نظر منتشر شده
۸۶
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 103515
فيس بوك چگونه براي آمريكا جاسوسي مي كند؟
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۰ ساعت ۱۰:۰۵
بخش خبری الف



اخیرا موسس سایت ویکی لیکس در اظهارنظری این اتهام را علیه فیس بوک مطرح کرد که عامل اطلاعاتی آمریکا است. پیشتر نیز گمانه زنی‌های فراوانی در مورد جزئیات پشت پرده این سایت اجتماعی مطرح شده بود و در این راستا شک و تردیدهایی در مورد اهداف واقعی  سازماندهندگان فیس بوک وجود دارد.



به گزارش الف به نقل از پایگاه اینترنتی " نیوز پابلیک"، جولیان آسانژ مدیر سایت ویکی لیکس اخیرا در مصاحبه با شبکه "راشا تودی" روسیه گفت که فیس بوک برای نهادهای اطلاعاتی آمریکا فعالیت می کند و هر کسی که عضو این وب سایت اجتماعی است به طور غیرمستقیم با عوامل اطلاعاتی آمریکا همکاری دارد. این اظهارنظر مدیر سایت ویکی لیکس در حالی در مورد فیس بوک منتشر شده است که این سایت در دو سال اخیر شهرت بسیاری را برای خود بدست آورده و کمتر کسی در میان کاربران اینترنتی یافت می شود که عضو فیس بوک نباشد. آسانژ معتقد است سایت‌هایی همچون گوگل، یاهو و فیس بوک به ابزا‌ر جاسوسی برای آژانس‌های اطلاعاتی آمریکا تبدیل شده‌اند.



" جان سی.دورک"  یک کارشناس امور IT در مورد این اتهام آسانژ علیه سایت فیس بوک گفت:  در عصر حاضر قدرتهای بزرگ از هر ابزاری برای جاسوسی استفاده می کنند و در حال حاضر اینترنت و فضای مجازی بهترین ابزاری است که آنها در اختیار دارند چون هزینه‌های کمتری در مقایسه با ابزار نظامی دارند. این اتهام آسانژ را نمی توان رد کرد چون پیشتر سایت‌های بزرگ و مشهور سابقه جاسوسی برای کشورهای مختلف را داشته‌اند. از طریق فیس بوک کشورهایی همچون آمریکا می توانند به راحتی اطلاعات مورد نیازشان را در اختیار داشته باشند. عضویت در سایت هایی همچون فیس بوک، تویتر، فلیرک و لینک این برای کاربران خطرناک است. برای برخی از کاربران قرار دادن اطلاعات شخصی‌شان در صفحه خود موضوع مهمی نیست اما این در آینده برای آنها پیامدهای جدی در پی دارد. شکی نداشته باشید که قدرتهای جهان در عصر حاضر از طریق فیس بوک از افراد جاسوسی می‌کنند.



"دان تینان" از موسسه آی تی ورلد در این راستا تصریح کرد: نمی‌توان با قاطعیت گفت که این اتهام آسانژ درست است چون نمی‌توان به اطلاعات درج شده در صفحات شخصی افراد اعتماد کرد. این اطلاعات کامل نیستند و حتی ممکن است عوامل اطلاعاتی را سردرگم کنند. اما " استیو مورگان" یک مهندس کامپیوتر گفت: با توجه به اینکه بسیاری از کاربران تمایل زیادی برای در میان گذاشتن اطلاعات شخصی خود با دیگر کاربران با اهداف مختلف را دارند، این فضا برای جاسوسی بسیار مناسب است. با توجه به فعالیت گسترده هکرها نمی‌توان گفت که در فضای مجازی حریم خصوصی به طور کامل رعایت می شود.



" مارک شوستر" یک کارشناس شبکه‌های اجتماعی تصریح کرد: متاسفانه در حال حاضر اطلاعات شخصی افراد در فضای مجازی دیگر اطلاعات شخصی نیستند و با اندکی تخصص می توان به راحتی وارد حریم خصوصی افراد در اینترنت شد. کاربران با صداقت در صفحه‌های خود کوچکترین اطلاعات شخصی از جمله محل تولد، شماره تلفن و نام دوستان خود را قرار می دهند و فکر می کنند حریم خصوصی در اختیار دارند. بی شک می توان گفت که فیس بوک یکی از پیچیده ترین اختراعات بشر در عصر حاضر است و پتانسیل تبدیل شدن به یک پایگاه اطلاعاتی بزرگ را برای سازمان سیا دارا می باشد. بیش از 600 میلیون نفر و یا بیشتر تمایل زیادی برای ارائه اطلاعات شخصی خود در این سایت نشان داده‌اند. ما با یک ابزار فریبنده بسیار پیشرفته و یک پایگاه اطلاعاتی جامع مواجه هستیم.



آسانژ در مصاحبه خود اظهار داشت: زمانیکه شما دوستی را برای عضویت در پروفایل‌تان دعوت می کنید، عملا برای نهادهای اطلاعاتی آمریکا کار می کنید.



به گفته کارشناسان به دنبال شهرت جهانی فیس بوک سازمان سیا برای تحت کنترل گرفتن این سایت با هدف استفاده از اطلاعات شخصی کاربران مدتهاست که وارد عمل شده است. فیس بوک دقیقا سیاست‌های قدرتهای بزرگی را ایفا می کند که به دنبال افزایش قدرت و نفوذ خود در جهان هستند. قطعا در اختیار گرفتن این پایگاه اطلاعاتی جامع نعمت بزرگی برای نهادهای اطلاعاتی خواهد بود و حتی از قدرت نظامی نیز می‌تواند بازدهی بیشتری داشته باشد. به علاوه اینکه سازمان سیا از طریق فیس بوک می تواند عوامل زیادی برای انجام جاسوسی در کشورهای مختلف به خدمت بگیرد.

 

 
 
۱۳۹۰-۰۲-۲۰ ۱۰:۱۵:۲۳
فيس بوك جاسوس غرب است درسته. فعاليت در اين سايت غيرشرعي است بايد جوانان به اين موضوع پي ببرند (441934)
 
۱۳۹۰-۰۲-۲۰ ۱۴:۱۸:۳۱
بنده دانشجویphd فن اوری اطلاعات هستم face book فقط یک شبکه اجتماعی است با بیش از 600 میلیون کاربر( که توسط دانشجوی 22 ساله هاروارد Mark Zuckerberg طراحی شد) مانند orkut یا
my space و بقیه شبکه های اجتماعی که شما میتوانید مطالب ( فیلم عکس نوشته) خود را به اشتراک بگذارید تا دیگران انها را ببینند یا استفاده کنند و شما نیز میتوانید از مطالب دیگران ( شخص یا کمپانی ) که به اشتراک گذاشته شده استفاده کنید. پس چیزی به نام جاسوسی توهم است ولی یک هکر میتواند با هک کردن page شما به اطلاعات شما دسترسی پیدا کند که ان نیز مانند هک کردن email اشخاص می باشد که در فضای مجازی اجتناب ناپذیر است (442159)
 
۱۳۹۰-۰۲-۲۰ ۱۷:۴۲:۲۰
دوست عزیز شما که ادعا میکنی phd توی این زمینه داری آیا تا حالا با خودت فکر کردی که مدل درآمدی شرکت فیس بوک چه جوریه؟ یعنی چه جوری شرکت با اون عظمت را اداره میکنه و روز به روز گسترش میده!!! به نظرت به چه روشی کسب درآمد میکنه؟ تبلیغات؟ به نظر من خیر چون تبلیغی توی این سایت نیست ولی قطعا از طریق فروش اطلاعات به ارگانهای دیگه درآمد کسب میکنه که حالا ممکنه فروش اطلاعات به منزله بهره برداری اقتصادی و یا جاسوسی باشه. لطفا روی این موضوع فکر کن. زشت شماست با phd رشته it این حرفو بزنی.
ضمنا من phd هوافضا دارم.
موفق باشی (442314)
 
حسن بيگي
۱۳۹۰-۰۲-۲۰ ۲۳:۱۸:۲۶
اگر منظور نظر سنجی باشد بهترینش در ایران سایت الف است که افراد با سلایق مختلف با آزادی کامل نظراتشان را منتشر میکنند.نظراتشان توسط دیگران تایید یا رد میشود حالا هرسیستمی که درایت بیشتر داشته باشد میتوانداز آن استفاده کند.اگر دولت ما بخواهد استفاده کند حتی شاید بتواند از نظرات غیر قابل انتشار هم استفاده کند(که فکر نکنم مسئولی به آن توجه کند و نتیجه ای هم مشهود نیست).ولی اگر اسم و رسم من بدرد کسی میخورد حاضرم به نازلترین قیمت به هر سیستمی هر جای دنیا بفروشم فکر نکنم جاسوسی باشد.سازمان های دولتی و امنیتی هم فکر نکنم نیازی به فیس بوک داشته باشند تا سو استفاده شود. (442508)
 
۱۳۹۰-۰۲-۲۰ ۲۳:۴۶:۲۹
دوست عزیز مشکل شما همین جاست من و دوستانم بارها از طریق اینترنت و سایتهای که کنار فیس بوک وجود دارد اجناس مورد نیازمان را خریداری میکنیم. باید توجه داشت که فیس بوک طوری طراحی شده که در هر کشور شما فقط سایتهای خرید و فروش همان کشور را میبینید مثلا در هند تمامی شرکتهای خرید فروش که در هند فعال هستند مثلا ebay , homeshop , naaptol , Iifibeam و هزاران موسسه حتی در خرید و فروش خودرو و مسکن را میتوانید در گوشه صفحات فیس بوک مشاهده کرد و چون این شرکتها در ایران نمایندگی ندارند خوب طبیعی است که شما در ایران این تبلیغات را در فیس بوک مشاهده نکنید
با تمام احترام بهتر است هر کس در رشته تخصصی خود اظهار نظر کند
با تشکر (442521)
 
