نظر منتشر شده
۲۷
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 105768
جلوی سفر صالحی به عربستان را بگیرید
تاریخ انتشار : دوشنبه ۹ خرداد ۱۳۹۰ ساعت ۱۱:۰۰
بخش خبری الف

 

صالحی به خاطر برنامه سفر به عربستان و توضیح در این رابطه فردا در کمسیون امنیت ملی و خارجی مجلس حاضر و باید به نمایندگان توضیح دهد.

 

به گزارش الف، در همین رابطه روز گذشته سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در خصوص سفر احتمالی وزیر امور خارجه به کشور عربستان سعودی اخطار داد.

 

کاظم جلالی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در اخطاری به استناد به اصل 152 قانون اساسی گفت: شنیده‌ها حکایت از سفر احتمالی وزیر امور خارجه به عربستان سعودی دارد.

 

اگر چه سفرهای اخیر وزیر محترم به برخی کشورهای منطقه دارای ابهاماتی است، اما با توجه به جنایات آل سعود در بحرین این سفر از هیچ توجیهی برخوردار نیست.

 

* ملک عبدالله با اسرائیل برخورد کند

وی افزود: آقای ملک عبدالله اگر هنر داشت با رژیم صهیونیستی برخورد می کرد نه  آنکه در کوچه و خیابان‌های منامه با زن و فرزندان خردسال و بی‌گناه و بی‌پناه برخورد نماید.

 

جلالی گفت: آیا دکتر لاریجانی با توجه به اینکه جنابعالی عضور شورای‌عالی امنیت ملی هستید انتظار این است که نگذارید چنین سفری انجام شود.

 

جلالی در پایان گفت: با آل‌سعود بخاطر جنایاتش در بحرین باید برخورد شود نه اینکه به آنان دست مریزاد گفته شود.

 

  

سركوب ملت بحرين توسط نظاميان آل سعود، سفر وزير صالحی به عربستان را بدون توجيه مي‌كند

 

احمد توكلي نماينده مردم تهران و رئيس مركز پژوهش‌هاي مجلس شوراي اسلامي با اشاره به اخبار منتشره در خصوص سفر وزير امور خارجه به عربستان گفت: تحولات كنوني منطقه و سركوب ملت بحرين توسط نظاميان آل سعود دلايلي هستند كه سفر وزير امور خارجه كشورمان به عربستان را بدون توجيه مي‌كند.

 

به گزارش فارس، وي افزود: امروز عربستان سعودي به دليل اينكه نياز به دليل تراشي و ايجاد وجهه مثبت در قبال اقدامات خود دارد، با مقامات سياسي كشورهاي اسلامي مذاكره كرده و حتي آنها را عليه كشورمان هم بسيج مي‌كند.

 

نماينده مردم تهران در مجلس تصريح كرد: سفر وزير خارجه به عربستان نشان دهنده سياست خارجي ضعيف كشورمان در قبال تحولات منطقه است و بنده ضعف سياست خارجي را متوجه رئيس‌جمهور مي‌دانم چرا كه موضع‌گيري غيرشفاف رئيس‌جمهور باعث‌شده كه وزارت خارجه در قبال تحولات منطقه دچار سردرگمي شود.

 

* سفر صالحي به عربستان تزلزل پيش آمده در حاكميت آل‌سعود را كاهش مي‌دهد

توكلي با بيان اينكه به نظر نمي‌رسد كه صالحي مخالفت مجلس را با اين سفر ناديده بگيرد، اضافه كرد: وزارت خارجه نبايد دست به اين اشتباه استراتژيك بزند چرا كه اين اشتباه باعث خواهد شد كه مردم آزادي‌خواه بحرين نيز نا اميد شوند.

 

وي خاطرنشان كرد: عربستان به دنبال مثبت نشان دادن اقدامات خود در قبال انقلاب‌هاي منطقه است لذا در اين شرايط از اردن و مغرب هم براي رسيدن به اهداف خود و عضويت در شوراي همكاري خليج فارس دعوت كرده و از آنها نيز استفاده خواهد كرد.

