نظر منتشر شده
۹۴
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 103765
نظر شورای نگهبان درباره اختلاف لاریجانی و احمدی نژاد
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۰ ساعت ۱۹:۴۱
بخش خبری الف

 
آیت الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان با ارسال نامه به رئیس مجلس نظر این شورا درباره ادغام وزارت خانه ها را به مجلس اعلام کرد.

 

به گزارش الف، متن این نامه به شرح زیر است:

 

جناب آقای دکتر لاریجانی

رئیس محترم مجلس شورای اسلامی

 

سلام علیکم

عطف به نامه شماره 10/9687/د مورخ 1390/2/19

 

در خصوص درخواست تفسیر اصل یکصد و سی و سوم قانون اساسی

 

در جلسه مورخ 1390/2/21 شورای نگهبان مورد بحث و برررسی قرار گرفت. نظر شورا به اتفاق آرا به شرح زیر اعلام می شود.

 

با توجه به وضوح اصول قانون اساسی خصوصا اصل 133 هرگونه تغییر در وظایف و اختیارات قانونی و نیز ادغام دو یا چند وزارتخانه باید به تصویب مجلس شورای اسلامی برسد و تا قبل از تصویب مجلس تغییری در مسئولیت و اختیارات وزیران و وزارتخانه هی قبلی به وجود نخواهد آمد.

 

وزیر وزارتخانه های جدید یا ادغام شده در هرصورت وزیر جدید محسوب شده و نیاز به اخذ رای اعتماد از مجلس شورای اسلامی دارد.

 

 احمد جنتی

دبیر شورای نگهبان قانون اساسی
 
 
ali
۱۳۹۰-۰۲-۲۱ ۲۰:۱۳:۴۱
با سلام

من ۱ دانشجوی ساکن در ایتالیا هستم ، که زمانی‌ که قصد خرید بلیط هواپیمایی ایران ایر داشتم متوجه شدم احتمالا به دلیل تحریمات پرواز تهران - روم کنسل شده ، لطفا ۱ گزارش تهیه کنید ، این چه وضعی درست کردن باسه ما (443168)
 
amin bavali
۱۳۹۰-۰۲-۲۱ ۲۰:۱۶:۵۵
پس می شه یکی بگه چرا شورای نگاهبان در برنامه ی پنجم قانونی رو که مخالف قانون اساسی بوده تصویب کرده.الان مجلس داره به قانون اساسی استناد می کنه و احمدی نژاد به قانون برنامه ی پنجم.به این میگن یه فیلم با مضمون کمدی معناگرا...! (443171)
 
داداشی
۱۳۹۰-۰۲-۲۱ ۲۰:۲۳:۳۹
مجلس از منتخبین کشور تشکیل شده که خواست مردم را اجرا کنند ، درسته که رییس جمهور از دل انتخابات مردمی بیرون میا د ولی به صرف انتخاب اولیه که نمی شه دیگه نظارتی در کار نباشه و راه نظارت بر دولت هم همین مجلس است، هرچند که مجلسمون هم مالی نیست....آخ از این همه ...
یه روز مجلس با رییس جمهور جنگ تن به تن داره فرداش همه چی رای مثبت میگیره کاش آقای توکلی راجع به علت این موضوع هم افشاگری میکرد (443176)
 
amin bavali
۱۳۹۰-۰۲-۲۳ ۱۱:۲۴:۰۳
علتش که نیاز به افشاگری نداره.امروز نماینده های به حوزه های انتخابیشون پول نمیرسه پس میان تو مجلس خون به پا میکنن...فردا پول میرسه میان تو مجلس شعر می خونن...با این وضع گل و بلبل دیگه کی قانون میخواد..شده یه فیلم با موضوع من الان چه جوریم!!! (443884)
 
ساسان
۱۳۹۰-۰۲-۲۱ ۲۰:۳۱:۴۲
اوه اینجا دیگه احمدی نژاد میزنه به سیم آخر! بهتر نبود این جوابیه رو با کمی صغری کبری اعلام میکردن؟ البته بعد از جریان خانه نشینی، دیگه متاسفانه انگار مجوزی داده شده به نهادهای حکومتی که مقابل دولت جبهه بگیرند. اینکار فقط اوضاع رو بدتر میکنه مضاف بر اینکه مخالف نظر رهبری نیز حتما هستش. نباید این جریان رو بهانه ای واسه کوبیدن ومخالفت با کارهای دولت قرار داد. چون دولت هم ابزارهایی دارد که میتواند همه رو به دردسر بندازه. (443179)
 
۱۳۹۰-۰۲-۲۱ ۲۰:۵۱:۵۷
چرا تیتر نکردید مجلس و احمدی نژاد!! (443183)
 
amin bavali
۱۳۹۰-۰۲-۲۳ ۱۱:۲۶:۲۲
به خاطر اینکه مجلس 270 تا لجباز داره اما محمود فقط یک لجباز محسوب میشه.شده یک فیلم با اسم دو نفر و نصفی!!! (443886)
 
علی
۱۳۹۰-۰۲-۲۱ ۲۰:۵۳:۱۹
از شورای نگهبان متشکرم . در اینجا روی سخنم با ریاست محترم مجلس است که هرچه سریعتر جلوی انحلال صنعت نفت این قلب تپنده اقتصاد وشاهرگ حیاتی ایران را بگیرد. (443184)
 
amin bavali
۱۳۹۰-۰۲-۲۳ ۱۱:۲۸:۵۴
وزارت نفت چه تو وزارت نیرو ادغام بشه چه تو وزارت مسکن بازم اش همین اشه...شما حرص نخور وگرنه میشی مثل بابا اتی تو قهوه ی تلخ!!!! (443889)
 
