نظر منتشر شده
۱۳۶
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 104449
آزمون مهم برای آیت الله لاریجانی
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۰ ساعت ۰۹:۱۷
محمدصادق کوشکی



1- شنيده‌ايم حکم قصاص جوان اسيدپاشي که با پاشيدن اسيد به صورت دختر جواني او را نابينا کرده به دليل دخالت برخي دولت‌هاي غربي متوقف شده است.



2- اين در حالي است که حکم قصاص صادر شده و دختر نابينا و خانواده‌اش آماده اجراي اين حکم بوده‌اند.



3- خدا کند که خبر دروغ باشد در غير اين صورت فقط مي‌توان گفت وااسلاما!



4- آيا مسئولان قوه قضائيه حکم الهي قصاص را ( که به تعبير قرآن کريم اجراي آن زندگي جامعه را به دنبال خواهد داشت) به دليل اعتراض سفراي سوئد و انگليس و سازمانهاي حقوق بشري اروپايي تعطيل خواهند کرد؟



5- و اگر خداي نکرده چنين خبط و خطايي رخ دهد آنگاه تقدم اوامر سفراي اروپايي بر احکام صريح الهي چه نامي خواهد داشت؟



6- اجراي قصاص در اين پرونده و ده‌ها پرونده مشابه در مرتبه نخست حق جامعه است.(قبل از آنکه حق مجني عليها باشد!) وقتي مجرمين به سادگي آب خوردن روي نواميس مردم اسيد مي‌پاشند و دختران جوان را براي يک عمر به افرادي کور و کريه ‌المنظر تبديل  مي‌کنند و با اين وحشي‌گري روزي هزار بار قربانيان و خانواده آنها را مي‌کشند و زنده مي‌کنند، ديگر براي دفاع از ساده‌ترين حق جامعه جز قصاص چه راهي مي‌ماند؟ آيا دليل تکرار پي در پي اين جرم وحشتناک مجازات‌هاي ساده و پيش و پا افتاده اسيد پاش‌هاي قبلي نبوده است؟



7- رياست محترم قوه قضائيه! اجراي حکم قصاص در اين پرونده‌ آزمون بزرگ شماست! اميدواريم سربلند باشيد.
 
سخن تازه
۱۳۹۰-۰۲-۲۸ ۰۹:۳۲:۰۳
اول سلام

مشخص نیست درد این برادر عزیز درد دین است؟

درد ایران است؟

درد انسان است؟

حکم قصاص مگر عفو ندارد؟ شاید ایراد اینجاست که چیزی بین این دو نداریم، یعنی یا آزاد می شود یا کور می شود.

نمیشود از قاضی خواست که این مجرم را برای مدت طولانی زندانی کند.

ایرادی به قربانی وارد نیست، او مجازات را می خواهد برای عمر بر باد رفته اش.

نکته مهم این است که اگر جو سازی همان دول بیگانه نبود شما یاد حکم الاهی نمی افتادید.

خلاص (446411)
 
فاطمه .
۱۳۹۰-۰۲-۲۸ ۱۰:۵۱:۳۴
اگر چه وقتی پای اجرای احکام الهی به میون میاد بدون چون و چرا باید اجرا بشن اما از اونجایی که یکی از وظایف متدینین، نشون دادن چهره‌ی واقعی دین به انسانهای دیگه‌ست بنابراین:

یه پیشنهاد برای قوه‌ی قضائیه
سر و صدای غربی‌ها در مورد سکینه آشتیانی فقط وقتی خاموش شد که مستند Press TV پخش شد.
خب چرا شماها دست پیش نمی‌گیرید که پس نیافتید؟
چرا همیشه ما باید نقش مغلوب رو بازی کنیم اونم قبل از اینکه بازی شروع شده باشه؟
چرا برای یک بار هم که شده تبلیغات رو شما شروع نمی‌کنید که توجهات رو به قضیه‌ی مورد نظرتون جلب کنید و بعد حکمی که باید اجرا بشه‌رو اجرا کنید؟

بابا اونا عکس ترانه موسوی کذایی رو برده بودن توی کنگره‌ی آمریکا واسش اشک تمساح می‌ریختن

شما حکم رو اجرا کنید و با زبان هنر و با ساخت مستندهایی مث مستند سکینه آشتیانی، دهن مخالفان رو هم ببندید.

اینجوری حقانیت حکم الهی قصاص بر حقانیت حقوق بشر، با زبون خود غربی‌ها بهشون حالی می‌شه.
با بچه باید مث خودش ولی با منطق حرف زد اما نباید جلوش کوتاه اومد که از فردا مدام بخواد کولی بگیره (446474)
 
۱۳۹۰-۰۲-۲۸ ۱۲:۱۹:۴۳
برای نجات دادن جانی ترین انسانها هم تو ایران کافیه پرونده ی طرف رو بین المللی کنن و دو تا گزارش تو تلوزیونشون پخش کنن تا عدالت بره دنبال کارش و پای ترس بیاد وسط (446528)
 
امیر
۱۳۹۰-۰۲-۲۸ ۱۹:۵۸:۵۲
سر و صدای غربیها خاموش شد؟
شما از کجا اینو میگی؟!
ضمنا شبکه پرس تی وی شبکه چندان مطرحی هم نیست و برد زیادی در مقابل الجزیره انگلیسی و سی ان ان و .. ندارد. (446875)
 
محسن
۱۳۹۰-۰۲-۲۸ ۲۱:۰۶:۱۷
سر و صدای غربی‌ها در مورد سکینه آشتیانی زمانی خاموش شد که او سنگسار نشد و نه بعد از پخش مستند پرس تی وی. زمانی خاموش شد که اصلا رییس جمهوری مملکت گفت او به سنگسار محکوم نشد و همه‌اش داد و قال غربی‌ها بود. (446897)
 
فاطمه .
۱۳۹۰-۰۲-۲۹ ۱۸:۴۵:۲۹
نه آقا محسن
بعد از صحبت رئیس جمهور اتفاقی که افتاد این بود که دیگه تا آخرین روزی که آقای احمدی نژاد در آمریکا بود در هیچکدوم از مصاحبه‌هاش هیچ خبرنگاری در مورد سکینه آشتیانی از ایشون سؤالی نپرسید اما سر و صداها همچنان ادامه داشت تا زمانی که مستند Press TV پخش شد.
شما می‌تونید مراجعه کنید به آرشیو بی‌بی‌سی فارسی که خبر پخش این مستند در همون روز در صدر اخبارشون قرار گرفت و یک صفحه‌ی کامل رو هم توی سایتشون به پخش این مستند اختصاص دادند.
و من از اون روز به بعد دیگه ندیدم که مانوری روی این قضیه داده بشه چه در بی‌بی‌سی فارسی و چه در صدای آمریکا. (447242)
 
فریده
۱۳۹۰-۰۲-۲۸ ۲۳:۵۲:۲۴
قصاص
دیه
زندان
.

شاید قصاص نتواند جلوی جرم را بگیرد و باید به دنبال عوامل دیگر برای کاهش جرم در جامعه بود برای نمونه در بسیاری ازکشور های اروپایی قصاص نفس وجود ندارد اما میزان قتل پایین تر ازایران است (446937)
 
هومن
۱۳۹۰-۰۲-۲۹ ۰۷:۰۷:۱۲
با بچه باید مث خودش ولی با منطق حرف زد اما نباید جلوش کوتاه اومد که از فردا مدام بخواد کولی بگیره
....................................
این شعار می تواند در سیاست بین المللی ما مورد استفاده باشد !!!.خانم فاطمه راه حل های زیادی را در برخورد با تبلیغات غرب دارند !!!برای من خیلی جالب است که این راه حل ها استناد به برخورد با طفل می شود !!این خود یک تفکر جدید است !!! (446994)
 
فرناز مجتهدي
۱۳۹۰-۰۲-۲۸ ۱۱:۴۶:۲۷
دوست عزيز:
اين كه شما گفته ايد \"مگر حكم قصاص عفو ندارد؟\" قطعا\" مربوط به اينجا نمي شه.
تا زماني كه برخورد كوبنده با اخلالگران
امنيت عمومي(مثل اسيدپاشي و يا تجاوز جنسي) صورت نگيريد و فقط به چند ماه زندان بسنده شود جامعه ما هيچگاه روي آرامش را نخواهد ديد. (446510)
 
mohammad
۱۳۹۰-۰۲-۲۸ ۱۳:۲۵:۱۶
age khode un dokhtar be die razi beshe ke harfi nist (in hamun rahe beine bakhshesh va ghesase ke shoma goftin vojod nadare) zemnan age khodaye nakarde hamchin etefaghi baraye khodet ya khaharo madare khodet ham mioftad haminjuri azash defa mikardy? be nazare man ghesase vaghei faghat kur kardan un mardak nist balke chehrash ham bayad mesle hamun dokhtare bichare kamelan az bein bere. ensan budan ham bad nist! magar inke bekhaym ba tujihe karaye digaran, rahi baraye gand karihaye khudemun baz konim. (446589)
 
۱۳۹۰-۰۲-۲۸ ۱۴:۲۱:۴۹
سلام
بهتر نیست چشم طرف اسید پاش را سالم درآورد و به دختر مظلوم پیوند زد . (446630)
 
۱۳۹۰-۰۲-۲۸ ۱۷:۵۹:۵۵
حکم از خودتان در نکنید! (446814)
 
farid
۱۳۹۰-۰۲-۲۸ ۲۰:۱۷:۰۵
فرید

برادر عزیز

ظاهرا شما از این مسئله اطلاع کافی ندارید. پیوند کامل چشم هنوز قابل انجام نیست. عصبهای پشت چشم وقتی از بین میروند قابلیت باز سازی مثل بقیه اعصاب را ندارند. بنابر این این پیوند در حال حاضر قابل انجام نیست مگر اینکه علم پزشکی در آینده راهی برای آن پیدا کند.

در این مورد خاص بنده خودم هم فکر میکنم این حکم عین عدالت است(گرچه فکر میکنم وحشتناک هم هست). من حتی نمیتوانم از پیشوند \"آقا\" برای مجید استفاده کنم. این موجود پست به نظر من یک انسان نیست. یک انسان امکان ندارد که دست به همچین عملی بزند. و یا اینکه از یک بیماری روانی شدید رنج میبرد که بنده فکر نمیکنم.

