Javascript must be enabled in your browser to use this page.
Please enable Javascript under your Tools menu in your browser.
Once javascript is enabled Click here to go back to الف
 

 

صفحه اصلی     معرفی     WAP      پیوندهای الف    آرشیو     ارسال مطلب

تبلیغات

 کد مطلب: 5054, P.View: 15780
مسعود ده نمکی از دریافت سیمرغ بلورین خودداری کرد چاپ ارسال به رفقا


(26 توصیه)

            بخش خبری الف   
۲۳ بهمن ۱۳۸۵
مسعود ده نمکی با اعتراض شدید به نحوه داوری بخش مسابقه بیست و پنجمین جشنواره فیلم فجر، از دریافت سیمرغ بلورین «بهترین فیلم از نگاه تماشاگران» خودداری کرد.

به گزارش "الف" ، یکشنبه شب و در آخرین بخش تقدیم جوایز بخش مسابقه سینمای ایران ، هنگامی که مجری مراسم، "مسعود ده نمکی " را برای دریافت سیمرغ بلورین "بهترین فیلم ازنگاه تماشاگران" به روی صحنه فرخواند، وی با ابراز احساسات شدید حضار به روی صحنه رفت و در حالی که خود نیز احساساتی شده بود پشت میکروفون قرار گرفت و گفت: "سینمای ما همچون سیاست ما شده است . انتخاب در سینما همچون انتخابات صورت می گیرد و من از تمام عوامل فیلم اخراجی ها برای اینکه دیده نشده اند ، عذر خواهی می کنم".
 


فیلم اخراجی ها ، اولین ساخته سینمایی "مسعود ده نمکی " طی برگزاری بیست و پنجمین جشنواره فیلم فجر با استقبال شدید تماشاگران روبه رو شد، به گونه ای که سینماهای نمایش دهنده این فیلم با صف طویل تماشاگران مقابل باجه ها مواجه بودند و در مواردی کار به خرید و فروش بلیط این فیلم در بازار سیاه و نمایش فیلم در یک یا دو سائنس فوق العاده هم کشیده شد.
 
"مسعود ده نمکی"، رزمنده ای که از اواسط دهه 70، هفته نامه پرسروصدای شلمچه را منتشر می کرد، از اوایل دهه 80 به کار فیلمسازی روی آورده است. دو فیلم مستند وی با نام های "فقر و فحشا" و "کدام پیروزی، کدام استقلال" در شمار فیلم های "آنسوی خط قرمز" قرار گرفته و از بازار  CD های غیر مجاز سر درآورده اند.
 
اولین فیلم بلند سینمایی ده نمکی(اخراجی ها)، با موضوع دفاع مقدس، اثری متفاوت و غیر معمول تلقی می شود. تماشاگران این فیلم علاوه بر مضمون بدیع، بازی های اکبر عبدی و محمدرضا شریفی نیا در  فیلم را بسیار برجسته و عالی توصیف کرده اند.
 
شنیده می شود معاونت سینمایی وزارت ارشاد، "اخراجی ها" را از نظر "ادبیات گفتاری" و "ارائه چهره ای منفی از یک رزمنده"، اثری هنجارشکن دانسته و این نظر غیر رسمی ارشاد، در رای یکپارچه منفی داوران به این فیلم موثر بوده است.
 
خود ده نمکی پیش از این، با دفاع از فیلمش، مضامین و حتی شخصیت های "اخراجی ها" را واقعی دانسته بود.
 
Image
ده نمکی در کنفرانس خبری فیلم: شخصیت های اخراجی ها واقعی هستند.
 
با وجودی که ده نمکی بعد از روشن شدن نتیجه داوری های جشنواره، به شدت به "ناداوری" ها حمله کرده و داوران و وزارت ارشاد را به زمان اکران فیلمش حواله داده بود، اما فعالان سینما معتقدند، وزارت ارشاد بدون حذف برخی دیالوگ ها و صحنه ها، به "اخراجی ها" اجازه اکران نخواهد داد و این فیلم به سرنوشت "مارمولک" دچار خواهد شد.
 
 
اظهار نظر
مشارکت در بحث
14046 | احد  - گریه   |2007-02-12 02:07:21|IRAN
فقط باید به این گونه مسایل و دیگر مسایل به ارامی گریه کنیم که لیاقت ان را نداریم انچه با خون داده دیگران بدست اورده ایم با دست و زبان خود نگه داریم.
گریه کن ای دوست من گریه زیباست.
14251 | ناشناس   |2007-02-13 13:09:14|IRAN
خواهش می کنم این فیلم را با مارمولک مقایسه نکنی والبته سابقه اقای ده نمکی هم روشن است ایشان درسالهای نه چندان دور طرف داران پروپاقرص ادب بودند!
14047 | ناشناس  - گریه های علی   |2007-02-12 02:10:01|IRAN
الان درمی یابم که حضرت علی چرا شبها به سر چاه های اب می رفتند و گریه می کردند.
14072 | ناشناس   |2007-02-12 11:14:07|IRAN
علی (ع) اگه میدونست بعد از هزار سال همه چی به اون چاه ربط داده میشه هیچ وقت اون چاهو نمیکند اخه چه ربطی داره
30277 | ح.  - قوام   |2007-06-19 17:52:22|ITALY
برادر بیشتر فکر کن و قیاس مع الفارق ننما.
14049 | ضرابیه از یزد   |2007-02-12 02:17:16|IRAN
ارشاد کی میخواهد بفهمد که فرهنگ را نمی شود پاستوریزه کرد...
سینمای فرهنگی بالنده, آزادی معقول هم می خواهد
14252 | ناشناس   |2007-02-13 13:09:06|IRAN
تاکی سانسور مخصوصا در صدا وسیما که دیگه شورش رو دراورده
30278 | ح.   |2007-06-19 17:53:52|ITALY
زمانی ارشاد شده و وزارت فرهنگ بشود.
14050 | عبدی   |2007-02-12 02:17:27|IRAN
بچه های جنگ هنوز غریبند. یکی به اسم گروه فشار می کوبدشان، صفار به اسم ناهنجار
14068 | رضا  - re:   |2007-02-12 08:05:22|IRAN
بچه های جنگ هنوز غریبند. یکی به اسم گروه فشار می کوبدشان، صفار به اسم ناهنجار
متاسفانه بعضی از بچه های جنگ در چند سال اخیر نقش گروه فشار را بازی کردن. گروه فشار که شاخ و دم نداره
14159 | کریم   |2007-02-12 11:37:07|IRAN
فشاری یا غیر فشاری، فیلم ساز یا تفنگ به دست. دربست مخلص حاجی ده نمکی و تمام برو بچس جنگ هم هستیم.
14356 | عـبـد عـا صـي  - بــلاگــر _ HTTP://FARSIBLOG.PARSIBLOG.co   |2007-02-14 01:44:29|IRAN
سـلام عليكم.
عزيز برادر ، آن كه شما يا برخي ميگويند كه نقش > را در چند سالهً اخير داشته-اند ، نه بـچــــه-هاي جـنـــگ بوده-اند ، نه مجاهد في سبيل الله ; [color=red] همان كه به > معروف شده است ، > ( امام راحل ). آدم مخلص بندهً خداست وُ خـدمـتــگـــزار مـــردم ; برخي از اينها اگر در دفاع مقدس هم شركت داشته-اند ، به دنبال > و ارضاي حـس ِ مـاجـراجـوئي
-شان بوده-اند ، و لا غـيـــر ...
يا علي كن مـددي ...
14490 | عـبــد عـا صـي  - مروت و انصاف از صفات جميله خ   |2007-02-15 10:43:43|IRAN
سلام عليكم.
واقعا با سانسور اصل نظر اين حقير و خصوصا كلماتي كه از نظرات خوانندگان سطور فوق است ، يعني خدشه-دار كردن كامل آن ، روي خيلي-ها را سفيد كرديد. فراموش نكنيد كه مروت و انصاف از صفات جل جلاله خداوند است ; مطمئن باشيد كه بقول بچه-ها >! ... ( البته در روز حساب ; فعلا حساب و كتابي وجود دارد ).
والسلام عليكم من اتبع الهدي ،
عـبــد عـا صـي.
_________________
الف - "مروت و انصاف از صفات جميله خداست"، اما ما که خدا نیستیم. پس سعی می کنیم تا "آنجا که مقدور است" بی انصاف نباشیم.
14529 | عـبــد عـا صـي   |2007-02-15 16:45:10|IRAN
سلام عليكم.
از پاسخ شما ممنون-ام.
اما بعد! ، اينكه در چند سطر فوق فرموده-ايد :
لا الله الا الله ...
بگذريم ، چون به اصحاب اين سايت ارادت دارم ، ( هر چند هيچكدام را نديده و نمي-شناسم ، همان ارادتي كه صداقت آدمها ايجاد ميكند ... ) شا’ن شما را بالا-تر از پاسخ خود ديدم. اميدوارم كه اشتباه نكرده باشم.
والسلام ،
عـبـــد عـا صـي.
__________________
الف- مخلص برادر عاصی هم هستیم
23233 | عـبـد عـا صـي ، بــلاگــر  - شاه مي-بخشد ، شاه-قلي نمي-بخ   |2007-04-23 00:58:38|IRAN
سلام.
اگر هم عده-اي آگاهانه يا نا-آگاهانه درلباس بسيج ( كه بقول خيليها ، پيشقراول و جاده-صاف كن سپاه بودند _ البته نمونه-هايش را ثبت كرده و اهلش ميدانند ) ؛ من و شما نوعي ، در محضر خدا چطور جواب تهمتهايي
را كه به ده نمكي بعنوان چماق-دار و غيره
، ميزنيم ، پاسخ خواهيم داد؟ ... فرضا كه بفرمائيد با چشم خودتان ديده-ايد. خب ، اين همه افراد بشر كه خطا كرده و ميكنند ، اگر اصلاح شوند و درد مردم را داشته باشند ؛ باز هم بايد طردشان كرد؟ ...
خدا ، با يك غلط كردم حقيقي ، گناهان يك عمر را مي-بخشد و براي حق الناس هم
فرصت جبران ميدهد ؛ آنوقت ما ، كه باشيم
كه همه را با يك چوب بزنيم و اگر كسي قبلا خاطي بوده ، با داغ ننگي بر پيشاني-اش ، طردش كنيم؟! ...
والسلام عليكم من اتبع الهدي ، عبد عاصي.
30279 | ح.   |2007-06-19 17:56:35|ITALY
مگر برای معروفیت به جبهه رفته بودند؟
این وظیفه ای است که هر نسل بر دوش دارد و چه بهتر که پاسبانی صلح کنیم.
14052 | ناشناس   |2007-02-12 08:03:26|IRAN
چند شب پیش با بچه ها رفتیم سینما - فیلم تله- جای دشمن شما خالی!
فیلم آنقدر مستهجن بود که حال همه مان را بهم زد...صذ رحمت به فیلم هندی!
یک مشت دختر و پسر خوشگل که 90 دقیقه برای هم عشوه می امدند