۱۳۹۰-۰۲-۲۱ ۰۰:۳۷:۴۳
اقای phd هوا فضا ار حرفا ت معلومه نه 1 بار توی fb رفتی نه اطلاعاتی از اون داری
اتفاقا یکی از هدفمند ترین و پیشرفته ترین سیستم های تبلیغاتی دنیا رو fb داره به صورتی که تبلیغ دقیقا بدست کسا نی میرسه که به احتمال قوی به اون تبلیغ احتیاج دارن و میتونن بهترین هدف واسه اون تبلیغ باشن
و هزینه های تبلیغ در این سایت هم بسیار بالاست
سازمانهای اطلاعاتی اگر بخواهند به این اطلاعات دست یابند نیاری به خرید ان ندارند (442545)
 
امیر
۱۳۹۰-۰۲-۲۱ ۰۱:۳۶:۲۹
شما همون بهتره بری تو رشته خودت نظر بدی

الان کسب درامد از دنیای اینترنت فقط وابسته به تبلیغات نیست هزاران روش وجود دارد و فیس بوک با 600 میلیون کاربر می تواند درامدی عظیم در مقابل هزینه های اندکش داشته باشد در مورد تویتر (در ان سایت هم تبلیغاتی مشاهده نمی شود)من میدانم که سهامش در بورس نزدک معامله میشود و این به معنای ان است که ریز تمامی درامدها و هزینه هایش در دسترس است
مسلما اگر در لیست درامدها ستونی مربوط به فروش اطلاعات به سیا باشد میلیون ها کاربر به انها اعتماد نمی کردند و .. (442571)
 
آرش
۱۳۹۰-۰۲-۲۱ ۰۳:۵۰:۳۶
فکر میکنم درآمد اصلی فیسبوک از طریق تبلیغاته. شما میتونید آگهی های تبلیغاتی رو در کناره های تمامی صفحات فیسبوک ببینید.

فیسبوک یه سایت آمریکائیه و طبیعیه که دولت آمریکا در مواقع حساس از اطلاعات اون استفاده کنه (همینطور که طبیعیه دولت ایران از اطلاعات ایمیلها و سایتهای ایرانی مشابه فیسبوک استفاده کنه)

ولی با اینحال این سایت سعی میکنه ظاهر مدنی و غیر وابسته اش رو حفظ کنه. به عنوان مثال میدونیم که فیسبوک نقش بزرگی در تحولات خاورمیانه و شمال آفریقا داشته و خیلی از راهپیمائیهایی که بر علیه حکام وابسته به آمریکا مثل مبارک و بن علی شکل گرفته بوسیله کاربران فیسبوک هماهنگ شده.
این مسئله برای کاربران غربی هم وجود داره. اعتراضات دانشجویان در انگلیس و کارگران در آمریکا با کمک هماهنگی هایی بود که در فیسبوک و توئیتر انجام دادن

با اینحال شبکه های اجتماعی مثل چاقویی هستن که در صورت استفاده درست میتونن مفید باشن.
برای مثال میشه برای کمک به مردم بحرین از همین قابلیتهای فیسبوک استفاده کرد.
در فیسبوک میشه خیلی ساده تر و کم هزینه تر از تلویزیون و رسانه های دیگه مردم جهان رو در مورد جنایات آل سعود و آل خلیفه در بحرین آگاه کرد.

اینها مسائلیه که به سادگی ازشون غفلت میکنیم. (442591)
 
تبليغات
۱۳۹۰-۰۲-۲۱ ۰۹:۴۸:۳۶
مطابق آمار رسمي درآمد فيسبوك از تبليغات در سال ۲۰۱۰ تقريبا ۱.۷ ميليارد دلار بوده
يه چيزي كه تلويزيون پخش كرد دليل نداره شما بدون مدارك ازش دفاع كنيد
الف گرامي: لطفا براي روشن شدن موضوع منتشر كنيد (442688)
 
امیرعباس
۱۳۹۰-۰۲-۲۱ ۱۸:۳۷:۳۳
دوست عزیز شما اصلا تا حالا فیسبوک رفتی؟!
اگه جوابت مثبته پس دقت نکردی که چند تبلیغ کوچک در صفحه ای که شما میبینید وجود داره که با توجه به بازدید میلیونی روزانه این سایت منبع سود میلیاردی فیسبوک به حساب میاد.
کاش قبل از نظردادن کمی دراین باره تحقیق میکردی.. (443127)
 
۱۳۹۰-۰۲-۲۰ ۱۷:۵۵:۵۹
یادت باشه که هیچ گربه ای واسه راه رضای خدا ، موش نمیگیره. پس همون طراح این سایت و شبکه به اصطلاح اجتماعی، عاشق چشم و ابروی من و تو نیست که بیاد این امکانات و فضا را در اختیار من و شما قرار بده.
حالا که بحث جاسوسی شد، میخوام یه موضوع جالب رو بهت بگم. اگه تاحالا به پنجره ساختمونهای مهم (نظامی و سفارت خانه ها...) توجه کرده باشی در ضلع بالایی پنجره یه سایه بون که به شکل نرده ای هست گذاشتند. حالا میدونی اون واسه چیه؟ در اثر صحبت هر فرد یا اشخاصی داخل اتاق شیشه پنجره شروع به ارتعاشات نامحسوسی میکنه که این ارتعاشات توسط ماهواره های جاسوسی اون بالا در مدار زمین قابل رصد کردن و تبدیل به صوت هستند. که اون نرده نصب شده باعث ایجاد پارازیت شده و تا حدی این شنود رو خنثی میکنه. حالا قسمت جالب تر این داستان اینه که این تکنولوژی واسه 50 سال پیشه و روش قدیمی محسوب میشه که دیگه همه کشورها فهمیدنش. حالا حساب کن توی این زمونه چه خبره؟ مطمئن باش الان هم دارند به روشی جاسوسی میکنند که ما 50 ساله دیگه متوجه میشیم...پس تو که داری دکتری تکنولوژی اطلاعات میگیری اینقدر خوش بین نباش. مطمئن باشی سایتهای این شکلی مثل گوگل، یاهو و ...دارند به روشهایی بهره برداری میکنند که باورنکردنیه. (442322)
 
محمد
۱۳۹۰-۰۲-۲۰ ۱۸:۱۱:۵۰
بنده دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی نرم‌افزار در دانشگاه صنعتی شریف هستم. اتفاقاً جاسوسی از طریق فیس‌بوک به هیچ وجه توهم نیست چرا که طبق قانون Foreign Intelligence Surveillance Act آمریکا، شرکت‌های مستقر در آمریکا (مشابه همه‌ی کشورهای دیگر از جمله ایران) وظیفه دارند به درخواست‌های دولت برای تسلیم اطلاعات کاربران خود پاسخ مثبت دهند. Privacy Policy فیس‌بوک و گوگل و غیره را که همه نخوانده قبول می‌کنند، یک بار با دقت بخوانید. همچنین درباره‌ی قانون FISA اینجا را ببینید:
http://en.wikipedia.org/wiki/Foreign_Intelligence_Surveillance_Act (442332)
 
احسان
۱۳۹۰-۰۲-۲۰ ۲۰:۲۸:۱۳
بنده هم دانشجوی کارشناسی رشته کامپیوتر، گرایش نرم افزار هستم و اینکه ممکنه فیس بوک ابزار جاسوسی باشه را نمی تونم با قاطعیت رد کنم.
ممکنه این سایت برای اهداف جاسوسی تاسیس نشده باشه اما احتمال اینکه پس از اقبال گسترده مردم از این سایت، سرویس های اطلاعاتی غرب از منابع این سایت استفاده کنن هست.

به نظر من منبع خیلی خوبی برای جمع آوری اطلاعاته. ملت خودشون با دست خودشون خیلی از اطلاعات شخصیشون رو تحویل سرویس های اطلاهاتی میدن.

