نظر منتشر شده
۱۶۳
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 102853
نکته ای سپید در عروسی سیاه
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۰ ساعت ۰۹:۵۶
یادداشت مهمان/ الحماة

 

در روز های اخیر جنجالهای خبری مختلفی در مورد عروسی زوج جدید بریتانیایی در رسانه ها منتشر شد . خبرها بسیار متفاوت بود ، موافقان و مخالفان داخلی و خارجی هرکدام نقدی متفاوت بر این مراسم زوجیت نگاشتند و هر کس از ظن خود با آنان و برخی رسانه ها یار شد .



اما آیا این مراسم فارغ از تمام سیاهی ها و حق خوری ها و مالیات به باد دادن ها و حتی گرفتن پنل های خبری رسانه های داخلی ، حتی صدا وسیمای معظم ! سپیدی برای ما نداشت ؟ آیا جناب ضرغامی که داد بزرگمایی آن را در رسانه دادند بهتر نبود در پایان فرمایشات از تولید کنندگان دستگاه مطبوعه شون می خواستند نکاتی رو معین کنند تا تمام این موضوع سیاه برای ما سپید گردد ؟



دین ما دین ارزشهاست ، دین خلاقیتهای انسانی و بشر دوستانه و مشروع است ، ما موظفیم سپیدی میان هر سیاهی را که عبرت است و تجربه و نکته برداشت کنیم و به آن اهمیت دهیم !



حال این مراسم عریض و طویل هیچ نداشت ؟پ



بگذریم از شکوائیه ....



اما نکته :  چرا در مملکت ملکه ی ماسون ها و پیر زن پیر دنیا دار ، عروسی مجللی بر گزار شد و دوست و آشنا و مخالف و موافق نقد نوشتند و سخن راندن و خلاصه ، ی نوکی به موضوع این زوجیت زدند اما ندیدند که این عروس عمرا در تهران دیده شود !!

 


 
آیا آرایش عروس های ما اینچنین است ؟



آیا این عروس  مشکل هزینه داشته ؟



آیا www.scnow.com در گزارشی به قلم استیو اسمیت با درج این مطلب که نوشت: روز بیست و نهم آوریل، شاهزاده ویلیام و کیت ویلیام در وست مینیستر ابی (Westminster Abbey) مراسم عروسی پر هزینه خود را برگزار خواهند کرد. نفهمید که این زوج مشکل لوازم آرایی نداشته اند ؟  نمیدانست آنها از داشتن هیچ نوع برند آرایشی محروم نبوده اند ؟





برآورد می شود هزینه این مراسم بالغ بر چهل و هشت میلیون دلار باشد. آیا اگر این عروسی در ایران انجام می شد 40 میلیون دلار هزینه فر و شینیون و رژ و مانیکور و ... عروس نمیشد ؟ و هشت میلیون باقی کل مراسم ؟؟؟



چرا رسانه های ما ندیدن این عروس بی آرایش و این داماد زیر ابرو برنداشته و مو به فلان مدل نداده ! آیا برای رسانه های ما فقط نشان دادن کالسکه تشریفات سلطنتی  و اطلاع مردم از این ضیافت مجلل سود دیگری نداشت ؟ ( گرچه اطلاع آن نیز بی تحلیل سود نداشت )



توصیه میکنم به این خانوم بازیگر که با دقت تصاویر این عروسی رو ببینه که در قلب بریتانیا برگزار شد و عروسش لاک قرمز نداشت !

 



 
آهایییییی مریم مقدس من !! چرا این چنین صورت معصوم مادر عیسی ابن مریم را به ابتذال کشیدی ؟





مگر نه اینکه تو بازیگر نقش یکی از پنج زن اسوه عالم بودی ؟ تصویر من از تو تصویر چهره مقدسی است .آیا شما در مراسم افتتاح رنگ بیشتری از این عروس بریتانیایی نداری؟

 



 
برگردید بالا ! دوباره به تصویر عروس انگلیسی بنگرید !



آیا حضور بانوان ( البته نه همه ) در عروسی های ما با چنین لباس پوشیده ای است ؟

 



 
خانم اوتادی ! شما بازیگر  سینما ی جمهوری اسلامی هستید ! آیا آرایش چهره عروس ماسونی بریتانیا نزدیک تر نیست به اخلاق و آداب اسلامی؟

 



 
برای تصاویر زننده تر و بیشتر و عمیق تر سرچی کنید در گوگل ! تا بیشتر بهرمند شوید و اگر شک دارید در غروب همین روزها به تالار وحدت مراجعه کنید . فراوانند هنرپیشگان آکواریومی که برای زنندگی و تهوع رقابت میکنند !



آما حرف آخر !



جناب ضرغامی و همه مدیران این سرزمین ! من جای شما بودم  از عروس بریتانیایی در کنار همه انتقادها ی صحیح و درستی که نمودید برای بازیگران سینما و  سازمان های شما نیز صحبت میکردم ... برای همه آنها که در سریال ها آنچه را که نیست می سازند و آنچه را که دوست نداریم می پوشند و آنچه را که غنا می دانیم می نوازند ! برای آنان که از شهدا و فقط نماد نشان می دهند آن هم نا صحیح و برای آنان که با رانت و مافیا سعی در پایمال کردن ارزشها دارند ! البته این با حضور نیروهای حزب اللهی و متعهد در سازمانها و مردم غیرتمند هرگز پیروز نخواهند شد . هرچند که سیاهی لشکرشان فزون تر از سپیدی ما باشد . چرا که وعده اللهی این است و خداوند وعده داد مستضعفان وارثان زمینند.  .

 

 
 
sara
۱۳۹۰-۰۲-۱۴ ۱۰:۰۶:۴۴
در مورد لباس پوشیدن اکثر بانوان (پوشیده بودن لباس آن ها) حرفت رو قبول دارم ، ولی در مورد آرایش عروس نه ، آخه ساده دل ، باید یک آرایشگر باشی تا بتوانی بفهمی روی صورت عروس خانم ماسونی چقدر کار شده ، البته گریم نه آرایش !
در ضمن این عروسی اینقدر بدآموزی داشت که عطایش را به لقایش ببخشیم ! (439337)
 
سخن تازه
۱۳۹۰-۰۲-۱۴ ۱۲:۱۲:۲۴
منوجه موضوع نشدی!

حرف گریم کردن نیست، حرف بزک کردن و تحریک آمیز بودن این عمل است، حرف این نیست که چرا یک ایراد روی پوست پوشانده شده، حرف این است که چرا از چهره واقعی خارج می شویم و دل به زیبایی سرخ آب می بندیم.

گریم کرده، نقاب عروسکی که نزده!

خلاص (439521)
 
۱۳۹۰-۰۲-۱۴ ۱۵:۴۴:۳۶
مشکل از مردای ما هم هست که رنگ و روغن عروسکی براشون تحریک کننده ست. آخه قیافه ی عروسک جاذبه ی جنسی داره؟ خب اگه داره یعنی اگه برای مردای ما این رنگ و روغن ها شهوت برانگیز هستن ، پس علت روی آوردن زن های ما به این بزک های مسخره همون سلیقه ی مسخره ی مردهای ماست. (439758)
 
سخن تازه
۱۳۹۰-۰۲-۱۴ ۱۸:۱۶:۰۵
مرد ایرانی استثنایی نیست، همان طور که زن ایرانی نیست. در همه دنیا آرایش کردن خانم ها وجود داره، در بعضی نقاط دنیا بعضی از مردها هم آرایش می کنند.

پس مشکل کجاست؟

مشکل اینجاست که در جامعه ایرانی این آرایش کردن درجه خیلی شدیدی دارد و برخلاف دیگر نقاط دنیا که زنان خواننده و بعضی از شغل های خاص هستند که این نوع آرایش را انجام می دهند( حالا خودتان دلیلش را حدس بزنید)، در ایران، اکثر زنان و دختران، از روی ناآگاهی، این کار را انجام می دهند.

نیازی نیست منتظر یک عروسی باشید تا مقایسه کنید، فقط سری به خیابان های شهر بزنید.

همین. (439861)
 
۱۳۹۰-۰۲-۱۷ ۲۲:۱۳:۱۸
جناب ایرانی

در یک جامعه وقتی کاری در سطح جامعه به طور وسیعی انجام می شه (به خوب یا بد بودنش کاری ندارم) بدون شک این کار یکی از نیازهای جامعه محسوب می شه پس صرفا زیر سوال بردن خود خانمهای ایرانی در مورد نحوه آرایششون امریست کاملا غیر منطقی .این عمل دلایل زیادی داره که به نظرم مهمترین دلیلش اینه که در ایران نوع نگاه به زن به شکل جنسیت می باشد پس به اقتضای نیاز و بدون اراده سعی می کنه از این نظر خودشو مطرح کنه و چندین دلیل دیگه . . . . (440822)
 
آزاده
۱۳۹۰-۰۲-۱۶ ۱۱:۵۸:۵۹
وقتی پسرهای ما در خیابان و دانشگاه و محل کار به دخترهای زیبا توجه دارند و دخترها می بینند که اولین معیار پسرها در ازدواج زیبایی دختر است نه شعور و اعتقادات او (طبق نظرسنجی سازمان ملی جوانان از بین دانشجویان!) طبیعی است که دخترها به سمت آرایش و زیبایی رو بیاورند. به هر حال باید قبول کرد که پسرها هم از دخترها چیزی جز زیبایی شان را درک نمی کنند. بیشتر پسرها اصلا عقل دختر را قبول ندارند و او را تنها یک عروسک زیبا می دانند که می تواند کارهای خانه را هم انجام دهد. یک جمله قصار غربی می گوید \"زنها به جای تحصیل خودشان را آرایش می کنند چون می دانند چشم مردها بهتر از عقلشان کار می کند!\" البته از مردهایی که این طور فکر نمی کنند عذرخواهی می کنم، منظور من آنها نیستند (440498)
 
۱۳۹۰-۰۲-۱۵ ۰۹:۲۰:۱۱
با سلام
بنده در طول سنينم و حتي در فيلم هاي خارجي نديده ام كه دختران غربي زياد از مواد ارايشي استفاده نمايند و اكثرا زنان با سن بالا ارايش ميكنند
ولي برعكس در ايران دختران در دانشگاه در محل كار در خيابان بيشتر امادرانشون ارايش دارند كه بسيار خطرناك است اين كاراها را بيشتر ادامه دهيد تا درس عبرتي براي دختران ايراني و زنان جوان ايراني باشد (440141)
 
زهرا
۱۳۹۰-۰۲-۱۴ ۱۳:۲۳:۴۸
سلام شما درست ميگوئيد بايد يك ارايشگر ايراني بود كه عروسك تحويل داماد با هزينه هاي آنچنان داد من كه عكسهاي اين بنده خدا را قبل از عروس شدن هم ديدم حقيقتا عروس ساده تر از قيافه واقعي بود. تازه اين گونه ارايشها و .... مال ما مسلمانها است سرچ كنيد عربستان و ايران بيشترين مصرف كننده و وارد كننده لوازم آرايش هستند. تازه وقار و متانت را نديديد؟ در عروسي هاي ما يك عروس وجود ندارد خانمها از پير و جوان خود از عروس شاخص ترند. (439587)
 
علیرضا
۱۳۹۰-۰۲-۱۴ ۱۴:۱۵:۱۵
اقا من ارایشگر نیستم ولی انصافا\" ارایش متینی داره نه مثل عروس های ما که زیر چشمشون رو بنفش می کنن که دامادا بیچاره انگار میخاد فیلم وحشتناک ببینه شب عروسی!!مژه ها رو میکشن که انگار شمشیر جومونگه! (439661)
 
Ali
۱۳۹۰-۰۲-۱۴ ۲۱:۲۸:۴۵
آقا من ۱۰ ساله خارج از ایران زندگی میکنم.

لباس زنان غربی اگر هوا و سن و سال اجازه بده، معمولا خیلی خیلی باز هست. پس لطفآ با ۲ تا عکس گمراه نشوید.
البته مثلا زن یک مقام دولتی در یک مراسم رسمی تا حدی پوشیده هست.
اینجا آرایش در آن حدی که شما میگید را معمولا زنان مسن ممکن هست انجام دهند. یکی از دلیل آن این هست که برای نمایش زیبائی خودشون بیشتر روی اندام تاکید دارند تا چهره. پس لطفآ مقدس سازی نکنید.
معمولا دختران جوان اینجا در تا آخرین حد ممکن لباس بدن نما میپوشند.

