توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 105336
اطلاعیه شرکت نفت درباره انفجار آبادان
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۴ خرداد ۱۳۹۰ ساعت ۱۹:۳۱
شركت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران در اطلاعیه ای كه یک نسخه از آن در اختیار سایت الف قرار گرفت، درخصوص انفجار اخیر در پالایشگاه آبادان نکات زیر را متذکر شد:
 
در پی بهره‌برداری از مرحله نخست فاز 3 پالایشگاه آبادان در روز 3 خرداد 1390 و پس از افتتاح این طرح، حادثه آتش سوزی در بخشی از واحد LPG فاز 3 پالایشگاه بر اثر نشت گاز روی داد كه متاسفانه یكی از همكاران خدوم و پرتلاش پالایشگاه به نام مرحوم مهندس محسن كمری در این حادثه جان خود را از دست داد و تعداد 24 نفر از همكاران نیز دچار سوختگی شدند كه بلافاصله مورد مداوا قرار گرفتند و اغلب آنان نیز بصورت سرپایی درمان شدند. در شب حادثه نیز آسیب دیدگان جهت ادامه درمان به همراه خانواده های خود به تهران منتقل شدند.
 
حادثه آتش سوزی بلافاصله و در كمتر از 40 دقیقه توسط همكاران محترم واحدهای اطفاء حریق و ایمنی پالایشگاه مهار شد بطوری كه محل حادثه مورد بازدید مسؤولان ارشد افتتاح كننده طرح قرار گرفت و از سوی مدیران شركت ملی پالایش و پخش تاكید شد كه آثار این آتش سوزی در كمترین زمان ممكن جبران می شود هر چند از دست رفتن یكی از همكاران عزیزمان در این حادثه قابل جبران نیست و برای روح آنمرحوم علو درجات و برای بازماندگان، صبر و اجر مسألت می‌نمائیم.
 
اما در این بین چند نكته حائز اهمیت و ضروری است كه به آنها اشاره می‌شود:
 
1-در حادثه آتش سوزی پالایشگاه آبادان فقط یك نفر از همكاران عزیز این شركت جان شریف خود را از دست داده است كه باعث تاسف و تأثر عموم همكاران شد، اما اعلام اخبار كذب درباره تعداد بیشتری از جان باختگان حادثه، به هیچ وجه صحت ندارد.
 
2-برخی اظهار نظرها كه آماده نبودن پالایشگاه آبادان جهت بهره‌برداری از مرحله نخست فاز 3 را علت حادثه بیان می‌كند، در واقع تمامی تلاشهای خدمتگزاران مردم در صنعت نفت كه بارها و بارها در موقعیتهای مختلف كشور به كمك این صنعت حساس و خطیر آمده اند را زیر سوال می‌برد. نشت گاز در بخشی از واحد LPG فاز 3 پالایشگاه هرچند اتفاقی ناگوار پدید آورد اما حادثه ای است كه قابل پیش بینی نبود و پس از چند ماه بررسی های فنی و تستهای مختلف، از منظر متخصصان پالایشگاه همه شرایط را مهیای افتتاح این طرح مهم بیان كرده بود.
 
3-اگر قرار بود پالایشگاه آبادان در وضع ناآماده به بهره‌برداری برسد، همان تاریخ اولیه افتتاح (بهمن 89) این اقدام انجام می شد اما رویكرد مسوولان و متخصصان وزارت نفت بر بهره‌برداری ایمن و كامل از طرح بنزین‌سازی پالایشگاه، افتتاح آن را به تاخیر انداخت.
 
4-عدم حضور مدیرعامل محترم پالایشگاه آبادان در مراسم افتتاحیه و اعتراض ایشان به آماده نبودن پالایشگاه جهت بهره‌برداری، از آن اخبار كذبی است كه هر خواننده محترمی را متعجب می‌كند. بدیهی است مسؤول اعلام آمادگی پالایشگاه جهت بهره‌برداری، مدیرعامل محترم و سختكوش پالایشگاه بوده است و ایشان نیز شخصاً در مراسم افتتاحیه حضور داشت هر چند مدیرعامل محترم پالایشگاه پس از آتش سوزی بعلت حضور در صحنه حادثه، در مراسم رسمی سالن كنفرانس حضور نداشت اما در بخش خبری ساعت 14 سیمای جمهوری اسلامی به شرح ماوقع پرداخت.
 
5-مردم شریف و عزیز ایران مطمئن باشند فرزندان آنان در صنعت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی در كوتاهترین زمان ممكن نسبت به جبران حادثه آتش سوزی در پالایشگاه آبادان اقدام می‌نمایند و بزودی روال عادی بهره‌برداری از این واحد از سرگرفته می‌شود.
 
6-از همكاران محترم رسانه ای می خواهیم براساس وظیفه حرفه ای اطلاع‌رسانی خود نسبت به انعكاس اخبار صحیح از مجاری درست به مردم شریف كشور اقدام نمایند تا راه هرگونه سوء استفاده و سیاه نمایی از چنین حوادثی برای بیگانگان و دشمنان مسدود شود و افكار عمومی نیز به تشویش نیفتد.
 
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.