نظر منتشر شده
۵۴
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 107338
سوال 4 نماینده درباره ملاقات‏های خارجی مشایی
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۰ ساعت ۱۱:۵۶
بخش خبری الف

 

چهار نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با توجه به ماده 193 آئین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، از وزیر امورخارجه درباره نقش اقای رحیم مشایی معاون سابق و رئیس دفتر فعلی رئیس جمهور در سیاست خارجی سوال کردند. 

 

به گزارش الف، متن کامل این سوال به شرح زیر است:

 

ریاست محترم مجلس شورای اسلامی

سلام علیکم

 

خواهشمند است در اجرای ماده 193 آئین نامه داخلی دستور فرمائید، سوال مشروحه زیر از وزیر محترم امورخارجه جناب آقای دکتر صالحی به کمیسیون تخصصی ذیربط ارجاع شود

 

خلاصه سؤال: نقش آقای رحیم مشایی معاون سابق و رئیس دفتر فعلی رئیس جمهور در سیاست خارجی چیست؟

 

شرح:

بنابر گزارش های موثق، آقای مشایی در سمت معاون رئیس جمهور در میراث فرهنگی و نیز در سمت رئیس دفتر رئیس جمهور محترم، ده ها سفر خارجی داشته است و بیش از آن با ملاقات مقامات خارجی عمدتا در خارج از کشور داشته است. تعداد این سفرها و ملاقات ها و موضوع هر یک چه بود؟ آیا ملاقات با خارجیان با حضور نماینده رسمی وزارت خارجه صورت گرفته است؟ اگر جواب برای همه موارد مثبت نیست، وزارتخانه چگونه از سیر امور مربوط در جهت مصالح و سیاست های تایید شده مطمئن می شده است؟

 

گفتنی است، این نامه که به امضای احمد توکلی و الیاس نادارن نمایندگان مردم تهران، ری و شمیرانات و اسلامشهر، امین حسن رحیمی نماینده مردم ملایر و محمد دهقان نماینده طرقبه و شاندیز رسیده است، به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی ارجاع شد.

 

 
 
نظر
۱۳۹۰-۰۳-۲۴ ۱۲:۱۶:۵۱
وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران نیازی به اطمینان از سیر امور مربوط در جهت مصالح و سیاست های تایید شده احساس نمی نماید. زیرا این چنین امور لازم الاجرایی در عمل وجود ندارد و صرفاً برای خالی نبودن عریضه بر سر زبان عوامل وزارتخانه جاریست. (462014)
 
محمدرضا روزبه
۱۳۹۰-۰۳-۲۴ ۱۶:۰۱:۱۸
دیگه داره شور بعضی چیزا در میاد متأسفانه (462204)
 
سخن تازه
۱۳۹۰-۰۳-۲۴ ۱۶:۵۵:۴۰
به بی ربطترین شکل ممکن نظر دادی!

شور چی در میاد؟

اطرافیان آقای رئیس زیاده روی می کنند؟

یا

زیاد از اطرافیان آقای رئیس انتقاد می کنند؟ (462238)
 
مجید مجد
۱۳۹۰-۰۳-۲۴ ۱۸:۱۹:۰۵
سخن تازه
با عرض پوزش خدمت شما عرض کنم که اگر نظر شما همچین بی ربط نباشه با ربط و مشخص هم نیست،مواضع خود درا شفاف بیان کنید در غیر این صورت حتما واجب نیست که برای هر چیزی نظر دهید.
یا حق (462314)
 
۱۳۹۰-۰۳-۲۸ ۰۹:۲۶:۴۷
اگر این احمدی نژاد و اطرافیای مظلومش نبودن شما از کی میخواستین دفاع کنین!؟ (463957)
 
مجید مجد
۱۳۹۰-۰۳-۲۴ ۱۸:۱۶:۳۳
آره با شما موافقم،دیگه داره شور دخالتهای همه کاره رئیس جمهور در مسائل مختلف از جمله مسائل مهم خارجی درمیاد.
یا حق (462310)
 
