نظر منتشر شده
۳۶
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 102647
عبرتهایی از ماجراهای اخیر
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۰ ساعت ۰۸:۵۵
دکتر جلیل محبی

 

«ذمه من به آن چه مي‌گويم رهين است! : هر كس از وقايع (روزگار) عبرت گيرد، تقوي او را نگه دارد و نگذارد در شبهه‌ها گرفتار شود» (نهج‌البلاغه شهيدي صفحه 17)

 

اتفاقات دو هفته گذشته در تاريخ انقلاب اسلامي بي‌سابقه بود و سرشار از عبرت و اگر در سخن مولايمان علي عليه‌السلام تدبر كنيم و تقوا را چراغ راه، مصون از گرفتاري در شبهات و فتن خواهيم شد (ان شاء الله).

 

نگارنده از اين وقايع چند درس آموخته است:

 

اول آنكه برايم مسجل شد ملاك حال فعلي افراد است. عالم قدرت و سياست عالم خطا و انحراف است و اگر انسان پيش از آن كه خود را بسازد وارد اين عرصه شود شديداً در معرض خطر انحراف خواهد بود. آن‌ها كه بزرگان انقلاب مي‌خوانديمشان و سابقه‌اي پيش و پس از پيروزي انقلاب اسلامي داشتند و يار غار امام بودند مقابل رهبري ايستادند و بر سر قدرت نه فقط مباني شرعي را زير پا نهادند و جلوي مولا و امام ايستادند، كه به مباني عرفي نيز پشت كردند و آراء مردم را ناديده انگاشتند، چه رسد به آنكه سابقه‌اي بس درخشان از خود نشان نداده و در ركاب مولا شمشيري نزده بود.

 

دوم آنكه باز براي چنددهمين بار خلاء فقدان حزب را در كشور مشاهده كردم. فردگرايي بدون كنترل سياسي بلاي سي سال گذشته انقلاب بوده است. هرچند ورود ولي‌فقيه به مسائل بن بستي باقي نمي‌گذارد و راهگشا و گره گشاست اما چه اصراري است مسيرهاي منتهي به بن بست را بازگشايي نكنيم. تا كي بايد از تجربه جهاني تقويت احزاب غفلت كنيم كه از مهمترين كاركردهايش تضعيف ديكتاتوري فردي و منم منم زدن ‌هاي جاهلانه است كه در پي غرور حاصل از چند رأي كسب شده در انتخابات ايجاد شده است. فكري بايد كرد...

 

سوم آنكه آموختم براي بي بي سي و وي او اي و ديگر رسانه‌هاي دشمن اشخاص مهم نيستند. همان كساني  كه در دو سال گذشته و چهارسال قبل از آن از برخي، چهره‌‌اي منفور ساخته بودند، امروز به تبليغ او پرداخته و ذوق زده از مشكل بوجود آمده، آمدند كه از آب گل آلود ماهي بگيرند و ضربه‌اي به ولايت وارد كنند. آموختم كه واقعاً سخنان دشمن شاد كن به آرامش ملت وحدت ضربه مي‌زند. آموختم دشمن مترصد فرصت است و اگر خوراك رسانه‌اي نداشته باشد مقهور وحدت مردم و مسئولان خواهند بود.

 

چهارم آنكه بيش از قبل برايم ثابت شد ولايت فقيه كه جلوي ديكتاتوري را مي‌گيرد در اين تجربه سي‌ساله هميشه از ديكتاتوري فردي به عنوان رئيس دولت و اعضاي مجمعي به عنوان مجلس ناليده‌ايم و اين ولي‌فقيهي عادل و حافظ نفس بوده كه نجات بخش مشكلاتمان بوده است. قدرت ناشي رأي مردم كه غرور و فريب به همراه مي‌اورد توسط امام اسلام‌شناس عادل سالك راه حق پيموده كنترل مي‌شود تا مصلحت ملك و ملت دستخوش هواپرستي قدرت‌طلبان قانون‌شكن نگردد.