زضا
۱۳۹۰-۰۲-۲۱ ۲۱:۰۴:۱۲
اقایان نمایندگان مجلس تا کی بی قانونی دولت با ید تحمل شود در حالی که ریس جمهوری الکی دولت را قانونمند ترین دولت میداند غرور خود باوری کاذب دین وکشور را به خطر می اندازد شم ها چکاره هستید؟ اقدام کنید واستیضاح ریسجمهوری را عملی کنید ظاهرا تا همه جا را الوده نکنند اهل اقدام نیستید خدای نا کرده نکند شما هم بده بستان دارید تاکی خون دل بخوریم هر حقوقدان مبتدی هم میداند که ادغام وزارتخانه ها قانون میخواهد و مجلس می تواند تصمیم بگیرد که کدام با کدام ادغام بشود هر بچه ای میداند که عزل وزیر در ماموریت یعنی عجب هر مخالف دولت وککشور میداند که عزل وزیر اطلات در بحان منطقه یعنی تزلزل امنیت فساد هم که جای خود دارد بحران هاله و ظهور وملت اسراییل هم جای خود دارد اقایان نماینده تا دیر نشده و مدیون ملت ودین نشده اید اقدام کنید (443188)
 
amin bavali
۱۳۹۰-۰۲-۲۳ ۱۱:۳۳:۱۴
تا اون زمانی این بی قانونی ها تحمل میشه که خود نماینده ها هم یاد بگیرن اصلان قانون چیه...چه طور نوشته میشه...بعد که نوشته شده باید باهاش چیکار کنن و اخر سرهم نگن منظور ما از این قانون این بود نه اون که نشه عینهو فیلم به خاطر یک مشت دلار!!! (443894)
 
سالار
۱۳۹۰-۰۲-۲۱ ۲۱:۲۳:۳۸
حالا مجلس فقط شعار خواهد داد یا ورود می کند به قضیه را خواهیم دید که بالاخره مجلس در راس امور هست یا نه؟ (443195)
 
amin bavali
۱۳۹۰-۰۲-۲۳ ۱۱:۳۴:۵۸
نخیر اقا جان مجلسی که تو گرماگرم تصویب بودجه 100 تا از نماینده هاش غایبن راس امور که چه غرض کنم ته امور هم نیست.درست عین فیلم وکیل فراری!!! (443895)
 
۱۳۹۰-۰۲-۲۱ ۲۱:۳۷:۳۴
حق با احمدي نژاد!24 مليون راي دارها! (443200)
 
رها
۱۳۹۰-۰۲-۲۱ ۲۱:۴۴:۴۵
به نظر من شورای نگهبان مسئول رسیدگی به تخلف دولت از اجرای قانون و یا حتی تفسیر قانون نیست. به جای این گفتگوهای بیهوده که وقت و هزینه بیت المال را به باد می دهد بهتر است که مجلس تخلف احتمالی دولت را از طریق راهکارهای قانونی و قوه قضاییه دنبال کند. (443205)
 
۱۳۹۰-۰۲-۲۱ ۲۲:۳۵:۰۵
ای کاش یک رونوشت هم به صدا و سیما میفرستادید! وهمین طور یک رونوشت هم دولت تا رای به تفسیر قانون نکنند! (443226)
 
amin bavali
۱۳۹۰-۰۲-۲۳ ۱۱:۳۷:۵۱
از کی تا حالا رونوشت اول می یاد تو الف بعد فرستاده میشه دولت و صدا و سیما..کاری نکنیم بشه فیلم محرمانه ی لس انجلس!!! (443898)
 
علی
۱۳۹۰-۰۲-۲۱ ۲۲:۳۵:۵۴
کاش احمدی نژاد اول نظر شورای نگهبان را میفهمید بعد به مجلس دستور میداد که قوانین را بخوانند البته اگر برای شورای نگهبان ایشان احترامی قائل باشد و توصیه خاصی در مطالعه و دقت ویاشبه آن که اثبات کند ایشان از شورای نگهبان هم فهمیده تر و دلسوز تر ومتقی تراست نکند ......ویا باطرح ادعای قانونی ترین دولت در جمهوری اسلامی که گویی دولت خود را از دولت زمان ریاست جمهوری رهبری نیز قانون گرا تر میداند فهم تاریخ را از مفهوم قانون گرایی محک نزند (443227)
 
amin bavali
۱۳۹۰-۰۲-۲۳ ۱۱:۳۹:۴۸
کاش اول مجلس می فهمید تو قانون اساسی چی نوشتن تا از همون اول قانونی وضع نکنه که بعدن خودشم نتونه بهش استناد کنه.عینهو فیلم شهروند مطیع قانون!!! (443900)
 
۱۳۹۰-۰۲-۲۱ ۲۲:۵۴:۴۸
باسلام خدمت همه دوستان بانظرشورای نگهبان دیگر دولت هیچ بهانه ای ندارد . به امید روزی که همه درمدارقانون بچرخیم (443236)
 
پسر ایرانی
۱۳۹۰-۰۲-۲۱ ۲۲:۵۸:۳۰
حتما هم احمدی نژاد از ترس مجلس و شورای نگهبان میگه وای مامانمینا!!!!!!!! (443237)
 
۱۳۹۰-۰۲-۲۱ ۲۳:۳۰:۱۸
الحمدلله والمنه ریاست محترم جمهور همه فن حریف هستندونیاز به توضیح ویاتفسیرقوانین ویا مواد قانون اساسی توسط مراجع ذیصلاح نیست عزیزان ببینند ایشان چه می فرمایند (443249)
 
