نظر منتشر شده
۶۸
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 106636
درباره این جمله رئیس جمهور: «ما مرجع قضاوت نيستيم»
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۰ ساعت ۱۰:۳۸
هادی شریفی



رئیس جمهور روزگذشته در جواب سوال خبرنگار روزنامه‌ي قدس در رابطه با پي‌گيري مساله‌ي مفسدان اقتصادي واين‌كه آيا در مورد مسائل اقتصادي كه گفته مي‌شود در رابطه با برخي اطرافيان رييس جمهور وجود دارد، حساسيت برخورد وجود خواهد داشت گفت: ما 312 اسم را به قوه‌ي قضاييه داده‌ايم. اين‌كه چه كسي تخلف كرده و چه كسي تخلف نكرده است به عهده‌ي قاضي است؛ چون ما مرجع قضاوت نيستيم.



درباره این ادعا  دو نکته وجود دارد:



اول اینکه اگر رئیس جمهور محترم خود را مرجع قضاوت نمی دانند پس چطور بیشتر اتهاماتی را در رسانه ملی علیه برخی مسئولین ارشد نظام و خانواده ایشان وارد کردند. اتهاماتی که تا کنون در دادگاهی اثبات نشده بود! چرا این جمله"ما مرجع قضاوت نیستیم" که حرف درستی هم هست؛ این روزها مطرح می شود که اغلب نفرات اصلی رئیس جمهور متهم به فساد هستند؟



دوم دررابطه با اطرافیان رئیس جمهور، چندی پیش صفار هرندی در جلسه انصار حزب الله اعلام کرده بود که گزارشی از تخلفات برخی از اطرافیان رئیس جمهور به وی ارائه شده است؛ والبته سایت ها وخبرگزاری های مختلف نیز اسنادی از تخلفات نفرات کلیدی رئیس جمهور را افشا کردند و اینکه چرا رئیس جمهور باز از این مسأله اعراض می کنند مورد سوال است.این درحالی است که روز گذشته ادعا کرد که من اولین رئیس جمهوری هستم که حاضرم با فساد اطرافیانم مقابله کنم.

 
 
سخن تازه
۱۳۹۰-۰۳-۱۸ ۱۰:۴۴:۴۴
نشانه یک رنگ نبودن آقای رئیس جمهوره. (458664)
 
مهدی خ.م
۱۳۹۰-۰۳-۱۸ ۱۱:۱۶:۳۶
به نام حق

1- مگه توي همين سايت الف ، تيتر نكرديد كه \" آدم های اصلي احمدي نژاد يا منحرفند يا متهم به فساد مالي يا هردو\" ؟؟؟ !!!

مگه آقاي احمدي نژاد توي اون مناظره چي گفت ؟ مگه غير از اين بود كه گفت پسر آقاي هاشمي توي پرونده نفتي متهم شد ؟ مگه نشد ؟

مگه غير از اين بود كه گفت پسر فلاني به فلان جا رسيد ؟ مگه نرسيد ؟

مگه غير از اينه كه گفت آقاي موسوي ، دوروبري هاي شما آدم هاي خوبي نيستند

2- مگه آقاي توكلي و آقاي نادران به صراحت اعلام نكردن كه جرم رحيمي محرز است ؟ !!! شما قاضي هستي ؟

3- خيلي مرديد بريد فائزه رو بكشيد به دادگاه​ ، نمي تونيد ؟ پس لطفا سكوت

4- خيلي مرديد بريد مهدي رو از وطنش بياريد اينجا حداقل يه جوابي بده ، شايد تبرئه شد ، نمي تونيد ؟ پس سكوت

5- آهااااااااان تازه يادم افتاد ، خيلي مرديد ؟ خدا وكيلي خيلي مرديد ؟ بريد قانون نظارت رو تصويب كنيد كه ديگه گندش در اومد .

6 - خيلي مرديد ؟ بريد يكشنبه سياه رو با آب زمزم غسلش بديد شايد پاك شد

7 - خيلي مرديد ؟ ، بريد جلوي دوست عزيزتون رو بگيريد كه دم به دقيقه توي راديو و تلوزيون و مجلس و ... رئيس جمهور يه مملكت رو متهم به فتنه نكنه

8 - خيلي مرديد ؟ بريد يه قانون تصويب كنيد كه وقتي كسي اختلاس مي كنه به اين راحتي ها نتونه بياد بيرون (كاري كه امام علي مي كرد) نه اينكه 5-6 سال بعد بياد بشه نماينده كانديداي رياست جمهوري !!!

9 - خيلي مرديد ، از خودتون شروع كنيد . . . يا علي


آقاي توكلي ، نمي دونم روي سايتت چقدر نظارت داري ، ولي اين ره كه تو مي روي به مجلس نهم نيست !

زنده باد مردان حق (458689)
 
الیار محمدی
۱۳۹۰-۰۳-۱۸ ۱۴:۴۱:۰۰
بنام خداوند ، آموزگار علم و ادب و شعور
دوست عزیز ، جناب آقای مهدی خ.م
سلام
خواهشمندم خودتو زیاد ناراحت نکن ، زیرا که باعث میشه تمرکزت رو به موضوع از دست میدهی و ادب و احترام رو فراموش میکنید
در ضمن خیلی از تحلیل گر ها و منتقدین زن هستند. و هی تکرار نکنید که اگر مردید و ...
دوست گرامی موضوع این است که آقای رئیس جمهور در مورد سرچشمه تقوا و ایمان یعنی جناب مشایی عزیر و آقای \"دکتر\" رحیمی و اقای بقایی و سایر دوستان میگوید که مگر ما مرجع قضایی هستیم؟ حرف ایشان هم متین و هم درست است. فقط بحث بر سر این است که چرا ایشان گفته خود را در مورد دیگران رعایت نمیکند؟
بحث بر سر این است که شخصی در جایگاه ریاست جمهوری که سوگند به قران خورده است نباید بین شهروندان بدین گونه و به این روشنی تفاوت قائل باشد.
و تفاوت اینجاست که سایت الف و یا رجا نیوز و یا بی بی سی و یا هر سایت خبری دیگری بنا به وظایف خبرنگاری حق دارد سوال کند ، حق دارد تحلیل کند و حق دارد نظر دهد (همانگونه که آقای احمدی نژاد فرمودند : ازادی بیان حق همه است- البته به شرطی که این حق هم فقط منحصرا در اختیار دوستان ایشان نباشد)
مشکل اینجاست که رئیس جمهور همه حق ها را به خود و اطرافیانشان قائل هستند و بقیه را پرونده دار و مشکل دار میبینند.
مثلا به صحبت ایشان در مورد تخلفات ریاست جمهوری در اجرای قانون که از طرف مجلس ابلاغ شده ، توجه فرمائید. متوجه عرایض بنده میشوید.
دوست عزیز ، رفتار و گفتار و عملکرد جناب اقای رئیس جمهور باید نقد شود ولی آبروی افراد نباید لطمه ببیند. اگر فرزندان هاشمی ، یا سایر اشخاص، مشکلی دارند از طربق مراجع قضایی بررسی میشود و در صورت لزوم بازداشت میشوند . به همین راحتی.