 

رئيس مركز پژوهش‌هاي مجلس اضافه كرد: سفر وزير خارجه به عربستان باعث تأييد مواضع و جنايات آل‌سعود خواهد شد و حتي ممكن است كه مقامات سعودي اخبار اين سفر را كاملاً فليتر شده و در جهت منافع خود انعكاس دهند.

 

* سفر وزيرخارجه به عربستان به ايران اسلامي و نهضت‌ بيداري اسلامي صدمه مي‌زند

توكلي خاطرنشان كرد: اين سفر موجب خواهد شد كه تزلزل پيش آمده در حاكميت عربستان سعودي نيز كاهش يابد؛ حتي در اين شرايط، سفر وزير خارجه به كشور ثالث و ديدار با مقامات سعودي در آن كشور هم قابل قبول نخواهد بود.

 

وي همچنين تأكيد كرد: ما متوجه هستيم كه ديپلماسي چيزي به جز مراوده و گفت‌وگو نيست اما هر سخن جايي و هر نكته مقامي دارد؛ در اين شرايط كه به نظر مي‌رسد وزارت امور خارجه استراتژي روشني به كار نمي‌گيرد، اين نوع سفرها جز زيان خالص براي ايران اسلامي و صدمه به نهضت‌ بيداري اسلامي منطقه نتيجه ديگري ندارد.

 

 
 
۱۳۹۰-۰۳-۰۹ ۱۱:۲۴:۵۶
مرگ بر آل سعود آل خلیفه ووهابیت،،،
به جای کشتن ونابودی صهیونیست ها خون برادران شیعه خود را می ریزند
آقای صالحی با پشتوانه فکری انجمن حجتیه در حال تعامل با دنیای بیرون است
خطاب من به آقای صالحی اینست که از امام زمان (عج) شرم کنید واین خیانت ها را به مملکت اسلامی نکنید (453271)
 
سخن تازه
۱۳۹۰-۰۳-۰۹ ۱۲:۵۲:۴۷
برادر با قهر که کار درست نمیشه! درسته ما از عربستان دل پری داریم ولی

شاید میخوان برن اونجا بهشون اعتراض کنند! (453333)
 
محمدصادق خادم
۱۳۹۰-۰۳-۰۹ ۱۳:۵۸:۵۵
من هم با سفر آقای دکتر صالحی مخالفم و مطمئنم ایشان شخصیتی عاقل هستند و اگر مجلس از سفر ایشان ممانعت کنند هرگز نخواهند رفت ولی اینکه به ایشان گفته شود که زیربنای فکری حجتیه دارند بی انصافی است. بافرض اشتباه کردن آقای صالحی چرا همیشه عادت داریم تا یک نفر اشتباهی کرد به جریانی خاص (انحرافی)منتسبش کنیم؟؟؟
شما از امام زمان بترسید و انقدر سریع به فردی خدوم و متولد شهر کربلا توهین نکنید.
انتقاد با توهین تفاوت دارد (453374)
 
علی
۱۳۹۰-۰۳-۰۹ ۱۱:۲۵:۰۶
سلام. درود بر این نماینده مسلمان . (453272)
 
مزدا
۱۳۹۰-۰۳-۰۹ ۱۲:۰۷:۳۴
بسلام : بهترین برخورد با ال سعود این است که شما و امسال شما از رفتن به حج عمره و غیر عمره خوداری نمایند . شما باید از صالی متشکر باشید که برای ادامه سفرهای شما به حج ننگ همنشینی و مذاکرات با ال سعود قبول میکند . (453309)
 
مهدی
۱۳۹۰-۰۳-۰۹ ۱۲:۳۱:۰۹
در برنامه سفر وزیر خارجه هم کارشکنی می کنند! حتما می خواهند با عربستان هم قطع رابطه کنند. (453323)
 
۱۳۹۰-۰۳-۰۹ ۱۲:۴۶:۴۰
اول دعوت از ملک عبدالله اردنی و حالا گپ با دشمن شیعه وایران چه خبره؟
قطعا با اعتراض جوانان رو به رو میشن (453331)
 
