نظر منتشر شده
۶۲
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 107354
نادران: چرا رحیمی با عنوان «دکترا» با دانشگاه پولکی مکاتبه می​کند؟
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۰ ساعت ۱۳:۰۲
بخش خبری الف

 
کامران دانشجو وزیر علوم در خصوص پاسخ به سؤال الیاس نادران، نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در صحن علنی مجلش شورای اسلامی حضور پیدا کرد.
 
به گزارش الف، کامران دانشجو وزیر علوم در رابطه با اخذ مدرم از «دانشگاه بلفورد» که مورد سوال الیاس نادران بود، با نامعتبر خواندن این نوع مدارک تحصیلی، گفت: تحصیل در این دانشگاه به شکل مجازی و غیرحضوری بوده و از نظر وزارت علوم مدارک این دانشگاه معتبر نیست، چون متقاضیان به ازای پرداخت پول و ارسال سوابق اجرایی خود می توانند از این دانشگاه مدرک بگیرند. از این رو حتی مدارک این دانشگاه از سوی وزارت علوم بررسی و ارزشیابی نمی​شود.

 

 وی در ادامه بدون آنکه به طور مستقیم به سوال نادران درباره مدرک محمدرضا رحیمی معاون اول رئیس جمهور که مدعی دریافت دکترا است، پاسخ بدهد گفت: وقتی این دانشگاه از سوی وزارت علوم معتبر نیست، وزارت علوم هیچ لیستی از مدارک صادر شده از سوی این دانشگاه ندارد که بداند چه کسانی از مسئولان ایران  از این دانشگاه مدرک گرفته​اند؟ من از کجا باید بدانم که چه کسانی با پرداخت پول از بلفورد مدرک گرفته​اند؟ با چه ابزار قانونی​ای می​توانم مدرک مسئولان را بررسی کنم؟ آنها خودشان باید بیایند و مدارکشان را ارائه دهند تا من به عنوان وزیر علوم آن را بررسی کنم.

 

سپس الیاس نادران به عنوان سوال کننده شروع به صحبت کرد و گفت: معاون اول رئیس جمهور هر کسی نیست که هر حرفی بزند! از این رو وزیر علوم باید سخنان وی را پیگیری می​کرد تا معلوم شود چه مسئولانی مدارک دانشگاهی غیرمعتبر گرفته​اند. من حتی از وزیر اطلاعات هم سوال پرسیدم چون این مساله حساسی است.

 
 

فایل صوتی قسمت اول سخنان الیاس نادران
 

وی با بیان این نکته که برخی وزرای دولت از دانشگاه هاوایی مدرک دارند، به انتقاد از عملکرد دولت و وزارت علوم پرداخت و گفت: بعد از ماجرای آقای کردان، رئیس​جمهور گفتند یکبار برای همیشه بروید و مدارک تحصیلی مسئولان را بررسی کنید اما ما هیچ نتیجه​ای متعاقب این دستور ندیدیم.

 

گفتنی است، محمدرضا رحیمی معاون اول رئیس جمهور که متهم به استفاده عنوان جعلی دکترای تخصصی حقوق است، چندی پیش در یکی از سخنرانی​های خود گفته بود که برخی مسئولین با پرداخت پول، از «بلفورد» مدرک جعلی گرفته​اند!

 

 به گزارش خبرنگار الف، در ادامه الیاس نادران سندی را در مانیتور مجلس منتشر کرد که بر اساس آن محمدرضا رحیمی در نامه​ای به دانشگاه بلفورد کانادا، فردی را معرفی کرده و با عنوان «دکتر» این نامه را امضا کرده بود.

 

سند دوم نادران، نامه دیگری بود که رحیمی خودش را در آن، با عنوان دکترای تخصصی حقوق (L.L.D) معرفی کرده بود. یک سال بعد نیز در نامه دیگری رحیمی همان فرد معرفی شده به دانشگاه بلفورد را «دکتر» معرفی کرده است!

 

نماینده تهران در سند دیگری جداولی که توسط دانشگاه بلفورد منشتر شده را نشان داد که در آن مبالغ دریافتی از سوی این دانشگاه برای ارائه مدرک تحصیلی، مشخص بود. نادران با بیان این دانشگاه هیچ مرجع مشخصی نداشته و صرفا به شکل اینترنتی و مجازی در حال فروش مدرک تحصیلی از دیپلم به بالاست، گفت: چطور معاون اول رئیس​جمهور خودش با این دانشگاه مکاتبه می​کند و بعد می​گوید که این دانشگاه معتبر نیست؟

 

وی از وزیر علوم پرسید: چرا به عنوان وزیر نسبت به این مساله حساس نشدید و پیگیری نکردید؟ مگر حتما من باید سوال می​کردم؟ اینکه می گویید چرا از من سوال می​کنید بروید از رئیس​جمهور سوال کنید، مگر نمی​دانید که سوال از رئیس جمهور چه تبعات سیاسی​ای دارد؟

 

نادارن دلیل اصلی خود برای مطرح کردن این سوال را  لوث نشدن مدارک تحصیلی معتبر هزاران نفر دیگر دانست و از وزیر درخواس کرد که نسبت به آن حساس باشد.

