نظر منتشر شده
۸۴
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 105498
گزارش محرمانه از کلینیک شگفت‎انگیز در شمال‏تهران
تاریخ انتشار : شنبه ۷ خرداد ۱۳۹۰ ساعت ۱۰:۵۶
روشنک محمدی

 

بیشتر شبیه به خانه‎ای ویلایی است تا کلینیک حیوانات خانگی. وارد که می‎شویم توجه‎مان به هیچ‎چیز جلب نمی‎شود، به‎جز صدایی که می‎گوید: «هیس! خواهش می‎کنم آهسته‎تر صحبت کنید، صدای بلند شما استرس محیط را برای حیوانات بیشتر می‎کند.» سرم را از کانکس منشی به‎سمت راهرویی که دو ردیف نیمکت چوبی دارد خم می‎کنم. چند نفری آن‎جا حضور دارند؛ دختر جوانی با سگی سفید و پشمالو، یک پیرزن و پیرمرد با یک جعبه شیرینی در دست، مرد جوانی با قفس یک طوطی و خانم معترضی که صاحب ناتاشا است، گربه‎ای توپول و بسیار زیبا.

 

«رنگ دماغش کمرنگ شده، باید قهوه‎ای تیره باشد، اما دارد صورتی می‎شود.» به سگش اشاره می‎کند و ظاهرا فهمیده است که چیزی سر درنمی‎آورم. برای همین می‎گوید: «نژاد سگم، «تری‎یر» است.» وقتی شناسنامه‎اش را می‎بینم، یاد کارت واکسن دوره بچگی خودم می‎افتم و نگرانی‎ای که مادرم از دیر و زود شدن‎‎های تزریقم داشت؛ کارتی که تا همین چند وقت پیش نگهش داشته بود.



دختر جوان مدام با گوش‎‎های این حیوان پشمالو که دیگر نامش را می‎دانم، بازی می‎کند و معلوم است که «سالی» هم از این حرکت صاحبش لذت می‎برد. او می‎گوید: «تا سر کوچه حالش خوب است. به این در شیشه‎ای کلینیک که می‎رسیم، زبون‎بسته می‎رود روی ویبره...» نیم‎نگاهی به مرد بغل دستی‎اش می‎اندازد و ادامه می‎دهد: «بعضی‎‎ها هم اصلا ملاحظه ندارند! آن‎قدر بلند صحبت می‎کنند که سالی، مضطرب می‎شود.»

 

مرد کناری روی نیمکت جابه‎جا می‎شود و می‎گوید: «کاش همین کنار، یک کلینیک اعصاب و روان برای صاحب حیوان‎‎ها هم تأسیس کنند، ظاهرا بعضی‎‎ها بدجوری لازم دارند.» خدا را شکر می‎کنم که نوبت «سالی» می‎شود و ماجرا با پشت چشم نازک کردن دختر جوان به پایان می‎رسد.

 

اعزام به کلینیک اروپا

توی این راهرو که دیگر می‎دانم سالن انتظار صاحبان حیوان‎‎های بیمار برای نوبت ویزیت است، حضور زوج پیری با یک جعبه شیرینی در دست، واقعا عجیب است. با نیم‎نگاهی به چشمان همه حاضران در راهروی انتظار، می‎شود فهمید که همه آن‎ها حس مرا دارند. آن‎ها هم دوست دارند بدانند ماجرای این جعبه شیرینی از چه قرار است. آیا این زوج پیر به پاس خدمت یکی از اعضای این کلینیک، زحمت آوردن شیرینی را به خود داده‎اند؟ اگر واقعا بحث تشکر مطرح است، چرا این جعبه مقوایی را مانند گنجی در آغوش گرفته‎اند و ساکت این‎جا نشسته‎اند؟  دارم اندیشمندانه تعداد سئوالات ذهنم را برای مهیج شدن ماجرا، بالا می‎برم که جیغ کوتاهم همه را از روی صندلی می‎پراند. سگی از اتاق دکتر بیرون می‎آید که تقریبا هم قد من است. هیولایی چهارپا که قلاده چرمی مشکی‎اش، با زائده‎‎های تیز آهنی تزیین شده است. تندتند نفس می‎کشد و یک «شپرمن» تمام‎عیار است. ظاهرا دیشب هنگام بازی پایش آسیب دیده و مردان سفارت‎نشین یکی از کشور‎های اروپایی او را برای درمان به کلینیک آورده‎اند. برای همین است که کمی بداخلاق به‎نظر می‎رسد و تندتند نفس می‎کشد.



بعد از نیم ساعت پایش را گچ می‎گیرند. می‎شنوم که می‎گویند قرار است این موجود پشمالو و عظیم‎الجثه را برای ادامه درمان با آمبولانس به فرودگاه ببرند و از آن‎جا بفرستند به کلینیک‎‎های اروپا.

 

جعبه شیرینی عجیب

بلند می‎شوم و به‎سمت فروشگاه کلینیک می‎روم. الحق که رنگ و لعاب وسایل داخل فروشگاه بدجوری وسوسه‎انگیز است؛ لباس‎ها، خوراکی‎ها، وسایل بازی و... دارم زمین بازی مخصوص سگ‎‎ها را برانداز می‎کنم که متوجه می‎شوم کسی سر صحبت را با آن زوج مسن باز کرده است. به قلمروی خودم بازمی‎گردم تا سر از اسرار این صندوقچه مقوایی دربیاورم.

 

روی نیمکت می‎نشینم که ناگهان گربه‎ای از زیر صندلی بیرون می‎آید. ژست شجاعت می‎گیرم و اصلا به روی مبارک نمی‎آورم که از این گربه دوست‎داشتنی ترسیده‎ام. توی دلم می‎گویم: «امان از این همه کنجکاوی. به تو چه که توی این جعبه چیه؟»

 

همین‎موقع «سلام» مسئول پانسیون حیوانات کلینیک، وارد می‎شود و خطاب به آن زوج مسن می‎گوید: «این دختر ما کوچولو‎های شما رو نخوره؟» زوج مسن لبخند می‎زنند. این بی‎معنی‎ترین جمله‎ای است که توی عمرم شنیده‎ام. اصلا از ماجرا سر در نمی‎آورم. همه‎اش خودم را لعنت می‎کنم که چرا چند لحظه راهروی انتظار را ترک کردم و کلی از ماجرا عقب افتادم.



«سلام» برایم درباره گربه‎ای می‎گوید که روزی، روزگاری، صاحبش آن را جلو در کلینیک ر‎ها کرده و رفته و آن گربه حالا شده است دختر مجموعه. از هیچ کس و هیچ چیز نمی‎ترسد. این گربه سرراهی با همه اخت شده! حالا فقط مانده است ماجرای کوچولوها. از زیر زبان «سلام» می‎کشم که کوچولوها، دو عدد «همستر» نر و ماده‎اند که ساکنان اصلی آن جعبه شیرینی هستند. بله ماجرا از این قرار است که این زوج پیر، موش‎‎های خود را به کلینیک آورده‎اند تا دکتر آخرین تزریق سالانه آن‎ها را انجام دهد. آن‎ها هیچ وسیله‎ای را راحت‎تر از این جعبه شیرینی، برای انتقال این زوج همستری خود پیدا نکرده‎اند. از این دست اتفاقات فقط و فقط در شمال تهران می‎افتد و بس. چیز‎هایی که آدم به چشم خودش می‎بیند، ولی باور نمی‎کند.



