نظر منتشر شده
۹۲
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 106050
مسابقه بزرگ همبرگر خوری!
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۰ ساعت ۰۹:۵۷
محمود آرامش

 

نظام سرمایه داری بر پایه منطقی استوار است که می توان آن را منطق «دارندگی و برازندگی» نامید. در چنین تفکری، هر کسی به طور کامل اختیار اموال خود را دارد و وظیفه ندارد به دیگران کمک کند. در مقابل، اسلام روش دیگری پیشنهاد می کند. پیامبر گرامی اسلام (ص) می فرمایند: هركس شب را با شكم سير بخوابد درحالى كه همسايه مسلمانش گرسنه سر به بالش بگذارد به من ايمان نياورده است.

 

هر چند وضع مالی عموم جامعه ممکن است نسبت به گذشته بهبود پیدا کرده باشد، اما مگر می توان باور کرد که امروز در کشور گرسنه نداریم؟ آیا به راستی ما جزو شیعیان امام علی (ع) هستیم، که سه روز متوالی افطار خود را به مسکین و یتیم و اسیر بخشیدند؟ که شبانه صدقه می دادند؟

 

اما کاش وضع ما همین بود! کاش فقط در صدقه دادن کوتاهی می کردیم! در حالی که در شهر افرادی گرسنه می خوابند، برگزاری مسابقه «هر چه بیشتر خوردن» چه معنایی دارد؟ آیا «ناجوانمردانه» و «تهوع آور» نیست؟ آن هم لابد به مناسبت میلاد امام علی علیه السلام!

 

 
 
 

برگزاری چنین مسابقه ای قطعاً مصداق مصرف گرایی و اسراف است و به هیچ وجه در فرهنگ اسلامی قابل تحمل نیست و از آنجا که مصداق تظاهر به عمل حرام محسوب می شود، مطابق قانون مجازات اسلامی انتظار می رود نیروی انتظامی با برگزاری آن به طور قاطع برخورد کند.

 

 
 
cia 30
۱۳۹۰-۰۳-۱۲ ۱۰:۰۴:۳۵
فقط مواظب باشید سمت کمونیست نرید که امتحانش رو پس داده (455214)
 
۱۳۹۰-۰۳-۱۲ ۲۲:۲۰:۰۶
منظورتون کمونیسمه دیگه؟ (455644)
 
۱۳۹۰-۰۳-۱۳ ۱۹:۳۷:۱۵
بابا فرق لغوی کمونیسم با کمونیستو نمیدونه از بیش از 75 نفر کلیک موافق گرفته، عجیبا غریبا (455921)
 
۱۳۹۰-۰۳-۱۴ ۱۶:۲۹:۲۱
ای برادر قصه چون پیمانه است
معنی اندر وی به سان دانه است
دانه معنی بگیرد مرد عقل
ننگرد پیمانه را گر شت نقل

اشتباه تایپی هم که معمول است. (456237)
 
۱۳۹۰-۰۳-۱۶ ۱۳:۱۰:۳۹
یه ضرب المثل چینی میگه وقتی عاقل به ماه اشاره میکنه دیوانه انگشت اشاره را نگاه میکنه.
حالا یا کمونیسم یا کمونیست اونا که رای دادن میدونن منظور چیه.
ضرب المثل ایرانی هم میگه شنونده باید عاقل باشه! (457004)
 
۱۳۹۰-۰۳-۱۶ ۱۵:۴۴:۵۳
عزیز کمونیست با کمونیسم فرقی نداره می تونی تحقیق کنی البته اگه معنیشو نمیدونی معنیشم هست
ویکی پدیا فارسی (457153)
 
۱۳۹۰-۰۳-۱۶ ۱۵:۴۲:۰۹
به کمونیسم در ایران کمونیست هم گفته میشه میتونی قبل از کامنت گذاشتن تو گوگل جستجو کنی بعد که اظهار فضل کنی دوستم (457150)
 
محمود آرامش
۱۳۹۰-۰۳-۱۳ ۰۶:۰۰:۵۵
بعضی از کامنتها به نظر بنده عحیب بودند. بخ منظور جلوگیری از سوء برداشتهای احتمالی، باید عرض کنم که خلاصه حرف یادداشت بالا به شرح زیر است:

1- مصرف بیش از نیاز هر چیز \"اسراف\" نامیده می شود و در اسلام حرام است (به تعبیر قرآن، اسراف کاران برادران شیطان هستند).

2- چند فست فود در تهران مسابقه ای برگزار می کنند که نامی چز \"اسراف\" نمی تواند داشته باشد. پس در این مسابقه فعل حرام انجام می شود.

3- در ماده 638 قانون مجازات اسلامی، \"تظاهر به عمل حرام\" مستوجب مجازات دانسته شده. (455722)
 
arash tir tajy
۱۳۹۰-۰۳-۱۴ ۱۳:۵۶:۳۱
اولا پیشفرض شما اشتباه است

تعریف شما از نظام سرمایه داری اینه
\" هر کسی به طور کامل اختیار اموال خود را دارد و وظیفه ندارد به دیگران کمک کند\"

در حالی که ما میدانیم بیشرین کمکهای خیریه از طرف همین سرمایه داران امریکایی و غربی صورت میگیره

شما میزان کمکهای مالی غرب به گرسنگان افریقا را مقایسه کنید با میزان کمکهای کشورهای اسلامی

ثانیا ایراد گرفتن دایمی کاری نداره هر کس هر جا باشه میتونه مدام انتقاد کنه مهم اینه که راهکار شما چیست؟

هنوز که هنوزه یه برنامه اقتصاد اسلامی نداریم شاید هم اصلا تعریف علمی از این موضوع در اسلام نباشد و یا اندیشمندان اسلامی عاجزند

هرگاه سمیناری برگزار شده فورا به حرام بودن ربا . صدقه . خمس و زکوت اشاره میشه بدون اینکه راه حل عملی برای اداره کشور ارایه بشه

ثالثا چرا شما هر چی که انگ غربی داشته باشه بد میپندارد

خب بنده خدا یه فراخوان داده ادمای گرسنه میایند یه غذای مفصلی میخورند یه تبلیغ هم میشه برای این فست فود ها داره کجاش عیبه ؟
کجای شما را درد میاره؟

شاید اصلا ایشون نخواد به هم نوعش کمک کنه به ما چه ربطی داره

اگه شما خیلی نگران فقیر ها هستید خب از جیب مبارک خرج کنید چرا گیر میدید که فلان فرد پولشو طبق نظر ما و شما خرج نمیکنه

اصلا از کجا معلوم کردی که این افراد خیر نیستند و فقط اسرافکارند؟ (456129)
 
هادی ناجی
۱۳۹۰-۰۳-۱۶ ۱۹:۳۳:۴۵
جناب آرش
به بعضی از مواردی که اشاره کردید جواب می دم:
1- اولا این که در نظام سرمایه داری به فقرا کمک می شه اثبات اشتباه بودن فرض این نوشتار نیست. کمک یک امر داوطلبانه است و وظیفه به حساب نمی آید. کسی در (عمل و نظریه) نظام سرمایه داری به خاطر کمک نکردن به فقرا مطرود نیست، اما از نظر اسلام خمس و زکات واجب است و مالی که وجوهات آن پرداخت نشود مثل دزدی حرام است.
امام معصوم علیه السلام می فرماید اگر با خمس مشکل فقر حل نمی شد، خدا بیشتر واجب می کرد.
2- این که از کار اشتباهی ایراد گرفته بشه، ولو این که راه حل ارائه نشه، بد نیست، چون عامل اون کار اگر منصف باشه و دنبال اصلاح، با دونستن عیب خودش دنبال راه حل هم خواهد رفت و یا لااقل دیگران می فهمند که این کار اشتباهه و انجام نمی دهند. اصلا بحث اضطرار فرق می کنه که اینجا اصلا مطرح نیست.
3- همین که شما گفتید به ما چه ربطی داره، یکی از دغدغه های امثال این نوشتار و نویسنده اشه. ایشون از پیامبر نقل کرده که کسی که خود رو مسلمان می دونه حق نداره شب سیر بخوابه و از همسایه گرسنه اش خبر نداشته باشه. جامعه اسلامی هم نمی تونه و نباید به یک عمل متظاهرانه که هیچ منفعتی نداره و ترویج واقعی اسرافه بی تفاوت باشه. (457471)
 