ما که توانایی دستگیری افراد را در اسمان ها داریم ، مطمئن باشید که توانایی دستگیری هر کسی را در هر گوشه دنیا داریم. پس شما خودتون را ناراحت نکنید. (458858)
 
بعد چهارم
۱۳۹۰-۰۳-۱۸ ۱۹:۴۶:۴۰
اقای محمدی

اگر شما در نوشته خود کلمه رئیس جمهور را حذف کنید گفته شما صحیح است. چرا؟

یک-رئیس جمهور میگوید
هرکس هرجه میخواهد میتواند بگوید، حدود را قانون مشخص و دادگاه قضاوت میکند.
بر این اساس میگوید : من حق بیان دارم، حق منع بیان ندارم. هر کس که حدود قانون را شکسته می بیند به مراجع قانونی مراجعه کند.

دو--رئیس جمهور میگوید: هر کس بی گناه است مگر اینکه عکس ان در دادگاه ثابت شود. اگر مدرکی دارید به مراجه قانونی(که زیر نظر من نیستند) ببرید نه به من و حکم بگیرد. (459013)
 
مجید
۱۳۹۰-۰۳-۲۰ ۱۸:۴۰:۴۳
دوست عزیز کسی در مورد فساد بعضی آقازاده‌ها مردد نیست...
ولی اینطوری که شما و رئیس جمهور پیش گرفته‌اید باید گفت از اول نظام همه مفسد بودند و فقط آقای احمدی نژاد و یارانش پاک و منزه هستند!!!لطفا یک سوزن به خودتان بزنید بعد اگه خواستید به دیگران شمشیر بزنید! (459649)
 
امیر
۱۳۹۰-۰۳-۱۸ ۱۱:۲۶:۱۵
خدا کند توکلی رئیس جمهور شود، تا این بساط گیر دادن های الکی او از بین برود! (458697)
 
فاطمه .
۱۳۹۰-۰۳-۱۸ ۱۴:۰۱:۰۲
ایشالا که اونموقع یک نفر روی دست ایشون بلند می‌شه و یک «الف» دیگه راه میندازه و شب و روز آقای توکلی رو یکی می‌کنه تا متوجه بشن که معنای «نقد» و «انتقاد» این چیزی نیست که ایشون دارن ارائه می‌دن.
.

آقای توکلی
اون شیشه‌ی قطور سیاه رنگ عینکتون رو عوض کنید و یک شیشه‌ی خاکستری نصب کنید.
باور کنید دنیای خاکستری قشنگتر از دنیای سیاهه (458838)
 
سخن تازه
۱۳۹۰-۰۳-۱۸ ۱۴:۲۶:۱۹
خانم فاطمه فقط یک واژه مناسب کار شما می بینم،

\"متعصب\" (458853)
 
فاطمه .
۱۳۹۰-۰۳-۱۹ ۱۹:۳۲:۵۷
سخن تازه

واقعا متأسفم
یعنی اگه من بگم سیاه و سفید رو با هم ببینید یعنی بگم به جای سیاه دیدن دنیا، کمی هم به نقاط مثبت توجه کنید می‌شم «متعصب»؟
.
شما یا نمی‌دونید تعصب چیه یا نمی‌دونید متعصب کیه یا از زور تعصب نمی‌تونید جملات رو بی‌طرفانه بخونید.
در هر حال باید یه فکری به حال خودتون بکنید
لیلة الرغائب بهترین فرصته برای این کار (459413)
 
سخن تازه
۱۳۹۰-۰۳-۲۰ ۱۲:۱۶:۳۹
هر کسی بای چیز ی متاسفه!

مثل بعضیا مغلطه می کنی.

دنیا همش خاکستریه، شما خودت می دونی متعصبی ولی دوست نداری بشنوی، وگرنه برای نقد به این روشنی دعا نمی کردی یک نفر روی دست ایشون بلند بشه!

کجا گفتن که اگر گسی اشتباه در سطح ملی کرد باید جلوش سکوت کرد؟ چرا؟ چون اقدامات مثبتی هم کرده است؟ بحث منافع ملیه! باید سکوت کنند! (459562)
 
فاطمه .
۱۳۹۰-۰۳-۲۱ ۱۸:۰۰:۵۲
سخن تازه

پس حدسم درست بود که نمی‌دونید تعصب یعنی چی و اینکه نمی‌دونید به کی می‌گن متعصب
پس یه جور دیگه حرفمو تکرار می‌کنم
سیاه دیدن یعنی فقط به نکات منفی توجه کردن. یعنی طرف مقابلمونو بد مطلق دیدن.
خاکستری دیدن یعنی در کنار نکات منفی به نکات مثبت اون آدم هم توجه کردن.
یعنی اگه دلت می‌خواد ده تا نکته‌ی منفی از اون آدم بگی، لااقل به یکی از نکات مثبت اون آدم هم اشاره کن.
بنابراین چیزی که در مورد آقای توکلی گفتم کاملا صحیحه چون ایشون از معنای انتقاد فقط توجه به نکات منفی و دیدن سیاهی‌ها رو یاد گرفتند.
لطف کنید به تعداد انگشتای دست از همین الف برای من اینجا سند بذارید که در اونها آقای توکلی به نکات مثبت رئیس جمهور هم توجه کردند.
در طول این ۶ سال، چند تا سند می‌تونی اینجا بذاری؟

فرمودید: «دنیا همش خاکستریه، شما خودت می دونی متعصبی ولی دوست نداری بشنوی، وگرنه برای نقد به این روشنی دعا نمی کردی یک نفر روی دست ایشون بلند بشه»

لطف کنید توی همین صفحه تشریف ببرید کمی پایین تر و کامنت بلندی رو که گذاشتم بخونید البته اگه تعصبتون اجازه می‌ده که جملاتم رو همونطور که نوشتم بخونیدشون نه اونطوری که خودتون دوست دارید. اگه اون کامنتمو بخونید متوجه می‌شید که چرا به مطلب بالا اعتراض کردم.

