نظر منتشر شده
۱۵۶
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 101022
عقده‌ای‌خواندن مردم ایران و چند نکته برای خانم میلانی
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۰ ساعت ۰۸:۳۶
جمعه شب گذشته خانم تهمینه میلانی در برنامه هفت حضور یافتند تا برای آخرین ساخته سینمایی خودشان "یکی از ما دو نفر" با منتقدین برنامه هفت گفت و گو کند. در این گفت و گو میلانی علاوه بر فیلم از عقاید شخصی خود  نیز در مسائل مختلف  صحبت کردند که درباره صحبت های ایشان نکات زیر قابل توجه است:

 

خانم میلانی؛ طرح اولیه ی فیلم بر اساس گفته ی خودتان از آن جا به ذهنتان رسید که "فضای کار در ایران به شدت جنسیتی شده بوده و زنانی که به تخصصی می رسیده اند و به دنبال کار می رفتند، روز به روز نگاهی که به آنان می شده جنسیتی بوده است." این نوع نگاه به زن، نتیجه ی نگاه لذت محور غرب به زنان بود که بنا بر مادی گرایی همه ی پدیده ها را تحلیل می کند.



خروجی آن خانواده ای که گفتید بهترین نوع تربیت است هم خودتان هستید. کسی که در کشوری اسلامی فیلم می سازد، ولی مبلغ فرهنگ غرب بوده و با تحلیل پدیدهای اجتماعی از منظر اسلامی سر ستیز دارد و دیدگاه انسانی اش هم بر درست و غلط بنا نشده است.



خانم میلانی! چون اعتقادتان را فریاد زدید و بر تبلیغ آن اصرار دارید، ما هم به شما و اعتقاداتتان احترام می گذاریم. بر همین اساس شما را به عنوان یک فمنیست می پذیریم. ولی اعتقاد ما این است! ما همگی آدم هستیم؛ آدم هایی که الزاماً انسان نیستند و انسان هایی که الزاماً دین دار نیستند و دین دارهایی که الزاماً مسلمان نیستند و مسلمینی که همگی مؤمن نیستند. بهترین انسان ها نیز کمبودهایی دارند. نداشته ها و آرزوها، عقده نیست؛ همین نداشته هاست که انگیزه ی پیشرفت و تلاش مضاعف ما را موجب می شود.



*ما حتی شما را نیز به عنوان یک عقده ای-تعبیری که برای مردم ایران به کار بردید- قبول نداریم، چه رسد به مردم ایران. ما شما را فیلم سازی می دانیم که مرعوب فرهنگ و صنعت غرب است و مرغ همسایه را غاز می بیند و هرگاه از اخلاق سخن می گوید، نمادش دختری خود باخته و بی اعتماد به نفس هم چون سارا است. سارایی که به قول شما Conservative یا محافظه کار نیست و وقتی بابک به او پیشنهاد می دهد که بیا به پارتی برویم، در موردش فکر می کند و فوراً نه نمی گوید. آیا به پارتی نرفتن، دال بر محافظه کار بودن است یا نشان دهنده ی تقید به اعتقاداتی که مانع حضور در مجالس لهو و لعب می شود؟



اصلاً این فیلم آن چنان ارتباطی به مشکلات جوانان ما ندارد، بلکه روایتگر اشتباهات و هوس بازی های بخشی از جوانان رفاه زده (نه مرفه) جامعه ی ایران است. چند درصد دختران ایرانی مشکلشان این است که با عشق با مرد زن باره و هوس بازی چون بابک چه کنند؟! این جوانانی که به سراغ شما می آیند و تجربیات و مشکلاتشان را در اختیار شما قرار می دهند، آیا مشتی نمونه ی خروار جوانان ایرانند؟



این که جامعه ی ما در چه وضعیتی به سر می برد، قابل بررسی است ولی این که شما مایلید جامعه ی ایران را به چه سمتی سوق دهید و در چه مسیری قرار دهید تأمل برانگیزتر است. این که گفتید جامعه ی ما جامعه ای است که در آن دروغ وجود دارد، درست است. مواردی را هم بنده می توانم به معضلاتی که نام بردید اضافه کنیم که آری در جامعه ی ایران علاوه بر دروغ، ریا، تهمت، عدم رعایت درست قوانین و بسیاری ناهنجاری های دیگر نیز وجود دارد. ولی چرا؟! آیا چون ما فاسدتریم؟ آیا چون نظام سیاسی ما ناتوان است؟ آیا چون جمهوری اسلامی نظامی عقب مانده و امّلی است؟ خیر! چون جامعه ی ما ارزش مدار است. ریا چه زمانی به وجود می آید؟ زمانی که دین داری ارزش تلقی شود. آیا در جوامع غربی اصلاً دینی وجود دارد که داشتنش ارزش تلقی شود؟



بر اساس اعلام رسمی اتحادیه ی اروپا، جوامع اروپایی به طور میانگین آماری حدود ۳۵ درصد نوزادان نامشروع را یدک می کشند. درست است که اخلاق در جامعه ی ما آن چنان که باید و شاید نیست، ولی چگونه می توانید جوامعی را که در آن رابطه ی نامشروع پیش از ادواج، عملی ضروری و واجب محسوب می شود را از جامعه ی ما اخلاقی تر بنامید؟! شما که مدافع اخلاق در کشورهای آمریکایی و اروپایی هستید، بفرمایید که آمار تجاوز و سوء استفاده ی جنسی در شرکت های آمریکایی و اروپایی چند برابر ایران است؟ گذشته از این که بسیاری از قربانیان تجاوز ترجیح می دهند تا پس از مورد سوء استفاده قرار گرفتن، سکوت اختیار کنند تا مبادا شغلشان را نیز از دست بدهند، این آمار در کشورهای غربی وحشتناک است. اخباری هم چون تجاوز مجری صدای آمریکا به همکارش و بسیاری دیگر مصادیق، دفاع از نگاه شدیداً جنسی و ابزار گونه در جوامع غربی را بیش از پیش نامعقول می کند.



برخی مشکلات فرهنگی در جامعه ی ما شدیداً وجود دارد مانند رعایت نکردن قانون و مثلاً حق تقدم در صف. اما این که شما به این نتیجه برسید هر که در ایران زندگی کند عقده ای می شود، به نظر حدیث نفس می آید. چگونه به این نتیجه رسیده اید که همه ی ایرانیان محکوم به عقده ای شدن هستند؟



فیلم شما آسیب های جنسی به زنان را خیلی نقد نمی کند؛ بلکه جذابیت های جنسی برای مخاطب ایجاد می کند. همان طور که خودتان در «هفت» اشاره کردید، اگر می توانستید، زن بارگی و می خوارگی بابک را به تصویر بکشید، این کار را می کردید.



این نکته هم بسیار تأمل برانگیز است که چرا همواره جوانانی که با شما سر و کار دارند و به شما مراجعه می کنند، کسانی هستند که یا دارای روابط نامشروع سطحی هستند و یا عمیق؟ چرا خیال می کنید جوانان ما فقط مراجعه کنندگان به شما یا اکثرشان از این طیف هستند؟



دختری که به قول شما وقتی می شود به به چه قارچی! پیام کلام و نگاه هرزه ی بابک را دریافت می کند، باز هم حاضر است در آن جا به کار با آن رئیس فاسد شرکت معماری ادامه دهد. این نشان دهنده ی قاعده مند نبودن سارا است. در مورد اسلامی نبودن اصول سارا و دیگر شخصیت های داستانتان بهتر است صحبت نکنیم، چون تهمینه میلانی ثابت کرده است که دوست ندارد شخصیت های مثبتش مذهبی باشند. بالخصوص در یکی از ما دو نفر که هیچ بویی از ایرانی اسلامی یا اسلام وجود ندارد؛ گویی فیلم در کشوری سکولار ساخته شده است.



وقتی خانم میلانی می فرمایند بابک شخصیتی متجاوز و غیر اخلاقی نیست، گویای محل مناقشه ی ماست. این که بابک به زنان تجاوز نمی کند، دال بر غیر اخلاقی نبودن وی نیست. لازم نیست کسی که به اصطلاح عامیانه مرد کثیفی است و در ادبیات دینی مردی زناکار است، حتماً به زنی تجاوز کند. همین که مردی از برتری ها و شرایط برجسته اش نسبت به دیگران در جهت سوء استفاده از زنان استفاده کند، نشان دهنده ی متجاوز بودن وی است. تجاوز مدرن همین است که متأسفانه خانم میلانی این را هم نوعی اصول می دانند و تا انتهای برنامه هم شخصیت بابک را به عنوان یک شخصیت ضد اخلاق نمی پذیرند؛ بلکه می گویند بابک اصولی دارد که با اصول سارا متفاوت است. بالأخره بابک انسان بی اخلاقی هست یا خیر؟ این سؤالی است که خانم میلانی نه به آن جواب داد و نه برای آن موضوعیتی قائل بود.



آن چه خانم میلانی در همان صحنه ی شعارگونه ی فیلم، بر آن تأکید دارد، «آدم بودن» است. آدم بودن یعنی چه؟ تأویل پذیر بودن آدم و اخلاق درست آدم، نکته ای است که خانم میلانی در برنامه ی هفت بر آن مبنا صحبت می کرد و فراستی هم به همین دلیل بی فایده می دید که وارد بحث شود و بیشتر داشت تأسف می خورد به حال چنین اعتقاداتی.



اتفاقاً در این برنامه، شاید بتوان گفت شاهد یکی از فنی ترین نقدهای فراستی بودیم و اگر وی می خواست وارد نقد مفهومی فیلم هم بشود، در عرض چند دقیقه می شد تمامی اعتقادات مغایر با تعالیم اسلامی ارائه شده در فیلم را محکوم به ضد اخلاقی بودن کرد. در چنین وضعیتی، ممکن بود میلانی لیوان آب را روی سر و صورت فراستی خالی کند و استودیو را ترک کند؛ همان اتفاقی که در برنامه ی «سینما صدا» افتاد و میلانی نتوانست حرف های فرزاد حسنی را تحمل کند و همان طور که در برنامه ی هفت، گزارش مردمی را تدوین شده و باب میل فراستی عنوان کرد، در برنامه ی «سینما صدا» هم انتقادات کارشناسان و فرزاد حسنی به «سوپر استار» را دیکته شده نامید و در حالی که ۴۵ دقیقه از برنامه باقی مانده بود، استودیو را ترک کرد. اتفاقاً در آن برنامه هم مانند هفت، شب قبلش مسعود ده نمکی مهمان برنامه بود و فرزاد حسنی پس از عذرخواهی از شنوندگان به دلیل حرکت زشت میلانی، از صعه ی صدر ده نمکی بابت تحمل انتقادهای کارشناسان و خودش به اخراجی های ۲ تشکر کرد. جالب بود که در آن برنامه هم مانند هفت، میلانی به حسنی می گفت شما از هملت هم ایراد می گیرید. بگذریم.



حرف خلاف واقعی دیگری که میلانی در برنامه گفت، این بود که "الآن مجوز ساخت فیلمی مانند دو زن داده نمی شود و شرایط بسته تر شده است." با حضور گوهری مانند مشایی، چگونه می توان تصور کرد در این دولت مجوز فیلمی داده نشود؟! البته جز فیلم های مستهجن، تازه آن هم در شرایط فعلی، وگرنه در آینده ای نزدیک هیچ تضمینی وجود ندارد که فیلمی مستهجن هم چون «تهران من حراج» مجوز اکران و پخش نگیرند!



در یکی از ما دو نفر، نویسنده اصرار دارد که شخصیت ها صدمه ببینند و بعد بیاموزند؛ تا مبادا مجبور شوند به تعالیم اسلامی پناه ببرند. انگار قرار نیست تا کسی در جوانی سنجیده عمل کند. البته بر اساس نظریه ی "هر موجودی که در ایران است عقده ای است" خانم میلانی، ایشان حق دارند؛ چطور ممکن است ما جوانان عقده ای بتوانیم سنجیده عمل کنیم؟! اگر کسی در این دوره و زمانه، قصد داشته باشد تا تصمیماتش را بر پایه ی آزمون و خطا پیش ببرد، عملاً حکم بدبختی خود را امضا کرده است. معلوم نیست از دید خانم میلانی چه لذتی در «تجربه را تجربه کردن» نهفته است، که ما نباید اسمی از دین و فرهنگ اسلامی بیاوریم. انگار نه انگار که اکثر قریب به اتفاق مردم جامعه ی ما مسلمانند و جوانان نیز جزئی از همین جامعه هستند.



بر اساس گفته های شما در برنامه ی هفت، "مهرداد که مورد حسادت بابک است"، مرد آرمانی میلانی است. این حسادت از آن جا ناشی می شود که مهرداد فکر می کند، بابک مفت و مجانی دارد لذت وقت گذرانی و به قول شما لذت تدریجی یک رابطه را می بیند و سارا هم از این وضعیت استقبال می کند و به نوعی احساس می کند که به وی ظلم شده است. پسری که هم بازی سارا بوده است. البته به نظر می رسد این بازی ها، محدود به دوران کودکی نمی شده و هنوز هم دوست دارند با هم بازی کنند. این که دو نامحرم هم دیگر را با اسم کوچک صدا کنند، با یکدیگر کاراته تمرین کنند، خانه ی هم بروند و الی آخر هم در چارچوب اخلاق اسلامی نمی گنجد و با ده من سیریش هم نمی توان آن را یک رابطه ی الگو و قابل تبلیغ و ارائه در جامعه ای اسلامی قلمداد کرد.



یکی از ما دو نفر جدالی است بین ممنیزم مدرن و فمنیزمی که در سطح اولیه درجا زده است و بسیار عقب مانده تر از عقاید فمنیست نسل سوم و چهارمی رایج در حال حاضر جوامع غربی است. بابک مرد سالار، چون مرد سالاری اش را از طریق روابط نامشروع بر زنان تحمیل می کند، خیلی منفور شما نیست؛ شخصیت های مردسالار منفور شما، کسانی هستند که در چارچوب ازدواج مردسارانه عمل می کنند. اگرچه مردسالاری در هر دو شکلش نامطلوب است، ولی مرد سالاری در چارچوب خانواده ی و در رابطه ی زن و شوهری، بسیار قابل تحمل تر است تا به صورت سوء استفاده ی جنسی از زنان مجرد جامعه و مکیدن خون پاک جامعه توسط زالویی مانند بابک.



باز هم باید خدا را شاکر بود که با وجود این ممیزی ها و عدم رعایت آن ها توسط فیلم سازان و بی توجهی و بی تفاوتی مسئولین سینمایی و وزارت فرهنگ و ارشاد به اشائه ی بی بند و باری و نمایش بی پروای شوخی ها و مکالمات جنسی یا زننده در چنین فیلم هایی، تهمینه میلانی هنوز در یکی از ما دو نفر درجا زده است.



