نظر منتشر شده
۷۲
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 101786
جریان فتنه گر ونفوذی از حاج منصور ارضی برآشفتند
تاریخ انتشار : دوشنبه ۵ ارديبهشت ۱۳۹۰ ساعت ۱۹:۳۶
بخش خبری الف

 

عبدالرضا هلالی در نامه ای ضمن انتقاد از جریان انحرافی و فتنه گر، هر گونه توهین و بی حرمتی به پیرغلام اهل بیت، حاج منصور ارضی را که به جرم دفاع از ولایت افشاگری کرده بود، محکوم کرد.

 

به گزارش الف متن دست نوشته وی بدین شرح است:

 

بسم رب الزهرا(س)

 

این روزها و شب ها، ایام پر فیض فاطمیه(س) نه تنها یادآور مظلومیت و غربت خاندان نبوت(علیهماالسلام) است که تذکره ایست برای رهروان راه پر نور و سرور ولایت که تا زنده اند، پاسداری از حریم ولایت را سر لوحه خویش قرار دهند.

 

و در راه دفاع از دو یادگار رسول رحمت(ص) یعنی قرآن کریم و عطرت طاهرینش از جان و آبروی خویش که ارزنده ترین موهبت پروردگار یکتاست، دریغ ننمایند.

 

و خدا را هزاران هزار شکر که در روزگاری که هرکس ملبس به لباسی است، با نوای پیر دلسوخته ای که گرد جهاد بر صورتش نقش بسته و نوای ملکوتیش در امتداد هل من ناصر عاشوراییان است، بنده ی حلقه به گوش ارباب بی کفن شدم و افتخار نوکری یافتم..

 

و در مسیر پر تلاطم جوانی و در شرایطی که باد های مخالف از هر سو وزیدن گرفته بود، نورانیت مردی سمائی چون حاج منصور ارضی(حفظه الله) چراغ راه شد تا بیاموزم که زنده نگاه داشتن خط سرخ کربلا ، تنها به خواندن روضه و ذکر مصائب اهل بیت نبوده و نیست و بصیرت شرط غائی فناء فی الحسین شدن است.

 

صد افسوس که این روزها، پیر غلامان موی سپید کرده اهل بیت(ع) که عمری در روشنگری و زنده نگاه داشتن اسلام (این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگاه داشته است-امام(ره) نفس زده اند و شیره جان خرج نموده اند، در معرض جسارت ها و نا مرادی ها قرار گرفته اند.به چه جرمی؟!

 

به جرم اینکه در دفاع از ارزش ها و خون شهیدان گلگون کفن و اطاعت از فرامین ارزشمند مقام عظمای ولایت(حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای) جریان نفوذی و فتنه گر را رصد نموده و در صدد خنثی نمودن فتنه آنان برآمده اند.و صد اسف که در این میان عده ای که این روشنگری ها را در تضاد با مطامع خود می بینند برآشفته و اقدام به شکایت نموده اند!!!

 

اینجانب بر خود فرض می دانم که در مقام کوچکترین شاگرد این مکتب،هرگونه جسارت و تعرض ، نسبت به اساتید گرانقدر خود آقایان حاج منصور ارضی و حاج سعید حدادیان را محکوم نموده و امیدوارم تا کسانیکه از سر جهل و غفلت دست به این خطای بزرگ زده اند هدایت و سریعا درصدد جبران برآیند شاید که رستگار شوند.

 

والعاقبه للمتقین.....

 

عبدالرضا هلالی

 

۴/٢/٩٠

 

 
 
محمد محمدیان
۱۳۹۰-۰۲-۰۵ ۲۰:۰۰:۴۴
آره دیگه باید هم جریان منحرف برآشفته بشه
خلاصه حرف حق تلخه دیگه
حاج منصور هم حرف حق زده اینا برآشفته شدند (433932)
 
۱۳۹۰-۰۲-۰۶ ۰۷:۳۱:۱۵
خیلی جالبه. توهین ارضی و حدادیان جسارت نیست، اما شکایت قانونی از آن ها جسارت است!
شما با رعایت قانون مشکل دارید یا رعایت ادب؟ (434073)
 
مهدی
۱۳۹۲-۱۰-۱۶ ۰۰:۱۰:۵۳
گاهی اوقات یک مسئله ایقدر به آدم فشار میاره که ادب نمی تونه جواب بده (1890746) (alef-6)
 
ناشناس
۱۳۹۰-۰۲-۰۷ ۱۲:۴۸:۵۸
حرف حق اگه حق باشه نیاز به توهین کردن و بی تربیتی نداره (434684)
 
میلاد
۱۳۹۰-۰۲-۰۵ ۲۰:۱۴:۴۳
ببینید که این به قول شما جریان منحرف چیکار کرده که داد و فریاد این مداح اهل بیت رو هم در آوردن (433938)
 
محمد
۱۳۹۰-۰۲-۰۶ ۰۹:۴۸:۱۶
سلام
من خودم پای ثابت روضه های حاج منصور در شبهای ماه رمضان هستم و خاطرات زیبایی از آن شبها دارم ولی حاجی ادب را رعایت نمی کند . انتقاد همراه با ادب باید باشد نه با الفاظ ناپسند که نه مورد رضای خداست و نه در شان مداح اهلبیت (434151)
 
ناشناس
۱۳۹۰-۰۲-۰۷ ۱۲:۴۷:۴۴
تا اونجا که یادمون میاد ربط به فتنه نداره حاج منصور همیشه کارش همین بوده حاج سعیدم شاگردشه دیگه (434681)
 
mohamad
۱۳۹۰-۰۲-۰۵ ۲۰:۱۹:۰۶
من از کسی نمی خواهم دفاع کنم ولی مناسبات به هم نمی خوره، آخه یه مداح چه ربطی به دولت داره اصلا در یه مرتبه نیستند (433941)
 
