نظر منتشر شده
۱۳۹
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 102517
واكنش مردم آمريكا، سياستمداران و بازارهاي جهاني به خبر مرگ بن لادن
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۰ ساعت ۱۰:۳۵
بخش خبری الف

 

رئيس جمهوري آمريكا اعلام كرد سركرده گروه تروريستي القاعده كشته شده است.

 

به گزارش الف، به نقل از پايگاه شبكه خبري بي‌بي‌سي، "باراك اوباما " اعلام كرد "اسامه بن لادن" سركرده گروه تروريستي القاعده توسط نيروهاي آمريكايي كشته شده است.

 

اوباما همچنين گفته است كه بن لادن در يك عمليات زميني كشته شده و جسد وي نيز در اختيار نيروهاي آمريكايي است. شبكه خبري ان بي سي آمريكا به اين خبر پرداخت و گفت كه گفته مي‌شود بن لادن در پاكستان كشته شده است.

 

پايگاه خبري گلوب اند ميل كاناد نيز گزارش داد: اوباما يكشنبه شب اعلام كرد كه بن لادن كشته شده است و جسد وي در اختيار مقامات آمريكايي قرار دارد.

 

وي اواخر وقت يكشنبه به‌صورت بسيار كوتاه در كاخ سفيد اعلام كرد: عمليات تمام شده است.

 

رئيس جمهوري آمريكا گفت كه يك عمليات كوچك آمريكا كه وي هفته گذشته دستور آن را صادر كرده بود، باعث كشته شدن بن لادن در يك درگيري شد.

 

نكته‌ جالب اين است كه اوباما تاكيد كرد كه وي در آگوست گذشته از محل تقريبي بن لادن مطلع شده است، اما اين كه چرا تاكنون دستگيري و كشتن بن لادن را به تعويق انداخته بودند سؤالي بزرگ را در ذهن مخاطبان ايجاد مي‌كند.

 

يك پايگاه خبري ديگر به نقل از اوباما نوشت كه بن لادن در يك عمليات نيروهاي ويژه آمريكا در پاكستان كشده شده و جسدش در اختيار آمريكا در افغانستان است.

 

وي در نطقي كوتاه در كاخ سفيد كه بيشتر شبيه يك نطق انتخاباتي است، گفت: ايالات متحده عملياتي را را انجام داد كه در آن اسامه بن لادن رهبر القاعده و تروريستي كه مسئول كشتار هزاران مرد، زن و كودك است، كشته شد.

 

گفتنی است، انتشار خبر مرگ اسامه بن لادن، رئیس گروه القاعده باعث افزایش ارزش دلار آمریکا در برابر "ین ژاپن" و "یورو" شد.



خبر کشته شدن "اسامه بن لادن" سرکرده گروه القاعده در پایتخت پاکستان باعث شد تا امروز دوشنبه این خبر به پربازدیدترین خبر جهان تبدیل شود و بسیاری از رهبران جهان به این خبر واکنش نشان دهند.
اما نگاه دقیق به تصویر منتشر شده نشان می دهد که این تصویر ساختگی است و احتمال می رود که بن لادن کشته نشده باشد.
در این تصویر فقط دهان و بینی تصویر منتشر شده با تصویر واقعی بن لادن همخوانی دارد اما بقیه قسمت های صورت وی با ترفندهای نرم افزار فتوشاپ تغییر پیدا کرده است.


 

"حامد کرزای" رئیس جمهور افغانستان در این رابطه اظهار داشت: بن لادن بهای اعمال خود را پرداخت کرد و من امیدوارم مرگ وی به تروریسم در جهان پایان دهد. وی در ادامه گفت که گروه تروریستی طالبان باید از مرگ بن لادن درس عبرت بگیرد.
تشکیلات خودگردان فلسطین نیز اعلام کرد که رهایی از بن لادن برای برقراری صلح در سرتاسر جهان مثمر ثمر است. وزیر خارجه سوئد نیز ضمن استقبال از کشته شدن بن لادن اظهار داشت: پس از مرگ بن لادن دنیا جای بهتری خواهد بود و تنفر وی تهدیدی برای ما بود.
وزارت خارجه پاکستان نیز کشته شدن سرکرده القاعده را تایید کرد. مقامات این کشور در واکنش به قتل اسامه بن لادن اعلام کردند که کشته شدن وی ضربه ای برای تمامی گروه های تروریستی جهان بود. وزارت خارجه پاکستان در این رابطه گفت که مرگ وی شکست بزرگی برای تروریست ها در جهان بود.
"بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز در تلاش برای سرپوش گذاشتن بر جنایات این رژیم که خود همواره حامی تروریسم است گفت: کشته شدن بن لادن یک پیروزی برای کشورهای دموکراتیک و مبارزه گر با تروریسم محسوب می شود.
واتیکان نیز ضمن استقبال از مرگ بن لادن اعلام کرد که بن لادن مسئول اصلی افزایش تنفر در جهان بود. "آنجلا مرکل" صدراعظم آلمان نیز اظهار داشت: مرگ بن لادن پیروزی نیروهای صلح بود اما این به معنای پایان افراطی گری نیست و ما باید همچنان هوشیار باشیم.
یک مسئول یمنی نیز از کشته شدن بن لادن استقبال و اعلام کرد که مرگ وی آغازی بر پایان ترور بود. همچنین هلاکت بن لادن شادی و سرور نهادهای اسلامی آمریکا را نیز در پی داشت

 

از آمريكا همچنين خبر ميرسد با اعلام خبر كشته شدن بن لادن، عده زيادي از مردم در ميدانهاي مركزي شهرها تجمع كرده و به جشن و پايكوبي پرداختند.

 

 



 

 
ابراهيم قنبري
۱۳۹۰-۰۲-۱۲ ۱۱:۳۱:۳۷
به نام خدا
پرزيدنت اوباما در پيام اعلام مرگ بن لادن ، با يادآوري مساعي به كار رفته توسط رئيس جمهور سابق امريكا ، دولتهاي سابق امريكا را در اين موفقيت ( به زعم خود ) سهيم ساخت .
سهيم ساختن سخت ترين رقبا در پايان موفقيت آميز بزرگترين ماموريت تارخ امريكا ، شايد درسي باشد براي سياسيون زحل . (437845)
 
م
۱۳۹۰-۰۲-۱۲ ۱۵:۳۴:۰۹
خيلي جوک هست ... 11 سال دنبالش بودن پيداش نکردن ... يهو دقيقا زماني که هيچ کس دنبالش نيست و حواس همه جاي ديگه هست، کشته مي شود ... (438023)
 
محمد
۱۳۹۰-۰۲-۱۲ ۱۶:۳۵:۲۸
مقایسه کنید با کشته شدن عبد الشیطان ریگی
ایران کامل زیر نظرش داشت و رو هوا گرفتش اونم در عرض چند ماه و اونم در شرایطی که کاملا تحت مراقبت و حمایت آمریکایی ها بود.
حالا این یانکی های بدبخت بعد از اینکه 11سال مالیات جنگ رو دادن و سودش رفت جیب کمپانی های اسلحه سازی ببینید چقدر با افتخار دارن میگن بن لادن بی حامی رو کشت!!
واقعا که خیلی خیلی افتخار بزرگی برای سیستم اطلاعاتی آمریکاست که تونست بعد 11سال یه بیابان نشین رو بکشه.
باید پرسید چرا بن لادن زنده دستگیر نشد؟ آیا آمریکا عرضه اش رو نداشت یا به نفعش نبود زنده باشه و یا باهاش معامله کردن و الان بن لادن داره یه جای خوش آب و هوا با یه قیافه ی جدید و نام جدید زندگی میکنه؟ (438068)
 
۱۳۹۰-۰۲-۱۲ ۲۲:۰۴:۳۶
تازه عکس کشته اش هم که طبیعی به نظر نمیرسه!
زمان خیلی چیزا رو روشن می کنه (438253)
 
سعید
۱۳۹۰-۰۲-۱۳ ۰۹:۵۱:۵۰
بیچاره ها نمی دونن 11 سپتامبر و ...کار خود سیاستگذاران آمریکایی و اسراییلی بوده بوده وگرنه احتمالا راه کج می کردند و همین بلا رو بر سر سیاستمدارانشون در می آوردن....
یاحق (438489)
 
سعید
۱۳۹۰-۰۲-۱۳ ۰۹:۵۲:۴۳
خدایاظالمین را با ظالمین سرگرم کن!
اللهم اشغل الظالمین بظالمین (438492)
 
سعید
۱۳۹۰-۰۲-۱۳ ۰۹:۵۸:۵۵
5میلیون مسلمون رو کشتند
دهها میلیون رو آواره کردند
میلیون ها تجاوز به دختران وزنان !
حالا هم دارند خوشحالی میکنند
بن لادن که از خودشون بود
اما وا...آروم نمیشیم مگه اینکه یه روز همه ظلم ها رو قصاص کنیم
خانه عنکبوتی اسراییل را بر سرش خراب می کنیم.
اینا که خیلی متمدن و حقوق بشری بودن
ضرب المثل:
دزد نباشی صبح معلوم میشه! (438501)
 
ج
۱۳۹۰-۰۲-۱۲ ۱۷:۵۶:۰۱
عذر میخوام ممکنه بفرمایید حواس همه کجاست؟ موقع دستگیری ریگی حواس همه کجا بود؟ (438136)
 
سرخوش
۱۳۹۰-۰۲-۱۳ ۰۱:۰۷:۱۴
والا انگار حواس همه به زحل و سایر سیاراته ... وگرنه در زمین که خبری نیست خدا را صد هزاران مرتبه شکر که آفتاب هست و سرسبزی و خرمی و خوشحالی و.......
اصلا هم چند صد کیلومتر اونطرفتر ،توی مملکت های مجاور ،جوی خون از آدمها جاری نشده .. حالا گیریم هم اینهمه انسان دارن درو می شن ؟
چه اهمیتی داره ، وقتی که تو می تونی ذهن خودت و حتی خانواده ات رو به رسیدن دو زوج خوشبخت به هم
مشغول و شاد کنی .... چرا خون و خون ریزی ...
اصلا خون و خونریزی می خوای ... بیا این هم یه خون و خونریزی خوب و مصلحت آمیز و شعف برانگیز ....
وقتی اینهمه توی دنیا بهانه برای سرخوشی هست .....چرا اینهمه ذهنت رو درگیر می کنی ...