خانم میلانی! پیشنهاد می کنم به این موضوع فکر کنید که چرا شخصیت به قول شما اصولی و اخلاقی داستان شما، یعنی سارا، به عقیده ی بسیاری از مردم ایران، بیشتر شخصیتی مصلوب الأراده، سست و شاید تا حدی بی بند و بار است تا اصولی و اخلاقی. اصلاً مسعود فراستی را یک شخص در نظر نگیرید؛ بیشتر مردم جامعه ی ما، اعتقاد دارند که سارا کسی نیست که در مقابل بی اخلاقی، صاحب اخلاق باشد.

 

در پایان سخنان کامل خانم میلانی در برنامه هفت اضافه می شود تا حرف های ایشان هم به طور کامل انعکاس داده شده باشد.

 

 
 
۱۳۹۰-۰۱-۳۱ ۰۹:۰۴:۰۶
شخصیتهای فیلم های این خانوم اکثرا عقده ای هستند و نشان از ذهن کارگردانی دارد که برای دومین بار میخواست ناخواسته تخت جمشید را به آتش بکشد و آثار دود های ایجاد شده توسط ایشان هنوز بر ستونهای تخت جمشید باقی مانده است (431520)
 
۱۳۹۰-۰۱-۳۱ ۱۲:۳۰:۳۹
این کلمه عقدهای را ده نمکی به خانم میلانی گفت چرا حرفها را تعبیر می کنید کارگردانی مثل خانم میلانی که من به عنوان یک ایرانی به ایشان افتخار می کنم اینجور برخورد میکنید چرا کاری میکنید که استوره های ما یکی یکی می روند قدر هنرمند را بدانید (431658)
 
حسن صنوبری
۱۳۹۰-۰۱-۳۱ ۱۳:۴۲:۰۹
استـــوره؟
خانم میلانی استـــوره هستند؟؟؟
خب بله. شاید ایشان استوره باشند.
ولی اسطوره نیستند یقینا.

خاک بر سر ما اگر قرار باشد اسطوره مان میلانی و دهنمکی شوند. (431706)
 
سخن تازه
۱۳۹۰-۰۱-۳۱ ۱۶:۳۳:۱۲
استوره های ما بروند!

تو چرا به خودت گرفتی!

خانم میلانی که نرفته! اینجاست!

از نظر شما استوره خوب استوره مردست! درسته؟

به نظر من خانم میلانی کارگردان خوبه! چرا؟

چون خوبه!

به نظر من \"سوپراستار\" عالیه!
حتی فیلمایی که راجع به حقوق زنان میساخت هم خوب بود!

اشکال فیلماشون اینه که واقعی نیست! یعنی این که \"سوپراستاری که میگم عالیه باز واقعی نیست!

بازم یعنی هیچ کدوم از بازیگران ایران اینجوری نیستن!

حالا برای این فیلم آخریه میشه نمونه پیدا کرد ولی بازم واقعی نیست، با این حال کارگردانیش خوبه، فیلم محکمیه!

فیلم \"آتش بس\"! همین آقای فراستی داشت ازش تعریف می کرد! به نظر من فیلم فانتزیه! ولی بازم بد نیست!

حالا شما گیر دادی اسطوره کیه؟!

قسمت اول جمله را ندیدی؟

میگه این چه رفتاریه می کنید؟ حالا با هرکی، چه اسطوره، چه غیر اسطوره!

پایان پیام (431822)
 
amin
۱۳۹۰-۰۲-۰۱ ۱۸:۲۶:۳۶
خاک بر سز آن عده ای که ده نمکی جارو کش مسجد را با تهمینه میلانی هنرمند مقایسه میکنند (432365)
 
۱۳۹۰-۰۲-۰۲ ۱۱:۳۶:۱۰
این حرف amin پبام غیر مستقیمش این بود که انسان یا هنرمنده(البته به معنای امروزی) یا مذهبی!
هنرمندي هم البته با بی ادبی هیچ منافاتی نداره تو ذهن ایشون! (432574)
 
۱۳۹۳-۰۸-۲۴ ۱۴:۰۴:۴۴
جایگاه جارو کش مسجد بسیاااااااااااار بالاتر اونی که بخواید با یه فمینیست عقده ای مقایسه کنید
لطفا به مسجد توهین نکنید

اگر خواستید به شخص توهین کنید که اون هم اخلاقا کار درستی نیست
اما توهین به قداست و مکان ها کار اصلا درستی نیست

خانم میلانی رو باید از فیلم هاشون بتونید بشناسید

حتما فیلماشو ببینید
در همه فیلم ها زن و مردی در حال دعوا هستن که همیشه هم حق با زنه
طرفدار حقوق مردان نیستم
اما این که در فیلم های ایشون همیشه جنگ بین زین و مرد هستش نشون میده که ایشون عقده هایی از زندگی شخصی داره

در واقع عقده ای اصلی باید خود ایشون باشه (2488892) (alef-13)
 
فاطمه .
۱۳۹۰-۰۱-۳۱ ۱۵:۲۹:۳۷
به ناشناس

چه تعبیری؟
خانم میلانی کاملا واضح با دهن مبارکشون افاضه کردند که همه‌ی مردم ایران عقده‌ای هستند. تازه با دستشون هم اشاره کردند و گفتند که بعضیا اینقدر و بعضیا هم اینقدر
خیلی خوب می‌شد اگه درباره‌ی چیزی که دیده بودید نظر می‌دادید چون اونوقت متوجه می‌شدید که تعبیری در کار نیست و ایشون دقیقا از لغت «عقده‌ای» استفاده کردند. (431771)
 
فاطمه .
۱۳۹۰-۰۱-۳۱ ۱۶:۱۴:۰۵
در ضمن همونطور که این خانم جامعه‌شون رو با اون لحن تند نقد کردند باید منتظر باشند که جواب نقدشون رو هم به همون تندی بشنوند.
متأسفانه خانم میلانی فقط عادت دارند نظر بدن و دلشون نمی‌خواد بشنون.
ایشون در رادیو گفتگو هم وقتی برای برنامه‌ی سینما- صدا دعوت شده بودند در حالیکه جوابی برای نقد منتقدان راجع به فیلم سوپر استار نداشتند وسط برنامه بلند شدند و استودیو رو ترک کردند.
بالاخره این خانم باید یه جایی این نقدها رو بشنوه و با وجود فروش ۲۰۰ میلیونی فیلمش در برابر فروش میلیاردی «جدایی نادر از سیمین» و «اخراجی‌های ۳» ادعا نکنه که نظرات مردمی که بر ضد فیلم من پخش شده، توسط عوامل برنامه‌ی هفت، مونتاژ شده بوده.
جالبه که خانم میلانی در برنامه‌ی هفت ادعا می‌کردند که هیچ آدمی در زندگی واقعی بسرعت متحول نمی‌شه و به همین علته که تغییری در شخصیت‌های فیلم «یکی از ما دو نفر» تا آخر فیلم دیده نمی‌شه
من نمی‌دونم چرا مسعود فراستی یا فریدون جیرانی حتی یکبار به این خانم تذکر ندادند که بابا شما که در کارنامه‌ی خودتون «سوپر استار» رو دارین که یه بازیگر لاابالی فاسد در عرض دو سه روز توسط یه دختر نوجوون متحول می‌شه دیگه نباید از اینجور ادعاها بکنید.
یه چیز دیگه اینکه عقاید فمنیستی این خانم آبروی ما خانم‌ها رو می‌بره چون دیگه واقعا شورش رو در آوردند.
فیلمای ایشون زن‌ها رو موجوداتی بدبخت و تو سری خور نمایش می‌ده که مدام در معرض ظلم مردان قرار می‌گیرند.
ایشون بدون اینکه خودشون متوجه باشند فیلم می‌سازند که رفتار غلط مردان رو نقد کنند اما در واقع دارن زن‌ها رو موجوداتی ضعیف جلوه می‌دن.

من یه سؤال از شما دارم خانم میلانی!
این مردان ظالم و فاسد فیلم‌های شما رو چه کسانی تربیت می‌کنند؟
آیا غیر از اینه که همه‌ی آقایون در دامان مادرانشون رشد می‌کنند و شخصیتشون شکل می‌گیره؟
خانم میلانی!
دیگه بسه خودزنی
تمومش کنید لطفا

بجای این فیلما لطفا یه سناریوی درست و حسابی بنویسید و کمی هم رفتار خانم‌ها رو نقد کنید.
باور کنید اینجوری بیشتر به زن‌ها خدمت می‌کنید. (431808)
 
۱۳۹۰-۰۱-۳۱ ۱۸:۵۷:۱۸
عزیزم شما لطفا اول بروید املای اسطوره یاد بگیرید. حرف های اوشون را هم گوش کنید بعد فریاد واسلاما بزنید! (431922)
 
۱۳۹۰-۰۱-۳۱ ۲۳:۲۷:۵۵
ایشون استوره (ببخشید اسطوره) باشند اسطوره ها کجا برن!!!؟ (432006)
 
حسين قادري
۱۳۹۰-۰۲-۰۱ ۰۹:۲۲:۰۸
فكر كنم شما داريـــــــــد هوچي گري مي كنيد! (432119)
 
محمدرضا روزبه
۱۳۹۰-۰۲-۰۲ ۰۵:۱۵:۴۹
کدوم اسطوره ؟؟؟ کسی که میاد بهت میگه عقده ای اصلاً محلی از اعراب داره که بخواد اسطوره تو و من و امثال ما بشه ؟؟ هم بهتر که بره از ایران .. خودش دوران جوونیش معلوم نیست چه بلایی سرش اومده که الان داره اینجوری عقده گشایی میکنه با سو استفاده از سینما!!!

اسطوره!!! (432534)
 
۱۳۹۰-۰۱-۳۱ ۱۳:۳۷:۱۵
جای تاسف است که در جامعه ای اسلامی فیلم سازی چنین مبانی اسلام و مسلمانان را به سخره بگیرد. آن هم ملتی که انقلاب آن پس از سه دهه تمامی خاور میانه را به جنب و جوش درآورده است...

شما خودتان عقده ای هستید خانم
شما خودتان عقده دارید

این ملت بزرگ تر از آن است که امثال شما درباره ی آن نظر بدهید

تاریخ این ملت خائن به خود زیاد دیده است و عجب آنکه اکنون خائنین از در هنر وارد شده اند تا تمامی فرهنگ ما را به سخره گیرند
ما اجازه نخواهیم داد.. (431701)
 
عباس
۱۳۹۰-۰۲-۰۱ ۱۱:۰۵:۳۲
من با صحبتهاي خانم ميلاني كاملا موافقم.. ما ايرانيها را عقده اي بار آورده اند... خيلي از جوانان ايراني آرزوي مسافرت نه تنها به اروپا بلكه مسافرت به تركيه و حتي همين دبي كه 50 ساله تشكيل شده دارند...! (432161)
 
arash
۱۳۹۰-۰۲-۰۱ ۲۱:۱۰:۵۸
kafar hame ra be kishe khish pendarad,say nakon oghde haye khodeto be hame nesbat bedi (432473)
 
۱۳۹۰-۰۲-۰۲ ۱۱:۳۸:۳۵
شاید شما عقده ای باشی اما ما نیستیم!
لفظ جمع به کار نبر (432576)
 
مصطفی سیاوشی
۱۳۹۰-۰۱-۳۱ ۱۶:۳۰:۱۸
به نامخدا
من به این که چه کسی عقده ای است کار ندارم
اما به نظر من عقده‌ای اونه که فرهنگ مملکتشو(هرچی میخواد باشه) ول کنه و الگو گیری از مملکت‌های دیگه داشته باشه
مخصوصا فرهنگ غربی که خودشون اعتراف دارن خیلی هاش اشتباهه!! (431817)
 
محمد
۱۳۹۰-۰۱-۳۱ ۱۹:۳۸:۱۷
باید شخصیت این خانم از نظر روانی واکاوی بشه.
شاید در گذشته اش یه نکته ای بوده که اینجوری عقده ای شده!
خلاصه این توهین نیست و هرچی باشه ایشون هم ایرانیه و با حساب کتاب خودش عقده ای محسوب میشه. (431939)
 
حسين قادري
۱۳۹۰-۰۲-۰۱ ۰۹:۲۷:۱۶
كاملا موافقم ...

چند سال پيش هم يك كليپ موبايل از يك گفتگوي تلويزيوني پخش شد كه ايشان (يك خانم عقده اي) خيلي قشنگ از حمام آفتاب گرفتن در فلان كشور تعريف مي كردند و مي گفتند خيلي هم آزاد بوده و كسي با ايشان كاري نداشته!!!

البته خيلي معذرت ميخوام !!! (432122)
 
۱۳۹۰-۰۲-۰۱ ۰۱:۰۴:۲۲
چقدر هم به اینکه کی عقده ایه کاری نداشتی. D: (432045)
 
۱۳۹۰-۰۲-۰۱ ۱۹:۵۸:۲۳
شما که می گه نباید از فرهنگ دیگران الگو برداری بشه پس چرا این همه از فرهنگ عرب ها الگو برداری می شه صدات در نمیاد، فقط فرهنگ غربی بده، تو فرهنگ خودمون این همه جشن و مراسم قشنگ داریم که به خاطر الگو برداری از فرهنگ این عرب ها همه به باد فنا رفته اند. نمونه اش همین نامگذاری روزهای هفته و ماه که تو فرهنگ ما هر روز ماه دارای یک اسم مشخص بود نه این یک ماه رو به چهار هفته تقسیم کنیم و برای هر روز هفته یک اسم بذاریم. این نوع نام گذاری ایام هفته برای عرب ها هست نه ما ایرانی ها (432431)
 
۱۳۹۰-۰۲-۰۲ ۱۱:۴۰:۱۷
شما هر موقع دوره آموزشی فرهنگ غرب رو تو اروپا تموم کردی بیا اینجا ندای فرهنگ ایران بده! (432579)
 
۱۳۹۰-۰۲-۰۲ ۱۱:۳۱:۳۷
جون من...جون من....به خودتون رجوع کنید و ببینید اگه به جای میلانی،ده نمکی همه ایرانی ها رو عقده ای نامیده بود،این مدعیان اخلاق چی کار می کردند.

قضاوت با شما (432572)
 
سعيد
۱۳۹۰-۰۱-۳۱ ۰۹:۱۶:۲۴
بسمه تعالي

ما حرف ها و صحبت هاي برنامه هفت را شنيديم و به چند نكته مهم رسيديم
1- خانم ميلاني داراي شخصيت متزلزل و به تعبير خودش عقده اي است كه توانايي هضم و پذيرش هر گونه انتقادي را ندارد.
2- توانايي تحليل واقع بينانه اي ندارد و سعي مي كند با شلوغ كاري و اتهام به ديگران مسئله را فيصله دهد.
3- خيلي احساسي و غير عقلايي برخورد مي كند.
4- براي رسيدن به هدف هر وسيله ا و ابزاري استفادئه مي كند.حتي اينكه هفتاد ميليون ايراني را همانند خود عقده اي بداند و بر اساس اين تحليل غلط فيلمي بسازد كه خودش همه اقرار به ناتواني و عجز كند.
5- ايشان علاوه بر عقده اي بودن دچار سوء تفاهم شده كه فكر كي كند همه گان دارند كارش را زير سئوال مي برند در حاليكه فيلم كم ارزش و بي محتواي ايشان ارزش نگاه كردن ندارد
و..... (431521)
 
سخن تازه
۱۳۹۰-۰۱-۳۱ ۱۰:۴۰:۱۷
اول سلام

برادر چقدر دیدر اقدام به حمله متقابل کردی!
من انتظار داشتم همون شنبه شروع به انحدام خانم میلانی کنید!