در عرصه جاسوسی هنر اینه که یه کاری کنی هر کی هر چی اطلاعات داره بیاد بریزه وسط بدون اینکه شما کاری انجام بدی و زحمتی بکشی ... (442427)
 
Prince
۱۳۹۰-۰۲-۲۰ ۲۰:۵۸:۳۶
خواهشاً اطلاعاتتو به روز کن.
وقتی گوگل به صورت علنی توافقنامه امضا می کنه با وزارت امور خارجه برای در اختیار گذاشتن اطلاعات کاربراش چه تضمینیه که فیس بوک نکنه.
نکنه واقعاً فیلم شبکه اجتماعی رو باور کردی؟
برای امتحان همین الان بره هر کسی که ادعا می کنه اکانت فیس بوکشو پاک کنه.
یه email دریافت می کنه البته بعد حذف اکانت که آیا مطمئنی و پشیمون نمی شی و از این حرفا.
اینو هم میگه که می خوای برگردی؟ اگه شما چند ماه بعد هم پاسخ مثبت بدی به این درخواست(همه اینا تست شده) هم دوباره صفحه شما مثل آخرین روزی میشه که بود.
این نشون میده که اطلاعات شما ذخیره هست و بوده و خواهد بود.
هر کی هم باور نداره این صحبت ها رو کاری نداره.
یه جستجو بزنه و دنبال NSA بگرده و برای خودش توضیح بده که چرا ساختمونی چند ده هکتاری و چند ده متر زیر زمین توی واشنگتون کنار جاده بالتیمور و مقاوم در برابر حمله اتمی ساخته شده و تعداد زیادی سوپر کامپیوتر توی اون موجوده و خودشون از اون به عنوان Brain Land یا همون مغز جهان یاد می کنن. (442442)
 
۱۳۹۰-۰۲-۲۱ ۰۲:۲۱:۱۹
اقای دانشجو دکتری از هند برای اینکه این مطالب را بنویسی لازم نبود دکتری فن اوری بگیری این را هر نوجوانی که در فسبوک صفحه داره میدونه که فیسبوک صفحه چیست اما خود اف بی ا ی اعلام کرده نه تنها از فیسبوک بلکه از یاهو مسنجر ودبقیه سایتها حتی قبل از قانون وطن پرستی امریکا در سال 2002 برای گرفتن مجرمین استفاده میکرده حالا شما چی میگید در امریکا برنامه ای هست که هر شب راجب چگونه گرفتن مجرمین نشان داده میشود و با افتخار از همکاری یاهو و دیگر سایتها در رابطه با مجرمین عادی صحبت میشه اخر چرا همیشه یکی الکی دفاع از چیزی میخواهد بکند که غربیها را خوش اید تو میدانی همین سایت الف یا عصر ایران برای اینکه اجازه بده تو توی سایتش کامنت بذاری یا حتی صفحه انها را مشاهده کنی کامپیوتر ت را پر از فایلهای جور واجور میکند؟ 9( الف این یکی رو بی خیال شو و به این برادر نشان بده) (442577)
 
۱۳۹۰-۰۲-۲۱ ۰۷:۱۷:۰۱
موضوع خیلی روشن تر از این حرفهاست، وقتی شما در فیس بوک ثبت نام می‌کنید، حتما باید یک ایمیل معتبر درج کنید! یعنی فیس بوک را به یک ایمیل معتبر که احتمالا مکاتبات مختلفی با آن دارید متصل کرده‌اید. این مسئله البته زمانی اهمیت پیدا می‌کند که قرار باشد اطلاعات شما ردیابی و پیگیری شود و باز هم البته در صورت ضرورت!!!!!...
سئوال: آیا واقعا می‌توانید باور کنید که مؤسسان و مدیران و همچنین مقامات با نفوذ آنها آنقدر از سلامت اخلاقی برخوردارند که به هیچ دلیل و تحت هیچ شرایطی به خود اجازه نمی‌دهند به اطلاعات شخصی شما دست اندازی کنند...

چقدر خوب بود که اینطور می‌بود، اما چنین تصوری فقط ساده لوحی و البته ابلهانه است. (442611)
 
محمد
۱۳۹۰-۰۲-۲۱ ۱۱:۱۱:۱۴
چند وقت پیش خبری میخوندم مبنی بر تشکر سازمان امنیت ارتش اسرائیل از فیس بوک. چون اطلاعات مربوط به سربازهای فراری دختر اسرائیلی رو به اونها میداد و اونها از این طریق مامور میفرستن دم خونه ها ی اونی و دخترها رو دوباره به سربازی میفرستند (442778)
 
۱۳۹۰-۰۲-۲۱ ۱۶:۵۱:۲۵
دوست عزیز PhD

جاسوسی با هک، و ... فرق می کنه.
شاید کلمه جاسوسی مناسب نباشه و بهتره بگیم \"سوء استفاده از اطلاعات شخصی\".

کسانی که سربازی رفتن، به اونا توی آموزشی یاد می دن که \"تخلیه اطلاعاتی\" یعنی چه و چقدر مهمه. حالا سایتی پیدا شده که ما با افتخار خودمون رو اونجا تخلیه اطلاعاتی می کنیم!!!

اگه روی این معنی جدید دقت کنیم واضحه که این کار رو ممکنه بابت پول، ... انجام بدن.

یک دانشجوی PhD (443070)
 
محمد
۱۳۹۰-۰۲-۲۰ ۱۰:۲۳:۳۵
آسانژ درست مي گه فيس بوك عامل سازمان سيا است . بايد بچه حزب اللهي اين سايت رو هك كنند (441940)
 
دلسوز نظام
۱۳۹۰-۰۲-۲۰ ۱۰:۲۵:۱۸
چرا ما ايراني ها زمانتيكه مسئولان مي گويند به حرفشان گوش نمي دهيم بايد حتما رسانه هاي خارجي بگيوند فيس بوك جاسوس امريكاست اين موضوع را اعتراف كنيم. برادران استكبار جهاني با هر ابزراي در راستاي تضيف اسلام و سملمانان است هوشيار باشيد. (441941)
 
۱۳۹۰-۰۲-۲۰ ۱۷:۱۶:۳۲
دوست عزیز قبل از هر چیز بهتر است به درست نوشتن بیندیشید. (442295)
 
Prince
۱۳۹۰-۰۲-۲۰ ۱۰:۳۲:۱۱
فیس بوک الان توی مرحله بذرپاشی هست. اثرات این پدیده رو حتماً ما طی 15-30 سال آینده شاهد خواهیم بود.
واقعاً قیافه بعضی ها دیدنی میشه وقتی کارهایی که 20 سال پیش انجام داده رو بهش نشون بدن و چه کارایی که نمی شه با این اطلاعات انجام داد. (441949)
 
۱۳۹۰-۰۲-۲۰ ۱۰:۳۷:۲۸
پس يعني ديگه نريم فيس بوك ازمون جاسوسي مي كنن. واقعا اينجوري كه تو مطلب نوشته؟ اينجوري باشه كه ديگه نبايد تو اينترنت رفت. زيادي ملت رو مي ترسونين (441959)
 
محمدرضا روزبه
۱۳۹۰-۰۲-۲۰ ۱۲:۰۵:۰۷
چه ربطی داره ؟؟ اینترنت اینترنته .. این فیس بوکه که شما اطلاعات شخصیتو دقیق و واضح قرار میدی چون اساس کارش بر پایه اطلاعات شخصی هست

حالا شما دلت نمیاد باور کنی این قضیه رو مهم نیست .. یکم در مورد سازمان NSA آمریکا تحقیق کن یا به عبارتی National Security Agency

آژانس امنیت ملی آمریکا (442044)
 
arash tir tajy
۱۳۹۰-۰۲-۲۰ ۱۳:۳۲:۴۰
خب مرد حسابی

اولا در فیس بوک بخصوص ایرانیها کسی از مشخصات واقعی استفاده نمیکنه

ثانیا شما هم میتونید یه این ترتیب اطلاعات امریکاییها و اسراییلیها و.... را به دست بیاورید

ثالثا به جای ایراد گرفتن یه فضای امن واقعا امن برای ایرانیان ایجاد کنید تا این شبکه های اجتماعی بنجا شکا بگیره

البته منظورم شما نبودید ها منظورم دست اندرکاران مربوطه بود (442120)
 
۱۳۹۰-۰۲-۲۰ ۱۳:۳۹:۵۰
بر طبق ادعاي آقاي آسانژ بغير از فيسبوك؛ وبسايتهايي مثل گوگل و ياهو هم به ابزار جاسوسي آمريكا تبديل شده اند!
در مجموع ميتوان با همين منطق گفت چون عمده سرورهاي وبسايتهاي مختلف در آمريكا است (در مورد وبسايت \"الف\" نميدونم اما احتمالش زياده اون هم سروري آمريكايي داشته باشه) پس خيلي از فعاليتهاي اينترنتي شما با استفاده از IPتان قابل پيگيري است و اگر دولت آمريكا بخواهد و از لحاظ قانوني بتواند قادر به جاسوسي همه حركتهاي اينترنتي شماست! حتي اگه توي گوگل و ياهو وفيسبوك هم نريد! شما فقط كافيست يك بار جايي مشخصات خودتان را ثبت كنيد و اگر نبيازي باشد ميتوان كليه تحركات شما را با اون مشخصات پيگيري كرد...
اصلا ميگم چطوره اينترنت رو قطع كنيم تا آمريكاييها نتونند از ما جاسوسي (!) كنند و بفهمند مثلا اسم دوستهاي من توي فيسبوك چيه و يا چه چيزهايي را دوست دارم چون واقعا خطرناكه! (442125)
 
۱۳۹۰-۰۲-۲۰ ۱۴:۲۹:۱۶
دوست عزیز این مطلب رو بخون
http://alef.ir/1388/content/view/62186/ (442165)
 
علی قلی
۱۳۹۰-۰۲-۲۰ ۱۰:۴۰:۳۶
خوشم میاد هر کسی هر چیزی مخالف امریکا بگه ولو جفنگ هم باشه اعلام میکنید ولی حرفای موافق دولت های غربی همشون بایکوت میشن!

