نظر منتشر شده
۳۷
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 104902
رئیس مجلس به جای رئیس جمهور بودجه را ابلاغ کند
تاریخ انتشار : يکشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۰ ساعت ۱۱:۴۳
بخش خبری الف



رئیس مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی با اشاره به پایان یافتن مهلت قانونی رئیس جمهور برای ابلاغ بودجه سال 90 و بلاتکلیفی کشور در صرف بودجه از امروز خواستار ابلاغ این قانون از سوی رئیس مجلس شد.



احمد توکلی رئیس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی تذکر آیین نامه ای به عدم ابلاغ قانون بودجه توسط دولت داد.



توکلی گفت: فرصت دو ماهه قانونی دولت برای استفاده از بودجه تنخواه تا آخر اردیبهشت ماه بود که امروز به پایان رسید لذا از این تاریخ هرگونه دخل و تصرف دستگاه های دولتی و حتی مجلس شورای اسلامی در اموال دولتی ممنوع است.



وی با اعتراض به عدم ابلاغ بودجه توسط رئیس جمهور اظهار داشت: ریاست مجلس می تواند برای جلوگیری از ایجاد مشکلات در جامعه بر اساس قانون بعد از 72 ساعت، قانون بودجه را که مصوب مجلس است، ابلاغ کند.



علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به توکلی خواستار بررسی این موضوع بعد از صحن علنی مجلس شد.
 
محسن
۱۳۹۰-۰۳-۰۱ ۱۲:۰۵:۵۴
بعضي از اين آقايان فقط تنش ايجاد مي كنند. خب ببينيد درد كجاست و مشكل چيه تا حل كنيد (448616)
 
۱۳۹۰-۰۳-۰۱ ۱۴:۳۴:۲۷
درد اینه که سال دیگه هم دولت تا آخر فروردین لایحه بودجه را تحویل نخواهد داد و مجلس نیز مجبور است که اوایل تابستان آنرا ابلاغ کند و این داستان همواره ادامه خواهد داشت و مسبوق به سابقه خواهد شد (448749)
 
محمد ولائي
۱۳۹۰-۰۳-۰۱ ۱۶:۰۳:۵۲
نه دوست عزيز! سال ديگه برنامه پنج‌ساله‌اي نيست كه مجلس بخواد با تأخير تصويبش كنه! كمي انصاف هم خوبه... (448814)
 
amir mafi
۱۳۹۰-۰۳-۰۱ ۱۲:۱۷:۳۹
باید دولت مجبور به ابلاغ شود نمیشود مجلس دائم کارهای دولت را انجام دهد و دیگران دنبال رفتن به امریکا به اسم سازمان ملل و اپک و غیره باشند. (448625)
 
۱۳۹۰-۰۳-۰۱ ۱۲:۳۲:۰۷
جناب توكلي
خودتان بهتر مي دانيد كه حرف حرف دولت است و نمايندگان هيچ كاري نمي كنند
خودكرده را تدبير نيست (448641)
 
۱۳۹۰-۰۳-۰۱ ۱۲:۴۰:۱۷
مجلس نباید کوتاه بیاید و باید طبق قانون،به دولت بفهماند باید قانون را اجرا کند!
والسلام (448652)
 
مسعود
۱۳۹۰-۰۳-۰۱ ۱۵:۰۷:۲۷
اكنون به گونه اي كه در تاريخ انقلاب اسلامي ايران بي سابقه بوده است در مورد چندين مصوبه به دليل استنكاف آقاي احمدي نژاد از قانون. رييس مجلس طبق قانون مصوبه را ابلاغ نموده است...
قانون گريزيهاي آقاي احمدي نژاد واقعا به مرز نگران كننده و بحراني رسيده است..
به نظر من ديگر مجلس بايد طرح سوال از رييس جمهور را در دستور كار قرار دهد و مماشات را كنار بگذارد تا بيش از اين مملكت و مردم معطل بي قانونيهاي دولت نشوند و كشور بيش از اين زيان نبيند. (448771)
 
۱۳۹۰-۰۳-۰۱ ۱۲:۳۹:۲۰
واقعا مشخص نیست که رئیس جمهور تا کی می خواهد به این روند کاری خود که برخلاف راه حرکت می کند ادامه دهد! (448650)
 
احمد
۱۳۹۰-۰۳-۰۱ ۱۵:۰۷:۵۳
احمدي نژاد ديگه شورش رو در اورده. (448772)
 