احمد لطفی
۱۳۹۰-۰۳-۲۷ ۲۳:۴۴:۰۳
حالا کی از احمدی نژاد خواهد پرسید..... (463864)
 
۱۳۹۰-۰۳-۲۴ ۱۲:۱۸:۱۴
در ترکیه رهبر حزب منحله ب د پ با رئیس جمهور امریکا ملاقات میکند هیچکس ناراحت نمیشود در ایران مشاور رئیس جمهور با گربه خارجی ها هم ملا قات کند دلیلی میشود برای حمله به او و اتهام جن گیری ،
بابا یه کم تقوای الهی به خدا به کسی بر نمیخورد چرا ما باید دائما در حال تخریب افراد باشیم چرا نباید در ایران انسانهای بزرگ داشته باشیم مگر انسانهای بزرگی که در کشورهای دیگر زندگی میکنن یا می کردند همگی الهی بوده اند
ترسم از آن است که دیگر کسی پیدا نکنیم و نوبت به بزرگان و گذشتگانمان برسد (462017)
 
کامران پدران
۱۳۹۰-۰۳-۲۴ ۱۸:۱۷:۳۲
ببینم ناشناس جون!
چی شده که دوستداران آقای مشایی از تقوای الهی همش سخن می گن؟ واقعا دارم می پرسم؟ چرا از آقای مشایی و رئیس جمهور تا سوال می کنن شما ها حرف از تقوی الهی به میون می آرید؟
تقوای الهی مگر غیر از اینه که یک نماینده و یک دولتمرد به وظایف خودش عمل کنه؟
این کار نماینده های مجلس چه ایرادی داشته که دور از تقوی بوده؟
آیا شما روال قانونی سفرهای خارجی رو می دونی؟ می دونی یک هیئت که به سفرخارجی میره باید چه کسانی توش باشن؟ خب، حتما در این مورد اشکالات و یا ابهاماتی بوده. بذار بپرسن. اگر وزیر جواب داد که داد و معلوم می شه اینا اشتباه کردند. و باز هم احسنت بهشون که هر چیز مبهمی رو سوال کردند. واگر جوابی وزیر نداشت که بده ، صد برابر احسنت بهشون که اینقدر ریز انحرافات رو متوجه شدن.
تقوی الهی این نیست که تو سرت رو بندازی پایین و از همه چیز بگذری. تقوی الهی اینه که وظیفه ای که مردم شهرت به عنوان نماینده به گردنت انداختن رو به بهترین وجه انجام بدی.

این ناراحتی شما نشوندهنده اینه که قطعا در مورد این موضوع مشکلی وجود داره. ولی نظر این امضا کننده ها این نیست. ایشون فقط سوال کردند. از حالا حکمی صادر نکردند.

ضمنا ، توی جنگ صفین، کسانی که گول قرآنهای بالای نیزه رو خوردند ، می گفتند که باید تقوی داشته باشیم و حرف شامی ها رو تفسیر بد نکنیم. و به امام (ع) می گفتن تقوی داشته باش.
اما دوست عزیز! زیرکی چه می شود؟ (462311)
 
محمود
۱۳۹۰-۰۳-۲۵ ۰۳:۱۹:۴۳
ای بابا/عزیزم اون بابا رهبر یک حزب مشخص و با اهداف کاملا مشخصی بوده.اما مشایی چون برای خیلی از بزرگان و سیاسیون کشور ما خط و ربطشون و اهداف فکریشون مشخص نیست دوستان ما در مجلس دلهره دارند که نکنه خدای ناکرده یه کاری دست کشور بدن؟خب حالا اگه ریگی هم به کفش نداره میان جواب میدن و شما هم کلا از بابت بیگناهی این بابا خیالت راحت میشه!!! این بده؟؟ (462481)
 
