توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 105833
صيادان ايراني زنداني در قطر آزاد شدند
تاریخ انتشار : دوشنبه ۹ خرداد ۱۳۹۰ ساعت ۱۸:۴۵
سفير ايران در قطر از آزادي تعدادي از صيادان ايراني زنداني در قطر و بازگشت آنان به ميهن اسلامي خبر داد.

به گزارش ايسنا، عبدالله سهرابي، سفير جمهوري اسلامي در قطر در اين خصوص اظهار كرد: تعداد شانزده نفر از صيادان ايراني از هموطنان كشورمان كه به همراه لنج‌هاي خود در فروردين سال جاري بدليل عبور از مرزهاي آبي بين ايران و قطر و ورود غيرمجاز به آبهاي اين كشور از سوي نيروهاي مرزباني قطر بازداشت شده بودند، با پيگيري‌ها و تلاش‌هاي صورت گرفته از سوي سفارت جمهوري اسلامي ايران در دوحه آزاد شدند.

سفير ايران افزود: مراحل رسيدگي قانوني به پرونده اين اتباع كشورمان در دادگاه شهر دوحه با حضور وكيل و كنسول سفارت طي شد و بعد از محرز شدن عدم تخلف قانوني حكم برائت و آزادي آنان از سوي دادگاه صادر شد و از لنج‌هاي آنها نيز رفع توقيف شد.

سفير كشورمان خاطرنشان كرد: با وجود اتهاماتي كه عليه اتباع بازداشت شده كشورمان از جمله در مورد ورود غيرقانوني به آب‌هاي منطقه‌اي قطر و اقدام به ماهيگيري مطرح شده بود و متاسفانه برخي از مطبوعات يكي از كشورهاي همسايه هم شايعاتي را در مورد آن مطرح كردند كه خوشبختانه با درايت مقامات قطري خنثي و تكذيب شد،‍ با تلاش‌ها و پيگيرهاي صورت گرفته از سوي سفارت و دفاعيات منطقي وكيل سفارت دادگاه حكم برائت و آزادي ايشان را صادر كرد.

سفير ايران در قطر افزود: صيادان ايراني به همراه لنج‌هاي ماهيگيري خود روز پنج شنبه بندر دوحه را ترك كردند و به سلامتي وارد بندر رستمي استان بوشهر شدند و به كانون خانواده‌هاي خود بازگشتند.

سفير كشورمان با اشاره به جلسات متعدد و گفت‌وگوها و مذاكرات خوب و سازنده صورت گرفته با مسئولان وزارت كشور و دادستاني كل و مرزباني قطر خاطرنشان كرد: قرار است در خلال نشست‌هاي كميته مرزباني دو كشور نسبت به تسهيل و تسريع در رسيدگي به مشكلات و مسائل مربوط به ورود غيرمجاز لنج‌هاي ماهيگيري به آب‌هاي دو كشور توافقات خوبي صورت پذيرد كه اميدواريم منجر به كاهش اينگونه مسائل مرزي بين دو كشور شود.

سهرابي همچنين از كليه صيادان و صاحبان لنج‌هاي ايراني خواست تا لنج‌هاي خود را به تجهيزات مناسب رهيابي مجهز كنند تا دچار مشكلات و مسائل مربوط به ورود سهوي به آبهاي كشورهاي همجوار نشوند.

سفير كشورمان در طول مدت بازداشت صيادان ايراني در ديدارهاي خود با وزير كشور و دادستان كل قطر خواستار تسريع در روند رسيدگي به پرونده و آزادي سريع آنان شده بود.

همچنين كنسول سفارت كشورمان با حضور در زندان مركزي قطر چندين بار با صيادان ايراني ديدار كرد و همچنين براي در جريان قرار گرفتن از روند رسيدگي به پرونده ايشان در جلسات دادگاه حضور يافت.

شناورهاي ماهيگيري صدف و شباهنگ چهارم فرودين ماه سال جاري بدليل ورود غيرقانوني به آب‌هاي قطر توسط نيروهاي مرزباني اين كشور بازداشت شدند و شناورهاي آنان نيز توقيف شد.
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.