راستی ،یعنی محصول بعدی بن لادن چه خواهد بود ؟ ؟ (438335)
 
ali
۱۳۹۰-۰۲-۱۳ ۰۱:۵۳:۱۷
مقایسه ی دستگیری ریگی با بن لادن یه مقایسه ی ساده لوحانه است

ریگی تحت حمایت سازمان های امنیتی غربی بود
ولی آمریکا ده ساله به بهانه ی القاعده توی افغانستانه

میشه بگین تو این ده سال چطور بن لادن رو پیدا نکرده بودند؟؟؟

خیلی مسخره است

عکسش هم که قدیمیه (438348)
 
محمدرضا م
۱۳۹۰-۰۲-۱۳ ۰۲:۰۰:۲۰
حواس همه به بیداری اسلامی است و حواس امریکا به اینکه از افغانستان خودش را خلاص کنه بره سوریه را مثل عراق و افغانستان از شر تروریست!!! نجات بده. (438350)
 
محمدرضا روزبه
۱۳۹۰-۰۲-۱۳ ۱۷:۲۲:۴۴
منظور متنی که بهش نقد دارین شما اینه که درست در وسط جریان بیداری اسلامی و زمانی که کل حواس به اتفاقات خاورمیانه است این اتفاق اونم بعد از 11 سال عجب داره .. تازه اگر واقعیت باشه .. که اون به زمان واگذار میکنیم

مث اینکه خیلیا حافظ منافع آمریکا هستن .. نه؟ (438983)
 
۱۳۹۰-۰۲-۱۲ ۱۸:۳۶:۲۸
در عجبم وقتی القاعده اعلام کرده بن لادن کشته شده باز شما در مرگش شک دارید و میگید عکس فتوشاپه (438158)
 
محمدرضا روزبه
۱۳۹۰-۰۲-۱۳ ۱۷:۲۳:۵۷
فقط ما نمیگیم که شک داریم

یکم اخبار ببینین متوجه میشین بعضب کشورهای دیگه هم شک دارن و دلایلشونم گفتن (438984)
 
ali
۱۳۹۰-۰۲-۱۳ ۲۱:۱۶:۲۶
کسی نگفت شک داریم یا نداریم و یا خوشحالیم و یا ناراحت

شما یا بن لادن رو نمیشناسین یا آمریکایی ها رو

بن لادن یه عربستانیه وهابیه و خانواده ی بن لادن با خانواده ی بوش ارتباطات قدیمی دارن

القاعده و طالبان هم جریانی بود که غرب از روی حزب الله لبنان در کنار مرز های ما شبیه سازی کرد تا ایران را تحت فشار قرار داده و به قولی با یک دعوای زرگری با آمریکا برای مسلمانان قهرمان پروری کند و یا احیاناً در پروژه ی خاور میانه ی بزرگ نقش منجی مسلمانان را بازی کند...

حالا با تحولات اخیر کشور های مسلمان این پروژه ی بن لادن به اتمام رسیده و بن لادن باید برای قدرت نمایی اوباما و احیاناً شروع پروژه های بعدی می مرد...

حالا واقعا مرده باشد یا نه هیچ اهمیتی ندارد
مهم این است که این مهره کار خودش را انجام داده بود و ما هم دیگر از بن لادن چیزی نخواهیم شنید (439124)
 
اسماعیل مرتضایی
۱۳۹۰-۰۲-۱۳ ۱۱:۱۲:۴۳
نهایت سادگی است اگر فکر کنیم بن لادن الان گشته شده و نهایت سادگی است که فکر کنیم اون قدرت حمله به برجهای دوقلو و پنتاگون را داشته (مطالعه امنیت فضایی امریکا رهگشاست )او مهره کاملا هماهنگ شده جهت ورود امریکا به خاور میانه
و جنگ با مسلمانان و کینه اعراب و مسلمانان در دل امریکائیها مهره ای که پس از استفاده ابزاری به کناری گذاشته شده یا با مرگ یا هر مقوله ای دیگر. ضمنا تشکر ریس جمهور امریکا از سلف خود نشانه قدر دانی ایشان از بوش نیست بلکه نشان دهنده این قضیه هست که در ان کشور (محور بوش مدیریت عالی را ان کشور در دست دارد ) 8سال معاونت رئیس جمهوری بوش پدر 8سال ریاست جمهوری او و 8 سال ریاست جورج wبوش
واقعیتی که دنیا علاوه براعتراف صریح محققان جهانی خصوصا امریکایی هیچ گاه به ان گوش فرا نداد (438581)
 
۱۳۹۰-۰۲-۱۲ ۱۹:۵۶:۵۴
من خودم هیچ وقت منفی نگر نیستم ..ولی با توجه به اینکه امریکا گفته او را کشته و جسد را به دریا انداخته اند کاملا کاملا مشکوک است و اصلا دروغ است ... انها میدانند اتش اعتراضات خاورمیانه دیگر سرد شونده نبود و یک بمب خبری لازم بود و اینکه خبرگزاریها همه به ان بپردازند .. امریکا از روند سریع این اتفاقات در خاورمیانه اصلا راضی نبود و تنها با اینچنین خبری میتوانستند خبرها را از اعتراضات به سمت بن لادن سوق دهند و حتی اگر کشته هم شده باشد این اتفاق قبلا افتاده و الان از ان بهره برداری کرده اند. (438212)
 
محمدرضا روزبه
۱۳۹۰-۰۲-۱۳ ۱۷:۲۵:۳۷
دقیقاً حرفتونو قبول دارم .. این مربوط میشه به جریان بیداری اسلامی .. نیاز بود که حواسها پرت بشه به موضوعی جدید

یادمون نره جهان در دست رسانه هاست
و مالکان اصلی رسانه ها کیا هستن... (438985)
 
helma
۱۳۹۰-۰۲-۱۲ ۲۳:۱۵:۴۹
اباما ديد نميتونه اين دور با وعده تغيير و اينا راي جمع كنه مردم رو ميخواد با مبارزه با تروريست و اينا مردم رو گول بزنه (438273)
 
۱۳۹۰-۰۲-۱۲ ۲۳:۲۰:۲۱
ای ساده دلها! یهو موقع شروع انتخابات آمریکا کشته میشه. اگر اصل خبر هم صحت داشته باشه ( که توی همین هم شک هست ) مطمئن باشید بن لادن توی خود آمریکا ساکن بوده و بنابه ضرورت الان کشتنش. (438277)
 
صادق
۱۳۹۰-۰۲-۱۳ ۰۰:۴۵:۲۷
ممنون از الف که این عکس را گذاشت! ولی مثل اینکه کمترین توجه به اون شده. کاملاً واضح است که فتو شاپه و بیشتر برای دلخوش کردن عوام الناس ساخته شده. حتی اگر عکس کناری که عکس شناخته شده ای هم هست نبود، بازهم به عنوان یک عکاس می شد فهمید که زوایای تابش نور در پیشانی و اطراف بینی و چانه با هم همخوانی ندارد.
اگر خبر با همین عکس باید ثابت می شد که می شود همه ی آن را یک سناریوی با نمک دانست که با مختصری ساده لوحی بچه گانه آمیخته شده.
شما هم از این بابا تقدیر نکن، اینها هم برای قدرت دعوا دارند. شبیه ایران یا همه جای دنیا.
دعوای هیلاری کلینتون و اوباما حواشی جالبی داشت. یادتونه؟
یا بوش همه ی ذخیره ارزی کلینتون را مصروف جنگ کرد و دو بار هم رای آورد...فعلاً عکس جعلی را بچسب که نمی دونم چرا کسی بهش توجه نمی کنه. (438331)
 
علی علیپور
۱۳۹۰-۰۲-۱۲ ۱۱:۳۵:۲۲
اوباما زیاد ذوق زده شده و قصد دارد کشتن بن لادن را بر کارنامه خود ثبت کند هنوز به زمان نیاز داریم که صحت و صقم را طی اطاعیه ای بشنویم . از اینجور ادعاها در دولتها ی ینکه دنیا زیاد شنیده ایم . بشنوید ولی هنوز باور نکنید . (437849)
 
۱۳۹۰-۰۲-۱۲ ۱۴:۰۲:۴۴
دویت عزیز نکنه شما دوست دارید بن لادن زنده باشه ! (437948)
 
۱۳۹۰-۰۲-۱۲ ۱۶:۳۴:۵۴
هان! پس شما هرچی دوست دارید را واقعیت می بینید؟ (438067)
 
رامین
۱۳۹۰-۰۲-۱۲ ۱۹:۳۶:۰۰
در عجب وقتی القاعده نیز اعلام کرده بن لادن کشته شده چرا بعضی ها شک دارند (438199)
 
۱۳۹۰-۰۲-۱۳ ۰۹:۱۶:۴۵
ای بابا خب کی القاعده را درست کرد؟ کی بود به مجاهدین افغان موشک نفربر برای شکار هلیکوپتر روسها داد؟ (438446)
 
محمدرضا روزبه
۱۳۹۰-۰۲-۱۳ ۱۷:۲۹:۲۷
خب وقتی از بیخ و بن بن لادن رو نمیشناسین معلومه که وقتی میمیره و خود گروهشونم میگه بن لادن مرده شماها باور میکنین

ما قطعیتی نداریم در مردن یا زنده بودنش

اما منطقی فکر کنین بهتره (438991)
 
sldv
۱۳۹۰-۰۲-۱۲ ۱۷:۴۳:۳۲
وقتی رییس جمهور آمریکا میاد و میگه اسامه بن لادن کشتیم و جسدش دست نیروهای آمریکایی است . به جزییات اشاره نشده.چرا؟ (438129)
 
محمدرضا روزبه
۱۳۹۰-۰۲-۱۳ ۱۷:۲۷:۴۲
کسی نگفت دوست داریم زنده باشه

مث اینکه شماها خیلی دوست دارین آمریکا رو مقدس جلوه بدین و اخبارشو وحی منزل !!!