آقا اصلآ کلا فرهنگ پوششی و کلا جنسی اینجا حسابی مرز های اخلاقی را لجن مال کرده. پس لطفآ اینها را بر سر زنان نجیب ایرانی که ممکن هست کمی بد حجاب باشند نکوبید.
اینها را به عنوان کسی که سالیان سال هست که اینجا زندگی کرده به شما عارض هستم . قدر داشته هامون را داشته باشیم. اگر انتقادی هست راهش مقایسه با کشورهائی که جوانانشون در زیر فشار بی بند و باری جنسی در حال تلف شدن هستند نیست. (439965)
 
۱۳۹۰-۰۲-۱۵ ۱۹:۲۱:۴۶
Man ham kharej zendegi mikonam

Inja zanha monaseb ba fasl va ontor ke rahat bashand lebas mipooshand na barayey andam namayi

arayesh o javaherat ham nadere (440335)
 
hossein hajiagha
۱۳۹۰-۰۲-۱۶ ۰۰:۰۲:۳۹
همه رسانه های فارسی زبان در خارج دروغ گو هستند
سال ۱۹۹۴ من با رادیو ۲۴ ساعته علی رضا میبدی بودم آدم ساده و گمراهی است که بازیچه شده همان گونه که از ما استفاده تبلیغاتی می کردند من همه را می شنا سم از شهرام همایون حقه باز تا پرچم شیر خورشیدی ها اگر جرات دارند بحث کنند در هر رسانه ائی ؟ زن ها را به فساد می کشند و.....تریاک کشی و مشروب خوری .....خاک تو سرشان که نوکری بیگانه را می کنند . ۲۰۰ میلیون دلار و بیشتر خرج عروسی شده از جیب مهدی هاشمی ؟ (440384)
 
دورود
۱۳۹۰-۰۲-۱۷ ۰۶:۲۸:۱۶
راست میگند این آقا
خانمهای اینجا به آرایش نمیرسند ، برای اینکه هزار و یک جور دیگری خودشون رو نشون میدهند و طبعا به دلیل تفاوت فرهنگی به نجابت خانمهای ایرانی هم نیستند
بعد هم هر فرهنگی یک جور هست، نمیشه گفت که مثلا چون اون خانمها روش شون توی نشون دادن خودشون با روش خانمهای ایرانی فرق داره ، پس فقط در این یک خلق ایرانی ها بیایند دنبال اینها
بعد هم کارتون خیلی خاله زنکی بود که برید مثلا یک کاره به ناخنهای طرف گیر بدید!!
شما از اول میگفتید برو سرچ کن، هر کی میخواست میرفت سرچ میکرد
اخلاق تون آدم رو یاد عروسی ها می اندازه که بعضی زنها با بعضی اخلاق ها ، میشینند، از لباس این و آرایش اون یکی میگند
شان تون رو کلا خیلی پایین آوردید
مطلبتون به خصوص با اضافی کردن این عکسها وزین و متین نبود
دوباره تاکید میکنم که من رو یاد مجله های سطح پایین و کلا آدم های سطح پایین انداختید

این ایده بدی نبود که مطرح کردید و میشد تمیز درش بیارید
ولی ضایع بود

برای بار آخر تاکید میکنم، خیلی خاله زنکی بود، خیلی خیلی... (440657)
 
استادرحمان
۱۳۹۰-۰۲-۱۵ ۱۳:۵۶:۰۱
خانم سارا باتشكرازابراز نظرتان . بحث اصلي درتفاوت وتمايزبرخي بدحجابان كشورعزيزمان ميباشدآيا واقعاجنابعالي درخيابانهاي همين پايتخت اسلامي به گشت وگذاري پرداخته ايد تا به وضوح وضعيت بزك كرده وبسيارمشمعزكننده اندكي چندازصورت بانوان رابنگريدنظربنده اين است كه ارايش اينگونه بانوان درمراسم عروسي شان چگونه خواهد بود ايا اگرعكس بعصي ازاين عروس خانمهاي ايراني رادركناراين عروس انگليسي بگذاريد ايا بازهم همين نظرراخواهيدداد البته بامعذرت وتشكر (440259)
 
۱۳۹۰-۰۲-۱۴ ۱۰:۲۰:۴۶
کار شما در نشان دادن تصاویر بازیگران ايرانی و شرح و بسط آن اخلاقی نیست. (439360)
 
۱۳۹۰-۰۲-۱۴ ۱۱:۳۹:۰۶
اونها خودشون با این ظاهر میاند بیرون تا مردم ببینندشون (439461)
 
۱۳۹۰-۰۲-۱۴ ۱۳:۱۶:۱۹
حتما اخلاقی تر این بود که این بازیگران را در فیلمها و نمایشگاهها و روی سن با این قیافه ها ببینیم
البته بعضی خانوم های خیابانی با آرایشهای غلیظ برای کار دیگری این آرایشها را میکنند و شاید بازیگران سینما سعی در تقبیه این نوع آرایش ها را دارند (439580)
 
مصطفی سیاوشی
۱۳۹۰-۰۲-۱۴ ۱۵:۵۴:۰۶
آقای ناشناس
اون که اخلاقی نیست اینه که بری از مجلس خصوصی اون بازیگر عکس منتشر کنی نه این بازیگرا!!1
اینا کلی پول خرج آرایش میکنن که مردم ببیننشون.
لطفا کمی نکات اخلاقی را بهتر بیاموزیم و از لفظ اون بهتر استفاده کنیم (439765)
 
۱۳۹۰-۰۲-۱۴ ۱۷:۲۳:۲۰
من هم موافقم عکس هاشون را نباید میگذاشتید وقتی فیلم هاشون تو کلوپ ها به وفور فروخته میشه و در تمام مجلات و اینترنت میشه پیداشون کرد (439830)
 
۱۳۹۰-۰۲-۱۴ ۱۸:۳۸:۲۷
مرد حسابی چرا اخلاقی نیست؟
مگه رفته عکس خصوصیش رو منتشر کرده؟
نمیبینی خودش رفته روی سن داره شو اجرا میکنه؟
مریم مقدس رو بگو که دیگه...
کاملا اخلاقی بود
ممنون از الف (439872)
 
مجید
۱۳۹۰-۰۲-۱۵ ۱۴:۴۸:۵۱
این خوبه که این بازیگرا خودشونو شبیه آدم هایی بکنن که حتی عروس ماسونی هم شرمش می یاد ، بعد ما بیایم به اینا بها هم بدیم ! (440276)
 
آزاده
۱۳۹۰-۰۲-۱۶ ۱۲:۰۸:۰۶
وا؟ مگه شما تا به حال تصاویر این بازیگران را ندیده اید؟ ببخشید شما کجا زندگی می کنید؟ توی هر سایتی بروید تصاویر جدیدشان هست، هیچ کدام هم خصوصی نیست در مکان های عمومی یا هنگام فیلمبرداری فیلم گرفته شده! عجیبه به خدا، مردم ما هر جا به نفعشان باشد اخلاقگرا می شوند ولی جایی که لازم است صدایشان درنمی آید!
ببینم حضرت آقا یا خانم، اگر در خیابان هم ببینی که یک مرد برای دختری مزاحمت درست کرده باز دم اخلاق می زنی یا آنجا ساکت رد می شوی؟ (440500)
 
ناشناس
۱۳۹۰-۰۲-۱۴ ۱۰:۲۲:۱۷
نکته اموزنده این عروسی بیشتر از معایبش بود به ما ایرانی ها نشون داد فقط حرف میزنیم دریغ ا ز یک ذره عمل. فقط اسم خودمون گذاشتیم مسلمان رفتار اون مسیحی به ارزش های اسلام نزدیکتره تا کارهایی که ما به اسم اسلام انجام میدیم. (439361)
 
صادق شریفی
۱۳۹۰-۰۲-۱۴ ۱۲:۳۵:۳۶
به نظر حقیر آموزندترین نکته این عروسی آن است که خانم عروس آرایش آنچنانی نمی کند و کسی به او ایراد نمی گیرد. یعنی فرد در انتخاب این که آرایش بکند یا نه آزاد است. آن وقت شما الفی های محترم آمده اید همان را استفاده می کنید تا ایراد بگیرید به این و آن که چرا آرایش دارید؟

در مورد عروسی هم قطعا هزینه زیادی داشته که عمده آن بر عهده خانواده عروس و داماد بوده. قدری از آن هم مثل حراست از جشن به عهده دولت بوده که در عوض موجب شده تا حجم زیادی از توریست به انگلستان بروند و خود منشا در آمد شده.

در آخر چه خوشتان بیاید چه نیاید جمعیت بسیار زیادی در سراسر جهان پیگیر این عروسی ماسونی صهیونیستی لیبرالی منافقانه کمونیستی وهابی بوده اند. اما برای من سوال است که آیا رسانه ای جز رسانه ملی ایران فقط و فقط وجوه منفی این جشن را در اخبارش بیان کند یا خیر. (439545)
 
فریده
۱۳۹۰-۰۲-۱۴ ۱۴:۲۴:۳۸
بنده که به چند کشور عربی و اروپایی سفر کردم به چیز جالبی پی بردم.
در ایران و برخی زنان درکشورهای عربی که ازادی در نوع لباس پوشیدن ندارند به شدت به ارایش صورت میپردازند اما در کشورهایی که ازادی پوشش وجود دارد بیشتر به ست کردن لباس و خوش اندامی پرداخته میشود (439673)
 
saeed
۱۳۹۰-۰۲-۱۵ ۱۰:۳۳:۵۵
واقعا!مخصوصا اینکه شراب داخل جامشان از خون همین برادران بحرینی و لبنانی و فلسطینی است!
آخ !عجب مستی میاره این شراب!!! (440173)
 
۱۳۹۰-۰۲-۱۵ ۲۲:۱۱:۵۷
اسلام رو با مسیحیت مقایسه نکنید لطفا خاندان سلطنتی بریتانیا همگی فراماسون هستند فقط ظاهر مسیحیت رو دارن. (440356)
 
صبح صادق
۱۳۹۰-۰۲-۱۴ ۱۰:۲۸:۴۱
یه چیز دیگه یادم رفت بگم.--------------------اونا شعور دارن میدونن این مواد آرایشی براشون بده.اونا تولید میکنن زن ایرانی هم مصرف میکنه.-------------------------هر چی باشه رکورد داریم!!!!!!!!!!!! (439368)
 
۱۳۹۰-۰۲-۱۴ ۱۳:۱۸:۳۰
شعور ندارن بلکه علم به مواد تشکیل دهنده مواد آرایشی دارند
بعضی از خانوم ها اگر بدونند واقعا این مواد از چی تهیه میشه موقع دیدن همدیگه چندششون میشه و بالا میارن (439583)
 
۱۳۹۰-۰۲-۱۴ ۱۷:۱۸:۲۸
لطفا یک مقاله علمی، تحقیقاتی در مورد مواد تشکیل دهنده ساخت لوازم آرایشی بنویسید تا بدانیم چرا بچه های سقط شده در بیمارستانهای خارجی با قیمت بالا به تولید کننده مواد آرایشی فروخته میشوند و چرا بعضی حیوانات خاص در آزمایشگاههای این شرکتها سلاخی میشوند و ... (439826)
 
۱۳۹۰-۰۲-۱۴ ۱۷:۱۹:۲۹
برای ساخت بعضی مواد آرایشی از جنین سقط شده و اسپرم اسب استفاده میشود (439827)
 
عطیه
۱۳۹۰-۰۲-۱۴ ۱۰:۳۰:۱۴
من هم کاملا با متن فوق موافقم
امیدوارم روی اون بحث بشه و نظرات خوبی داده بشود
ولی به احتمال خیلی قوی به بهانه ی اینکه با چه حقی عکس دخترهای شیعه (زاده) ! را در سایت گذاشتید بحث را به بیراهه می کشانند!! (439372)
 
مينا
۱۳۹۰-۰۲-۱۴ ۱۳:۵۲:۰۷
دوست عزيز عكس دختران شيعه؟
لازم نيست كسي عكسهاي دختران شيعه را در اينترنت بگذارد خود نيز خداي اين كارند. (439632)
 
۱۳۹۰-۰۲-۱۴ ۱۷:۲۱:۲۳
منظورتون از اینکه چرا عکس بازیگر ایرانی را گذاشته اند چیه وقتی فیلم هاشون با قر و فر و ... در کلوپ ها به فروش میرسد (439828)
 
سخن تازه
۱۳۹۰-۰۲-۱۴ ۱۰:۳۶:۱۳
اول سلام

نکته جالبی بود، ولی اینقدر به بازیگران ایرانی توهین نکنید.

به نظر من نکات سفید دیگری هم داشت،
اول این که مراسم در کلیسا انجام میشود،
بعد این که مبلغ های دینی سخنرانی کردند
و بخشهایی از کتاب آسمانی خوانده شد.

نکته بسیار مهم!

هزینه مراسم عنوان شده و مشخص می شود از جیب هر شهروند چقدر هزینه شده!

