نظر منتشر شده
۴۴
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 104955
برداشت غیرقانونی 5 هزار میلیاردی برای یارانه نقدی
تاریخ انتشار : يکشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۰ ساعت ۱۴:۲۸
بخش خبری الف



 رئیس کمیسیون ویژه مجلس شورای اسلامی از تخلف دولت در برداشت پنج هزار میلیارد تومان از منابع داخلی بانک مرکزی برای پرداخت یارانه های نقدی خبر داد و گفت:‌ این مبلغ تحت عنوان تنخواه برداشت شده است.



به گزارش الف ، غلامرضا مصباحی مقدم در حاشیه جلسه علنی امروز مجلس در جمع خبرنگاران بااعلام این خبر گفت: این اقدام دولت تخلف از قانون است و در گزارش دیوان محاسبات به مجلس به آن اشاره شده است.



مصباحی مقدم یادآور شد: دیوان محاسبات از طریق مستشاران و قضات خود موضوع تخلف دولت از هدفمندی یارانه ها را همچنان پیگیری می‌کند.



گفتنی است روز گذشته نیز رحمانی فضلی در گفتگو با یکی از خبرگزاری ها گفت: متاسفانه منابع لازم برای پرداخت یارانه‌ها از محل لحاظ شده در قانون پرداخت نشده بلکه بخشی از آن از منابع بانک‌ها و برخی از بودجه دستگاه‌ها بوده است و این تخلف است.



عبدالرضا رحمانی فضلی با اعلام این خبر اظهار داشت: دیوان محاسبات کشور به جدیت عملکرد دولت در اجرای قانون هدفمندی یارانه ها را در دستور کار دارد.متاسفانه سال گذشته دولت در اجرای این قانون تخلفاتی داشت که دیوان محاسبات گزارشی از این تخلفات را به مجلس ارائه کرد.
 
زین العابدین زینالپور
۱۳۹۰-۰۳-۰۱ ۱۴:۳۹:۱۲
وقتی مقوله مهم انصاف وارد عرصه سیاسی و اجتماعی ما بشود بد نیست . کلاً ما آدمها خیلی تمایل داریم سیاه و سفید ببینیم و بیندیشیم و این خیلی بد است . به نظر می رسد داشتن تفکری نقاد ، توام با درک درست موضوع و خوب و بد یک موضوع را با هم دیدن خیلی مورد نیاز سیاسیون ما هست . درست است که دولت در برداشت این مبالغ درست عمل نکرده ولی فراموش نکنیم که پرداخت یارانه مردم اهمیت بیشتری داشته است . گاه دفع افسد به فاسد امری عقلایی است و مفسده نارضایتی مردم بیشتر از تخلف یاد شده است . (448755)
 
۱۳۹۰-۰۳-۰۱ ۱۶:۵۵:۳۴
بهتر است کمی به فکر اینده باشیم. دفع افسد موقتی به مانند مسکنی گذرا خواهد بود و لاجرم افسد و افسدتر را به دنبال خواهد داشت . آن موقع دلایل شما چه خواهد بود ؟و چگونه توجیه خواهید کرد ؟

ما عادت کرده ایم دور از مدیریت علمی فکر کنیم و بدون برنامه عمل کنیم . فقط در فکر لحظه هستیم و انچه به سر نسل های بعدی خواهد امد اهمیت چندانی برایمان ندارد . (448856)
 
حسین
۱۳۹۰-۰۳-۰۲ ۰۸:۴۶:۵۲
با این حرف ایشان که \" آنچه به سر نسلهای بعدی می آید برایمان مهم نیست\" مخالفم . (449168)
 
۱۳۹۰-۰۳-۰۳ ۱۸:۱۵:۰۰
مردم فکر می کنند \" دیگران \" فکر نمی کنند. (450088)
 
arash tir tajy
۱۳۹۰-۰۳-۰۱ ۲۰:۵۰:۴۷
اقای زینالپور
اولا شما بگویید کدام افسد بوده کدام موضوع فاسد؟

ثانیا پرداخت یارانه ها یه طرح ملی بوده و کاملا قانونی و منابع مالی ان هم در بودجه امده بوده

ولی برداشت غیر قانونی یه امر خلاف و غیر قابل دفاع می باشد
قرار نیست اگه کسی نیتش خیر هست اجازه برداشت غیر قانونی داشته باشد
اصلا از کجا مطمین باشیم که اگر کسی بتواند برداشت غیر قانونی انجام دهد انرا برای دفع افسد هزینه میکند