 

 در ادامه برای بار دوم کامران دانشو به پشت تریبون آمد و با تصدیق صحبت های نادران گفت: من از کجا باید بدانم که چه کسی با کجا مکاتبه می کند؟ اگرکسی برای تایید اعتبار مدرکی به ما مراجعه کند، ما آن را بررسی می​کنیم و گرنه خارج از حیطه وظایف من است.

 

وزیر علوم خطاب به الیاس نادران گفت: شما از کجا می دانید که من از معاون اول سوال نکردم؟ شاید سوال کرده باشم حالا اینکه از پاسخ ایشان قانع شده​ام یا نه، بحث دیگری است. اما تصور نکنید که من در این زمینه حساسیت نداشته​ام. همانطور که گفتم موضع وزارت علوم درباره دانشگاه​های مجازی که در قبال پول مدرک می​دهند هم مشخص است. همانطور که به آذربایجان هم اعلام کردیم که برخی دانشگاه​هایشان مورد تایید ما نیستند.

 

سپس الیاس نادران برای بار دوم به پشت تریبون رفت و گفت:  ادعای معاون اول رئیس جمهور حیثیت علمی مدارک بسیاری را زیر سوال برده است. ادعای ایشان از رسانه ملی پخش شده و نتیجه پیگیری آن را باید علنی اعلام کنید نه در یک جلسه خصوصی و یواشکی با شخص ایشان! اگر سوال از رئیس​جمهور معذوریت نداشت، که ما حتما از ایشان سوال می کردم.

 

 

فایل صوتی قسمت دوم سخنان الیاس نادران 
 

به گزارش الف؛ الیاس نادران در ادامه افزود: چطور آقای رحیمی با عنوان مجعول «دکترا» برای کس دیگری با یک دانشگاه پولکی مکاتبه می​کند و درخواست مدرک می​کند؟ شما به عنوان وزیر علوم باید به ایشان می​گفتید که حق چنین مکاتبه​ای ندارد و باید به رئیس​جمهور می​گفتید که جلوی او را بگیرد. ما از کجا مطمئن باشیم که بعد از این باز این مسائل تکرار نمی​شود و کسی که در راس دیوان محاسبات بوده و باید ناظر بر دیگران باشد، چنین تخلفی کرده باز به تکرار این تخلف نمی​پردازد.

 

نادران در پایان با اشاره به این نکته که چون این موضوع در راستای مسئولیت​های مستقیم وزیر علوم نبوده، اظهار داشت که از سخنان وی قانع شده و نیازی به رای گیری نیست.

 

 
 
سخن تازه
۱۳۹۰-۰۳-۲۴ ۱۳:۲۶:۰۴
من نمی دونم بعضیا با چه رویی این کارارو می کنند؟ (462092)
 
۱۳۹۰-۰۳-۲۴ ۱۵:۵۷:۲۳
واقعاً که اینها حتی الفبای مسلمانی را هم نمیدانند (462201)
 
احمد
۱۳۹۰-۰۳-۲۵ ۰۹:۱۹:۲۱
ادعاي ارتباط دولت با امام زمان عج را نيز مي كنند!! (462569)
 
۱۳۹۰-۰۳-۲۴ ۱۵:۵۸:۲۴
از زمانی که مدرک و مدرک گرائی جای دانش واقعی ، توانائی فکری و هزار ویژگی دیگر را گرفت همین اش خواهد بود و همین کاسه (462202)
 
بیخودی الملک
۱۳۹۰-۰۳-۲۵ ۰۷:۰۲:۳۴
به نظر شما دوست عزیز معیار سنجش دانش واقعی و توانایی فکری و اون هزارویژگی دیگه که فرمودید چی هستش؟؟!! ممنونم (462492)
 
۱۳۹۰-۰۳-۲۵ ۲۳:۱۴:۴۲
جناب بیخودی ما که همه میدانیم در دانشگاه چگونه واحد میگذرانیم چگونه به مقاطع بالاتر میرویم از دانشجویان مقطع دکتری سوال کنید تا پایان تحصیل چن جلد کتاب مطالعه میکنند برای چی سوال میکنی؟ (463224)
 
تهراني
۱۳۹۰-۰۳-۲۴ ۱۸:۳۷:۳۱
جناب آقاي توكلي
خواهشـــا
خواهشا
باتمام قوا جلوي فساد اقتصادي و رانت خواري رحيمي را بگيريد
...
من توي يك سمينار بين المللي وقتي كه اين رحيمي حرف ميزد به كم سوادي و قدرت طلبي اش پي بردم (462326)
 