حیف از آن سینمای فرهنگی دهه 60 و 70 که در این سالها به افتضاح کشیده شده

به نظرم وقتی «تله» اجازه اکران می یابد، ارشاد باید قدر امثال ده نمکی ها را _ که تعدادشان خیلی کم است_ بداند
چنین کسی که درد دین و وطن و جبهه و شهدا و...را دارد و اهل سوسول بازی احمقانه این تازه به دوران رسیده ها هم نیست؛ این روز ها در سینمای ما نادر است.
14055 | کهنه سرباز   |2007-02-12 08:02:56|IRAN
یک فرق اخراجی ها با دیگر فیله های معمولی دفاع مقدس این است که بازیگرانش با مو های بلند سشوار کشیده، در نقش رزمنده جلوی دوربین نرفته اند!
14056 | جواد لیساری   |2007-02-12 08:03:06|IRAN
این سریال شبانه شبکه 1 را بمناسبت دهه فجر دیدید؟ واقعا سیما شعور مخاطب را چقر فرض کرده اند؟
14063 | دوست دیروز   |2007-02-12 08:04:17|IRAN
آقای ده نمکی عزیز :
دیر فهمیدی برادر و خیلی دیر به جمع مردمی آمدی که تا دیروز خود شما[]
بی خیال ! مردم ما اینقدر خوب،عزیز و فهیمند که در خیلی موارد از روی عمد فراموشکار میشوند .
ولی با همه این حرفها خوش آمدی
14066 | ناشناس  - re: گریه های علی   |2007-02-12 08:02:33|IRAN
الان درمی یابم که حضرت علی چرا شبها به سر چاه های اب می رفتند و گریه می کردند.
آقا چه ربطی داره
14189 | یه دوست  - بی ربط!   |2007-02-12 15:43:00|IRAN
چرا فکر می کنی حتما باید ربطی داشته باشه مگه ما کم فیلم بی ربط به انقلاب با یه خاور عشقی که توش خالی کرده بودن تو بهمن امسال دیدیم !
14069 | م.ع بسیجی   |2007-02-12 11:12:56|IRAN
بنام خدا
واقیت ها غیر قابل انکارهستند
چرا فکر می کنید همه بچه بسیجی ها که خودم یکی از انها می باشم . دائماً کنار مهر سجاده بوده اند و اگر در فیلمی که برای دفاع مقدس تهیه شده کلمات و جملات و تفکر انها با ساخته های ذهنی ما و نوشته های کتب ومجلات جور در نیاد باید سانسور و ... شود
مردم خوب وفهیم ایران شعور تشخیص خوب از بد و واقعیت از کذب را دارند ونیازی نیست که ممیزی شوند
فکر میکنم که مسئولان ممیزی ارشاد و جشنواره فضای بسیجیان را در قصه ها و کتاب ها خولنده اند و یا حس کرده اند .
من هنوز فیلم را ندیده ام ولی حیف است که کسی فیلم برای دفاع مقدس بسازد و بعد دولت متولی شود که این خوب نیست وبد است. پس نقش هدایتگری ارشاد کجاست که نگذارد فیلم بد ساخته شود و کلی هزینه شود و اسراف صورت پذیردو بعد فیلم رد شده از شبکه های تلویزیونی خارجی یا شبکه غیر مجاز سی دی و... سر در اورد.
مطمئن باشید اگر در فیلم اغراق شده باشد یا واقعیت بسیجی ها قلب شده باشد خود بسیجی ها با ده نمکی برخورد می کنند و نیازی به متولی گری نمی باشد .
اگر تفکر وزارت ارشادی های ایران در امریکا اجرا می شد فیلم ساز های نامی مثل الیور استون که در رد سیاست های دولت حاکم فیلم می سازند بیچاره بوده و الان انگ مقابله با نظام را داشتند.
الحمد لله دیروز نیز حضور میایونی مردم را در راهپیمایی 22 بهمن مشاهده نمودید و این مردم بخاطر اعتقاداتشان به صحنه امدند وهیچ خبر یا فیلم و یا تبلیغات و ارعابی نمی تواند مردم را از اعتقادات وباورهایشان برگرداند پس به فهم و شعور مردم احترام بگذاریم و اگر واقعا توهین و جسارت به مقدسان و مسئولان نظام در فیلم اخراجی ها نشده است . ادای اصول گرایی را درنیاوریم.
14071 | ناشناس   |2007-02-12 11:12:26|IRAN
به نظر من سینمای ایران هدف خاصی رو دنبال نمیکنه به جز چند تا فیلم خوب بقیه داره سوسول بازی میشه وبعضی فیلمها هم فقط دیالوگ هستن و بدون صدا هیچ معنایی ندارن شاید هم مثل تاتر به هر حال به کارگردان های عزیز توصیه میکنم برای پر مخاطب شدن فیلمها همانطوری که تجمل گرایی میشه دسته های پایین جامعه هم دیده بشن
14137 | ناشناس   |2007-02-12 11:07:44|IRAN
كوزه گر در كوزه افتاد
14253 | ناشناس  - re:   |2007-02-13 13:08:58|IRAN
بچه های جنگ هنوز غریبند. یکی به اسم گروه فشار می کوبدشان، صفار به اسم ناهنجار[/quote] ارشاد کی میخواهد بفهمد که فرهنگ را نمی شود پاستوریزه کرد...
سینمای فرهنگی بالنده, آزادی معقول هم می خواهد[quote=دوست دیروز]آقای ده نمکی عزیز :
دیر فهمیدی برادر و خیلی دیر به جمع مردمی آمدی که تا دیروز خود شما[]
بی خیال ! مردم ما اینقدر خوب،عزیز و فهیمند که در خیلی موارد از روی عمد فراموشکار میشوند .
ولی با همه این حرفها خوش آمدیتا چند سال پیش همین اقا که حالا اینطوری سروصدا می کنندوادعای روشن فکری کردن خودشون باسایرین بدتراز این رفتار ها روداشتند
14139 | يكي يك دونه   |2007-02-12 11:07:46|IRAN
متن زير آخرين يادداشت ده نمكي در وبلاگ شخصي اش است:
)dehnamaki.blogfa.com
دیشب مراسم اختتامیه جشنواره فیلم فجر بود .دم درهای ورودی علی رغم اینکه خیلی ها کارت دعوت داشتند بر اثر ازدحام جمعیت امکان ورود را نداشتند..

مراسم شروع شد ..هرچه بیشتر از مراسم و اعلام نامزدها می گذشت و اسمی از عوامل اخراجی ها برده نمی شد صدای پچ پچ مردم از گوشه و کنار بالاتر می رفت..

تا نوبت به بخش اصلی مسابقه یعنی انتخاب بهترین فیلم رسید...مجری که با مزه پراکنی قصد داشت تبحر خود را در اداره مجلسی به این شلوغی به رخ بکشد با اسم بردن از فیلم های روز سوم و اتوبوس شب با لحنی سوالی و نیم بند می خواست ببیند نظر مردم چیست...

مردم هم تک و توک و یا جمعی هی اخراجی ها را تکرار می کردند..رنگ مجری پرید و وزیر و معاون سینمایی هم که بالای سن بودند اندکی در هم رفتند...

مجری برای انتخاب فیلم برگزیده مردم دادگو نماینده خانه سینما را به پشت تریبون فرا خواند...

