نظر منتشر شده
۹۵
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 102213
بنی صدر چگونه بنی صدر شد؟
تاریخ انتشار : شنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۰ ساعت ۰۸:۵۶
محمد صالح

 

1- ابوالحسن بنی صدر مثل همه ما آدمها اشتباهات و نواقصی داشت اما از همان اول "بنی صدر" (به معنائی که ما آن را یک نهاد و نمونه انحراف می دانیم) نبود!! او در یک فرآیند از ریاست جمهور منتخب مردم به مرحله خیانت به مردم و انقلاب و نظام رسید.

 

2- او توجه و ظرفیت و رای مردم را نداشت! 11 میلیون رای مردم او را به "من" تبدیل کرد. او به پشتوانه رای مردم احساس کرد وزنی دارد و اعتباری و آن را نشانه حمایت مردم از خود می دانست.

 

3- او قادر به فهم این نکته نبود که مردم مسلمان ایران دینشان را به هیچ چیز و هیچ کسی نمی فروشند و تا وقتی از او و امثال او حمایت خواهند کرد که رهبرشان راضی باشند.

 

4- اطرافیان فاسد بی ظرفیت و قدرت طلبی مانند غضنفرپور و سلامتیان با تملق های پی در پی او را به این توهم انداختند که به پشتوانه حمایت مردم قدر خواهند بود جلوی مجلس و قانون بایستند، قوه قضائیه را به هیچ بیانگارند، سپاه را به سخره گیرد و فریاد بکشد "حاکمیت یعنی من" تا آنجا که امام جمعه وقت تهران (حضرت آیت الله خامنه ای) در خطبه های نماز جمعه 29 خرداد 60 چنین گفتند: بنی صدر می خواست دولت و مجلس در دست او باشد.

 

5- او حمایت های امام از رئیس جمهور ایران را مساوی حمایت امام از خودش می دانست. تفکیکی میان شخضیت حقیقی و حقوقی برای او دشوار بود. نه نظر کسی را قبول داشت ونه نقدی را می پذیرفت. چون معتقد بود کسی بهتر از خودش پیدا نمی شود و کسی توان و لیاقت و سواد نقد او را ندارد. او همه نقدها را ناشی از حسادت، جهالت و تنگ نظری و دشمنی منتقدین می دانست و حتی به تذکرات پدرانه و پی در پی حضرت امام بی توجهی کرد.

 

6- بنی صدر اصولا آدم مغرور و لج بازی بود و فکر می کرد حرف باید همیشه حرف او باشد و به هر قیمتی باید اراده و خواست او اجرا شود. حتی اگر به نفع نظام و انقلاب نباشد و یا هزینه اش عبور از خطوط قرمز نظام باشد.

 

7- بنی صدر روحانیت را تحقیر می کرد و نقدها و تذکرات آنها را ناشی از نادانی و حسادت آنها می دانست.

 

8- نتیجه آن که جمع میان غرور، خودرائی، اطرافیان متملق، لجاجت و بی ظرفیتی و بی تقوائی اولین رئیس جمهور ایران اسلامی را به "بنی صدری" تبدیل کرد که حکایتش تا همیشه مثل باشد.

 

خدایا تا به ما ظرفیت و جنبه ندادی ما را از قدرت بهره مند نساز!

 

 
 
امین
۱۳۹۰-۰۲-۱۰ ۰۹:۲۰:۵۴
یک مقاله کوتاه و عالی به خصوص نکته 2 و 4.
مرسی الف که بدون ملتهب نشان دادن اوضاع و آب در آسیاب دشمن ریختن این تحلیل رو منتشر کرد. (436033)
 
mehdi
۱۳۹۰-۰۲-۱۱ ۰۰:۱۷:۳۶
آقای الف عاقبت زمستان میره و روسیاهی به زغال می مونه . (436938)
 
۱۳۹۰-۰۲-۱۰ ۰۹:۲۹:۵۷
خداوند رئيس جمهور شجاع و محبوبمان را حفظ كند (436042)
 
۱۳۹۰-۰۲-۱۰ ۱۲:۱۸:۴۷
بنی صدر هم فکر می کرد محبوبه و این قدر شجاع که مقابل امام وایسه و فکر می کرد راییی که اروده از خودشه و حالا با پشتوانه ی اون رای می تونه به امام بگه شما در کار دولت دخالت نکن (436285)
 
مصطفی سیاوشی
۱۳۹۰-۰۲-۱۰ ۱۴:۰۸:۲۰
ما هم احمدی نژاد را دوست داریم اما خدا کند آینده ضرب المثلی برای کسانی که عاقبتشان خراب شده نشود (436420)
 
۱۳۹۰-۰۲-۱۰ ۱۴:۰۸:۵۴
اگر شجاعت ایشان دفاع از افکار انحرافی و ایستادن در مقابل نظام باشد شجاعت نیست به این نادانی و بی پروایی گویند.
و در مورد محبوبیت اگر همینطور به این سلسله مراتب راه خود را بپیمایند ریزش جدی اطرافیانشان حتمی است (436422)
 
۱۳۹۰-۰۲-۱۰ ۱۶:۰۲:۱۹
رییس جمهور شجاع رییس جمهوری است که قهر نکند واگر نقطه ضعفی هم دارد وهمه میگویند قبول کند (436591)
 
ناشناس
۱۳۹۰-۰۲-۱۱ ۰۹:۴۸:۱۵
اميدواريم آقاي رئيس جمهور به اصل خود برگردند.
ما احمدي نژاد 6 سال پيش را مي خواهيم . خدا آن احمدي نژاد را براي ما حفظ كند. (437141)
 
مهدي
۱۳۹۰-۰۲-۱۰ ۰۹:۴۴:۴۶
سلام خدا وكيلي منظور شما از اين سخنان چيست بني صدر را با چه كسي مي خواهيد مقايسه كنيد راست حسيني كسي خاص مد نظر شما است بگيد ؟؟؟؟؟ (436061)
 
۱۳۹۰-۰۲-۱۰ ۱۷:۲۴:۲۵
از حرف های ایت الله خاتمی و جانشین ولی فقیه در سپاه که همزمان با این متن الف زده شده میشه فهمید منظور چیه! (436678)
 
محمد
۱۳۹۰-۰۲-۱۰ ۱۸:۱۶:۴۹
خیلی .... که منظورش رو نمی فهمی (436728)
 
۱۳۹۰-۰۲-۱۰ ۲۲:۳۵:۴۷
برادر من چرا راهی می رید که تهش بخوای بگید \"من از اولش هم با رئیس جمهوری ا... موافق نبودم\" ... اون ممه رو احمدی نژاد برد (436868)
 
۱۳۹۰-۰۲-۱۱ ۰۲:۳۶:۵۸
یک اشاره برای عاقل کافی است اما برای مزید اطلاع عرض میکنم بعضیا جهنمی نیستند اما جهنمی میشن بعضیا هم بهشتی نیستند اما بهشتی میشن مثل معروف میگه خدا عاقبتت رو بخیر کنه . (437005)
 
human
۱۳۹۰-۰۲-۱۰ ۰۹:۵۱:۲۲
چرا و با چه انگيزه اي هر آن كس را كه خلاف منافع حاكميت و در طلب حقوق از دست رفته و پايمال شده مردم ؛ نداي حقيقت خواهي و روشنگري سر ميدهد؛ منافق و جاسوس و هر شخصي درون حاكميت كه از اعمال خلاف قانون حكومت بريده ميشود و برائت ميجويد بني صدر ميخوانيد؟
چرا خود را آيينه تمام نماي حقيقت و خدا ميدانيد ؛ به چه سند و مدركي و با كدام حق خود را اراده و مظهر ذات الهي در زمين ميدانيد؟ (436070)
 
