توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 102847
در دقايق آخر پيش از امتحان درس بخوانید !
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۰ ساعت ۰۹:۴۷
بر اساس تحقيقات جديد، درس خواندن در دقايق آخر پيش از امتحان يكي از بهترين شيوه‌ها براي يادگيري است.

به گزارش ايسنا، دانشمندان دانشگاه بريستول دريافته‌اند كه هورمون‌هاي توليد شده در زمان بروز تنش در انسان باعث تغييراتي درون سلول‌هاي مغز مي‌شود كه به ذخيره بهتر اطلاعات و خاطرات در مغز كمك مي‌كند.

اين محققان دريافتند كه هورمون‌هاي تنش مانند كورتيزول و آدرنالين به تغييراتي در شيوه عملكرد ژن‌هاي درون نورون‌ها منجر شده و در نتيجه قدرت يادگيري افراد بالاتر مي‌رود.

بر اين اساس، درس خواندن در زمان وجود شرايط تنش و استرس، قدرت يادگيري دانش‌آموزان را افزايش مي‌دهد.

به گفته اين دانشمندان، هورمون‌هاي استرس مكانيزمي كه دي‌ان‌اي را در مغز دوباره برنامه‌نويسي مي‌كند، تقويت كرده، از اين رو بروز ژن‌هاي خاصي را كاهش يا افزايش مي‌دهد.

در زمان تنش، هورمون‌هاي كورتيزول و آدرنالين در جريان خون آزاد شده و باعث بروز واكنش‌هاي مختلفي از جمله افزايش ميزان قند در خون مي‌شود كه به سوخت و ساز و سركوب سيستم ايمني بدن كمك مي‌كند.

البته نبايد ناديده گرفت همان‌طور كه ميزان كم تنش براي شكل‌گيري حافظه مفيد است، ميزان زياد آن اثري كاملا متضاد دارد. مغز در اين زمان به حالت ناديده‌گرفتن فرو رفته و از اين رو شكل‌گيري حافظه چندان تاثيرگذار نيست.
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.