مسئله اصلی اجرای حکم است. به نظر من مقامات قضایی کاملا درست عمل کرده اند. بر طبق قانون و شرع حکم باید جوری انجام شود که کاملا برابر باشد. در این مورد خاص اگر اسید در چشم ریخته شود بیم آن وجود دارد که متهم بمیرد. من خودم واقعا میخواهم سر به تن این متهم نباشه. اما دستگاه قضایی به نظر من در این مورد درست عمل کرده و اجرای حکم را تا زمانی که تمام شرایط فراهم شود به تاخیر انداخته. فکر نمیکنم به خاطر رسانه های خارجی حکم به تاخیر افتاده. (446881)
 
همایون
۱۳۹۰-۰۲-۲۸ ۲۱:۵۴:۲۵
اتفاقا پزشکا منتظر دستور شما بودند.مگه گردو جابجا میکنی برادر من؟چشمو که درسته نمیشه پیوند زد! (446909)
 
محمد
۱۳۹۰-۰۲-۲۸ ۱۵:۴۸:۳۵
ببین دوست عزیز اونها میتونستن دیه طلب کنن که بین قصاص و عفو ولی اونا قصاص ميخوان! ضمنا اگر این آدم چند وقت بره زندان و بعد آزاد بشه از کجا معلوم دوباره اين کار رو نکنه! اگه هنوز هم فکر میکنی زندان برای اینجور ادما کافيه امیدوارم یک بار همچین بلایی سر یکی از عزیزات بیاد تا بعد هم ببینم همين نظر رو خواهی داشت! من توهین نکردما لطفا کامنت رو حذف نکنید! ممنون (446711)
 
بنده خدا
۱۳۹۰-۰۲-۲۸ ۱۶:۰۷:۴۷
دوست من اگر چیزی بین قصاص و آزادی بود قرآن به صراحت از آن یاد میکرد . ولی خودمونیم اگر با خواهر خودت اینکارو میکردن همینو می گفتی؟ (446727)
 
helma
۱۳۹۰-۰۲-۲۹ ۰۲:۵۸:۴۸
عفو کردن باید توسط قربانی صورت بگیرد که در این مورد کاملا آشکار است که قربانی همچین قصدی ندارد. قوه قضاییه که حق ندارد خود به خود مجرم را عفو و حکم را لغو کند! (446973)
 
اكبر رفاهي
۱۳۹۰-۰۲-۲۸ ۰۹:۳۳:۰۳
در هر کشوری قوانین اجازه میدهد کسی را که جرمی را مرتکب شده است بازخواست و متناسب با جرمی که انجام داده است جریمه کرد.
وقتی کسی با انجام کاری ناشایست زندگی عادی این دختر جوان را کات کرده و آینده وی را تباه کرده است چطور باید جریمه شود؟ ایا زندان می تواند آلام این دختر جوان را تسکین دهد ؟ این آقا که چهره ای دیگر از این خانم به تصویر کشیده چرا نباید خودش مثل قربانی خود چهره جدید پیدا نکند؟ کسانی که نه تنها از قربانی حمایت نمی کنند بلکه دلشان برای متهم می سوزد اندکی فقط اندکی خودشان را تصور کنند که کسی به صورت خواهر یا مادر یا حتی خودش اسید پاشیده و برای همیشه زندگی وی را مختل کرده است آیا این حق را به خود می دهند که همان بلا را بر سر متهم بیاورند؟ باید همه چیز روال قانونی خود را ادامه دهد چرا که قانون بد بهتر از بی قانونی است (446412)
 
۱۳۹۰-۰۲-۲۸ ۱۱:۲۸:۴۹
البته حتي كور شدن و يا حتي به هم ريختن صورت مجرم نيز آلام اين خانم را تسكين نمي دهد (446499)
 
سخن تازه
۱۳۹۰-۰۲-۲۸ ۱۷:۴۷:۰۰
اگر جای نزدیکان قربانی باشید به کمتر از قصاص راضی نمیشوید، حتما این طور است.

اما اگر جای خود او باشید خواهید دید کور شدن یا له کردن سر مجرم هم رنج سال های روبرو را کم نخواهد کرد و تنها ایمان به روز جزاست که تسکینی بر دل شکسته قربانی خواهد بود.

والسلام (446805)
 
sara
۱۳۹۰-۰۲-۲۸ ۰۹:۳۶:۲۹
کاملا درست است ، اگر قرار باشد هر جوان ناکامی اسید به صورت معشوقش بپاشد و او را یک عمر بدبخت کند و بعد بخاطر حمایت جانیانی چون سوئد و انگلیس که خود یک عمر استعمار ملت ها در پرونده ننگینشان است حکم قصاص لغو شود وای به حال این مملکت و سردمدارانش! (446416)
 
سمیرا
۱۳۹۰-۰۲-۲۸ ۰۹:۳۸:۳۰
این حکم الهی باید هر چه سریعتر اجرا شود ، انگلیس منفور که سال ها در کشور های تحت استعمارش کشته و خورده و برده ، حالا باید برای ما تصمیم بگیرد که چگونه حقوق بشر را اجرا کنیم ؟ (446421)
 
شکیلا
۱۳۹۰-۰۲-۲۸ ۰۹:۴۰:۳۶
واقعاً که ، وقتی می گویند قاضی (رئیس قوره قضاییه) یکی از صفاتش باید شجاعت باشد همین است ، از چه ترسیده اند و دلیلشان برای تاخیر در اجرای حکم چیست؟ ما همه پشتیبانشان هستیم و حامی حق و حکم الهی . (446422)
 
فرناز مجتهدي
۱۳۹۰-۰۲-۲۸ ۱۵:۳۲:۴۳
شكيلاي عزيز:
حرف شما كاملا\" درست است. ايشالا آيت الله لاريجاني مثل كوه در مقابل جوسازي ها بايستد و اين حكم قصاص اجرا شود. (446692)
 
انسان
۱۳۹۰-۰۲-۲۸ ۰۹:۴۵:۱۵
روی گفتارم به سفرای اروپایی و سهازمانهای حقوق بشری انانست.
شما دم از حقوق بشری میزنید که حقوق خواهان قصاص در ان نادیده گرفته شده مگر خواهان قصاص بشر نبوده که این جوان هر چند که مجنون باشد یا تعادل روحی نداشته باشد با او اینچنین بیرحمانه رفتار کرده است .شما چرا درمسائلی دخالت میکنید که حق شما نیست .فرضا اگر کسی از کسان شما را به این وضعیت دچار میکردند انوقت هم دم از حقوق بشر میزدید .هزینه درمان ان دخترک بیچاره که حق طبیعیش بوده به خواستگاری نه بگوید سر به اسمان زده .مگر گناه دخترک چه بود .به والله ان پسر عاشق او نبوده واللا ان کار وحشیانه را انجام نمیداد .با عرض پوزش من در اوج جوانی دوستدار دختری بودم گه بنا به مصالحی به من جواب رد داد .من انقدر عاشقش بودم و هستم که هر روز دعای سلامتیش را میکنم هر چند که از من جدا باشد .ضمنا حقوق بشریها اگر شما واقعا به فکر ان پسر مجنو ن هستید بدانید و حتما هم میدانید که خانواده دخترک در قبال دریافت 2 میلیون یورو حاضر به غفو شدند که مخارج درمان ایشان است اگر واقعا دلتان برای پسر میسوزد خوب کمکش کنید تا پول را بپردازد.
روی سخنم با اقای لاریجانیست .
جناب اقای لاریجانی که لقب ایت الله را یدک میکشید بدانید که این واقعا حق مسلم ان دخترک است نه بیشتر نه کمتر پس عفو و بخشش و در خواست قصاص حق شما یا دیگرکسان نیست که در مورد ان تصمیم بگیرید.
روی سخنم با امنه است .
درخواست قصاص یا بخشش حق شماست ولی فرمایشات علی ع یادتان باشد . (446426)
 
حسن بيگي
۱۳۹۰-۰۲-۲۸ ۰۹:۴۹:۲۰
این آخرین امید ونیز آخرین آزمون قوه قضائیه است.فکر میکنید سربلنر از این آزمون بیرون بیاید؟ (446428)
 
حسین افتخاری
۱۳۹۰-۰۲-۲۸ ۰۹:۵۷:۰۷
با سلام
به نظر اینجانب قطعا اگر آیت اله لاریجانی جلوی اجرای حکم را بگیرند در روز محشر باید پاسخگوی عدم اجرای حکم الهی در محضر خداوند باشند...
واقعا بعضی از اوقات مرگ فیزیکی یک انسان بسیار کمتر درد آور از مرگ روحی و خانه نشینی و غصه خوردن والدین و اطرافیان برای ان شخص است.مانند همین موضوع (446433)
 
۱۳۹۰-۰۲-۲۸ ۰۹:۵۸:۴۰
اعدام هم براي اين موجود كمه. نميدونم چرا تو خانواده ها پسر ها رو طوري تربيت ميكنن كه فكر ميكنند هر كاري بخوان ميتونند توي جامعه انجام بدهند. البته منظورم همه نيستند اما در خانواده هاي متوسط به پايين اين جو حاكمه (446435)
 
۱۳۹۰-۰۲-۲۸ ۱۲:۲۴:۰۸
اخه چه ربطی به پسرها داره ؟! ماشااله ما ایرانی ها دنبال بهانه ایم برای درگیری های قومی و جنسیتی و دعوای بالاشهری و پایین شهری و تهران و شهرستان و .... حالا اینجا هم دعوای خانم ها و اقایون بر مبنای جنسیت.
تشریف ببرید دادگاه ببینید که خانم ها هم مرتکب جرم و جنایت فجیع میشوند. (446531)
 
۱۳۹۰-۰۲-۲۸ ۱۳:۲۲:۵۲
برادر یا خواهر محترم ناشناس سلام
هرچی با خودم کلنجار رفتم که چگونه پاسخ بی احترامی و توهین شما به خانواده های متوسط به پایین جامعه را بدهم چیزی که درخور شما باشد را پیدا نکردم. خوبیها و بدیها درتمام افراد جامعه و در تمام سطوح وجود دارد باید دید ما برای تبدیل بدیها به خوبیها چه کار کرده ایم. به هرحال عزیز من برو بخاطر توهینی که به افراد متوسط به پایین جامعه کرده ای استغفارکن.
موفق باشی (446585)
 