مراد
۱۳۹۰-۰۲-۱۰ ۱۰:۱۱:۳۱
مثل اینکه شما اصلا در جریان مسائل و مملکت نیستید که اینگونه تحلیل می کنید،خداییش اگر یه مقدار منصفانه بنگری متوجه می شی که چه خبره
آن چیز که عیان است چه حاجت به بیان است
بی خیال سند و مدرک نمی خواد معلومه (436103)
 
احمد
۱۳۹۰-۰۲-۱۰ ۱۴:۰۹:۱۰
آقاي دانش جعفري چه شد؟ وزير هامانه چي؟ دو تن از كاركشته ترين افراد كابينه دولت نهم چرا كنار گذاشته شدند؟ البته رييس جمهور كاملا حق دارد وزيري را بركنار كند اما حداقل در مورد اين دو نفر دليل محكمي وجود داشت؟
آقاي متكي چي؟ با اون تحقير بركنار شد كدام منافع ملي ما تامين شد؟ (436423)
 
۱۳۹۰-۰۲-۱۰ ۱۷:۲۷:۵۴
عزل و نصب وزير در دايره اختيارات رييس جمهور است. (قانون اساسي جمهوري اسلامي)
و هر فردي غير از رييس جمهور در اين امر مداخله كند خلاف قانون عمل كرده است و مجلس خبرگان بايد به اين بي قانوني رسيدگي كند. (436682)
 
محمد
۱۳۹۰-۰۲-۱۱ ۰۱:۴۹:۰۶
من فکر می‌کردم وزیر اطلاعات استعفا داده (یا استعفاش دادن!! که به هر حال از نظر قانونی فرقی نمی‌کنه). (436986)
 
۱۳۹۰-۰۲-۱۱ ۰۷:۵۴:۳۱
درسته عزل و نصب با رئیس جمهور هست اما نه وزیر اطلاعات. (437043)
 
۱۳۹۰-۰۲-۱۱ ۰۶:۱۸:۱۳
ببخشید ها ولی همین هایی که می گویید آقیان کارکشته تا زمانیکه در کابینه بودند مورد انتقاد بودند که چرا وزرای احمدی نژاد اینقدر ضعییف هستند.
بعد که برکنار می شوند نمی دانم چرا یهو نزد عده ای این ها همه می شوند افراد با لیاقت و نخبه دولت که احمدی نژاد نامهربانانه آنها را کنار می گذارد. (437029)
 
۱۳۹۰-۰۲-۱۰ ۰۹:۵۶:۲۵
متاسفانه اصولگرایان دوست دارند همه را به چاه ضلالت هل دهند. با القاب نادرست، افراد را به لجبازی بکشانند، حضرت آقا فرمودند جذب حداکثری! اما ما و امثال شما این حرف را به هیچ انگاشتیم و امروز دفع بزرگی را داریم انجام می دهیم! که به ضرر اصل انقلاب تمام خواهد شد، فقط به خاطر هواهای نفسانیمان و حسادت هایمان ! (436083)
 
۱۳۹۰-۰۲-۱۰ ۱۰:۱۳:۴۲
به در ميگيد که تخته بشنوه؟
ولی فراموش نکنيد که مقام معظم رهبری در حساس ترين لحظات تاريخ ايران ، توضيح دادند که نظراتشان به چه کسی نزديکتر است. (436107)
 
نـــــادر
۱۳۹۰-۰۲-۱۰ ۱۰:۱۳:۴۳
اشتباه نیکنی بنی صدر ازابتدا با برنلمه خیانت آمد...وشمااجازه ندارید هرکسی رابا بنی صدر مقایسه کنید... (436108)
 
۱۳۹۰-۰۲-۱۰ ۱۰:۱۵:۵۷
بهتر است دشمنیهای خود را با هم به بین مردم نکشانید و از آن واکنش ،به نفع خود استفاده سوء نکنید. (436113)
 
علی
۱۳۹۰-۰۲-۱۰ ۱۰:۲۳:۰۹
اینم یک نکته است که رای مردم اصلا مهم نیست چه 11 میلیون باشه چه 20 میلیون ! (436123)
 
ناصری
۱۳۹۰-۰۲-۱۰ ۱۰:۳۹:۴۶
بی شک نزدیک انتخابات مجلس سایت الف
سنگ احمدی نزاد را به سینه میزند وبصورت پاکتی به احمدی نزاد حمله نمی کند (436155)
 
جواد
۱۳۹۰-۰۲-۱۰ ۱۰:۴۴:۳۷
احتمالا منظور شما از آدم مغرور، خودراي، با اطرافيان متملق، لجوج ... آقاي دكتر ... كه نيست!!! (436144)
 
kh
۱۳۹۰-۰۲-۱۰ ۱۰:۴۹:۳۲
اميدوارم گوش شنوايي باشد! (436169)
 
آقا مهدی
۱۳۹۰-۰۲-۱۰ ۱۰:۵۴:۴۸
سلام
در عجبم از آقای احمدی نژاد! واقعا الان وقت به اصطلاح قهر کردنه. واقعا ایشون فکر میکنن اگه حمایت رهبری نبود این همه رای داشتند؟ راست گفتن که تاریخ فقط این را به ما می آموزد که هیچکس از آن نیاموخت.
آقای احمدی نژاد به هوش از امثال جوانفکر و مشائی . (436176)
 
وجدان من
۱۳۹۰-۰۲-۱۰ ۱۷:۳۲:۵۵
باز هم علی رغم تاکید دکتر بر یکی بودن با مشایی و جوانفکر و ..... شما زور میزنی تفکیک قایل بشی
ضمنا در خصوصو حمایت رهبری ایشون در پاسخ به عین همین مطلب که از قول آقای سعیدی (نمایندگی ولی فقیه سپاه ) مطرح شده بود پاسخ دادند و این موضوع حمایت رهبری از خودشان را برای همیشه تعین تکلیف کردند مقداری جستجو کنید پیدا میکنید
البته متوجه هستید که مصداق حب الشی یعمی و یصم نشوید ( دوست داشتن چیزی انسان را کور و کر میکند )* (436692)
 
حسین
۱۳۹۰-۰۲-۱۰ ۱۱:۰۲:۳۸
بنی صدر از ابتدا عامل نفوذی بود و اون را تو فرانسه به امام ملحق کردند تا در اینده ازش سو استفاده بشه .... (436182)
 
