نظر منتشر شده
۲۵
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 105862
حکم سرپرستی استانداری فارس برای چهار روز
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۰ ساعت ۰۹:۲۰
قاسم زائری

 

نزدیک شدن به انتخابات نهمین دورۀ مجلس شورای اسلامی، جریان انحرافی را به تکاپوی بیشتری واداشته است. پس از ناکامی در تسلط بر «وزارت اطلاعات»، اکنون «وزارت کشور»، به عنوان نهاد اصلیِ برگزارکنندۀ انتخابات که مسئولیت هیات های اجرایی و عزل و نصب مدیران ارشد استان های و شهرستان ها و بخش ها را به عهده دارد، به اصلی ترین هدف برای سلطۀ جریان انحرافی بدل شده است. مروری بر آنچه این روزها در «استانداری فارس» می گذرد، گویایِ همین مطلب است:

 

پردۀ اول: «روح الله احمدزاده کرمانی»، سی و یک ساله، دانشجوی عدالت خواه پیشینِ دانشگاه امام صادق (ع)، به عنوان استاندار فارس معرفی شد. احمدی نژاد که به ریاست جمهوری رسید، این «دانشجوی» عدالتخواه، یکی یکی پله های ترقی را طی کرد. در روزگار اصولگرا بودنِ احمدی نژاد، احمدزاده، یادداشتی در انتقاد از (و تمسخرِ) انحرافات فکری «اسفندیار رحیم مشایی» نوشت. سال 1388 اما در ایامِ مشائیزه شدنِ احمدی نژاد، احمدزاده با حمایتِ همان مشایی به استانداری فارس رسید!

 

پردۀ دوم: روح الله احمدزاده، پس از مناقشات و چالش های فراوانی که بین وی، نمایندۀ ولی فقیه در فارس، سپاه پاسداران و نیروهای اصولگرای سنتی این استان پدید آمد که به ویژه خود را در کنگرۀ بزرگداشت شهدای استان فارس نشان داد، از شیراز به تهران فراخوانده شد و به «معاونت گردشگری و میراث فرهنگی» ریاست جمهوری منصوب و جانشین بقایی شد. به این ترتیب، احمدزاده در سلسله مراتب فرقۀ مشائیه، پس از مشایی و بقایی، جایگاه سوم قدرت را در حلقۀ اطرافیان رئیس جمهور در اختیار گرفت؛

 

پردۀ چهارم: وزارت کشور در تاریخ 2/3/1390 حکم سرپرستی استانداری فارس را برای «عبدالله حسینی»، معاون عمرانی استانداری صادر و وی را با حفظ سمت، سرپرست استانداری فارس کرد. حسینی، پیشتر «مدیرکل امور روستایی» استانداری، مسئول مسکن مهر در بنیاد مسکن استان فارس، مدیرکل بنیادمسکن چهارمهال و بختیاری، جانشین طرح و برنامۀ جهادسازندگی استان هرمزگان و نیز سرپرست فرمانداری و بخشدار شهر لامرد بوده است. وی در میان نیروهای سیاسی فارس، یک نیروی سیاسی ارزشی و معتدل محسوب می شود که از پشتیبانی و تایید آیت الله ایمانی، امام جمعۀ شیراز برخوردار است؛

 

پردۀ پنجم: سه روز بعد، «عبدالله حسینی» به ساختمان وزارت کشور در خیابان فاطمی فراخوانده شد تا پیرامون انتصابش، به عنوان استاندار فارس با وی مذاکره شود. گفته می شود که وزارت کشور، شروطی برای وی در عزل و نصب های مدیران اجرایی استان فارس و نحوۀ عمل در جریان انتخابات، وفق نظراتِ جریان انحرافی فرقۀ مشائیه تعیین کرده بود که وی زیر بار نرفت. در پایان مذاکرات، وی «استعفاگونه» از کارش «برکنار» شد؛

 

