نظر منتشر شده
۶۱
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 105693
تقاضاي رسيدگي به قانون شكني رئيس جمهور
تاریخ انتشار : يکشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۰ ساعت ۱۵:۴۵
بخش خبری الف

 

جمعی از نمایندگان مجلس در نامه ای خطاب به علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی به تکرار قانون شکنی توسط رئیس جمهور اعتراض و از وی درخواست کردند به تداوم این رفتار رئیس جمهور رسیدگی شود.

 

به گزارش الف متن این نامه بدین شرح است:

 

رياست محترم مجلس شوراي اسلامي

جناب آقاي دكتر لاريجاني

 

سلام عليكم؛

 

رئيس جمهور محترم در تاریخ 24/2/90، پس از عزل وزیر محترم نفت شخصاً سرپرستی وزارتخانه را برعهده گرفت. در تاریخ 30/2/90 شورای محترم نگهبان در تفسیر اصل 135 سرپرستی وزراتخانه های بی وزیر را به دست رئيس جمهور غیر قانونی اعلام کرد. متأسفانه رئیس جمهور به حفظ این سمت پافشاری می کند و به نقض قانون اساسی ادامه می دهد. از جمله تصرفات سؤال برانگیز این ایام تصدی غیر قانونی، دستور استخدام 4907 نفر در شرکت ملی نفت ایران است. بر اساس حکم مذکور در ماده 233 قانون آئین نامه داخلی، رسیدگی سریع نسبت به این نقض آشکار قانون اساسی را تقاضا می کنیم.

 

ماده 233 قانون آئین نامه داخلی مجلس می گوید: هرگاه حداقل ده نفر از نمایندگان مجلس و یا هر کدام از کمیسیون ها ، عدم رعایت شئونات و نقض یا استنکاف از اجرای قانون یا اجرای ناقص قانون توسط رییس جمهور و یا وزیر و یا مسئولین دستگاههای زیرمجموعه آنان را اعلام نمایند، موضوع بلافاصله از طریق هیات رییسه جهت رسیدگی به کمیسیون ذی ربط ارجاع می گردد. کمیسیون حداکثر ظرف ده روزموضوع را رسیدگی و در صورت وارد بودن با اظهار نظر صریح ، گزارش خود را از طریق هیات رییسه به مجلس ارایه می دهد.

 

لازم به ذکر است طی 2 هفته اخیر این چهارمین درخواست نمایندگان مجلس از علی لاریجانی برای رسیدگی به موارد قانون شکنی از سوی رئیس جمهور است.

 

 
 
۱۳۹۰-۰۳-۰۸ ۱۶:۰۰:۴۳
خدا وکیلی شهرستان ما مدتهاست فرماندارش در یک جلسه ناگهانی که از استانداری فارس امدند شبانه عزل شد وبا سرپرستی ضعیف که خودقبلا کارمندی بیش نبوده بدون هیچ اختیاری اداره میشه میگن هر فردی را هم که نماینده معرفی میکنه استانداری ردش میکنه بابا این مردم بیچاره هستن که ضرر میبینند به فریاد فارس برسید (452890)
 
محمد
۱۳۹۰-۰۳-۰۸ ۱۶:۰۰:۵۳
لطفا اسامی نمایندگان امضا کننده این نامه ونامه های قبلی را منتشر کنید (452892)
 
۱۳۹۰-۰۳-۰۸ ۱۶:۰۴:۴۹
سلام بايد ديد اين نمايندگان چه كساني هستند و انگيزه شان از نوشتن نامه مزبور چه بوده ، آيا درخواستي از رئيس جمهور داشته كه اجابت نشده يا مسائل ديگري در كار است و يا صرفا براي خدا اين كار را كرده اند كه اگر براي خدا بوده خدا اجرشان را خواهد داد! (452897)
 
عباس
۱۳۹۰-۰۳-۰۹ ۱۱:۵۰:۱۷
در مورد موضوع منوريل قم.. مسير مجاور رودخانه كه براي منوريل انتخاب شده كاملا غير كارشناسي است.. زيرا اين مسير خلوت ترين مسير عبور و مرور شهري داخل شهر قم و آسانترين مسير براي دسترسي به حرم مطهر حضرت معصومه س است...
وقتي مي توان به آساني با استفاده از سيستم اتوبوسهاي تندرو در اين مسير افراد را انتقال داد چه نيازي به هزينه سرسام آور و چند ده برابر از بودجه بيت المال براي منوريل است؟ آيا فقط براي پز دادن است و اينكه بگوييم داريم پيشرفت مي كنيم؟!
من خودم قمي هستم و در قم هم زندگي مي كنم اما با اين طرح به شدت مخالفم. (453289)
 
احمدزاده
۱۳۹۰-۰۳-۰۸ ۱۶:۴۲:۰۳
مجلس و نمایندگان فارغ از گرایشهای سیاسی ، نماینده مردم ایران هستند و وظیفه دارند با گذشتن از گرایش های حزبی خود به نمایندگی ملت عمل کنند.
انصافا اگر این دولت ، غیر اصولگرا بود این مجلس چه بر سرش می آورد؟ چرا نمایندگان با گذشتن از ملت به ا صولگرایی خود پایبندی نشان می دهند؟ اگر بدن یک انسانی در یک جایی نیاز داشته باشد با جراحی سلامتی خودش را به دست می آورد چرا نظام برای سلامتی خود نمی تواند به جرات جراحان خود (نمایندگان) تکیه کند؟ فکر نمی کنید این همه شعار در این چند مدت کافی باشد؟ (452916)
 