Tohid Prince
۱۳۹۰-۰۳-۰۹ ۱۳:۱۵:۵۱
سفر احتمالی!!!!
جون من یکی برای من احتمال رو تعریف کنه.
چرا از هر کاهی کوه می سازید. برای سفری که اتفاق نیافتاده و اصلاً خبرش منبع درست و حسابی نداره چرا اینقدر خودتون رو سر کار می ذارید؟
فرضاً سفر هم صورت بگیره.
مگه قراره ایران بره تائید کنه کارای اونا رو؟
احمدی نژا رو با کی اشتباه گرفتید شما. اگه قرار بود از این کارا بکنه که اینقدر صر و صدا پشتش نبود.
برید سیاست رو معنی کنید بعد از این حرفا بزنید.
مگه کسی که شطرنج بازی می کنه فقط یه حرکت می کنه؟ (453344)
 
۱۳۹۰-۰۳-۰۹ ۱۳:۱۹:۵۴
خیلی جالبه! در حالیکه تا چند هفته قبل بزرگان و مسئولین از مردم درخواست می کردند که از مردمان مظلوم منطقه به خصوص شیعیان بحرین حمایت معنوی و عملی کنند یک دفعه بدون اطلاع رسانی سیاست کشور تغییر می کند و با اعزام وزیر خارجه به تقریبا تمامی کشورهای حاشیه خلیج فارس بویژه شرکای جنایتکار در کشتار مردم مطلوم و بی دفاع بحرین اقدام به دلجویی از آنها می کنند. آیا مردم از پادشاهان شکم باره و طالم این کشورها نامحرم تر هستند که نباید از علت چرخش ناگهانی سیاست دولت در این زمینه مطلع باشند؟ مطمئن بدانید مردم بازیچه دست شما نیستند که امروز عواطف انها را تحریک کنید و روز بعد به این صداقت آنها پوزخند بزنید. آقای توکلی درست است شما مسئول کمیسیون سیاست خارجی مجلس نیستید اما بعنوان یکی از موکلان شما از شما انتظار داریم برای امثال این حقیر علت چرخش ناگهانی و انفعال سیاست خارجی کشور را توضیح دهید. (453347)
 
داوود
۱۳۹۰-۰۳-۰۹ ۱۳:۳۲:۵۶
واقعا شرم آور است که کسی باعنوان بچه شیعه رای بیاورد وبا شعار مهدویت ...
وحال نماینده او به دیدار آل سعودووهابیت برود
هیهات من الذله (453355)
 
نقی
۱۳۹۰-۰۳-۰۹ ۱۳:۴۲:۲۴
مگه چه عیبی داره مذاکره برای مسلمانان بحرین یا دیگره مسلمانان از عدم مذاکره مگه چی حاصل ما شده جز رنج زائرین ما (453364)
 
محمد رضا باقری چالوپلی
۱۳۹۰-۰۳-۰۹ ۱۳:۵۷:۳۰
صالحی به عربستان می رود تا راهی برای نجات فلسطین پیدا کند در قاموس اینها حق جمایت از مظلوم نیست حمایت از فلسطین است مجلس باید از تک روی صالحی جلو گیری کند بحرین همیشه جزی از خاک ایران است زیرا مردم ایران بحرین عراق وقفقاز افغانستان از یک کشور منشا گرفته اند (453373)
 
۱۳۹۰-۰۳-۰۹ ۱۵:۲۶:۲۲
شاید داره میره یه پیشنهادی بده که جلوی کشتار رو بگیره! رفتن که به معنی تصدیق نیست! باید بره اونجا تا بتونه کاری بکنه یا نه؟ (453417)
 
پیرمرد
۱۳۹۰-۰۳-۰۹ ۱۵:۴۷:۰۲
1- صالحی وزیر امور خارجه است و بایستی نظر دولت ایران را منتقل کند خودش که شانی غیر از نماینده دولت بودن در این رابطه ندارد.
2- دولت تصمیم میگیردکه در موارد حساس آقای صالحی کجا برود و چه بگوید و منظور از دولت نیز شخص احمدی نژاد است .
3- اگر سیاست حکم میکند که در روابط بین الملل به گونه ای رفتار کنیم که قلبا\" بدان اعتقادی نداریم ( مثل گپ زدن با ملک عبدالله وهابی ) پس چرا هر از چندی گفته میشود که : سیاست ما عین دیانت ماست؟ :
آیا دیانت ما تزویر و دورویی را تشویق کرده است؟ نعوذ بالله (453431)
 
