نظر منتشر شده
۱۳۳
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 106984
احمد توکلی: سکوت احمدی‌نژاد وحدت آفرین نیست
تاریخ انتشار : شنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۰ ساعت ۱۶:۲۶
بخش خبری الف

 

رئیس مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی گفت: اینکه رئیس جمهور اعلام کند قانونی ترین دولت تاریخ ایران بوده است و از خودش تعریف کند هنری نیست و باید مراجع قانونی و رسمی قانونگرا بودن دولت را تایید کنند.

 

احمد توکلی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به نشست خبری هفته گذشته رئیس جمهور با رسانه ها گفت: آقای احمدی نژاد 3 موضوع مهم و قابل بحث در مصاحبه خود داشتند که اولین آن در مورد قانون گرایی دولت بود به طوریکه وی مدعی شده است که قانون گراترین دولت تاریخ ایران دولتهای نهم و دهم بوده است.

 

وی با بیان اینکه موارد مکرر و متعددی از نقض قانون در دولتهای نهم و دهم وجود داشته است، اظهار داشت: اگر مجری به نحوی اجرا کرد و مجلس یا قاضی طبق قانون اساسی قضاوت کرد که خلاف قانون صورت گرفته است، دیگر ادعای مجری مسموع نیست و لذا اینکه ایشان خود را قانونمندترین دولت از زمان مادها بداند فایده ای ندارد.

 

رئیس مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در کشور ما حکومت مردم سالاری حاکم است و طبق قانون مجلس، قوه قضائیه و کمیسیون اصل نود قضاوت می کنند و رئیس مجلس بر قانونی بودن مصوبات دولت نظارت دارد.

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه احمدی نژاد به حدی بر این تصور غلط اصرار داشت که خودش را به عنوان مجری قانون اساسی در مقامی می دید که اعلام کرد مصوبات مجلس با قانون اساسی سازگار نیست، تاکید کرد: البته رئیس جمهور این خطا را چند سال پیش مرتکب شد که شورای نگهبان بیانیه رسمی داد و به احمدی نژاد اعلام کرد که حق اظهار نظر در مورد تطبیق قوانین با قانون اساسی را ندارد.

 

توکلی تاکید کرد: همچنین در اواخر سال 88 رئیس جمهور نامه ای خطاب به مقام معظم رهبری نوشت و ادعا کرد که حیطه اختیاراتش از چیزی که در قانون اساسی مرسوم است، باید بیشتر باشد و حتی چند مورد را نیز ذکر کرد و رهبر معظم انقلاب به دلیل اینکه تفسیر قانون بر اساس قانون اساسی بر عهده شورای نگهبان است به آیت الله جنتی حکمی دادند که عده ای از دولت و عده ای از مجلس جلسه ای را با یکدیگر برگزار کنند و بر روی مواردی که رئیس جمهور مدعی است بحث کنند.

 

رئیس مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی ادامه داد:  آیت الله جنتی از رئیس مجلس درخواستی مطرح کرد و لاریجانی نیز آقایان ابوترابی، باهنر، دهقان و بنده را مامور کردند و از طرف دولت نیز آقای میرتاج الدینی و خانم بداغی و آقای الهام و عزیزی مطرح شدند که البته آقای الهام در این جلسات شرکت نمی کرد و عزیزی به ندرت در جلسات شرکت می کرد و تنها خانم بداغی و میرتاج الدینی در این جلسات شرکت می کردند و 18 جلسه در مدت 6 ماه و در هر جلسه به مدت 3 ساعت با حضور برخی از اساتید حقوق عمومی دانشگاه های تهران و سه تن از اعضای شورای نگهبان برگزار شد و تقریبا تمامی ادعاهای دولت رد شد.

 

وی تاکید کرد: شورای نگهبان در نهایت به صورت رسمی نظر خود را به رهبر معظم انقلاب اعلام کرد و احمدی نژاد نتوانست ادعاهای غلط خود را تعقیب کند.

 

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به اینکه همچنین احمدی نژاد نامه ای خطاب به نمایندگان نوشت و دعاوی نادرستی مطرح کرد و نمایندگان نیز جواب وی را دادند و سپس رهبری وی را از تکرار کارهای مشابه منع نمودند تاکید کرد: در این شرایط اینکه رئیس جمهور اعلام کند قانونی ترین دولت تاریخ ایران بوده است و از خودش تعریف کند هنری نیست و باید مراجع قانونی و رسمی قانونگرا بودن دولت را تایید کنند.

 

توکلی تصریح کرد: معتقدم قانون شکن ترین دولت بعد از انقلاب دولت احمدی نژاد بوده است و تکرار ادعاهای وی نفعی به حال کشور ندارد و وی باید به قانون عمل کند.

 

وی به دیگر شاخص های قانون گریزی دولت اشاره و افزود: آخرین مورد آن سرپرستی وزارت نفت بود که با فشار مجلس و بعد از مدتها تمرد، بالاخره شخصی را معرفی کرد و یا اتفاقی که در قضیه ادغام ها پیش آمد و کار به حکمیت رهبر انقلاب انجامید که بر اساس بند 7 اصل 110 قانون اساسی ایشان جلسه ای تشکیل دادند و احمدی نژاد را وادار کردند که به قانون تمکین کند ولی باز هم در آن تمکین اختلالاتی بوجود آوری که مورد اعتراض مجلس واقع شد.

 

رئیس مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از این گفتگو با اشاره به نشست خبری احمدی نژاد تصریح کرد: موضوع دیگری که در این نشست خبری مطرح شد این بود که احمدی نژاد در پاسخ به این سئوال که اگر اطرافیان تعقیب شوند شما چه اقدامی انجام می دهید، ادعا کرد که برای چندمین بار می‏گوید اگر نزدیکان من و بستگان من تخلفی انجام دادند باید به صورت جدی به آن رسیدگی شود.

 

توکلی ادامه داد: باید در پاسخ بگویم این حرف واقعیت ندارد و هنگامی که رحیمی مورد تعقیب واقع شد، احمدی نژاد مقاومت زیادی انجام داد و حتی تهدید کرد در مقابل این اقدام ایستادگی می کند و در جلساتی که با وی برگزار شد اعلام کرد که این توطئه بر علیه دولت است.

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: سه قاضی با سابقه آقایان اژه ای، رئیسی و خلفی که قضات با سابقه و خوشنام کشورمان هستند پرونده رحیمی را مطالعه کردند و یک سال  پیش به نزد احمدی نژاد رفتند و به وی گفتند ما سه قاضی به اتفاق آرا تایید می کنیم که توجه اتهام به آقای رحیمی قطعی است و باید تعقیب شود اما احمدی نژاد 100 دقیقه برای این 3 نفر سخنرانی کرد و از توطئه علیه دولت یاد کرد و به صورت قاطع از معاون اول خود حمایت کرد.

 

وی خاطرنشان کرد: در این زمینه باید به صورت شفاف مشخص شود که رئیس جمهور خلاف می گوید یا درست، در عین حال اگر احمدی نژاد راست می گوید من به صورت جدی استقبال می کنم و معتقدم فردی متهم مانند رحیمی نباید حتی یک ساعت معاون رئیس جمهور باشد.

 

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی بیان کرد: هم اکنون با اظهارات احمدی نژاد توپ در زمین ریاست قوه قضائیه است و باید سریعا قوه قضاییه رحیمی را تحت تعقیب قرار دهد و تمام ضوابط آیین دادرسی را در خصوص وی اجرا کند تا معلوم شود اگر ما اسم خود را حکومت حضرت علی (ع) می گذاریم حداقل ذره ای شبیه آن هستیم.

 

وی به بخش دیگری از نشست رئیس جمهور نیز اشاره کرد و اظهار داشت: در قسمتی دیگر از این نشست احمدی نژاد مطرح کرد که در قبال اتهامات به نزدیکان خود سکوت وحدت آفرین اتخاذ کرده ام اما در حال حاضر اطرافیان وی به انحراف یا فساد متهم هستند و سکوت دولت یا سخن گفتن دولت جزو حقوق دولت نیست بلکه از وظایف دولت است در جایی که هنگام سخن گفتن است، دولت وظیفه دارد این کار را انجام دهد و جایی که وظیفه سکوت دارد باید این کار را انجام دهد.

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: معتقدم دولت وظیفه دارد در خصوص جریان انحرافی سخن بگوید و وظیفه ندارد سکوت کند و این سکوت وحدت آفرین نیست.

 

توکلی در خصوص اینکه چرا رئیس جمهور حق سکوت در برابر انحرافات را ندارد افزود: وقتی اطرافیان احمدی نژاد به انحراف فکری و استفاده از قدرت سیاسی و جلب رای افراد  موثر اجتماع و یا  نمایندگان متهم می شوند اگر در این هنگام سکوت انجام بگیرد نتیجه آن پایین آمدن مشروعیت دولت است و به تبع آن کارایی دولت تا حد زیادی پایین می آید و اگر این کارایی به حد پایینی برسد  مصالح ملی و منافع مردم آسیب می بیند و لذا به دلیل اینکه آسیب به منافع ملی و مردم حق دولت نیست دولت حق ندارد سکوت کند و باید دفاع کند.

 

رئیس مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: از احمدی نژاد می خواهم مرحمت کند سکوت خود را کنار بگذارد و از انحرافات امثال مشایی و اطرافیانش دفاع نکند تا معلوم شود چه کسانی مشغول رانت خواری و خرج بیت المال برای اغراض سیاسی هستند، رئیس جمهور  باید در باره انحرافاتی که ارتباط با جن گیران فاسد یکی از آن هاست  و از آن مهمتراتهامات فساد مالی است پاسخ دهد.

 

وی ادامه داد: اگر مردم اطرافیان رئیس جمهور را افراد منزهی بدانند وحدت در ارکان حکومت امکان پذیر خواهد بود اما اگر مردم اطرافیان رئیس جمهور را منحرف و فاسد بدانند، از طریق کاهش اعتماد عمومی و سرمایه اجتماعی، منافع ملی دچار آسیب زیادی می شود بنابراین رئیس جمهور باید رسما از قوه قضائیه بخواهد پرونده آقایان رحیمی، مشایی، بقایی و ملک زاده که اتهامات مالی وغیر مالی بسیاری و سوء استفاده از قدرت متوجه آنها است رسیدگی شود.

 

توکلی در پایان اظهار داشت: ضروری است دستگاه قضایی بیش از این مماشات به خرج ندهد و آقای دکتر احمدی نژاد بیش از این در خصوص اطرافیان منحرف و متهم خود طفره نرود، سکوت وی وحدت آفرین نیست.

 
 
محسن
۱۳۹۰-۰۳-۲۱ ۱۶:۴۶:۲۱
آقاي توكلي هم عادت كرده به همه كار احمدي نژاد ايراد بگيرد. (459924)
 
سخن تازه
۱۳۹۰-۰۳-۲۱ ۱۸:۲۸:۳۷
به همه کار ایراد میگیرن؟ مطمئنی؟

یه جستجو راجع به آقای احمدی نژاد در الف بکن ببین کجا تایید کردن، کجا نقد کردن.