اكبر رفاهي
۱۳۹۰-۰۲-۲۸ ۱۵:۲۵:۵۴
جناب ناشناس د رمسایل اجتماعی سریع جبهه گیری و درجه بندی نفرمایید. رفتارهای خارج از شئون در خانواده ها ربطی به متوسط به پایین یا بالا ندارد در خانواده های متوسط به بالا هم رفتارهایی هست که انسان از شنیدن آن چندش میگیرد تا اینکه تصورش را بکند. ما درباره یک اتفاقی بحث می کنیم که افتاده است و امثال آن هم تاکنون افتاده و یقینا باز هم خواهد افتاد . برای بررسی یا آسیب شناسی اینگونه جریانات سریع خط کش برنداریم تا جامعه ایرانی را خط کشی کنیم و یک قشر را متهم کنیم و قشر دیگر را تبرئه نماییم. (446686)
 
ریحانه
۱۳۹۰-۰۲-۲۸ ۱۵:۵۰:۴۵
متوسط به بالا هم همین جوره لطفا انقد طبقه بندی نکنید اینا به فرهنگ بر میگرد نه پول (446713)
 
۱۳۹۰-۰۲-۲۸ ۱۶:۲۴:۲۸
سکینه آشتیانی هم پسر بوده .! (446735)
 
مبعث آزاد
۱۳۹۰-۰۲-۲۸ ۱۰:۰۳:۰۸
از زماني كه موضوع قصاص اسيدپاش مطرح شده است سوالي كه ذهنم را مشغول داشته اين است كه كدام پزشك اين حكم را اجرا خواهد كرد.
نكته مهم درباره اين حكم اين است بر خلاف قصاص نفس كه اجراي آن به تخصص نياز ندارد اين حكم را بايد يك پزشك انجام دهد كه مسلما اجراي اين حكم موجب شكسته شدن سوگند پزشكي اش مي شود.
به نظر مي رسد بايد شرايط زماني و مكاني را در اجراي اين حكم لحاظ كرد و اينگونه حكم كرد كه چون شرايط اجراي اين حكم وجود ندارد اين حكم اجرا نمي شود. از لحاظ شرعي اين قابل بحث است كه آيا مي توان دقيقا به همان ميزان نقص عضو را در محكوم ايجاد كرد يا خير؟ (446437)
 
۱۳۹۰-۰۲-۲۸ ۱۴:۰۲:۰۴
تخصص لازم نيست بايد به همون اندازه اسيد و از همون فاصله به صورتش پرتاب بشه تا اين هم از ريخت بيفته (446618)
 
M. R
۱۳۹۰-۰۲-۲۸ ۱۰:۰۶:۱۰
خدا لعنت کند این به اصطلاح حقوق بشر غربی ها را (446439)
 
حسن بيگي
۱۳۹۰-۰۲-۲۸ ۱۰:۵۰:۰۱
مگر اين جور موجودات بشر هستند؟افرادي بشر هستند كه : تبارك الله احسن الخالقين براي آنها صدق كند. (446472)
 
نادر رسولی
۱۳۹۰-۰۲-۲۸ ۱۳:۵۴:۱۷
به جای واژه ((حقوق بشر))برای اینان باید از واژه ((حقوق جنایتکاران))استفاده کرد (446610)
 
محمد مهدی
۱۳۹۰-۰۲-۲۸ ۱۰:۱۵:۰۰
ملاک حق است .آدمها و اعمالشان را با حق میسنجند نه برعکس . دولتهای روس و انگلیس و سوئد و... همگی دنبال منافع خودشون بودند و هستند . شما به چهره این دختر معصوم نگاه کنید نه فقط زیبایی و بینایی خود را از دست داده بلکه زندگی خود را هم از دست داده . این موضوع یک روز دو روز و سال و ... نیست بلکه یک عمر است چه کسی و چگونه میتواند این عمل وحشیانه را جبران کند. هر کس کوتاهی کند شریک جرم این عمل وحشیانه است. (446444)
 
۱۳۹۰-۰۲-۲۸ ۱۰:۱۵:۳۲
چرا بجای درخواست ببخشش از مظلوم از ظالم نمی خواهیم ظلم نکند.
این چه ایده ایست که همیشهو بهنگام مجازات می گویند \"جلوی وقوع اون رو نگرفتیم جلوی این رو که میتونیم بگیریم\"
همیشه میشه جلوی مجازات رو گرفت پس باید هیج وقت مجازات نکنیم! چرا وقتی 5 تا قطع دست در زندان همدان در یک روز اتفاق میافتد کسی از بخشش و گذشت حرفی نمی زند حالا همه شده اند مبلغین گذشت، مدافعین حقوق بشر بهنگام قطع دست ( آفتابه دزدانی که دزدی 1000میلیاردی بلد نیستند) کجا بودند؟؟
اگر اسید را آمنه بصورت مجید پاشیده بود این حکم چند روزه انجام میشد؟ که 7 سال کار آمنه طول کشیده است؟
اگر همین امروز حکم مجید انجام شود او 7 سال بیش از آمنه بینایی داشته و هیچ یک ازدیگر زجر های آمنه و جراحی ها و . . . را ندارد. اگر این مجازات صورت نگیرد از این پس با هر اختلافی حتی میتوان با اجیر کردن فردی اقدام به اسید پاشی کرد
خانواده گرامی بهرامی با اعلام شماره حسابی فرصت همدردی را برای ما فراهم آورید (446445)
 
amir
۱۳۹۰-۰۲-۲۸ ۱۰:۲۰:۲۲
با توجه به هزینه هایی که افراد نابینا برای جامعه و خانواده خود دارند میتوان به جای اجرای چنین احکامی با دادن حبس های درازمدت به چنین افرادی از تکرار اینچنین اعمالی جلوگیری کرد (446448)
 
۱۳۹۰-۰۲-۲۸ ۱۰:۲۴:۳۹
قبل از آنكه بخواهيم صرفا با قصاص جرايم را ريشه كن كنيم، بايد ريشه هاي واقعي اين گونه جرايم را پيدا نمود و آنها را ريشه كن كرد.
بسياري كشورها حكم قصاص ندارند ولي درصد جرايم آنها بسيار كمتر از ماست.
به اميد روزي كه شاهد اينگونه جرايم وحشتناك در جامعه نباشيم. (446451)
 
۱۳۹۰-۰۲-۲۸ ۱۰:۲۴:۴۲
اينجا انسان بزرگي مثل امام خميني مي خواهد كه محكوم جلوي كساني كه مقابل حكم خدا مي ايستند موضع ميي گرفت و دماغشان را به خاك مي ماليد (446452)
 
خدابنده
۱۳۹۰-۰۲-۲۸ ۱۰:۲۴:۵۷
جنای آیت ا... آملی در اجرای حکم خدا باکت نباشد قانون ما قانون قرآن است قصاص حق مظلوم است واین حق را خدا داده وتو که آیت اوهستی این حق را نگیر حتی اگر تمام دنیا شماتت کنند . (446453)
 
۱۳۹۰-۰۲-۲۸ ۱۰:۲۶:۲۵
اگه مجید بدون قصاص آزاد شد سریع اعلام کنید که با چند نفر یه خورده حسابایی دارم
داشت یادم میرفت قیمت اسید سولفوریک چنده؟عمده خریدارم (446454)
 
سلیمپور (از نیویورک)
۱۳۹۰-۰۲-۲۸ ۱۰:۳۲:۲۵
ببخشید، اما نظر شاکی‌ را نبایستی در اینمورد مهم تلقی‌ کنیم؟

اینطور که در اخبار آمده، گویا خانوم بهرامی نظرشان لزوما کور نمودن آن جوان نیست. ایشان ظاهراً به حبس و پرداخت ۲ میلیون دلار (مخارج جراحی و غیره در خارج) نیز رضایت داده اند،

که باین ترتیب از کور شدن یک جوان دیگر جلوگیری میشود بدون آنکه تشویقی شود برای دیگران که افکار شیطانی اینگونه در سوی میپرورانند. (446458)
 
۱۳۹۰-۰۲-۲۸ ۱۰:۳۵:۲۹
دليل لغو فعلي حکم نظر پزشکي قانوني است، مبني براينکه چکاندن اسيد در چشم آسيبهاي مغزي مي‌تواند به همراه داشته‌باشد و با اسيدپاشي متفاوت است. بهتر نبود با روابط عمومي قوه قضائيه تماس مي‌گرفتبد.
وگرنه در اين کشور اعدام و قصاص و قطع دست و پا مي‌کنند فک و فراوان.... (446462)
 
۱۳۹۰-۰۲-۲۸ ۱۰:۳۹:۳۶
متاسفانه باید گفت قصاص بهتری هم میتوان انجام داد چنان بلای روحی و اجتماعی سرش بیارن که مرگ رو برای خودش دعا کنه و یا حتی خود کشی کنه چرا باید این مرتیکه به دست ما به درک بره خودش خودشو بکشه خیلی بهتره برای دیگران هم درس عبرتی میشه که دیگه همچی کاری نکنند چون مگه با کور شدن چند روز عذاب میکشه ولی به نظر من باید یک کاری کنند که تا زنده هست هر روز عذاب کور شدن که هیچ است عذاب بدتری بکشد تازه سفرای دیگر هم هیچ غلطی نمیتونن بکنن (446465)
 
علی
۱۳۹۰-۰۲-۲۸ ۱۰:۴۰:۲۹
امیدوارم اجرا شود خدا رو شکر سایت شما غیر از احمدی نژاد به کسی دیگر هم گیر دادین. (446466)
 
سید متکازینی
۱۳۹۰-۰۲-۲۸ ۱۰:۴۳:۵۹
اگر حکم قصاص به علت سرو صدا کردن کشورهایی که مدافع هم جنس بازی هستن و کشتار مردم در فلسطین را هم تحسین می کنند لغو شده باشد
باید فاتحه جامعه اسلامی را خواند (446468)
 