شما باید یک دلیل منطقی داشته باشید برای متعصب خوندن من
همه‌ی دلیل شما اینه که من به مطلب بالا اعتراض کردم؟
یعنی چون اون مطلب به نظر شما کاملا روشن بوده پس کسی حق نداره بهش اعتراض کنه و اگه اعتراض کنه اسمش می‌شه متعصب؟
یعنی چون شما با نویسنده‌ی مطلب موافقی، من هم باید با اون مطلب موافق باشم؟
حالا شما متعصبی یا من؟ (460001)
 
سخن تازه
۱۳۹۰-۰۳-۲۱ ۱۸:۵۷:۰۹
اون کامنتتونم خوندم(قبلا هم خونده بودم) سرشار از تعصب بود.

لابد الان می خواهید بگی \"خودتی!\"

به هر حال من هر جور می خونم همین خصوصیت توی ذهنم میاد.

میگید الف تا حالا از دولت حمایت نکرده؟!

من می گم کرده، ولی مگه این دولت خدمتگزار نیست؟

آیا ما نباید به خدمتگزار ملت بگیم که کدوم کارش اشتباهه؟

شما ایرادات را از مجموع کارا کم کنید، بقیش درسته.

اما، نگاه کنید که کسی که از او دفاع میکنید در مقابل کدام اشتباه عذرخواهی کرده؟

فرض می کنیم الف از آقای احمدی نژاد دفاع نکرده، شما به این سوال من جواب دهید:

آقای رئیس کدام اشتباه خود را پذیرفته؟ چند درصد را برطرف کرده؟ (460038)
 
A Nezarehgar
۱۳۹۰-۰۳-۱۸ ۱۵:۰۳:۵۴
شما احتمالا نمی دونی نقد و انتقاد چی هست که به همین حداقل (الف) هم اینقدر معترضی! (458874)
 
علي از شيراز
۱۳۹۰-۰۳-۱۸ ۱۷:۱۳:۲۳
فاطمه خانم ، از قضا شما هم نام خانم فاطمه رجبي هستيد كه كتاب(؟) احمدي نژاد معجزه .... را نوشتند ، يك سري به صحبت هاي جديد ايشان بزنديد و ببينيد كه چطوري از كرده و گفته و نوشته خودشان پشيمانند ، شما هم از ايشان كه ذوب در احمدي نژاد بودند و عاشق ولايت ياد بگيريد ياد بگيريد كه ايشان حاضر نشدند ولايت را فداي فرد رييس جمهور كنند پس شما هم اينقدر سنگ اين آقا را به سينه نكشيد ولله پشيمان مي شويد (458947)
 
فاطمه .
۱۳۹۰-۰۳-۲۱ ۱۸:۲۳:۳۲
به علی از شیراز

شما اصلا فارسی بلدید قربان؟
من که شک دارم شما با سعدی و حافظ همشهری باشید
اگه فارسی بلدید تشریف ببرید کامنتای منو توی همین صفحه یک بار دیگه بخونید.
من گفتم دنیای سفید یا گفتم دنیای خاکستری؟
کدومش؟
اگه گفته بودم دنیای سفید، شما و اون دو تا آقای دیگه حق داشتید که اعتراض کنید
اما من گفتم دنیا رو باید خاکستری دید.
یعنی گفتم در کنار بدی‌ها و نکات منفی باید به خوبی‌ها و نکات مثبت هم اشاره کرد.
متوجه شدید قربان؟
باور کنید کاملا فارسی گفتم

در ضمن هم شما و هم آقایون دیگه جنبه داشته باشید و وقتی من با نام خودم اینجا کامنت می‌ذارم منو با خانوم دیگه‌ای که جای مادر من هستند مقایسه نکنید.
حتی اگه هم سن و سال من هم بودند باز هم به شما همچین اجازه‌‌ای رو نمی‌دادم.
بار آخرتون باشه
من خودم هستم با همه‌ی خصوصیات مثبت و منفی‌ای که دارم و هرگز آرزو نکرده و نخواهم کرد که جای خانوم دیگه‌ای باشم.
هرگز
چرا دروغ؟
به خانوم فاطمه‌ی زهرا سلام الله علیها خیلی حسادت می‌کنم.
من هر روز توی زندگیم اشتباهات زیادی رو مرتکب می‌شم. اگه امکانش باشه بلافاصله از آدمای مقابلم معذرت خواهی می‌کنم و سعی در جبرانشون می‌کنم تا حق الناسی به گردنم نمونه.
همه‌ی افتخارم اینه که هم نام ایشون هستم.
اسم من تاج سرمه و به شما اجازه نمی‌دم به خاطر اسمم منو با هر آدم دیگه‌ای مقایسه کنید. چه اون آدم آدم خوبی باشه و چه نه.
بار آخرتون باشه (460016)
 
علي شيراز
۱۳۹۰-۰۳-۲۱ ۲۲:۱۱:۲۳
اولا ظرفيت انتقاد را داشته باشيد
ثانيا صحبت از اين حرفها گذشته است اين خاكستري نگري بود كه ما را به اينجا رساند خاكستري نگريستن و ديدن مربوط به كساني است كه اميد به اصلاح در آنها وجود دارد نه كساني كه در مقابل رسانه هاي كل دنيا از يك گروه انحرافي حمايت مي كند
نه كساني كه مقابل مقام معظم رهبري مي ايستند
نه كساني كه اسلام را به بهانه ملي گرايي كنار مي زنند
نه كساني كه ادعاي ارتباط مستقيم با امام زمان دارند و به قول خودشان نيازي به واسطه ندارند
حال توجه كنيد كه اين امت حزب الله واقعي
و اين نيروهاي ارزشي اصيل به هيچ احدي اجازه اين كارها را نمي دهند