نه؟ (438988)
 
محمدرضا روزبه
۱۳۹۰-۰۲-۱۳ ۱۷:۵۵:۲۲
http://193.17.41.93/wo8028/5073ea8b00278da84c588220/0/zobdeh.ir.__17-the_arrivals.exe


کسایی که مخالفن این مستند رو دانلود کنن و ببنن

اینم زیر نویسش

http://mankind-savior.persiangig.com/17.rar (439003)
 
هومن
۱۳۹۰-۰۲-۱۲ ۱۵:۴۲:۲۰
مسلما اقای علیپور در مقام مخالفت با امریکا ....از قتل بن لادن خوشحال نیست ...همین افراد الان هم معتقدند که فروریزی برج های دوقلو ی امریکا کار بن لادن نیست و دلایلی را می اورند که خود دولت امریکا مردم را به ان صورت در انجا کشته است . ترو ریستهایی که به نام مذهب اقدام به کشتن مردم بیگناه می کنند ...به هیچ عنوان جایی به جز جهنم ندارند .در زاهدان فریب خورده گان این افراد به عنوان بهشت رفتن ...خود را منفجزر می کنند .
اقای علیپور برای نظر دادن بهتر است به همه جوانب تروریست مذهبی توجه کنند .مردم ایران طرفدار اینها نیستند . (438031)
 
مهدی
۱۳۹۰-۰۲-۱۳ ۰۰:۰۴:۱۲
آقا هومن شما یا آقای علیپور نمیگن که از دستگیری یه همچین آدمی خوشحال نیستن
ولی باید به زمان دستگیری و نحوه آن توجه داشته باشید
ضمنا آقا هومن همه اینا شانتاژ خبری بود تا بتونن به کشورهای خاوره میانه حمله کنن و هزاران نفرو بکشن
برای گرفتن این یارو تا حالا هزاران نفرو تو عراق و افغانستان و پاکستان کشتند (438315)
 
محمدرضا روزبه
۱۳۹۰-۰۲-۱۳ ۱۷:۳۱:۲۷
3 نفر از مخالفان شما یا موافق مرگ اون افراد تو عراق و افغانستانن

یا خبر ندارن

یا دوست دارن همه جوره از آمریکا حمایت کنن

یا ...

:) (438993)
 
۱۳۹۰-۰۲-۱۳ ۰۷:۱۹:۰۲
اسماعیل هنیه مسول حماس:
دیدگاه های حماس و القاعده را متفاوت دانسته اما گفته است \"ما ترور و قتل یک مجاهد عرب را محکوم می دانیم و دعا می کنیم رحمت خداوند شامل حال او و تمامی مومنان و شهیدان باشد.\"
و چون ما هم از حماس حمایت میکنیم پس باعث سوء تفاهم در نظر دیگر کشورها نسبت به ما میشود. (438368)
 
ایرانی
۱۳۹۰-۰۲-۱۲ ۱۱:۴۰:۰۲
فارغ از هر گونه اظهار نظری که قطعا رد یا تایید آن عملا غیر ممکن است ، قتل کسی که دستش به خون هزاران نفر از مردم بیگناه سراسر جهان از جمله آمریکا ، عراق ، انگلیس ، پاکستان ، اسپانیا ، اندونزی ، ترکیه ،عربستان سعودی ، آفریقا و .... آلوده بود را به جامعه بشریت تبریک می گویم. فراموش نکنیم که مسلمانان بیش از همه قربانی عوامل او بودند. (437851)
 
۱۳۹۰-۰۲-۱۲ ۱۶:۳۷:۴۵
و فراموش نکنید یا به تعبیر بهتر بفهمید به بهانه دستگیری این فرد میلیون ها نفر کشته شدند. مانند عراق با 1 میلیون کشته. میفهمید؟ (438072)
 
محمدرضا روزبه
۱۳۹۰-۰۲-۱۳ ۱۷:۳۳:۳۷
16 نفر اینو نمیفهمن هنوز .. شما به دل نگیر

البته شایدم میدونن ها ... مثلاً اینو قبول دارن که حمله به عراق برای نفتش بوده (438994)
 
۱۳۹۰-۰۲-۱۲ ۱۱:۴۱:۰۸
اسامه بن لادن در طول مبارزاتش ، حتي يك عمليات هم عليه اسرائيل انجام نداد . چرا ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (437853)
 
۱۳۹۰-۰۲-۱۲ ۱۲:۵۰:۵۵
كشتن افراد بيگناه اسمش مبارزه نيست. (437902)
 
۱۳۹۰-۰۲-۱۲ ۱۶:۳۶:۱۰
هان؟ اونوقت اگر این افراد بیگناه آدم بیگناه بکشند چطور؟ (438069)
 
هومن
۱۳۹۰-۰۲-۱۲ ۱۵:۴۵:۰۹
اسامه بن لادن در طول مبارزاتش ، حتي يك عمليات هم عليه اسرائيل انجام نداد . چرا ؟
پاسخ :
این را باید از چه کسی پرسید ؟ از مسول برنامه ریزی بن لادن ؟از بازمانده گان قربانیان برجهای دوقلو ؟از مسلمانانی که بن لادن را فرزند امریکا می خوانند ؟از نزدیکان بن لادن که او را ضد غربی می خوانند ؟ (438033)
 
ناشناس
۱۳۹۰-۰۲-۱۲ ۲۲:۱۶:۲۱
برای کسانی که فکر میکنند القاعده رو امریکا درست نکرده متاسفم والله تاریخ رو نگاه کنید میبینید که این گروهها برای چی درست میشوند
بگویید ببینم ایا القاعده جز سود برای امریکا داشته؟تسلط بر منطقه نفت خیز مابا اشغال 2 کشور و محاصره مخالفانش در منطقه و درست کردن چهره وحشی و خشن از اسلام و چهرهای مظلوم برای امریکا و غرب ایا نتایج اعمال القاعده نبود؟چرا خودمونو گول میزنیم و فکر میکنیم که یک دفعه ای یک گروه درست میشه و بزرگترین عملیات قرن رو انجام میده؟همیشه کسانی که فرمان رو انجام میدن ما مواخذه میکنیم واقعا چرا؟
امیدوارم بزاری (438258)
 
محمدرضا روزبه
۱۳۹۰-۰۲-۱۳ ۱۷:۵۰:۴۴
http://193.17.41.93/wo8028/5073ea8b00278da84c588220/0/zobdeh.ir.__17-the_arrivals.exe


کسایی که مخالفن این مستند رو دانلود کنن و ببنن

اینم زیر نویسش

http://mankind-savior.persiangig.com/17.rar (439000)
 
محمدرضا م
۱۳۹۰-۰۲-۱۳ ۰۲:۰۴:۳۴
پاسخ پاسخ:
زیرا بن لادن را نظام سلطه بر علیه اسلام علم کرده بود، چاقو که دسته ی خودش را نمی برد.

پس لازم نیست از کسی بپرسید، فقط کمی فکر کنید. (438351)
 
۱۳۹۰-۰۲-۱۲ ۱۶:۴۵:۵۰
ببخشی255د کدوم مبارزاتش ؟؟!! (438078)
 
۱۳۹۰-۰۲-۱۲ ۲۰:۳۳:۴۳
این دیگه چه سوالیه علیه ایران هم انجام نداده پس نتیجه می گیریم بن لادن با ایران ارتباط داشته!!!! (438222)
 
۱۳۹۰-۰۲-۱۲ ۲۱:۴۰:۰۰
چون دوستانش در حماس مشغول اینکار بودند. برین پیامهای تسلیت سران حماس را بخوانید! (438242)
 
۱۳۹۰-۰۲-۱۳ ۰۰:۰۹:۱۴
به نقل از خبرگزاری تابناک
اسماعیل هنیه، رهبر حماس:
ما ترور و کشتن یک مجاهد عرب را محکوم می کنیم. ما این کار را ادامه سیاست‎های آمریکا در جهت سرکوب و ریختن خون مسلمانان و اعراب می‎دانیم.
http://www.tabnak.ir/fa/news/162388/%D9%88%D8%A7%DA%A9%D9%86%D8%B4%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%85%D8%AE%D8%AA%D9%84%D9%81-%D8%A8%D9%87-%D8%AE%D8%A8%D8%B1-%D9%85%D8%B1%DA%AF-%D8%A8%D9%86-%D9%84%D8%A7%D8%AF%D9%86 (438322)
 
۱۳۹۰-۰۲-۱۳ ۱۳:۱۰:۲۹
با این حال گویا تنها گروهی که علنا از کشته شدن بن لادن اظهار ناراحتی کرد حماس بود. (438739)
 
صادق جعفري
۱۳۹۰-۰۲-۱۲ ۱۱:۵۸:۲۸
تبعات كشته شدن بن لادن تروريست مادرزاد

1 ـ افزايش ارزش ارزها در برابر طلا
2 ـ افزايش دلهره و اضطراب وهابيون سعودي
3 ـ احتمال خرابكاري هاي القاعده
4 ـ افزايش موج اعتراضات در عربستان
5 ـ كاهش فشار بر شيعيان دنيا
6 ـ افزايش اميدواري به رشد و توسعه اقتصادي جهان غرب
7 ـ گسترش دموكراسي و صلح جهاني (437860)
 
مهدی
۱۳۹۰-۰۲-۱۳ ۰۰:۰۶:۵۶
آقا جعفری اینا رو خود شما کشف کردی!
راستی شما کارشناس چی هستید؟؟؟ (438318)
 
nbk
۱۳۹۰-۰۲-۱۲ ۱۲:۲۷:۴۲
محل اختفا و موقعیت لحظه به لحظه بن لادن را سالهاست که هم سازمان اطلاعاتی پاکستان و هم سیا میدانستند
ولی این برگ برنده را الان رو کردند تا به اهداف از پیش تعیین شده خود برسند (437879)
 