۱۳۹۰-۰۳-۲۵ ۱۶:۴۳:۰۹
جناب آقای توکلی ...
......این رحیمی .....
منهم به ادب و نزاکت و عدالت و انصاف شما پی بردم. (463065)
 
نسیم
۱۳۹۰-۰۳-۲۴ ۱۳:۳۰:۴۹
آبروی صلاحیت و مدرک را برده اند
بالاترین درجه آبرو ریزی کاغذ پاره خواندن صلاحیت و یا عدم صلاحیت است
وقتی یک آدم صلاحیت قرار گرفتن در مسند خود را نداشته باشد صلاحیت بقیه را کاغذ پاره میخواند و بی قانونی میکند و اعتقادی به قانون ندارد و همه ساختارها را نابود میکند و سنگی به چاه میاندازد که ...
جای هر کسی باید سر جای خودش باشد و یک عاقل باید در مسند قدرت قرار بگیرد و اگر نه ... (462096)
 
آرشام
۱۳۹۰-۰۳-۲۴ ۱۶:۱۶:۱۹
ميگم حالا خوبه به قول يكي اينها همش يه مشت كاغذ پاره ست كه اينطوري ميكنن واي به روزي كه اين مدارك اصل و قابل پذيرش از سوي بعضي ها قرار بگيرد اون وقت چه كارها نميكنن (462216)
 
حسن
۱۳۹۰-۰۳-۲۵ ۰۹:۲۱:۲۶
دولت آقاي احمدي نژاد با كار كارشناسي ضعيف.. لجاجت بر اقدامات غلط.. قانون گريزي... عدم توجه به هشدارهاي كارشناسان در حوزه هاي مختلف... تنگ و بسيار بسته بودن حلقه مديريتي... كم اطلاع خواندن كارشناسان خارج از دولت و.. ضربه هاي شديدي به اركان اقتصادي و حتي فرهنگي كشور وارد كرده است. (462573)
 
محمد صادق
۱۳۹۰-۰۳-۲۴ ۱۳:۳۶:۵۳
سلام
من از آقای توکلی و سایر نمایندگانی که این مدرک را می خوانند عاجزانه استدعای پیگیری را دارم و بدانید که اگر از جعلی بودن مدرکی باخبر باشید ولی رو نکنید در محضر الهی ملت ایران از شما نمیگذرند.


این تیپ انتقادات مایه ی پویایی مجلس و اعتماد مردم به مجلس است هرچند مایه آبروریزی دولت است.

در شرایطی که بسیاری از انسانهای شایسته با مدارک بالا لیاقت تصدی پستهای وزرات و صدارت را دارند نباید از فلسفه چند سال پیش رییس جمهور که فرمودند

((این کاغذ پاره ها اهمیت ندارد))
به سادگی گذشت (462104)
 
نامرادک
۱۳۹۰-۰۳-۲۴ ۱۴:۳۷:۵۹
برای مدرک دکتری چند پول میگیرند تا ما هم بریم بگیریم (462147)
 
۱۳۹۰-۰۳-۲۴ ۱۵:۲۶:۴۹
من نمی دونم این آقای نادران چه شون میشه که هر از مدتی دوست داره به این دکتر رحیمی گیر بده فقط بلدین هراز مدتی خبر جعلی بودن مدرک دکترای دکتر رحیمی رو تو رسانه ها علم کنید اگه دکتر نیست مملکت قاضی و قانون داره بکشینش پایین شعار ندیدن که فایده نداره فقط این شعار ها بی .... خودتون رو نشون میده (462170)
 
۱۳۹۰-۰۳-۲۵ ۰۸:۵۶:۳۳
دوست عزیز، اگر مقداری به حوادث و وقایع مملکت عنایت داشته باشی، اینجور حرف نمی زدی. آخه مگه چطوری و با چه زبانی باید بگویند که ما هر چقدر از رحیمی شکایت می کنیم، آقای رئیس جمهور مانع می شوند. در این جا ضعف قوه قضایی کاملا مشهود است. (462534)
 
Tohid Prince
۱۳۹۰-۰۳-۲۴ ۱۵:۳۹:۳۰
وقتی رئیس جمهور به مدرک میگه کاغذ پاره چرا بیخودی سرتو رو درد میارید.
البته دقیق هم فکر کنی مدرک واقعاً کاغذ پاره ای بیش نیست. چرا که یه نفر با مدرک دکتری از دانشگاهی در انگلیس می تونه یه عددی رو با 50-60 واحد اشتباه پیش بینی کنه. بعد ممکنه تو پیشبینی خودش به خودش هم تخفیف بده و 20 درثد بیاره پایین و امثال اینها دور و برمون فراوونه اگه چشمی واسه دیدن باشه. (462183)
 
۱۳۹۰-۰۳-۲۴ ۱۵:۴۳:۵۴
گیر دادن به مدرک فقط در مورد افرادی صورت می گیرد که به احمدی نژاد نزدیکند متاسفانه هنوز آقایان گزینشی عمل می کنند.
مگر استعلام مدرک تحصیلی کار دشواری است؟؟ (462190)
 
