نظر منتشر شده
۲۶
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 101261
برخی افراد منافقانه می‌گویند ما تابع ولایت هستیم
تاریخ انتشار : جمعه ۲ ارديبهشت ۱۳۹۰ ساعت ۱۵:۴۴
بخش خبری الف

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: عده‌ای منافقانه خود را تابع ولایت فقیه می‌دانند ولی در عمل به گونه دیگری رفتار می‌کنند.



آیت الله محمد تقی مصباح یزدی ظهر پنج‌شنبه در همایش سیاست گذاری فرهنگی در جمهوری اسلامی که در موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) برگزار شد بیان داشت: برخی اعتقاد دارند چنانچه ولایت فقیه را حذف کنند مشکلی پیش نمی‌آید و حتی درباره روحانیت نیز می‌گویند بودجه‌ای در اختیار آنان قرار دهیم تا صدایشان در نیاید.



وی ادامه داد: من زمانی با گوشهای خود از برخی مسئولین که کارهای بزرگی نیز انجام داده‌اند شنیدم که می‌گفتند ما امام را می‌خواستیم تا شاه را بیرون کند وگرنه ما به افکار امام خمینی(ره) کاری نداریم، امام دارای قدرتی بود که می‌توانست مردم را با آن جمع و شاه را بیرون کند و حالا اداره جامعه باید بر عهده متخصصان باشد.



عضو جامعه مدرسین با تاکید بر اینکه این تفکر کم و بیش در بین نسل سوم انقلاب نیز وجود دارد، بیان کرد: برخی گستاخ‌اند و آن را برزبان می‌آورند اما برخی دیگر منافقانه می‌گویند ما تابع ولایت فقیه هستیم اما در عمل به گونه‌ای دیگر رفتار می‌کنند.



رئیس موسسه امام خمینی (ره) با بیان اینکه یکی دیگر از مشکلاتی که باعث شد روحانیت نتواند نقش خود را ایفا کند توطئه دشمنان خارجی بود اظهار کرد: ‌یکی از سیاست‌های آشکار دشمنان خارجی ضربه زدن به انقلاب از درون است و آن‌ها سعی کردند کسانی را از داخل که دارای مشکل با ولایت فقیه هستند را پرورش دهند.



وی با بیان اینکه دیدیم که آنان در فتنه سال ۸۸ فکر کردند که حالا زمان ضربه زدن به انقلاب توسط عناصرشان فرارسیده است ابراز داشت: اما فکر نکنید که سران فتنه تنها‌‌ همان چند نفر بودند برخی از افراد نیز وجود دارند که با شدت و ضعف‌‌ همان گرایش‌ها را دارند.



آیت الله مصباح یزدی در ادامه به کمبود‌ها ی روحانیت درعدم ایفای نقش کافی در سیاستگذاری‌های فرهنگی کشوراشاره داشت و بیان کرد: کمبود علمی و کمبود بینش سیاسی و اجتماعی و کمبودهای اخلاقی از جمله این کمبود‌ها است.



وی بیان داشت: روحانیت با افزایش توان علمی و کسب بینش سیاسی و اجتماعی و بصیرت افزایی و رشد اخلاقی خود و عمل به آنچه که می‌گوید  میتواند نقش خود را در تدوین سیاست‌های کلان فرهنگی افزایش دهد.

 

 
 
۱۳۹۰-۰۲-۰۲ ۱۶:۴۱:۵۹
یا للعجب..عجیبا غریبا
ایشان اگر میگفتند به یه عده تهمت میزنند که تابع ولایت هستند ما بیشتر باور میکردیم تا این حرف. (432676)
 
۱۳۹۰-۰۲-۰۴ ۱۹:۳۴:۳۸
جان کلام حرف های آیت االله مصباح یزدی این است: هر کس با ما نیست، فتنه است، رخنه است، فراماسون است، عامل دست دشمن است. (433586)
 
فرشاد
۱۳۹۰-۰۲-۰۲ ۱۶:۴۶:۱۶
امیدوارم طوری رفتار نکنیم که با چند اشتباه به راحتی همدیگر را فراماسونر و منافق بخوانیم.
دنیا بسیار کوچک است (432677)
 
محمد
۱۳۹۰-۰۲-۰۴ ۰۷:۵۶:۱۰
کاش چند ماه پیش هم این گونه فکر میکردید... (433332)
 
پسر ایرانی
۱۳۹۰-۰۲-۰۲ ۱۷:۱۲:۴۰
این نکته هم فراموش نشه که زمانی برخی از همین حضرات، نقدهای دلسوزانه ای که بر نحوه ی اداره ی مملکت میشد رو منافقانه می نامیدن
وحالا شاهد عملکردهایی هستن که کاملا منافقانه است ولی خوب کاری از دستان گرامی برنمیاد!!
نمونه اش جناب آقای مشایی که داده حضرات رو درآورده! (432683)
 