جناب زینالپور
خشت اول چون نهد معمار کج
تا ثریا میرود دیوار کج (448991)
 
زین العابدین زینالپور
۱۳۹۰-۰۳-۰۲ ۰۸:۴۱:۳۷
ممنون از توجهت به مطلب من .
بنده هم قبول دارم دولت باید از قانون تمکین بکند و خلاف قانون نباید توجیه شود . بحث من این است که اگر یارانه من و شما را دولت در موعد مقرر به بهانه نداشتن اعتبار و مجوز برداشت اعتبار ، پرداخت نمی کرد چه تبعاتی بوجود می آمد ؟ حتماً همه ما معترض می شدیم و شاید برخی دیگر حرفهای دیگر و مفسده دیگری در کشور براه می انداختند و جنجال درست می کردند . صد البته باید دولت محترم برنامه بودجه را در موعد مقرر تقدیم مجلس می کرد و کشور را اینقدر معطل نمی کرد .برداشت دولت را هم فقط برای این مورد خاص عرض کردم وگرنه حرف شما درست است که نمی شود به نیت خیر دزدی کرد !! (449163)
 
۱۳۹۰-۰۳-۰۲ ۱۷:۴۰:۱۶
به نظر جنابعالی آیا پرداخت یارانه می تواند نوعی سرمایه گذاری برای آینده باشد؟

یعنی می توان با آن تحصیل ، شغل ، ازدواج ، مسکن و سایر نیاز های اولیه را که در حال حاضر با آنها مشکل اساسی داریم تضمین کرد ؟
یعنی نسل آتی سودش از آن چه خواهد بود؟ (449562)
 
مسعود
۱۳۹۰-۰۳-۰۱ ۲۳:۱۷:۱۵
منظور شما اين است كه قانون را رها كنيم و هر كس هر جور تشخيص مي دهد و صلاح مي داند رفتار كند؟
اينجوري سنگ روي سنگ بند نمي شود و مي شود قانون جنگل!
لطفا كارهاي خلاف قانون دولت را توجيه نكنيد و سرپوش نگذاريد. (449044)
 
۱۳۹۰-۰۳-۰۲ ۰۲:۴۱:۴۴
اتفاقاً در مورد تخلفات قانونی، بحث سیاه و سفید مطرح است. مثلاً اگر راننده ای چراغ قرمز را رد کرد، نمی گویند چون قرمزش کمرنگ بود یا باد لاستیک چرخ هایت مناسب بود، نصف جریمه مقرر را بپرداز! (449123)
 
۱۳۹۰-۰۳-۰۲ ۰۷:۴۳:۱۷
آره ديگه دولت برداشت كرده كه يارانه هارو بده كه شلوغ پلوغ نشه ! (449143)
 
۱۳۹۰-۰۳-۰۲ ۰۸:۰۴:۵۸
جنا آقای زینالپور
برادر محترم
در کشورها این قانون است که حاکمیت محض دارد نه سلایق شخصی اگر بحث افسد به فساد را پیش می کنید و به قولی شرعی اش می کنید خدمت شما عرض شود پس چه کسی جوابگوی تبعات این عمل فرا قانونی برای کشور است (449156)
 
زین العابدین زینالپور
۱۳۹۰-۰۳-۰۲ ۰۸:۴۵:۲۵
صد البته قانون میزان و مبنای همه اقدامات در کشور است . بحث دفع افسد به فاسد بحث شرعی نیست ؛ یک قاعده عقلانی و اصولی است که می شود به آن استناد کرد . اما اگر بخواهد این امر به رویه دولت تبدیل شود من هم با شما موافقم و مخالفت می کنم . اما در این مورد خاص به نظرم پرداخت بموقع فی نفسه از سایر تبعات منفی علیه کشور ممانعت کرده هر چند بهتر بود که دولت از مجاری قانونی اقدام می کرد و این قدر بر مقابله با مجلس و بی توجهی به قانون پای نمی فشرد . (449165)
 
۱۳۹۰-۰۳-۰۲ ۱۹:۴۵:۴۰
قانون با \"دموکراسی \" و با رای نمایندگان تصویب می شود .یعنی در تصویب قانون آزادی وجود دارد .
و اما در اجرای بدون اغماض قانون ،نباید دنبال انصاف بود.
در مدیریت کشور و تعیین مسیر سرنوشت مردم نمی دانم واحدی به نام انصاف را هم باید پاس کرد ؟ (449625)
 