۱۳۹۰-۰۲-۱۲ ۱۶:۱۴:۵۹
سئوال اساسی اینجاست آیا شخصی به نام بن لادن از اول وجود خارجی داشته یا یک مامور سیا نقش وی را بازی میکرده
عکس کشته شدنش که دروغ محض و کار کامپیوتری میباشد (438056)
 
۱۳۹۰-۰۲-۱۲ ۲۱:۴۵:۰۷
آخه این چه حرفی هست که شما میزنی! یک کم فکر کن! اگر بوش خبر داشت که بن لادن کجاست اون رو قبل از رفتن و یا زمانی که در پایینترین شرایط محبوبیت بود رو میکرد که کارنامه خودش را درخشان کند. اگر اوباما هم میخواست از موضوع سوء استفاده کند، بقولی ده سال صبر کردن خوب یک سال دیگه هم صبر میکرد تو اوج انتخابات طرفو رو میکرد! عقل هم خوب چیزیه! (438243)
 
۱۳۹۰-۰۲-۱۲ ۱۲:۴۸:۱۱
خدا را شکر میکنیم که این جنایت کار به سزای عملش رسید
و شاید تسکینی باشد برای تمام اسیب دیدگان حملات تروریستی از جمله در گذشتگان 11 سپتامبر (437898)
 
Prince
۱۳۹۰-۰۲-۱۲ ۱۶:۳۷:۴۳
البته به دولت آمریکا می گم که ما اصلاً نفهمیدیم برج ها ترکوندنش کار خودتون بود. یعنی معلومه هیشکی نفهمید. از جمله اونایی که تو عکس هستن.
ما منتظر بن لادن های دیگه تون در ایم انتخابات دور بعد هم هستیم. (438071)
 
fereydoon
۱۳۹۰-۰۲-۱۲ ۱۲:۵۷:۳۹
ایا عواملی که باعث قدرت گرفتن بن لادنها میشود هنوزهم وجود دارد. وچرا یک جوانی که تحصیلات پزشکی دارد و فرزند پدر ثروتمندی است و اصلاُ از اهالی مصر است در دارودسته بن لادن میرود و خودرا به برج دوقلو میکوبد .چه کینه ای در پس ان است .چرا عملیاتی که احتیاج به حداقل دوسال برنامه ریزی دارد (برجهای دوقلو) لو نمیرود .ایا همه اینها از ظلمی نیست که به فلسطینیان روا شده و هنوز هم ادامه دارد.ایا تا وقتی این طلم وجود دارد خاورمیانه ارامش خواهد یافت. (437913)
 
محمد رضا باقری چالوپلی
۱۳۹۰-۰۲-۱۲ ۱۳:۵۱:۰۳
از بقیع تا منهتن منامه قفقاز و......مردم را کشتند تا اندیشه خود را به جای اسلام واقعی به خورد مردم دهند اما در برابر این حقیقت که به ازای هر آمریکایی که در منهتن مرد 17 پاکستانی مسلمان توسط امریکایی ها کشته شده اند چه پاسخی دارند (437940)
 
هومن
۱۳۹۰-۰۲-۱۲ ۱۵:۴۶:۵۹
راستی چه نفرتی در برخی وجود دارد که اجازه نمی دهند دیگر مردم دنیا زندگی کنند ؟
هر جا تندروی و حمله به دیگران باشد ...ارامشی وجود ندارد . (438036)
 
۱۳۹۰-۰۲-۱۲ ۱۳:۰۴:۳۵
چرا رنگ ريش جسد سياه تر از رنگ ريش او در اين عكس است؟ (437915)
 
محمد رضا باقری چالوپلی
۱۳۹۰-۰۲-۱۲ ۱۳:۵۱:۵۳
حتما ریش خود را رنگ زده است (437941)
 
فرشید
۱۳۹۰-۰۲-۱۲ ۱۶:۵۳:۳۷
حتما تو جوونی کشتنش واسه همینه که ریشش مشکی تره. (438083)
 
۱۳۹۰-۰۲-۱۲ ۱۸:۴۲:۱۲
چه بهانه بنی اسراییلی می اورید خوب دوست عزیز شاید ریشش را رنگ میکرده است (438160)
 
حامد
۱۳۹۰-۰۲-۱۲ ۱۳:۲۷:۰۳
بن لادن واقعی خود اوباماست ، بن لادن واقعی شیمون پرزه و بن لادن واقعی دیگر سران نظام سلطه هستند . با کشتن یک بن لادن نمادین هیچ نفعی نصیب مردم منطقه نخواهد شد . (437924)
 
۱۳۹۰-۰۲-۱۲ ۱۶:۴۳:۰۷
نه تو نمیفهمی دلیلشم اینه که من نمیفهمم. هنوز نظرات سادهلوحانه ای که در مورد حمله ناتو و ... به لیبی را دیدم فراموش نکرده ام. (438074)
 
۱۳۹۰-۰۲-۱۲ ۱۸:۴۵:۱۳
هم میهن گرامی واقعا که بعضی ها به نظر میرسد از کشته شدن بن لادن ناراحت هستند ! (438162)
 
محمدرضا م
۱۳۹۰-۰۲-۱۳ ۰۲:۰۸:۰۸
با نظرتان کاملا مخالفم.

بن لادن عروسک خیمه شب بازی این افرادی بود که نام بردید. (438352)
 
علي
۱۳۹۰-۰۲-۱۲ ۱۳:۴۹:۰۷
او با ما : بن لادن رهبر مسلمانان نبود قاتل مسلمانان بود (437938)
 
ج
۱۳۹۰-۰۲-۱۲ ۱۸:۰۲:۴۷
یه نگاهی به شبکه الجزیره بندازین. پیامکهایی که بصورت زیرنویس قرار داده شده و نظرات مردم کشورهای عرب زبان هست بیشتر تملق بن لادن است. از او با عناوینی چون شهید/ امام المسلمین و .... یاد میشود. بنظر شما تحلیل این پیامها چیست؟؟؟؟ (438139)
 
teimoor
۱۳۹۰-۰۲-۱۲ ۱۴:۰۲:۲۳
در مهره خود امریکا بودن وی شکی نیست .
او و تشکیلات القائده با هدایت اطلاعاتی امریکا و دلارهای نفتی سعودی تشکیل شد .

خود امریکائیان اعتراف نمودند برای مبارزه با کمونیزم وکشور گشایی شوروی این تشکیلات را درست کردند .
و انواع جنگ افزار های پیشرفته مانند استینگر را نیز به انها دادند.

و جریان موازی برای انحراف جریان اصیل گرایش به اسلام را در کشورهای منطقه خصوصا پاکستان و افغانستان ، ایجاد نمود ند.

و چنان چهره زشتی از اسلام در جهان به نمایش گذاشت که اثرات آن تا سالها در افکار عمومی جهان باقی خواهد ماند. (437946)
 
۱۳۹۰-۰۲-۱۲ ۱۴:۱۰:۰۸
خدا را شکر که کشته شد.اگر شر طالبان و طالبانیسم هم از جهان اسلام کم شود که در تمام کشورهای اسلامی ریشه دوانده اند دنیای اسلام به سامان می رسد. (437953)
 
فرهاد
۱۳۹۰-۰۲-۱۲ ۱۴:۲۸:۲۴
دیروز, ناتو با بمباران خود پسر و 3 نوه دیکتاتور لیبی قذافی را کشتند. رسانه های جهان به این اتفاق توجه داشتند و آمریکا در اذهان عمومی در مقابل این عمل خلاف قوانین حقوق بین الملل تحت فشار قرار داشت.

امروز با اعلام کشته شدن بن لادن, آمریکا میخواهد که اذهان عمومی را بیشتر متوجه این موضوع کند تا که از زیر بار کشتن پسر و نوه های قذافی شانه خالی کرده و خود را از زیر فشار رسانه ای بیرون کشیده و کشتن قذافیها را مشمول مرور زمان کند!

آیا همش یک دروغ رسانه ای آمریکاست؟ (437962)
 
امیر
۱۳۹۰-۰۲-۱۲ ۱۹:۳۸:۴۶
نه دیگه امریکا نمیاد بن لادن رو واسه 4 نفر هزینه کنه ! دیگه بن لادن ارزشش بیشتر بود نبود؟ (438203)
 
اندیمشکی
۱۳۹۰-۰۲-۱۲ ۱۴:۴۲:۴۳
سگی خوکی رو کشته این که خوشحالی نداره
امیدوارم این سگ هار هم بزودی به خوک بپیونده (437974)
 
۱۳۹۰-۰۲-۱۲ ۱۴:۵۰:۵۸
خداوند گمراهان را هدایت کند. اگر امثال این القاعده بجای مردم بیگناه در سراسر جهان و به ویژه مسلمانان و شیعیان مظلوم، سینه صهیونیستها را هدف میگرفتند و به اسلام خیانت نمی کردند آنگاه جنازه این بینوا الان افتخار اسلام بود نه ننگ اسلام.
به هر حال مصداق دعای اللهم اشغل الظالمین بالظالمین تحقق یافت. روح خوارج گری همواره باعث ضربه به اسلام بوده است. (437981)
 
مهرداد
۱۳۹۰-۰۲-۱۲ ۱۴:۵۲:۵۶
اسامه بن لادن یا همان تیم عثمان. مامور سیا بود که بهانه ی آغاز و ادامه جنگ بود. که حال دیگر رول او به پایان رسیده است .به عقیده ی من خبر مرگ او مقدمه ی شروع بازی دیگری است. (437982)
 
مهدی خ.م
۱۳۹۰-۰۲-۱۲ ۱۵:۱۷:۳۸
به نام حق

تبليغات تبليغات تبليغات

نويسنده غربي چه خوب درك كرده كه آمريكايي ها از ساليان قبل بسيار بسيار ساده و زود باور و كودن شده اند !

