با اختلاف اندکی تقریبا یکسان است و طیف های گوناگون علاقه مند به جناح های گوناگون، معمولا به طور روزانه از تمامی سایت های مطرح بازدید می کنند، فرضیه دوم چندان معقول به نظر نمی رسد، ضمن اینکه این سایت سعی کرده است در نقد و دفاع از دولت جانب اعتدال را رعایت کرده و از تبدیل شدن به منتقد یا مدافع صرف دولت پرهیز کند.
 
فرضیه سوم را شاید بتوان بیانی دیگر از فرضیه عام اول، اما با ادبیات و دیدگاهی خاص ارزیابی کرد که با تایید آن، فرض اول رد می شود.
 
نکته ای دیگری که باید مورد توجه قرار گیرد اینکه، صحت فرض سوم گرچه می تواند با نوع برنامه و نگاه رئیس جمهور به وضعیت اقتصادی-اجتماعی کنونی توضیح داده شود، اما در عین حال می تواند از جهت عدم جذب طبقات میانه به بالا که عمدتا از سطح تحصیلاتی و تحلیل - در نگاه متعارف - بالاتری برخوردارند، نگران کننده تلقی شود.
 
در هر حال، مطالعه دقیق تر در مورد این سوالات و سوالاتی مشابه آن، شاید به پاسخ هایی منجر شود که اهل سیاست کاربر اینترنت را از اشتباه در مورد برداشت افکار عمومی در موضوعات مختلف نسبت به عملکرد دولت بازدارد و به درک دقیق تری از آنچه در بطن جامعه می گذرد، منتهی شود. این موضوع از آنجا اهمیت بیشتری پیدا می کند که قبلا و به دفعات، عمق کم اینترنت ایران و اریب کاملا معنا دار "فضای مجازی" به نفع گروه های اجتماعی خاص، بعضا به تصوراتی منجر شده است که نادرست بودن آن ها با توجه به نتایج محک های سیاسی "جهان واقعی" - انتخابات - به اثبات رسیده است.  حواسمان به این تورش باشد!
 
  
اظهار نظر
مشارکت در بحث
27449 | مهدی خوبانی  - در به در   |2007-05-30 07:57:55|IRAN
عزیزم احمدی نژاد هم اینترنتو دوست نداره . این به اون در ...
27513 | ناشناس   |2007-05-30 11:30:56|IRAN
نظریه دیگر این است که مخالفان احمدی نژاد عمدتا علاف هستند و در طول روز به نظردهی در سایتهای مختلف مشغولند :D
27728 | ناشناس   |2007-05-31 17:27:16|IRAN
پس این همه موافق پیام قبلی علاف تر هستند
27452 | محمدصالح   |2007-05-30 08:15:25|IRAN
به نظرم یکی از ابعاد دیگر که کمتر مورد توجه است عدم نوشتن نظر و توجه به نظرات به عنوان یک نیم‌رسانه‌ی مکمل است. این از آن‌جا ناشی می‌شود که ما نمی‌دانیم که این تعاملی بودن سایت‌هایی مثل الف می‌تواند خواننده مزلب را تا جایی به اندازه‌ی فرستنده‌ی خبر بالا ببرد و این سایت محلی شود برای گسترش نظرات ما!
ارجاع‌تان می‌دهم به مطلب چندی پیش‌تان درباره‌ی عدم توجه اصولگرایان نسبت به رسانه‌ها!
27458 | ناشناس  - اهل سخن   |2007-05-30 08:58:38|IRAN
ضمن تایید این جمله
اما در عین حال می تواند از جهت عدم جذب طبقات میانه به بالا که عمدتا از سطح تحصیلاتی و تحلیل - در نگاه متعارف - بالاتری برخوردارند، نگران کننده تلقی شود.

نکات تکمیلی که به ذهنم میرسد عنوان میکنم

1-طبقه محروم از لجاظ اجتماعی به نظر من در بسیاری موارد به اختیار این محرومیت را انتخاب کرده اند و چه بسیار متمولانی که از لحاظ سطح تحصیلاتی و تحلیل وقایع سیاسی محروم باشند - بنابراین حتی من فکر میکنم طبقه میانه به بالا آنهایی که صاحب اندیشه اند و این مسائل را بیشتر دنبال میکنند نیز متمایزند و قطعا قوای تحلیل و سخن گویی یا انتقاد امری ارثی نیست و به تواناییهای خود فرد مربوط میشود

2-متاسفانه دلیل اصلی محرومیت و فقر اطلاعاتی در جامعه ما خود دست اندر کاران و مسوولان این امر هستند - صدا و سیمای انحصاری که کسی که در اینترنت باشد میفهمد چقدر اخبار تحریف شده تولید میکند -حالا کسیکه امکان دیدن ده ها کانال مختلف را ندارد قطعا در هنگام قضاوت نیز دچار مشکل است- و یا قوانین عجیب و غریب مطبوعات - حالا کسیکه در اینترنت باشد و مطالعه بیشتری داشته باشد قطعا به سرعت متوجه اهداف اصلی مسوولین از این امر میگردد و منتقد بودن او امری طبیعی است

3-حال من سوال میکنم که آیا آن شخص محرومی که در روستایی نشسته است آیا ما دریچه اطلاعات را بروی او باز کرده ایم که صاحب اندیشه باشد و خود به جایگاه میانه جامعه برسد - یا اینکه با لوله آب و سیم برق و آرد مجانی او را که از دنیا بیخبر است طرفدار خود کرده ایم

4-قطعا پاراگراف آخر صحیح است و میتوانید امیدوار باشید که طبقات صاحب اندیشه جامعه همچنان کم عمق باقی بمانند و به چند میلیون ایرانی فرهیخته مستقل و صاحب اندیشه خارج از کشور بپیوندند و افرادی نیز خوشحال باشند که فقر اطلاعاتی محرومین راه را برای عوامفریبی آنها باز کند - (کدام محرومی میداند که رابطه نرخ بهره و تورم معکوس است و راه کاهش تورم جای دیگریست)
27465 | ناشناس   |2007-05-30 09:02:59|IRAN
متاسفانه انقدر که مخالفان سعی در نوشتن نظرات دارند موافقان اینگونه نیستند چرا که مخالف نویسی بیشتر طرفدار داره
27466 | ناشناس   |2007-05-30 09:05:26|IRAN
به قول رهبر انقلاب باید نکات مثبت هم گفته بشه اما همه تو این مملکت فقط دست می ذارن رو نقطه ضعفها و نتیجه همین میشه...
27555 | ناشناس   |2007-05-30 14:49:06|IRAN
چون این مملکت الان مدتیه فقط پر از نقطه ضعفه! تعارف دولت و مجلس با هم را هم اضافه کنید و اینکه هر دو از خود تعریف می کنند و فکر می کنند دارند اتم می شکافند. اگر به جای اینکه دولت از خود تعریف کند و مجلس برای عملکرد خود کل بکشد! دید نقادانه را قبول کنند و کارشناسی را نه از منظر درونی خود بلکه از دید شخص بی طرف خارجی ببیند و از کاستی ها بکاهند آنگاه مردمی که سرشار از نارضایتی هستند و تنها این نارضایتی را با نظراتی که برخی از سایت ها جرات اظهار آن را دارند ، اعلام می کنند دست از شکوه و شکایت بر می دارند.
28637 | اميد   |2007-06-07 01:13:52|FRANCE
آقا جون از قول خودت حرف بزن
27467 | ناشناس   |2007-05-30 09:07:30|IRAN
دولت احمدی نژاد با همه ی نقاط ضعفش باز هم موضوعات مهم کشور را در دستور کار قرار داده و از این حیث واقعا باید از این دولت قدر دانی شود.
27469 | حامد   |2007-05-30 09:08:49|IRAN
الحق که خوب نوشتید یکی از دلایل شاید کم کاری رسانه ای جریان اصولگراست که می تواند در بهبود وضعیت دولت در انظار مردم و در عمل خود دولت موثر باشد
27472 | ناشناس   |2007-05-30 09:10:53|IRAN
برای دریافتن این مسئله نیازی به اینترنت نیست .اگر اندکی در شهر بگردید مطمئناً نظراتی نغز تر از این خواهد شنید .
27678 | ناشناس   |2007-05-31 10:08:17|IRAN
احسنت
27473 | ناشناس   |2007-05-30 09:14:48|IRAN
بالاخره کسانیکه به اینترنت دسترسی دارند تا حدی اهل حرف حساب ومنطق هستند وتصمیمات کیلویی را نمی پسندد. در همین موضوع نرخ بهره اگر وزیر ورئیس بانک چیزی نمی فهمند خوب قبول ولی باید عوض بشوند. وگرنه دو دوتا چند میشود؟
27576 | ناشناس  - re:   |2007-05-30 16:44:58|FRANCE
بالاخره کسانیکه به اینترنت دسترسی دارند تا حدی اهل حرف حساب ومنطق هستند وتصمیمات کیلویی را نمی پسندد....؟
اصلاح می کنم:
کسانی که اهل اینترنت و این ها هستند بیشتر از بقیه مردم اهل تساهل و تسامح هستند و مبانی دهکده جهانی رو راحت تر قبول می کنند. چون این از خواص اینترنت هست و چون فضای اینترنت نود و نه درصد به این سمت حرکت می کنه.
27474 | ناشناس   |2007-05-30 09:16:32|IRAN
واقعا موافقان حقیقی دولت در جامعه بیشتر از جامعه مجازی است
27475 | آیلار   |2007-05-30 09:17:02|IRAN
این چیزی که نوشته اید حتی اگر درست باشد خودش یک پارادوکس است که خودش را تکرار می کند. اگر طبقه محروم جابه جایی طبقاتی پیدا کنند و وضعشان بهتر شود تا جایی که اینترنت باز هم بشوند دیگر طبقه محروم نیستند و عقاید سابق را نخواهند داشت و این سیر نظرات به همین ترتیب ادامه خواهد داشت.
27476 | ناشناس   |2007-05-30 09:17:34|IRAN
خدا پشت پناه احمدی نژاد باشد انشاالله
27549 | محمد   |2007-05-30 13:50:40|IRAN
... و پشت و پناه اینترنت نیز
27620 | سید علی سنائی   |2007-05-30 23:01:41|EUROPEAN UNION
من نمی فهمم چرا یه عده ای به این جمله رای مخالف دادند:

"خدا پشت پناه احمدی نژاد باشد انشاالله"

حتی اگر موافق دولت و رئیس جمهور فعلی نباشیم، چرا برای موفقیتش که رابطه مستقیمی با مملکت و زندگی ما داره حداقل دعا نکنیم و از این هم دریغ کنیم؟

"خدا پشت پناه تمام مسئولین مملکت، چه در حال حاضر و چه در آینده باشد انشاالله"
27680 | ناشناس   |2007-05-31 10:11:39|IRAN
زیرا دعای ما این است که خدا اورا از تزویر و ریا رهایی بخشد
28639 | اميد   |2007-06-07 01:16:38|FRANCE
خداوند ما رو از دست ايشون نجات بدن راحت تره
28638 | اميد   |2007-06-07 01:16:01|FRANCE
نه برادر
خدا هيچوقت پشت و پناه ايديولوژي احمدي نژاد نباشد ان شا الله
27477 | ناشناس   |2007-05-30 09:22:53|IRAN
احمدی نژاد غریب هست اما تنها نیست
27489 | حجت   |2007-05-30 09:52:44|IRAN
لطفا نظرتون رو با دلیل ومدرک مطرح کنید نه اینکه به بیان احساسات بپردازید.
27482 | ناشناس   |2007-05-30 09:40:46|IRAN
پدر بزرگ بازنشسته من دیروز رفت برا سهام عدالت اقدام کرد نمی دونید چقدر تا شب احمدی نژاد رو دعا می کرد ولی می گفت می خوان این بنده خدا رو خرابش کنن این حرف یه بازنشسته اموزش و پرورشه که یه عمر تو مدرسه ها زحمت کشیده و برا این مملکت عرق ریخته یه بابای مدرسه هم نظر داره یه کشاورزم نظر داره و ... اما متاسفانه از این دنیای مجازی و ارائه نظرات محرومه این بعد هم باید حتما در نظر گرفته می شد
27558 | ناشناس   |2007-05-30 14:45:20|IRAN
دوست عزيزي كه پدر بزرگت براي سهام عدالت اقدام كرده و احمدي نژاد رو دعا مي كنه اول برو ببين اين سهام عدالت چيه بعد از در دفاع از احمدي نژاد وارد شو .
جوري نوشتي كه اگه كسي ندونه فكر ميكنه اين سهام عدالت يك تراول 10 ميليون توماني كه هر وقت خواستي اون 10 ميليون تو جيبته .
نه عمو جان ، جانم برات بگه كه اين به اصطلاح سهام عدالت كه محمود احمدي نژاد اينقدر روش مانور ميده و عده اي مثل شما هم فكر ميكنند با اين سهام زنگيشون از اين رو به اون رو ميشه يه چيز ديگه است كه برات ميگم .
سهام عدالت به قول احمدي نژاد يه كاغذ . است كه به هر نفر ميدن و در كل ارزشش 500 هزار تومان است كه اين 500 هزار تومان هم بعد از 20 سال كه قسط هاي اين سهام رو دادي دستت رو ميگيره .
پس به نظر من پدر بزرگ محترم شما بهتر است در سال 1406 كه پول اين سهام دستشون رو گرفت يك صبح تا شب براي احمدي نژاد دعا كنند !
27673 | کسی که سعی می‌کنه واقع بین باشه  - ناچاریم از مقایسه   |2007-05-31 09:53:11|IRAN
من نمی‌دونم این آقا رو چه حساب حتی همین مقدار رو بد می‌دونه؟
ما ناچاریم از مقایسه، این 500 هزارتومنی که شما می‌گی 20 سال دیگه به دست این بابابزرگ می‌رسه، ملیارد ملیاردش تو دولت‌های قبلی واگذار می‌شد به رفقا و آشنایان؛ حالا داره می‌رسه به صاحب حقش:
این جور ناشکری‌ها اثرش رو می‌ذاره
27483 | عباس   |2007-05-30 09:41:00|IRAN
پریروز یا رو قاچاقچی رو گرفتن تحویلش دادن با فشار و به قید وثیقه دیروز ولش کردن بعد می گن احمدی نژاد کار نمی کنه نمی گن کارشو خراب می کنن ماجرای موسویان و بانک پارسیان و... رو هم یادتون هست همین جریان اتفاق افتاد
27484 | رضا.ز   |2007-05-30 09:42:47|IRAN
بعضی کاستی ها و کم کاری ها بوده اما واقعا سنگ اندازی و جو سازی خیلی بیشتر تاثیر داشته تو ماجرای مسکن هم جو منفی خیلی تاثیر گذار بود
27485 | محسن   |2007-05-30 09:43:43|IRAN
بالاخره باید یه بدبختی پیدا می شد تا همه ی فحش ها رو به جون بخره و یه کاری برای این مملکت بکنه دیگه
27488 | M>J.A   |2007-05-30 09:47:38|IRAN
من خودم دانشجوي اين مملكتم اونم از نوع آزادش پس نميام به خاطر حزب بازي يا سياسي بازي بگم اين ارئيس جمهور الهه موفقيت و ديگري آيينه بدبختيست هر زمان احساس كردم در وضع موجودم تغيير مثبتي حاصل شده دفاع و در غير اين صورت انتقاد مي كنم بدون نگاه به شخص ولي يه نكته اي بايد بگم احمدي نژاد همانطور كه قبلي ها اشتباهاتي كردند او هم كرده است ولي بايد قبول كرد كه بعضي وقتها حجم انتقادات به نحوي است كه آدم احساس مي كنه فقط يك بازي سياسي است بايد قبول كنيم كه احمدي نژاد در يك حوزه و اونم برخورد با آقازاده ها تند و به شدت برخورد كرده و همين باعث شده كه اونا هم با استفاده از ابزارهاشون شمشيرو از رو ببندن
27491 | ناشناس   |2007-05-30 09:55:09|IRAN
کسانی که تو دولت های خودشون عرضه نداشتن برا سود بانکی و بنزین و بنگاههای زودبازده و پرونده هستهای و ... کاری کنن امروز که دولت شجاعانه به جنگ این مسائل رفته دارن سمپاشی می کنن اگه بانکها با کاهش نرخ سود ورشکست می شن پس چرا به این یارو قاچاقجیه که چند روز پیش گرفتنش و دو هزار میلیارد تومن وام گرفته از این بانکها و یه ابم روش وام دادن؟ چرا هزار میلیارد تومان تو ماجرای بانک پارسیان به رستمی صفا و العقیلی وام دادن بدون اینکه پولها رو برگردونن؟ چرا؟ چرا سپرده گذاری بانکها و موسسات اعتباری نزد بانک مرکزی 48 درصد رشد کرده؟ چرا بانکها ترازنامه هاشون رو منتشر نمی کنن اگه ریگی تو کفششون نیست؟ چرا می خوان با جوسازی علیه احمدی نژاد کار خودشون رو پیش ببرن؟
27492 | ناشناس   |2007-05-30 09:55:34|IRAN
متاسفانه رسانه های اصولگرا یا اصلا نقد نمی کنند یا خیلی بیش از حد نقد غیر منصفانه می کنند که این نتیجه خوبی ندارد
27493 | حامد   |2007-05-30 13:55:11|IRAN
اگر در مملكت خودش هم غريبه بايد يه فكري به حالش بشه.
27495 | سیروس   |2007-05-30 09:59:30|IRAN
چه عجب یه بار طرفدارای احمدی نژاد تو نظرات فعال شدن معلوم میشه اگه دلشون بخواد همچین کمم نیستن!
27616 | amir   |2007-05-30 21:52:22|IRAN
ولی تعداد شما ها خیلی بیشتره
27496 | مردم   |2007-05-30 10:02:46|IRAN
متاسفانه در دولت رئيس جمهور محترم جناب آقاي دكتر احمدي نژاد هيچ توجهي به استفاده مفيد از اينترنت به عنوان يك ابزار بسيار موثر در زندگي مردم نمي شود . بسياري از نابسامانيها و مشكلات كشور، رانت خواري ها، ترافيك سرسام آور شهر هاي بزرگ و ... بخاطر عدم استفاده از سرويس هاي مفيد اينترنتي مانند خدمات الكترونيكي،بانكداري الكترونيكي،دولت الكترونيكي و ... است كه متوليان اصلي آن در خواب بسر ميبرند .
27498 | یه یارو!   |2007-05-30 10:05:28|IRAN
هر کی تو این مملکت دو تا کار درست می کنه همه زیر ابشو می زنن...
27499 | ناشناس   |2007-05-30 10:08:29|IRAN
واقعا جریان رسانه ای اصولگرایان در همه ی ابعاد چه مطبوعات چه اینترنت وچه وچه... بسیار ضعیفتر از اصلاح طلبان است. ایا اصولگرایان این ضعف خود را نمی بینند؟ یا توان مقابله رسانه ای در انها وجود ندارد؟
35609 | آريا   |2007-08-14 23:18:25|IRAN
ببخشيد اصولگرايان تلويزيون و چندين روزنامه دولتي وتريبون هاي نماز جمعه و....در اختيار دارند.حالا شما اين چند تا سايت و چندتا روزنامه به اصلاح طلبان روا نداريد.به همين دليل به شما انحصارطلب ميگن.
27500 | ناشناس   |2007-05-30 10:22:12|IRAN
نظراتي كه بصورت اينترنت ارائه مي شود بيش ازنوددرصد سياسي است ونمي تواندنماينده مردم باشد ولي مي تواند نماينده مغرضان سياسي باشد .
27901 | ناشناس  - نتیجه گیری   |2007-06-02 10:52:05|IRAN
پس شما نیز یکی از این مغرضان هستید نه برادر؟
27502 | ناشناس معروف   |2007-05-30 10:51:00|IRAN
در مطالعه نظرات خوانندگان همین مطلب به عنوان موافق یا مخالف که کلیک میکردم هر کدام که کلیک مخالف به نفع دولت نبود همزمان یکی هم به موافق اضافه میشد. با این همه موافق سازی تصنعی هنوز هم میگویید مخالفان مجازی دولت بیشترند. خب کاریندارد مثل همین کاری که الان کرده اید البته اگر همینجوری بماند. موافقان مجازی دولت را افزایش دهید تا دیگر دغدغه نداشته باشید. اتفاقی که گفتم بارها تکرار شده البته در بعضی مطالب هم چنین چیزی نبوده. لذا فرمول خاصی کشف نکرده ام.