سخن تازه
۱۳۹۰-۰۳-۰۱ ۱۲:۴۹:۱۰
انشا الله در انتخابات بعدی دقت بیشتری بکنیم! (448660)
 
محمد ولائي
۱۳۹۰-۰۳-۰۱ ۱۶:۱۱:۰۸
ميشه بفرماييد كجاش غيرقانونيه؟ دولت تا امروز بايد ابلاغ كند و رئيس مجلس هم پس از ساعت (3 روز ديگر) در صورت عدم ابلاغ مي‌تواند رأسا ابلاغ كند. معنايش اين است كه سه روز فرصت هست. خوب است بدانيد كه رئيس جمهور قبل از پايان وقت اداري امروز ابلاغ كرده است! يعني اين حرفها همه كشك!!! (448826)
 
kh
۱۳۹۰-۰۳-۰۱ ۱۳:۰۵:۱۵
به نظر من ريس مجلس به جاي ابلاغ قانون بودجه كه در صورت ابلاغ آن چون باب ميل دولت محترم نيست از جانب دولت اجرا نخواهد شد،به وظيفه قانوني خود مبني بر پيگيري عدم اجرا قوانين قبلي كه مورد پسند دولت نبودند و با عدم اجرا آنها مجلس محترم را به سخره گرفتند،از طرف دولت اقدام نموده و در اين زمينه از ريس جمهور محترم در صحن علني مجلس سوال كرده تا مردم هم كه بايد ازجانب سران محرم باشند در جريان قرار گيرند (448670)
 
خط انقلاب
۱۳۹۰-۰۳-۰۱ ۱۴:۰۴:۴۵
اگر مجلس به جای تصویب بودجه بیاید خود بودجه بنویسد آخر ش می شود این. اگر مجلس دو سه ماه بنشیند تمام بودجه را تغییر داده و بر ااساس نظرات شخص خود و احتمالا منافع شخصی خود بودجه را \"بنویسد\" آخرش می شود این. مجلسی گفتند دولتی گفتند استقلال قوایی گفتند.ای نمجلس دنبال این است که خود قوه ی مجریه هم باشد. آخرش می شود این. من از این مسئله خوشحال نیستم و ابلاغ نکردن بودجه نیز کار درستی نیست و جوابی دندان شکن و لجوجانه به مجلس است. (448723)
 
زین العابدین زینالپور
۱۳۹۰-۰۳-۰۱ ۱۴:۲۹:۳۰
استاد محترم جناب اقای توکلی !
حضرتعالی هم نیک می دانید که در حکومت علوی و پیروان مکتب علوی چیزی هم به اسم دافعه در کنار جاذبه هم هست ! نمی شود همه و در همه موارد مستمسکی تحت عنوان مطالح فلان پیدا کرد و به این اصل مهم عمل نکرد . مماشات ، ملاحظه ، مصلحت و گاه اغماض و چشم پوشی منجر به اتخاذ مواضعی از طرف دولت شده است که گمانه همسویی بیش از اندازه و گاه پیروی مجلس از دولت را به ذهن ها متبادر می کند . لذا جا دارد مجلس محترم که عصاره ملت است در اقدامی محکم و اصولی برای همیشه به چنین دیدگاهی خاتمه دهد و این فرمایش امام را که فرمود مجلس در راس امور است به همه باور نکرده ها بقبولاند . (448746)
 
۱۳۹۰-۰۳-۰۱ ۱۴:۳۲:۱۷
ای کاش قانونی تصویب میشد که دولت را مجبور کند تا قبل از اول اسفند بودجه را به مجلس تحویل دهد و اگر نه تاوان سنگینی در قانون برای آن تعبیه شود که قسمتی از اختیارات دولت را به مجلس واگذار کند (448747)
 
امیرجون
۱۳۹۰-۰۳-۰۲ ۱۰:۲۹:۵۳
تقصیر مجلسیا است چون گفتن باید بودجه نود منطبق بر برنامه پنجم باشه
خب معلومه که دیر میشه (449240)
 