مهدی
۱۳۹۰-۰۳-۰۳ ۲۱:۰۶:۴۵
جناب حضرت زینال پور یادت باشه مقا م معظم رهبری براجرای قانون تاکید دارند.یعنی احترام به قانون اساسی. مجلس به فرموده امام در راس امور است. حتی در انتها پایانی دولت هاشمی افرادی در خواست بیش از دودوره برای جنا ب هاشمی داشتند امارهبر معظم انقلاب قبول نفرمودند.یعنی کارها طبق قانون اساسی باید پیش رودجنابعالی خودت یک پا قانون نشو جناب زینال پور.طبق قانون اساسی صحبت کن .یک وقت مثل جناب جوانفکر در کماحکم ولایتی و ... فرومی روی با تشکر طبق قانون عمل نمائیم (450160)
 
۱۳۹۰-۰۳-۰۱ ۱۴:۵۳:۵۸
پس بی دلیل نیست اضافه کاری فرهگیان که قراربود به طور ماهیانه پرداخت شود از اسفند 89 تا کنون قطع شده وهیچ کس هم حرفی نمی زند. (448761)
 
Magenta Borhani
۱۳۹۰-۰۳-۰۱ ۱۵:۰۵:۳۵
جناب زینالپور ، اين افسد و فاسدي كه شما مي فرماييد هر دو ساخته دست دولت است و آن هم به خاطر تن ندادن به انظباط مالي از يك طرف و تاخيري عمدي در ارائه بودجه از طرف ديگر.

دوما حرف شما قياس مع الفارق است چون با هيچ بهانه اي نمي توان كار غير قانوني انجام داد و دولت بايد در اين باره پاسخ گو باشد (448769)
 
زین العابدین زینالپور
۱۳۹۰-۰۳-۰۲ ۰۸:۴۸:۳۸
من هم موافقم که نباید محملی و بهانه ای برای تخلف درست کرد . تاخیر عمدی را همه احساس کردند و این به نظرم سهل گرفتن مجلس و عدم برخورد محکم و قانونی با دولت بوده است . اما در این مورد خاص به نظرم دولت با پرداخت به موقع یارانه ها خوب عمل کرد . هر چند باید تن به این فاسد نمی داد و مفسده پرداخت نکردن به موقع یارانه هارا با فاسد انجام نمی داد ! (449171)
 
۱۳۹۰-۰۳-۰۱ ۱۵:۳۰:۳۴
اخه بابا چه فایده داره همه اقایون که سمتی در خصوص اعلام تخلافات دارند به کرات از اقایون دولتی و غیره اعلام تخلف نموده اند اما نتیجه ان بصورت علنی پخش و اطلاع رسانی نمی شود . (448794)
 
۱۳۹۰-۰۳-۰۱ ۱۵:۳۶:۴۷
یه برداشت غیر قانونی توی اینهمه برداشتها رسیده به مردم حالا هی گیر بدین (448797)
 
۱۳۹۰-۰۳-۰۱ ۱۶:۰۰:۰۳
چشم و دل اقایون نماینده روشن. دسستتون درد نکنه.
مردم اینو از چشم شما می بینن که جلو این تخلفات نایستادید امیدوارم بتونین جبران کنید البته اگه به قیامت و خدا اعتقاد دارین (448811)
 
۱۳۹۰-۰۳-۰۱ ۱۶:۱۲:۳۱
این دولت اقای احمدی نژاد خیلی باحاله
هر کاری بخواد میکنه
کاری به تخلف و این جور سوسول بازیا نداره
برنامه مرنامه هم تو کارش نیست
ای ول (448827)
 
امیر
۱۳۹۰-۰۳-۰۱ ۱۶:۴۵:۱۹
هر دم از این باغ بری می رسد!
من موندم چرا مجلس اینقدر دیر شروع کرد؟
موندم چرا رییس دولت با این همه سوتی، سر برکناری وزیر خودش را کشت ولی تازه اون روی دیگر مجلس و نظام رو دید...بگو تو که اینقدر موضوع و سوتی برای گیر دادن و پیچوندن داری، عقلت کمه با بزرگتر از خودت در می افتی؟ (448848)
 
