توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 106655
عباسي: غني‌سازي20 درصد را سه برابر مي‌كنيم
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۰ ساعت ۱۳:۳۴
رييس سازمان انرژي اتمي گفت: به‌زودي زنجيره 164 تايي از سانتريفيوژهاي نسل جديد را نصب مي‌كنيم و بعد از تست‌ها آن‌ها را به توليد مي‌رسانيم.

به گزارش ايسنا، فريدون عباسي ـ رييس سازمان انرژي اتمي ـ صبح چهارشنبه در حاشيه جلسه هيات دولت در پاسخ به سوال خبرنگار ايسنا درباره نامه‌ دوم يوكيا آمانو و اظهاراتش مبني بر اين كه پاسخ شما به نامه اول او قانع‌كننده نبوده است؛ آيا جواب نامه دوم او را خواهيد داد؟ گفت: حتما جواب خواهيم داد و دليلي ندارد هر چه ما مي‌نويسيم و او بگويد قانع‌كننده بود يا قانع‌كننده نبود، درست باشد.

او ادامه داد: به هر حال ما جواب آژانس را با كار بيش‌تر در حوزه دانش و فن‌آوري هسته‌يي مي‌دهيم.

رييس سازمان انرژي اتمي، اظهار كرد: براي نمونه ما تحت نظارت آژانس و با اطلاع آژانس غني‌سازي 20 درصد را به سايت فردو منتقل مي‌كنيم و اين كار به‌زودي انجام مي‌شود و در سال جاري توليدمان را در آن‌جا به سه برابر مي‌رسانيم.

عباسي ادامه داد: ما حتما تحت نظارت آژانس و با اطلاع آژانس غني‌سازي 20 درصد را به سايت فردو منتقل مي‌كنيم و در سال جاري توليدمان را سه برابر مي‌كنيم.

وي در پاسخ به سوال ديگري مبني بر اين كه رييس‌جمهور در مصاحبه مطبوعاتي روز گذشته خود خبر داده بود كه سانتريفيوژهاي جديدي در راه است، گفت: ما داريم بر روي نسل‌هاي جديد كار مي‌كنيم، كار تحقيقاتي اوليه آن‌ها تمام شده است و به‌زودي زنجيره 164 تايي را نصب مي‌كنيم و بعد از تست‌ها آن‌ها را به توليد مي‌رسانيم.

رييس سازمان انرژي اتمي، در پاسخ به اين سوال كه آيا اين اتفاق در فردو انجام مي‌شود يا نطنز؟ گفت: هم در فردو، هم در نطنز و تحقيقات ما هم در فردو هست هم در نطنز.
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.