یعنی شما می گید این قانون مدارترین دولت ایران بوده؟ پس اونایی که قانون مدار نبودن چی بودن! (460019)
 
بابک برهانی
۱۳۹۰-۰۳-۲۲ ۰۱:۱۸:۲۷
مطمئنا تعداد تخلفات هر دولت از قوانین بصورت آماری وجود دارد . لطفا آقای توکلی با آمار و مستند سخن بگوید. (460182)
 
آشنا
۱۳۹۰-۰۳-۲۲ ۰۸:۰۷:۵۶
اگر قانون گريز ترين دولت باشد كه هست

و اگر هزاران مشكل داشته باشد كه دارد تقصير با مجلس است كه 6 سال تمام در حال تذكر دادن است

آقاي توكلي خودتان مرجع نظارت بر دولت هستيد نه مردم (460234)
 
javad bahari
۱۳۹۰-۰۳-۲۱ ۲۲:۰۳:۱۷
دوست عزیز
چرا ما منعکس کننده واقعیتها نیستیم
چرا دوست داریم با یک حرف همه مسئولیت ها را از دوش خود به زمین بیندازیم
مگر امام رهبری و رماجع نگفتنند که در مقابل رای که به صندوق میندازید باید در اخرت جوابگو باشید
چرا الان که یک نفر بدون ترس و بدون اینکه منفعت شخصی داشته باشد از حقوق ملت و بیت المال حمایت می کند با یک برداشت ناصحیح نظرمان را بیان می کنیم و می گویم توکلی عادت کرده
من به عنوان یک فرد ایرانی و بچه مسلمان دست اقای توکلی را می بوسم که حنجره مستضعفین هستند
درود بر مختار زمان توکلی (460104)
 
فرناز مجتهدي
۱۳۹۰-۰۳-۲۱ ۲۲:۳۴:۴۵
محسن عزیز:
فکر نکنم به همه کارهای ایشون گیر داده باشه. وقتی کار درستی انجام می شه باید تعریف کرد و حمایت که دکتر توکلی
تا حدودی همین رویه رو دارند. (460125)
 
بیخودی الملک
۱۳۹۰-۰۳-۲۲ ۰۷:۰۴:۳۲
آخه همه کاراش ایراده عزیز آقای توکلی که بیکار نیست الکی ایراد بگیره آقای توکلی میگه دودوتا میشه چهار تا ولی آقای احمدی نژاد میگه دودوتای من میشه 13 تاخب این ایراد داره. نداره؟؟ (460220)
 
اکبر
۱۳۹۰-۰۳-۲۲ ۱۵:۱۷:۴۲
جواب بیان منطقی باید منطقی باشد اگر اقای توکلی اشتباه میگوید ثابت کنید وگرنه (460568)
 
مهر
۱۳۹۰-۰۳-۲۳ ۱۳:۳۴:۵۰
آقای توکلی از سیر تا پیاز افزایش سر سام آور قیمت هایی را که پیش بینی کرده بودند بعد از \"هدفمند شدن یارانه ها در دولت آقای احمدی نژاد \" ... اتفاق خواهد افتاد با نهایت دقّت و کمال اخلاص تقدیم ملت عزیز ایران خواهند نمود .
باور ندارید ؟!
قیمت بستنی سنتی 12 در صد از امروز گران تر می شود .
قیمت بستنی قیفی که دیگه بالای صد در صده
و الی آخر (461084)
 
۱۳۹۰-۰۳-۲۱ ۱۶:۴۶:۳۲
یک بیت شعر عربی برای رییس محترم قوه قضائیه بابت موضوع بالا:
ان کنت لا تدری فتلک مصیبت
و ان کنت تدری فالمصیبه اعظم
با تشکر و احترام (459925)
 
احمد
۱۳۹۰-۰۳-۲۱ ۱۸:۴۶:۰۹
رشد اقتصادي صفر هديه دولت به مردم! (460026)
 
بی سواد
۱۳۹۰-۰۳-۲۱ ۲۲:۳۲:۳۴
ناشناس محترم لطف فرمایند متن را ترجمه بفرمایند (460124)
 
رستم شجاعی مقدم
۱۳۹۰-۰۳-۲۱ ۱۶:۵۴:۰۹
آقای توکلی هیچ عذری نمیتواند این کوتاهی های تاریخی دو مجلس اخیر را توجیه کند, حتی اعتراف های اخیر شما .
اکنون به این فکر باشید که در این حال و هوای احساسی و هیجانی به احمدی نژاد بعدی گرفتار نشوید! (459932)
 
میثم
۱۳۹۰-۰۳-۲۲ ۰۳:۴۹:۳۶
بطوریقین این دومجلس بعنوان جمعی که دراین مدت جزکرنش وحرف شنویی ازرئیس جمهوردستاورددیگری نداشتند درتاریخ ماثبت خواهند شد ولی ازانصاف هم نگذریم که آقای توکلی وبرخی ازاصولگراها مانند آقای مطهری وهمچنین طیف اقلیت مجلس برای قداست بخشیدن به مجلس زحمت زیادی کشیدند وماقدردانشان خواهیم بود (460209)
 
مهدی
۱۳۹۰-۰۳-۲۱ ۱۶:۵۵:۰۲
جناب توکلی پس ساز مخالف زدن وآتش بیار معرکه بودن وگسترش تهمت و بهتان شما تحکیم بخش وحدت است !!! آنهم بدون توجه به توصیه های مکرر رهبری مبنی بر حفظ انسجام ملی و شرایط سخت دولت در مدیریت اقتصادی ولی همچنان چشمها رابستید وانگشتها را درگوشتان کردید ودهان را باز و سراسر سایت تان متبلور از هجمه های دشمنی نه با دولت که بامردم میکنید ای کاش اندکی به خود آیید (459933)
 
۱۳۹۰-۰۳-۲۱ ۱۷:۰۷:۳۷
دکتر احمدی نژاد در جواب دختر خبرنگاتری که خواسته بود مشایی را ساکت کند و نگذارد حرف بزند گفت: آزادی بیان همینه دیگه!

حالا یک نماینده مجلس که کارش نظارت کردنه و خلاف رهبری هم موضع نگرفته ، نباید نظارت قانونی اش را بکند؟ (459946)
 
۱۳۹۰-۰۳-۲۲ ۰۰:۳۱:۴۲
آزادی بیان در اینجا مطرح نیست
یک مدیر اجرایی باید کار اجرایی انجام بدهد نه نظریه پردازی . (460176)
 
۱۳۹۰-۰۳-۲۳ ۰۱:۵۷:۴۷
یک مناظره بین مشاعی وآیت الله مصباح با حضور رئیس جمهور چاره ساز است (460908)
 
ali
۱۳۹۰-۰۳-۲۲ ۱۵:۲۲:۳۰
چرا تا حالا ساكت بودند اين نماينده ازاد منش تهران (460573)
 
علی
۱۳۹۰-۰۳-۲۱ ۲۳:۱۸:۵۱
آقا مهدی ، یواش برو با هم بریم .
ببین برادر من ، یا حرف های آقای توکلی درسته یا غلط . اگه غلطه خب بگو ببینیم کجای حرف های ایشون اشتباهه و اگر هم درست میگه پس شما از چه نگرانی ؟ اینکه کسی بگه آدم متهم به فساد باید محاکمه بشه ، شما باید ناراحت بشی؟ چه اشکالی داره اگه متهمین مورد نظر آقای توکلی محاکمه بشن؟ اگه بی گناه بودن و تبرئه شدن که فبها و اگه هم محکوم شدن ، طبیعیه که باید مجازات بشن .
در ضمن خواهش می کنم از طرف مردم حرف نزن و فقط از طرف خودت صحبت کن . خدا نکرده ما هم از همین مردم هستیم . (460150)
 
۱۳۹۰-۰۳-۲۲ ۰۰:۲۷:۲۴
من نمی دانم آیا پیگیری و مطالبه فسادهای مکرر یک فرد وابسته به رییس جمهور آنهم در حکومت شیعی مثلاً الگو گرفته از حکومت حضرت علی (ع)، آنهم توسط یک نماینده مجلس-که وظیفه اش اینست-؛ آیا جرم است؟ آیا سکوت ذر برابر این انحرافات و کج روی ها بصیرت است؟ دوست عزیز اگر امثال شما کمی در مورد حکومت علی
(ع) بخوانی و بدانی، هیچگاه سکوت در برابر فساد بیت المال یک مسوول را وحدت! و انسجام ! و شرایط سخت دولت!!! نمی خواندی (460174)
 
علی دانشورکیان
۱۳۹۰-۰۳-۲۱ ۱۶:۵۷:۳۸
سلام ودرود برشما،با همه ی نقطه نظرات استادانه ی شما موافقم. شایسته است جناب آقای رییس جمهورازاین موضوع بسیار حساس استقبال کنند.احمدی نژاد پاک است و خدمت گزار!،افسوس!اگرجای او بودم محال بود ازرفیق شفیقی چونان احمد توکلی عزیز خودرا محروم کنم. (459936)
 
خط انقلاب
۱۳۹۰-۰۳-۲۱ ۱۷:۰۳:۲۹
1-اگر این سکوت وحدت بخش است پس چرا مشایی و جوانفکر سکوت نمی کنند؟ نوبت به مشایی و جوانفکر که می رسد حرف از آزادی بیان می زنند، نوبت به احمدی نژاد که می رسد سکوت وحدت بخش می کند. مگر آقا نفرمودند این انتصاب موجب اختلاف است؟ پس مهمتر از سکوت عمل است و بهتر است با عمل ایجاد اتحاد کنند.

2-این عبارت سکوت الهام بخش وحدت معنایش این است: من با مشایی و جریان انحرافی موافقم و با بقیه یعنی منتقدینی مانند علمای بزرگ و علامه ها مخالفم اما برای این که وحدت باشد سکوت می کنم.

3- وقتی کسی به شما تهمت می زند وظیفه شما جواب دادن است. اگر جواب ندهید در واقع اختلاف و شبهات را بیشتر کرده اید.

4-احمدی نژاد در دادگاه مردم قرار دارد و باید جواب دهد که این اسناد رانت خواری و مسائلی مانند مدیریت حضرت نوح چیستند. نمی توان با سکوت از زیر بار اتهامات فرار کرد.