جواد
۱۳۹۰-۰۲-۰۶ ۰۸:۰۷:۱۱
نكنه از نظر شما مداح شهروند درجه 2 محسوب ميشه و حق اظهار نظر نداره؟
خوشم مياد از مرام و آزاد انديشي شما كه قائليد كافر و بهايي هم حق اظهار نظر دارند اما مداح اهل بيت به جرم وابستگي و دلبستگي به اهل بيت جزو شهروندان محسوب نميشه. (434088)
 
۱۳۹۰-۰۲-۰۶ ۱۱:۴۸:۱۱
بعد اون وقت اظهار نظرهاي من نوعي در وبسايتها و روزنامه هاي مختلف \"تيتر\" ميشه؟ شما حرف اين دوستمون را واقعا نفهميدي يا خودتان را به نفهميدن زدي؟ آخه چه ربطي داره اين حرف شما< ايشان اعتراض دارند كه چرا حرفهاي يك مداح (كه تخصصي در امور اجرايي و سياسي نداره) بايد چنين به آن پرداخته بشه وگرنه مسلمه كه ايشان حق داره هر چي ميخواد بگه... در واقع اشكال ار سايت الف و مشابه آن است كه اظهارات افرادي را در حوزه هاي غيرتخصصيشان تيتر ميكنه (434231)
 
۱۳۹۰-۰۲-۰۷ ۰۰:۳۵:۱۲
جواد جان! وقتی تریبون دستشه که دیگه شهروند درچه 2 محسوب نمیشه!! (434476)
 
مجيد
۱۳۹۰-۰۲-۰۷ ۱۱:۱۳:۰۴
مداحان و ذاكران اهل بيت هم جزء شهروندان ايران هستند اما برخي مباحث تخصصي خارج از صلاحيت ايشان است . به عنوان يك شهروند معمولي نيز حق سوء استفاده از فضا و تريبون روضه را ندارند ، بلكه حقوقي معادل ديگر شهروندان دارند و نه بيشتر. (434590)
 
۱۳۹۰-۰۲-۰۶ ۲۳:۰۶:۲۲
پس چرا مشایی حق داره دین رو بهم بریزه؟! (434464)
 
ناشناس
۱۳۹۰-۰۲-۰۷ ۱۲:۴۶:۲۱
مشایی کار خودش بلده با مهربانی و ادب خیلی ها رو خام کرده حتی اون وری ها رو (434677)
 
۱۳۹۰-۰۲-۰۵ ۲۰:۲۴:۵۲
همه اش این نیست، گر چه در فقه اسلام دشنام دادن جهت تأدیب فاسق تا حدی تجویز شده اما اینکه فاسق چه کسی است و حد دشنام چه حدی است باید علماء در خصوص آن نظر دهند، توهین به مسئولان رسمی کشور آنهم با توجیه اینکه فلان نظر را دارد این نه قانونیست نه شرعی بنده ضمن عرض ارادت به پیشگاه پیرغلامان ائمه (ع) بشرف حضورشان می رسانم در اعلام نظرات مراقب باشند افراطی نکنند که باعث پشیمانی شود و یا عذر خواهی های بعدش شود که بنا به فرمایش معصوم (ع) : مؤمن اشتباه نمی کند تا اینکه مجبور به عذر خواهی شود. (433943)
 
۱۳۹۰-۰۲-۰۵ ۲۰:۴۹:۰۶
افراط علاوه بر اینکه نباید در بین مداحان وجود داشته باشد در میان مسئولین هم نباید وجود داشته باشد! (433956)
 
ابوالفضل
۱۳۹۰-۰۲-۰۵ ۲۰:۳۷:۲۸
مداحان نیز مانند تمام افراد جامعه حق دارند که مواضع سیاسی خود را در شرایطی برابر با دیگر مردمان بیان کنند. آنچه که مذموم است این است که مداحان مواضع شخصی و سیاسی خود را با موضوع مداحی خود گره بزنند و نظرات سیاسی را در قلیان احساسات و عواطف مذهبی مستمعین به خورد آنها بدهند. این طبیعت سیاست است که در ترکیب با هر عنصر اجتماعی دیگر آن را در خود حل می کند. ترکیب مداحی با سیاست اگر چه ممکن است چند صباحی به پیشبرد اهداف سیاسی کمک کند اما در دراز مدت به دلیل سیاسی کردن مداحی موجب زوال آن خواهد شد. (433950)
 
جواد
۱۳۹۰-۰۲-۰۶ ۰۸:۱۰:۱۸
چرا يك اقتصاد خوانده يا يك پزشك يا يك مهندس يا .... حق دارن در لباس خودشون اظهار نظر كنن اما يك مداح نميتونه؟
جدايي دين از سياست؟
شما نهايتا ميتونين بگين فلان مداح نظرش درست نبوده و يا روش بيانش. نميتونين حق اظهار نظر رو ازش بگيرين. همونظور كه اين همه اقتصاددان و پزشك و مهندس به خطا رفتن و كسي نگفت حق اظهار نظر ندارن. (434090)
 
۱۳۹۰-۰۲-۰۶ ۱۲:۲۵:۰۳
تا حالا توی مطب کدوم پزشک رفتین که بجای معالجه شما براتون از نظرات سیاسی بگه؟ تا حالا توی کدوم شرکت مهندسی و با کدوم مهندس تعاملات کاری داشتید و نظر سیاسی داده؟سیاست بر روی اقتصاد تاثیر مستقیم داره و مکاتب اقتصادی مختلف سیاست های جداگنه ای طلب می کنه. لابد شما مداحی اهل بیت را با حوزه اقتصادی اشتباه گرفته اید. مداح ها هم مثل بقیه می تونن مستقلا و نه با سوء استفاده از مجالس مذهبی به فعالیت سیاسی بپردازند. اما اگر قرار بر سوء استفاده از این مجالس شد مسلما دو طرف در این عرصه وارد می شوند که در نهایت این مجالس از اعتبار خواهد افتاد (434248)
 
