نظر منتشر شده
۲۰۹
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 107875
خون حمزه الخطیب دامن قاتلانش را می گیرد
تاریخ انتشار : يکشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۰ ساعت ۰۹:۲۶
بخش تحلیلی الف



اخیراً جنایت وحشتناکی در سوریه رخ داد که سکوت و تسامح در قبال آن می تواند عواقب وخیمی را برای کشور و مردم سوریه به دنبال داشته باشد.



حمزه الخطیب، نوجوان 13 ساله سوری است که چندی قبل در یکی از شورش ها در شهر درعا ناپدید می شود و پس از حدود یک ماه، جسد وی در حالی که آثار شکنجه شدیدی بر روی بدنش هویداست به خانواده اش باز می گردد.



این ماجرای مشکوک که حکایت از وقوع یک جنایت هولناک دارد، اگرچه هنوز ابعاد پنهان زیادی دارد که مشخص نشده اند، اما اطلاع رسانی نامناسب در قبال این جنایت، توسط مقامات و رسانه های سوری بر عمق نگرانی ها پیرامون این قضیه افزوده است.



نوجوانی 13 ساله در ناآرامی های شهر درعا و در حین تظاهرات عده ای ربوده می شود و در حالیکه گمانه زنی ها از ربایش وی به دست نیروهای امنیتی خبر می دهند؛ یکماه بعد جسد وی در حالی که تقریباً مثله شده است پیدا می شود.این ماجرا آنچنان کم اهمیت نیست که مقامات امنیتی و پلیس سوریه نخواهند در قبال آن اعلام موضع کنند.



 البته حواشی مختلفی نیز پیرامون حمزه الخطیب وجود دارد. اینکه آیا اساساً وی توسط پلیس سوریه دستگیر شده است یا اینکه فرآیند پیدا شدن جسد وی چگونه بوده و نقش پلیس در این میان چیست، نکاتی هستند که اعلام موضع دولت سوریه در قبال آن می تواند، شفاف کننده بسیاری از مسائل باشد.



اهمیت اعلام موضع مقامات سوری در قبال این جنایات از آنجائی اهمیت پیدا می کند که  آنچه در سوریه در حال رخ دادن است به نوعی شبیه ماجراهایی است که در فتنه اخیر در کشورمان به وقوع پیوست. در ایران نیز، فتنه گران با علم کردن دو کشته به نام های ندا آقاسلطان و ترانه موسوی، سعی کردند فضا را به نحو مطلوب خود مدیریت کنند. دو کشته ای که البته بعدها مشخص شد نفر اول با توطئه خود منافقین کشته شده و نفر دوم نیز اساسا یک هویت خیالی است و شخصی به نام ترانه موسوی اساساً وجود خارجی ندارد.



البته جنایتی که در مورد حمزه الخطیب رخ داده است به هیچ وجه قابل قیاس با مثال هایی مثل ندا آقاسلطان نیست اما مسئولان سوری و مقامات امنیتی این کشور باید بدانند که نحوه تعامل و برخورد آنان با معترضان در این کشور باید به گونه ای باشد که بتوان از آن دفاع کرد.در واقع انتظار افکار عمومی دنیا از سوریه، برخورد منطقی و به دور از خشونت مرگ بار با معترضان است.



 این در حالیستکه به نظر می رسد رسانه ها و دولت سوریه نیز در این زمینه به شدت ضعیف عمل می کنند و قادر به اطلاع رسانی صحیح و به موقع از اقدامات خود و خرابکاری های صورت گرفته توسط شورش گران نیستند. به طور مثال اگرچه در ماجرای حمزه الخطیب مشاهده می شود که باز هم رسانه های خارجی تلاشی عجیب و موهوم در پررنگ کردن فیس بوک، توییتر و سایر شبکه های اجتماعی دارند و یا اگرچه شاهد هستیم که در جریان این جنایت، باز هم مخالفان دولت سوریه همانند آنچه که فتنه گران و اوباش در ایران کردند، فریاد We are all Hamza al-Khateeb,  (ما همه حمزه الخطیب هستیم) را سر داده اند اما این شباهت های مشکوک هم برای افکار عمومی دنیا، جای خالی اعلام مواضع مسئولان سوری را پر نمی کند.



در همین حال بعضا و در مواقعی برخوردهایی توسط نیروهای امنیتی سوریه با معترضان صورت گرفته است که جای هیچگونه دفاعی را باقی نمی گذارد.دولت سوریه هم اکنون دست به گریبان تهمت هایی است که این قبیل برخوردها و ماجراهایی مثل قتل دردناک حمزه الخطیب، در حال تبدیل کردن این تهمت ها به موقعیت هایی خطرناک برای سوریه است.



مقامات سوریه باید در این زمینه پاسخگویی های شفاف و مدلّلی داشته باشند. مثلا اگر در مواقعی، شایعات مربوط به شکنجه در زندان های سوریه و برای مخالفان واقعیت داشته است، مقامات سوری باید خود در گام اول از این حقایق پرده برداشته و در گام بعد در ممانعت از آنها اقدام کنند و در ادامه ضمن جلوگیری از هرگونه برخورد غیر انسانی با معترضان از اشتباهات احتمالی صورت گرفته نیز عذرخواهی کنند.



 سرکوب شدید مخالفان هیچ مشکلی را از دولت سوریه در مقابل خرابکاری های اخیر حل نمی کند. برخورد صحیح و قانونی و در عین حال حل مشکلات ساختاری و قانونی در حکومت سوریه تنها راه حل این معضلات است.اما این سکه روی دیگری هم دارد که باید آن را مد نظر قرار داد.نباید از ردپای پر رنگ مخالفان سوریه همچون اسرائیل و آمریکا نیز در اغتشاشات سوریه غافل شد.