دادگو با کلی دفتر و دستک با لا رفت ...پرویز پرستوئی هم در میا ن تشویق های شدید حضار برای اهدای این جایزه نفیس مردمی با لا رفت..

دادگو گفت..از روز اول فیلم های اتو بوس شب و خون بازی رقابت تنگاتنگی داشتند..

دهها تن از مردم داد زدند دروغه دروغه..

دادگو و مجری سرخ شدند....دادگو گفت البته سنتوری و روز سوم دیر رسیدند....پنج فیلم بالای ۷۰ درصد ارا را داشتند و دو فیلم بالای نود درصد و این رقابت میلی متری بود..

فراز مند به نما یندگی از سنتوری بالا رفت و جایزه اش را گرفت ..وقتی اسم اخراجی ها را خواندند کاسه ساز بالا رفت و جایزه را گرفت و پشت تریبون رفت و گفت من این جایزه را به کارگردان فیلم اقای ده نمکی تقدیم می کنم..به یکباره سالن منفجر شد..من نمی خواستم بالای سن بروم مردم همه اصرار می کردند و من هم راه افتادم ..

بالای سن کاسه ساز جایزه را سمت من اورد اما من با ناراحتی ان را پس زدم و پشت تریبون رفتم ..

گفتم من نه مرغ می خواهم نه سیمرغ...من شرمنده مردمی هستم که تا ساعت ۴ صبح جلو سینما ها بودند و اخراجی ها را پسندیدند اما داوران ما نظر مردم را نپسندیدند..همیشه اینطور بوده نخبگان ما عقب تر از مردم حرکت می کردند...

دادو فریا د مردم با تکرار لفظ اخراجی ها اخراجی ها سالن را می لرزاند..داوران و مسئولین زورکی می خندیدند و سرخ می شدند...من گفتم از اکبر عبدی و شریفی نیا و امین حیایی و خیلی هایی که به خاطر وجود من در این فیلم به انها ظلم شد غذر می خواهم..

در اخر هم گفتم سینمای ما شبیه سیاست ماست همان باند بازی و مافیا و انحصار طلبی ..من اگر نتوانم دیگر فیلم هم بسازم همین یکی برای زدن پوز برخی بس بود..من بچه که بودم دوست داشتم قاضی شوم اما امروز با دیدن این قضاوت ها دیگر دوست ندارم هیچ وقت قاضی شوم..

مردم فریاد می زدند و اسم فیلم و مرا می بردند گرچه من دیگر صدای انها را نمی شنیدم مثل فیلم اسارتاکوس شده بود انگار من به جای انها جنگیده بودم و ....

پرستوئی پشت تریبون رفت و گفت از خدا می خواهم به همه ما صبر بدهد..

خواستم بگویم عدالت از صبر زیبا تر است که دیگر ......
14256 | ناشناس   |2007-02-13 13:07:49|IRAN
اقای حیایی فیلم دیگری را هم درجشنواره داشتند اگر قرار سیمرغ بود می توانسند بگیرند چطور شده شما که با بی عدالتی همه رامی کوباندید حالا سخنگوی عدالت شدید فکر کنم با دوره ای که گذشته خیلی ها متحول شدند!1
14140 | يكي يك دونه   |2007-02-12 11:07:48|IRAN
براي ديدن نظرات خود ده نمكي به وبلاگ شخصي اش مي توانيد رجوع كنيد:
http://www.dehnamaki.blogfa.com/
14143 | ahmad   |2007-02-12 11:07:50|IRAN
آقاي ده نمكي عزيز سعي كن خودت باشي و خداي ناكرده نا خواسته به سرنوشت محسن م و ديگران دچار نشوي فيلم شما را نديدم اما ميدانم سينما تيغ بسيار تيزي است كه بايد در بكار بردن آن دقت و ظرافت بسيار داشت وگرنه نه تنها به شما آسيب ميزند كه به باورها و فرهنگ ما آسيب جدي وارد ميكند براي شما دعا ميكنم هيچگاه خدا را فراموش نكنيد حتي آني..
14144 | ناشناس   |2007-02-12 11:07:52|IRAN
ولی فیلم سطح پایین بود
14146 | ناشناس   |2007-02-12 11:07:56|IRAN
چرا هیچکس از آقای حاتمی کیا حرفی نمی زند؟ یادتان نرفته سر فیلمهای موج مرده، به رنگ ارغوان و ... چه بلایی آمد؟ چرا ایشان امسال فیلم نداشت؟ وزارت فرهنگ که دست دوستان موتلفه باشد اوضاع همین است دیگر.
14148 | ناشناس   |2007-02-12 11:07:59|IRAN
كار از اين حرف ها گذشته!
14152 | ناشناس   |2007-02-12 11:08:08|IRAN
متاسفانه ما هنوز در مرحله ازمون و خطا به سر میبریم و تا حصول نتیجه خود ما هم بصورت آزمایشی و شاید هم واقعی خواهیم مرد و نتیجه را نخواهیم دیر برخی ار حضرات برگشتی هم آزمون و خطا ئیند و حالا دیر فهمیده اند که باید واقعیتهای جنگ را به صورتهایی گفت.
14154 | عابر  - بچه های آسمان   |2007-02-12 11:08:16|IRAN
بچه های جنگ همیشه مظلوم بوده اند.
سر پسر عموی من در یکی از عملیات ها در حالی که زخمی بود بریده شد آنوقت دو نفر که کلی هم ادعا دارند در مورد پایان جنگ با هم دعوا می کنند.گریه ام گرفته بود.
بروید زوایای پنهان ماجراها را کشف کنید.شهید همت در همین نظام به زندان هم رفت.
جانم را برای دین و وطنم می دهم اما حالم از این سیاست بازیها بهم می خورد.
14157 | محمد  - re:   |2007-02-12 11:24:28|IRAN
با همه اين حرف و حديث ها درباره اجهاف به آقاي دهنمكي ، يه مساله مشهودي است كه بسيار مهم است و ان اينكه عده اي ميخواهند از اب گل الود ماهي بگيرند و با شيطنت و تشديد رويارويي بين طرفين از دهنمكي يك مخملباف جديد بسازند و او را در مسيري بيندازند كه به سرنوشت مخملباف دچار شود. بنابراين هم جناب دهنمكي و هم مسوولين سينمايي بايد بيشتر هوشيار باشند.
يه نمونه از رد پاي اين جريان را در بعضي از نظرات كاربران ميتوان ديد:
آقای ده نمکی عزیز :
دیر فهمیدی برادر و خیلی دیر به جمع مردمی آمدی که تا دیروز خود شما[]
بی خیال ! مردم ما اینقدر خوب،عزیز و فهیمند که در خیلی موارد از روی عمد فراموشکار میشوند .
ولی با همه این حرفها خوش آمدی
14161 | ناشناس   |2007-02-12 12:01:00|IRAN
ده نمكي اول بايد از جمعيع اهل فرهنگ عضرخواهي كنه بخاطر گذشته ، بعد بياد فيلم بسازه و اعتراض كنه وخودش هم يه زماني اينكاره بوده آخه!
14162 | کمال   |2007-02-12 12:02:05|IRAN
برادر اهل فرهنگ! اون عذر است نه عضر!
14257 | ناشناس   |2007-02-13 13:07:44|IRAN
کاملا موافقم از گذشته عذر بخواهد تاروش بشود اینقدر صحبت کنند
14167 | ناشناس   |2007-02-12 12:37:47|IRAN
اقای دهنمکی دستشما درد نکند من 7بار به جبهه رفتم اولین بار 17 سال داشتم در سال 62 و اخرین بار در مرصاد بودم در چند عملیات هم شرکت کردم برادرم هم در کربلای 5 به شهادت رسید و تمام فیلم اخراجی ها را دیدم و اتفاقا افراد زیادی را دیدم که در طول جنگ متحول شدند این عین واقعیت است البته تنها نکته منفی فیلم سیر تحول مجید را خوب نمیبینی و بزرگترین خدمت این فیلم بردن بیننده به جبهه واقعی است امیدوارم باز فیلم بسازی و باز حرفهای نزده را بزنی
14170 | دوست   |2007-02-12 12:43:15|IRAN
سلام آقا محمد گل
دوست عزیز ممنون که نوشته مرا مورد نقد قرار دادی و سریع چون پوارو دنبال رد پایی در آن گشتی . برادر عزیز کدام رد پا ؟ مگر حافظه هامان دچار خلل شده باشد تا حداقل چند سالی را نتوانیم بیاد بیاوریم . شما حس ذره بینیتان بدنبال رد پاهاست چطور چند سال پیش را بیاد نمی آورید یا حداقل پرسشگری نمی کنید . چرا در هر مسئله یی باید بدنبال رد پاها باشید؟ به وجدان خود و آن روزها رجوع کنید شاید ردپایی از خودتان یافتید .
14173 | محمود سالار  - همان   |2007-02-12 13:28:03|IRAN
بالاخره خیاط هم در کوزه افتاد و مدافع سرسخت سانسور خود نیز در این دام گرفتار امد ...
راستی آقای ده نمکی . واقعا ، خدا وکیلی از سیستمی که خود مدافعش بودید - و اگر هم انتقادی می کردید فقط از این بابت بود که چرا فلان جا از دستشان در رفته و نکته ای مخالف دیدگاه شما اجازه انتشار گرفته - انتظاری بیش از این داشتید؟
14180 | ناشناس  - خود باخته   |2007-02-12 14:11:30|IRAN
من خود فیلم را ندیده ام اما وقتی که گوشه ای از صحبتهای ایشان را در مورد ارکان نظام خواندم بهترین جمله در مورد ایشان خود راگم کرده ودرساخت فیلم بجای رضایت خدا برای نفس خود فیلم ساخته است و به قول دوستی گردو ی بی مغز
14202 | ناشناس   |2007-02-12 23:26:05|IRAN
برادر اهل فرهنگ ، لطفا فعل و فاعل اين نوشته را مشخص نمائيد.
14191 | رستگار   |2007-02-12 15:39:34|IRAN
من فيلم را هنوز نديده ام ولي با اين كه خودم بسيجي هستم اكثر فيلم ها و صحبتها يك چيزهايي از بسيجي ساخته كه اصلا روي زمين وجود نداشته بابا يكي بايد به اين مردم و جوانها حالي كند بسيجي هم يكي از خود شماست ادم است خوب دارد بد دارد متحول شده دارد (از هر دو نوع خوب و بد) و اگر اين فيلم در اين راستا باشد كه اين مفهوم را منتقل كند و كسي با ان مخالفت كند خيانت است نه خدمت در ضمن مميزي عرف جامعه بسيار بهتر از مميزي ارشاد عمل ميكند اگر حرف بيربطي هم زده شده باشد خود اين مميزي جامعه انرا پس ميزند و با سانسور فقط اين فيلم مانند ديگر فيلم هاي مسعود ده نمكي سر از دست فروشهاي كنار خيابان در مي اورد. بابا تو رو خدا يك كم هم مردم رو با شعور فرض كنيد!
14197 | ناشناس   |2007-02-12 16:11:24|IRAN
برادر ده نمكي سلام
سالهاست كه دلم مي خواهد فيلم از سنگر عشق كه خاطرات خودم از دوران طلائي دفاع مقدس است را در حالي كه بيشتر از يازده سال نداشته ام را بسازم در اين خصوص يك بار سر پائي پس از كرخه تا راين در فرهنگسراي بهمن با حاتمي كيا گفتگو كردم با اين مقدمه نميخواهم وقتت را بگيرم اما مي خواهم بگوئيم ما هر دو از يك قبيله هستيم تو حقيقت ما را ساختي وما تشنه ابراز حقيقتيم
14215 | عماد مهاجر  - عماد مهاجر   |2007-02-13 00:28:54|IRAN
1)شکی نیست که آقاي ده نمکی هنرمند است .
2)شکی نیست که نگاه خطی و غیر پیچیده به رفتارهای ده نمکي از آغاز دوران سازندگي تا کنون ، عين بی هنری و ساده لوحی است.
3) شکی نیست که او طراح و مشوق و مدیر بسیاری از خشونت هاست که ناجوانمردانه به عنوان حزب اللهی انجام شد و ظاهر بینانه به نام حسین الله کرم بیچاره نوشته شد.اي کاش الله کرم اینقدر ساده نبود و ای کاش اینقدر سکوت نمی کرد.
4)شکی نیست که ده نمکی بسیاری از نوجوانان را به خشونت هر چه بیشتر به عنوان انجام وظیفه تشویق می کرد . هستند کسانی که به یاد می آورند در ماجرای میدان ولي عصر (عج) ده نمکی با چه وعده ای به دنبال کسی می گشت که گالن بنزین را به سینما ببرد و به آتش بکشد!
5)شکی نیست که بسیاری از کودکان سالهاي دهه هفتاد که خشونت بی منطق و غیر شرعی را به نام دین و ارزش ها نسبت به خانواده خود می دیدند باید ده نمکی و یارانش را به خاطر بیاورند و امروز موضع نوجوانی خود برضد انقلابیها را مدیون او هستند.
6)شکی نیست که []
7) شکی نیست که ده نمکی در دوران به اصطلاح اصلاحات به نام حزب اللهی گری جاده صاف کن عملیات روانی اصلاح طلبان داخل و رسانه های معاند بیگانه علیه حزب الله بود.
8)شکی نیست که هدف فیلم مثلا مستند و البته زیرکانه فقر و فحشا ، متهم کردن جوانان ایرانی به فساد،ناامیدکردن متدینین ،برهم زدن مرز شرع و فحشا و در آمیختن صیغه شرعی با عنوان زنا بود. []
9)و شکی نیست که هدف او از ساخت اخراجی ها ...
باز هم توضیح دهم!
تخریب چهره متدینین و مذهبی ها و انقلابیها و رزمندگان و ایثارگران با هر وسیله باید دنبال می شد که یک فیلم هنرممندانه کم داشت!
ما باز هم مدارا می کنیم .
هزار چهارصد سال است که با امثال او مدارا کرده ایم تا بتوانیم با دشمن اصلی بجنگیم .
حواله کار او و امثال او به دوران دیگری در کنار همقطاران تاریخی اش است و این یک عهد علوی-نبوی است.
والسلام
14331 | ناشناس   |2007-02-13 21:37:09|IRAN
داداش تو بهتري يكمي فلسفه بخوني تا از اين همه بي شكي! دربياي
30257 | ح.  - قوام   |2007-06-19 16:52:13|ITALY