۱۳۹۰-۰۳-۱۴ ۱۲:۳۹:۰۰
تا وقتی در خیابان بچه هایی را می توان دید که زردی ناشی از نخوردن یک لیوان شیر ساده را بر رخسار دارند وضع همین است. با چماق کمونیزم تهدید کردن فقط اراده ها را قوی تر می کند. (456096)
 
زین العابدین زینالپور
۱۳۹۰-۰۳-۱۲ ۱۰:۲۰:۰۸
وقتی در جامعه ای عده ای مرفه بی درد پیدا شدند و با پول های باد آورده به عیش و نوش پرداختند طبیعی است که از همه چیز بخواهند لذت جویی کنند . کارگر یا کارمندی که چند شیفت کار می کند تا شکمش را پر کند و به کار دیگرش برسد و می دود تا لقمه ای برای زن و بچه اش دربیاورد می بیند که عده ای هم با پول ملت و امکانات ملت آلاف و الوفی بهم زد ه اند و بچه های درد نچشیده و عرق جبین نریخته شان در خیابانها پرسه بزنند و در فست فودها مسابقه بگذارند که چه ؟ ادای فرهنگ غربی را در بیاورند ! زهی تاسف و تاثر . (455219)
 
۱۳۹۰-۰۳-۱۲ ۱۸:۵۸:۱۰
اینها همش محصول نظام اقتصادی ایران است . (455547)
 
۱۳۹۰-۰۳-۱۲ ۱۹:۰۵:۲۱
شما به این سوال پاسخ دهید :

علت فقر در این کشور چیست ؟

مرفه بی درد چرا پیدا شده است ؟

پول های باد آورده را \"کدام باد \" آورده است ؟

این باد از کجا وزیدن آغاز کرده است که هم اکنون نیز ادامه دارد ؟ (455549)
 
هادی ناجی
۱۳۹۰-۰۳-۱۶ ۱۹:۳۵:۰۹
چه ربطی به موضوع داشت؟
گیرم که مسوولان خواستند با کوتاهی و اشتباه در دهه های متوالی به جهنم بروند، همه مردم هم باید پش سر آنها بدوند؟
هرکس مسوول کار خویش است. (457473)
 
۱۳۹۰-۰۳-۱۲ ۱۹:۰۷:۱۸
لطفا اقتصاد اسلامی را تعریف کنید.

( اوپن بوک ) بارم 20 نمره (455550)
 
علی
۱۳۹۰-۰۳-۱۳ ۰۷:۱۹:۴۸
جناب آقای زینالپور، چرا همیشه میخواهید هر کسی که تمکن مالی دارد را دزد و ... بنامید. اگر فرض کنیم که در جامعه ما اکثریت پول دار ها اینجور باشند، نشانگر نظام اقتصادی بیمار هست که در آن نمیشود کسب مال مشروع کرد و تنها راه، دزدی و چپاول اموال مردم هست. کلا از نظر شما، مردم یا فقیر هستند یا دزد و مال مردم خور! و نظام اقتصادی رو مطلوب میدانید که در آن مردم فقط به این دو قشر تقسیم شوند.
به عقیده من اگر کسی کسب مال مشروع کرده باشد، حق دارد قدری از آن را جهت شادی و آسایش خود استفاده کند و یا حد اقل ما حق نداریم بر آنها معترض شویم. بعضی از این برنامه ها هم در بالا بردن نشاط در جامعه میتواند نقش مثبت داشته باشد. کلا وضع اقتصادی مردم با گردش پول و تولید و کارآفرینی بهبود پیدا میکند و نه بلوکه کردن و زیر زمینی کردن مصرف پولها. بهتر است اگر نگران مردم هستیم، به سیاست های اقتصادی غلط موجود و فساد های فراوان موجود با ذکر مورد و سند معترض باشیم و نه نحوه هزینه کردن عده ای از مردم که در باره چگونگی کسب درآمدشان هم هیچ اطلاعی نداریم و فقط از روی هزینه کردنشان قضاوت میکنیم. (455727)
 
۱۳۹۰-۰۳-۱۳ ۱۰:۱۳:۲۸
اقا قبول، کسی مال نا مشروع نداره، ولی وقتی یه فست فود درامد خوبی داره، چرا افزایش شعبه نمیکنه، که تو کل ایران بتونه فروش کنه؟ یا چرا تو کارهای دیگه سرمایه گذاری نمیکنه؟ (455756)
 
ناشناس
۱۳۹۰-۰۳-۱۳ ۲۱:۲۹:۳۲
به تو چه ربطی داره، پوله خودشه (455948)
 
۱۳۹۰-۰۳-۱۴ ۰۲:۱۳:۰۰
دلش نمی خواد. به شما چه؟ (456025)
 
هومن
۱۳۹۰-۰۳-۱۴ ۰۹:۴۹:۳۳
شما همه مورد را به غرب می کشانید .ایا غرب باعث شده که امروز محصولی یک وزیر برج ساز باشد ؟
به جز فساد در جامعه ما وجود دارد ؟و شما ژستی می گیرید که این فساد مربوط به غرب است .خیر مسلوین غربی در این مملکت کاری نداشته اند . (456058)
 
وحید
۱۳۹۰-۰۳-۱۶ ۱۱:۵۸:۲۳
مردمپول دارن ، عشق و حالشم میکنن.به کسی چه (456931)
 
ایمان
۱۳۹۰-۰۳-۱۲ ۱۰:۴۴:۴۰
البته فراموش میشود که اجرای الگوهای تقلیدی طوطی وار و مدلهای سر براورده از جزوات ترجمه شده نظام سرمایه داری در کشورمان در دولتهای اقای هاشمی ،خاتمی و احمدی نژاد ان هم توسط اقتصاد خوانده ها و پیروان اقتاد لیبذالیستی نا همگون با این کشور بیشتر سزاوار انتقاد و نقد است کمتر کسی است که در این کشوراطلاع نداشته باشد اخذ وامهای چند ده میلیاردی برای واصلان به مراکز قدرت و ثروت اسانتر از قرض الحسنه یک میلیون تومانی است چرا؟چون قرض الحسنه موجب انباشت سرمایه ، افزایش سرمایه گذاری و تخیلات واهی منطبق بر ان که (در جزوه های درسی نظریات اقتصادی که هم اکنون تدریس و توسط اقایان اجرا شده و میشود)نمیتواند باشد؟ ایا اخذ ضامنهای گوناگون و وثیقه جهت پرداخت وام ناچیز ازدواج همزمان با پرداخت وام خودور بدون ضامن در خیابانهای ترافیک زده نشانه مصرف زدگی نیست؟و موارد مشابه فراوان دیگر در چنین شرایطی انتقاد از این برنامه مسابقه بیشتر به شوخی با همان گرسنگانی است که نام برده اید؛ این نتیجه ازبر کردن همان مدلها و الگو های خاص جوامع غربی و پیاده کردن محفوظات برای اداره جامعه است ایا شایسته است از علت ان با عنوان خدمتگزاری به کشور تقدیر شود واز معلولان که چنین تبعات فرهنگی و اقتصادی است، تنقید؟!! (455231)
 
۱۳۹۰-۰۳-۱۲ ۱۰:۵۸:۵۸
نظام سرمایه داری بر پایه منطقی استوار است که می توان آن را منطق چریدن و ول گشتن انسان تا زمان مرگ دانست. یک زندگی گاوی که تمام فکرش گذراند روزمرگی های احمقانه و پرکردن زندگی با لذت های کوچک و حقیر حیوانیست.
شروع یک روز تازه با فکر درآمد بیشتر ماشین گرانتر لباس شیکتر خانه بهتر و کلا \" آخور بزرگتر\". و این سیکل احمقانه ادامه دارد تا زمان مرگ. براستی چرا من نوعی باید مانند میلیاردها نفر دیگر این چرخه را تا زمان مرگ تکرار کنم؟
برای یک \"انسان\" این نوع زندگی پست ارضا کننده نیست مگر انسانی که فکر نمیکند. (455238)
 
امیر
۱۳۹۰-۰۳-۱۳ ۲۲:۳۰:۴۴
(الف جان یک بار هم که شده بگذار جواب یکی از این نظرها رو بدم!)