۱۳۹۰-۰۲-۲۱ ۲۳:۳۵:۵۴
من خودم این طور که خواندم و متوجه شدم. به نظر بنده حق با مجلس است. (443254)
 
amin bavali
۱۳۹۰-۰۲-۲۳ ۱۱:۴۶:۳۴
به نظر بنه حق با هیچ کس نیست.چون چه فرقی میکنه 21 وزارت خونه داشته باشیم یا 17 تا.چون تنها کسایی که از این مجموعه ها کم میشن فقط وزاران نه اینکه این مجموعه ها کوچیکشن.عین فیلم چه کسی امیر را کشت!!! (443908)
 
محسن
۱۳۹۰-۰۲-۲۱ ۲۳:۳۶:۱۰
چه عجب بلاخره شماهم ازمجلس حمایت کردین نه از دولت (443255)
 
منتظرالدوله
۱۳۹۰-۰۲-۲۱ ۲۳:۵۳:۵۸
حکم ابلاغ شد ، اینک باید دید پایبندترین دولت ها به قانون (به ادعای رئیس آن) چگونه به قانون عمل میکند (443262)
 
amin bavali
۱۳۹۰-۰۲-۲۳ ۱۱:۴۸:۴۳
همون طور که تام هنکس تو فیلم مسیر سبز مجبور شد به قانون اشتباه عمل کنه (443910)
 
شهرام
۱۳۹۰-۰۲-۲۱ ۲۳:۵۹:۴۱
آیا وزیری که در یک وزارتخانه رای اعتماد آورده می تواند در وزارتخانه دیگر هم رای اعتماد بیاورد.مگر نه اینکه مجلس بر اساس تخصص و تواناهایی وزرا به آنها رای اعتماد می دهند پس حالا که دو وزارتخانه در هم ادغام شده اند از کجا معلوم وزیر قبلی توانایی وظایف جدید خود را در وزارتخانه ای که بابت آن رای اعتماد نگرفته است خواهد داشت. مسلما باید وزیر مجددا رای اعتماد بگیرد و توانایی ایشان بر اساس کار هر دو وزارتخانه بررسی شود. (443264)
 
يك بسيجي
۱۳۹۰-۰۲-۲۲ ۰۰:۰۸:۲۰
با وجود اين همه انسان فهيم و فرهيخته در كشور واقعا حيف بود كه احمدي نژاد دوبار رييس جمهور ايران شود. آنهم كاري كنند كه فكر كند بالاترين ميزان راي بين روساي جمهوري را از اول تا كنون داشته است. (443268)
 
amin bavali
۱۳۹۰-۰۲-۲۳ ۱۱:۵۰:۵۰
واقعاً حیف این همه ادم فرهیخته که تلف شدن...ما لیاقتمون شیخ مهدی همراه با ننجونش بود.عین فیلم احمق و احمقتر!!! (443911)
 
۱۳۹۰-۰۲-۲۲ ۰۰:۱۰:۴۰
با توجه به اختلاف نظری که با دولت دارم اما در این موضوع خاص با توجه به خلاءقانونی یا اشتباهی که در ماده53 وجود دارد کاملا حق با دولت می باشد ومجلس محترم نیز باید اشتباه خود را بپزیرد (443269)
 
amin bavali
۱۳۹۰-۰۲-۲۳ ۱۱:۵۳:۱۵
نه دوست عزیز این تفسیر شما از ماده ی 53 است.از اونجایی که با این قانون که مجلس گذاشته بیشمار راه هست دررسیدن به ادغام وزارت خانه ها پس برای بی شمار ادم دیگه هم حقی قائل بشین.عینهو فیلم مامولک!!! (443913)
 
دوستدار
۱۳۹۰-۰۲-۲۲ ۰۰:۲۵:۵۰
راهی برای یک رییس جمهور
در یک اقدام مردانه و انقلابی ودر دو مرحله ابتدا آقای اسفندیار رحیم مشایی وسپس رحیمی را برکنار ودر سالهای آخر مدیریت کشور همگامی وهمراهی قلبی وعملی با مقام معظم رهبری وسایر ارکان نظام داشته خود را اینقدر برتر و بالاتر از دیگران وگذشتگان بر نشمارند ودر یک کلام اخلاص واقعی پیشه کنند و ادامه مدیریت را با رویکرد جدید ادامه دهند تا بیش از این به خود و کشور اسیب نرسانند


پس چون فراغت‏يافتى به طاعت دركوش (7)
فَإِذَا فَرَغْتَ فَانصَبْ ﴿7﴾


و با اشتياق به سوى پروردگارت روى آور (8)
وَإِلَى رَبِّكَ فَارْغَبْ ﴿8﴾ (443275)
 
amin bavali
۱۳۹۰-۰۲-۲۳ ۱۱:۵۴:۵۴
خدارو شکر همه چی به خوبی و خوشی قرار تموم بشه.عین فیلم رستگاری در شائوشنگ!!! (443915)
 
اکبر
۱۳۹۰-۰۲-۲۲ ۰۰:۴۶:۳۰
قانونگزاران عزیز و همه چیز دان
بهتر بود قبل از تصویب و ابلاغ قانون از شورای نگهبان تفسیر میکردید و بعد آنرا در قانون می آوردید و بعد آنرا به دولت ابلاغ میفرمودید تا هم مایه آبروریزی برای خودتان نشود و هم زحمت دولت را زیاد نکنید و هم جامعه را مشوش نکنید لطفا آقای توکلی اگر به این نتیجه رسیدید که اشتباه کرده اید با تیتیر بزرگ در سایت خود اعلام نمایید (443280)
 
amin bavali
۱۳۹۰-۰۲-۲۳ ۱۱:۵۷:۴۲
چه عجب یه کلمه حرف حساب تو این همه نظر خوندیم.عین فیلم چند مرد خوب! (443917)
 