یاسینی
۱۳۹۰-۰۳-۰۹ ۱۵:۵۶:۳۸
واقعا جای تاسفست اگر اقای صالحی بخواهد به چنین سفر تحقیر امیزی رود
با توجه به ان همه توهین ها واهانت های ال سعود.همان سفر قبلی ایشان به منطقه خلیج فارس جائز نبود چه برسد به اینکه ایشان تصمیم به چنین سفری را داشته باشد (453436)
 
کوروش
۱۳۹۰-۰۳-۰۹ ۱۶:۱۰:۳۴
سفر وزیر امور خارجه در این موقعییت به نفع کشور نبوده و انفعال سیاست خارجی کشور را در مقابل آل سعود در ذهن تداعی می کند. (453452)
 
۱۳۹۰-۰۳-۰۹ ۱۷:۲۵:۴۴
با توجه به فراز و فرود رابطه کشور با عربستان در مقاطع مختلف بد نیست آگاهان این عرصه نگاهی به عقبه این روابط وتحلیل دقیق ومنطقی آن در30 سال گذشته بپردازند آیا رابطه مقدرانه بر قهر بدون برنامه ارجهیت ندارد ؟ این تحلیل نشان دهنده ضعف گوینده است که با قیاس به نفس خویش فکر میکند قراراست این دیدار ذلیلانه برگزارشوداگر به زعمتان چنین است بیا ندیشید چگونه ارتباطی مقتدرانه برای تبیین سیاستهای منطقه ای میتوان برقرار کرد نه آنکه به حای حل مسئله صورت مسئله را پاک کنید گاهی از مدعیان فهم مسائل روابط بین الملل در حیرتم (453492)
 
۱۳۹۰-۰۳-۰۹ ۱۸:۳۹:۳۱
واقعا دستگاه سیاست خارجی کشور بلاتکلیف است

به کجا می روید؟ به خط امام و وصایای او برگردید...

واقعا\" شرم آوره


\"...و لازم است در نوحه ها و اشعار مرثيه و اشعار ثناي از ائمه حق - عليهم سلام الله - به طور كوبنده فجايع و ستمگريهاي ستمگران هر عصر و مصر يادآوري شود؛ و در اين عصر كه عصر مظلوميت جهان اسلام به دست امريكا وشوروي و ساير وابستگان به آنان و از آن جمله آل سعود، اين خائنين به حرم بزرگ الهي - لعنه الله و ملائكته و رسله عليهم - است به طور كوبنده يادآوري ولعن و نفرين شود. و همه بايد بدانيم كه آنچه موجب وحدت بين مسلمين است اين مراسم سياسي است كه حافظ مليت مسلمين ، بويژه شيعيان ائمه اثني عشر- عليهم صلوات الله و سلم - است . \"

بخشی از وصیت نامه ی امام خمینی (ره) (453521)
 
حسام
۱۳۹۰-۰۳-۰۹ ۱۸:۵۸:۴۳
نمایندگان محترم عنایت داشته باشند که سکان سیاست خارجی ایران ظاهرا در دست وزیر امور خارجه است ولی در اصل رئیس دفتر رئیس جمهوری همه کاره است. (453525)
 