این همه آدم توی ایران و جهان فیلم می سازن، ایشان هم!

اسم اونجایی که این حرفا رو شنیدی کجاست؟ رسانه ملی!

یعنی چی؟ یعنی رسانه ای متعلق به همه هقشار مردم ایران!

خوب خانم میلانی جز مردم ایران هست؟

درسته که در اقلیت ولی جز مردم ایران! پس اشکالی ندارد که حرفی از قشر خواسی از مردم را از رسانه ملی بشنویم!

جوابش هم که با تمام وجود دادید! پس دیگه توهین نکنید!

والسلام (431574)
 
حقيقت تلخ
۱۳۹۰-۰۱-۳۱ ۱۲:۲۱:۰۲
حضرت متفكر منور الفكر... شما در يك جامعه اي زندگي ميكنيد كه سعي دارد با ساختن انديشه ملت خود الگويي الهي را به جانعه بشري معرفي كند. پس يك جامعه دينمدار اقتضائات خود را دارد.
افكار چون شمايي و چون آن فمينيست مشهور كه منبعث از تفكرات ماترياليستي غربي است مشابه داستان جنگ صفين را به ذهن متبادر ميكند.
در بحث حكميت جنگ صفين عمروعاص (نماد غرب با شعارهاي آزادي بيان و حقوق بشر) با حيله اي ابوموسي اشعري بي مغز (نماد انسانهاي فريفته و بي مايه فكري شرق) را فريفت و بعد از بيان خلعيت مولا علي (ع) از طرف آن بيشعور عمروعاص مجالي نداد و معاويه را خليفه معرفي كرد.
حال سوال اين است در آن كشورهاي مدعي كه تعداد رسانه هاي آن هزاران برابر ايران است آيا تا به حال ديده اي يك نفر شرقي مجال چالش فكري آنها را پيدا كند.
آيا تا بحال يك ايراني نماينده واقعي ملت مسلمان و نه وطن فروش تا بحال اجازه مصاحبه با سران كاخ سياه را پيدا كرده.
نمونه اش داستان دروغين هلوكاست.
آخه ساده لوح جان ما با همين چند كانال محدود تلويزيوني خودمان چرا احمقانه و اشعري وار مجال طرح افكار منحط را كه صدها هزار ساعت در رسانه هاي دجالي‌شان پخش ميشه را به اينها بدهيم تا مثلا بگيم ما هم آزادي بيان داريم.
بابا اينها همش كشكه. كدام آزادي كدام بيان.
مگه شما اخراج 4 محجبه را در فرانسه نشنيديد. 4 نفر را تحمل نكردند.
بله شما ميتوانيد صبح تا ب راجع به سكس و تخريب دين و مقدسات حرف بزنيد و آنها با كمال ميل پخش خواهند كرد.آزادي بيان در همين حد. (431648)
 
عباس
۱۳۹۰-۰۲-۰۱ ۱۱:۰۸:۵۲
شما كشور خودتون رو درست كنيد نمي خواهيد الگو براي جامع بشري باشيد...
دروغگويي. چاپلوسي.. اعتياد...بيكاري ... هرزگي جوانان... بد اخلاقي... مفاسد مختلف اجتماعي... فقر.. در جامعه بيداد مي كند...
وقتي جوان ما آرزوي مسافرت به تركيه و دبي و نه حتي اروپا در دلش دارد معلوم است كه عقده اي مي شود...
به جاي سانسور به من جواب بدهيد اگر طالب حقيقتيد؟ (432165)
 
۱۳۹۳-۰۸-۲۴ ۱۴:۱۸:۴۱
عزیز دل
خام نشو
اینا مواردی هست که در همه جای دنیا وجود داره
شما نتونستی بری بیرون از ایران
من بارها رفتم و دیدم
برای سفر هم نرفتم که با تور برم جاهای خوش آب و هوا و خوشگذرونی
چیزایی دیدم که اگه به چشم ببینید دو دستی می چسبید به ایران

ایران همسایه افغانستانه که تولید کننده خشخاشه
اما آمار اعتیاد اونها وحشتناکه
خودشون مخ ندارند
روسی تو آمریکاست
آمریکایی تو آلمانه
آلمانی تو ایالیاست
خیلی شیر تو شیر تر از اونیه که فکرشو بکنی

آواز دهل از دور خوشه
بشنو باور نکن (2488941) (alef-17)
 
۱۳۹۰-۰۲-۰۱ ۲۰:۰۲:۴۲
اره داریم دینمداری رو تو این جامعه به وضوح مشاهده می کنیم. رواج دروغ، تهمت، افترا، دزدی و ... باید در دینی رو که این چیزا رو رواج می ده گل گرفت. الف جان لطفا منتشر کن نا این آقایون دینمدار یکم به خودشون بیان و با دین و دنیای مردم اینجوری بازی نکنن. ممنون از همگی (432436)
 
۱۳۹۳-۰۸-۲۴ ۱۴:۲۱:۰۵
به دین چرا توهین می کنی
مشکل همینه که می خوای دینت رو از کسی جز ائمه بگیری
آب رو باید از چشمه نوشید (2488948) (alef-17)
 
محمد
۱۳۹۰-۰۲-۰۱ ۲۰:۴۳:۵۳
شما تحمل 4 بی حجاب را دارید؟ آنها این کار را در یک محیط اداری انجام دادند (گرچه مخالف آزادی است) ولی شما تحمل 4 بی حجاب در سطح عمومی شهر را ندارید . برای خانم های بد حجاب ادارات که خط و نشان اخراج هم می کشند. (432463)
 
حسن صنوبری
۱۳۹۰-۰۱-۳۱ ۱۳:۴۵:۲۳
شما دوستان روشنفکر آخر چقدر با سوادید.
اینهمه غلط املایی توی یک کامنت؟

حالا \"انهدام\" را کاری نداریم. اما \"خاص\" رو چطور تونستی بنویسی \"خواس\" ؟؟؟ فقط مونده به جای حرف اولش هم \"غ\" بگذاری.

آدم واقعا شرمش می آید با شما صحبت کند. (431708)
 
محمد جواد حبیبی
۱۳۹۰-۰۱-۳۱ ۱۴:۵۸:۵۹
دوست من حتما اخبار رسمی را در مورد اینکه ایالات متحده افرادی را برای اثر بخشی بر ایرانی ها از طرق مختلف که یکی از آنها کامنتگذاری است آموزش داده شدنیده اید. نمی خواهم بگویم کاربر مدعی داشتن حرف تازه! و با آواتور لاتین که مورد تقد شماست الزاما یک مزدور است اما این غلط املایی فراوان و در کلمات متداول و ابتدایی که نیاز به سطح بالایی زا سواد ندارد از این دید نیز قابل تأمل است. (431752)
 
محمد
۱۳۹۰-۰۱-۳۱ ۱۶:۰۹:۴۹
بابا راست میگن خیلی از ایرانیا توهم توطئه دارن! نمیخواید قبول کنید خیلی از هموطنانتون مثل شما فکر نمیکنن! حالا بیا قلت عملایی از من هم پیدا کن بعد بگو از آمریکا بود! چندتا هم گذاشتم که کارت راحت تر بشه! (431802)
 
هومن
۱۳۹۰-۰۲-۰۱ ۰۷:۰۶:۴۷
بله و می توان این ادعا را کرد که کامنت مخالف را ایالات متحده امریکا در اینجا تولید کرده ....
تبریک می گویم به شما ....سالهاست که هر موردی را به اجانب ارتباط می دهید .
من وبلاگ ارزشی را به شما نشان می دهم که انقدر غلط املایی دارد که نویسنده ناگزیر اعلام کرده که اینها عمدی است !!!!! (432079)
 
سخن تازه
۱۳۹۰-۰۱-۳۱ ۱۶:۰۳:۴۴
برادر ملا لغتی عزیز

خداییش اصلا اون برنام رو دیدی؟!

ندیدی!

ولی انقدر اگه شرم و حیا داری ، با دگراندیشان بی سواد صحبت نکن!
اسلحه که روی سرت نیست! صحبت نکن (431798)
 
هومن
۱۳۹۰-۰۲-۰۱ ۰۷:۰۳:۲۶
شما به علت مواضع سیاسی خاص هر گز ایرادی را در جامعه ما نمی پذیرید .پس چرا وارد این بحث می شوید ؟
در جامعه ما کلاهبردای اصلا وجود ندارد ؟
دروغ وجود ندارد ؟
فساد اداری وجود ندارد .....و اگر کسی اشاره کند با او برخورد می شود . (432078)
 
محمد
۱۳۹۰-۰۲-۰۱ ۲۰:۰۹:۰۵
شرمت از چی میاد؟ از چند تا غلط املایی؟ پس با غلط اخلاقی چه میکنی؟؟ (432444)
 
علی
۱۳۹۰-۰۱-۳۱ ۱۵:۲۷:۴۴
با سلام.
طبق همهن قاده ای که فرمودید الف هم می تواند نقد کند و صحبت کند.
والسلام! (431766)
 
سخن تازه
۱۳۹۰-۰۱-۳۱ ۱۶:۱۱:۴۳
خیلی ممنون که شما غلط املایی نگرفتی ازم!

شایدم از دستت در رفته!

سعی میکنم بیشتر دقت کنم تا کمتر غلط املایی داشته باشم! لااقل غیر از صورت معنی حرفمم نقد کنند!

اما جواب شما!

صبح تا شب ما در رسانه ملی یک صدا را می شنویم، درسته؟

پس چرا اونا نقد نمیشن؟
من میگم این مطلب نه بخاطر حرف های خانم میلانی در برنامه هفت، که بخاطر خود ایشان است و غیر از آقای مشایی کس دیگری بخاطر خودش نقد نمی شود. (431804)
 
فاطمه .
۱۳۹۰-۰۱-۳۱ ۱۷:۵۱:۰۷
خطاب به سخن تازه

اصلا خودتون متوجه شدید چی گفتید؟
یه بار می‌فرمایید: «این مطلب نه بخاطر حرف های خانم میلانی در برنامه هفت، که بخاطر خود ایشان است»

اونوقت بلافاصله بعدش می‌فرمایید: «غیر از آقای مشایی کس دیگری بخاطر خودش نقد نمی شود»

یعنی این جمله‌ی دومی که فرمودید، نقیض جمله‌ی اول شماست (431878)
 
سخن تازه
۱۳۹۰-۰۱-۳۱ ۱۹:۱۷:۳۹
خطاب به کاربر فاطمه

2باره بخوان!

نشد بازم بخوان تا بفهمی!

میگم فقط آقای مشایی است که هر حرفی بزند نقد میشود! و به دیگران کاری نداریم!

و این درست نیست! باید خود سخن نقد شود نه سابقه گوینده سخن!

اینی که گفتم شما رو یاد چیزی نمیندازد؟

همین (431932)
 
فاطمه .
۱۳۹۰-۰۲-۰۱ ۰۱:۴۸:۳۹
سخن تازه

من با حرف شما موافق نیستم که می‌فرمایید خود خانم میلانیه که داره نقد می‌شه نه سخنش
از اونجایی که خانم میلانی افکار فمنیستیشون رو در فیلماشون انعکاس می‌دن بنابراین نمی‌تونیم تفاوتی قائل بشیم بین افکار شخصی خانم میلانی و اون چیزی که توی فیلماشون می‌بینیم. اینو به این علت می‌گم که مصاحبه‌های ایشون رو در جاهای مختلف دنبال می‌کنم. ایشون حتی در رفتارشون هم این افکار فمنیستی رو بروز می‌دن. مثلا در یه مصاحبه فرمودند که اگه شوهرم از من یه لیوان آب بخواد بهش نمی‌دم مگر اینکه ببینم دستش بنده و نمی‌تونه خودش بره بخوره.
خب من بعنوان یه شنونده نمی‌تونم این جمله‌رو جزئی از خود خانم میلانی محسوب کنم و به ساخته‌هاشون ربط ندم چون این جمله، بازتابی از همون افکار فمنیستیه که در فیلماشون دیده می‌شه یا شاید بهتره بگم فیلماشون بازتابی از همین جملاتیه که ایشون بهش معتقدند و در زندگیشون هم بکار می‌بندند.
ولی در مورد آقای مشایی باهاتون موافقم (432055)
 
هومن
۱۳۹۰-۰۲-۰۱ ۰۷:۱۱:۰۵
ماشاا.... همه در حال نقد کارگردانان و فیلمسازان هستند !!!
ایا یک فرد متعصب با افکار سیاسی جانبدارانه می تواند دید مناسبی از جامعه را داشته باشد و سپس برود به سمت نقد یک فیلمساز ؟ (432081)
 
۱۳۹۰-۰۲-۰۲ ۱۱:۴۱:۲۷
آره ما داریم توهین می کنیم و میلانی داره حرف دلش رو می زنه!!!!!!
این هم از منطق این جماعت (432580)
 
مسیح
۱۳۹۰-۰۲-۰۲ ۱۴:۲۸:۰۰
من کامل هم فیلم و هم برنامه هفت را دیدم اگر با انصاف بخواهیم بنگریم بعضی حرفهای ایشون درست بود من احساس کردم ایشون به علت نداشن فن بیان و متعصبانه حرف زدن در این مصاحبه شکست خوردن ولیمشکل کار ایشون به قول یکی از دوستان می خواستند از هر وسیله ای برای رسیدن به هدف استفاده کنند. نظراتشون تا حدی قبول داشتم ولی این فیلم واقعا با کارای قبلی ایشون فرق داشت و چیزی برای گفتن نداشت. (432632)
 
مهمان
۱۳۹۰-۰۱-۳۱ ۰۹:۲۱:۲۱
من کاری به بقیه مطالب نوشته شده ندارم ولی واقعا\" این استدلال که جون جامعه ما جامعه ای مذهبی میباشد پس در آن ریا ، دروغ و غیره بیشتر است به یک جوک شبیه است پس باید در زمان صدر اسلام ودر زمان پیامبر در بین مردم فاجعه ای بوده باشد در حالی که مطمئنا\" این چنین نبوده (431523)
 
هومن
۱۳۹۰-۰۲-۰۱ ۰۷:۱۴:۳۳
برخی اعتقاد دارند که انسان به علت توجه به دنیا طلبی ....می رود به سمت سو استفاده از امکانات ...و وقتی به جای تقویت قانون ...برویم ارمان گرایی کنیم ...می شود این که الان می بینید .
مسولیت نا هنجاریهای فعلی به عهده کدام اقدام اشتباه ماست ؟ ایا می توانیم صورت مسله را پاک کنیم ؟ (432082)
 