سعيد
۱۳۹۰-۰۲-۰۶ ۱۲:۵۴:۲۶
هموطن عزيز آيا مثلا يك فوتباليست يا مربي در كنفرانس بعد از بازي مي‌تواند (يا صحيح است) راجع به سياست، انتخابات و ... اظهار نظر كند ؟! (434257)
 
۱۳۹۰-۰۲-۰۵ ۲۰:۵۸:۵۴
ضمن ارادت کاملی که به هلالی و حاج منصور و حاج سعید دارم و با نوحه هاش به یک شور ی می رسم و همه خاطرات زیبای ممن در محرم بلند کردن نوحه های این عزیز است یاد اور می شوم که راه انتقاد کردن و اگاه کردن مردم به فتنه های که سر راه جوانان شیعه قراردارد روشنگری و ایجاد بصیرت است فهاشی کردن نه کار مردان خدا جو و شاید گناه کبیره باشد حیف مومنینی مثل حاج منصور و حاج سعید نیست یک طرف ذکر مصیبت کنند و یک طرف دیگر الفاظ رکیک بکار ببرند خدا همه مومنان و مجاهدان دین حنیف را لحظه ای به خودشان وامگذارد فهاشی کردن محبت را از قلوب زایل می کند که بیشتر به ضرر گوینده است نه کسی که فحش می شنود (433960)
 
۱۳۹۰-۰۲-۰۵ ۲۱:۲۲:۱۵
من رو جز منتقدان که نه مخالفین دولت به حساب بیاورید ، اما
تورو به خدا کشور ما رو باش ! حالا دیگه مداحان هم خط قرمز انتقادات شدند.
وقتی جای احزاب مدرن خالی باشد ، این آقایان هم پرچم دار سیاست می شوند. ! (433969)
 
حق گو
۱۳۹۰-۰۲-۰۵ ۲۱:۳۵:۰۶
به نظر من سخنان حدادیان در مورد مشائی خارج از ادب بود فرض اعتقادات مشائی انحرافی باشد چرا باید با بی ادبی وتوهین به او پاسخ داد؟ (433977)
 
۱۳۹۰-۰۲-۰۵ ۲۲:۲۹:۳۲
اولا که مداح رو چه به سیاست ثانیا ایشون خودشون کم توهین نکردند به بقیه (433991)
 
علی رضا
۱۳۹۰-۰۲-۰۵ ۲۲:۵۶:۵۶
خدا حاج منصور و حاج سعید حدادیان و رضا هلالی و همه مداحان اهل بیت(ع) را در راه دفاع از انقلاب حفظ کنه.
همه بدونن هر کسی جلوی ولایت بایسته حسینی ها دمار از روزگارش در می آرند.
هر کی هم میخواد باشه.............. (433995)
 
سید
۱۳۹۰-۰۲-۰۵ ۲۳:۱۴:۱۵
با اینکه با محمود احمدی نژاد مخالف هستم اما باید گفت یک مداح نباید در سیاست دخالت کند (433999)
 
امیدوار
۱۳۹۰-۰۲-۰۵ ۲۳:۲۵:۵۸
آیا صرف مداح اهل بیت بودن اما اخلاق اسلامی نداشتن فضیلت است؟ (434001)
 
یک مسلمان ایرانی
۱۳۹۰-۰۲-۰۵ ۲۳:۴۹:۰۱
حاج آقا رضای هلالی،من خودم بارها پای منبرتان نشستم،به عنوان یک پا منبری میگم که اینو بدونید منبر امام حسین یک شور و بیشتر از اون شعور میطلبه،این شعور هم به صدا و محل هیئت و .. نیست.منبر امام حسین جای فحاشی نیست،کسی که ادعایش در زندگی غلامی مؤدب ترین مرد تاریخ حضرت عباس هست باید ادبه ایشون رو چراغ راه خودش بکنه نه اینکه با دیدن چندین مستمع خودشو گم بکنه و به نام دین و امام حسین به دین ضربه بزنه،من خواهشم اینه اگر نقدی دارند این عزیزان اولا مانند یک فرد عادی بیان کنند نه از پشت تریبونه امام حسین،ثانیا ادب رو حفظ بفرمایند تا مبادا این سخنان به اسم دین تموم بشه،واقعا کارشون به نظره من حمایت نداره،یا علی (434006)
 
احمد
۱۳۹۰-۰۲-۰۶ ۰۰:۰۲:۲۸
آیا این آقای مداح حق دارد در یک جمع برای کسی عام یا خاص آرزوی مرگ کند .
به نظر می آید این اقایان مداح در حال تند روی هستند . (434009)
 
۱۳۹۰-۰۲-۰۶ ۰۰:۱۸:۰۴
نتیجه اخلاقی ! این مطلب این است

مداحان هرچه می خواهند به مخالفان بگویند ولی هیچکس نباید پاسخی به آنها بدهد (434012)
 
رضا
۱۳۹۰-۰۲-۰۶ ۰۰:۲۲:۵۶
با سلام

قطعا جناب آقای هلالی و شما دوستان هم بهتر از بنده می دانید که ، کسی که در مدح اهل بیت (ع) عمر خود را صرف نموده باید بیش از همگان ، ملتزم به شئون رفتاری و سیره آن بزرگواران باشد، نه اینکه به راحتی در هر مسئله ای به افراد ، دشنام بدهد.
در واقع سخن ، این است که مداح اهل بیت (ع) ، میتواند و بلکه باید در نقد جریانات انحرافی و ... وارد شود ، اما به حرمت آن یگانگان تاریخ هیچ وقت نمیتواند و حق ندارد که از دایره ادب و اخلاق اهل بیتی (ع) و اسلامی پا را بیرون بگذارد (434015)
 
۱۳۹۰-۰۲-۰۶ ۰۰:۲۲:۵۹
حرمت خادمان ابا عبد الله واجب است اما برخی آقایان مداح از لحاظ روان شناسی شخصیت مشکل دارند جناب حدادیان در ارزیابی خود وتعیین حد ومرزش دچار توهم شده و برای حفظحرمت منبر امام حسین می بایست خود را به یک روانپزشک نشان دهد (434016)
 
دوستدار حاج منصور
۱۳۹۰-۰۲-۰۶ ۰۱:۰۸:۳۷
سلام .