رژیم غذایی برای طوطی



زبان درازی طوطی حاضر در راهروی انتظار، در نوع خود کم‎نظیر است. قفس‎اش روی پا‎های مرد جوانی قرار دارد و مدام اظهار فضل می‎کند. برای همه جالب است که چرا در این محیط و با وجود آدم‎‎های غریبه، این طوطی خجالت نمی‎کشد و مدام شیرین‎زبانی می‎کند. فکر کنم جمله «پری بدو بیا غذام رو بده» نزدیک به 100 بار از دهن این زرد قبا خارج می‎شود. من که واقعا اعصاب تحمل این حیوان را ندارم. «آقا کسرا» اسم این طوطی لپ قرمزی است. این آقا کسرا گویا عادت دارد به مطالعه! صاحبش می‎گوید: «برای کنکور همه‎اش نزدیک قفس می‎نشستم و کتاب می‎خواندم. کنکور که تمام شد، کسری هم رفت توی لک. کلی این دکتر آن دکتر رفتیم، ولی خوب نشد که نشد. آخر کاشف به عمل آمد که به‎دلیل تکرار نشدن کاری که به آن عادت داشته، این‎طوری شده. این آقا کسرا، کتاب‎خوان شده و از آن روز به بعد، من روزی یک ساعت باید جلو این آقا کتاب نگه دارم. ایشان هم خط به خط کتاب را پیش می‎برند و به انتها که می‎رسند می‎گویند بعد، یعنی باید بروم صفحه بعد.»



دکتر صدایش می‎کند تا داخل شود. با او و آقا کسرا داخل می‎شوم. صاحبش می‎گوید که نوک کسرا لق شده است. ماجرای لق شدن نوک آقا کسرا با آمپولی حل می‎شود. هنگام خروج، پسر جوان از دکتر می‎پرسد: «راستی دکتر! این آقا کسرا ما خیلی تخمه می‎خوره...» حرفش تمام نشده که دکتر می‎گوید: «چرا کسرا؟ این زبون‎باز که دختره...» صاحب کسرا می‎گوید: «ای بابا، پس از این به بعد باید به اسم دختر صدایش کنیم...»



با شنیدن این حرف صدای خنده هر سه تای ما بلند می‎شود. دکتر رژیم غذایی سفت و سختی برای طوطی می‎نویسد. چند ساعتی از حضورم در یکی از کلینیک‎‎های حیوانات خانگی شمال تهران گذشته است. باید بروم، ولی خیلی مطمئن نیستم چیز‎هایی را که این‎جا دیده‎ام، کسی باور کند

 

منبع:هفته نامه پنجره

 

 
 
Tohid Prince
۱۳۹۰-۰۳-۰۷ ۱۱:۲۳:۲۵
خوبه دیگه.
امیدوار شدم به جامعه رو به پیشرفت خودمون.
از فردا باید فکر عیدی و روز مادر(مامان گربه و مامان سگه) باشیم.
راستی شما گربه تونو کدوم مهد می فرستید؟
گربه ما از اون موقع که نون گرون شده خیلی با وسواس نون می خوره و زیر لب به احمدی نزاد فحش میده.
سوال :سگ ما تازه بچه آورده. سایت آمار کی باز میشه؟
رنگ دماغ گربتون چه رنگیه؟
راستی رنگ دماغ کسی که سه روز یه بار یه وعده غذا می خوره چه رنگیه؟
رنگ لپ بچه ای که با کیف و لباس کهنه میره مدرسه جلوی همکلاسی هاش چه رنگیه؟
امیدوارم سرنوشت تلخ پول نداشتن و پذیرش نشدن که برای بعضی از ما ایرانی های ناچیز (به دلیل نا چیز بودن میشه صرف نظر هم کرد ازش) اتفاق می افته برای سگ و گربه محترم اتفاق نیافته.
لطفاً کلمه شگفت انگیز رو از عنوان مطلب بردارید (452208)
 
۱۳۹۰-۰۳-۰۷ ۱۶:۱۰:۰۵
اینا همش بخاطر فقر مالیه! (452415)
 
۱۳۹۰-۰۳-۰۷ ۲۰:۰۸:۰۷
باباجان
دربین 75 میلیون نفر چند نفر هم مثل اینها هستند.
آیا همه باید مثل شما باشند؟ (452535)
 
Tohid Prince
۱۳۹۰-۰۳-۰۸ ۱۷:۴۵:۱۹
عزیزم ما خودمونم حیوون خونگی داریم. خیلی ها رو هم می شناسم که دارن.
ولی یه تفکیکی بین انسان و حیوان باید قائل شد.
دیگه شناسنامه گرفتن چیه آخه واقعاً برای یه سگ؟ چرا حیوونی که اصالتاً نمی تونه تمیز باشه رو زور می کنیم که به اصلش پشت کنه. نمی دونم لباس بپوشه و کفش و جوراب.
قبول کنید اینا خنده داره. (452946)
 
sina
۱۳۹۰-۰۳-۰۷ ۱۲:۵۶:۲۵
تشکر ميکنم از اين گزارش. بسيار خوشحال و خرسند شدم از اينکه متوجه شدم در کشور ما هم کسانی هستند که به حقوق حيوانات احترام ميگذارند. (452288)
 
Tohid Prince
۱۳۹۰-۰۳-۰۷ ۱۴:۱۱:۲۱
بس کن تورو خدا. چه خنده دار!
حقوق حیوانات.
وای ببخشید که یادم نبود اصلاً اونجا کسی رو حساب آدم نمی ذارن که حقوقی هم داشته باشه.
البته آمریکا باید فوکوس کنه روی حقوق حیوانات چون توی حقوق بشر و حق آزادی بیان و ... رسوای عالم و آدمه. (452346)
 
۱۳۹۰-۰۳-۰۷ ۱۶:۰۹:۰۴
افتادم یاد سخنرانی چند روز پیش نخست وزیر اسرائیل تو سنای آمریکا
عجبا، حقوق !! (452413)
 
فریده
۱۳۹۰-۰۳-۰۷ ۱۷:۰۲:۵۱
حیوانات نیز حقوقی دارند و اگر اصول بهداشتی رعایت شود نگهداری انها هیچ اشکالی ندارد
در ایران متاسفانه بعلت توجه نکردن مسئولان مربوطه نسل بسیاری از حیوانات از بین رفته یا در حال انقراض است
اسلام نیز ازار رساندن به حیوانات را نهی کرده (452455)
 
۱۳۹۰-۰۳-۰۷ ۱۹:۴۵:۱۹
تو کشور شما به حقوق حیوانات احترام میزارن ولی .....
متاسفم به علت موافقان
-----------------------------------------------------
حکایت کشور شما و موافقانتون
---------------------------------------------------
مردي دارد در پارك مركزي شهر نيويورك قدم ميزند كه ناگهان ميبيند سگي به دختر بچه اي حمله كرده است.
مرد به طرف آنها مي دود و با سگ درگير مي شود .
سرانجام سگ را مي كشد و زندگي دختربچه را نجات مي دهد.
پليسي كه صحنه را ديده بود به سمت آنها مي آيد و مي گويد:

« تو يك قهرماني »

فردا در روزنامه ها مي نويسند :

\" يك نيويوركي شجاع ، جان دختر بچه اي را نجات داد \"

آن مرد ميگويد :

« اما من نيويوركي نيستم »

پس روزنامه هاي صبح مينويسند :

\" آمريكايي شجاع جان دختر بچه اي را نجات داد \"

آن مرد دوباره ميگويد :

« اما من آمريكايي نيستم »


« خوب ، پس تو اهل كجا هستي ؟ »


« من ايراني هستم ! »


فرداي آنروز روزنامه ها اينگونه مي نويسند :

« يك تندروي مسلمان ، سگ بي گناه آمريكايي را كشت ! » (452529)
 
سینا
۱۳۹۰-۰۳-۰۸ ۰۰:۲۰:۱۲
بله خداروشکر که توی کشور ماهم به حقوق حیوانات احترام میگذارند تازه شدیم مثل آمریکا اونجا اینقدر به حقوق حیوونا احترام میذاران که یادم میاد تو جنگ عراق که حدود یک ملیون نفر کشته شدند همه مجامع حقوق بشری امریکا ساکت بودند ولی انجمن های حمایت از حقوق حیوانات به شدت نگران وضعیت سگ و گربه های عراقی در زیر بمباران موشکی غربی ها بودند.
ظاهرا تو فرهنگ غربی برخلاف فرهنگ اسلام حیوانات هم مانند انسان ها اشرف مخلوقات هستند یا از ادم ها هم مهمتر می باشند.
http://nasimesharq.blogfa.com/ (452589)
 