-----------------
فنی الف
چندین بار این موضوع توضیح داده شده است.
پس از هر بار فشرده شدن دکمه موافق/مخالف، برنامه، جدیدترین آمار موافقین و مخالفین را نشان می دهد. به همین دلیل ممکن است در فاصله ای که شما یک نظر را می خوانید تا موقع رای دادن به آن نظر، بیننده دیگری از بین افراد متعددی که خبر مربوطه را می خوانند، بر روی آن نظر دکمه موافق/مخالف را فشار داده باشد، که پس از فشرده شدن دکمه از طرف شما، مجموع نظرات، نشان داده می شود. همین امر ممکن است شما را به سوء تفاهم بیاندازد.
27506 | کریم باقی   |2007-05-30 10:56:24|IRAN
آدم متوهم همه جا پیدا می شه.
27908 | ن-ط   |2007-06-02 12:06:05|IRAN
من هم موافقم - بعضی اوقات اصلا کلیک رو سنس نمیکنه ولی روی گزاره دوم جواب می ده.
27505 | احراری   |2007-05-30 10:53:05|IRAN
معلوم است چرا. وقتی مردم را نافهم فرض می کنیم و اینترنت را ملک شخصی خود بدانیم باید هم مخالف داشته باشیم.
27508 | شراره   |2007-05-30 10:58:29|IRAN
اتفاقا موافقا خیلی زیادن. این همه بلوگ راستی اینترتو پرکرده اینترنتو کردن حسینیه. چی می گین شما.
27511 | رامین   |2007-05-30 11:07:30|IRAN
جریان بانک پارسیان رو که مطرح می کنه صدای اقایون حتی شما الفی ها هم در میاد جریان بانک پاسارگاد که می گه باز هم صدای اقایون در میاد جریان تخلف بیمه یران(با قبول قصور البته) که پیش میاد باز صدای اقایون در میاد ، موسوی رو که میگیرن باز صدای اقایون در میاد شهرام جزایری فرار می کنه صدا دوستان در میاد وقتی می گیرنش باز صدای دوستان در میاد انصاری فر استعفا می ده نماینده ها امضا جمع می کنن، بزرگترین بدهکار بانکی دستگیر میشه زود ولش می کنن یکی نیست بگه اخه این بدبخت باید خر کیو تو این مملکت بگیره ....
27512 | سیما   |2007-05-30 11:07:56|IRAN
تو این مملکت همه یاد گرفتن برا هم بزنن هیج کس حاضر به همکاری نیست حتی خوشحال میشن تیشه به ریشه دولت بخوره این چه بیماریه من نمی دونم اخه چرا یکی نمیاد بگه که این بدبخت دو تا کار خوب هم کرده ...
27523 | کی کی کجا  - (کدام محرومی میداند که رابط   |2007-05-30 12:05:21|IRAN
خوب کی بهتر از شما
27525 | ناشناس   |2007-05-30 12:09:44|NON-SPEC ASIA PAS LOCATION
خيلي ساده بايد باشيم كه معتقد باشيم نظرات مخالفين مورد توجه قرار مي گيرد نتايج انتخابات رياست جمهوري و مجلس هفتم گوياي همه چيز مي باشد.
27527 | حسین  - اندونزی   |2007-05-30 12:29:22|INDONESIA
اگ دكتر احمدي نژاد در ایران غریبه عوضش تو جهان اسلام همه دوستش دارند
27553 | محمد   |2007-05-30 13:55:35|IRAN
شما سخنگوی جهان اسلام هستین؟!
27570 | محمد  - آمار ها و نظر سنجي ها ميگه   |2007-05-30 15:59:50|IRAN
آمار ها و نظر سنجي هايي كه همه از جانب مخالفان نه تنها احمدي نژاد كه مخالفان نظام اسلامي انجام شده نشون ميده. سري به سايت الجزيره بزنيد و كامنت هاي خبر هاي مربوط به احمدي نژاد رو بخونيد. عربي هم كه كلياتش رو همه مون مي فهميم.
27581 | مقیم یک کشور عربی  - خود را فریت ندهیم   |2007-05-30 17:09:49|YEMEN
خیلی احساساتی نشوید . من الان در یک کشور اسلامی عرب زندگی می کنم. وضع همینگونه بود که فرمودید اما الان چندماهی است بخصوص پس از اعدام صدام و تشدید موضوع بحثهای شیعه و سنی توسط دشمنان این موضوع فروکش کرده و الان جایگاه ایشان تا حدود زیادی از دست رفته. است. عمده دلیل این کار نیز تبلیغات سنگین دو شبکه ماهواره ای عرب بود که به شدت موج سواری کرده و از آب گل آلود ماهی گرفتند. تو باد موضوع محبوبیت رئیس جمهور نخوابید که از همه چیز غافل می شوید. بهتر است برای خنثی کردن توطئه ها و خیانتهای شبکه های ماهواره ای عرب بخصوص آن دو شبکه معروف که مسبب این امر بودند برنامه ریزی کنند.
27578 | ناشناس   |2007-05-30 16:59:40|FRANCE
من سخنگوی جهان اسلام نیستم. شما هم سخنگوی مردم. اما به واسطه حضورم در بسیاری از کشورهای مسلمان و حضور در جمع مسلمانان اروپا (اعم از مهاجران مسلمان آفریقایی، دانشجویان مسلمان لبنانی و حتی عربستانی و فرانسویان مسلمان) می بینم که عرب ها به خاطر بی عرضگی خودشون و دولت هاشون به خودشون چه قدر سرکوفت می زنند و چقدر گروههای مردمی داره شکل می گیره برای دفاع از اسلام به دلگرمی ای که ایستادگی مردم ایران و رییس جمهور احمدی نژاد بهشون داره می ده. کوچکترین اتفاقات در کشور ما روی روحیه بسیاری از جوانان مسلمون اینجا تاثیر می گذاره. به همین خاطر روحیه ای که امروز دارن و عزمی که امروز برای ایستادگی در اونها ایجاد شده با دو سه سال پیش اصلا قابل مقایسه نیست. ما ایرانی ها هم بهتره به جز به مسائل داخلی به مسائل جهان هم فکر کنیم و اینقدر نا امیدانه نق نزنیم که بابا مگه ما چه گلی به سر خودمون زدیم که حالا بخواهیم به سر بقیه بزنیم. یادمون نره که انقلاب ما به عنوان یک اتفاق بزرگ در جهان مطرح هست که مسیر عالم رو عوض کرده. و باور کنیم که این یک جمله تبلیغاتی یا یک غلو دیپلماتیک نیست.
27646 | پارسا   |2007-05-31 06:58:46|IRAN
منم دوست دارم هورا بکشم ولی هزینه ندم و رییس یه کشور دیگه با هزینه مردم بیچاره اون کشور حرفای دلخواه منو بزنه! ما به رییس جمهوری افتخار می کنیم که برای ما باشد. خیلی مردند یکی مثل احمدی نژاد برای خودشان دست و پا کنند
27535 | امیر فیاضی  - توجیه نکنید جامعه را بنگرید   |2007-05-30 13:02:48|YEMEN
با این نوشته به هیچ عنوان نمی توانید کاهش شدید محبوبیت رئیس جمهور را توجیه کنید. همین الان اگر در جامعه یک نظر سنجی جامع و بی طرف انجام دهید این موضوع به وضوح مشخص می گردد. با این توجیهات نمی توانید ضعفهای مفرط دولت را بپوشانید. مسئله گرانی های بی ضابطه، مضرات هلوکاست، عدم حل پرونده هسته ای، گرانی فوق العاده مسکن که خود باعث فساد است، هاله نور، تصمیمات شتابزده(مثل برکناری مدیر بیمه- تقسیمات کشوری در سفر استانی)، تغییرات مکرر در تصمیمات اتخاذی(افزایش حقوق کارگران)، مصادره تمام اقدامات دولتهای قبلی برای خود، تخریب دولتهای قبلی برای توجیه ضعف خود، سیاست شکست خورده نگاه به شرق منتج به بهره کشی روسیه از ایران،فرار متخصصان و سرمایه ها و هزاران نمونه دیگر نشان از عدم توانائی این دولت دارد که خود به خود باعث کاهش محبوبیت می شود نیازی به توجیهات اضافی دیگر نیست. به امید انصاف در نوشته و عدل در قلم.
27537 | فقير  - re: اندونزی   |2007-05-30 13:13:36|IRAN
اگ دكتر احمدي نژاد در ایران غریبه عوضش تو جهان اسلام همه دوستش دارند