مسعود
۱۳۹۰-۰۲-۱۰ ۱۴:۱۷:۳۳
آقاي احمدي نژاد از ابتدا هم كسي نبود كه مردم و اصولگرايان به او دل ببندند.. او با شعارهاي پرطمطراق و فريبكارانه سال 84 مبني بر قطع دست مفسدين اقتصادي. مبارزه با مافياي نفت . رجايي دوم.. ريشه كن كردن بيكاري و تورم.. نان نفت سر سفره مردم و... خود را وارد قطار اصولگرايي كرد و بر موج احساسات مردمي سوار شد...
شما ببينيد پس از 6 سال كدام يك از آن وعده هاي سال 84 محقق شده است يا حتي بخشي از انها محقق شده باشد؟!
بيكاري كاهش يافته؟ سايه مخوف فقر از زندگي مردم گذشته است؟ تورم مهار شده است؟ نان نفت سر سفره مردم آمده است؟ وضعيت شاخصهاي اقتصادي و رشد اقتصادي چقدر است؟ چرا چند وقتي است كه هيچ آمار اقتصادي منتشر نمي شود؟ 300 ميليارد دلار درآمد افسانه اي نفت در طول 4 سال ابتدايي دولت نهم در كجا صرف شد؟ وضعيت فرهنگي جامعه در طول اين 6 سال بهتر شده است يا بدتر؟ وضعيت حجاب و عفاف و اعتياد و فحشا و... چگونه است؟ ايا مردم اكنون پس از 6 سال بانشاط ترند يا افسرده تر و نگران تر؟ تراز كشور ما در سياست خارجي چگونه است؟ گذرنامه هاي ايراني در حد چه كشورهايي است؟ وضعيت توليد و بخش كشاورزي و صنعت چگونه است؟ عسلويه در اين 6 سال رشد كرده است يا به كما و رخوت كشيده شده است؟...
اينها سوالهاي فراواني است كه دولت و حتي مجلس همسو بايد براي آنها پاسخي درخور و شايسته بيابند... مجلس نيز در اين قانون گريزيها و مشكلات و مصائب كم تقصير نيست...! (436437)
 
۱۳۹۰-۰۲-۱۱ ۱۴:۳۱:۳۰
سهمیه بندی بنزین و جلوگیری از قاچاق میلیاردی این فرآورده به خارج + اجرای طرح هدفمندی رایانه ها ( طرحی که روسای جمهور قبلی هم آرزوی اجرای آن را داشتند ) + وارد شدن به مقوله دانشگاه آزاد ( دانشگاهی که امثال آقای هاشمی آنرا ارثسه خود می دانند ) + راه انداختن مراکز اتمی و غنی سازی ( در حالی که در دولت قبلی فعالیتهای اتمی تعطیل شده بود ) +اجرای طرحهای گسترده عمرانی در روستاها و ششهرهای مختلف و ....
واقعا\" کسی که بگوید در دوره احمدی نژاد هیچ کاری صورت نگرفته کور تشریف دارد . (437399)
 
همدانی
۱۳۹۰-۰۲-۱۰ ۱۱:۰۹:۰۴
زمانی که بنی صدر در همدان محصل دبیرستان بود با جدیت میگفت زمانی شاه ایران میشود! این جمله چه مفهومی دارد ؟ آیا همه چیز برنامه یزی شده نبوده ونیست؟ (436190)
 
۱۳۹۰-۰۲-۱۰ ۱۱:۱۰:۱۸
متاسفانه بايد اعتراف نمود كه بسياري از ويژگي ها و رفتار تجربه شده آقاي بني صدر در مورد اقاي احمدي نژاد هم صدق مي كند و شايد اگر بموقع اقدام نشود و مجلس طرح سوال و استيضاح ايشان را پيش نبرند شايد بدتر از زمان بني صدر شود. متاسفانه اين پيش بيني از قبل وجود داشت و دعا ميكنم پيش بيني ام تحقق نيابد و اوضاع و آرامش مملكت مان خراب نشود. (436191)
 
۱۳۹۰-۰۲-۱۰ ۱۱:۱۶:۵۰
به در میگی دیوار بشنوه؟ (436200)
 
علی
۱۳۹۰-۰۲-۱۰ ۱۱:۲۹:۲۸
چرا کمی منطقی فکر نمی کنید آخرکجای حرف دکتر بی منطقی است که اقایان این قدر بر آشفته اند خوب نمی تواند با یکی از وزرایش کار کند اورا کنار می گذارد این حق دکتر است این همه هجمه به ایشان به خاطراین است که به وظیفه اش عمل می کند؟ آقایان سایت الف اگر مشکلی با آقای دکتردارید که دارید چرا دراین موقعیت حساس به فکر تلافی افتاده اید
سلام بردکتر محمد احمدی نزاد محکم باست ومقاومت کن که اولیای خدا ازهیچ کس نمی هراسند (436222)
 
احسام
۱۳۹۰-۰۲-۱۰ ۱۶:۵۰:۵۸
اتفاقاً حرف آقاي مصلحي هم همين بود که نميتواند با فلان معاونش کار کند!
ولي آقاي احمدي نژاد کاري را که با وزيرش کرده تحمل ندارد که با خودش همان برخورد بشود! (436646)
 
ارباستاني
۱۳۹۰-۰۲-۱۰ ۱۲:۰۳:۱۷
بنازم به علي مطهري نماينده هوشيار و تيزبين مردم در مجلس شوراي اسلامي كه مو به مو تمامي اين جريانات را پيش بيني كرده بودند و متاسفم براي عده اي از مجلسيان با تعصبات كورشان خيلي از حركت ها را تشخيص ندادند و يا نخواستند بدهند و امروز هزينه هاي زيانبار را براي مردم و مملكتمان رقم زدند . مخصوصا\" آقاي رسائي ، كوچك زاده و ... آيا رو دارند سربلند كنند ؟ چرا پيدايشان نيست ؟ تشريف بياورند افاضه فضل كنند . آنقدر درگير تفاسير اراجيف ماهواره ها شدند از داخل و خودي ها بازماندند . (436259)
 
علی علیپور
۱۳۹۰-۰۲-۱۰ ۱۲:۰۵:۲۰
با یک بر نامه از پیش طراحی شده و گام به گام دارند دولت را تخریب و تضعیف می کنند و از یک سو با دچار به توهم مساله ی تقلب در انتخابات را و از جانب دیگر موضوع حمایت رهبری را در انتخابات دهم ریاست جمهوری با هر دوز کلکی ربط و یک روز از شکست هدفمندی یارانه ها و روز دیگر قهر رئیس چمهور من حیث المجموع روزی و هفته ای نیست برای خرسند دشمنان کاری نکنند . وای بر ما !!! تا کی بخاطر میز و مقام و اقتدار حق را قر بانی ناحق خواهیم کرد .پناه بر خدای احد و واحد ./. (436263)
 
یار الف
۱۳۹۰-۰۲-۱۰ ۱۴:۱۷:۰۰
در این نظر علی پور حرف های مضحکی بیان شده.
1-اقای علیپور این مقاله الف عزیز هیچکدام برنامه ریزی شده نمیباشد
برای روشن شدن مطالب از الف تمنا دارم نظراتم را سانسور نکند.
اقای علیپور چند وقتی است اقای احمدی نژاد فشار های زیادی به شخص اقای مصلحی اوردند تا برود و ایشان استعفا دادند چرا؟چون سفرهای اقای مشیی را تحت نظر داشتند.
2-اقای علیپور چرا مصوبه ی مجلس توسط دولت اجرا نمیشود؟
چرا زمان استیضاح وزیر رئیس دولت و وزیر مربوطه حضور نمیابد؟
چرا باز هم بر نبود مصلحی در وزرت اطلاعات اصرار دارد و او را به کردستان فرا نخواند؟
فکر میکنید چرا میخواهد با مردم زنده صحبت کند؟
من میدانم.میخواهند بگویند که مردم عزیز ایران تا انجا که در توان داشتم کارم را انجام دادم اما نمیگذارند وزیری که من معرفی کرده ام را برکنار سازم و مرا محدود میکنند . من نمیتوانم به کارم برسم.(مظلومنمایی ایشان باعث جریحه دار شدن هواداران میشود و جامعه مختل شده و نظام اسیب میبیند.
حالا شما بفزمایید که ایا کارهای الف برنامه ریزی شده است یا دولت؟ (436436)
 
