نظر منتشر شده
۷۹
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 104126
شخص مسئله‌دار احمدي‌نژاد را سحر کرده است
تاریخ انتشار : يکشنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۰ ساعت ۱۰:۴۴
بخش خبری الف

 

هفته‌ نامه شما بخش هاي مهم سخنان آيت الله مصباح يزدي رئيس موسسه آموزشي امام خميني خطاب به اعضاي حزب موتلفه اسلامي را انتشار داده است. آيت‌الله مصباح يزدي تاكيد كرده است:

 

* بسياري از محاسبات و معادلات هم اقتضائات خاصي داشتند كه عملي نشدند، ولي به هر حال تقدير الهي و برخي اقتضائات ظاهري به‌گونه‌اي شد كه كسي روي كار آمد كه كمتر كسي پيش‌بيني مي‌كرد بيايد. يادم هست يكي از سياستمداران كهنه‌كاري كه سابقه بسيار طولاني در انقلاب دارد، در همين مؤسسه به من گفت: "اين شخص اگر رأي بياورد، بيش از 500 هزار تا نخواهد بود. فكر بيشتر از 500 هزار تا را نكن. " اين حرف متعلق به كسي است كه اگر بخواهيم در اين كشور از5 نفر متخصص مسائل سياسي نام ببريم، حتماً يكي ايشان است، ولي قضيه جور ديگري شد.



* برتري ايشان نسبت به بقيه رقبا نسبي بود؛ آن هم در بعضي از مسائل كه البته مسائل حساسي بودند. بعد هم در عمل ثابت شد كه اين برتري خيلي چشمگير است. تأييدات مقام معظم رهبري و تعبيراتي كه ايشان در باره اين دولت به كار بردند، در تاريخ مي‌ماند. ايشان فرمودند از اول مشروطيت تا به حال چنين دولتي سر كار نيامده است و تعبير بسيار بلندي است. بالاخره كارهاي عظيمي انجام شدند كه دوست و دشمن به آنها اعتراف دارند، ولي فراموش نكنيم كه اينها هيچ‌كدام دليل مطلق بودن يك فرد نمي‌شوند و ممكن است او هم اشتباه كند.



*بعد كه نقطه ضعف‌هايي در بعد فكري و ارزشي ظاهر شدند، قضاوت‌هاي مختلفي اظهار گرديدند. بعضي‌ها گفتند اين فرد اصلاً از اول منحرف بود و اينها همه كلك و اين شعارها را براي فريب مردم بود. كسان ديگري در نقطه مقابل گفتند همين الان هم دارد راست مي‌گويد و اشتباه نمي‌كند. قضاوت‌هاي ديگري هم بينابين بود، ولي كم‌كم چيزهايي ظاهر شدند كه اصلاً قابل توجيه نيستند و هيچ منطقي آنها را تأييد نمي‌كند. نه برهان عقلي تأييد مي‌كند، نه دليل شرعي و نه اقتصادي و نه كار سياسي است.



* اينكه آدم جوري رفتار كند كه نزديك‌ترين دوستان و صميمي‌ترين همكارانش هم آزرده و با او مخالف شوند و توي روي او بايستند، اين رفتار براي يك سياستمدار در هيچ منطقي پذيرفته نيست. سياستمداران، دشمنان صريحشان را هم يك‌جوري نگه مي‌دارند كه روزگاري از آنها استفاده كنند. آن وقت انسان با صميمي‌ترين دوستانش طوري برخورد كند كه انگار دارد با دشمنانش برخورد مي‌كند، آن هم با رفتارهاي سبكي كه در عزل بعضي از وزرا شد. آن وقت اين سئوال مطرح شد كه اين رفتارها اصولاً چگونه با منش اين شخص سازگارند؟ بهره هوشي اين شخص به تصديق دوست و دشمن از حد متعارف بالاتر است، پس چگونه شيفته يك شخص عادي مي‌شود؟ آن هم شيفتگي‌اي كه چنين حركات نامعقولي از او سر بزند! يك وقتي به برخي از دوستان نزديكم گفتم كه بيش از 90 درصد معتقدم كه او سحر شده است! اين وضعيت ابداً طبيعي نيست.



*هيچ آدم عاقلي چنين كارهائي نمي‌كند، مگر آنكه اختيار از او سلب شده باشد. اين كارها هيچ توجيهي ندارند. يك وقت كسي اشتباهي مي‌كند، آن وقت هرچه او اشتباه مي‌كند، اين فرد مي‌آيد و توجيه مي‌كند! كسي كه ده تا دوست دارد، 9 تا دوستش را مي‌گذارد كنار و كارهاي دهمي را توجيه مي‌كند! آيا اين يك كار عاقلانه است كه انسان دائماً به آن 9نفر اعتراض كند و حتي يك بار هم به آن دهمي اعتراض نكند؟ چطور همه اشتباه مي‌كنند و كنار زده مي‌شوند، اما اين يكي مي‌شود مطلق و هرچه مي‌گويد درست است؟ اين قضيه اصلاً توجيه ندارد، اما گفتن اين حرف‌ها عوامانه است و كاري است كه پيرزن‌ها مي‌كنند. زن و شوهرها سر هر قضيه‌اي كه دعوا مي‌كنند، مي‌گويند جادو شده[خنده حضار]. حرف عاميانه‌اي بود كه بگوييم لابد او را جادو كرده‌اند. حرفي نبود كه بشود همه جا زد، مضافاً بر اينكه ما خودمان هم اهل اين كارها نبوديم. نه پدرمان جادوگر بود، نه خودمان اين كاره بوديم.



*بعد روي كارها و حرف‌هاي شخص جنجال‌آفرين حساس شديم، ديديم خيلي حرف‌هاي بوداري است و اصلاً حرف‌هاي ساده‌اي نيست. بنده روز به‌ روز احساس كردم كه خطر بسيار عظيمي در اين جريان، نهفته است و تلاش زيادي در اين راه شده. عقلم نمي‌رسيد كه آيا هيپنوتيزم است، سحر است، ارتباط با مرتاضين است؟ بنده اين جور چيزها را بلد نيستم، ولي مي‌دانستم كه در اين قضيه، چيزي غيرطبيعي وجود دارد. ديديم كه اين شخص مسئله‌دار، اين آقا را مسخّر كرده و او توي مشتش هست. البته قرائن فراوانند و خود شما بيشتر از ما اطلاع داريد كه حتي تأثير نگاه و برخورد و آثار طلسمات و چيزهايي از اين قبيل در كار است. البته اينها همه مسموعات هستند و بنده به چشم خودم نديده‌ام.



*گاهي حرف‌هايي از اين قبيل شنيدم كه الان آقا امام‌ زمان(عج) خودشان دارند جامعه را اداره مي‌كنند! اين حرف ممكن است براي متدينين و علاقمندان به آقا امام زمان(عج) خوشايند باشد كه يعني آقا خيلي به جامعه ما عنايت دارند و بركاتشان، بيشتر شامل جامعه ما مي‌شود، اما وقتي انسان به اين سخن فكر مي‌كند و به نتايج احتمالي كه از اين حرف گرفته مي‌شود، قضيه به اين شكل در مي‌آيد كه وقتي خود آقا دارند كشور را اداره مي‌كنند، نيازي به واسطه نداريم. حرف خيلي زيبا و كشش‌داري است و معنايش اين مي‌شود كه الحمدلله جامعه ما به جايي رسيده است كه خود آقا امام زمان(عج) دارند آن را اداره مي‌كنند و لذا احتياج به واسطه نداريم و نايب نمي‌خواهيم!



*حالا شما ببينيد با چه منطق و كتاب و بحث و استدلالي، سخني بيان مي شود كه اگر در ذهن مردم جا بيفتد، پيامدهاي عظيمي دارد. اصلاً چه كسي جرئت داشت و مي‌توانست چنين حرفي را در جامعه مطرح كند و جا بيندازد كه شما احتياج به ولي فقيه نداريد. وقتي خود امام زمان(عج) دارند مديريت مي‌كنند، نايب به چه كار مي‌آيد؟



*اگر قضيه به همين شكل پيش برود و قدرت و رياست هم دست چنين فردي بيفتد، بودجه مملكت هم در اختيارش قرار بگيرد و به احتمال 99% كمك‌هاي خارجي هم به آن ضميمه شود، ببينيد چه بساطي در كشور راه مي‌افتد و چگونه در ميان جوانان جا مي‌افتد كه كسي در مملكت سر كار است، بالاتر از ولي‌فقيه است و اصلاً خودش با امام زمان(عج) ارتباط دارد. البته اين احتمال، يك در ميليون است، ولي وقتي محتمل قوي است، بايد به احتمال ضعيف هم بها داد كه يك روز صبح بلند نشويم و ببينيم كه سيد علي‌محمد باب ديگري به دست خود ما و به بهاي خون شهداي ما سر كار آمده است!