ضمنا شما گفته ايد فارسي بلد نيستم بله اگر از نظر شما اين يعني فارسي بلد نبودن پس فرياد مي زنم كه فارسي بلد نيستم
خانم محترم ما دو سال قبل در اين مكاني بوديم كه شما آلان ايستاده ايد دو سال پيش خاكستري مي ديديم ولي اكنون مي خواهيم با اين گروه اينگونه ببينيم
نيت برخي از افراد دولت خير است ولي برخي ديگر.......... (460111)
 
فاطمه .
۱۳۹۰-۰۳-۲۲ ۱۷:۱۹:۱۱
مقام معظم رهبری فرمودند یه وزیری برکنار شد و من مصلحت دیدم که دوباره برگرده سر کارش. چرا اینقدر شلوغش کردید؟

خب چه کسانی شلوغ کردند؟
همین شماهایی که ادعای ولایت مداری دارید

اگه رئیس جمهور منحرف بود و جلوی ولی فقیه ایستاد، شماها با چه توجیهی جلوی ولی فقیه ایستادید وقتی که ولی فقیه همون شبی که وزیر بر کنار شده بود بی سر و صدا برش گردوندند سر جاش و فردای اون روز هم در رسانه‌ها اعلام نکردند اما شماها گذاشتید تو بوق و کرنا
اینه معنای ولایت پذیری؟
به خودتون نگاه کنید

گفتم فارسی بلد نیستید چون از خاکستری حرف زده بودم و شما طوری وانمود کردید که من گفتم این دولت سفیده سفیده و هیچ ایرادی نداره.

در ضمن من فقط تا جایی انتقاد پذیرم که اخلاق و رفتار و صحبت‌های خودمو نقد کنن نه اینکه بر چسب یه آدم دیگه‌رو بزنن روی پیشونیم یا بهم بگن از فلانی یاد بگیر.
منو نقد کنید
با دلیل و منطق بگید فلان حرفت اشتباهه
بگید چرا و به چه دلیل من باید یه آدمی رو کاملا سیاه ببینم؟
چرا و به چه دلیل نباید نکات مثبت و منفی یه آدمی رو با هم ببینم؟
یعنی شما حتی اون «دولت خدمتگزار» رو هم که مقام معظم رهبری در مورد دولت فعلی فرمودند رو هم قبول ندارید؟
اینه معنای ولایت پذیری؟

با فرض‌های خودتون به نتیجه می‌رسید و بعد دیگران هم مجبورن جلوی نتایج شما سر تعظیم فرود بیارن؟

خوشم اومد که اینهمه مجلس هارت و پورت کرد و در مورد ادغام وزارتخونه‌ها توسط دولت سر و صدا کرد و آخرش شورای نگهبان، خود مجلس رو برد زیر سؤال
چقدر اینجا توسط شماها دولت به جرم همین ادغام کوبیده شد؟
مطمئنید همیشه حق با شماست و آدم مقابلتون کاملا سیاهه؟ (460660)
 
آشنا
۱۳۹۰-۰۳-۱۸ ۱۱:۳۰:۰۱
اين چه سوالي است؟

مگر بقيه كارها حساب و كتاب دارد كه اين يكي داشته باشد؟

مگر عزل و نصب ها در وزارت خانه ها داشت؟

مگر راه اندازي پروژه هاي غير ايمن مثل راه آهن شيراز و پالايشگاه جنوب داشت؟

مگر خانه نشيني؟
پشتيباني از اختلاس كيش و توهين كردن؟
مشخص شدن پرونده معاون اول؟
كشته هاي هوايي؟
نابود شدن ورزش؟
فشار اقتصادي بر مردم؟


و هزاران كار و تصميم بي حساب و كتاب ديگر (458701)
 
Tohid Prince
۱۳۹۰-۰۳-۱۹ ۰۸:۳۷:۲۰
حق با شماست.
احمدی نژاد بود که ورزش ایران رو از پله اول آسیا به چهارمی نزول داد.
احمدی نژاد بود که سنگ زد به هواپیما سقوط کرد.
ایشون بود که پاش خورد به شیلنگ پالایشگاه و اون انفجار و ... .
تازه اصلاً مگه احمدی نژاد حق عزل و نصب وزیر داره؟ واقعاً که.
کی گفته احمدی نژاد تو خونه بشینه. کوچه. مگه چشه؟ هان؟
خنده دار بود نه؟؟؟؟
بعد شما یه لطفی کن فرق بین اختلاس و رانت(اگه وجود داشته باشه) حتماً یاد بگیر. نگران معاون اولم نباش. دوستانتون به محض پیدا کردن یه A4 سر ما رو می برن. (459149)
 
۱۳۹۰-۰۳-۱۸ ۱۱:۳۹:۵۰
بنده خدا درست گفته ما که از نعمت وجود مادام العمر بهره مندیم (458714)
 
arshama
۱۳۹۰-۰۳-۱۸ ۱۱:۴۷:۰۲
Khob ishan rast megooyand,karhaye ghazai be ghoveh ghazaiyeh yek keshvar motealegh hast na be reisjomhur ya majles,vali moteasefaneh farhange Iran tori hast ke hameh mekhand dar rabeteh ba hameh chiz nazar bedand ya ghezavat bekonand. (458719)
 
۱۳۹۰-۰۳-۱۸ ۱۱:۵۰:۲۳
کاش این جمله رو اون موقعی می گفت که می خواست از احساسات مردم سوء استفاده کنه و رای بیاره!

یا حداقل بعد از تذکر رهبری همون موقع عذر خواهی می کرد.