5-اگر سکوت خوب است و وحدت بخش آیا نباید احمدی نژاد در مقابل برخی بزرگان نظام که منحرف شدند و به نظام ضربه زدند مانند آقای ه سکوت می کرد و برای وحدت هم شده اسم او را نمی برد؟

6- آیا کارهایی مانند عزل عجیب دو وزیر اطلاعات، عزل ناجوانمردانه و بی آبرو کننده وزیر خارجه یا حرف هایی مانند مکتب ایرانی، مدیریت حضرت نوح، دوستی با اسرائیل، تمامیت خواه و اقتدار طلب و انحصار گرا خواندن منتقدین دولت از جمله علما و نمایندگان رهبری در نهادها (و استان ها (توسط جوانفکر) هم وحدت بخش هستند؟ (459941)
 
عبدالله
۱۳۹۰-۰۳-۲۲ ۰۹:۲۶:۳۳
فقط در مورد بند 5 مطلبتان عرض كنم كه آقاي احمدي نژاد 4 سال استاندار آقاي بقول شما ه بودند و اگر آقاي ه تخلفي داشتند در همان زماني داشتند كه ايشان استاندارشان بودند و از قضا استاندار نمونه هم شدند! اما در آن موقع سكوت وحدت‌بخش داشتند تا به وقتش! (460279)
 
پسرک
۱۳۹۰-۰۳-۲۱ ۱۷:۰۸:۴۸
کاش احمدی نژاد سکو.تش را بشکند و درباره این اسنادی که یاستهایی مثل الف منتظر کرده اند صحبت کند

آزادی بیان برای مشایی خوب است ولی برای بقیه بد؟ (459947)
 
سینا
۱۳۹۰-۰۳-۲۱ ۱۷:۰۹:۲۹
آقای احمدی نژاد سکوت وحدن آفرین جای دیگس
نه اینکه چون به نفع مشایی نیس حرف بزنی بگی سکوت وحدت آفرین
(459948)
 
مسعود
۱۳۹۰-۰۳-۲۱ ۱۷:۳۱:۰۰
اگر دولت نهم و دهم قانونمندترين دولت تاريخ ايران است چرا رياست محترم مجلس پي در پي مجبور مي شود به رييس جمهور نامه بنويسد و از تخلفات دولت و غيرقانوني بودن مصوبات بگويد و مرتبا بعضي مصوبات را به روزنامه رسمي ابلاغ كند و چرا در همين مجلس بيش از 10000 تذكر به دولت داده شده است؟! (459963)
 
بنده خدا
۱۳۹۰-۰۳-۲۱ ۱۷:۳۲:۳۴
جناب آقاي توكلي
با سلام
لطفا همانگونه كه خانم فاطمه رجبي كتابي مي نويسد و احمدي نژاد را معجزه هزاره بيستم مي خواند شما هم همه مستندادت كه در اين 6 ، 7 سال جمع شده و براي مردم هم مشخص است به صورت كتابي در آورده منتشر كنيد تا اين دولت ادعاي قانونمندي نكند ام القانون شكني اين دولت سرپيچي از رهبر معظم انقلاب است . آقايان ديگر هم كه دم از رهبري و ولايت مي زنند اگر اين كار در دولت هاي قبلي انجام شده بود و حتما كفن پوش مي شديد چرا براي شما ها اين سرپيچي از رهبري عزيز اينقدر عادي شده و انگار نه انگار كه اتفاقي افتاده است . آقاي احمدي نژاد در مناظرات تلويزيوني به برخي شخصيت هايي كه براي اين انقلاب خون دل خورده بودند حمله كرد و كسي به او اعتراض نكر د نتيجه اش اين شد كه مي بينيم
حالا هم از رهبري سرپيچي مي كند و همه ساكتيم اينكه آينده چه اتفاقي بيفتد الله اعلم (459965)
 
مسعود
۱۳۹۰-۰۳-۲۱ ۱۷:۳۳:۳۸
آقاي توكلي.. اكنون دير شده است اما ماهي را هر وقت از آب بگيريد تازه است...
شما و نمايندگان مجلس قبل از آقاي احمدي نژاد و دولتمردان بايد پاسخگو باشيد به خاطر ضعف عملكرد و ضعف نظارت و عدم ايفاي وظايف نمايندگي و گستاخ كردن دولت در بي قانونيها و....
به خاطر منافع سياسي جناح اصولگرا آشكارا چشم بر قانون گريزيها و اقدامات غلط دولت در دوره هفتم بستيد و حالا داريد ميوه اش را مي چينيد! (459967)
 
حميد
۱۳۹۰-۰۳-۲۱ ۱۷:۴۰:۰۱
آقاي احمدي نژاد سرزده به مجلس مي رود و تهديد به پس گرفتن لايحه مي كند و ... در نهايت 95 درصد نظرات دولت در هدفمندكردن يارانه ها تصويب مي شود اما در هنگام اجرا باز هم دولت كار خود را مي كند و به جاي نص صريح قانون به جاي 5 سال مي خواهد دو يا سه ساله و با شيب تند اين قانون را اجرا كند در حاليكه بسترها بايد آرام آرام ايجاد شود ..
حمل و نقل عمومي ضعيف است همين دولت بودجه مترو را يك سال است كه تاخير انداخته پول يارانه بليط مترو را هم كه ناقص داده سهم دولت را هم كه مي خواهند روي قيمت بليط بكشند از مردم بگيرند....
معلوم نيست اين دولت چه مي كند؟ (459975)
 
ایوب
۱۳۹۰-۰۳-۲۱ ۱۷:۴۵:۱۶
سلام
چرا این ور و آن ور می روید سوالی ازخدمت دوستان و آقای توکلی دارم یعنی حرکات وافعال این گروه به اصطلاح انحرافی بدون هماهنگی احمدی نژاد است که از او می خواهید سکوت را بشکند؟ جواب می خوام (459979)
 
علی
۱۳۹۰-۰۳-۲۱ ۱۷:۴۶:۱۹
اقای دکتر توکلی انتظار دارید چه کار کنه؟ همه اختیاراتش را ازش سلب کردید، همه گونه پرونده برای اطرافیانش یک دفعه و در چشم بهم زدنی درست کردید. حالا انتظار دارید حتما در مدح شما و مسببان این کارها شعر هم بگه! که به سکوتش راضی نسیتید. من طرفدار احمدی نژاد نیستم ولی شماها که ایشان رو رییس جمهور کردید لااقل حقی هم برایش قائل شوید. (459980)
 
سروش
۱۳۹۰-۰۳-۲۱ ۱۸:۰۱:۳۲
آقای توکلی ترا به خدا یرای رضای خداکار کن شما به علت مشکلات شخصی با آقای رحیمی -که انصافا اولین معاون اولی است که وجودش در کارهای اجرایی کشور حس میشود و قابل تحسین است-هر چند روز مقاله ای بر علیه ایشان مینویسید یعنی سایر مسئولین دیگر خطایی ندارند
شما که ادعای اصولگرایی و پیروی از آقا رادارید چرا به صحبت های آقا گوش نمیدهید چرا مسائل خاشیه ای را وارد کشور میکنید شما وظیفه نمایندگی خود را انجام دهید مسئولسن قضایی خودشان کارشان را بلدند. (460002)
 
علی فروتن
۱۳۹۰-۰۳-۲۱ ۲۲:۲۲:۰۱
دوست عزيز آقاي رحيمي در دادگاه پرونده دارد. اگر مشكلي با اين قضيه داريد برويد پيش قاضي برونده از جناب رحيمي دفاع كنيد (460118)
 
۱۳۹۰-۰۳-۲۳ ۰۶:۲۳:۳۶
آقا سروش؛ بهتراست ابتدا کمی مطالعه کنید و بعد به اظهار نظر سیاسی بپردازید. دوست عزیز! یکی از دو وظیفه اصلی نمایندگان مجلس، نظارت بر اجرای قانون و وظیفه دیگرشان هم قانونگداری است. لطفاً کمی با منطق صحبت کنید.

بعدش شما در کجا وجود معاون اول رییس جمهور را حس می کنید که ما حس نمی کنیم؟ (460947)
 
سروش
۱۳۹۰-۰۳-۲۳ ۱۹:۳۷:۰۱
جناب آقای ناشناس یه لطفی کن بیا در ایران زندگی کن تا وجود معاون اول رو حس کنی (461548)
 
۱۳۹۰-۰۳-۲۱ ۱۸:۰۵:۱۶
اگر اقای توکلی سری به دادگاهها میزد چنین ادعائی مطرح نمیکرد پای هیچ بنی بشری به حق علی به دادگاه نرسد (460008)
 
۱۳۹۰-۰۳-۲۱ ۱۸:۴۸:۱۸
اقای توکلی در دو مجلس اخیر هینقدر بی جا از اقای احدی نزاد حمایت کردید که این اعترافات حالاحالاهل جا دارد (460031)
 
علی نیکخواه
۱۳۹۰-۰۳-۲۱ ۱۹:۰۰:۵۹
ما آخر متوجه نشدیم شعار ایشان در انتخابات مبارزه با فساد اقتصادی بود یا سکوت در قبال فساد اقتصادی؟
حالا وحشتناکتر اینکه خبر از دفاع بعضی مفسدان احتمالی به گوش میرسه...
پس چی بود اونهمه شعار؟ (460042)
 
نادر
۱۳۹۰-۰۳-۲۱ ۱۹:۰۸:۴۰
ای بابا! آقای احمدی نژاد چون از آزادی مطلق برخوردار بوده در این چند ساله از این ادعاها زیاد داشته است. حالا شما تازه یادت افتاده که چرا اینجور میگه! (460044)
 
وحدت
۱۳۹۰-۰۳-۲۱ ۱۹:۲۷:۵۲
دقيقا شما هم با او فرقي نميكنيد اين حرف آحاد جامعه است و همانهايي كه شايد هيچ گاه صدايشان به شما نرسد كه چرا همگي دست به يكي كرده و سخن آقا را زمين ميگذاريد آقاي توكلي آيا شما مصداق رعايت حرف رهبري نسبت به موضوع وحدت هستيد؟ (460056)
 
حسن
۱۳۹۰-۰۳-۲۱ ۲۰:۱۲:۵۳
ای کاشکی در زمان بگم بگم هم سکوت میکرد نه الان که ملت بیدار شده و جواب میخواهد (460073)
 
محمدرضا حقانی زاده
۱۳۹۰-۰۳-۲۱ ۲۰:۲۶:۳۳
متاسفانه مامدعی تبعیت ازولایت وامامت وداعیه حکومت علی داریم امآنچه که نداریم همه اینهااست احمدی نژادیسم زاییده سکوت بزرگان امت دربرابرهجمه واتهامات واردوناواردیست که درجریان انتخابات زده شد وهیچکس دم برنیاورد چون عده ای به دنبال انتقام ازحکومت های قبلی بودند به هردلیلی عده ای معتقد بودند حقشان پایمال شده است وحالابه حقشان میرسند سکوت کردندوعده ای نیزبدنبال تاج وتخت بودندوهمه اینها باعث شد که به اینجابرسیم اما بیاییم ازحالاجوانمرد باشیم جایی که خدمت شده تشکرکنیم وجایی که خیانت شده بازخواست کنیم وجایی که اهمال شده آنجاکه قابل گذشت است گذشت کنیم وانجاکه بایدمقاومت وطلب حق ملت بایستیم متاسفانه آقای احمدی نژاد خودراموجودی برترمیدانند ومبرا ازهمه بدیهاوعقل کل که همین هم آفت شان شده است اگر بپذیریم که انسان جایزالخطاست هیچگاه وقتی عده ای ازعلمامیگوینداین جریان انحراف دارد اینچنین به آنها بی احترامی نمیکرداین ازخودبزرگ بینی است ودر پایان خودکرده راتدبیر نیست وهرجاجلو ضرربگیریم منفعت است خدایاماراآنی وکمترازآنی به خودوامگذارومارادچار غروروتکبرمکن انشااله (460076)
 
عبدالله
۱۳۹۰-۰۳-۲۲ ۱۰:۰۱:۳۶
برادر عزيز از كلامت بر مي‌آيد كه انسان منصفي هستي. اما به عرض مي‌رسانم كه دولت فعلي با شعار اقتصادي و عدالت بر سر كار آمد و به لطف خداوند بيشترين درآمد كشور در سالهاي پس از انقلاب را داشت اما با همان انصافي كه داري بگو كه اين درآمدهاي كلان كشور صرف چه شد؟ كدام اثر مشهود را در زندگي آحاد جامعه داشته است؟ آيا اقشار فرودست طرفي از اين درآمد بستند يا اقشار فرادست يا هيچكدام؟ آيا امروز بعد از شش سال و با اينهمه حمايت از سوي بالاترين مقام كشور و هماهنگي كامل قوا مردم حق دارند بپرسند با اين حدود 500 ميليارد دلار چه كرديد؟ چرا ما هيچ اثر مثبتي را در زندگي روزمره نمي‌بينيم و هر روزمان از روز قبل بدتر است؟ (460301)
 