این هم نوعی اطلاع رسانیه دیگه!! (441963)
 
محمدرضا روزبه
۱۳۹۰-۰۲-۲۰ ۱۲:۰۶:۲۰
شما یه سری از اون حرفای موافق دولتهای غرب رو بگو ما تحلیل خودمونو میگیم ، منابع خارجی مخالفشم میگیم (442047)
 
۱۳۹۰-۰۲-۲۰ ۱۰:۴۰:۴۸
لطفا به من بگوييد اينکه آنها بدانند مثلا اسم و رسم و دوستان يک نفر در فیسبوک چی هستند ، چه کمکی به آنها می کند؟
البته آنها می توانند در مورد علايق و سليقه های يک ملت اطلاعاتی بدست بياورند.مثلا اگر کاربران يک کشور علاقمندی خاص خود را با عضو شدن در يگ گروه اعلام کنند ، آنها می توانند اطلاعاتی در اين زمينه بدست بیاورند ، ولی اين امر اولا جاسوسی نیست ، ثانیا اين اطلاعات در اختيار همه هست. (441964)
 
محمدرضا روزبه
۱۳۹۰-۰۲-۲۰ ۱۲:۰۸:۲۲
بحث همون قسمت اولی بود که شما ازش رد شدی .. اسم . رسم . دوستان .. همه و همه زنجیره و شاکله اصلی جامعه رو مشخص میکنه

پس بیجا هم نیست که فکر کنیم خیلی کارها میشه کرد .. چون به نظر شما بی اهمیت هست دلیل نمیشه برای اونا هم همین باشه (442048)
 
احسان
۱۳۹۰-۰۲-۲۰ ۲۰:۳۲:۵۸
یه کاربرد خیلی ساده اش میتونه این باشه که یه رد پایی از هر کسی میتونه به جا بگذاره که هر کسی از کجا به این سایت وارد شده. از آی پی خیلی راحت میشه تشخیص داد.
نگی طرف با وی پی ان وصل شه نمیشه تشخیص داد. چرا باز هم میشه فهمید از کجا Login کرده ... (442433)
 
اقتصاد
۱۳۹۰-۰۲-۲۰ ۱۰:۵۵:۲۴
\"
به گزارش الف به نقل از پایگاه اینترنتی \" نیوز پابلیک\"، جولیان آسانژ مدیر سایت ویکی لیکس اخیرا در مصاحبه با شبکه \"راشا تودی\" روسیه گفت که فیس بوک برای نهادهای اطلاعاتی آمریکا فعالیت می کند و هر کسی که عضو این وب سایت اجتماعی است به طور غیرمستقیم با عوامل اطلاعاتی آمریکا همکاری دارد.\"
پس با اين شرايط تمام شركتهاي ايراني دارند براي امريكا جاسوسي مي كنند زيرا 80 درصد شركتهاي صنعتي ايران در فيسبوك و توييتر و ياهو وگوگل عضو هستند
\"ه گفته کارشناسان به دنبال شهرت جهانی فیس بوک سازمان سیا برای تحت کنترل گرفتن این سایت با هدف استفاده از اطلاعات شخصی کاربران مدتهاست که وارد عمل شده است.\"
كدام كارشناسان آسانژ خانم باز يا كارشناسان وطني صدا و سيما يا ...
\"به علاوه اینکه سازمان سیا از طریق فیس بوک می تواند عوامل زیادی برای انجام جاسوسی در کشورهای مختلف به خدمت بگیرد.\"خوب حالا كه سيا مي تواند در فثسبوك عضو گيري كند چرا ما نتوانيم ما مي توانيم اما عرضه بايد داشته باشيم و تهديد را به فرصت تبديل كنيم نه اينكه بگوييم فيسبوك اخه و بده و ... (441975)
 
سخن تازه
۱۳۹۰-۰۲-۲۰ ۱۰:۵۷:۵۰
با سلام

با مطالعه این متن بنده به این نیجه رسیدم که فیسبوک بسیار بد و خطرناک است و من اطلاعات مهمی را در دسترس عوامل پلید آمریکایی قرار داده ام. خدا را شکر که از برکات فتنه سال 88 شر این عنصر اطلاعاتی از سر ما کنده شد و دیگر اگر هم بخواهیم نمیتوانیم از این موجود پدید صدمه بخوریم.

پایان پیام (441977)
 
۱۳۹۰-۰۲-۲۰ ۱۰:۵۸:۱۲
حالا چرا گير داديد به فيس بوك. اين رئيس ويكي ليكس يه چيزي گفت دست شما بهونه داد. نمي شه با قاطعيت گفت كه عامل سيا است چرا شمال مي گيد (441979)
 
حسين عصباني
۱۳۹۰-۰۲-۲۰ ۱۱:۱۷:۲۴
مثلا خواستيد ما رو بترسونيد. نگراتن نباشيد ما مراقب خودمون هستيم. نمي زاريم آمريكا از ما جاسوسي كنه (441998)
 
علی
۱۳۹۰-۰۲-۲۰ ۱۱:۴۶:۳۲
جی شد یک دفعه خیرهای ویکی لیکس معتبر شد ؟ تا همین چند روز که پیش که مقاله می دادید اینا وابسته به فلان و فلان هستند ؟ (442028)
 
۱۳۹۰-۰۲-۲۰ ۱۱:۵۴:۲۰
فارس: جولين آسانژ گفت: \"فيس‌بوك \" بانك اطلاعاتي از نام و احوال و سابقه‌ي افراد است كه كاربران به شكل داوطلب اين داده‌ها را تكميل مي‌كنند و به دست خود در اختيار سرويس‌هاي اطلاعاتي و امنيتي و در راس اش سرويس امنيتي آمريكا يعني \"سيا \" قرار مي‌دهند. (442034)
 
منا
۱۳۹۰-۰۲-۲۰ ۱۱:۵۵:۱۱
يکی از مقام های بخش ارتباطات عربستان گفت: شبکه اجتماعی فیس بوک در این کشور مسدود شده زیرا این وب سایت با ارزش های محافظه کارانه عربستان مطابقت ندارد. کمیسیون ارتباطات و فن آوری اطلاعات روز شنبه سایت فیس بوک را فیلتر کردند و زمانی که کاربران اینترنتی تلاش می کنند به این سایت وارد شوند با پیام \"error \" مواجه می شوند. به گفته این مقام بخش ارتباطات در عربستان، محتویات سایت فیس بوک مغایر با ارزش های اخلاقی محافظه کارانه پادشاهی عربستان است اما مسدود شدن این سایت موقتی است. این مقام عربستانی خواسته است نامش فاش نشود زیرا اجازه گفت وگو با رسانه ها را ندارد. بر اساس این گزارش، در عربستان سعودی، رهبران مذهبی تاثیرگذاری بسیاری بر سیاست گذاری های دستگاه حاکم دارند. پاکستان و بنگلادش نیز در سال جاری میلادی به طور موقت مانع دسترسی کاربران اینترنتی به سایت فیس بوک شدند. (442036)
 
۱۳۹۰-۰۲-۲۰ ۱۱:۵۵:۴۷
نگرانی كارشناسان از عواقب وخیم حضور نوجوانان در فیس‌بوك

در حالی كه حداقل سن استفاده از فیس بوك و شبكه های اجتماعی مشابه 13 سال تعیین شده استفاده كودكان كم سن و سال از این سایت موجب نگرانی های جدی شده است.


تقریباً نیمی از بچه های انگلیسی 9 تا 12 سال از سایت های شبكه ای مانند فیس بوك استفاده می كنند و این در حالی است كه استفاده از این سایت ها در سنین كم خطراتی همچون سوءاستفاده های اخلاقی ، زورگیری و كلاهبرداری های مادی را به همراه می آورد.
همچنین از هر 5 كودك زیر 13 سال یكی دارای صفحه ای اختصاصی در فیس بوك است و در حالی كه فیس بوك خود استفاده از این سایت را قبل از 13 سالگی غیر مجاز اعلام كرده در عمل توجهی به این محدودیت ها ندارد و سخت گیری چندانی در این زمینه اعمال نمی كند.
گزارش EUKidsOnline همچنین حاكیست در صورت بی توجهی به این مساله در آینده شاهد انجام بزهكاری های بیشتری به خصوص در فضای مجازی خواهیم بود. بررسی یاد شده كه با نظرخواهی از 25 هزار نوجوان بین 9 تا 16 سال در سراسر اروپا صورت گرفته نشان می دهد در دیگر كشورهای اروپایی نیز اوضاع كم و بیش به همین منوال است.
میزان عضویت افراد 13 تا 16 سال در سایت هایی همچون فیس بوك در انگلستان از مرز 88 درصد گذشته است. بیشترین میزان عضویت كودكان زیر 13 سال در فیس بوك در اروپا با 70 درصد مربوط به كشور هلند است. این رقم در كل اروپا به طور متوسط 38 درصد است. (442037)
 
حسن بيگي
۱۳۹۰-۰۲-۲۰ ۱۲:۲۴:۴۶
اگر انتظار دارید غرب برای خوش آیند و منافع شما سرمایه گذاری کند در اشتباه هستید.این عاقلانه است که برای منافع ملی خودسرمایه گذاری کنند. شما به فکر ملت خود باشید و با جلو گیری از فساد و رانت خواری با بر قراری عدالت موجب آرامش و شادی آنها باشید. آنگاه مردم به شما اعتماد خواهند کرد نه آنها. (442068)
 
عليرشا
۱۳۹۰-۰۲-۲۰ ۱۲:۲۷:۱۲
فيس بوك مضرات بيشتري در برابر محسناتش داره اميدوارم اين امريكا دست از اين اقدامات پليدش بردارد (442072)
 
۱۳۹۰-۰۲-۲۰ ۱۲:۵۱:۱۳
کاربران فیس بوک در معرض خطر

شرکت تامین امنیت وبسایت ها اعلام کرد ، کاربران فیس بوک هدف اصلی سوء استفاده کنندگان از ایمیل قرار گرفته اند

به گزارش بانکی دات آی آر ، شرکت تامین امنیت وبسایت ها ( McAfee )می گوید :هکر های کامپیوتری با سوء استفاده از ایمیل ها ، کاربران فیس بوک را هدف گرفته اند و بدین وسیله تلاش می کنند تا رمز عبوری آنان را سرقت کنند.