آقای ناشناس محترم، شما منظورتون از نظام سرمایه داری همون نظامی هست که در آن این همه علم و فرهنگ و دانش تولید شده؟ همین کامپیوتر و اینترنت و موبایلهای رنگارنگ و انواع و اقسام داروها و پیشرفتهای پزشکی و فرسادن انسان به کرات دیگر رو همین گاو و خران و به تعبیر شما در حال چریدن درست کردن و انجام دادن! شما که صبح تا شب نماز میخونی و دعا میکنی و از محصولات و دستاوردهای این گاو و خران کمال استفاده رو میکنی برای دنیا و بشر چه کار مفیدی کردی؟ (455975)
 
۱۳۹۰-۰۳-۱۲ ۱۰:۵۹:۳۶
لئیم از طعام لذت میبرد و کریم از اطعام.
امام علی (455239)
 
۱۳۹۰-۰۳-۱۲ ۱۹:۱۷:۲۸
سوال:

چرا کسی فقیر و فرد دیگر غنی می شود ؟

فقیر چه نداشته که فقیر شده است ؟

غنی چه داشته که غنی شده است ؟

سهم فقیر در جیب چه کسی است ؟

ایا اقتصاد سالم اجازه می دهد کسی فقیر یا غنی شود ؟ (455554)
 
۱۳۹۰-۰۳-۱۴ ۰۲:۱۳:۴۶
درس بخوان. کار کن (456026)
 
۱۳۹۰-۰۳-۱۲ ۱۱:۱۱:۵۰
آقا این جهت تبلیغ کسب و کار است، چه ربطی دارد به این جملاتی که شما گفتید. چطور اگر همین شخص چند برابر این مبلغ را جهت معرفی خود (آگهی بازرگانی) به صدا و سیما بپردازد، اشکال ندارد و مصداق اسراف نیست. اینها جرئی از روش های بازارایابی و کسب و کار است و این شخص می تواند از سود اینکار کمک های خود را انجام دهد. (455248)
 
محمود آرامش
۱۳۹۰-۰۳-۱۲ ۱۸:۳۶:۱۵
یعنی بپذیریم که هدف وسیله را توجیه می کند؟

ببینید دوست عزیز! طبق نص قرآن کریم، که می فرماید: \"بخورید و بیاشامید اما اسراف نکنید\" حق نداریم بیشتر از نیاز مصرف کنیم و این کار حرام است. حال اگر تبلیغ کسب وکار به وسیله این روش انجام شود، آیا می توانیم از اسراف بودن این روش چشم پوشی کنیم؟ استدلال شما مانند آن است که بگوییم استفاده از تصاویر زنان یک عمل غیرشرعی و خلاف شأن انسانی است، اما در جایی که به جهت تبلیغ کسب و کار باشد ایرادی ندارد! (455539)
 
۱۳۹۰-۰۳-۱۲ ۲۳:۳۶:۱۱
آقاي محمود آرامش، اين هيچ ربطي به \"هدف وسيله رو توجيه مي کند ندارد\"، شما به اصل مطلب توجه نکردید. سخن \"ناشناس\" این است که چندین برابر این مبلغ برای تبلیغات دیگر مثل صدا و سیما هزینه می شود، ولی هیچ ایرادی از نظر شما ندارد ولی برگزاری یک مسابقه که هم برای برگزارکننده سودبخش و هم برای شرکت کننده شادی بخش است، ایراد دارد. البته من به شخصه هرگز در این مسابقات شرکت نمی کنم ولی این دلیل نمی شود که جلوی شادی عده ای که اکثراً نیز از قشر متوسط هستند، گرفته شود چون به مذاق عده ای خوش آیند نیست (455667)
 
ناشناس
۱۳۹۰-۰۳-۱۲ ۱۱:۱۹:۴۰
آره خیلی جالب نیست ولی از مسابقه دروغ وتملق بهتر است ! (455259)
 
سخن تازه
۱۳۹۰-۰۳-۱۲ ۱۱:۱۹:۴۱
این که یک تبلیغه و ذات تبلیغ مصرف گراییه!

اما سوال:

دوستان فرهنگستان لغت که به دنبال یافتن واژه معادل \"پلیس\" بودن سالهاست واژه بیگانه( و بد)

\"همبرگر\" را نوش جان می کنند؟ شاید یادشان رفته \"هم برگر\" یعنی چی!

خلاص (455260)
 
حمید عامری
۱۳۹۰-۰۳-۱۲ ۱۹:۲۳:۵۳
\"لقمۀ بزرگ گرد\"
\"لقمۀ گرد بزرگ\"
\"گرد لقمه\"
\"لقمه گرد\"
\"لقمۀ گرد\"
\"گرد لقمۀ بزرگ\"

در مورد \"چیزبرگر\" هم می شه گفت:
\"گرد لقمۀ کش دار\"
\"گرد لقمۀ پنیردار\"
\"پنیرگوشت لقمه\"



عزیزان شاغل در فرهنگستان، نیاز به تشکر نیست. دیگه همینقدر از دستمون ساخته بود. دیگه درس پس دادیم.

در مورد پلیس هم باید به آقایون حق داد.. مثلاً چه کاری از دستشون ساخته است؟ بگن \"گزمه\"، \"شحنه\"؟!! خوب باید قبول کنیم که در بخش لغت سازی ضعیف هستیم.

گذشت اون زمانی که نوابغی وجود داشتند که لغت می ساختند، واژه هایی مثل \"چرند\" \"پرند\".. اینها اصلاً وجود نداشتند، اما ساخته شدند و در عمق دستور زبان نفوذ کردند.

*****
یه مطلبی هم اینجا اضافه کنم با اجازه:
یه مسابقۀ همبرگر خوری که این حرفا رو نداره. حالا مگه یه همبرگر چقدر قیمت داره که این همه خون خودتون رو کثیف می کنید. حالا مگه گفتن بوقلمون بریون؟ چه کسی گفته که کسانی که خیلی جزو پولدارهای بی درد نیستند، نباید شادی کنند؟؟ خوب مگه چه اشکالی داره یه ذره تفریح و سرگرمی؟
از چه موقع شادی و سرگرمی و حتی وقت گذرانی بی دلیل و الکی بر کسانی که وضع مالی خوبی ندارند حرام شده؟ آیا همه چی باید در اوج فلسفه، عرفان و مذهب باشه؟ آیا مردم عامی نباید عامیانه تفریح کنند؟

شما از شیعۀ علی بودن حرف زدید و بعد فرمودید که آن حضرت سه روز روزه افطار نفرمودند. اما توجه داشته باشید که آن حضرت فرمودند من دنیا رو سه طلاقه کردم و شما نمی توانید مانند من باشید. من توجه شما رو به این موضوع جلب می کنم که شیعه بودن مراتب داره و هر کسی با توجه به ظرفیت روحی و جسمی خودش می تونه شیعه باشه. در طی سی سال، با این بیانات، موجبات دین زدگی و دین گریزی نسل جوان فراهم آمد.



فرض کنید، الان من به همراه خانواده نشستیم داریم سریال تلوزیونی \"ساختمان پزشکان\" می بینیم و تا دلمون می خندیم و شادیم که البته به هیچ کس هم ارتباط نداره.. آیا در اون لحظه من باید به فکر \"غم امت\" باشم؟ آیا این ظلم به حقوق خانوادۀ من نیست؟ ایا فرزند و همسر من حق نداره ، روحیۀ شاد من رو ببینه و در شرایطی قرار بگیرند که شاد باشند؟

آیا دائم باید بگیم چون بدبختیم و بی پولیم، هیچ کاری نکنیم؟ - اتفاقاً همین مسابقات باعث می شه یه کمی از اون استرس کم بشه و برای لحظاتی همه چی رو فراموش کنیم. اینجا که صحبت از اسراف و تبذیر نیست؟ یک مسابقه است. همین!