حامد
۱۳۹۰-۰۲-۲۲ ۰۰:۵۸:۴۹
با سلام
بابا دولت داره ماده 53 قانون پنجم رو اجرا ميكنه نه اصل 133 قانون اساسي رو.خوب بود نمايندگان نحوه اجراي ماده 53 برنامه پنجم رو به اصل 133 قانون اساسي ارجاع ميدادن حالا كه ندادن خب به دولت چه ربطي داره اشكال از مجلس و شوراي نگهبانه كه حواسشون نبوده. (443285)
 
۱۳۹۰-۰۲-۲۲ ۰۱:۲۶:۰۶
درود بر شورای نگهبان ...به امید روزی که دیگه اجاره هیچ بی قانونی به این دولت داده نشه (443292)
 
۱۳۹۰-۰۲-۲۲ ۰۲:۰۸:۱۰
تا حایی که ما این دولت رو می شناسیمیاز هم یه جور قانون رو می پیچونن ! (443302)
 
فدای رهبر
۱۳۹۰-۰۲-۲۲ ۰۷:۴۷:۳۲
جای مسرت است که بالاخره یکی جلوی ندانم کاریها را گرفت هر چند تمام این سیاه بازیها برای
انحراف افکار عمومی از ولایت گریزی نزدیکان دولت وانحرافات کلان اقتصادی ورمالی وجادوگری انها ومهمتر جدا کردن نیروهای مخلص وولای از بدنه دولت برای یکه تازی خود وهمچنین
بی انگیزه کردن کارکنان بین المللی زحمت کش وانقلابی نفت جهت نابود کردن ایران وافتادن به دست خودشان است وگر نه این همه شتابزدگی وبی برنامه گی برای چیست؟؟؟ (443337)
 
۱۳۹۰-۰۲-۲۲ ۰۷:۴۸:۴۲
ضمن تشكر از شكراز شوراي محترم نگهبان اگر هر مرجع قانوني كه در قانون اساسي حطيه وظايف آن مشخص شده در موارد تختلافي نظريه خود را به صراحت اعلام نمايد و از گفتن اما و اگر ها جلوگيري شود اينهمه اختلاف بي مورد در كشور بوجود نخواهد آمد . درود بر اعضاي محترم شوراي نگهبان قانون اساسي (443338)
 
محمد
۱۳۹۰-۰۲-۲۲ ۰۸:۲۴:۵۲
با این وضعیت و صحبتهایی که آقای احمدی نژاد دیشب داشتند پس اوضاع وزارتخانه های ادغام شده بلا تکلیف بوده و هیچ کار مثبتی برای اوضاع مملکت راه نمیافتد. پس باید دوباره همه کار ها را تعطیل کنیم. (443348)
 
کاوه
۱۳۹۰-۰۲-۲۲ ۰۹:۵۰:۱۷
حالا اگر دولت باز حرف خود را بزند چه؟ باز با مصلحت باید رفتار کرد؟باید دید آخر این مصلحت کجاست؟ فکر کنم ادامه این روند تضعیف شدید قوه مقننه باشد تا جایی که افکار عمومی بگوید مجلس فرمایشی! (443367)
 
۱۳۹۰-۰۲-۲۲ ۱۰:۰۷:۲۶
این اختلاف لاریجانی است با احمدی یا اختلاف قانونی اگر اختلاف لاریجانی است با احمدی بگذارید خودشان حل کنند در قوه قضائیه مملکت قانون دارد ولی این یک اختلاف قانونی است به ملت چه که در اختلافات اشخاص دخالت کنند مگر من با همسایه ام اگر دعوا کردم شورای نگهبان باید دخالت کند این اختلاف قانونی اگر نیست به ملت چه اگر قانونی است که نگوئید اختلاف لاریجانی با احمدی (443375)
 
۱۳۹۰-۰۲-۲۲ ۱۰:۳۲:۰۷
یک سئوال :
مجلس برای وزرای جدید برای مدیریت در وزارتخانه های قبلی رای اعتماد داده بود یا برای مسئولیت های جدید نیز این رای اعتماد پابرجاست (با توجه به ادغام دو یا چند وزارتخانه) (443392)
 
محمد حسین شوکت فدایی
۱۳۹۰-۰۲-۲۲ ۱۰:۳۵:۰۱
باسمه تعالی
با طرزبیان محکم ومستدل ریاست محترم جمهور واعتقاذ ایشان به بیشترین پایبندی واحترام دولت به قانون وقانون گرایی -البته بزعم ایشان _ پذیرش راحت و بی دردسرنظرشورای مخترم نگهبان بعید به نظر می رسد. (443394)
 
موسوي زاده
۱۳۹۰-۰۲-۲۲ ۱۰:۵۷:۰۹
تابع ولايت باشيد موفق خواهيد شد (443405)
 
amin bavali
۱۳۹۰-۰۲-۲۳ ۱۲:۰۱:۳۳
64 رای مخالف.یعنی تابع طاغوت باشید موفق خواهید شد.عینهو فیلم وکیل مدافع شیطان (443922)
 
۱۳۹۰-۰۲-۲۲ ۱۱:۳۱:۲۷
احسنت به این عدالت
کجان اونایی که فکر می کردن آیت الله جنتی طرفدار چشم بسته احمدی نژاده (443416)
 
۱۳۹۰-۰۲-۲۲ ۱۱:۴۴:۴۵
من فكر مي كنم با توجه به اينكه احمدي نژاد از جبهه اصولگرايان دور شده ي چنين رايي صادر شده وگرنه مثل موارد اختلاف قبلي راي به نفع دولت صادر ميشد يا لااقل با دولت مماشات بيشتري مي شد (443422)
 