محمد
۱۳۹۰-۰۲-۰۱ ۲۰:۱۳:۵۲
اون موقع دین تازه تاسیس بود و هنوز آسیب هاش رو نشده بود. به حافظ نگاه کنید که 7 قرن بعد داره آسیب شناسی می کنه. (432446)
 
خط انقلاب
۱۳۹۰-۰۱-۳۱ ۰۹:۲۶:۳۱
البته خود تهمینه میلانی عقده ای است. اصولا فمنیست ها همه عقده ای هستند و فکر می کنند همه عقده ای هستند. مشکلات اجتماعی مربوط به خود و اطرافیان برخی فیلم سازها در فیلم های آن ها موج می زند. نگاه آنها به جامعه و مردم آن چیزی است که در اطراف آن ها اتفاق می افتد. اشتباه این ها درایناست کهاز متن جامعه درو افتاده و خیال می کنند همه دزد، خیانت کار، دین گریز، دروغ گو و شیاد هستد. این ها خیال می کنند مشکل همه ی مردم و از جمله جوانان دوست دختر پسر و شک به همسر و مسائلی از این قبیل است. اما این مشکل شخصی برخی از اهالی سینماست. مردم عقده و روانی نیستند در واقع این خود کارگردان است که عقده ای و روانی است. (431527)
 
۱۳۹۰-۰۱-۳۱ ۱۲:۲۰:۰۷
از دید فمینیستها نه تنها الان مردم ایران عقده ای هستند که در طول تاریخ هم همه عقده ای بوده اند (431647)
 
هومن
۱۳۹۰-۰۲-۰۱ ۰۷:۱۶:۵۷
بدین ترتیب مشکل جامعه ما نمی تواند ارتباط بین جنس مخالف باشد ؟ولی ما در ایران چیز دیگری می بینیم !
سالهاست که این موضوع اساس بسیاری از محدودیت ها ست . (432083)
 
۱۳۹۰-۰۱-۳۱ ۰۹:۳۰:۳۰
معمولا بيشتر افراي که دنبال هنر مي روند دنبال فضائي اند که بتوانند آن خلاء را پر کنند و از اينکه همه مردم ايران عقده اند کمي بي انصافي ست مي شود گفت بيشتر مردم ايران عزيز لجبازند و آنجا که گفته> گوهر هست شايد گوهر قلابي باشد زياد به دل نگيريد اينها کشور را به ورطه نابودي نمي برد بلکه خط ومش غلط سيستم بانکي و اقتصادي کشور است که ... (431528)
 
استاد دانشگاه
۱۳۹۰-۰۱-۳۱ ۰۹:۳۱:۴۱
با سلام
من قبلا آثار دیگر خانم میلانی را هم دیده ام و می توانم حدس بزنم فیلم جدید ایشان چه مضمونی دارد. به نظر من ایشان با گناهکار جلوه دادن مردان در همه امور مربوط به زنان می خواهند نمایشگر تیپ جدیدی از تفکر مظلومیت زنان باشند. هرچند ممکن است این نگاه تا حدودی مثلا حداکثر 50 درصد درست باشد اما یادمان نرود در 50 درصد بقیه موارد این خود زنان هستند که آغاز کننده روابط هستند. حتی در مورد 50 درصد اول هم شدت قدرت مردان در ظلم و فریب زنان بقدری بزرگنمایی می شود که گویا زنان موجوداتی بی اختیار و بدون تفکر هستند که قدرت هرگونه تصمیم و حتی عکس العملی از آنها گرفته شده است.
به هر حال با احترام به دیدگاههای ایشان به عنوان خانمی که به واسطه ثروت همسر محترمشان می توانند نگاههای شخصی خود را به فیلم تبدیل کنند، امیدوارم روزی فیلمسازی با سواد و قوی بتواند مسائل و معضلات اجتماعی در خصوص روابط زنان و مردان در جامعه و خانواده را به تصویر بکشد.همه ما فیلم زیبای ((شوکران)) را به یاد بیاوریم.
با تشکر از شما
استاد دانشگاه (431529)
 
هومن
۱۳۹۰-۰۲-۰۱ ۰۷:۲۰:۳۲
خیلی جالب است که استاد محترم خیلی رک اشاره به بیسوادی یک فیلمساز می نماید ....و از احترام گذاشتن هم ...در کامنت مربوطه ...صحبت شده !!!!
ایا این است معنی احترام ؟ (432084)
 
محمد رسولی
۱۳۹۰-۰۱-۳۱ ۰۹:۳۸:۵۹
این مساله را از چند جهت می توان نگاه کرد:
1 - این که ما نظر خانم میلانی را قبول نداشته باشیم، نباید باعث شود که مخالف حضور او در صدا و سیما باشیم و مانع شویم که تریبونی در اختیار او قرار گیرد. به هر حال او هم نظری دارد که باید شنید و سپس به نقد و یررسی آن پرداخت.
2 - برچسب زدن و نسبت دادن عناوینی که بار معنایی خوبی ندارند، روش خوبی برای مخالفت با نظر دیگران نیست. \"فیلم سازی که مرعوب فرهنگ و صنعت غرب است و مرغ همسایه را غاز می بیند\" قطعا عبارت خوبی برای قرار گرفتن در یک نقد کارشناسانه نیست.
3 - به هر حال نمی توان مشکلات جنسی و جنستی را که در این کشور وجود دارد انکار کرد یا به کوچک نمایی آن پرداخت، همان طور که بزرگ نمایی افراطی آن توسط خانم میلانی هم اشتباه است. عقده ها و مشکلات روحی و روانی بسیاری به علت مسائل جنسی برای جوانان ما به وجود آمده است، که وقتی در کنار مشکلات مالی و دشواری فراوان تشکیل خانواده و همچنین کم فروغ شدن روزافزون باورهای دینی و مذهبی، قرار می گیرد، نمایانگر بحران عظیمی است که طبق معمول، با بی تدبیری و سوء مدیریت مسئولین، روز به روز در حال رشد می باشد.
4 - من هم با شکل بیان خاص خانم میلانی مشکل دارم، و مثل هر جوان ایرانی دیگر، کاملا احساساتی هستم و بلافاصله با خواندن متون تحریک کننده مانند مقاله شما، احساس می کنم که مثلا خانم میلانی به من توهین کرده و باید به صورت دندان شکنی جواب او را داد و یک جوری از خجالتش در آمد و ... . می بینید که این شکل تحریک احساسات و برانگیختن غرور مخاطب، نه تنها کمکی به پیشبرد عقیده شما نمی کند، بلکه هم در کوتاه مدت و هم در دراز مدت اثرات سوئی بر فضای اندیشه و نقد در کشور خواهد گذاشت.
5 - دیدن فیلمی مانند فیلم خانم میلانی، هرچند که اشکالات فراوانی بر آن وارد است، پس از به راه انداختن بحث ها و بررسی های فراوان که ابتدا توسط سینما گران و منتقدین و سپس توسط عامه مردم صورت می گیرد، امید است که توجه مسئولین را به خود جلب کند و ایشان را از خواب غفلت بیدار کند، نه اینکه نظرات این خانم را سر لوحه تصمیمات خود قرار دهند، بلکه اندک توجهی به این مشکل جنسی جوانان که در جامعه غوغا می کند، پیدا کنند و کمی به فکر راه حل دقیق و منطقی و غیر شعاری برای آن باشند.
با تشکر (431534)
 
۱۳۹۰-۰۱-۳۱ ۰۹:۴۵:۴۶
چار هندو در یکی مسجد شدند بهر طاعت راکع و ساجد شدند
هر یکی بر نیتی تکبیر کرد در نماز آمد بمسکینی و درد
مذن آمد از یکی لفظی بجست کای مذن بانگ کردی وقت هست
گفت آن هندوی دیگر از نیاز هی سخن گفتی و باطل شد نماز
آن سیم گفت آن دوم را ای عمو چه زنی طعنه برو خود را بگو
آن چهارم گفت حمد الله که من در نیفتادم بچه چون آن سه تن
پس نماز هر چهاران شد تباه عیب‌گویان بیشتر گم کرده راه
ای خنک جانی که عیب خویش دید هر که عیبی گفت آن بر خود خرید
زانک نیم او ز عیبستان بدست وآن دگر نیمش ز غیبستان بدست
چونک بر سر مرا ترا ده ریش هست مرهمت بر خویش باید کار بست
عیب کردن خویش را داروی اوست چون شکسته گشت جای ارحمواست
گر همان عیبت نبود ایمن مباش بوک آن عیب از تو گردد نیز فاش
لا تخافوا از خدا نشنیده‌ای پس چه خود را ایمن و خوش دیده‌ای
سالها ابلیس نیکونام زیست گشت رسوا بین که او را نام چیست
در جهان معروف بد علیای او گشت معروفی بعکس ای وای او
تا نه‌ای ایمن تو معروفی مجو رو بشوی از خوف پس بنمای رو
تا نروید ریش تو ای خوب من بر دگر ساده‌زنخ طعنه مزن
این نگر که مبتلا شد جان او در چهی افتاد تا شد پند تو
تو نیفتادی که باشی پند او زهر او نوشید تو خور قند او


-------------------------------------------------------------------------------- (431537)
 
تیمور
۱۳۹۰-۰۱-۳۱ ۰۹:۵۳:۵۹
سلام
این خانم مثل اینکه خیلی عقده داشته که روزی به تلویزیون دعوتش کنند و عقده ی ناشی از فمینیست و بی بندو باری زنانگی را بروز دهد.
خانم نادان , مردم ایران عقده اند که جوانانشان نگذاشته اند ناموس مملکت توسط اجنبی ها به حراج گذاشته بشه یا امثال شما که همیشه سر درآخور بدحجابی و ترویج بی بندوباری زنانه دارید؟
معلوم بود ومعلوم هست که امثال شما سرکارخانها هوس بازی را ترویج می کنید.
مردم مسلمان ودیندار ایران عقده ای نیستند بلکه شما وامثالهم عقده ای وخرافی و متحجر و کوتاه فکر هستید که عقده دارید برای مردم ایران جو سازی کنید و به آنها اهانت کنید.
صداو سیما هم که دیگه گندشو درآورده با این سوتیها و مجوز اهانتهایی که میده.
همانطور که مردم راجع به قوه قضائیه نظر دارند , صداو سیما نیز باید باید از بیخ وبن مورد بازنگری واصلاح ساختار قرار گیرد.
آخر این چه سیستمی است که حتی در برنامه های مذهبی تلویزیون نیز مجریان خوب مرد را وادار به اصلاح ابرویشان می کنند تا مثلا\" درزیر نور ودر تصویر جذابتر و دارای استاندارد شوند.
مگر خود شخص آقای ضرغامی وقتی میخواهد مصاحبه شود زیر ابرو برمی دارد؟
در طول هفته مگر بیش از چندین ساعت سخنرانیهای این شخص وآن شخص را پخش نمیکنند؟ آیا آن سخنرانان جذاب نیستند و باید زیر ابرو بردارند؟
اصلا\" بخشی بعنوان گریم شده استاندارد تلویزیون که کارش فقط درست کردن چهره ی مردها و آرایش و پیرایش خانمها و آقایان است. بهتر است هم این بساط از تلویزیون جمع شودو هم این قبیل افراد مسئله دار مثل این خانم به برنامه ها دعوت نشوند.
والسلام (431541)
 
هومن
۱۳۹۰-۰۲-۰۱ ۰۷:۲۴:۰۶
خانم نادان , مردم ایران عقده اند که جوانانشان نگذاشته اند ناموس مملکت توسط اجنبی ها به حراج گذاشته بشه یا امثال شما که همیشه سر درآخور بدحجابی و ترویج بی بندوباری زنانه دارید؟
....................................
من سوالی دارم ...اگر الف اجازه بفرماید ؟
با احترام به دفاع مقدس ما ایرانیان در طول جنگ تحمیلی ....ایا ما تنها کشوری در ذنیا بودیم که جوانانش در نبرد با دشمن شرکت کردند ؟
(من خودم جز مدافعین بودم ) (432085)
 
۱۳۹۰-۰۱-۳۱ ۰۹:۵۶:۳۵
هرچند در مورد مقاله د.کوشکی نظرات مرا منتشر نکردید و قصدم نیامدن بود ولی...
گفتید :جامعه ی ما ارزش مدار است. ریا چه زمانی به وجود می آید؟ زمانی که دین داری ارزش تلقی شود. آیا در جوامع غربی اصلاً دینی وجود دارد که داشتنش ارزش تلقی شود؟
اولا در جوامع غربی دین به مقدار کافی وجود دارد اگر بی خبرید صادقانه تحقیق کنید.وقتی غربی ها صادقا نه امار فساد و بزه را منتشر می کنند نباید مبنایی تحلیلی ما مبنی بر بی دینی شان تلقی گردد .مردم امریکا به مواردی چون دین و خانواده اتفاقا توجه وافری نشان می دهند .مشکل اینها چیز دیگری است .یعنی نه صرفا دین .
صراحتا می پرسم در جامعه امروزی ما دین به عنوان یک ارزش شناخته می شود ؟اگر این طور است باید مظاهرش در شهر هویدا باشد .در تهران قدم بزنید همه چیز دستان می اید وانجا که دختر محجبه و پسر ریشوی ما زیر نگاه های سنگین کرواتی ها و سگ به دست ها امل پنداشته می شود و قشر خاکستری هم از ان پیروی می کند دیگر چه چیزی از ظواهر دین داری می خواهید پیدا بماند.
البته ریاکاران را مستثنی کنید. که اینها هم امروز رو به فزونی اند.
پس اینکه بگوییم دین داری در جامعه یک ارزش تلقی می شود را باید بیشتر بر مفهومش احتیاط کرد .
درغرب عموما قوانین را رعایت می کنند این دلیلش الزام به رعایت هنجار هاست که همان نگاه ی دیگران نسبت به یک فرد در جامعه ایجاد می کند.یعنی جامعه خودش خود را تربیت می کند اگر شخصی بی قانونی کرد ،کلاه برداری کرد ،در.غ گفت ،بازی جوانمردانه را رعایت نکردجامعه با نگاههایش او را نهدید می کند اگر با این تهدید ها مبارزه کرد زیر سنگینی نگاه ها له می شود .در ایران اسلامی ما وقتی این معضلات پیش می اید گویی جامعه او را تشویق می کند.
ریا زمانی به وجود می اید که ضد ارزش به ارزش تبدیل شود . این ربطی به دین ندارد .دین داری ارزش باشد یا ضد ارزش ریا کار خود را می کند. (431542)
 