۱۳۹۰-۰۳-۰۸ ۱۶:۵۷:۱۷
چه عجب نمایندگان دارند حرکتی میکنند (452922)
 
سعيد
۱۳۹۰-۰۳-۰۸ ۱۷:۰۳:۱۱
نمايندگان محترم مجلس اگر از ابتدا روي مواضع اصولي خود در برخورد با تخلفات دولت ايستادگي ميكردند وبرخورد دوگانه بادولت نداشتند وهر كدام بدون چشمداشت به منافع كوچك محلي ومنطقه اي مثل مطهري منافع ملي را ميديدند دولت امروز اين اندازه قانون گريز نبود در مقابل رهبري موضع گيري نميكرد و به تنهايي خودش را قهرمان هسته اي قهرمان مبارزه با اسرئئل وهدفمند سازي يارانه هاومبارزه با اصلاح طلبان معرفي نمي كرد وبا امتيازاتي كه به بعضي از جريانها ونهادها داده مجلس اگر قبلا با يك يسا دو نماينده مي توانست جلوي تخلفش را بگيرد حالا بايد تمام قد مقابلش بايستد فقط جلوي ادغام وزارتخانه ها را بگيرد (452927)
 
siasatema.com
۱۳۹۰-۰۳-۰۸ ۱۷:۳۰:۱۰
این کار بسیار خوب است اما نباید به شخص نگاه شود زیرا این یک انحراف است
راستی به نمایندگان مجلس بفرمایید خودتان خصوصا در جریان بودجه که من شخصا در جریان بودم چقدر از قانون تبعیت کردید که حالا دم از مبارزه با قانون شکنی می زنید؟آقایان به خدا با دستمال کثیف نمی شود شیشه را تمیز کرد! خود را اصلاح کنید (452936)
 
۱۳۹۰-۰۳-۰۸ ۱۷:۳۰:۴۲
اگر این خواسته قانونی ومستدل ومبتنی بر ادله متقن به نتیجه نرسد آنوقت عدم کارایی مجلس در مقابل قدرت فراقانونی رئیس جمهور آشکار میشود ونتیجه ان بی رغبتی وبی انگیزه شدن مردم برای مشارکت درانتخابات مجلس خواهد شداز طرفی اندازه وفاداری وتعهد نمایندگان ومیزان پایبندی آنان به سوگندی که یاد کرده اند را به اثبات میرساند (452937)
 
مسعود
۱۳۹۰-۰۳-۰۹ ۱۱:۵۴:۲۲
رييس جمهور بر خلاف سخن تاريخي امام امت ره گفتند... مجلس در راس امور نيست....!
نمايندگان مجلس.. از شماست كه هم بر شماست و هم بر ما مردم است.... (453294)
 
امیر
۱۳۹۰-۰۳-۰۸ ۱۷:۳۹:۲۸
با سلام
توی این چند ساله اینقد جناب رئیس جمهور محترم از این قانون شکنی ها، قانون گریزی، دور زدن قانون و ... انجام دادن که دیگه عادت کردیم!!!
ایشون ظاهراً برخلاف اینکه گفتن آقای لاریجانی متن قانونه خودشون را عین قانون می دونن و جالب اینکه همیشه دولت خودشون رو قانونمندترین دولت تاریخ ایران می دونن....
این کام چشم روشنی جدیده ... زیاد حساس نباشین و گرنه جناب رئیس کارهای بزرگتر (قانونگذاری) هم میکنن... (452942)
 
حسین
۱۳۹۰-۰۳-۰۸ ۱۷:۴۵:۳۶
لطفا نام نمایندگان که این درخواست رو کردند رو نام ببرید .... (452947)
 
جواد
۱۳۹۰-۰۳-۰۸ ۱۸:۰۰:۰۴
اقای رئیس جمهور به خوبی می داند که مجلس توان هیچ کاری را ندارد .مجلس را بعضی ها بی خاصیت کردند .بیخود دادوفریاد نکنید (452951)
 
sajadpoor
۱۳۹۰-۰۳-۰۸ ۱۸:۱۱:۳۹
ایشان خود را فعال مایشاء می داند و مجلس بهتر است در پی استفاده از ابزارهای قانونی خود مثل سوال از رئیس جمهور باشد. باور کنید بی عملی خسارت بار تر از اقدام عملی می باشد، ولو آنکه نظام هزینه هم در این راه بدهد. متأسفانه رئیس جمهور به این توهم دچار شده اند که برخورد با ایشان هزینه بر است و نظام حاضر نیست وارد این مسیر شود. به امید اعتلای نظام اسلامی (452958)
 
mohamadian
۱۳۹۰-۰۳-۰۸ ۱۸:۱۴:۰۶
وقتی رئیس جمهور علناً دولت خود را قانون مدار ترین دولت تاریخ این کشور اعلام می کند و صدایی از مجلس هم بیرون نمی آید نتیجه همین می شود. به نظر نظام و در رأس آن مجلس محترم باید به ایشان نشان دهد صبرش تمام شده است و دولت باید دست از قانون شکنی بردارد. (452961)
 
۱۳۹۰-۰۳-۰۸ ۱۸:۱۶:۰۷
اصولا رییس جمهور فعلی از زمان شهرداری تهران علاقه ای به گردن نهادن به قانون نداشتند و کارهای عوام فریبانه ای می کردند که دور از وظایف اصلی شهرداری بود و به عبارتی قانون گریزی.