جنگ هفتاد و ملت همه را عذر بنه
چون ندیدند حقیقت ره افسانه زدند
ظاهرا شما با مردم کشور خود سر جنگ دارید، بیگانه که به جای خود.
همچنین به نظرم می آید که بدلیل دیدگاه ایدئولوژیکی بسته ای که دارید، از حقایق صرفنظر کرده و دچار تئوری توطئه شده اید.
برادر! حقیقت را در این قلمروهای تاریک نمی توانید بیابید.
14223 | جوانی ناراضی .....یکی از ملیون  - آزادی هسته ای حق مسلم ما نیس   |2007-02-13 13:24:51|IRAN
[]


______
با تشکر. نمایش پیام شما مقدور نیست
14224 | ناشناس   |2007-02-13 13:24:05|IRAN
من تا کنون فیلم اخیر آقای ده نمکی را ندیده ام تا در خصوص آن اظهار نظر کنم ,اما با توجه به تمایل زیادی که مردم برای تماشای فیلم اخراجی ها داشته اند و طبق آمارها درصد بالایی از آن ابراز رضایت کرده اند این اندازه کم توجهی( یا بهتر بگویم بی توجهی مطلق به این فیلم) اگر بدبینانه هم به موضوع ننگریم,تا اندازه ای عجیب به نظر می رسد.
نمی دانم آقای ده نمکی یا داوران جشنواره فیلم فجر, این سایت و به تبع آن این نظرات را می خوانند یا نه ,اما خطاب به آقای ده نمکی می گویم در کتابی از پایلو کویلیو چیزی خواندم که ای کاش در مقام اعتراض به داوران جشنواره فیلم فجر آن را بیان می کردید. کویلیو نوشته است :
«منتقد ها موقع صحبت در باره ی سیاست, دموکراتند, اما پای فرهنگ که پیش می آید فاشیست میشوند.به نظر آنها مردم می توانند حاکمان خود را انتخاب کنند , اما اجازه ندارند فیلم ,کتاب و موسیقی مورد علاقه شان را انتخاب کنند. »
ضمنا امیدوارم تصمیم شما برای نساختن فیلم در آینده, غیر قطعی و ناشی از کم توجهی نادوران به فیلم شما بوده باشد و با توجه به حضور شما در جبهه ,خالی کردن میدان به این سرعت و عقب نشینی از جانب شما قدری عجیب است.مضافا اینکه مگر شما فیلم را صرفا برای داوران جشنواره ساخته بودید که تصمیم آنها راه شما را تغییر دهد .شما فیلم را برای تماشاگران آن ساخته اید و آنها هم از آن ابراز رضایت کرده اند.
14237 | يك رزمنده دوران جنگ.   |2007-02-13 13:15:59|IRAN
رفتار ده نمكي بسيار رفتار بي ادبانه اي بود درست رفتار و حركتش در دانشكده فني را تداعي ميكرد خيلي ازفيلمسازان اين كشور سالها خون جگر خوردند و دهها فيلم ساختند و با بي مهري مواجه شدند اما صبر كردند ولي اين ده نمكي نيامده ميخواهد برود برادر جان صبر بايد به اين زودي كه نمشيه صاحب سيمرغ شوي و اما حرفهايت در آن وبلاگ كذايي ات با رفتارت خيلي فرق دارد در آنجا گفته بودي من دنبال سيمرغ نيستم و الي آخر و ميخواستي فرهنگسازي كني و چهره داقعي جنگ را نشان دهي پس اينكار نيازي به سيمرغ ندارد حوصله كن اين فيلم فيلم اول حضرتعالي در حوزه فيلمسازي است آن دو تاي قبلي را اصلا نميشود نامشان را فيلم گذاشت آقاي دهنمكي با اين رفتارت دو باره سالهاي قبل بازگشتي و عصبانيت و غير عقلاني را به نمايش گذاشتي برادر در اين عرصه و در تمام عرصهاي زندگي انسان هميشه محصل است و بايد بياموزد پس فعلا زانوي تعلم بزن و از بزرگان بياموز .
14239 | من شهر نمكيم   |2007-02-13 13:15:31|IRAN
آخه آقاجون شما كه اولين بارته اوومدي فيلم جشنواره ساختي دوست داري كه همون اولين بار هم جايزه ببري؟ اين داوران هم كه نميتوونن جاي سفتي كه الان نشستن رو با انتخاب شما شل كنن. ضمنا بهت بگم كه بازي اشكنك داره ..... .
خود تو هم جاهائي قضاوت كردي نگو دوست دارم قاضي بشم يا نشم . با گروه فشار شدنت بر من معلومه كه هم قضاوت كردي هم حكم اجرا كردي.
خدا جاي حق نشسته شما دوسا نداري حق خياليت رو از دست بدي ولي برو مرور كن حق چند نفر رو سر فشار بازيهات خوردي و يك بشكه آب هم روووووش!
14241 | فيلم ساز فيلم كوتاه   |2007-02-13 13:15:32|IRAN
بر خورد ده نمكي خيلي بي ادبانه بود .او بايد ممنون وزرات ارشاد باشد كه با رانت مجوز ساخت فيلم سينمايي را به او داد نه در ايران ونه در هيچ جاي دنيا هيچ كس يك شبه و با ساخت دو تا فيلم كوتاه ويديويي فيلمساز نميشه . اين توهين به بچه هايي كه سالها درس سينما خوندن كلي دستياري كردن كلي فيلم كوتاه ساختن اما موجوز فيلم بلند به اونها نمي دن .چقدر دو لت احمدي نژاد عدالت محوره اينم نمونش
14329 | ناشناس   |2007-02-13 21:37:23|IRAN
اقاي فيلم كوتاه ساز ده نمكي با پول ارشاد اخراجي ها را نساخت. فيلم وي سرمايه گذار خصوصي دارد.
شما هم بيشتر تلاش كن تا يك تهيه كننده حاضر شود روي طرح سينمايي ات سرمايه بريزد.
30259 | ح.   |2007-06-19 17:03:55|ITALY
مسلما آقای ده نمکی از امکانات خارج عرفی بهره مند شد، که دیگران در صورت شایستگی بیشتر امکان دسترسی به آن را نداشته و نخواهند داشت. این امر بر کسی پوشیده نیست.
اما آنچه که سبب می شود کار آقای ده نمکی به مذاق خوش بیاید، صداقت و سادگی ای است که در فیلم ایشان وجود دارد. نگاه ایشان به مسائل ساده است و من که خود دورادور شاهد همین طرز نگرش ایشان به مسائل در دوران قبلی زندگی ایشان نیز بوده ام. البته آن نگاه سابق جنبه تخریبی داشت و نگاه نو ایشان سازنده است.
14248 | محمد   |2007-02-13 13:11:25|IRAN
آقای ده نمکی! خیلی وقت پیشترها باید از قاضی شدن بدت می آمد نه حالا! آن روزها را یادت رفته که می زدین و می شکستین ولی هیچ قاضیی به شما نمی گفت احتمالا بالای چشمتان ابرو تشریف دارد؟ ... هیجان زده به دنیا آمده ای ... هیجان زده زندگی می کنی
14294 | اميرحسين   |2007-02-13 15:58:43|IRAN
همان بهتر كه در جشنواره‌اي كه ميناي شهر خاموشش سيمرغ مي‌گيرد و تمام جريان اصول‌گرايي را زير سوال مي‌برد و حتي مواضع هسته‌اي رئيس جمهور را به تمسخر مي‌گيرد، يك بسيجي جايزه نگيرد.
30260 | ح.   |2007-06-19 17:05:49|ITALY
برادر بسیجی تعصب را کنار بگذار. شما بخشی از این جامعه هستی و قرار است بدهکار باشی و نه طلبکار.
14311 | پويا  - re:   |2007-02-13 16:51:48|IRAN
ده نمكي اول بايد از جمعيع اهل فرهنگ عضرخواهي كنه بخاطر گذشته ، بعد بياد فيلم بسازه و اعتراض كنه وخودش هم يه زماني اينكاره بوده آخه!
دوست عزيز! شما هم يك عذر خواهي به اهالي ادبيات بدهكاريد : عذر را با " ذ " مي نويسند نه با "ض"
در ضمن جميع صحيح است نه "جمعيع"
14379 | ناشناس   |2007-02-14 07:45:36|IRAN
تکراری بود
30262 | ح.   |2007-06-19 17:08:39|ITALY
اهل فرهنگ پذیرای هر ایرانی با فرهنگ هستند. برای ورود نیازی به عذرخواهی نیست. تعالی فرهنگی و ادب شرط ورود است.
14316 | حاج علی   |2007-02-13 17:45:41|IRAN
ننگ بر ما که دوستان خود را هم تحمل نمی کنیم!(با همه ارادتی که به آقای صفار و بچه های ارزشی دارم)
