توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 106130
حکم احمدی‌نژاد برای علی‌آبادی در تعطیلی مجلس
تاریخ انتشار : جمعه ۱۳ خرداد ۱۳۹۰ ساعت ۰۰:۳۸
به گزارش مهر در متن حکم محمود احمدی‌نژاد خطاب به محمد علی‌آبادی که در پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری منتشر شده آمده است:

 

به استناد اصل یکصد و سی و پنجم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و با عنایت به مراتب تعهد، شناخت و سوابق مفید اجرایی، به موجب این حکم جنابعالی به سمت «سرپرست وزارت نفت» منصوب می‌شوید.

 

انتظار می‌رود در این مسئولیت خطیر، با استفاده از ظرفیت‌های علمی و تجربی کارشناسان و صاحبنظران ارجمند و بهره‌گیری از همکاری مدیران و پرسنل خدوم و شریف آن وزارتخانه و هماهنگی با هیات محترم وزیران، اهتمام لازم را بکار بندید.

 

موفقیت جنابعالی را در سایه توجهات حضرت ولی عصر(عج) مسألت می‌نمایم.

 

به گزارش مهر‍، مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی چهارشنبه گذشته خود با رای مثبت به گزارش کمیسیون انرژی درباره عدم تعیین سرپرست برای وزارت نفت از سوی رئیس جمهور طبق آیین نامه داخلی مجلس این تخلف را برای پیگیری به قوه قضائیه ارجاع داد.

 

کمیسیون انرژی در این گزارش با اشاره به نامه 11 نفر از نمایندگان در خصوص عدم توجه و نقض آشکار قانون اساسی و بر عهده گرفتن سرپرستی وزارت نفت توسط رئیس جمهور تصریح کرده است: اعضای کمیسیون به اتفاق آرا از وضعیت پیش آمده در وزارت نفت در شرایط حساس بین المللی که وزیر نفت جمهوری اسلامی ایران پس از 32 سال ریاست سازمان اوپک را عهده دار شده است اظهار تاسف نموده و چون این عمل غیر قانونی و عجولانه از سویی منافع مسلم جمهوری اسلامی ایران را در سطح جهانی تضییع خواهد کرد و از سوی دیگر چون جناب آقای دکتر احمدی نژاد در قالب وزیر نفت دستوراتی صادر کرده و خواهند کرد که از مصادیق بارز دخل و تصرف غیر قانونی در اموال دولتی تلقی می شود، بنابراین موضوع مطروحه توسط 11 نفر از نمایندگان مجلس در زمینه نقض قانون اساسی توسط ریاست جمهوری وارد تشخیص داده شود.

 

کمیسیون انرژی مجلس در این گزارش تاکید کرده که رئیس جمهور باید هر چه سریعتر وزیر یا سرپرست وزارت نفت را مشخص کند.

 

سوابق سرپرست جدید وزارت نفت

علی‌آبادی پیش از این در ابتدای دولت دهم از سوی رئیس جمهور به عنوان کاندیدای وزارت نیرو به مجلس معرفی شد که به دلیل رای عدم اعتماد نمایندگان مجلس شورای اسلامی موفق به کسب این سمت نشد.

 

وی در دولت نهم نیز در مقاطعی به عنوان کاندیدای احتمالی رئیس جمهور برای وزارت نفت مطرح بود.

 

علی‌آبادی دارای مدرک کارشناسی ارشد راه و ساختمان است و سوابقی چون عضویت در شورای جهاد سیستان و بلوچستان، معاونت وزیر راه و ترابری و معاون بنیاد مستضعفان و جانبازان، استاندار خراسان، معاونت عمرانی شهرداری تهران، معاون رییس جمهور و ریاست سازمان تربیت بدنی، ریاست سازمان شیلات و... را در کارنامه خود دارد.

 

انتشار حکم انتصاب علی‌آبادی به سرپرستی وزارت نفت در حالی است که مجلس شورای اسلامی پس از جلسه دیروز خود در 11 خرداد‍‍، تا یکشنبه 22 خردادماه به مدتت 11 روز تعطیل است.

 
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.