ممنون از رضا هلالی عزیز. کسی که مظلومانه داره کار میکنه و عوض کسایی که بودجه بیت المال دستشونه، داره هزار هزار نفر آدم میکشونه تو جلسه امام حسین.
کسایی که هنر جذب حتی یک نفر رو ندارند، تنها هنرشون اینه که بشینن به جلسات امام حسین اشکال وارد کنند. تازه بدبختی اینجاست که هنوز الفبای مداحی رو نمیدونن، میان در مورد این مسئله نظر میدن. انگار همه متخصص مداحی هستند، بعد به خود مداح که میرسه میگن، تو فقط کارت رو بکن به کسی چیزی نگو.

اما این کلام رهبری بود در میلاد حضرت زهرا(س) ، که بعد از شهر حاج غلامرضا سازگار ( که دارای مضامین سیاسی بود) آنرا تمجید کردند.
ایشان خودشان فرمودند، شمر و ابن سعد زمانه را شما باید معرفی کنید و ...

بنابراین بنده حمایتم رو از حاج منصور ارضی که سوای از جلسه خودش، جلسه شاگردانش، هر کدام هزاران هزار نفر رو به جلسه امام حسین میکشونن( سعید حدادیان شب قدرش، بیش از صد هزار نفر آدم اومد، اینها هر چی زور بزنن، با این شوهای بی معنا هم نمیتونن ، این همه جمعیت رو بکشونن ورزشگاه آزادی)
اعلام میکنم.
حاج منصور از سال 63 داره روشنگری میکنه، از مجلس سوم ، از زمان منتظری، از زمان هاشمی ، از زمان اصلاحات ، از زمان انحراف در دولت، و این ادامه دارد، تا هر زمانی که خطری اسلام را تهدید کند. (434036)
 
سجاد
۱۳۹۰-۰۲-۰۶ ۰۲:۲۸:۰۸
چه این طرفی چه اون طرفی. اعتدال رو رعایت کنیم خدا رو در کارامون قرار بدیم (434051)
 
۱۳۹۰-۰۲-۰۶ ۰۸:۱۳:۲۰
سلام . جناب هلالی .کاش بجای این همه اظهار تاسف . راجع به کاستی های وظایفتان در مقامی که آنرا اشغال نموده اید فکر ونسبت به جبران مافات اقدام صحیح مینمودید. ازفرمایشاتتان بوی خوبی نمیاید. (434092)
 
تیمور
۱۳۹۰-۰۲-۰۶ ۰۸:۴۵:۲۴
سلام
حاج منصور وحاج سعید از جمله مداحانی هستند که پشتیبان دولت آقای احمدی نژاد بوده وهستند و نفوذ ومقبولیت زیادی در بین اقشار مذهبی ومردم دارند ومن نیزدر خلوص آنها شک ندارم.
امااین دوستان باید در مجالس خودشان رعایت بسیاری از مسائل را بنمایند.مداح نباید به دام این و آن بیافتد وبهانه به دست کسی بدهد.این درست نیست که برخی الفاظ را درمجالس جاری کنند.آیا به ولی فقیه و رهبر معظم انقلاب اطمینان داریم یا خیر؟ لذا نبایدتندروی کنیم.نباید روح مجالس مداحی وغزاداری اهل بیت را با برخی صحبتها والفاظ آلوده کنیم.
دولت نیز بایدانتقاد دوستان و دوستدارانش را بپذیرد وبرروی یک شخص یا یک موضوع که مورد پذیرش ومقبولیت مردم نیست پافشاری نکند.
ببینید نفس اماره , ما را به کجا کشانده است ؟که درون خانواده ی اصولگرایان از هم شکایت می کنیم و به هم می پریم.
جالبتر اینکه ببیینیدما را به کدام راه کشانده اند که از بیسرون واجنبی ها به هر دو طرف می خندند و مسخره مان می کنند.
کجا رفته ایم وداریم می رویم؟
هردو طرف باید انتقاداصولی را بپذیرند.
مداحان عزیز و تمام دلسوزان , فرق است بین سیاسی بودن وسیاسی کاری.
باید بیش از پیش به خود بازگردیم و به آرمانهایمان نگاه کنیم.ومراقبت کنیم.
والسلام (434107)
 
وارسته
۱۳۹۰-۰۲-۰۶ ۰۹:۲۲:۱۹
مطمئن باشيد ورود مداحان اهلبيت(ع) به صحنه سياست از هر جهت مضر است، و بلکه ضررش صد برابر نفع آن است. چون چيزي از سياست نمي دانند و متاسفانه در سياست تصميم سازي هم مي کنند! (434125)
 
ناشناس
۱۳۹۰-۰۲-۰۶ ۰۹:۳۸:۵۱
قابل توجه اون دوستانی که می گن مداح و هیات رو چه به سیاست عرض کنم که اگه یه مقدار به خودشون زحمت بدن و زیارت جامعه کبیره رو صرفاً جهت مطالعه یه نگاهی کنن می بینن که حضرات معصومین (علیه سلام) فرمودن که سیاست هم جزئی از عبادت هست. (434143)
 
۱۳۹۰-۰۲-۰۷ ۰۰:۴۲:۳۷
آن سیاستی که جزئی از عبادت است ، سیاست روشنگرانه است نه سیاست لمپنی! (434479)
 