* يك روزي بود كه مردم، آدم كله‌خشكي را كه چرس مي‌كشيد و كتاب نازل مي‌كرد، گرفتند و كلكش را كندند، اما حالا ببينيد چه آثاري در تمام دنيا دارد.



*حالا اگر يك كسي رياست داشته باشد، پول هم در اختيارش باشد و سوابقي را هم كه ايشان دارد، داشته باشد، هيچ بعيد نيست كه روزي بيايد و بگويد من هرچه دارم از اين آدم دارم و همه خدمات من به حساب اوست كه از پشت پرده، مملكت را اداره مي‌كرد و با امام زمان(عج) هم ارتباط داشت! اين همه خون‌هاي شهدا، صدها هزار شهيد، اين همه مقاومت در برابر دشمنان اسلام، آخرش ميوه‌اش اين شود كه سيد علي‌محمد باب جديدي در كشور پيدا شود! البته عرض كردم فرض كنيد اين احتمال يك در ميليون باشد، اما محتمل آن سنگين است.



*به خودمان گفتيم ما اشتباه مي‌كنيم و يك آدم عاقل هيچ وقت چنين حرف‌هائي نمي‌زند. از اين گذشته چنين آدم باهوشي[آقاي احمدي نژاد] كه نمي‌رود تابع چنين كسي[مشايي] بشود.



* حالا مقام رسمي كشور، به عنوان بزرگ‌ترين استراتژيست عالم ـ‌گاهي اوقات با اين اوصاف از ايشان تعريف مي‌كنند كه او بزرگ‌ترين استراتژيست دنياست‌ـ مطرح مي‌كند كه ديگر دوران تعريف از اسلام و شعارهاي اسلامي گذشته است! و همه اديان عالم يكسانند، يعني پلوراليسمي كه ما مي‌خواهيم سايه‌اش را با تير بزنيم، ايشان دارد عينيت آن را با تمام قدرتش ترويج مي‌كند! بعد كم‌كم شعارهاي اسلامي كمرنگ مي‌شوند و به‌جاي امام، انسان كامل مطرح مي‌شود، ارزش‌هاي اسلامي جاي خود را به ارزش‌هاي انساني مي‌دهند و اسلامي مي‌شود ايراني. اين جريان ساده‌اي نيست. يك بار بود، يك كلمه بود، يك جا گفته شده بود، مي‌گفتيم يك چيزي از دهانش پريده، اما وقتي اصرار و بعد هم دفاع مي‌كند كه ايشان فرد شفافي است و آن هم نه يك بار، بلكه چندين و چند بار، ديگر نمي‌شود گفت تصادفي است.



*باب ديگر ارتباط با برخي از مقامات خارجي است كه براي مقامات رسمي كشور هم به‌آساني فراهم نمي‌شود. البته بنده در هيچ‌يك از جلسات آنها حضور نداشته‌ام، ولي قرائن زيادي وجود دارند كه ايشان سفرهاي متعددي به كشورهاي خارجي، اعم از شرق و غرب داشته و با بالاترين شخصيت‌هاي آن كشورها ملاقات كرده و اخبارش هم در هيچ‌ جا منعكس نشده است .



*بعضي از شخصيت‌هايي كه مسئولين سطح بالاي كشور هم هستند، مي‌گفتند ملاقات با آن افراد براي ما ميسر نيست، ولي او به‌راحتي از تهران پرواز مي‌كند و به لندن مي‌رود و با فلان شخص ملاقات مي‌كند. يا فرض كنيد، از نخست‌وزير هندوستان، وقت مي‌گيرد و به ملاقات او مي‌رود.



*كار به جائي مي‌رسد كه رئيس‌جمهور، وزير امور خارجه را كنار مي‌گذارد و رسماً مي‌گويد كه سياست امور خارجه مرا بايد ايشان اداره كند و ايشان نماينده مخصوص من است. چنين چيزي در دنيا سابقه ندارد، آن هم در دولت ولايتمدار و تابع ولي‌فقيه و با تأكيد مقام معظم رهبري كه در امور خارجي، موازي كاري نكنيد، ولي مي‌‌بينيم كه امثال اين مسائل همچنان ادامه دارد.



*بعد هم مسائل اقتصادي و بذل و بخشش‌هاي بي‌حساب و كتاب و چيزهايي كه دولت نهم اساساً براي مبارزه با آنها سر كار آمد. مردم به خاطر اين شعارها بود كه به دولت نهم رأي دادند و حالا اينها دارند همان فسادها را به دست ديگري و با يك چك سفيد كه هرچه ايشان بفرمايند، اجرا مي‌شود، انجام مي‌دهند.



*حساسيت بنده فقط روي بعد فكري قضيه است، اما اينها هم موضوعات مهمي هستند. وقتي همه اينها را كنار هم قرار مي‌دهيم، دورنماي تاريكي ترسيم مي‌شود. البته احتمال اينكه چنين چيزي واقع شود، بسيار ضعيف است. مردم ما الحمدلله هوشيارند، تدبير مقام معظم رهبري، الحمدلله هميشه كارساز بوده است، ولي اينها مانع نمي‌شود كه ما وظيفه‌مان را انجام ندهيم.



*بايد در درجه اول طرفي را كه شيفته شده به اشتباهات خودش واقف كرد و نجاتش داد - البته اگر عامل طبيعي در ميان باشد - و در درجه دوم بايد خواصي را كه فريب خورده‌اند، نجات داد.



* از بنده نقل شده و برخي هم كتباً يا شفاهاً به بنده مراجعه مي‌كنند و مي‌پرسند كه شما به چه دليل نسبت‌هائي از قبيل فراماسونري را به طرف مي‌دهيد؟ مي‌گوييم ما علم غيبي نداريم. قرائني هستند كه ايجاب مي‌كنند احتياط كنيم. نسبت قطعي هم به كسي نمي‌دهيم، اما چون اين احتمال وجود دارد، بايد حواسمان را جمع كنيم.



*هر خطري كه در تاريخ اتفاق افتاده، اول از همين چيزها شروع شده است. ما ده بار به وسيله اين فتنه‌ها گزيده شده‌ايم. سعي كنيم براي بار يازدهم گول نخوريم. ان‌شاءالله كه ما بد مي‌فهميم؛ اما در احتياط ضرر نمي‌كنيم. در كشور، قحطي آدم كه نشده است. چرا بايد همه چيز در اختيار يك نفر قرار بگيرد؟



*كدام منطق سياسي ايجاب مي‌كند كه ايشان در برابر حكم رهبري‌ كه اين‌قدر از او حمايت كردند، بايستد و ايشان، همه علما و مراجع و همه متدينيني را كه تابع مراجع، مخصوصاً تابع مقام معظم رهبري و عاشق ايشان هستند، از خود ناراضي كند؟ تمام همكاران نزديك خود، حتي برادر خود را ناراضي كند، آن هم به خيال اينكه فردي در كنارش هست كه فوق‌العاده است؟ كدام منطق عقلي اين را قبول مي‌كند؟ اينها شاهد بر اين است كه اين جريان، عادي نيست. اينها بيماري است. اگر كسي راهش را بلد است، بايد بيماري را علاج كرد و بيمار را نجات داد، والا بايد تلاش كرد كه خطر اين جريان گسترش پيدا نكند.

 

 
 
۱۳۹۰-۰۲-۲۵ ۱۱:۴۰:۵۶
خداوکیلی باید به این حرفها گریه کرد یا خندید.این آقا مگر تا همین چند وقت پیش از طرفداران پر و پاقرص احمدی نژاد نبود که حال به این راحتی به او توهین می کند.آنوقت از مردم چه انتظاری دارید؟ (445053)
 
رضا
۱۳۹۰-۰۲-۲۵ ۱۴:۲۳:۰۹
بجای گریه یا خنده بنشین فکر کن ما با احدی عقد اخوت نبستیم من خودم از طرفداران سر سخت احمدی نزاد بودم اما دلیل نمیشود همه کارهایش درست باشد نمیشود دم از ولایت زد اما بر خلاف حکم ولایت عمل کرد.من تمام مشکلات را از مشایی میدانم (445171)
 
مهدی خ.م
۱۳۹۰-۰۲-۲۵ ۱۴:۲۹:۲۰
به نام حق

من دلم مي خواد زار زار بشينم براي همين حرف شما گريه كنم .