اينارو باش چقدر خوشحالند ! عزيز دل من ، همه دنيا فهميد كي برج هاي دوقلوتون رو زد ، هنوز شما نفهميديد ؟

حالا فعلا شاد باشيد ، ببينيد تا چند وقته ديگه يه دشمن ديگه براتون درست مي كنن ، به هر حال اين مزرعه حيوانات به يه دشمن نياز داره !

به اميد رهايي مردم از چنگال دجال

زنده باد مردان حق (438004)
 
۱۳۹۰-۰۲-۱۲ ۱۸:۵۳:۵۶
دوست محترم توهین به مردم هیچ کشوری پسندیده نیست
لااقل بنده که چند سالی در امریکا زندگی کرده ام میدانم که مردم امریکا کودن نیستند (438168)
 
۱۳۹۰-۰۲-۱۲ ۱۵:۲۰:۵۱
به هر دو تصویر خوب نگاه کنید و ببینید که تصویر اول بن لادن را در حال سخن گفتن نشان می دهد که درست در لحظه ای که دهان بن لادن باز بوده و دندانها نمایان است شاطر دوربین عمل کرده است و تصویر اول ثبت گردیده است .
اما ظاهرا جاعل تصویر دوم از یاد برده اند که انسان مرده دیگر سخنرانی نمی کند و لذا تصور نموده با دیدن لبها و دندانهای مشابه و بینی مشابه مردم باور می کنند که طرف خود خودشه .
امان از این حقه ها و سادگی های ما (438008)
 
ظریف
۱۳۹۰-۰۲-۱۳ ۰۱:۲۵:۴۷
دوست عزیز! 1- شاطر، کارش نانواییست، کاری به شاتر دوربین ندارد. 2- در اینکه عکس دستکاری شده هم شکی نیست. در رسانه های جهان هیچ کجا عکسی از بن لادن مرده نشان داده نشد، این الف عکس را از کجا آورده، خداوند میداند و خودش! سالهاست که میدانیم دروغ حنّاق نیست، به ویژه برای ایرانی جماعت که اصلاً در قاموسش نیست به منبع عکس ارجاع بدهد!
3- مهمتر از مرگ اسامه، خود او و تصویر او، واکنشهای مردان منطقه است. آیا برایتان جالب نیست بدانید برادر دینی، جناب اسماعیل هنیه، آمریکا را به خاطر شهید کردن یک عرب مجاهد شماتت کرده است؟
عجب زمانه ی پلیدی است این! (438339)
 
amir
۱۳۹۰-۰۲-۱۲ ۱۵:۳۱:۲۳
عکس منتشر شده خیلی‌ مشکوک است،دقیقا از بینی‌ به پائین مثل تمام عکسهای قدیم بن لادن هست........ (438020)
 
سكه
۱۳۹۰-۰۲-۱۲ ۱۵:۴۷:۲۰
از ديگر تبعات كشته شدن بن لادن ، كاهش قيمت دلار در بازارهاي جهاني بود در صورتيكه در ايران : افزایش قیمت سکه در بانک/ کاهش در بازار آزاد !! (438037)
 
۱۳۹۰-۰۲-۱۳ ۰۱:۲۱:۵۹
جناب سکه خبرها رو از کجا میگیری که همه برعکس است دلار ساعتی در دنیا داره میره بالا قیمت سکه در ایران هم الان حدود یکماه است که دراه بالا میره و هیج ربطی به بن لادن نداره مردم عقلشون تو گوششونه هر چی بشنوند بدون بررسی قبول میکنند و عمل میکنند همین الان اگر چند وب سایت بگه قیمت سیب زمینی گرون میشه بدون پرسیدن علت همه میریزند سیب زمینی میخرند (438337)
 
شكيبا
۱۳۹۰-۰۲-۱۲ ۱۵:۵۵:۴۴
اگر همه اقدامات تروريستي را بن لادن هدايت مي كرد پس از اين به بعد ديگر روزي يك انفجار در عراق ،افغانستان و پاكستان نبايد اتفاق بيفتد. واقعا چرا حتي يك اقدام تروريستي در اسراييل رخ نداد. آمريكا القاعده را علم كرد تا آن را نماد مسلمانان قراردهد و همه مسلمانان را تروريست معرفي كندونهايتا اينك با كشته شدن بن لادن بايد ارتش امريكا از عراق و افغانستان خارج شوندو از اين پس دست از سر سودان بردارد. (438043)
 
۱۳۹۰-۰۲-۱۲ ۱۶:۱۲:۵۳
این فتو شاپ میتونه آدم زنده رو هم بکشه
کافیه یک عکس از فرد مورد نظر داشته باشید اونوقت اون میتونه کشته شده باشه
آزمایش دی ان ای رو که هر کسی میتونه تایید کنه
-----------
طرف انگشتش رو گذاشت زمین گفت اینجا مرکز جهانه اگه میتونی خلافش رو ثابت کن (438053)
 
salman
۱۳۹۰-۰۲-۱۲ ۱۶:۲۰:۳۶
حالا که بن لادن مرد اما هیچکدام از مسولان نگفتند ما هم خوشحالیم که مرده اما انصافا نیروهای ویژه آمریکا عالین همینطوری رهبر کردها را هم گرفتن (438060)
 
سعیدرضا
۱۳۹۰-۰۲-۱۲ ۱۶:۲۸:۰۲
سلام بیچاره اسلام که بازیچه ی این بندگان خونخوار و جانی شده است. ای کاش مسلمانان او را دستگیر و به سزای اعمالش می رساندند.
ای پیامبر اکنون نیستی و نمی بینی که چگونه تو را و خدای تو را چه نسبت های ناروا می دهند
خواهشمندم او را مبارز و مسلمان نخوانید هیچ ظاهری نشان مسلمانی نیست حتی نماز و روزه اصل بر اخلاق و انسانیت است
چون محمد (ص) و علی(ع) با اخلاق و انسان بودند هم در عمل هم در بیان
بن لادن مسلمان نبود (438061)
 
۱۳۹۰-۰۲-۱۲ ۱۶:۴۱:۲۵
اون عکس رو تلویزیون پاکستان منتشر کرده نه امریکا. خود القاعده هم مرگ این مردک رو تایید کرده.

مطمئن باشید رئیس جمهور امریکا انقدر ساده نیست که خبر دروغ رو به این ترتیب منتشر کنه. (438073)
 
۱۳۹۰-۰۲-۱۲ ۱۶:۵۳:۱۰
اینم مثل صدام ودر آینده قذافی

احمقهایی که فقط مهره و بازیچه اند
یه زمانی هم پیمانند یه زمان دشمن مردم

پاکستانیها و سعودیهایی که در بحرین آدم میکشند هم مسلک این وحشی هستند دیگه کاش آمریکا واکنشی هم در این مورد داشته باشه

از نظر من که فرقی بین این و آمریکاییها نیست

نمیشه فراموش کرد یک میلیون بیگناه و غیر نظامی در این ده سال کشته شدند (438082)
 
صبح صادق
۱۳۹۰-۰۲-۱۲ ۱۷:۱۸:۴۶
سلام.------------ باور کنید مردم آمریکا تخسیری ندارن که این جور شادن.{{{برنامه ((راز)) رو نگاه کنید.اگه پول دارید برنامه های قبلی که در مورد آمریکا بود رو بخرید و نگاه کنید}}}.--------------در ضمن در مورد حادثه 11 سپتامبر نظر استاد حسن عباسی رو تو سایت ((کلبه کرامت)) بخونید.-----موفق باشید (438106)
 
علی علیپور
۱۳۹۰-۰۲-۱۲ ۱۷:۴۵:۵۷
از قتل بن لادن ناراحت نیستم اتفاقا خیلی هم خرسندم چون یک جنایتکار و آدمکش دیگر دست پرورده و بزرگ کرده تروریست بالذات < رژیم صهیونیستس و آمریکاری فاشسیت > از سطح کره زمین کم شده است و اما ناراحتی بنده و امثال من از دروغگوئی هائی های سران کاخ سفید است مگر 8 سال قبل کشته شدن بن لادن را با بوق و کرنای رسانه های غربی نشنیده بودید .مگر ما چند تا بن لادن تروریست در دنیا داریم هر سال یکی کشته می شود و چرا جنازه اش را به دریا انداخته اند . آیا مشکوک نیست . تروریست و حامی تروریست قهر اولسون . < نابود شوند > (438132)
 
هومن
۱۳۹۰-۰۲-۱۲ ۲۳:۵۷:۰۰
در هنگام تصرف افغانستان توسط روسها ...بن لادن هم در جنگ حضور داشت و امریکا به افراد مسلحی که با روسها می جنگیدند سلاح می داد .ولی پس از ان بن لادن به فکر کشتن غربیها و افراد کافر افتاد .ایا انتظار داشتید که هنوز به او کمک شود ؟بن لادن از جمله افرادی بود که انحراف فکری داشت .
در مورد دروغ گفتن امریکاییان هم ...باید گفت شما در هر موردی ..به انها مشکوک هستید و طبعا هر حرکتی از طرف انها از سوی شما یک تحلیل پشت پرده هم دارد .در هنگام انتخابات ریاست جمهوری امریکا بسیاری از دوستان شما معتقد بودند که در سیستم فاسد و نژاد پرست امریکایی امکان ندارد یک سیاهپوست ریس جمهور شود .ولی دیدید که شد .
و هر بار هم خبر متلاشی شدن انها را دادید .کاش شما در نظر دادن و تحلیل ... به درست در امدن انها هم توجه کنید و تحلیها شعار گونه نباشند . (438308)
 
علی علیپور
۱۳۹۰-۰۲-۱۲ ۱۷:۵۶:۳۹
سگ زرد برادر شغال است . او با ما هم برادر خوانده بن لادن است به بهانه قطع ریشه و نسل وهواداران و همراهان بن لادن آمریکا منطقه را به آتش خواهد کشید . خدا لعنت کند به انسانهای بی خرد و نادان و ابله . (438137)
 