آیا ما هم وقتی مراسمی را برگزار میکنیم اعلام عمومی می کنیم بودجه اش چقدر بوده؟

والسلام (439377)
 
۱۳۹۰-۰۲-۱۴ ۱۰:۴۴:۲۸
چه عجب یکی حرف دل ما رو زد،
وقتی زیبایی در ظاهر باشه،.... (439386)
 
۱۳۹۰-۰۲-۱۴ ۱۰:۵۷:۲۸
دوست عزیز من با تمام وجود با شما موافقم ، اگر خانم های ارزشمند و فهیم ایرانی در وضعیت روانی مناسبی قرار بگیرند به ارزشهای واقعی اهمیت خواهند داد و این قطعاٌ با زور عملی نیست (439399)
 
فرهاد
۱۳۹۰-۰۲-۱۴ ۱۱:۰۱:۰۵
تن آدمی شریف است به جان آدمیت؟
نه، همین لباس زیباست نشان آدمیت (439402)
 
تیمور
۱۳۹۰-۰۲-۱۴ ۱۱:۰۴:۵۴
سلام
دست نگارنده ی متن درد نکنه .
واقعا\" توجه ومقایسه ی جالبی بود.
والسلام (439404)
 
۱۳۹۰-۰۲-۱۴ ۱۱:۰۸:۳۴
دوستان عزيز! من هم در اين مورد با شما موافقم ولي عزيزان نشان دادن عكس زن مسلمان به هر نيتي و ريختن ابروي ان چه سودي دارد به جز اينكه شما هم منكر بزركتري را مرتكب شويد؟! چرا عيوب بزرگتر خود را نمي بينيم؟ چه شده كه بعد از سي سال از ان دختران به اين مادران رسيديم؟نكند عيب از مسلماني ما باشد؟؟!!!!نيست؟!!با تشكر. (439410)
 
۱۳۹۰-۰۲-۱۵ ۲۲:۳۱:۱۹
آبروی این اشخاص با نشر عکسهاشون نمیره چرا که با رضایت خودشون با این ظاهر در معرض دید عموم قرار گرفتن. استفاده از عکسها فقط به منظور اطلاع رسانیه. (440364)
 
فرناز مجتهدي
۱۳۹۰-۰۲-۱۴ ۱۱:۰۹:۱۱
حرف نويسنده شما رو كاملا\" قبول دارم.
عروسي هاي بخش زيادي از ما ايراني ها شده محل نمايش جديديترين و در عين حال
برهنه ترين نوع لباس بانوان (439411)
 
محمد کریمی
۱۳۹۰-۰۲-۱۴ ۱۱:۱۴:۱۴
کسانی که پخش عروسی را دیدند باتفاق این نظر رو داشتند ...
من این تصاویر رو از ماهواره دیدم ، به عنوان کسی که چندسالی در زمینه فیلمبرداری و عکاسی مجالس عقد و عروسی فعالیت داشتم تا به حال شاهد چنین عروس و داماد ساده ای نبوده ام .

هم عروس و داماد ، هم میهمانان بسیار ساده بود ، شنیده ام به مدعوین ساندویچ داده اند و دعوت بیش از 200 نفر را برای غذا نگرفته اند .

هزینه های کلان تشریفاتی آن هم چند برابر از طریق حق پخش تلویزیونی و جذب توریست در آمد . در واقع این هزینه ها نوعی سرمایه گذاری بود و اصلاً نباید به آن ایراد گرفت ...

دقت داشته باشید که این عروسی سلطنتی بریتانیا بود ... !!!

بد نیست سری بزنیم به مجالس عروسی مسلمانان در جمهوری اسلامی ایران ... اصلاً چرا عروسی ... دخترکان ما در جمهوری اسلامی برای خروج از منزل به مقصد سر کوچه 2 ساعت زمان صرف آرایش چهره می کنند ... پسران ما زیر ابرو بر میدارند ، با پودر و کرم از منزل خارج می شوند ...

به کجا رسیده ایم که باید حسرت عروسی منطبق با موازین شرعی !! شاهزاده بریتانیا را در ام القرای جهان اسلام بخوریم ... (439420)
 
محمد کریمی
۱۳۹۰-۰۲-۱۴ ۱۱:۲۰:۴۶
یه نکته رو فراموش کردم توی این عروسی ...
زمان زیادی از مراسم صرف خواندن دعا و سرودهای مذهبی شد ... در حالی که در مراسمات ما تنها حضور مذهب قرار گرفتن قرآن در سر سفره عقد و ضمیمه شدن یک جلد کلام الله مجید به مهریه نوعروسان است ... !!!

وای بر ما... (439431)
 
مرجان
۱۳۹۰-۰۲-۱۴ ۱۱:۲۵:۳۲
آفرين به نويسنده.

يك مطلب ديگه هم براي ما بايد آموزنده باشد و اون هم نظم و ترتيب و زمانبندي اجراي مراسم بود. شلوغ پلوغ نبود و حاضران همديگه رو هول نميدادن.

(مقايسه بشه با مراسمهايي مثل رونمايي از مثلا خودروي مينياتور كه انقدر آدم وارد صحنه شده بود كه خود خودرو ديده نميشد!!) (439440)
 
مهدی
۱۳۹۰-۰۲-۱۴ ۱۱:۲۶:۳۲
درسته، لباس و آرایش این عروس در حد ساده ترین عروس های ایران بود!
در ضمن معنویت در عروسی اونها موج می زد، اونها زندگی خودشون رو در مکان دینی خودشون یعنی کلیسا و با صحبت های یک فرد دینی شروع می کنند. اما تو کشور ما افراد دینی از عروسی ها فرار می کنند. عمرا توی مراسم سری به جاهای دینی مثل مساجد بزنیم. فقط به طور نمادین با ماشین دور یک امام زاده رو می زنیم. در حالیکه صحبت ها یک روحانی در یک فضای معنوی می تونه استحکام زندگی رو خیلی بالاتر ببره و اینقد شاهد طلاق های آبکی و زودهنگام نباشیم.

ولی متاسفانه صدا و سیمای ما عادت کرده فقط نقاط ضعف اونها رو پررنگ کنه و سیاه نمایی کنه. (439442)
 
parisa
۱۳۹۰-۰۲-۱۶ ۰۰:۲۵:۲۴
اقا این چه حرفیه میزنی! چرا مثه املای ندید بدید نظر میدین؟ واقعا عروسی شون پر از معنویت بود! پولی که میشه گفت یه جورایی از راه حرامه که دیگه جایی واسه معنویت نمی زاره. بعد ازاین که از کلیسا میان بیرون باید دید هنوز معنویتی که ازش دم میزنین وجود داره (مشروبو فساد غیره..) بعدشم شمایی که میگی تو ایران چرا تو مساجد نمی رند واسه اینکه از قدیم تا حالا همینجوری بوده و هست یه جورایی عرف شده پس تا اینجایه قضیه بیخود ایراد نگیرین!دیگه اینکه اگه شاهد طلاق های ابکی هستین چون ما ایرانیا عادت کردیم با احساسمون انتخاب کنیم و تو شناختمون از طرف مقابلمون بی منطق باشیم ربطی هم به اون مساه ای که گفتین نداره! پس با تعصب نظر ندیم . (440386)
 
reza
۱۳۹۰-۰۲-۱۶ ۲۳:۵۱:۱۴
سلام شمایی که میگی اون لباس خیلی ساده هست
میدونی چقدر پول خرج شد برای طراحی ؛ دوخت وچیزای دیگش بهتون توصیه میکنم یه گشت و گزاری تو اینترنت بزنید حساب کار دستتو ن میاد (440624)
 
ali
۱۳۹۰-۰۲-۱۴ ۱۱:۳۱:۴۴
با عرض پوزش باید بگم ما ایرانیها مشکل فرهنگی داریم. اول فرهنگ بعد قانون (439452)
 
parisa
۱۳۹۰-۰۲-۱۶ ۰۰:۲۷:۲۴
باریکلا حرفت حساب بود
باید این مشکل با فرهنگ سازی حل بشه (440388)
 
۱۳۹۰-۰۲-۱۴ ۱۱:۳۳:۰۸
قطعا پوشیده بودن لباس و ساده بودن آرایش پسندیده است اما در مورد این مثال بریتانیایی دچار اشتباه شدید چون این عکسها و لباسها مربوط به مراسم رسمی روز میباشد و در جشن شب که بعد از مراسم روز برگزار شده لباسهای همین افراد دیگر پوشیده نیستند (439453)
 
تارا
۱۳۹۰-۰۲-۱۴ ۱۱:۳۵:۳۰
دمت گرم با این نوشته راست میگی واقعا الان بچه های دبیرستانی ما از این عروس بیشتر آرایش میکنن البته بیشتر هم از برنامه های تلویزیونی یاد میگیرن من خودم معلم هستم آموزش وپرورش هم مقصره فقط شعار میدیم وآمارهای فرمالیته (439455)
 
فاطمه
۱۳۹۰-۰۲-۱۴ ۱۱:۴۰:۴۶
ومتاسفانه اینها میشن الگو وانواع واقسام نمایشگاه وسالن مد وواتلیه رو راه میاندازن وسیل هدایاست که از طرف دوستان خدوم دولت نثارشون میشه
بد نیست به لیست هنرمندان اعزامی به عمره نگاهی بیندازیم (439464)
 
مهشید
۱۳۹۰-۰۲-۱۶ ۰۸:۰۷:۰۷
کاملا موافقم با فاطمه خانم ....نگاهی به لیست اسامی هنزمندان اعزامی به حج عمره و همچنین توجهی به مبلغ قراردادهای آنها بیندازید و فکر کنیم اینها با این در آمد آیا امکان مشرف شدن به مکه را با هزینه خودشان ندارند که وزارت ارشاد برای تشکر و سپاس به هزینه دولت ( بخوانیم ملت ) آنها را روانه میکند ؟ (440441)
 
۱۳۹۰-۰۲-۱۴ ۱۱:۴۱:۰۹
اي ول! اتفاقا من چند روز ژيش هم كه تو مصاحبه كارلوس كي روش خوندم ايشون اجازه ندادن خبرنگار با همسرشون صحبتي داشته باشه هم به اين فك كردم كه چرا ملت ما يه ابزاري رو بدون فرهنگ و بايد و نبايدش قبول كردن!
آخه هستند كساني كه ميرن خواستگاري و مادر داماد شرايط رو قد بلند، زيبايي، آرايش و ... رو شرط اوليه داماد تعيين مي كنند! البته اين حرف فارغ از سليقه هاست! كاش همه اينا يه لحظه هم به اين فك مي كردن كه اين رفتارها باهاشون به نوعي معامله ابزاريه! ببين زنمو... ببين شوهرمو..!!
من واقعا بخاطر اينكه انقدر گرفتار چيزهايي شديم كه فلسفه و فرهنك و كاركرد و برداشتهاي اون برامون تعريف شده نيست عميقا متاسفم و نگران اين تهي بودن...... (439466)
 
۱۳۹۰-۰۲-۱۴ ۱۱:۴۴:۲۴
دمت گرم حرف آدم های باغیرت رازدی
نمی دونم این چه رسمی است که اینقدر درکشور آرایش صورت مهم است
ممکن بگن این عقده پوشش را خنثی می کند بازهم غلط است (439472)
 
۱۳۹۰-۰۲-۱۴ ۲۱:۰۴:۰۴
اخه چه عقده ای؟ پس چرا خانمهای مسلمان که در خارج از کشور حجاب میکنند، این عقده رو ندارند. چرا پسرهای ما ارایش میکنند؟ (439956)
 
۱۳۹۰-۰۲-۱۴ ۱۱:۴۶:۴۶
واقعا به جا و زیبا بود و در رابطه با حرف های جناب ضرغامی باید بگم آنچه در این مراسم خوب یا بد از نظر ما، جزئی از فرهنگ مردم انگلیس بود (439481)
 
m.m.s
۱۳۹۰-۰۲-۱۴ ۱۱:۴۹:۱۷
سلام و تشکر.خوبه که انسان اگه عیبا رو میبینه محاسن رو هم ببینه مثل همرا هان حضرت عیسی است که از کنار میته الاغی رد میشن و از بدبویی و کثافتی آن شکایت میکنن ولی حضرت میفرمایند عجب دندان سفیدی دارد.هر چند این ماسون های ملعون تعریفی ندارند ولی این عیب ماست به اینجا رسیدیم که ناچاریم بگوئیم در فلان چیز آنها بهترند.پس آنها بهتر نیستند ما عیب داریم.یا کوتاهی میکنیم یا زیاده روی. (439485)
 
مسعود
۱۳۹۰-۰۲-۱۴ ۱۱:۵۷:۲۳
تا زماني كه فقر اقتصادي در كشور وجود دارد مطمئن باشيد فقر فرهنگي هم وجود خواهد داشت و حتي گسترش هم خواهد يافت با موعظه و سخنراني و كتاب و.... حل نخواهد شد. (439500)
 
زینب زارع
۱۳۹۰-۰۲-۱۴ ۲۲:۴۵:۴۰
برادر من، این موضوع ربطی به فقر اقتصادی نداره.
.
اگر دخترای ایران تو خیابون هرکدوم اندازه یه عروس آرایش دارن،پسرها این رو می خوان.
عوضش غیرت(همه جوره) از بین رفته.
فقط برامون ادعای شیعه بودن مونده.باید خجالت بکشیم. (439995)
 
ناشناس
۱۳۹۰-۰۲-۱۴ ۱۲:۰۲:۵۵
سلام
به نکات خوبی اشاره شده بود یکی از مواردی که این خانم به عنوان همسر شاهزاده انتخاب شد نداشتن کارنامه سیاه و عکس های برهنه بوده که از این بایت باید دختران ایران ارزشهای خودشون افتخار کنند
این مراسم رخت و پاش آنچنانی هم نداشت و کیکش هم 10 متر نبود و ....
آرایشش ساده و لباس عروسی اش بدنما نبود
خلاصه بخشی ز ارزشهای که ما شعار میدیم اونجا عملی شده بود! (439508)
 
۱۳۹۰-۰۲-۱۴ ۱۲:۰۴:۰۳
سن پطرزبورگ اولین هجوم نمادهای ماسونی از میان فیلم های ایرانی بود (439509)
 
۱۳۹۰-۰۲-۱۴ ۱۲:۰۴:۳۵
بابا لوزام آرایش برای ما عقب مونده هاست.ایران پر مصرف ترین کشور در زمینه لوازم آرایشیه. (439511)
 