برملا شدن برخی دروغگویی های فیس بوکی علیه سوریه که مشخص شده توسط عوامل آمریکایی و اسرائیلی صورت می گرفته است و یا مسلح شدن اغتشاشگران در سوریه از جمله این مقولات است که نباید به سادگی از کنار آنها عبور کرد.دولت سوریه هم اکنون آماج حملات رسانه های صهیونیستی جهان قرار دارد و دقیقاً نسخه کپی آنچه که همین رسانه ها در هجمه علیه جمهوری اسلامی ایران در ماجرای فتنه اخیر انجام دادند؛ در مورد سوریه نیز در حال اجراست.



پر رنگ سازی نقش شبکه های اجتماعی اینترنتی، علم کردن بحث شکنجه زندانیان سیاسی و معترضان در مجامع جهانی، پخش کلیپ های تصویری از سرکوب مردم توسط نیروهای امنیتی و در ادامه کشته سازی، از جمله اقداماتی است که توسط همین رسانه ها در قبال ایران نیز انجام شد اما به فضل الهی و با تدبیر نظام اسلامی ما جملگی به شکست انجامید.هم اکنون نیز شاهدیم برخی از همین روال های رسانه ای برای سوریه نیز در حال اجراست اما نکته آنجاست که مسئولان و دولت سوریه باید در این رابطه عملکردی مطلوب داشته باشند و پاسخگوی تمام اعمال خود باشند.این مسئله می طلبد که سوریه به عنوان یکی از کشورهای مقوّم امنیت در منطقه، عملکردی منطقی را در قبال معترضان در پیش گیرد و از بروز زمینه های وقوع جنایاتی همچون پرونده حمزه الخطیب، جلوگیری کند. 

 

 
 
رضا محمدي
۱۳۹۰-۰۳-۲۹ ۰۹:۴۶:۴۲
به نام خدا
سلام
درود بر روح جضرت روح الله كه فرمود :
(هيچ وقت از مكر آمريكا غافل نشويد كه )آمريكا شيطان بزرگ است. (464444)
 
ایمان
۱۳۹۰-۰۳-۲۹ ۰۹:۵۰:۳۱
فکر کنم با تجربه بالایی که مسئولین ما در مدیریت کنترل شرایط اضطراری دارند. بهتر می توانند اوضاع نابسامان سوریه را مدیریت کنند.
کمی هم از سیاست بیرون بیایید و به فکر بی گناهانی باشید که در تمام دنیا با مصلحت اندیشی های سیاسی فدا می شوند. آخر هر چه باشد ما مسلمانیم به دنیای آخرت ایمان داریم. (464448)
 
مسعود
۱۳۹۰-۰۳-۲۹ ۱۲:۴۳:۱۷
خواست اصلي مردم سوريه مانند بسياري ديگر از كشورها ... مردمسالاري و دموكراسي و افزايش نقش و اراده آنها در امور كشور است.. همين.
خواست اصلي معترضان سوريه.. برگزاري انتخابات آزاد.سالم و رقابتي و برچيده شدن نظام موروثي فردي و گروهي است. (464655)
 
۱۳۹۰-۰۳-۲۹ ۱۶:۲۶:۴۴
پس چرا برخی از رهبران مخالف سوری سر از اسرائیل در می آورند
یعنی اسرائیل دلش برایمردمسالاری در سوریه سوخته
یا مثلا امریکا؟؟؟ (464934)
 
علی
۱۳۹۰-۰۳-۲۹ ۲۰:۵۴:۵۲
جهت اطلاع شمادو کشور صددرصدمخالف براندازی دولت اسد هستند که بدون شک یکی از انها اسرائیل غاصب است!!!!!!!!!!به خاطر بقای خودش (465113)
 
cia 30
۱۳۹۰-۰۳-۲۹ ۲۱:۵۹:۴۵
میشه اسم این برخی رهبران مخالفان سوری که سر از اسراییل در آوردند رو اسم ببرید؟ (465125)
 
۱۳۹۰-۰۳-۳۰ ۰۹:۱۳:۴۴
لطفا اسامی این رهبران مخالف را ذکر کنید چون ظاهرا اسرائیل هم جزء مخالفان برکناری بشار اسد است مثل آمریکا و اروپا (465340)
 
خود گویی و خود خندی ....
۱۳۹۰-۰۳-۲۹ ۱۰:۰۴:۰۶
\"عدها مشخص شد نفر اول با توطئه خود منافقین کشته شده\"
میشه بگین کدوم مرجع رسمی همچین چیزی رو تایید کردن ؟؟!!!!
خواهشا اون فیلمهایی که از tv ایران پخش شد رو سند نکنین که هزاران فیلم با توجیهات مختلف میشه ساخت (464461)
 
ایرسا
۱۳۹۰-۰۳-۲۹ ۱۲:۰۵:۱۰
اگر غیر مغرضانهبه قضیه نگاه کنیم و اسناد و مدارک رو ببینیم قانع میشیم که قتل ندا کار عده ای سودجو بود (464593)
 
مجید مجد
۱۳۹۰-۰۳-۲۹ ۱۲:۲۷:۱۴
من بقیه جمله رو ادامه می دم:
کار عده ای سودجو و منافق بود که اتفاقا از سران فتنه در خیابانها حمایت می کردند و بعد از قتل ندا اقای سلطان به کشوری گریختند که معروف به روباه پیر است و با این اوصاف هم حتی بعضی از فریب خوردگان در سال 88 نمی خواهند باور کنند که فریب چه حیله گران خطرناکی را خوردند. (464625)
 
سخن تازه
۱۳۹۰-۰۳-۲۹ ۱۷:۲۷:۵۲
مجید جان، دوست عزیز!