به نظر من مسابقۀ بزرگ همبرگر خوری کوچکترین ایرادی نداره. مردم حق دارن خوشحال باشند.

و از همه مهمتر، چرا دوست دارید اینطوری تلقین کنید که هر چی پولدار وجود داره، از راه های نامشروع پول به دست اورده؟ من زحمت کشیدم یک عمر، ثروت جمع آوری کردم و الان دوست دارم فرزندم سختی های من رو در زندگی نکشه و اون راحت باشه و بدون دغدغه تفریح کنه. مشکل کجاست؟

نویسندۀ محترم متن توجه داشته باشند که در شهر به فاصله کمتر از پانصدمتر به پانصدمتر، صندوق های صندقات با آخرین تکنولوژی روز، مجهز به سیستم ضدسرقت، در معابر وجود دارند. خواهش می کنم توجه داشته باشید که در مقولۀ اعطای صدقه، جامعه بیش از این ظرفیت نداره.



لا یکلف الله نفسا الا وسعها (455556)
 
محمود آرامش
۱۳۹۰-۰۳-۱۳ ۰۶:۱۰:۱۰
در مورد این جمله شما \"یه مسابقۀ همبرگر خوری که این حرفا رو نداره\" عرض کوچکی داشتم.

چند سال پیش بعضی آقایان می گفتند \"چند تار موی زن که این حرفها رو نداره!\". تسامح در برابر بدحجابی امزوز کار را به جایی رسانده که در تهران و بعضی شهرها عملاً به بی حجابی نزدیک شده ایم.

اگر امروز جلوی این بدعت گرفته نشود، آیا شما می توانید تضمین کنید که چنین روشهایی گسترش پیدا نکند؟ (455723)
 
عبدا لرحمن
۱۳۹۰-۰۳-۱۳ ۱۰:۵۶:۳۱
از متانت و منطق تون در بحث ممنونم..

ولی متاسفانه در این زمینه با شما اختلاف نظر ریشه ای دارم.

موفق باشید. (455783)
 
امیر
۱۳۹۰-۰۳-۱۳ ۲۳:۵۶:۱۰
همبرگر از اسم شهر هامبورگ در آلمان گرفته شده که اولین بار در اونجا این نوع غذا ارائه شد. چون از اسم شهر گرفته میشه، نمیشه براش معادل تعیین کرد. (455994)
 
سینا
۱۳۹۰-۰۳-۱۲ ۱۱:۲۰:۳۴
چه راحت نظر حقوقی می دهید.
http://nasimesharq.blogfa.com/ (455262)
 
مخالف فکری
۱۳۹۰-۰۳-۱۲ ۱۱:۲۱:۴۲
بشما چی ربطی داره تفریح که مورد پسند شما نیست چرا نباید باشد اقای محترم مگر من و امثال من بشما تحمیل کردیم که چکار کنی یا نکنی مگر این مسابقه که شما پسندش نکردی برای شما مزاحمت ایجاد کرد مگر شما هزاران مسابقه بعناوین مختلف دینی که از دین سوء استفاده کردی و ده مورد از این مسابقات ایجاد زحمت کرده بشما معترض شدیم اقای محترم مملکت با تحمیل نظرات اداره نمی شود بس بدیگران و افکارشون احترام قائل شو تا برای شما احترام قائل شم با تشکر (455263)
 
محمود آرامش
۱۳۹۰-۰۳-۱۲ ۲۱:۳۱:۵۹
آقای یا خانم فکری،

در اسلام چیزی وجود داره به اسم \"نهی از منکر\" که جزء واجبات اسلام و ضروریات دین هست. تا حالا به گوشتون خورده؟ (455629)
 
عليرضا محب
۱۳۹۰-۰۳-۱۳ ۲۲:۰۰:۱۳
میشه لطف کنی و بگی کجای همبرگر خوردن منکر است؟
اگر این کار را نهی میکنی میشه جایگزین ان را هم بگی؟
نفی کردن و نقد کردن که کاری نداره راهکار دادن هست که سخته
من خودم ادم مذهبی هستم اما دیگر مسابقه از روی کتاب داستان راستان و گناهان کبیره و..... کارساز نیست در عین حال که اصلا دلیلی نداره با هر چیزی که باب طبع خلقیات شماها نیست مخالفت کنید (455964)
 
اسماعیل مرتضایی
۱۳۹۰-۰۳-۱۳ ۲۲:۰۷:۳۴
بسمه تعالی

هر چیزی که به گوش ما بخوردقابل عمل نیست
از ملزومات امر به بمعروف و نهی از منکر بصیرت در دین و بصیرت در عمل است
البته این بصیرت از نوع سیاسی ان نیست
بصیرت در دین : شناخت ناهی از منکر
بصیرت در عمل : ایا این نهی باعث دوری نهی شونده از گناه میشود یانه
در صورت فقدان هر کدام از این دو اصل نه تنها این امر سقاط میشود بلکه باعث عکس منظور میگردد
مثال اقایان از مسئله حجاب گفتند : حجاب از مسلمات دین است ایا شما بصیرت در حکم دارید .
قران بزرکترین دلیل حجاب را امنیت زن و عدم تمایل مردانی که قلب مریض دارند بانها را بیان می نماید
ایا از روی دلسوزی و محبت یه قصد اصلاح با انان سخن گفتیم ؟

مهم روح دین که همان توحید و یکتا پرستی است را باید در جامعه نهادینه نمود اینکه انسان مدام خدا در محضر خالق خود ببیند . این امر نه تنها دور نیست بلکه بسیار نزدیک است چون فطرت انسانها به ان حکم میدهد. انگاه یقیننا جامعه راه خود خواهد یافت با تذکراز موضع بالا یقیننا بجایی نمی نرسیم و غیر از جری نمودن انسانها که انهم از مصدایق منانع الخیر است و از گناهان گبیره ره بجایی نمی بریم (455966)
 
۱۳۹۰-۰۳-۱۴ ۰۲:۱۴:۵۶
در اسلام میگن اول خودت رو درست کن. سرتا که ایراد داری وقت نهی از منکر دیگران را نداری (456027)
 
سینا
۱۳۹۰-۰۳-۱۲ ۱۱:۲۲:۴۵
اینقدر به مطالب کوچک گیر ندهید
بابا مملکت در معرض فسادهای بنیان کن است.
البته اونایی که فقط به فکر خوردن و شکمشون هستن وکاری به قشر فقیر ندارند هم مثل گوسفندها هستند. (455264)
 
حسن
۱۳۹۰-۰۳-۱۲ ۱۲:۰۵:۲۶
به نظر من اقتصاد غرب بر پايه مفاهيمي بسيار ساده بنا شده است:
هر كس تلاش بيشتري كرد چه از نظر علمي و چه از نظر يادگيري علوم فني و مهندسي و هر فن ديگري ... پاداشش را مي گيرد و در فضاي اقتصادي جامعه غرب به اندازه علم و تلاش و كوششش از اقتصاد و رفاه و توسعه بهره مي برد...
كسي كه فقير شده است براي رسيدن به رفاه و سرمايه و... حتما تلاش نكرده است نه فني آموخته و نه تلاشي براي يادگيري و علم كرده است... بايد هم تقاصش را پس دهد...
اتفاقا اين عدالت نيست كه از شخصي كه با جهاد علمي و پژوهشي و.... به سطحي از رفاه اقتصادي دست يافته بگيريم و به آن فقير بدهيم...
اين يعني تشويق تنبلي و حتي در مواردي دريوزگي كه اين عين بي عدالتي است....
بله اگر حكومتهاي غربي نتوانسته باشند امكانات برابر براي افراد مختلف ايجاد كند و در اين زمينه تبعيض وجود داشته . حكومت موظف است براي آن افراد تسهيلاتي در نظر بگيرد اما همه مي دانيم كه حكومتهاي غربي براي افراد . امكانات و شرايط برابر را براي رشد و رسيدن به سطح رفاه ايجاد مي كنند. (455314)
 