پردۀ ششم. با حکم وزیر کشور در تاریخ 6/3/1390، مهندس «سجادی پور»، معاون مالی استانداری فارس، با حفظ سمت به سرپرستی استانداری منصوب و جانشین عبدالله حسینی شد. گرایش فکری فرهاد سجادی پور، نزدیک به احمدزاده و فرقۀ مشائیه است؛

 

بدین ترتیب، وزیر کشور حکم چهار روز قبل خود را که هنوز جوهرش خشک نشده بود، لغو کرد و حکم جدیدی صادر نمود. در اینجا چند نکته اهمیت دارد:

 

یک. آنچه در اینجا بیشترین اهمیت را دارد این است که وزیر کشور در حکم جدید خود، سجادی پور را نه به عنوان «استاندار فارس»، بلکه به عنوان «سرپرست جدید استانداری فارس» منصوب کرده است. سئوال این است که تداوم سرپرستیِ حسینی در استانداری فارس تا زمان تعیین استاندار جدید، چه مشکلی برای وزارت کشور ایجاد می کرده یا چه تعارضی به وجود می آورده که مجبور شده اند او را از این مسئولیت برکنار و حکم «سرپرستی» را برای شخص دیگری صادر کنند؟

 

دو. آیا روند صدور حکم سرپرستی چهارروزه و سپس صدور حکم برای «سرپرست جدید» و نه «استاندار»، چیزی جز بی اعتبار کردنِ جایگاه و ارزش حکم و امضای وزیر داخله کشور است؟

 

سه. صدور این حکم سه روزه و سپس لغو آن در مورد یک مدیر ارزشی و موفق (عبدالله حسینی) که سی سال در خدمت دولت جمهوری اسلامی بوده و سوابقش روشن است، نشان می دهد که هیچ عامل اداری، بوروکراتیک یا حتی عقلی، نمی توانسته است در این لغو حکم دخالت داشته باشد. چرا سرپرست استانداری برای چند روز دیگر تحمل نمی شود تا استاندار جدید معرفی شود؟ آیا سفرۀ  رمّالی و تصمیم گیری بر اساسِ الهامات در وزارت کشور هم/ هنوز گسترده است یا شاید هم جرم مخالفت با منویات جناب مشایی، اینقدر سنگین و پرهزینه است!؟ روشن است که استان فارس با 18 نماینده در مجلس شورای اسلامی، طعمۀ چرب و نرمی برای جریان انحرافی است.

 

چهار. سئوال آخر این که سرّ آشفتگی، بی  نظمی و بی برنامگی حاکم بر این استان از سال 88 تاکنون چیست؟ مقدّرات این استان و مردمش، در کجا، به وسیلۀ چه کسانی و به چه نیاتی تعیین می شود؟ در وزارت کشور چه خبر است؟ چه کسی وزارت کشور را اداره می کند؟

 
 
فرهنگ
۱۳۹۰-۰۳-۱۰ ۰۹:۳۹:۰۱
واقعا خسته شديم

قضيه كارتوني شده

ديگه بس كنيد
سايت الف شما چرا؟

بي خيال ...اينها به جايي نميرسند (453708)
 
۱۳۹۰-۰۳-۱۰ ۰۹:۳۹:۳۸
مهم نيست سر مردم چي بياد (453709)
 
۱۳۹۰-۰۳-۱۱ ۲۱:۵۱:۱۶
جالب است که اگر فرض کنیم آقای احمدزاده با نبوغ فراوان خود در سن 18 سالگی دیپلم گرفته و تحصیلات دانشگاهیش را 6 یا 7 ساله تمام کرده باشد از 25 سالگی تا اکنون که 34 ساله اند یعنی در کمتر از 9 سال در حدود 10پست ریاست داشته اند . به نظر میرسد ایشان حتی فرصت نداشته که عناوینی چون کارمند ساده . مدیر جز یا مدیر یک بخش کوچک را تجربه کند (454996)
 
حمید
۱۳۹۰-۰۳-۱۰ ۱۱:۰۰:۰۶
تازه اولشه !! صبر کنید قسمت های بعدی جالبتر هم میشه !! (453736)
 