حمله و متهم کردن رئیس مجلس خبرگان و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس بازرسی دفتر رهبری مقدمه حمله به خود رهبری است!!! (458726)
 
Tohid Prince
۱۳۹۰-۰۳-۱۹ ۰۸:۴۱:۱۳
عجب تحلیلی.
حمله به رئیس خبرگان (از نوع سابقش) مقدمه حمله به رهبری ست.!!!
مثل اینه که آمریکا حمله کنه به اسرائیل تا بیاد ایرانو بگیره. من که موندم. (459151)
 
۱۳۹۰-۰۳-۱۸ ۱۱:۵۳:۵۲
اولاً اگر در هیچ دادگاهی این اتهامات اثبات نشده است برای این است که اصلاً قوه قضائیه دادگاهی تشکیل نمی دهد. حداقل اتهام رشوه نفتی که در نروژ اثبات شده است و طرف دیگر اکنون در زندان است به این طریق هیچ وقت نمی توان درباره دزدی های آقازاده ها حرف زد چون دادگاه تشکیل نمی شود. دوم اینکه حداقل ائلین جلسه اتهامی که علنی درباره پرونده فاطمی تشکیل شد که همه اعترافات خود را بر اثر فشار و تلقین بازجو اعلام کردند. کمی روزنامه بخوانید. و دین داشته باشید. (458731)
 
حسینی
۱۳۹۰-۰۳-۱۸ ۱۱:۵۴:۰۵
دروغ گفتن و ادعای الکی کردن که مالیات نداره و تازه توی این دنیا ببخشید توی این مملکت کسی نیست که دنبال راست و دروغش باشه به خصوص مسئولین از هفت دولت ازاد هستند بنابراین سر مردم را با چی میخواهید گرم کنید به قول خودشون ان سبو بشگست و ان پیمانه ریخت تهمت به دیگران ضایع کردن یکدیگر ظلم به مردم خوردن بیت المال بالا کشیدن سرمایه بانکها به عنوان وام که دیگر گناه محسوب نمیشه (458732)
 
حامد
۱۳۹۰-۰۳-۱۸ ۱۷:۲۸:۴۸
دروغ گفتن رئيس جمهوري در كدام دادگاه ثابت شده كه ايشان تهمت دروغگويي مي زني. اگر بگويي احتياجي به دادگاه ندارد من هم مي گويم حرفهايي كه احمدي نژاد زد احتياجي به اثبات در دادگاه نداشت. (458951)
 
مسعود
۱۳۹۰-۰۳-۱۸ ۱۷:۳۹:۴۱
دولت آقاي احمدي نژاد نيز به پايان مي رسد چه كسي يا كساني يا نهادهايي پاسخگوي التهابات شديد سياسي و ايجاد شكاف بين مردم و افت اعتماد به نهادهاي نظام خواهند بود؟ (458963)
 
سجاد
۱۳۹۰-۰۳-۱۸ ۱۲:۰۱:۳۳
امام صادق (ع) می فرمایند هر کس به خاطرگناهی مومنی را مورد سرزنش قرار دهد خداوند آنقدر او را زنده نگه می دارد که خود آن گناه را انجام دهد (458738)
 
خط انقلاب
۱۳۹۰-۰۳-۱۸ ۱۲:۰۴:۱۵
قضاوت نکرد حقایق را بیان کرد. گفت فرزندان هاشمی چه می کنند؟ این قضاوت است. گفت در پروند استات اویل فلان شد . این را که همه می دانند گفتن یک حقیقت جرم است؟ جرم را دادگاه مرتکب شده است که اصلا به پرونده رسیدگی نمی کند، متهم را دستگیر نمی کند اجازه می دهد از کشور فرار کند چون پسر فلانی است. بعد از این که فرار کرد تازه یادش می افتد که باید دستگیر کند. (458740)
 
زکریا
۱۳۹۰-۰۳-۲۰ ۱۲:۳۲:۴۲
سلام دوست عزیز
گفتن حقیقت جرم نیست، اما اینکه در بعضی جاها حقیقت رو بگیم و در جاهایی که به نفعمون نیست قایمش کنیم کار درستی به نظر نمیاد.
اقای احمدنژاد که به خودش این حق رو میده از رسانه ملی درباره بزرگان نظام و خانواده ایشون(بقول شما آقازاده ها) صحبت کنه و اونها رو متهم کنه(بقول شما حقیقت رو بگه) باید این شهامت رو داشته باشه همین رفتار رو درباره اطرافیان خودش هم انجام بده، نه اینکه نوبت اونها که میرسه بگه من حق قضاوت ندارم!!!! این یعنی ما رو ... حساب کردن
موفق باشید (459567)
 
علی
۱۳۹۰-۰۳-۱۸ ۱۲:۱۶:۴۲
واقعا احمدی نژاد در افشا اتهامات حضرات که بد جوری آتش زده بود به جان بعضی ها شون شروع کننده بود ؟؟؟ یعنی تا آ نموقع هیچ اتهامی به احمدی نژاد نزده بودنند .
احمدی نژاد حرف هایی زد که بعضی ها می گویند نباید تند روی می کرد . (قضاوتی نکرد )حالا چرا قوه قضایی تا کنون به موارد مطروحه رسیدگی نمی کند . و اگر اتهامات واقعی نبودن اعلام برایت نمایند .
ریگی را از وسط لانه زنبورهای وحشی رد یابی می کنند و به سزای اعمالش می رسانند . ولی مهدی را نمی توانند در ایاب وذهابش به ؟؟؟؟؟؟؟؟؟ جهت اثبات بی گناهیش احضار نمایند ؟
کار احمدی نژاد درست بود شکستن بعضی چیزها سر وصدا دارد . و گفتنش بهتره زیرا نگفتنش موجب زیر سوال رفتن خیلی از چیز ها می شود (458749)
 
بهروز
۱۳۹۰-۰۳-۱۸ ۱۲:۲۰:۳۹
ما پيرو شخص يا قوم وقبيله ويا رنگ خاصي نيستيم ؛ پيرو مرام و معرفت و صداقتيم ، آنچه شخصي را در دل مردم نگه ميدارد صداقت و مرام وي است که تا آخر بدانها پايبند ميماند وبعد ميشود امير کبير ، مصدق ، رجايي و... لذا حاکمان بايد بدانند تارخ بهترين قضاوت را خواهد کرد زيرا ما هستيم. (458757)
 
۱۳۹۰-۰۳-۱۸ ۱۲:۳۳:۲۴
آقاي رييس جمهور اعوجاج دارد (458771)
 
امیر
۱۳۹۰-۰۳-۱۸ ۱۳:۰۴:۵۰
چرا هیچکس در زمان وارد کردن آن اتهامات بی سند به ایشان تذکر نداد؟ آیا به این دلیل نبود که برای بیرون کردن حریف قدر از ایشان استفاده شد؟ آنچه مسلم است این است که این نه اولین بار است و نه آخرین بار که اتهامات بی اساس و بی سند به افراد زده می شود. اگر نمونه می خواهید به کیهان مراجعه کنید که همیشه مدعی است که \"اسنادی در اختیار دارد که نشان می دهد ...\" اما هرگز آن اسناد را منتشر نکرده است. غصه نخورید نوبت به شما هم می رسد. (458790)
 