دوستدارنظام مقدس جمهوری اسلامی
۱۳۹۰-۰۲-۰۶ ۱۰:۱۴:۳۴
وقتی گروه فتنه ودشمنان نظام به حاج منصورارضی می تاختند من اصلا تعجب نمیکرد م امااین روزهاکه عده ای مخصوصا معاون حقوقی رییس جمهوراز انتقادات دلسوزان انقلاب از اصرارنابجای آقای احمدی نزادبرای استفاده از آقآی مشایی برآشفته شده اندوهجمه خودرامتوجه حاج منصور ارضی نموده اند متعجبم واین سوال برایم ایجاد شده است که رییس جمهور مردمی را چه شده است مگر همین آقانبودکه دراوایل ریاست جمهوریشان درمجالس ایشان حاضر میشدند مگرحاج منصورارضی درسفرهای استانی ایشان راهمراهی نمیکردند چه اتفاقی افتاده است آیا حاچ منصورارضی عوض شده اند یا آقای رییس چمهور؟در رابطه بامراجع عظام یابزرگآن حوزه آیااین عزیزان تغییرکردند یاایشان ؟چه دلیلی وجود داردکه آقای احمدی نزادازدلسوزان فاصله گرفتند ؟آیااین فاصله هابه معنی خودرایی وحاضرنبودن ایشان برای شنیدن حقایق وراهنمایی این بزرگواران نیست ؟ آیااگر کسانی تذکرداد ندوایشان راکه منتخب مردم هستندوزحمتهای زیادی هم میکشند ازخطراتی آگاه کردودرباره عواقب برخی اشتباهات هشداردادباید برآنهابرآشفت وکاری کرد که عذربدترازگناه باشد؟آیاایشان فکرکردند باشکایت وادامه این رویه انقلاب و دولت راقویتروبه اهداف سیاسی وفرهنگی نظام نزدیکترمیکنند؟صدالبته که نتیجه غیر ازاین خواهدبودایشان باقبول این اقدام دل خیلی ازعلاقمندان اهل بیت ودوستداران انقلاب وکسانی که به اورای دادند وهمچنان ازایشان بخاطرنظام حمابت میکنندبدرد خواهد آورد امیدوارم ایشان ازاین همه اصراربربعضی کارهادست بردارندوبه نصایح دلسوران گوش دهند ای کاش ایشان بجای این کارهای پرمخاطره ازآقای مشایی میخواستند بخاطر خدا و پایان دادن به جوسیاسی موجودو دلگرمی همه دلسوزان ازمسئولیتها کنارمیکشید ودر جایی دیگر خدمت میکردای کاش آقای رییس چمهور باعلماودلسوزان انقلاب آشتی میکردوکمی ازوجودخودرابرای شنیدن سخنان گهرباروکارسازآنهاهزینه میکرد یقین دارم بااین کارخودرادرپیشرفت اهداف وآرمانهای امام وانقلاب بیمه وموفقتر می یافت آقآی ریئس جمهور تادیرترنشده جلو برخی از کارهای دشمن شادکن رابگیریدودر پاسخگویی به برخی شایعات وحرف وحدیثها اطلاع رسانی کنید نه اقراط ونه تفریط نه اینقدرصبوری نه اینقدربیجواب گداشتن صدهاسوال وشائبه اتخاذاین شیوه که فرصت پاسخگویی وحود ندارد دلیلی منطقی نیست البته انتظار پاسخ گفتن به همه سوالات وشایعات هم منطقی نبوده ونیست امااتخاذ روش سکوت هم درست وصحیح نیست درپایان ازخدا میخواهم شمارادرجبران مافات وخدمت به هموطنان وهمه انسانهای آزاداندیش جهان وشادکردن دل همه دوستداران انقلاب اسلامی وشهداوامام راحل روزبه روزموفقتربگرداند انشاالله (434172)
 
عباس
۱۳۹۰-۰۲-۰۷ ۰۹:۵۴:۳۷
برادر عزیز نه آقای ارضی عوض شده و نه احمدی نژاد . احمدی نژاد و باندش تا زمانیکه افراد از او حمایت کنند از نظر او آن فرد بهترین خلق خداست ول مبادا روزیکه کلمه ای بر علیه او گفته شود . تا زمانیکه ارضی بر علیه آقای هاشمی و خاتمی سخن میگفت او بهترین بود و لی حالا که نمی دانم چرا حسابشان با احمدی نژاد بهم خورده و بر علیه او صحبت میکند او بدترین شده است . به نظرم بسیاری از آقایان هنوز احمدی نژاد را نشناختند . (434546)
 
محمد علی
۱۳۹۰-۰۲-۰۶ ۱۰:۳۴:۵۹
اولاً به جهت اینکه قوانین نظام جمهوری اسلامی بر گرفته از شرع مقدس است تمامی افراد ملزم به رعایت آن می باشند و هرگونه تخطی از آنکار غیر شرعی و حرام است . ثانیاً بهتر است کارها به صورت تخصصی در مملکت نهادینه و اجرا شود و هر کسی در حیطه دانش و جایگاه و تخصص خود آن هم با لحنی لین نه از روی عصبانیت و با پرخاشگری که مسلماً اینگونه رفتار اثر مستقیم بر روی جایگاه فرد خاطی خواهد داشت و با توجه به اینکه افراد همچون حاج منصور و دیگر افراد و برادران مداح اهل بیت کارشان کار فرهنگی تبلیغی مذهبی می باشد این کار مسلماً ضربه به جایگاه دین خواهد زد . و بهتر است این عزیزان اگر امر به معرف و نهی از منکر می خواهند انجام دهند تمامی شرایط ان را در نظر بگیرند تا خدای ناکرده عمل تبدیل به منکر نشود. (434185)
 
siamak
۱۳۹۰-۰۲-۰۶ ۱۱:۱۰:۵۰
خارج از گود:
1 دولت دهم نقاط ضعف بسیاری دارد و از نظر بسیاری از افراد جامعه فاقد صلاحیت در اداره امور مهم می باشد.
2: نکاتی که مورد انتقاد برخی از جمله حاج منصور ارضی قرار دارد از نظر بسیاری از افراد جامعه نکات اصلی نیست.
3: مداح اهل بیت و غلام اهل بیت بودن هیچ برتری دنیوی برای کسی ایجاد نمی کند.
4: مسئول بررسی عملکرد دولت نمایندگان مجلس هستند نه من و شما و مداحان.
5: نقد باید مودبانه و محترمانه باشد و نه همراه با فحاشی.
6: مسجد ارک و منبر حاج منصور برای ما نوجوانان دهه 70 خاطرات زیبائی دارد همان نوجوانانی که امروز بسیاری از آنها دین گریز گشته اند.
7: سوئ استفاده از اعتقادات پاک مذهبی توسط هر شخص محکوم است په در بالای منبر مداحی چه در پشت تریبون نماز جمعه و چه در سی دی مستند ظهور. (434205)
 