۱۳۹۰-۰۳-۱۲ ۱۲:۳۳:۳۲
گرسنه كجا بود برادر من ؟
هفته پيش يه بزرگواري تو سيما مي گفت تو ايران گرسنه وجود نداره ... حالا چي ميگي شما ؟! (455351)
 
ناشناس
۱۳۹۰-۰۳-۱۲ ۱۲:۳۷:۵۹
اقا یک عده ایی گرسنه به این بهانه می روند همبر می خورند چرا مناع الخیر شده اید (455354)
 
محمود آرامش
۱۳۹۰-۰۳-۱۲ ۱۷:۰۳:۳۶
جهت اطلاع: هزینه ورودی مسابقه برای هر نفر 15 هزارتومان تعیین شده! (455483)
 
۱۳۹۰-۰۳-۱۲ ۱۳:۴۳:۰۷
در اینکه اینجور کارها واقعاً ناپسنده در فرهنگ ما شکی نیست ولی توجه به دو نکته ضروری است:
1.در جامعه ای هیچ گونه تفریحی وجود ندارد، سینمای خنده دارش بیشتر ملال آور و مبتذل است و سینمای خوبش غمگین و یأس آور است، فوتبالش زیبا نیست و همین را هم عده ای میخواهند آلوده به سیاست کنند که این را هم از بین ببرند، تلویزیونش یک رسانه دروغ پرداز است و بقیه چیزها هم بالکل ممنوع است جوانان باید چکار کنند؟
2.چرا راهی جز سرکوب و به اصطلاح نویسنده این مطلب \"برخورد قاطع\" نمی شناسیم؟ آیا واقعاً راه دیگری برای مقابله وجود ندارد؟ برخورد قاطع با ماهواره و بحجابی و ... تا بحال چه ثمری داشته؟ (455397)
 
۱۳۹۰-۰۳-۱۲ ۱۳:۴۶:۵۵
در نظام سرمایه داری وظیفه ای به کمک ندارد اما کمک می کند.در نظامهای غیر سرمایه داری هم کسی وظیفه کمک ندارد تنها توصیه شده است.دلیل ان هم گرایش انسانی و انسان دوستی است که در هر نظامی کمک می کنند.مثل اینکه اخبار صدا و سیمای میلی خودتون را هم نمی بینید که کلیسا در غرب غذای رایگان به مستضعفان میدهد ان هم با کمک مردم. (455398)
 
سعید محمدی
۱۳۹۰-۰۳-۱۲ ۱۴:۳۰:۱۹
مصرف گرایی! (455422)
 
بابک
۱۳۹۰-۰۳-۱۲ ۱۵:۱۰:۵۷
بازم یک برنامه شاد راه افتاد و آقایان ساز مخالفشان کوک شد . بابا گرسنه بودن عده ای به خاطر وضعیت اقتصادی کشوره نه مسابقه همبرگر خوری . اگر ابن برنامه اجرا هم نشه هیچ پولی به او گرسنه های بدبخت نمی رسه . میدونم مغایر منافع شماست اما ترا بخدا بذارید یه مقدار مردم شادی هم بکنند ، اگر ناراحت نمی شید ! (455446)
 
محمود آرامش
۱۳۹۰-۰۳-۱۲ ۱۷:۰۲:۵۱
آقای بابک عزیز،
با این منطق شما باید امروز هم کلوسئوم ها برپا بشوند و محکومان به اعدام با هم به جنگهای گلادیاتوری بپردازند! چون: مردم با دیدن جنگ گلادیاتورها یه مقدار شادی می کنند، و در ضمن اگر این برنامه اجرا نشه هیچ فایده ای برای محکومان نداره و اونا بالاخره می میرند!

دوست عزیز، ما برای غمگین شدن و شادبودن هم معیار داریم. هر چیزی باعث تفریح و شادی مردم بود که الزاماً مجاز نیست! (455482)
 
مهرداد
۱۳۹۰-۰۳-۱۳ ۰۰:۰۳:۵۷
مسابقه ای که مردم توش همبرگر می خورن و جنگ گلادیاتورها که باعث کشته شدنشون میشد رو با هم مقایسه می کنید؟!!!! شرکت در این مسابقه با علاقه خود مردم هست، حتی مردم پول هم میدن که شرکت کنن. قیاس مع الفارق به جای استدلال، پیش پا افتاده ترین روش سفسطه است. (455682)
 
۱۳۹۰-۰۳-۱۲ ۱۶:۲۶:۳۸
تا آن جایی که من می‌فهمم سیستم اقتصادی ما هم سرمایه‌داری است، یعنی تملک ثروت و ابزار تولید محدودیتی ندارد، یا به‌عبارتی دارندگی و برازندگی منع قانونی ندارد. ما همه نمادهای نظام سرمایه‌داری را، شامل شرکت‌ها و بانک‌های خصوصی، بورس و تجارت آزاد و نظایر آنها را داریم. پس بهتر است با دلایل متقن‌تری به نظام سرمایه‌داری حمله کنیم که شائبۀ زاهد‌نمایی از آن استشمام نشود. در ضمن به‌گفته ریاست محترم‌جمهور، ایران از معدود کشور‌های دنیاست که گرسنه‌ای در آن وجود ندارد. (455469)
 
۱۳۹۰-۰۳-۱۲ ۱۷:۳۷:۵۴
نویسنده ی مقاله باید بر سیستم اقتصادی حاکم بر کشور تحلیل بنویسد.

اسم سیستم اقتصادی حاکم بر کشور چیست ؟

کدام سیستم اقتصادی باعث چنین اختلاف طبقاتی در کشور شده است؟ (455503)
 
خضر
۱۳۹۰-۰۳-۱۲ ۱۷:۵۸:۲۸
با سلام
نگاه انسانی نویسنده محترم قابل تقدیر می باشد . اما این نوع نگاه ، پرسشهای فراوانی را روی ما قرار می دهد که من تاکنون فردی را که صادقانه به آنها پاسخ دهد نیافته ام . نتیجه این نوع نگاه اینست که ما خود را از لذت محروم کنیم ، چرا که دیگرانی وجود دارند که از بسیاری از لذت ها محروم هستند . .......
برادر عزیز من قبول ، اما آیا شما به راستی حاضر هستید سبک زندگی خود را مطابق چنین دیدگاهی تغییر دهید . در صورت جواب مثبت باید بدانید که دیگر نمی توانید به سینما بروید یا حتی برای گردش به پارک بروید یا حتی تلویزیون نگاه کنید . شما نباید هیچ لباس جدیدی بخرید و حتی می بایست بسیاری از چیز هایی را که در حال حاضر دارید از دست بدهید . کامپیوتر و اینترنت را هم که حرفش را نزنید چرا ....چون بسیاری از افراد از این موارد بهره ای ندارند و به نان شبشان هم محتاجند....
می بینید دوست عزیز ، آیا به راستی شما حاضرید چنین سبک زندگی را بپذیرید.
احساسات زیبا چیز خوبی است اما .... (455527)
 