۱۳۹۰-۰۳-۲۸ ۱۴:۵۰:۵۲
درست است چرا انتقاد را اين همه لوث ميكنيم كمي عاقلانه تر و با ديد وسيعتر نگاه كنيم و همه اش دنبال تخريب نباشيم (464113)
 
۱۳۹۰-۰۳-۲۴ ۱۲:۲۵:۳۷
بی مزه . در همه جای دنیا وزرا و معاونین روسای جمهور با نظر رئیس جمهور حق دارن هر سفری که رئیس جمهور یا دولت تشخیص داد به هر منظوری انجام بدن .. مگر وقتی وزیر دفاع میره ونزوئلا یا وزیر کشور میره پاکستان باید وزارتخارجه نقش داشته باشه ؟ مشایی هم یه ماموریتی از زئیس جمهور داشته رفته .. اینکه ماموریتش چی بوده به شما مربوط نیست. رئیس جمهور مرود اعتماد ملته و رای گرفته و اگر این حداقل کارها رو هم نتونه و حق نداشته باشه تصمیم بگیره اسمش رو از رئیس جمهور به همون تدارکاتچی که خاتمی گفت تغییر بدین .. (462028)
 
سخن تازه
۱۳۹۰-۰۳-۲۴ ۱۲:۲۷:۱۱
خوب حتما نمی خواستند وزارت خارجه مطلع باشه دیگه! (462029)
 
محمدرضا حقانی زاده
۱۳۹۰-۰۳-۲۴ ۱۲:۳۴:۱۹
1-بازهم شکرخداکه یادتان آمد سوال کنید .
2- اگرقراربودجواب درست داده شود وشمابه نمایندگی ازمردم باخبرشوید که آقای متکی برکنار نمیشد.
3-باباشماراچه به این کارهاحتمامیخواهند کتیبه های باستانی چین وروم و...رابه کشوربیاورند.
4- جواب اقای صالحی هم حتما سکوت وحدت افرین خواهد بود. (462045)
 
آشنا
۱۳۹۰-۰۳-۲۴ ۱۲:۴۶:۵۵
كار نماينده ها شده سوال و تذكر داده به رئيس جمهور

همين...

ادامه بدين تا اين دو سال هم بگذرد (462054)
 
مجید مجد
۱۳۹۰-۰۳-۲۴ ۱۸:۲۳:۴۵
ببخشید پس کارشون باید چی باشه؟
توضیح بدید ببینیم چیه؟
خوشحال می شیم از نظرات کارشناسانه شما بهره ببریم
یا حق (462317)
 
حقانی مقدم بیزه ای
۱۳۹۰-۰۳-۲۴ ۱۳:۱۶:۱۲
متاسفانه در یک مملکت نسبتا آزاد که مسئولین مملکتی با رای ونظر مردم سر کار می آیند کسی مثل مشائی با آگاهی از ارزش وجودی خویش نزد ملت چنان زیرکانه زیر پر بالاترین مسئول اجرائی کشور پنهان شد وسر انجام کار به جائی کشید که گوئی همه کاره است .البته لطف بیش از اندازه جناب احمدی نزاد به این آقا با وجودی که نظر همه رای دهندگان تقریبا در مورد او روشن است کاملا بی جا است .مردم وعالمان و...همه این آقا را جریان انحرافی می دانند آنوقت رئی جمهور می فرماید مشائی مبرا از همه چیز است این یعنی برابری نظر رئیش جمهور با مشائی در همه ی امور ومعنای دیگرش یعنی منحرف بودن ....
بهر حال شایسته نیست رئیس جمهوری که به کار وسادگی مشهور شد وانصافا هم کارهای خوبی کرد اینچنین به وسیله ی یک نفر شی..ان نما اغفال شود. (462081)
 