محمد حسین ابراهیمی
۱۳۹۰-۰۲-۱۰ ۱۲:۰۷:۲۶
من با تو حق صحبت دیرینه داشتم
گنجی نهان زمهر تو در سینه داشتم
با دوستان خواجه مرا بوده دوستی
وز دشمنان خواجه به دل کینه داشتم
در شادی و مصیبت و در عزل و در عمل
با خواجه حشر شنبه و آدینه داشتم
روشن دل و موافق و یکروی و راستگوی
در محضر تو صورت آئینه داشتم
از دشمنان خواجه کشیدم جفا ولی
با دوستان خواجه حسابی نداشتم
تنها برای خدمت و غمخواری تو بود
گر رغبتی به شرکت کابینه داشتم
خوردی فریب حاسد و دیوانه و سفیه
کز هر سه بر خلاف تو پیشینه داشتم (436265)
 
majnon
۱۳۹۰-۰۲-۱۰ ۱۲:۳۵:۱۵
هركس اين قياس را داشته باشد كه حال وروز احمدي نژاد با بني صدر شباهت دارد سخت در اشتباه است. (436302)
 
۱۳۹۰-۰۲-۱۰ ۱۲:۳۸:۵۵
بابا بی خیال، خوب نیست، این همه توی تلویزیون تبلیغ بورس رو کردین تا بالاخره مردم وارد شدند و حالا هیچکس توی تحلیل هاش نمی تونه بگه که عامل سقوط شاخص بورس در روزای 4 شنبه و همین شنبه همین تصمیمات آقایونه، تو رو خدا به فکر مردم هم باشید (436305)
 
۱۳۹۰-۰۲-۱۰ ۱۲:۴۷:۵۶
زنده باد رييس جمهور مردمي شعيب ابن صالح
اللهم عجل لوليك الفرج (436319)
 
وجدان من
۱۳۹۰-۰۲-۱۰ ۱۷:۳۶:۴۲
بابا جوگیر نشو با این حساب باید بگیم بین سید خراسانی و شعیب ابن صالح شکر آب شده
بابا عقل تون کجا رفته آخه (436698)
 
ستاره
۱۳۹۰-۰۲-۱۰ ۱۳:۱۱:۳۲
سلام
این حرکت شما بی تقوایی محض است
دلیل این کارتون واقعا چیه؟ میخواین احمدی نژاد رو با بنی صدر مقایسه کنید
وای برشما...
کمی به خود بیایید در این فضا بهتره به جای تخریب، بر وحدت تاکید کنید نه این که افکار عمومی رو از رئیس جمهور برگردونید. (436347)
 
۱۳۹۰-۰۲-۱۰ ۱۳:۲۶:۳۷
با سلام
از نويسنده محترم خواهشمندم علت خاين بودن و بد بودن و .. كه به آقاي بني صدر نسبت داده مي شود را براي نسل جوان توضيح دهند. ايشان چه كار خلاف قانوني انجام دادند كه به سرنوشت انروز دچار شدند؟ (436362)
 
روح اله
۱۳۹۰-۰۲-۱۰ ۱۳:۳۱:۱۷
مطلب تعريضي شما انصافاآبكي و دور از انصاف بود. حماقت است اگر بخواهيم هر يك از سران فعلي ممكلك را به بني صدر شبيه بدانيم. اينگونه برداشت يا ناشي از فهم پايين ماست و يا از حقد دروني‌مان نشأت گرفته.
عزيزان دقت كنيد كه بنده به عنوان نگارنده اين نظر هرگز همه كارها و اعتقادهاي رئيش جمهور را درست و منطقي نمي‌داند ولي به اين اشتباه بزرگ نيز دچار نمي‌شودكه احمدي نژاد را كنار بني صدر ملعون بگذارد.
راستي آنهمه خدمت و فداكاري در راه اسلام و رهبري و ملت را كنار آنهمه خيانت مي‌گذاريد؟! واقعا عجيب است!
اي كاش همه ماهايي كه شعار اصولگزايي مي‌دهيم، حقاً و انصافا اصولگرايي را از نظران رهبر معظم انقلاب بگيريم و نه پيرو هوس‌ورزي و تمايلات نفساني و حزبي باشيم!!
ان شاء اله خدا آن چشم اسفندياري را هم از رئيس جمهور بگيرد تا اطرافش را با همان چشم خودش ببيند. بياييد همه برايش اين دعا را بكنيم. (436364)
 
۱۳۹۰-۰۲-۱۰ ۱۳:۵۷:۲۳
مشكي از اشك به بار مژه دارم اي دوست / عشق تو آموخت به من شيوه سقايي را (436399)
 
یک هموطن
۱۳۹۰-۰۲-۱۰ ۱۴:۱۴:۲۷
طرفدار هاشمی نیستم اما یادم میاد که اولین بار سایت آقای هاشمی رفسنجانی بعد از انتخابات 88، موضوع بنی صدر را به صورت وسیع استفاده کرد و آن موقع به همین دلیل تحت شدیدترین حملات قرار گرفت.
واقعا حیران مانده ام، اکنون الف که یکی از منتقدترین سایتها به هاشمی بود خود، چنین خبری را کار کرده است!!!
واقعا بعضی وقتها باید به احترام تیزبینی برخی افراد، سرپا ایستاد (436432)
 
امیر بیدختی
۱۳۹۰-۰۲-۱۰ ۱۴:۱۹:۲۹
و با این همه، همه اصول گرایان مجبورند برای وحدت لیست 13 نفره را بدهند دست دکتر احمدی نژاد که او تایید کند.... (436439)
 
مهدی
۱۳۹۰-۰۲-۱۰ ۱۴:۳۵:۱۸
اومدن آقای احمدی نزاد در این عرصه جز به عنایت اهل بیت و دعای پدران و مادران شهدا و ... نبوده از خدا می خواهم لکه ننگ م ،ب ،ر و ...را از دامن احمدی نزاد جدا کند تا آقای احمدی نزاد بتواند هم ببیند و هم بتواند فکر کند و در آخر هم عاقبت به خیر و دوباره به دامان ملت برگردد.آمییییییییییییییییین (436287)
 
وجدان من
۱۳۹۰-۰۲-۱۰ ۱۷:۳۵:۳۳
خداوند به شما دیده بینا عطا کند و گوش شنوا
عزیز من شما علی رغم تاکید دکتر بر اتحاد و همفکری کامل با دوستانشان چرا خودتان را گول میزنید که اینها از هم جدا هستند من نمیدانم (436696)
 
۱۳۹۰-۰۲-۱۰ ۱۴:۳۹:۴۰
ادب رو ولش کن!
به احمد توکلی و اعوان و انصارش!