احسان
۱۳۹۰-۰۲-۰۱ ۱۲:۲۲:۱۱
طبق معمول حرف دوستان جواب نداره چون حقه.برای نویسنده مقاله هم متاسفم که به نحوی حرف خانم میلانی رو تایید کرد.
من نمیدونم چند تا واژه رو مثل فمینیست و لاییک و فراماسون علم کردین بر همون مبنا قضاوت هم میکنین.اصلا فمینیسته.که چی؟انگار از مریخ اومده.
یه نفر به من توضیح بده(منطقی)که برای یه زن چرا دفاع از حقوق همجنساش منفیه؟چرا کسی به کیمیایی با فیلمای مرد گرایانش از این نظر گیر نمیده.
فیلمش هرچی که بود(من خوشم نیومد)از بعضی فیلمای رکورد شکن بیدروپیکر و بی ساختار بهتر بود.(لابد نظرایی که به خانم میلانی فحش داده به عمق بحث کمک میکنه،نظر ما حاوی توهین و افتراس پس چاپ نمیشه.به هر حال من پیامی رو که خواستم نوشتم) (432229)
 
ناشناس
۱۳۹۰-۰۱-۳۱ ۱۰:۰۰:۳۷
می ترسم فردا این خانومم مثل محسن مخملباف آمارش دربیاد که ناراحتی و عقده های قدیمی داره که این طور صحبت می کنه (431545)
 
حقيقت تلخ
۱۳۹۰-۰۱-۳۱ ۱۲:۳۲:۳۵
\" الاعمال بالنيات \"
شما كتاب مهاجراني كه از جنس شما و همينها هستند را درخصوص نقد كتاب آيات شيطاني بخوانيد.
سلمان رشدي در تمام كتابهايش موضوعاتي را مطرح كرده كه به نوعي در زندگي شخصي تجربه كرده.
سلمان رشدي و مادرش گرفتار مسائل جنسي و تجاوز توسط ديگران بوده‌اند.
رفتار و اعمال ما عموماً تراوش افكار دروني ماست كه به مرور زمان در وجود ما نهادينه شده و به نوعي به تجربه عملي بدست آمده است.
بعنوان نمونه شما ميتوانيد افكار و رفتار خودتان را با سرگذشت خود مقايسه كنيد تا پي به اين حقيقت ببريد.
بله اين خانم و حتي كساني كه چون او فكر ميكنند حتي اگه در جوامع غربي باشند خود يك عقده اي هستند كه با توجه شرايط زندگي خصوصي به آن سمت گرايش پدا ميكنند.
باز بهتر است در مورد چنين شخصيتي از روانشناسان كسب اطلاع كنيد. (431660)
 
مسعود
۱۳۹۰-۰۲-۰۱ ۱۱:۱۱:۳۵
گذشته از بحث خانم ميلاني... دوستان وضعيت امروز جامعه ايران و وضعيت فرهنگي و اجتماعي و روانشناختي مردمش را چگونه تفسير مي كنند؟! (432169)
 
هومن
۱۳۹۰-۰۲-۰۱ ۰۷:۲۵:۱۳
در ایران این خاصیت وجود دارد که افراد اماراشان زود در می اید . (432086)
 
هانیه
۱۳۹۰-۰۱-۳۱ ۱۰:۰۹:۲۵
فیلم های خانم میلانی درحقیقت اصل جامعه ای را نشون میده که ما در ان زندگی می کنیم و همچنین فیلمی مانند تهران من حراج . چقدر می خواین خودتونو گول بزنید که دریک جامعه کاملا دینی زندگی می کنیم درصورتی که چنین نیست . پارتی رفتن ،مشروب خوردن ، دوستی با جنس مخالف و ارتباط با جنس مخالف چیزایی هست که تو جامعه ما به صورت گسترده و جود داره ولی ما میگیم فقط تعداد کمی از افراد جامعه چنین زندگی دارند که اینطور نیست . (431547)
 
۱۳۹۰-۰۱-۳۱ ۱۲:۰۳:۱۱
با نظرت موافقم
اینهایی که گفتی داره تو جامعه ما بیداد می کنه بصورت وحشتناک
فکر کنم یه عده اصلا ایران زندگی نمی کنن (431636)
 
۱۳۹۰-۰۱-۳۱ ۱۳:۱۷:۱۰
احتمالا شما دوست عزيز از آن سري افراد هستيد كه دوروبرتان فقط اين تيپها را ميبينيد اگر كمي خط و محدوده اجتماعيتان را بزرگ كنيد ميبينيد كه اين مسايل براي درصد كمي از مردم وجود دارد و مشكلات جوانان بسيار اساسي تر از كمبود مشروب و.......... است (431688)
 
۱۳۹۰-۰۱-۳۱ ۱۹:۰۹:۳۵
دوست عزیز
شایدم برعکس باشه آدم های دوروبرشما ادم های سالمی هستند
یه خورده فقط یه خورده دیدتو باز کن (431928)
 
خط انقلاب
۱۳۹۰-۰۱-۳۱ ۱۷:۵۷:۲۳
بلی تعداد بسیار اندکی به پارتی می روند. اطرافیان، هم محله ها، هم کیشان، هم کلاسی ها و فامیل تهمینه میلانی ها. بنده ی خدا خیلی شاید 70 مردم ایران کارگر و کارمند باشند. کارگر که 12 ساعت آجر حمل کرده چه جوری می تونه بر پارتی؟ چرا یک فیلمی در مورد میلیون ها جوانی که به اردوهای جنوب، مشهد، جمکران و اعتکاف و شب قدر می روند نمی سازد. چرا این ها را نبینیم. چرا آن جوان هایی را نبینیم که صبح تا شب برای این مملکت در کتابخانه ها مطالعه می کنند بدن این که این همه سر صدا داشته باشند. (431883)
 
هومن
۱۳۹۰-۰۲-۰۱ ۰۷:۲۸:۰۸
شما در خارج از کشور به کجا می روید ؟
واقعا از این دید وسیع در ارتباط با مردم ایران مفتخریم .
جوانان ما در مراسم مذهبی شرکت می کنند !!و این جز سرگرمی های انان است . (432087)
 
احسان
۱۳۹۰-۰۲-۰۱ ۱۲:۲۸:۳۷
جالبه.صدا و سیما که مال شماس.بازار کتاب رو که گرفتین.مطبوعات.فضای مجازی(که جناب عالی ظاهرا از فیلتر شکن هم استفاده میکنی)سینما هم که دیگه جز یکی دو تا فیلم امثال فرهادی چیزی ازش نذاشتین از بس ممیزی و انگ سیاهنمایی بهش زدین.خوب خودتونم برین بسازین دیگه.این که وظیفه ما نیس.(ظاهرا بعضیا میتونن جواب بدن ما نمیتونیم.الف هر جاشو خواستی حذف کن ولی لااقل همون باقیموندشو درج کن) (432234)
 
مسعود
۱۳۹۰-۰۲-۰۱ ۱۳:۰۰:۰۱
پس خروجي اين همه ... مشهد و جمكران و مطالعه بايد يك اقتصاد پويا باشه با يك فرهنگ و مسائل اجتماعي خوب..؟ آيا واقعا اينگونه است؟! (432171)
 
ناشناس
۱۳۹۰-۰۱-۳۱ ۱۰:۱۲:۳۶
راستیتش امثال خانوم.....کم نیستن واکنش غریضی به برهنگی رو با برهنگی فریاد میزنن... خانوم محترم جوونای ایرانی اگه تولید محور باشن اگه استرس گردوندن زندگی نداشته باشن تو خلوت زندگی خودشون اونقددر عاشقی بلدن ک به ایسم ها پوزخندهم نمیزنن... (431549)
 
ابراهيم قنبري
۱۳۹۰-۰۱-۳۱ ۱۰:۱۵:۴۱
به نام خدا
نويسنده محترم مقاله
جناب آقاي رستگار
ببخشيد ولي فكر نميكني اين لحن نوشتن در مورد يك مادر ( از هنر مند بودنش هم گذشتيم ) كه فقط به ابراز عقيده شخصي خود پرداخته ، كمي غير منصفانه است ؟ (431551)
 
خط انقلاب
۱۳۹۰-۰۱-۳۱ ۱۷:۵۸:۲۳
ای کاش این مادر کمی هم به ما احترام می گذاشت. (431884)
 
احمد
۱۳۹۰-۰۱-۳۱ ۱۰:۱۵:۴۱
اقا ي فراستي خيلي خوب داره بحث رو ادامه ميده ولي متاسفانه وقتي خانم ميبينه داره به ضررش تموم ميشه دائم حرف فراستي رو قطع ميكنه وبه مطلبي ميپردازه كه جواب روشني به سوال نيست .....
ومتاسفانه كارش به جايي ميرسه كه مردم ايران رو عقده اي خطاب ميكنه!
اولا خانم ميلاني شما كه نميتونيد جواب بديد واز طرفي نميخواين قبول كنين كه فيلمتون ضعف جدي داره چه طور به خودتون اجازه داديد كه اين حرف رو بزنيد
دوما ابتدا براي ما واژه عقده اي رو معنا ميكنيد لطفا اخه حركه حداقل فيلم تسويه حساب رو ديده باشه قضاوت خواهدكرد عقده اي كيه؟
سوما متاسفم كه از ديد شما مردم ايران همون كسايي انذد كه با شما ارتباط دارند يا به دفتر شما ميايند (431552)
 
امیری
۱۳۹۰-۰۱-۳۱ ۱۰:۱۶:۰۶
با سلام ایا وزارت ارشاد خواب است یا تاثیر افکار فمنیستی رییس جمهور مجلس جرا اجازه نمایش اینگونه فیلمها را می دهد .والسلام. (431553)
 
ابراهيم
۱۳۹۰-۰۱-۳۱ ۱۰:۳۰:۴۱
باسمه تعالي
در خصوص صحبت هاب خانم ميلاني در برنامه هفت نكات ذيل قابل توجه است:
1-فيلم هاي خانم ميلاني را بصورت جسته و گريخته مشاهده نمودم و لي با صحبت هايي كه ايشان در برنامه هفت مطرح نمودند برايم مشخص شد كه ايشان از منطق قوي برخوردار نبوده و معمولاً سعي دارند با مغلطه كاري و استفاده ابزاري از بعضي مسائل حرف خود را بزنند.
2-علي رغم دعوت از كارگردان در برنامه به منظور صحبت در خصوص فيلم، خانم ميلاني بيشتر به بيان عقايدي از خودش اصرار داشت كه در فيلم نبود و شايد به علت ناتواني در گنجاندن مسائل مطروحه در فيلمش، صحبت هاي شفاهي خود را ضميمه فيلم نمود.
3- از برنامه هفت جاي تقدير دارد كه از كارگردان هاي مختلف دعوت مي نمايد. بالاخره ايشان هم به عنوان يك كارگردان نماينده يك طيف فكري از انسانهايي هستند كه دارند توي همين مملكت نفس مي كشند.
4-در عقده اي خواندن مردم ايران به آن شدت كه ايشان گفتند، ناشي از تنگ نظري ايشان و نگاه كوتاه به نظرات اطرافيان خودش است و بس. ولي اين مساله كه بخشي از مردم به علت سياست هايي حاكم بر جامعه عقده اي هستند ، موافق خانم ميلاني هستم.
با تشكر (431565)
 
سهیل نصری
۱۳۹۰-۰۱-۳۱ ۱۰:۳۹:۳۴
من که عقده ای نیستم اما قبول دارم این خانوم عقده ای هستند. چندسالی خارج زندگی کردم و می دونم که اصلا حرفهای ایشان صحیح نیست. بهتره از این ژست های روشن فکری دست بردارند. ایشان با دو ماه سفر کاری و تفریحی به کشورهای خارجی چه جوری جوانان آنهارو شناختند؟ همیشه خارجی ها خوب و ما بدیم. کلام ما همیشه باید این باشد: نه غرب زدگی و نه عرب زدگی، پاینده ایران (431573)
 
محمد
۱۳۹۰-۰۱-۳۱ ۱۰:۵۲:۴۱
نویسنده عزیز بهتر است مقاله آقای محمد علی زم با عنوان «فواید سیگار، مضرات ریا» را بخوانند تا متوجه شوند که آن گناهی که یک جامعه را از درون می پوساند«ریا»ست - و تنها گناهی است که خداوند نمی بخشد. بر عکس بقیه گناهان (قمار/زنا/ و...) که همگی قابل توبه و بخشیده شدن هستند.
مقاله «فواید سیگار، مضرات ریا» را حتما بخوانید. (431581)
 
حقيقت تلخ
۱۳۹۰-۰۱-۳۱ ۱۲:۲۳:۱۴
درود بر تو مجتهد جامع الشرايط شاگرد مجتهدالمجتهدان صانعي (431651)
 
ایرانی
۱۳۹۰-۰۱-۳۱ ۱۱:۰۶:۴۰
\" آیا در جوامع غربی اصلاً دینی وجود دارد که داشتنش ارزش تلقی شود ? \"

آقای احسان رستگار !

در نوشتار قبل هم از سوی عده ای از کاربران به شما تذکر داده شد که اطلاعاتتان را در مورد جهان غرب افزایش دهید. پیشنهاد می کنم بروید در مورد نقش دین و جریانات سیاسی در امریکا بیشتر تحقیق کنید تا بدانید امریکاییان در زمینه تعصبات مذهبی در کجا ایستاده اند ؟ (431595)
 
ابراهيم
۱۳۹۰-۰۱-۳۱ ۱۲:۲۳:۲۰
باسمه تعالي
جايگاه دين در جامعه ما با اين سير صعودي كه دارد به پيش مي رود تا چند سال ديگر لق لقه زبان خواهد بود و بس. حتي هم اكنون هم در طيف وسيع،استفاده ابزاري از دين مي شود.
خيلي از كارگردان هاي به ظاهر مشروع از ديد متدينين، دين را به عنوان كاتاليزور عبور از فيلتر هاي ريز مميزين بعضاً غير متخصص و متعصب استفاده نموده و متاسفانه سياست هاي غلط اين سالها منجر به دين گريزي مردم شده است.
سواي جنبه هاي ظاهر فريب غرب، از جوامع غربي همينقدر مي دانم كه ديندارش ديندار است و لائيك اش هم لائيك. ما را چه مي شود كه بعضاً لائيك ما ديندار مي شود و متعصب،هياتي ما شراب خوار و سفره داران مراسم هاي ديني مان، رانت خوار هاي پر و پا قرص ...