تو جهان يهود هم ظاهرا طرفداراني پيدا كرده (روز جهاني هولوكاست ) در جهان واقعي هم همينطور
27543 | ناشناس   |2007-05-30 13:32:51|IRAN
1-به دست اندركاران علي رغم موضع گبري هاي جانبدارانه در بعضي از تحليل ها خسته نباشي عرض مي نمايم 2-كاشكي يك روز آزمايشي دوستان عزيز مسئول سايت در داخل تاكسي بگذرانند تا آن موقع متوجه شوند منتقدين آقاي احمدي نژاد بيشتر از عالم اينترنت مي باشد ؟يا نه 3- سري به روستا ها و محله هاي فقير نشين شهر ها بزنيد تا طرفداران واقعي ايشان تخمين بزنيد كه بسيار كمتر از عالم اينترنت مي باشد4-ضمن تحسين بعضي اقدامات از جمله ساده زيستي ايشان ولي اكثر مردم متوجه شده اند بيشتر اقدامات دولت سطحي و روبنايي است و......5-يك مدير عالي مگر چقدر وقت براي برنامه ريزي وفكر وتصميم سازي دارد كه ايشان با سفرهاي استاني اتلاف مي كند مگر مي شود در جواب خواسته تعدادي در جمع يك تصميم اني و ... گرفت 6-هر كي يك مقدار دانش اجرايي داشته باشد مي داند اكثريت تصميمات سفرهاي استاني كه متاسفانه اجرايي هم نشده اند جزئ از وظايف كميته برنامه ريزي استان و شهرستان مي باشد كه.......... مثلا وام هاي اشتغال و..........7-كاشكي ايشان از بين اين همه نيروي اصول گرا و با تجربه براي تصدي امور استفاده مي كرد در حاليكه معيار فعاليت در ستاد ايشان و نيروهاي تند سياسي براي كارهاي اجرايي و غير سياسي 8-مافيا هاي بعضا ساختگي توسط بعضي از دوستان ايشان كه قرار معرفي شوند و خبري نيست باعث تزلزل در اعتماد مردم و كم ثباتي ثرمايه گذاران ميشود 9- به هر حال اگر معيار تعداد منتقدين ايشان تعداد كاربران و طبقه ي متوسط هم باشد براي بدست آوردن دل اين افراد موثر در جامعه حتما كاري نشده است 10- درحال حاضر تمامي اركان قدرت در نظام مقدس جمهوري اسلامي و دستگاههاي تبليغي با ايشان هم سو هستند و از ايشان حمايت عملي مي كنند من نمي دانم اين دشمن ساختگي در داخل كشور كه مانع كار دولت هستندو بعضي از خوانندگان محترم سايت شما مي نويسند كي و در كجا هستند؟ مگر اصلاح طلبان چه ابزارهاي تبليغي در دست دارند و برد آنها به اندازه ي يك صدم تلويزيون و......مي باشد ؟در پايان معتقدم كه بيشتر مشاهده كنندگان سايت الف از طرفداران دولت و نيروهاي اصول گرا هستند و اگر امكاناتي در ساير سايت هاي پر بيننده فرهم شود درصد نقدها قابل قياس نيست....
27548 | ناشناس   |2007-05-30 13:42:51|IRAN
اين امر نشان دهنده شكاف عميق بين تحصيلكرده ها و به قولي امروزي ها با احمدي نژاد است. اما اينكه كداميك مقصرند خدا بهتر مي داند. ضمناً سايت الف سايتي اصول گراست و نمي تواند ملاك تشخيص ميزان مخالفان احمدي نژاد در اينترنت باشد. در سايت هاي اصلاح طلبان هم كه اصلاً موافقي ندارد!
27557 | Bijan   |2007-05-30 14:18:38|IRAN
Can you be proud of the FACT that so-called intellectuals of society do not support an idea! The rest of people whom you say are not coming to Internet may not read BOOKs, or NEWSPAPERS, etc. Are you proud of being supported by people who don't have access to other ideas except what Mr. Ahmadinejad tell them!?