۱۳۹۰-۰۳-۲۴ ۱۳:۱۷:۳۷
مشکل آقای مشايی نیست، مشکل آقای رییس جمهور است که به هيچ قانونی سر خم نمی کند؟!!!!!!! (462082)
 
مجید مجد
۱۳۹۰-۰۳-۲۴ ۱۹:۳۶:۵۶
حالا شاید به این تندی هم نباشد ولی خب شاید یه جورایی هم درست باشه (462349)
 
۱۳۹۰-۰۳-۲۴ ۱۴:۰۲:۵۳
جواب احمدی نژاد:
..بله خب.. ایران یک کشور آزاده.. نمایندگان هم حق دارن سوال کنن! ما که نمتونیم بگیم سوال نکنن که! این زیر پا گذاشتن یک حق انسانیه! البته پاسخ ما به اینجور سوالها سکوته! سکوت الهام بخش وحدت! (462120)
 
بنده خدا
۱۳۹۰-۰۳-۲۴ ۱۴:۰۶:۳۰
آقازداده همه کاره است حتما دیگه !!!
افرادی مثل این آقای محترم مملکت را از آن خودشان می دانند !!! واقعا که .... (462121)
 
۱۳۹۰-۰۳-۲۴ ۱۴:۱۳:۲۶
نه مشایی مشکل مردم است نه احمدی نژاد مشکل یه عده امثال الفی ها هستند که یا منافع مالی وقدرتشون درخطره یا به پست هایی که دررویای خود میدیدن نرسیدند .امثال شماها اگر دلتون برای مردم می سوخت به رییس جمهر کمک میکردند نه اینکه هرروز به یه بهانه ای سدراه دولت بشید . (462123)
 
نظر
۱۳۹۰-۰۳-۲۴ ۱۴:۲۵:۴۲
سیر نزولی وزارت امور خارجه از زمانی آغاز شد که احمدی نژاد بر خلاف نظر صریح رهبری، مشایی و بقایی را به عنوان مشاور ویژه گذاشت و به اصطلاح موازی کاری در سیاست خارجی را باب کرد (462015)
 
حمیدرضا رسولی
۱۳۹۰-۰۳-۲۴ ۱۴:۲۷:۲۶
معلوم نیست چه رازی است که هر چه به انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی نزدیک می شویم دغدغه و حساسیت عده ای از نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی نسبت به انجام وظایف دلتمردان دهم بیشتر و حساس تر می شود؟ در حالیکه نمایندگان محترم مجلس بخصوص اعضای کمیسیون سیاست خارجی و امنیت ملی خیلی زودتر از این ها می توانستند در این بحث ورود پیدا کنند و پرده از اقدامات سؤال بر انگیز سر کرده جریان انحرافی در ارتباط با انجام سفرهای متعدد خارجی بردارند! حمیدرضا رسولی (462135)
 
اللهیار نمزادی
۱۳۹۰-۰۳-۲۴ ۱۴:۲۷:۴۵
احمدی نژاد زیر نظر مشائی است. (462138)
 
مهدي
۱۳۹۰-۰۳-۲۴ ۱۴:۳۹:۳۲
فعلا مشايي مرد يك سياست است (462148)
 