! (436352)
 
عباس
۱۳۹۰-۰۲-۱۰ ۱۴:۴۲:۵۱
شیرینی تاریخ به تکراری بودن آن است یاد بیاوریم سخنان مقام معظم رهبری تحت عنوان عبرتهای عاشورا به قولی تاریخ معلم انسانهاست انشا الله آقای .........از این سنخ نباشد . (436464)
 
۱۳۹۰-۰۲-۱۰ ۱۴:۴۴:۰۸
اولا که همیشه مواضع آقای توکلی و سایت الف مغرضانه و بر علیه رییس جمهور بوده است و اختصاص به موقعیت فعلی هم ندارد
ثانیا در این شرایط حساس انتشار تحلیل های اینگونه هیچ کمکی به حل معضل و کاستن از التهاب نمی کند
وظیفه ما در حال حاضر باید حفظ آرامش و کمک در جهت رفع بحران و التهاب و عادی کردن امور باشد نه بهره گیری از این فرصت در جهت حمله و عقده گشایی علیه رییس جمهور
ثانیا بنی صدر از همان اول یک عنصر فاسد و بی اعتقاد به اسلام و انقلاب و نفوذی سازمان سیا بود شما خاطرات فعالان سیاسشی آن زمان مثل آقای رفیقدوست را بخوانید که نقل می کنند که همسر بنی صدر بی حجاب بود و خانواده اش اصلا نماز نمی خواندند
آنجه که بنی صدر را بنی صدر کرد این بود که از اساس اعتقاد به هیچ چیز نداشت
نه برخی از صفات فردی او مثل تکبر و غرور و لجبازی
امیدوارم این نظر را منتشر کنید (436466)
 
بی بصیرت سابق
۱۳۹۰-۰۲-۱۰ ۱۶:۲۴:۳۷
سری به سایت آیت الله هاشمی زدم ایشون هم بار دیگه ثابت کردند که نامه سال 88 از سر دلسوزی بوده
نامه ای که بسیاری در اون زمان از سر مجادلات با احمدی نژاد می پنداشتنش.......
ولی افسوس که دوست داران نظام همیشه مورد لطف ساییرین نیستن
پزیرش حقیقت سخته ولی باور کنیم (436617)
 
مریم
۱۳۹۰-۰۲-۱۰ ۱۶:۳۶:۳۵
هر چه بود به قول خودتان 11 میلیون نفر به او رای دادند اگر رای مردم مهم بود باید صبر می کردند تا 4 سالش تمام شود و اگر مردم به این نتیجه میرسیدند که مناسب نیست در دوره بعدی اورا انتخاب نمیکردند . (436634)
 
عابد ماندگاري
۱۳۹۰-۰۲-۱۰ ۱۷:۱۸:۱۹
به نام خدا
1- اقاي دكتر توكلي يكي از نخبگان و ذخيره هاي انقلاب اند و از اين كه با اين نيروي داناو فهيم و انقلابي و ولايتمدار برخوردمغرضانه اي مي شود بايد تاسف خورد ؟
2- آقاي توكلي در همه شرايط از دولت دفاع كرده است و نبايد انتظار داشت كه آقاي توكلي به خاطر تمايلات سياسي و جناحي از دين و آيين و مصالح انقلاب بگذرد و پيشينه پر افتخار خود را هزينه ديگران كند ؟
3- در شرايط كنوني هيچ كس نمي تواند به خاطر فرداز رهبري بگذرد. رهبري ستون و خيمه محكم انقلاب اسلامي و اساس نظام است تحقيقا در شرايطي كه اساس انقلاب مورد بي اعتنايي قرار مي گيرد مسئولان و مردم با افراد كاري ندارند ووظيفه همگان دفاع از اساس نظام است .
4- برخي از موقعيت خود برآورد نادرستي دارند.آنان همه آن چه را كه انباشته اند از كيسه ديگراني است كه براي دفاع از دين و ولايت سر از پا نمي شناسند؟چرا برخي براين باورند كه افكار عمومي به انگشت اشاره آنان به حركت در مي آيد؟ و با اين تحليل دارند به كشور هزينه تحميل مي كنند؟سراب و آب يكي نيست؟ دوستان پي سرابندو ...
5- شرايط به گونه اي شده است كه اگر با هزار ترفند ديگر به عرصه بيايندقابل اعتماد نخواهند بود چه اين كه در مهم ترين بزنگاه تاريخي جا خالي دادند و با غرور در مقابل ولي خود ايستادند.يادمان باشد هيچ نظام سياسي اين رفتارها را فراموش نخواهد كرد و با لابي و داستان نويسي و نثر دلبرانه!از يادها نخواهد رفت؟
6-شخصيتي كه نظام و ولايت واعتماد جامعه مومنين رابه افرادي كه حتي خواندن سابقه آنها مو بر بدن آدم سيخ مي كند، ترجيح مي دهد چه گونه مي شود مسير را ادامه داد ؟ اين همه سرمايه كذاري و اعتبار گذاشتن براي اين افراد در مخيله آدمي نمي گنجد.مگر مي شود رييس جمهور يك كشور بزرگ خود را فداي چنين افرادي بكند؟
7- اميدوارم آقاي احمدي نژاد با درك شرايط كشور و با خروج از دايره جرياني كه ايشان را به گروگان گرفته اند و آبرو واعتبار و خدمات ايشان را هزينه آبروي نداشته خود مي كنند و با بيعت مجدد با خط امام ورهبري به عرصه خدمت باز گردد. ادامه اين راه بي شك به همان سرانجام بني صدر ختم خواهدشد. شد (436671)
 
ا
۱۳۹۰-۰۲-۱۰ ۱۷:۳۲:۱۳
سایت شما جزو سایتهایی بود که آدرس اشتباهی داد و احمدی نژاد را اصولگرا معرفی کرد و در انتخابات به حمایت از او پرداخت، شما ساده بودید و به گذشته ی افراد نگاه نکردید.
مگر محسن رضایی چش بود که از احمدی نژاد حمایت کردید؟ محسن رضایی سرباز همیشگی آقا است. قبول کنید شما هم اشتباه کردید (436690)
 
حمید رضا صیقلی
۱۳۹۰-۰۲-۱۰ ۱۷:۳۳:۴۲
1- ابوالحسن بنی صدر مثل همه ما آدمها اشتباهات و نواقصی داشت اما از همان اول \"بنی صدر\" (به معنائی که ما آن را یک نهاد و نمونه انحراف می دانیم) نبود!! او در یک فرآیند از ریاست جمهور منتخب مردم به مرحله خیانت به مردم و انقلاب و نظام رسید.
چرا در همان زمان زمینه خیانت را نخشکاندیم.