تو کاری غیر از جواب دادن به نظر بقیه نداری؟!

اگر نظری داری بنویس، باید جواب همه را شما بدهید! (464981)
 
۱۳۹۰-۰۳-۲۹ ۲۲:۲۰:۳۵
با سلام

خدمت آقای مجید مجد :لطفا به طور واضح و شفاف برای من روشن کنید که فریب چی حیله ای رو داریم می خوریم و یا می خورم . چرا از نام منافقین استفاده ابزاری می کنید اصلا این منافقین چی کار می کنند کجا هستند شاید اصلا توهم باشه؟؟ هزاران مشکل گریبان گیر همه شده که فکر می کنم بیش از 95 درصدش خودمون مقصریم.ایمیلمو واستون می زارم که توجیه بشم.ممنون (465136)
 
مجید مجد
۱۳۹۰-۰۳-۳۰ ۱۴:۱۸:۳۵
شمارو نی دونم ولی بعضی ها فریب خوردن و رختن تو خیابون و چند ماه مزاحم ناموس مردم شدن و عربده کشی کردن و تراول گرفتن و سطل زباله اتیش زدن
می گن تراولارو منافقا پخش می کردن
بعضی ها می گن نه تراولارو منافقین پخش نکردن،بلکه دشمنان نظام پخش کردن.
حالا خوب شد
وقتی می گم منافق طوری بهت بر می خوره که ادم یه لحظه فکر می کنه که شما خدایی نکرده با اونا فامیلی. (465705)
 
چه فرقی میکنه
۱۳۹۰-۰۳-۲۹ ۱۴:۳۶:۲۲
کدوم اسناد و مدارک رو مبفرمایید . بگین که ماهم نگاهی بهشون بندازیم تا مثل شما قانع بشیم (464798)
 
مجید مجد
۱۳۹۰-۰۳-۲۹ ۱۲:۲۹:۴۰
من خودم می دونم که همه آمارهای دروغی کشته شدگان بیشمار سوریه توسط بی بی سی و سی ان ان و دوویچه ووله و صدای اسرائیل اعلام شده و شما هم اونها رو باور کردید
یعنی هرچی دشمنان رسانه های ملی ایران می گن راسته ولی حرفهای رسانه های ملی همش دروغ؟!
خداییش عقل هم یار خوشیه (464633)
 
فرناز مجتهدي
۱۳۹۰-۰۳-۲۹ ۱۳:۲۷:۱۳
مجيد عزيز:
مي شه توضيح بديد كه چرا وقتي
بي بي سي و سي ان ان مي گن توي ليبي
12000 نفر كشته شده اند حرف درستيه و صدا و سيماي ما هم آمار رو اعلام مي كنه و قابل استناده ولي اگر بگه توي سوريه بيش از 1000 نفر كشته شده اند دروغه و غير قابل استناد؟ (464710)
 
مجید مجد
۱۳۹۰-۰۳-۲۹ ۱۳:۵۲:۴۱
خواهر محترم خوب نیست که سیاهنمایی کنید
من کجا آمار این رسانه هایی که توسط یه مشت انسانهای....اداره می شوند را تایید کردم که این بار دومش باشد
سندش را بیاورید،بعد ادعا کنید (464750)
 
۱۳۹۰-۰۳-۳۰ ۰۷:۱۷:۰۴
مجید جون دلبندم
واقعیت چیه
واقعیت اونه که صدا و سیمای ما میگه!!!!
اسناد و مدارکش کجاست
میشه به من بگی فرق قذافی و اسد چیه
این پسر 13 ساله رو قبول کنیم که امریکا کشته 1000 نفر دیگه هم امریکا کشته!!!!!
جای تاسف داره که اسد در اداره کشورش نا نوانه و نمی تونه جون مردمانش رو از دست قاتلین حفظ کنه!!!!!!!! (465256)
 
مجید مجد
۱۳۹۰-۰۳-۳۰ ۱۴:۲۱:۲۹
عزیز دل مجید!
واقعیت همون چیزیه که شما و همه امثال شما می دونید ولی چون منافعتون به خطر میوفته نمی خواهید قبول کنید
دیگه الان با توجه به حوادث اخیر یک بچه مدرسه ای هم فرق اسد و قذافی رو می دونه
جالبه،اگر اسد خائنین رو بکشه و مدیریت کنه همه شما فریاد وا اسلاما سر می دهید و می گید این آدم کشه و بیثار اگر هم نکشه می گید بی عرضست،خب اون نمی تونه با نظر افراد عجیبی مثل شما کار کنه که.پس همون بهتر که کار خودشو ادامه بده. (465708)
 
بابک
۱۳۹۰-۰۳-۳۰ ۲۲:۴۰:۵۱
ما منافعمون درگیره
من که شهروند عادی هستم
شاید منافع شما دارد نابود میشود که انقدر اسرار دارید اسد ادم خوبیه (466150)
 
۱۳۹۰-۰۳-۳۰ ۱۲:۰۵:۱۰
البته عکس این غضیه برای خود شما هم صادق هست
میشه بگید از نظر شما چرا اخبار رسانه های بیگانه قابل استناد هست ولی اخبار رسانه های داخلی دروغ؟ (465532)
 