۱۳۹۰-۰۳-۰۷ ۱۲:۵۸:۵۰
شما اون جا چی کار داشتی؟
این و نگفتی (452290)
 
نادر
۱۳۹۰-۰۳-۰۷ ۱۳:۰۲:۵۳
به نظر من که اشکالی نداره نمیدونم نویسنده محترم میخوان چه چیزی رو ثابت کنن حیوانات هم موجودات خدا هستند و نیاز به مراقبت دارند ضمنا اگه مریضی توان درمان نداره خوب دولت و بیمه ها باید جوابگو باشند.مثل اینه که بگیم کسی که پول داره ماشین و خونه خوب نداشته باشه چون بعضی ها ندارن .این که عدالت نیست (452293)
 
سینا
۱۳۹۰-۰۳-۰۸ ۰۰:۲۸:۳۱
بله چه عیبی داره که اونی که میتوه ماشین 100 ملیونی سوار شه یه مدل از ماشینش کم کنه و خرج عروسی دو تا جوون رو بده.
اینایی که اینقدر برای سگشون خرج می کنن برای مردم فقیر جنوب شهر چقدر خرج کرده یا میکنند.
به نظر شما در نزد امثال این افراد جان سگشون مهمتره یا فلان مریض فقیر جنوب شهری
نه جانم نفهمیدی درد کجاست
بحث روی بی ارزش شدن انسانیت تو دنیای ماست
به قول شاعر
یا مولانا ابراهیم....
هذا زمن آخر
یفدی فیه الکبش باسماعیل
ای ابراهیم نبی
دیگر گوسفند را فدای اسماعیل نمی کنند
بلکه در زمان ما اسماعیل ها را فدای گوسفندان می کنند
http://nasimesharq.blogfa.com/ (452590)
 
۱۳۹۰-۰۳-۰۷ ۱۳:۱۱:۵۲
وقتی پول و لباس و مو و آرایش بجای علم اخلاق و شعور مینیشند و کلاس آدم را بالا میبره چرا این کار نبره؟ (452300)
 
۱۳۹۰-۰۳-۰۷ ۱۳:۲۶:۰۶
خجالت دارد برای فرهنگ ایرانی

که صله ارحام و روابط اجتماعیب جایش را به حیوان بازی داده! (452226)
 
hamed
۱۳۹۰-۰۳-۰۷ ۱۳:۵۱:۳۴
اوصولا این دو مورد چه ربطی به هم دارن.
گویا این خانم نویسنده میخواد همه چیز رو سیاسی کنه (452327)
 
۱۳۹۰-۰۳-۰۷ ۱۶:۰۷:۵۲
آدم با هر کی بگرده، اخلاقش مثل همون میشه (452412)
 
X
۱۳۹۰-۰۳-۰۹ ۰۱:۵۴:۴۲
واقعا بسیار خوبه اخلاق انسانها مثل سگها با وفا و قدر دان و مثل اسب نجیب وسایر حیوانات بشود (453088)
 
کویر
۱۳۹۰-۰۳-۰۸ ۱۳:۴۸:۴۹
خیلی پرفسوری که ربطشو هنوز هم نفهمدیری
به خورده فکر کنی بد نیست
اسن سیاسی که تو گفتن اتفاقا هیچ ربطی نداشت (452837)
 
مریم
۱۳۹۰-۰۳-۰۷ ۱۳:۳۷:۵۲
ترحم انسان به حیوانات نشانه انسانیت است. شما راه افتاده اید تا سگ و گربه های بیگناه را به قتل برسانید .برای کشتن برنامه ریزی می کنید. بعد میخواهید فرهنگ خشونت در جامعه پایدار نشود؟ (452314)
 
۱۳۹۰-۰۳-۰۷ ۱۷:۰۷:۵۹
جالب بود برای من وقتی دیدم که رشته ای در دانشگاه ما وجود دارد به نام روانشناسی حیوانات (452458)
 
۱۳۹۰-۰۳-۰۸ ۰۱:۳۶:۲۹
به نظرم نویسنده این مقاله همچین منظوری نداشته.منظور ایشون این سواله که آیا کسی که فلان قدر ملیون تومن خرج آرایش یه سگ می کنه آیا حاظره یک دهم همین مبلغ رو به یه انسان نیاز مند کمک کنه؟ (452599)
 
۱۳۹۰-۰۳-۰۷ ۱۳:۳۹:۰۴
كجاي اين موضوع شگفت انگيزه؟
حالا بماند انسانها به خاطر وضع نابسامان بيمه و خدمات درماني بايد هزاران درد را تحمل كنند كه آنهم ربطي به صاحب كلينيك حيوانات ندارد.مشكل اساسي وضع نابسامان عدالت در كشور ماست. (452315)
 
۱۳۹۰-۰۳-۰۷ ۱۳:۴۷:۳۹
امیدوارم خدا شفاشون بده (452326)
 
حسن
۱۳۹۰-۰۳-۰۷ ۱۳:۵۲:۵۴
با سلام:
متنفرم از آدمهای بی درد!
فقیر و غنی نداره...
بی درد به اون کسی میگن که خودشو و نیاز خودشو می بینه! (452330)
 
۱۳۹۰-۰۳-۰۷ ۱۶:۲۶:۱۲
تنفرتون هیچ کاری رو انجام نمی ده! اونها هم کار کردند برای رسیدن به این وضع مالی. تفکرات بوی کمونیسم می دهد! (452428)
 
۱۳۹۰-۰۳-۰۷ ۱۶:۲۹:۱۴
اتفاقا من همه آرزوم اینه که همه آدمها بی درد باشن! نه اینکه یکی هم که حالا به هر طریقی حقش رو از این روزگار گرفته دردمند بخواهم. انشاا... روزی برسه که همه انسانها از راه های شرافتمندانه بی درد بی درد باشند.
شما هم از عصبانیتت داری این خرف رو میزنی وگرنه من مطمئنم برای بیدرد بودن خانوده ات داری همه تلاشت رو میکنی. غیر از اینه؟ (452429)
 
ناشناس نمک نشناس
۱۳۹۰-۰۳-۰۷ ۱۴:۰۲:۲۱
نویسنده محترم نمیدونم چی تو فکرت بوده(به زبون شما جونا میشه:نمیدون پس کلت چی بوده)که این مطلب رو نوشتی ولی بعد از خوندن اون چیزی که از اون برداشت کردم اینه:
فاصله های طبقاتی باور نکردنی

نویسنده محترم بسیار زیبا مسئله رو دیدین و با روش بسار متینی اونو بیان کردین واما.....