By the way, is it wrong to be able to browse internet? Apparently you don't like people who does!
27587 | ali agha   |2007-05-30 17:51:56|CANADA
hey body,if they dont accsses to them it is not their damn fault,it is every body's,even you and the intellectuals
27664 | ناشناس   |2007-05-31 09:00:15|IRAN
Yes, You are right! But then if you try to approach them, you may be exposed to some actions by cetain people who like those masses to stay as they are forever. I know I know, it's difficult, and needs guts!
27566 | بهروز   |2007-05-30 15:48:58|IRAN
طرفداران احمدي نژاد سواد كاركردن با اينترنت رو ندارند كه بخواهند نظري موافق بدهند.
در ثاني اگر سواد داشتند يك مقدار فكر ميكردند بعد مي فهميدند كه احمدي نژاد رو نبايد انتخاب كرد.
27718 | amir   |2007-05-31 15:48:52|IRAN
بابا ما نفهمیدیم اون قبلیها چه گلی بر سر ما زدن حالا این مردم شدن بیسواد
27572 | mohsen   |2007-05-30 16:25:07|IRAN
رئیس جمهور ما برای خدا کار میکنه و اجر و پاداشش را هم از خدا میگیره
تازه ما خودمون مخلصش هستیم
27579 | ناشناس  - re:   |2007-05-30 17:01:57|FRANCE
طرفداران احمدي نژاد سواد كاركردن با اينترنت رو ندارند كه بخواهند نظري موافق بدهند.
در ثاني اگر سواد داشتند يك مقدار فكر ميكردند بعد مي فهميدند كه احمدي نژاد رو نبايد انتخاب كرد.

دوست من همیشه به ادب امثال شما غبطه می خورم.
27584 | ناشناس   |2007-05-30 19:12:41|IRAN
بهروز نوشت:
طرفداران احمدي نژاد سواد كاركردن با اينترنت رو ندارند كه بخواهند نظري موافق بدهند.
در ثاني اگر سواد داشتند يك مقدار فكر ميكردند بعد مي فهميدند كه احمدي نژاد رو نبايد انتخاب كرد.


دوست من همیشه به ادب امثال شما غبطه می خورم.

به اون آق بهروزتان بگید آقای با ادب- ای ادب خالص-ای هلو - ای باقلو
شما که همه طرفداران آقای احمدی را بی سواد می دانید
نباید دم از ادب بزنید
27591 | آ سد صادق از انگلیس   |2007-05-30 19:06:18|UNITED KINGDOM
همانطور که قبلا گفتم اصلاح طلب ها فق خودشون نخبه می دونند بقیه عوام الناس هستند خوب وقتی احمدی نژاد اصلاح طلب نباشه معلوم دیگه خوب عوام الناسه.
از نظر اصلاح طلبها چپاول بیت المال و جاسوسی و کار نکردن و شعار های پوچ و تو خالی دادن علمی و خدمت به مردم و تواضع در مقابل مردم و پایین اوردن نرخ سود بانکی و مبارزه با دانه درشتها و پرداخت به موقع مزد کشاورزان و صدها خدمات دیگه غیر علمی حساب می شه. در نتیجه احمدی نژاد یک فرد غیر علمی می شه.
جالب والله ... نمردیم و دیدیم همه چیز بر عکس شده
27600 | ناشناس   |2007-05-30 19:31:27|IRAN
اقا دمت گرم خیلی باحالی آسد صادق...
27592 | afshin   |2007-05-30 19:08:13|CANADA
man bazy az doostan mikham beporsam agar geroon shodane maskan dolate ahmadynejad moghaseresh nist pas che kasy hast

agar vaziyate emrooz dolate ahmadynejad moghaseresh nist pas ki hast

toro khoda nagid dolathaye gozashte, dolathaye gozashte ba on hame mokhalefathaye gorohaye ke ghodrat bodan vaziyat behtar bood alan hame dar ghodrat az ahamdynejad hemayat mikonan vaziyatemon injorye

man be in doostan pishnehad mikonam to taxiha ya to parkha beran ta befahmand mardom nazareshon chegahdr taghir karde