۱۳۹۰-۰۳-۱۰ ۱۱:۰۲:۴۱
آقاي توكلي
با سلام - اگر كسي در اين مملكت نگران حيف و ميل بيت المال است و واقعاً دلش براي سوء استفاده مديران مي سوزد توجه داشته باشدكه :
1- در حال حاضر وزارت مسكن درصدد انعقاد قرارداد ده ها هزار واحد مسكوني مهر با پيمانكاران مي باشد كه با دلالي مدعيان نزديكي به دفتر رئيس جمهور و داوود احمدي نژاد در حال انجام است . حق الزحمه اين دلالان بيش از ده درصد از رقم چند ميلياردي مي باشد كه در كل تاريخ نظام اين همه فساد مالي بي سابقه مي باشد . لطفاً از اين موضوع و محل مصرف اين پول گزارش تهيه كنيد.
2- ما عليرغم علاقه اي كه در انتخابات گذشته به رئيس جمهور منتخب داشته ايم ولي وقتي منطفانه قضاوت ميكنيم بي عدالتي و سوء استفاده از اموال دولتي براي انتخاب شدن ايشان واضح است كه حداقل آن مديريت نحوه و زمان پرداخت هاي نقدي به مردم مي باشد .اميدواريم اين مورد در انتخابات بعدي تكرار نشود. (453737)
 
۱۳۹۰-۰۳-۱۰ ۱۲:۰۷:۴۵
متاسفانه استان فارس بدلیل نجابت بیش از اندازه مردمانش وبعضا مسئولین ارشداستانی تاکنون هزینه های بسیاری داده است که از زمان جنگ تا الان ادامه داردوتفاوتش رادر پیشرفتهای استان هم جواراصفهان می شود بوضوح میتوان مشاهده کرد صبرمردم هم حدی دارد نمونه اش رادر بیانات امام جمعه شیراز در هفته گذشته میتوان دید البته مفتخریم که اولین جایی که نسبت به رفتارهای ناشایست اخیر واکنش نشان دادند روحانیون معظم در شیراز بودند که با ترک مراسم پیام آشکاری در عدم تحمل انحرافات به دولت دادند (453761)
 
کانون وبلاگ نویسان فتح
۱۳۹۰-۰۳-۱۰ ۱۵:۴۰:۳۶
تشکر از توجه شما (453915)
 
۱۳۹۰-۰۳-۱۰ ۱۶:۴۴:۴۵
با امروز چهارمین روز متوالی هست که مردم و دانشجویان دلسوز نظام و حزب اللهی شیراز جلوی درب استانداری تجمع می کنند تا شاید استان را از حیاط خلوت بودن برای جریان انحرافی خارج کنند و کسی بیایید که به درد مردم برسد نه فکر باند بازی و شعار دادنهای پوچ و توخالی (453953)
 
محسن
۱۳۹۰-۰۳-۱۰ ۱۶:۴۷:۱۱
بابا یه نگاهی به سایتتون بندازین یه خط در میون دارین درباره ی مشایی می نویسید
دیگه واقعا دارید شورش می کنید
انقدر این آدمو گنده نکنید همه می دونیم که این آدم هیچ پایگاه مردمی نداره....پس از چی می ترسیم؟
*نکنه از تقلب؟! (453956)
 
۱۳۹۰-۰۳-۱۱ ۲۱:۱۵:۱۵
مگر ال سعود و ال خلیفه پایگاه مردمی دارند ؟
صرف نداشتن پایگاه مردمی کفایت نمی کند . اگر این قضایا درمورد جریان انحرافی درست باشد و یا حداقل بخشی از ان واقعیت داشته باشد بایستی مراقبت کرد. (454976)
 
۱۳۹۰-۰۳-۱۰ ۱۸:۱۱:۴۶
ترویج خرافه پرستی در رادیو جوان در راستای اهداف جریان انحرافی:
دیشب فرزاد حسنی مقدار زیادی از وقت برنامه ی (اینجا شب نیست) رادیو جوان را به تحلیل فیلم بازگشت جن گیرها و تعریف و تمجید از آن اختصاص داد.
امروز بعد از ظهر هم بخش سفر علمی برنامه ی (کلاس جوانی )رادیو جوان به جای سفر به یکی از شهرهای ایران دیدن فیلم بازگشت جن گیرها را موضوع خود قرار داده بود.
دوبار متوالی تعرف کردن از یک فیلم با محتوای جن گیری در یک شبکه ی رادیویی کمی مشکوک به نظر می رسد. (453991)
 