خط انقلاب
۱۳۹۰-۰۳-۱۸ ۱۷:۲۷:۱۰
سند دارد. ولی کسی رسیدگی نمی کند. چون پسر فلانی است. برخی از اسنادش را جلوی دوربین هم نشان داد. برخی از اسناد آن در خود قوه قضائیه هم موجود است اما درغ از رسیدگی. اجازه می دهند به لندن فرار کند چون پسر فلانی است. در ضمن قضاوت نبوده اتهام زنی بوده که بدون پاسخ ماند. البته آن اتهامات از سوی جامعه مطرح بود. مردم بودند که می گفتند پسران فلانی چه می کنند؟
در ضمن دختر فلانی یک اتهامی زد و گفت اگر فلانی رئیس جمهور شود خود را امام زمان خواهد نامید چرا کسی یقه اش را نگرفت. گفتند احمدی یک میلیارد خورده و معلوم شد همش دورغ بوده چرا یقیه آنها را نمی گیرند؟ (458950)
 
سید
۱۳۹۰-۰۳-۱۸ ۱۳:۰۵:۲۳
چرا کسی پاسخگوی این همه تناقض گوی هانیست چه کسی باید پاسخ دهد؟ (458791)
 
۱۳۹۰-۰۳-۱۸ ۱۳:۱۳:۱۰
تاریخ پاسخی درخور به این ادعاها خواهد داشت. (458793)
 
فاطمه .
۱۳۹۰-۰۳-۱۸ ۱۳:۲۲:۱۱
ًآقای شریفی

اصلا کار قشنگی نمی‌کنید که از حرفای یک نفر برداشت شخصی می‌کنید اونم فقط با قسمتی از حرفاش که به دلخواه خودتونه.
لطف کنید یکی دو تا جمله قبل از اون جمله‌ی رئیس جمهور رو هم دوباره بخونید.
حالا من براتون تکرارش می‌کنم
.
دقت کنید:
«اين‌كه چه كسي تخلف كرده و چه كسي تخلف نكرده است به عهده‌ي قاضي است؛ چون ما مرجع قضاوت نيستيم»

متوجه شدید؟
«به عهده‌ی قاضی است»
و به همین دلیله که بعدش می‌فرمایند: «چون ما مرجع قضاوت نيستيم»

بنابراین این صحبتهایی که در مورد حرفای آقای صفار هرندی و خبرگزاری‌ها و سایت‌ها فرمودید هم هیچ وجاهت قانونی و حقوقی و شرعی و عرفی و هر چیزی که دوست دارید اسمشو بذارید ندارند.
اگه اتهامی هست باید به قوه‌ی قضائیه مراجعه بشه
چرا آقای صفار هرندی یا خبرگزاری‌ها و سایت‌ها با ادله‌ی کافی به قوه‌ی قضائیه مراجعه نمی‌کنن؟
نمی‌شه که کار به ظاهر غلط رئیس جمهور در مناظره‌ها رو شما هم تکرار کنین و بعدش کار خودتون رو قانونی جلوه بدین و به رئیس جمهور که می‌رسه بشه غیر قانونی.
.
بنابراین به قول اون آقای شریفی معروف در برنامه‌ی نود، مغالطه نفرمایید قربان
.
حرف درست رو باید پذیرفت حتی اگه به زعم شما خود گوینده در گذشته، عامل نبوده به حرفی که حالا داره می‌زنه (458800)
 
مسعود
۱۳۹۰-۰۳-۱۸ ۱۷:۴۸:۳۷
فاطمه خانم عدالت خداوند برقرار خواهد شد....
و خدايي كه در اين نزديكيست......! (458972)
 
فاطمه .
۱۳۹۰-۰۳-۲۱ ۱۹:۰۸:۴۴
دو خط آخر کامنتمو دوباره بخونید (460045)
 
احمد
۱۳۹۰-۰۳-۱۸ ۱۷:۴۹:۴۰
كاش آقاي احمدي نژاد در زمان مناظره معروف سكوت مي كرد و مي گفت..\" سكوت وحدت آفرين...\" (458973)
 
خوش بین
۱۳۹۰-۰۳-۱۸ ۱۳:۲۸:۳۹
کاش کسی بود وشهامت میکرد این نظریات متفاوت را بصورت مقایسه ای تدوین ودر اختیار اقایان حهت پاسخ به افکار عمومی قرار می داد تا خود قضاوت کنند به این همه تعهد، تقوا،صداقت و..... (458804)
 
۱۳۹۰-۰۳-۱۸ ۱۳:۳۰:۱۸
احمدي نژاد شكر خورده كه حاضر است با........ مقابله كند
ام الفساد اين يارو م و ب و ر كه هر روز سمت بالاتر مي گيرند ما از ايشان مقابله اي نديده ايم (458728)
 
اردوان
۱۳۹۰-۰۳-۱۸ ۱۳:۳۶:۳۹
بنده نه اهل سیاستم و نه اهل جهت گیری های سیاسی ,در خارج زندگی می کنم , در کشوری که حد اقل دستمزد ساعتی12دلار است یعنی بیشتر از 12000تومان درساعت و به کشورهای خاورمیانه گل صادر می کند ,درصد بیکاری پنج ونیم درصد است و درامد سرانه بالای 30000دلار است .
اینها برای قشنگی جلوی سخن ران چند شاخه گل می گذارند(ما از اینها یادگرفتیم),پس این کارهای بی ارزش چیست که رئیس جمهور ما در کشوردر حال توسعه ای چون ایران نه تنها روی میز ش را از گل پر کرده ,از اطرافش هم گل اویزان است ,باور کنید بما میخندند!اگر می خواهیم همه بدانند وضع ما خوب است برای جوانان کار ایجاد کنید ودرامد سرانه را افزایش دهید وبیت المال را دور نریزید. (458817)
 
شهرام
۱۳۹۰-۰۳-۱۸ ۱۳:۴۵:۱۶
ما که از آقای رئیس جمهور ، نه تنها در زمینه مبارزه با مفاسد اقتصادی چیزی ندیدیم، بلکه همان روند با شدت بیشتری ادامه دارد. خدا به خیر کند. (458826)
 