بهنام
۱۳۹۰-۰۲-۲۸ ۱۰:۴۸:۳۰
بنده نه تنها ازجانب خود بلکه بااستنادبه همراهی جمع کثیری ازآحادجامعه راجب موافقت بااجرای حکم قصاص این موجود انسان نمابرخودواجب میدانم که نکته ای رایاداورشوم:
متاسفانه تقریبا درتمام جرایم سنگین واینچنینی فاصله مراحل دستگیری ،دادرسی،صدورحکم،تاییدآن ودرنهایت اجرای آن بالای 5سال به طول می انجامدکه بعضا جامعه وعلی الخصوص مجرمین آنهارافراموش میکنند. همانطورکه نمازوروزه واجب است اجرای حدودالهی نیز ازواجبات خداوند است به ویژه زمانی که بحث حق الناس وشاکی خصوصی مطرح باشد.بنده حقیربرای افرادی که باقصوروکارشکنی خود باعث اینگونه تعویق ها دراجرای سریع فرامین الهی میشوندازخداوندمنان طلب مغفرت میکنم. (446470)
 
۱۳۹۰-۰۲-۲۸ ۱۰:۴۹:۲۰
سلام
با تحت فشار قرار دادن قوه قضاییه ، فرصت \"عفو\" را از آمنه و خانواده محترم ایشان نگیرید. چشمان آمنه داغی است بر دل همه جامعه ولی کور کردن آن جوان متهم نادان آن عاشق پاکباخته بینوا ، که اکنون تبدیل به یک جنایتکار وحشتناک شده است . داغ دل جامعه را خنک نمکند.
آنکه حکم به قصاص داد صد البته که اول توصیه به عفو کرد.
وه که بچه مرتبت معنوی دست میابد، آمنه ،اگر فقط اگر بتواند به عفو فکر کند. واگر شما بگذارید که فکر \"عفو\" جایگزین فکر \"انتقام\" شود.
البته قوه قضاییه نه تحت تاثیر غربیهاست،ونه تحت تاثیر اینگونه نوشته های من و شما . فقط برای خدا بیایید اگر امکانی برای بخشش هست،سد راه آن نشویم (446471)
 
سورنا
۱۳۹۰-۰۲-۲۸ ۱۰:۵۱:۲۲
ظاهرا نویسنده محترم اطلاع چندانی از مقررات کیفری اسلام ندارند. قصاص از نظر اسلام در مرتبه نخست و دوم و سوم... امری کاملا فردی است و با گذشت مجنی علیه یا اولیای دم ساقط میشود و ربطی به جامعه ندارد و اگر حق جامعه بود قابل گذشت نبود.به همین دلیل در لایحه قصاص مصوب سال 60 مجازاتی برای قاتل عمدی که با گذشت اولیائ دم از قصاص رهایی میافت در نظر گرفته نشده بود.(چون چنین مجازاتی را خلاف شرع میدانستند ) نهایت بعد از گذشت حدود 10 سال و بنا به ضرورت و مصلحت و بعنوان حکم ثانوی و اضطراری در بخش تعزیرات قانون مجازات اسلامی مجازات زندان را برای این مواردپذیرفتند. (446473)
 
صادق
۱۳۹۰-۰۲-۲۸ ۱۰:۵۸:۵۴
من فقط از یک نظر با اجرای حکم موافقم و آن عبرت گیری سایرین است. مبادا که هیچ مجنون و کم ظرفیتی با زندگی مردم بازی کند و مسیر زندگی یک نفر و خانواد ه اش را عوض کند. چه رنجها که مادر و پدر این دختر مظلوم نکشیده اند.
دو سه مرتبه صحبتهای پدر مجرم را شنیده ام که با حالتی از سر ترحم ولی در واقع مواجه کردن خانواده و شخص مصدوم به بخشش با رسانه های گروهی بویژه خارجی مصاحبه کرده است؛ دائم گفتن اینکه من یک سند دارم همین خانه را می زنم به نام این خانم تا پسرش آزاد شود! ای بابا با چشمان از دست رفته ی دختر جوان چه می کنی؟ با اشکهای مادر و پدر این طفلک چه می کنی؟ اگرچه هرگناهی به پای کسی است که مرتکب شده ولی بخشی از این رویداد به تربیت نادرست این مجرم مربوط است.
امیدوارم کسانی که حتی برای کمک به یک بیمار لیوان آبی جابجا نکرده اند، در کنفرانسهای بین المللی و پشت تریبون و جلوی دوربینها ژست حقوق بشر نگیرند. شما بیا و دو ماه به این طفلک کمک کن.اگر خسته و خمیده نشدی، مدعی باش. اگر نمی تونی به اون کمک کنی پس بگذار که قانون تشفی خاطرش باشد. (446478)
 
حمید باقرزاده
۱۳۹۰-۰۲-۲۸ ۱۱:۰۸:۵۰
کشورهای اوپایی و امریکا و انگلیس غلط می کنند تو مسایل داخلی ما دخالت کنند آشغالها فکر کردند برای همه دنیا می تونند تصمیم بگیرند مگه شما حکمی صادر می کنید ما دخالت می کنیم وحشی تر از شما آدم پیدا میشه مگه سالی چند هزار بی گناه رو تو دنیا می کشید حالا طرفدار حقوق بشر شدید اگه شما حامی حقوق بشر بودید سازمان منافقین رو حمایت نمی کردید ای خاک تو اون سر حقوق بشری که شما طرفدارش باشید سفارت انگلیس خبیس باید تعطیل بشه من در عجبم چرا نظام کوتاهی می کنه بخدا اگه اجرا نشه من دیگه با این نظام که ترسو باشه دیگه کاری ندارم (446482)
 
۱۳۹۰-۰۲-۲۸ ۱۱:۱۰:۲۶
آقای \"محمدصادق کوشکی\" از شما استدعا دارم شرایطی مهیا فرمایید تا آیت الله لاریجانی بتوانند از محضر شما بهره کافی را ببرند تا در انجام وظایفشان دچار اشکال نشوند.

من الله توفیق. (446485)
 
سها
۱۳۹۰-۰۲-۲۸ ۱۱:۱۵:۰۹
باید قصاص شوداگر عدالتی هست،اگر چشم حقیقتی می بیند ،اگرگوش صداقتی میشنود.باید قصاص شود. (446488)
 
۱۳۹۰-۰۲-۲۸ ۱۱:۱۶:۴۱
به نظر من در مورد قصاص كه يكي از انساني ترين قوانين اسلامي است نكاتي مغفول مانده است:
1- اولا در اسلام براي حوادث غير عمد كسي را قصاص نمي كنند و تنها ديه مي پردازند و قصاص تنها براي جرايم عمدي است.
2- حتي در جرايم عمدي هم اسلام باز سعي در گرفتن رضايت دارد و تنها در صورتي كه نتوانستند رضايت را بگيرند، قصاص را اجرا مي كنند.
3- آيا اين كساني كه مخالفند اگر كسي چنين صدماتي را عمدا به آنها مي زد‌(نه سهوا)، آيا باز چنين نظراتي داشتند؟
آيا واقعا كساني كه اين حكم را نقض مي كنند استدلالي دارند؟؟ (446489)
 
۱۳۹۰-۰۲-۲۸ ۱۱:۱۸:۱۳
باید این حکم مهم که حکم خداوند است اجرا شود
هر وقت به حرف غرب عمل کردیم شد بدبختی و ذلت ما (446490)
 
۱۳۹۰-۰۲-۲۸ ۱۱:۱۹:۵۱
نمی دونستم دولتمردان ما اینقدر از سفرا و دولت های خارجی حرف شنوی دارند
و این امر تا انجا پیش رود که به خاطر کدورت خاطر انها حکم صریح قرآن و امر خدا را زیر پا بگذاریم
و حق مظلومی را که در نهایت ناتوانی و عجز قرار دارد را به راحتی اب خوردن نوش جان کنیم
اگر قوه قضاییه ما در باز پس گیری حقوق اولیه مسلم نوامیس و فرزندان این مرز و بوم ناتوان است پس به چه کار می اید
............. (446492)
 
مسافر
۱۳۹۰-۰۲-۲۸ ۱۱:۳۸:۳۵
اضافه بر استدلالهاي درست جنابعالي استدلال درست ديگري نيز هست كه در مورد قصاص سنگسار نيز مطرح بوده و هست.
ممكن است مصلحت نظام اسلامي موجب شود از يك نوع قصاص صرف نظر شود و به نحو ديگر مجرم قصاص شود.
اين به دليل حرف سفيران نيست به مصلحت اسلام است
البته تشخيص اين موضوع با مقام مسئول و مجتهد است (446507)
 
فاطمه .
۱۳۹۰-۰۲-۲۸ ۱۲:۳۴:۲۶
اگه بخواد مدام حواسمون به اینجور مصلحت‌ها باشه که باید دین رو تعطیل کنیم و جلوی حقوق بشر زانو بزنیم
مصلحت اونه که کسی زنا نکنه تا سنگسار هم نشه
زناکار باعث نشر فساد می‌شه یا اجرای حکم سنگسار؟

مصلحت رو غربی‌ها به نفع خودشون تعریف می‌کنن و گرنه چرا در عربستان گردن می‌زنن و هیچوقت صدای غربی‌ها در نمیاد؟
چون دستشون در منافع سیاسی توی یه کاسه‌ست

مصادره به مطلوب کردن قوانین حتی همون حقوق بشر، کار هر ساعت و هر لحظه‌ی غربی‌هاست
ما چرا باید با ساز اونا برقصیم؟ (446545)
 
۱۳۹۰-۰۲-۲۸ ۱۱:۴۸:۱۸
khube ino be ahmadinejad rabt nadadid (446514)
 
Prince
۱۳۹۰-۰۲-۲۸ ۱۱:۴۸:۱۸
البته از فشار های جریان انحرافی غافل نشید! (446515)
 
علی علیپور
۱۳۹۰-۰۲-۲۸ ۱۱:۵۱:۲۲
عقب نشینی در مقابل غربی ها بخاطر پایمال شدن حقوق یک انسان معصوم از نظر شرع مقدس اسلام فکر نکنم جایز باشد .(( امام صادق ع )) هرجا که دلی بدرد می آید - هر جا اشکی ریخته می شود و هر کجا ناله ای سر داده می شود همه وهمه از روحیات نا متعادل انسانها سر چشمه می گیرد .تا زمانی که انسانها خود را نسازند ظلم و ستمگری زندگی را در کام آنها تلخ خواهد ساخت . (446518)
 
۱۳۹۰-۰۲-۲۸ ۱۱:۵۹:۰۳
قصاص حق است و باید اجرا شود (446521)
 