30263 | ح.   |2007-06-19 17:11:32|ITALY
درود بر شما اگر همه را می پذیرید و سعه صبر دارید. درخت هر چه پربارتر، سایه اش گسترده تر.
14385 | فيلم سار فيلم كوتاه   |2007-02-14 10:30:32|IRAN
آقاي ناشناس نميدوني تو سينماي ما اصلا بخش خصوصي وجود نداره اين تهيه كننده به اصطلاح خصوصي شما اگه وامهاي فارابي نبود اصلا دور تهيه فيلم نمي رفت دوما صحبت من مجوز توليد فيلم سينمايي بود نه سرمايه اش -تعصب جلوي چشماي شما رو گرفته
14434 | ناشناس   |2007-02-14 14:23:20|IRAN
اقا مسعود می تونستی حرف حق را آروم و حتی تند تر از آن بزنی. لازم نبود جو گیر بشی و آنطور داد و بیداد کنی و صدات بلرزه.
14435 | ناشناس   |2007-02-14 14:23:21|IRAN
ربطی به صفار نداره. داوران از همین نخبگان و روشنفکران سینمایی بودند.
30264 | ح.   |2007-06-19 17:16:47|ITALY
موضوع را خیلی جدی گرفته اید. بنظرم فیلم تا این میزان اهمیت نداشت که عالم و آدم دست به دست هم بدهند که ضربه اش کنند. این های و هوی ها به زودی می خوابد و می فهمیم که بیشتر جوگیر شده ایم، مثل آقای ده نمکی!
14436 | ناشناس   |2007-02-14 14:23:32|IRAN
اگر فیلم سینمایی مسعود مثل مستند فقر فحشا که حتی گفتن سیاه مشق یک مبتدی براش خیلی زیاده باشه این همه حرف و حدیث نداره.این فیلم بیشتر باعث خنده ی مستند سازان شد. حداقل ده فیلم با سطح بسیار بسیار بالاتر از فقر و فحشا در مورد زنان خیابانی توسط دانشجویان و مستند سازان فبل از فیلم مسعود ساخته شد که به دلیل عدم شهر ت کارگردانانشون هیچ کس به آنها نگاه هم نکرد. نمدونم عدالت در این قضیه کجا رفته بود.
14478 | کمیل   |2007-02-14 21:32:47|IRAN
بسم الله
خیلی متاسفم وقتی می بینم چقدر بعضی ها که مدعی فکر و اندیشه هستند ساده لوح تشریف دارند.
خدا وکیلی چند نفر از اینهایی که اینجا حرف از پیشینه ده نمکی زدند ، واقعاً ده نمکی و پیشینه اون رو می شناسند؟
ده نمکی دو دوره هفته نامه داشته و توی هر دو دوره اعتراضش به بی عدالتی بوده.شلمچه سالهای 73 تا 76 بوده و جبهه بعد از اونها و در دوره ریاست جمهوری خاتمی.توی تمام این مدت هم ما جنگ قدرت داشتیم و این وسط عدالت قربانی طمع آقایون بوده.
اصلاحاتی ها هم که تنها وظیفشون خراب کردن فرهنگ و اعتقادات مردم بوده در اصل هدفشون کسب قدرت بوده.
حالا من می خوام اونایی که ده نمکی رو به گذشته اش حواله میدن یک نمونه مستند و مدرک دار از گذشته این آدم بیارن که ایشون بی عدالتی به خرج داده ما قبول می کنیم!
بعضی ها گفتند اگه ده نمکی به دنبال سیمرغ نبوده چرا اعتراض کرده؟
خب وقتی میگم بعضی ها ساده لوح و ببو هستند همینه دیگه. بابا بی عدالتی رو باید فریاد زد.چه ربطی داره به سیمرغ یا چهل مرغ.
البته بنده خوب واقفم که موفقیت ده نمکی چقدر بعضی ها رو آزاد میده و به همین خاطر همه جوره حمله میکنند.بابا بی خیال دنیا ارزش این حرفها رو نداره!
link:http://asremoaood.blogfa.com
30265 | ح.   |2007-06-19 17:24:23|ITALY
اصلاحات ضرورت جامعه ایران بود و شکست نسبی این حرکت بر اثر مخالفت عده و بی تدبیری برخی دیگر، اثرات سوء بسیاری برای جامعه ایران به همراه خواهد داشت. امیدوارم با نگاهی به تاریخ ایران و ضرورتهای پیش روی کشورمان نگاهی عالمانه تر به این مساله داشته باشید.
عدالت و بسیاری از شعارها در نگاه تنگ برخی در آن سالها، بهانه ای برای تخریب بسیاری دیگر از ارزشهای اساسی جامعه و تضییق حقوق کثیری از فرهیختگان ایران گردید.
14482 | جمال ايماني   |2007-02-14 22:27:09|IRAN
قابل توجه انصار حزب الله و آقای احمدی نژاد و ساير اصول گرايان ، يقين حاصل كنيد آقای احمدی نژاد اگر درانتخابات دهم كانديدا شوند ، پيروز نخواهند شد.
30266 | ح.   |2007-06-19 17:27:44|ITALY
با آنکه خواست قلبی اینجانب نیز همین گفته جنابعالی است، اما گمان نکنم با توجه به پیشینه و روال انتخابات، حدس شما صائب باشد.
امید دارم که هوش ایرانیان با خرد آمیخته شود و طرحی نو دراندازند.
14498 | ناشناس   |2007-02-15 10:45:39|IRAN
بقول حاج كاظم آژانس شيشه اي خطاب به حسين الله كرم كه براي كمك به كاظم و عباس اومده بود : دود اين موتورا امثال من و عباس و خفه كرده اين موتورا جاده مي خواد.
يادمون نره كه ده نمكي از همون موتور سواراست
14508 | فريد   |2007-02-15 11:14:38|IRAN
اقايوني كه دهنمكي را به پيشينش ربط ميدن اتفاقا كار خوبي ميكنند چون زماني كه خیلی ها با رانت جناح راست و هاشمي رفتند درس خوندند و انهايي كه اون را گروه فشار ميدونند قطعا رانت خوار بودند و الا اونها هم بايد در كنار دهنمكي با سيستم فاسد زمان هاشمي مقابله ميكردند . دهنمكي هم توي اون عرصه مقابله با رانتخواران و هم در عرصه فيلم سازي سر افراز هست
14525 | عماد مهاجر  - حرف حق   |2007-02-15 14:43:27|IRAN
مشکل همین است! درک و تحلیل واقعیت!
البته این نیازمند فهم و ایمان عمیق ولایی و البته تحلیل تاریخی است. تاریخ خودمان، مشروطه و تایخ صدر اسلام تا غیبت و بعد از آن.
راستش ما هم شلمچه می خواندیم ، جبهه و صبح و صبح دوکوهه! و با همین خواندن ها و با همان تجربه های تاریخی و البته با معیار و میزان اصلی یعنی کلام و تحلیل رهبر، حقیقت را بهتر شناختیم.
خدمتی که ده نمکی و امثال او به هاشمی و کارگزارانش کردند، هیچ کس نکرد. و اگر نبود آنکه حاج حسین و حاج منصور (با تدبیر رهبر) حرکت جریان حزب الله را به عهده گرفتند، نقشه سیاسی امنیتی کارگزاران هاشمی ، امروز طالبان و خوارجی که در روزنامه هایشان نوشتند را با انگشت نشان می دادند و به همین عنوان دروغین همه ما و البته پیش از همه مریدان رهبری را به تیغ می سپردند . بعد هم همان کسانی که یک بار هم به حرف و تحلیل رهبری توجه نکردند و همیشه شعار خودشان را هوار زدند را به عنوان انسان های معقول و قابل گفت و گو مطرح میکردند.
خیلی پیچیده نیست .
به زودی کل آن را خواهم نوشت .
درود خدا به روح شهید آوینی و مرحوم حسینی........
30268 | ح.   |2007-06-19 17:31:12|ITALY
برادر ایرانی، حقیقت در تبعیت نیست.
14609 | ناشناس  - re:   |2007-02-16 11:34:32|IRAN
فشاری یا غیر فشاری، فیلم ساز یا تفنگ به دست. دربست مخلص حاجی ده نمکی و تمام برو بچس جنگ هم هستیم.
ادبیات لمپنی ! ؟ نمو نه ای از طرفداران و مخلصان . جای بسی تاسف . سیمرغ چه ارزش شده است .
14611 | حاضردراختتامیه  - هیاهوی بسیار برای تضمین فرو   |2007-02-16 12:36:22|IRAN
از سخنان آقای ده نمکی در مراسم اختتامیه :