shado khoram bashid
27603 | احد اسدی  - واقعیت تلخ   |2007-05-30 20:22:32|CANADA
اگر واقعیت نوشته شود
بسیار تلخ است و لی اگر کسی بتواند ان را قبول کند بسیار شیرین خواهد بود.
اکثرا کسانی که به انترنت دسترسی دارند از نظر مالی در ردیف متوسط به با لا قرار دارند و عده زیادی از هم وطنان مانند بنده در خارج زندگی می کنند.
انچه بر علیه دولت دکتر احمدی نزاد موضع منفی و سخت گیری می شود کلا به نظر دو مهم است:
اول عده ای در داخل کشورهستند که فکر می کنند دولت می تواند همه مشکلات را اصلاح کند به اسانی.
دوما :
عده ای هستند که در خارج زندگی می کنند این افراد سه نوع هستند:
اول: افرادی مانند بنده که بعد از بیست سال زندگی و تحصیل و تشکیل خانواده با رد فرهنگ غربی و ترجیخ دادن واقعی فرهنگ غنی ایرانی اسلامی به اصل و اصول زندگی ایرانی می اندیشد و از ان دیدگاه مطالب را تجزیه تحلیل می کند.
دوما: عده ای هستند هر قدر سن شان بالا می رود بی اعتنا به ارزش ها و اصول و خود را در خارج گم کرده اند و هر چه به زبان اید بیان می کنند.
سوم:
عده ای هستند که با فرهنگ غربی قاطی شده اند و بخاطر نبود تفکر و فهم اصول انسانی و ریشه ای با ترجیح دادن فرهنگ غربی با دید منفی به دولت و نظام می نگرند و در راستای مخالفت با دین و نظام و انقلاب قلم می زنند.
به نظر می رسد بر علیه دولت در خارج کلا بر علیه کل نظام توسط سیا سازماندهی شده است و عده ای من اسمشان را گذاشته ان بچه های مخملی و نارنجی این عده مسئولیت دارن دسایت ها را بخوانند و مطالبی را در راستای کم اهمیت دادن عملکرد دولت و نظام مشکلات را بزرگ و قدرت ایران را کم جلوه دهند که با سازماندهی عمل می کنند که خیلی وقت است.
مخالفان نظام مخالف دکتر هم هستند که اکثرا از اقلیتهای دینی می باشند.
سایت الف یکی از ازاد ترین سایت های موجود است و نظریه اکثر افراد انتشار می یابد و قابل تقدیر است.
ولی نظراتی که داده می شود اصولا کلا جدی نیستند از روی احساس می باشد نه از روی اصول و درک عمیق جریاناتی که در خارج و داخل می گذرد.
مثلا رسانه های ماهواره ای که از قیافه دکتر خوششان نمی اید در مورد وی بد گویی می کنندو عملکرد وی را هم قبول ندارد ولی قیافه شیوخ عربی و عربستانی را در نظر بگیرید از قیافه دکتر بهتر نیستند ولی چرا تبعیض؟
دلیلش را شاید شما عزیزان بدانید.
مثلا در اکثر کشورهای عربی نه ازادی است و نه حقوق انسانی رعایت می شود ولی دولتمران امریکا و صهوینسم جهانی انها را به خاطر نفت و غارت ان اغوش می گیرند .
27607 | دانشجوی جانباز   |2007-05-30 21:19:50|IRAN
شاید بتوان گفت علی رغم فیلترینگ شدید جریان اطلاعات کمی بهتر از رسانه های داخلی مثل رادیو و تلویزیون است و کمتر دچار عوام فریبی می شوند
27608 | مجاهدی  - ایمترنت   |2007-05-30 21:25:47|IRAN
دلیل اینکه احمدی نژاد هم اینترنت رو دوست نداره حذف 40% تخفیف مخصوص مناطق محروم است که زمان خاتمی اعمال می شد.
27612 | مهدی   |2007-05-30 21:43:50|IRAN
اینترنت محلی است مصداق این ایه کریمه که فبشر عبادی الذ..............است در اینترنت حساسیتها کمتر بروز میکند در نتیجه برداشت و تصمیم عقلانی تراست اما از اینهمه گذشته فکر میکنید واقعا در یک محیط ازاد .بازار یا کارخانه یامزرعه احمدی نزاد را دوست دارند؟
27613 | mordad   |2007-05-30 21:44:16|IRAN
یکی از ایرادات احمدی نژاد نداشتن حزب بود همین وبس برای کل کل کردن با هاشمی نیاز به خیلی چیزهاست
27962 | مهدی   |2007-06-02 21:35:43|IRAN
جل الخالق
27617 | ناشناس  - حرف نزن جا می مونی   |2007-05-30 21:59:41|IRAN
در شرایطی که تمام مصادر خدمت به مردم هنوز یه تصرق در نیامده ، طرفداران احمدی نژاد وقت این قرطی بازیها را ندارتد.همانطور که گذشتگان نیز چنین کردند.وفتی ریس جمهور وقت ندارد با وزیر اقتصادش تبادل نظر کند و دربدر خدمت یه مردم است پیرو مصباح نباشد آن که به این محملات بپردازد.
27624 | ناشناس   |2007-05-30 23:35:43|IRAN
به نظر من که احمدی نژاد اینترنتو دوست نداره نه اینترنت احمدی نژادو.
27628 | حامد  - hmftz@yahoo.com   |2007-05-31 01:08:38|ITALY
سلام
چیزی که در اینترنت می گذرد به همان دلیلی که شما گفتید، نمونه ای آماری از چیزی که در افکار عمومی مردم ایران می گذرد نیست. دقیقاً به همین دلیل است که نظرسنجی های اینترنتی در دوران انتخابات ریاست جمهوری اشتباه از آب درآمدند اما مخالفان بی انصاف، رأی آوردن احمدی نژاد را حاصل تقلب معرفی کردند.
27651 | علیرضا   |2007-05-31 07:33:57|IRAN
خیلی جالبه . احمدی نژاد قریبه ، احمدی نژاد گله ، و... با این کار میخواین بگین احمدی نژاد احتیاج به دلسوزی شما داره . اینم بحث های خوب و دفاعیات شما از آقای احمدی نژاد . این که می بینین از ایشون انتقاد میشه برای اینه که ایشون همه دیوارهای پشت سرشو داره یکی یکی خراب میکنه . کی شما به یاد دارید که سیب زمینی بشه کیلو 1000 تومان یا کی به یاد میایرد که قیمت مسکن 10 برابر شده باشه . یکی تو بحث گفته بود دولت نهم مسئله بنزین رو حل کرد . صبر کن خواهی دید همین سهمیه بندی بنزین چه یلایی سر مملکت بیاره . وقتی یه لنگه پا وایسادی ماشینم گیرت نیومد تازه میفهی سهمیه بندی بنزین یعنی چی . تازه میفهمی گرونی یعنی چی . هنوز اتفاقی نیافتاده همه دارن راجب گرانی کرایه تاکسی و وسایل حمل و نقل حرف میزنند کارخانه های لبنیاتی هم دست رو دست گذاشتن ببینن چقدر باید گرون کنند .و... هزار یک مشکل دیگه . حالا به نظر شما این دولت جای نقد داره یا دفاع . دولتی که اکثر تصمیماتش غیر کارشناسی شدس .
27968 | عبدل   |2007-06-02 23:42:03|IRAN
تا اونجایی که من یادم میاد احمدی نژاد غریب بود نه قریب اینم از مخالفان با سواد احمدی نژاد بعدشم شما تو کدوم دهکوره زندگی می کنی که قیمتش یهو ده برابر می شه؟
27663 | ناشناس   |2007-05-31 08:47:48|IRAN
چون
1-بیشتر طرفدارانش در روستاها اب برای خوردن ندارند
2-یا لوازم اولیه زندگی ندارند
3-چون بیشتر جوانانشان بیکارند
4-چون در ابادان بجای خرید رایانه .بعلت بدی
کیفیت اب.مجبورند برای مصرف اب شرب هزینه کنند
5-چون تورم و بالا بودن نرخ اجناس کسی
از خیل طرفدارانش چه کارگران و کارمندان
وقتی نمانده که بدنبال اینترنت باشند.
27666 | محمد   |2007-05-31 09:11:30|IRAN
در شهر ما هرکس در سفر استانی به رییس جمهور نامه نوشته 40 هزار تومان میگیره همان حکایت از کیسه خلیفه بخشیدن یا در واقع ایشون داره هر رای دور بعد انتخابات را به قیمت 40 هزار تومان میخره
27716 | ناشناس  - re:   |2007-05-31 15:30:07|FRANCE
خیلی جالبه . احمدی نژاد قریبه ، احمدی نژاد گله ، و... با این کار میخواین بگین احمدی نژاد احتیاج به دلسوزی شما داره . اینم بحث های خوب و دفاعیات شما از آقای احمدی نژاد . این که می بینین از ایشون انتقاد میشه برای اینه که ایشون همه دیوارهای پشت سرشو داره یکی یکی خراب میکنه . کی شما به یاد دارید که سیب زمینی بشه کیلو 1000 تومان یا کی به یاد میایرد که قیمت مسکن 10 برابر شده باشه . یکی تو بحث گفته بود دولت نهم مسئله بنزین رو حل کرد . صبر کن خواهی دید همین سهمیه بندی بنزین چه یلایی سر مملکت بیاره . وقتی یه لنگه پا وایسادی ماشینم گیرت نیومد تازه میفهی سهمیه بندی بنزین یعنی چی . تازه میفهمی گرونی یعنی چی . هنوز اتفاقی نیافتاده همه دارن راجب گرانی کرایه تاکسی و وسایل حمل و نقل حرف میزنند کارخانه های لبنیاتی هم دست رو دست گذاشتن ببینن چقدر باید گرون کنند .و... هزار یک مشکل دیگه . حالا به نظر شما این دولت جای نقد داره یا دفاع . دولتی که اکثر تصمیماتش غیر کارشناسی شدس .
شما مثل این که اصلا از هیچ کجا خبر نداری.
این بنزینی که امروز سهمیه بندی شده قرار بوده سه سال پیش یکدفعه ای بشه 400 تومن. دولت و مجلس قبل قرار بود این کار رو بکنند. قانون اش هم تصویب شده بود و در برنامه چهارم توسعه اومده بود. مجلس هفتم که تشکیل شد اول از همه این مصوبه رو لغو کرد و اعلام کرد اگر قراره بنزین گزون بشه باید اول حمل و نقل عمومی بهبود پیدا کنه. امیدوارم متوجه باشی که چرا صدای کارشناسان مصوبات غیر کارشناسی احمدی نژاد در نیومد. چون هیچ کس حتی شعار معیشت نمی داد. همه داشتن ارکان دموکراسی رو برای مردم می شمردند و داشتند نامه های تسلیم برای رهبری می نوشتند. یادتون که میاد.
27722 | مرتضي   |2007-05-31 17:07:41|IRAN
بايداين واقعيت راكه احمدي نژادبااستفاده از تبصره ودرمرحله دوم راي اوردرابپذيريد. پذيرش اين واقعيت خيلي ار مسايل را مي تواند توجيه كندوازافتادن دردام غرورجلوگيري كند
27724 | ملیکا   |2007-05-31 17:09:08|ITALY
این که همه از دست عملکرد دولت کلافه شدند که از روز روشن تره دیگه بحث و مذاکره نداره
27738 | شاندیز  - به نفع احمدی نژاد است   |2007-05-31 19:15:05|IRAN
خوشم میاد خدا اینترنتو وسیله ای کرده که دشمنای حق رو با این وسیله به خودش مشغول کنه و احمدی نژاد به کار خودش محکم ادامه بده. دمت گرم خدا.
27755 | رضا   |2007-05-31 23:21:01|IRAN
برادران عزیز احمدی نژاد هم یک انسان معمولی است و خطا هم می کند یک نمونه ان هم سبک شمردن کار رسانهای در اینترنت است .
البته همیشه زیاد از خود راضی بودن هم کاردست ادم می دهد چون اقای احمدی نژاد بعد از ریس جمهور شدنشان کمی تغییر کرده همه مخالفین خودرا به دزد وگمراه و اجنبی بودن متحم میکند غافل از.
27765 | رضا  - بهترین کسی که می توانست در ا   |2007-06-01 00:15:37|IRAN
به نظر من ایشان بهترین کسی هستند که می توانستند در این جایگاه باشند....خدا حفظش کنه............
با اینکه این همه انتقاد می شنوه و می بینه داره از 24 ساعت شبانه روز 20 ساعتشو کار می کنه.....تا حالا شده توی مخالف ، توی شبانه روز فقط 4 ساعت بخوابی و 20 ساعت از دل و جون کار کنی
27919 | دكتر  - بچه ها سلامت باشيددددددددد   |2007-06-02 14:07:24|IRAN
در روز 8 ساعت باید خوابید 8 ساعت كار کرد 8 ساعت هم تفريح و تمديد اعصاب و قوا . من فكر مي كنم اگه شما تو روز 20 ساعت كار كني تصميماتي كه مي گيري..
27773 | عـبـــد عـا صـی  - اين « قـِـــرتی-بازی-آ آ » و   |2007-06-01 12:03:57|IRAN
سلام عزيز برادر.

تو چقدر مهربونی كه غصهء دهك-های پايين را هم

سـَر می-كشی! ... خبر نداری كه اون پائين

پائينـــآ آ ، آدمائی پيدا ميشن كه هی التماس

می-كنن ، بابا ، اين كامپيوتر و اينترنت رو از ما

بگيرين ، جاش روزی يك گالن آب-خوردن ( قربون

معرفت آقا ابالفضل برم ) ، به ما بدين!؟ اين

« قـِـــرتی-بازی-آ آ » وُ اينترنت به چه كارمون مياد ؛ اونم

وقتی بيشتر وَقـتـــآ آ نه برق داری نه تلفن! ...