محمود
۱۳۹۰-۰۳-۱۸ ۱۳:۴۶:۵۷
اقای رئیس جمهور فرموده اند که حاضرم با فساد اطرافیانم مقابله کنم . میشه بفرمایید چه کسی جلو جنابعالی را گرفته از همین آلان که شروع کنید با این اوصاف کلی کار دارید. (458829)
 
mary
۱۳۹۰-۰۳-۱۸ ۱۳:۴۸:۰۲
پاییز رسید ، میوه ی کال مباش
موسی داری ، مهره ی رمّال مباش
از منتظران مهدی(عج) موعودی
هش دار مرید خر دجّال مباش...
http://ghazveh.blogfa.com/ (458831)
 
ناصر
۱۳۹۰-۰۳-۱۸ ۱۴:۲۹:۱۲
اون موقع وقت انتخابات بود وبرای پیروزی بر رقیبان همه چیز مباح بود (458855)
 
محمود
۱۳۹۰-۰۳-۱۹ ۰۱:۳۷:۴۵
ای بابا/خب فکر میکنم ایشون در اوایل جهت تهدید و همراه کردن عده ایی از سیاسیون و خواص با خود در تریبون های مختلف این موج عدالت خواهی و مبارزه با فساد را که حتی اعلام کردند تنهایی و بدون قوه قضاییه هم شده اینکار را میکنند براه انداخته بودند ولی الان چون این موج به خودشون رسیده و دست ها رو شده پس منافع و مصلحت ایجاب میکند که سکوت کنند.از اون بدتر که ایشون به واسطه مصلحت اندیشی برادران لاریجانی خیالش از دو قوه قضاییه و مقننه شدیدا راحت است!! (459104)
 
مشکل اینجاست که...
۱۳۹۰-۰۳-۱۸ ۱۵:۰۷:۵۴
مشکل اینجاست که صدا و سیما اجازه نمی دهد مردم از رییس سوال کنند و الف هم سوال ها را حذف می کند.برای نمونه:
1-اگر ایشان مرجع قضاوت نیستند ,چرا می گویند که رحیمی یک ریال هم...؟
2-اگر ایشان مرجع قضاوت نیستند ,چرا در آن مناظره غیر اخلاقی...؟
3-اگر ایشان مرجع قضاوت نیستند ,چرا مرتبا در مورد دولت های قبل قضاوت می کنند؟
4-اگر ایشان...چرا؟چرا؟چرا؟
..................آیا ایشان تا ابد مصونیت دارد؟ (458877)
 
نادر
۱۳۹۰-۰۳-۱۸ ۱۷:۱۱:۵۳
اگر قوه قضاییه ایران در طول سالهای گذشته وظایف قانونی خود در مبارزه قاطع با مفسدان اقتصادی و نیز اتهام زنندگان و هتک حرمت کنندگان مربوطه را به درستی انجام داده بود ، دیگر شاهد استفاده ابزاری از ادعاهای مبارزه با فساد و مافیا نبودیم. ای کاش هر چه زودتر دست از این مصلحت اندیشی ها بردارند. (458945)
 
۱۳۹۰-۰۳-۱۸ ۱۷:۲۵:۵۶
برام جالبه. دو سه ماهه داريد انواع و اقسام اتهامات را به اطرافيان رئيس جمهوري مي بنديد. كدام يك از اين اتهامات در يك محكمه قانوني ثابت شده است؟ (458949)
 
ناشناس
۱۳۹۰-۰۳-۱۸ ۱۹:۳۶:۲۵
اگر ریاست محترم جمهور قاضی نیستند پس تهمت های زمان انتخابات ایشان چه بود ؟ آن ها تهمت بود و باید که در نزد قانون و پیشگاه خداوند جواب بدهند . (459010)
 
۱۳۹۰-۰۳-۱۸ ۲۱:۵۳:۵۲
در حالی که قیمت دلار برای امسال 10500 ریال در نظر گرفته شده است فروش دلار از سوی بانک مرکزی به قیمت 11771 ریال غیر قانونی است که اگر مجلسی واقعا مردمی وجود داشت بشدت وارد کازار میشد!

متاسفانه در ایران مسئولان تماما آزاد به انجام هر کاری غیر قانونی و گفتن دروغهای پشت سر هم و تزویر و نیرنگ و فساد مالی در مقابل مردم هستند!

آن هم فقط به بهانه وجود تحریم ها !

یعنی تحریم ها مجوز آزاد برای هر کار غیر قانونی مسئولان شده است مردم حتی غنی سازی به قیمت تحریم ها و قانون یارانه ها را قبول ندارند چه برسد به دادن مجوز به مسئولین به بهانه تحریم ها که هر کاری می خواهند انجام دهند! و آخر این اعمال برای انقلاب نتیجه خوبی نخواهد داشت چون اکثر مردم اکثر مسئولان را افراد مادی تزویرکار و فاسد می دانند ! (459041)
 
۱۳۹۰-۰۳-۱۹ ۰۲:۳۸:۳۱
اقای شریفی معلومه شما فرق متهم کردن و محکوم کردن را نمیدانید ایشان افرادی را متهم کرده اند و چون مرجع قضاوت نیستند نتوانستند محکوم کنند لذا این هیچکدام از افرادی که احمدی نژاد در تلویزیون متهم کرد محکوم نشده اند هیچکدام به زندان نرفتند هیچکدام حتی ریالی هم یا با کلامی هم از طرف قوه قضاییه تنبیه نشده اند به خارج سفر کرده اند و یا در داخل حتی بعد از جرمهای واضح بدون کوچکترین توبیخی در حال زندگی و کار خود هستند پس حرف رئیس جمهور درست است شما معنی حرف را نفهمیده اید و حالا ذوق زده و هول کرده بدنبال ماهی گرفتن از ابی هستید که تصور گل الود بودن کرده اید (459116)
 
علي
۱۳۹۰-۰۳-۱۹ ۰۹:۵۴:۴۳
اگركمي دقت مي كرديداين حرف رانمي زديدچون موردبه قوه قضاييه ارجاع گرديده بخاطراين رئيس جمهورگفتندكه مامرجع قضاوت نيستيم امااينكه رئيس جمهوربرخي ازسران نظام رابه چالش كشيدانحراف آنهاراگوش زدكردنه اينكه به فسادمتهم كنددرمورداشرافيت آنهاگفتندو... (459176)
 