"سینمای ما همچون سیاست ما شده است . انتخاب در سینما همچون انتخابات صورت می گیرد و من از تمام عوامل فیلم اخراجی ها برای اینکه دیده نشده اند ، عذر خواهی می کنم".

اما :

چگونه است که ایشان میتوانند از خط قرمزها عبور کنند و با گفته های بالا نظام را زیر سئوال برند و کسی دم بر نیاورد ؟ ... آیا این اجازه را دیگران هم دارند ؟

" هرچند حرکت شان در مراسم اختتامیه ، بیشتر جنبه تبلیغات داشته تا اعتراض " ولی ، خوشخالم ایشان از قبول سیمرغ بلورین ، بهترین فیلم از نظر " تماشاگران " ویژه شان ! ؟ که مسلما " تماشاگران " اهل سینما نبوده اند خود داری و آنان را سکه یه پول کرد . اما اشاره به این نکته هم ضروری است که با این غوغا سالاری ها و داد و بیدادها ی اشاره شده و از همه مهمتر بازدید آقای صفار هرندی از پشت صحنه ساخت " اخراجی ها " فروش میلیاردی فیلم مانند " مارمولک " تضمین و قطعی شده است . این ها شیوه های " نوین " تضمین فروش فیلم با همکاری " ارشاد " است . برای کارگردانان و تهیه کنندگان خودی . بنابراین طرفداران آقای ده نمکی نگران نباشند ودر دفاع ، آسمون و ریسمون نبافند . چرا که ایشان فیلمش را با اطمینان بداوران و وزارت ارشاد در زمان اکران حواله داده است .
14620 | ناشناس  - re:   |2007-02-16 12:35:37|IRAN
اقاي فيلم كوتاه ساز ده نمكي با پول ارشاد اخراجي ها را نساخت. فيلم وي سرمايه گذار خصوصي دارد.
شما هم بيشتر تلاش كن تا يك تهيه كننده حاضر شود روي طرح سينمايي ات سرمايه بريزد.

برو ببین سرمایه گذار خصوصی اش کیست ؟
" خودی است یا نا خودی " بعد دندان تیز کن .
14625 | دوستدار سینمای انسانی  - زبان بسته و خاموش   |2007-02-16 13:14:20|IRAN
زمانیکه فیلمی همچون " مثل یک قصه " ساخته " خسرو سینائی " کارگردان شریف و بزرگوار ایران ، باآن پیام ، مضمون و محتوای انسانی . مورد بی مهری و بی عنایتی مطبوعات و منتقدین قرار میگیرد و در هیچ رسانه و سایتی ، کوچکترین اظهار و نظر و اشاره ای حتی " منفی " بدان نمیشود . و باصطلاح " بایکوت " میشود . آیا نباید در این " قصه " تامل کرد . و از خود سئوال کنیم ، مارا چه شده که از بزرگان موجه ای چون " سینائی ، مهرجوئی " روی برمیتابیم . و شرایط را برای نا" سینماگرانی " که آن کار دیگر میکردند فراهم و آماده کنیم ؟

تو به صد نعمه ، زبان بودی و دلها همه گوش .
چه شنیدی که زبان بستی و خاموش شدی .