2- او توجه و ظرفیت و رای مردم را نداشت! 11 میلیون رای مردم او را به \"من\" تبدیل کرد. او به پشتوانه رای مردم احساس کرد وزنی دارد و اعتباری و آن را نشانه حمایت مردم از خود می دانست.
هر کس بود این چنین میکرد.
3- او قادر به فهم این نکته نبود که مردم مسلمان ایران دینشان را به هیچ چیز و هیچ کسی نمی فروشند و تا وقتی از او و امثال او حمایت خواهند کرد که رهبرشان راضی باشند.
دیدیم که عدهای فروختند

4- اطرافیان فاسد بی ظرفیت و قدرت طلبی مانند غضنفرپور و سلامتیان با تملق های پی در پی او را به این توهم انداختند که به پشتوانه حمایت مردم قدر خواهند بود جلوی مجلس و قانون بایستند، قوه قضائیه را به هیچ بیانگارند، سپاه را به سخره گیرد و فریاد بکشد \"حاکمیت یعنی من\" تا آنجا که امام جمعه وقت تهران (حضرت آیت الله خامنه ای) در خطبه های نماز جمعه 29 خرداد 60 چنین گفتند: بنی صدر می خواست دولت و مجلس در دست او باشد.
اطرافیان احمدی نژاد فاسدند؟ یعنی رهبر از مفسدین حمایت کرده ؟معاذالله
5- او حمایت های امام از رئیس جمهور ایران را مساوی حمایت امام از خودش می دانست. تفکیکی میان شخضیت حقیقی و حقوقی برای او دشوار بود. نه نظر کسی را قبول داشت ونه نقدی را می پذیرفت. چون معتقد بود کسی بهتر از خودش پیدا نمی شود و کسی توان و لیاقت و سواد نقد او را ندارد. او همه نقدها را ناشی از حسادت، جهالت و تنگ نظری و دشمنی منتقدین می دانست و حتی به تذکرات پدرانه و پی در پی حضرت امام بی توجهی کرد.
دیده ایم که رهبر حتی از زحمات دولت تقدیر و تشکر نیز کرده اند و دولت با رهبر میانه خوبی دارد و نظر رهبر حضرت امام آیت الله خامنه ای نزدیکتر از نظر ایشان به آقای هاشمی است.
6- بنی صدر اصولا آدم مغرور و لج بازی بود و فکر می کرد حرف باید همیشه حرف او باشد و به هر قیمتی باید اراده و خواست او اجرا شود. حتی اگر به نفع نظام و انقلاب نباشد و یا هزینه اش عبور از خطوط قرمز نظام باشد.
حرف آقای احمدی نژاد حرف حضرت آقا ولی امر مسلمین جهان است.
7- بنی صدر روحانیت را تحقیر می کرد و نقدها و تذکرات آنها را ناشی از نادانی و حسادت آنها می دانست.
آقای احمدی نژاد همیشه علما را دوست داشته و به آن احترام گذاشته.
8- نتیجه آن که جمع میان غرور، خودرائی، اطرافیان متملق، لجاجت و بی ظرفیتی و بی تقوائی اولین رئیس جمهور ایران اسلامی را به \"بنی صدری\" تبدیل کرد که حکایتش تا همیشه مثل باشد.
شما در حال حاضر همان حرف های جریان نفاق(فتنه گر)یا سبز ها را میزنید این کار باعث میشود که شما اتش بیار معرکه شود .درود بر احمدی نژاد سرباز مخلص رهبر (436695)
 
رنگین
۱۳۹۰-۰۲-۱۰ ۱۷:۴۳:۰۰
سلام : ما تعلق خاطری به هیچ کس نداریم الا مقام معظم رهبری که خداوند بر توفیقاتش بی افزاید و همیشه او را بر قله های افتخار پایدار نماید . ما تا زمانی از کسی حمایت می کنیم که تابع ولی فقیه باشد که مصداق بارز آن در حال حاضر آیت ا... خامنه ای می باشد . اگر بنا بود مقام معظم رهبری به کسی باج بدهد که اول به هاشمی باج می داد ، احمدی نژاد که انگشت کوچک هاشمی هم نمی شود !!! خدا عاقبت ما را ختم بخیر کند . (436704)
 
۱۳۹۰-۰۲-۱۰ ۱۸:۱۰:۰۵
شما بی خبر هستی آقای نویسنده. خیلی از خاطراتی که الان نقل میشه نشون می ده قبل از انقلاب هم ایشان مارکسیست بوده است. تدریجی بودنش سیاست ایشون بود که بتونه نظراتش رو تحمیل کنه نه اینکه خودش تغییر کرده باشد. شما مقصودتون یه چیز دیگه است پس رک و صریح صحبت کن بگو منظورت چیه (436720)
 
علی
۱۳۹۰-۰۲-۱۰ ۱۸:۱۹:۴۵
اگرسوابق خدمتی آقای احمدی نژاد و دفاعیاتی که از آقای مشایی نموده را ارزیابی کنیم می بنیم که تمایل دکتر بیشتر به طرف آقای مشایی و مشرب فکری اوست وبا وضع فعلی پیش آمده و مواضع احمدی نژاد دیگر معلوم خواهد شد آقای احمی نژاد ولایت مشایی را دوست دارد بپذیرد یا ولایت فقیه را در اسلان کار و خدمت فقط ملاک اصلی نیست بلکه اصل عمل به احکام اسلام و دوری از منیت اگر کار ملاک باشد کشورهای کمونیستی هم برای ملت خود کار و رفاه درست کرده اند (436730)
 
علی علیپور
۱۳۹۰-۰۲-۱۰ ۱۹:۱۶:۰۷
من فکر نمی کنم شما یار الف باشید . چون از الف تمنا کردید نظر مضحکتان را پیرامون کامنت بنده سانسور نکنند . اولا شما واقعا از کار بر ان الفی هستید باید ابتدا مودب بوده و بعد بر نظر دیگران با دیده احترام نگریسته و مضحک تلقی نفر مائید نه اینکه چون وفق و مراد و دلخواهت نیست مضحک بخوانی . ببین جناب خدا اگر بنده اش را دوست داشته باشد مطمئن باشید همان بنده را بر قلبها مسخر خواهد نمود و زیاد هم علاقه ندارم به برخی نظرات صغری و کبرایت پاسخ دهم . چون از طرز تفکرت معلومه از کدام طوایفی هستید .به شما حق می دهم . (436775)
 
۱۳۹۰-۰۲-۱۰ ۱۹:۳۵:۰۱
بنازم به علي مطهري نماينده هوشيار و تيزبين مردم در مجلس شوراي اسلامي كه مو به مو تمامي اين جريانات را پيش بيني كرده بودند و متاسفم براي عده اي از مجلسيان با تعصبات كورشان خيلي از حركت ها را تشخيص ندادند و يا نخواستند بدهند و امروز هزينه هاي زيانبار را براي مردم و مملكتمان رقم زدند . مخصوصا\" آقاي رسائي ، كوچك زاده و ... آيا رو دارند سربلند كنند ؟ چرا پيدايشان نيست ؟ تشريف بياورند افاضه فضل كنند . آنقدر درگير تفاسير اراجيف ماهواره ها شدند از داخل و خودي ها بازماندند . (436781)
 
مهدی
۱۳۹۰-۰۲-۱۰ ۱۹:۴۶:۰۴
رییس جمهور من کجاست؟ (436794)
 
سعید
۱۳۹۰-۰۲-۱۰ ۲۰:۳۳:۰۵
سری بزنید به جلد نهم اسناد لانه جاسوسی .یا آرشیو فارس و اسنادهمکاری مجاهدین خلق و بنی صدر با رژیم عراق.
یک سری هم بزنید روزنامه جوان اخبار داخلی ،ص2،دوشنبه 19 مرداد1383،سال ششم،ش1525. (436819)
 