McAfee روز چهارشنبه این مطلب را اعلام کرد که استفاده کنندگان از محبوب ترین و مردمی ترین شبکه اجتماعی یعنی وبسایت فیس بوک، با ایمیل هایی مواجه می شوند که به ظاهر از طرف فیس بوک برای آنان ارسال شده است و حاوی این مطلب است که رمز عبور آنان راه اندازی مجدد (reset) شده است و برای بازیابی مجدد آن بر روی لینکی که پیوست شده است کلیک کنند.

شرکت تامین امنیت وبسایت ها تاکید کرد که این لینک پیوست قطعا حامل برنامه \" سرقت رمز عبور\" است که بارگذاری شده است و با کلیک کاربر بر روی آن نه فقط امکان دسترسی اطلاعات مربوط به فیس بوک بلکه پتانسیل سرقت هر گونه نام کاربری و رمز عبور در کامپیوتر تان را به هکر می دهد.

McAfee می افزاید: این تهدید بسیار جدی می تواند باشد با توجه به این که بیش از 350 میلیون کاربر فیس بوک در معرض به دام افتادن این سوء استفاده می باشند.

این ایمیل فریب دهنده با این عنوان لاتین ارسال می شود:

\" Facebook Password Reset Confirmation! Customer Support\" (442087)
 
۱۳۹۰-۰۲-۲۰ ۱۲:۵۱:۵۴
در گزارش امنیتی تازه “ای وی جی ” که حاصل مطالعات این شرکت در سه ماهه اول سال ۲۰۱۱ است، در مورد تولکیت های خطرناک طراحی شده برای آلوده کردن رایانه های شخصی و به خصوص تولکیت های موسوم به “حفره سیاه ” هشدار داده شده است. این تولکیت ها به منظور سوءاستفاده از حفره های امنیتی نرم افزار جاوای شرکت اوراکل و همین طور نرم افزار آکروبات ریدر طراحی می شوند.

بخش قابل توجهی از این گزارش به مشکلات و خطرات امنیتی فیس بوک اختصاص دارد. در این بخش در مورد ارسال لینک های مختلف در این سایت که کاربران را به سایت های آلوده هدایت می کنند، هشدار داده شده است.

معمولاً بدافزار نویسان برای فریب کاربران این لینک ها را همراه با نوشته ها و عبارت هیجان انگیز و تحریک کننده ارسال می کنند. در یکی از آخرین نمونه های چنین فریبی، لینکی با استفاده از سرویس های کوتاه کننده آدرس در فیس بوک ارسال شده و همراه با آن این عبارت درج شده بود: آه خدای من، شما باور نمی کنید که این جوان در برابر دوربین چه می کند! ” بدافزار نویسان با این ترفند کاربران را به صفحه ای در وب هدایت می کنند که حضور و فعالیت در آن در بهترین حالت ۱۰ دلار هزینه برای کاربر به همراه می آورد. (442089)
 
۱۳۹۰-۰۲-۲۰ ۱۳:۱۳:۴۲
به فرض هم اینطوری باشه. آخه مگه محل تولد و گذاشتن چند تا عکس و مطلب چه اهمیت برای سازمان اطلاعات آمریکا داره. بالفرض مهم هم باشه فکر میکنی اگر اونا بخوان نمی تونن بفهمن! (442105)
 
محمد مطهری
۱۳۹۰-۰۲-۲۰ ۱۳:۱۶:۴۵
بستگی داره جاسوسی رو چه چیزی تعریف کنید! اون مفهومی که شما از جاسوسی میدونید با مفهوم مورد نظر آسانژ کمی فرق میکنه.
فیس بوک اون چیزی که شما بهش میدید رو ذخیره میکنه. مثل اطلاعات تحصیلی و کاری و محل زندگی. همچنین پیغام های ردوبدل شده بین شما و دیگران. خب اگر توی این موارد چیز خاصی نگفته باشید اتفاق خاصی نمیافته برای شما. مثلا سلام احوال پرسی شما با همکلاسی های قدیمی به چه درد جاسوسی میخوره؟ خیلی از دخترهای عضو توی فیس بوک عکس های شخصی شون رو گذاشتند و واسشون مهم نیست غریبه ببینه یا نه. آیا مثلا افشای این عکس ها آبروشون رو میبره؟ نه ! خودشون گذاشتند. در واقع اگر شما یک فرد عادی هستید و چیز قابل توجهی ندارید ، جاسوسی از شما به هیچ دردی نمیخوره!
ولی اگر شما یک فرد خاص هستید، مثل اعضای خانواده سیاستمداران و بزرگان، شاید فعالیت های فردی شما تحت نظر باشه توسط اعضای خیلی خیلی رده پایین! اون هم اینجوری نیست که فردا پس فردا سازمان جاسوسی آمریکا یک لیست از کامنت ها و پیغام های خصوصی شما رو منتشر کنه تا آبروتون بره. در این حد بیکار نیستند!
مهم ترین شیوه جاسوسی از فیس بوک، نوعی کاربرد مهندسی اجتماعیه که برای پیش بینی وقایع اجتماعی به کار میره. یک جورایی سلایق و فعالیت های مردم رو (کلی) بررسی میکنند. یکم توضیحش سخته. (442109)
 
اعظم
۱۳۹۰-۰۲-۲۰ ۱۳:۱۹:۰۳
فس بوك رو چرا زير سوال مي بريد بذاريد روزي خودشون خودشون رو رسوا مي كنن و جوانان ما مي فهمند كه ان هم عاكل استكبار بوده و از سادگي جوانان مال سوءاستفاده كرده است (442110)
 
برگ سبز
۱۳۹۰-۰۲-۲۰ ۱۳:۳۱:۱۳
واقعا که هنوز زود بودتکنولوژی اینترنت به ایرن بیادچون خیلی ها زمان چت یا در فیس بوک اطلاعاتی میزارن که فکرمیکنن دارن بافرهنگ میشن چرا همه کاربران این سایت جهان سومی هستند؟
چراخودآمریکایی ها قبولش ندارن؟
شاید خیلی ها فقط برای دوست پیداکردن دنبال این سایت ها باشن ولی اونوری ها دنبال بحث راه انداختن هستن و بفضی ها که فکرمیکنن متمدن هستن در این بحث ها شرکت میکنن و کلی اطلاعات میدن. (442119)
 
آرش
۱۳۹۰-۰۲-۲۱ ۰۲:۴۷:۴۳
بر اساس آمار موجود در سایت الکسا، فیسبوک بعد از گوگل دومین سایت پربازدید در جهان هست. در آمریکا هم رتبه دوم رو داره و بیشترین اعضای این سایت از آمریکا و کشورهای غربی هستند بنابراین نمیشه گفت \"همه کاربران این سایت جهان سومی هستند\"! (442580)
 
امیرخان
۱۳۹۰-۰۲-۲۰ ۱۴:۱۰:۱۱
ببین آقا. فیس بوک برخلاف سایتهایی مثل یاهو و ای بی و آمازون درآمدزا نیست. یعنی هرجور فکر می کنی می بینی که پولی از بزرگترین کشورهایی که بیشترین اعضا را دارد در نمی آورد.
مثلا ما در ایران یا چین و کشورهای عربی...حدود 400 میلیون عضو فیس بوک داریم . نزدیک به 2/3 کل کاربران. ولی بگین چه سودی برای فیس بوک داره؟! این سرور به این بزرگی در مرکز و دیگر نقاط دنیا از کجا قبض برق و حقوق پرسنلش در می آد؟
عقل هم خوب چیزیه. معلومه که دولت آمریکا پشت قضیه اس.
خدایی ما ایرانیا تو ونزوئلا یا بولیوی فقط رفتیم خانه می سازیم و جاده می کشیم؟ معلومه ریزترین اطلاعات اون کشور را به داخل گزارش می کنیم.
ماجرای فیس بوک روشنه ولی چون ما جوانها سرگرمی نداریم و انصافا این سایت مجانی داره به ما سرویس میده عضوشیم.
می گین نه، از فردا بگو هرکس ماهی 5 دلار حق عضویت بده...فیس بوک می ره لای دست باقالیا... (442153)
 
آرش
۱۳۹۰-۰۲-۲۱ ۰۳:۰۱:۱۰
عامل اصلی درآمدزایی اکثر سایتهای اینترنتی تبلیغات هست. برای فیسبوک هم این مسئله صدق میکنه.
فیسبوک از مدلهای مختلف تبلیغات مستقیم و غیرمستقیم استفاده میکنه.
تبلیغات مستقیم یعنی همون آگهی های تبلیغاتی رو میتونید در کناره تمامی صفحات فیسبوک ببینید
بیشترین اعضای فیسبوک از قاره های آمریکا و اروپا هستن و ضمنا فیسبوک در چین، ایران و بعضی از کشورهای عربی فیل*تر هست و مردم این کشورها برای دسترسی به فیسبوک از فیل*ترشکن و آی پی کشورهای دیگه استفاده میکنن که درواقع اونها هم برای فیسبوک به عنوان کاربرانی از کشورهای دیگه به حساب میان.
با اینحال موافقم که سایتی به بزرگی فیسبوک نمیتونست بدون حمایتهای دولت آمریکا به اینجا برسه (442584)
 
۱۳۹۰-۰۲-۲۰ ۱۴:۳۶:۴۸
هر چي مي كشيم از اين آمريكاي خونخوار است بيايد با اين تهديد آمريكا هم مقابله كنيم (442172)
 