رستم شجاعی مقدم
۱۳۹۰-۰۲-۲۸ ۱۲:۰۳:۱۷
این جنایت به مراتب بالاتر از قتل انسانی بی گناه است , عملی که موجب زجر و تیره روزی مادام العمری یک انسان بی گناه در اوج جوانی و سلامتی شده است باید عامل جنایت را نیز مادام العمر از نعمت زندگی و... محروم کند.
این فاجعه اخلاقی است و اثرات اجتماعی سوئی دارد مصداق فرمایش قرآنی - در قصاص حیات نهفته است-در این گونه جنایتها تجلی می یابد.
این عمل محصول عمد, تفکر و نقشه آگاهانه غیر انسانی بوده است و غیر قابل گذشت است, زیرا دار و ندار انسانی را از او گرفته است و تاریکی ابدی را بر زندگی او تحمیل نموده است. (446523)
 
کاکا
۱۳۹۰-۰۲-۲۸ ۱۲:۱۱:۴۲
قصاص حق همه است قوه قضاییه نباید کوتاه بیید (446525)
 
۱۳۹۰-۰۲-۲۸ ۱۲:۱۲:۵۹
ننگ بر حقوق بشری که انگلیس مدعی ان باشد ... (446526)
 
شمه
۱۳۹۰-۰۲-۲۸ ۱۲:۱۷:۴۹
قوه قضاییه باید جوابگوی مردم کشور خودمان باشد
گور پدر حقوق بشر غربی ... که جز نکبت چیزی نه برای خودشون و نه برای دیگران نداشتند.
موقعی که زنا و حرامزداگی در غرب امری عادی است دلیلی ندارد که از این حرامزده ها تبعیت کرد. (446413)
 
محمد رضا باقری چالوپلی
۱۳۹۰-۰۲-۲۸ ۱۴:۵۵:۰۶
چرا همیشه به غرب گیر می دهیم صدا وسیما از زمان آمدن ضر غامی پروژه قصاص ستیزی را آغاز کرده است چرا کسی به ضر غامی گر نمیدهد (446660)
 
۱۳۹۰-۰۲-۲۸ ۱۲:۲۳:۱۶
لطفا احساساتی با قضایا برخورد نکنین،فقط بحث قصاص نیست.
اگه به منابع دینیه که حدیث هست که لذتی که در گذشت هست در انتقام نیست پس این از این!
از منظر جامعه شناسی و روانشناسی که هر دو علم هستند و نیازمند مطالعه و تحقیق، اینطور مجازاتها درست نیست.
حتی اعدام درستتر هست از اسید پاشی.
باید ریشه این کارها در جامعه خشک بشه چون اون لحظه ای که خون جلوی چشم طرف را میگیره دیگه فکر اینکه اگه اسید بپاشه قصاص میشه و این حرفها نیست.
گاها طرف برای 100هزار تومن میزنه یکیو میکشه از عصبانیت ولی توی اون لحظه یادش به قصاص و این حرفها نیست گرچه صدها مورد را قبلا دیده و شنیده.
مهم اینه باید کاری کرد که مردم و به خصوص جوانان از جنون انی و افسردگی و غیره که عواملی چون بیکاری و نداشتن سرگرمی مناسب باعثش هست در امان بمونن.
داشتن تعادل روحی با قصاص و کشتن و قطع کردن و کور کردن به دست نمیاد و با اموزش و ایجاد بسترهای مناسب شغلی و تفریحی به وجود میاد.
کافیه یه سر به صفحات حوادث بزنین تا اثر اینطور احکام را در جامعه ببینین.
احکام دین باید با توجه به زمانه و نیازهای روز تفسیر بشن و همیشه نمیشه یک حکم خاص را اجرا کرد. (446530)
 
cia 30
۱۳۹۰-۰۲-۲۸ ۱۲:۵۵:۰۱
اسید سولفوریک 100% رو که بقالی نمیفروشه که بگی یه لحظه عصبانی شده و این کارو کرده این بشر چند روز حساب کتاب کرده حتی رفته گزارشات اسیدپاشی قبلی رو هم خونده و رو حساب اینکه اونها بعد از چند سال آزاد شدند رفته این کار رو کرده حالا اگه این هم آزاد بشه به بقیه پیغام میدیم که بیایید اسیدپاشی کنید چند سالی میرید زندان بعد هم آزاد میشید (446561)
 
فاطمه .
۱۳۹۰-۰۲-۲۸ ۱۲:۵۷:۱۰
به ناشناس

ببخشید ولی با این استدلالی که شما کردید یه سؤال برای من پیش اومد:
آیا آمار جرم و جنایت در کشورهایی که حکم اعدام رو لغو کردند پایین اومده؟
ایجاد بسترهای مناسب برای کاهش جرم و جنایت، یه مسئله‌ست و قصاص جنایتکار یه مسئله‌ی دیگه
نمی‌شه هیچکدوم رو بخاطر دیگری تعطیل کرد. چرا؟
چون ما هیچکدوم به جای اون خانواده‌ای نیستیم که عزیزشون کشته شده اونم بخاطر اینکه قاتل، در لحظه‌ی قتل، بخاطر عصبانیت لحظه‌ای یادش نبوده که بعدش قصاص می‌شه (446564)
 
۱۳۹۰-۰۲-۲۸ ۱۴:۳۹:۱۵
ناشناس محترم فکر میکنی کسی که اسیدپاشیده به خاطر افسردگی ناشی از بیکاری این کارو کرده؟.بابا تو دیگه کی هستی (446644)
 
علی
۱۳۹۰-۰۲-۲۸ ۱۲:۲۵:۲۰
من شنیده ام که به دلیل پزشکی اجرای قصاص متوقف شده چون در صورت ریختن اسید در چشم مجید ممکن است ضایعات غیر قابل کنترل دیگری در مغز او ایجاد شود که ممکن است خلاف عدالت باشد (446532)
 
فرهاد
۱۳۹۰-۰۲-۲۸ ۱۲:۲۶:۲۹
اگر قوه قضاییه قادر نیست این کثافت رو به سزای عمل شرم اورش برساند ملت آماده اند که این خبیث را به سزای عملش برسانند.
واقعا
چرا در مقابل اعتراضهای سازمانهای مزخرف حقوق بشر غربی کوتاه می آییم؟ (446534)
 
زهرا
۱۳۹۰-۰۲-۲۸ ۱۲:۳۵:۲۸
از واسطين سوال شود اگر در كشور شما فردي به يك خانمي اينگونه رفتاري بكند آنها چكار ميكنند ؟؟؟؟ آنها بفرمايند ما نسخه آنها را اجراء كنيم (446546)
 
کوروش
۱۳۹۰-۰۲-۲۸ ۱۲:۴۲:۲۰
چنانچه قصاص اجرا نشود شاهد وقوع جنایاتی دیگر از این دست خواهیم بود همچنانکه این جنایت اولین نبوده و آخرینش نخواهد بود و علت آن نیز عدم برخورد قاطع با این گونه جنایات می باشد، اگر قرار باشد ما تابع دستورات اروپائیان باشیم در شعار اسقلال آزادی باید شک کرد. (446550)
 
ali
۱۳۹۰-۰۲-۲۸ ۱۲:۵۱:۵۲
حرفی جز ابراز تاسف برای مسئولین قوه قضائیه و همدردی با خانواده آمنه ندارم. ممکن است فردا همین بلا سر ما و یا خانواده هر یک از مسئولان بیاید. آیا اگر مجید حکم سیاسی هم داشت، باز حکمش اجرا نمیشد. متاسفم.. (446557)
 
حسین
۱۳۹۰-۰۲-۲۸ ۱۲:۵۸:۴۳
ای کاش این اتفاق رخ نمی داد
ای کگاش این دختره کور نمیشد
ای کاش خانواده ی آسیب دیده مجرم را می بخشیدند
ای کاش.................... (446567)
 
اسداله ابراهیمی
۱۳۹۰-۰۲-۲۸ ۱۳:۰۰:۰۱
در کشوری مثل چین فقط با اجرای سرسختانه قوانین جزایی توانسته اند کشور را اداره کنند. در کشور ما چرا قوانین اسلامی به درستی اجرا نمی شود.مسیولین محترم قضایی ضمن اجرای قوانین شریعت قران واسلام به نحوه قضاوت حضرت علی (ع)نیز اهتمام کافی داشته باشند و به حاشیه سازی های سایر دول توجه نکنند. (446570)
 
سید علی حسینی خالجیر
۱۳۹۰-۰۲-۲۸ ۱۳:۱۹:۲۰
ریاست محترم قوه قضائیه در چند سال گذشته دخالت بیگانه به جای اینکه اثر نداشته باشد. ظاهرا اثر خود را کرده .چون احکام بعد از دخالت جنجالی آنها به تعویق می افتد . دختر به این جوانی اگر حداقل یک طرف صورت آن پسر جنایتکار شبیه او نشود قوه قضائیه در حق دختر ظلم کرده است . (446582)
 
قلب یخی
۱۳۹۰-۰۲-۲۸ ۱۳:۲۳:۵۹
قوه قضاییه هیچ وقت مستقل نبوده و تحت تاثیر عوامل بیرونی قرار گرفته از خیلی از برخوردها مشخصه. (446586)
 
arshama
۱۳۹۰-۰۲-۲۸ ۱۳:۲۴:۵۱
man nemidanam ke chera Iran in masael ra ghabl az inke ajra shavand alam va chap mekoneh?Pas malome khode Iran donbale dardesr va anteghad megardeh,khob dolate Iran dobareh sar be zir khahad avard jelo dolathaye gharbi,chon dar parvandeh sakine ashtiyani ham hamin bood,agar ghesas be mani adalat hast va tarafe moghabel rezayat nmideh pas bayad ajra besheh.Dolathaye gharbi aslan be Amerika harto port nemikonand dar bareh adam vafgat be Iran va china gir medand vali dame china garm ke be anha mighe fozoli dar kar dakheli va ghazai china moghoof,Iran hanooz in jorat ra nadareh chon vabastegi aghtesadi be gharb dareh. (446587)
 