۱۳۹۰-۰۲-۱۴ ۱۲:۰۵:۴۰
درود

بسیار به جا بود

عقده شده بود برام یکی از این حرفا بزنه (439513)
 
siamak abbasi
۱۳۹۰-۰۲-۱۴ ۱۲:۱۳:۲۹
1: آرایش صورت در فرهنگ عربی و ایرانی امری رایج است و در فرهنگ اروپائی اصلا متداول نیست ربطی هم به ایران و عربستان و امارات و انگلیس و ... و غیره نداره و از گذشته بسیار دور بوده.
2: ازدواج کردن یک سنت پسندیده و الهی است و سیاه نامیدن یک مراسم سنتی و الهی امری غیر اخلاقی است.
3: اصولا صرف هزینه در این مراسم به من و شما ارتباطی ندارد و آنان که باید معترض باشند مردم بریتانیا هستند که ظاهرا اکثر آنها این مراسم را یک مراسم ملی میدونستند و اعتراضی هم نداشتند.
4: من وقت خودم را با دیدن این جشن عروسی تلف نکردم ولی ظاهرا شما خیلی با دقت آن را دنبال کردید.
5: اصولا تشریفات رسمی با اصراف فرق داره -اصراف یعنی اینکه شما برای هر نفر شرکت کننده در مراسم ازدواجت 50000 تومان خرج کنی و برای عروس وداماد هم نفری 10.000.000 توامن ولی آن چیزی که ما شنیدیم حضور هزاران نفر به صورت حقیقی ومیلیونها نفر به صورت مجازی بوده که اگر عدد هزینه را تقسیم بر نفرات کنیم میفهمیم که اصرافی در کار نبوده.
6: اصولا من از بریتانیا این شیر پیر استعمار متنفرم ولی این دلیل نمیشه به مراسم ملی مردم 16 کشور دنیا نظیر انگلیس و کانادا و استرالیا توهین کنم.پ
7: به نظرم کار نوه ملکه انگلیس که در دوران جوانی ازدواج کرده درس آموزنده ای برای فرزندان شیوخ عرب مسلمان است که غرق در فساد و عیاشی هستند. (439522)
 
هومن
۱۳۹۰-۰۲-۱۴ ۱۸:۵۵:۳۹
من با نظریات سیامک موافقم .هر چند ما نمی توانیم ملکه انگلیس را الگو قرار دهیم ولی ظاهرا افرادی که در ایران ....غرب را وارث فرهنگ بی بند و باری معرفی می کنند ...با این سوا ل مواجه هستند که به نظر می اید رعایت اخلاق در خانواده سلطنتی انگلیس مهم است و ساده گی انها در کنار زرق و برق سلطنتی شگفت اور .
ازدواج در سنین جوانی خود درسی است به دیگران .و سرانجام اینکه لباسها پوشیده هستندو اگر حرف منتقدان انها را باور می کردیم الان باید انان لخت باشند . (439880)
 
۱۳۹۰-۰۲-۱۴ ۱۲:۲۳:۲۴
الف جان وقتي رييس جمهور در برابر كشف حجاب يك خبرنگار عكس العملي نشان نمي دهد چه توقعي داريد از بازيگران؟ (439539)
 
۱۳۹۰-۰۲-۱۴ ۱۲:۳۷:۰۱
عروسی سیاه ؟؟؟!!!!!! (439546)
 
علی
۱۳۹۰-۰۲-۱۴ ۱۲:۵۴:۲۲
انقدر در تبلیغ بدیهای غرب افراط کرده ایم وکلا چشمهایمان را روی خوبیهای انها بسته ایم که نتیجه ان لجبازی مردم وجوانان است وبه هیچ وجه بدیهای واقعی انها را هم قبول نمی کنند وغرب را یکسره خوب وقابل تقلید می دانند (439558)
 
۱۳۹۰-۰۲-۱۴ ۱۲:۵۷:۰۱
سوال من از شما این است که آیا مراسم پرهزینه در کشور ما وجود نداره (439559)
 
شاهرخ
۱۳۹۰-۰۲-۱۴ ۱۳:۱۲:۰۸
آنچه که برای من بسیار جالبتر و آموزنده تر از موضوع شما بود و میتونه برای علما مذهبی و همه ما درس بزرگی باشه اجرای مراسم عقد در کلیسا بود.
1-فضا کاملاً روحانی و حرمت کلیسا بسیار محفوظ بود.
2- مراسم دعاهائی که همه مهمانان و متولیان به طور دسته جمعی و منظم برای عروس و داماد اجرا کردند.
3-مفاهیم سرودها و دعاها که سرشار از امید بود و پندهای زیبا که تداعی کننده یک پیوند مقدس را القا می کرد.
4-گزیده هایی از کتاب مقدس که توسط برادر عروس خوانده می شد.
حالا مقایسه کنید با مراسم عقد کنان خودمون که فقط چند کلمه عربی توسط حاج اقا در بین شلوغی و ... قرائت میشه و ختم کلام. (439577)
 
احمد
۱۳۹۰-۰۲-۱۶ ۱۱:۰۵:۲۷
حالا هي به آمريكا گير بديد؟.. (440481)
 
رهگذر
۱۳۹۰-۰۲-۱۴ ۱۳:۳۲:۵۷
به عنوان یک بازدیدکننده الف، استفاده شخصی از تریبون الف برای تخریب چهره افراد رو نه برای نوینده خبر و نه برای سایت الف شایسته نمی دونم ...

در این که دست روی موضوع خوبی گذاشتید، شکی نیست ولی در قالب یک رسانه عمومی حق نداشتید (تاکید می کنم: حق نداشتید) از تصاویر افراد (هر فردی) برای این منظور استفاده کنید. این کار زیبایی متن شما رو زیر سوال برد و از ارزش خبری آن کاست، چرا که علیرغم نکته ظریف و آموزنده، بیشتر یک جبهه گیری متعصبانه رو نشون می داد در حالی که توی این موارد به نظر بنده صرف وجود متن (بدون عکس و نام) به مراتب فرهنگ سازی بیشتری رو به همراه خواهد داشت... (439600)
 
فاطمه حسینی
۱۳۹۰-۰۲-۱۴ ۱۳:۳۶:۵۸
از نویسنده محترم کمال تشکر رو دارم
خوب تونستید تشبیه کنید عروسی شاهزاده ویلیام و کاترین رو با سینمای ایران
خلاصه با این مطلب درست به هدف زدید . (439603)
 
حسن
۱۳۹۰-۰۲-۱۴ ۱۳:۳۷:۰۵
سلام

ضمنا آقاداماد جزء پرسنل نيروي دريايي انگلسي ميباشند ولي در ايران از اين خبر ها نيست آقازاده ها مادرزاد مسئول-مدير-وكيل-وزير و غيره بدنيا مي آيند (439604)
 
باوفا
۱۳۹۰-۰۲-۱۴ ۱۳:۳۷:۱۶
دقیقا همین طوره... بنده با دیدن این عروسی فقط باین موضوع مهم فکر میکردم... بیاد داشته باشیم بازیگران(نه هنرمندان) و ورزشکاران کشورمان همیشه پای ثابت پارتی ها و...آنچنانی هستند باز هم بنا بعللی از آنها حمابت معنی داری میشود... باید بیاندیشیم... اسلام کجاست؟ (439607)
 
علی
۱۳۹۰-۰۲-۱۴ ۱۳:۴۴:۱۰
بیشتر هزینه 2 میلیون پوندی هزینه تامین امنیت بود.بنده کل مراسم رو دیدم .مراسمی ساده که حتی گل آرایی های معمول رو هم نداشت و به جاش درختچه هایی رو از کاخ سلطنتی قرض آورده بودند.حالا شما برید تو همین تالارهای تهران ببینید اوضاع گل ارایی چجوریه یا کلا عروس از 2 روز قبل اصلا قابل شناسایی نیست
یا لباسهایی که اصلا به پوشیدگیه لباسهای اونا نیست(چه عروس چه مهمانها)
در کل شکوه جشن بیشتر جنبه مذهبی(اجرا در کلیسا) و اخلاقی(ترویج فرهنگ ازدواج وخانواده)
داشت.
شما تصور کنید جای خانواده سلطنتی بریتانیا بودید و 1900 مهمان داشتین.چه ریخت و پاش و اطرافی که نمیشد ولی از این تعداد فقط 600 نفر از دوستان اقوام و اشنایان نزدیک برای نهار دعوت بودند و بقیه بعد از کلیسا رفتن خونشون (439617)
 
محدي
۱۳۹۰-۰۲-۱۴ ۱۳:۴۷:۴۰
نادان نباشيد
دولت انگلستان از اين مراسم عروسي علاوه بر استفاده معنوي و مطرح كردن خود در جهان كه ارزش آن را مي توان چندين ميليارد دلار بر آورد كرد از طريق جذب توريست نيز تمام هزينه ها را برداشت كرد الف جون شما نگران ماليات دهندگان انگليس نباشيد.
به فكر مملكت باشيد كه مراسم هاي ما عليرغم هزينه هاي سرسام آور هيچ سود ومنفعتي براي گسترش نشاط و اعتبار اجتماعي ايرانيان كه ندارد هيچ باعث تحقير ما هم مي شود. (439620)
 
زن
۱۳۹۰-۰۲-۱۴ ۱۴:۰۴:۴۳
باز آقايون شروع به نظر دادن كردن...

نويسنده محترم!‌آيا اين خانوم عروس اگر بخواد طلاق بگيره بايد از مهريه اش بگذره؟ آيا اگه مهريشو بذاره اجرا مجبوره كلي ماليات بده و حكم عدم تمكين اونم از شوهري كه براي خلاص شدن از دستش تلاش ميكنه بگيره؟ آيا اين عروس مجبوره هرجور كه بهش ميگن لباس بپوشه؟آيا حق طلاق يا حضانت نداره؟ آيا شوهرش ميتونه جلوي تحصيل يا كارشو بگيره؟ آيا به اندازه من تحقير شده اند تو زندگي؟آيا....
چطور شده كه در اين زمينه فقط يادتون افتاده كه با زناي ايراني مقايسش كنيد؟
من آرايش نميكنم و موافق اين همه گريم كه رو صورت بعضي ها ديده ميشه نيستم. اما به من بگيد كجاي زندگي من به عنوان زن ايراني با اين خانوم چه قبل از عروسي و چه بعد از اون برابره كه حالا ميخواهيد من از اون ياد بگيرم؟

الف جان لطفا چاپش كن چون خيلي دلم ميخواد جوابمو بگيرم (439648)
 
مقایسه نظام حقوقی ازدواج
۱۳۹۰-۰۲-۱۵ ۰۱:۰۹:۳۶
خانم محترم، در بیشتر کشورهای دنیا از جمله ممالک اروپایی و آمریکا چیزی به اسم مهریه وجود نداره و در مقابل زن و مرد بالسویه دارای حق طلاق هستند و مرد موظف به تامین نفقه و مسکن و... نیست و نمیتونه زنش رو از کار منع کنه. البته نمیدونم شاید برای این خانوم برای تبعیت سمبلیک از سنت های مسیحی مهریه ای هم در نظر گرفته شده باشه.
انتظار که ندارین هم مهریه چند صد ملیونی مطالبه کنین هم حق طلاق داشته باشین؟
باید بدونیم اونجا زن و مرد دوشادوش هم فعالیت میکن و در نهایت هم اگر بخوان جدا بشن اموال زوجین تقسیم بر دو میشه. حالا این وسط ممکنه اموال زن هم بیشتر بوده باشه و موقع طلاق قسمتی از دارایی های زن به مرد برسه و یا بالعکس.
اگر منصفانه نگاه کنید قوانین حاضر در ایران گرچه برای دو طرف ازدواج دردسرساز و آزار دهنده هست اما سهم مردهای ایرانی از این دردسر به مراتب بیشتره.
در مقابل هر حقی باید تکلیفی وجود داشته باشه ولی در قوانین خانواده ی فعلی ایران این اصل مراعات نشده.
البته به شما هم از جهاتی حق میدم
موفق باشید (440060)
 
يك زن ديگه
۱۳۹۰-۰۲-۱۵ ۰۷:۵۹:۰۰
هيچ كس و هيچ قانوني نمي تونه خوشبختي تو رو بگيره
خوشبختي يه حس دروني است كه در سياهچال هم وجود داره و گاهي در قصر پيدا نمي شه

شما فقط به مشكلات مهريه گير داديد

ولي انصافا مهريه يه امتياز خانوماس

الان تو جامعه خيلي از خانوما كار مي كنند اما قانونا هزينه آنها بر عهده همسرشونه

آقايون هم مهر نمي گيرند و فقط مي پردازند

در مورد تحصيل نيز با ابزار امروز هيچ كس نمي تونه جلوي تحصيل شما رو بگيره

يك كامپيوتر و چند تا سي دي مي توني جديدترين علوم رو بياموزي

در مورد لباس و كار هم نبايد شخصيت خودمونو به اين دو تا گره بزنيم تا وقتي عوض مي شند تحقير بشيم

ببيين ما اگه ارزش خودمونو مي دونستيم اونوقت نه از مردا گدايي خوشبختي مي كرديم و نه اونا مي تونستند ما رو بدبخت يا تحقير كنن

مرد عروسكي است در دست زن اگه زن مادري بلد باشه و خودش رو يك بدن نبينه

اما اگه زن به يك بدن تبديل بشه عروسكي مي شه در دست مرد (440125)
 
مدافع آقايون
۱۳۹۰-۰۲-۱۵ ۰۸:۰۷:۳۲
باز اين خانوما شروع كردن به اظهار نظر ...

