توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 100976
جمعه آينده، روز انقلاب عليه آل سعود
تاریخ انتشار : سه شنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۰ ساعت ۱۸:۳۴
 ائتلاف موسوم به جوانان آزاده در عربستان، در فراخواني خواستار اعلام جمعه آينده به عنوان روز انقلاب و مقابله با حكومت آل سعود در رياض و ديگر مناطق دنيا شد.

به گزارش فارس، پايگاه اطلاع‌رساني شبكه العالم اعلام كرد، ائتلاف جوانان آزاده در فراخواني جمعه آينده را روز انقلاب عليه آل سعود اعلام كرد.

اين ائتلاف در اين فراخوان كه از طريق شبكه‌هاي اجتماعي اينترنتي منتشر شد، از همه مسلمانان جهان دعوت كرد، با برگزاري تظاهرات مقابل سفارتخانه هاي عربستان سعودي در نقاط مختلف دنيا، آزادي بازداشت شدگان سياسي را خواستار شوند.

ادامه تظاهرات در نقاط مختلف عربستان بويژه مناطق شرقي اين كشور در اعتراض به بازداشت هاي سياسي و تبعيض و نقض حقوق شهروندان، موجب شد مسئولان سعودي سرانجام 10 تن از بازداشت شدگان را آزاد كنند.

پيش از اين "محمد المسعري " فعال سياسي عربستان و از مخالفان رژيم آل‌سعود در گفت‌وگو با خبرنگار بين‌الملل خبرگزاري فارس درباره حجم واقعي اعتراضات و تظاهرات در عربستان سعودي گفت: به دليل آنكه در عربستان سعودي هيچ حزبي اجازه فعاليت ندارد و هيچ اتحاديه و صنفي وجود ندارد و مطبوعات نيز از آزادي بيان محروم هستند و تاكنون نيز هيچ‏گونه نظرسنجي آزادي وجود نداشته است، نمي‌توان درباره حجم واقعي اعتراضات مردم عربستان به رژيم آل‌سعود دست يافت.
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.