حمید
۱۳۹۰-۰۲-۱۰ ۲۰:۴۱:۰۷
هر چند بنده موافق رفتار دو سال اخیر اقای خاتمی نیستم ولی باید اذعان کرد که رای بالای مردم ایشان را فریب نداد. (436824)
 
عبدالرحمان خوشابی
۱۳۹۰-۰۲-۱۰ ۲۱:۵۴:۰۰
مزخرفای شما تمومی ندارد آقای نویسنده برای تو کنایه زدن به رئیس جمهور ومقایسه او در این سایت آزده اما خداوند توکلی نیست که دشمن احمدی نژاد باشه اگه تو شعور سیاسی داشتی اینطور بی محابا توهین وافترا را روا نمیداشتی (436855)
 
اشئهی
۱۳۹۰-۰۲-۱۰ ۲۱:۵۷:۳۲
هر کس از خط رهبری جدا شد در گورستان تاریخ خواهد رفت/ (436858)
 
فدایی رهیر
۱۳۹۰-۰۲-۱۰ ۲۲:۰۳:۲۰
احمدی نزاد هر غلطی هم که بکنه تاوقتی حضرت آقا تاکید بر وحدت دارن هیچ کس حق ایجاد اغتشاش و در آتش جنگ دمیدن ندارد.
ای کاش بعضی می فهمیدن ولایت مداری یعنی چه!.... (436863)
 
جواد
۱۳۹۰-۰۲-۱۰ ۲۳:۰۰:۰۷
ما مرد نبرد و نعره و تکبیریم
در راه تو ای خامنه ای می میریم

گرحکم کنی برای حفظ اسلام
هر رای به هر که داده پس می گیریم (436892)
 
۱۳۹۰-۰۲-۱۰ ۲۳:۱۹:۳۰
هر كي حرف حق رو بزنه بني صدره؟
استعمار نو شما اقايان غوغا سالار توكلي و مطهري و زاكاني و غيره هستيد بابا شما از جان مردم چه مي خواهيد؟!!! (436905)
 
امیر
۱۳۹۰-۰۲-۱۰ ۲۳:۱۹:۳۶
حالا همه سبز شدید؟؟ (436906)
 
۱۳۹۰-۰۲-۱۱ ۰۰:۰۴:۰۸
شباهت احمدی نژاد و بنی صدر را هاشمی دو سال پیش گفت.... (436933)
 
دلشكسته
۱۳۹۰-۰۲-۱۱ ۰۰:۳۴:۱۲
امشب بعداز مدت ها دلخوري و دلشكستگي از سايتتون بغضم تركيد كاش همه چيز خواب بود كاش مشايي وجود نداشت ميترسم .احمدي نژاد به من درسهاي بزرگ داد من رييس جمهورمو ميخوام من از اون به عشق رهبر رسيدم ازش درس صبر وايمان وتوكل گرفتم .اقاي توكلي حمايت هاي دو سال پيشتان از احمدي را خوب به خاطر دارم امروز اگر بلايي سر رييس جمهورمان بيايد مقصر شما هايي هستيد كه تركش كرديدوراه مشايي را باز كرديد خدايا تورا به امام زمان سوگندت ميدهم رييس جمهورمان را سرافرازبيرون بياور (436944)
 
محسن
۱۳۹۰-۰۲-۱۱ ۰۰:۵۰:۲۹
عزیز من احمدی نژاد لیبرال نیود که. ندیدید در این چند سال چقدر از گفتمان انقلابی را زنده کرد و حزب الله دوباره از جا بر خاست. درست است که این لج بازی ها دارد به قیمت انهدام وی تمام می شود ولی شما هم با این تحلیل های دشمنانه وی را به سمت نابودی هل ندهید (436954)
 
محمد نصرتی
۱۳۹۰-۰۲-۱۱ ۰۰:۵۱:۵۵
سایت الف در روزهای اوج خدمات احمدی نژاد از فتنه بزرگ تر از فتنه سبز دم می زد.

بنابراین این روزها که خود احمدی نژاد اتو دست امثال توکلی و زاکانی داده هیچ انتظاری نیست که احمدی نژاد و بنی صدر با هم مقایسه شوند.

بی تقوایی که شاخ و دم ندارد. یعنی همین

یعنی ادعای ولایت مداری داشتن و برخلاف توصیه رهبری بر آتش اختلاف و افتراق هیزم انداختن.

سعی کنید به فرمان نفس خود نباشید و این چنین جامعه را به هراس نیاندازید. (436955)
 
علی
۱۳۹۰-۰۲-۱۱ ۰۰:۵۳:۱۸
در فتنه ها به عالم مخالف هوای نفس و حافظ دین خدا و مطیع امر مولا مراجعه کنید - این سید نورانی خیر دنیا و آخرت همه را می خواهند - آقای احمدی نژاد افهم (436956)
 
ازغدی
۱۳۹۰-۰۲-۱۱ ۰۲:۳۲:۲۱
به به ! عجب بصیرتی! خوب شد آقا گفتن اینقدر تحلیل نکنید، اینقدر انش بیار معرکه نباشید، خوب شد گفتند القای حاکمیت دوگانه نکنید، خوب شد گفتند که اختلافی که قابل حل نباشه نیست،
به جای شادی و مقایسه کردن احمدی نژاد محبوب و زحمت کش با بنی صدر خائن و معلوم الحال، دعا کنید که خداوند به ما نظر لطف کند.
خبر جدید هم اینکه انشالله فردا احمدی نژاد در جلسه هیات دولت حاضر خواهند شد. تا چشم حسودان بی بصیرت کور شود.

حاضر هم نشدند و استعفا دادند، باکی نیست، خداوند پشت و پناهشان باد. ایران اسلامی هم احمدی نژاد زیاد دارد. نمیخوان کار کنن میتونن استعفا بدن، اشکالی نداره!

اما مقایسه احمدی نژاد با امثال بنی صدر و بعضیهای دیگه که اسمشان را بیاورم، که در مقابل مردم ایستادند و مردم را دعوت به ریختن کف خیابانها کردند، بسیار مضحک است.

این برخوردها تنها باعث بدنامی سایت الف می شود (437003)
 
۱۳۹۰-۰۲-۱۱ ۰۳:۰۵:۲۰
الف! از تو حالم به هم می خوره (437009)
 
نسل دوم
۱۳۹۰-۰۲-۱۱ ۰۳:۲۵:۵۸
اگر ما ایرانیان عادت میکردیم که افراد را خاکستری ببینیم و سیاستمداران و سران نظام را به 2 دسته مطلقا سیاه یا سفید تقسیم نمیکردیم حالا مجبور نبودیم افرادی را که قبلا سفید تفسیر میکردند کاملا سیاه فرض کنیم یا بالعکس.
خداوند هیچ انسانی را مطلق خلق نکرده است حتی اگر آن فرد بالاترین مقام یک حکومت اسلامی باشد. به عملکرد همه افراد میتوان نقد داشت و قادر مطلق فقط یکیست.
به امیدی که روزی انسانها هیچ خط قرمزی برای انتقاد و اظهار نظر منصفانه در مورد سایر بندگان خداوند نداشته باشند. (437013)
 