۱۳۹۰-۰۳-۲۹ ۱۶:۲۹:۲۰
لطفا شما بفرمایید به چه دلیل باید در یک خیابان خلوت دور از درگیری از میون اون همه جمع یک دختر جوان کشته بشه؟؟
این چه فایده ای برای نیروهای امنیتی داشته مثلا؟؟؟
دهها سوال بی پاسخ در این باره هست (464938)
 
خط انقلاب
۱۳۹۰-۰۳-۲۹ ۱۰:۱۲:۵۶
دوست عزیز شما هم دچار توهمات خام انسان دوستانه و ژست های حقوق بشری شده اید. انگار خبر ندارید در سوریه چه خبر است. اولا اتفاقات با فتنه 88 ایارن بسیار متفاوت است. از جمله این که اغتشاشات سوریه بسیار خشونت بار است و تاکنون صد ها نیروی امنتی کشته شده اند. مرکزیت معترضین گروه های مسلح از خارج آمده هستند. گروه هایی شبه نطامی شبیه القائده که از کشتن بچه و زن هیچ ابایی ندارند. مسائل سوریه بسیار پیچده تر از فتنه ناکام 88 است. سر این نوجوان را هم کسانی بریده اند که سر حدود 120 تن از نیروهای امنیتی سوریه را بریده بودند. (464470)
 
امیر
۱۳۹۰-۰۳-۲۹ ۱۱:۵۶:۱۲
خط انقلابی چون اسد گفته 120 نیروی امنیتی کشته شده اند که نمیشه باور کرد

در دیکتاتور بودن اسد شکی داری؟

هر دیکتاتوری وقتی داره سرنگون میشه به انواع و اقسام روش ها دست می زند شاید اون 120 نفر نیرو هایی بودند که به مردم پیوسته بودند و توسط اسد تیر باران شده اند (464575)
 
مجید مجد
۱۳۹۰-۰۳-۲۹ ۱۳:۰۴:۱۰
امیر آقا
یعنی شما در مورد دیکتاتوری تو بحرین هم همین نظر رو دارید؟
بعید می دونم (464680)
 
بی خودی الملک
۱۳۹۰-۰۳-۲۹ ۱۳:۱۴:۴۵
شما که خودت جواب خودت رو میدی بهتره بعید ندونی بله در کشور بحرین هم دقیقا دیکتاتوری هستش و شیعیان اونجا دارن زیر چکمه های آل سعود له میشن برای من بدی همیشه بده و خبی همیشه خوب .فقط همین! (464685)
 
مجید مجد
۱۳۹۰-۰۳-۲۹ ۱۳:۲۶:۲۲
شما وکیل مدافع اقا امیر هستید یا اینکه؟!
ضمنا اگر اینطوریه پس چرا شماها رگ غیرتتون بیرون نمی زنه؟
پس چرا از این همه فریاد مسلمانان در کشور بر علیه این جنایات حمایت نمی کنید و فقط گیر دادید به حکومت سوریه که برای همه اظهر من الشمس است که دست آمریکا برای از بین بردن این کشور به خاطر دشمنی با اسرائیل در کار است. (464706)
 
فرناز مجتهدي
۱۳۹۰-۰۳-۲۹ ۱۳:۴۵:۳۸
مجيد عزيز:
فكر كنم ما( گروهي كه معتقدند حكومت سوريه هم مثل آل خليفه بحرين ديكتاتورند)
با شما يك مشكل اساسي در بيان حرفهامون داريم. ما معتقديم ظلم در هر شرايطي بده و قائل به تفكيك به ظالم خوب و بد نيستيم. (464735)
 
مجید مجد
۱۳۹۰-۰۳-۳۰ ۱۴:۲۴:۰۳
ظلم بده ولی درجه هم داره،نداره؟
بنده خدا،مطمئنا اسد رو نمی توان با قاتلی امریکایی واسرائیلی که بدجوری خون اشام شده اند مقایسه کرد
آره مشکل اسد اینه که با این آدم کش ها مخالفه،به خاطر همین هم آمریکایی ها و اسرائیلی ها بعضی از مردم رو انداختن به جون اسد (465710)
 
محمد
۱۳۹۰-۰۳-۳۰ ۱۷:۱۲:۳۶
آقای مجد چرا خودزنی میکنی؟؟
مگه خدا تو قرآن نگفته هر کی یه نفر رو کشت انگار همه انسان ها رو کشته؟؟دیگه این چیزا رو که رسانه ملی عزیزتون صبح تا شب تو مخ ما کردن قربونت. (465875)
 
خط انقلاب
۱۳۹۰-۰۳-۲۹ ۱۶:۱۴:۴۲
مشکل برخی با حکومت سوریه این است که حکومت سوریه با ایران دوست است. اصولا هر کس با ایران دوست باشد بد است و دیکتاتور!