سيد
۱۳۹۰-۰۳-۱۹ ۱۰:۲۱:۲۶
چرا هيچكس درباره اين جمله ريس جمهور درباره جريان انحرافي كه گفت : حق را با حق بسنجيم نه با اشخاص !!! مطلبي ندارد. (459185)
 
۱۳۹۰-۰۳-۱۹ ۱۱:۰۸:۱۸
مرد ان است كه حرف و عملش يكي باشد نه انكه فاصله حرف وعمل زمين تا اسمان باشد
جناب اقاي رئس جمهور محترم دم از اجراي قانون وقانونمدار بودن دولت خود مي زندكه لازم است جهت ياد اوري مواردي از قانون گريزي ايشان بعنوان مشت نمو نه خروار ذكر گردد
1/عد م اجراي قانون مربوط به مترو
2/عدم اجراي قانون مربوط به وزارت ورزش
3/مخالفت با احضار معاون اول رئيس جمهور از سوي مقام قضاي (انكس كه پاك است از محاسبه چه باك است)
4/عدم پايبندي به قانون تشكيل ووظائف مجمع تشخيص مصلحت نظام
5/عدم پايبندي به حكم حكومتي بر اساس قانون اساسي و اختيارات رهبري
6/انتخاب نمايندگان ويژه رئيس جمهور در مسائل خارجي كه مخالفت با ان منجر به عزل نا زيباي وزير در حين ماموريت خارجي شد
7/ اعلام اجراي شدن بعضي امور از جمله طرح سهام عدالت و پرداخت يارانه ها قبل از تصويب در مجلس (مجلس را مقابل كار انجام شده قرار دادن)
8/عدم ابلاغ قوانين مصوب مجلس
9/در اجراي قانون اعلام مي كنيد كم ما بر داشت خود از قانون اجرا مي كنيم در اجراي قانون بايد عين قانون اجرا شود نه بر داشت فرد از قانون ودر صورت ابهام در قانون مرجع تفسير قانون مشخص است (459205)
 
م- مولایی
۱۳۹۰-۰۳-۱۹ ۱۱:۳۰:۱۸
ایکاش جناب احمدی نژاد قبل از مناظرات انتخاباتی ، هنگامیکه شخصیتهای منتسب به بدنه نظام را بدون مدرک قانونی به اختلاس و فساد مالی متهم میکردندو بی آنکه این آقایان در قوه قضاییه پرونده مالی دال بر فساد و اختلاس داشته باشند و جرمشان احراز و ابلاغ شده باشد و بدین طریق به عنوان شخص اول مجری قانون ، قانون را به سخره گرفتند و بدان دهن کجی کردند خود را منبع قضاوت نمیدانستند که اگر چنین میبود شاهد التهابات اجتناب ناپذیر بعد از انتخابات هم نمی بودیم . (459217)
 
۱۳۹۰-۰۳-۱۹ ۱۳:۱۸:۱۷
عزیزم احمدی نژاد در مناظره هیچ قضاوتی نکرد ؛ بلکه فقط چند مورد مستند را رو کرد و اینکه گفت که این اتفاقات رخ داده است، حال کجای این یعنی قضاوت کردن و حکم دادن ؟؟؟
در ضمن کدام یک از اطرافیان رئیس جمهور برایشان از طرف قوه قضائیه حکمی صادر شده؟؟ و یا این اتهاماتی که آقایان نادران و دیگر نمایندگان در مورد رحیمی (پرونده خانه فاطمی) و مشائی و بقایی و ... گفتند ، کدامشان درست بود و چرا قوه قضائیه در این زمینه حکمی صادر نکرده است ؟؟ باز هم این شما هستید که دارید حکم صادر می کند نه قوه قضائیه . (459272)
 
مهدی
۱۳۹۰-۰۳-۱۹ ۱۸:۲۹:۱۲
رییس جمهور در آن مناظره اطلاع رسانی کرد همچون مدعی العموم ،او قضاوت نکرد البته حق دارید شما هنور معنی اطلاع رسانی را هم ندانید چون همواره تلاش برا تحریف حقایق دارید (459393)
 
علیرضا قاسمی
۱۳۹۰-۰۳-۲۱ ۱۲:۱۷:۴۱
ببخشید مثل اینکه شما نیز اتهام رسانی را با اطلاع رسانی اشتباه گرفتید کار احمدی نژاد اتهام رسانی بود نه اطلاع رسانی (459775)
 
علی علیپور
۱۳۹۰-۰۳-۱۹ ۲۱:۰۵:۰۷
آقای مهدی ( خ -م ) مرد شمائید اخوی منطق حواب عصیان . منطق جواب هتاکی و بی منطقی . راست گفته اند .عقل سالم در بدن سالم است باید متن نظرات شما را با آب طلا نوشت و بر سر در جوگیر ها ومشتریان سرا پا عقده ای ها و مخالفین ..... نصب کرد (459441)
 
۱۳۹۰-۰۳-۲۰ ۱۱:۲۷:۵۵
میان حرف تا عمل فرسنگها راه است! مقصر ماهاییم که هر حرفی را جدی میگیریم. (459555)
 
شیوه ایشان...
۱۳۹۰-۰۳-۲۰ ۱۸:۰۷:۱۸
متناقض حرف زدن از شیوه های ایشان است.چه فایده, یک مرد پیدا نمی شود که از وی بپرسد :اگر شما مرجع قضاوت نیستید پس چرا آبروی...؟ (459645)
 
۱۳۹۰-۰۳-۲۱ ۰۷:۴۹:۲۶
اعوذ بالله من الشیطان الرجیم. خدایا چنان کن سرانجام کار تو خوشنود باشی و ما رستگار (459686)
 
نیستیم ولی...
۱۳۹۰-۰۳-۲۱ ۰۸:۲۸:۴۳
ما مرجع قضاوت نیستیم ولی قضاوت
می کنیم ,کی به کی است؟ (459690)
 
م.ج. حجتی
۱۳۹۰-۰۳-۲۱ ۱۴:۵۸:۵۹
بهتر است به جای تمامی این بحث ها قوه قضاییه بعد از ده سال فرمان امام خامنه ای را برای مبارزه با فساد اقتصادی اجرا کند. چه کار به احمدی نژاد یا هاشمی دارید؟ در مقابل قانون و انقلاب همه یکسان هستند. هر کس خلافی کرد باید پاسخگو باشد. (459875)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.