حسین حقگو
۱۳۹۰-۰۳-۲۱ ۲۰:۳۵:۲۴
آقای توکلی ، خواست رئیس جمهور بشود و نتوانست ، خواست در مجلس کسی باشد و نتوانست و هم اکنون مثل تیمی است که در وسط های جدول لیگ برتر فوتبال ایران جا خوش کرده و فقط می خواهد در لیگ بماند . او فقط حرف می زند و مخالفت می کند که بگوید هستم . او با هاشمی مخالف است . با موسوی مخالف است . با کروبی مخالف است . با احمدی نژاد هم مخالف است . اما عن قریب است که فرد دیگری را نیز برای مخالفت برگزیند ، چرا که دوران حکومت احمدی نژاد نیز در حال اتمام است . (460080)
 
مقايسه
۱۳۹۰-۰۳-۲۲ ۰۸:۳۴:۰۲
مقايسه بايد با اصول و با توجه به شرايط انجام بشه
اينكه دكتر توكلي و چند تا نماينده‌ي معدود ديگه حداقل همين بخش از وظايفشون رو انجام مي‌دهند مستوجب تشويق است نه تخريب
در بيابان لنگه كفشي نعمت است (460244)
 
علی فروتن
۱۳۹۰-۰۳-۲۲ ۱۰:۰۵:۴۹
همين كه شما داري اينجا آزادانه آقاي توكلي رو نقد مي كني يعني ايشون كارشون درسته (460304)
 
۱۳۹۰-۰۳-۲۱ ۲۱:۰۷:۱۱
این که حرف جدیدی نیست حرف هر سه کاندیدا در انتخابات ریاست جمهوری بود. اما وظیفه شما چیست؟ اینکه بیایید و بگویید تخلف کرده؟ نماینده هم نبودید می توانستید این ها را ببینید و بگویید. ایا قانون اساسی برای چنین روزهایی حرفی ندارد؟ ایا بحثی از سوال از رییس جمهور و در نهایت استیضاح اون در وظایف نمایندگان نوشته نشده؟ اقای توکلی مردم از شما انتظار دارند (460084)
 
مهدی
۱۳۹۰-۰۳-۲۱ ۲۱:۱۱:۴۸
آقای توکلی عزیز درود بر شما
فکر کنم اکثریت ملت با این اظهار نظر شما (( قانون شکن ترین دولت بعد از انقلاب دولت احمدی نژاد است)) موافقند. (460086)
 
علی علیپور
۱۳۹۰-۰۳-۲۱ ۲۱:۳۳:۲۰
آقای توکلی با سلام و عرض ارادت . (...) احمدی نزاد حرف میزنه صد ها حرف و حدیث برایش می بافید و سکوت می کند متهم به عدم وحدت آفرینی می کنید . معلوم نیست دنبال چه می گردید .!! چه از جون این خادم صادق ملت ایران میخواهید . آیا ماموریت دارید در این دو سال آخر دولتش جامعه را با یک تنش جدی مواجه سازید و یا اینکه وکیل ورشستگان سیاسی شده اید تا احمدی نژاد را به پای میز محاکمه بکشانید . از این رفتار های شما بوی خون بمشام دلسوزان واقعی و حقیقی نظام میرسد خدا آخر و عاقبت همه ی ما را بخیر ختم گرداند . انشا ء الله (460071)
 
۱۳۹۰-۰۳-۲۱ ۲۳:۰۵:۱۲
دوست عزیز چنان عشق به احمدی نژاد شما و امثال شما را از خود بیخود کرده که بیان گوشه ای از واقعیت کشور را نیز برنمیتابید و در هر شرایطی باید از رئیس دولت و اطرافیانش حمایت کنید. به امید روزی که مانند حکومت علی(ع) هرکسی در هر گوشه ای از این خاک و با هر سطح سواد بتواند از رفتار حاکمان مملکت خویش بدون لکنت زبان، انتقاد کند، هرچند به زعم عده ای تهمت و افترا باشد. (460141)
 
قلی 25
۱۳۹۰-۰۳-۲۲ ۰۲:۲۸:۳۱
اقای علی پورمگر رییس جمهور با انهمه ادعا نمی تواند طوری حرف بزند یا طوری سکوت کند که کسی به او گیر ندهد !!فراد صادق وخادم که از ایراد گیری نمیترسند !وهمه چیز را به قانون می سپارند !مگر بگویید قانون مشکل دارد .که احمدی نزاد به وفور گفته است .لطفا مصلحت اندیشی نکنید که هر جا ضربه خورده ایم از مماشات بوده است. (460193)
 
سجاد
۱۳۹۰-۰۳-۲۲ ۰۷:۵۵:۲۵
جناب آقای علیپور دوست عزیز سلام . اینجانب نه دنبال آقای توکلی هستم نه ایکس ونه هر شخص دیگری . اما تعجب می کنم از صحبت شما . مصادیق صادق بودن شخص دقیق مثل خود کلمه خیلی صادق است . صداقت به این نیست که اگر کسی خارج از وظایف قانونی خود عمل کند وگروهی را متهم کند و خود رای باشد .آیا در دولت آقای احمدی نژاد نبود خط آهنی که در دوران انتخابات افتتاح شد ولی دوسال بعد راه اندازی شد . کجاست آن صداقتی که شما می گویید .فقط نمونه ای عرض کردم بهتر است به جای تعصب بیجا کمی دور شوید وبا خودتان صادق باشید . (460233)
 
۱۳۹۰-۰۳-۲۳ ۰۶:۳۰:۲۱
بوی خون؟ جناب علیپور، چطور از عدم برکناری مشایی بعد از حکم حکومتی آقا در مورد ایشان و 11 روز قهر و حانه نشینی برخی به خاطر جکم آقا بوی چیزی به مشامتان نرسید؟

البته من هم نمی دانم این مراجع معظم تقلید، آیت اله مصباح، آیت اله مکارم شیرازی و ایمه محترم جمعه هم چرا همچون آقایان توکلی و مطهری و کاتوزیان و نادران و لاریجانی و سبجانی و خوش چهره و .... از احمدی نژاد گله می کنند؟

شاید بوی خون به مشام آنها نرسیده است؟ (460949)
 
مقدسی
۱۳۹۰-۰۳-۲۱ ۲۱:۵۱:۲۸
برخی میگویند مشائی فردی است عارف و اهل نماز شب - در مقابل عده ای او را منحرف میدانند - من تاکنون نه مقاله ای از ایشان خوانده ام و نه یک سخنرانی از ایشان شنیده ام . شما را بخدا اگر بخواهم به واقعیت امر پی ببرم چکار کنم ؟ آیاانتظار دارید دین و ایمان خود را به دست جرائد و سایت ها بسپارم ؟ دراینصورت نهایتا مغبون نخواهم شد ؟ نمیدانم فردی که اینهمه مطرح شده است چرا صدا و سیما یا جرائد یا سایت ها با ایشان یک مصاحبه انجام نمیدهند و آن مصاحبه را بدون سانسور به اطلاع ما نمیرسانند ؟ اگر ایشان مصاحبه را نمیپذیرند حداقل این مورد را اعلام فرمایید. ببخشید این روش یعنی غیابی کسی را بدنام کردن مانند روش روز عاشورا است که امام حسین علیه السلام را خارج از دین تبلیغ مینمودند و با بصدا در آوردن شیپور و طبل مانع رسیدن صدای دفاعیه امام مظلوم شده بودند .انشاءالله سایت الف از ایشان در خواست مصاحبه کتبی و از طریق همین سایت را بعمل آورند . (460097)
 
۱۳۹۰-۰۳-۲۱ ۲۱:۵۹:۵۲
این چه عدالتی است که تخلف میلیاردی میکنن بعدقضات مابرای اجرای قانون رایزنی میکنند مگراین پولها اموال آقای احمدی است (460100)
 
حسن
۱۳۹۰-۰۳-۲۱ ۲۲:۰۴:۰۳
شاسد سکوت احمدی نژاد وحدت آفرین نباشد اما سکوت تماشاخانه(مجلس) را چی باید معنا کرد (460106)
 
محمد
۱۳۹۰-۰۳-۲۱ ۲۲:۰۴:۴۰
من همش رو نخوندم؛ ولی تا همونجایی که خوندم اینا دستگیرم شد:
1. \"اینکه رئیس جمهور اعلام کند قانونی ترین دولت تاریخ ایران بوده است و از خودش تعریف کند هنری نیست و باید مراجع قانونی و رسمی قانونگرا بودن دولت را تایید کنند.\"
2. \"معتقدم قانون شکن ترین دولت بعد از انقلاب دولت احمدی نژاد بوده است\"
آقای توکلی! می شه بفرمایید که این گزاره ی دوم رو براساس کدوم مرجع قانونی و رسمی گفتید.
آهان یادم نبود شما و بعضی از نمایندگان مجلس عین قانونید! (460108)
 
زمانی
۱۳۹۰-۰۳-۲۱ ۲۲:۰۵:۵۸
نطق های مکرر توکلی هم وحدت آفرین نیست (460109)
 
۱۳۹۰-۰۳-۲۳ ۱۱:۰۹:۱۹
مشخصا ایشون عنوان نکردند که با انتقاد به دنبال ایجاد وحدت هستند
اصولا انتقاد کردن وسیله ایه برای قابل دید کردن یک مشکل یا نقیصه و بعد هم برطرف شدن آن مشکل!
هرچند موافقم که کمی دیر به فکر افتادند و دیگر اینکه یک دست صدا ندارد . در آخر اینکه شاید وظیفه ی قانونی نمایندگان پس از انتقاد ، چیز دیگری هم باشد ...شاید بهتر باشد نمایندگان از همه ی ابزارهای قانونی خود برای رفع تخلف استفاده کنند تا شاید در این مملکت ریشه ی بی قانونی برچیده شود! (461071)
 
naser
۱۳۹۰-۰۳-۲۱ ۲۲:۲۳:۴۳
خود بزرگ بینی همینه دیگه (460119)
 
علیرضا
۱۳۹۰-۰۳-۲۱ ۲۲:۴۲:۱۶
آقای توکلی !حالا بفرمایید موضوع فساد ,رمالی ,دروغ و... که 2 سال پیش در مناظره ها عنوان شد چرا با آن واکنشهای تند روبرو شد؟ (460128)
 
محسن مینایی
۱۳۹۰-۰۳-۲۱ ۲۲:۴۹:۴۶
باعرض سلام خدمت جناب دکتر توکلی

عزیز وبا انصاف و واقع بین وولایتمدار .