برخی بدون کوچکترین اطلاعی از واقعیت های سوریه داشته باشند فقط بر اساس حرف های بی بی سی دروغ گو و بلند گوی روباه پیر حرف می زنند. (464918)
 
۱۳۹۰-۰۳-۳۰ ۰۷:۵۵:۲۳
هر نوع حکومتی که دمکراسی و انتخابات مردمی آزاد توش نقشی نداشته باشه بده
فرقی هم نداره که دوست یا دشمن ایران باشه (465281)
 
مجید مجد
۱۳۹۰-۰۳-۳۰ ۱۴:۲۵:۵۲
هر نوع آدمکشی و قتل و جرم و جنایت و نسل کشی و خونریزی بده،چه آمریکا باشه چه اسرائیل و چه حکومت هایی که از سران فتنه حمایت کرده باشند چه حمایت نکرده باشند. (465714)
 
۱۳۹۰-۰۳-۳۰ ۱۰:۰۳:۳۳
مشکل شما هم با دیگران اینه که هرکی با نظر شما مخالفه نوکر انگلیس و اسراییله و فریب خورده هست. فقط هم شما اطلاعات دارید و کارشناس ارشد همه مسایلید (465375)
 
احمد
۱۳۹۰-۰۳-۳۰ ۰۸:۴۰:۴۲
چكار كنيم؟! شما بگيد؟ (465311)
 
فرناز مجتهدي
۱۳۹۰-۰۳-۲۹ ۱۳:۴۱:۱۱
مجيد عزيز:
قطعا\" هيچ كس از حكومت ديكتاتوري بحرين دفاع نمي كنه. نمي دونم چرا هر وقت بحث از سوريه مي شه بعضي ها مي گن توي بحرين ظلم مي شه. يعني چون توي بحرين ظلم و ديكتاتوري هست پس در مورد سوريه بايد سكوت كرد؟ (464731)
 
مجید مجد
۱۳۹۰-۰۳-۲۹ ۱۴:۰۶:۴۵
اون دیگ مشکل خودتونه می تونید حلش کنید
ولی مشکل اساسی هم نظران شما اینه که فقط و فقط وفقط می خوان مخالفت کنن اونم به هر قیمتی که شده حتی به قیمت سکوت در برابر جنایات اسرائیل کودک کش
اگر می گید کودک کشی اسرائیل دروغه،بگید که دیگه با شما بحث رو ادامه ندم (464768)
 
سخن تازه
۱۳۹۰-۰۳-۲۹ ۱۵:۴۵:۱۵
کامنت های سرشار از مهر شما را خواندم، ذره ای خیال عقب نشینی از مواضع خود را ندارید و این معنی عملی \"تعصب\" است.

همین (464871)
 
مجید مجد
۱۳۹۰-۰۳-۲۹ ۱۶:۲۳:۳۴
ای کاش که به جای خواندن نظرات بنده،حالا چه با مهر و یا بی مهر،مطالب را می خواندید و کمی از فکر و عقل خود که بزرگترین نعمت خدا به بندگانش است استفاده می کردید و اینگونه به خاطر این نظر در ذهن مخاطبین این شائبه را ایجاد نمی کردید که سخن تازه فقط خواسته است یک چیزی گفته باشد که بگوید من هم هستم و به من توجه کنید.
واقعا برای شما خیلی زیاد متاسفم که به جای تفکر اینگونه اظهرا نظر کردید (464928)
 
جمال
۱۳۹۰-۰۳-۲۹ ۱۸:۳۸:۳۶
براي کسي که ديگران را بي عقل و خودر ا عقل کل فرض ميکند بسيار متاسفم.
فقط يک سوال:
چرا براي نا آراميهاي بحرين و مصر و يمن و .... از لفظ بيداري اسلامي ولي از نا آراميهاي سوريه و فقط سوريه از لفظ اغتشاش استفاده ميکنيد؟
اين دو چه تفاوتي با يکديگر دارند ؟ و شما چرا اينقدر به رگ غيرتتان بر ميخورد ؟ (465029)
 
مجید مجد
۱۳۹۰-۰۳-۲۹ ۱۹:۰۶:۰۲
آقا جمال
من کجا خودمو عقل کل دونستم؟
من فقط می گم که انسان باید تا جایی که می تونه از عقل و فکرش کمک بگیره
حالا شما به اصرار می خواهی برداشتی جز این داشته باشی بحثش جداست
اما جواب سوال شما
چون در این کشورهایی که ذکر کردید،مردم خودجوش بر علیه این حاکمان دیکتاتور قیام کردند و خواستار تغییر شرایط هستند،اما در سوریه اظهر من الشمس است که این تحرکات با دستور خود امریکایی ها و اسرائیلی ها و با کمک و مدیریت آنان شکل گرفته است،اصلا تاکنون از خود پرسیده اید، که چرا تمام قد این دشمنان اسلام بر علیه حکومت سوریه ایستاده اند؟
نگویید که دلشان به حال مردم مسلمان سوریه سوخته است که مضحک و مسخره است،چرا که آن دشمنان آدم کش و نسل کش اگر دلشان برای مردم مسلمان می سوخت،هرگز در عراق و افغانستان و پاکستان و فلسطین دست به نسل کشی نمی زدند و از آدم کش های دیکتاتور لیبی و بحرین و یمن حمایت نمی کردند.
من جایی که حس کنم حق پایمال می شود به رگ غیرتم بر می خورد مخصوصا حقی که توسط قاتلین کثیف خاورمیانه از جمله آمریکا و اسرائیل پایمال شود.
اما شما چرا از این پایمال کنندگان حق مستقیم یا غیر مستقیم،خواسته یا ناخواسته دفاع می کنید؟
طوری که انگار برایتان اون کشورهایی که نام بردید مهم نیست ولی سوریه مهم است
اگر می گویید اینطور نیست خواهشا یک بار دیگر کامنت خود را بخوانید.
واقع بین باشید
درود و سپاس (465041)
 