۱۳۹۰-۰۳-۲۴ ۱۵:۵۱:۵۷
واقعا انصاف هست من شبانه روز درس بخوانم
واقعا اللان بسیار لاغر و نحیف شدم چون دانشجوی دکتری یکی از بهترین دانشگاههای تهرانم
واقعا انصاف هست من هم باید کار دانشجویی بکنم تا خرج خودم که واقعا حتی بعضی روزا پول پرینت کتابهای خارجی را ندارم در بیارم و با سختی های فراوان درس بخوانم و با سختی فراوان مدرک بگیرم حتی کسی بهم نمیگه دکتر

اینقدر این جوانان را سرخورده نکنید بخدا شما نمایندگان مدیون هستید اگر الان جلوی این دولت را نگیرید که اون اعتمادی که به شما پیش مردم بود دیگه از بین میره
این باعث ناامیدی در بین جوانان هست
واقعا میدانید چه بار روانی روی جوانان دارد؟
از حیثیت دانشو و دانشگاه دفاع کنید (462197)
 
۱۳۹۰-۰۳-۲۴ ۱۵:۵۳:۱۸
چرا نکند مگر احمق است که مکاتبه نکند اخر کسی کار به کارش ندارد او ازادانه به کارش ادامه میدهد مگر خانم ستوده است که بخاطر هیچ به زندان بیافتدنخیر او راحت و ازاد و البته خیالش راحت که قوه قضاییه کاری به کارش ندارد معلوم است که مکاتبه میکند (462172)
 
۱۳۹۰-۰۳-۲۴ ۱۵:۵۳:۳۹
سوال از رئییس جمهور معذوریت سیاسی دارد؟ (462185)
 
جاسم
۱۳۹۰-۰۳-۲۵ ۱۲:۲۶:۲۲
همین معذوریتهاست که کار را به اینجا کشانیده است! (462829)
 
شهرستانی
۱۳۹۰-۰۳-۲۴ ۱۶:۵۷:۲۰
لطفا به من بگید منظور ایشان از این تبعات سیاسی چیست؟
یعنی احمدی نژاد آدم ترسناکی است و انتقام می گیرد؟
\"....
اینکه می گویید چرا از من سوال می​کنید بروید از رئیس​جمهور سوال کنید، مگر نمی​دانید که سوال از رئیس جمهور چه تبعات سیاسی​ای دارد؟\" (462240)
 
مجید مجد
۱۳۹۰-۰۳-۲۴ ۱۸:۲۷:۳۰
یه چیزی هست دیگه
حالا بزار تکلیف آقای رحیمی مشخص بشه تا بعد ببینیم چی میشه
یا حق (462320)
 
۱۳۹۰-۰۳-۲۴ ۱۷:۳۳:۵۸
دوست ناشناس که نوشتی دانشجوی دکتری هستی اولا که خوش به حالت که واقعا در حال درس خواندن هستی مخصوصا در دانشگاه های معتبر داخلی باور کن منهم امروز از سر جلسه دانشگاه آمدم و در همان دانشگاه های معتبر تهران هم به سختی درس میخوانم اما یک سئوال برای من هنوز بی جواب مانده است
و آن اینکه چرا کسی را که ادعای مدرک \" افتخاری \" داشت را در این کشور با 30 سال خدمت موثر، بیچاره و بی آبرو کردند ولی به بقیه که ادعای مدرک های علمی و دانشگاهی!! دارند و هیچ خدمتی هم به مملکت نکرده اند و معلوم نیست تا دیروز کجا بودند هیچ کاری ندارند؟؟!! (462274)
 
حميد
۱۳۹۰-۰۳-۲۶ ۱۰:۵۳:۳۶
اگر در مورد مدرك آقاي كردان ميگي ايشون صبح به خبرنگارها گفت كه خودش از پايان نامه اش دفاع كرده و بعد از ظهر همان روز (يا شايد هم روز بعد)گفت كه نه اشتباه كرده كس ديگري را براي دفاع از پايان نامه فرستاده.گرچه ما ايرانيها دوست داريم كسي را كه در بين ما نيست بالا ببريم و يا حداقل بديهاشو نديده بگيريم (463340)
 
محسن زین العابدین
۱۳۹۰-۰۳-۲۴ ۱۷:۳۷:۵۶
وقتی توی مدارس ما دانش آموزان کیلویی قبول میشن و مردودی نداریم و الکی مدرک میگیرند چه ایرادی داره دولتمردان ما هم همه دکتر باشند .. مهم عملکرد اوناست که از پروفسور هم بهتره ... مگر نمیبینید که وضع اقتصاد چه قدر خوبه و هیچکسی هیچ مشکلی نداره وتازه ما تنها کشوری هستیم که گرسنه نداره !!!! (462276)
 