 

پنجم آنكه قدرت‌طلبان انحصارطلب امروز و آينده فهميدند مسجد جاي بي حيايي نيست. حزب‌الله و توده مردم مانند امام و مولايشان با كسي عقد اخوت نبسته‌اند. هر كه باشي از منتظري و ساير ياران غار امام بالاتر نيستي و هرچه مقام علمي داشته باشي و رايت پرشمارتر باشد قد علم كردن در مقابل ولايت موجب ذلت و خواري اين و آن دنياست. اگر سفر مي‌روي و مردم دورت جمع مي‌شوند نه به خاطر ساخت پل و خيابان و شغل و يارانه، كه آن‌ها انجام دادي وظيفه‌انت بوده است، بلكه به خاطر آن كه تكيه‌گاه رهبر بودي و هجمه دشمن عليه او را خنثي مي‌كردي. حال كه شانه خالي مي‌كني تا تير به مولا بخورد يك سفر استاني ديگر برو تا ارزش خودت- به تنهايي- را بداني

 

ششم آنكه فهميدم قدرت معنوي نظام اسلامي بسيار بالاست به قدري كه جريان انحرافي درون دولت هرچه پول خرج كند و آدم بخرد و بانك بزند نمي‌تواند جلوي اقتدار و عزت نظام قد علم كند. به اين جريان انحرافي نيز آموخت كه اين‌ها كه خريده‌اي به جيب تو نگاه مي‌كنند و مكتب ايراني و صدشعار بي خاصيت ديگر را نه تنها باور ندارند كه احتمالاً پول‌ها را مي‌گيرند و پوسخندي به حماقت تو مي‌زنند كه توانسته‌اند فريبت دهند!

 

و هفتم و آخر آنكه باز آموختم و تجربه كردم كه بايد نهي از منكر كرد از ملامت ملامت كنندگان نهراسيد. آنقدر سياسيون محافظه‌كار در گوشمان خواندند كه نهي از منكر نكنيد كه مركب شيطان رم كرد و شد آنچه نبايد مي‌شد. فساد مالي اتفاق افتاد، گفتند نگوييد مصلحت نيست. شعارهاي انحرافي دادند، گفتند نگوييد تبليغ آن حرف‌ها مي‌شود، مصلحت نيست. نيرو‌هاي حزب‌اللهي را اخراج كردند، گفتند نگوييد مصلحت نيست، شما كه دنبال قدرت نيستيد! بيت‌المال را براي مصالح خودشان خرج كردند، گفتند نگوييد دشمن سوء استفاده مي‌كند. برادر من! اگر «نهي از اين منكرات» كرده بوديم الان كار به اينجا رسيده بود؟ سي سال از انقلاب گذشته حتي يك‌بار از رئيس جمهور سئوال نشده است!! يعني هيچ جاي سئوالي نبوده يا آقايان نمايندگان مصلحت نمي‌ديده‌اند؟ سئوال و استيضاح وزير هم شده ابزار جوب كشي (!) براي دهات برادران نماينده! نه جلوگيري از تخلفات و منكرات. صد بار تجربه كرديم بازهم خواهيم كرد، اگر از منكرات نهي نكني بزرگ مي‌شود مانند زالو! كه هرچه بماند بيشتر باد مي‌كند و خون سالمت را مي‌مكد.

 

يادتان باشد كه امامانمان فرمودند: اگر نهي از منكر ترك شود اسافل بر مصادر امور مي‌نشينند و بدي‌ها خوب و خوبي‌ها بد تلقي مي‌شوند.

 

بياموزيم از اين وقايع كه اگر چيزي مصلحت نباشد، ترك نهي از منكر است.