اگه مي فهميدي زندان رفتن براي يك مهريه يعني چي

داداش من خرج زنشو مي دم اما زنش مي گه طبق قانون بايد مهريمو هم نقدي بدي

زن دايي من بر دختر و پسرش مسلطه و اونارو هم بر ضد پدرشون تحريك كرده

مي دوني بغض يك مرد يعني چي كه از نحوه لباس شكايت داري و آرزوي كار بيرون از خونه داري

بغض يه مرد يعني اينكه حتي نتونه به مادرش يه تلقن بزنه
يه نگاه دو رو برت بكن ببين از زماني كه زنها هم مي خواند مرد باشند همه چيز به هم ربخته

زن بايد مادر باشه تا قدرت داشته باشه و مردا رو تربيت كنه
يه نفر مي گفت زن كارگردانه و اگه بياد روي صحنه همه چيز به هم مي ريزه

ببين ظلم در جامعه هست و مردو زن نداره

تا زماني كه اخلاق حاكم نشه و معيارهامون مادي باشه همينه كه هست (440126)
 
امیر
۱۳۹۰-۰۲-۱۶ ۰۱:۲۳:۴۹
حرف حق جواب نداره

البته این قانون مهریه برای بسیاری از مردان هم مشکل افریده ولی نمیشه منکر مشکلات خانم ها در قوانین و فرهنگ جاری ایران شد (440397)
 
بهزاد
۱۳۹۰-۰۲-۱۴ ۱۴:۰۹:۵۲
آخه داداش عروس های ایرانی میخان عقده های یه عمر خونه ی بابا رو تو یه شب عروسی خالی کنند! واسه همین آرایش عجیب غریب و شیطونی می کنن .بدن رو لخت میکنن و میندازن بیرون.کمر داماد رو از خرج میشکونند که جلوی دختر خاله و دختر دایی و دختر عمه پز بدن!عده کمی هم که قبل از ازدواج تناسب اندام دارند کاش بعد از ازدواچ هم عرضه داشتند تناسب اندام خودشون رو حفظ کنند شش ماه بعد از ازدواج هم میشن 200 کلیو! داماد هم حرف بزنه مهریه شون رو میخان! (439652)
 
۱۳۹۰-۰۲-۱۴ ۱۴:۰۹:۵۹
بدتر از همه اینکه چندوقت پیشا عروسی رفته بودم دیدم دارن یورو می ریزند سر داماد. شاباش یورو و دلار دادن اگه باب بشه دیگه . . ..
چه می کنند این نوادگان کوروش. (439654)
 
۱۳۹۰-۰۲-۱۴ ۱۴:۱۲:۵۹
واقعا\" برای نویسنده محترم که خودشو به کوری زده و تر جیح میده چیزهائی را که می پسنده ببینه متاسفم .بدنبود راجع به حقوق شهروندی هم یک دقیقه فکر میکرد. (439658)
 
۱۳۹۰-۰۲-۱۴ ۱۴:۲۴:۱۰
چاپ عکس خانمهای بازیگر کار زشتیست. دور از شان شماست. (439671)
 
زینب زارع
۱۳۹۰-۰۲-۱۴ ۲۲:۵۳:۲۳
کسی عکس خانومهای بازیگر رو چاپ نکرده.
اینترنت پر از عکس این . . .(لا اله الا الله)
لطفا سنگشون رو به سینه نزنین. (439998)
 
سحر
۱۳۹۰-۰۲-۱۴ ۱۴:۲۵:۴۷
چقدر خوبه یاد بگیریم جز تخریب غرب یه چیزایی می شه ازشون یاد گرفت. تو این سالها اینقدر به غرب پرداختیم و کوبیدیمش که از خودمون غافل شدیم حالا با کمی دقت می بینیم تو خیلی از زمینه ها ازشون عقب تریم. اونجا مسلمان نیست ولی اسلام هست... (439674)
 
۱۳۹۰-۰۲-۱۴ ۱۴:۳۲:۵۰
كوته فكري شما اينه كه مخارج رو فقط در حد آرايش ميدونيد. پس اينهمه پول چي كه صرف شده؟ در ضمن لباسش هم همچي ارزون نبود. اطلاعاتتون رو بيشتر كنيد.
غربي ها كمتر آرايش ميكنند چون در جامعشون ميتونن هر جور خواستند بگردند و عقده ندارند.همه عروسهاي غربي از عروسهاي شرقي ساده ترند (439680)
 
میرحجت ریحانی
۱۳۹۰-۰۲-۱۴ ۱۴:۴۱:۱۸
ای کاش جرات داشته باشیم هر چیز خوب را خوب ببینیم و خوب عمل کنیم . (439692)
 
۱۳۹۰-۰۲-۱۴ ۱۴:۴۸:۲۴
ایران جزو 5 کشور اول استفاده کننده از مواد ارایشی در دنیاست (439703)
 
cia
۱۳۹۰-۰۲-۱۶ ۰۹:۵۰:۰۱
خدا رو شکر اول نشدیم (440455)
 
۱۳۹۰-۰۲-۱۴ ۱۵:۰۳:۰۶
واقعا به موضوع جالبی اشاره کردید.
ضرقامی یاد بگیرد که در فیلمها اسفاده کند.
مکن که حالم به هم می خورد از این همه آرایش در ایران.
آما خدائی باز فردا یک مصوبه نگذرانید که رژ لب ممنوع و چه چه. آقا این کارها با زور درست نمی شود. فرهنگ است. باید دیدگاه عوض شود. (439726)
 
کم کم دارید درک می کنید
۱۳۹۰-۰۲-۱۴ ۱۵:۰۸:۲۰
کم کم دارید مشکلات جامعه ما را درک می کنید و می فهمید که همه چیز و همه کار خارجی ها بد نیست و همه چیز ما هم بی عیب نیست.باور کنید من به عنوان یک مسلمان معتقد قدیمی با دیدن فیلم عروسی شاهزاده انگلیسی ,حسرت می خوردم که چرا ثروتمندان و زنان متول جامعه ما چنان ساده و بی آلایش نیستند.
در ضمن, بدانید که من بایستی حسرت به دل از دنیا بروم و آن کسانی که تصاویر آنچنانیشان را می بینید سهمیه عمره بگیرند.
عیب ندارد ,بهم خواهیم رسید. (439729)
 
۱۳۹۰-۰۲-۱۴ ۱۵:۲۴:۱۶
اون خانم كارگردان روشنفكر! بايد اينجا ميومد بگه كه كيا عقده اي هستند. (439743)
 
مجتبی
۱۳۹۰-۰۲-۱۴ ۱۵:۳۷:۵۴
به به میبینم که سایت محترم الف به یکی از واقیعتها توجه نمود و تائید کرد. (439753)
 
محمد
۱۳۹۰-۰۲-۱۴ ۱۶:۰۸:۴۰
بنظر من چون در ايران بانوان فقط از طريق صورت ميتوانند خود را نشان دهند ، اين مسئله بصورت حاد در استفاده از لوازم آرايش خودش رو نشون ميده و يا در عمل هاي جراحي كه اكثر قريب به اتفاق آنها برروي صورت انجام ميشه .دقت كنيد .در كشورهايي كه امكان اين وجود دارد كه بانوان غير از صورت خود ، اندام و يا ...o,da vh از طريق ورزش و يا ...نشان دهند اين مسئله چندان اهميتي ندارد اما در ايران بخاطر اجبار در پوشش ، اكثرا\" ميل به خودنمايي از طريق صورت را دارند . اين دليلي نيست تا حجاب زير سوال برود بلكه برعكس زماني كه محدوديتها اجباري شود حجاب از ارزش خود مي افتد.شما را ارجاع ميدهم به بانوان همان كشورهايي كه هرجور بخواهند ميتوانند بيرون بيايند اما وقتي حجاب را برگزيدند ، آن را بصورت كامل اجرا ميكنند. (439774)
 
دانشجو
۱۳۹۰-۰۲-۱۴ ۱۶:۱۵:۴۱
همین بود و \"لاتجسسوا\"؟؟


کشته مرده این دینداری شما مسلمونهام! (439780)
 
زینب زارع
۱۳۹۰-۰۲-۱۴ ۲۲:۵۶:۴۹
اسم این تجسس نیست.
تحلیل یک اتفاق جهانیه که اینجا خیلی هم خوب بود. (440000)
 
زیبا
۱۳۹۰-۰۲-۱۵ ۰۲:۳۷:۴۸
کدوم تجسس . اینا که با همین شکل و شمایل تو جشنواره و ... شرکت میکنند و جایزه بهترین هنرمند با فلان رسالت رو میگیرند (440087)
 
mohsen
۱۳۹۰-۰۲-۱۴ ۱۶:۳۷:۴۸
عروسی سیاه تیتره خوبی نیست عروسی که من دیدم از عروسی های ما ایرانی ها سفیدتر بود (439796)
 
۱۳۹۰-۰۲-۱۴ ۱۶:۵۸:۲۷
آخه کی گفته لباس این عروس ساده است
لباس عروس خانم با ده هزار قطعه مروارید دست-دوز تزیین شده و هزینه آن چهار صد و سی و چهار هزار دلار است. دست بند طلای ولزی یازده هزار دلاری عروس خانم پس از سه روز صرف وقت تهیه شده است.حلقه نامزدی عروس خانم با نگین یاقوت هجده قیراطی به ارزش یکصد و سی و شش هزار دلار تهیه شده است.
اینم از سیاست اونهاست که ظاهر ساده ای داشته باشند
و از بی سیاستی ما که می خواهیم همه بهمون خیره بشوند. (439808)
 
محسن
۱۳۹۰-۰۲-۱۴ ۱۷:۰۶:۳۱
احسنت بر پسران قديم كه با خودكار روي لباشون سبيل مي كشيدن تا شبيه باباشون بشن و نه پسراي امروز كه زير ابرو بر ميدارن تا شبيه مامانشون بشن (439813)
 
يه بچه مسلمون
۱۳۹۰-۰۲-۱۴ ۱۸:۲۱:۴۳
حرف شما درست به روي چشم..ولي شما به هيچ وجه حق نداري آبروي افراد را ببري..شما به چه اجازه اي از عكس اين افراد براي چنين مقاله اي استفاده كردي!! به قران قسم زشته..اسلام رو چرا شخصي ميبينيد...چرا هر جوري دوست داريم از اسلام استفاده ميكنيم..همينه كه الان اين شكلي شده مملكتمون.... (439862)
 
۱۳۹۰-۰۲-۱۴ ۱۸:۵۷:۱۱
خیلی دوست داشتم من هم این عروسی رو از نزدیک ببینم (439882)
 
۱۳۹۰-۰۲-۱۴ ۱۹:۱۲:۱۹
حرف حساب جواب ندارد . (439892)
 
ليلا اوتادي
۱۳۹۰-۰۲-۱۴ ۱۹:۱۲:۳۹
اولن با عرض معذرت عروسي سياه معاني بسيار بدي دارد كه يكي اين است كه نويسنده مقاله به علت اين كه نامزد شون با كسي ديگر ازدواج كرده اين عروسي را سياه ديده اند كه بعيد به نظرميرسد اين نويسنده گرامي با ملكه آينده بريتانيا رابطه اي داشتند يا مي داشتند كه اين مطلب را به سياهي عروسي ارتباط مي دهند
بعد اين كه عكس دختر مردم را مياري توي سايت كه چي من ناراحتم كه مثلن مريم مقدس آرايش نمي كرد و اين آرايش غليظ چيه يا اون خانم ديگه چرا آرايش كرده؟به من وتو چه ربطي داره توي تاريخ ايران زمين از 3000سال پيش ايراني ها همين طور بودند و خواهند بود پس به تو هيچ ارتباطي نداره كه كي چي به سر و صورت خودش مي زنه مگر اين كه برنامه جديدي براي تيغ كشيدن روي لب مردم و پاره كردن لباس هاي مردم داشته باشند كه بسيج رسانه اي رو شروع كرده اند (439893)
 
علی
۱۳۹۰-۰۲-۱۴ ۱۹:۲۵:۴۶
نکته خیلی جالبی رو گفته این مطلب. منم همون موقع مراسم داشت مستقیم پخش می شد sms زدن به چند تا از دوستانم که ببینید این عروس ملکه انگلستانه . ببینید چه آرایش ملایمی داره. حالا ما حتما باید تو ایران عروسامونو مثل مترسک بکنیم. می دونید چرا؟ چون آرایشگره باید بهانه ای داشته باشه تا چند میلیون صورتحساب بده دست داماد. (439902)
 
علی
۱۳۹۰-۰۲-۱۴ ۱۹:۲۷:۱۴
اولین سوالی که تو قسمت بانوان در عروسی ها پرسیده می شه: \" آرایشگاه عروس کجا بوده؟\" اینه سطح و عمق فکر ما (439905)
 
من
۱۳۹۰-۰۲-۱۴ ۱۹:۴۲:۳۱
چند نکته کوتاه

- چرا من تحریک نمی شم که این عکسها رو می بینم. اونی که تحریک می شه باید مشکلشو جای دیگه دنبال کنه نه تو آرایش خانمها.