فاصله های طبقاتی باور نکردنی امروز دست پخت عملکرد دیروز ما و نسل قبلی ماست

خدا لعنت کند هر در پختن این آش دست داشت.انشاال.... (452339)
 
fereydoon
۱۳۹۰-۰۳-۰۷ ۱۴:۱۸:۲۴
من نه سگبازم نه گربه باز ولی کساتی هستند که به این حیوانات علاقه دارند و از جان و مال برایشان دریغ ندارند .بقول نادر خان همانطورکه به کسی که ماشین دارد نمیشود گفت پیاده برو ونان شب برادرت را تاءمین کن کسی هم که میخواهد بی اختیاری سگش را یا مرض قند گربه اش را معالجه کند صاحب اختیار است و ایرادی به او نیست. ما هم با این قر قر ها دلمان خوش است که طرفدار عدالت و دوست دار انسانیم واز سگ و گربه بیزار (452351)
 
۱۳۹۰-۰۳-۰۷ ۱۴:۲۰:۵۳
به نظر من هیچ اشکالی ندارد آبا نگه داشتن سگ گناهش از غیبت و تهمت و افترا و اسراف و آب تو آسیاب صهیونیست ریختن بیشتر است حیوانات دیگر که از نظر اسلام هم مشکل ندارد چرا یک گزارش راجع به اسراف مردم ایران در مواد غذائی تهیه نمیکنید چرا یک گزارش راجع به فرهنگ غیبت و تهمت که امروز به وفور در جامعه ما شایع شده است تهیه نمیکنید
سری به خیابانهای تهران و شهرهای بزرگ و شمال کشور بزنید و از وضع زنان خیابانی گزارش تهیه کنید بخدا که مطمئن باشید اگر دل یک مسلمان را در خصوص آنها بلرزانید ارزشش خیلی بیشتر از گزارشات اینجوریه
چه زنانی که بخاطر عزت نفس خود از همسران بی لیاقتشان طلاق گرفته اند و به دلیل بی مهری جامعه دچار فساد شده اند و چه مردان هرزه ای که برای رسیدن به امیال پست و حیوانی و عقده های روانی خود که این زنان را مورد سوء استفاده قرار میدهند لااقل گزارشات کسورهای دیگری مثل ترکیه یا تونس یا اردن و ... که کشورهای مسلمان هم هستن را ترجمه کنید شاید مسئولین ما به فکر بیفتند ان شاءالله (452353)
 
ی.ن
۱۳۹۰-۰۳-۰۷ ۱۴:۳۶:۰۵
واقعا باید اشکال رو در جایی دیگه چستچو کنیم (452364)
 
نادر
۱۳۹۰-۰۳-۰۷ ۱۴:۵۸:۴۶
البته فرهنگ غربیها هم پس از گذشت سالیان طولانی به این حد رشد رسیده است که حیوانات هم مثل ما انسانها موجودات زنده و دوست داشتنی هستند. مثلا در گذشته پوشیدن پالتو پوست حیوانات و ژست گرفتن با حیوانات شکار شده در میانشان موجب فخر و مباهات بود ولی الان بسیاری آنرا نشانه توحش میدانند. (452377)
 
۱۳۹۰-۰۳-۰۷ ۱۶:۲۹:۴۵
عکس گرفتن با زندانی ها و اجساد آدم ها در عراق و افغانستان رو هم لابد نشانه روشنفکری می دونن! (452430)
 
کپر نشین بیچاره
۱۳۹۰-۰۳-۰۷ ۱۵:۰۱:۰۹
به این دوستان عزیزی که فکر می کنن هیچ اتفاق خاصی نیفتاده باید بگم:
اخه تو مملکتی که هنوز مردمش تو خیلی از شهرا و روستا ها به خاطر بیماری های خیلی ساده و نداشتن هزینه درمان از بین می رن لق شدن نوک طوطی و واکسن سالانه موش واقعا چه جایگاهی داره؟! (452378)
 
۱۳۹۰-۰۳-۰۷ ۱۷:۳۲:۴۷
این را به دولت بگو مسوول دولته چرا یقه مردم را میگیری دولت تو این مملکت هست که به این کارها رسیدگی کند. (452468)
 
۱۳۹۰-۰۳-۰۷ ۱۸:۳۳:۴۰
سلام هموطن عزیز
چرا راجع به اسراف صحبت نمیکنید ولی آیا دوست داشتن حیوانات برای شما کار بدی است در کجای اسلام آمده که حیوانات نگه ندارید ولی در چندین جا آمده اسراف نکنید
عزیز هموطن اینها اسراف نیست اسراف آن میهمانیهای پر خرج ما ایرانیهاست که اسراف است چرا برای آنها برنامه نمیدهید دنبال سگ و موش مردم هستید که چه ؟ در کشورهای غربی آنهائیکه از حیوانات نگه داری میکنند آنقدر برایشان مشکلات درست میکنند که خود دست از اینکارها بردارند در کشورهای غربی کسی که سگ دارد چندین نفر اشتغالزائی دارد یک نفر آرایشگر است یک نفر دکتر است یک نفر آن سگ را باید بگرداند به علت رعایت مسائل ادبی از کارهایی که یک سگ گردان باید در خیابان برای سگ انجام دهد نام نمیبرم که بی ادبی است ولی بدانید که سگ گردانی در کشورهای غربی بقدر ی سخت است که ارزش ندارد سگ نگه دارند فقط باید بگویم که در اروپا آشغال ریختن در خیابان جرم بزرگی است در حالی که در ایران اینگونه نیست و بدین خاطر سگ گردانها راحت هستند
ولی بدان هموطن گرامی آن مرفهی هم که سگ ندارد پولش را خرج آدمهای فقیر و بدبخت نمیکند و در اروپا آنهائیکه سگ دارند یا ندارند برای کمک به هم نوع خود از سگ خودشان سوال نمی کنند (452495)
 
۱۳۹۰-۰۳-۰۸ ۱۰:۳۱:۱۲
برادر عزيز اگر هزينه هاي اين كلينيك از بيت المال تامين مي شد شما حق اعتراض داشتيد كه چرا اين پول در جاي ديگر خرج نشده ولي اين كلينيك با پول جيب صاحبش و مشتريان كار مي كند.
ضمنا من نميدانم كه چرا ما با همه سر جنگ داريم حتي حيوانات مخلوق خدا.
حال من از شما سئوال مي كنم كه چرا با اينكه 30 درصد حقوق ما هر ماه براي بيمه تامين اجتماعي مي رود همچنان وضع بيماري در روستا ها اينگونه است؟ (452723)
 
استاد دانشکده دامپزشکی
۱۳۹۰-۰۳-۰۹ ۰۰:۳۰:۲۰
من استاد دانشکده دامپزشکی هستم. نگه داشتن حیوانات خانگی نه دال بر بی دردی است نه دلیلی بر غافل بودن از حال دیگران. چرا همه چیز را سیاه سیاه یا سفید سفید می بینیم. اگر نفس نگهداری حیوانات خانگی را تأئید می کنیم که نمی توان آن را نفی نمود، وظیفه انسانی و اسلامی صاحبان آنها ایجاب می کند که از سلامت این موجودات بیگناه مراقبت نمایند. بنابراین مراجعه به چنین کلینیک هایی برای واکسیناسیون یا درمان طوطی که بدلیل لق شدن نوک امکان غذا خوردن از او سلب شده چه تناقضی با انسان بودن دارد؟ ضمنا از یاد نبریم که ارتباط تنگاتنگی بین سلامت حیوانات و انسانها وجود دارد. شما دوست عزیز اگر احیاناً صبح که از منزل خارج شدید با خودرو خود با سگی تصادف کنید که منجر به آسیب جدی او شود چکار میکنید؟ انسانیت حکم می کند که او را به یکی از همین کلینیک هایی که منتقدش هستید منتقل کنید. بنابراین بیایید واقع بینانه به موضوع نگاه کنیم. من نمی دانم نویسنده محترم چه قصدی از نوشتن این مطلب داشته ولی آنچه من در ین مطلب دیدم شرح چند ساعت یک کلینیک دامپزشکی بود که کاملا قابل دفاع است. چشم ها را باید شست، جور دیگر باید دید. (453062)
 
۱۳۹۰-۰۳-۰۷ ۱۵:۰۲:۵۶
اگه این پول نفته درست تقسیم بشه این حیوانا هم کلی سهم می برن!!!دیگه اونوقت کسی ناراحت نیست که یکی بچش گرسنش و یکی سگ همسایش سیر سیر .... (452379)
 
arshama
۱۳۹۰-۰۳-۰۷ ۱۵:۰۳:۴۹
Jaleb hast ke mardom enghadr be hayvanate khodeshan ahamiyat medahand. (452380)
 
۱۳۹۰-۰۳-۰۷ ۱۵:۰۹:۴۳
من هم مثل آق نادر متوجه نشدم هدف نویسنده از این مطلب چی بوده ؟ البته اول باید میگفتم که من از این قشر نیستم البته متاسفانه و هیچ حیوان خانگی هم ندارم و لی باید به نویسنده بگم که خداوند در این دنیا چیزهای زیادی آفریده که هر کس بسته به نوع تفکرش حق داره استفاده کنه و کسی حق نداره ایراد بگیره یا حق (452384)
 