نادر
۱۳۹۰-۰۳-۲۴ ۱۸:۱۱:۲۴
وقتی شخص احمدی نژاد ، در حکمش ایشان را دکتر رحیمی خطاب می کند، دیگر چه انتظاری دارید! راستی یاد مرحوم کردان هم افتادم! (462305)
 
۱۳۹۰-۰۳-۲۵ ۱۶:۵۱:۳۲
مرحوم کردان وقتی انتقادات بالا گرفت، اصل مدرک دکتری افتخاری خود را به رسانه ها داد.
سئوال:
1 - آیا مرحوم کردان ادعا کرده بود دوره دکتری را بصورت آکادمیک گذرانده است؟ یا اینکه در ازای ارائه سوابق و دانشنامه، دکتری افتخاری دریافت کرده است؟
2 - آیا اگر میدانست مدرک افتخاری اش جعلی است، آنرا به رسانه ها میداد؟!
3 - اگر در آن روز بجای جنجال سازی و موج سواری، یک طرح یا مکانیستم اعتبار سنجی مدرک با کمک وزارت علوم و قوه قضاییه در مجلس تصویب میشد، نه درباره مرحوم کردان آنقدر افراط میشد تا دق کند و نه اینقدر تفریط میشد که نشود مدرک های دکتری \" علمی \" دیگران مورد بررسی قرار بگیرد.
الف لطفا سانسور نکن. (463073)
 
مجید مجد
۱۳۹۰-۰۳-۲۴ ۱۸:۲۶:۳۰
الانه که فردا آقای رحیمی بیاد بگه مخالفان من فلان بیثارنا!مثل اون دفه که گفته بود بیمارن و فلان
آخه یکی نیست به این بنده خدا بگه خب بیا دادگاه اثبات کن که بی گناهی و خلاص دیگه
این دیگه بحث و جار و جنجال نداره که؟
یا حق (462318)
 
۱۳۹۰-۰۳-۲۴ ۱۹:۰۷:۵۱
انشالله با همه مفسدان برخورد شود (462335)
 
کارشناس ارشد بیکار
۱۳۹۰-۰۳-۲۴ ۱۹:۳۵:۰۱
ممکن است هرکسی مدرک جعلی بگیرد پرسش مهم این است چگونه طی سال های متمادی آدم های مختلفی با همین مدارک در بالاترین رده ها مشغول کاربوده اند و هیچکس به روی مبارکش نیاورده؟ (462348)
 
حسن
۱۳۹۰-۰۳-۲۴ ۲۰:۱۰:۳۹
درودبرمردان اندیشه وعمل
توکلی ونادران
چراآقای رحیمی برای پاسخگویی به صحن علنی مجلس نمی آورید((واین مسئله بپرسیدازکجاآورده است؟بایدریاست محترم دادگستری ساکت نباشد (462362)
 
عباس
۱۳۹۰-۰۳-۲۴ ۲۰:۵۲:۱۲
آن وقت من باید با این که درسم تمام شده تا حداقل یکسال دیگر در اتاقم قدم بزنم تا مدت لازم از نظر وزارت علوم بگذرد در حالی که در یکسال می تونم در کشورم به خدمت ادامه دهم. (462373)
 
عباس
۱۳۹۰-۰۳-۲۴ ۲۰:۵۴:۵۹
آقای نادران خبر ندارد که دانشجوی دکتری حداقل باید 27 ماه در خارج از کشور باشد تا ارزشیابی شود وگرنه به پول مدرک گیر نمی داد. از نظر قوانین این مدرک حتی رایگان هم باشد مردود است. (462374)
 
علی علیپور
۱۳۹۰-۰۳-۲۴ ۲۱:۱۵:۵۳
آقایان نمایندگان = ملت ما شما ها را به مجلس نفر ستاده ا ند دنبال مدرک این و آن بگردید و وقت مجلس را بیهوده صرف این نوع کار ها بکنید بدانید مشکلات مردم و گرفتاریهای جوانان بیکار دل هر انسان با وجدان و منصفی را به درد می آورد آیا در فکر مشکلات موکلان خود هستید .؟ آیا دنبال مدرک دکتر رحیمی گشتن مهم است ؟!! یا حل مشکل یک جوان با تحصیلات لیسانس و فوق لیسانس و دکتری .شما ها کی بفکر این مردم خواهید بود .مگر شما عزیزان خدمتگذاران این ملت نیستید .دنبال مدرک گشتن حساب و کتابی دارد . با یک نامه می توانید معاون اول رئیس جمهوررا به مجلس دعوت و از ایشون بخواهید مدرک دکترایش را به هیات رئیسه مجلس ارائه نماید . آیا برای این کار داد و فریاد و بگیرو به بند لازم است . (462377)
 
۱۳۹۰-۰۳-۲۵ ۰۳:۴۵:۱۰
برادر علیپور شما که در همه جا برای رییس جمهور و تیم وی هزار به به و چه چه میزدید یکدفعه چی شد که سکوت وحدت بخش را پیشه کردید و همه را به تقوای الهی دعوت میکنید؟؟چون منافع حزبی در خطر است؟انسان باید منصف و با وجدان باشد و نه اینکه مدام رنگ عوض کند!!! (462484)
 