اینکه حضرات در ابتدا متوجه نشدند و اینکه این حضرات ضمنا جز نخبگان مردم ! هستند و این موضوعات را متوجه نشدند چه فلسفه ای می تواند شته باشد.؟

در یک کلام باید خلا صه کرد که ما اکثرا \" هدف وسیله را توجیه می کند\" در عمل قبول داریم آنوقت ایشان مخالف بعضی ها سخن میگفت و عمل میکرد که ما در مقابلشان اظهار کوچکی و در نتیجه حسادت می کردیم پس کارهای غیر قانونی اش را زیر سبیلی رد می کردیم تا اینکه فعلا مزاحم خودمان شده است. (452965)
 
مسعود
۱۳۹۰-۰۳-۰۹ ۱۲:۰۰:۴۴
يادمان مي آيد زمان شهرداري آقاي احمدي نژاد را .. توزيع بن و... اما سيستم مالي شهرداري تهران اصلا شفاف نبود..
با روي كار آمدن آقاي قاليباف اگر هيچ كاري ايشان نكرده باشند لااقل سيستم مالي شهرداري تهران را شفاف كردند و تراز هاي مالي و گزارشات مالي شهرداري تهران مرتبا در سايت شهرداري تهران در معرض ديد عموم مردم قرار دارد..
ضمنا آقاي قاليباف با كارهاي عمراني شبانه روزي در شهر تهران و استفاده از نظرات كارشناسان مختلف شهري بدون توجه به گرايشات سياسي آنان توانسته اند نظر مثبت بسياري از كارشناسان و عموم مردم تهران را جلب كنند.
آخرين نمونه كارهاي آقاي قاليباف هم بوستان بزرگ ولايت است كه سر موعد مقرر به بهره برداري رسيد. (453304)
 
زین العابدین زینالپور
۱۳۹۰-۰۳-۰۸ ۱۸:۱۹:۴۳
با وجود تاکیدات مکرر رهبری انقلاب مبنی بر حل مشکلات در داخل تشکیلات و عدم درز آن به رسانه ها عده ای ظاهراً تیشه را برداشته و بر ریشه می کوبند . داشتن اعتراض و رسیدگی به تخلفات حق و وظیفه نمایندگی است اما بهتر است مسئولین برادرانه مسائل را بین خود حل و فصل نمایند نه اینکه شمشیر را از رو بسته به جان هم بیافتند ! مسئولینی که نتوانند بین دوستان رحماء بینهم باشند چگونه می توانند در مقابل دشمنان این ملت اشداء علی الکفار باشند ؟ لطفاً جنگ را تمام کنید ! دشمن نگاهتان می کند ! با هم باشید . (452969)
 
مسعود
۱۳۹۰-۰۳-۰۹ ۱۲:۰۲:۲۹
آقاي زينالپور.. زماني كه در مناظره معروف آقاي احمدي نژاد عملا تعدادي از بزرگان نظام را متهم كرد در برابر ديدگان صدها ميليون بيننده تلويزيوني در داخل و خارج كشور ... شما نه تنها نگفتيد دشمن نگاهتان مي كند بلكه هورا كشيديد!
حالا هم بكشيد عواقب بداخلاقيهايتان را...
عدالت خداوند برقرار مي شود..... (453305)
 
علی
۱۳۹۰-۰۳-۰۹ ۱۲:۴۶:۵۱
دوست عزیز گذشته از وضعیت موجود آیا این پنهانکاری که مدنظر شماست درست است؟ آیا همین تصمیمات پشت درهای بسته نبود که کار را به این جا رساند؟حل و فصل برادرانه تخلفات یا بقول شما مشکلات یعنی چه؟ لطفا بگوئید کدامیک از حل و فصل های گذشته به نتیجه رسیده است . (453332)
 
۱۳۹۰-۰۳-۰۸ ۱۸:۳۱:۰۳
آقاجان! فشار نیارید شاید مصلحتی در کار باشد!! (452973)
 
توضیح دهید
۱۳۹۰-۰۳-۰۸ ۱۸:۳۳:۴۴
لطفا برای من که از عوام هستم ,توضیح دهید که چه کسی یا چه ارگانی می تواند به قانون شکنی رییس رسیدگی کند.اگر چه هرگز به تقاضاهایم توجه نمی کنید ولی من قبلا از شما تشکر می کنم . (452976)
 