امیر
۱۳۹۰-۰۳-۰۷ ۱۵:۴۹:۰۹
میخواستم عرض کنم بر خلاف نظر نویسنده محترم از این جور مراکز در مرکز و جنوب شهر تهران هم وجود داره. از همه قدیمیتر کلینیک دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران در خیابان آزادی است. بجز اونجا من مراکزی در انقلاب و خیابان عباس آباد و جاهای دیگه سراغ دارم. به نظر من هم وجود این مراکز نه تنها اشکالی نداره بلکه یک نیازه که گرچه مربوط به همه جامعه نیست ولی عده ای از اون منتفع میشن و هیچ دلیلی هم نداره که بدلیل بی علاقگی ما به موضوع یک عمل مباح، خلاف جلوه داده بشه. نقدا بدبختیهای جامعه ما جاهای دیگریست. (452401)
 
محمد
۱۳۹۰-۰۳-۰۷ ۱۷:۵۹:۳۵
اینا که گفتید حداکثر مرکز شهرند. که مثل بقیه کسب و کارها طبیعی هست که در مرکز شهر هم چند تایی از اینها باشه.
منظور از جنوب شهر معلوم هست.
توی جنوب شهر مردم وقتی ماهی قرمزاشون می میره می شینن براش گریه می کنند. ولی هیچ وقت دکتر نمی برنش
چون برا بچه هاشون اهمیت بیشتری قائلند.
همه ما می دونیم که ممکنه کسی هم باشه که از نون شبش بزنه به حیوانش بده و ۹۹ درصد آدمهایی که اینجوری زندگی می کنند درد بی خیالی دارند.
مردم بخاطر اینکه ۱۰ هزار تومان پول ندارند می روند به جای اینکه دستشان را گچ بگیرند اون رو قطع می کنند.
حالا توی یک همچین جامعه ای اینجوری زندگی کردن چه معنی داره؟ مساله اینجوری زندگی کردن نیست مساله علت های آن هست. اینکه اینجوری زندگی کردن به احتمال زیاد نشان بی دردی آدمهاست و خیلی از ما اینو درک می کنیم پس بهتر به جای تایید باهاش برخورد کنیم. (452475)
 
پرستو
۱۳۹۰-۰۳-۰۸ ۱۰:۳۸:۵۴
دوست خوب ! اینکه گفتی \"مردم بخاطر اینکه ۱۰ هزار تومان پول ندارند می روند به جای اینکه دستشان را گچ بگیرند اون رو قطع می کنند.\" توهم و بزرگنمایی تجسم خلاق شماست . ایجور زندگی کردن نشان بی دردی آدمها نیست . وقتی دل به مخلوق پاک خدا میبندی بی درد میشی.تا حالا از خودت یا کسی پرسیدی که چرا خداوند حیوانات را آفریده ؟ و بطریقی روزی و تیمار برخی از آنها را در دستان ما قرار داده ؟کاش دلمون به پاکی دل اونها بود نه ببخشید جملمو صحیح میکنم : کاش افکارمون به پاکی دل اونا بود . (452732)
 
م کریما
۱۳۹۰-۰۳-۰۷ ۱۶:۰۰:۵۶
حقوق حیوانات هیچ ارتباطی به این موضوع نداره. این یک مشکل روانی حاده که این بنده خدا دیده. (452407)
 
ممهد
۱۳۹۰-۰۳-۰۷ ۱۶:۲۲:۴۸
سلام
نمیدونم چی بگم وقتی که با یک سگ حرف زدن وبوسیدن سگ و لذت بردن از بوی سگ و جمع کردن مدفوعش اینها همش نشانه این است که فرد پیشرفت کرده و متمدن شده وعقلش میرسه ولی نماز خواندن و با خدا حرف زدن و از خدا خواستن ولذت بردن از صحبت با خدا....نشانه اینه که طرف پیشرفت نکرده و نمیفهمه واقعا انسان از خدا شرمنده میشه البته این افرادی که این کار را میکنند حق دارند چون فقیرند و جمهوری اسلامی هم در فقیر بودن آنها مقصره.حرف زیاده در رابطه با حقوق انسانها و.. (452420)
 
پرستو
۱۳۹۰-۰۳-۰۸ ۱۰:۴۴:۲۳
فهم و درک پیشرفت انسان ها و انسانیت از نتیجه کار اونا معلوم میشه نه از طریق رسیدن به اون . مگه نشنیدی برای رسیدن به خدا به اندازه تک تک ما راه هست . اگر کسی عشق به آفرینش رو در نگهداری از یک ذره از آن آفرینش می بینه قضاوت نکن برو فکر خودت باش ببین کدوم طرفی هستی ؟ با مخلوقات بی زبان خدا به خدا رسیدی ؟ یا با زبان رنگ برنگ و هیاهو و قیل و قال خودت ؟ (452737)
 
۱۳۹۰-۰۳-۰۷ ۱۶:۲۴:۲۷
حالا ایرادش چی بود این قضیه؟ ما که نفهمیدیم. از همه جالب تر این جمله آخر بود: \"مطمئن نیستم چیز‎هایی را که این‎جا دیده‎ام، کسی باور کند \"
چرا باور نکند دوست عزیز؟ مگه چه گزارش خارق العاده ای نقل فرمودین؟!
حالا یکی مثل من گربه رو از بیست فرسخی با دمپایی میزد شما دیگه دست از سر شمال شهر برمیداشتی؟ بعضی حرفها آدم رو یاد حرف این جوجه کمونیستهای اوایل انقلاب میندازه که تا تقی به توقی میخورد یقه شمال شهر رو میگرفتن. اونا هم یه عده آدمن که حالا با تلاش یا چه میدونم دزدی یا هر چیز دیگه ای پول دارند دیگه. دلیل نداره من و شما که به قول خودمون ننه بابا کارمندیم مثل عقده ای ها فحش بارشون کنیم. زندگیه اونا اونجوریه. زندگیه ما هم لابد برای اونا خنده داره.
ملتی شدیم که درباره هموطن خودمون هم مثل دشمن حرف میزنیم. انگار یه عده از مریخ اومدن تو کشوری که ارث بابای ما بوده. نه خواهر من، همینجور که من و شمای متوسط حق زندگی به سبک خودمون رو داریم و دوست نداریم کسی سبک مارو به سخره بگیره اونها هم مثل ما. یه مقدار احترام به عقاید و محبت هم وطنمون رو تو دل داشتن بد نیست. (452423)
 
یک ایرانی
۱۳۹۰-۰۳-۰۷ ۱۶:۴۳:۱۱
خجالت بکشید ایران جای این جور کارها نیست (452442)
 
۱۳۹۰-۰۳-۰۷ ۱۶:۵۴:۴۵
به نظر من هم.این موضوع هیچ ایرادی نداره.و اصلا جاش اینجا نیست.نویسنده ی محترم هدفشان چی است.به هر حال یکی پول داره..یکی نه (452450)
 
۱۳۹۰-۰۳-۰۷ ۱۷:۲۵:۳۶
خیلی خوشحالم که کسان یهستندکه اینگونه به حیواناتی که از طبیعت دور کرده اند اهمیت میدهند و براشون ارزش قائل هستند حیوانات دوست انسان ها هستند.... (452466)
 
reza
۱۳۹۰-۰۳-۰۷ ۱۷:۲۷:۵۴
بعضي ها از پول خودشون هزينه ميكنند بعضي ها هم پول بيت المال را ميبخشند كدوم بدتره ؟! (452467)
 
ناشناس
۱۳۹۰-۰۳-۰۷ ۱۸:۰۸:۱۱
خداوند شهید رجایی و عدالت اجتماعی را رحمت کند ! (452481)
 