اين اسم خرمشهر رو هم بـــديـــن به يكی از اون

شهرك-های خوش وُ خـُــرم تـهـــرون! ...

عزيز برادر ، نكتهء ديگه اينكه ، خرج وُ مخارج يك ساعت

اينترنت خوونوادگی(!) ، با همهء دَنگ وُ فـَنـگ-اش ،

رويهم رفته ، ديگه كمتر از ساعتی دويست تومن ناقابل

( پول ِ پــُرس نيمرو ) ، كمتر نميشه ؛ حالا خودت حساب

كن كه اصلا پرتقال-فروشی می-مونه كه مسئله-اش

حل وُ بحث بشه! ...

هر دولتی هم اگه جماعتی باسواد وُ مطلع بخواد ،

هزينهء كتاب و اينترنت وُ امثالهم رو انقدر پائين مياره

كه مثل خيلی كشور-ها ، با دو ساعت حداقل دستمزد ،

طرف بتونه مخارج يك ماه اينترنت پـُــر سرعت ، يا

هزينهء يك كتاب متوسط رو به راحتی تأمين كنه!

اينجاست كه بايد پيدا كنی « پـُـــرتـقـــال-فـــروش » را ! ...

يا علی كن مددی ،

عـبـــد عـا صـی.
27786 | امید   |2007-06-01 07:50:52|IRAN
image:http://tinypic.com/4mbt62x.jpg
سلام
من خودم یکی از طرفدارهای سخت دکتر هستم
ولی خیلی کم توی سایتها نظر میدم دلیلش هم این هستش که معمولا تعدادی کمی از نظرها به نمایش در میاد و معمولا من فقط یک بار به یه مطلب خبری سر میزنم و این باعث میشه که اگه نظری هم بدم نبینم که چاپ شده یا نه و یا کسی در باره مطلب من نظری داده یا نه
27812 | سامان  - چون اینترنت صدای آزاد مردم   |2007-06-01 12:28:22|UNITED KINGDOM
چون شما فقط از اینترنت خبر دارید! چون تنها جایی که مردم می‌تونن آزادانه حرفشون رو بزنن و حرف و صدای مردم سانسور نمی‌شه و می‌شه مستقیم و بی واسطه شنیدش اینترنته و خب طبیعیه که صدای مردمی که علاقه‌ای به احمدی‌نژاد ندارند در اینترنت شنیده می‌شه!
شما مساله و سوال رو اشتباه مطرح کردین. اگه می‌تونستین صدای مردم رو جاهای دیگه هم بشنوین مطمئناً همین وضع بود. سوال درست باید این‌طور مطرح بشه که چرا تنها در اینترنت می‌شه از احمدی‌نژاد و... انتقاد کرد؟ یا در واقع چرا مردم فقط در اینترنت می‌تونن حرف بزنن و صداشون خفه نشه؟!
27817 | محمد   |2007-06-01 14:25:09|IRAN
1-من نمی دونم چرا هر وقت صحبت از مبارزه با فسادمی شه رئیس جمهور یاداونایی میوفته که ازبانکها وام گرفتند.حداقل یه سربه میوه فروشیهابزنیدببینید حجم واردات وسودهای کلان بعضیهارا.چندروز پیش رفتم ابزارفروشی دسته بیل خریدم روش نوشته بود ساخت چین.....
2-آسدصادق عزیز از قاره سبز من هیچ دوره ای به اصلاحطلبهایی که شما از اونها متنفرید رای ندادم ولی دیروز تخم مرغ را از بازار خریدم100تومان در حالی که دوسال پیش از همان جا خریدم50تومان شما از دکتر خواهش کنید وضعیت را به همان دوره برگرداند.ما را به خیر توامیدی نیست شرمرسان.
27821 | ناشناس   |2007-06-01 15:07:52|IRAN
نان از سفره برون جسته
خانه دار شدن روياء شده
فساد اقتصادي تغيير شکل داده
گشنگي بيشتر شده
مرز شعار و عمل بيشتر شده
27831 | ناشناس  - اشتباه نکنید خیلی ها وی را د   |2007-06-01 17:50:58|IRAN
باید عرض کنم از اتفاق سرو کار با اینترنت مختص قشر بالای جامعه نمی باشد قشر بالا ماشاا.. آنقدر سرش تو حساب و افزایش سرمایه و برقراری روابط حسنه به صاحبان مناصب با لاست که برایش صرف نمی کند برود در اینترنت و درد دل و انتقاد کند بلکه کسانی به نقد احمدی نژاد می پردازند که شبیه من که یک عضو هیئت علمی با 28 سال سابقه کار علمی پژوهشی هنوز به روشنی چشم دولتهای اصولگرا و اصلاح طلب و رایحه پسند مستاجر است و دلش برای مملکت می سوزد و ازاینترنت برای نقد سیستم استفاده می کنند تا بلکه دولتمردان بخود آیند و به جای ظاهر نگری و دل به چاپلوسان سپردن این نقدها را که حاصل سالها خدمت و تجربه است جدی بگیرند و از خود بزرگ بینی و ناقدان را دشمن دانستن فاصله بگیرند تا کشور از این بحران های اجتماعی و اقتصادی که بیشتر حاصل ندانم کاری های مدیران است نجات یابد.یادمان باشد که از نقد دولت احمدی نژاد نهراسیم بلکه از تایید بی دلیل و همه را دشمن دانستن بترسیم که مارا به بیراهه خواهد برد و بدانیم که اگر اینترنت احمدی نژاد را دوست ندارد یعنی قشر فرهیخته جامعه که بطور عمده محروم اقتصادی نیز می باشند با سیاستهای وی سر سازگاری ندارند و نگران باشیم که عوام و خواص اقتصادی و بازاری ها ما را تایید کند ولی دانشگاهیان ...
27866 | ناشناس   |2007-06-02 07:10:15|IRAN
ما كه احمدي نژاد را دوست داريم . ضمنا اينروز ها توهين به احمدي نژاد در حال تبديل به يك فرهنگ عمومي در رسانه ها شده است . حقيقتا بسياري از دوستان بنده كه حامي دكتر احمدي نژاد هستند از سايت شما بازديد مي كنند اما از اظهار نظر خودداري مي كنند چون مي ترسد دفاع از ايشان باعث توهين مضاعف از جانب مخالفان به احمدي نژاد شود . شما نمونه آقاي زادسر را در سايت خود ديديد كه با دفاع از دكتر هم باعث توهين به خود شد و هم باعث توهين مضاعف به احمدي نژاد . وقتي در يك بحث علمي مخالفان ايشان رو به توهين مي آورند آيا شايسته است با آنها دهان به دهان شد ؟ وقتي كه آمار هاي هيچ جا را قبول ندارند آيا مي توان با مخالفان ايشان بحث كرد ؟ به عنوان مثال در پايان سال قبل ميلادي هم بانك جهاني و هم دولت كاهش نرخ بيكاري را اعلام كردند اما يك نفري كه هيچ گونه اطلاعي ندارد مي گويد بيكاري افزايش يافته است . حال با اين فرد مي شود بحث كرد ؟ ياتمامي مراكز مسئول داخلي و خارجي مي گويند سرمايه گذاري خارجي افزايش پيدا كرده است مانند شركت شل كه بزرگترين قرارداد تاريخ پارس جنوبي را بسته است اما باز مخالفان بي اطلاع ايشان مي گويند سرمايه ها در حال فرار است و يا مي گويند كه صادرات در حال ركود است كه خنده دار تر از اين نمي شود . حال مي توان با چنين افراد بي اطلاعي بحث كرد ؟
28092 | ناشناس   |2007-06-04 00:18:53|IRAN
بزرگترین قرارداد تاریخ پارس جنوبی ! تفاهم نامه است نه قرارداد و با اجرایی شدن آن هم با یک شرکت انگلیسی یهودی(به قول دوستان شما)فاصله طولانی داره ،
گزارش بانک جهانی رو روی سایت خبرگزاری فارس مطالعه کنید بخصوص بحث چشم انداز و بعد دیگران رو به بی اطلاعی متهم کنید
27871 | مهدي   |2007-06-02 16:04:56|IRAN
هي ميگفتن نميذارن خاتمي كار كنه، اما اگه كمي- فقط كمي- انصاف داشته باشين ميبينين كه در واقع كسي رو كه نميذارن درست كار كنه و به هر وسيله سر راهش مانع تراشي مي كنن، دكتره.
27880 | چشم غمگین  - ماه پشت ابر نمی مونه!   |2007-06-02 08:39:05|GERMANY
تمامی نظرات رو خوندم! با بعضیها موافقم و با بعضی ها مخالف. اما ان شاالله در دوره بعد انتخابات ریاست جمهوری، معلوم میشه که آیا فقط قشر بالا مخالفن یا هر دو قشر!
27887 | صادق جم  - چون اینترنتیها دروغگوها را   |2007-06-02 11:18:02|IRAN
شما را ارجاع میدهم به سخنان آقای دکتر در برنامه گفتگوی خبری قبل از انتخابات سوم تیر ماه: "آیا مشکل موی جوانان است؟! آیا الان مشکل جامعه ما اینه چرا دختر ما فلان مانتو را می پوشد؟! چرا مردم را اینقدر پست میکنیم! دولت باید مشکلات اقتصادی کشور را حل کند،نه اینکه با این بازیها مردم را سرگرم نگهدارد!"
فیلمش را هم میتوانید از http://video.google.com/videoplay?docid=8065042358024871340 ببینید.
نظریه بعدی این است که کاربران اینترنتی امکاناتی دارند که حرفهای قبل و بعد از به قدرت رسیدن افراد را ضبط میکنند و حالشان ...
28007 | آسمیتا   |2007-06-03 12:03:29|IRAN
وبلاگ پسر احمدی نژاد رو دیدید ؟
http://www.aghazade.parsiblog.com/
...
فکر کنم از طریق اون بشه اینترنت و احمدی نزاد رو آشتی داد ...
28107 | ناشناس   |2007-06-04 07:09:37|IRAN
به نظر من در تاریخ انقلاب ایران بیشترین ظلم و نابودکننده ترین انتقادات را به دکتر احمدی نژاد شده است در حالیکه اگر منصفانه برخورد کنیم میبینیم که اگر دولت نهم بهتر از دیگران نبوده یا عملکردهای اشتباهی داشته است این داستان درمورد دولت های قبلی هم صادق است . من خودم از طرفداران و مدافعان عملکرد دولت دکتر احمدی نژادم ولی فرض را بر این میگیریم که من و تمام مدافعان دولت اشتباه میکنند ولی بعضی ها جوری حرف میزنند که بازده عملکرد دولتهای قبلی 100 درصد بوده و بازده دولت نهم منفی شده است و این انصافف که نیست هیچ بیشتر نمایانگر حماقت آقایان است
28116 | ناشناس   |2007-06-04 10:51:35|IRAN
ببينيد باز فردي از روي كم اطلاعي مي گويد قرارداد شل تفاهم نامه است ( در حالي كه اين شركت در حال انجام مقدمات حضور خود در پارس جنوبي است ) حال من چگونه مي توانم با اين فرد دهن به دهن شوم ؟ آيا ارزش دارد ؟ ضمنا ميزان تفاهمنامه ها در اين دولت بالاي 100 ميليارد دلار است كه باز بيسابقه است . آيا حتي اين ميزان تفاهم نامه سابقه داشته است ؟
28187 | ناشناس   |2007-06-05 00:43:12|IRAN
بخونين تابفهمين چرا احمدي‌نژاد:آنقدر قطعنامه صادر کنيد تا خسته شويد هشدار احمدی نژاد در مورد سوء قصد عوامل استکبار به امام زمان (عج)
احمدي نژاد: قاهره بخواهد، تا پايان وقت اداري امروز سفارت ايران را در مصر برپا مي‌كنيم اهدای “دان هشت” تکواندو به احمدی نژاد احمدی نژاد روستای خسرو و شیرین را به آباده بخشید تبعات تصمیم رییس جمهور:

تصميم گيريهای دولت ايران در زمينه تقسيمات کشوری بار ديگر حادثه آفريد و اين بار شهر اقليد در استان فارس صحنه درگيريهايی شد که آن گونه که در گزارشها آمده، به برخورد پليس با معترضان و برقراری حکومت نظامی در اين شهر انجاميد.

و......
28291 | ramin   |2007-06-05 16:46:53|IRAN
مدیریت محترم سایت الف می دانم که شما جیرخوارید پس اگر خداوند را قبول داری اگر به روز جزاء واقفی اگر امامان را قبول داری اگر لباس مشکی برای امام حسین می پوشی پس به جمله این عزیز که می فرمایند اگر دین نداری آزاده باش شما که دین دارید پس آزاد باشید این نامه را در معرض دید قرار بدهید تا مردم بشناسند آنچه بر سرشان می گذرد.
با تشکر از شما، یک شهروند آزاده و بقول احمدی نژاد بی دین
مملکت ایران که ...
28799 | arash   |2007-06-07 21:43:28|IRAN
اصلا این موضوغات منحرف شدن از اصل ماجراست
اولا احمدی نزاد نماینده تفکری است که سالهاست برایران حاکم است و روز به روز بر قدرت خود می افزایند همه جا وهمه چیز رابرای خودشون می خواهند و هر چیزی که با انها مخالف باشد محدود وسرکوب میکنند حتی فضای اینترنت
بس عجبی نیست که فضای اینترنت به تبع فضای جامعه با احمدی نزاد مخالف باشد
2دار ودسته احمدی نزاد چنان که گفته شد سالهاست که در راس هرم قدرت و ثروت هستند و بنابراین هیچ گونه مشکلی از لحاظ مادی برای استفاده از اینترنت ندارند
اینان با هرچیز مدرن مخالفند
مانند ماهواره روزنامه ویدیو و.....
هر چند از همه اینها برای بیشبرد مقاصد خود استفاده میکنند
36642 | محمدي  - صنعتگر   |2007-08-25 13:32:40|IRAN
نضرات كارشناسان هررشته درموضوع مربوطه مهم هستنداز انها استفاده كنند چون انها از بودجه مملكت براي همچنين مواقعي تربيت شده اند
38398 | يه نفر  - چيزي كه عيان است ...   |2007-09-15 14:19:31|IRAN
به همه ، موافقين عزيز احمدي نجاد و مخالفين شريفش سلام . من يه دانشجويم كه ديگه دارم واسه دكترا اماده ميشم . معرفي كردم كه دوستان گرام مخالف بدونن كه از روي احساسات يه پير زن دهاتي كه از جايي خبر نداره حرف نميزنم (البته اگه از طايفه خانم مارپل نباشه) درد جامعشو درك ميكنه و ميدونه بيشتر از هر چيز يه مريض به تخصص دكترش نياز داره نه .... . طرفدار محترم احمدي نژاد عاقلاه فكر كنيد اون روز كه 7 ميليون نفر گفتن هاشمي نبايد كسي از اين امار جا مي خورد چون اونا تقريبا هموناين كه يه جورايي با اينترنت سرو كار دارن يعني قشري كه يا تحصيل كردن يا ذهنشونو فعال نگه داشتن (منهاي علافاي هينترنتي ) .وقت ندارم بيشتر بنويسم ارزشم نداره بالاخره حرف خودتونه اخرش ديگه
40487 | مریم  - مخالفت با احمدی نزاد یا تفک   |2007-10-06 16:09:03|IRAN
چه بخواهیم چه نخواهیم قشر نخبه کمتر از قشر عام هستن و احمدی نزاد رای و همایت این قشر رو به عهده داره که این قشر کمتر با اینترنت سرو کار دارند پس نخبه ها تلاش کنند که چیزی به انتخابات نمونده.
76344 | دوست  - احمدی نژاد   |2008-08-12 08:43:01|IRAN
همه احمدی نژادرا دوست دارند جز هم وطنان ناآگاه وفریب خوردی مثل شما
مشارکت در بحث
نام:
ایمیل:
 
عنوان:

نظراتی که به پیشرفت و تعمیق بحث کمک می کنند در مدت کوتاهی پس از دریافت به نظر دیگر بینندگان می رسد.
- نظرات حاوی الفاظ سبک یا هرگونه توهین، افترا، کنایه یا تحقیر نسبت به دیگران منعکس نمی ‏شوند.
- از برجسته و رنگی کردن بدون دلیل کلمات و کاربرد بیش از یک علامت تعجب یا سوال بپرهیزید.

کد آنتی اسپم نمایش داده شده در عکس را وارد کنید.

3.26 Copyright (C) 2008 Compojoom.com / Copyright (C) 2007 Alain Georgette / Copyright (C) 2006 Frantisek Hliva. All rights reserved."