۱۳۹۰-۰۳-۲۶ ۰۹:۳۵:۱۴
آقای علیپور محترم سلام. یکی از علل مشکلات بیشماری که شما بدان اشاره داشتید از بی کفایتی و نادانی و خودخواهی همان مدیرانی است که با مدارک نا معتبر جای افراد و جوانان به قول خودتان با تحصیلات لیسانس و فوق لیسانس و دکتری را گرفته اند و با پررویی تمام فقط به فکر منافع خودشان و دوستانشان هستند. امیدوارم شما یکی از آن اطرافیان نبوده و مقداری واقع بین باشید. یا حق (463324)
 
محمود
۱۳۹۰-۰۳-۲۵ ۰۳:۴۰:۴۸
ای بابا/ خب عجب شیر تو شیریه توی این دولت؟؟من فکر میکنم بدلیل حجم بالای تخلفات در مدیریت ارشد دولت دوستان نماینده قانونی رو با قید 3فوریت به تصویب برسونند که تمامی معاونان رییس جمهور نیز باید از کانال مجلس رد شده و رای اعتماد بگیرند و سریعا جهت جلوگیری از مشکلات بیشتر یه چند تا معاون خوب و لایق و ولایت مدار انتخاب کنند که تجربه نشان داده شده که تخلفات در سطح وزیران خیلی کمتر بوده است. (462483)
 
کاوه از کردستان
۱۳۹۰-۰۳-۲۵ ۰۸:۳۶:۰۹
سلام
ظاهرا اقای رحیمی خیلی بیخیالتر از این بیدها هستند ،والا چه مدرکی قدیمیتر ومستندتر از چاپ آگهی های تبریک هفته نامه آبیدر در کردستان درسال77 و78 برای مدرک دکتری کذایی ایشان دررشته روابط بین الملل سراغ داریم؟
صاحب امتیاز ومدیر هفته نامه آبیدرجناب مهندس ؟!؟!!محمدرضا رحیمی بودند. بنده برای حفظ خاطرات خنده دار شماره های آنرا بایگانی کرده ام.
اقای رحیمی !بادرغ نمیشه ، بیاو دست از سر قروه وکردستان وایران بردارید،من با اخلاق دوران محصلی شما در قروه هم آشنایم.... (462507)
 
جلال از کردستان
۱۳۹۰-۰۳-۲۵ ۰۸:۴۳:۱۴
اقای نادران بدانند
که آقای رحیمی مثل آبیدر سال1376 !؟!؟ ثابت و برجا خواهند ماند. (462514)
 
۱۳۹۰-۰۳-۲۵ ۰۹:۴۱:۱۷
نادران در پایان با اشاره به این نکته که چون این موضوع در راستای مسئولیت​های مستقیم وزیر علوم نبوده، اظهار داشت که از سخنان وی قانع شده و نیازی به رای گیری نیست.!!!!!!!!!! ؟؟؟؟؟ (462601)
 
ali
۱۳۹۰-۰۳-۲۵ ۱۰:۰۵:۰۴
چرا شما همه اش چپكي ميريد. بجاي اينكه رحيمي يا رئيسش را مورد سوال قرار دهيد از دانشجو سوال ميكنيد تا بالاخره بي جواب بماند.
شايد ميترسيد كه دست بقيه ايكه مدرك تقلبي دارند رو شود.
بابا مرد و مردونه ظرف چند روز موضوع را بررسي و معاون اول را به علت تقلب دستگير كنيد.
والسلام (462661)
 
حمید
۱۳۹۰-۰۳-۲۵ ۱۰:۴۱:۳۱
صحبت های رحیمی رو هم باید شنید اون وقت معلوم میشه چه خبر بوده.
چرا نظرات مخالف رو نمبزارید.
یعنی هیچکس مخالف شما نیست. (462685)
 
حمیدد
۱۳۹۰-۰۳-۲۵ ۱۱:۲۹:۵۲
جوانی در جبهه گذشت به امید کشوری بهتر واینده ای بهتر برای خود وبچه هایمان ولی افسوس حالاکسانی بر مسند قدرت تکیه زده اند که افتخارشان گرفتن مدرک تقلبی از فلان دانشگاه وخنده دار انکه به نیت خدمت به مردم تعجبم ازاینه که سربازان گمنام امام زمان خبر ندارند یا انها هم مصلحت گرا شده اند8 (462751)
 
علی علیپور
۱۳۹۰-۰۳-۲۵ ۱۲:۲۸:۲۰
ناشناس شماره462484 -( توجه فر مائید ) حزب ندی یالاندی / گروه ندی یالاندی / مسلمانین اورتاسنا / آیرلیقی سا لاندی / حزب و گروه همه اش دروغه چرا که بین وحدت و همدلی مسملمانان تفرقه و جدائی می اندازد . دوستت داریم احمدی نژاد . (462831)
 