مرد حسابي ، پيامبر و ميشناسي؟ پيامبر از چند نفر طرفداري كرد ؟ به چند نفر لقب نيكو داد ؟

بعد از چندين سال بعضي از همون آدم ها شدند دشمن واقعي اسلام و امام اون هارو منافق خطاب كرد.

شما برو براي خودت گريه كن كه هنوز اصل اصلي اسلام رو ، كه اصل حق است و نه اشخاص درك نكردي .

اگه شخص رو حق بدوني ، نمي توني درست تصمبم بگيري .

حالا شما مي گي پيامبر سيف الاسلام رو از همون اول رد مي كرد كه مي خواد 20 سال ديگه فلان كارو بكنه ؟ پس اختيار چي شد ؟ پس آزمايش چي شد ؟

زنده باد مردان حق (445176)
 
۱۳۹۰-۰۲-۲۵ ۱۸:۵۶:۴۸
تو قران هم امومده سحر و جادو وجود داره
به خدا احمدی نژاد سحر شده، این کارا با هیچ عقلی جوردر نمیاد. احمدی نژاد همه دوستان و یارای قدیمی شو کنار گذاشته، مشایی شده خط قرمز احمدی نژاد، این خیلی مشکوکه
احمدی نژاد خیلی آدم باهوشی هست چه دلیلی داره خودشو با همه درگیر کنه (445327)
 
۱۳۹۰-۰۲-۲۵ ۲۳:۳۳:۴۶
چقدر بگیم،چقدر بگیم،چقدر بگیم...-------(((((میزان حال فعلی افراد است))))).-------کیه که قبول نداره احمدی نژاد امروز زمین تا آسمون با احمدی نژاد 2سال پیش فرق داره.---------------------------------------------------لطفا اگه دوباره با اینجور مسائلی برخوردید جمله بالا رو یادتون بیاد.--------------------------------------آیت الله مصباح یزدی مطهری زمان است. (445445)
 
007
۱۳۹۰-۰۲-۲۶ ۰۱:۵۸:۱۸
معیار حال کنونی افراد است

می دونی فرق حصپضرت علامه با شماها چیه

اینه که ایشون متاسفانه! سیاسی باز نیست
مومن هست
هر وقت طرف مطابق اسلام عمل کرد اون را تایید میکنه و هر وقت و هرجا مخالف با اسلام بود اون را کنار می گذاره (445480)
 
محسن
۱۳۹۰-۰۲-۲۶ ۰۲:۳۰:۰۱
شما که هنوز نمیدونی حمایت کردن از یک نفر با توجه به ملاکها یعنی چی حرف زیادی نزن (445485)
 
۱۳۹۰-۰۲-۲۵ ۱۲:۰۷:۵۹
آقای مصباح، جنابعالی به ولی فقیه ارادتی دارید که فرموده اید \"ولی فقیه را خدا تعیین می کند و خبرگان تنها او را پیدا می کنند\" معنی این حرف این است که ولی فقیه را معصوم در نظر گرفته اید چون خدا که شخص غیرمعصوم را ولی امر مسلمین نمی کند. بنابراین وقتی ولی فقیه از شخصی حمایت می کند شما باید با حرف ولی فقیه موافق باشید وگرنه به خدا مشرک شده اید چون فرمودید: \"طبق روایات مخالفت با ولی فقیه در حد شرک بالله است\".
شما می فرمایید پیامبر را خدا تعیین کرده پس معصوم است و ائمه را هم پیامبر معرفی کرده پس معصومند و ائمه هم به اطاعت از روات حدیث امر کرده اند پس روات حدیث هم (احتمالا) معصومند یا حداقل اشتباه بزرگی نمی کنند که امر مسلمین را فاسد کند، پس اگر یکی از راویان حدیث یعنی ولی فقیه فعلی از شخصی حمایت کند به نظر شما ایشان هم از خطای بزرگ مبری هستند.با در نظر گرفتن این سلسله مراتب ظاهرا منطقی، تنها چیز غیرمنطقی که به ذهن شما می رسد این است که مسأله مشایی و احمدی نژاد را به جادو ربط دهید.
با سلسله مراتب یاد شده در بالا، شما نمی توانید قبول کنید که ولی فقیه هم ممکن است در شناخت آقای احمدی نژاد اشتباه کرده باشد، چون ولی فقیه که به هر حال با غیب در ارتباط نیست و آینده را نمی بیند، تنها حال افراد را می بیند.
وانگهی اگر آقای احمدی نژاد جادو شده باشد، باید قبول کنید هر کار خوبی که در این مملکت می کند، هم تحت تأثیر جادو است و همه از اراده آقای مشایی بر می خیزد.
زمانی که شما می فرمودید مخالفت با ولی فقیه در حد شرک بالله است حدس می زدم که علاوه بر تخریب اعتقاد مردم، اعتقادات خودتان هم بر اساس این اعتقاد اخیر خراب خواهد شد و به تناقض گویی و توجیهات بی پایه رو خواهید آورد. واقعا متأسفم (445081)
 
۱۳۹۰-۰۲-۲۵ ۱۲:۱۷:۵۶
من تعجب می کنم که چطور کسانی که معتقدند احمدی نژاد نمی تواند انحراف اطرافيان را بشناسد ، و از درک اين غافل است ، می تواند مصالح ايران را در نظر بگيرد.
چگونه کسی را که انحراف نزديکترين يار خود را نمی تواند نشخيص دهد ، حمايت کرديد تا به رياست جهموری برسد و بعد بخواهد ملت ايران را به مقصد برساند.
اين چه بصيرتی است که عده ای مدعی آن هستند و ديگران را بی بصيرت می دانند؟ (445088)
 
آزاد
۱۳۹۰-۰۲-۲۵ ۱۲:۲۳:۳۴
شما با این ملایمت که با جریان انحرافی
برخورد می کنید این شائبه را بوجود می آورد
که شما نیز محسور این جریان شده اید اگر
واقعا اینطور نیست چرا برخورد نمیکنید؟ (445093)
 
۱۳۹۰-۰۲-۲۵ ۱۲:۵۳:۱۶
در سواد این بابا باید شک کرد! سحر کردن یعنی چی ؟ ظاهرا در قرن 21 زندگی میکنیم نه زمان حضرت موسی!! هیچ چیزی نتونست بگه گفت سحر کرده واقعا حرف مسخره ایه (445122)
 
مهدی خ.م
۱۳۹۰-۰۲-۲۵ ۱۴:۳۲:۰۱
به نام حق

در سواد تو بايد شك كرد .

قرآن مي خوني ؟ اگه احتمالا توي خونتون قرآن و حداقل لب تاقچه گذاشتيد برو يه نگاه به قرآن بكن . . .

آدم با سواد ، علمي كه تو داري ازش حرف مي زني هنوز بعد از اين همه ادعا نتونسته بفهمه كه واقعا روح هست يا نه . . .

با سواد جان ، برو فلسفه علوم رو بخون ، تا متوجه بشي اين علمي كه بر پايه وحي نباشه چه افتضاحيه . . .

مشكلت اينجاست كه عمرا بري دنبال همچين چيزايي.

زنده باد مردان حق (445179)
 
مهدی
۱۳۹۰-۰۲-۲۵ ۱۸:۲۵:۱۳
دوست عزیز سحر و جادو هم یک علم است . اگه شما علم نداری و علم به وجود علم نداری اظهار نظر نکنی سنگین تری .

من هم خیلی قبل تر از اینکه این حرف رو آقای مصباح بزنه این نظر رو داشتم که احمدی نژاد رو مشایی جادو کرده چون هیچ تحلیلی دیگه جواب این رفتار ها رو نمی داد . وقتی تحلیل فیزیکی جواب نده لاجرم آدم دنبال علل متافیزیکی می ره .

خدایا دکتر رو نجات بده .