با تشكر (431652)
 
محمد
۱۳۹۰-۰۲-۰۱ ۲۰:۲۶:۳۲
غلیظ ترین فیلها برای مسیح در کجا ساخته می شود؟ بیشترین اعتراض ها علیه ضدیت با مسیح در کجا دیده می شود؟ 83 در صد مردم آمریکا مسیحی هستند و به غیر مسیحی رای نمی دهند. (432453)
 
۱۳۹۰-۰۱-۳۱ ۱۱:۵۸:۵۲
من نمی دونم چرا شما انقدر اسرار درید مقاله بنویسید
این ها واقعیت جامعه ماست چرا جبهه می گیرید
شما مگه تو ایران زندگی نمی کنید
بعد هی فرهنگ غرب فرهنگ غرب می کندید
شما با این فرهنگ تو چه گلی بر سر ما زدید
جوانا دیدن دارتر شدند ؟؟؟؟
غرب کجاست ما کجاییم
بنظرم شما اصلا تو باغ نیستید (431635)
 
۱۳۹۰-۰۱-۳۱ ۱۴:۵۴:۳۴
خیلی مشکلات و مسائل مختلف در ایران ما وجود دارد ولی عده ای سعی دارند تا با عینک خاصی فقط مواردی را ببینند و بزرگ کنند که جهت دار بوده و وضعیت جامعه را به هرج و مرج فرهنگی نزدیک میکند و فاصله بین خانواده ها را افزایش میدهد و به متد های غربی نیز نزدیکتر است
آیا فیلم سازی که سیاه نمایی میکند یا با شعاری کار کردن میخواهد عقاید خفته تهاجمی یک مجموعه را بیدار و متحد کند و فرهنگ جامعه را متهم جلوه داده و راهی برای شماتت از بیرون فرهنگ ایجاد کند عقده ای نیست و آیا بیشتر از آنکه با تشویق روش درست به فکر تعمیر باشد با تنبیه و روش غلط به فکر تخریب است میتواند ادعا کند که درست فکر میکند (431747)
 
سارا
۱۳۹۰-۰۱-۳۱ ۱۲:۵۴:۳۰
وقتی می گوییم هنوز بعد از گذشت چندین دهه هنوز در جامعه ای زندگی می کنیم که مردسالاری رکن اساسی ان را تشکیل می دهد دروغ نگفته ایم...
یک اقا نقد می کند و هزاران اقا جواب نقد اون اقا را میدهند و هیچ کس نمی پرسید پس نظر خانم ها این وسط چه می شود...
به عقیده من خانم میلانی در تمام فیلم هایی که ساخته اند با صرفه نظر کردن از خوش ساختی و بد ساختی فیلم هایشان به مواردی اشاره کرده بودند که واقعا در جامعه ما بیداد می کند .
اقایان خواهش می کنم این دعواهای زرگری را تمام کنید شما یا واقعا نمی دانید در جامعه ایران چه می گذرد یا خودتان را به ندانستن می زنید این که نمی شود تا یک نفر حرف حق می زند شما ناراحت می شوید و او را به باد انتقاد می گیرید ... (431674)
 
احسان
۱۳۹۰-۰۲-۰۱ ۱۲:۳۲:۴۲
سارا خانم بنده حرفتون رو به عنوان یه انسان مذکر کاملا قبول دارم.باور کنین همه مردا اینجور نیستن. (432236)
 
کارن
۱۳۹۰-۰۱-۳۱ ۱۲:۵۶:۴۸
تهمینه خانم
پول عقده ایی ها خوبه ولی خودشون نه!!
ای کلک
همه این اداها رو درآوردی تا چهارقرون فیلمت بیشتر فروش کنه! (431676)
 
۱۳۹۰-۰۱-۳۱ ۱۳:۰۸:۵۱
به نظرم این خانوم تیک عصبی داره و به شدت عقده های پیدا و پنهان دارد
کافیه این مصاحبه رو دانلود کنید و ببینید (431682)
 
sara
۱۳۹۰-۰۱-۳۱ ۱۳:۴۴:۴۹
با سلام ، به قول معروف : بابا فارسی وان و شبکه های مبلغ بی بندو باری ماهواره رو ول کن بیا جلو میلانی رو بگیر ! دشمنان فرهنگی در خانه به مراتب خطرناک ترند تا دشمنان خارجی که تکلیفشان و موضعشان روشن است! (431707)
 
۱۳۹۰-۰۱-۳۱ ۱۹:۱۴:۵۱
پارانوئیدی ها همش فکر میکنن یه عده دشمنشن
دارن نقشه می کشند. (431931)
 
۱۳۹۰-۰۱-۳۱ ۱۳:۵۳:۳۶
خیلی دوست دارم در مورد زندگی فردی کسی که مردم ایران را عقده‌ای می‌داند، بیشتر بدانم و موفقیتها و اوج کمال در ازندگی ایشان را ببینم بلکه من هم هدایت بشوم! (431710)
 
محمد
۱۳۹۰-۰۲-۰۱ ۲۰:۲۹:۵۵
برای داوری در مورد مضمون فیلم و داستان نیازی به این کار نیست. به جامعه خود نگاه کنید راحت تر جواب می گیرید. (432455)
 
سعید محمدی
۱۳۹۰-۰۱-۳۱ ۱۴:۰۴:۲۷
دوستان اصلا هیاهو نکنید.
اول که ما ایرانی ها یه مثلی داریم که میگه \"کافر همه را به کیش خود پندارد \"
دوما ای کاش خانم میلانی خیلی شفاف می گفتند زنان ایرانی دقیقا چه کارهایی را باید انجام دهند تا به قول ایشان عقده ای نباشند؟ (431720)
 
سورنا
۱۳۹۰-۰۱-۳۱ ۱۴:۱۰:۴۹
من برنامه جمعه شب رو دیدم اول اینکه در این برنامه مسعود فراستی با نقد جالب نقاط ضعف فیلم رو بیان کرد اما چون میلانی تصورش از جامع آرمانی و انسان آزاد این بود زیر بار نقد فراستی نمیرفت و در تلاش بود تا انتقاد فراستی رو جهت بده وسعی در بی اصول دانستن نقد فراستی داشت .اما واقعا این گونه نبود میلانی در فیلم خود از بابک دفاع کرد چرا که اونرو به عنوان هرزه قبول نداشت او سارا رو یک انسان با تحصیلات وبا اصول تعریف کرد اما این دختر با عموم دختر های ما باید بشناسیم تفاوت داره این دختر با عقیده بر این که چون این آدم ارشیتکت خوبیه پس هرزه بودنش به چشم نمیاد و چون به اون احتیاج داره پس تحمل نگاه سو بابک رو هم میکنه در حالیه که با اصول یک انسان آزاد منافات داره چه برسه به زن ازاد .میلانی در این فیلم زنی از جنس همه زنهای که در فیلم های قبلی که ساخت رو نمایش داد که در حقشان ظلم شده وهیچکس هم حتی نظام هم نمیتونه کاری بکنه
بهنظر میلانی جامعه ارمانی چیست برابری حقوق زن ومرد که در این جوامع زن ومرد با صلح صفا در کنار هم زندگی میکنن بهتر نگاهی به جوامع غربی بندازه تا ببینه جوامع که در غرب برابری زن ومرد وجود داره ایا به اون ارامشی که انسان فطرت بدنیالش هست رسیدن
اصلا جامعه ارمانی از دیدگاه میلانی با نوع تفکر این کارگردان در این کره خاکی هست یا نه .
اما من با این همه با میلانی معتقدم داره به زن امروز ظلم میشه که کرامت انسانی زن با نوع اندامش سنجیده میشه!!! (431724)
 
۱۳۹۰-۰۱-۳۱ ۱۴:۲۲:۰۱
\"مرد سالاری در چارچوب خانواده ی و در رابطه ی زن و شوهری، بسیار قابل تحمل تر است \"

همين تفكرتونه كه جامعه رو به لجن ميكشه. چرا بايد قابل تحملتر باشه؟
خانم ميلاني با اين فيلمها ميخوان مشكلات رو نشون بدن. چطور وقتي فيلمي اونقدر معنوي ميشه كه به فيلم تخيلي شبيه ميشه صداتون درنمياد؟ درسته اين خانوم در بد نشون دادن مردها زياده روي ميكنه اما اگر بتونه فقط و فقط يك نفر رو از خواب بيدار كنه به نظر من هنر كرده

به قول يكي از دوستان يه آقا مينويسه ده تا ديگه هم براش كف و سوت ميزنن.
من به عنوان يك زن مردها رو اينقدر بد نميدونم كه فيلماي ايشون نشون ميده اما نمونه بارز اون شخصيتها و زنهاي توسري خور رو زياد ديده ام (431726)
 
سعید محمدی
۱۳۹۰-۰۲-۰۱ ۱۴:۲۳:۰۰
این جامعه به قول شما مرد سالار تا الان که بود هم اخلاق رو حفظ کرده بود هم خانواده . این جامعه به قول شما مدرن و از نظر من جامعه مردان زن زلیل رو نتایجش رو می تونید مشاهده کنید.این همه آمار طلاق اون هم در عرض یک دهه.حالا ببینید کدوم تفکر جامعه رو به لجن میکشه.
خداوند مرد و زن را متفاون آفریده و برای هر کدام به تناسب خصوصیتی قرار داده.آزادی زن و برابری حقوق زن و مرد همه یک شعار دروغین برای خارج کردن زن از جایگاه اصلی اون و به فساد کشیدن زن است.
برای جواب دادن به صحبت من عجله نکنید و یک سر به آمار تولدها و جمعیت سفید ها در اروپا سر بزنید. (432276)
 
۱۳۹۰-۰۲-۰۳ ۰۸:۱۵:۴۱
آقاي محمدي عزيز
اگر آمار طلاق بخاطر توسري خوردن زنها و محبوس بودنشون توي خونه و حق اظهار نظر نداشتنشون پايين بوده يا پايين بياد نشان از سلامت جامعه نداره. من فمنيست نيستم اما قبول ندارم كه آگاهي زنان باعث اين به اصطلاح به لجن كشيده شدن جامعه بشه. ما در مرحله گذر هستيم و بايد نتايجش رو هم قبول كنيم
قديما طلاق كم بود چون زنان بخاطر حرف مردم و قدرت مالي نداشتن سعي ميكردند با هر شرايطي (توجه كنيد با هر شرايطي) بسازند. اگر به زن به چشم يك انسان نگاه كنيد ميبينيد كه اين عين برده داري و رنج بوده
متاسفانه مرداني مثل شما دارند چوب رفتارهاي نادرست گذشته رو ميخورند ولي تقصيرشو باز هم گردن زنها ميندازن (432878)
 
سید ایمان
۱۳۹۰-۰۱-۳۱ ۱۵:۳۶:۴۶
خانم میلانی گفت که یک دختر و پسر میتونن با هم دوست باشن بدون اینکه اتفاقی بیفته.یه رابطه کاملا عادی.مثل دوستی دو پسر یا دو دختر با هم.این حرف غیر منطقی بود خداییش؟چرا ما جوونا رو محدود می کنین؟اینکه خیلی جوونای ایرانی عقده دارن،دروغه؟خداییش دروغه؟من دانشجوی ارشد دانشگاه تهرانم.ساکن کوی دانشگاه هم هستم.آدم وقتی با هم سن و سالای خودش میشینه،خیلی چیزا رو میفهمه.چرا اینجا همه مشکل دارن؟چرا بعضی از چیزای پیش و پا افتاده براشون دغدغه س؟و خیلی از چراهای دیگه (431778)
 
Prince
۱۳۹۰-۰۱-۳۱ ۱۸:۵۶:۳۷
میشه مصداقی صحبت کنی بگی تو کدوم کشور این تریپ پیاده شده و آره همه دختر پسرا مثل خواهر برادر همدیگرو می بینن؟ اگه نام بردی آمار بچه های نامشروعشونم بگو. آمار آزدواجاشونم بگو. بعد حتماًهم بگو که دولتشون التماس نمی کنشون برای ازدواج.
حرف خنده دار نزن. همین کارا رو می کنی تو غذاتون کافور می ریزن دیگه.
تو یه نمونه نه زیاد تر برامون بیار که دختر و پسر غریبه همدیگرو به چشم خواهر و برادر نگاه می کنن.
نکنه فکر کردی فقط خودت پسری ؟ بابا ما هم هستیما.... (431921)
 
سید ایمان
۱۳۹۰-۰۱-۳۱ ۲۳:۵۲:۱۷
آقای محترم!!!
من گفتم مثل خواهر برادر باشن؟کی گفتم؟من گفتم دختر و پسر میتونن با هم دوست باشن.میتونن با هم برن سینما.همونطور که شما با دوستتون میرین.یه رابطه کاملا عادی.مثل رابطه شما با دوستت.نمی دونم!!!من روابط آنچنانی با هیچ دختری نداشتم.ولی باهاشون دوستم.یه رابطه کاملا عادی.نمیدونم!!!شاید من غیر عادی هستم.شاید هم شما! (432018)
 
سعید محمدی
۱۳۹۰-۰۲-۰۲ ۰۹:۵۲:۰۶
آره میتونن با هم برند توی خونه بشینند و تو درسها به هم کمک کنند .
نه عزیزم این آزادی بی بند و باری میاره. (432557)
 
Prince
۱۳۹۰-۰۲-۰۳ ۰۱:۱۷:۵۰
دوست عزیز.
کارشناسی ارشد.
کوی دانشگاه.
باید متوجه بشی که منظور از خواهر و برادر گفتن الزاماً خواهر و برادر بودن نیست.
بلکه احساسی شبیه به اونه و ارتباطی مثل اون. با محدودیتهاش.
با این صحبت هات من نگران ازدواج کردنت شدم دیگه!!!! (432843)
 
۱۳۹۰-۰۲-۰۳ ۰۸:۱۷:۲۷
يك مثال خود من
من يك دخترم و با چند تا از پسرهاي هم دانشكده ايم در حد يك دوست و با احترام كامل ارتباط دارم. همه مون هم ازدواج كرده ايم و همسرهامون هم وارد حلقه دوستيمون شده اند
چشم ها (و دلها) را بايد شست (432879)
 
سعید محمدی
۱۳۹۰-۰۲-۰۲ ۰۹:۵۰:۵۷
محدودیتی در کار نیست.مصونیت هست.ساده انگارانه هست اگه فکر کنید فقط یه دوستی ساده وسالم خواهد بود.حتما بین دحختر و پسری که تنها باشند به مرور روابطی برقرار میشود که بعد ها به شخصیت هر دو طرف صدمه می زند.
این چیزا خیلی هم برای غرب پیش پا افتاده نیست.
آمار خیانت ها فرزندان نا مشروع و خیلی از نابسامانیها نتیجه همی موارد پیش پا افتاده است. که البته جامعه ما هم داره آروم آروم تجربه اش میکنه. (432556)
 
روزبهاني
۱۳۹۰-۰۱-۳۱ ۱۵:۴۱:۵۶
اينهمه صدا و سيما بصورت رسمي و خبري و تحليلي در سال گذشته به مردم توهين و فحاشي كرد چرا به آن اعتراض نكرديدرا (431781)
 
احسان
۱۳۹۰-۰۲-۰۱ ۱۲:۳۷:۲۴
خوب اونجا که حرف نمیزنن.من بدبخت دو هفته بعد از تظاهرات تازه فهمیدم خبریه.یکسال بعد تازه فهمیدم چه خبره! (432240)
 
محمد
۱۳۹۰-۰۱-۳۱ ۱۵:۵۳:۱۵
سلام اینکه از اول کار گارد گرفته بود و فقط میخواست ثابت کنه روبروئیش اشتباه میکنه ، این دیگه چه جور مباحثه ای بود؟ (431791)
 
مهدی خ.م
۱۳۹۰-۰۱-۳۱ ۱۶:۱۶:۰۹
به نام حق

همون ابتداي اين برنامه ، وقتي ديدم خانوم ميلاني مهمان برنامست ، فهميدم كه قراره ايران و ايراني تحقير بشه و عقده هاي فمنيستي اين خانوم بدون هيچ نقدي روي آنتن بره . . .