- عکس عروسی رو چرا کامل پست نکردی که لباسش رو هم می دیدیم. نه اونو ولش کن، عکس بوسیدنشون رو تو بالکن پست کن جذاب تره.

- نکته آخر اینکه اگر بجای این کارا و دقت کردن تو سر و صورت خانم ها، چهار تا چیز مثبت یاد می گرفتی و پست می کردی. هم به علم و کشورت کمک می کردی ، و هم کمتر می تحریکیدی.

وسلام (439920)
 
عليرضا
۱۳۹۰-۰۲-۱۴ ۲۱:۱۴:۳۱
دو مورد بود كه مي خواستم به اون اشاره كنم:
1- توي كشورهاي اروپايي و جاهايي كه به هر حال اين فرهنگ بزك كردن وجود نداره اگه دقت كنيد متوجه مي شيد كه به زن نمي گن چيكار كن چيكار نكن. حجاب براش تحميلي نيست، براي حضور در اجتماع حد و مرز نداره و بسياري چيزاي ديگه. ايني هم كه مي گن توي غرب مملو از ابتذاله و به مقام زن توهين مي شه حرفاييه كه بيشتر خوراك تبليغاتيه تا واقعيت. فقط فرق اروپا و كشورايي مثل كشور ما اينه كه ابتذال اونجا رو همه به چشم مي بينن و آشكاره و انكارش نمي كنن ولي توي كشور ما ابتذال از همه نوعش زير پوست جامعه هست و مسئولين بجاي چاره انديشي يه جور مي خوان انكارش كنن. بگذريم مي خواستم برسم به حرف دكتر شريعتي كه در جواب به سوالي كه نظرش رو در مورد حجاب خواسته بودن گفته بود: شما نمي خواد براي زن حجاب درست كنيد و راه راست رو نشونش بديد فكر زن رو درست كنيد خودش مي دونه چي بپوشه و چه راهي رو بره. نمونش همين تركيه بغل دستمون.

2- آخه يه كسي مياد از بريز و بپاش صحبت مي كنه كه توي كشور خودش اينطوري نباشه. شما بيا همين همايشايي كه توي كشور داره برگزار مي شه نمونش همين چند روز پيش توي كيش رو ببين چه بريز بپاشايي مي شه و توي اين اختلاسهاي ميلياردي كه از هر ده تاش يكيش دستگير مي شن كه اونم بر مي گرده به مچگيري جناحهاي سياسي از هم بعد از انگليسيا حرف بزن. بعد صد رحمت به شرف اونا كه اعلام مي كنن ما اينقدر خرج مي كنيم و مثل مسئولين ما لاپوشوني نمي كنند.
اين هم مي دونم مثل بقيه نظراي من درج نمي شه (439959)
 
نيما يگانه
۱۳۹۰-۰۲-۱۴ ۲۱:۱۵:۲۸
آخه خب اين عروس بدون آرايشم قشنگ بوده اما مگه همه مثل اون هستند؟؟؟؟؟؟ (439960)
 
حمید عامری
۱۳۹۰-۰۲-۱۴ ۲۱:۵۵:۰۱
اینجا بحث، بحث اصالته
خوب، انگلیسی ها سالیان سال دارن تلاش می کنند تا طبقه اشراف خودشون رو انسان های متمدن نشون بدن. از میز صبحانه و شام های عجیب و غریب با انواع چنگال ها و کاردها برای انواع غذا، تا پوشیدن لباس و غیره.. یعنی به این نکته پی بردن که با رعایت یک سری اصول، آدم حسابی می شن.. از جمله و از جمله و از جمله \"حجاب\". اونهت سالهای ساله که به این نتیجه رسیدند، حجاب شخصیت یک زن رو از این رو به اون رو می کنه.. تمام سعی خودشون رو کردند که یه چیزهای خیلی خاص از آداب و رسوم و نحوه برخورد رو بهش امتیاز بدن و ببرن بالا و بعد خودشون رو با استفاده از اونها ببرن بالا و روی این مسئله پافشاری کردند. البته بر کسی پوشیده نیست که اون زمانی که ایرانی ها یک تمدن به معنای واقعی بودند، انگلیسی ها چجوری زندگی می کردند. حالا جالب اینجاست که حتی وقتی بحث ادا در آوردن هم می شه، و قراره بحث شخصیت پیش بیاد، می گن از یه خانواده سلطنتی بعیده که مثلاً جور خاصی رفتار کنه یا لباس بپوشه و آرایش کنه. در یه کلام، خانواده سلطنتی باید \"سنگین\" \"رنگین\" باشه. یه جورایی \"کلاسیک\". و اون رو لینک می دن با اصالتی که \"اصلاً\" ندارن. حالا ما میاییم چی کار می کنیم. هنوز تحت تاثیر همون فرهنگ رضا پهلوی هستیم. یعنی همون طاغوت. که می اومدن خانواده های به اصطلاح اشرافی و اصیل رو بی حجاب نشون می دادن و مستخدم های خودشون رو یه روسری سرشون می کردند. متاسفانه، برای پاک کردن این لکه ننگ از فرهنگ مون داره یه سری \"لج بازی ها\" صورت می گیره.
البته مقایسه کردن یک هنرپیشه سینما با کسی که خودش رو عروس یک خانواده سلطنتی می دونه، زیاد صحیح نیست. اما، نکته ای که اینجا وجود داره، اینه که هر چیزی یک بار معنایی داره. مسلماً همه مجبور نیستند چادر سیاه سرشون کنند، اما هیچ آدم عاقلی در این تردید نداره که حجاب برای یه دختر یا زن، حتی در حداقل خودش (حجاب کامل حداقل نه بدحجابی) به اون دختر یا زن شخصیت می ده. از اون طرف پسرها و مردها هم همینطور هستند. یه دوستی در محضر یک استاد آواز شروع کرد به خوندن و تست دادن. خیلی عالی و درست خوند، اما استاد بهش گفت خوب نبود. بهش گفت تو همه اصول رو رعایت کردی، اما خیلی تلاش کردی شبیه فلان خواننده بزرگ باشی، این درست نیست، تو باید خودت باشی. مشکل ما این شده که خودمون نیستیم. یه الگو و یه تصویری در ذهنمون هست که داره بهمون جهت می ده. سوال اینجاست که این تصویر از کجا اومده. جواب اینه که مصداق \"زین لهم اعمالهم\" شده، یعنی از سمت غرب و به شکلی تهاجمی، یه سری الگو وارد کشور شده اما الگوهایی که \"زین\" شدند، و جوان ها رو به سمت خودشون جلب می کنند.
یک راه نجاب وجود داره. خوب امر به معروف و نهی از منکر خوبه. اما بهتره زیاد عریان نباشه. چون ممکنه حق نا حق بشه. برای همین نمی شه به این راحتی عکس چند نفر رو اورد و در موردشون صحبت کرد.ممکنه اون دنیا مواخذه بشیم. در جایگاه امر به معروف و نهی از منکر نباید کار آسون رو انجام داد. کارهای آسون اکثراً اشتباه ترین کارها هستند. اینجا یه کار سخت وجود داره که اگر کسی بتونه انجام بده، عالی می شه. یکی باید بیاد، اون \"زین\" رو از بین ببره و زشتی اعمال بد انسان ها رو به بهترین شکل که برای خدای رحمان پسندیده هست، به اون فرد نشون بده. مثل وضو یاد دادن امام حسین. پس باید اون چیزی رو که خودمون فکر می کنیم درسته، مثل حجاب، آرایش و غیره، باید بیاییم درستش رو به بهترین شکل نشون بدیم، نه اینکه یه دختر هفده ساله رو مثل مجرم ها بگیریم ببریم و کاری کنیم یک هفته کابوس ببینه. از اون طرف هم بیاییم اون چیزی رو که فکر می کنیم در طرف مقابل هست و زشته، بیاییم اون زشتی رو بهش نشون بدیم و ایمان داشته باشیم اگر اون فرد بدونه که داره مرتکب چه کار زشتی می شه، دست از ادامه اون کار و لج بازی برمی داره. ما می گیم که یه سری از دخترها و پسرها تبدیل شدن به مد و توی خیابون راه می رن و حتی استخدام بعضیا هستند تا به یه سری اصول ضربه بزنند. یعنی ما به اندازه اون بعضیا پول و بودجه نداریم؟ خوب ما بیاییم خرچ کنیم و یه سری دختر و پسر رو بفرستیم توی خیابون تا فرهنگ درست حجاب رو تبلیغ کنند. منتهی از اونع حداقلیش. چرا حداقل؟ چون هضمش راحت باشه.
سوال من اینه. اون دختر هم وطن و ایرانی، فکر می کنه اونجوری خیلی خوشگل و زیبا ست، آیا شما که فکر می کنید، این کار زشته، چه کاری برای از بین بردن اون \"زین\" انجام دادی؟ می بینی.. مبارزه با شیطان یه خورده سخته! (439976)
 
mirsadeghy
۱۳۹۰-۰۲-۱۶ ۰۲:۰۵:۲۴
درودبرآقاحمید....حرف واستدلال شمابه نظرمن که مطالعات تخصصی درحوزه دین اسلام دارم اصل مشکل روخیلی خوب نشونه گرفته.....درتاییدشما: ان الله حبب الیکم الایمان وزینه فی قلوبکم وکره الیکم الکفروالفسوق والعصیان اولئک هم الراشدون/پس اگه بخوایم جامعه به کمال رسیده داشته باشیم(راشدون)بایدمدارتمایلات تغییرکند.... جوزف نای نظریه پردازمعروف جنگ نرم رابه مدیریت ترجیحات اجتماعی تعریف می کندواوواقعاقضیه را خوب متوجه شده امابرخی مدعیان همچنان بر مقابله بامعلولهاتاکیددارند...افسوس! ومن یعظم شعائرالله فانها من تقوی القلوب...پایگاه اصلی تقوی قلب است ونشانه تقوای قلب بزرگداشت نشانه های خداست..... (440405)
 
حسین حقگو
۱۳۹۰-۰۲-۱۴ ۲۲:۱۱:۲۸
مشکل اصلی ما از رسانه هاست . تهاجم فرهنگی در راس برنامه های دشمنان ما قرار دارد . شبکه های مختلف ماهواره ای قصد از بین بردن قباحت پوشیدن لباسهای باز زنانه را دارند . سعی دارند مردان ما را نسبت به این لباس ها بی تفاوت کنند . مردان ما را به شکل زنان در آورند . آنها را بوالهوس تر از گذشته کنند . آنها روی این مساله کار می کنند . از سوی دیگر ، صدا و سیمای ما هم ، ستاره هایی دارد که در همان راستا حرکت می کنند . همین بازیگرانی که در سریالهای تلویزیونی ، خیلی محجبه هستند ، در زندگی شخصی ، بسیار ولنگار و بی حجاب ظاهر می شوند و تصاویرشان نیز در کشور به طور گسترده توزیع می شود که به نظرم این توزیع آشکار نیز عمدی است . سینمای ایران که بدتر از صدا و سیماست . با این اوضاع ، نمی توان به مردم اشکال گرفت . جوانانی را که در خیابان می بینیم ، قشری هستند که به دلیل رده ی سنی خود ، بسیار متاثر از رسانه های تصویری ، و مخصوصا صدا و سیما و سینما هستند و ستاره های سینما ، نقش موثری در شکل گیری شخصیت آنان دارند . مخصوصا اینکه درآمد بالای ستارگان سینما ، آینده ی شغلی خوبی را نیز رقم می زند و رویاهای جوانان نیز در ورای این پوشش و این نوع رفتار نابهنجار ، پولی هنگفت و آینده ای درخشان را می بیند . (439979)
 
تارا
۱۳۹۰-۰۲-۱۵ ۰۰:۴۸:۳۷
نشان دادن عکس هنرپیشه ها کار درستی نبود غیر احلاقی بود. (440049)
 
ایمان شکری
۱۳۹۰-۰۲-۱۵ ۰۰:۵۵:۴۰
با سلام وخسته نباشی و عرض تشکر خدمت شما از گذاشتن این عکس ها وقیاس آن ها با عروسی پرهزینه انگلستان قابل ذکر است که باید برای اوضاع سینمای پر از ابتذال جمهوری(اسلامی)ایران تاسف خورد مثلا ما مسلمان هستیم و خود را شیعه میدانیم آیا توقع ائمه معصوم ما از ما این است؟آیا باید در کشور جمهوری(اسلامی)ایران اوضاع چنین باشد آیا باید با اهدا کردن هزاران شهید و جانباز و.... شاهد چنین عکسهای زشت و نا پشند و کاملا مغایر با شئونات دین مقدس اسلام و تشیع بود؟ایا مسولان فرهنگی کشور در کنار تهاجم فرهنگی دشمنان جمهوری (اسلامی)ایران با آزاد گذاشتن بازیگران که خود نوعی با کمال تاسف و تاثر اشاعه فحشا توسط خود ایرانی ها در داخل است نباید کاری کنند؟بنده خاضعانه از ریاست محترم جمهوری تقاضا دارم که در کنار مبارزه با دشمنان و دفاع از حقوق ایرانیان و مسئل اقتصادی مقداری به فکر وضعیت پر از ابتذال سینمای جمهوری (اسلامی) ایران باشند که دیگر شاهد افزایش بی قید و بندی و حجاب های زشت و زننده و البته با کمال تاسف شهوت زا توسط بانوان معتقد به(فاطمه الزهرا)نباشیم؟انشالله