۱۳۹۰-۰۳-۱۲ ۱۸:۱۰:۱۹
با اميد به اين كه روزي از اين جور اراجيف كمونيسنتي در الف منتشر نشود نظر شما را به چند موضوع جلب مي كنم
هر چند اگر از زير تيغ سانسور اصولگرايي رد شود
1-تبليغات براي هر كاري نياز به سرمايه گذاري دارد مگر شركت هاي خودرو ساز از مسابقات مردان آهنين حمايت نمي كنند كه كار اونها به نظر بنده بسيار پوچ است زيرا در ورزشي فعاليت مي كنند كه نه در گينس نه در المپيك جايي ندارد حالا مسابقه شاد و مهيج همبرگر خوري اونقدر اين دوست كمونيست ما را ناراحت كرده كه داد از وا گرسنگا و ...مي زندمگر اين فرد دارد از پول ملت هزينه مي كند يا با پول خودش نيروي كاري را كه وظيفه نظام است برايشان كار ايجاد كند به كار گمارده به آنها حقوق مي دهد .
2-بانك هاي شبه دولتي در سال چقدر براي تبليغ خودشان خرج مي كنند؟ حساب سرانگشتي 3 بانك شبه دولتي ملي سپه و ملت نشان مي دهد كه سالانه بيش از 65ميليارد تومان هزينه تبليغات تلويزيوني مي نمايند\"عطف به اظهارات رييس كل بانك مركزي در 27/11/89در جلسه اتاق بازرگاني تهران\" حالا اين پول ملت را چرا حيف وميل مي كنندرا بايد بپرسي نه بنده خدايي كه پول خودشو داره براي تبليغات خرج ميكند
3-تمامي كساني كه داعيه دفاع از بيچارگان دارند و با بازار آزاد مي جنگند جايگزيني براي بازار آزاد ندارند و فقط با الفاظ بازي مي كنند و خالي بندي نمو.د اصلي كارشان است كه اقتصاد... بهترين است اما نمي گويند كه اين اقتصاد چه مي گويد چه اهدافي دارد و برنامه هايش براي مبارزه با فقر چيست؟فقط مشتي مهمل مي بافند وآخرش نتيج اين مهملات را مي گيرند كه بهترين روش افزايش سود بانكي براي اين كه مردم پول خودر ا در بانك بگذارند است پس همه اين تبليغات بانكي همه مهل است زيرا تا براي كسي صرفه اقتصادي وجود نداشته باشد پول خود را در بانك نمي گذارد (455530)
 
۱۳۹۰-۰۳-۱۳ ۱۹:۴۴:۲۵
اقائی که گمان میکنی تمام راه حل های دنیا به کمونیسم یا کاپیتالیسم منتهی میشود جهت اطلاع الگوهای نظام سرمایه داری همه جا یکسان است اما اجرای همان الگو در کشورهای توسعه یافته به پیشرفت با غارت دنیا منتهی میشود برای ما هم غارت شدن اگر رفاه غرب را میبینید جوگیر نشوید ما هستیم و داستان معروف خر برفت مولانا (455925)
 
۱۳۹۰-۰۳-۱۴ ۱۴:۴۶:۴۳
عجیب است که فقط نصیب ما از سرمایه داری غارت شدن است و نصیب امثال سنگاپور و فیلیپین و مالزی و ترکیه و برزیل و هند و حتی دشمنان تاریخی/ایدئولوژیک غرب مثل چین و ویتنام ، توسعه و پیشرفت! محض اطلاع هیچکدام از اینها تا بیست سال پیش محلی از اعراب نداشتند و بلا استثناء توسعه نیافته بودند. ابعاد مسئله اینقدر است که با ظهور چین و رشد فوق العاده هند و برزیل غرب ادعایی شما و رفاهش (منهای ایالات متحده شاید) هم دیگر در شرف افتادن از موضوعیت است. امکان ندارد مسئله به این پیچیدگی را به غارت شدن و غارت کردن تشبیه کرد. این ادبیات دستپخت روشنفکران چپ از مدافتاده است و ثمره اش بی کلاه ماندن احتمالی سر ما در آینده. (456155)
 
۱۳۹۰-۰۳-۱۴ ۲۳:۳۸:۰۹
اقائی که چین و ترکیه و غیره را مثال میزنی اگر اندک تعمقی داشتی تا کنون متوجه شده بودی که این کشور ها مسیر چشم بسته سرمایه داری را طی نمیکنند تمام ان مفاهیمی که امپریالیسم به ان مینازد و بر ان استوار است اصلا در چین معنی ندارد که البته مجال توضیح ان هم نیست اما نهایتا در خط منافع امپریالسم بین الملل پیش میرود در ارتباط با ترکیه هم دقیقا همان مسیری که امپریالیسم برایش نغیین کرده طی میکند یعنی رتبه ای بهتر از صدور مواد خام یا انرزی و در واقع مصنواعات صنعتی با تکنولوژی پائین این مهد سرمایه داری یعنی امریکاست که باید سرامد صنایع با تکنولوژی بالا و درامد بالا باشد نمیدانم منظور شما از مد افتادن چیست چون از اینگونه موضوعات در تحلیلهای چپ دیده نمیشود ولی مشابه ایت نظریات در تفاسیر نئوو مارکسیستی وجود دارد که ارتباطی با مد هم ندارد (456379)
 
۱۳۹۰-۰۳-۱۲ ۱۹:۵۲:۰۶
اگر می خواست درصدا و سیما تبلیغ کند خیلی گران تر می شد - اما شما هیچی نمی گفتید (455566)
 
حمید
۱۳۹۰-۰۳-۱۲ ۲۰:۵۴:۵۴
نظام جمهوری اسلامی در مورد ارائه سرگرمیهای بدیل و سالم به جوانان مملکت که لازمه سن و گرایشات روح شاد آنان است تا کنون موفق عمل نکرده است.

والا نه \"دارندگی و برازندگی\" بلکه \"سبعیت و درندگی\" نظام سرمایه داری در فرهنگ ما محلی از اعراب را نداشت!

در صورتیکه اگر ما بتوانیم در این مورد به جوانان خود ارائه خدمت بهتری (محصول بهتر و جزاب تر) را بکنیم , آنها در بر خورد با این چنین پدیده هائی فقط یک نیش خند تمسخر آمیز ارائه خواهند داد و بس! بخود آئیم و به کالبد شکافی خود, بیشتر بپردازیم! (455605)
 
۱۳۹۰-۰۳-۱۳ ۰۱:۳۶:۲۲
اين همه نظام سرمايه داري رو نقد مي كنيد يه دو كلام بگيد كدوم بهتره؟ نظام سرمايه داري مبتني بر رقابت و پول يا نظام اقتصادي مبتني بر نفت ما كه هم رقابت‌كُشه هم سر تا پاش رو رانت گرفته. اين جريان انحرافي هم كه ميگيد جديدترين محصولشه. تو رو خدا خودتونو اول درست كنيد به اين چيزاي ريز گير نديد. تورم و ارزش پولي مملكت رو كه اصلاح كرديد اونوقت اين دلخوشي هاي مردم رو تعطيل كنيد. در ضمن، خيلي مردي اگه اين كامنت رو منتشر كني. (455702)
 
عليرضا محب
۱۳۹۰-۰۳-۱۳ ۰۱:۴۸:۰۳
من نمیدانم چرا در مرام شماها شاد بودن مذموم و بد است ! همبرگر خوردن و به واسطه ان شاد شدن در کجای دین حرام است؟ (455704)
 
رضا
۱۳۹۰-۰۳-۱۶ ۱۶:۱۶:۱۳
علیرضای گرامی

خوردن و نیز ساندویج خوردن برای برطرف کردن گرسنگی نه اینکه بد نیست بلکه لازم و ضروری.

ولی اگر درمورد مسابقه ساندویج خوری بخواهیم صحبت کنیم موضوع فرق دارد.
اینجا صحبت از سد جوع نیست. اینجا برنده آن کسی خواهد بود که در کمترین زمان بیشترین سانویج های ممکن را بلعیده و را هی معده خود کند. حال چه گرسنه باشد چه سیر! کسانی که در خارج ار ایران در این مسابقات شرکت میکنند معمولآ جزو لمپنهای جامعه خود هستند و سرانجام هم عین یک حیوان گرسنه و درنده وحشی میباید که به بلعیدن سادویچ بپردازند!

این روش است که عیب و ایراد دارد و حاوی پیامی در سطح سبوعیت و درندگی میباشد و بدین جهت نکوهیده و زشت و با فرهنگ ایرنی ناسازگار!