خدایا ما دکتر رو ساده بدست نیاوردیم که ساده از دست بدیم . حفظش کن . (445307)
 
۱۳۹۰-۰۲-۲۵ ۱۸:۵۸:۰۳
قرآن میفرماید: ومن شر النفاثات فی العقد
اگر سحر و جادو وجود نداشت که اسلام آن را حرام نمی کرد؟ (445328)
 
محسن
۱۳۹۰-۰۲-۲۶ ۰۲:۳۵:۱۰
شما سواد نداری تقصیر مردم چیه؟!! همی الان که شما به این حرف میخندی خیلی از کارهای بزرگ دنیای کثیف غرب با جن گیری و این چیزا انجام میشه اگه مطلع نیستی کلمه فراماسونری یا کابالا رو سرچ کن
ثانیا وقتی درباره چیزی نمیدونی از روی کینه حرف نزن (445486)
 
محمدرضا
۱۳۹۰-۰۲-۲۵ ۱۲:۵۶:۰۷
در عالم سحر و ساحری سیاست و سیاستمدارن یک عصای موسی هست که می تواند آنرا به آسانی باطل کند که آنهم مجلس هست . اگر مجلس ما نمی تواند از عصای خودش استفاده کند یا بلد نیست که چگونه استفاده کند مقصر مردم نیستند .
امیدوارم این مطلب از قیچی سانسور الف عبور کند (445123)
 
محسن
۱۳۹۰-۰۲-۲۶ ۰۲:۳۷:۱۳
مشایی چه ربطی به مجلس داره؟ (445488)
 
مبعث آزاد
۱۳۹۰-۰۲-۲۵ ۱۳:۰۳:۴۷
اكنون كه شخصيت آقاي احمدي نژاد براي همه مشخص شده است همه افراد دارند به نحوي از او انتقاد مي كنند. واقعيت اين است كه درباره شخصيت او همين افراد قبلا اغراق مي كردند و اطاعت از او را اطاعت از امر الهي مي دانستند.
احمدي نژادها مي آيند و مي روند اما درسي كه ما بايد بياموزيم اين است كه حتي اگر به بدتر از فتنه 88 هم گرفتار شديم، درباره افراد اغراق نكنيم. (445134)
 
۱۳۹۰-۰۲-۲۵ ۱۵:۴۲:۲۱
ان اغراق نبود نبردی علیه فتنه بود همان موقع هم به ضعفهای احمدی نژاد واقف بودیم اما خشونت فتنه سبز باعث شد که راه منطق بسته شود و با تمام اهرمها برای خاموش کردن فتنه که بهترین راهش دفاع از احمدی نژاد بود اقدام کنیم (445226)
 
امیر
۱۳۹۰-۰۲-۲۵ ۱۳:۰۳:۴۹
گاهی با شنیدن برخی صحبت ها انسان مجبور می شود نگاهی به تقویم بیاندازد ویقین حاصل کد در چه زمانی زندگی میکند؟
در ضمن کاش میشد از جناب مصباح پرسید مگر تا دیروز اطاعت ازاحمدی نژزاد اطاعت از خدا نبود؟

اما افسوس که نه تنها از ایشان نمی توان پرسید حتی امیدی به انتشار سوالاتی از این دست در الف هم ندایم
خداون همه مان را هدایت فرماید (445135)
 
۱۳۹۰-۰۲-۲۵ ۱۷:۴۳:۳۸
فهم اين موضوع خيلي ساده است. اطاعت از احمدي‌نژاد به‌عنوان رئيس‌جمهوري كه رائش توسط ولي‌فقيه تنفيذ شده در راستاي وظايف خويش واجب است اما اطاعت از وي وقتي كه از مدار تاييد ولي‌فقيه خارج شد، اطعات از طاغوت است. (445290)
 
007
۱۳۹۰-۰۲-۲۶ ۰۲:۰۳:۲۲
دوست خوب من یکم از این و اون بپرس ببین برداشت شما از یک سخنی همون نیت سخنران هست یا بافته ذهن و وهمیات شماست!

آخه این که اطاعت از رییس جمهور اطاعت از خداست یعنی اینکه چون قوانین جمهوری اسلامی را داره اجرا میکنه اطاعت از اون این حکم را داره . این را امام خمینی (ره) هم گفتن که پیروی از قوانین جمهوری اسلامی واجب است.

دوستان کمی دقت کنند گاهی وهمیات ما عین واقعیت نیست چه برسد به حقیقت (445482)
 
محمود
۱۳۹۰-۰۲-۲۶ ۰۹:۳۰:۱۹
امیر گرامی تا به حال نشنیده بودم کسی اطاعت از احمدی نژاد را اطاعت از خدا بداند. ضمنا توجه شما را به جمله کلیدی امام یعنی \"میزان حال فعلی افراد است\" جلب می کنم. ما با کسی برادر خواندگی نداریم و هر زمان کسی اشتباه کند حتی اگر قبلا به او اظهار اعتماد کرده باشیم مقابل اشتباه او می ایستیم. نه اینکه به خاطر منافع مشترک حتی آتش زنندگان پرچم های عاشورا را خداجو بنامیم. اشتباه هر کس باید گفته شود و این از نقاط قوت اصولگرایان است و امیدوارم اصلاح طلبان که نام مقدسی را نیز برای خود انتخاب کرده اند واقعا در پی \"اصلاح\" باشند و اشتباهات افراد درون خود را نیز بپذیرند... (445551)
 
۱۳۹۰-۰۲-۲۵ ۱۳:۱۷:۲۴
خداوند به بشر عقل و شعور داده تا پیشرفت کند نه به غیر خدا ارتباط واز آنها الهام بگیرد که این خود دامی است از جانب شیطان.اگر قرار بود همه چیز آسان و با ارتباط غیر بدست آید که پیغمبر و امامان بهتر میتوانستند استفاده کنند.اگر امام زمان. عج.شخصی را قرار بود هدایت کنند چه کسی بهتر از فرزند فاطمه.ص.در این زمان رهبر مان بود.دوستان کج فهم بدتر از دشمنان به نظام و انقلاب و رهبری ضربه میزنند که اگر به همین نحو دشمنی کنند منافقین جدید خواهند شد (445138)
 
محسن
۱۳۹۰-۰۲-۲۶ ۰۲:۴۲:۴۳
عزیزم ظاهرا این جماعت از این چیزا سر در نمیارن شاید هم نسبت به استاد مصباح سابقه ذهنی دارن!؟ (445492)
 
kave kava
۱۳۹۰-۰۲-۲۵ ۱۴:۱۲:۰۸
عجیبه . این چه تیتری است ؟ سحر کدام است . همکاری بین رئیس چمهور و مشایی بر اساس تقکر مشترک و منافع سیاسی مشترک است. بیایید با شهامت با واقعبت برخورد کنیم . (445155)
 
وارسته
۱۳۹۰-۰۲-۲۵ ۱۴:۲۴:۰۶
به نظر من مسئله «سحر» پوششي است براي توجيه خطاها و اشتباهات حاميان گذشته آقاي رييس جمهور! نه رملي هست، نه سحري و نه جادويي، واقعيت اين است که ايشان شخص کم ظرفيتي بود و به فرموده قرآن کريم :
(( كَلاَّ إِنَّ الْإِنْسانَ لَيَطْغى‏، أَنْ رَآهُ اسْتَغْنى‏)) ؛ «چنين نيست (كه شما مى‏پنداريد) به يقين انسان طغيان مى‏كند، از اينكه خود را بي نياز ببيند!»
آري آقاي احمدي نژاد تصور مي کند 35 ميليون رأي دارد! و مانند گذشته مي تواند حرف خود را به کرسي بنشاند!!! (445173)
 
ایرانی
۱۳۹۰-۰۲-۲۵ ۱۵:۰۹:۲۳
هرآدم خود دارای عقل وفهم وشعور است؛
تاخود آدم به کاری اعتقاد نداشته باشد کسی نمی تواند او را مجاب به اجرای آن کند (445205)
 
حمید
۱۳۹۰-۰۲-۲۵ ۱۵:۲۴:۵۰
مطلب این استکه, اگر فردی, خود, دارای توانائیهای مدیریتی بالقوه زیادی باشد, هرگز در مقابل توانائیها و یا دانش ظاهری فرد دیگری, زانو نزده و در حصار \"سحر و یا جادوی\" وی گرفتار نمیگیرد. به عقیده من, کسی مورد سحر و جادوی آقای مشایی قرار نگرفته است. حتمآ در تماس با آیشان, افراد کم اطلاع, در مقابل مواجهه با توانائیها و ایده های بالقوه ایشان, خود را حقیر مییابند و خود را مستمند آن. در چنین شرایطی است که فرد, در گذشت زمان (چون کودک به مادر خود) هرچه بیشتر وابسته به فرد میگردد و این وابستگی فکری برای این فرد محیط روانی خاصی را پدید میآورد که در آن محیط فکری, نقاط منفی و نارسائیهای دیگر فرد مذکور (بلحاظ مکانیزمهای روانی) به انبار خانه فراموشی سپرده میگردد و عکس العملی را پدید نمیآورد (آنچنانکه تا بحال هم پدید نیاورده است)!