با کمال تشکر از مجموعه دستندرکاران سایت الف و اینکه پیفام بنده رو به نمایش عموم بگذارید.
(برای سلامتی و فرج آقا امام زمان هم دعا کنید) (440053)
 
۱۳۹۰-۰۲-۱۵ ۰۲:۱۴:۱۵
دوستان عزیز من در کانادا زندگی می کنم
به خدا قسم اینها اصول دین اسلام رو رعابت می کنند. فقط اسم ما مسلمان هست ...
ممنون از همه (440082)
 
میران
۱۳۹۰-۰۲-۱۵ ۰۲:۵۰:۰۳
انقدر خود زنی برای چه؟ بگویند مردم از انزوا خسته شدند و فلان ارگان غرق فساد مالی است، آیا شما برای آن هم اینقدر خودزنی میکنید؟ تمام موارد مورد اشاره نویسنده اشاره به سلیقه و اختیار مردم در زمینه فرهنگی و اجتماعی است و ربط آن به یک عروسی ملی انگلیسی ها نا مربوط است. (440092)
 
شاهرخي
۱۳۹۰-۰۲-۱۵ ۰۷:۰۶:۴۳
جناب نويسنده حق دارند،بايد ريشه يابي بشه ما كه مدعي اسلام و تشيع هستيم چرا به اينجا رسيديم كه حسرت يك عروس غربي رو ميخوريم.اين خانوم هاي بازيگر متوجه نيستند كه الگوي خيلي از دختران جوان و نوجوان ما هستند و با اين پوشش و آرايششون چه بر سر ايمان دختركان معصوم سرزمينمون ميارن؟افراد سرشناس معرف و مروج فرهنگ يك ملت هستند و فقط متعلق به خودشون نيستند.
چرا ما برهنگي رو فرهنگ ميدونيم؟ (440114)
 
حيران
۱۳۹۰-۰۲-۱۵ ۰۷:۳۳:۰۷
نمي دانم چرا ما هميشه همه چيزو منفي مي بينيم صدا و سيما ميره فساد در خانواده سلطنتي را گزارش مي كنه \" از هزينه بالاي مراسم عروسي از جيب مردم انگليس ميگه \" و صدها نكته منفي ديگه اما من به عنوان يك بيننده اين مراسم كه تقريبا ان را كامل ديدم نكات مثبت زيادي در ان ديدم كه البته ممكن است با فرهنگ اسلامي و ايراني ما خيلي منطبق نباشه ولي بسيار اموزنده بود وقار و سنگيني لباس و رفتار ميهمانان و ساده برگزار شدن ان براي ما كه ادعا هاي بزرگي داريم يك الگوي مناسب مي تواند باشد همه چيز را از ديد سياسي و استمارگري و روباه پير استعمار نبينيم چرا كه به ما اموخت اگر خانواده اي اصالت داشته باشد مي تواند در اين دنياي پر زرق وبرق و پر از مظاهر فساد اشكار در غرب چنين مراسمي را بر گزار كند و در ان خبري از بي بند و باريهاي رايج انجا نباشد واگر حتي در حضور ميليونها نفر عروس و داماد يكديگر را مي بوسند چيزي مخالف فرهنگ خود انجام نداده اند در حالي كه مراسم هاي رسمي و غير رسمي ما پر است از رفتارها ئي كه نه با فرهنگ اسلامي ما تطابقي دارد ونه با فرهنگ اصيل ايراني ما (440119)
 
علی
۱۳۹۰-۰۲-۱۵ ۰۷:۵۴:۰۷
به نظر قابل تامل می باشد و تمام این نامسلمانیها در کشور خودمان و مسلمانیها در غرب به دلیل سیاستهای اشتباه ماست که نتیجه اش می شود همینی که می بینید . دلیل کارشناسی آن نیز چیزی جز نوع پوشش بانوان در ایران نیست یاد سید جمال اسدآبادی بخیر که مسلمانی را در غرب دیده بود و نامسلمانی را در اینجا . شما در آن کشورها می بینید علیرغم آزادی پوشش توجهی از سوی مردان نمی شود و لی در ایران .... (440124)
 
کوه زاد
۱۳۹۰-۰۲-۱۵ ۰۸:۴۳:۳۵
سالهاست که وقتی در زمینه های دیگر مثل اقتصاد و مشکلات بهداشت و کم کاری های اداری و سیاست و آزادی بیان و آزادی مطبوعات و بانکداری و امور شهری و کشاورزی و پرونده های قضائی و چکهای برگشتی و نبود تفرحات سالم و فضای اینترنتی و مسکن و بیکاری وقوانین حاکم برکار و آموزش و .....کم می آوریم عقده های خود را سر چند تار موی زنان خالی می کنیم غافل ازاینکه آنچه که در بحث مورد نظر شما اتفاق افتاده بصورت یکشبه تکوین نیافته بلکه پروسه ای بسیار طولانی را طی کردهبنابراین آنچه که اشاره به آنها شده و بقیه هم اظهار نظر کرده اند چیزی است که عیان است لطف کنید راه حلی برای بسیاری از نا هنجاری های شکل گرفته ارائه دهید (440132)
 
آبدارچي تنها
۱۳۹۰-۰۲-۱۵ ۰۸:۵۵:۰۹
سلام.
آفرين .
به حق كه سخن از زبان و استخوان ما مي گويي.
براي من كه ديدن مراسم عروسي ايراني ها شرم آور است . باور كنيد وقتي به عروسي دعوت مي شوم انگار براي محاكمه و عذاب به ميدان مي روم.
- كجاست تعاليم بزرگ دينم كه به زن مي گويد فقط براي شوهرت باش.
- و كجايند علماي دين ما كه مردمشان در سايه حجاب ظاهري حكومت اسلامي و نبود فساد علني از راه به در شده و دينشان را به سخت نگير و ... رها كرده اند.
- به مسجد مي روي ، نماز مي خواني ، عالم مسجد كه انگار مسابقه ي نماز برگزار كرده تا تسبيحات تمام مي شود زود تر از همه از مسجد فرار مي كند كه مبادا كسي از وي سوال كند.

- من باز هم عرض مي كنم . اين نظام شكر دارد كه مفاسد علني حذف شده اند ولي نگاهي به وضعيت برخي از علماي ديني بياندازيد بيست الي سي سال پيش آموزش ديده و وقتي از او درباره مشكلات روز سوال مي كني تو را متهم مي كند مي خواهي وي را تحقير كني .
- اول حوزه علميه و بعد مردم . هردو مقصرند در اين خود كم بيني و حقارت
بايد تمام تلاشمان را بكنيم كه خودمان به مسير صحيح بازگردانيم.
يا حق (440137)
 
ابدی
۱۳۹۰-۰۲-۱۵ ۰۹:۲۶:۵۱
نویسنده محترم نکته سنجی خوبی نموده اند. با این امید که این نوع اظهارات در کاهش منکرات جامعه مفیدباشد. (440145)
 
قاسم
۱۳۹۰-۰۲-۱۵ ۱۰:۱۴:۳۵
به نظر من این استدلال درستی نیست که بخواهیم آنها را زیر سوال ببریم و بگیم اشتباه کردند، خودما که کتاب آسمانی داریم و خداوند فرموده دین اسلام کاملترین دینه و 14 معصوم فرستاده چرا باید کاری کنیم که غربی ها که اعتقادی به اینها ندارند از ما تعریف کنند و خوشحال باشند از اینکه هیچ چیز ما به اسلام نبرده ، پس باید خدایی شد و مسئولین مملکت وجود خودشون رو پاک کنند ، رهبری انقلاب مظلوم واقع شده اند ،امام عصر چه میکشند از دست این عالمان بدون عمل ، به قولی جوجه را آخر پاییز میشمارن ، منتظریم (440163)
 
۱۳۹۰-۰۲-۱۵ ۱۰:۳۷:۵۴
دمشون گرم . عروسی پادشاهی .تو قلب اروپا
واقعا باید دید ویاد گرفت. (440176)
 
محمد
۱۳۹۰-۰۲-۱۵ ۱۰:۴۷:۴۲
مسئولین فرهنگی کشور بیدار شوند تا خواسته های جوانان را جامه عمل بپوشانند (440181)
 
امیرعباس
۱۳۹۰-۰۲-۱۵ ۱۱:۰۹:۴۵
این هم شد مراسم؟عروس اگه آرایش آنچنانی نداشته باشه و تو سالن فلان مراسم نگیره و مهریش معادل بودجه فلان دانشگاه نباشه که خوشبخت نمیشه و زندگیش دوام نمیاره.علت اینکه تو ایران آمار طلاق نزدیک به صفر همین نوع مراسم و آرایشه .شک نکنید.تازه سایر مراسم مثل پاتختی و حنا بندون و ... هم خیلی موثره.با تمام این حرفا خدا وکیلی اگه برا ما هم کارت دعوت می فرستادن دلمون نمی خواست بریم؟
نمی خواد به من جواب بدین خدا رو بالا سرتون ببینید و به خودتون جواب بدین. (440194)
 
۱۳۹۰-۰۲-۱۵ ۱۱:۱۹:۱۰
در تمام دنیا ودر همیشه تاریخ زنان متشخص وبه اصطلاح باوقار وازطبقات بالای اجتماعی وفرهنگی خودشان را بزک نمی کنند در قدیم هم زنان ازاد حق داشتند حجاب داشته باشند وکنیزان باید بدون حجاب می بودند. (440197)
 
saeed
۱۳۹۰-۰۲-۱۵ ۱۱:۴۳:۵۴
مراسم عروسی تو کشور دیگه ای برگزار شده ، مردم دیگه ای پولش رو دادند و چیزی که ما دیدیم تعداد خیلی زیادی برای دیدن اون اومده بودند ( کاری که برای جمع کردن این عده در ایران باید تمام سازمان ها و نهادها و .... از یک هفته قبل اعلامیه بدهند و صدا و سیما هم در بوق و کرنا کنه .)پس چه مشکلی داریم که هی بگیم فلان و بهمان اتفاق افتاد . مردم انگلستان به شدت محافظه کار هستند و پایبند میراث گذشته شان و به همین دلیل این مراسم رو می خواهند و برای ملکه شان احترام زیادی قائلند ، در ضمن چیزی که تمامی شبکه های دنیا میگن با صدا و سیما و سایت های ما متفاوت هست ، نمی دونم منبع خبری صدا و سیما و سایت های ارزشی ما کدامند که اینقدر دقیقتر از خودشون اطلاعات می دهند . در پایان این رو هم عرض کنم که بیشتر مردم الان ماهواره دارند و براحتی می بینند چه اتفاقی در دنیا می افته پس بهتره منصفانه حرف بزنیم و اگر رعایت انصاف رو نمی کنیم بهتره اصلا حرف نزنیم . (440211)
 
ح
۱۳۹۰-۰۲-۱۵ ۱۲:۲۸:۰۲
با سلام
1- این مراسم بسیار ساده تر از مراسم های ایران بود
2-تمامی پولی که میهمانان دادن به حساب یتیمان واریز شد
3- عروس و داماد بسیار ساده بودن
4- مراسم در یک مکان مذهبی برگزار شد
5- هزینه زیاد بود ولی درآمد ساز
6-شاید باعث شکسته شدن رکود شود
اما در ایران
1- مراسم با هزینه بسیار زیاد
2-پول جمع مکنند برای بدهی های داماد
3- عروس از 6 صبح تا 16 در آرایشگاه
4-بهترین تالار و بالا ترین هزینه
5- هزینه بالا بدبختی داماد (440235)
 
۱۳۹۰-۰۲-۱۵ ۱۲:۴۴:۴۶
این دختر که مثل زنان ما عقده خود کم بینی ندارد (440239)
 
آبدارچي تنها
۱۳۹۰-۰۲-۱۵ ۱۴:۰۰:۵۱
دوست دانشجو ! 439780
اين و\" لا تجسسو \" مربوط به امور خصوصي زندگي مردم هست نه نقض آشكار قوانين اسلامي . و تعدي به حقوق ديگران (440260)
 
امير
۱۳۹۰-۰۲-۱۵ ۱۴:۱۰:۱۹
اين مراسم به ظاهر يك عروسي بوده ولي مي بينيم همين مراسم به نمادي براي وحدت ملي در بريتانيا تبديل شد.پس هزينه هاي صرف شده اسراف نبوده بلكه بسيار مفيد هم بوده است. (440263)
 
کاربر
۱۳۹۰-۰۲-۱۵ ۱۴:۲۰:۱۰
عروسی سیاه؟ به شما چه؟حماقت هم انتها داره؟
هر کشور نمادی برای همبستگی, شکوه و هویت داره.انگلستان مثل بعضی جاها کارتون خواب نداره که وقتی میلیون ها پوند خرج زیبایی و شکوه و شادی کشورش می کنه عذاب وجدان بگیره!
واقعا گاهی برای خودتون متاسف نمیشید؟نه جدا می گم.گاهی هر از گاهی وجدانتون به صدا در نمیاد؟ (440267)
 
man
۱۳۹۰-۰۲-۱۶ ۱۰:۴۸:۰۰
nemidoonam shoma chand sal uk zendegi kardin ke be in natije residin, ama azizam bad az 7 sal zendegi too manchester o london believe me ther r lots of homeless ppl in uk. i dunno wer u get ur info from. many brits were against this so called royal weddin (440470)
 
helma
۱۳۹۰-۰۲-۱۶ ۱۴:۲۰:۰۸
شما واقعا فكر ميكنين انگليس كارتون خواب نداره؟ (440521)
 