صوفی
۱۳۹۰-۰۳-۰۹ ۱۹:۱۸:۲۴
امام حسین به خاطر دین از حج برگشت و وای بر ما و دولت ما که کشتار شیعیان را در بحرین میبینیم و باز به حج عمره میرویم و روزی 5000هزار نفر پول در جیب آل سعود که احتمالا از نوادگان اباسفیان و آل زبیر هستند میریزیم!!!
این آل سعود چطور خود را خادم الحرم میدانند اما مساجد را خراب میکنند آیا خدا نگفته به هر طرف رو کنید من هستم.پس چطور مردم ما تخریب خانه خدا را نادیده می گیرند؟و دل به زیارت خانه ای بسته اند که آل کفر آن را اداره میکنند؟!
من از نمایندگان عزیز تقاضا دارم در اعتراض به این جنایات ؛حج عمره را تحریم و ممنوع اعلام کنید.ظاهرا دولتمردان ما برای از دست ندادن منافع انی و اندک چشم روی حقایق مهمی بسته اند.مثلا همین حضور میلیونها افغان که با پرداخت پول بسیار اندک به دولت(سالی 200هزار تومان)عامل بسیاری از بزهکاری ها نظیر ترانزیت مواد مخدر و...هستند.یا به خاطر درصد اندک در امد حج عمره ؛تن به این ذلت داده اند.
این اعراب وهابی به خون ایرانی ها تشنه هستند و اگر بحث در امد حج نبود حتی سفارت ما را هم تعطیل میکردند.
واقعا متاسفم برای این سیاست خارجی که ابتدا به کویت میروند و باج میدهند به کشوری که دیپلماتهای ما را اخراج و عده ای را اعدام کرده و حالا به سرزمین کفر می روند و به این کفتار پیر باج میدهند.من خودم یکی از کسانی هستم که گفته ام تا زمانی که آل سعود در عربستان هستند حتی مجانی هم شده به حج نمیروم. (453533)
 
محمد رضا باقری چالوپلی
۱۳۹۰-۰۳-۱۰ ۱۸:۰۹:۲۱
اینکه آل سعود جنایتکار است حقیقت است اما نسب این خاندان به نجد می رسد نه حجاز عربستان سه کشور بود که توسط این خاندان یکپارچه شد نجد - حجاز - ومنطقه شرق عربستان قطیف - زبیر وسفیانی ها از اهالی حجاز هستند نه نجد (453989)
 
محمود
۱۳۹۰-۰۳-۱۰ ۰۲:۵۹:۵۹
ای بابا/این آقای صالحی اصلا در حد و اندازه وزارت امور خارجه نبوده حالا که از سر ناچاری و نداشتن مهره در دولت دهم به وزارت رسیده بیشتر به این واقعیت تلخ میرسیم که هیچ برنامه و راهکار مشخصی در سیاست خارجی ما دیده نمیشود و مگر این نیست که عربستان داره برای دشمنی با ما حمایت کشورهای دیگه مثل پاکستان/مالزی/اندونزی و آذربایجان را جلب میکند خب صالحی میخواد بره اونجا بگه چی؟؟مگر اینکه به نوعی بخواد از آل سعود التماس کنه؟؟آقای احمدی نزاد بیدار شو !!!!! (453638)
 
لطفا نگیرید
۱۳۹۰-۰۳-۱۰ ۰۹:۱۵:۴۸
لطفا جلوی صالحی را نگیرید تا این گروه کارشان را کامل کنند.ما که آبرویی نداریم که بریزد. (453683)
 
۱۳۹۰-۰۳-۱۰ ۰۹:۲۹:۳۹
اگر دردم يكي بودي چه بودي!!! اين اقاي وزير خارجه بنده خدا يه چند سالي از واقعيت منطقه عقب است!!! (453702)
 
ناصر
۱۳۹۰-۰۳-۱۰ ۱۳:۱۵:۵۰
درشرایط.کنونی.این.دیدار.اشتباه.محض.است (453812)
 
فرهاد
۱۳۹۰-۰۳-۱۰ ۱۳:۴۶:۳۵
درست ال سعود در بحرين جنايت كرده است ولي روابط ديپلماتيك فارغ از اين حب و بغضا بايد مسير عادي خودش را طي كند دوستان با هوچي گري نمي توان مسائل بين المللي را پيش برد اتفاقا بهترين موقع براي سفر به عربستان و فشار بر آن همين موقع است تو عالم سياست هم دوست به تمام معني و دشمن هميشگي اصلا معنا ندارد و كشورها متناسب با منافع ملي شان حركت مكنند و نمايندگان مشكلات عديده داخلي را پيگيري نمايند بهتر است . (453836)
 
....^
۱۳۹۰-۰۳-۱۰ ۱۶:۴۸:۰۲
http://www.rajanews.com/detail.asp?id=91073
تکذیب این خبر توسط دکترعلی اکبر صالحی (453957)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.