سعید_
۱۳۹۰-۰۳-۰۱ ۱۶:۴۹:۳۶
چون دولت قانون را تمکین نمیکند و از این موارد بی قانونی بسیار خواهیم دید نباید تعجب کرد
وقتی دولت یک کشور قانون را اجرا نمیکند یا آنطور که میخواهد اجرا میکند و پاسخگو هم نیست اصطلاح خاصی برای آن در نظر گرفته شده است که به آن دیکتاتوری میگویند و اگر دولتمردان با وجود تمکین نکردن قانون، خود را تابع قانون و مردم بدانند و خادم ملت به حساب بیاورند به این حالت پوپولیستی میگویند
البته توجیه همراه وجود داشته، هست و خواهد بود ولی مفهوم کلی همین است (448850)
 
۱۳۹۰-۰۳-۰۱ ۱۶:۵۱:۲۶
نفهمیدم چجوری حساب کردند با ما؟72500000نفر *45500تومن چند میشه؟ (448852)
 
علی
۱۳۹۰-۰۳-۰۱ ۱۷:۵۲:۱۱
به نام خدا
این موضوع نشان می دهد دولت خدمتگذار در کاری که شروع کرده با بحران ربرو شده اند طرح پرداخت یارانه طرح بسیار خوبی است اما به نظر می رسد دولت محترم محل تامین بودجه را بدرستی کارشناسی نکرده است . (448895)
 
Prince
۱۳۹۰-۰۳-۰۱ ۱۸:۰۲:۲۲
املای ننوشته به قول همین آقای مصباحی مقدم و آقای رئیس دیوان محاسیات خطا نداره.
بین برداشت غیر قانونی از منابع بانک مرکزی و تحت فشار قرار گرفتن مردم و به طبع اون دولت و در مقابل تحت شعاع قرار گرفتن طرح کدوم مهم تر بود؟
البته من منتظر پاسخ وزیر اقتصاد و رئیس جمهور می مونم. شاید مثل اعتراض به ابلاغ نکردن قانون بودجه باشه که یه نصف روز بیشتر طول نکشید!! (448898)
 
۱۳۹۰-۰۳-۰۱ ۱۸:۲۳:۰۷
ما نمی فهمیم ÷س این راه کارهایی که درقانون برای جلوگیری وتخلفات دولت پیش بینی شده وخصوصا ابزار استیضاح برای کی باید اجرا شود آیا مدرسی تو این مجلس پیدا نمیشود (448920)
 
هادی
۱۳۹۰-۰۳-۰۱ ۱۹:۱۵:۴۱
عجب وضعی شده ، مردم سرکارند . مجلس قانون یارانه را تصویب میکند ودر نتیجه به مردم می گویند طلبکارید ، بعد پولش را یا تصویب نمی کنند یاکم می کنند ویا دیرتصمیم می گیرند واگر دولت پول را بدهد می شود تصرف کننده در بیت المال واگر ندهد می شود متخلف از قانون !!! . راستی اگر این شیوه قانون گذاری که مجلس در جزئیات بودجه حق دخالت داشته باشد در یک خانواده به اجرا گذاشته شود ومدیر خانواده موظف به پذیرش تصمیم های اعضاء خانواده بدون مسئولیت باشد ، چه بلائی بر سر آن خانواده خواهد آمد وچرا پدر باید پاسخگوباشد . اگر نمی توانید قانون اساسی را در این مورد اصلاح کنید لا اقل شمارا به خدا از این روش برای دعواهای سیاسی تان استفاده نکنید . (448948)
 
مجمد
۱۳۹۰-۰۳-۰۱ ۱۹:۵۱:۳۳
با این شرایط برداشتش برای ما حلاله؟ (448965)
 
عليرضا محب
۱۳۹۰-۰۳-۰۱ ۲۰:۱۱:۲۳
یادتان هست که در یک مصاحبه تلویزیونی رئیس دولت میگفتند ما هیچ انحرافی از بودجه نداریم و فقط یک اشتباه محاسباتی است که حل میشه
من نمیدانم چرا این مملکت اینقدر اسرار مگو دارد !!!!! (448976)
 
میثم علی پور
۱۳۹۰-۰۳-۰۱ ۲۲:۱۶:۰۷
بسم الله الرحمن الرحیم
هر نوع تخلف از قانون بد است به نظر من ما نباید خود را فراتراز قانون بدانیم حتی اگر برای توجیه معیشت مردم را در نظر داشته باشیم.
یا علی(ع) (449021)
 
هادی
۱۳۹۰-۰۳-۰۱ ۲۲:۲۰:۲۲
ای بابا دیگه قانون شکنی دولت و پاسخگو نبودن در برابر افکار عمومی و نهادهای نظارتی برای ما عادی شده . (449023)
 