درتأیید فرمایشاتتان ،بایستی عرض کنم

آقای احمدی نژاد به طور یقین ازتمامی مسائل کاملا مطلع هستند ولی خدا

میداند به چه علت این مسائل را بازگو نمیکنند

چون ما همین طور که از سوابق ایشان

دریافتیم اگر حق با ایشان می بود

خیلی زودتر از اینها لب به سخن باز می کردند

و متاسفانه بازهم بازی با سیاست

و به وضوح این سکوت ،سکوتی وحدت آفرین نسیت (460133)
 
۱۳۹۰-۰۳-۲۱ ۲۲:۵۲:۳۵
ببینم چجوریه که احمدی نژاد الآن یادش افتاده باید سکوت کنه تا وحدت حفظ بشه؟ اون موقع که تو انتخابات اونجوری کشورو بهم ریخت و به این و اون تهمتهایی می زد که تا همین امروز اثبات که هیچ حتی در هیچ دادگاهی به مرحله دادرسی هم نرسیده؛ وحدت کجا بود؟ چرا اون موقعی که تو دولت نهم مدام علیه دولت های قبلی سخنرانی می کرد به نفع حفظ وحدت نبود؟ اون موقع که مدام مساله پایان جنگ را مطرح می کرد و تمام سرداران جنگ را می کوبید وحدت لازم نبود؟ بعد از انتخابات که فضا اون طور به هم ریخته بود سخنرانی های رییس جمهور و ماجرای معاون اولی مشایی چه نفعی به حال وحدت مردم داشت؟
هر آدم عاقلی با یه نظر به تاریخ عملکردهای این دولت می فهمه که این سکوت هیچ ربطی به وحدت و این جور حرفا نداره! بلکه مساله اینه که دولت در اتفاقات اخیر خیلی ضعیف شده و حمایت رهبری رو هم از دست داده و در نتیجه در شرایط حاضر چاره ای جز سکوت نداره! (460135)
 
احمد
۱۳۹۰-۰۳-۲۱ ۲۳:۰۷:۲۵
چرا مجلس تا این حد مدارا می کند و طرح سوال از رئیس جمهور و حتی استیضائ ایشان را به طور جدی پیگیری نمی کند (460142)
 
سعید
۱۳۹۰-۰۳-۲۱ ۲۳:۲۱:۴۶
آقای توکلی، شما اینقدر مشایی و رحیمی را علم نکنید. اگر کسی یک مجرم یا متهمی را در خانه اش نگاه دارد شریک جرم نیست؟ حتما وقتی رییس جمهور کشور یک مجرم یا متهمی را معاون خود کند می کند خطای چندان بزرگی مرتکب نشده که شما اینگونه مماشات می کنید. این سکوت شما حتما وحدت افرین است. و اعتصمو بحبل ا... (460151)
 
محمدحامد اقبال
۱۳۹۰-۰۳-۲۱ ۲۳:۲۵:۲۲
توکلی تصریح کرد: معتقدم قانون شکن ترین دولت بعد از انقلاب دولت احمدی نژاد بوده است و تکرار ادعاهای وی نفعی به حال کشور ندارد و وی باید به قانون عمل کند.
آقای توکلی معیار من سخنان مقام معظم رهبری است
تا وقتی ببینم ایشان این دولت را مردمی ترین و انقلابی ترین دولت می خواند من حرفهای شما را قبول نمی کنم (460152)
 
علی فروتن
۱۳۹۰-۰۳-۲۲ ۱۰:۰۹:۴۶
اگه معيارتون نظر رهبري هست لطفا ببينيد ايشون چند بار علني به اين دولت تذكر دادند. (460309)
 
۱۳۹۰-۰۳-۲۲ ۱۰:۴۹:۰۵
گفتند مردمی ترین و انقلابی ترین، نگفته اند قانونمندترین؟! (460347)
 
۱۳۹۰-۰۳-۲۳ ۱۱:۱۲:۴۲
پس عقل و فهم و درک خودتان چه می شود؟
خداوند که خداوند است خودش را با دلیل و برهان اثبات می کند و انسان را به تعقل فرا می خواند. (461076)
 
حسن
۱۳۹۰-۰۳-۲۱ ۲۳:۵۴:۰۷
نمایندگان محترم :چند روز پیش آقای لاریجانی 26 مورد از تخلفات قانونی آقای احمدی نزادرا طی نامه هائی به ایشان اعلام کردند.قبل از آن مجلس در خصوص توزیع 720 میلیارد تومان ( 9 میلیون نفر هرکدام 80 هزارتومان)درشب انتخابات سال88 توسط آقای احمدی نزاد سئوال کردند. آقای مطهری لیست تخلفات آقای احمدی نزاد بدست گرفته ودور میچرخد .حال سئوال این است که آقایان نمایندگان چرا تابحال حرف نمیزدند نکند خواب نما شده اند (460163)
 
۱۳۹۰-۰۳-۲۲ ۰۰:۰۵:۵۰
در رابطه با حقوق کارکنان احمدی نژاد در این 2 دوره چقدر به مصوبات مجلس احترام گذاشته و اجرا کرده؟ ایشان سکوت میکند وکار خود را خودسرانه انجام میدهد و کار ی به مصوبات ندارد (460168)
 
علی
۱۳۹۰-۰۳-۲۲ ۰۰:۱۶:۱۰
آقای توکلی اگر قرار باشد روزی آقای احمدی نژاد به سبب کارهائی که انجام داده مجبور به پاسخگوئی شود بسیاری کسان دیگر نیز باید در کنار وی قرار گیرند از جمله شما ودوستانتان. (460171)
 
رضا حسنپور
۱۳۹۰-۰۳-۲۲ ۰۱:۴۶:۳۳
آقای توکلی شما گفتید:
طبق قانون مجلس، قوه قضائیه و کمیسیون اصل نود قضاوت می کنند و رئیس مجلس بر قانونی بودن مصوبات دولت نظارت دارد.

پس رئیس مرکز پژوهشهای مجلس محل قضاوت نیست که شما خودتان را محل قضاوت قرار دادید.

اقای دکتر توکلی آیا تاکنون شما فکر کرده اید که با حملاتی که امثال شما به احمدی نژاد می کنند چه سهمی در هدایت احمدی نژاد و هل دادن او به سمت مشایی داشته اند؟!

انتقاد حد و میزان خودش را دارد و باید همراه با راه حل برای رفتن به سمت جلو باشد متاسفانه شما در مواقعی طوری حمله می کنید که به اذهان ما تلقی می گردد این حملات ناشی از نوعی لجاجت هست نه انتقاد عالمانه که ما همیشه از شما انتظار داشتیم و داریم. (460188)
 
محمود
۱۳۹۰-۰۳-۲۲ ۰۲:۲۲:۴۶
ای بابا/من فکر میکنم که ای کاش مشکل احمدی نژاد فقط قانون شکنی بود!!!حال آنکه با توجه به مسائل و مشکلات بسیار زیاد موجود در جامعه و سردرگمی و نداشتن برنامه و عزم جدی برای حل آنها توسط دولت و این همه تناقض و ارائه یک مشت آمار خلاف واقع را چه کنیم!!! در سیاست خارجی که نه دیگر سرخپوستان برای ما تره خورد(برخورد بولیوی با وحیدی) میکنند و نه عربها و افزایش حجم شدید فشارها در مجامع بین المللی و دادن امتیازات گسترده به چین و هند !!! نه در حوزه فرهنگی که خرافه پرستی/بدحجابی/ مواد مخدر صنعتی/رمالی /و گسترش تفکر ضد ولایت فقیه نیز که بیداد میکنند!!! نه در حوره اقتصادی که افزایش شدید تورم و افزایش قیمت در تمامی سطوح مثل اجاره بها به حدود 40درصد و مواد غذایی 35 درصد و بالا بردن ناگهانی نرخ ارز با توجه به اینکه چند روز پیش احمدی نژاد اعلام کرد که ارز را کاهش میدیم که از تولید ورشکسته داخلی حمایت کنیم و واردات برویه و شدید اجناس چینی و ترکی و هندی و از افتتاح های درب و داغون و ناقص طرح های کشور مثل سد گتوند و پالا یشگاه آبادان و بزرگراه گرمسار و وضعیت دریاچه ارومیه و پدیده گردو غبار و افزایش شدید بیماری ها مثل سرطان که آمار وزارت بهداشت کشور از 5 برابر شدن آنها در طی 6 سال گذشته خبر میدهد!!! آخ ببخشید آگر سیاه نمایی شد.البته کارهای خوبی هم صورت گرفته که رسانه پر برنامه ملی امشب در خبر مهمی اعلام کرد که با توجه به افزایش شدید بهای گاز جهت رفاه حال مردم از این پس با ارسال پیامک از قیمت قبض های خود مطلع میشوند تا وقت کافی جهت تهیه پول برای پرداخت آن داشته باشند!!!خب آقای احمدی نژاد دست گلتون درد نکنه!!! (460192)
 
keyvan
۱۳۹۰-۰۳-۲۲ ۰۲:۵۶:۰۶
باسلام من درتمام مواردی که آقای توکلی گفته اند هم عقیده وموافق هستم
پس مشخص شدتمام ادعاهای رییس دولت مبنی بر رشد اقتصادی -کنترل بیکاری (کارآفرینی )رشدسیاسی وفرهنگی واهی وخیال پردازی است نمونه آنهارا برنامه طنز ساختمان پزشکان ندشب پیش نشان داد که چگونه افتتاح های الکی ونیمه تمام را انجام می دهند وتعریف وتمجید می کنند درحالی که اسم طرح وجود داره ولی خود طرح در دسترس نمی باشد (460201)
 
MSA
۱۳۹۰-۰۳-۲۲ ۰۳:۳۶:۴۶
آقای توکلی با عرض ارادت
سکه دو رو دارد، انتقاداتی که علیه رییس جمهور کردی به دل می نشیند با اینکه بنده طرفدار جدی ایشون هستم!
ولی یک سوال
آیا پر کارترین دولت بعد از انقلاب دولت دکتر نیست ؟ نمی توانی با ادله ای که هست انکار کنی ! آیا فکر نمی کنی نحوه قانون نویسی جوری است که پر کاری سبب پر خطایی می شود ؟
به نظر من گر چه دولت بی تقصیر نیست !
ولی تو این مملکت اگه یکی بخواهد کار کنه همین میشه که شده و شما گفتی، ولی بی انصافی نکنید یه فکری برای صاف شدن جاده برای دولتهای پر سرعت بر دارید! (460208)
 
علی فروتن
۱۳۹۰-۰۳-۲۲ ۱۰:۱۴:۵۲
دوست عزيز خطا ممكن است براي هر انساني پيش بيايد اما تكرار خطا با وجود هشدار و تجربيات قبلي قابل گذشت نيست. وضعيت فعلي وزارتخانه هاي بلاتكليف نتيجه لجبازي ايشان با مجلس است (460311)
 
صادق
۱۳۹۰-۰۳-۲۳ ۱۱:۱۹:۴۳
فکر نمی کنید بهتر باشه که به قول خودتون اگه سازوکارهای قانونی برای کار مفید وجود نداره، دولت لایحه ای به مجلس بده ؟
اگه خاطرتون باشه تمام این 6 سال، حداقل 5 سالش مجلسی داشتیم که به اعتراف دوست و دشمن همراهترین مجلس با دولت بوده... حالا هم که معلوم نیست واقعا چی شده که اینطور عده ای به خودشون می پیچن که آی مشایی را بپایید!..
از قدیم گفتن کار نیکو کردن از پر کردن است
بهتر بود این دولت پرکار به جای اینکه بخواد مدام کار ناقص تحویل بده یه کار خوب و کامل تحویل میداد.
در اونصورت شیرینی اون کار هم برای مردم میموند و هم دولت! (461085)
 
۱۳۹۰-۰۳-۲۲ ۰۸:۲۰:۲۲
نه سكوت آقاي احمدي نژاد وحدت آفرين است نه هياهوي شما آقاي توكلي.
مگر اين مملكت قوه قضاييه ندارد؟ كه شما از اختلاص ها و رانت خواريهاي وابسته به دولت پرده بر مي داريد ولي قوه قضاييه انگار نه انگار . پس يا شما دروغ ميگويي يا قوه قضاييه عملا هيچ كاري نميكند.
اگر رييس جمهور هم خطايي مرتكب ميشود و قانون گريزي دارد ديگر خود شما در مجلس هستيد و هيچ كاري نميكنيد . (460240)
 
امیر
۱۳۹۰-۰۳-۲۲ ۰۸:۵۰:۴۷
این هم به دنبال جلب توجه مردم برای انتخابات مجلس است . با این کار ها نمی توان رای آورد . با هر دستی بدی با همان دست پس می گیری (460249)
 