۱۳۹۰-۰۲-۲۰ ۱۷:۲۸:۳۸
آمریکا 350 میلیون انسان که همگی بنده خدا هستند و 5 میلیون از آنها ایرانی هستند. بزرگ‌تری سیستم دموکراسی جهان را داره. یک جوری میگویی که انگار یک کاماندویی چیزی هست. آمریکای الان با آمریکای 10 سال پیش و آمریکای 10 سال قبل با آمریکای 20 سال پیش فرق میکند زیرا این ملت مدام پیشرفت میکنند. انقدر عوامانه نباید حرف زد. این جور حرف زدن باعث میشود شما آب به جوی کسانی بریزید که همه ایرانی ها را به چشم تروریست و انسان های غیر اجتماعی می بینند (442305)
 
محمد
۱۳۹۰-۰۲-۲۰ ۱۷:۴۸:۰۷
دوستان در جوامع جهان سوم چیزی وجود داره که در غرب نیست اون هم توهم توتعه ست . شما میتونین به هر اطلاع رسانی به چشم یک تهدید نگاه کنید وقتی شما قدرت پاسخ ندارید میتونید به هر تکنولوژی هم این نگاه رو داشته باشید وقتی نمیتونید مثل اون رو بسازید بیاید قدرت مند شید فکرتون هم بزرگ کنید و سعی کنید شما هم چیزی بسازید تا جلوی توهم هاتون رو بگیرید ( من استفاده یک جانبه قدرت های جهان رو از ابزار های اطلاع رسانی یک سویه رو رد نمیکنم ) (442317)
 
آرش
۱۳۹۰-۰۲-۲۱ ۰۳:۰۹:۵۱
بله قطعا باید مقابله کرد ولی راه مقابله درست این چیزی نیست که الان انجام میشه.
مطمئنا فیل*تر کردن سایتها و شبکه های اجتماعی نمیتونه نیازهای مردمی رو که در عصر شهرنشینی به این مدل از روابط اجتماعی روی آوردن از بین ببره.
روشهای مقابله ما همشون روشهای اورژانسی هستن و اصلا راه حل نیستن. این روشها در بلندمدت نتیجه معکوس خواهند داشت (442585)
 
روحاني
۱۳۹۰-۰۲-۲۰ ۱۶:۱۰:۳۷
حالا اگه ما از فيس بوك استفاده كنيم مي شيم عامل سيا؟ يكي جواب بوده مشكل شرعي پيدا نشه. جدي مي گم (442247)
 
۱۳۹۰-۰۲-۲۰ ۱۶:۱۳:۳۱
بي خيال . بچسبيد به مسكلات مملكت خودمون . اين همه انتقاد كنيد فكر مي كنيد اتفاقي مي افته. حالا مثلا گفتيد فكر مي كنيد مردم نمي رن فيس بوك (442249)
 
مهدی
۱۳۹۰-۰۲-۲۰ ۱۶:۱۴:۲۶
اینهایی که میگن فیس بوک وسیله جاسوسی غرب نیست راست میگن
آخه آن بنده خداها دیدن که حوصله ما سررفته!!!پس آمدن بخاطر خوشنودی خدا و بخاطر ما این همه خرج و وقت و... هزینه کردن
برادر من!!!!این حرفها کدامه؟همانطور که از مسنجر برای ترویج فساد استفاده کردن از این فیس بوک هم بهره برداری میکنن....
اینقدر ساده نباشید...آنها هیچ کاری را بیخود انجام نمیدن...برای هر کاری برنامه دارن...خدا شاهده به این حرف رسیدم که اینقدر با اطمینان میگم...
اما بدانید نمیتونن مقابل حق بایستند
چراغی را که ایزد برفوزد....هرآنکس اف کند، ریشش بسوزد (442250)
 
۱۳۹۰-۰۲-۲۰ ۱۶:۲۶:۱۴
فكر نمي كنم بتوانند از همه جاسوسي كنند چون ممكن است اطلاعات غلط در اين سايت زياد باشد (442259)
 
سن پطرزبورک
۱۳۹۰-۰۲-۲۰ ۱۶:۲۹:۴۴
کاش این اطلاع رسانی در رسانه ملی هم جدی گرفته می شد ، دنیا در حال حاضر بر پایه اطلاعات و تفکر پایه ریزی می شه ، عده زیادی بازیچه سیاست های عده معدودی هستند ، فیس بوک هم نمونه ای از این دسته است.
بابت اطلاع رسانی سپاسگذارم (442261)
 
Payam
۱۳۹۰-۰۲-۲۰ ۱۶:۳۰:۵۷
As if US government needed facebook to spy on someone. What did they do before Facebook?
You should be a person of interest for US government to spend resources to spy on you. A professional criminal or spy would never use Facebook for his/her actions.
If you are a person of interest they can monitor all of your electronic communication and your moves.
Don\'t be so stupid to believe anything that anyone says. (442262)
 
۱۳۹۰-۰۲-۲۰ ۱۷:۲۱:۱۸
به نظر من این بحث‌ها خیلی مسخره است. من مطمئنم سازمان اطلاعات آمریکا حتی اگر فیس بوک را در اختیار نداشته باشد، ظرف چند دقیقه میتواند به تمام اطلاعات دسترسی یابد. فکر میکنید هک کردن فیس بوک بدون آنکه کسی بفهمد برایشان کاری دارد؟
آسانژ هم منظورش همین بوده. ضمن اینکه یک تروریست اطلاعات خودش رو روی فیس بوک نمیفرسته (442297)
 
۱۳۹۰-۰۲-۲۰ ۱۷:۲۴:۵۱
این آقای آمریکا چرا دست از سر ما برنمیداره؟ آقای آمریکا (که اسم کوچیکتم نمیدونم) به فیس بوک چیکار داری؟ فیس بوک پر عکس خانوادگی آدم های عادیه. شنیدم خون هم میخوری آقای آمریکا. شیطونی نکن وگرنه اسمتو میدم به اوباما آقای آمریکا (442299)
 
نازيلا
۱۳۹۰-۰۲-۲۰ ۱۷:۳۶:۴۳
چرا گير داديد به فيس بوك بابا ما كه مشكلي نداريم باهاش. نگران نباشيد. آخه از كجا انقد مطمئن هستيد (442311)
 
۱۳۹۰-۰۲-۲۰ ۱۷:۳۷:۵۳
شبكه‌هاي اجتماعي همانند فيس‌بوك باعث به وجود آمدن خطرات جدي براي كاربران خود مي‌شوند، اما بسياري از مردم به اين مساله توجه نمي‌كنند.

حاضران در يك مجمع امنيتي در مالزي هفته گذشته تاكيد كردند كه فيس بوك با 400 ميليون كاربر يكي از معروف ترين سايت هاي شبكه اي مجازي است، ولي برخي ابزار و امكانات موجود در اين وب سايت مي تواند به راحتي مورد سوءاستفاده قرار بگيرد.

بزرگترين اشتباه كاربران چنين سايت‌هايي به اشتراك گذاري حجم بالايي از اطلاعات شخصي است كه به راحتي در معرض ديد ديگران قرار مي گيرند. از سوي ديگر برخي برنامه هاي كاربردي نصب شده بر روي اين سايت ها مانند برخي بازي ها و ابزار تعاملي هم براي انتقال بي سر و صداي اطلاعات شخصي كاربران مورد سوءاستفاده قرار مي گيرند و خطرات زيادي را به آنها تحميل مي كنند.

به عنوان نمونه تنها در فيس بوك بيش از 55 هزار برنامه كاربردي كه توسط اشخاص ثالث طراحي شده وجود دارد و ماهيت بسياري از اين برنامه ها مشكوك است.

بر اساس بررسي هاي موسسه امنيتي سوفوس 57 درصد از كاربران سايت هاي شبكه اي با مشكل دريافت هرزنامه مواجه هستند كه نسبت به يك سال قبل 70.6 درصد افزايش نشان مي دهد. 30 درصد اين افراد هم با مشكل حملات پيشينگ مواجهند كه نسبت به يك سال قبل 42.9 درصد افزايش نشان مي دهد. (442312)
 
توجه توجه
۱۳۹۰-۰۲-۲۰ ۱۷:۴۰:۰۷
ارتش اسرائیل اعلام کرد که توانسته است با رصد شبکه های اجتماعی صدها زن را که از شرکت در ارتش سرپیچی کرده بودند، شناسایی و دستگیر کند.

سخنگوی ارتش اسرائیل در ادامه افزود: ما با کمک شرکت های خصوص بازجویی برای شناسایی زنانی که به دروغ از خدمت سربازی خودداری کرده بودند، اقدام به ارسال دعوت‎نامه برای شرکت در جشن های مخصوص کردیم و زنانی که آنها را قبول می‎کردند، دستگیر می کردیم.

وی خاطرنشان کرد: فیس بوک بسیار پرطرفدار شده و به راحتی می توان به این پی برد که جوانان در چه شرایطی به سر می برند.