۱۳۹۰-۰۳-۰۱ ۲۲:۴۷:۱۹
مردم : ما نه پول یارانه را می خواهیم و نه طرح یارانه ها را و نه این قیمتهای گاز و برق و آب را . (449030)
 
۱۳۹۰-۰۳-۰۱ ۲۳:۳۸:۱۶
ما پول یارانه و طرح یارانه‌ها و قیمت‌های جدید گاز و برق و آب را می‌خواهیم چون با افزایش بهره‌وری به اقتصاد مملکت کمک می‌کند، اما تمام این‌ها باید با احترام وسواس‌آمیز به قانون باشد. (449057)
 
محمود
۱۳۹۰-۰۳-۰۲ ۰۱:۲۲:۰۵
امروز با خودم خيلي از ته مونده فسفر مغزم استفاده كردم ولي خدا را شاهد ميكيرم كه از اين همه تخلف از قانون و دهن كجي به رهبري /قانون/مجلس و مردم و اونهم توسط رييس جمهوري كه با شعار هاي بسيار جالب از جمله دولت قانون مدار در تعجب و شكفتي هستم و كم كم دارم به اين نتيجه ميرسم كه اين روش كار ناشي از يك طرز تفكر بوده و درجهت رسيدن به اهداف خاصي برنامه ريزي شده است مكر أنكه كسي مرا از اين نتيجه كيري نجات دهد (449098)
 
.....
۱۳۹۰-۰۳-۰۲ ۰۸:۰۰:۵۹
اين مرحم فقط قسمتي از زخمهاي قديمي را التيام مي بخشه وزخمهاي جديد( گاز، آب و ...) مي مونه . (449155)
 
ali timas
۱۳۹۰-۰۳-۰۲ ۰۸:۲۲:۳۳
موضوع تنخواه معمولا در کلیه مراودات دولتی امری عادی تلقی می شود و در پایان سال یا برگشت می شود یا هم به سال بعد منتقل می شود . شاید بهتر است مثالی بزنیم .
در یک اداره دولتی شخصی به عنوان کارپرداز مسئول تهیه لوازم مورد نیاز است ، ناگهان در یک روز کامپیوتر دبیرخانه اداره می سوزد . اگر این کامپیوتر فوری خریداری نشود کارها لنگ و اداره تعطیل می شود . لذا در این گونه موارد معمولا پولی در ابتدای سال به مبلغ تقریبی پنج میلیون تومان در اختیار کارپرداز قرار داده می شود که بدون دفع الوقت بتواند خرید مربوطه را به انجام برساند . البته مبلغ تنخواه ممکن است از اداره به اداره دیگری فرق داشته باشد و تصمیم مدیران ارشد مالی مقدار آن را تعیین می کند .
مهم این است که کارپرداز مربوطه تا پایان سال باید اسناد و مدارک لازم را به امور مالی ارائه کند . لذا باید به دولت فرصت داد تا پایان سال مدارک لازم را در قبال هزینه های انجام شده ارائه نماید . (449159)
 
علی
۱۳۹۰-۰۳-۰۳ ۱۱:۴۳:۱۹
به نام خدا
البته اگر بعدا تنخواه دریافتی عودت شود مشکلی نخواهد بود . (449835)
 
۱۳۹۰-۰۳-۰۲ ۱۰:۰۰:۵۲
بنانبود دولت براي اجراي طرح هدفمند كردن يارانه هافعاليت ديگر دستگاهها رامختل كندهم اكنون بسياري از پروژه هاي عمراني نيمه فعال يا تعطيل مي باشد ومسئولين در توجيه بين دستگاهي خود اعلام مي كنند كه اعتبارات عمراني براي پرداخت يارانه ها هزينه مي شود كه اين موضوع با توجه به اظهارات اقاي مصباحي مقدم و گزارش ديوان محاسبات به واقعيت نزديك است حال سوال اين است اين روند تا كي مي توان ادامه داد وشيره به سر مردم كشيد اگر دولت بعدي قادر به ادامه اين روند غير قانوني نبود يا زير بار خلاف نرفت چه كسی پاسخگوي احساست مردم ومشكلات ايجاد شده خواهد بود مگر هم اكنون كسی پاسخگوي افزايش قيمتهاي افسار گسيخته مي باشد ايا مسئولين به عواقب كار مي انديشند براي ما ونظام حفظ مردم وجلب رضايت انها مهمتر است يا همرنگ شدن با كشور هاي اروپايي من از مسئولين عاليرتبه كشوري اعم از رهبر معظم /سران سه قوه/مجلس و... خاضعانه درخواست ميكنم كه به مشكلات ناشي از اجراي طرح با نگرش كار شناسي دقيق در راستاي حفظ مردم در صحنه توجه و در صورت لزوم بازنگري گردد كه خداي نا خواسته با اجراي نا صحيح طرح مو جب از دست دادن پشتبانه مردمي كه اين انقلاب را با چنگ ودندان واز دست دادن عزيزان خود تا كنون حفظ كرده اند از دست ندهيم و براي حفظ نظام مسئولين مجبور گردند در مقابل مردم قرار گيرند انشاالله كم با درايت و خود گذشتگي مسئولين شاهد مسائل نا خوشايند در كشور نباشيم (449177)
 