روش برخورد فردی که از طرفی در هر موقعیتی و فرصت مناسب داخلی و یا خارجی, شروع به خواندن دعای امام زمان میکند واز طرفی دیگر نارسائیهای بدیهی بسیاری را در اطراف خود یا ندیده گرفته و یا با ماستمالی های رایج و پیش پا افتاده سر هم بندی میکند (مدرک دکترای تقلبی مرحوم کردان و آقای رحیمی و رانت خواریهای صد ها میلیاردی دیگر), سئوالات زیادی را مطرح مینماید که پرداختن به آن در حوصله این نوسته کوتاه نمیباشد.

متاسفانه, جامعه ما ایران, همواره یک جامعه درگیر با احساسات بوده و هست و دخالت دادن این احساسات در مواردی که میباید فقط با تکیه به داده های واقعی و شفاف و بدور از احساسات فردی اقدام به گزینش نماید, در مرحله ای و چند صباحی دیگر, دچار پریشان حالی میکند! و بدین ترتیب است که روزی برای ما فردی چون سردار امام زمان جلوه میکند و روزی دگر آن طور دیگر!

متخصصین امور, میباید که با مطالعه ها ی عمیق, از زمان دکتر بنی صدر تا امروز, , برای تائید صلاحیت های کاندیداها, مکانیزمهای جدید و علمی را ابداع نموده و به مورد اجرا بگذارند و فقط ظاهر افراد در مرحله ای را نبینند. (445209)
 
محسن
۱۳۹۰-۰۲-۲۵ ۱۵:۲۹:۵۴
ما شنیده بودیم که سحر به قدرت معجزه باطل می‌شود، اما نشنیده بودیم که معجزه هزاره سوم به قدرت سحر باطل می‌شود! (445212)
 
حسین
۱۳۹۰-۰۲-۲۵ ۱۵:۴۲:۰۳
بيش از 90 درصد ! چرا بیش از 88 در صد نه؟ این عدد از کجا آمد؟ اگر به کسی اتهام می زنیم مبنای محاسبات را هم بیان کنیم! (445225)
 
دانشجو
۱۳۹۰-۰۲-۲۵ ۱۵:۴۳:۰۸
استاد مصباح اصولگراست و به اشخاص دل نبسته اند

در ضمن ايشان هيچگاه مراعات خودشان را نمي كنند و بيشتر دغدغه حقيقت دارند

لذا در دوران اصلاحات با انحرافات برخورد كردند و الان هم كه انحراف را در دولت مورد حمايت خودشان مي بينند با صداي بلند اعلام مي كنند

اين نه خند ه داره نه گريه

فقط تحسين كردني است (445227)
 
دانشجو
۱۳۹۰-۰۲-۲۵ ۱۵:۴۶:۵۷
من شيفته احمدي نژاد بودم و هنوز هم بيشتر كارهاي او را مطابق اصول گرايي مي دانم

اما مافياي مشائي كه در اين دولت شكل گرفت اعتقاد مرا به رهبري صد چندان كرد

رهبري عزيز چه در دوران رياست جمهوري و چه در دوران بيست ساله ولايت هيچگاه عاقيت طلبي نداشتند و اجازه ندادند چنين باندهايي در اطراف ايشان شكل بگيرد (445230)
 
۱۳۹۰-۰۲-۲۵ ۱۸:۰۳:۵۱
مافياي مشايي كدومه برادر من سر تو از برف بيار بيرون - همين برادرت احمدي نژزاد مگه از قبل نگفته بود حرف اون حرف نه و بالعكس- و دوستي اين دو در زمان استانداري اردبيل هم بود. (445300)
 
صادق
۱۳۹۰-۰۲-۲۵ ۱۸:۴۱:۴۸
آیت‌الله مصباح عزیز:
لازم نیست خیلی به سحر و جادو متوسل شوید تا دلیل رفتار محمود احمدی نژاد را بفهمید. کافی است با چند استاد برجسته روانشناسی در اطرافتان مشورت کنید تا ببینید که سناریوی بسیار روشن‌تر و سر راست تر «امکان مشکلات روحی - روانی» نیز به عنوان یک توضیح جدی روی میز قرار خواهد گرفت. (445317)
 
محسن
۱۳۹۰-۰۲-۲۶ ۰۲:۴۶:۵۴
آقای الف! ظاهرا همه بی سوادا و مغرضا تو رو نگاه میکنن پروفایل ما رو هم زنده کن یه دوتا مطلب بزنیم تو سر این بی سوادا!!

با گدشت دو سه هفته هنوز پروفایلم تایید نشده با همین ایمیل (445493)
 
بسیار متاسفم که...
۱۳۹۰-۰۲-۲۵ ۱۵:۵۳:۰۷
جای تاسف است که از سحر و جاد سخن می گویید.
اگر نمی خواهید واقعیات را به مردم بگویید ,ضرورتی هم ندارد که اذهان را منحرف کنید.واقعیت این ایت که شما و همفکرانتان مرتکب یک اشتباه تاریخی شده اید و شهامت اعتراف به اشتباه را ندارید. (445232)
 
شهر اشوب
۱۳۹۰-۰۲-۲۵ ۱۶:۲۰:۲۰
اینن دیگر جه سیرکی است که توی ایران راه افتاده است.
باید گفت ایشان اقای مصباح توسط عسکر اولادی سخر شده ااست.که چین حرفهایی می زند.
این دیگر چه تحلیلی سیاسی است.فکر نمی کردم اقای مصباح اینقدر ساده باشند (445237)
 
س. ترابی
۱۳۹۰-۰۲-۲۵ ۱۶:۳۱:۲۴
...\"یك وقتي به برخي از دوستان نزديكم گفتم كه بيش از 90 درصد معتقدم كه او سحر شده است! اين وضعيت ابداً طبيعي نيست.\"

به زبان امروزی به این میگویند شستشوی مغزی شده و این حکایت از حاکم شدن یک رابطه بسیار خطرناک فرقه ای در این میان دارد!

اگر آن اظهارات معروف در مورد امام زمان (این که امروز خود امام زمان امور مملکت را میگرداند به همراه بر خورد با حکم حکومتی مقام معظم رهبری) را در کنار نیات و اهداف گردانندگان فیلم ظهور قرار دهیم, پازلی شکل گرفته و خود را نمایان میکند که پی آمد آن میتواند از یطرف زلزله ویرانگر بزرگ در ابعاد داخلی برای ما باشد و نتیجه آن, بخشی از مطالبی خواهد بود که آقای مصباح یزدی بسیار واضح به آن اشاره دارند:
\"...که الحمدلله جامعه ما به جايي رسيده است كه خود آقا امام زمان(عج) دارند آن را اداره مي‌كنند و لذا احتياج به واسطه نداريم و نايب نمي‌خواهيم!\"

و از طرف دیگر, بالاخص با توجه به اهداف فیلم ظهور (و راه اندازی سایتهای مربوطه) که در آن سعی بسیار شده است که بروز جنگ وحشتناکی را (آنهم از جانب ایران بطرف بیت المقدس!) لاجرم و غیر قابل جلو گیری قلمداد نمایند و بیننده و خواننده خود را متعاقد کنند که \"جنگ بهر ترتیب با خواست خدا در خواهد گرفت و همراهی با این جنگ هم, همراهی با امام زمان است و واجب\", ضمن اشاعه و رواج باور غیر ضروری دانستن اطاعت و تمرد از فرامین نایب امام زمان, ایران را از طرفی به کام یک جنگ و درگیری عظیم داخلی ویران کننده بکشانند و از طرف دیگر امکان شروع یک جنگ ایران بر باد ده و وحشتناک خارجی را با تبعات غیر قابل تصور آن متوجه جمهوری اسلامی ایران بکنند!