دوست خوبم ، آقاي سيد ايمان ، دوستي دختر و پسر ايراد داره ، دليلشو هم همه مي دونند و مي دونند كه اين دوستي ها هرگز سالم سالم نخواهد بود .

بابا ، چرا به خودمون دروغ بگيم ؟ سر كي و مي خوايم گول بماليم ؟ شما مي خواي بري رابطه بر قرار كني ، خب برو ولي چرا قبح شكني مي كني ؟

حتي 1 نفرو نميتوني توي كل دنيا پيدا كني كه ادعا كنه روابط دختر و پسر مي تونه سالم باشه ! و بتونه اين حرف و ثابت كنه

خانوم ميلاني ، به جاي عقده پروري ، به زن هاي جامعت ياد بده كه مادر مظهر اسم مصور خداست . . .

نه اينكه از زمان فروغ فرخزاد تا درباره الي و يكي از ما دو نفر به دختر جامعه ياد دادين كه حلقه ازدواج حلقه اسارته !

زنده باد مردان حق (431810)
 
۱۳۹۰-۰۱-۳۱ ۱۹:۴۷:۵۴
آقاي مهدي،
با اين اطهاراتت مخالفتي ندارم ولي ميدوني چي بيشتر از عقدهاي خواندن مردم شريف ايران توسط خانوم ميلاني توهين آميزه؟ اين كه ين ايراني تمام كامنتهايش را با نام خدا آغاز كند و از آواتار چه گواراي كمونيست منكر وجود خداوند استفاده كند.خودمان قهرمان شجاع شهيد آزاديخواه خداشناس نداريم؟ (431941)
 
۱۳۹۰-۰۱-۳۱ ۱۷:۲۰:۴۰
از خانم میلانی بپرسید چند درصد دختران این کشور می توانند مثل شما فکر کنند و هر روز با یکی و بعد هم ادعای فمینیسم داشته باشند؟ (431840)
 
گروهی از بانوان متعهد
۱۳۹۰-۰۱-۳۱ ۱۷:۳۳:۲۸
اینهمه فیلم براي رواج چند زنه ای وغيره ذالک ساخته میشه اینهمه فیلم با ادبیات لمپنی وجلف بازی ساخته میشه وجناب الف صداش در نمیاد
فیلمي ساخته شده که دفاع مقدس را باحرکات جلف وسخنان وشوخیهای زشت به بازی گرفته وصدای سايت الف در نمیاد
اونوقت چندتا فیلم برای مظلومیت زنان ساخته شده وشماسایت الف فورا یک کلمه اين خانم را علم کرده ايد که چی؟
تا برای حقوق زنان حرف زده میشود همه تون میشد مسلمون وزنهای ميشوند فمینيست؟؟آخه این انصافه
همه فیلمسازان اشکال دارند واین خانم هم مستثنی نيست
اینکه نمیشه اینهمه داد وقال راه بیاندازيد؟
خداوند همه را عاقبت بخير کنه (431863)
 
۱۳۹۰-۰۲-۰۱ ۱۱:۱۸:۴۰
زنان در ايران به حقوق سياسي و اجتماعي خود دست نيافته اند. (432175)
 
دانشجو
۱۳۹۰-۰۱-۳۱ ۱۷:۴۷:۳۶
اگه در ايران پرونده قضايي زياده بيشترش اخلاقيه مانند مشروب و فحشا و قمار و ربا ...

اول براي اين جرمها در اروپا پرونده تشكيل بدهيد اونوقت معلوم مي شه كدوم ملت بيشتر پرونده داره

بعدشم اروپاييا ثروت افريقا رو دزديدند باهاش حال مي كنند و از پرخوري مي ميرند اينكه اخلاق نيست (431872)
 
محمد
۱۳۹۰-۰۲-۰۱ ۲۰:۳۵:۱۷
1- مشروب غیر اخلاقی نیست غیر شرعیه.
2- اروپایی ها و آمریکایی ها آمار میدن و شما بهش استناد می کنید. ما چی؟ حتی حاضر نیستیم آمار ایدز که لزوما به خاطر روابط نا مشروع یا اعتیاد نیست رو منتشر کنیم. (432458)
 
۱۳۹۰-۰۱-۳۱ ۱۷:۵۰:۵۸
میبینم همه از واقعیتی که خانم میلانی گفته حسابی ناراحت شدن (431877)
 
sina
۱۳۹۰-۰۱-۳۱ ۱۸:۲۶:۰۹
باید دید در جوانی چه اتفاقی برای خانم میلانی افتاده که حالا انقدر نسبت به مردان عقده ای هست.
بی شک خانم میلانی یک استوره هست نه یک اسطوره. (431896)
 
آشنا
۱۳۹۰-۰۱-۳۱ ۱۹:۲۸:۴۰
با این که دیر وقت بود ولی برنامه هفت را دیدم و اظهارت خانم میلانی را ملاحظه کردم. اما خطاب من در این نوشته تنها معطوف به اثر و دیدگاه خانم میلانی نیست. هنرمند رسالت سنگینی بر دوش دارد. هنرمند بخواهد یا نخواهد حامل روح کمال طلب و زیبا پسند روزگار خویش است. رسالت هنرمند از خودش آغاز می شود، وآن این که ذوق سرشار خودش در بستر طهارت و به سوی حقیقت به جریان اندازد. اگر این گونه بود، هنری اصیل خواهد بود که هدفش را گم نکرده است. زیرا چشمه جوشان هنر هماره از فطرت پاک انسان راستین جوشش می یابد. در غیر این صورت تنها مجرای گذران معیشت و کسب جایگاه اجتماعی و وسیله ای برای کسب خواهش های فرد تبدیل می شود و از عرش هنر به فرش تکنیک حبوط می نماید. اما رسالت هنرمند در قبال جامعه و دیگران هم در امتداد همین معناست. هنرمندان بایستی منادی زیبایی، حقیقت و پاکی و همه ی مکارم اخلاقی باشد. از این رو هنرمندان، به خصوص آنانی که مخاطبان بسیاری دارند رسالت خطیری بر دوش دارند. چرا که افرینش ایشان روح مخاطبانشان را هم می تواند صیقل دهد و هم بخراشد، هم می تواند آسمانی کند وهم زمینی.
اکنون رسالت هنرمند سینماگر ایرانی در برابر خودش و دیگران چیست؟
حداقل آن است که اندکی به میراث فرهنگی، تاریخی، مذهبی و ملی ـ قومی خودش عنایت داشته باشد. هنر اصیل، هنری است که تعالی بخش زمانه خودش باشد.
انتظار از سینماگر ایرانی آن است که اگر به منظور نقد وضع حاکم در جامعه اش دست به گزارش گری صرف هم می زند، افق و آرمان تعالی بخش روزگار خودش را بر اساس مایه های فکری و فرهنگی جامعه ی خودش ترسیم نماید. و در حد مقدور در دل تیرگی ها، روزنه ای به سوی روشنی بگشاید.
هنرمند مسلمان ایرانی باید بداند که بر پایه ی ذخیره ی ایمانی و دینی او میان زن و مرد از حیث کرامت انسانی تفاوتی نیست. زن و مرد به یک اندازه از ارزش انسانی برخوردارند. با این حال حکم به تساوی زن و مرد در تمامی امور و شئون خطاست نه به خاطر آن که مرد از زن برتر باشد یا به عکس، بلکه به خاطر آن که این دو استعدادها و توانمندی های متفاوتی دارند.
یکسان انگاری زن و مرد و نادیده گرفتن تفاوت های فطری این دو نتیجه ی تاریخی اش همانی است که امروزه در مغرب زمین متمدن می بینیم.
زن باید باور داشته باشد که گهواره تاریخ به دست اوست.
زن اگر هرزه و هر جایی شد، زن اگر با شعار یکسان انگاری جنسیتی ملعبه دست مردی شد که از قضا توانمندی اش در درندگی از او بیشتر است، به ناچار وارد معرکه ای می شود که سرنوشتش شکست و افسردگی است.
آقایان و خانم ها! بنده به عنوان کسی که سالیانی است تمرکز و تخصص تحصیلی اش معطوف به فلسفه و اندیشه مغرب زمین است به شما می گویم، فرهنگ باختر دیر زمانی است مایه های طراوت بخش دل بستگی های بنیادین خودش را از دست داده است. در این تمدن انسانی که رو به آسمان اما دست در کار دارد سالهاست مرده است. و انسان در خوردن و خوابیدن و کار کردن و شهوت راندن خلاصه شده است.
آیا آرمان هنرمند ایرانی نیل به چنین افقی است؟
به نظر می رسد لازم است با عنایت بیشتر به روح فرهنگ اسلامی ـ ایرانی همه ما باری دیگر در دلبستگی های فکری و عاطفی مان مطالعه و احیانا تجدید نظر نماییم.
موفق باشید! (431936)
 
محمد
۱۳۹۰-۰۲-۰۱ ۲۰:۳۷:۳۰
شما هم کمی نگاهت را به زمین بگردان شاید برخی از عقده های ما رفع شد. (432461)
 
مهدی
۱۳۹۰-۰۱-۳۱ ۲۰:۱۷:۵۷
تمام این نظرها نشان داد که همه ما عقده ای هستیم (431948)
 
۱۳۹۰-۰۱-۳۱ ۲۰:۴۷:۳۳
من با خواندن این متن و همچنین نظرات متین، منطقی‌ و غیر توهین آمیز فهمیدم که هیچ کس جز این خانم عقده‌ای نیست!

مرگ بر آمریکای جهان خار استعمارگر صهیونیست کمونیست بهایی منافق سبز فتنه‌گر کامنت نویس تربیت کن و عقده ای (431954)
 
۱۳۹۰-۰۲-۰۱ ۰۰:۵۴:۲۵
\"نگاه لذت محور غرب به زن\" مضحک ترین عبارتی که در الف خواندم (432037)
 
آذربایجانی فدایی ایران
۱۳۹۰-۰۲-۰۱ ۰۱:۱۷:۰۵
کافرهمه را به کیش خود پندارد (432048)
 
فرهاد
۱۳۹۰-۰۲-۰۱ ۰۱:۲۷:۵۲
ابنو بهش می گن استدلال وارونه! در ایران ریا هست, نه برای اینکه دین ارزشه! بلکه برای اینکه دین محل درآمده. (432051)
 
احمد
۱۳۹۰-۰۲-۰۱ ۱۱:۲۰:۵۴
در ايران خيلي افراد هستند كه نان دين مي خورند و كار دنيا مي كنند. (432179)
 
۱۳۹۰-۰۲-۰۱ ۰۱:۴۶:۴۰
خانم میلانی فیلمهای خوبی می سازه نه اینکه کارگردان قوی باشه نه من زیاد از بازی گرفتنش و طراحی صحنه هاش یا دیالوگاش خوشم نمی یاد اما به موضوعاتی می پردازه که چند سال بعد خیلی ها بهش می رسن مثلا فیلم دو زن که چقدر کوبیدنش اما الان که باز دیدمش دقیقا حس و حال امروز جامعه رو داره چیزی که تو دل زنهاست که انتخاب کنند و مجبور نباشند حتی به قیمت بدبختی زندگی کنند
در مورد عقده ای بودن حالا اینکه همه عقده ای باشن درست نیست اینجور گفت اما عقده اصلا چیز عجیبی نیست مثلا همین که تو خیابونای تهران داری با موتورت می ری و یک بنز از کنارت رد می شه عقده ای می شی تو خارجم همینجوره اما خوب چون طبق صحبت خود برادر توکلی فاصله طبقاتی زیاد شده و باید گفت نسبت به کشورهای غربی بیشتره خوب مردم هم بیشتر عقده ای می شن
یادم میاد اقای جنتی تو نماز جمعه علیه تبلیغات بیماری ایدز صحبت کردند که این بیماری ماله کفاره و از این حرفای 100 تا یک غاز اما الان می بینیم که نه اون حرف درست نبود اگر سن ازدواج مردان 30 تا 35 سال شده و خانمها 25 تا 30 سال و رابطه جنسی هم بزرگترین تابوی کشور ماست مطمئن باشید که عقه جنسی به وجود میاد خیلی هم درصد بالایی داره اما اینکه کی این زخم باز بشه بستگی به ظرفیت پوششی جامعه داره وگرنه بالا رفتن میزان طلاق بخصوص به دلیل مشکلات جنسی تو چند سال گذشته نشون دهنده اینه که اولا مشکل وجود داره و دووما زنها هم به این نتیجه رسیدند که انسانند و فقط وسیله تخلیه اقایون نیستند
بهتره این برادرمون آقای رستگار که متاسفانه ادبیاتشون بوی رستگاری نمی ده یک کم واقع گرا باشند و ببینند میزان روابط جنسی اسیب دیده بخصوص خودارضایی توی کشور ما چقدره چند درصد افراد به آرزوهای بچگی یا جوونی شون می رسند بعد بیان با توهین و تحقیر سعی کنند حرفشون رو به کرسی بنشونن (بقیه مقالاتشون هم همینجور بودن یک کم روی منطقشون کار کنند بد نیست) (432054)
 
حسين گيوي
۱۳۹۰-۰۲-۰۱ ۰۸:۱۵:۴۴
نقد درست ،بجا و دقيقي نوشته ايد .دست مريزاد!!
اجازه دهيد بنده هم به عنوان يک مخاطب عرض کنم ايشان (خانم ميلاني ) خود دچار عقده خود بزرگ بيني است.اينرا بوضوح ميتوان در گفتگوها و همچنين آثار سينمايي اين خانم مشاهده کرد.. (432095)
 
حسن
۱۳۹۰-۰۲-۰۱ ۱۳:۲۹:۴۵
خانم میلانی بسیار بی ادبانه وتوهین امیز صحبت کردمتاسفانه بعدازمدتهاکه به این برنامه نگاه کردم برای خودم وجامعه ایرانی متاسف شدم که ما به چه کسانی میگوئیم هنرمند!!!!!!!!!!!!!!!!! (432258)
 
يك دوست
۱۳۹۰-۰۲-۰۱ ۱۴:۲۵:۲۶
هيچ چيز مطلقي تو دنيا وجود نداره. حتي خود خدا هم ميفرمايد شك كنيد تا به مطلق بودن چيزي برسيد يا نرسيد محققا راه رستگاري از گمراهي آشكار است. خب اينكه ما مردم ايران عقده اي هستيم اين تحليل ساده اي نيست ولي تا زماني كه پوست نقد پذيري ما كلفت نشود بله ما عقده اي هستيم خب ما با يك ملت عاشق و پاكباخته طرف هستيم كه قرنها با شعر و احساس و رفتن به سوي كمال زندگي كرده و حالا ممكنه شرايط ناجور اجتماعي بيراهه ها را زياد كرده باشد اما بدنه و تنه واقعي ما همچنان رو به سوي نور دارد. خب اين برداشت خانم ميلاني است و كاملا محترم . شما اگر حرفي داريد برويد و فيلمي بسازيد كه با واقعيت سازگار باشد و نشان بدهد هنوز انسانهاي كم عقده اي هستند كه دلشان به حال همه چيز ميسوزد. ولي اگر از من هم بپرسيد بايد بگويم تو خيابانهاي ما اتوبوسهاي ما خودروهاي شخصي ما من يكي جك و لطيفه نميشنوم و حداقل 90درصد حرفها از سياست و فشار اقتصادي- پول گاز و خيلي چيزهاي ديگه س پس چرا مث كورها راه برويم و مث كرها گوشمان را ببنديم. اينقدر سخت نگيريد بزاريد همه حرفشان را بزنند. (432277)
 