علی علیپور
۱۳۹۰-۰۳-۰۷ ۱۹:۰۳:۰۲
خدا یا ما را بخود وامگذار و از شر شیاطین مصون بدار . (452504)
 
امید
۱۳۹۰-۰۳-۰۷ ۲۰:۱۳:۳۴
ببخشید یه سوال داشتم. توی این کلینیک هم اگه حیوان مریضی رو آوردن و پول کاقی برای پرداخت هزینه های درمانش نداشت، می برن کنار اتوبان های جنوب تهران و تو بیایون رهاش می کنن؟
ممنون میشم درباره این موضوع هم تحقیق بشه.
باتشکر (452537)
 
۱۳۹۰-۰۳-۰۹ ۰۳:۳۵:۲۴
من کلینیکهای زیادی رو میشناسم و به چشم دیدم که جراحی حیوان بی سرپرست رو رایگان انجام دادند. (453099)
 
حسین
۱۳۹۰-۰۳-۰۷ ۲۱:۳۹:۰۳
با سلام اگر یک مرکزی وجود داشته باشد که حیوانات بیمار را درمان کند و در انجا با استفاده از واکسیناسیون جلوی بیماریهای مشترک وبیماریهای حیوانات را بگیرد کار بدی کرده است؟ امیدوارم خداوند متعال همه ما را به راه مستقیم هدایت فرماید با تشکر یک هموطن (452564)
 
Laleh
۱۳۹۰-۰۳-۰۸ ۰۶:۱۶:۱۰
بذاريد هركي ميخواد از حيووناش مراقبت كنه . به من و شما چه كه دخالت ميكنيم؟ (452627)
 
ناشناس
۱۳۹۰-۰۳-۰۸ ۰۸:۲۴:۱۹
باسلام هر جند ممکن است گزارش تهیه شده در کشوری که دغدغه های بسیاری در عرصه های فرهنگی اقتصادی سیاسی واجتماعی و.....دارد از اهمیت جندانی برخودار نباشد اما نکته ای که میتوان از گزارش مذکور به آن دست یافت این است که شاید برخی از ما هم راه را گم کرده ایم وخود نمیدانیم !
وهر کدام راهی می رویم که کج راهه است وعمر وسرمایه ایمان را هدر داده ایم (452647)
 
۱۳۹۰-۰۳-۰۸ ۰۹:۱۴:۵۹
انگیزه نوشتن مطالب خانم روشنک محمدی و درج توسط سایت الف چیست؟باید قبول کرد که حیوانات نیاز به مرافبت دارندبودن کلینیک های دامپزشکی خوبست و ضرری ندارد. (452666)
 
۱۳۹۰-۰۳-۰۸ ۰۹:۳۷:۰۸
وقتي اينجور خبرها و گزارش ها رو مي بينم واقعا دلم به حالتون مي سوزه.
چرا نمي تونين تحمل كنين يكي يه جور ديگه به زندگي نگاه مي كنه؟ واقعا اينقد سخته؟ واقعا دوست داشتن حيوانات اينقدر عجيب براتون؟ حالا شايد طرف با ادما هم رابطش خوب نباشه يا چه ميدونم به دين اعتقاد نداشته باشه يا هر چيز ديگه، اينا اصلا دليل نميشه همچين چيزي رو بنويسيد،
اصلا منظور نويسنده چي هست؟ بد نشون دادن پولدارا؟! (452677)
 
۱۳۹۰-۰۳-۰۸ ۱۰:۳۱:۵۰
من مدتی است که فکر می کردم این همه مشکلات اقتصادی و اجتماعی و سیاسی چرا به جامعه ما حجوم آورده است که خوشبختانه با خواندن این گزارش متین و مستدل علت همه مشکلات را فهمیدم. (452725)
 
يك پدر
۱۳۹۰-۰۳-۰۸ ۱۰:۵۹:۳۰
اينكه چنين كلينيك هائي در تهران هست جاي بسي اميدواريه
ولي شيوه انتقادي اين خانم نويسنده اصلا جالب نيست
بله هر كسي با توجه به توان مالي و عقيده اي كه داره بايد از موجودات زنده متعلق به خودش نگهداري كنه .
در ضمن اگر يك پسر جوان سگ داشته باشه و شادلب بهتره يا معتاد باشه و سر به زير .

بابا كمي پدرانه به جوان ها نگاه كنيم و برخورد كنبم بد نيست كه متاسفانه عزيزان ما در بخش اجرائي فقط پيرو خشونت هستن .
بابا بيكاري بيداد ميكنه اعتياد بيداد ميكنه مطب هاي روانپزشك ها پر از جوان افسرده هست تو را به خدا بگذاريد به يك جيزائي دلشون خوش باشه .
يادمون باشه دوران جواني پر خطر و پر اضطرابه ولي ميگذره . (452755)
 
۱۳۹۰-۰۳-۰۸ ۱۱:۲۱:۱۶
وقتي انسان از مدار انسانيت خود خارج شود و روابط انساني خود را باديگران از دست بدهد بايد با حيوانات خو بگيرد و ا زاين طريق ارضاع شود . در ثاني اين نتيجه مال مفت خوردن و لقمه حرام خوردن است . (452774)
 
۱۳۹۰-۰۳-۰۸ ۱۴:۱۶:۵۰
بامزه بود و گزارش خانم خبرنگار هم بامزه ترش كرده بود! بعضي از نويسندگان نظرات ديد خيلي رمانتيكي نسبت به دنيا دارند. براي زندگي خصوصي مردم كه نمي شود تعيين تكليف كرد. علايق و سلايق آدم ها بي شمار است در مورد عده اي هم علاقه شان سگ و گربه است. به هرحال ناراحت كننده است كه شرايط مردم اينقدر با هم تفاوت دارد ولي اين كمترش تقصير اين بندگان خداست و بيشترش تقصير وضعيت خراب اقتصادي كشور ثروتمند نفتي ما است. تفكرات كمونيستي رو كنار بگذاريد پولدار بودن از لحاظ اجتماعي بد نيست (شايد از نظر اخلاقي نه، شايد!) چون خير آدم هاي پولدار به افراد بيشتري هم طبعا مي رسد. (452850)
 
پر مشغله
۱۳۹۰-۰۳-۰۸ ۱۴:۳۹:۱۶
اگه دلیلش رو میخواید اینا از روی بی مشغلگی و نبود عظشق واقعیه.
اینا مثل من و شما نیستن که ر به ر کار و دردسر داشته باشند بالاخره باید یزه مشکلی برای خودش درست کنند دیگه. و دوم هم اینکه نبود عشق واقعی در زندگی آدم رو وادار میکنه عاشق حیوانات بشی شاید نبود یه دوست صمیمی یه همسر خوب که عاشقش باشی و....
اصلاً مایه داریه دیگه .چی بگم دارندگی و برازندگی .الف تو هم نون اون دامپزشک بنده خدا رو عاجر نکن همینطور اون راننده آمبولانس و فرشندگان محترم سگ و گربه و... تو این اوضاع بیکاری چند درصد(تک رقمی شد؟؟؟؟) (452857)
 
۱۳۹۰-۰۳-۰۸ ۱۵:۱۵:۲۶
مشکل نوع تفکر ماست که دارا بودن را منکر و ندار و فقیر بودن را خیر و معروف میدونیم. اینکه کسی تلاش کرده و با کار و کوشش به ثروت رسیده باید مورد تحسین و الگو قرار بگیره. اگر کسی هم از راههای نادرست به ثروت رسیده اولا باید به طریق عادلانه در دادگاه ثابت بشه که مالش از راه نادرست حاصل شده و تا اثباتش باید مالش از چپاول حفظ بشه. ثانیا از همه افراد ثروتمند ( که مهمتر از همه شامل جمع کثیری از تجار و اهالی بازار است) مالیات متناسب اخذ و هزینه برای بهبود وضع بیمارستانها و اورژانس ها بشه . ثالثا مراجع اخذ مالیات درستکار و امین باشند و مبالغ را در محل واقعی هزینه کنند . رابعا عقده ای نباشیم که نه فقیر بودن خوب است و نه دارا بودن زشت و برای رسیدن به سطح زندگی بهتر تلاش کنیم و همین خواسته را هم از مسئولین داشته باشیم \" برای بالا بردن سطح زندگی ایرانیان تلاش کنید \" (452874)
 