رضا
۱۳۹۰-۰۳-۲۴ ۱۴:۴۶:۱۷
چرا هیچ حقی برای رییس جمهور قائل نمیشوید. معاون رییس جمهور یا رییس دفتر وی میتواند به عنوان نماینده رییس جمهور و با هماهنگی وی با مقامات دیگر کشورها ملاقات کند. اگر این ملاقات ها خود سرانه بود حق با سوال کنندگان است ولی همه میدانیم که این ملاقات ها با هماهنگی کامل آقای احمدی نژاد و حاوی پیام های ایشان بوده است و اتفاقا آقای احمدی نژاد پیام های واقعی خودش را از طریق افرادی مانند مشایی منتقل میکند چون کاملا مورد اعتمادش هستند. پس اگر مشکلی داریم و یا این سیاست ها را نمی پسندیم باید مستقیما از خود احمدی نژاد سوال کنیم و او و سیاست هایش را به چالش بکشیم نه اینکه حق تعیین و سیاست گزاری در وزرارت خانه ها را عملا از رییس جمهور بگیریم و یا اجازه دخالت در این امور را برایش قائل نشویم و کار را به جایی برسانیم که او هم برای اجرای نظرهایش مجبور شود نهادهایی که باید زیر مجموعه و تابع او باشند را دور بزند و این وضعی پیش بیاید که الان با آن مواجهیم. در چنین حالتی نه اختیارات نهاد ها و افراد شفاف است و نه درجه مسئولیت و پاسخگویی آنها نسبت به مشکلات موجود. یادمان نره که همیشه آقای احمدی نژاد رییس جمهور نخواهد بود و این روش های غلطی که به خاطر محدود کردن او ایجاد میکنیم در آینده کار هر رییس جمهوری را مختل خواهد کرد و ساختار دموکراسی را هم به هم خواهد ریخت. (462152)
 
۱۳۹۰-۰۳-۲۴ ۱۵:۵۶:۱۵
شماهم در کارقوه مجریه دخالت می کنید؟ (462200)
 
۱۳۹۰-۰۳-۲۴ ۱۷:۱۳:۱۰
سفرهاي آقاي مشايي با دستور آقاي احمدي نژاد انجام شده و هيچگونه تخلفي انجام نشده كه مجلس سوال و جواب ميخواد.
در زمان آقاي هاشمي ايشان را يك روحاني سياست مدار مي‌دانستند در حال حاظر اين مهم بر عهده جناب آقاي مشايي است (462249)
 
۱۳۹۰-۰۳-۲۴ ۲۲:۲۷:۵۹
دوست عزیز در دوره آقای هاشمی رئیس دفتر هر جا میخواست میرفت؟؟؟؟
البته الآن در اصل آقای مشایی الآن رئیس جمهوره اگه به احمدی نژاد بگه برو از بالای توچال خودتو بنداز پایین احمدی نژاد اطاعت امر میکنه! (462400)
 
محمد صادق
۱۳۹۰-۰۳-۲۴ ۱۷:۲۴:۰۸
سلام بر همه الفی ها

چقدر دیر این نامه تسلیم شده؟؟؟

چرا وقتی که آقای مشایی با دخالتشان باعث اختلاف یا بهتر بگم تشدید اختلاف بین رییس جمهور و اقای متکی شدند این نامه ها نبود؟؟؟

متاسفانه اصولا در کشور ما هیچ کس اعم از مسئول و غیرآن یاد نگرفتند در حیطه تخصص خودشان کار کنند.

نمونه این قضایا را برای آقای بقایی هم دیدیم که با حرفهایشان راجع به ترکیه داشتند روابط دو کشور را به هم میزدند. (462260)
 
مجید مجد
۱۳۹۰-۰۳-۲۴ ۱۹:۲۳:۳۶
باید از آقای صالحی و مشایی پرسید
این تذهبون؟ (462344)
 
دایی جان
۱۳۹۰-۰۳-۲۴ ۱۹:۳۸:۰۱
بابا درهرصورت ما مخلص آقای احمدی نژاد ومشایی هستیم (462350)
 
مجید مجد
۱۳۹۰-۰۳-۲۴ ۱۹:۵۷:۳۷
ببخشید میشه دلیل اینکه در هر صورت مخلص این اقایان هستید رو ازتون بپرسم؟ (462356)
 
علی علیپور
۱۳۹۰-۰۳-۲۴ ۲۰:۳۳:۳۸
خدا هر دوتایش را حفظ کند . حقا خدمتگذارند . اما افسوس قدرشان را نمی دونند / (462368)
 