علی علیپور
۱۳۹۰-۰۲-۲۲ ۱۱:۴۹:۳۰
دروان مهربانیهای شورای نگهبان شروع شده تا کینه ها را ذوب و به صفا و حمله ها به صلح و آشتی تبدیل گردد آنانیکه تا دیروز شورای نگهبان را سد بزرگ در جلو خود می دیدند امروز با احسنت هایشان تائید و تصدیق می فر مایند . الحمدالله (443424)
 
amin bavali
۱۳۹۰-۰۲-۲۳ ۱۲:۰۲:۴۱
نگو که دلم لک زده واسه خنده های عسلی شیخ مهدی.یعنی میشه دوباره ببینمش.عین فیلم دیدار در قیامت (443925)
 
مهدی
۱۳۹۰-۰۲-۲۲ ۱۳:۰۳:۴۵
بالاخره نمردیم و دیدیم جناب شیخ جنتی از مجلس حمایت کرد . (443455)
 
محمد رضا باقری چالوپلی
۱۳۹۰-۰۲-۲۲ ۱۳:۲۶:۲۹
ریس جمهور نظر شورای نگهبان را هم مخالف قانون اساسی می داند (443469)
 
حسین
۱۳۹۰-۰۲-۲۲ ۱۳:۲۸:۳۱
یعنی قانون برنامه پنجم با قانون اساسی مغایرت داشته؟؟
چون انصافا تو اون قانون اومده شرح وظایف و مجلس تصویب کنه و نحوه ادغام با دولته ...
به نظرم شورای نگهبان قبلا باید این و می گفت نه اینکه الان تصویب شده (443471)
 
amin bavali
۱۳۹۰-۰۲-۲۳ ۱۲:۰۷:۳۶
حتماً شورای نگهبان گفته اما مجمع تشخیص نفهمیده.عین فیلم درخشش (443929)
 
reza
۱۳۹۰-۰۲-۲۲ ۱۳:۳۶:۰۷
خود کرده را تدبیر نیست.
به نظر می رسد که از اعتبار نظام بیش از حد برای یک شخص هزینه شده است. معتقدم هزینه با استفاده ی مفروض (cost-benefit) اصلا همخوانی ندارد.
امیدوارم شدت توسعه ی دائره مایوسین از انقلاب کاهش یابد. (443475)
 
نوشدارو بعد از ....
۱۳۹۰-۰۲-۲۲ ۱۴:۲۰:۳۲
بعد از آنکه رییس جمهور هرجه دلش خواست در تلویزیون گفت و اذهان مردم را م... کرد ,حالا نوش دارو می رسد.
آیا رییس جمهور در تلویزیون خواهد گفت که اشتباه کرده و حق با مجلس بوده است؟ (443495)
 
۱۳۹۰-۰۲-۲۲ ۱۴:۳۴:۱۹
به عنوان یک دوستدار انقلاب امیدوارم که رئیس جمهور باز هم از قانون سرپیچی کند در این صورت هیچ جای شکی نیست که قانون برایش بی معنی است .خدایا یعنی میشود استیضاح شود؟
ارزو دارم کسی که یار امام را به خاک مذلت کشاند خود هم دچار این بی احترامی ها شود (443499)
 
محمد
۱۳۹۰-۰۲-۲۲ ۱۴:۵۰:۲۸
به نام خدا
حضرت عباسی این مطلب رو بدون پیشضمینه و عادلانه قضاوت کنید اینکه رئیس جمهور در بعضی مسائل پافشاری و لجاجت میکنه قبول بحثی نیست اماشما نگاه بکنید ماده 52 صراحت دارد گفته باید دولت ادغام کند ظاهرا قبل از تصویب گفته بوده باید لایحه ای از طریق دولت ارائه شود ولی شورای نگهبان تصویب نکرده این که مجلسی ها کار پخته ای ارائه نکردند یا به هر دلیل جناب شورای نگهبان قسمتی از ان را حذف کرده ربطی به دولت نداره مشکل خودشون است بی حساب کتاب قانون تصویب میکنند بعد دولت میاد اجرا کنه میگن نه نحوه رو ما باید بگیم خوب توقانون درست کارشناسی کنید بعد ابلاغ کنید خدا وکیل ببینید سر هدفمند کردن یارانه ها هر روز هر روز یه اصلاحیه سر اصل 44 این اصلاحیه زدن که بیس کار اصلا چیز دیگه ای شد این جوری که سنگ روی سنگ بند نمیشه مثل این میمونه یه نقشه بدن برا ساختمان برای مجری که بسازه بعد هر سری بخوان عوضش کنن باید از اول خراب کنن بعد دوباره درستش کنن. این ضعف مجلس و شورای نگهبانه دولت تو این مورد حداقل قانونو رعایت کرده. (443507)
 
علي
۱۳۹۰-۰۲-۲۲ ۱۴:۵۹:۱۷
چه عجب خلاصه يكي جلوي بي قانوني هاي دولت ايستاد. گرچند فكر نكنم بخاري از اين ايستادن بلند بشه. (443512)
 
گنابادی
۱۳۹۰-۰۲-۲۲ ۱۶:۰۳:۰۷
عجب سرکار رفتیم دیشب جناب فروزنده یک مغلطه ساده صدر و ذیل انجام داد ولی آقای کوهکن نتوانست به او بگوید که بابا اگر مثلا در قانون پیش بینی شود 100 اتومبیل بحرید بعد در ذیل آن آمده باشد شرایط ماشین ها را مجلس پس از پیشنهاد دولت تعیین می کند آیا باید اول 100 ماشین خرید بعد شرایط آنها را از ماشین طی پیشنهاد بخواهیم به بهانه صدر وذیل؟ عجبا که آقای حیدری تا حدی متوجه این مسئله شد و یک مثال در آخر برنامه زد؟ (443547)
 