۱۳۹۰-۰۲-۱۱ ۰۴:۲۸:۱۷
بنی صدر و رضاخان و مصدق و احمدی نجاد و همه و همه باید تاریخ بگذرد و بعد ایندگان در مورد او نظر خواهند داد ولی اینکه الان و در چنین شرایطی ما این و ان را بکوبیم اصلا منصفانه نیست همانطور که کروبی در سال 67 به اقای منتظری انگونه نامه نگاری تند کرد ولی در سال 88 تغییر رویه داد و در فوتش به قم هم رفت و ..... بقول اقای شمخانی در برنامه تلویزیونی پارسال بنی صدر خائن نبود ( ویدئوش در سایتها است) بلکه دارای تفکر و برداشت خاصش از اسلام بود که با مواضع امام سازگار نبود و بدلیل تقابل انروزهای اول انقلاب و اینکه همفکران او یکی یکی از گردونه حذف میشدند او هم خواه ناخواه حذف میشد (مثل دکتر یزدی . قطب زاده . بازرگان . سحابی و .....) چون انها به تقابل با روحانیت برخاسته بودند و حال انکه امام از تفکر حوزه و روحانیت حمایت میکرد و این شد که او را با رای عدم کفایت برداشتند و او از ترس .... فرار کرد...به خدا قسم عادلانه گفتن تاریخ بهترین روش استفاده از ان است و نه ابزاری استفاده کردن.( میدانم سانسورش میکنید.) (437025)
 
جواد
۱۳۹۰-۰۲-۱۱ ۰۸:۰۰:۵۸
تكليف مخالفين احمدي نژاد كه روشنخ. اما چرا عده اي از ماهايي كه به احمدي نژاد راي داديم و اون رو دوست داشتيم امروز به جاي اينكه دعا كنيم اصلاح شه همه با لگد افتاديم جونش؟ اين چه قياسيه كه نويسنده كرده. مگر ما نبوديم كه براي نجات خودمون از دست عوامل دولت هاي قبلي و زنده شدن آرمان هاي امام نذرو نياز كرديم. چرا امروز براي دكتر و براي نجاتش از دست عواملي كه دورش كردن و براي دور كردن مفسدين از اون براش نذرو نياز نمي كنيم؟ كجاست طرح هاي نذر صلوات و قرائت سوره ... براي نجات دكتر؟!!! نكنه هممون از لغش فردي مومن شاد ميشيم؟ واي به حال ما با اين مرام. روزي كه مهندس لغزيد و دروغ گفت من افتخار نكردم و براش دعا كردم ، همينطور هاشمي و حتي براي كروبي و خاتمي. امروز هم دكتر نيازمند دعاي تك تك ملت هستش. دين ما دين رحمت هست نه دين مردماني كه از گمراهي همراهانشون نه تنها ناراحت نميشن بلكه براش جشن ميگيرن. (437051)
 
حسين
۱۳۹۰-۰۲-۱۱ ۰۸:۵۹:۲۹
شماها خودتون اينقدر اين آدم رو بزرگش كردين كه كار به اينجا رسيد (437094)
 
۱۳۹۰-۰۲-۱۱ ۱۰:۱۴:۰۵
قبلا وقتی گفته میشد آزمونهای آخرالزمان بسیار مشکلند فکر میکردم تاریخ اسلام وتجربیات مردم میتواند بخوبی راهگشایی کنداما الان میبینم تجربیات نزدیک هم براحتی نمیتواند انسان خودباور ولجباز را راهنمایی کندخدا رحمت کند امام را که فرمود خدانکند تا مهذب نشده باشیم دنیا بما رو کند (437162)
 
علی علیپور
۱۳۹۰-۰۲-۱۱ ۱۱:۴۱:۱۴
با سلام به امیر .عزیزم به بهانه ی کوبیدن دولت مردمی دکتر احمدی نژاد مشائی مناسبترین حربه و دست آویز ی است که بدینوسیله یار دیرینه و مورد وثوق رئیس جمهور محبوب و ولائی رابا انواع اتهامات شکنجه روحی و روانی قرار دهند تا محبوبیت این دولت را کمرنگتر کنند برخی ها حق دارند سبز شوند . چون تنها راهشان جهت پیشگیری از خدمات دولت مردمی و دوندگی این دولت جهت خدمتگذاری و نوکری مردم همین روش و اسلوبی است که زمینه را برای خرسندن کردن دشمنان نظام فراهم می سازد (437238)
 
yosof
۱۳۹۰-۰۲-۱۱ ۱۶:۰۱:۵۴
ما مرد نبرد و نعره و تکبیریم
در راه تو ای خامنه ای می میریم

گرحکم کنی برای حفظ اسلام
هر رای به هر که داده پس می گیریم (437450)
 
۱۳۹۰-۰۲-۱۱ ۱۶:۱۲:۴۹
در حال حاضر تنها کسی که قدرت ایجاد وحدت در کشور را دارد اقای خامنه ای است.چون اکثرا قبولش دارن (437460)
 
a.k
۱۳۹۰-۰۲-۱۱ ۱۸:۰۲:۱۳
ان الانسان ليطغي ، ان راءه استغني
انسان طغيان و سركشي مي كند ، آن هنگام كه خود را بي نياز ببيند .
سوره مباركه علق آيات 7 و 8 (437518)
 
یاس
۱۳۹۰-۰۲-۱۱ ۱۸:۳۱:۳۷
رهبر عزیز انقلاب:
هرگونه اقدامی كه موجب خوشحالی و جنجال دشمنان و ناراحتی دوستان شود، مذموم است و باید از آن پرهیز شود. (437530)
 
...^
۱۳۹۰-۰۲-۱۱ ۲۳:۱۶:۵۱
http://www.president.ir/fa/?ArtID=27972
در جلسه امروزهیئت دولت:اگر بخواهم اين مسأله را در يك جمله بيان كنم، بايد بگويم كه ولايت فقيه راه امام زمان(عج) است. (437632)
 
kave
۱۳۹۰-۰۲-۱۲ ۱۳:۳۷:۲۹
در کشور ماو مشخصا بعدازانقلاب کشاکش بین شیوه های کشورداری مدرن از یکطرف وایرانی -سنتی از طرف دیگر خود را نشان داده است.هرازجندگاه بخشی ازنیروهای زبده انقلاب خودباصطلاح مدرن شده و در مقابل یاران دیروز خود می ایستند.(بنی صدر- اصلاح طلبان- خاتمی و.....)همبن رییس جمهور خودمان تا 6 سال قبل یک ولایتمدار واقعی بود الان بیا و ببین اگر چلو اسمش عنوان مدرن #دکتر# را نگذارید به جرم توهین باید منتظر عقوبت باشید و این قصه تضاد بین سنت و مدرنیته ادامه دارد.بنا بر این التقاط با مدرنیته بنی صدر را بنی صدر کرذ و برادر احمدی نزاد را به # دکتر احمدی نزاد# این عشق به مدرن نشان دادن خود فقط در تغییر عنوان ها نیست که این خود نوک کوه یخ است و حگایت از شروع تغییر نگرش به زنذگی دارد .بنابر این این تغییر در نگزش با عث ایحاد تغییر ات گسترده ای در شیوه غمل سیاسی چنین نیروهایی نیز خواهد شد. البته ویزگی اساسی چنین نیروهایی تذبذب در عمل و تخلخل در اندیشه است (437928)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.