حسام
۱۳۹۰-۰۳-۰۸ ۱۸:۳۷:۵۹
متاسفانه شان مجلس تا این حد تنزل یافته که حز نامه پراکنی کاری از دستش ساخته نیست. حتی اگر تعداد تامه ها به 10 عدد نیز برسد چیزی عوض نمی شود. (452979)
 
۱۳۹۰-۰۳-۰۸ ۱۸:۳۹:۵۲
کدام مجلس را می گویید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
چند سال گذشته خواب بود؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (452983)
 
vahid
۱۳۹۰-۰۳-۰۸ ۱۸:۴۳:۵۰
جدا عجیب است، واقعا چرا مجلس و نهادهای قانونی در خصوص ادغام وزارتخانه ها و عدم اعلام وزیر ورزش و وزیر راه سکوت کرده اند؟ شورای نگهبان که نظرش را اعلام کرد و رهبر هم در جلسه سران سه قوه بر آن صحه گذاشتند. یعنی از دویست و خورده ای وکلای مردم، کسی نباید پیگیری کند؟ براستی منتظر انجام چه نوع اقدام خلاف قانون دیگری از سوی آقای احمدی نژاد هستید که اینقدر دست به عصا راه می روید؟ (452986)
 
علی
۱۳۹۰-۰۳-۰۸ ۱۸:۴۷:۴۱
لطفا نام نمایندگان امضاء کننده را منتشر کنید. (452988)
 
مسعود
۱۳۹۰-۰۳-۰۸ ۱۹:۴۶:۴۹
عدالت خداوند بلاخره برقرار مي شود.... (453005)
 
۱۳۹۰-۰۳-۰۸ ۲۰:۱۰:۱۱
امید ما مردم بدبخت با ماهی 350 هزار تومان درامد
به امثال آقایان توکلی و مطهری است .... (453011)
 
میثم علی پور
۱۳۹۰-۰۳-۰۸ ۲۰:۵۸:۴۷
بسم الله الرحمن الرحیم
به نظر من هیات ریسه و مجلس محترم قصد تعامل و دور شدن از حواشیه سیاسی و مخرب را دارد و قصده عمل کردن به فرمایشات مقام معظم رهبری را دارد.
ولی دولت و خصوصا نزدیکان رئیس جمهور و به تازگی خود احمدی نژاد طوری عمل میکند که برای نمایندگان مردم چاره ایی جز تذکر اعتراض و مخالفت را باقی نمیگذارد علی الخصوص که مرتب نقض قانون نیز انجام میدهد که از وظایف نمایندگان برخورده با آن است.
پس به نظرم هرچه زودتر باید حصاری که رئیسه جمهور با آرای بیست و چند ملیونی ما به دوره خودش کشیده و به خودش اجازه ی هر کاری را میدهد را نمایندگان محترم که آنها هم از ما و از رای ما هتند بشکنند و دولت را متوجه خطره بزرگ اختلاف کنند.
یا علی (453019)
 
علی
۱۳۹۰-۰۳-۰۸ ۲۱:۴۸:۳۴
واقعا دلتون خوشه.. تا نامه ها به نتیجه برسند. دوره ریاست جمهوری اقای احمدی نژاد هم به پایان رسیده. پس همون بهتر که در خواب غفلت بمانید. (453029)
 
۱۳۹۰-۰۳-۰۸ ۲۳:۵۱:۱۸
سلام علیکم
پروردگارا رهبر و ولی امر ما را تا ظهور آقا و مولایمان حضرت ولی عصر (عج) محافظت و تایید فرما و دشمنان و بدخواهانش را در هر پست و مقامی که هستند نابود فرما.
با این رهنمودهای شفاف و روشنگر و صریح رهبر معظم انقلاب ، از این به بعد ، هر کسی در هر جایگاه و منصبی ، اگر بدنبال اختلاف افکنی و تهمت زنی و چوب گذاری لای چرخ قوا و دولت باشد ، فطعاً ضد ولایت فقیه و مزدور دشمنان خارجی و داخلی انقلاب خواهد بود .
همه دلسوزان انقلاب باید تمام توان و نیروی خود را در جهت :
1- پیشبرد اهداف مقدس انقلاب و رهبری و امام امت بکار گیرند.
2- طرح تحول اقتصادی و جهاد اقتصادی را با جدیت تبیین و اجرا کنند. و مفسدین اقتصادی زالو صفت را نابود کنند.
3- خیزش اسلامی ملتهای مسلمان منطقه را با تمام توان پشتیبانی کنند.
4- در مقابل امریکا و اسراییل و دشمنان خارجی موضع قاطع و شدید بگیرند.
5- محاکمه و مجازات ( اعدام) سران و عوامل فتنه 88 را با جدیت تمام خواهان و پیگیری نمایند.
6- فقط به فکر ملت مسلمان بوده و تمام توان خود را در راه رفاه سعادت و عزت و دین آنها بکار گیرند.
ََ (453043)
 
قلی25
۱۳۹۰-۰۳-۰۹ ۰۰:۱۲:۵۱
بهتر است مجلسیان خودشان را خسته نکنند 0 اگر رییس جمهور احتمال می داد مجلس کاری از پیش میبرد هرگز انطور عمل نمی کرد 0 و مسئله با ریش سفیدی حل خواهد شد0 نگویید مردم نمی دانند0!! (453053)
 