محمود
۱۳۹۰-۰۳-۲۵ ۰۳:۲۷:۰۹
ای بابا/خب یکی از دهها نقاط ضعف مدیریت احمدی نژاد یکی همین موضوع کمبود نیروی متخصص و عدم جذب آنها است.چکنه کسی دیگه نمونده که بره کارها رو سروسامون بده!!! بیچاره مشایی توی همه جا و همه کار و همه زمینه ایی باید نظر بده و کار کارشناسی بکنه و من نمیدونم حقوق ایشون برای اینهمه زحمت کفایت میکنه؟؟هر چند که با داشتن دوستان پر قدرتی در زمینه علوم جفر و غیره میتونند که تعداد صفرهای چک حقوق رو تغییر بدن!!! (462482)
 
عبدالله
۱۳۹۰-۰۳-۲۴ ۲۳:۲۷:۳۸
مگر متکی بیچاره غیر از این گفته بود که با حیثیت یک مملکت بازی کردند و در زمان ماموریت اورا عزل کردند . این دولت ادعا الا ماشالا عمل به قانون صفر . (462427)
 
فاطمه
۱۳۹۰-۰۳-۲۵ ۰۰:۴۵:۴۰
واقعا که آقای علی پور یا شما خیلی تو رفاهی یا اینکه توی این خاک زندگی نمیکنی ؟؟؟؟؟؟ یک جوری صحبت میکنی انگار احمدی نژاد یا مشایی واسه ما کاری هم کردن به جز حواشی و تبلیغ و اعصاب خوردی و زیر بار حرف نرفتن (462451)
 
۱۳۹۰-۰۳-۲۵ ۰۸:۵۷:۲۹
چطور انوقت که مشایی وبقایی باتمام قوابه فکرازبین بردن سازمان میراث فرهنگی بودند واین کاررا هم کردن نه مجلس بود نه هیچ فریاد رسی حالا چی شده همه این اقایون بدشدن (462538)
 
ناشناس
۱۳۹۰-۰۳-۲۵ ۱۱:۲۱:۰۵
مگر نمی گویید مشایی وبقایی جز جریان انحرافی هستند وبه ولایت ونظام خیانت کردند پس چرا هنوز اقایان همه کاره اندوبه ریش ملت میخندند با کمک رییس جمهور محترم (462739)
 
علی
۱۳۹۰-۰۳-۲۵ ۱۲:۳۰:۲۱
من که طرفداررئیس جمهورنیستم اما فکرمیکنم یک جریان میخواهند تمام اطرافیان رئیس جمهوررا ازگروه خود بگمارند تا بیچاره آب بخورد مطلع شوند فقط مشایی است مورداطمینان رئیس جمهوراست او راهم که به حرف این جراین یاگروه نمیکند میخواهند ازطریق جاروجنجال بیرون کنند آقای احمدی نژاد هم دستشان راخوانده است. (462833)
 
علی علیپور
۱۳۹۰-۰۳-۲۵ ۱۳:۰۱:۲۲
خانم فاطمه انتظار داشتم حد اقل خانمها در پیام و کامنتهایم وارد نشوند. من نه در توی رفاهم و نه در بالای شهر های تهران و اصفهان و شیراز و تبریز و..... من در یک منطقه ی صفر مرزی زندگی می کنم آنهم با هزاران رنج و مشقت . این دلیل نمی شود حمایتم از دکتر نه بخاطر دررفاه بودنم و یا زندگی در این خاکی نباشم هر جا باشم پیکره ی وجودی وطنم است اما بسیار سیارم از 4 گوشه کشور مان گرفته تا به برخی کشور ها مسافرت کرده ام اگر تنها عمران و آبادانی که در یک شهر متوسط با جمعیت 50 و 60 هزار نفری را مد نظر گرفته باشید در این عمر 6 ساله ی دولت دکتر احمدی نژاد اگر اغراق نباشد بیشتر از 16 سال عمر دولتهای گذشته از هر لحاظ کار انجام شده اگر باورتان نیست کمر همت ببندید از مرز سرخس تا مرز بازرگان و استارا و خسروی و رازی و شمال و جنوب و غرب و شرق گشت و گذار کن و با دیده ی بصیرت بنگر آنوقت تصدیق خواهید فرمود توی این مملکت شعار تبدیل به عمل شده . ایکاش اگردولت یک سیمای اختصاصی بخود را داشتند و فقط کار های انجام شده را بتصویر کشانده و پخش می کردند .دیگه چیز چیز چیز ها و حامیانشان دچار متوهم نمی شدند .و در مقابل حقیقت سر تعظیم فرود می آوردند . (462868)
 