دیدن فیلم ظهور را به همه مسئولین مملکتی سفارش میکنم. این فیلم که در شکل ظاهری خود با استفاده از بسیاری از داده های مذهبی و نیز سوئ استفاده از بسیاری از مقامات مذهبی و شخصیتهای دینی و سیاسی شناخته شده شکل گرفته است, در باطن خود برای ایران و نظام حمهوری اسلامی ایران, پیامی بسیار خطر ناک و واقعآ ویران گر را در بطن خود دارد و حکایت از آن دارد که گردانندگان پشت صحنه این جریان, برای جمهوری اسلامی ایران, کابوسهای وحشت انگیز بخصوصی را تعبیه نموده اند که بهر صورت نباید به ثمر بنشیند!! (445242)
 
بوستانی
۱۳۹۰-۰۲-۲۵ ۱۷:۱۱:۱۸
با سلام
جناب آقای مصباح یزدی تمام صحبتهای شما معقول و هر خرد معقولی آنرا میپذیرد اما توجه جنابعالی و سایر افراد دست اندر کار را به یک نکته جلب منمایم وآن اینکه این دسیسه وارد فاز جدیدی شده که چنانچه برخورد نا مناسبی با آن شود دقیقاً به هدف میرسد واما فاز جدید
اینگونه حرکتها که معمولاً با طراحی انگلیس انجام میشود اول با مرید گیری آغاز میشود و بتدریج سعی در گرفتن مریدان سرشناس و پر طرفدار میشود. تاکنون این اعمال اتفاق افتاده حال باید انتظار شایعاتی در باره کرامات این شخص برای بدست آوردن مریدان عامی باشیم که بنظر میرسد اینکار در شرف انجام باشد. بعد بقول معروف دعوت علنی خواهدشد وبرخورد ناشیانه نظام ومظلوم نمائی آنها و نهایتاً تشکیل یک فرقه جدید
خدا آنروز را نیاورد (445262)
 
۱۳۹۰-۰۲-۲۵ ۱۷:۱۱:۳۱
تا الان نمی دونستم در دین اسلام چیزی به نام سحرو جادو وجود داره به نظر شما این حرفها از یک عالم دینی درسته!!! (445263)
 
۱۳۹۰-۰۲-۲۵ ۱۷:۳۰:۰۶
چندی پیش بحث جن گیران و رمالان داغ شد. موضوعی که سه سالی میشود که به صورت بسته و پنهان نقل مباحث بود و در دوران انتخابات 88 به اوج خود رسید و البته انکار شد. اکنون دیگر با رخدادهایی که اتفاق افتاده این موضوع هم اثبات شده قلمداد میشود. از ربط دادن همه چیز به سنگ اندازانی که قصد خرابکاری در عملکرد دولت و وجهه آن را دارند گرفته تا تاکید بر اثر کسانی که با جن گیری رییس جمهور را مسخر خود کرده اند و حتی قدرت اختیار و تعقل را هم از او سلب کرده اند!

اما یک نکته جالب توجه است و آن اینکه حامیان اصلی رییس جمهور کماکان ایراد را متوجه خود ایشان نمی کنند. با اینکه این افراد رابطه اطرافیان رییس جمهور با رمالان و جن گیران را بد و بی اثر می دانند حرفهایشان نشان میدهد به آن موضوع صحه می گذارند که خودش عجیبتر از عجیب است.
درحالیکه همه نزدیکان رییس جمهور تاکید دارند که بین مشایی و احمدی نژاد هیچ تفاوتی نیست همان آقایان مدام تاکید دارند که نه! اینها اثرات آن فرد معلوم الحال است که قبلا” میگفتند در تصمیم گیریها موثر است و امروز میگویند حتی اختیار و تعقل را هم از رییس جمهور سلب کرده است!

ادعایی که واقعا” خودش یک نوعی اعتقاد جدی به موثر بودن جن گیری و رمالی است! زیرا اگر کسی معتقد به این چیزهایی منفی و خرافه گونه نباشد هیچ وقت نمی پذیرد که نفر اول قدرت اجرایی کشور دچار بخت بسته بودن، مسخر کردن با اجنه و یا حتی عدم امکان اختیار و قدرت تعقل شده است.
همه اینها یک چیز را نشان میدهد و آن اینکه این آقایان به خاطر اینکه حرفهای گذشته خود را پس نگیرند کماکان بر این راه های توجیه کننده تاکید میکنند. از همه مهمتر اینکه اگر این نوع کاراکتر که خود برای سیاست ایران پیشنهاد کردند را مورد نقد قرار دهند بعدها دوباره چیزی مشابه آن را نمی توانند کاندید راهبردهای خود کنند.

در واقع این دیدگاه ها مقیم بر حمایت از شخص رییس جمهوری نیست بلکه مقیم بر حمایت از افکار خودشان است و تاکید آنها بر روی اینکه خود احمدی نژاد به خودی خود و فارغ از اثر این رویدادهای ماورالطبیعی اجنه و اشباح نمی تواند چنین تصمیماتی را بگیرد در واقع برای توجیه کردن افکار خودشان کاربرد دارد.
نکته آخر اینکه برخی مدتی قبل جریان انحرافی را از اینکه از نیروی ماورایی خودشان برای ضربه زدن به این جریان انحرافی بهره بگیرند ترسانیده بودند. الان اتفاقا” زمان خوبی است که اقلا” استفاده مثبتی از این نیروی خود کنند. توصیه میکنیم از این نیروی خود برای رها کردن فردی که خودشان مدعی هستند تحت تاثیر القائات اجنه و شیاطین دارد چنین تصمیماتی میگیرد استفاده کنند!

اتفاقا” به نظر میرسد دکتر احمدی نژاد در شرایط فعلی به خوبی و بدون تاثیر ماورالطبیعه در حال تصمیمگیری هستند. در واقع اینکه بگوییم شخص اول قدرت اجرایی کشور در شرایطی که خودش بر امور مسلط نیست در حال رتق و فتق امور است، چیزی بدتر از توجیه کردن اثر اجنه و … است.

آقایان باور کنید الان سال 2011 است. عصر اینترنت و ارتباطات و به تسخیر درآوردن فضا است! (445275)
 
سمیه
۱۳۹۰-۰۲-۲۵ ۱۸:۰۶:۱۳
درود بر ایت الله مصباح یزدی که شجاعت داشته و با کسی عقد اخوت نبسته اند و در هر زمان بر اساس وظیفه و جهت یاری دین عمل می کنند. انسانها تغییر می کنند و بقول امام میزان وضع فعلی اشخاص است. در تاریخ هم از صدر اسلام تا کنون نمونه های زیادی داریم که چه بسا مورد تمجید حتی از طرف پیامبر گرامی قرار گرفته اند ولی بعد تغییر کرده اند. اگر گوش به فرمان رهبر باشیم و جلوتر یا عقب تر از ایشان حرکت نکنیم، انشائالله اولا به وظیفه عمل کرده ایم و ثانیا یاری خدا را هم شاهد خواهیم بود. (445301)
 
مجتبی
۱۳۹۰-۰۲-۲۵ ۱۸:۵۲:۵۲
مشایی،بقایی،جوانفکر..سران فتنه جدید هستند.فتنه ای خطرناکتراز فتنه 88.دعامی کنیم احمدی نژادقربانی این فتنه نشود. (445325)
 
سعید
۱۳۹۰-۰۲-۲۵ ۱۹:۳۰:۱۶
آقایی که راحت کامنت میذاری و میگی باید به سواد فلانی شک کرد ، بهتره در مورد علوم غریبه اگر اطلاعی نداری پس حرفی نزنی.
قرن 21 بر خلاف ظاهر بسیار دین زده و خرافه زده اش ، بسیار دینی و بسیار هم خرافی و بسیار شیطانی است. این موضوع غ ق انکار رو با تحقیقی بر روی مکاتب کابالیستی و نیز تحلیلهای عمیق در مورد ماسونها و نحوه اداره نظم نوین جهانی و ارتباط تنگاتنگ آن با دنیای سیاست و اقتصاد می توان تا حدی بدست آورد.