سعيد
۱۳۹۰-۰۳-۰۱ ۱۴:۳۷:۵۵
آقاجان قانون بودجه ابلاغ نشده كه نشده .اين قانون همان جزوه جيبي است ديگر .فرض كنيد از جيبتان افتاده ،چرخ مملكت كه مي چرخد . هيچ كار ي هم بدون كار كارشناسي انجام نمي شود .نگران چه هستيد .
خبري از جادو وجنبل اين حرف ها هم نيست .كسي هم تخلف نميكند .
اين همان سيستمي است كه دنيارا به غبطه خوردن به حال ما واداشته .
كمي چشم بصيرت باز كنيد.
اگر .... (448753)
 
زین العابدین زینالپور
۱۳۹۰-۰۳-۰۱ ۱۴:۵۹:۰۰
استاد محترم جناب اقای توکلی !
حضرتعالی هم نیک می دانید که در حکومت علوی و پیروان مکتب علوی چیزی هم به اسم دافعه در کنار جاذبه هم هست ! نمی شود همه و در همه موارد مستمسکی تحت عنوان مطالح فلان پیدا کرد و به این اصل مهم عمل نکرد . مماشات ، ملاحظه ، مصلحت و گاه اغماض و چشم پوشی منجر به اتخاذ مواضعی از طرف دولت شده است که گمانه همسویی بیش از اندازه و گاه پیروی مجلس از دولت را به ذهن ها متبادر می کند . لذا جا دارد مجلس محترم که عصاره ملت است در اقدامی محکم و اصولی برای همیشه به چنین دیدگاهی خاتمه دهد و این فرمایش امام را که فرمود مجلس در راس امور است به همه باور نکرده ها بقبولاند . (448767)
 
۱۳۹۰-۰۳-۰۱ ۱۵:۲۷:۴۹
بیاید و یک کار انقلابی انجام دهید. مجلس حقوق نگیرد که نشان دهد این دخل و تصرف غیر قانونی است.
مردم هم باور کنند که مجلس قانون را برای خودش هم می خواهد. (448792)
 
۱۳۹۰-۰۳-۰۱ ۱۵:۳۷:۳۰
بار کج بمقصد نمی رسد (448798)
 
محی الدین
۱۳۹۰-۰۳-۰۱ ۱۵:۵۶:۴۸
اقای توکلی شاید شما خواب بودید دولت امروز بوجه را ابلاغ کرد
ای کاش شما انقدر عجول ... نبودید
... (448804)
 
امير
۱۳۹۰-۰۳-۰۱ ۱۶:۰۴:۰۰
بذارين دعوا كنن ديگه
مملكت همه چيزش براهه
آخه مگه مشكلي ديگه مونده كه بخوان بهش بپردازن:!!!
بالاخره سر مردم رو گرم كردن خودش كاره ديگه!! (448815)
 
۱۳۹۰-۰۳-۰۱ ۱۶:۱۰:۳۵
متاسفانه آقاي توكلي و امسال ايشان فقط دنبال اين هستند كه بگويند رئيس جمهور تك روي ميكند و بس و مي خواهند حرف خود را به كرسي بنشانند . (448825)
 
۱۳۹۰-۰۳-۰۱ ۱۶:۵۲:۱۶
من میدونم
آخرش هم همه کاسه کوزه ها سر مجلس شکسته میشه و مردم باید خسارتش رو بدهند
راستی چرا نرخ رشد اقتصادی ما اینقدر پایین است (448853)
 
امیرجون
۱۳۹۰-۰۳-۰۲ ۱۰:۲۷:۵۶
خیالت راحت مجلس در راس امور است همه کاسه کوزه ها هم سر دولت شکسته میشه (449239)
 
مجلس...
۱۳۹۰-۰۳-۰۱ ۱۸:۰۲:۵۳
مجاس خیلی کارها می تواند بکند به شرطی کسی نتواند بگوید که چکار بکند یا نکند.یعنی قانون برای همه قانون باشد . (448899)
 
خط انقلاب
۱۳۹۰-۰۳-۰۱ ۱۸:۲۲:۴۷
بالاخره ابلاغ شد. نباید برای هر مسئله ی کوچکی جنجال ایجاد کرد. (448919)
 
۱۳۹۰-۰۳-۰۲ ۱۰:۱۱:۳۰
خیر عزیزم

نباید برای هر مسوله کوچکی

دولت مجلس و مردم را اذیت کند.