مجید ب
۱۳۹۰-۰۳-۰۹ ۰۰:۴۷:۱۳
انقدر موضوع را کش می دهند تا عمر یکساله این مجلس به پایان برسد و بعد مجلس بعدی هم تا بیاید خودش را جمع جور کند عمر دولت دهم تمام شده و رسیدگی به بی قانونی های دولت دهم به دل مردم می ماند (453069)
 
۱۳۹۰-۰۳-۰۹ ۰۰:۵۱:۰۷
مجلسی ها هم شورش رو درآوردند البته یه چندتایی بیشتر نیستندها! میخان به دکترجون گیر بدن، چیزی ندارند این جور بحث ها رو مطرح می کنند. (453072)
 
شاهین . عین
۱۳۹۰-۰۳-۰۹ ۰۲:۰۰:۳۹
اخطار !!

تیم منحرفین و سرمربی آن در مانور به چالش کشاندن مجلس ، قوه ی قضائیه و شورای نگهبان (متاسفانه ! ) و به انفعال کشاندن برخی از این مراجع ، ( باز هم متاسفانه ! ) موفق عمل کرد .

- هدف از اجرای این مانور که تحت عناوین و بهانه های مختلف اجرا شد ، به زیر کشیدن اقتدار این مراجع و لوث کردن نقش برجسته ی آنان در اذهان عمومی بود .

- با توجه به موفقیت منحرفین در این مانور ، به احتمال قوی اصل عملیات ، در ایام انتخابات به صورت واقعی اجرا خواهد شد .

- پیش بینی می شود اگر اوضاع به همین منوال باشد ، با توجه به جسارت سرمربی منحرفین و ضیق وقت در ایام انتخابات ، از تایید صلاحیت ها گرفته تا برگزاری آن ، این تیم بتواند با قلدری مخصوص به خود ، برای به کرسی نشاندن آنچه می خواهد ، کار را بایکوت و حتی کشور را دچار چالش های جدید بین المللی کند .

- هیچ بعید نیست که اصل این عملیات برای حذف ساز و کار ولایت فقیه در کشور از طریق تحریک مجامع بین المللی برای مداخله در برگزاری انتخابات باشد .

- فرض را بر این بگیرید که در بحبوحه ی برگزاری انتخابات ، ناگهان وزیر کشور عزل و یکی از آدمهای جسور و مخصوص خودشان سرپرست وزارت کشور شود و ...

- لابد حمایت بی قید و شرط برخی ها از این منحرفین برای این است که ورود به هر گونه بررسی در کارکرد و مدارک فساد و تخلف منحرفین ، می تواند اصل عملیات که مجری اش همین منحرفین هستند را با خطر مواجه کند . به همین دلیل است که برخی ها ! اصلا حتی حاضر نیستند چیزی را در باره ی این منحرفین بررسی کنند ... حتی بررسی !!! ... و با صدای بلند حمایت قاطع و مطلق خود را از منحرفین اعلام می کنند !

- مطمئنا راه های فرار از کشور برای سران منحرفین و حتی سرمربی آنان در صورت ایجاد هر گونه مشکل احتمالی ، پیش بینی شده است .

ایهالمجلسیون !

اگر می خواهید کشور را در آتش انحراف و فتنه ی جدید ببینید ، بحث دیگری است . اما اگر می خواهید این انحراف را قبل از تبدیل شدن به مصیبت ، در نطفه خفه کنید ، باید :

1- تکبر برخی ها را با فراخواندن خود
آن ها به مجلس و استیضاح ، خورد کنید .

2- با تصویب قانون ، کلیه ی عزل و نصب ها را در محدوده ی زمانی انتخابات ، به صورت مشروط در آورید .

3- کلیه ی معاونت های رئیس جمهور را که دارای ارتباط اداری مستقیم با مردم و دارای تشکیلات استانی و شهرستانی هستند را به حوزه ی وزارت خانه ها منتقل و ایجاد چنین معاونت هایی را نیز با یک قانون کلی ممنوع نمایید .
( بسیاری از مصبیت ها ، زیر پوست برخی از همین معاونت ها و بودجه های کلان آن هاست .)

4- تعارف با رئیس جمهوری که ابهامات زیادی را پیرامون خودش ایجاد کرده را به خاطر مصالح نظام ، کاملا کنار بگذارید و ببینید مطلب چیست .

5- قانون انتخابات را یک بار دیگر به صورت دقیق مطالعه کنید و از همین حالا برای جملات دوپهلو و یا ابهامات ساختاری مواد آن که می تواند در بحبوحه ی انتخابات ، اسباب مجادله و بهانه گیری و تفسیر به رای و یا اقدامات یک جانبه ی بعضی ها شود ، فکری اساسی بکنید .

6- بدانید که وقت بسیار تنگ است و هم اکنون نداهایی از آنسوی مرزها در حمایت از منحرفین و تشکیلات آن ها در حال بلند شدن است که بوی یک توطئه ی بزرگ را که در حال شکل گرفتن است را می توان از آن تشخیص داد .
- عجیب نیست که ایادی استکبار از منحرفینی حمایت می کنند که شعارهای ضد استکباریشان دنیا را پر کرده ؟!!!!!!