شایان ذکر است خدمت سربازی در ارتش اسرائیل برای مردان و زنان اجباری است به طوری که مردان 3 سال و زنان 2 سال باید خدمت کنند (442313)
 
۱۳۹۰-۰۲-۲۰ ۱۷:۴۴:۰۹
خدا رو شكر كه اين سايت فيلتر شد تا ديگه اين آمريكايي هاي جاسوس دستشون از اين طريق هم كوتاه بشه. شركت مايكرو سافت با سيستم عامل ويندوز هم شايد در پي جاسوسي باشه. (442315)
 
۱۳۹۰-۰۲-۲۰ ۱۷:۵۴:۵۵
بياييم با تحريم نرم افزارهاي آمريكايي دست جاسوسي آمريكا را قطع كنيم.
مرگ بر آمريكا (442320)
 
ali
۱۳۹۰-۰۲-۲۰ ۲۱:۱۶:۵۳
آقا شما پیش قدم شو

از فردا مدیونی اگه از گوگل استفاده کنی (442457)
 
سعید
۱۳۹۰-۰۲-۲۱ ۰۶:۵۳:۴۷
واقعا فکر می کنی تحریم نرم افزارهای آمریکایی امکانپذیر است؟ ویندوز، اسکایپ، ورد، اکسل، پاورپوینت، همه محیط های برنامه نویسی، یاهو، جیمیل و هزاران نرم افزار دیگه.
تازه اینا فقط نرم افزاره. مثلا سی پی یو رو فقط آمریکا می سازه (اینتل و ای ام دی)؟ می خوای تحریمش کنی؟ باید بی خیال کامپیوتر بشی! IBM رو چه کار می کنی؟ HP رو چی؟ Mac رو چی؟
واقع بین باشید! (442605)
 
hossein hajiagha
۱۳۹۰-۰۲-۲۰ ۱۸:۳۴:۵۵
face book is only page we have in north america is free from any things and any one have right to sign in
is nice page I lovee
از آزادی و افشاگری در فیس غرب و اسرائیل وحشت دارد برای همین دنبال کنترل آن هستند (442351)
 
فرهاد
۱۳۹۰-۰۲-۲۰ ۱۸:۳۷:۵۲
فيس بوك جاسوسي مي كنه خوب معلوم دوستان چون بودجه اش رو آمريكا مي ده اين كه ديگه چيز روشن و مشخصي است . به هر حال از اين روشن گري بايد بيشتر انجام بشه . در صدا و سيما مناسفانه كم انجام مي شود (442357)
 
رها
۱۳۹۰-۰۲-۲۰ ۲۰:۵۹:۰۴
اگر بخواهیم دقیق تر به این موضوع بپردازیم باید بگوییم که نه تنها فیس بوک بلکه هر نرم افزار دیگری که در اینترنت وجود دارد از کانالها و سرورهای اصلی عبور می کند که در اختیار دولت امریکا است. بنابراین این توان بالقوه وجود دارد که امریکا بتواند از هر ابزار شبکه ای در جهت راهبرد منافع ملی خودش استفاده کند. ولی قوانینی در امریکا وجود دارد که به دولت اجازه نمی دهد به طور علنی حتی با بهانه مبارزه با تروریسم وارد محدوده شخصی افراد شود. با این حال عده زیادی معتقد هستند که دولت امریکا مخفیانه این کار را انجام می دهد و در خود امریکا هم شبکه اجتماعی فیس بوک مخالفان زیادی دارد که اعتقاد دارند این شبکه امنیت اطلاعات خصوصی آنها را به خطر انداخته است و هیچ تضمینی وجود ندارد که یک نفر وارد صفحه آنها نشود و تمام جزئیات زندگی آنها را نبیند. طبیعی است که دست دولت امریکا برای شهروندان کشورهای دیگر بسیار بازتر است و می تواند به بهانه امنیت ملی اطلاعات افراد مورد نظرش را رصد کند. حتی ایمیل ها و یا سایت های میزبان هم دیگر جای امنی برای قرار دادن اطلاعات نیست. (442443)
 
۱۳۹۰-۰۲-۲۰ ۲۱:۰۶:۴۰
بخشی از سازمان جاسوسی سیا حتما در فکر کسب پول به همراه جاسوسی گسترده بوده هست و خواهد بود
عاقلانه این است که سازمانهای جاسوسی در جهان با ایجاد شرکتهای نرم افزاری و غیر محسوس شروع به ساخت سایتهایی شبیه فیس بوک، یاهو، یوتویوپ و ویکی پدیا و ساخت نرم افزارهای رایگان در تمام زمینه ها جهت دانلود و نصب در کامپیوترها می کنند تا مردم خود جاسوس را در کامپیوتر خود نصب کنند
فکر میکنید چند مدیر و مهندس در ایران و منطقه برای ارسال قراردادها و نقشه های حساس خود از ایمیل استفاده میکنند
تسلط بر فیس بوک و یاهو فراتر از کنترل صوتی و تصویری افراد است و دسترسی آسان و کم هزینه به اطلاعات فردی و گاه نگرش افراد است

ما در این مرحله چاره ای نداریم که تدافعی یا انفعالی رفتار کنیم و تقریبا خلع سلاح هستیم

تولید و اقتصاد در کشورهای توسعه یافته از وابستگی به فرد رها شده و به تولید با روبات و کنترل با نرم افزار تبدیل شده است
با علم مدیریت و استاندارد کردن تمام علوم، نیروی کار را با تحقیقات گسترده بسمت تولید وسایل و روبات ها و نرم افزارها و سپس کنترل مردم دیگر کشورها برای بازار های جدید، این کشورها توانایی برنامه ریزی با دورنمای آینده را پیدا کرده اند (442450)
 
محمد
۱۳۹۰-۰۲-۲۰ ۲۱:۱۲:۴۷
اول اینکه باید موضع ویکی لیکس رو مشخص کرد.
1 اینکه این ویکی لیکس ، از کجا ، مدارک مهم نظامی ، اطلاعاتی ، اقتصادی ، سیاسی تمامی کشورها رو داره ، و از طرفی ، نسبت به انتشار اونها اقدام میکنه؟!
دوم اینکه ، این مدیریت ویکی لیکس ، و یا بطور کلی با بنیاد ویکی مدیا ، بخدا قسم کمتر از یک دهم درصد از ایرانی ها مطلع هستند.
اگر مبحث ، مبحث دشمن شناسی هست ، می بایستی اول از همه نسبت به شناخت افرادی که خود را دشمن دشمنان معرفی میکنند ، پی برد.که در حال حاضر ، بیشترین بازتابهای رسانه های داخلی ایران ، و همچنین رسانه های خارجی ، روی یک سایت به اسم ویکی لیکس هست.
همون دوست عزیزی که در مورد فیس بوک ، بسیار خوش بینانه و مثبت نظری رو ارسال کردند ، باید به این موضوع کاملا واقف باشند ، که بطور کلی ، فلسفه بوجود اومدن اینترنت ، مقاصد شوم نظامی اطلاعاتی بوده ...
ارتش امریکا ، پنتاگون
سازمان امنیت ملی امریکا ، NSA
نه تنها وبسایتهای اینترنتی ، بلکه تمامی پلهای ارتباطی حال حاضر در دنیا ، توسط سازمان امنیت ملی امریکا کنترل میشه.
قابل ذکر هست ، که محیطی که به این سازمان در امریکا اختصاص داده شده ، بطوری هست که سوپر کامپیوترها یا ابر رایانه ها و در اصطلاح تخصصی خودمان ، دیتاسنتر اطلاعاتی این سازمان ، در منطقه ای هست که به اندازه یک سوم مساحت استان تهران هست ...
پس ، تمامی وبسایتهای اینترنتی که کاربرمحور هستند ، مسلما طبق قانون FISA ، که یکی از دوستان به آن اشاره داشت ، موظف به تسلیم اطلاعات اشخاص هستند.

من خیلی جالب نمی بینم که بخوام داخل یک فیلد نظر ، کتاب بنویسم ، ولی همین واژه WEB ، یا معادل فارسی آن تار عنکبوت رو شما پیش خودتون پالایش کنید.
همه چیز به هم وصل هست.
amazon web agency
wikimedia foundation
که در راس هستند ولی در ظاهر ، بسیار گوشه ای هستند ...
وبسایتی که آمازون در حال توسعه اون هست ، وبسایتی به اسم الکسا هست که اکثرا با اون آشنایی لازم رو داریم ، ولی چه لزومی هست که برترین وبسایتهای جهان و محبوبترین اونها در این سایت نمایش داده بشه.
چه لزومی هست که سطح علمی مردم توسط بنیاد ویکیمدیا بصورت کاملا رایگان بالا بره و چه لزومی هست که چنین بستری ایجاد بشه.
این توضیحات صرفا برای شناخت بیشتر ویکی لیکس هست که با اینکه زیاد نوشتم ، ولی باز مختصر راجع بهش گفتم... !
بعد از این مسائل ، باید رسید به بحثهایی مثل رسانه های کاربر محوری مثل فیس بوک ، تویتر ، ارکات ، مای اسپیس ، یوتیوب و .... !
همین که یکی ، یک مطلبی رو گفت که نباید بزرگش کرد ...
یا با دیدگاه های خودمون بال و پر اضافی بهش بدیم.
فقط یک چیز رو خیلی خوب میدونم !
100 تا مورچه ، اگر اتحاد داشته باشند ، میتونن براحتی یک شیر قوی رو از پا در بیارن ...
ولی مشکلی که هست اینه که ، اونها در عین کفری که دارن ، متحد هستند و ما در عین داشتن کاملترین دین ، دنبال تنش نسبت به همدیگر....
مرسی الف ... (442455)
 
اسمعيل
۱۳۹۰-۰۲-۲۰ ۲۳:۵۶:۲۲
امروزه اطلاعات همه را همه دارند اصلا جاسوسى يعنى چى ؟از پنجره گوگل ارت اطاق خواب شما هم در معرض ديد عموم قراردارد.فردا است كه رفتار هاى زناشويى را بايد در زير زمين هاى امن از ديد تماشاچيان جهانى مخفى كرد تازه اگه بشه (442523)
 