احمد
۱۳۹۰-۰۳-۱۰ ۱۸:۱۶:۴۱
با این کارها شان استاندار و وزیر و ....زیر سئوال رفته و مشخص است هیچگونه تعقلی پشت این تصمیمات نیست و صد افسوس (453996)
 
۱۳۹۰-۰۳-۱۰ ۱۸:۲۸:۲۱
توکلی نازنین با مشایی بیچاره چه کار داری او که خدمت می کند به نظر اکثر مردم انچه که من با آنها ارتباط دارم علت مخالفت امثال شما سهم خواهی بود که دکتر با جسارت گفت نه و سهمی از بیت المال بهتون نداد پرونده و رفتار شما در طول این سالیان هم مشخصه (454011)
 
علی علیپور
۱۳۹۰-۰۳-۱۰ ۲۰:۱۲:۳۳
جریان فتنه و جریان انحرافی . و جریانهای ...... ظهور خواهند کرد . (454090)
 
Tohid Prince
۱۳۹۰-۰۳-۱۰ ۲۲:۲۶:۴۰
جریان انحرافی.
برنامه امشب و فردا شب و ... تا پایان انتخابات مجلس. به علت استقبال این برنامه از 2 ماه زودتر از موعد شروع شده.
این داستان : جریان در وزارت کشور. (454143)
 
امید فرجی حصار
۱۳۹۰-۰۳-۱۰ ۲۳:۲۶:۱۰
قابل توجه هم وطنهایی که روزگاری نه چندان دور سنگ بعضی ها رو خیلی به سینه میزدن
و خدایی که در این نزدیکیست.............. (454173)
 
محمود
۱۳۹۰-۰۳-۱۱ ۰۲:۲۲:۳۴
ای بابا/جریان انحرافی باور نکرده که رهبری/مردم و نیروهای وفادار به آرمان های انقلاب همه جا حضور دارند و نمونه بارز آن سایت الف است حالا احمدی نزاد ظاهرا که از هشدارهای رهبری درس نگرفته و تغییری در رویه خود نداده است و جریان وی با تمام قدرت داره در جهت منافع خویش تلاش میکند اما و اما در طی چند ماه آینده سنگینی قدرت طوفانی رهبری و مردم را روی سر خود احساس خواهند کرد پس منتظر و هوشیار بمانید و لحظه ایی آنها را رها نکنید که لطف خدا شامل حال شما است انشاالله (454245)
 
۱۳۹۰-۰۳-۱۱ ۰۸:۱۷:۱۹
وقتی این مسائل را می بینم و یا می خوانم به یاد وصیت شهدا خصوصاً شهید باکری می افتم
راستی در ایام رحلت آن معمار انقلاب خوب است مسئولین یک بار وصیت نامه امام (ره) را مطالعه کنند که فرمودند نگذارید انقلاب به دست نا اهلان بیفتد (454306)
 
منصف
۱۳۹۰-۰۳-۱۱ ۰۸:۴۳:۳۴
با سلام
انصافآ این استاندارها و این فرمانداران معلم باید عزل شوند بنظرم روند فعلی مملکت ناشی از وجود همین استانداران و فرمانداران است ولی افسوس که دیر شروع شد شما کجای دنیا دیدید معلم آموزش عشایری فرماندار بشود بدون یک سال سابقه مدیریتی (454325)
 
۱۳۹۰-۰۳-۱۲ ۰۷:۰۹:۳۶
توطئه زمینخواران بزرگ در شیراز در قضیه استانداری دخیل است. (455154)
 
محسن
۱۳۹۰-۰۳-۱۲ ۲۰:۲۲:۳۵
از رو زاولی که آقای احمد زاده وارد فارس شد جبهه بسیار بدی در بین مردم علیه این استاندار جوان و بی تجربه تشکیل شد. وزیر کشور بدون توجه به خصوصیات استان فارس و فقط از سر اینکه بتوانند پاداشی به خوش خدمتی های این پسر جوان کرمانی داده باشند حکم استانداری بزرگترین تولید کننده غذای کشور و یکی از وسیع ترین و پر چالش ترین استان های کشور را برای او صادر کردند.