پیروز
۱۳۹۰-۰۳-۰۸ ۱۵:۴۷:۱۰
یا ضامن آهو
تا حالا فکر کردین چرا امام رضا خود را میان آهو و شکارچی قرار داد تا جان آهو را نجات دهد؟ امام رضا باید سمبل اسلامی حمایت از خیوانات زبان بسته باشد که متاسفانه این ملتی که خودش را عقل کل عالم میداند تا کنون به آن فکر نکرده است. آیا تعقیب و سنگ زدن و آرار حیوانات زبان بسته که قدرت شکایت از ما جانوران بی شاخ و دم زبان دار را ندارند اسلامی است. خدا وکیلی شمای خواننده چقدر از این جانوران زبان بسته از سگ و گربه و پرنده و چرنده آرار و ادیت دیده اید که از انسان نماها ندیده اید؟ خداوند ما را قیم این زبان بسته ها کرده است. این جانوران مانند تمام خلقت خداوند متعال امانتی است در دست ما برای نسل بعدی. چه میخواهیم به کودکانمان یاد بدهیم؟ سنگ پرانی به سگ و گربه و با تفنگ بادی زدن گنجشگ ها و پرندگان و چرندگانی که راهی جز ان که خداوند متعال برای آنان تعیین کرده است نمیروند؟ من در آمریکا هستم و در فلوزیدا میبینم گه چطور انسان ها و سوسمار های آدمخوار در کنارهم همزیستی مسالمت آمیز دارند. خدای من شاهد است که آینحا زمین های مرغوب را اجازه ساخت نمیدهند چون جغدی در آن لانه کرده است. آیا تا کنون شنیده اید که رسول خدا و امامان معصوم آزاری حتی به یک مورچه رسانده باشند؟ اگر دولت ما نمیتواند مردم خودش را تامین کند این چه دخلی به مردمی دارد که برای خیوانات خود دل میسوزانند. چه سگ و چه گربه؟ آیا سگ تشنه ای را آب دادن و دانه ای برای گنچشگی ریختن یا سگ و گربه ای را از مرضی نجات دادن حرام است و گناه دارد؟
خدایا جنان کن سرانجام کار
تو خشنود باشی و ما رستگار
با خواندن کامنت هایی که من دیدم رستگاری در این ملت نمیبینم . واقعا متاسفم و از این بی فرهنگی و بی رخمی که جامعه ما را فرا گرفته است رنج میبرم. (452884)
 
ایرانی
۱۳۹۰-۰۳-۰۸ ۱۵:۵۲:۴۵
کاش درمورد کودک آزاری مقاله مینوشتی...... (452885)
 
۱۳۹۰-۰۳-۰۸ ۱۶:۴۵:۳۴
من اطلاعات زیادی در مورد حیوانات ندارم ولی این را می دانم که سگ حیوان بسیار با وفایی است و محبت صاحبش را به خوبی می فهمد و در مواقع ضروری هم جبران محبت می کند . (452917)
 
majid
۱۳۹۰-۰۳-۰۸ ۱۹:۴۵:۵۸
حیوانات خانگی چون بیشتر در زمره دارائیهای افراد ثروتمند است به نوعی در کشور ما دارنده حیوان خانگی فرد پولداری است از آنجایی که برخی از اقشار متوسط جامعه احساس می کنند که افراد ثروتنمد باید به آنها باج بدهند و در خانه بنشینند تا فرد پولداری مثلا هزینه ازدواج آنها را بدهد ناخود آگاه از تعلقات و خود این افراد بدشان می آید از جمله این تعلقات می تواند حیوان خانگی باشد فراموش نکنیم که اینها نیز موجودات خدا هستند و اگر سرپرستی این حیوانات هم بر عهده دولت بود مانند شرهای پارک ارم و ببرهای امانی به سرنوشت شومی دچار می شدند (453004)
 
علی
۱۳۹۰-۰۳-۰۹ ۰۰:۱۶:۳۳
من فکر میکنم اگر کسی با داشتن حیوان و مراقبت های بهداشتی لازم از اون نگهداری کنه نباید اون را مورد تمسخر قرار داد.
امیدوارم به مخلوقات خدا نگاه زیباتر و انسانی تر داشته باشیم (453054)
 
۱۳۹۰-۰۳-۰۹ ۰۰:۲۵:۰۱
اگر به عنوان یک اصل بپذیریم که تمام افراد جامعه حق انتخاب شیوه و روش زندگی خود را دارند باید حق آنان در نگهداری از حیوانات را نیز به آسانی پذیرفت.
نگهداری از حیوان یک جرم یا جنایت نیست .
بسیاری از افراد چون به تنهایی زندگی میکنند ناگزیرند سگ یا گربه ای را به عنوان مونس وهمدم خود به خانه بیاورند. این موضوع کاملا ٌ شخصی بوده ونه تنها ضرر وزیانی برای زندگی سایرین ندارد بلکه به طور مستقیم در سلامت وشادابی وثبات زندگی اینگونه افراد اثر مثبت دارد. (453059)
 
رها فرخ
۱۳۹۰-۰۳-۰۹ ۰۰:۴۱:۱۴
متاسفم واسه اونایی که فک میکنن این موجودات بیگناه جاشون رو تنگ کردن، متاسفم که فک میکنن رسیدگی به حیوانات یعنی عدم رسیدگی به انسانها، متاسفم که نمیدونن انسانیت یعنی شفقت یعنی دل سوزوندن واسه همه موجودات، متاسفم که فک میکنن حیوان دوستی مال مرفهان بیدرده ....خیلی هارو میشناسم که از خرج های دیگه شون میزنن که پول عمل یه سگ تصادفی یا یه گربه مریض رو بدن.....آدمی را آدمیت لازم است.... (453067)
 
۱۳۹۰-۰۳-۰۹ ۰۱:۰۷:۰۵
حیوانات هم مخلوقات خدا هستند و هر کسی حیوانی را اذیت کند دشمن خدا محسوب میشود (453077)
 
علی
۱۳۹۰-۰۳-۰۹ ۰۱:۱۳:۲۱
دوستان عزیز یک سوال از همه دارم خواهشا جواب بدید؟
ببینم اگر کسی حیوان خانگی نگیره به نظرتون خرجی که برای حیوانات میکنه برای ادمای فقیر میکنه؟
اگر پولشونو برای یک سگ یا گربه که دوستش دارن خرج کنن و عواطفشونو ارضاء خوبه یا برن با این پول سیگار بکشن و عواطف خودشونو با روابط نا مشروع که در آخر به بدبختی اون فرد می کشه؟
این همه آدم خرجهای الکی میکنن مشکلی نداره مثلا یکی یک ماشین 10 میلیونی میگیره و دوبرابر قیمت ماشین اسپورتش میکنه و سیستم میبنده یا مردمی که به رستورانهای آنچنانی میرن و برای یک شب سیر شدن مبالغی سنگین(حدود 50 تا 100 هزارتومان برای هر نفر) میدن و اونهم شاید ماهی چند بار!!! و چیزهای زیاد دیگه،،، شما اینارو ول کردید چسبیدید به سگ و گربه که بسیار موجودات مفیدی هستند؟
اینهمه آدم دارن می دشدنو و میبرن و میخورن و خرجهای تجملی میکنن ایراد نداره؟ ولی نگهداری سگ و خرج کردن برای سلامتیش(که در واقع سگ سالم برای سلامتی خود ماست) ایراد داره؟
تا کی نادانی؟ تا کی عقب ماندگی؟
لطفا کمی منطق به خرج بدید اگر دارید توی وجودتون و در نظر دادن بیشتر فکر کنید. (453081)
 