محمد
۱۳۹۰-۰۲-۰۱ ۱۴:۵۸:۰۷
برادر خیلی تند رفتی. فیلم رو با دقت دیدم خانم میلانی از صحبت های فراستی خیلی عصبانی شده بود (432285)
 
عقده ای
۱۳۹۰-۰۲-۰۱ ۱۶:۴۹:۰۴
متاسفانه در هفته گذشته و پس از پخش برنامه هفت و اظهارات خانم میلانی صحبتهایی حتی از طرف آقای پور محمدی مدیر شبکه سه سیما در مورد امکان خودداری از پخش زنده برنامه هفت انتشار یافت.
به نظر من برخلاف نقدهای زیادی که در این چند روز گذشته در مورد این برنامه و چرایی دعوت از خانم میلانی با توجه به سبقه تفکرات ایشان از برنامه و شخص آقای جیرانی و عوامل این برنامه صورت گرفت و در بسیاری از آنها به خاطر دعوت از خانم میلانی از دست اندرکاران برنامه خرده گرفته شد اما من معتقدم که صدا و سیما می تواند با دعوت از این افراد چهره واقعی و خاستگاه تفکراتی آنها را برای مردم روشن نماید تا اینگونه اشخاص با جنجال خبری و بهره گیری از روشنفکر نماهایی که تنها دلیل خود از طرفداری دیگران را در میزان توهین به ایران می دانند نتوانند خود را محق جلوه داده و مظلوم نمایی کنند.
امیدوارم مدیریت شبکه سه نیز از این برنامه همچون برنامه نود با وجود تمامی فشارها حمایت کنند و همچنان این برنامه به صورت زنده پخش شود و هیچگاه از بیان نظرات افراد حتی اگر اشتباه نیز باشد جلوگیری نکنند و مطمئن باشند که این کشور و مردم آن بسیار بزرگتر از آن هستند که اظهارات چنین افرادی لطمه ای به آن وارد کند. (432334)
 
زهره
۱۳۹۰-۰۲-۰۱ ۱۸:۰۱:۰۸
اول اینکه باید نحوه زندگی و شخصیت خانم میلانی بررسی بشه تا مشخص بشه مشکل ایشون چیه که از نظر ایشون مردها هیولا و خانم ها همگی مورد ظلم واقع شده اند؟ اینکه امثال خانم میلانی و ... به تور مردان بد افتاده اند دلیل می شود که به همه مردان این سرزمین بلکه به هفتادو پنچ میلیون ایرانی بگوید عقده ای؟ واقعا\" چه کسی عقده ای است؟
مگر میشود دختر و پسر با هم ارتباط داشته باشند و دوست باشند و کوه بروند و چادر بروند و مسافرات بروند و کنار دریا بروند بعد هم مثل خواهر رو بردار باشند؟ممکن است به شرط اینکه آقا پسره روزانه چند گرم کافور خالص نوش جان کند! فکر کنم دور و بر خانم میلانی پر از مردهای سردمزاج کالباس خور است!!! که اینطور فکر می کند فکر کنم ایشان واقعیت را می داند ولی خودش را به ندانستن زده است! (432355)
 
مرتضی
۱۳۹۰-۰۲-۰۱ ۱۸:۳۹:۲۵
اینهایی که به ملت ایران نسبت داد بیشتر برآزنده خودش بود. من برای ایشان متاسفم. (432371)
 
hamid
۱۳۹۰-۰۲-۰۱ ۱۹:۵۱:۲۳
متاسفانه برخي اوقات كارگردانان سينما و يا بازي گران اعمال و رفتار ي انجام مي دهند كه انگار مركز عالم هستند فراموش اين گروه نشود بزرگاني و متخصصين شريف و مسلط به علوم روز در حوزه هاغي ديگر وجود دارند كه بسيار برجسته و سودمند تر از اين گروه هسنتد مانند متخصصاني سد و نيروگاه و پالايشگاه را طراحي و مي سازند كه بسيرا عظيم و بسيار تخصصي است من نمي دانم چرا اين گروه خود را برترين مي دانند و چرا در صدا و سيما نمي بايد گروه هايي اين چنيني را مطرح كند و بهره ببرد قوام جامعه به اين گونه افراد بستگي دارد . (432426)
 
۱۳۹۰-۰۲-۰۱ ۲۰:۱۰:۲۸
اصلا خانم میلانی خودش عقده ای بار اومده و الان هم به عنوان کارگردان ضعیف در جامعه هنری حضور دارد و فیلهایش هم به درد نمی خورد مثلا تسویه حساب چه فیلمی بود که ساخته حیف به ان پولی که برای ان خرج شده چه نقدی بر این فیلم هست و چه سنخیتی بر جوانان ما دارد .
چرا ادمهای خردی مثل میلانی را به برنامه هفت می اورید چه لزومی دارد نظرات شخصی خود را که سراسر کینه توزی است در سیما پخش شود حیف ان وقت برنامه هفت که میلانی هدر داد.
او همیشه در فیلم هایش جنسیتی کار کرده و جنس زن را در جامعه ما جنس دوم از نگرش جامعه می داند در صورتی که خانمم و مدتهاست در سازمانی مشغول بکار هستم و افتخار می کنم به زن بودنم و چه احترامی از طرف همکاران اقا بر خوردارم و به نظر میلانی زن موجودی است در جمهوری اسلامی که همیشه دارای مشکلات فراوان و عدم برخورداری از ازادی و امکانات جامعه است .
به نظر من او باید تنبیه شود و چنین اجازه ای به او داده نشود که از هر دری وراجی کند. (432445)
 
آذربایجانی فدایی ایران
۱۳۹۰-۰۲-۰۱ ۲۰:۱۷:۴۸
امان از توهم خود روشنفکر بینی. امان. امثال این موجود نشون دادن لیاقت داشتن آنتن برنامه های زنده رو ندارند (432447)
 
سیمین
۱۳۹۰-۰۲-۰۱ ۲۰:۲۹:۵۰
متاسفانه ایشون از مردها عقده دارند و این رو از فیلمهاش هم میشه راحت فهمید! عقده ای! بدبخت! خودت رو با این مسخره بازی ها سرگرم کن ، این حرفا واسه شما زندگی نمیشه! (432454)
 
۱۳۹۰-۰۲-۰۱ ۲۰:۳۲:۴۵
واقعا جای تاسف داره که یه آدم بی دین و بی ارزش ، می یاد و توی تلویزیون جمهوری اسلامی ایران همچین حرفایی رو می زنه و هم مردم و هم مسئولین کشور ساکت می شینن ، البته تا وقتی که مشایی هست این چیزا بعید نیست ! با وجود مشایی خدا به داد دو سال دیگه مون برسه !
خاک ایران مقدسه ، نزاریم هر غلطی توی این خاک مقدس بکنن َ (432457)
 
حمید
۱۳۹۰-۰۲-۰۱ ۲۰:۴۸:۳۲
خانم میلانی امروز صحنه هایی از فیلم پرده ای اخراجی های 3 را دیدم . باید بگویم که دقیقاً یک قسمت از تاریخ ایران را بروی پرده برده بودند . شما چطور به خودتان اجازه میدهید به آقای دهنمکی توهین کنید درحالیکه فیلم های ایشان تمامی برآمده از بطن اجتماع و فیلمهای شما تخیلی و مبتذل هستند . (432465)
 
علی
۱۳۹۰-۰۲-۰۱ ۲۱:۲۴:۲۸
من با تفکر این خانوم مشکل دارم اما وقعا درست گفت که ما ایرانی ها عقده ای هستیم. (432477)
 
سیدمهدی موسوی
۱۳۹۰-۰۲-۰۲ ۰۰:۰۴:۵۰
سرکار خانم میلانی

من کسی هستم که نه طرفدار چپم نه راست و هیچ کدام از مسئولین نظام را هم نمی پرستم
لیکن امثال همین مسئولین و ساختار نظام را به عقاید متجددانه شما نخواهم فروخت

امثال شما دائما\" از یک مدینه فاضله صحبت می کنید اما در زندگی خصوصی شما ها و جامعه آرمانی شما شاهد فاضلاب مدینه هستیم

بعنوان یک کارشناس و تحصیل کرده علوم انسانی به شما عرض می کنم مطوئن باشید سایه شهرت فساد است می توانید در بین هم پالکی های خود مصادیق آنرا به وفور بیابید (432497)
 
مهدی
۱۳۹۰-۰۲-۰۲ ۰۰:۳۱:۳۹
اینا اگه آبشون باشه چنان شنایی میکنن و چنان دین و آیین رو به سخره میگیرن که صدای شیطان رو هم درمیارن (432503)
 
kazemita
۱۳۹۰-۰۲-۰۲ ۰۳:۰۰:۲۷
من تا آخر ویدیو رو دیدم. دست الف هم درد نكنه بابت آپلودش. ولی خبری از اینكه میلانی به مردم ایران بگه عقده ای نبود. (432527)
 
محدثه
۱۳۹۰-۰۲-۰۲ ۰۷:۴۱:۵۴
چرا کسی به فراستی حرفی نمی زنه که اونطور رک وزشت به فیلم ايشان حمله
میکرد در حالیکه همین فراستی با ده نمکی بسیار با احتیاط رفتار میکرد وکاملا محافظه کار بود مگر اخراجیها پر از شوخیهای زشت نیست پس چر ا اينهمه سکوت ؟وبرای این خانم اینهمه رک وبی ادب رفتار می کرد وباعث ناراحتی خانم ميلانی شد
اگه عدالت اجرا بشه وبا همه همین رفتار بشه این مشکلات درست نمیشه
آقای ده نمکی به فراستی گفت خودتو به دکتر نشون بده ولي کسي به او بد نگفت
خانم میلانی یک خانمه واحترام بیشتری برایش مي بایست قائل شد اونهم در جو مردانه اینکه افتخار نیست که فراستی از همون اول با توهین شروع به بدگویی از فیلم ایشان کرد
خداوند به همه انصاف بدهد (432541)
 
۱۳۹۰-۰۲-۰۲ ۰۸:۵۹:۴۵
قدیم الایام تحصیل و تهذیب همزمان بود و بزرگان دانش بزرگان اخلاق هم بودند . جسارت به یک ملت نتیجه بی اخلاقی عالمان است.
در همین جامعه امثال شهید مجیدشهریاری تربیت شده اند وامثال ایشان کم نیستند.
بیشتر تاثیر در تربیت فرزند خانواده است .
ایشان به جای محکوم کردن ایران به عنوان عامل ایجاد عقده بهتر است به محیط خانواده بپردازند و به فکر تربیت فرزندان خود باشند. (432551)
 
aryan
۱۳۹۰-۰۲-۰۲ ۰۹:۰۵:۵۴
آقای رستگارعزیز نوشته متین و منطقی و بسیار پرمحتوای شما عزیزم بسیار مرا تحت تاثیر قرار داد . در اینکه این خانم نسبتا محترم عقده ایی هستند هیچ شکی نیست ولی من نمیدانم چرا در تمام بربی منطق بودن و برخورد خارج از عرف یک انسان نه مسلمان نه شیعه و نه .... اصرار دارند گرچه عقده های کودکی و نوجوانی خود را تخلیه میکنند و شایدم ار طرف همسرشون آقای نیک بین چیزی دیدن و یا آزارو اذیت شدن ایشون اینقدر از مردا بدشون میادبه هر حال خیلی کیف کردم از مقاله تون ممنونم (432553)
 
۱۳۹۰-۰۲-۰۲ ۱۱:۳۳:۱۴
این خانم همیشه سعی داشته با این حرفهای جنجالی و دور از ادب خودشو یه جوری مطرح کنه (عقده ایی ) تا از خاطره ها نره و خوبم موفق میشه میگن ثابت شده که از دید دیوانه ها همه دیوونه ان و خودشون سالم .من پیشنهاد میکنم زیاد سر به سر این خانم نزارین یه چیزی میگه دیگه (432573)
 
جواد
۱۳۹۰-۰۲-۰۲ ۲۱:۰۰:۱۱
واقعا یا نمیدونید فیلم چیه یا خودتونو مسخره کردین.بهتره شماها برید همون اخراجی هاتونو ببینید.قرن 21خجالت بکشین دیگه (432763)
 
k-1
۱۳۹۰-۰۲-۰۲ ۲۱:۵۸:۰۳
اعدامش كنيد تا ديگه هر خري جرات حرف زدن به مردم بزرگ وبا تمدن ايران رو پيدا نكنه (432786)
 
۱۳۹۰-۰۲-۰۳ ۰۸:۲۴:۴۰
تمدن رو ميشه از كامنتت كاملا درك كرد!!! (432882)
 
محمد
۱۳۹۰-۰۲-۰۲ ۲۳:۴۲:۲۲
این خانوم یک فمینیسم عقده ای ایست و بس! (432817)
 
سید امیر عباس
۱۳۹۲-۰۸-۱۸ ۰۰:۰۹:۲۰
به نظر من! همه خوبن! خانم میلانی و آقای ده نمکی همه خوبن! اونا فقط همین قذ که می دونن میسازن! همین قد! من کاری با اسطوره و مسطوره ندارم! به نظر من کار یک کارگردان خوب اینه که بتونه به جامعه به جوانا به همه همه آدمهای دنیا درس بده! درسی که بر پایه اخلاق نیکو باشه! اخلاقی که شر و چه خیر تاییدش می کنند و حتی به خوبیش اعتراف! جوانان ما نیاز به کمی کمک دارن باید دستشون رو گرفت و هلشون داد اونا مطمئنن روح کسایی رو با خودشون دارند که روزی باعث افتخار بودند. کاش خانم میلانی فقط خلوتی از عاشق رو نشون میدادند که شکست از اون بابک رو ساخته! و مطمئنن بابک با شکستی که از یه عشق خورده داره انتقام میگیره! من به عنوان یه ایرانی مینونم بگم عقده ای هستم! تنها عقده ی من شادی تمام مردم دنیاست... (1764980) (alef-6)
 
محمد
۱۳۹۳-۰۸-۱۶ ۱۱:۵۰:۱۱
آن شب خانم میلانی توهین به مردم ایران کرد و از اعتقادات ایشون برمیاد که افکار کاملا ضد دین دارند غرب پا بر روی ارزش های دین گذاشته و امثال میلانی ها در این وا نفسای دنیا که شیطان در آن رخنه کرده راه گم کرده اند (2472728) (alef-13)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.