امید است که اید نظر را بپذیرید! (457181)
 
۱۳۹۰-۰۳-۱۳ ۰۹:۱۶:۳۵
آقاي آرامش
سلام
بجاي اينكه بشينيد و در باره شادي و سرگرمي هاي مردم و برگزاري مسابقه يك ميليوني كه از جيب مغازه دار بيجاره خرج شده انتقاد كنيد و دو موضوع بي ربط رو به هم ربط بدين كاش مي توانستيد ارتباط بين كلاهبرداري 460 ميليارد توماني در كيش با وضعيت فقر در ايران نيز پيدا كنيد (455733)
 
ابراهیمی
۱۳۹۰-۰۳-۱۳ ۱۰:۳۸:۳۷
1-اصل حرف درست است ولی نویسنده محتزم در بیان استدلات قدری بی حوصلگی بخرج داده است
یکی از ویژگیهای نظام سرمایه داری این است که بسیاری از مطالب بی ارزش و حتی غلط را چنان زیبا در زرورقی مخلوط از استدلات واقعی و بی اساس می پیچد که کمتر مخاطبی می تواند از تحمیل پذیرش آن بگریزد.حیف است شما هم از این تکنیک برای رواج ارزشها استفاده کنید .به مردم بگوئید که اقتصاد سرمایه داری غرب در تئوری آزادی عمل در رفتار اقتصادی را توصیه می کند اما در عملا یک عده ای بشدت فربه می شوند و فضای رفتار آراد اقتصادی دیگران محدود می کنند و حتی میلونها نفر میکشند تا برخی فقط برخی اقتصاد آزاد داشته باشند .این حرفها حرفهای اساسی است که جز با مخاطب آزاد و پاک نمی توان گفت (455771)
 
خسرو
۱۳۹۰-۰۳-۱۳ ۱۰:۵۳:۳۹
آن موقع که خارج نشینان را دعوت می کنند و میلیاردی خرج می کنند اسراف نیست ولی حالا که یک سرگرمی برای عده ای که اکثرا قشر متوسط جامعه هستند اسراف است (455781)
 
۱۳۹۰-۰۳-۱۳ ۱۱:۱۲:۴۶
متاسفانه باب شده هر وقت از مشکلی صحبت میشود عده ای فورا به چهار تا مسئله تکراری مثل انتخابات و ... ربطش میدند.
من نه سیاست مدارم نه از سیاست زدگی خوشم میاد پس لطفا از دید بسته جناحی خارج شوید 4 تا حرف حساب دارم برای اهل تفکر.

از منظر من شادی پوچ شادی که هیچ فکری پشتش نباشه مثل اندوه پوچ اندوهی که هیچ فکری نباشه مذمومه.
بدون شک یک درد\"انسانی\" یک اندوه \" انسانی\" بر تمام شادی های احمقانه و روزمره می ارزد.
ساقيا باده بده شادي آن که اين غـم ازاوست.
ناسلامتی شما انسانید. از این دید نگاه کنید

من نمیدونم شما در اینکه چند نفر مثل گاو برند هی همبرگر بخورند تا ببینیم کی بیشتر میخوره دقیقا مثل یک گاو چه نکته متعالی دیدید که برای توجیهش آسمون را به ریسمون میبافید؟

اگر معنای زندگی یعنی خور و خواب شهوت و پرکردن آن با شادی های احمقانه تا زمان مرگ دیگه حرفی برای گفتن نمیمونه.

از دزدی ها و رانت خواری ها نگید. آب نیست وگرنه ما شناگران ماهری هستیم. با این طرز تفکر ما هم اگر روزی مسئول شدیم کمتر نخواهیم دزدید.
متاسفم که همه ی مسائل را باید از دریچه سیاست زدگی تفسیر کنید. (455790)
 
علی
۱۳۹۰-۰۳-۱۳ ۱۱:۲۱:۵۰
مشکل اصلی \"الف\" با این مسابقه همانی است که در گردهمایی موفرفری ها نشان داد، در آن گردهمایی که اسرافی صورت نگرفته بود، با آن چرا مخالف بودید؟
مشکل شما با مدرن شدن جامعه ایرانی و تبعات آن است، مشکل تان این است که نمی توانید تحمل کنید که یک گردهمایی با ارزش هایی متفاوت با ارزش های شما صورت بگیرد. از این نگرانی اید که اگر چنین گردهمایی آزاد و در امنیت برگزار شود، چهره ای از جامعه ایرانی را نشان خواهد داد که سالها تلاش می کردید آن را پنهان کنید. (455793)
 
۱۳۹۰-۰۳-۱۳ ۱۶:۲۳:۲۵
بدبختی همینجاست که این مسائل را مدرن شدن میپندارید. ارزشهای متفاوت؟ نه عزیزم همبرگر و مو فرفری اسمش ارزش متفاوت نیست میفهمی که؟
بقول یکی سهم ما از مدرنیته مدرنیزاسیون بوده و بس. (455878)
 
۱۳۹۰-۰۳-۱۳ ۱۲:۱۶:۱۸
من نمی فهمم اینکه یک انسان با تمام انسانیت هایش با این که سیر است لقمه های همبرگر را تند تند و یکی پس از دیگری در گلوی خودش فرو کند، کجایش لذت بخش،خنده دار و شادی بخش است؟ (455808)
 
شرمنده
۱۳۹۰-۰۳-۱۳ ۱۲:۵۹:۲۶
جای تاسف دارد که از نظر تعداد زیادی از خوانندگان الف این مسابقه هیچ ایرادی ندارد!!
فکر نمی کردم روزی مجبور شویم برای چنین بدیهیاتی دلیل اقامه کنیم
این مسابقه مصداق اسراف است. مقایسه آن با کارهای اشتباه دیگران برای تبرئه کردن چنین کاری مغالطه است و اسراف بودن این عمل را انکار نمی کند. همچنین توجیهاتی مانند شاد بودن و فراموش کردن مشکلات برای چند دقیقه نیز اسراف بودن این عمل را انکار نمی کند.
برادر! مسلمانی سخت است و نمی توان مسلمان بود و بیخیال دردهای مردم شد، حتی برای چند دقیقه ناقابل
من هم ممکن است بیخیال باشم اما حداقل توجیه نمی کنم و از این بیخیالی شرمنده ام (455822)
 
هومن
۱۳۹۰-۰۳-۱۴ ۰۹:۵۶:۰۹
علت تایید اصراف از نظر کاربران در این بخش .....فرمایاشات شعار گونه برادران و خواهران ارزشی است که هیچوقت به این مطلب نمی پردازند که چگونه می توان جامعه را با این شعارها مهندسی کرد ؟جامعه ای که الان مشکلات روحی در شادی کردن دارد .و این جماعت ارزشی هر گز ارزش زندگی معمولی و بدور از سیاست را نمی دانند . (456060)
 
فاطمه
۱۳۹۰-۰۳-۱۳ ۱۵:۵۱:۰۸
از آقای آرامش کمال تشکر را بابت نگارش این مطلب دارم. و از کسانی که از این مسابقه حمایت کرده اند سخت در تعجبم خصوصا آن هایی که این مسئله را در تغایر با دین مبین اسلام نمی بینند (455871)
 
كيوان فادرانی
۱۳۹۰-۰۳-۱۳ ۱۷:۱۷:۱۵
آقای محمود آرامش
سلام
مطلبی زیر را حتما بخوانید. البته مطلب مذکور برای الف نیز ارسال شده است با این امید که منتشر شود.
http://faderani.blogfa.com/post-30.aspx (455890)
 
م ع
۱۳۹۰-۰۳-۱۳ ۲۳:۴۸:۰۳
اینهمه اصراف همه جای دولت میشه
حالا اصراف اینا شد گناه کبیره ؟؟؟؟!!
اگه راست می گید برید جلوی اونا رو بگیرید (455992)
 
۱۳۹۰-۰۳-۱۴ ۰۲:۱۱:۳۶
الف: سایت لوس و بی جنبه! گیر الکی میده به همه چی. بابا مملکت بودجه اش سال بعد تصویب میشه تو مشکلت همبرگر خوردن ملته؟ آدم نا امید میشه از این \"وسعت دید\" بعضی ها که ندارن (456024)
 
محمود
۱۳۹۰-۰۳-۱۴ ۰۴:۰۹:۴۸
ای بابا/ الان یاد مصاحبه ایی از آقای جم خواننده ترانه یار دبستان من افتادم که ایشون از حضرت امام (ره) پرسیده بودنند که آیا ما میتونیم دست بزنیم و شادی کنیم که ایشون با خنده فرموده بودند که خب دست بزنید و شادی کنید.نمددونم شاید هیچ مشکلی در کشور نیست که مسئله به این مهمی را باید در این سایت بررسی کنیم و هزار دلیل و برهان برای هم ارائه کنیم و آخر هم وقت مراجع رو با استفتا بگیریم.حالا اومدیم همبری خوردیم و خنده ایی هم کردیم اونوقت این برنامه چه تاثیری روی سیاست های تورم زا و بالا بردن سطح فقر در جامعه دارد !!! احمدی نزاد اگه بفهمه یه همچین مسابقه ایی راه افتاده که جو گیر میشه میگه وضع مردم چقدر عالیه که با پول یارانه ها چکارهایی که مردم نمیکنند اونوقت .....بیارو باقالی بار کن@ (456043)
 