رامي
۱۳۹۰-۰۳-۲۵ ۱۳:۵۶:۴۵
آقاي عليپور سلام.قبلا هم نوشتم ولي متاسفانه الف درج نكرد.با اين جوابها خودت و شخصيتت رو زير سوال ميبري. تو مملكت كه بقول آقاي رييس جمهور هيچ مشكلي نيست نه بيكاري نه گراني ونه...پس سياه نمايي نكن و برخلاف دوستانت حرف نزن كه ناراحت ميشن. مشكل در نوع مدرك آقاي رحيمي نيست چون اگه يكبار به صحبتهاش توجه كني متوجه ميشي چندمرده حلاجه.مهم اينه كه اين آقا چه رويي داره. (462931)
 
رضا محمودی
۱۳۹۰-۰۳-۲۵ ۱۳:۵۳:۲۲
با سلام ازاین قماش در دولت فعلی فراوانند ولی چرا؟
ضمنا بهتر نبود اگر امکان دانلود فایلهای صوتی آقای نادران بود (462922)
 
احسان
۱۳۹۰-۰۳-۲۵ ۱۵:۴۲:۲۳
درود بر الیاس نادران امثال نادران دمجلس کم نیستند (463015)
 
علی
۱۳۹۰-۰۳-۲۵ ۱۵:۵۷:۱۳
ننگ و نفرت بر کسانی باد که چهره کریه و منافقانه و دزد خود را پشت یک مقدار ریش و مدرک جعلی پنهان میکنند.

این افراد طبق آموزه های اسلام و قرآن از شریر ترین دشمنان اسلام هم با اسلام ناب محمدی که پیامی چز صداقت و پاکی ندارد, بیشتر دشمن هستند و بیشتر تر از دشمنان شناخته شده اسلام به فرهنگ اسلامی و دین مبین صدمه و زیان میرسانند.

آقای رئیس جمهور هم با جمع کردن چنین افرادی در کنار خود گویا تصمیم قطعی گرفته است که در آینده و در تاریخ ایران بعنوان رئیس جمهوری یاد شود که خوب شروع کرد ولی در گذشت زمان دزدان و خلاف کاران و جاعلان مدرک اطراف وی را گرفتند و سرانجام به بیراهه ختم شد! (463022)
 
۱۳۹۰-۰۳-۲۵ ۱۸:۰۲:۵۳
آقاجون خر ايشان از كره گي دم نداشت . مرد مدركي معموليش هم اتفاقي بوجود آمده چه رسد به دكترا.... (463119)
 
الیاس .م
۱۳۹۰-۰۳-۲۵ ۲۰:۰۰:۱۹
راست میگن دوستان ، لطفا امکان دانلود فایلهای صوتی و ویدئو را قرار دهید. (463177)
 
سالار ابادانی
۱۳۹۰-۰۳-۲۶ ۰۰:۲۸:۳۵
گر مسلمانی به این است که حافظ دارد وای اگر از پی امروز بود فردائی اخه یعنی اگه توکلی و نادران تو این مجلس نبودند باقی مسلمونها نهی از منکر نمیکردن خدا وکیلی وکیل خدائی باشین (463244)
 
ali
۱۳۹۰-۰۳-۲۶ ۰۲:۵۶:۰۲
شما هم میتوانید مدرکِ دکترا از سایت بلفرد بخرید. به این وبسیت مراجعه کنید
http://www.belforduniversity.org/Preapplication/fee.aspx?data=EDWBx2CnmTk= (463286)
 
گویا؟
۱۳۹۰-۰۳-۲۶ ۱۳:۵۹:۰۸
شاید شما خبر ندارید که آقایان مسایل خیلی مهمتر از مدرک دارند.شما اگر خیلی مرد هستید ,موضوعات را نصفه کاره ول نکنید و تا آخر ادامه دهید. (463402)
 
گمان می کنم که...
۱۳۹۰-۰۳-۲۶ ۲۳:۴۸:۵۸
شاید شما مرتبا موضوع مدرک وی را پیش می کشید تا مسایل مهمش را لاپوشانی کنید.فقط به آقای رییس بگویید که نگوید که خبر ندارد چون مردم می دانند که رحیمی با اطلاع ایشان چیز کرده است. (463560)
 
۱۳۹۰-۰۳-۲۷ ۰۰:۵۶:۱۴
یعنی چه ؟ مگه دانشگاه غیرپولی هم در انگلیس هست؟ یعنی هر دانشگاهی پولی باشه مدرکش قبول نیست؟ (463592)
 
یعنی شما؟
۱۳۹۰-۰۳-۲۷ ۰۹:۱۳:۵۴
یعنی شما به مدرک دیپلمان رفقای رییس اعتماد دارید؟لابد به سخنانشان گوش نمی کنید یا نتیجه تصمیماتشات را نمی بینید. (463654)
 