واقعا چه بلائی بر " مثل یک قصه " آمد ، که همه زبان بستند و خاموش شدند .
14646 | ناشناس  - عدالت ؟ آنهم با چوب و چماق ؟   |2007-02-16 17:08:46|IRAN
بسم الله
خیلی متاسفم وقتی می بینم چقدر بعضی ها که مدعی فکر و اندیشه هستند ساده لوح تشریف دارند.
خدا وکیلی چند نفر از اینهایی که اینجا حرف از پیشینه ده نمکی زدند ، واقعاً ده نمکی و پیشینه اون رو می شناسند؟
ده نمکی دو دوره هفته نامه داشته و توی هر دو دوره اعتراضش به بی عدالتی بوده.شلمچه سالهای 73 تا 76 بوده و جبهه بعد از اونها و در دوره ریاست جمهوری خاتمی.توی تمام این مدت هم ما جنگ قدرت داشتیم و این وسط عدالت قربانی طمع آقایون بوده.
اصلاحاتی ها هم که تنها وظیفشون خراب کردن فرهنگ و اعتقادات مردم بوده در اصل هدفشون کسب قدرت بوده.
حالا من می خوام اونایی که ده نمکی رو به گذشته اش حواله میدن یک نمونه مستند و مدرک دار از گذشته این آدم بیارن که ایشون بی عدالتی به خرج داده ما قبول می کنیم!
بعضی ها گفتند اگه ده نمکی به دنبال سیمرغ نبوده چرا اعتراض کرده؟
خب وقتی میگم بعضی ها ساده لوح و ببو هستند همینه دیگه. بابا بی عدالتی رو باید فریاد زد.چه ربطی داره به سیمرغ یا چهل مرغ.
البته بنده خوب واقفم که موفقیت ده نمکی چقدر بعضی ها رو آزاد میده و به همین خاطر همه جوره حمله میکنند.بابا بی خیال دنیا ارزش این حرفها رو نداره!
link:http://asremoaood.blogfa.com
برادر ، شما هم که چنگ انداخته اید ، بدنیا و ظواهر آن . صحبت از بی عدالتی ، حق و حقوق میکنید . درحالیکه وقتی دیگران با منطق و استدلال ، نه با چوب و چماق از بی عدالتی ها و بدبختی ها و... میگویند . خود را به " ببوئی " زده ، آنان را " ببو " ، دنیا طلب و شکمبار میخوانید و در مقابلشان با چوب و چماق میایستید و به " آخر الزمان " و زندان حوالت میدهید . اما حال که نوبت شما شده و نان را از دهانتان بیرون کشیده اند ادعا دارید که " عدالت " را باید فریاد کرد . آنهم بدست کی و چه کسانی و با چه سوابقی ؟ چرا برای " سیمرغ و چهل مرغ " منتظر آخرت نمی مانید ؟ مرگ خوب است ، اما برای همسایه ! ؟
تاسف در این است ، کسانی و با ادبیاتی خاص ! ؟ و شیوه هائی مدافع حق و عدالت و حتی اسلام " مظلوم " شده اند . که مردم از آنان روی گردانند . مطمئن باش مردم ، مردمیکه خون و رگ و ریشه شان بهم پیوند دارد . بی عدالتی را برنمی تابند و آن را فریاد زده و عدالت را زنده می کنند .
14704 | آقاي عماد مهاجر بخواند   |2007-02-17 07:14:07|IRAN
آقاي عماد مهاجري تويي كه از آويني دم مي زني مي داني همين به اصطلاح حزب الهي ها چه خوني به جگر آقا مرتضي كردند -بهتر است سري به روزنامه كيهان آن زمان بزني يا با سيد محمد آويني صحبت كني و يا فيلم مرتضي و ما رابيبني -شهريار زرشناس هم چيز هايي مي داند اگر واقعيت را بگويد -بهتره از جواد طوسي بپرسي كه ... سر چاپ كتاب هيچكاك چه بر سر آقا مرتضي آوردند -....ببين انصار آن زمان ببين لاريجاني كه وزير ارشار وقت بود چه كردند
30271 | ح.   |2007-06-19 17:35:55|ITALY
خداوند آنگونه که در سوره قران آمده بی نیاز است و نیازی به کمک ندارد (الله الصمد). بنابراین حزب باید برای مردم باشد و الا از آغاز ....
14793 | عماد مهاجر  - اتفاقا سوال من هم همین است   |2007-02-17 16:05:35|IRAN
دقیقا سوال همین است که چه جریانی سعی می کرد به نام حزب الله با تمام روشنفکران متدین و انقلابی برخورد کند و پوستین واروونه ای به نام طالبان و خوارج را به نام حزب الله جا بزند تا بعد در مطبوعات مزدور داخل و رسانه های معاند خارجی به جنگ آن بیاییند.(که آمدند اما تدبیر رهبر خیلی پیشتر جلوی آن را گرفته بود...) و نقش آقای ده نمکی در آن موقع چه بود؟
چه کسانی با تحلیل هایی غلط و مخالف با سخنان رهبری ، فضای بچه حزب اللهی را به سمت خشونت راهنمایی می کردند و به چه منظور؟ چه جریانی بیشترین سود را می برد؟ چه جریان سیاسی - امنیتی ذهن بچه های حزب الله را به جای توجه به مفاسد اقتصادی و رنهادینه شدن رانت خواری به سمت برخورد با مظاهر و منادیان فرهنگ می برد؟....
30272 | ح.   |2007-06-19 17:38:14|ITALY
همان جریان حزب الله. از شماست که بر شماست.
امیدوارم دلگیر نشوید، قصدم آن بود که تامل نمایید.
14797 | عماد مهاجر   |2007-02-17 16:11:16|IRAN
http://emohajer.parsiblog.com/
سوال اساسی من هم همین است
چه جریانی سعی می کرد با ارائه اطلاعات و تحلیل غلط( تحلیل هایی بر خلاف نظرات صریح رهبر) بچه های ارزشی و حزب اللهی را به سمت خشونت و برخورد با روشنفکران متعهد سوق دهد؟
چه کسانی به جای جلب توجه بچه های حزب اللهی به نهادینه شدن رانت خواری و برآمدن طبقه مطرفین جدید از دل نظام (تعبیر آقا) همه را به بدبینی نسبت به هنرمندان و فرهنگیان متعدی مثل آوینی ، حسن حسینی و ... سوق می داددند؟
هدف چه بود؟
چه کسانی می خواستند پوستین وارونه خوارج و طالبان را برقامت رشید حزب الله بچسبانند تا مطبوعات مزدورشان و رسانه های بیگانه به نام نفی خشونت به جنگ حزب اللهی ها و ارزشی ها بروند؟
اگر تدبیر آقا در حمایت از جریان روشنفکری متعهد و همچنین سوق دادن شاکله متدین و متعبد حزب الله به سوی نوسازی معنوی نبود، آنها که فارق از تحلیل و تبیین رهبری، همیشه به نام ارزش گرایی حرف خود را می زدند و کار خود را می کردند با بی تقوایی پنجه بر رخسار همه می کشیدند، امروز سردمدار توبه و بازگشت و روشنفکر به اصطلاح طالبان و خوارج می شدند!
اما رهبری آقا و تعبد بچه حزب اللهی های اصیل و حقیقی از ایشان باعث شد آن فتنه بخوابد و فتنه گران به جایی نرسند و پازلی که طراحی کرده بودند ناتمام بماند.
امروز هم بچه های ارزشی سرباز آقا هستند ولی دیگر تحلیل های من درآوردی افراد منافق و دورو آنها را جابجا نمی کند.
روشنفکری متعهد در میان آنها می جوشد و رشد می کند .آنها اگر اشتباه هم می کنند باز در مسیر درست خود ، انرا اصلاح می کنند .
اما منافقان چهره عوض می کنند و هر روز حیله ای به کار می بندند.
...
14799 | عماد مهاجر   |2007-02-17 16:22:45|IRAN
فرهنگیان م[color=red]تعهدی مثل ...
صحیح است
14907 | آقاي عماد مهاجر بخواند   |2007-02-18 09:43:06|IRAN
حزب الهي يعني چي؟
مرتضي آويني نماد يك انسان مومن و متعد و در ضمن روشنفكر بود .روشنفكر نه به معناي انتلكتوال كه همه چيز در بي ديني يافت مي كند روشن فكري كه فرزند زمان خويشتن است .هرچند شخصا از كلمه روشنفكر خوشم نمي آيد ولي چون بكار برديد گفتم.آويني خود مي گويد كه از راهي طي شده با شما سخن مي گويم او همه مسيرهاي طي كرده و به اينجا رسيده است . حال چه كساني خود را آويني زمان مي دانند . ده نمكي و يا محمد نوري زادو يا شمقدري.ده نمكي كه به قول آن فيلمساز فيلم كوتاه كه نوشته اش در بالا آمده است با رانت فيلم مي سازد كه حرفش به حق هم است .رانت از اين بالاتر كه وزير ارشادشخصا در سرصحنه توليد فيلمش حاضر مي شود و آنگونه لب به ستايش مي گشايد گويي تنها هنرمند اين عرصه است ده نمكي كه چهره خشن و نامعقولي از حزب الله به تصوير مي كشد ميراث دار هنر ديني است؟ اثر او دئانت هنر مدار است نه هنر ديانت مدار
14950 | خسرو  - این فیلم دهنمکی نیست !   |2007-02-18 14:24:43|IRAN
بیچاره آیندگانی که می خواهند بر اساس اسین نوشته ها، اسن تفکرها و این آدم ها مارا ارزیابی کنند. فیلم ، سیمرغ، مرغ و چهل مرغ و هزار مرغ مهم نیست. مهم تاریخ این مملکت است که به دست آقایانی مثل دهنمکی ها... نوشته می شود. مردمی که از 30 سال گذشته خود وحتی 10 سال گذشته خود خیر ندارند، چگونه می خواهند راز وقایع تاریخی ... باخبر شوند و به نسل های آینده منتقل کنند؟ من به شخصه حتی شک دارم که ایشان در جبهه هم برای رضای خدا جنگیده باشد. بگذریم.