هومن
۱۳۹۰-۰۲-۱۳ ۰۰:۰۱:۲۲
اقای علیپور .....انسان نادان را از زجری که در زندگی به خود و دیگران روا می دارد می توان شناخت ؟
ایا ریشه گرفتاریهای حل نشدنی همین نادانی مورد اشاره شما می باشد ؟
ایا می توان وجود یک فکر دانا را از نتایج متوجه شد ؟یا فقط ادعا کافی است ؟ (438313)
 
۱۳۹۰-۰۲-۱۲ ۱۸:۰۴:۴۰
حماس، بعد از محکومیت کشته شدن صدام، کشته شدن بن لادن را نیز محکوم کرد:

اسماعیل هنیه، رئیس دولت به رهبری جنبش حماس در نوار غزه، با توصیف اسامه بن لادن به عنوان \"مجاهد عرب\" از کشته شدن او در عملیات نظامی آمریکاییان ابراز تاثر کرده و این اقدام را \"ادامه سیاست آمریکا در سرکوب و ریختن خون اعراب و مسلمانان\" دانسته است. اسماعیل هنیه دیدگاه های حماس و القاعده را متفاوت دانسته اما گفته است \"ما ترور و قتل یک مجاهد عرب را محکوم می دانیم و دعا می کنیم رحمت خداوند شامل حال او و تمامی مومنان و شهیدان باشد.\" پیشتر، تشکیلات خودگردان فلسطینی مستقر در کرانه باختری رود اردن کشته شدن اسامه بن لادن را اقدامی موثر در تقویت صلح دانسته بود.

http://www.paltimes.net/arabic/read.php?news_id=127757 (438141)
 
محمدرضا روزبه
۱۳۹۰-۰۲-۱۳ ۱۸:۰۲:۰۵
http://193.17.41.93/wo8028/5073ea8b00278da84c588220/0/zobdeh.ir.__17-the_arrivals.exe


کسایی که مخالفن این مستند رو دانلود کنن و ببنن

اینم زیر نویسش

http://mankind-savior.persiangig.com/17.rar (439011)
 
۱۳۹۰-۰۲-۱۲ ۱۸:۰۹:۳۵
سادگی این افراد به همان اندازه سادگی افرادی بود که هنگام انجار برج های دوقلو خوشحال شدند. و به همان اندازه سادگی برخی از افغان ها و عراقی هایی که هنگام اشغال شدن کشورشان به دست آمریکا خوشحال شدند و البته بسیاری از آن ها آنقدر زنده نمانند تا شیرینی دموکراسی آمریکا آوره را ببینند!

این ها همه ساده هستد. اما سیاست بازنان جهان پیچیده هسنتد. آن ها برج ها را خودشان منفجر می کنند و با قربانی کردن تعداد زیادی از مردم کشور را به درگاه شیطان می ورند و دوکشور را اشغال می کنند. یک لولو هم درست می کنند به اسم بن لادن که دوست و همکار و دستنشانده خودشان است و الان هم زنده و در حال تجارت و با بوش و اوباما و یک روز می گویند کشته شد یکی روز می گویند پیام داد و با این ها آن قدر ملت ها را سرگرم می کنند تا به راحتی بتوانند به هر کشوری که بخواهند حمله کنند، کارخانه های اسلحه سازی خود را رونق بخشند و مردم را به این بازی ها و از جمله بازی های بزرگانه ای مانند فوتبال مشغول کنند.

یک طالبان با کلاشینکفی در دست از غاری در داخل افغانستان هواپیماهای ایلات متحده آمریکا را کنترل می کند و بمب ها را در تک تک ستون ها بزرگترین برچ های اقتصادی جهان در مرکز آمریکا منفجر می کند. به مرکز بزرگترین سازمان نظامی جهان با بودجه ای قابل مقایسه با کل بودجه نظامی دنیا با هواپیما حمله می کند. عجب بازی مهیجی!

البته این بازی کاملا باور کردنی است چون اگر غریبه ای به صد متری آن برج ها نزدیک می شد فورا به گوانتانمو فرستاده می شد پس معقولانه بود که از همان غار این کار انجام شود و اگر با موشک های پیشرفته حمله می کرد حتما سپر موشکی آمریکا آن را هدف قرار می داد پس معقولانه بود که آن افغانی با یک کلاش حمله کند. (438145)
 
هومن
۱۳۹۰-۰۲-۱۲ ۲۳:۴۵:۵۱
اگر سیاستمداران در کشور خودشان با برنامه ریزی اقدام به کشتن 3000 نفر انسان می کنند و سپس سیستم قضایی انها که معمولا دقیق و بدون ملاحضه است ...اقدامی نمی کند ...بسیار مایه تعجب است .سیستم قضایی انها در یک مشاجره حتی طرفی که یک هنرپیشه معروف یا ورزشکاری محبوب هم باشد محاکمه و روانه زندان می سازد .و عجب که قاتل 3 هزار نفر ازاد می گردد و همکاران او نیز هرگز اعتراف نمی کنند !!! (438298)
 
۱۳۹۰-۰۲-۱۲ ۱۸:۳۶:۲۰
شما این عکس رو از کجا آوردین؟ ما که ندیدیم آمریکا هنوز عکسی را منتشر کرده باشد. (438157)
 
جوادی
۱۳۹۰-۰۲-۱۲ ۱۹:۲۳:۲۹
خدا کند واکنش دولت ایران هم هوشمندانه باشد (438190)
 
ایرانی
۱۳۹۰-۰۲-۱۲ ۱۹:۲۴:۳۳
دوستی در جواب کامنت بنده (ایرانی ) ادعا کرده اند به بهانه دستگیری بن لادن 1 میلیون نفر در عراق کشته شده اند .

1) دوست من.اطلاعاتت را بالا ببر. بهانه حمله به عراق سلاح های کشتار جمعی بود. فهمیدی ؟

2) این آمار یک میلیون کشته را دوست دارم کسی از مقامات عراقی که به ایران می آیند بپرسد تا از شخص ایشان جواب بگیریم. امار وزارت عراق 300 هزار کشته است. (438191)
 
۱۳۹۰-۰۲-۱۲ ۱۹:۲۷:۰۸
من فکر می کنم آمریکا با این خبر می خواهد اینطور القا کند که کار القاعده در افغانستان و ... تمام شده! ولی هدف اصلی اش این است که نیروهایش را برای جاهای دیگر مثل سوریه یا حتی فشار بیشر به کشور ما بکار گیرد.
فریب این خبر را نباید خورد.
فریب این خبر را نباید خورد.
فریب این خبر را نباید خورد. (438195)
 
۱۳۹۰-۰۲-۱۲ ۱۹:۳۱:۲۲
خوب به کلمه الله پشت سر بن لادن دقت کرده اید؟!!!!!!!!!!
چرا باید عکسی را انتخاب کنند که یک تروریست را با اسلام و کلمه الله یکی نشان دهد؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

شما الفی ها هم که چقدر حواستان بوده!!!!!! (438196)
 
۱۳۹۰-۰۲-۱۲ ۲۰:۴۳:۰۹
آخه این عکس توسط مطبوعات پاکستانی ساخه و چاپ شده است. (438225)
 
مهرداد
۱۳۹۰-۰۲-۱۲ ۲۱:۱۰:۴۹
او دست پرورده انگليس مي باشد.وخودش هم اورا كشت (438232)
 
عباس
۱۳۹۰-۰۲-۱۲ ۲۱:۱۶:۵۶
این خبر بسیار جالب است:

خبرگزاری آسوشیتدپرس در گزارشی تفصیلی، یادآور شده است که بن لادن در شهر ابیت آباد کشته شد که محل استقرار سه هنگ ارتش پاکستان است و اقامتگاه او هم به صورت یک ساختمان مجلل با تجهیزات امنیتی چشمگیر در نزدیکی آموزشگاه افسری این شهر بنا شده بود. این خبرگزاری گفته است که با توجه به این شرایط، سئوالاتی در مورد نا آگاهی مقامات پاکستانی از حضور بن لادن در ابیت آباد مطرح است.


این خبر هم یک دروغ بزرگ است:

به گزارش رویترز وزارت دفاع امریکا می گوید: \"به دلیل اینکه هیچ کشوری حاضر به پذیرش جنازه اسامه بن لادن نبود، جسد او به دریا سپرده شده است.\"

آمریکا با جنازه وی حالا حالاحا کار دارند! (438235)
 
۱۳۹۰-۰۲-۱۲ ۲۱:۵۹:۵۰
رئیس جمهور بعدی آمریکا هم مشخص شد. (438250)
 
محمدرضا روزبه
۱۳۹۰-۰۲-۱۳ ۱۸:۰۳:۱۷
http://193.17.41.93/wo8028/5073ea8b00278da84c588220/0/zobdeh.ir.__17-the_arrivals.exe


کسایی که مخالفن این مستند رو دانلود کنن و ببنن

اینم زیر نویسش

http://mankind-savior.persiangig.com/17.rar (439013)
 
محمدرضا روزبه
۱۳۹۰-۰۲-۱۳ ۱۸:۰۳:۳۶
http://193.17.41.93/wo8028/5073ea8b00278da84c588220/0/zobdeh.ir.__17-the_arrivals.exe


کسایی که مخالفن این مستند رو دانلود کنن و ببنن

اینم زیر نویسش

http://mankind-savior.persiangig.com/17.rar (439014)
 
۱۳۹۰-۰۲-۱۲ ۲۲:۰۵:۱۷
ظاهرا یک عده ناراحت هستن که این مرد کشته شده! (438254)
 
پوریا
۱۳۹۰-۰۲-۱۲ ۲۲:۰۹:۰۸
به فرم لب ها نگاه کنید. به چین بینی و لب نگاه کنید.عضلات همه فعال و زنده اند. به رنگ مخاط لب و پوست نگاه کنید. خون در زیر پوست جریان دارد. هیچ آثار مرگ در این عکس دیده نمی شود. واقعاً که آمریکایی ها چقدر ملت ها را احمق می انگارند.یا نکند احمق ها در آمریکا حکومت می کنند. (438256)
 