7- اگر شما محکم و به موقع از کیان این نظام و انقلاب دفاع کنید ، قطعا رهبری عزیزمان این قدر خون دل نخواهند خورد و در پیشگاه الهی اجری عظیم خواهید داشت . (453089)
 
حمید
۱۳۹۰-۰۳-۰۹ ۰۶:۰۱:۵۲
خداوکیلی سرپرستی رییس جمهور بر وزارت نفت قانونی است این رو همه میدونیم.حالا خوب یا بد بودن این کار را بحث نمیکنم. خیلی جالبه که در جامعه ما وقتی حکومت با کسی بد میشه، دیگه هیچ حقی رو برای اون قائل نیست. یادمون نره که همین آقای احمدی نژاد بود که قبلا رفتار فراتر از قانونش را کاملا قانونی میگفتند (453113)
 
کامران پدران
۱۳۹۰-۰۳-۰۹ ۱۰:۳۶:۱۳
حمید جون!
طبق قانون اساسی (اگر اشتباه نکنم اصل153) کسی اجازه دو شغله بودن نداره. این تفسیر شورای نگهبانه.
ضمنا باید بگم که من یادم نیست رفتار فراتر از قانون ایشون رو کسی قانونی استنباط کرده باشه. علاوه بر این شاید زمانی کسی برای مصالح مملکت کاری انجام بده و همگی نمایندگان مجلس و شورای نگهبان و مجمع تشخیص و شخص رهبر بگویند ایراد نداره ، چون به نفع کشور بود. ولی این حرکت به هیچ وجه به نفع کشور نبود و دلیل آن رای زنی میر کاظمی با افرادی خارج از حلقه منحرف بود که برداشته شد.

از طرف دیگر بعد از قهر 11 روزه ایشون و صحبت هایی که پیرامون عزل مصلحی صورت گرفت دیگر باید با این فرد دست به عصا تر بر خورد شود.
ایشون هم که -ماشاء الله- مرغش یک پا دارد و حاضر است کشور را به بحران بکشد ولی از موضع خود قدمی عقب نرود.

در نوشته هایم بارها گفته ام و باز هم می گویم:
این مردمی که به ایشون رای دادن، همانهایی هستند که نمایندگان مجلس را انتخاب کرده اند.
اگر نمایندگان - خدای نکرده- درست نیستند با رای ملت بالا آمده اند و باید به انتخاب درست مردم انتخابات ریاست جمهوری هم شک کرد. و اگر رای مردم را قبول داریم باید قانون اساسی، نظر نمایندگان را نیز قبول داشته باشیم. (453229)
 
۱۳۹۰-۰۳-۰۹ ۰۷:۴۰:۲۷
اگر قانون گذاران خود به لحاظ به اصطلاح مصالح (البته نانوشته) بخواهند قانون را ندید گرفته و مماشات کنند پس چه انتظاری می توانند داشته باشند که قانون آنها را در برابر ابزار قدرت حمایت کند و یا اینکه سایرین به قانون احترام بگذارند؟ (453121)
 
مسعود
۱۳۹۰-۰۳-۰۹ ۰۹:۵۴:۱۹
مشكل كشور ما قانون نيست قانون براي رسيدن به يك جامعه اي كه به طور نسبي از رفاه. پيشرفت. توسعه . آزاديهاي مشروع. حقوق شهروندي . عدالت و... برخوردار باشد كاملا ظرفيت دارد..
مشكل سياسي كاري و مصلحت سنجيهاي اغلب سياسي و ناعادلانه سياسيون در سه قوه است خصوصا سياسي كاري مجالس هفتم و هشتم با دولت قانون شكن نهم و دهم و مماشات مجلس و زيان به منافع ملي....
وقتي دولت قانون را اجرا نمي كند وقتي آزاديهاي اساسي تحديد مي شوند پس قانون اشكال ندارد اشكال از مجريان و ناظران قانون است كه بايد اجراي قانون را ضمانت كنند. (453182)
 
۱۳۹۰-۰۳-۰۹ ۰۸:۰۶:۳۷
\" قانون شکنی رئیس جمهور\"، \"متأسفانه رئیس جمهور {......} به نقض قانون اساسی ادامه می دهد\" به این عبارات دوباره نگاه کنید!! در تاریخ انقلاب ( باستثنای دوره بنی صدر) بی سابقه است. ما فراموش کردیم که عمر هر دولتی محدود است و نباید در بدو شکل گیری اش به آن مقام الهی ببخشیم تا بعد ها شاهد قانون شکنی هاش باشیم و ندانیم چه کردیم و چه گفتیم. در جای جای قرآن به تعقل تاکید شده است اما احساسی بودن را ترجیح می دهیم. عبارات بالا را با این عبارات مقایسه کنیم: \"معجزه هزاره سوم\" و \" به بهشت نمی رویم اگر او آنجا نباشد\". (453125)
 