۱۳۹۰-۰۳-۲۲ ۰۹:۰۴:۳۲
من صاق تر و شفاف تر و با سوادتر از ایشان در مجلس شورای اسلامی کسی را نمی شناسم _ اقای توکلی به شما بابت شجاعتتان تبریک میگم (460255)
 
حسین
۱۳۹۰-۰۳-۲۲ ۰۹:۱۱:۳۱
قای توکلی شما که می گویید سال 88 سه قاضی به احمدی نِاد گفتند که تخلفات آقای رحیمی محرز است حالا عنوان می کنید . اینهمه سکوت برای چه بود . آیا در حکومت علی (ع) نیز اینگونه بوده است . حال این مدت هم هیچ چرا قوه قضائیه الان دست نمی جنباند. (460262)
 
حسن
۱۳۹۰-۰۳-۲۲ ۱۷:۰۶:۵۳
منافع مردم فداي منافع سياسي اصولگرايان!! (460645)
 
عبدالله
۱۳۹۰-۰۳-۲۲ ۰۹:۱۳:۵۰
من نمي‌دانم اين دعا منسوب به چه كسي است ولي بسيار دعاي بجايي است: خداوند كشور مرا از دروغ، دشمن و خشكسالي محفوظ بدارد.
وقتي دقيق مي‌شويم مي‌بينيم كه دائما از اين سه ضربه خورده و مي‌خوريم.
آقاي نوباوه وطن نماينده محترم مجلس كه مدتي در آمريكا بوده است گفت كه در آنجا بزرگترين جرم بعد از تجاوز به عنف، دروغگويي است.
اگر روزي در اين كشور شاهد محاكمه و مجازات افراد تنها به جرم دروغگويي بوديم ميتوانيم اميدوار باشيم كه از شر دشمنان محفوظ بمانيم و خداوند به خاطر رفتار درستمان بر ما بركت ببارد و از خشكسالي هم ايمن بمانيم. (460266)
 
۱۳۹۰-۰۳-۲۲ ۰۹:۳۹:۳۵
امام حسین (ع) فرمودند :
العدل حیاه الاحکام
عدالت زنده ماندن احکام است
-----------------------------------
پس قانون شکن و کسی که به احکام عمل نمیکند عادل نیست (460286)
 
رضا
۱۳۹۰-۰۳-۲۲ ۱۰:۰۱:۰۲
حرف ها و استدلال های آقای توکلی را قبول ندارم ایشان همیشه موضع مخالف به خود گرفتند. اگر ادعای شما د رمورد مفاسد درست باشد وظیفه قوه قضائیه است که شفاف سازی کند نه شما.
... (460275)
 
ehsan
۱۳۹۰-۰۳-۲۲ ۱۱:۴۵:۳۲
یادتان باشد آقای توکلی نماینده مجلس است،وایشان می تواند در تمام امور کشور اظهار نظر کند. (460387)
 
سیدغلامرضاقاضوی
۱۳۹۰-۰۳-۲۲ ۱۰:۰۸:۵۶
باسلام ،حرف آقای دکتر احمدی نژاد ریاست محترم جمهوری درخصوص سکوت وحدت آفرین بسیار متین وقابل قبول در اکثر موارد است ولی چرا قبلا توسط ایشان انجام نشده است وآیا منبعد هم انجام خواهد شد ویا اینکه هرزمانی که به ... باشد مورد قبول است. (460306)
 
۱۳۹۰-۰۳-۲۲ ۱۰:۲۳:۰۱
دروغ از گناهان کبیره است پس شخص گوینده هرکس باشد گناهکار و مخالف اسلام است.
اگر سه قاضی واقعا عدالت داشته و از قضات بزرگ کشور هستند چرا در مقابل ظلم سکوت کردند؟ اگر فرد بیچاره ای مثل من بجای ... آیا باز سکوت می کردند و عدالت را مسکوت می گذاشتند..... (460326)
 
۱۳۹۰-۰۳-۲۲ ۱۰:۳۳:۳۰
من براي اين همه چشم پوشي مجلس بر كار هاي دولت و از آن مهمتر رواج گفتن دروغ و حرف هاي بي پايه و آمار هاي بي اساس متاسفم
من به عنوان يك ايراني وقتي كه با اين همه دروغ مواجه ميشوم ( آمار بيكاري - تورم - اشتغال زائي و .......... ) عزت نفس خود را شديدا خدشه دار حس ميكنم .
ميبينيم در كشوري مثل آمريكا كه ما دايه دشمني و ستمگريش را داريم وقتي رئيس جمهور حرف دروغ بزند به راحتي پاي ميز محاكمه ميرود ( جريان آقاي كلينتون هنوز در خاطره ها هست آن هم نه به خاطر رابطه نامشروع بلكه فقط به خاطر دروغ و انكار واقعيت ) (460337)
 
محمد رضا
۱۳۹۰-۰۳-۲۲ ۱۰:۵۸:۳۶
من واقعا حیرانم از این همه مسئله که مطرح میشود .اقای توکلی اگر 3 قاضی با سابقه به این نتیجه میرسند که اقای رحیمی با توجه به محتوای پرونده باید محاکمه شود .چرا نشده؟ اگر محاکمه شده و محکوم شده که باید اعمال حکم شود. اگر تبرئه شده که مطرح کردنش غلط است. در هر حال کدام سازمان یا مرکزی مسئول پیگیری است.ایا کشور انقدر بی در وپیکر است که هرکس قدرت داشته باشد هر کاری میتواند انجام دهد؟حرف و سخن شما که این را نشان نمیدهد. ما که حسابی سر درگم شده ایم.واقعا حق کجاست؟ (460354)
 
موسوي
۱۳۹۰-۰۳-۲۲ ۱۱:۰۴:۰۲
آقاي توكلي اگر احمدي نژاد ادعاي نابجاي قانوني ترين دولت را دارد جنابعالي نيز ادعاي نابجاي قاضي بودن مجلس را داريد.
اگر صحبت هاي شما درست باشد جاي تاسف دارد كه قضات برتر كشور پرونده رحيمي را به خاطر صحبت هاي 3 ساعته احمدي نژاد متوقف كرده اند (460360)
 
محمد
۱۳۹۰-۰۳-۲۲ ۱۱:۳۵:۵۲
سوال مشخص من اين است اصلا چرا سه قاضي اگر به قضاوت خود واينكه آقاي رحيمي متهم است چرا رفتند پيش اقاي احمدي نژاد.
جرا حكم به دستگيري متهم ندادند ؟
مگر دستگاه قضا مستقل نيست ؟ (460378)
 
علی علیپور
۱۳۹۰-۰۳-۲۲ ۱۱:۴۰:۰۴
بخاطر حمایت از رئیس جمهوری خادم ملتم افکاز زنجیره ای وابسته به جناح خاص همچون رسانه های زنجیره ای دوران اصلاحات توپخانه ی شان را جهت سکوتم بکار گرفته اند مگر چه خبره حتما نکنه کودتای نوژه دوران بنی صدری به یادتان اقتاده .بدانید تا سایه ی ولایت مطلقه فقیه بر سر این ملت است هرگونه زیاده خواهی بر هر جناح و حزبی و باندی پر اشتها حرام است . چه موافق دولت و چه مخالف دولت این پیام را آویزه ی گوش تان کنند . (460381)
 
علی علیپور
۱۳۹۰-۰۳-۲۲ ۱۱:۵۲:۲۳
تنها احمدی نژاد را دوست ندارم بلکه همه ی امواج خروشان ملتی که در خط ولایتند و تمام دولتمردان و مجلسیان و قوه قضائیه روحانیت مبارز را بخاطر عشق به اسلام ناب محمدی ص و عشق به نظام مقدس جمهوری اسلامی بهترین عزیزانشان را جهت تحقق و تثبت جمهوری اسلامی این یادگار امام راحل ( رض ) تقدیم داشته اند . (460396)
 
سید
۱۳۹۰-۰۳-۲۲ ۱۲:۱۵:۲۲
وای از آن روزی که رییس‌جمهور محبوب من جناب دکتر احمدی‌نژاد تحملش تمام شود و همانند مناظره حماسی‌شان در انتخابات روی واژه «بگم» تأکید نمایند و طشت رسوایی مسئولین کشور به شرق فروخته را ا صدر تا ذیل از بام بیفکنند.
احمدی‌نژاد افشا کن
... (460375)
 
farhad
۱۳۹۰-۰۳-۲۲ ۱۲:۱۹:۵۶
cheshme hami asli ahmadinejad roshan (460419)
 
مجید
۱۳۹۰-۰۳-۲۲ ۱۲:۲۰:۴۸
آقای احمدی نژاد گفتند که در صورت وجود فساد در اطرافیان من، این موضوع باید پیگیری شود.
پس بنابراین اگر در آینده نزدیک پرونده اطرافیان آقای احمدی نژاد به دادگاه رفت، که نشان دهنده صحت ادعای آقای توکلی و اطرافیان ایشان است. ولی اگر در آینده شاهد هیچ شکایتی در دادگاه علیه اطرافیان آقای احمدی نژاد نباشیم، نتیجه می گیریم که این ادعاهای آقای توکلی اتهامی بیشتر نبوده و فقط برای تضعیف دولت می باشد.
با توجه به اینکه رئیس قوه قضائیه از لاریجانی هاست نمی توان گفت که احمدی نژاد با لاریجانی کنار آمده اند.
به هر حال آینده نشان گر صحت ادعای آقای توکلی است. (460420)
 
صادق
۱۳۹۰-۰۳-۲۳ ۱۳:۲۸:۴۴
...
هروقت خاندان هاشمی محاکمه شدند، اینها هم می شوند (461086)
 
رضایت
۱۳۹۰-۰۳-۲۲ ۱۲:۵۹:۱۵
سکوت احمدی نژاد,بدعت آفرین است. (460451)
 
قلی25
۱۳۹۰-۰۳-۲۲ ۱۳:۱۲:۲۴
علیپور عزیز مگر در خط ولایت بودن به حرف وشعار هست درفرهنگ ما به کسی ولایت مدار میگویند که نامه ودستور ولی ورهبر را بدون فوت وقت انجام دهد.در مورد ان هفت روز ویازده روز که دستور ولی معطل ماند چه می فمایید.؟!! (460455)
 
محمد(دلسوز نظام)
۱۳۹۰-۰۳-۲۲ ۱۳:۱۴:۰۳
با سلام و عرض خسته نباشید خدمت همه خوانندگان
مطلبم خطاب به دکتر توکلی است که به نظرم درباره این جمله که احمدی نژاد صاحب قانون شگن ترین دولت بعد از انقلاب است،اشتباه کرده اند.
درسته که احمدی نژاد و دورو اطرافیاش کم قانون شکنی و لجبازی نداشتند،درسته که کارهای عجیب و غریب زیادی داشتند،درسته درسته درسته و خیلی تاییدات دیگر ولی شما نماینده محترم مگر دولت اصلاحات و سید محمد خاتمی را فراموش کردید؟ مگر یادتان نیست آن همه قانون شکنی و دهن کجی و افتضاحات داخلی و بین المللی؟مگر یادتان نیست آن همه وزیر و مشاور فراری؟مگر یادتان نیست آن همه تبلیغ فرهنگ غربی؟مگر یادتان نیست آن همه دروغ و خرافات بی اساس را؟مگر یادتاننیست آن همه بی حجابی و تضعیف دین را؟مگر یادتان نیست که خود شما در دور دوم انتخابات آستین ها رابالا زدید و می خواستید از ادامه این همه ناجوانمردی دولت،جلوگیری کنید؟
آری،دولت احمدی نژاد هرچقدر هم که بی قانونی کرده باشد به پای دولت منحرف اصلاحات که بعدا رئیسش فتنه گر هم از آب در آمد نمی رسد.
امیدوارم که همه ملت حواسشون به بد و بدتر و قانون شکن و قانون شکن تر باشه البته جفتش بده و این موضوع را هم از یاد نبرید.
ضمنا من کاری به موافق و مخالف نظر ندارم چون از آنجایی که یک طیف خاص می تونن تو اینترنت باشن یا اینکه چند نفر با سیستم های مختلف چند نظر را بزاره،پس دوستان مخالف به این نظرات مخالف و موافق دل خوش نکنند بلکه ذهن خودشون رو به کار بگیرن تا دچار یه چیزایی نشن.
یا حق (460456)
 