و اما در مورد آیت الله باید بگویم که:
تا زمانی که ایشان به نقد احمدی نژاد نپرداخته بود و اینطور صریح حرف نمی زد ارادت خاصی به لحاظ سیاسی به ایشان نداشتم اما واقعا ایشان منطقی حرف میزنند و تمامی تحلیلهای خودم را با صحبتهای این فرزانه بزرگ مطابق دیدم.

دوستان ، شیره بر سرتان مالیدند که گفتند دنیا دنیای علم است . اینطور نیست
به فلسفه این علوم بپردازید تا روشن شوید (445345)
 
مجید
۱۳۹۰-۰۲-۲۵ ۱۹:۴۷:۱۲
هرکس از خدای عزیز و مهربان دور شد دردام شیطان قرار میگیرد، آنگاه آلت دست شیطان وابزارش میشود. (445351)
 
نبی
۱۳۹۰-۰۲-۲۵ ۱۹:۴۸:۵۳
سلام
در وجود سحر و جادو هیچ شکی نیست و در قرآن نیز به آن اشاره شده است.
ضمناً آقای مصباح یزدی در کمال احترام اوضاع مملکت را شرح داده است و بارها یاداوری کرده است که این حرفها قطعی نیست ولی باید حواسمان را جمع کنیم.
به نظر من آقای مصباح یزدی به دلیل احساس خطر و انجام وظیفه و احساس مسئولیت این سخنان را یاداوری کرده است.
وظیفه ی ما در این بحره از زمان احتیاط و هوشیاری است.
لازم به یادآوری است امام خمینی (ره) فرمودند: میزان حال فعلی افراد است. (445353)
 
بهمن
۱۳۹۰-۰۲-۲۵ ۱۹:۵۴:۴۶
من همان یک ذره اعتقادی را هم که به آقای مصباح داشتم از دست دادم. آقا بالاخره جن و جادو درست است یا نیست؟ به اجنه و جادو جنبل باید معتقد بود یا نه؟ تکلیف آقای مصباح با خودش هم معلوم نیست. اصلاً اگر اینطور است چه تضمینی هست خود آقای مصباح جادو نشده باشد؟ به چه روشی می شود فهمید کسی جادو شده یا نشده؟ آیا در قوانین برای جادو کردن چیزی پیشبینی شده؟ اگر نشده چرا؟

مملکت را که نمی شود با جن و جادو و دعانویس اداره کرد. (445357)
 
مصطفی
۱۳۹۰-۰۲-۲۵ ۲۰:۵۳:۱۴
این تصویر آدم را بیاد الیاس در فیلم اغماء می اندازد. لعنت خدا بر شیطان (445373)
 
بیدار
۱۳۹۰-۰۲-۲۵ ۲۰:۵۸:۰۵
فرق شما با اقای مصباح این است که از نظر ایشان و خیلی های دیگر \"ملاک برای صلاحیت افراد حال فعلی انهاست \" جه نمونه های عجیبتر و کلفتر از احمدی نزاد داشته ایم در تاریخ از زبیر سیف الاسلام تا عمر سعد خویش و قوم امام حسین تا منتظری نستوه!! قایم مقام رهبری تا هاشمی سردار سازندگی وسرباز امام و رهبری و..... \" خدا عاقبتمان را بخیر کند اگر به خدا و پیامبر و سخنانشان ایمان داریم \" (445374)
 
معلم بازنشسته
۱۳۹۰-۰۲-۲۵ ۲۱:۲۴:۱۹
مانباید چوب آزمون و خطای آقایان را بخوریم کسانی که ازآقای احمدی نژادبی چون چراحمایت می کردند حداقل باید سکوت کنند درقرن بیست یکم سخن از سحروجادو واقعا تاسف باراست . (445385)
 
۱۳۹۰-۰۲-۲۵ ۲۲:۲۴:۱۳
آخه اين که عذر بدتر از گناهه. يعني رئيس جمهور 25 مليوني اختيار خودشم نداره و سحر شده! (445404)
 
سعيد
۱۳۹۰-۰۲-۲۵ ۲۲:۳۴:۲۶
با سلام
نميدونم چرا نميخواهيد اين واقعيت رو قبول كنيد كه اقاي احمدي نژاد هم با كارهاي اقاي مشايي موافق وهمسو است و جدا كردن اين دو اشتباه است . به روشني مشخص شود اقدام جديد اقاي احمدي نژاد در برابر موضوع ودر تلافي ماجراي مصلحي انجام شده . والا بركناري 3وزير چه معنايي دارد . خدا را شكر كه اين مملكت رهبري دارد و در اين مواقع است كه ترمز قطاري كه به سمت ديكتاتوري در حال سقوط است را ميكشد . معلوم نبود اگر رهبري نبود .اين مملكت به چه روزي ميافتاد . خدا را شاكريم از بابت لطفش (445409)
 
۱۳۹۰-۰۲-۲۵ ۲۳:۰۸:۵۷
به نام خدا شجاعت یعنی اینکه اگر دورو بری های انسان اشتباه کرد آنرا بازگو کند. (445430)
 
منظورتان چیست؟
۱۳۹۰-۰۲-۲۵ ۲۳:۲۰:۰۸
منظورتان از سحر چیست ؟
لابد می خواهید موضوع سحر و جادو را جا بیندازید.
شما طوری موضع می گیرید که گویا به مسایل مالی و روابط دوستی و فامیلی و به شیرینی قدرت نمی اندیشید. (445438)
 
۱۳۹۰-۰۲-۲۶ ۰۰:۴۴:۲۵
اینکه بگوییم فلانی آقای احمدی نژاد را سحر کرده مانند این است که ما نیز با جریان انحرافی همفکر و همراه هستیم من از طرفداران اقای احمدی نژاد نیستم ولی اینکه یکنفر بعنوان رئیس جمهور نتواند حرفش را بزند برای او سنگین است که بار اینهمه مسئولیت را بردوش بکشد به هر حال با این تیتر زدن ها و نوشتن چنین مطالبی جز توهین و کم خرد خواندن رای میلیونی مردم کاری بس زشت و ناپسند است (445464)
 
۱۳۹۰-۰۲-۲۶ ۰۱:۰۹:۲۷
با مقایسه حرف خواص و عوام کشورمان به این نتیجه می رسیم که کسانی که در تعریف عوام می گنجیدند در تشخیص مسائل از خواص نما های ما جلو زده اند.

یا تعریفمان از خواص مشکل دارد یا تشخیصمان از مصداق آن با اشکال روبرو است. (445469)
 
۱۳۹۰-۰۲-۲۶ ۰۱:۳۳:۲۰
اقای مصباح بهتر است بابت نظرات کاملا غلط و بی‌ پایهٔ خود ابتدا از مردم عذر خواهی‌ کنند ... البته عذر خواهی‌ و اعتراف به اشتباه کار آسانی نیست ... همون نصیحت کردن و نگاه بالا به پائین داشتن آسان تر است ... (445472)
 
payam
۱۳۹۰-۰۲-۲۶ ۰۱:۳۹:۳۳
من در عجبم که چرااصرار دارید حساب این دو نفر را از هم سوا کنید ؟
با کبک . سر و برف جمله بسازید . (445476)
 
سالار ابادانی
۱۳۹۰-۰۲-۲۶ ۰۷:۳۲:۱۶
حتما معتقدید تو انتخابات هم سحر شدید ؟ مثل امام ره و رهبری و شهید مطهری باشید تا سحر نشوید . در ضمن نظر الهام و بانو رجبی را هم منعکس کنید جالب است !!! (445509)
 
۱۳۹۰-۰۲-۲۶ ۰۷:۴۳:۰۴
ما حامی احمدی نژادیم هنوز (445514)
 
عابد
۱۳۹۰-۰۲-۲۶ ۰۷:۵۶:۳۲
انسان فرزنده زمانه خویش است.
اگر دیروز حرف از دفاع از احمدی نژاد بود به این دلیل بود که مسیر را درست میرود
و حال انکه پارا کج میگذارد به دلیل ثابت بودن مسیر می توان به او نهیب زد که بمسیر برگرد.
این عین منطق وعقلانیت است که همه چیز را با ملاک حق سنجید.
حق هم قران خدا و پیامبر وعترتش هستند... (445518)
 