۱۳۹۰-۰۳-۰۲ ۱۰:۱۲:۳۳
سوال این است که ان پولی که قرار بوده صرف پرداخت یارانه نقدی شود کجا رفته است که حالا دولت مجبور شده است پول دستگاه های دیگر را صرف این پرداخت کند. (449226)
 
شهرام
۱۳۹۰-۰۳-۰۲ ۱۲:۲۳:۴۴
به نظر من اصل پرداخت یارانه به این شیوه اشتباه است. این کار خیلی کوتاه مدت جواب میدهد. به جای اینکه دولت از جیب مردم بردارد، به جیب مردم بریزد، این سرمایه ها را باید به بخشهای زیربنایی و تولید اختصاص میداد. وقتی به بخش کشاورزی و تولید توجه نشود، بعد مدت کوتاهی ، چندین برابر این پولها هم به درد مردم نخواهد خورد. خداوند عاقبت ما را ختم به خیر کند انشاءا... (449321)
 
sara
۱۳۹۰-۰۳-۰۲ ۱۳:۰۴:۵۸
با سلام
من سوالی دارم که نمیدانم از چه کسی باید بپرسم!؟ یکی از بستگان من برای گرفتن یارانه اش مشکل جدی و مبهمی دارد مبلغی که به حسابش واریز میشود درست است اما بطور کامل قابل برداشت نیست یعنی هربار مقداری از پولش ناپدید میشود و خردادماه که کامل حذف شده یعنی در سایت رفاهی اعلام شده که واریز شده ولی پولی واریز نشده بانک هم به هیچ وجه پاسخگو نیست در کل نمیدانیم پول ها را چه کسی هاپولی کرده، از آنجایی که هیچ مرجعی برای پیگیری نداریم خواهشمندیم راهنمایی بفرمایید. (449370)
 
۱۳۹۰-۰۳-۰۲ ۱۹:۰۰:۲۸
بر عکس گفته مقامات اکثر قبوض گاز به رنگ زرد صادر شده است نه سبز.

افزایش 1600 درصدی قیمت گاز از اجرای طرح یارانه ها و افزایش 532 درصدی قیمت گاز از بعد از اجرای مرحله اول گران کردن گاز برای اکثر مصرف کنندگان!

مقدار متوسط مصرف یک خانوار برای پخت و پز شستشوی ظروف و البسه و استحمام کمی بیش از 200 متر مکعب در ماه برای فصل گرما است که مبلغ آن از 100 ریال قبل از اجرای یارانه ها ابتدا به 300 ریال و حال به 1600 ریال افزایش یافته و برعکس آنچه که دولت در آمارهای دورغین خود برای افزایش بهای گاز اعلام کرده اکثر قبوض گاز به رنگ زرد صادر شده است.

چون جای در سایت شما برای این مطلب نبود اینجا بیان شد ختما پیگیری شود دولت به این بهانه بجای کاهش قیمت و افزایش فقط 20 درصدی در واقع برای اکثر مصرف کنندگان 532 درصد افزایش مبلغ داده است! (449605)
 
امیر
۱۳۹۰-۰۳-۰۳ ۰۹:۲۴:۵۴
قضیه مثل همون داستانی میمونه که یه بنده خدایی رفت در میوه فروشی کلی میوه بدون اجازه برداشت و برد در خونه یک سری بچه یتیم داد ، بعد ازش پرسیدن چرا اینکارو میکنی گفت عقاب برداشت میوه 2 تا بوده و ثواب رسیدنش به بچه یتیم 5 تا بوده . خدارو شکر این وسط 3 تا ثواب بیشتر بوده و عده ای یتیم هم سیر شدن . (449749)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.