هومن
۱۳۹۰-۰۳-۳۰ ۰۷:۱۴:۱۷
باور کنید ....از تعجب شاخ در می اورم ...شما می دانید که حکومت بعثی سریه سالها مردم را در یک شرایط امنیتی و غیر دمکراتیک و حتی غیر انسانی نگاه داشته .و الان شما باز یک سری نشانی می دهید از کشورهایی که دارند مردم سوریه را وادار به اعتراض می کنند . (465255)
 
جمال
۱۳۹۰-۰۳-۳۰ ۰۸:۰۶:۲۳
\'چون در این کشورهایی که ذکر کردید،مردم خودجوش بر علیه این حاکمان دیکتاتور قیام کردند و خواستار تغییر شرایط هستند،اما در سوریه اظهر من الشمس است که این تحرکات با دستور خود امریکایی ها و اسرائیلی ها و با کمک و مدیریت آنان شکل گرفته است\'

مجيد خان:
شما مجدداً حرف خودتان را که تکرار کرديد برادر.
سوال من اين بود شما چطور استدلال ميکنيد که در ساير کشورها نا آراميها بيداري اسلامي است ولي در سوريه اغتشاش؟

مگر در مصر بلافاصله بعد از انقلابشان کمک 20ميليون دلاري آمريکا را قبول نکردند؟

وضعيت تونس چگونه است؟

اين اظهر من الشمستان بر چه اساسي است؟

ضمن اينکه در کجاي سوال من شما دفاع از آمريکا و اسرائيل ديدي؟فقط منطقي جواب بده اين دو چه تفاوتي با يکديگر دارند؟ چرا اتفاقات سوريه در رسانه هاي ايران بازتابي ندارد؟

لطفاً به جاي آسمان به ريسمان بافتن براي اينکه حرفت را به کرسي بنشاني دليل منطقي بياور تا من و ساير عزيزاني که بحث را دنبال ميکنند هم مطلب جديدي ياد بگيريم.

نميدانم چرا ولي عجيب من را ياد کاربري بنام محمدرضا روزبه مياندازي مجيد جان (465286)
 
س
۱۳۹۰-۰۳-۳۰ ۱۲:۱۸:۳۳
سایت الف مگر اینجا مکالمه دو سه نفره باید جریان داشته باشد؟ نظرتان را بدهید و همدیگر را تخطئه نکنید. درباره سوریه کاملا مورد تایید ما نیست میبینید که مسوولان هم تقریبا سکوت کرده اند. حکومت سوریه ایده آل نیست. رییس جمهور مادام العمر و تا بحال که موروثی. و سرکوب نسبی مخالفان دموکراسی نیست. ولی آیا اکثریت مردم سوریه از بشار اسد ناراضیند؟ آیا محبوبیت ندارد؟ اگر مردم سوریه ناراضیند خودشان در ابتدا مسالمت آمیز باید شرایطشان را تغییر دهند یا شدیدا مسلحانه و با حمایت سیاسی اقتصادی و نظامی خارجی؟ آیا عربستان که از شورشیان دفاع میکند یا آمریکا و اسراییل مدافع مردم سوریه اند یا دموکراسی در این کشور بنفع آنهاست؟ آیا قصدشان تنها تضعیف حکومت مرکزی و جبهه مقاومت در برابر اسراییل نیست؟ آیا اکثریت مردم سوریه مخالف اسراییل نیستند؟ آیا بشار اسد از این موضوع سوئ استفاده نمیکند؟ آیا اگر حکومتی کاملا مردمی بوجود بیاید به ایران حقا نزدیکتر نخواهد بود؟ این تناقضات وجود دارد. حق و باطل بهم آمیخته شده است. ما باید همه جوانب را تک تک بسنجیم. مسلما شورشیان اهداف درستی ندارند و در عین حال حکومت اسد مردمسالار نیست.
به امید روزی که حکومتی مردمی قدرتمند اسلامی و ضد سلطه جهانی در سوریه برپا شود. (465555)
 
جنون
۱۳۹۰-۰۳-۳۱ ۱۸:۵۷:۵۴
مسئولین چرا سکوت کردند؟ (466912)
 
۱۳۹۰-۰۳-۳۰ ۰۹:۰۶:۱۱
1- نظرات شما نشان دهنده عقل شماست
2- مرگ بر اسرائیل
3- مرگ بر آل سعود
4- مرگ بر آل خلیفه
5- مرگ بر علی عدالله صالح
6- مرگ بر فذافی
7- مرگ بر تمام دیکتاتور های دنیا اسمش باشه برلوسکنی یا هر اسم دیگه
ولی مجید دلبندم اگر کسی گفت مرگ بر قاتل هزار نفر سوریه ای شما نمیتوانی بخاطر اینکه سوریه در مراحلی از جهان سیاسی کنونی از ما حمایت کرد او را بی عقل بگوئی که منافع ما در خطر است بی عقلی آنست که با توجه به منافعت نظر دهی و به دیگران بگوئی بی عقل (465334)
 
۱۳۹۰-۰۳-۳۰ ۰۹:۳۵:۱۰
بهتر است شما کمی تفکر کنید ! یک حکومت موروثی که نزدیک 50 سال بر کشوری حکومت کرده اند و بجز ادعای جنگ و دشمنی با اسرائیل کاری نکرده است مگر ایجاد خفقان به بهانه وضعیت فوق العاده! و حالا شما از آنها دفاع می کنید. (465354)
 