جمالی
۱۳۹۰-۰۳-۲۵ ۱۳:۵۱:۰۹
اگروزیر امورخارجه بخواهد واقعیت رابگوید باید برود پیش متکی وزیر قبلی (462919)
 
۱۳۹۰-۰۳-۲۵ ۱۳:۵۳:۲۳
اقای علی صحبت از طرفدار بودن یا نبودن نیست حرف اداهای اقای احمدی نِزِاد هست که درمیاره دم از عدالت میزنه واین عدالت درمورد ملت نیست درمورد خود واطرافیان ایشان هست که باتمامخلاف هایی که انجام میدهندمبرامیباشند ماکه داریم همه چیزرو میبینیم پس خوبه حداقل با خودمان صادق باشیم...!!! (462923)
 
مشت رحمت
۱۳۹۰-۰۳-۲۵ ۱۵:۱۶:۰۰
برو خدا بیامرز سیاست خارجی وداخلی نداره آقای مشایی رئیس رئیس جمهورند آقای صالحی باید از آقای مشایی اجازه بگیره تازه می گید صالحی درجریان هست یا نه؟
... (462984)
 
۱۳۹۰-۰۳-۲۵ ۱۶:۲۴:۲۱
این آقای توکلی و نادران به جای رسیدن به مشکلات مردم همش دنبال هوچی گری هستند چرا؟ (463047)
 
ramin
۱۳۹۰-۰۳-۲۵ ۱۸:۳۲:۰۴
ببینید اهالی محترم کامنت گذار بعد از سی دو سال انقلاب همه چیز مثل روز روشن است و دیگه احتیاج نیست که رو اعصاب هم را بروید برید بازار خرید مایحتاج کنید از وضع اقتصادی با خبر میشوید اخبار رویداد ها و حوادث کشور را بخوانید و با مردم صحبت کنید به کار فرهنگی که بعد از انقلاب شده پی میبرید سیاست خارجی هم که کاملا مشخص است و تا حالا خوب جواب داده بغیر از چندتا کشور بقیه کشورها اصلا نمیدونند تکلیفشان با ما چی هست . پس زنده با تمام زنده و مرگ بر مرگ نابودی (463141)
 