اما به تدریج عدم کفایت او مشخص گردید و موارد متعدد باعث ناامیدی مردم از نظام شد ...انتصاب مدیران نالایق و باندی در جای جای استان و ادارات و نهاد هایی که مستقیما با مردم تماس دارند با عث شد تا روز به روز دید مردم نسبت به نوع تصمیم گیری در نظام تیره تر شود. نمونه های زیادی در استان وجود دارد که سازمان ها و ادارات بوسیله سرپرست اداره می شوند که این تنها به منظور داشتن سلطه بر آن سازمان است. نمونه های زیادی نیز وجود دارد که افراد بی کفایت بر سر کار هستند مانند پارک علم و فناوری فارس که فردی به نام فاضل زاده فقط به دلیل حمایت از مشایی و جریان انحرافی حکم مدیریت گرفته است و کل مسولیت های پارک را به افرادی مشایزه شده محول نموده و اصلا در محل ماموریت خود حضور ندارد یا اداره صنایع و معادن استان که بوسیله فرد نالایقس اداره می شود که منجر به نابودی بخش عمده ای از تلاش صنعتگران فارس شد.

نمون های زیادی از این موارد وجود داره که نمیشه همه رو عنوان کرد اما باید واقعا نگران وضعیت استان فارس بود چون فارس همیشه سیستمی غیر قابل پیش بینی داشته . (455577)
 
رهگذر
۱۳۹۰-۰۳-۱۲ ۲۱:۲۵:۴۴
به خار چشم دشمنان نظام و ولایت دکتر احمدی نژاد ولایتمدار و مهند س مشائی مکتب اسلامی درود می فرستم خدا شما دو یار دبستانی را بر ملت مبارز ایران حفظ فر ماید و دکتر توکلی را که با عث تبلیغات جانانه ی شماست از بلیات سماوی و ارضی مصون بدارد . (455625)
 
۱۳۹۰-۰۳-۱۳ ۱۳:۴۶:۰۲
به قول آیت اله ایمانی امام جمعه شیراز , استانداری فارس شده محل کارآموزی که یه بچه ای مثل احمدزاده از فرقه مشائیه بیاد بشه استاندار و بدون کوچکترین کار مثبتی بره کنار و بعد یکی دیگه از همون فرقه و همون آش و همون کاسه
بدبخت مردم فارس (455827)
 
محمد
۱۳۹۰-۰۳-۱۳ ۱۵:۴۴:۵۶
هیچ وقت یادم نمیره وقتی جناب استاندار(احمد زاده) برا سرکشی از شهرستان نورآباد ممسنی تو سالن شرکت نفت جلسه عمومی با مردم برگزار کردند،جوان دانشجویی بلند شد و در مورد انتصاب های نا بجای روسای ادارات از سوی نماینده و استاندار جواب خواست ولی ایشان تحت هیچ شرایطی جواب که نداد هیچ در آخر هم دانشجوی محترم از سوی عوامل ..... مورد تهدید قرار گرفت،استان فارس نیازمند استانداری باتجربه و متدین است که متاسفانه این امر محقق نمیشود. (455869)
 
۱۳۹۰-۰۳-۱۳ ۱۷:۲۰:۴۴
اگر انتخاب استانداران ، شهرداران و فرمانداران به دست مردم بود و نظارت بر انان بر عهده سازمان نظارت و قوه قضاییه بود دیگر ایچنین جریاناتی بوجود نمی آمد اما متاسفانه این پستها و سمت ها مکانی است را آقایان و آقازادگان (455891)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.