سید
۱۳۹۰-۰۲-۲۲ ۱۶:۰۹:۱۵
الف جان . برنامه ی گفتگوی خبری بین فروزنده و کوهکن را برای دانلود بزار و قضاوت رابذار به عهده ی مردم و بیننده گان.حداقل متن کامل آن را بگذار (443552)
 
۱۳۹۰-۰۲-۲۲ ۱۶:۳۰:۵۳
کاش کسایی که که در راس مملکت بودن به جای تاختن به هم به فکر توسعه و پیشرفته سازی مملکت بودن تا زور آزمایی (443563)
 
محی الدین
۱۳۹۰-۰۲-۲۲ ۱۷:۴۹:۱۷
نظر دولت در مورد ادغام وزارتخانه ها صحیح است
آقای جنتی هم نباید وارد این مسئله بشود (443597)
 
حسین
۱۳۹۰-۰۲-۲۲ ۱۸:۰۰:۵۲
قطار پرشتاب دولت میخواهد بابرنامه های خود به پیش رود در این راستا همه تفسیرها و قانونها را میداند فقط میخواهد دراین دو سال باقی مانده بدون فوت وقت و طی مراحل قانونی همه امر به پیش رود (443607)
 
۱۳۹۰-۰۲-۲۲ ۱۸:۰۲:۰۷
دراین مقوله هم مثل مواردقبلی که تعداد شان کم هم نیست باز هم مجلس مجبور به عقب نشینی و گذشتن ازحق موکلان خود میباشد البته نتیجه این همه اهمال کاری نمایندگان درانتخابات اسفندماه امسال مشخص خواهدشد (443609)
 
مهدی
۱۳۹۰-۰۲-۲۲ ۱۸:۰۲:۵۴
خوب شد، دوباره وزیر وزارت استراتژیک نفت توسط دوستان تعیین خواهد شد و پیشنهادات رئیس جمهور رای نخواهد آورد. (443611)
 
۱۳۹۰-۰۲-۲۲ ۱۸:۰۶:۱۳
ای ول جنتی. (443615)
 
عارف
۱۳۹۰-۰۲-۲۲ ۱۸:۴۶:۴۴
مثل اینکه آقای احمدی نژاد میخواهند با قانون گریزی پای رهبری را در این مسئله باز کنند و بعد هم با همان شیوه قبلی که نسبت به ابقای آقای مصلحی انجام دادند رهبری را تضعیف کنند باید به ایشان گفت اگر میبینی پشتوانه مردمی داری زیاد غره نشو چون این آرا تا زمانی تو را همراهی خواهد کرد که ولایت مدار باشی و رهبری را فصل الخطاب بدانی نه زمانی که ولایت گریزی و قانون گریزی را پیشه کنی (443637)
 
فدايي رهبري
۱۳۹۰-۰۲-۲۲ ۱۹:۵۰:۲۳
خدا را شكر كه حرف مردم شنيده شد و از قانون گريزي .... خدا را شكر عقلاي قوم بيدار شدند .
حالا مشخص مي شود كه آيا اين دولت قانونمند هست يا نه ...
بايد به احكام بالاترين مرجع نظارتي تن دهد ديگه...
البته بعداز حكم ولايت فقيه ، هرچند از صبوري وخويشتنداري مقام معظم رهبري و ولايت مطلقه فقيه سوء استفاده دولت را حس مي كنيم... (443669)
 
آرش
۱۳۹۰-۰۲-۲۲ ۲۰:۳۱:۲۳
حالا باید منتظر واکنش دولت باشیم . که شاید انتظار این سخنان را از شورای نگهبان حامی خودش نداشت . (443681)
 
amin bavali
۱۳۹۰-۰۲-۲۳ ۱۲:۲۵:۰۶
پسر خوب کجای کاری.انتظار داشت.جوابشم اماده کرده بود.نیمه ی اولم تموم شد با نتیجه ی 3-1 به نفع دولت.عین فیلم گللللللللللللللللل (443944)
 
بابک حجاری
۱۳۹۰-۰۲-۲۲ ۲۰:۴۵:۳۵
ان شاء ا... این سرآغازی باشد برای ارجح دانستن قانون بر تمام بازی های حزبی و سیاسی یا به قول برخی دفع افسد به فاسد (443692)
 
۱۳۹۰-۰۲-۲۲ ۲۰:۵۲:۱۳
-من به این نتیجه رسیده ام که قانون اساسی همه زوایا را خوب پیش بینی کرده و خوب تهیه شده است که هروقت بین قوه ها ابهاماتی پیش اید از طریق مراجع دیگری که پیش بینی شده است مشکل حل شود.
-من با دغام بعضی از وزارت خانه های کلیدی و استراتژیک مثل نفت و نیرو موافق نیستم.مجموعه وزارت نفت که شامل شرکتهای اصلی مثل نفت،گاز،پتروشیمی،پالایش و پخش است که هر شرکت اصلی دارای شزکتهای وابسته و فرعی خود میباشد با طیق وزارت نیرو نمی تواند هماهنگ باشد و از عهده اداره کردن ان توسط یک وزیر بر نمی اید.نظرم اینست که وزارت نفت و وزارت نیرو هردو از وزارتخانه های تخصصی و بزرگ هستند بهتر است برای اینکه بهره وری بهتر داشته باشند دست به ترکیب انها نزد.اصل مهم در تغییرات سازمانی اینست که ببینیم ایا شیوه جدید می تواند بهتر بهره وری را بالا ببریم.اگر نمی توان بهرهوری را بالا برد لازم نیست تغییرات سازمانی و روش ها صورت گیرد.دستوری نمیشود عمل کرد.باید بررسیهای لازم صورت گیرد و استدلال ها را دید .بهر حال باید پخته عمل کرد.لذا باید شرح وظایف های جدید را دید و همچنین افرادی که از طرف دولت فرار است مسوولیت جدید بعنوان وزیر دو وزارتخانه ادغام شده که ایا این فرد توانایی لازم را دارد.نتیجه می گیرم گرفتن رای اعتماد خوبست. (443696)
 