علی علیپور
۱۳۹۰-۰۳-۲۵ ۱۹:۱۶:۳۵
هموطن ناشناس شماره 462923با سلام - نوشته اید صحبت از طرفدار بودن و نبودن نیست ! پس صحبت سر چیست ؟ چرا وقت مان را اتلاف می کنیم شما مخالف و من موافق .شما بی احترامی به اراده یک ملت 25 میلیونی و من حرمت و احترام به این اراده . نه دنبال شغلم و نه دنبال منافع شخصی . فقط و فقط مصرم بر اینست که به منتخب یک ملت اهانت نگردد . کارش و عملکردش و دولتش آنچه در توانش بوده دریغ نداشته اما یک قشر مخصوص مشتری مخصوص دکترند تا با غو غا سالاری و جو سازی و شایعه پراکنی به هر بهائی و هزینه ای شده خود و همکارانش راتخریب نمایند ولی مردم بهتر درک می کنند نه مردمی که نون شان تو روغنه .بلکه مردم پا برهنه همان مردم اقشار آسیب پذیر جامعه -قلبا دوستش دارند . آقا مگه زوره اینها از ایشون جدا کردن حال چند نفر زیاده خواه با مخاطره افتادن منافعشان مثل طلحه و زبیر ها به بهانه پیراهن عثمان - اینها نیز پیراهن مشائی و رحیمی و بقائی را بر سر نیزه زده اند هوار می کشند اینها به رئیس جمهور لطمه می زنند کسی نیست بپرسد انتخاب همکار چه ربطی به شما دارد رئیس جمهور مختارند همکارانش را خودش انتخاب نماید نه دیگران این جرم رئیس جمهوری منتخب ملت ماست . اجرای عدالت کار ساده ای است اگر مخالفان بگذارند سد معبر نشوند اشک تمساح نریزند . سینه چاک نکنند . آیا تا بحال یک جمله نوشته اید آقای رئیس جمهور بخاطر این کاری که در مملکت اجرائی شده از شما تشکر می کنیم . رانتخواران و چپاولگران بیت المال مسلمین در حاشیه در امن و امان مشغول حیاتند خادمان دارند بخاطر خدمت مورد مواخذه قرار می گیرند .خداوند وعده داده حق پیروز است و باطل رفتنی !!! (463158)
 
۱۳۹۰-۰۳-۲۸ ۱۱:۱۴:۵۹
آقای مشایی الان جزء ملاکین و هتل داران بزرگ کشور محسوب میشه پس ملاقات با هر خارجی و داخلی رو می شه در راستای بازاریابی و جذب سرمایه و جذب جاذبه های ..... توجیه کرد. یادتون نرفته که همین آقا با چهره های سرشناس دنیای بازیگری کشور که عمدتاً هم از جنس لطیف بودن دیدار و معاملاتی داشته که اون هم در جهت جذب این قشر فرهیخته به دامان پر برکت نظام و انقلاب بود!!!!!!!!!!! خدمات ارزنده ی ایشان در اذهان خواهد ماند. (464020)
 
علی علیپور
۱۳۹۰-۰۳-۲۸ ۱۲:۳۸:۵۷
برای ادعا یت مدرک مستند ارائه کرده بودید بهتر بود . با حرف نمی شود این ادعا را برای مردم ثابت کنی ؟ (464060)
 
عباد
۱۳۹۰-۰۳-۲۸ ۱۳:۰۷:۳۹
آقای علیپور بانفت بشگه اای 100دلار انتظارچیست ؟؟کمی تاریخ را بخوانید وزمان جنگ وسازندگی که مملکت با نفت بشکه ای 7الی 10دلار اداره میشد رابیادبیاورید.واخلاق سیاست وآبادانی رامقایسه کنید. (464072)
 
حسام
۱۳۹۰-۰۳-۲۸ ۱۴:۲۹:۲۳
عزل متکی به خاطر همین موضوع بود که مشایی و بفایی می خواستند وزارت امور خارجه را دور بزنند و متکی بشدت مخالف بود و در نهایت به بدترین شکل ممکن در سنگال معزول شد. آنگاه صالحی بی تجربه را وزیر کردند تا سران گروه انحرافی به مقاصد خود دست یابند. ای کاش این سوال در زمان رای اعتماد به صالحی از وی پرسیده می شد که شما چه برنامه ای برای حلع ید از کساتی که در دستگاه دیپلماسی کشور موازی کاری می کنند دارید؟ (464103)
 
۱۳۹۰-۰۳-۲۸ ۱۵:۲۸:۵۵
گذشته چراغ راه آينده است (464133)
 
علی علیپور
۱۳۹۰-۰۳-۲۸ ۱۹:۰۹:۲۶
درست می فر مائید اما ناقص -نفت که بشکه ای 100 دلاره در عوض 100 بر ابر هم خدمت در کشور افزایش یافته . چرا نیمه خالی لیوان می بینید . (464238)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.