۱۳۹۰-۰۲-۰۳ ۱۲:۳۰:۰۱
دوست عزیز
همسر آقای موسوی با چهره آرایش کرده در تمام مناظر و روی سن مجالس حاضر بود و پوسترهای ایشان در تمام نقاط شهر توسط ستاد آقای موسوی نصب شده بود
آن عکس سه در چهار اخلاق را ذبح نکرد بلکه تهمت های دیگران که بعضا جرم آن شلاق است اخلاق را ذبح کرد (433016)
 
حمیدرضا
۱۳۹۰-۰۲-۰۲ ۱۸:۳۲:۴۶
سلام.((نظر آقاى رئيس جمهور به نظر بنده نزديكتر است مقام رهبری 29/3/88)) هنوز نظر رهبری خلاف این حرف نبوده . این همه هجمه به رییس جمهور فقط کار افراد بی بصیرت هستش شما نباید اینقدر در این حرفها و نوشته به رییس جمهور و هم نظری با رهبری حمله کنید. رهبری و رییس جمهوری هر دو یکی هستند و همنظر . (432712)
 
باقی
۱۳۹۰-۰۲-۰۲ ۲۰:۰۶:۴۷
باید در جواب حمید رضا بگویم که (( ملاک حال فعلی افراد است )) این حال فعلی هر روز که می گذرد نمایانتر می شود.به نظر من رهبری با احکامی که صادر فرمودند مخصوصا در این چند روز گذشته سعی در تنبه رئیس حمهور داشتند . ضمن انکه سعی میشود نظر رئیس جمهور را به نظر رهبری نزدیک کنند ( بدانند ) ضمن انکه کسی که بواسطه حکم رهبری صلاحیت معاونت ریاست جمهوری را ندارد به هیچ وجه صلاحیت ریاست جمهوری را نخواهد داشت . بنابراین اگر فرد معلوم الحال از فیلتر شورای نگهبان بگذرد بنده پس از این در هیچ انتخاباتی شرکت نخواهم کرد (432748)
 
حميد
۱۳۹۰-۰۲-۰۴ ۰۹:۴۰:۲۳
سلام
هيچ جاي ترديد ي نيست كه ايشان نسبت به ديگران مطيع تر هستند اما تاريخ ثابت كرده است حتيدر سالهاي دهه 70يعني از زمان تصدي حضرت اقا ،هر مسئولي كه از دستورات آقا فاصله گرفت بدين منظور كه بي توجهي كرد در درجه اول به كشور وبعد به خود ظلم كرده است
متاسفانه اقاي احمدي نژاد هنوز نتوانسته است بين شجاعت و تدبير وخرد تمييزي قائل شود اگر توجه داشته باشيد حضرت اقاچند وقت پيش تذ كر دادند كه شجاعت بدون خرد مشكل آفرين ميشود و ديگر اينكه به نظر ميرسد ايشان به طور قطع از اقا مطيع نيستند چراكه بخوبي ميدانند كه منويات حضرت اقا چيست ولي به دو دليل يكي عدم بصيرت و خودبيني وديگر غفلت وجو زدگي باعث شده است كه ايشان اين اقدامات ار انجام دهد و اگر نه تنها ادعا كنيم كه تابع ولايت هستيم كفايت نمكند (433365)
 
خردمند
۱۳۹۰-۰۲-۰۲ ۱۹:۳۰:۰۴
بسمه تعالی

به تازگی موضوع نفوذی ها و فراماسون و افراد با عملکرد منافقانه از طرف آقای مصباح بیان شده است.(منبع:همین سایت الف) حال برای من این سوال مهم مطرح شده است که اگر شهید بهشتی زنده بود با اختلافاتی که با آقای مصباح داشت این آقا کجای نظام اسلامی بود؟
من فکر میکنم او به جای آقای میر حسین موسوی در حصر بود و ... (432736)
 
عباس
۱۳۹۰-۰۲-۰۲ ۱۹:۳۶:۴۳
من واقعا متعجم که چطور رهبری مصباح را با آقای مطهری مقایسه می کند . ایشان توان تحلیل مسایل سیاسی روز راندارد چطور میتواند اندیشمندی برای نسل آینده باشد . وی تا چند روز پیش سینه چاک احمدی نژاد و باند او بود و حالا او باندش را بعنوان خطرناکترین حرکت مقابله ای با اسلام معرفی میکند . البته با این نظر موافقم . ولی این مسئله برایم مبهم است که ایشان چرا از اول نفهمیدند . به نظرم عقلا هم متوجه شده اند که مصباح قابل مقایسه با شهید مطهری نیست چرا که قطعا پس از اعلام نظر در مورد دولت فتنه گر و منحرف احمدی نژاد از او حمایت میکردند . (432739)
 