حسن
۱۳۹۰-۰۳-۰۹ ۰۹:۵۵:۱۲
دولت آقاي احمدي نژاد در بين تمامي دولتهاي پس از انقلاب از حيث قانون شكني و قانون گريزي بديع است. (453184)
 
حمیدرضا رسولی
۱۳۹۰-۰۳-۰۹ ۰۸:۲۷:۴۶
جنابعالی اگر در همان نامه اول نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی اصل را بر اساس مدارا و همدلی متعادلانه و غیر افراطی می گذاشتید وضع به این شکلی که اکنون شاهدیم در نیامده بود! چطور فردی نامطلع از قانون اساسی مثل جوانفکر می تواند در نهایت گستاخی بگوید؛ «رئیس جمهور در صورتی که قانون را منطبق بر قانون اساسی نداند می تواند خودسر از اجرای آن سرباز زند! و اگر روند قانونی طی¬ شده و مورد تأیید شورای نگهبان نیز قرار گرفته¬ باشد، اما اجرای آن در توان دولت نباشد¬، دولت می¬تواند از حکم حکومتی بهره بگیرد». چطور مجلس درقبال این سرپیچی و تمارض از اجرای قانون سکوت می کند! از جنابعالی تقاضا می شود تا قبل نگارش پنجم نمایندگان محترم مجلس در اعتراض به ادامه عملکرد سؤال برانگیز رئیس جمهور در قبال این نوع خودسری ها و اقدامات سلیقه ای، با کمال جدیت و قاطعیت از ادامه این وضع جلوگیری نموده تا مردم بیش از این شاهد قانونگریزی از سوی بالاترین مقام اجرایی کشور که مدعی قانونگرایی است نباشند. در حالی که رهبر فرزانه انقلاب نیز امروز در دیدار با نمایندگان مجلس به صراحت فرمودند؛« دولت بدون بهانه گیری قانون را اجرا کند» آقای لاریجانی با این فرمایش حضرت آقا اگر واقعاً تکلیف محورید بسم الله. چرا که سکوت و مدارا بیش از این نه تنها جایز نیست بلکه عوارض جبران ناپذیری با خود به همراه خواهد داشت. حمیدرضا رسولی (453132)
 
۱۳۹۰-۰۳-۰۹ ۰۸:۳۶:۱۰
با سلام
قانون شکنی توسط مسئولان مردم را نا امید و بی قانونی را رواج می دهد.لطفا مجلس در صدر امور باشد و سعی در عمل به وظیفه نظارتی خود داشته باشد.متشکرم (453136)
 
۱۳۹۰-۰۳-۰۹ ۱۱:۳۵:۳۴
پس چه كسي بايد به تخلفات نمايندگان محترم رسيدگي كند؟
نماينده مجلس بالاتر است يا رييس جمهور؟!
چرا يك نماينده مي‌تواند هر چه از دهنش بيرون بيايد بگويد و مصون باشد؟ (453276)
 
۱۳۹۰-۰۳-۰۹ ۰۹:۱۹:۴۵
تا وقتی مجلس بجای اقدام عملی و خواستن ایشان به مجلس نامه و بیانیه صادر می کند قانون شکنی ایشان و اطرافیانش ادامه خواهد داشت. به خاطر همین اهمال کاریهای مجلس است که ایشان گفته مجلس در راس امور نیست (453157)
 
احمدی
۱۳۹۰-۰۳-۰۹ ۰۹:۳۷:۳۰
آقای لاریجانی مکث کنید وجدی نگیرید چون آقایان فردا تصمیمشان شاید عوض شود چون مجلس اصول گرا تا بحال سریع تغییر رای می دهندخصوصا که انتخابات درپیش است (453168)
 
رضا رفسنجاني
۱۳۹۰-۰۳-۰۹ ۰۹:۴۶:۵۲
اي واي بر رييس مجلس كه حرمت مجلس را زير سوال برد (453174)
 
شاهین
۱۳۹۰-۰۳-۰۹ ۰۹:۵۷:۲۶
با سلام و احترام به گردانندکان سایت محترم الف،

ای نمایندگان ،
خواهشمندم در خصوص رفتارهای رئیس جمهور محترم فقط به قانون شکنی ایشان اکتفا نکنید. چه خوب بود به صحبتهای شگفت انگیز ایشان در آخرین مصاحبه تلویزیونی که اعلام فرمودند به جز 2-3 کشور کوچک در اروپا ( مثلا\" موناکو و یا واتیکان) ، ایران تنها کشوری در دنیا می باشد که نه گرسنه دارد و نه برهنه !!!!! تصور بفرمائید این صحبت کم از قانون شکنی دارد؟

با تشکر
شاهین (453187)
 
فرهنگ
۱۳۹۰-۰۳-۰۹ ۱۰:۲۰:۰۴
به نظر من براساس قانون اساسي هر كسي حق داره وظايف رو انجام بده