میثم تمار
۱۳۹۰-۰۲-۲۶ ۰۹:۰۴:۰۳
بسم الله الرحمن الرحیم
آقای مصباح با کسی شوخی ندارد و منطق ایشان زبان زد است جدا از جو سازی هایی که همیشه برای آدم های خوب میشود نباید به تقوای ایشان شک کرد.
در جنگ صفین امیرالمومنین(ع) مردم را برای دریافت حرف حق به عمار ارجاع میدادند و خودشان اظهار نظر روشن نمیفرمودند.
به نظره بنده برای اینکه در آینده پشت دستمان را گاز نگیریم و پشیمان نشویم باید به سمت عمار های زمان از جمله آقای مصباح و دیگر بزرگان و علما برویم.
یا علی(ع) (445538)
 
فروغ
۱۳۹۰-۰۲-۲۶ ۰۹:۱۷:۰۵
آخه بابا، مردم واقعا این حرفهای خرافیو، رمالی و جادوگری تو کتتون میره!؟
یه ماه هم مردمو با این حرفها سرکار بزارن و مردمو و اقتصاد کشور رو عقب بندازن بس نیست؟
واقعاً اگر احمدی نژاد وارد این وردو سحر شده باشه باید به عقلش شک کرد!
پس این ژاپن، آلمان و...با این همه فناوری و پیشرفتشون با سحرو جادو هست؟؟؟؟

(اندر تعجب حال وطن)
در سرازیری عقل و فهم من
این دود تعجب است که به بالا میرود (445546)
 
۱۳۹۰-۰۲-۲۶ ۰۹:۳۲:۲۰
آیا نمی توان با اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری برای دور بعد از بروز این مسایل جلوگیری کرد؟حد اقل برای سه رییس دولت های\" سازندگی\" و \"اصلاحات\" و\"فعلی\" یقینی شده از شروع دور دوم ریاست جمهوری مسایل سیاسی و مالی و چالش های فرسایشی فراگیرشده است . یقینا با تحمل رفتار سیاسی جامعه ما و شایستگی های ریاست جمهور منتخب ثابت شده که رییس جمهور بیش از یک د ور ه نمی تواند بر مدار تعهد عملی به ولایت فقیه وحفظ وحدت ملی ماندگاری یابد.یعنی هر ریاست جمهور فقط یک دوره (یابرای دو دوره با فاصله)انتخاب شود. این نکته واقعیتی است که در مورد تمام سه رییس جمهورگذشته مشکل ساز شده است. (445552)
 
۱۳۹۰-۰۲-۲۶ ۱۰:۲۱:۵۳
در ايجاد اين شرايط خود آقاي مصباح هم شريك است به خاطر حمايت از آقاي احمدي نژاد. (445566)
 
اولا و ثانیا
۱۳۹۰-۰۲-۲۶ ۲۱:۲۹:۲۳
اولا بفرمایید سحر چیست و ثانیا بفرمایید که چرا فرد مساله دار به رییس جمهور ....ما دسترسی دارد. (445810)
 
علی علیپور
۱۳۹۰-۰۲-۲۶ ۲۱:۳۹:۰۲
کی گفته آیت الله مصباح با کسی شوخی داره بلی منطق ایشان فوق العاده زیاده قلبا ایمان داریم و دوستش داریم اما برای خنثی کردن سحر یک ساحر کاری از دستشون فعلا بر نمیاد . با این حساب باید ساحران زبده و ماهر را جمع کرد تا سحر این ساحرا یکسره کنند. (445813)
 
۱۳۹۰-۰۲-۲۶ ۲۳:۱۲:۴۵
به گوش مسولین برسانیدبه خاطردوروزپشت میزریاست نشستن انقلاب رادردل مردم به چالش نکشندچون که مدیون خون هزاران شهیدی هستند که دردفاع ازاسلام ،انقلاب وکشوربهترین سرمایه دنیوی خودیعنی جانشان راتقدیم کردند (445833)
 
مجید ب
۱۳۹۰-۰۲-۲۶ ۲۳:۵۳:۱۸
یکی از انتقاداتی که مقام معظم رهبری بر منتقدان دولت نهم داشتند این بود چرا دولت اسلامی را رمال و خرافاتی می نامند
صحبت من این است ایا نظر مقام معظم رهبری در این رابطه عوض شده که این اقایان موضوع سحر و جادو رمالی و ... بهانه کرده اند تا به دولت حمله کنند (445842)
 
علی
۱۳۹۰-۰۲-۲۷ ۱۳:۴۵:۲۳
اینکه این دولت با سحر و رمالی کار می کنه با اینکه این رئیس جمهور را سحر کردن دوتاست عزیزم! (446019)
 
m
۱۳۹۰-۰۲-۲۷ ۰۰:۴۱:۳۹
به نظر من بینشون یه حساب شخصی وجود داره... (445852)
 
دماوند
۱۳۹۰-۰۲-۲۷ ۰۸:۲۳:۲۳
درود به همه دوستان
این تغییر موضع سریع و غیر منطقی باز هم جای فکر و درنگ دارد
آقای مصباح یزدی آدم ها به این شدت و سرعت تند نمیشوند (445884)
 
رز
۱۳۹۰-۰۲-۲۷ ۱۲:۲۰:۳۹
ملاک حال فعلی افراد است.
امام خمینی (ره) (445976)
 
علی علیپور
۱۳۹۰-۰۲-۲۷ ۱۲:۱۶:۰۹
استاد تعلیم و تربیت فرزندان این مرز بوم اهداف اصلی برخی ها همینه که جناب استاد بیان فرمودید سکوت 25 میلیون رای دهنده !!! عجبا برای چه ؟؟ برای اینکه ساحران و جن گیر ها و جادوگران دور بر احمدی نژاد را گرفته اند و سحر و جادو کرده اند واقعا مرغ پخته در دیگ زود پذپز و یا آرام پز هم خنده اش می گیره .چه راحت است بر کسی بر چسب زدن . و چه گواراست بر عده ای اراده ی یک ملت به باد تمسخر گرفتن . بلی سکوت حامیان رئیس جمهور به چه قیمتی و با چه هزینه ای ؟؟!! آیا سکوت علامت رضا نیست ؟؟؟ خوب اینو از اول می گفتید تا حامیان رئیس جمهور را راحت می کردید . چشم به استناد امریه عا لیجناب سکوتی که منجر به رضایت حامیان جنبش سبز را فراهم نماید اطاعت مغز متفکر ما در خدمت هستیم . (445972)
 
عبدالله------------------اراک
۱۳۹۰-۰۲-۲۷ ۱۲:۳۵:۴۷
اینها همه جنگ زرگری برای سرگرم کردن مردم است . به قول قدیمیها چاقو هیچوقت دسته خودش را نمی برد. (445979)
 
علی علیپور
۱۳۹۰-۰۲-۲۷ ۱۳:۱۴:۴۰
چه کسانی بودند که در دوره نهم ریاست دکتر احمدی نژاد که ایشون به نیو یورک سفر کرده و در سازمان ملل سخنرانی کرده بودند موقع بر گشتن تا فرود گاه رفتند و از رئیس جمهور استقبال کردند مگر همین آقایان نبودند که امروز فر یاد میزنند یا ایهالناس رئیس جمهوری یک کشور 70 میلیونی را ساحران سحر کرده اند . سحر کردن که خدای نا کرده بیماری نا علاجی نیست که مداوایش سخت باشد . اگر میخواهید رئیس جمهور زودتر در مان شود بهتره آرامش خوتون حفظ کنید و زیاد تو سایت ها تحلیل و تفسیر نکنید در عرض یک هفته در مان خواهد شد . و به جمع تان خواهد پیوست . (445994)
 
میثم علی پور
۱۳۹۰-۰۲-۲۷ ۱۴:۳۶:۳۳
بسم الله الرحمن الرحیم
کارهایی که ماازآقایاحمدی نژاد میبینیم فرا تر از جن زده است فراتراز تسخیرشده دوستانه احمدینژاد نگران نباشد بیماری ایشان مسری نیست فقط باید مواظب دینتان باشید که از دتش بدهید.
یا علی(ع) (446049)
 
علی علیپور
۱۳۹۰-۰۲-۲۷ ۱۹:۴۱:۲۸
یکی قطره باران ز ابری چکید / خجل شد چو پهنای در یا بدید / که جائی که در یاست من چیستم / گر او هست حقا که من نیستم / چو خود را به چشم حقارت بدید / صدف در کنارش چو جان پرورید / سپهرش بجائی رسانید کار / که شد نامور لو لو شاهوار / بلندی از آن یافت کو پست شد / در نیستی کوفت تا هست شد /. . (446218)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.