دولت موظف است مجلس هر چه را تصویب کرد اجرا کند

حواسمان باشد. دولت قانومگذار نیست (449224)
 
محمدرضا ستاره
۱۳۹۰-۰۳-۰۱ ۱۹:۳۷:۲۱
با توجه به بررسی گذشته تصویب و ابلاغ بودجه طی چند سال اخیر بنده پیش بینی میکنم بودجه سال 94 در سال 95 تصویب و ابلاغ بشه!!!!!!!!!!!
اونوقت یعنی چی بودجه یک مملکت متمدن و مدعی در امر قانونمداری دو ماه بعد از شروع سال ابلاغ بشه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (448960)
 
هاشمی
۱۳۹۰-۰۳-۰۱ ۱۹:۳۸:۴۵
درد این است که طبق برداشتی که از قانون اساسی شده ، مجلس خود را موظف می داند که در جزئیات بودجه هم دخالت . راستی چرا مجلس باید در بودجه وبخصوص جزئیات وارد شود ؟ مگر آنها باید پاسخ گوی خوب وبد واولویت ها باشند ؟. اگر دولت مسئول وپاسخ گو است ، هم او باید بودجه واولویت هایش را تصویب وبه مجلس محترم برای نظارت بدهد تا تخلفی صورت نگیرد . متأسفانه مجلس محترم کار اصلی خودش که نظارت است را زمین گذاشته است . این درد اساسی است که باید حل شود . (448961)
 
حسن رضائی
۱۳۹۰-۰۳-۰۲ ۰۱:۳۹:۴۶
متاسفانه برخی دقت نمی کنند که بودجه قانون دخل وخرج مملکت است وقانونگذار هم طبق قانون اساسی مجلس است وبد یهی است که دولتها دوست دارند خوب مالیات وعوارض بگیرند وخوب هم خرج کنند وباز متاسفانه دولت سازمان مدیریت وبرنامه ریزی(برنامه وبودجه) را علیرغم مخالفت کارشناسان اقتصادی تعطیل کرد واین مشکلات پیش بینی می شد. (449106)
 
داود
۱۳۹۰-۰۳-۰۲ ۰۹:۰۹:۳۳
من نميدانم دولت و مجلس و مقامات با هم رودربايستي دارند و با هم فاميلند مردم چه گناهي كردند . واقعاً اگرمن هم يك كار غير قانوني انجام دهم همينجوري چشماتون را مي بنديد؟ (449181)
 
۱۳۹۰-۰۳-۰۲ ۱۰:۱۰:۰۴
اگر گوش شنوایی باشد خوب است اگر نه همه که... (449222)
 
امیرجون
۱۳۹۰-۰۳-۰۲ ۱۰:۲۶:۱۱
بابا جان دیروز که ابلاغ کرد دیگه شما چی میگین؟ (449238)
 
salam
۱۳۹۰-۰۳-۰۲ ۱۰:۴۵:۲۹
رئیس جمهوری قانون بودجه 1390 کل کشور را برای اجرا به دستگاههای اجرایی ابلاغ کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، قانون بودجه 1390 پس از تایید شورای نگهبان، امروز یکشنبه اول خرداد از سوی دکتر احمدی‌نژاد، رئیس جمهور، برای اجرا به دستگاههای اجرایی ابلاغ شد
بابا چرا از هر چيزي مي خواهيد سوء استفاده كنيد به خدا اين مملكت گناه داره (449262)
 
بوستانی
۱۳۹۰-۰۳-۰۲ ۱۳:۲۸:۱۴
با سلام
رهبری باسعه صدر تاکنون نا فرمانیهای ریاست محترم جمهری را تحمل نموده وایشان با عناد به همه هنجارهای مملکت پشت پا زده ومنبع خوبی برای سخن پراکنی های دنیا شده تا کی قرار است این ملت این وضع را تحمل کنند و کوس رسوائیشان را بر سر هر بازار بزنند. (449392)
 
علی علیپور
۱۳۹۰-۰۳-۰۲ ۱۳:۵۳:۱۵
برادر اگر قرار باشد همه بفکر مملکت باشند نیازی به دعواهای جناحی و باندی نداشتیم هرکه از اقتدار و امکانات رسانه ای و از نعمتهای نظام بیشتر بر خوردارند این جار جنجال ها بگیر و به بند ها از سوی آنان است نه کسانیکه به نان روز محتاجند .یک بنده خدائی هم پیدا شودو کمر همت ببندد و برای مردم خدمت کند .چنان داد و بیدادی و قشقرقی به پا می کنیم که طرف از کرده خود پشیمان می شود . (449425)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.