س
۱۳۹۰-۰۳-۳۰ ۱۲:۲۱:۱۴
یادتان نرود که هنگام مرگ حافظ اسد مردم سوریه سیاه پوش شدند و آقای سید محمد \"خاتمی\" به تشییع جنازه وی رفت! محبوبیت وجود دارد هرچند از آن سوئ استفاده میشود. (465560)
 
محمد رضا باقری چالوپلی
۱۳۹۰-۰۳-۳۰ ۱۰:۵۱:۱۱
شیخ یوسف قرضاوی رهبر اهل سنت کشتار بحرین را تایید کرد شیوخ عربستان کشتن یک سوم مردم سوریه که سنی نیستند شیعه ومسیحی را مجاز می دانند سوریه انقلاب نیست عرصه جنگ طرفداران ناصر که می خواهد دوباره استقلال سوریه را از بین برده وسوریه را به یک آلت دست مصر وعربستان تبدیل کنند انقلاب تعریف دارد هدف دارد چرا غرب نگران سوریه است ولی از بحرین سخن نمی گوید . (465429)
 
امیر
۱۳۹۰-۰۳-۳۰ ۰۴:۳۱:۵۵
دوست عزیز

شما خودتون برخورد دوگانه در رابطه با قضیه سوریه و بحرین داشتید
شما بودید که تو اخبارتون متفاوت خبر رسانی کردید
معلوم هست که ما به شما در مورد اطلاع رساین انتقاد داریم
ما که اصلا رسانه ای نداریم که بخواهیم مورد انتقاد واقع بشیم
شما خودتون خبر ها رو غیر منصفانه پخش میکنید، بعد که میگیم چرا برخوردتون دوگانه هست، میگید چرا شما هر چی بحث سوریه میشه، میگید بحرین؟
اگه شما درست خبر رسانی میکردید که ما چیزی نمیگفتیم.
خودتون یک مساله رو پیش آوردید
بعد که میگیم چرا، سر فلش رو بر میگردونید به سمت خودمون (465240)
 
۱۳۹۰-۰۳-۲۹ ۱۴:۴۱:۵۴
120 نيروي امنيتي كشته شده اند چند معترض غيرمجهز كشته شده اند؟! (464805)
 
خط انقلاب
۱۳۹۰-۰۳-۲۹ ۱۶:۱۲:۳۵
امیر ، من اگر از اسد می گویم تو از شیطان بزرگ و روباه پیر می گویی، مگر نه این طور است؟

من در دیکتاتور بودن اسد شک دارم اما در دیکتاتور بودن آل خلیفه و آل سعود شکی ندارم که همین بی بی مدافع آن دست نشانده های خود است. من نه بر اساس حرف های روباه پیر و استعمارگر معروف بلکه بر اساس حقاق سخن می گویم. (464913)
 
بیخودی الملک
۱۳۹۰-۰۳-۳۰ ۰۶:۵۲:۴۱
اینجا رو هم اشتباه اومدی برادر ما از همون روحیه استعماری آمریکا و انگلیس هم بیزاریم هیچکس نمیتونه جنایات این دو رو ندیده بگیره البته شاید فردا شما باهاشون دوست بشید و ندیده بگیرید ولی ما نمیتونیم حتی خود انگلیسیها الان فیلم میسازن و توی اون جنایاتی که مثلا در ایرلند انجام دادند رو نشون میدن و به یکنوع مثلا میخوان نشون بدن که اشتباه میکردن ولی شما از اونها هم لجباز تری بابا دارن مردم رو توی سوریه میکشن اونوقت شما ....افسوس (465253)
 
خط انقلاب
۱۳۹۰-۰۳-۳۰ ۱۰:۳۱:۱۷
بلی این هم جزو روباه صفتی آنهاست که برای 50 سال پیش خود فیلم علیه دولتمردان 50 سال پیش می سازند که در واقع خود را انسان دوست نشان دهند. اما در اصل به روش هایی جدید تر به استعمار و کشتار خود ادامه می دهند.

اما کیست که نداند بی بی سی و انگلیس و آمریکا دوستان صمیمی برخی هستند و ژست های اینگونه شما هم نمی تواند حقیقت را بپوشاند.

ما هیچ گاه با انگلیس دوست نخواهیم بود. شما اگر داستان علمی تخلی می سازید من از تاریخ چند ساله اخیر سخن می گویم که مدعیان گفت و گوی تمدنها در مقابل اسعتمار و شیطان بزرگ سر تسلیم فرودآوردند در حالی که کمتر از یک دهه قبل از آن به چپی های تندرور ضد استعمار و استکبار معروف بودند. اما ما همچنان بر ایدئولوژی خود هستیم و حزب باد نیستیم. (465399)
 
۱۳۹۰-۰۳-۲۹ ۱۶:۳۲:۰۴
\"شاید اون 120 نفر نیرو هایی بودند که به مردم پیوسته بودند و توسط اسد تیر باران شده اند\"
شایدم توسط کسایی کشته شده باشند که ادعای انقلاب در سوریه دارن
اگر این حرف درست باشه شما نظرت رو عوض میکنی؟؟؟ (464943)
 
امیر
۱۳۹۰-۰۳-۲۹ ۱۲:۳۶:۳۴
به شما تبریک می گویم با این استدلال انساندوستانه. مسلم است که جان 1300 نفری که توسط نیروهای امنیتی تابحال کشته شده اند به اندازه 120 نفر نیروی امنیتی، که معلوم نیست بدست چه کسی کشته شده اند، اهمیت ندارد!
راستی یک مسئله دیگر: 120 نیروی امنیتی مسلح چطور با هم کشته شده اند بدون اینکه بتوانند از خود دفاع کنند؟ بقیه نیروهای امنیتی در آن زمان کجا بودند؟ وای به حال کشوری که نیروهای مسلح امنیتی آن اینقدر پخمه باشند. (464645)
 