صادق
۱۳۹۰-۰۳-۲۳ ۱۱:۲۳:۳۱
فتنه گری خاتمی را ثابت کنید تا مریدتان شویم (461087)
 
علی علیپور
۱۳۹۰-۰۳-۲۲ ۱۳:۴۴:۰۱
چیزی که عیان است چه حاجت به بیان است . هنوز زوده ولایتمداری دکتر را به فهمید . مگر قراره جار بکشد . اگرجار هم بکشد مشکله که قبولتان شود . یک نگاه گذرا به دور بر تان بیندازید .خواهید فهمید این اردو کشی بخاطر چه چیزی است مگر نه اینه تا محبوبیت احمدی نژاد و دولتش را از چشم رهبری و ملت کمرنگتر کنند ولی سخت در اشتباهند . ما زنده بر آنیم که آرام نگیریم / موجیم که آسودگی ما عدم ماست . (460487)
 
قلی25
۱۳۹۰-۰۳-۲۳ ۰۰:۱۲:۱۶
برادر گرام اگر شش سال کم است که معلوم شود احمدی نزاد ولایت مدار هست یا نیست پس این دو سال اخر را هم بی خیال!! ومعلوم نیست که این دوسال هم بپایان برسد یا نه!!! ودر ضمن مردم خیلی عاقلند و نیاز به جار کشیدن ندارد.مردم دماغ هر کس با ولایت زاویه پیدا کند به خاک میمالند.زود باشد که ببینیم. ان شا ئ ا... (460874)
 
علی علیپور
۱۳۹۰-۰۳-۲۲ ۱۳:۴۹:۵۲
مجمد دلسوز مرحبا و دستمریزاد از تراوشات ذهنی و نکته نطراتت متشکر هستم (460496)
 
مجتبی
۱۳۹۰-۰۳-۲۲ ۱۵:۵۱:۲۰
چرا هی سرت رو میندازی پائین همینطور چراغ خاموش واسه خودت میتازی و الکی خوشی...؟
یه لحظه سرت رو بلند کن دور و برت رو نگاه کن که اینطوری با مخ نری تو دیوار خب
عزیز من نظرات موافق و مخالف به دیدگاههای شما خودش به قدر کافی گویا هست.
پس چرا هر بحثی که راه میافته چشم بسته میپری وسط و با 50 تا اعلام نظر و شلوغ بازی میخوای به زور بگی حرفت حقه؟
الحق که حامیاش هم مثل خودشن.
بابا با شلوغ کاری که کار درست نمیشه عزیز من.
اینقد جوگیر نشو. سرت رو از بزف بیار بیرون
چشات رو خوب بشور تا درست ببینی. (460598)
 
۱۳۹۰-۰۳-۲۲ ۱۳:۵۱:۱۸
آقاي توكلي شما هم كه فقط بلديد ايراد بگيريد. اگر سخنانتان مستند و صحيح است، چرا به تخلفات ايشان رسيدگي نمي كنيد؟ (460498)
 
علي
۱۳۹۰-۰۳-۲۲ ۱۴:۰۳:۰۹
جناب عليپور
بنده هم عاشق جناب آقاي رييس جمهور بودم اما تا وقتي كه مقابل رهبري اين حركات بچه گانه را نكرده بود
برادر عزيز فرموده ايد احمدي نژاد و تمام ولايي ها را دوست داريد برادر من
رسم عاشق نيست با يك دل دو دلبر داشتن
يا ز جانان يا ز جان بايست دل برداشتن
مشكل ما همين ولايي بودن است كه برخي ها ندارند (460512)
 
پژمان
۱۳۹۰-۰۳-۲۲ ۱۴:۰۴:۵۶
تا حالا که میگفتید بی قانون ترین دولت خاتمی بوده .... چقدر تغیر موضع... (460514)
 
em
۱۳۹۰-۰۳-۲۲ ۱۴:۵۲:۵۳
بسم رب الحسین
برادرارجمنت جناب آقای توکلی
باسلام وتحیات
جناب آقای دکتربرادراصول گرا وارزشی ونماینده محترم مجلس،این پیام را ناز سرخستگی ازاین همه دعوای سیاسی ونه ازسرواماندگی در روزمره های زندگی بلکه بخاطر نسل بعدی که شما قرار است نماینده آنها باشید مینویسم
آقای توکلی شاید سال82وپادگان شهید هاشمی نژاد نیشابوررا درآستانه انتخابات مجلس هفتم بخاطرنیاوریداما من آنروزرا بخوبی بخاطر دارم روزی که بخاطرنطق شماشرمنده خودم شدم که چرا به اطلاح طلبان رای دادم شاید بخاطر رای اولی بودن وخوشحال که باحرفهای شما بیدارشده بودم میدانید چرا شما؟چون شما را به یاد میاوردم درجریان انتخابات ریاست جمهوری 72که فرمودید (من استطاعت مالی تبلیغات وسیع راندارم)شمارا صادق یافته بودم آقای توکلی اموز جوانی هستم دردهه سوم زندگی با همسروفرزند وگله مناز شما نماینه اصول گرا میدانیدچرا؟چون پاسخ هیچ کس رانمیدهید مثلا میر قلعه نوعی وامثالهمچرا ازمدیران فولاد نمیپرسید برمبنای کدام اخلاق حاصل دسترنج کارگران را به اینهامیدهند ایا اقای قلعه نویی تازه به دوران رسیده تا به حال 50متری کوره ذوب سنگ آهن رفته ایا میداند امراض ریوی کوره هاچیست ایا میشناسد بیماریهای پوستی این مکانهارا که حالا بخاطر ماهیانه 29میلیون قهرمیکندوطلب ماهانه 70میلیون میکند؟چه شد اصول گرایی وبی بضاعتی ،مبارزه با اشرافی گری
آقای توکلی میدانید مردم خسته شده اند ازبحث مشاییون وجریان انحرافی ورییس جمهور قانون گریز نماینده اصول گرا آیا اززمان روی کارآمدن دولت ارزشی واصول گرا دنبال خانه اجاره ای رفته اید آیا هنوز متوجه نشده اید که سیاستهای غلط باعث انفجار اجاره مسکن شده یا شاید سیاست دولت محترم زدودن پایتخت ازامثال من باشد آقای توکلی شما درقبال رای های من به خودتان مسولید شما درمقابل اشتهای سیری ناپذیر صاحب خانه هایی که با فلاکت امثال من کسب روزی میکنند مسولید سوگند که همه شما اماام را فراموش کردهاید (460544)
 
حمید
۱۳۹۰-۰۳-۲۲ ۱۴:۵۴:۴۶
\"...اینکه رئیس جمهور اعلام کند قانونی ترین دولت تاریخ ایران بوده است و از خودش تعریف کند هنری نیست و باید مراجع قانونی و رسمی قانونگرا بودن دولت را تایید کنند.\"

این طرز تفکر و روش برخورد نه نهایت تقوی, بلکه نهایت تکبر و خودستائی است و روشی است ضد اسلامی و در خور افرادی که ادعای موحد بودن را دارند, نیست! (460548)
 
حمید
۱۳۹۰-۰۳-۲۳ ۰۲:۳۵:۰۸
منظور برخورد و طرز تفکر آقای رئیس جمهور میباشد, نه آقای توکلی. (460919)
 
۱۳۹۰-۰۳-۲۲ ۱۴:۵۴:۵۱
آقای توکلی عزبز شما در این 6 سال کجا بودیدو الان چرا کاری نمی کنید؟ (460549)
 
۱۳۹۰-۰۳-۲۲ ۱۹:۰۰:۲۸
وی همچنين ادعا کرد كه شورای نگهبان در نهایت به صورت رسمی نظر خود را به رهبر معظم انقلاب اعلام کرد و احمدی نژاد نتوانست ادعاهای غلط خود را تعقیب کند.

اين در حالي است بر خلاف اين ادعا جمع‌بندي‌هاي كميته عمدتاً به نفع دولت بود كه همين امر موجب شد افرادي مانند آقاي توكلي پس از اعلام آن‌ها از سوي شوراي نگهبان معترض شوند و ادعا كنند كه اين جمع‌بندي‌ها جمع‌بندي آيت‌الله جنتي است نه شوراي نگهبان. (460708)
 
سجاد
۱۳۹۰-۰۳-۲۲ ۱۹:۳۳:۵۹
املا ننوشته غلط ندارد.
البته منظوم این نیست که دولتهای قبلی کاری نکردند اما کارهایی که دولت نهم و دهم انجام داد کارهایی بود که دولت های قبلی جراءت انجام آن را نداشتند.
دولت احمدی نژاد به نسبت کارهایی که کرده میتوان گفت قانونمندترین دولت بوده.
اما در جواب قوه مقننه و قضایه، مگر این دو قوه مخصوصا قوه قضائیه زیر دست دولتند که نمی توانند به تخلفات دولت رسیدگی کنند؟، مگر با رئیس جمهور رودروایستی دارند که کوتاه می آیند؟ مگر مستقل نیستند؟
انشاالله هرچه زودتز قوه قضائیه به تخلفات دولت و دیگر ارکان بدون رودروایستی رسیدگی کند.
اما در باره سکوت رئیس جمهور،سکوت رئیس جمهور معنایی ندارد و برای این حوادث پیش آمده پاسخ باید بدهد.اگر سکوت رئیس جمهور تخلف است از دستگاه قضا برخورد با تخلف و از مجلس پیگیری میخواهیم. (460726)
 
علی علیپور
۱۳۹۰-۰۳-۲۲ ۲۱:۲۸:۲۴
علی آقا وقتی کسی خودش را ولائی میداند بعید می دانم به اراده و خرد جمعی یک ملت که در انتخاب رئیس جمهور متبلور است رفتار و حرکات رئیس جمهور را رفتار بچگانه تلقی نماید این بی حرمتی به رئیس جمهور بوده فقط فگور ظاهریتان ولائی است نه قلب تان . این رسم عاشقی بدرد خودت میخورد پیشکش ات . برایت متاسفم . حد اقل نزاکت کلامت را در نوشتارت نگه دار . (460810)
 