 

 
 
۱۳۹۰-۰۲-۱۳ ۱۰:۲۱:۰۹
یک نکته باید اضافه شود که باید دوره های نهی از منکر را در تمام هیئت ها و به اصطلاح بزرگان مداحی بگذاریم تا اینگونه از منبر هیئت آتو دست دشمنان ندهند (438529)
 
مسعود
۱۳۹۰-۰۲-۱۳ ۱۰:۴۹:۵۰
به درستي بار ديگر ثابت شد كه فردگرايي بدون كنترل سياسي و فقدان حزب بلاي جان انقلاب در طول 30 سال گذشته بوده است. قابل توجه مخصوصا اصولگرايان كه اغلب نظر مساعدي بر روي احزاب ندارند و مجلس اصولگرا كه چندين سال متوالي است با همسويي دولت بودجه اي براي احزاب در نظر نمي گيرند و قابل توجه شوراي نگهبان كه اگر هم بودجه اي براي احزاب در نظر گرفته شود حذف مي كند و قابل توجه قوه قضاييه كه با نگاه امنيتي به احزاب و مطبوعات نگاه مي كند. (438558)
 
۱۳۹۰-۰۲-۱۳ ۱۰:۵۸:۰۷
بي خودي ديگران را دكتر نكنيد. ايشان در حال حاضر دانشجوي ترم 3 دكتري است. (438569)
 
حکیم
۱۳۹۰-۰۲-۱۳ ۱۱:۲۰:۱۷
ای کاش تاثیر حمایت های بی چون و چرای مقام معظم رهبری از دولت خدمتگزار را نیز در تحلیل خود می آوردید. هنوز هم معتقدم رهبر فرزانه مان حمایت همه جانبه خود را این دولت امام زمانی دریغ نفرموده اند و خیلی نویسنده محترم خوشبین نباشد که لیوان احمدی نژاد پر شده است! او همچنان محکم واستوار رقیب جدی متفقان دیروزی و دشمنان امروزی خود هست و راه او راهی زنده و روشن و پویا و فرا اصولگرایانه است. (438598)
 
۱۳۹۰-۰۲-۱۳ ۱۱:۲۰:۴۲
واقعا يك سوال وجود دارد كه هزينه سوال از رئيس جمهور به عنوان يك وظيفه قانوني مجلس در صورت ضرورت كه ناشي از تفكيك قواست بيشتر است يا ايستادن رئيس جمهور در مقابل مجلس و رهبري!

با اينكه با برخي از موارد اين مقاله هم نظر نيستم اما بخشي از هزينه ها فعلي ناشي از آن است كه تاكنون هميشه دولت و نظام يكي گرفته شده اند و حتي افراد و احزاب و گروههايي هم كه تلاش كرده اند بگويند حساب اينها را از هم جدا كنيد بطريقي منكوب شده اند!

بنظر مي رسد كه قواي سگانه نظام بايد براساس وظايف تفكيك قوا عمل كنند تا عدالت رعايت شود وگرنه دود سازش اين قوا هميشه به چشم مردم و احزاب رفته است (438599)
 
۱۳۹۰-۰۲-۱۳ ۱۱:۵۲:۳۶
امام خامنه ای گوش به فرمانت هستیم در مقابل همه منافقان و زراندوزان عالم ایستاده ایم مرگ برای راه حسین اول زندگی است برای اقامه دین و عدل همه جور هزینه را می پردازیم این انقلاب باید به دست صاحب اصلیش بیافتد (438638)
 
۱۳۹۰-۰۲-۱۳ ۱۲:۰۳:۳۶
جالب بود (438653)
 
۱۳۹۰-۰۲-۱۳ ۱۲:۵۱:۳۵
بسیار عالی بود (438711)
 
۱۳۹۰-۰۲-۱۳ ۱۲:۵۸:۵۳
ما با هیچ کس پیمان اخوت نداریم
هر کس بر ضد مردم و انقلاب قدم بردارد محکوم به فناست (438553)
 