نمی دانید
۱۳۹۰-۰۲-۱۲ ۲۳:۲۰:۵۲
نمی دانید که از شنیدن این خبر چقدر خوشحال شدم.درست بر عکس شما؟ (438278)
 
۱۳۹۰-۰۲-۱۲ ۲۳:۲۵:۲۸
آقا اینا ملت رو به چه دیدی مبینن؟
حالا کشتنش ، دستشون درد نکنه اما چرا جسدشو انداختن تو آب !!!
مردم ساده هم میگن آفرین (438282)
 
mohammad
۱۳۹۰-۰۲-۱۲ ۲۳:۳۱:۵۰
خیلی‌ ساده است! اوباما کلا یک قیافه متفاوت و حالت چپگرا داره... مثلا می‌خواست یه زمانی‌ با ایران رابطه داشته باشه

برای همین وطنپرست‌های دو آتیشه آمریکا خوششون نمیاد از اوباما

با کشته شدن غافلگیرکننده اوباما رای وطنپرست‌های آمریکا رو خرید (438287)
 
r2.gh 89
۱۳۹۰-۰۲-۱۳ ۰۰:۰۸:۵۶
همانطور که امریکاییها بن لادن اوردن سر صحنه همونطور هم کشتنش.بن لادن هم ساخته همون امریکاس.از سیا حقوق میگرفته.خدا رو شکر به درک واصل شد. (438321)
 
۱۳۹۰-۰۲-۱۳ ۰۰:۲۱:۵۹
نطری به برنامه خبری شبکه دو بیندازید. آقای مجری چنان به تیم عملیات تیم جاسوسی امریکایی پاکستانی مشکوک است که فکر میکنی سخنگوی القاعده است. در اینجور مواقع یک آدم بیطرف بیاورید تا ماجرا را تحلیل کند. (438326)
 
مهدی سراوانی
۱۳۹۰-۰۲-۱۳ ۰۱:۰۰:۳۸
سلام
دین و مذهب مترقی و اندیشه مداری که حتی قمه زنی رو که آسیب به جسم خود شخص می زنه، فارغ از درست یا غلط بودنش، به علت ایجاد تبلیغات سوء علیه وجهه اسلام و مخدوش شدن چهره جهانی اسلام در نظر دیگران، رد و نهی می کنه؛ مسلما هیچوقت نه تنها نمی تونه اعمال این گونه کج فهمان و متحجرانی رو که جز منزوی و منفور کردن مسلمانان و مظلوم و حق به جانب جلوه کردن جهانخواران واقعی دستاورد دیگری نداشته اند, رو تایید کنه بلکه واضحا خودش رو از انتصاب به همچین تفکر و عملکردی مبرا و بیزار می دونه.
به شخصه تعجب کردم که اینجا بجای پرداختن به اصل خبر، هنوز روی نیکی یا بدی بن لادن داره بحث می شه
موضوع اینه که تیم مقابل یه نوک حمله گلزن اساسی تربیت کرده، اونوقت نذاشتتش تو تیم خودش بلکه مؤثرتر دیده که بفرستش تو تیم ما بهش بگه میری میشی ستارشون تو نوک حمله، میشی همونی که همه بهش پاس میدن که گل بزنه. بعد با جفت پا میای تو صورت گلر ما و گل میزنی. نتیجه: 1_گل مردود میشه 2_ با کارت قرمز داور بین المللی (که اونم خودمونیم) اخراج میشی 3_ تا می خورین گلتون میزنیم 4_ به علت آشوب هواداران تا جا داره جریمتون می کنیم.
در همچین وضعیتی با لو رفتن پشت صحنه، جهانیان حق دارن باور نکنن حریف ما همچین برنامه ریزی عریض و طویل و موذیانه ای برای سه چارتا برد مقطعی ریخته باشه چون از اهداف بلند مدت و جهانخوارانش غافلن
ما هم حق داریم روشنگری کنیم و بخوایم تکلیف این بازیکن نامردو روشن کنیم.
اما عزیزان من هنوز بحث روی خودی یا غیرخودی بودن این بازیکن؟! ویا چانه زنی روی کارت قرمز ؟! (438334)
 
۱۳۹۰-۰۲-۱۳ ۰۱:۲۴:۱۳
صدام از غرب ایران بن لادن از شرق ایران بطور رسمی حتی اگر نه واقعی به درک رفتند مبارک هم رفت امیدوارم تغییرات بعدی در بحرین و عربستان در جنوب و اذربایجان در شمال باشه که امنیت ایران بهتر از قبل و حالا بشه (438338)
 
۱۳۹۰-۰۲-۱۳ ۰۱:۲۷:۰۷
بن لادن دلش برای خانواده اش در عربستان تنگ شده بود از سی ای ا در خواست بازنشسگی کرد انها هم این سناریو رو ساختند و حالا یک بازیگر جدید را به میدان میفرستند در همین چند هفته یک کسی در خاورمیانه کار بن لادن را برای توجیح اسلام ستیزی و حضور امریکا در منطقه دنبال میکنه (438340)
 
وحید
۱۳۹۰-۰۲-۱۳ ۰۱:۳۲:۱۴
بن لادن با همان ژست چند سال پیش کشته شد ان هم توی این چند سالی که پنهان بود خوب خودش را نگه داشته و تغییری نکرده ما چقدر سادهایم (438341)
 
۱۳۹۰-۰۲-۱۳ ۰۱:۴۱:۱۳
غیر از محاکمه بن لادن هیچ عملی نه با خواست مردم و نه با فلسفه حقوق غرب همخوانی دارد.

مردم از محاکمه قاتل فرزندانشان خوشحال می شوند ونه از قتلش بدون محاکمه. مثل صدام که یقینا اگر به خاطر جنایاتش محاکمه می شد و به همه جنایاتش رسیدگی می شد هم در آینده بهتر می بود و هم دل ما را بیشتر شاد می کرد.

حال سوال این جاست که پس دولت آمریکا از مرگ آن بیشتر می توانست مردم را شاد کند یا محاکمه؟ پس احتمالا خبر دیگری پشت پرده است. (438345)
 
محمد
۱۳۹۰-۰۲-۱۳ ۰۵:۵۶:۳۴
چرا این آقایان القاعده که سنگ اسلام رو به سینه میزدند در قبال قرآن سوزی آن کشیش دیوانه هیچ عکس العملی نشان ندادند . فقط و فقط به این دلیل که القاعده عامل آمریکا بود . (438366)
 
ناشناس
۱۳۹۰-۰۲-۱۳ ۰۸:۱۲:۴۲
در اینکه بن لادن کشته شده شکی نیست ولی عکس کاملا ساختگیه چون هنوز هیچ عکسی از جسد بن لادن منتشر نشده پس زود قضاوت نکنید (438377)
 
هيوا
۱۳۹۰-۰۲-۱۳ ۱۰:۵۷:۳۶
كاخ سفيدفقط ادعا كرده كه ين لادن راكشته .كو مدرك؟ به كدام دليل؟ اين عكس جنازه هم كه فتوشاپه و چندماه پيش هم تواينترنت بود وهمه هم ديده بودن ، اگه راست ميگن چرا تصويري از جسدش منتشرنميكنن؟ چرا فورا بردن انداختنش تو دريا بقول خودشون؟ من كه خيلي مشكوكم (438568)
 
ص.ع.پ
۱۳۹۰-۰۲-۱۳ ۰۸:۱۴:۲۳
انچه مسلم است بن لادن مرده ويا کشته شده ولي کي وکجا مبهم است و علت اعلام خبر در اين زمان اون هم با اين حجم مبهم تر وبايد هوشيار بود ومنتظر وقايعي که روزهاي اينده مشخص مي شود (438378)
 
۱۳۹۰-۰۲-۱۳ ۱۰:۳۳:۴۲
خوب حالا که بن لادن کشته شده وآمریکاییها در جنگ با تروریست به پیروزی رسیدند حتما\" هر چه زودتر افغانستان و عراق را ترک می کنند و به دنبال فکری برای اقتصاد خود می کنند حالا اگر در سطح دنیا کسی مبارزه کند و دست به کارهایی بزند آیا باز آمریکا ابتدا آن را به القاعده و سپس به اسلام مرتبط می کنه با کشته شدن بن لادن طرح پایگاه در افغانستان هم حتما\" لغو می شود آخه دیگر توجیه ندارد باید ببینیم اگر بهانه طالبان را نیاورند البته طالبان فقط در افغانستان می جنگند و یک سازمان بین المللی نیست ببینیم آمریکا چه نظری دارد و او به ما می گوید طالبان یک سازمان تروریستی بین المللی هست یا خیر تا بعضی ازما هم آن را تایید کنیم بن لادن تا در مقابل شوروی می جنگید برای رهایی مسلمانان از بند سلطه کمونیست کار بزرگ و خوبی انجام می داد و او چرا جنگ را پس از شکست شوروی گسترش داد و به کل دنیا رساند و عموما\"نیز مردم عادی و غیر نظامیان را هدف قرار میداد این کار اسلامی و انسانی نیست و محکوم است. (438538)
 
ناشناس
۱۳۹۰-۰۲-۱۳ ۱۰:۵۳:۰۶
اصلا بن لادنی وجود داره (438562)
 
ناصر
۱۳۹۰-۰۲-۱۳ ۱۴:۰۵:۲۵
مناسبتر برای حقیقت یابی این بود که او را زنده دستگیر کرده و در مقابل یک دادگاه بین المللی قرار دهند.