مرضیه
۱۳۹۰-۰۲-۰۶ ۱۱:۱۹:۵۰
یا ربّ الحسین
برادرم حاج منصور عزیز تر از جان آن موقع که منبر محترم را به سمت جریانات سیاسی می چرخانی باید منتظر چنین روزی هم باشی .
اگر یک بار عدالتخانه تورا هم به چالش جدی بکشد بد نیست . سالها پای منبر تو وسط روضه های زیبایت زجر کلام سیاسیت را کشیدیم شاید روزی بیاید که دیگر منصور هم مانند رفقای شهیدش و اساتید بزرگوارش بداند که :
« کونوا دعاة الناس بغیر ألسنتکم »
یکروز به هاشمی گفتی تو زنده ای ما هم زنده بالاخره ریاست جمهوری تمام می شود....
آنروز که به خاتمی گفتی....
یکروز فائزه ر ...
یکروز گفتی بابا ناطق ناطق ناطق بالحق منکم
یکروز حمایت صد درصد از ....
یکروز فحاشی به نزدیکان زلالش که به حالشان غبطه می خورد.
در همه این سالها کنارت بودم اما به اشک چشم مجابی که در روضه آتش ماه رمضان در چشمش برق میزد. به ناله سحر قسم این بار اگر از سیاست فاصله بگیری وبه جای منطبق کردن دیانت با سیاست ، سیاست را با دیانت منطبق کنی (بگذار سیاسیون به دنبا تو بدوند تو خادم الحسینی)
با قطره قطره خونم همراهت خواهم بود .
و إختلط دمنا الأسود بدم الحسین إن شاءالله .
« عشق فقط یک کلام حسین علیه السلام» (434164)
 
محمد
۱۳۹۰-۰۲-۰۶ ۱۱:۲۵:۰۲
خدا عمرت بده حاج رضاي با بصيرت و ولايتمدار (434215)
 
۱۳۹۰-۰۲-۰۶ ۱۱:۳۷:۳۴
اگر هر كسي قرار با شه نظر بده پس احمدي نژاد و دولت چي كارن؟ (434225)
 
۱۳۹۰-۰۲-۰۶ ۱۱:۴۶:۲۳
يكي به آقاي رييس جمهور بگو حضرت علي (ع) كه امام بر حق و از سوي خدا بود بخاطر شرايط زمان سال ها خانه نشين شد تا به حكومت اسلامي ضربه وارد نشه.حالا گيرم آقاي مشايي به قول خودشون اوليا الله! حضور ايشان و حرف هاي ايشان باعث تفرقه نميشه؟ صلاح نيست اين مرد خدا (شايد) فعلا سكوت كنه و صداش در نياد. مملكت به آشوب نكشه. اگر ايشان سوتي نده دولت زير سؤال نميره (434230)
 
حاج سعید
۱۳۹۰-۰۲-۰۶ ۱۲:۳۶:۱۰
حاج سعید حدادیان جایش روی چشم ماست...
ولی...
کسی که از ادب حضرت عباس میخونه چرا فحاشی میکنه؟؟؟؟؟
ادب عباس کجا و فحاشی در جلسه ی حضرت زهرا کجا؟؟؟
از ادب عباس میگن و خودشون تو جلسه فحش میدن....
قرآن میفرماید\"اتامرون الناس بالبر و تنسون انفسکم؟\" (434252)
 
سعيد
۱۳۹۰-۰۲-۰۶ ۱۴:۱۴:۴۱
حاج منصوروحاج سعيدحداديان ازمداحاني هستندكه پشتيبان دولت آقاي احمدي ن‍‍زادبوده وهستندوهمواره ازدولت خدمتگذارحمايت كرده اند،ولي متاسفانه امروزشاهداين موضوع هستيم كه عده اي به دنبال مكتب ايراني هستندوهيچ اعتقادي به راه شهداندارندوبانفوذ دردولت خدمات دولت رادارند تباه مي كنند،من به عنوان برادركوچك حاج منصور تقاضادارم كه بيش ازگذشته ومصمم تراز قبل شفاف سازي كنند واگر خيانتي به دست شخص خواصي درحال وقوع است به اطلاع مردم برسانند ، (434291)
 
emami
۱۳۹۰-۰۲-۰۶ ۱۵:۲۸:۲۷
حاج منظور همیشه حرف حق را میزند ولی با بی ادبی وجسارت که با روحیه حسینی جور در نمیاید (434309)
 
حسن صنوبری
۱۳۹۰-۰۲-۰۶ ۱۵:۳۲:۲۳
خیلی خوشحالم که این متن را می خوانم.
فارغ از مخالف یا موافق بودن با این متن، انگیزه ی اخلاقی عبدالرضا هلالی در جهت بزرگداشت و تکریم از استادش ستودنیست. (434312)
 