محمد رضا باقری چالوپلی
۱۳۹۰-۰۲-۱۷ ۱۵:۰۲:۵۰
فقدان حزی سبب شده است مدیریت کشور عملا بین چند صد نفر دست به دست شود وخون تازه وارد رگ های کشور نشود با تشکیل احزاب وساماندهی انتخابات بر اساس حزیب اولا این معضل حل می شود ثانیا مدیران پاسخ گوی قوانین خود هستند ونمی توانند از ان فرار کنند (440735)
 
۱۳۹۰-۰۲-۱۳ ۱۳:۰۲:۵۲
آقای مشایی رئیس جمهور ما رو ول کن (438666)
 
کاوه
۱۳۹۰-۰۲-۱۳ ۱۸:۰۵:۰۴
بهتره بگی آقای احمدی نژاد مشایی را ول کن. (439017)
 
مصطفی
۱۳۹۰-۰۲-۱۳ ۱۴:۱۷:۵۱
نحوه تعامل آقای احمدی نژاد با جناح سنتی اصولگرا وهمچنین برخورد با مداحان معروف وهمایش ایرانیان خارج از کشور واتفاقات اخیر نشاندهنده میزان آرا جناح اصولگرای سنتی است وتکیه به آنها فایده ای ندارد.
اینکه درصورت واقعیت آرا آقای احمدی نژاد این رای را به گفتمان اصولگرایی واین قبیل شعارها پیوند دهید حف بیهوده ای بیش نیست.
حال اینکه اکثریت مردم کدام طرفی هستند
واقعیت را میتوانی در شکل ظاهری مردم کوچه وخیابان ببینید (438810)
 
ناشناس
۱۳۹۰-۰۲-۱۳ ۱۴:۴۱:۳۴
دمت گرم عالي بود.
بي خامنه اي شعار هم عهدي چيست ؟
بي خامنه اي شعار يا مهدي چيست؟
هركس نشد گوش به فرمان خامنه اي
بي شك تو بدان فداي مهدي نيست (438840)
 
حسین چمنی
۱۳۹۰-۰۲-۱۴ ۱۸:۰۷:۲۶
ما مرد نبرد و نعره و تکبیریم؛
در راه تو ای خامنه ای میمیریم؛
گر حکم کنی، برای حفظ اسلام
هر رای به هر که داده پس میگیریم! (439859)
 
عمو
۱۳۹۰-۰۲-۱۳ ۱۵:۱۵:۱۳
بنام خدا
آقای دکتر
از این که این همه را طی چند روز آموخته اید خوشحالم.
شما که این استعداد شگفت را دارید و سایت الف هم منتشر کننده افکار شماست چرا قبلا یاد امر به معروف و نهی از منکر نیفتاده اید؟
چرا در نامه معروف و منفور بدون نام خدا و سلام ، همانند انکار واجبات دینی و هتک احترام خاندان نبوت در دهه قبل خاموش بودید؟
نگران نباشیم و نباشید اصحاب حزب باد زیادند اگر مرد میدانش پیدا شود و میدانش را بدست بیاورد ای بسا تازه از خواب بیدار شدگانی که خود را دوباره بخواب بزنند.
راستی در مورد اشراق بند سومتان یک مثل بسیار قدیمی هست که می گوید شنونده باید عاقل باشد .
باز جای شکر دارد که بعد از نزدیک به 90 سال( با کم و بیش) از سابقه حزب بازی در کشورمان شما نیز دریافتید که ممکن است حزب خوب چیزی باشد(البته نه حزب دولت فرموده همچنان دو حزب مربوط به 18 و 14سال قبل و یا خارج فرموده مانند همه احزاب ایران از جمله دو حزب مورد نظر) البته برای درک مسئله تحزب در ایران احتیاج به مقداری مطالعه وجود دارد.
استعداد شما جای بیشتری هم دارد و انشاالله بزودی خواهید آموخت که رهبری احتیاج به دعا گویی و ثناخوانی ندارد و ضمنا زدن فردی ذاتا افتاده روش مستحسنی نیست
چون اهل حیا بوده اید منهم با همان زبان شما بیان می کنم که برای شهرت در مسجد را نباید به آتش کشید یعنی خانه خدا هم در و دربان دارد و احترام این هردو ضروری است. اگر باور ندارید به مذاکرات عصاره نمایندگان ملت! در دوره ششم و بخصوص سخنرانی های خانمی که از طرف دفتر تحکیم وحدت به مجلس راه یافت مراجعه کنید که متولی مسجد را هتک حرمت می کرد و همه دست اندرکاران خیلی مسلمان چون حزبی فکر می کردند سکوت مرگ گرفته بودند. (438867)
 