ولی این کار حتمآ که باب میل خیلی ها مخصوصآ در آمریکا نبود, چرا که در این صورت چهره واقعی بسیاری از ساستمداراران آمریکا (حد اقل حول و حوش بوش) برای بشریت مشخص میشد. با کشتن وی که با نقشه قبلی صورت گرفت, بسیاری از ابهامات تاریخی, مخصوصآ در مورد جریان ترور 11 سپتامبر به گور سپرده شدند.
بشریت بدین ترتیب نخواهد دانست که در پست صحنه جه کسانی القاعده را سازماندهی نموده, با پول و وسایل لجستیکی آنها را یاری کرده و برای پیش برد مقاصد آمریکا و غرب در جهت جانشین سازی دشمن کمونیستی (که با فرو ریختن دیوار برلین از بین رفته بود) بکار گمارده بودند! (438797)
 
۱۳۹۰-۰۲-۱۳ ۱۵:۰۷:۰۳
اگر کشته شدن بن لادن باعث ارزونی بشه ارزشش رو داشته (438858)
 
نوید
۱۳۹۰-۰۲-۱۳ ۱۷:۱۹:۳۹
نکته اینه که این عکسها توسط یک خبرگزاری پاکستانی منتشر شد نه مقامات رسمی خود امریکا. با توجه به اینکه خود آمریکاییها از ارائه هر گونه عکس و فیلم از این عملیات خودداری کرده، انتشار این تصاویر توسط یک خبرگزاری پاکستانی از اول هم بودار بود و نیاز به کارشناسی فتوشاپی هم نبود. (438981)
 
۱۳۹۰-۰۲-۱۳ ۲۰:۱۸:۰۷
من هنوز نفهمیدم چرا فقط تروریست خطرناک تروریستیه که تو اروپا و آمریکا عملیات انجام بده

چرا گروهک منافقین توی پارلمان اروپا به راحتی رفت و آمد میکنند اینا بیشتر از سه هزار نفر از ایرانیها رو ترور کردن
حتما عده ای ساده لوح میگن تو لیست گروههای تروریستی آمریکا این گروهک قرار دارند ولی جواب نمیدن بعد از اشغال عراق چرا اگه گروه تروریستیه آمریکاییها در راستای مبارزه با تروریسم کاری با این گروهک نداشتن


شادی جهانی و واقعی آدما زمانیه که واقعا ارزش انسان و حقوقش بدون در نظر گرفتن موقعیت سیاسی منطقه ای که زندگی میکنن و منابع انرژی و ثروت کشورشون در نظر گرفته بشه
زمانیکه برای قدرتهای جهانی حقوق مردم دورافتاده ترین کشور آفریقایی بدون منابع نفتی و ثروت هم اینقدر اهمیت داشته باشه که الان ادعاشو برای مردم لیبی دارن


اسامه بن لادن به درک رفت انشالله بقه تروریستهای بزرگتر مثل بوش و نتانیاهو هم بهش بپیوندند (439094)
 
علی علیپور
۱۳۹۰-۰۲-۱۳ ۲۱:۱۳:۰۷
آقای هومن لطفا وقت سایر کاربران را در سایت الف بیش از این اتلاف نکنیم چون بعد از من و تو دیگران هم میخواهند کامنت بگذارند .و نباید به حقوق این بزرگواران اجحاف بشود . (439120)
 
مرجان
۱۳۹۰-۰۲-۱۳ ۲۳:۱۰:۱۱
خطاب به اوباما و امثالهم كه مردم دنيا را از دم چيز ! فرض كردن:


گيرم كه خلق را به فريبت فريفتي
در دادگاه عدل الهي چه ميكني؟! (439176)
 
محمد
۱۳۹۰-۰۲-۱۴ ۰۲:۴۷:۰۹
آقای الف! این عکس به صورت رسمی‌ از دولت امیرکا پخش نشده! اصلا چندین ماه پیش این عکس پخش شده بود... هنوز عکس رسمی‌‌ای از جنازه بن لادن پخش نشده (439226)
 
world under
۱۳۹۰-۰۲-۱۴ ۰۹:۳۴:۴۰
اگر توجه کنید ایشان در عکس سمت چپ خندان وسالم هست و در عکس سمت راست که کشته شده همانجور خندان و سحال می باشد در واقع عکس کپی و فوثوشاپ شده (439295)
 
سلام
۱۳۹۰-۰۲-۱۴ ۱۱:۲۶:۳۸
به نظر شما به افرادی که به یک خبر مشکوک این گونه عکسالعمل نشان می دهند چه می شود گفت؟!خوشحالی بعد از ده سال ان هم ابر قدرت!! (439443)
 
احسان
۱۳۹۰-۰۲-۱۴ ۱۱:۴۴:۱۱
وقتی عکسو دیدم آرزو کردم ای کاش در قبال پولی هنگفت پیشنهاد فتوشاب عکس رو دولت ایالات متحده به این جانب میداد آنوقت به هنر واقعی فتوشاپ پی میبرد دوستان عزیر فقط دو مورد دقت کنن یکی تفاوت رنگ و نور از قسمت سالم صورت بینی وچانه با چشم و پیشانی طرف دوم این از نظر فتوشاپ کار ناشی دوم از نظر پزشکی ضربه به جمجمه باعث خونریزی یا حداقل کمی خون در دهان و بینی میشود دوستان پیدا کنید پرتغال فروش را دوستان دروغ را حتی از دوستتان قبول نکنید اهل تفکر و تعقل باشید در همه حال والسلام (439471)
 
۱۳۹۰-۰۲-۱۴ ۱۳:۲۷:۵۵
تازه به اهمیت زنده دستگیر کردن عبدالمالک ریگی توسط فرزندان ایران پی بردم (439590)
 
مهدی خرمی
۱۳۹۰-۰۲-۱۴ ۱۴:۵۹:۳۷
مرگ در دقیقه نود
اعلام خبر مرگ بن لادن توسط رئیس جمهور آمریکا، برای سیاست سازان آمریکا، سناریوی مرگ در دقیقه نود بود.

مهم نیست بن لادن هشت سال پیش کشته شده باشد یا امروز. چیزی که مهم است زمان اعلام این مرگ است تا نهایت بهره برداری از آن صورت پذیرد.

گسترش حوزه منافع ملی ایالات متحده به سایر کشورهای جهان و سناریو سازی برای توجیه حضور گسترده نظامی در این کشورها با ظهور موج بیداری اسلامی در خاورمیانه و شمال آفریقا با تهدیدات جدی مواجه شده است که لزوم اتخاذ سیاست های جدید را اجتناب ناپذیر نموده است.

سردرگمی تئوریسین ها و سیاست سازان ایالات متحده و صهیونیست در مقابل حرکت های عظیم مردمی در خاورمیانه و شمال آفریقا بقدری محسوس و مشهود بود که نوعی سردرگمی سیاسی را به همراه داشت و به نظر می رسد این سردرگمی سیاسی سرانجام با اعلام اتمام تاریخ مصرف اسامه بن لادن به پایان رسد.

ایالات متحده که در طی سال های متمادی با حضور گسترده نظامی – آن هم با بهانه های مختلف از جمله مبارزه با القاعده و ...- دولت های دست نشانده عرب را مرعوب خود ساخته بود و کشورهایی مانند عربستان و مصر را به ملک طلق خود مبدل ساخته بود با پیدایش موج عظیم بیداری اسلامی، این بار خود را نه در مقابل دولت های دست نشانده که در برابر ملتهایی آزاده خواه مشاهده نمود که حضور نظامی در برابر آن ها نه تنها هیچ موضوعیتی ندارد بلکه نوعی خودکشی سیاسی محسوب می شود.

آنچه امروز برای ایالات متحده و تفکرصهیونیستی حاکم بر روابط جهانی مهم است، حضور در استراتژیک ترین نقاط دنیا یعنی خاورمیانه و شمال آفریقاست. این حضور اگر تا امروز بصورت حضور نظامی گسترده و عمدتانظامی گری بوده است با آغاز و به نتیجه رسیدن امواج بیداری اسلامی، حداقل در عرصه افکار عمومی باید شکلی مردمی تر به خود بگیرد تا بتواند دوام و استمرار داشته باشد.

اعلام اتمام تاریخ مصرف بن لادن در عین حال که در حوزه داخلی می تواند نوعی روان درمانی ملت آمریکا در برابر بحران های اقتصادی را به همراه داشته باشد در حوزه فرا ملی و جهانی می تواند برای سابقه نظامی گری آمریکا - که به دلیل بحرانهای اقتصادی داخلی و تغییر شرایط منطقه ای موضوعیت خود را به تدریج از دست می دهد- جایگزین مناسبی پبدا کند که بتواند از حوزه دولتها وارد حوزه ملت ها شود چرا که تاریخ نشان داد که نظامی گری و مرعوب ساختن دولتها کارایی طولانی مدتی ندارد باید سیاست های جدید را بر اساس شعور ملت ها سازمان داد. و این همان سیاست تسخیر قلب ها و مغزها یعنی جنگ نرم است. جنگی که بدون تحمل تبعات مالی هنگفت ناشی از حضور گسترده نظامی، می تواند ملت ها را تحت انتقیاد خود درآورد.

در واقع می توان اعلام خبر پایان تاریخ مصرف بن لادن را آغاز نوعی دوره جنگ سرد دانست. جنگ سردی با اسلام که حربه های نظامی ناکارآمدی خود را در برابر آن نشان داده است.

چنین به نظر می رسد ایالات متحده با اعلام خبر مرگ بن لادن در نظر دارد حداقل با کاهش بار روانی حضور نظامی خود در منطقه و یا کاهش عملی حضور نیروهای خود علاوه بر کاستن از بار هزینه های سرسام آور حضور نظامی در منطقه، زمینه حضوری جدید از نوع دیپلماتیک، اقتصادی، اجتماعی و ... را فراهم آورد تا با ورود هر چه بیشتر در صفوف مردم، مسیر جریان بیداری اسلامی را به دلخواه و به نفع منافع ملی آمریکا جهت دهد و اجازه ندهد با تداوم صحیح این جریان بیداری، کشورهایی مانند عربستان – یعنی زادگاه وهابیون اسلام ستیز و مهد مدافعان مخلص منافع آمریکا- به سرنوشتی مانند سرنوشت مصر تبدیل شوند.
... (438881)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.