ناشناس
۱۳۹۰-۰۲-۲۸ ۱۳:۲۴:۵۳
حقوق بشر در غرب عملا دارای تناقض درونی است. غرب همیشه تحت لوای حقوق بشر از جنایتکارانی که حقوق و کرامت انسان را پامال کرده اند حمایت کرده است. از زشت ترین انحرافات بشری مثل همجنس بازی و سودومی (لذت جویی های جنسی نامتعارف)، حمایت می شود، در حالی که جنایتکاران جنگی جایزه ی صلح نوبل دریافت می کنند.
در پشت صحنه ی تمام این بازی ها سر پنجه های یهودیان بین الملل را مشاهده می کنید که هدفشان سقوط بشر به متعفن ترین چاه های شهوت رانی و خشونت گرایی است. امری که تسلط آن ها را بر جوامع غیریهودی را تسهیل می کند و مفهوم حقوق بشر دستاویز تئوریک مناسبی برای پوشاندن این انگیزه های شیطانی است. (446588)
 
نادر رسولی
۱۳۹۰-۰۲-۲۸ ۱۳:۳۹:۳۰
من با قصاص کاملا موافقم حتی به نظر من قصاص باید شدیدتر از حد و میزانی که صدمه وارد نموده صورت بگیرد مثلا اگر یک چشم به عمد توسط کسی کور می شود باید دو چشم طرف صدمه وارد کننده را کور نمود یک چشم در عوض آن چشم کور شده و یک چشم هم به خاطر مجازات آن عمل عمدی انجام شده .حال میخواهم به دوستانی که مخالف قصاص در اینگونه موارد هستند بگویم :اگر این اتفاق برای خواهر خودتان میفتاد آیا باز هم با حکم قصاص مخالف بودید واز دریچه ترحم به این موضوع مینگرستید و عمل قصاص رایک عمل ضد حقوق بشری میدانستید؟ (446603)
 
فرهاد
۱۳۹۰-۰۲-۲۸ ۱۳:۵۷:۲۷
به عنوان كسي كه هميشه معتقد بودم قصاص دردي از جامعه درمان نميكند ولي در اين مورد خاص موافق قصاص هستم.من هميشه از اعدام و شكنجه و آزار بيزار بوده و هستم .در قضيه قتل لاله سحرخيزان و اعدام شهلا تا چند روز زانوي غم در بغلگرفته بودم و هرگاه يادم ميايد كه بي گناه يا گناه كاري قصاص شده ناراحت ميشوم ولي در اين مورد موافق قصاصم چون اين پسر با عملش نه تنها زندگي امنه را تباه كرد بلكه خانواده اي را به عزا نشاند كه اين درد و عذاباز مرگ بدتراست.
باري به عنوان يك انسان مخالف قصاص براي اولين بار در عمرم از اين قصاص خوشحال خواهم شد (446613)
 
ali timas
۱۳۹۰-۰۲-۲۸ ۱۴:۰۵:۱۲
قبل از هر چیز باید دانست که هدف از احکام اسلامی مانند قصاص و قطع دست دزد و سایر احکام مشابه حفاظت از اجتماع در مقابل اعمال مشابه می باشد .
به این ترتیب همه کسانی که شاهد اجرای حکم قصاص در مورد اسیدپاشی هستند در گوشه ذهنشان چنین مسئله ای ثبت خواهد شد که اگر مرتکب چنین عملی بشوند نهایتا خودشان هم به آن دچار خواهند شد . حتی بهتر است که اجرای حکم چندین بار از شبکه های تلوزیونی نمایش داده شود تا به سمع و نظر عده زیادی برسد و آثار بازدارندگی آن افزایش یابد .
همین تعطیل شدن قطع دست دزد را ببینید چقدر دزدی را افزایش داده و تا چه اندازه آرامش را از مردم گرفته است . آیا بین شما کسی هست که تا کنون یک بار گرفتار سرقت نشده باشد و یا نگران سرقت در آینده دور و نزدیک نباشد . (446620)
 
رامین
۱۳۹۰-۰۲-۲۸ ۱۴:۱۵:۰۶
اول اینکه من نفهمیدم چرا دو تا برادر یکی لاریجانی و دیگری آملی خوانده میشود !
دوم اینکه با کورکردن چشمهای این آقا ممکن است آسیب مغزی ببیند سوم اینکه صورتش چی؟ اون را هم میخوان بسوزانند؟ (446624)
 
azadeh
۱۳۹۰-۰۲-۲۸ ۱۴:۳۰:۲۹
هيچ كس تا بحال به اين نكته توجه كرده كه صدا وسيماي ما خواب تشريف داره وفقط وقتي كه يه مسئله گندش در اومد اونو تكذيب مي كنه؟!! خداييش برادر ضرغامي فيش حقوقش رو بذاره ما هم صفرهاش رو بشمريم!!! (446636)
 
محمد حیاتی
۱۳۹۰-۰۲-۲۸ ۱۴:۴۱:۴۳
ما اگه این حکم قصاص رو انجام بدیم بازم دولت های غربی مارو محکوم به نقض حقوق بشر می کنن. پس حتی اگه بخاطر اونها نذارین این حکم اجرا بشه امتیازی برا ما محسوب نمیشه که حتی اگه به ایران جایزه صلح و حقوق بشر می دادن بازم باید اون موجود رو کور کرد. غربی ها یه مشت آدم مثل همین مجرم هستند که دارن از همنوع خودشون دفاع می کنن. (446645)
 
رضا
۱۳۹۰-۰۲-۲۸ ۱۴:۴۷:۱۶
با سلام
از رياست محترم قوه قضاييه خواهش مي كنم به مانند يك قاضي القضات جامعه اسلامي و با شجاعت تمام با دستور فوري و سريع اجراي قصاص وجدان جامعه را آرام كنند .
1-آيا نبايد با اجراي صحيح نس صريح كلام اله المجيد به شرع مقدس احترام گذاشت و جهاد نمود؟
2-آيا اين مورد كمتر از قضيه سعادت آباد وجدان جامعه را جريحه درا كرده است ؟
3- آيا نواميس مردم نبايد امنيت داشته باشند و بدانند سايه عدالت برقرار است و در هر شرايطي عدالت اجرا خواهد شد؟
ان شاء ا... خداوند توفيق دهد. (446651)
 
ع ر
۱۳۹۰-۰۲-۲۸ ۱۴:۴۸:۴۰
خداون همه مارابیامرزد برادر الف چرا حکم خدا را کامل بیان نمیکنید که میگوید اگر ببخشید بهتر است برادر من به فرض که حرف حقی از زبان فاسدی برآمد چگونه ازیاد می برید که امام معصوم فرمود به گفته نگاه کنید نه به آنکه می گوید در اینکه این مرد عمل خلاف وخطا یی انجام داده است شکی نیست اما آیا کور کردن یکی دیگر دردی از جامعه دوا میکند یا دری دیگر می افزاید اگر بنا عبرت باشد هرکه صورت آن خانم را ببیند و ماجرا را بداند بعید است که چنین کاری انجام دهد ولی اگر مشکل داشته باشد هیچ عبرت نخواهد گرفت نه اکنون ونه درصورت قصاص (446653)
 
حمید عامری
۱۳۹۰-۰۲-۲۸ ۱۴:۵۸:۴۹
بسم الله الرحمن الرحیم

اگر نیت اون پسر این بوده که چشم های اون دختر رو کور کنه، پس قصاصش این می شه که چشم های پسر کور بشه.
اگر نیت پسر این بوده که مقدار مشخصی اسید از فاصله ای معین و زاویه ای معین بر صورت دختر بپاشه، باید همون مقدار اسید رو از همون زاویه و فاصله به صورت پسر پاشید. اما اگر با این کار آسیب کمتری به پسر وارد شد و مثلاً یک چشم پسر کور نشد، باید چشم پسر رو از حدقه در اورد. اما چشم دوم دختر در زمانی طولانی تر از چشم دیگر کور شده. اگر بر اثر اسید پاشیدن روی صورت پسر، چشم دومش هم کور نشد، باید به همون میزان زمان که چشم دوم دختر کور شد، صبر کرد ، اگر در اون مدت زمانی چشم دوم پسر کور نشد، اون وقت باید چشم دوم پسر رو از حدقه در اورد.

به این ترتیب، صورت پسر هم مانند صورت دختر داغون می شه.

باید در این مورد به نحوۀ قصاص کسی که بر فرق علی علیه السلام ضربه زد، توجه کرد. اون یک ضربه زد و قصاصش هم یک ضربه بود. اما آیا امام حسن در زمان اجرای آن یک ضربه به این توجه کرد که جوری ضربه بزنه که سانتتمترش با سانتیمتر شکاف سر پدرش یکسان باشه؟
یک ضربه در برابر یک ضربه

همون مقدار اسید باید به همون شکل روی صورت پسر \"پاشیده\" بشه.

خداوند رحمن در قرآن فرموده است که قصاص حق این دختر است اما اگر این دختر آن پسر را ببخشد بهتر است.
در صورت بخشش دختر، حاکم شرع می تونه برای جلوگیری از عدم تکرار اتفاقی مشابه با این در جامعه اشد مجازات رو برای پسر در نظر بگیره. (446664)
 
۱۳۹۰-۰۲-۲۸ ۱۵:۰۷:۱۶
با اجرای این حکم مادر پسر را قصاص کرده اید که یه عمر باید از یه معلول نگهداری کنه و ضمن اینکه اون دخترم دیگه چیزایی رو که از دست داده به دست نمیاره (446673)
 
cia 30
۱۳۹۰-۰۲-۲۸ ۱۵:۵۹:۳۰
در صورت عدم اجرای حکم همین بلا ممکنه سر خواهر هرکسی بیاد
مرگ یه بار شیون یه بار (446719)
 
saeed varnaseri
۱۳۹۰-۰۲-۲۸ ۱۵:۱۰:۵۹
مگر غربیها برای اجرای قوانین خودشان از ما اجازه میگیرند که ما باید برای اجرای حدود الهی دل آنها را بدست بیاوریم (446675)
 
وکیل
۱۳۹۰-۰۲-۲۸ ۱۵:۱۳:۳۸
لطفا در ارتباط با یک مساله تخصصی از صاحب نظر و متخصص کسب اطلاع کنید.در این ارتباط ماده 277 و 285 قانون مجازات اسلامی را مطالعه بفرمایید و بدون اطلاع در ارتباط با این مسایل خاص اظهار نظر نفرمایید (446679)
 