اگه قانون اساسي راهكاري براي انجام امور بدون وزير قرارداد پس جاي هيچ بحثي نيست

بزاريد امورات انجام بشه

نكنه الان تصميم گرفتيد قانون اساسي رو اصلاح كنيد؟

الان مسايل مملكتي امور ملت واجب تر از دو سه كار جزيي هست؟

اگه اتفاق عجيب غريبي افتاده رو كنيد اگه هم نه بي خيال جنگ و جدل داخلي بشيد

اونقدر اين دو ماهه اخير بحث بالا گرفته كه به خودمون هم شك داريم؟! (453211)
 
سینا نجاتی
۱۳۹۰-۰۳-۰۹ ۱۱:۰۴:۳۹
مجلس باید به هر شکل ممکن با این اتافاقات برخورد کند و جلوی هرگونه قانون شکنی های اعضای هیئت دولت را بگیرد.واقعا برای برادران لاریجاتی متاسفم که یکی از برادران رییس مجلس و دیگری رییس قوه ی قضاییه اند ولی توانایی ایستادن در برابر واضح ترین قانون شکنی ها را حتی در بالاترین رده های نظام را ندارند (453250)
 
احسان
۱۳۹۰-۰۳-۰۹ ۱۲:۴۱:۳۵
سلام به همه دوستان دلسوخته انقلاب ونظام:خودتان را دراین مورد خسته نکنید ایشان خودشان قانون ناطق هستند واصلا میزان وملاک همه مصوبات هستندوقانونی یاغیرقانونی بودن هرمصوبه ای با خواست ایشان تعیین میگرددوخواست ایشان هم صدالبته باید به نظر وتأیید مرادشون(جناب آقای مشایی) برسد (453330)
 
سعید
۱۳۹۰-۰۳-۰۹ ۱۳:۳۵:۲۳
مبارکتان باشد این رئیس جمهور محبوبی که ثابت کرد مجلس هیچ کاره است! (453357)
 
۱۳۹۰-۰۳-۰۹ ۱۶:۲۸:۲۲
بابا تو اين بيكاري بازار يكي هم كه مثل رئيس جمهور، يك كم به فكر بيكاري است سرزنش ميكنيد؟ (453461)
 
۱۳۹۰-۰۳-۰۹ ۱۶:۳۵:۵۳
به ریس جمهور محترم عرض می کنم اگر قصد عزل وزیر کشور را دارند همین الان وقتشه. بعداً دیر میشه ها ! (453467)
 
۱۳۹۰-۰۳-۰۹ ۲۰:۳۲:۵۴
1- آیا این استخدامهای غیر قانونی در زمان سزپرستی او صورت گرفته؟ (تو همین دو هفته؟)
2- ایشان 4900 نفر را اضافه کرده یا کار می کردند رسمی شان کرده؟ (453554)
 
علی
۱۳۹۰-۰۳-۱۰ ۰۱:۰۴:۲۹
...\"رئیس جمهور به ... به نقض قانون اساسی ادامه می دهد\"

داریم به کجا میرویم؟ (453619)
 
مجمود
۱۳۹۰-۰۳-۱۰ ۰۲:۱۵:۲۷
ای بابا/من فکر نمی کنم که مجلس با توجه به اصل مصلحت اندیشی قدرت برخورد با دولت را در خصوص عدم رعایت قانون داشته باشد و احمدی نزاد هم ثابت کرده که بنا ندارد که به قانون/مردم و رهبری توجه کند و هر روز یک مشکل و یک جریان جدیدی را براه می اندازد و وقت و انرزی همه نیروهای جامعه را میگیرد و !!!!! (453635)
 
دانشجو
۱۳۹۰-۰۳-۱۰ ۰۵:۳۴:۵۴
حالااگرمجلس خودش قانون شکن یاشدودرخدمت خانواده معززآقازاده هاباشد،چه کسی بایدجلواورابگیرد.!؟ (453647)
 
ایرانی
۱۳۹۰-۰۳-۱۰ ۰۵:۳۸:۳۱
یک تارموی این رییس حمهورقانونشکن(بزعم شما) برتمام وجودمتملقین به اربابان زروزوروتزویربیشترمی ارزد.درودبرپاکترین سیاست مدارایران دکتراحمدی نژاد.. (453648)
 
دانشجو
۱۳۹۰-۰۳-۱۰ ۰۹:۰۵:۴۸
مجلسی که نظارت برکارنمایندگان رابایگانی می کندمعلومه چه مجلسیه. (453677)
 
۱۳۹۰-۰۳-۱۰ ۱۹:۵۰:۰۲
جناب آقای....الف
در سایت شما بیان شده که تورم ناشی از اجرای هدفمندی یارانه ها به 60درصد می رسد آیا این قانون را خود نمایندگان مجلس تصویب وبرای اجرا به دولت نداده اند واین خبر تیشه به ریشه خودتان نمی باشد؟
شما نمایندگان مجلس چرا نظارت بر خودتان را قبول ندارید؟
به غیر از انتقاد از رئیس جمهور شما مطلب دیگری ندارید؟
شما بارها رئیس جمهور را به قانون شکنی متهم کرده اید در حالیکه کدام قانون به نماینده مجلس اجازه می دهد که به ازای هر چهار سال یک مدرک تحصیلی بالاتر را بدون دیدن دانشگاه اخذ نماید؟
اول خودتان را اصلاح کنید وبعد دیگران را. (454081)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.