احمد نوروزی
۱۳۹۰-۰۲-۰۶ ۱۵:۳۵:۲۸
مجلس حاج منصور و آقاسعید و دیگرمداحان محترم حکم کلاس را دارد
نه اجباریست نه لازام آور چراکه افرادی درآن شرکت می کنند که با روش کلاس داری آن هم آشنا هستند هم موافق
پس افرادی که مایل به شنیدن دروس سیاسی و عقیدتی نیستند اجباری برای شرکت در آن را ندارند
درضمن روش کلاسداری حاج منصور بسیار مخصوص است اگر از قدیمی های شرکت کننده بپرسید نه تنها از الفاظ و بیانات حاجی ناراحت نیستند بلکه هم راضی هستند و هم موافق صد در صد
حالا باید بدانید اگر م یگویم کلاس به این دلیل است که حضرت آقا فرمودند مردم باید صاحب بصیرت بشوند یعنی به مرحله ای برسند که خودشان بدون استفاده از نظرات و آرای دیگران حق و باطل را تشخیص دهند و این امر میسر نمی شود مگر با کالبد شکافی دقیق وقایع بدون تعارف و پرده پوشی، آن زمان هست که مردم کم کم یاد می گیرند تا با حوادث چگونه برخورد کنند و تصمیم بگیرند (434314)
 
۱۳۹۰-۰۲-۰۶ ۱۶:۰۴:۱۴
مداح ها هم مداح های قدیم ..
یادمه تو مهدیه شب احیا ملت برا کافی سر و کله میشکوندند ،، ا ما حالا بجز یک گروه مشخص کسی به مهدیه نمیره ،، مداح ها شون هم مخصوص ،،،حرفاشون هم سیاسی .
یاد قدیما بخیر (434325)
 
رضا
۱۳۹۰-۰۲-۰۶ ۱۶:۵۳:۳۸
به نام خدا
به نظر میاد آقای هاشمی این روز را قبلاً دیده بودند.
یاد حضرت امام ( ره ) بخیر که همیشه می فرمود وحدت کلمه اما حالا جریانی داره از طرف خودیها بی خودی بزرگ میشه !!!!
علی الرقم اینکه آقا فرمودند موضوع اونقدر مهم نیست که دارند بهش دامن می زنند.
ولی در این جریان یک چیز برای من مسجل شد و اون اینکه بین آقای احمدی نژاد و رحیم مشایی هیچ فرقی نیست و هردو بشدت از همدیگر حمایت می کنند. (434342)
 
علی علیپور
۱۳۹۰-۰۲-۰۶ ۱۹:۲۷:۰۵
باور کنید بتازگی ها یک تعداد تازه زبان کرده ها در سایت الف آنچنان مانور می دهند و حتی حاضر نیستند یک فرد بی طرف نه این وری و آن وری نظر بده اگر نظر بدهد مثل و مور ملخ حمله می کنند . عزیزان تازه از راه رسیده کمی با حوصله باشید عجله کار شیطونه - بزرگی گفتند و کوچکی . چرا یکه تازی و عرصه تازی امروز را فردائی است و فردا پسین فردائی . (434387)
 
علي اكبر
۱۳۹۰-۰۲-۰۶ ۲۰:۲۷:۴۲
آهاي مردم ايران بگوش باشيد زمونه ما زمونه اي نيست كه چرا فلان مداح فلان چيز را گفت .
زمونه ما زمونه اتحاد و پيروي از ولايت مي باشد دشمن كاري داره مي كنه كه ولايت و اهل بيت را از ما شيعه هاي حضرت علي (ع)بگيرد خوب حالا اين حرفها را كجا بايد گفت ؟
چرا بايد شب شهادت بي بي دوعالم حضرت زهرا (س) شهر ما نبايد بوي فاطميه بدهد ؟ چرا بايد شب شهادت عروسي بگيرند خوب اين حرفها را كجا بايد زد كي حرف دل ما را مي خواهد گوش كند .
سلامتي تمام پير غلامان حضرت ابا عبدالله(ع) صلوات (434410)
 
حسین دوست قدیمی
۱۳۹۰-۰۲-۰۶ ۲۲:۴۳:۵۲
کسانی که خود را منتسب به امامان معصوم می دانند لا اقل بایستی اخلاق اسلامی را تا حدودی رعایت کنند.البته ,بدانید که من از طرفداران اح....نیستم ولی دلم به حال اسلامی که به دست .... افتاده است می سوزد. (434458)
 
رضا
۱۳۹۰-۰۲-۰۷ ۰۲:۴۱:۵۷
هرکی میتونه نظرش رو بده آزادانه ولی با احترام (434496)
 
عبدالله
۱۳۹۰-۰۲-۰۷ ۰۵:۴۷:۵۴
ما تو زیارت عاشورا لعن به قاتلین سیدالشهدا (ع)را هم داریم . پس به مداحا بگید از این به بعد لعن هم نکنن چون بی ادبی ؟ (434510)
 
علی
۱۳۹۰-۰۲-۰۷ ۰۸:۳۷:۲۳
از آقای هلالی انتظار نداشتم دیگر به چه کسی می شود اعتنا کرد؟حرفهای خارج از ادب حاج منصور و به خصوص حدادیان دفاع دارد؟؟!!!!!!من عاشق این دو عزیز بودم اما ....ما را چه شده؟آقا جان بیا ،دیگر تاب نداریم از این جاهلان و خشک مذهبان. (434525)
 
مهدی حیدری
۱۳۹۰-۰۲-۰۷ ۰۹:۲۳:۵۲
من خودم یکی ازپامنبری هایحاج منصورارضی هستم به خدا اگرچیزی هم موگوید از سردلسوزی برای اسلام ومکتب اهل بیت ع است اسلام علیک یااباعبدالله الحسین ع (434534)
 
۱۳۹۰-۰۲-۰۷ ۰۹:۵۱:۴۳
چرا متوجه نیستید که دشمنان پنهان گاهی با دفاع وگاهی با ضدیت همه نیروهای مومن را به جان هم می اندازند تورا به خدا هوشیار باشید و آلت دست دشمنان قسم خورده اسلام وانقلاب نشوید. (434544)
 