حمید عامری
۱۳۹۰-۰۲-۲۸ ۱۶:۰۶:۲۳
این یک مورد خیلی خیلی خاصه
چیزی که زیاده این روزها برخورد دخترها و پسرها.. اگر کوچکترین تسامحی صورت بگیره، پس فردا هر پسری که دختره بهش جواب نه بگه، بدتر از این کار رو می کنه و می گه طبق ماده 277، پولشون دارم دیه شو می دم. (446724)
 
۱۳۹۰-۰۲-۲۸ ۱۵:۱۵:۵۳
عدالت دستگاه قضا راهمه دربرخوردباآقازاده ها بخصوی(مهدی خان .فائزه خانم) دیدند!پس چه غم دارید!؟ (446680)
 
۱۳۹۰-۰۲-۲۸ ۱۵:۳۱:۲۰
سلام- من ارزش زيادي براي آدم ها قائلم اما اون كسي كه رو دختر بيچاره اسيد پاشيده به خداوندي خدا نه تنها انسان بلكه حيوان هم نيست به خدا بايد اونو كشت - اگه من جاي فاميل دختره بودم اسيدپاش رو به قتل مي رسوندم - شايدم براي اين حكم اجرانميشه كه شاكي بدبخت جنس مونثه و فكر مي كنن كه مردها از زنها ارزششون بيشتره - ضمنا محكوميت امير قرائي رو هم ديديم ...اينم عدالت !!! (446690)
 
۱۳۹۰-۰۲-۲۸ ۱۵:۳۷:۱۸
یک حکم برای شخص است درست ولی یک حکم باید باشد برای جامعه این شخص به گونه ای امنیت جامعه را تهدید کرده. (446697)
 
سروش
۱۳۹۰-۰۲-۲۸ ۱۵:۴۵:۰۰
مانيز به عنوان يك مسلمان ايراني از اجراي حكم قصاص دفاع مي كنيم و خواستار اجراي اين حكم در اسرع وقت هستيم تا انشاالله ديگر شايد اينچنين اعمال قبيحي از سوي برخي افراد نباشيم. (446704)
 
مرتضی
۱۳۹۰-۰۲-۲۸ ۱۵:۴۷:۲۱
و فی الحیات قصاص یا اولی الالباب (446707)
 
ناشناس
۱۳۹۰-۰۲-۲۹ ۱۲:۳۹:۳۸
جانم؟!
\"لکم فی القصاص حیات\" درستشه که یعنی برای شما در قصاص، زندگی است. اینی که شما نوشتی یعنی در زندگی قصاص است.
از قول قرآن میخوای چیزی بنویسی یه سرچ بزن اقلا (447082)
 
۱۳۹۰-۰۲-۲۸ ۱۷:۱۲:۰۱
مگر جزای کور کردن دو چشم اعدام نیست؟ (446780)
 
علی علیپور
۱۳۹۰-۰۲-۲۸ ۱۷:۱۵:۳۳
جواب منطقی را جناب کاربر محترم بنام وکیل داده اند بدون اطلاع در مسائل خاص جزائی و حقوقی نباید بخودمان اجازه دهیم به اینگونه مسایل وارد شویم مرحبا و متشکرم (446781)
 
عمو
۱۳۹۰-۰۲-۲۸ ۱۷:۴۶:۲۹
بنام خدا
مشکل از جوانب کار ما است.
وقتی وکیل دادگستری پرونده را علنی می کند و مطبوعات بی خبر قضیه را توی بوق می برند و قوه قضاییه هم تماشاچی می شود از این بهتر نخواهد شد. اگر حکم خدا است و شک ندارید قبل از توی بوق رفتن اجرا کنید قضیه ختم می شود ولی کرم توی سیب قوه قضاییه لانه کرده و دشمن را راهنمایی می کتد کرم را پیدا کنید. رییس قوه قضاییه یک نفر است و قوه قضاییه چند هزار نفر که برای نمونه یکی از اعضایش برای دیوانه ای مانند آغا... حکم اعدام صادر می کند و چنان قضیه را بزرگ می کند که ناچار رهبری شخصا مجبور به دخالت می شود در حالیکه می بایست اون یارو را به روانپزشک معرفی می کردند. این قضیه هم مثل س م اینقدر طول وتفصیل داده شد تا بالاخره شیاطین و کرم های درون سیب پای بیگانگان هوچی صاحب بوق را بمیان کشیدند (446802)
 
عبدالرحمان خوشابی
۱۳۹۰-۰۲-۲۸ ۱۸:۰۴:۴۹
سلام بعضی جوری صحبت می کنند که انگار فقط بحث اون اسید پاش مطرحه و حق وحقوق جامعه رو فراموش کردن اما باید این پسر قصاص بشه تا کسانی که این فکر به نظرشون میرسه عاقبتش رو هم ببینند نه اینکه فقط قربانی نابود بشه وخود دختر حق داره گذشت کنه یا قصاص کنه ودولتهای غربی برن هزار مشکل کوچک وبزرگ حقوق بشری در آمریکا وعراق وافغانستانو لیبی ومملک عربی رو که خودشون عاملش هستن حل کنند واسلام وایران نیاز به چرت وپرت های اونا نداره (446817)
 
امیرجون
۱۳۹۰-۰۲-۲۸ ۱۸:۱۳:۳۹
شما چه جور خبری که هنوز درستی اش را نمیدانید چاپ میکنید؟
ضمنا با توجه به خبر امروز مصاحبه دادستان تهران این خبر از اساس غلط است (446827)
 
hossein hajiagha
۱۳۹۰-۰۲-۲۸ ۱۸:۳۵:۴۰
حکم بالای ۳۰ سال زندان بهتر است تا کلمه قصاص چون خارجی ها و بی بی سی های مذدور استفاده تبلیغاتی غلطی می کنند یک ماه و اندی قبل زنی با کودک خود در کانادا پرید توی رودخانه یخ زده خود کشی کرد و بی سرو صدا و هیچ خبری پخش نشد بی بی سی حمال هم اینجا گویا خبر نگاری ندارد جدی باشید و بر خورد منطقی کنید اینها از بس مار خورده اند افعی شده اند (446839)
 
۱۳۹۰-۰۲-۲۸ ۱۹:۵۲:۵۸
سلام من اگر جاي رئيس قوه قضائيه بودم به همه ارگانها و اشخاص ملي و بين المللي فراخوان ميدادم كه چقدر حاضرند دراين راه هزينه مالي كنند. و انوقت ديه اين شخص را كه مطالبه كرده از اين راه تهيه مي كردم و همه مدعيان واقعي و دروغين را مشخص ميكردم و نشان ميدادم كه حكومت اسلامي از همه ظرفيتهاي ممكن شرعي از قصاص جلوگيري مي كند (446872)
 
حمد
۱۳۹۰-۰۲-۲۸ ۲۰:۳۰:۳۳
ما اگر از ترس يه مشت كشورهايي كه جنايات آنان امروز براي حتي غير مسلمانان مشخص و آشكار است احكام خدا را تعطيل كنيم در پيشگاه عدل الهي چه جوابي داريم واقعا\" اگر متشاكي خواهان اجراي قصاص است سريعا\" بايد حكم اجرا شود اين آقايان طرفدار حقوق به اصطلاح بشر مگر كورند و جنايات ضد انسانيت را در بحرين نمي بينند از اين كشورهاي مجرم و ضد انسانيت و ضد خدا نترسيد و حكم خدا را اجرا كنيد (446885)
 
نیما
۱۳۹۰-۰۲-۲۸ ۲۰:۳۷:۱۳
من کاری به حقوق بشر و این حرف ها ندارم و تایید و انتقادی به حقوق بشر غربی ندارم . ولی قصاص این موجود اهریمنی عین حقوق بشر است . قصاص والسلام . (446888)
 
محسن
۱۳۹۰-۰۲-۲۸ ۲۱:۰۵:۲۱
با سلام به همه ی دوستان

به نظر بنده چند مسئله اینجا به چشم می خورد
1.اینکه یکی روی دیگری اسید بپاشد و حق حیاتش را ناقص کند به نظر شما تاوانی ندارد؟
2.یک بعد جامعه شناسی ، که افراد جامعه خصوصا جوانانشان رو به این راه می آورند چیست ؟اگر چه تا یک حدی قابل قبول هست همچنین مسائلی ،ولی بصورت تقریبا عرف و هنجار شدن اینچنین مسائلی نشان از بحران شاید هویت در جامعه نیست؟
و... فرصت کم است (446896)
 
میثم
۱۳۹۰-۰۲-۲۹ ۰۰:۱۳:۲۱
قصاص دستور قرآن است وسرپیچی از آن
مقابله با پروردگار است
والسلام (446949)
 
۱۳۹۰-۰۲-۲۹ ۰۰:۲۸:۴۰
اشتباه این جوان را با اشتباه پاسخ ندهیم انتقام خوب نیست امکان دارد بعد از اجرای این حکم نسبت به دین اسلام هم خود شخص وهم اطرافیانش کافر شوند حبس ابد/ کار اجباری/ و... (446950)
 
محمدرضا
۱۳۹۰-۰۲-۲۹ ۰۰:۳۷:۰۰
آقا من میگم که کورش نکنن فقط اخته اش کنن.تا بلکه کمی جبران بشه. (446953)
 
علی
۱۳۹۰-۰۲-۲۹ ۰۱:۱۹:۳۸
دوستانی که طرفدار حکم قصاص هستند:
ایرات رتبه دوم در اعدام را دارد آیا رتبه دوم را هم در کاهش جرایم دارد ؟! (446963)
 
شهریار
۱۳۹۰-۰۲-۲۹ ۰۱:۱۹:۵۰
آیا قوّۀ قضاییه برای نیروی انتظامی که پس از اعلام دختر به تهدید شدن به اسید پاشی؛ حفاظتی از او انجام نداد، کاری انجام داده است؟ (446964)
 
بابک
۱۳۹۰-۰۲-۲۹ ۰۴:۳۲:۴۷
آیا میدانید:

۱. کشورهای که در آنها حکم اعدام و قصاص اجرا نمی‌شود کمترین آمار جنایت را دارند؟

۲. انتقام یکی‌ از گناهان و ضعفها‌ای بشر می‌باشد

۳. خرج زندگی یک فرد کور را منو شما در نهایت پرداخت خواهیم کرد

۴. خشونت خشونت می‌آورد. تا روزی که جامعه به خود اجازه میدهد که در چشم یک جوان اسید بپاشد، مطمئن باشید که این کار باز و باز تکرار خواهد شد و دختران بیشتری قربانی خواهند شد.