جليل محبي
۱۳۹۰-۰۲-۱۴ ۱۰:۲۸:۳۴
باسلام و عرض تشكر
اگر اسم مرا در اينترنت جستجو كنيد كم نهي از منكر نكرده ام و تا توانسته ام خاموش نبوده ام. آنها هم كه در مقابل منكرات مجلس ششم سكوت كردند خودشان پاسخ دهند. در مورد تحزب هم كمي بيش از \'مقداري\' مطالعه داشته ام. (439367)
 
حمید رضا
۱۳۹۰-۰۲-۱۳ ۱۵:۴۶:۵۳
\"دوم آنكه باز براي چنددهمين بار خلاء فقدان حزب را در كشور مشاهده كردم. فردگرايي بدون كنترل سياسي بلاي سي سال گذشته انقلاب بوده است. هرچند ورود ولي‌فقيه به مسائل بن بستي باقي نمي‌گذارد و راهگشا و گره گشاست اما چه اصراري است مسيرهاي منتهي به بن بست را بازگشايي نكنيم. تا كي بايد از تجربه جهاني تقويت احزاب غفلت كنيم كه از مهمترين كاركردهايش تضعيف ديكتاتوري فردي و منم منم زدن ‌هاي جاهلانه است كه در پي غرور حاصل از چند رأي كسب شده در انتخابات ايجاد شده است. فكري بايد كرد...\"

بعقیده من این بزرگترین موضل جمهوری ایلامی است. در صورت وجود احزاب مختلف در کشور نه تنها آزادیهای اجتماعی بیشتر و بهتر برقرار میگردد, بلکه انسانها در طول فعالیتعای سیاسی خود شناخته شده و مردم ما با بینش کاملتری از رای خود استفاده کرده و رای خود را به این سادگی به بازی کنان عالم سیاست نخواهد داد.

امید است که با استعانت از درگاه خداوند متعال و رهنمودهای مقام معظم رهبری امام خامنه ای, این موضل اجتماعی به نفع و رشد و تعالی اسلامی و اجتماعی برطرف شده و در آینده شاهد شکوفائی بیشتر جامعه اسلامی ایران باشیم! (438901)
 
مشهدي حسن
۱۳۹۰-۰۲-۱۳ ۱۵:۴۹:۰۰
آقاي ناشناسي كه كه نوشته ايد آقاي مشايي رييس جمهور ما را ول كن مثل اينكه قضيه برعكس است و آقاي رييس جمهور محكم و دودستي به آقاي مشائي چسبيده اند پس بهتر نيست بگوييم: آقاي احمدي نژاد حاج اسفنديار را رهاكن؟ (438903)
 
حسن
۱۳۹۰-۰۲-۱۳ ۱۵:۵۲:۴۴
آقای محبی عالی بود. آنجه از دل برآید بر دل نشیند. دستتان و قلمتان درد نکند! (438906)
 
آزادی
۱۳۹۰-۰۲-۱۳ ۱۶:۱۸:۳۵
افراد جامعه باید خدامحور باشند نه شخص محور. (438939)
 