ناشناس
۱۳۹۰-۰۲-۲۲ ۲۲:۰۹:۲۱
شورای نگهبان درود.ثابت کردی بیطرفی (443719)
 
محسن
۱۳۹۰-۰۲-۲۲ ۲۳:۲۴:۲۴
وقتی مجلس بد قانون می نویسه همین دیگه (443739)
 
تیتر غلط است
۱۳۹۰-۰۲-۲۲ ۲۳:۴۱:۴۸
اختلاف لاریجانی و احمدی نژاد نیست.
اختلاف \"کمی منطقی\" با \"کاملا غیر منطقی\" است.
آن ممه را لولو برد!!! (443749)
 
amin bavali
۱۳۹۰-۰۲-۲۳ ۱۲:۲۳:۱۱
اختلاف لاریجانی و احمدی نژاد نیست.
اختلاف مردی هزار چهره با مردی لجباز است.این وسط کی مهم نیست.مردم
عین فیلم بازنده ی بزرگ (443940)
 
علی اکبر کرمی
۱۳۹۰-۰۲-۲۲ ۲۳:۵۴:۳۶
انشااله اعضای شورای نگهبان باخرت اعتقاد پیدا کنند واز حزب باد خارج شوند در این سن وسال چرخش های 180 درجه ایرا تعدیل کنند تا باعث کمر درد شاننشد (443756)
 
مهیار
۱۳۹۰-۰۲-۲۳ ۰۰:۳۰:۲۳
مهر تایید بر قانونی که قانون بود (443773)
 
amin bavali
۱۳۹۰-۰۲-۲۳ ۱۲:۲۰:۴۴
قانون بود اما هر قانونی قانونه که قانونش نیاز به یه قانون دیگه برای زدن مهر تایید به اون قانون که میگفتن قانون نیست نداشته باشه.عین فیلم قانون (443938)
 
مجید.ب
۱۳۹۰-۰۲-۲۳ ۰۱:۳۰:۵۵
حداقل حسنی که این استفسازیه داشت این بود که معلوم شد دولت دهم قانونمندترین دولت بعد انقلاب نبوده است! (443794)
 
amin bavali
۱۳۹۰-۰۲-۲۳ ۱۲:۱۸:۳۴
نه عزیزم یه حسن دیگه هم داشت که ما هم فهمیدیم مجلس هفتم اونقدر بزرگ نشده و هنوز بلد نیست قانون بنویسه.مثل فیلم من ترانه 15 سال دارم (443937)
 
amin bavali
۱۳۹۰-۰۲-۲۳ ۱۵:۵۸:۱۹
دوستان منظورم مجلس هشتم بود.به بزرگی خودتون ببخشید (444025)
 
۱۳۹۰-۰۲-۲۳ ۰۲:۵۹:۰۸
بابا این مسخره بازیها رو ول کنید به داد مردم برسید
ترا به خدا به وضع امنیتی اهواز رسیدگی شود هفته پیش دوباره یک بچه را از منطقه کیان اباد اهواز دزدیدند و در مقابل 200 میلیون ازاد کردند بخاطره تکرار این موضوع برای بار دوم مردم بدون دستگیری ادم ربایان مردم اعتقاد دارند دست برخی از نیروهای انتظامی در کار هست (443816)
 
شلغم شوربا
۱۳۹۰-۰۲-۲۳ ۱۱:۰۴:۵۵
حالا اگه رییس جمهور بگه من اصلا نمیخواهم به حرف مجلس گوش کنم مجلس چکار میتونه بکنه؟
مجلس که تا حالا ذلیل رییس جمهور بوده و همه جوره حمایتش که چه بگم نوکریشا کرده حالا هم یه دلیل بچه گونه برای مراعات با اون میارند مثل مصلحت اندیشی و.... این مجلس خودش از دولت بی قانون تره و الا تا حالا بیش از ده ها بار جلوی دولت را از نظر قانونی گرفته بود. (443877)
 
علی علیپور
۱۳۹۰-۰۲-۲۳ ۱۸:۲۳:۵۹
اکنون ملت بخوبی فهمیده اند مجلس داره در این اواخر عمر دولت مقابل دولت ایستاده تا جای پائی در دل مردم باز کنند تا شاید بتوانند رای مورد نیاز شان رااخذ کنند . (444070)
 
باز هم آیا...
۱۳۹۰-۰۲-۲۳ ۱۹:۵۵:۲۲
آیا در تلویزیون خواهند گفت که نظر رییس اشتباه و نظر مجلس درست است؟
گمان نمی کنم. (444093)
 
علی علیپور
۱۳۹۰-۰۲-۲۳ ۲۰:۵۲:۴۶
شیخ جنتی تازه بخط افتاده داره تمام بدبینی هایی که در 3 دهه عمر نظام فراهم ساخته بودند را جبران میکنه وقتی مدرک کارشناس ارشد برای نمایند گی بتصویب رسیده مجلس خدمت بزرگی به شورای نگهبان کرده و خدمت شایانی هم بخودشان چون یکعده با اینکه سوابق کاری خوبی داشتند اما مدرکشان ارشد نبود تظلمی بر حقوق یکعده شده است مهم نیست مهم آنست دیگران نتوانند وارد مجلس شوند . (444127)
 