ناشناس
۱۳۹۰-۰۲-۰۷ ۱۲:۳۴:۵۶
برای کسانی که تو جلسه اینا میرن و درس غیر از روضه می گیرن متاسفم اینا هنوز موارد ابتدایی امر به معروف و نهی از منکرو از امام علی یاد نگرفتن .خدا عاقبت همه ما رو ختم به خیر کنه (434661)
 
مهدی
۱۳۹۰-۰۲-۰۷ ۱۲:۴۳:۳۱
بسمه تعالی
من خودم شخصا حاج منصور رو خیلی دوست دارم ( البته فقط و فقط به عنوان یه مداح سینه سوخته اهل بیت که اهل بیت هم به ایشون نظر دارن قبول دارم نه مرجع تقلید یا مرجع سیاسی یا اقتصاد دا ن و...)و این دوست داشتنم موجب انتقادم به اون میشه آخه شخصی که سالیان سال با دهان و زبونش اسم اهل بیت رو برده و برای مردم تو اون شبای زیبای ماه رمضون مناجات خونده که نباید دهنش رو به فحاشی و ... آلوده کنه حالا گیریم که مشایی هزارتا مسئله داره اما این حجت شرعی برای ما نیست که فحاشی و بد دهنی کنیم (434671)
 
سلام
۱۳۹۰-۰۲-۰۷ ۱۲:۴۶:۳۹
مداحان چون از کره دیگر امده اند از سیاست چیزی نمی دانند!همه می توانند با داشتن بصیرت در سیاست دخالت کنند اگر ما با مداح مخالف هستیم وجه دیگری است البته همه مداح ها قطعا مورد قبول نیستند و همه کارهای یک مداح نمی تواند قابل قبول باشد ان چه حرف حق است بدون دوری از موازین اسلامی به روی چشم! (434678)
 
علیرضاطاهری
۱۳۹۰-۰۲-۰۷ ۱۴:۴۴:۳۹
خدا رحمت کند مرحوم مدرس راکه فرمود سیاست ما عین دیانت ماست. ازابتدا مادحین نقش بسزایی درروشنگری و زنده نگه داشتن مکتب اسلامدرنهضت های ازادی بخش داشتند. اما خود انها همواره درکنار معلم اخلاق زانو میزدند وچون عالم رامحضر خدا میدانستند هیچگاه کلمات ایشان بامخالفینشان هم بی حساب وکتاب نبود .چون قران به انها اموخته بود که به کرامت انسانی توجه داشته باشید وهرگز همدیگر را اینگونه مورد خطاب قرار ندهید . امیدوارم همه مامتخلق به اخلاق حسنه باشیم. همدیگررا دعاکنیم. علیرضاطاهری (434814)
 
علیرضاطاهری
۱۳۹۰-۰۲-۰۷ ۱۴:۵۳:۲۳
سیاست ماعین دیانت ماست. امیدوارم همه ما متخلق به اخلاق حسنه باشیم.مادحین همواره صدای نهضت های ازادی بخش درانقلابها بوده اند.قران به همه گفته چگونه حتی بامخالفین صحبت کنید.استفاده ازاصلاحات بد برای مردم عادی بداست ولی برای جارچی امام حسین حرام است. (434820)
 
محسن
۱۳۹۰-۰۲-۰۷ ۱۷:۵۸:۰۱
در قرآن مجید آمده است که به یکدیگر الغاب زشت نسبت ندهید.مگر این آقا مداح حسین(ع) نیست ؟ در کدام مقتل آمده است که حضرت به اشقیا ناسزا گفته باشد؟ایشان بعد از 30 سال ذکر مصیبت خودش ذره ای از مرام ائمه را درک نکرده.اینجا بحث اخلاق مطرحه... ایا بد دهنی کردن به حتی بدترین اشخاص آن هم در مجلس امام حسین (ع) و در حضور اقشار مختلف مخصوصا جوانان و نوجوانان حرکت ولایی است؟والله که بر طبق قوانین شرع الفاظی که ایشان و یا آقای حدادیان بکار می برند موستواجب حد است... (434957)
 
اسماعیل
۱۳۹۰-۰۲-۰۷ ۲۱:۲۷:۳۶
یک روز حمایت های بی دریغ حاج منصور و پیروان رهبری محمود رو به اینجا رساند یک روز انتقاداشان و می خواد محمود رو نجات بده آنهای که از حمایت محمود ناراحت نشدنند حالا چرا از انتقاد به محمود ناراحتند آنهم انتقادی که جز دلسوزی هدفی نداره (435057)
 
۱۳۹۰-۰۲-۰۸ ۰۸:۵۶:۵۸
حاج منصور و حاج سعید و حاج عبدارضا دوستتون داریم با هر لحنی که دوست دارید با فتنه گران حرف بزنید (435237)
 
حسین
۱۳۹۰-۰۲-۰۸ ۰۹:۵۰:۱۸
دست مریضات حاج رضا هلالی که حرف یک ملت رو زدی. (435267)
 
امیر
۱۳۹۰-۰۲-۰۸ ۱۰:۱۴:۵۸
تو این چند سالی که پا منبر حاجی بودم راجع به هر کی که به ما هشدار داد که این آدم آدم درستی نیست بعد از یه مدت حرفش درست از آب در می اومد شما ها برید صحبتهای حاجی رو از 10 - 15 سال پیش به اینور و گوش بدید راجع به هاشمی - خاتمی - موسوی حتی این یارو مخملباف و ........ خدایی کدومش اشتباه بوده . ایشون به خاطر اینکه به جایی وصل نیست همیشه حقیقت رو میگه یه زمان احمدی نژاد خوب بود باهاش سفر استانی میرفت و ازش حمایت می کرد الان که این آقا یه جورایی راهش و عوض کرده حاجی ام جلوش وایستاده در پایان هم باید بدونیم که آقا معصومین فقط 14 نفرند و بس پس ممکنه هر آدمی حتی مداح با اخلاصی چون منصور ارضی هم اشتباه کنه (435283)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.