روزنه
۱۳۹۰-۰۲-۱۳ ۱۸:۰۵:۰۰
رییس جمهور باند منحرف را رها کند این دو سال را به سلامت عبور خواهد کرد و گرنه با انها ... (439016)
 
علی علیپور
۱۳۹۰-۰۲-۱۳ ۲۰:۴۰:۱۸
این کار را اگر بکنه دیگه آن ابهت اش رفتنی میشه باید با همکارانش کشتی اجرائی کشور را به ساحل نجات برساند . و باند پاکدستی که همراهش هستند به اثبات برساند . مرد باید صاحب حرفش باشد . حالا بقیه مانده به اختیار خودش .از ما گفتن و از ایشون شنیدن . عزیزم همه خدا محورند از صدر گرفته تا ذیل ولی شما از کجا می دانید مردم شخص محور ند خدا نکنه حتما پیشگو هم هستید . (439109)
 
خط انقلاب
۱۳۹۰-۰۲-۱۳ ۲۱:۳۶:۱۴
همان طور که آقا فرمودند حاکمیت دوگانه وجود ندارد ما نیز نباید مدام بر این طبل پاره بکوبیم. (439129)
 
مهدی
۱۳۹۰-۰۲-۱۳ ۲۱:۴۰:۳۱
بسیار نوشته خوب و عالی بود
از نویسنده متشکرم (439130)
 
۱۳۹۰-۰۲-۱۳ ۲۳:۱۴:۴۵
و ملت فهمیدند که شما زیر درخت چه کنم نشسته اید و این میرساند که خود کرده را تدبیر نیست (439178)
 
۱۳۹۰-۰۲-۱۴ ۰۱:۵۳:۱۰
آیا فکر کردید آقای رئیس جمهور خبر نداشته! سهم ایشان که بوسیله آقایی مشایی برای ایشان خفظ می شده چقدر است؟ (439221)
 
۱۳۹۰-۰۲-۱۴ ۰۵:۲۳:۱۸
مطلب خوبی بود و همه اش درست. فقط زیادی قاطع بودید و رای صادر کردید. ما قاضی نیستیم و اجازه نیت خوانی نداریم. آیا باید سخنان اخیر رییس جمهور را نشنیده بگیریم؟ تا سخنان خودمان درست از آب دربیاید؟ (439250)
 
بهنود منیعی
۱۳۹۰-۰۲-۱۴ ۱۰:۴۳:۴۸
نکندمکربنی ساعده تکرارشود///
که علی درقفس خانه گرفتارشود (439384)
 
احسان
۱۳۹۰-۰۲-۱۴ ۱۰:۵۲:۱۵
احمدي ن‍ژاد همچنان محکم واستوار رقیب جدی متفقان دیروزی و دشمنان امروزی خود هست و راه او راهی زنده و روشن و پویا و فرا اصولگرایانه است. (439393)
 
رضا.م
۱۳۹۰-۰۲-۱۴ ۱۱:۰۵:۲۶
احسنت بر حاج اقا محبي. دست نوشته شما را خواندم و حال ميفهميم كه اگر ولي فقيه از كسي حمايت كنند ما نيز بايد به تبع همين كار را انجام دهيم (439406)
 
۱۳۹۰-۰۲-۱۴ ۱۴:۰۶:۰۵
بسيارعالي بود (439649)
 