علی علیپور
۱۳۹۰-۰۲-۰۲ ۲۰:۱۰:۱۵
منافقین کسانی هستند در زیر پرچم دشمنان کشورشان راتهدید به اغتشات داخلی می کنند برای ایجاد نا امنی توسط سیا و موساد جا سوس استخدام می شوند .از خودشان تفسیر به رای قر آن و نهج البلاغه می کنند عدم اعتقاد نسبت به کامل بودن اسلام رای می دهند و هر جا از اسلام که با افکار و اعتقاد مارکسیستی شان منطبق نباشد آن را رها کرده و با پتک خرافی بودن به کنار می زنند و به قول قرآن کریم > > به بعضی از احکام اسلام مومن شده و برخی دیگر را انکار می کنند و راهی را بر می گزینند که نه کا ملا مطابق مکتب مارکسیسم بوده و نه شباهتی چندانی به مکتب اسلام است . (432749)
 
ramin
۱۳۹۰-۰۲-۰۲ ۲۱:۳۰:۴۱
خدا آقای مصباح را نگه دارد
حرف هایشان راهگشاست
البته هزینه اش هم دشمنان بیشمار ایشان است (432774)
 
نیما
۱۳۹۰-۰۲-۰۲ ۲۱:۴۵:۰۴
خود ایشان در زمان امام چقدر تابع ولایت بودند و الان در رابطه با آن دوران چگونه خود را معرفی میکنند؟ و در عمل چگونه بودند؟
همین هایی که میگویند منافقین جدید هستند با حمایت چه کسانی اوج گرفتند؟
من قضاوتی نکردم و فقط دو سوال ساده مطرح کردم. (432781)
 
علي
۱۳۹۰-۰۲-۰۳ ۰۸:۴۵:۴۷
درود بر شما دوست عزيز
احسنت به اين سئوالات روشنگر
گاهي چند سئوال در خود جواب را نيز نهفته دارد.
جواب سئوالات شما اظهر من الشمس است. (432889)
 
محمد
۱۳۹۰-۰۲-۰۲ ۲۲:۱۸:۳۷
بنظر همه مردم تا زمانيکه رهبري در مورد رييس جمهور حرف ديگه اي که خلاف نظرات قبلي ايشون باشه نزده اند، حمله هاي اينگونه اي فقط ومستقيما\" رهبري را هدف ميگيرد. رييس جمهور مشايي رو قبول داره و بارها هم گفته که نظرات ايشون نظر خودش است پس ديگه اينقدر به مشايي حمله ميکنند و ايشون رو با اتهامات عجيب و غريب تخريب ميکنند ، محلي از اعراب نداشته و کلا\" غلط ميباشد. ضمنا\" رييس جمهور هر وقط و هرگونه که بخواهد ميتونه وزرايي که کاري خلاف سياست دولتش انجام ميدهند و يا به جايي بجز دولت وابستگي داشته وبا حمله کنندگان به دولت همنوا بشوند، رفتار کرده وبيرونشون کنه از دولت. اينکه همه بعد از اخراج اينگونه مظلوم نمايي کنند درست نبوده و کاري اشتباه است. رييس جمهور حتي حکم جديد مصلحي رو هم زده بوده ولي بخاطر حکم حکومتي پس گرفتش.اينکه تا وقتي رييس جمهور بنفع گروهي رفتار کنه وگوش بحرفشون بده چاکرش باشن و وقتي گفت اينجا با شما موافق نيستم فورا متهمش کنند درست نيست. (432791)
 
یک جانباز
۱۳۹۰-۰۲-۰۳ ۰۰:۴۳:۰۲
رفتاری که طرفداران احمدی نژاد از خود بروز می دهدن رفتار معقولی نیست و نمی توان گفت حامیان نظام چنین رفتاری دارند. بنظر من منافقین بیکار نمی نشینند و در این موقعیت در جریانات نفوذ کرده و ضربه های کاری را به نظام وارد می کنند. بهترین عملی که منافقین می توانند به سود خود و علیه نظام بکار گیرند این است که خود را حزب اللهی و طرفدار ولایت قلمداد کنند و با تکیه بر ولایت دمار از روزگار ولایت و حامیان اصلی ولایت و نظام در بیاورند. آنکسی که به محرم ترین فرد نظام یعنی هاشمی رفسنجانی توهین و فحاشی ناموسی می کند و می خواهد او را از صحنه نظام طرد کند بعید است منافق نباشد. من از وزارت اطلاعات عاجزانه درخواست می کنم مواظب رفتار احمدی نژاد و حامیانش باشید. چون نظام ما از دشمن روبرو ضربه نمی خورد بلکه از منافق و نفوذی ضربه خواهد خورد. (432836)
 