یاسر
۱۳۹۰-۰۳-۱۴ ۱۱:۲۰:۰۲
بقول دکتر شفیعی کدکنی:
دیری است طفلی به نام شادی گم شده است
باچشمان آبی روشن
وگیسوانی به بلندای آرزو
هرکس نشانی دارد ازاوماراکندخبر
این هم نشان ما:
یکسو خلیج فارس
سوی دگر خزر (456079)
 
۱۳۹۰-۰۳-۱۴ ۱۳:۴۶:۱۵
سلام. فقط یک سوال داشتم کدوم قانون مجازات اسلامی ؟ احتمالا اون ساندویچ بوقلمون و اون کیک چند صد کیلویی هم مصداق همین قانون خواهد بود دیگه؟ (برگزاری چنین مسابقه ای قطعاً مصداق مصرف گرایی و اسراف است و به هیچ وجه در فرهنگ اسلامی قابل تحمل نیست و از آنجا که مصداق تظاهر به عمل حرام محسوب می شود، مطابق قانون مجازات اسلامی انتظار می رود نیروی انتظامی با برگزاری آن به طور قاطع برخورد کند.) راستی کدوم عمل حرامی اتفاق می افته ؟ مگه خوردن یا زیاد خوردن حرام هستش ؟ کجای قرآن و سنت و مذهب این حرف امده ؟ این فرمان حرام و حلال بودن رو مگه مرجع تلقید یا شارع دین هستید که اعلام می کنید؟ واقعا شما به نظرتون یه برنامه اینجوری چه ضرری به دین میزنه که حرام باشه ؟ در نگاه بدبینانه به نوشته شما فقط هدف تبلیغ برای این مسابقه بوده! واقعا مدیران سایت الف فکر می کنند مسائل و برنامه های از این دست مشکلات مردم و دین هستش یا مشکلات مهمتری هم وجود داره یا شاید فقط همبرگر خوردن یا نخوردن مشکل اساسی مردم و اعمال همه مشکلات دیگه هستش (456127)
 
زیاد عجیب نیست
۱۳۹۰-۰۳-۱۴ ۱۵:۱۲:۳۶
زیاد عجیب نیست که در این اوضاع و احوال شما به موضوم مهم همبرگر خوری می پردازید.
آیا شما همان توکلی عدالت خواه چهل سال قبل هستید؟ (456179)
 
ناشناس
۱۳۹۰-۰۳-۱۴ ۱۹:۴۱:۳۲
به نام خدا

با سلام و صلوات بر محمد و آل محمد (ص)

با تشكرو عرض پوزش از عزيزاني كه تاكنون براي مسابقه همبرگر خوري ثبت نام كرده اند به اطلاع مي رساند به علت شبهات بوجود آمده در برگزاري مراسم مسابقه همبرگر خوري و بازتاب آن در سايت ها و مقالات مختلف و بوجود آمدن نظرات مخالف و موافق و بسط آن به اسراف و گناهكاري ، از طرف بانيان اين مسابقه هزينه برگزاري اين مراسم جهت امور خيريه مصرف مي گردد.
بدينوسيله لغو مسابقه همبرگر خوري را به اطلاع مي رساند .



والسلام (456313)
 
میثم علی پور
۱۳۹۰-۰۳-۱۵ ۲۱:۰۲:۲۵
بسم الله الرحمن الرحیم
کرامت انسانی در حده کتابه رکوردهای گینس پایین آمده است برای ما ایرانی ها بد است که از روشهای غربی بهترین ها و بالا ترین ها تبعیت کنیم مشکل ما این است که هم ایرانی بودن خود را فراموش کرده ایم و از آن مهمتر مسلمان بودنه خودمان را. از هر جهت که به این به قول شما تهوع نگاه میکنیم کاری بی خردانه و بی ارزش است ما شیعه امامانی هستیم که یه شب سیر غدا نخوردند ...
یا علی(ع) (456658)
 
Maryam Sad
۱۳۹۰-۰۳-۱۵ ۲۱:۰۹:۴۷
اگر اندکی باعث شادی و خنده این ملت ماتم زده بشه حالا گیرم در راه توسعه وضع مالی اون فست فود مبتکر، چه اشکالی داره؟ چرا با همه چیز مخالفت می کنی الف جان؟ چرا نمیذارید کسب و کارها رونق بگیره و پول تو جامعه به گردش در بیاد؟ این فست فود بیچاره که هزارتا وام و امتیاز ویژه و ملک ارزون و کمک بلاعوض نگرفته خواسته یه ابتکار کنه. لطفا سانسور نکن. (456662)
 
مجيد
۱۳۹۰-۰۳-۱۵ ۲۳:۵۳:۰۱
غربي نباشيد . غير اسلامي نباشيد و كمونيستي نباشيد . بدبختي ما يكي دوتا نيست. دشمني ما با غربي منطقي و اسلامي نيست . چه طور اقتصاد فاسد كشور خودمان غافليم . بانكداري ... (456692)
 
اردبیلی
۱۳۹۰-۰۳-۱۶ ۰۲:۲۵:۴۲
نگاهی کوتاه به زندگی و سلوک و شخصیت مولا امیرالمومنین که به بهانه شب میلادش چنینی برنامه مبتذلی به پا می شود کافی است برای فهم عمق زشتی این عمل! (456703)
 
۱۳۹۰-۰۳-۱۶ ۱۰:۰۵:۳۳
آیا برنده این مسابقه (رقابت) در خبرهای ورزشی جایگاهی دارد ؟ چون این هم یک رقابت مثل بقیه رقابت ها است ؟
راستی برنده این رقابت اسطوره همبر گر خورها نمی شود ؟
اسطوره، عقاب ایران، شکم ایرانی و .... (456779)
 
۱۳۹۰-۰۳-۱۶ ۱۲:۲۰:۰۱
بابا واسه مردم مگه تفريح ديگه اي هم مونده
بزاريد يكم با اين برنامه ها شاد باشيم (456959)
 
میثم جوادی
۱۳۹۰-۰۳-۱۶ ۱۵:۵۱:۱۲
آقا مگه چه ایرادی داره.اونایی که شما میگین گرینه هستن بیان مسابقه بدن سیر هم میشن چه ربطی به نظام سرمایه داری داره تا یکی پیدا میشه روحیه ملت و ببره بالا میان میکوبن.آدم خسته میشه از این همه فلسفه.آقایون به خدا میخوایم یکم تفریح کنیم چرا نمیزارین؟بابا جان فان هم یه جنبه زندگیه دیگه.از کجا معلوم این بنده خدا هایی که مسابقه دادن یا مسابقه رو ترتیب دادن به همون بنده خداهای ندار کمک نکنن؟تا یه اتفاقی میوفته شما بچسبونین به دین.به خدا همین کاراست جوونارو زده کرده از دین.جوون شادی و هیجان تو خونشه معلومه یکی بخواد اینو به زور ازش بگیره اونم مقاومت میکنه و ازش متنفر میشه (457158)
 
به نام دوران!
۱۳۹۰-۰۳-۱۹ ۲۲:۴۱:۱۳
جناب اقای ارامش اسلام دین گریه و غم نیست برید اول درکتونو از اسلام ناب بیشتر کنین بعد بیاین نقد کنین.من نه طرفدار گروه خاصی هستم نه سواد گنده گویی دارم نه ضد اسلامم اما زورم میاد یه عده بخوان اسلام رو با اینگونه تندروی ها خدشه دار کنن.شادیمان هر روز و هر روز داره اندکو اندکتر میشه پس جای کوبیدن و البته خود شیرین کردن بفکر این باشید که خدمت کنین. (459466)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.