۱۳۹۰-۰۲-۱۵ ۱۴:۲۳:۰۴
سلام
از لينك هاي كناري رجا وارد سايت شدم
خيلي مطلب مفيدي بود
اي كاش يكي بيايد مسئولين رو بيدار كند
مشكل از مسئولين نشئت مي گيرد كه ما نتيجه آن را در بين مردم مي بينيم. (440268)
 
۱۳۹۰-۰۲-۱۵ ۱۴:۵۸:۳۲
در اروپا و امریکا و هر کشور دیگری که ما رفتیم میبینیم طرف اگر تاپ و شلوارک هم بپوشد بخاطر جلب توجه نیست بخاطر سهولت در انجام کار است میخواهد بدود با مانتوی تنگ و دست و پا گیر نمیتواند باید بدود ارایش هم در کل از ایران کمتر است من ارایشی که در ایران دیدیم در هیچ کشوری ندیدم وقتی به ژاپن رفتیم دختران انقدر اهسته و با شرم حرف میزدند که وقتی برگشتیم در اتوبوس ایران با ان قهقهه های بلند و صحبتهای انچنانی خنده ام گرفت اخر در انجا تو میتوانی هر کاری میخواهی بدون انگ زدن انجام دهی و کسینمیخواهد خود را نمایش دهد همه به فکر کار هستند و کار (440281)
 
رهگذر
۱۳۹۰-۰۲-۱۵ ۱۵:۴۱:۴۳
با با این مردای ایرانی نون بی غیرتی را خورده اند انتظاری بیش از این وجود ندارد در ثانی اونجا لندن است و اینجا کشور جهان سومی . (440291)
 
راه بهشت
۱۳۹۰-۰۲-۱۵ ۱۸:۴۰:۲۷
فکر کنم نظر اسلام رو باید بهتر در این موارد بدونیم. www.rahebehesht.org (440328)
 
منصور حیدری
۱۳۹۰-۰۲-۱۵ ۱۹:۳۶:۵۳
اومد لب بوم قالیچه تکون داد
قالیچه خاک نداشت خودشو نشون داد
نگارنده محترم در جامعه ای که زنان نمی توانند آنچنان که دوست دارند زیبایشان را به معرض نمایش بگذارند اندک مجالی برای به تصویر کشیدن نتایجی مشابه آنچه که در متن نوشته بودی به دنبال خواهد داشت . و چنان که در مطلع اشاره نمودم زیبایی نمی تواند در پرده بماند و هر چه محدودتر شود به طرز فاجعه بارتری نمود پیدا خواهد کرد ، بهتر است محدودیتهایی اینچنین برداشته شود تا مجال ظهور و بروز زیبایی را دریابند. (440338)
 
ترکزاده
۱۳۹۰-۰۲-۱۶ ۰۳:۰۳:۱۹
این برنامه ای بود برای معرفی پادشاه بعدی انگلستان تا جهانیان با چهره وی آشنا شوند. با توجه به دوره حکومت ملکه که بیش از 60 سال بطول انجامیده و همچنان ادامه دارد ، پرنس چارلز پدر پرنس ویلیام مدت زیادی بر اریکه سلطنت تکیه نمی زند و این ویلیام خواهد بود که بر تخت مدت مدیدی خواهد بود لذا لازم بود ایشان به نحو مقتضی به جهانیان معرفی شوند. البته چنین مراسمی 30 سال قبل هم برای عروسی پدرش برگزار شده بود. (440410)
 
ن
۱۳۹۰-۰۲-۱۶ ۰۶:۱۳:۲۰
تشکر از واقع بینی ودیدی باشستشوی چشم از نوع سپهری که انسانی تر ومعرفتی ترو درس آموز ترست. باشداین توجه ها بیشترتوسعه یابد وبدون لکنت ،به تعلیم وتربیت وتزکیه که روزی دنبالش بودیم! نزدیکترمان کنید. (440435)
 
شهاب
۱۳۹۰-۰۲-۱۶ ۱۰:۰۲:۵۵
من کاری با تعابیر شما ندارم که ماسونی هست و این حرفها!! ولی شما فکر میکنم قضیه رو کلا اشتباه گرفتید
ببینید از این شاهزاده و عروس عکس با مایو هم هست ! بحث پوشیده بودن نیست اصلا بحث سر رسم و رسوم هست و dress code . برای مثال میتونید ببینید که زن دیوید بکام در این مراسم چه لباسی پوشیده . در مورد زن دیوید بکام که البته حتما اطلاع دارید ولی اینها طبق درس کد لباس میپوشن. رفتن به کلاب هم درس کد داره رفتن به ارکستر فیلارمونیک هم درس کد داره. همه این آدمها به جاش با مایو هم عکس دارند. حالا تو مملکت ما درس کد اینجوریه! به تو چه الف ؟ (440458)
 
z.moosavi
۱۳۹۰-۰۲-۱۶ ۱۰:۱۶:۲۶
مشکل، این خانم بازیگر و اون خانم بازیگر نیست . توی فرهنگ ما کسی که حرفه ی بازیگری رو انتخاب می کنه نمی تونه یک الگو ی عفاف و حجاب برای دیگر خانمها باشه به هیچ وجه ...مشکل ما برداشت نادرست از عنوان نظام مقدس است که مسئولین آنرا طوری جلوه داده اند که هر چه و هر که به این نظام وابسته باشد و بتواند در آن کار کند ، اسوه و نمونه ی کامل مسلمانیست و هر که نباشد و نتواند ،ضد دین و مذهب است.
همین می شود که ما از بازیگر مریم مقدس انتظار داریم قدیس شود و از ان یکی توقع داریم ارایش نکند و لاک نزند تا جوانان با الگو برداری ازینها به انحراف کشیده و مردانمان تحریک نشوند. وقتی سعی می کنیم همه چیز یک نظام انسانی و گاها پر اشتباه را مقدس و بری از هر خطایی جلوه دهیم آنوقت مجبوریم برای اصلاح جامعه و دعوت جوانان به سوی ارزشها دست به دامان چند هنر پیشه ی سینما بشویم در حالی که انهایی که باید اسوه باشند و مردم انتخابشان کرده اند،
متاسفانه هیچ جاذبه ای ندارند....!!! (440463)
 
خط انقلاب
۱۳۹۰-۰۲-۱۶ ۱۰:۲۱:۳۳
مقایسه شرایط ایران با عروسی شاهزاده انگلیسی اشتباهی بزرگ است. شما با گذاشتن یک عکس از یک زن و شوهر به دنبال تطهیر آن مراسم هستید؟ در آن عروسی هر فسادی انجام شد شما اگر راست کی گویید آن ها مقایسه کنید (440464)
 
مجتبي
۱۳۹۰-۰۲-۱۶ ۱۴:۱۷:۳۰
عروس و داماد و مهمان هاي رسمي اين مراسم سلطنتي مجبورند براي بقاء سلطنت خود و فرار از انتقادات بنيان برانداز چپ ها اينگونه رفتار كنند.
مقايسه آنها با هنرپيشه ها يا عروس و دامادهاي معمولي ما نشانه نقص نگاه و خلط مبحث است. (440518)
 
helma
۱۳۹۰-۰۲-۱۶ ۱۴:۱۸:۳۲
من تو فيسبوك به يك نظر سنجي در اين مورد برخوردم كه توش اكثر نظر دهندگان عقيده شون اين بود كه دليل آرايش غليظ زناي ايراني اعتماد به نفس كمشون هست و من كاملا موافقم. بايد به زناي ايراني ياد داد كه زيبايي ملاك نيست و ملاكهاي با ارزشتري رو جايگزين كرد. و در ضمن ميخوام تشكر كنم از اينكه توجه مردم رو به اين قضيه جلب كردين. جزو بهترين پستهايي بود كه اخيرا تو الف خوندم. (440520)
 
تو مو می بینی...
۱۳۹۰-۰۲-۱۶ ۱۴:۴۵:۴۲
تو مو می بینی و من پیچش مو
تو ابرو ,من اشارت های ابرو
شما یک نکته سفید می بینید و ما نقاط سفید فراوان/
برای همین به ما می گویید .... (440532)
 
نازنین
۱۳۹۰-۰۲-۱۶ ۱۴:۴۷:۲۹
دست نویسنده درد نکنه،اگه صدا و سیما زحمت می کشید و آب به آسیاب ریخت و پاش و چشم و هم چشمی نمی ریخت،اونوقت این همه احساس رقابت منفی وجود نداشت؛از ارایش گرفته تا هر چیز دیگه ای... (440534)
 
hossein hajiagha
۱۳۹۰-۰۲-۱۶ ۱۹:۰۹:۳۶
هر چه ایران بد باشد باز وطن است و نژاد پرستی و فاشیست بازی کانادا و انگلیس و آمریکا را ندارد زندگی زحمت و تلاش است نه ولگردی در خیابانها و پانک بازی و سوسول بازی بعضی ها بچه ننه هستند و بی لیاقتی خود را گردن حکومت ایران نژاد پرست ها استعداد و سواد و ملیت دیگران را به زیر می کشند مخصوصا بعد از ۱۱ سپتامبر (440591)
 
۱۳۹۰-۰۲-۱۶ ۲۱:۲۶:۱۶
آخه مشکل مردم ما اییییینه! (440603)
 
مصطفی
۱۳۹۰-۰۲-۱۶ ۲۲:۰۲:۳۳
قیاس مع الفارغ کردی جناب نویسنده
آرایش زننده تنها یکی از مصداق های بی بند و باری است و رواج اون هم در ایران نشان دهنده ی بی بندوباری بیشتر زنان ایرانی نیست
شما برهنگی، روابط جنسی نا مشروع و حاملگی قبل از ازدواج، همجنس بازی، صنعت شنیع پورنوگرافی، تجارت فاحشه، و هزاران کثافت کاری دیگه که توی کشورهای غربی از جمله در کشور همین شاهزادگان رایجه رو نادیده گرفتی و نحوه ی آرایش متفاوت عروس یک خانواده ی جنایتکار انگلیسی که ریشه در شرایط اجتماعی مختلف داره رو چوب کردی علیه جامعه ی زنان ایرانی که غالبا پاکدامن، متعهد و خانواده محور هستن.
کی گفته که چهار تا بازیگر لاقید نماینده ی قاطبه ی زنان عفیف ایرانین؟ همه جای دنیا بازیگران زن فاسدترین و بی بندوبار ترین افرادن. تازه اگه معیارمون فقط آرایش نباشه اون موقع باز هم بازیگران زن ایرانی شرف دارن به همتاهای خارجی شون. (440606)
 
امین
۱۳۹۰-۰۲-۱۷ ۱۱:۲۴:۵۳
در جشن های سلطنتی و در کل در مراسم های خیلی رسمی مثل اسکار کسی با آرایش عجیب و غریب شرکت نمیکنه اما در مراسم خودمانی هر کس هر طور خواست شرکت میکنه. اصلا قابل مقایسه نیست. شما جشن سلطنتی رو باید با جلسه هیئت وزیران ما مقایسه کنید! نه مراسم عروسی خصوصی مردم (440693)
 
من
۱۳۹۰-۰۲-۱۷ ۲۰:۵۴:۵۸
اون پوششی رو که شما دیدید در کلیسا بود
که یک مکان مذهبی برای اون ها محسوب میشد.
شما پوشش اون ها را در مراسم شب دیدید یا خیر (440789)
 
محمد
۱۳۹۰-۰۲-۱۸ ۰۵:۲۳:۰۵
حقیقت این است که در عالم بازیگری ما عده ای از اشخاص عقده ای و پست را قبل از اینکه از نظر عقلی رشد پیدا کنند به شهرت رسانده ایم واین یعنی فاجعه ای برای جامعه و آنها (440886)
 
پسر خوب
۱۳۹۰-۰۲-۱۸ ۰۹:۳۶:۰۸
شما یه مشت ادمای بی دین هستین نمی خواد خودتونو شکل دین دارها نشون بدین دوما شما غلط کردین میگین خارج از کشور زندگی می کنین خارجی ها برای خودشون قانون دارن مثل ما ایرانیها بی قانون و بی شرف نیستن (440925)
 
امیر
۱۳۹۰-۰۲-۲۱ ۱۰:۳۶:۴۱
اظهار نظر عزیزان قبول ولی ایا میدانید عروس خانم انگلیسی در روز چه غذا هائی می خورد و چه ورزشهائی می کند ؟چقدر وقت و پول یامفت روی این کار می گذارد؟ایشان با این تفاصیل احتیاج به بتوبه شدن ندارند.
گویند مردی در خانه ارباب پولداری زندگی می کرد .روزی در حین کار کردن سرش را بلند کرد و گفت خدایا چرا چشم دختر من باید چپ باشد؟ارباب در نزدیکیها بود و سخن مرد را شنید و گفت مرد حسابی من که ارباب توام چشم دخترم کج است ،مگه تو از من مهم تری که چنین می گوئی؟مرد گفت خیر ارباب .آخه دختر شما خوشبختی ها رو دو تا ود تا می بینه ولی دختر من بد بختی ها رو .....افتاد؟ (442748)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.