kave
۱۳۹۰-۰۲-۱۴ ۱۵:۲۴:۴۱
مگر این بار اول است که این اتفاق می اقتد ؟ 1-بنی صدر2- هاشمی رفسنجانی3-خاتمی4- احمدی نزاد . نفر بعدی کیست ؟ تحلیل این موضوع چیست ؟چرا در اروپا روسای دولت در این حد با کل سیستم در تقابل قرار نمی گیرند؟ به نظر من دلیل مهم این مسئله اینستکه رییس جمهور به عنوان یک مدیر اجرایی برای گردش امور باید از ابزار و تاسیسات مدرن ( دولت . بانک. وزارت خانه ها و.....) استفاده کند .این ابزارهای مدرن برای یک سیستم کاملا کاپیتالیستی و مدرن تنظیم شده اند.جمهوری اسلامی نه کاپیتالیستی و مدرن است و نه میخواهد باشد.این تناقض موچب درگیری میان نهادهای امور اجرایی در چ .ا. میشود . در عین حال مدیران امور اجرایی کشور ابزار و نهادهای دیگری برای اداره امور کشور ندارند. این نوضیح زمینه بروز بحران است و اما راه حل به تحقیقی گسترده نیاز دارد که مجال ان در اینجا نیست .اما با اطمینان میتوان گفت بروز این بحران الزاما به حصوصیات فردی روسای جمهور برنمیگردد و هر کس دیگری هم در این جایکاه قرار بگیرد با این تضاد روبرو خواهد شد (439744)
 
زینب زارع
۱۳۹۰-۰۲-۱۴ ۲۲:۲۱:۳۰
ما کاری به احمدی نژاد و موسوی و خاتمی و . . . نداریم
ما رهرو قرآن، در انتظار امام زمان و گوش به فرمان رهبریم.
والسلام (439985)
 
خدابنده
۱۳۹۰-۰۲-۱۵ ۱۰:۱۹:۲۱
هرکس در خط رهبری باشد از او حمایت می کنیم درغیر این صورت بیعتمان را می شکنیم وتیز تر از تیغ در چشمانشان فرو می رویم تاشایت بصیرت از دست رفته را بازیابند. (440167)
 
دانا
۱۳۹۰-۰۲-۱۷ ۱۹:۲۹:۴۱
مقام معظم رهبری درتاریخ 3/2/1390 فرمودند :

شما ببينيد در همين پنج شش روز گذشته سر يك قضيه‌اى كه آنچنان هم از اهميت بالائى برخوردار نبود - سر مسئله‌ى اطلاعات و امثال اينها - چه جنجالى در دنيا راه انداختند. تحليلها را بردند به اين سمت كه بله، در داخل نظام جمهورى اسلامى شكاف ايجاد شده است، حاكميت دوگانه شده است، رئيس جمهور حرف رهبرى را گوش نكرده است! دستگاه‌هاى تبليغاتىِ خودشان را از اين حرفهاى سست و بى‌پايه پر كردند. ببينيد چطور منتظر بهانه‌اند. ببينيد چطور مثل گرگ در كمين نشسته‌اند كه يك بهانه‌اى پيدا كنند، هر جور ميتوانند، حمله كنند. ميدانند كه دولت مشغول تلاش و فعاليت و خدمت است. خب، واقعاً در كشور دارد خدمت انجام ميگيرد. هر جا خدمت باشد، هم مردم طرفدار هستند، هم رهبرى طرفدار است. ما كه راجع به شخص قضاوت نميكنيم؛ ما كار را، خط را، جهتگيرى را ملاك و معيار قرار ميدهيم. آنجائى كه كار و خدمت و تلاش هست، حمايت ما هست، حمايت مردم هست. و بحمداللَّه امروز كار دارد انجام ميگيرد. مسئولين دولتى هم حقاً و انصافاً دارند تلاش ميكنند؛ هم اعضاى دولت، هم بخصوص خود رئيس جمهور. اينها شب و روز ندارند؛ من مى‌بينم، من از نزديك شاهدم. اينها دائم مشغول كارند، مشغول خدمت و تلاشند. خب، اينها براى كشور خيلى باارزش است. بنده‌ى حقير هم طبق اصول بنا ندارم در كارها و تصميمهاى دولت وارد شوم. خب، مسئوليتها در قانون اساسى مشخص است؛ هر كس مسئوليتى دارد؛ مگر آنجائى كه احساس كنم يك مصلحتى دارد تفويت ميشود؛ مثل اينكه در همين قضيه‌ى اخير اينجورى بود؛ انسان احساس ميكند يك مصلحت بزرگى دارد مورد غفلت قرار ميگيرد، تفويت ميشود؛ خب، انسان وارد ميشود كه جلوى اين تفويت مصلحت را بگيرد. اين، مسئله‌ى مهمى نيست، نظائرش هم اتفاق مى‌افتد؛ اما مخالفين، دشمنان بيرونى، تريبون‌دارهاى بين‌المللى، بوقهاى تبليغاتى، از همين مسئله استفاده ميكنند براى اينكه فضاى تبليغاتى را شلوغ كنند.