اما در پایان اگر فیلم دهنمکی موفق شده نظر برخی تماشاگران کسب کند نه به خاطر دهنمکی بل به خاطر بازی ها و نقشهای هنرمندان عموما ضد اسلام و نماز نخوان مانند حیایی، شریفی نیا و ... بوده است. کسانی که عمیقا از دهنمکی و امثالهم متنفرند و در هزار توی ذهن خود از وی منرجرند. شاید غم نان ایشان را مجبور به بازی در چنین فیلم هایی و با این کارگردانان سطح پایین و بی کلاس وا می دارد. نمی دانم. باید کسی باشد و کنکاشی کند در این باب.
اما سخن آخر با هنرپیشگان :
قدری به خود و هنر خود بیاندیشید آیا فردی مانند دهنمکی را اصولا [] که خود را آلت دست وی ساخته اید ؟ کسی برای مطرح کردن خود روی به ساختن مستندهایی با شخصیت های فواحش خیابانی میکند[]. شمارا به خدا با کسی کار کنید که حداقل الفبای سینما را بداند یا خوانده باشد.
والسلام
30273 | ح.   |2007-06-19 17:42:52|ITALY
از نظر اخلاقی تجسس و نیت یابی درست نیست و در اسلام نیز حرام است.
شما بر اساس شواهد و استدلال اظهار نظر نمایید.
راستگویی و حسن نیت اصولی است که شما را کم بهره از آن می بینم.
امیدوارم که تنها کمی عصبانی بوده اید و چنین گفته اید.
15014 | محمد  - چرا ما رو تو دنيا هنر راه نم   |2007-02-19 07:51:45|IRAN
ايشون خودش گفته : "اون موقعي كه بايد كار فرهنگي مي كرديم مردمو مي زديم حالا كه بايد مردمو بزنيم داريم كار فرهنگي مي كنيم ."
به گمونم اين ذهنيت پخته ! داشت تو جشنواره به فعليت مي رسيد و اين برادر رجعتي به گذشته پربارشون مي فرمودند .
اخوي ! جو گرفته با اولين فيلم سيمرغ درو كني؟ آخه خيلي ضايع مي شد كه ... حالا ناهنجار معرفي شدنتو به مثابه رفتن رو مين بدون تا همين آقاي صفار آخر وزارتش برات يه يادبود بگيره ( به مناسبت انتحار فرهنگيت) ... آره قربونش !
15078 | ناشناس   |2007-02-19 08:27:01|IRAN
يك جمله زيبا حضرت امام دارند فكر مي كنم مصداق ده نمكي است خدا نكند تا زماني انسان خود را نشناخته جامعه به او روبكند
15122 | لعلی  - محقق   |2007-02-19 12:56:41|IRAN
سلام قولا من رب رحیم
تحلیلها و سخنان دوستان پیش از اینکه ناظر به کار فرهنگی و هنری آقا مسعود دهنمکی باشد بیشتر به موضعگیری در قبال پیشینه و عقاید او و مانند اینها بود!.
براستی گذشته ی امثال دهنمکیها و رزمندگان چه بوده است؟موتور سواری در تهران؟نمونه ی تندرویها بودن؟سینه سپر کگردن در مقابل مردم؟.....هرگز! موتور سواران آن کسانی بودند که بعدها با داستان سراییی در کتابهایی همچون عالیجناب و غیره! سردمدار دفاع از حقوق بشر شدند...موتور سواران آن کسانی بودند بجای اینکه بروند در جبهه و در لشکر محمد رسول الله در کنار امثال دهنمکیها باشند در شهرها با بی شرمی تمام لباس بد حجابان را میدریدند و در سالیان بعد شدند مدعی دوم خرداد!...موتور سوران کسانی بودند بجای اینکه سینه سپر کنند در مقابل حمله ی صدام در مقابل مردم سینه سپر کردند در زمان جنگ و بعدها شدند سفیر صلح و تمدن و دوستی در دیار فرنگ!موتور سواران کسانی بودند که بجای اینکه با منطق فرهنگی و مطبوعاتی و صحیح سخن از عدالت بزنند سخن از تغییر پستها و مقامها با بهره کشی از شعار توسعه ی سیاسی دادند و غائله های شدیدی راه انداختند..
براستی پیشینه ی دهنمکیها چیست؟////////بگویید...اما راست بگویید...با صداقت....با درستی...پیشینه ی او و امثال او ایستادگی در مقابل صدام و صدامیان بود نه در مقابل مردم بی نوا...آری آن دم که همگان به فکر خارج نمودن فرزندان از گل نازکترشان از ایران بودند...آن زمانی که خیلیها بدنبال تحصیل در دیار فرنگ بودند که بعدها بتوانند پز مدرک دکتری و مهندسی و پرفسوری بدهند که بتوانند رای مردم را جمع کنند تا به پست و مقام برسند؛او در دشت گرم و داغ و بی حفاظ خوزستان که اکنون بعضی از قدر شناسان میگویند عربستان و الاحواز! و در کوهستانهای سرد و از برف پوشیده ی کردستان که هیچیک از ما تحمل همین سرمای نیم بند تهران و شهرهایمان را هم نداریم در مقابل تهاجم دشمن ایستادگی کردند .... دشمنی که از 18 کشور اسیر گرفته بودیم ....
دهنمکی کیست؟////////همینکه اورا میشناسید از کجا میشناسیدش؟ به غیر از مطبوعات؟که سخن از عدالت خواهی میزد؟....او اگر سخنی میگوید هرچند به زعم برخی اشتباه اما به رو و اشکار سخن میگوید...او همچنین اهل شعار نیست که سالها در جبهه به گردن تک تک ما حق حیات و زندگی دارد....آم فلان مسوول میز و مقامش را و ما مردم سلامتی و امنیتمان را از او داریم....حال که آمده است با فیلم مثل همیشه شفاف و اشکار سخن بگوید...با او همراهیم چرا که فیلمهای جنگی قبلی همگی قلابی بودند ....بازیگرانی با لباسهایی که اصلا حتی با منفجر شدن گلوله ها و خمپاره ها خاکی نمیشدند...فیلمهایی که ایرانیان در آنها رمبو ها و راکیها و آرنولدهای وطنی را تداعی میکردند...که کرور کرور عراقی درو میکردند!اگر اینطور بود پس چرا عراق فتح نشد؟!....میدانیم که سیاق فکری امثال دهنمکیها غصه ی اجتماع را خوردن است و این از مستنده ای پیشین او پیداست...براستی آن سردمداران دروغین دوم خرداد....آن نظریه پردازان توسعه ی سیاسی که از کول و شانه ی مردم بهره کشی کردند برای گرفتن پست ها و مقامها یکبار به همان زنان بی نوایی ک ه ازشدت عدالت همان آقایان!به تن فروشی افتادند تا امرار معاش کنند پرداخته بودند؟ اگر آری پس کو کارشان؟ بلی موتور سواران همینان بودند نه دهنمکیها که خود سابقه اشان را میدانیم که حیات خود را به ایشان و امثال ایشان مرهونیم.. حضرت مسیح سخن تکان دهنده ای دارد که میفرماید...=ای مردم از شما در تعجبم که افراد را هرچند مرتکب خلاف نشده اند را با (ظن و گمان) خود محکوم و سرزنش میکنید اما هرگز خودتان را هرچند واقعا مرتکب خلاف شده اید را سرزنش نمیکنید...!
آری پس اجازه دهیم زاویه ی دیدمان به جنگ به شعارها به همراهی با مسوولان کمی تغییر کند....
15281 | ناشناس   |2007-02-20 15:16:15|IRAN
صحبتهايت را در مورد رزمندگان قبول دارم اما رزمندگي كه تنها شرط نيست . گنجي هم رزمنده بود جلائي پور نيز -نوري هم نماينده امام در جهاد بود و خيلي هاي ديگر مگر اين سوابق دليل مي شود ده نمكي هم از قماش همان ها اما روي ديگر سكه -هركس كه ريش گذاشت و بقول مير شكاك پيرهن پرهيز را بر شلوار تقوا انداخت ادم خوبي نشود برادر .آن زماني كه آقا فرياد ميزد اگر عكس مراهم پاره كردند چيزي نگوييد ده نمكي چه مي كرد- اتفاقا من هيچ فرقي بين مدعيان توسعه سياسي و ده نمكي نمي دانم هردو براي منافعشان داد ميزنند البته هريك به طريقي-جناب لعلي بيا كمي واقعيت را انطور كه هست ببينيم
30275 | ح.   |2007-06-19 17:50:31|ITALY
برادر بدون شناخت گام در این راه نهادی. کسانی که از آنها نام بردی بدرستی نمی شناسی. امید دارم با ادامه اینگونه اظهارنظرها بیش از این وامدار ایشان و ملت ایران نشوید.
شاید اگر بیش از این بیندیشی و در میدان عمل گام برداری، توفیق پیدا کنید تا شما نیز به دیدگاهی حقیقت جویانه دست یابید.
و من الله التوفیق
مشارکت در بحث
نام:
ایمیل:
 
عنوان:

نظراتی که به پیشرفت و تعمیق بحث کمک می کنند در مدت کوتاهی پس از دریافت به نظر دیگر بینندگان می رسد.
- نظرات حاوی الفاظ سبک یا هرگونه توهین، افترا، کنایه یا تحقیر نسبت به دیگران منعکس نمی ‏شوند.
- از برجسته و رنگی کردن بدون دلیل کلمات و کاربرد بیش از یک علامت تعجب یا سوال بپرهیزید.

کد آنتی اسپم نمایش داده شده در عکس را وارد کنید.

3.26 Copyright (C) 2008 Compojoom.com / Copyright (C) 2007 Alain Georgette / Copyright (C) 2006 Frantisek Hliva. All rights reserved."