۱۳۹۰-۰۲-۲۱ ۰۰:۵۴:۵۱
اگر فیسبوک ابزار جاسوسیه، پس فیلترشکنها و وی پی ان-ها که دیگه علنا همه مشخصات شما رو کاملا در اختیار میگیره! حالا سوال اینجاست که چرا در همچین دور و زمانه ای که یکی از آزادیهای اجتماعی بر مبنای آزادی دسترسی به اطلاعات سنجیده میشه خیلی از ما مجبوریم برای ساده ترین کارها (حتی رفتن به سایتی مثل livescore برای اطلاع از نتایج فوتبال! و یا خیلی وبسایتهای بی ضرر دیگه) دست به دامن فیلترشکن بشیم؟ آیا سیستم ما مسئول به خطر انداختن امنیت کاربران اینترنتیش نیست؟ آیا خودتان اطلاعات ما را ناخواسته با همین فیلترینگ بی پایه اساستان در اختیار طرف سوم قرار نمیدید؟ (442552)
 
حمید عامری
۱۳۹۰-۰۲-۲۱ ۰۳:۰۰:۴۳
من اصلا نمی دونم فیس بوک چی هست. چون وقتی در گوگل یا یاهو اسمش رو جستجو می کنم و با وب سایتش مواجه می شم، نمی تونم وارد وب سایتش بشم چون فیلتر شده.
حالا این دوستانی که باهاش آشنا هستند، حتماً فیلتر شکن دارن! اگر از فیس بوک در ایران اینقدر داره استقبال می شه که موجب نگرانی شده و باید در موردش هشدار داده بشه و گفته بشه ابزاری است برای جاسوسی، پس یعنی به طور غیر مستقیم داره اشاره می شه که مقوله ای به اسم فیلتر شدن بی معنا است و سازمان های مختلف از جمله وزارت ارشاد که مشغول فیلتر کردن وب سایت های گوناگون هستند، در واقع فقط به نوعی ظاهر سازی مشغولند و وقت خودشون رو تلف می کنند.
اگر واقعاً مقوله فیلترینگ در ایران جواب نمی ده، آیا بهتر نیست کلاً بی خیالش بشیم؟

اما در مورد این متن که می گه فیس بوک ابزاری است برای جاسوسی. این بیشتر شبیه به یک لطیفه می مونه، چون قبل از فیس بوک باید دقیق به این فکر کنیم که خود \"اینترنت\" چیه. در یه جمله اینترنت دنیای هکرهاست. اینترنت رو هکرها ایجاد کردند و شما وقتی به اینترنت وصل می شید یعنی \" به دنیای هکرها خوش آمدید\".
هکرها هم یک شعار دارند. اونها می گن: \"هیچ چیز مقدس نیست.\" یعنی ما همه چی رو می تونیم هک کنیم.
می خوام نتیجه بگیرم که اصلاً اینترنت جای امنی نیست. فیس بوک و دیگر سایت ها اهمیتی ندارند.
یک دستگاه کامپیوتر به محض اینکه چند دقیقه به اینترنت وصل بشه، دیگه امنیت نداره. اگر اطلاعات محرمانه توش داشتید، فاتحه شو بخونید. البته این چیزا رو دوستانی که مختصص رایانه هستند بهتر می دونند. من فقط یه چیزایی شنیده بودم که با شما در میون گذاشتم. (442583)
 
amir
۱۳۹۰-۰۲-۲۱ ۰۳:۲۱:۱۳
هرچی قوی باشه از پیتر که قوی تر نیست
همه ی اطلاعات دست پیتره
peteranswer.com
برای ورود به این سایت از یکی از دوستانتون کمک بگیرید که با این سایت آشناست. (442588)
 
احسان
۱۳۹۰-۰۲-۲۱ ۰۵:۰۱:۲۴
فیس بوک جاسوسی میکنه خوبم میکنه. ولی نه برای CIA و دولت آمریکا. بلکه برای تبلیغات خودش. در واقع فیس بوک با جاسوسی در اطلاعات شخصی به علایق شخصی افراد پی میبره و از روی این اطلاعات تبلیغات مناسب هر شخصی رو بر روی صفحه فیس بوکش میگذاره. بخاطر همین برای تبلیغ روی فیس بوک باید سر کیسه رو حسابی شل کرد. (442595)
 
فيس بوك
۱۳۹۰-۰۲-۲۱ ۱۰:۲۴:۵۹
خب علاج كار اينه : عضو فيس بوك نشو. (442732)
 
۱۳۹۰-۰۲-۲۱ ۱۰:۵۶:۴۹
من نمیفهمم پس این بچه حزب اللهی ها تو فیس بوک چه میکنند؟ اخیرا دیدم باز کمپین راه انداختند برای شعار دادن ضد عربستان تو استادیوم. بابا خودتون دارید میگید فیس بوک جاسوسه. نظام هم که فیلتر کرده سایتش رو. باز میاید فیس بوک چی کار آخه؟ (442770)
 
بی سواد
۱۳۹۰-۰۲-۲۱ ۱۱:۵۱:۰۱
جنابی که phd فناوری اطلاعات داری!
به نظر شمانیت امریکا حال دادن به مردم دنیا است که این شبکه را راه اندازی کرده؟؟؟ و فیس بوک که این همه براش هزینه میشه اصلا در راستای \"منافع ایالات متحده\" نیست و امریکا فقط دوست داره مردم با هم ارتباط داشته باشن؟؟؟ (442808)
 
ملت ايران
۱۳۹۰-۰۲-۲۱ ۱۵:۲۶:۰۲
سلام به همه ايرانيان
من فقط چندتا سئوال دارم از اين آقايون يا خانوم هايي كه اين خير را دادن:
1- اينترنت بستر مهمي است براي هر گونه جاسوسي ما هم نبايد از آن استفاده كنيم؟
2- امريكايها يا كلاً دشمنان از چافو - اسلحه - بمب و ....هم بر عليه ما استفاده مكنن چرا ما هم از آن استفاده ميكنيم؟
3- همه ابزارهاي موجود در دنيا مي تواند ابزار جاسوسي باشند مثل موبايل
نتيجه ميگيري كه طبق فتواي بالا ما بايد برگرديم به دوران صحرا نشيني. نظرتون چيه؟ (443010)
 
حمید عامری
۱۳۹۰-۰۲-۲۱ ۱۷:۳۳:۴۱
این روزها کمتر کسی هست که اسم آنتی ویروس نورتونNorton رو نشنیده باشه.

این آنتی ویروس از طرف شرکت Symantec به بازار عرضه می شه.

شرکت Symantec اعلام کرده است که:
اگر در فیس بوک عضو باشید، اطلاعات شما از قبیل عکس، پروفایل، و چت هایی که انجام می دهید برای شخص ثالثی هم قابل دسترسی می باشد. این شخص ثالث حتی قادر به ارسال پیام از طرف شما برای بقیه هست. ما تخمین می زنیم که انتقال اطلاعات از صفحات فیس بوک به فردی دیگر تا آوریل2011به 100000 مورد رسیده باشد. در طی سالها میزان دسترسی های غیر مجاز از طریق فیس بوک به میلیونها عدد خواهد رسید. حتی فیس بوک نیز این دسترسی های غیر مجاز را تائید کرده است. فیس بوک از این گونه دسترسی ها اظهار بی اطلاعی کرده است و اعلام کرده است که این مشکل را بر طرف خواهد کرد. \"

سخنگوی فیس بوک گفته است:\"ما به خوبی متوجه شده ایم که کلیه اطلاعات فردی در فیس بوک برای شخص ثالث قابل دسترس است. بدون اینکه صاحب صفحه در فیس بوک از اینکه اطلاعاتش دزدیده می شود باخبر شود.\"

دوستانی که مایلند مشروح این خبر رو خودشون مطالعه کنند ، می تونند به وب لینک زیر مراجعه کنند:
http://www.reuters.com/article/2011/05/11/us-facebook-idUSTRE74A07R20110511

از دوستان خواهش می کنم در نظر داشته باشند، حتی اگر همه این حرفها دروغ باشه، باز هم فیس بوک بی معنی چیز در دنیا است. شما دارید تلاش می کنید که رقم صفرهای حساب بانکی صاحب فیس بوک، افزایش پیدا کنه، بدون اینکه دستمزدی بگیرید.
توجه داشته باشید که رئیس جمهور آمریکا اخیراً برای حل مشکل کسری بودجه دولتش، تصمیم گرفت دست به دامان رئیس فیس بوک بشه و شخصاً باهاش ملاقات کرد و به مردم اعلام کرد چیزی نیست ، فقط می خوام مالیات ها رو از میلیاردهای کشور افزایش بدم.

اگر باز هم نمی خواهید به این موضوع توجه کنید. پس لااقل به این فکر کنید که اگر در فیس بوک صفحه ای داشته باشید، و عکس خودتون رو دراون قرار داده باشید، یه نفر دیگه میاد از عکس شما برای ایجاد یک صفحه مبتذل استفاده می کنه و شما هم دستتون به هیچ جایی بند نیست که بتونید جولوش رو بگیرید. (443098)
 
مهم نیست
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۰۱ ۱۶:۰۸:۵۶
با سلام
من در وبلاگ بیداری اندیشه خواندم که فیس بوک یک سایت اسرائیلی می باشد و افراد با عضویت در آن تیری به سمت اسلام و مسلمانان پرتاب می کند.خواهش می کنم کمتر به این سایت بروید و به جای آن وبلاگی بسازید و در باره ی امام زمان بنویسید یا درباره ی مجامع مخفی بنویسید که همه ی مردم جهان را به خود سرگرم کردند و خود مشغول رسیدن به اهداف خود هستند .
آگاه باشید و به اطراف خود با دقت نگاه کنید. (616629) (alef-11)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.