۱۳۹۰-۰۳-۰۹ ۰۲:۱۴:۴۶
گرچه بی تفاوت بودن یه عده نسبت به مشکلات انسانهای دور و برشان واقعا شرم آوره ، اما فراموش نکنیم حیوانات نیز مخلوقات خدا هستند و حق حیات دارند. (453092)
 
سیاوش
۱۳۹۰-۰۳-۰۹ ۰۲:۴۳:۰۶
چه ربطی داشت؟ آیا عشق به حیوانات گناهه؟ من تو ارومیه کار دامپزشکی کردم. یه روز یه مرد میان سال هیکل گنده با موهای وزوزی و سیبیلای تا بناگوش رفته و لباس پاره و خاکی یه درنای پا شکسته که زخمش شدیداً عفونی بود برام آورد. می گفت راننده لودر بیابونه و اینو اونجا پیدا کرده. بعد از معاینه و آزمایش به این نتیجه رسیدم که حیوون احتمالاً پاش رو از دست بده و زنده نمونه. وقتی این رو به اون مرد گفتم، با اون هیکل و مهابتی که داشت اشک تو چشمش حلقه زد و بغضش ترکید. جوری از من دنبال راه چاره می گشت که انگار بچه اش خدای نکرده چیزی شده. من هنوز بعد از چند سال از اون ماجرا هر وقت یادش می افتم اشک تو چشمم می یاد. نه روشنک خانم. عشق فقط مال مردم بالا شهر تهران نیست. عشق تو دل راننده لودر هست، تو دل دهاتی بی سواد روستای سروی ارومیه هست، عشق تو دل بچه 7 ساله شمال شهر تهران هم هست. بین ما ایرانیا عاشق زیاده، باید چشمات رو یه کم بیشتر باز کنی. (453094)
 
هرکس
۱۳۹۰-۰۳-۰۹ ۰۳:۳۰:۵۳
کسی که به مخلوق خدا ظلم کنه به همنوع خودش بدتر از ظلم هم میکنه. جای آواره کردن و آزار دادن این حیوانات بی گناه برید راجع به مشکلات اساسی جامعه مطلب بنویسید و انقدر تو زندگی خصوصی مردم دخالت نکنید. (453096)
 
۱۳۹۰-۰۳-۰۹ ۰۳:۵۴:۵۸
من هم مثل اکثر دوستان منظور این دوست نویسنده را متوجه نشدم !!! اگه کلینیک دامپزشکی جای بدی هست و حیوانات هم بدند, شما اونجا چیکار میکردی ؟!!!
چرا عادت کردیم جوانب منفی همه چیز رو ببینیم؟!!! چرا به سرزندگی و عشق به زندگی آن زوج مسن اشاره نمیکنید ؟!!! که من مطمئنم به واسطه همون زوج تو جعبه این میسر شده.
و یا به این که صاحب طوطی به خواندن درس برای کنکور در کنار قفس اشاره میکند. نه اینکه کنار منقل !!!
و یا گربه ای که پناه داده شده, با همه مهربان است حتی با سگها. چون عشق گرفته.
خلاصه این که دست برداریم از سرک کشیدن تو زندگی هم.
داشتن حیوان پولدار و فقیر نداره. مگر چوپانی که سگ داره پولداره؟!!!
124000پیغمبر ما چوپان بئدند و سگ داشتند و به حیوانات توجه میکردند. مگر هرکس که به حیوانات توجه کنه از آدمهای دیگه کم میکنه؟
پيامبر خدا صلى الله عليه و آله و سلّم میفرمایند: \"لا تَـضْـرِبـوا الدَّوابَّ على وُجوهِها ؛ فإنَّها تُسَبِّحُ بحَمْدِ اللّه .
به صورت حيوانات نزنيد ؛ زيرا آنها حمد و تسبيح خدا مىگويند (453100)
 
۱۳۹۰-۰۳-۰۹ ۰۴:۱۱:۱۰
پيامبر خدا صلى الله عليه و آله و سلّم میفرمایند:
\"لا تَـضْـرِبـوا الدَّوابَّ على وُجوهِها ؛ فإنَّها تُسَبِّحُ بحَمْدِ اللّه .
به صورت حيوانات نزنيد ؛ زيرا آنها حمد و تسبيح خدا مىگويند

توجه و دوست داشتن حیوانات ربطی به پولداری و فقیری ندارد. به خلوص دل و مهر باطنی بر میگردد.
به این دوست نویسنده پیشنهاد میکنم یک تحقیقی در رابطه با فوائد نگهداری حیوان داشته باشند. آنوقت متوجه خواهند شد که چه انگیزه و نیروئی آن زوج مسن را به کلینیک آورده و یا انگیزه درس خواندن آن پسر جوان در کنار قفس طوطیش شده !
کمی به حقوق و علائق یکدیگر احترام بگذاریم و علائقمان را به هم تحمیل نکنیم, آنوقت است که زندگی اجتماعی معنی میگیرد.

دوست عزیز نویسنده, شما که با کلینیک دامپزشکی و حیوانات خانگی مشکل داشتید, در کلینیک و اتاق ویزیت دکتر چه میکردید ؟! (453103)
 
۱۳۹۰-۰۳-۰۹ ۰۶:۳۶:۰۳
تا زمانی که حق زندگی یک موجود زنده به بهانه دین و فرهنگ ایرانی و غیره احترام گذاشته نشه جامعه قرون وسطایی می مونه. اونی که سگ رو سگ آفرید من و شما رو انسان آفریده. اگر برخورد انسانی با حیوانات نکنیم از انسانیت بویی نبردیم. دین اومده که انسان با انسانیت رفتار کنه. اگر دین ابزار خشونت انسان علیه انسان های دیگه یا حیوانات بشه هیچ ارزشی در اون دین نیست. (453114)
 
كتي
۱۳۹۰-۰۳-۰۹ ۱۰:۱۰:۳۹
مرسي از گزارش بسيار زيبا و به تصوير كشيدن مهر و محبت بين انسان و حيوان. بسيار لذت بردم.

متاسفانه اين روزها انقدر برخي از انسانها خودخواه و طبيعت و حيوان ستيز شده اند كه حتي حاضر به تحمل و يا حتي توجه به هيچ موجود زنده اي غير از خودشون نيستند، چون اساسا ديگر حوصله نگاه كردن به پايين پاي خودشونو ندارن.


اگر فقط يك بار تجربه زندگي كردن با حيوان را داشتند متوجه احساسات حيوان دوستان و حتي خود حيوانات مي شدند، حيوانات خيلي با احساس تر و با فهم و شعور تر از برخي باصطلاح انسانها هستند.

عظمت یک ملت و پیشرفت اخلاقی اش را می توان از برخورد با حیوانات تشخیص داد./
گاندي


وقتي نمي تونيم به حقوق اين زبون بسته ها احترام بزاريم چه انتظاري داريم كه به حقوق خود ما احترام گذاشته شه

به جاي ياد دادن برخورد درست با حيوانات به بچه ها ميگن كثيفه دست نزن .... جاي تاسفه


حيوانات نه بيمه دارند نه حساب بانكي نه آزاري فقط نياز به محبت غذا و يه جا براي خواب دارند بابت هر بار نوازش و غذا دادن هم صد بار ازتون تشكر مي كنن

كمي با ديد بازتر به اين مسئله بنگريد.

سپاس (453197)
 
سمانه
۱۳۹۴-۰۲-۰۸ ۱۵:۲۱:۳۶
بنظره من تمام حیوانات چه خانگی چه اونایی که تو جنگلو دریان همه وهمه حتی مورچه حق زندگی دارن و ما ادما اکه کمکی ازمون برمیاد باید انجام بدیم براشون اکه حیوونی و حتی تو خیابون دیدیم مریضه چه اشکالی داره ببریمش دکتر (2854782) (alef-11)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.