اگر باور ندارید امریست کاملا طبیعی...شما در جهان سوم زندگی می‌کنید و اگر قرار بود این حرفها رو بپذیرید دیگر جهان سومی‌ نبودیم...

یک مطلب دیگر... در ۱۰ سال گذشته چند نفر قاچاقچی رو در زدیم؟ آیا مسله اعتیاد بهبود یافت؟ واقعاً؟ (446985)
 
اسی
۱۳۹۰-۰۲-۲۹ ۰۷:۲۳:۲۷
حکم قصاص الهی بسیار ساده و در عین حال دقیق است
بلحاظ تیوری قصاص ساده است ولی بلحاظ عملی بسیار سخت و شاید غیر ممکن است شاید در 1400 سال پیش که علم پیشرفت چندانی نداشت و پزشکان و دانشمندان چشم را فقط چشم میدیدند این حکم الهی و اجرای آن امری ساده بود. ولی با پیشرفت علم و دانش و قابلیتهای اندازه گیری اثار و تبعات این امر (قصاص) آیا واقعا میتوان به دست یک نفر که خودش چشم ندارد قصاصی را انجام داد که دقیقا برابر صدمه وارده باشد؟ دقیقا....معنای حکم خدا همین است دقیقا باید به یک اندازه باشد نه کمتر و نه بیشتر....این امر تقریبا محال است....برای همین شارع مقدس میفرماید که بخشش بهتر است ....فردی که اسید پاشیده است ..صدمه ای زده است که بسیار زیاد بوده است ولی نوع صدمه تصادفی و خسارت وارده متنوع است مثل اینکه بخواهیم زلزله را بازسازی کنیم قطعا نمیتوانیم...چون امکان این امر وجود ندارد و هیچکس نمیتواند ادعا کند که این قصاص دقیقا خسارتی معادل را بوجود میاورد پس انجام قصاص عملا ممکن نیست....شما میتوانید مدعی باشید بعد از این عمل اگر با وسایل مدرن پزشکی خسارت وارده اندازه گیری شود دقیقا به یک اندازه خواهد بود....آیا واقعا میتوانید...شاید در 1400 سال پبیش این ادعا قابل اثبات نبود ولی امروز هیچکس نمیتواند خسارتی بوجود بیاورد که دقیقا به یک اندازه باشد ....اینکه قصاص به تعویث افتاد به همین دلیل بود نه چیز دیگر ...این ابلهانه است که حکم خدا تعطیل شود ولی ابلهانه تر این است که این حکم به غلط اجرا شود ....در نظر داشته باشیم که خداوند متعال حکمی نمیدهد مگر اینکه مصلحتی در ان باشد.... (446999)
 
سياوش
۱۳۹۰-۰۲-۲۹ ۰۹:۳۸:۴۱
سلام
حقوق بشر غربي ها همان كه انسانهاي بي گناه را در كشور هاي ديگر مي كشند و صحبتي از حقوق انسانها نمي كنند. انها دنبال منافع خودشان هستند.خدا لعنتشان كند (447023)
 
۱۳۹۰-۰۲-۲۹ ۰۹:۴۸:۱۲
خون در برابر خون ، چشم در برابر چشم، گوش در برابر گوش، زدی می زنم، بکشی میکشم، همانگونه که جانوران از هم انتقام می گیرند و بنابراین مرزهای عقلانیت و وجدان در جامعه امروزی کجاست (447026)
 
گمنام
۱۳۹۰-۰۲-۲۹ ۰۹:۴۸:۳۱
حتی اگرم درست باشه،حکم که لغو نشده بنا به مصلحت هایی به تاخیر می افته،که تا اون جایی که من میدونم از لحاظ شرعی،حاکم اسلامی یه همچین اختیاری داره. (447027)
 
جواد نون
۱۳۹۰-۰۲-۲۹ ۰۹:۵۴:۱۱
وقتي احكام الهي تعطيل مي شود آرامش از جامعه رخت هجرت ميپوشد .................... (447028)
 
حمید
۱۳۹۰-۰۲-۲۹ ۱۰:۰۹:۲۰
ببخشید این آزمونی که ازش نام می برید چه کسی قراره داور این آزمون باشه؟ مردم ؟ خدا ؟ اروپا ؟
موقعی که امام علی با استواری احکام الهی را اجرا می کرد آیا به نظر شما نیم نگاهی هم به رضایت و نظر عمر و معاویه هم داشت ؟
کجای کاریم ؟ (447030)
 
محسن
۱۳۹۰-۰۲-۲۹ ۱۰:۲۹:۱۸
در این مسئله علاوه بر شاکی پرونده شخص مدعی العموم نیز بدلیل سلب امنیت عمومی جامعه وهمچنین نگرانی خانواده هااز این قبیل اقدامهامطرح میباشد .زیرا این اقدام متهم علاوه بر اینکه یک دختر را از زندگی عادی ودیدن جهان پیرامون خویش محروم نموده در صورت عدم اجرای قانون اسلامی ,زیرا ما در کشوری که قوانین آن براساس موازین شرعی مقرر گردیده است زندگی میکنیم وبر این امر واقفیم در صورت ارتکاب جرم بر اساس قوانین اسلامی با ما برخورد میشود .عدم اجرای قانون موجبات بی اعتمادی وسلب امید از مجموعه قضائی کشور را در پی خواهد داشت. (447034)
 
امیرحسین
۱۳۹۰-۰۲-۲۹ ۱۰:۴۱:۲۹
باسلام
اول خدمت برادران قوه قضایه عرض میکنم
چرا تحت تاثیر تبلیغات مسموم و مخرب یک سری ادم لایک قرار میگیرید
ماراچه کار با انگلیس و غیره
ببینید قرآن و قانون چه میگوید

دوم از برادر خوب جناب آقای توکلی کمال سپاس رادارم در خوصوص سایت خوبشان
اگر ممکن است خبر های روزرا برایم بفرستید
امیرحسین (447037)
 
حسن
۱۳۹۰-۰۲-۲۹ ۱۱:۳۸:۴۱
در هر صورت عزیران یکی از انوع مجازات هایی که خداوند به صراحت در قرآن ذکر کرده است قصاص است.لذا اجرای این حکم یعنی اجرای اوامر الهی .لذا هرگز نمی توان حکم قصاص را به تعویق انداخت مگر به رضایت و بخشش مجنی علیه.اینکه چرا اینقدر اطاله دادرسی صورت گرفته بماند و اینکه چرا دستگاه مجری حکم اینقدر تعلل می کند این هم بماند و فقط می بایست گفت به حکم خداوند و فرمایشان ایشان در قصاص زندگانی هست و غیر. (447053)
 
راد
۱۳۹۰-۰۲-۲۹ ۱۲:۲۵:۲۴
رییس قوه قضاییه اعلام کند اگر غربی ها با هزینه خودشان میتوانند سلامتی و زیبایی را به این دختر برگردانند ، حکم را لغو میکند.بعید نیست با این پیشرفتها و کمک خیرین این کار امکان پذیر شود. (447073)
 
محمدرضا
۱۳۹۰-۰۲-۲۹ ۲۲:۱۸:۳۴
احتمالا\" جلوگیری از اجرای حکم نه پیامدهای سیاسی که جریانات دیگر میباشد چرا که تاریخ نشان داده نظرات و عکس العمل های خارج از مرز هیچ تاثیری بر صدور و اجرای احکامهای گوناگون در ایران ندارد . (447289)
 
فریادگر
۱۳۹۰-۰۲-۳۱ ۰۹:۵۶:۱۴
با سلام
اصلا موضوع رعیت احکام شرعی و قانون نیست بلکه مهمتر از همه سیاست دو پهلوی ایران است مسولیم وا در طی سه دهه فقط خواستند رمبرمی آمریکا و سیاستهایش موضه بگیرند خواه حق باشد یا غیر حق موید حرفم این است که آمریکا چقدر کارهایی را انجام داد که یا خواسته درونی ما بود یا جزو اهداف ما بود که محقق نمیشد ولی چون آمریکا انجام داد ما حتی اوم کار خوب را تایید نکردیم بلکه یک جاهایی جلویش موضع هم گرفتیم حالا شما ها با موضاتی از ایم قبیل سرگرم باشید (447782)
 
علی
۱۳۹۰-۰۲-۳۱ ۰۹:۵۶:۳۷
اینکه قصاص حق قربانی است مطلب واضحی است فقط کافی است خودمان را جای این دختر مظلوم قرار دهیم.اما نکته ای که در اینجا هست اینکه از صحبتهای قربانی اینطور به نظر میرسد که امکان بخشیدن متهم از طرف او وجود دارد.پس شاید بتوان زمینه ی این بخشش را با چند روز تاخیر فراهم کرد.شاید اگر به جای تاکیید صرف به قصاص کمی هم در مورد امکان عفو و بخشش متهم از سوی قربانی(نه از جانب دادگاه)صحبت شود .ایشان راضی به عفو و بخشش متهم شود.نابینا شدن یک انسان هرچند که حقش باشد به هیچ وجه خوشایند نیست.به نظر من ایشان میتواند با بخشش متهم در عوض چهره ای که متهم از او گرفت چهره ای زیبا از خود در بخشش و بزرگواری به جای گذارد که برای همیشه ماندگار شده وبه نمادی از عفو و بخشش در بین انسانها تبدیل شود.مسلما این کار در نزد خداوند متعال هم بسیار پسندیده است. (447783)
 
فریاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااادگر
۱۳۹۰-۰۳-۰۱ ۱۱:۵۲:۵۸
سلام
چه کسی گفته ما برای اجرای حد میترسیم اصلا ما مگر جز خداوند از کسی دیگر هم میترسیم البته بعضی جاها اگر فشارهای بیگانگان موجب عقب نشینی ما میشه صرفا سیاست ماست حالا فوری یکی پیدا نشه نگه پس سیاست ما عین دیانت ماست چی میشه اون برای غیرخودی های داخلی است که اگر همکاری یا به قولی اعتراف نکردند در کهریزک هم که شد از آنها اعتراف میگیریم (448597)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.