محمدی
۱۳۹۰-۰۳-۲۳ ۰۲:۳۵:۲۹
اولا این نکته را بگویم که من از طرفداران احمدی نزاد نیستم به کسی غیر از ایشان هم رای دادم
اما بدون هیچگونه طرفداری روی سخنم با جناب توکلی است
آیا جناب توکلی سالهای 68تا 83 را به خاطر دارند ایا فرصت میکنند به مواضع و گفته های خود در ان سالها نظری بیفکنند؟!
ایا فراموش کردنند این جمله معروف خود را که 16 سال دوران سازندگی و اصلاحات را منحرف ترین دوران انقلاب نامیدنند؟!
جناب توکلی همه ما باید در همه حال روزی که در برابر سخنانمان باید جوابگو باشیم را به یاد داشته باشیم این چند روز دنیا واین ریاست ها و... میگذرد شاید همه ی فکر و ذهن شما معطوف به انتقاد از دولت شده است که خود را فراموش کردید؟!
برادرانه وخاضعانه از شما درخواست میکنم با خود خلوت کنید به حرفها و مواضع خود در 25 سال گذشته دقت کنیید حب و بغض های خود را مروری بکنیید ببینید با حرفهای خود طی این سالها چه خدمتی به انقلاب و رهبری کرده ایید؟ این همه از رهبری دم میزنید و خود را مدافع ایشان میدانید اما به راستی اینگونه بوده است من به اخلاص و دلسوزی شما ایمان دارم اما اخلاص و دلسوزی برای یک مسئول کافی نیست آگاهی وبصیرت هوشمندی و کیاست وتدبیر هم لازم است ان هم مسئولی که در تمامی مسائل کشور نظر میدهد .من به همین مقدار بسنده میکنم...اما بیائیم در انتقاد کردن از هرکسی و هر جریانی انصاف را فراموش نکنیم .والسلام (460920)
 
۱۳۹۰-۰۳-۲۳ ۰۳:۳۳:۴۴
تا همین چند وقت پیش آقای توکلی و سایت الف به به و چه چه می کردین برای آقای رئیس جمهور! حالا یهویی 180 درجه تغییر موضع دادین. یه آماری از تیترهایی که مخالف و موافق احمدی نژاد و دولتش زدین داشته باشین. فکنم خودتون می فهمین که سایتتون داره وارد حاشیه ی درگیری شخصی آقای توکلی با احمدی نژاد می شه. بهر حال تندروی تو هر موضعی سریع خودشو نشون میده. (460927)
 
۱۳۹۰-۰۳-۲۳ ۰۷:۲۳:۳۳
کار اقای توکلی اینه به هر که کار و تلاش کنه گیر بده و اورا تخریب کنه ما در طول این عمر نظام مقدس جمهوری اسلامی ریس جمهور بهتر از احمدی نژاد ندیدیم حالا اگه ایشان به احمدی نژاد با اضطرار رای دادند ما با جون و دل به ایشون رای دادیم کدام یک از شما در این سالیان اندازه ایشون کار کردید آمار را ول کن برو ببین ساخت جاده 30 سالهدر دولت های گذشته و دوستان شما،اما در دولت مهر مشابه آن 1 ساله ساخته میشه مسکن مهر را ببین هدفمندی یارانه را ببین درسته تورم پیش میاد بله ما برای درست کردن امور باید هزینه بدیم شما نیز به روال خود ادامه دهید حق به حق دار خواهد رسید احمدی نژاد نیز قابل نقده نه دیگه این اندازه و نه این گونه ، سکوت میکنه توکلی نقد میکنه حرف می زنه توکلی نقد میکنه ...البته نه اقای توکلی ولی بسیاری از اصولگرایان علت مخالفتشون با احمدی نژاد اینه که سهم خواستند ولی احمدی نژاد که گوشش بهکار این حرفها نیست (460956)
 
حمیدرضا رسولی
۱۳۹۰-۰۳-۲۳ ۰۹:۱۳:۴۲
جناب آقای احمدی نژاد بى‏شك «سكوت‏» و «سخن گفتن‏» هر كدام جائى و مقامى دارد و هر یك از آنها داراى جنبه‏هاى مثبت و جنبه‏هاى منفى است، و بى شك جنبه‏هاى مثبت‏سخن گفتن بمراتب بیشتر از جنبه‏هاى منفى آن است. آنچه شما درباره اهمیت ‏سكوت و آثار سازنده و مثبت آن در حفظ شخصیت، وقار، و عدم نیاز به عذر خواهى‏هاى مكرر و مانند آن شنیده اید، به این معنى نیست كه سخن گفتن همه جا نكوهیده و مذموم باشد و انسان از همه چیز لب فرو بندد، چرا كه این خود آفت‏بزرگ دیگرى است. هدف از «سكوت کردن» باز داشتن از پرگویى و گفتارهاى اضافى و غیر لازم است چرا که خداوند متعال در قرآن کریم پس از نعمت آفرینش انسان، نعمت‏بیان را بزرگترین نعمت برشمرده است، و یكى از بزرگترین افتخارات نوع بشر داشتن زبان گویا و قدرت بر تكلم است که الحمدلله شما از این نعمت خدادای در 6 سال گذشته در هر کجا که لازم بوده به خوبی بهره کافی و وافی را بردید! پس چه شده است که امروز... در بسیارى از امور مانند اعاده حیثیت، امر به معروف و نهى از منكر، رفع شبهات و سوء تفاهمات و از طرفی راهنمایى به سوى حق و عدالت، و بسیارى از شئون تعلیم و تربیت‏ به وسیله زبان انجام مى‏گیرد;بنابرهمین اصل سکوت برای هیچ سیاستمدار، مسئول و صاحب فكرى چون شما در شرایط فعلی جایز نیست!كسى از امام سجاد (ع)پرسید: آیا سخن گفتن افضل است‏یا سكوت؟ امام علیه السلام در جواب فرمود: هركدام از این دو(سکوت و سخن) آفاتى دارد، هرگاه هر دو از آفت در امان باشد، سخن گفتن از سكوت افضل است، عرض شد اى پسر رسول‏خدا چگونه است این مطلب؟ فرمود: این به خاطر آن است كه خداوند متعال، پیامبران و اوصیاى آنها را به سكوت مبعوث و مامور نكرد، بلكه آنها را به سخن گفتن مبعوث كرد،هرگز بهشت با سكوت به دست نمى‏آید، و ولایت الهى با سكوت حاصل نمى‏شود، و از آتش دوزخ با سكوت رهایى حاصل نمى‏شود، همه اینها به وسیله كلام و سخن به دست مى‏آید، من هرگز ماه را با خورشید یكسان نمى‏كنم، حتى هنگامى كه مى‏خواهى فضیلت‏سكوت را بگویى با كلام آن را بیان مى‏كنى و هرگز فضیلت كلام را با سكوت شرح نمى‏دهى!» هدف از سكوت مبارزه با سخنان اضافى و بى‏هدف، و احیانا بى‏معنى یا گناه آلود است. نه سکوت در مقابل انبوهی از سؤالات بحق خبرنگاران، مردم و...! شما به عنوان منتخب مردم وظیفه دارید تا برای رفع هرگونه شبهه در خصوص اقدامات تأمل برانگیز اطرافیان خود پاسخگوی مردم و سایر مسئولان دلسوز نظام باشید.
حمیدرضا رسولی (460996)
 
محسن
۱۳۹۰-۰۳-۲۳ ۰۹:۵۷:۴۹
آقای توکلی فکر می کنند خودشان عالم به همه چیز هستند و هرچه فکر می کنند درست است و به خاطر اینکه در دولت احمدی نژاد پستی به ایشان نرسیده هرچه دلش میخواهد علیه دولت حرافی کند (461019)
 
۱۳۹۰-۰۳-۲۳ ۱۰:۰۲:۲۹
بعضی از حرفای آقای توکلی درسته ولی ایشون هم هیچ کار احمدی نژاد رو درست ندونستند یعنی این آقای احمدی نژاد هر کاری کرد و هر طرحی داد همه مشکل داشت
... (460853)
 
امیر
۱۳۹۰-۰۳-۲۳ ۱۱:۳۶:۵۰
معمولا در کشورهای دیگر وقتی یک قاضی به موارد تخلف فردی برخورد می کند برای وی حکم تعقیب قضایی صادر می کند. اما در ایران وقتی سه قاضی به این نتیجه می رسند که فردی تخلف کرده در درس اخلاق رئیس او شرکت می کنند. (461099)
 
علی علیپور
۱۳۹۰-۰۳-۲۳ ۱۳:۰۹:۰۱
حسن گل آقا این بگم و بگم و بگم ها دل خیلی را کباب کرده قبول دارم چه می کشی اخوی .خدا برایتان صبر دهد تا آرامش داشته باشید .و زیاد تو سیاست غوطه ور نشوید چون خیلی بد جنس است این سیاست .به هیچکس رحم نمی کند . (461156)
 
غريب آشنا
۱۳۹۰-۰۳-۲۳ ۱۳:۴۹:۳۸
يعني زبانم لال رييس جمهور درو.... مي گويد. خب اگه ثابت كردي ثبت كن. اگه ثابت نكردي اونوقت (باز هم زبونم لال) تو درو.. مي‌گي. امـــــــــــا ، در صورتي كه هر كدوم از گزينه ها مثبت بشه ، به حال ما كه به شما رأي داديم (يكي شد وكيل و يكي شد رييس) كمي (فقط كمي) بايد يه جورايي غصه خورد. (461187)
 
تشکر از برادر توکلی
۱۳۹۰-۰۳-۲۳ ۱۳:۵۰:۵۴
از آقای توکلی تشکر میکنیم که راز به این مهمی را فاش کردند.ما ایشان را مظهر وحدت و شهامت و اخلاق و ادبیات و ضرب المثل و انرژی هسته ای نوجوانان می دانستیم. (461189)
 
احتشام
۱۳۹۰-۰۳-۲۳ ۱۴:۵۳:۲۳
جناب آقای توکلی صحت خواب این هارا مدتهاست همه میدانند بیشتراز اینهاراهم میدانند چی شد که بعداز 6سال زبون باز کردین ؟ (461260)
 
هادی
۱۳۹۰-۰۳-۲۳ ۱۵:۱۳:۴۵
با سلام ادب حکم می کند که در صحبت هایمان اقای احمدی نژاد بگوییم. همین انتظار هم از آقای دکتر توکلی می رود. نباید تا این اندازه بغض باشد. (461284)
 
حسین یزدانی
۱۳۹۰-۰۳-۲۳ ۲۲:۴۲:۲۷
جناب آقای توکلی مسائل به جایی را مطرح میکنند و فقط در حد شعار است چرا زمانی که باید جدی باشد با توصیه کوتاه می آیند ومسلت اندیشی میکنند وهمین به زیان مردم ونظام است ویقیننا هم در دنیا وهم در آخرت بایستی پاسخگوی حقوق از دست رفته مردم باشند چون قسم خوردن که مدافع حقوق مردم باشند نه وکیل الدوله . البته جای شکرش باقیست که جناب توکلی تا این حد هم مشگلات را مطرح میکنند امکا کو گوش شنوا (461662)
 
۱۳۹۰-۰۳-۲۴ ۰۹:۴۶:۱۹
احمد توکلی گفته سه قاضی به احمدی گفته اند که رحیمی جرم دارد و گناه کار است چرا ان سه قاضی کاری انجام نداده اند اگر موی یک زن بیرون باشد انگار دنیا واخرت را به هم اورده اند که ان یک زن را به چنان سزائی برسانند که نگو ان وقت در مقابل دزدی های میلیاردی فقط تذکر این است
... (460589)
 
علی علیپور
۱۳۹۰-۰۳-۲۵ ۱۳:۲۲:۵۵
جواب ابلهان خاموشی است . نباید با شما وارد بحث شد چون از دماغ فیل ابرهه افتاده اید .بجز نظر خود و همفکرانت نطر دیگران را قبول ندارید . این نهایت جمودی فکرتان را میر ساند البته باید قبول کنید مغز های نخودیتان را در یخچال خوجو محمد منجمد کرده اید . (462894)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.