ناشناس
۱۳۹۰-۰۲-۲۴ ۰۹:۰۰:۴۷
رئیس جمهور مطالب را ناقص درک می کند .
مسئله را از وسط میبرد و می دوزد .
می گوید من حق دارم وزارت خانه ها را 17 تا کنم . (مجلسی ها خودتون قانون کردید )
بله مجلس گفته ولی نگفته هرجور که دلت خواست و یا بودن تصویب و نظارت و تعیین وزیر
که تماما در قانون هست .
قرار هست تا یک سقفی کاهش باشد درست ولی اگر رئیس جمهور ریاضی بلد باشد میداند که حالتهای مختلفی از ادغام وزارتخانه ها وجود دارد حالا هر چه دولت انجام دهد آیا مجلس نباید تایید کند ؟
این چه حرف مسخره ای است
شاید دولت بخواهد برای کاهش وزارتخانه هایش وزارت اطلاعات را با فرهنگ و ارشاد ادغام کند کسی نباید نظارت کند ؟
یا وزارت دفاع را با وزارت بازرگانی ادغام کند
و یا همین حالا نفت را با نیرو ادغام کرده و از تبعات آن آگاه نیستی ؟ یا مسکن را با راه و ترابری ادغام کرده کسی نیاید بگوید خانه و شهر چه ربطی به کشتی و هواپیما و قطار دارد .
بعد هم هی بگویی خودت گفتی کمش کن
به دولت گفتند به فکر کاهش باش نه اینکه هر کار دلت خواست بکنی
من الان یکصد ترکیب وزارت خانه ای برایتان بشمارم ولی بیشترشان نا مربوط و به مملکت صدمه می زند
رانت خواریها را افزایش می دهد
اقتصاد را نابود می کند
کی به دولت اجازه داده هر کاری دلش خواست بکند ؟
کم صدمه هایَ جبران ناپذیر خورده ایم ؟ (444251)
 
میثم تمار
۱۳۹۰-۰۲-۲۴ ۱۸:۴۵:۳۶
بسم الله الرحمن الرحیم
به نظره من آقایاحمدی نژاد دچار غرور و خود پسندیه بدی شده . حتما به نظره شورای نگهبانم واکنش نشان خواهد داد.
خودپسندی باعث رانده شدن ابلیس از درگاه الهی شد من بیم دارم که اگر این خصلت در وجود آقای احمدی نژاد تقویت شده باشد او هم از دیدگانه ملت ایران رانده و ترد شود.
به امید عاقبت بخیری برای تمامه مومنین
یا علی(ع) (444668)
 
علی علیپور
۱۳۹۰-۰۲-۲۵ ۱۲:۱۷:۰۶
و ایکاش برخی بزرگان دندان روی جگر می گذاشتند و در امور مجلس و دولت وارد نمی شدند . و مداخله نمی کردند این ورود با عث انشقاق بین نیرو های وفادار به نظام را بوجود آورده واقعا ما یوس کننده است چون هم مجلس و هم دولت به مثابه ی انگشت و ناخن منتسب به ملتند آیا می شود ناخن را از گوشت جدا کرد مگر این دو قوه با تک تک آرای مردم به این اقتدار و ناموری و شهرت و آوازه نرسیده اند ؟ و یکی راهی پاستور و 280 وکیل دیگر نیز راهی بهارستان خانه ملت شده اند . انتظار مردم از این دو قوه اجرائی و قانونگذاری آن بود خودشان مشکل و تنش بوجود آمده بین خودشان را حل و فصل می کردند .و در این راستا مجلس ثابت می کرد در راس امور است و دولت هم ادعای قانونمندی خود را به رخ برخی مجلیسیان می کشید که دارد قوانین مصوبه مجلس را اجرا می نماید . و این سردی و یخ ایجاد شده بین این دو قوه در اثر گرمای همدلی و تعامل ووحدت ذوب می شد و آب و صاف و زلال چون چشمه جوشان جاری و ساری می گشت !! (445087)
 
علی علیپور
۱۳۹۰-۰۲-۲۵ ۱۲:۱۸:۰۸
و ایکاش برخی بزرگان دندان روی جگر می گذاشتند و در امور مجلس و دولت وارد نمی شدند . و مداخله نمی کردند این ورود با عث انشقاق بین نیرو های وفادار به نظام را بوجود آورده واقعا ما یوس کننده است چون هم مجلس و هم دولت به مثابه ی انگشت و ناخن منتسب به ملتند آیا می شود ناخن را از گوشت جدا کرد مگر این دو قوه با تک تک آرای مردم به این اقتدار و ناموری و شهرت و آوازه نرسیده اند ؟ و یکی راهی پاستور و 280 وکیل دیگر نیز راهی بهارستان خانه ملت شده اند . انتظار مردم از این دو قوه اجرائی و قانونگذاری آن بود خودشان مشکل و تنش بوجود آمده بین خودشان را حل و فصل می کردند .و در این راستا مجلس ثابت می کرد در راس امور است و دولت هم ادعای قانونمندی خود را به رخ برخی مجلیسیان می کشید که دارد قوانین مصوبه مجلس را اجرا می نماید . و این سردی و یخ ایجاد شده بین این دو قوه در اثر گرمای همدلی و تعامل ووحدت ذوب می شد و آب و صاف و زلال چون چشمه جوشان جاری و ساری می گشت !! (445089)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.