۱۳۹۰-۰۳-۲۷ ۱۴:۳۴:۵۲
آقای نادران اولاً دمت گرم دوّم تو هم سبیل همه را چرب کن مثل آقای ر برو سر سبیل شاه نقاره بزن (462966)
 
علی علیپور
۱۳۹۰-۰۳-۲۷ ۱۹:۴۶:۴۲
رامی اگر من احمدی نژاد عزیز را دوست دارم. شما چرا شکم درد گرفته ای ؟ اگر بگم فتنه گران .... را دارم به دلت می چسبه یانه . احمدی نژاد مرد پاکدستی است مردم وی را از روی هوی و هوس انتخاب نکرده اند . هرچه باشد ولایتمدارند . مردم دوستند . مثل برخی ها تر سو و بزدل نیستند . وفادار به نظامند و علاقمند خدمت به کشور و مردمش . اگر شخصیت من بخاط حمایت از دکتر لطمه می بیند کاش هزاران جان داشتم فدایش می کردم این بیکار یاد گار دیگران است برایش به ارث گذاشته اند و آنهم بزرودی ریشه کن خواهد شد .. (463811)
 
رامي
۱۳۹۰-۰۳-۲۷ ۲۲:۳۴:۲۹
آقاي عليپور متاسفم براي خودم كه با آدمي به شخصيت شما وارد بحث شدم .اگر به كامنت ها توجه كني هيچ كامنتي از من پيدا نميكني اما ديدم عليرغم... زياد دوست داري خودت رو مهم نشون بدي.واژه شكم درد . ممه رو لولو خورد. بزغاله. اونجاش سوخت و چندين كلمات اينچنيني براي ما بيگانه نيست و انتظاري جز اين ازشما نميره. شما واقعا شايسته اين ادبياتيد.اما آقاي احمدي نژاد فارغ ازاين ادبيات آدم سالمي است و به حسن نيت آن شكي نيست .اشكال كار در اطرافيان اوست كه متاسفانه چشم و گوش ايشان رابستند تا جايي كه جلوي رهبري هم ... كه خود ميدانيد. اينقدر داعيه مردم مردم نكنيد. بودند در اين كشور افراد بسيار محبوب تر از آقاي احمدي نژاد كه امروزه هريك بنا بدلائلي درست يا نادرست بكنار گذاشته شدند واقعا واكنش مردمي نسبت آقاي احمدي نژاد را در اين يكي دو ماه اخير نديدي . همه دوستان كه به صحنه ميآيند قصد خدمت دارند چه اصلاح طلب چه اصولگرا و چه ... اما تفاوت در نوع تاكتيك اتخاذي است. همه نقاط ضعف و مثبت دارند.آقاي عليپور اين حق شاست كه طرفدار يكي باشي آبي قرمز اصلاح طلب اصولگرا اما عاشق نشو كه چشات كور ميشه عاقلانه دوست داشته باش اونم هركي رو كه دوست داري. درپايان يه كار سخت ازت ميخوام: از واژه هاي آنچناني استفاده نكن. (463853)
 
علی علیپور
۱۳۹۰-۰۳-۲۸ ۱۲:۱۸:۵۰
لطفا به حریم خصوصی دیگران تجاوز نکنید دوست داشتن احمدی نژاد یک مسئله ی شخصی است و هیچ ارتباطی به دیگران ندارد کور شود هر چشمی را که نتواند حقیقت را ببیند . اگر فرصت داشته باشی که داری ؟ بار دیگر به کامنتهایت مروری بینداز و از خودت بپرس چرا به دیگران امر و نهی می کنم چرا فردی که میخواهد به منتخب یک ملت احترام بگذارد و بر سر عهدش وفار باقی بماند . تحقیرش می کنم ببین چقدر مغرور هستی :این جمله شماست (( آقای علیپور متاسفم برای خودم که با آدمی به شخصیت شما وارد بحث شدم )) و یا عاشق نشو چشات کور میشه. کاربرد این نوع ادبیات نشانگر چیست ؟؟ مگر نه اینه که همه ساکت باشند تا یکعده مغرور و خود پسند و خود خواه هرچه از دهن شان بر میاد نثار رقیب نمایند و آنها سکوت کنند .!! برایت متاسفم بعد از این حق نداری با من وارد بحث شوی چون ظرفیت شما در آن حد نیست ! که با کسی وارد بحث شوی؟ آخرین بار توصیه به دیدید گاههای دیگران احترام قائل شوید .ضمنا شروع کننده بحث شما بودید و پایان دهنده اش من هستم . (464047)
 
ابوالقاسمی
۱۳۹۰-۰۳-۲۸ ۱۹:۴۱:۲۰
خب خدا رحمت کند آقای کردان را که بخاطر همین کا ر اورا استیضاحو برکنار کردید حالا با آقای رحیمی هم می توانید همان کار را بکنید ، اگر نکنید یک بام و دو هوا است (464248)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.