عرض من به عناصر داخلى، به مردم دلسوز، به برادران و خواهرانى كه در داخل با مسائل تبليغاتى سر و كار دارند، اين است كه سعى كنند به اين آشفتگى كمك نكنند. اين كه تحليل بگذارند، يكى از آن طرف، يكى از اين طرف، اين عليه آن، آن عليه اين، براى هيچ و پوچ، چه لزومى دارد؟ نه، دستگاه بحمداللَّه دستگاه مقتدرى است، مسئولين مشغول كارشان هستند، رهبرى هم كه بنده‌ى حقير هستم با همه‌ى حقارت، خداى متعال كمك كرده، ما در مواضع صحيحِ خودمان محكم ايستاده‌ايم. تا من زنده هستم، تا من مسئوليت دارم، به حول و قوه‌ى الهى نخواهم گذاشت اين حركت عظيم ملت به سوى آرمانها ذره‌اى منحرف شود. تا مردم عزيزمان اينجور با شور، با شعور، با بصيرت، با عزم راسخ در ميدان هستند، لطف الهى شامل است؛ اين را بدانيد. تا ما توى ميدان هستيم، سايه‌ى لطف الهى هست. ماها - من يك جور، شما يك جور، آن ديگرى يك جور، چهارمى يك جور - اگر سراغ مسائل شخصى خودمان برويم و اهداف را فراموش كنيم، البته كمك الهى هم كم خواهد شد.
اما امروز ملاحظه ميكنيد كه مردم خوشبختانه در همه جاى كشور در صحنه‌اند، در عرصه‌اند؛ مسئولين همين جور، قواى سه گانه بكليتها همين جور. قواى سه گانه - هم قوه‌ى مقننه، هم قوه‌ى مجريه، هم قوه‌ى قضائيه - واقعاً وارد ميدانند؛ من دارم از نزديك مشاهده ميكنم، مى‌بينم؛ دارند تلاش ميكنند، دارند كار ميكنند، دارند مجاهدت ميكنند، عرقشان در مى‌آيد. كارها كارهاى سنگينى است؛ كارهاى كوچكى نيست.

حالا ما گفتيم جهاد اقتصادى. يك حركت عظيمى جلوى همت مسئولين كشور هست. هم مردم، هم مسئولين بايد دست به دست هم بدهند، امسال اين حركت جهاد اقتصادى را شروع كنند. همان طور كه گفتيم، شعارهاى سال به معناى شروع اين جريان است، نه اينكه مخصوص امسال است. خب، اينها دارد الحمدللَّه انجام ميگيرد. حالا نقص در كار همه‌مان هست؛ بنده هم نقص دارم، رؤساى قوا هم خالى از نقص نيستند، مسئولين هم خالى از نقص نيستند. بايد به خداى متعال پناه ببريم، نقصهاى خودمان را بشناسيم، آنها را كم كنيم؛ در كار عظيم اين ملت بزرگ و اين حركت عظيمى كه اين ملت دارند، گره ايجاد نكنيم.

---------------------------------------

پس چرا جلوتر از رهبرمعظم انقلاب حرکت می کنی ؟؟؟؟؟؟؟ (440770)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.