۱۳۹۰-۰۲-۰۳ ۰۵:۰۴:۱۸
خدا اقای مصباح را در پناه خود برای اینده انقلاب حفظ کند -- ایشان حقا خط شناس است // ایشان و شجونی و اقای شریعت مداری هر سه حق شناسند. (432862)
 
حسن
۱۳۹۰-۰۲-۰۳ ۰۸:۱۲:۵۲
بعضی ها نظر های معاندانه میدهند و در نظرات امام خامنه ای شک میکنند بیایید زیر پرچم ولایت همه مشکلات خود بخود حل میشود انشالله
اینکه امام خامنه ای در مسئله ای دخالت کنند و مسیر ها رو چراغ هدایت باشند این نشانه مخالفت ایشون با دولت نیست به گور خواهید برد این ارزو رو که روزی احمدی نژاد در مفابل امام بایستد (432876)
 
۱۳۹۰-۰۲-۰۳ ۱۰:۱۳:۱۲
حالا دیگه احمدی نژاد هم بد شد پس کی خوبه این آقایان اصول گرا با تمام روسای جمهور از اول انقلاب تا حالا مشکل دارن.آخه این یکی رو که دیگه خودتون آوردید ایشان هم که دارند زحمت میکشند چرا همه را تخریب میکنید برای کشوری مثل ایران برازنده نیست . (432928)
 
۱۳۹۰-۰۲-۰۳ ۱۱:۰۰:۲۲
بدیهیات احتیاج به توضیح ندارد
همواره عده ای نان را به نرخ روز می خورند و برایشان مهم نیست اون بالا کی نشسته فقط شرایط ایجاب میکنه با همه توان از او حمایت کرد البته تا وقتی که منافع تغییر نکنه (432959)
 
۱۳۹۰-۰۲-۰۳ ۱۱:۰۲:۵۴
ببخشید! آیا جناب مصباح بود که زمان انتخابات تلویحا فرمودند که اطاعت از رییس جمهور واجب است ؛ چون اطاعت از خداست؟ یا یکی دیگر از بزرگواران بود؟
اگر اطاعت از آقای احمدی نژاد واجب است، پس چرا ایشان و دوستان دیگرشان؛ درباره آقای مشایی از رییس جمهور اطاعت نمی کنند؟ لطفا برای من بی سواد عامی توضیح دهید که این اطاعت واجب چگونه است؟ یعنی گاهی واجب است و گاهی غیر واجب؟ (432962)
 
reza
۱۳۹۰-۰۲-۰۳ ۱۱:۰۵:۰۰
مردي در كنار رودخانه‌اي ايستاده بود.

ناگهان صداي فريادي را ‌شنید و متوجه ‌شد كه كسي در حال غرق شدن است.

فوراً به آب ‌پرید و او را نجات ‌داد...

اما پيش از آن كه نفسي تازه كند فريادهاي ديگري را شنید و باز به آب ‌پرید و دو نفر ديگر را نجات ‌داد!

اما پيش از اين كه حالش جا بيايد صداي چهار نفر ديگر را كه كمك مي‌خواستند ‌شنید ...!

او تمام روز را صرف نجات افرادي ‌كرد كه در چنگال امواج خروشان گرفتار شده بودند ، غافل از اين كه چند قدمي بالاتر ديوانه‌اي مردم را يكي يكي به رودخانه مي‌انداخت...! (432965)
 
یک انقلابی معتدل!
۱۳۹۰-۰۲-۰۳ ۱۶:۳۸:۵۴
ما تابع خمینی زمان
مطهری زمان
و رجایی زمان بودیم هستیم و خواهیم بود.
و از فرعون زمان هم بیزاریم
خدایا تا شاهد باش که تاآخرین قطره خون پای اعتقادمان هستیم. (433108)
 
۱۳۹۰-۰۲-۰۵ ۱۱:۰۷:۰۰
جملات به جا و حکیمانه ای بود (433746)
 
علي
۱۳۹۰-۰۲-۰۴ ۱۱:۱۳:۳۷
اقاي مصباح سرباز رهبري هستند و از ابروي خودشان براي ايشان خرج ميكنند (433398)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.