مجید مجد
۱۳۹۰-۰۳-۲۹ ۱۳:۴۹:۵۷
برادر
شما اول موضع خودتان را شفاف بیان کنید بعد به دنبال تبریک و تسلیت گویی به بنده باشید
خلاصه نیروهای امنیتی باید بکشند یا کشته شوند که شما آن را تایید کنید؟ (464742)
 
خط انقلاب
۱۳۹۰-۰۳-۲۹ ۲۰:۲۸:۲۱
تروریست های آدم کش.
نیروهای امنیتی باطوم دارند و تروریست ها اسلحه های آمریکا ساخته.
آن 1300 نفری که می گویی معلوم نیست این قدر باشند و احتمالا 200 نفر هستند معلوم نیست توسط چه کسی کشته شده اند. (465100)
 
امیر
۱۳۹۰-۰۳-۳۰ ۱۰:۵۴:۱۹
باز هم به شما تبریک می گویم بخاطر ریاضیات قوی که داری و بخاطر استدلال محکمت. براین اساس آن 120 نفر هم احتمالا 2 نفر بوده اند. با وجود دوستانی چون شما خط انقلاب احتیاجی به دشمن ندارد. (465431)
 
س
۱۳۹۰-۰۳-۳۰ ۱۲:۲۳:۳۲
در کمکهای آل سعود به شورشیان برای خرید اسلحه که شکی نیست. چه کسانی را شورشیان کشته اند؟ لابد هیچکس! (465564)
 
آرش
۱۳۹۰-۰۳-۲۹ ۱۳:۳۴:۳۲
رفیق خداوکیلی انصافت کجاست؟ (464721)
 
فرناز مجتهدي
۱۳۹۰-۰۳-۲۹ ۱۳:۳۷:۵۴
دوست خط انقلابي عزيز:
اگر دولت سوريه روابط بسيار حسنه با دولت ايران نداشت باز هم مي گفتي كه 120 نفر از نيورهاي امنيتي سر بريده شده اند و حوادث سوريه با حوادث بقيه كشورهاي عربي فرق دارد؟ (464728)
 
۱۳۹۰-۰۳-۲۹ ۱۴:۴۷:۴۰
آقای خط انقلاب...!! شما که همیشه پای ثابت کامنت های الف هستی...تا کی میخوای این نظرات و ادعا های واهی رو بنویسی...با تمام جنبش هایی که با سیاستهای شما یکی باشه موافقید...ولی خروش مردم و تمام روستایی های که تو کشور دوست و برادر !! شماست رو بر نمی تابید و همه اونا رو اغتشاشگر می خونید.. تا کی می خوای چشماتو رو حقایق ببندی...؟؟؟ (464811)
 
خط انقلاب
۱۳۹۰-۰۳-۳۰ ۱۰:۳۳:۳۵
خروش بیست و چهار و نیم میلیونی را می گویید؟ (465404)
 
خط انقلاب
۱۳۹۰-۰۳-۲۹ ۱۰:۲۱:۵۱
ضمنا در روایتی آمده است که سفیانی از دمشق خروج می کند و ماموران او مأمورانش را گسیل می‌دارد، کودکان را گرد مي‌آورد و آنها را در دیگ‌های زیتون می‌جوشاند. بعید هم نیست اینهایی که این بچه را کشته اند از جنس همان سفیانی یا از آدم های او باشند. (464480)
 
۱۳۹۰-۰۳-۲۹ ۱۳:۱۸:۵۵
شما كلا تو كاره روايت هستي؟
انسانهاي بيگناه دارن اونجا كشته ميشن بعد شما ميگي تو روايت هم اومده؟ (464693)
 
خط انقلاب
۱۳۹۰-۰۳-۲۹ ۱۶:۲۰:۳۵
بلی می خواهیم ببینیم انسان های بی گناه را چه کسی می کشد. تروریست های آدم کش اجیر شده توسط روباه پیر و صهیونیست ها یا شخص دیگر. مسئله این است. می خواهیم ببینم چه کسی می تواند آدم کش باشد. اسد کسی بود که در مقابل اسرائیل ایستاد. او در مقابل کشتار کودکان فلسطینی و سوری به دست آنها سکوت نکرد. این کشته شدگان (البته کشته های واقعی نه ساخته و پرداخته دم روباه پیر بی بی سی ) هم کار همان آدم کش ها اسرائیل است. سوریه تنها کشور عربی بود که با عراق در جنگ علیه ایران همکاری نکرد و بر عکس حامی ایران بود. جرم سوریه این است. این است که این همه علیه سوریه توطئه می کنند. چرا چیزی در مورد بحرین نمی گویند و فقط برای سوریه دروغ بافی می کنند؟ شما چرا باور می کنید؟ چون با حمدی نژاد دوست است؟ بسوزد پدر سیاست بازی. (464923)
 
۱۳۹۰-۰۳-۲۹ ۲۳:۵۲:۳۶
دوست عزیزی که ملاکت برای دیکتاتور و آدمکش نبودن اسد ایستادن جلوی اسرائیله! پس با این دیدگاه شما صدام هم چون حلو اسرائیل و آمریکا ایستاده بود اصلا دیکتاتور و آدمکش نبوده. بن لادن هم نبوده. طالبان هم آدمکش نبودن. قذافی هم نیست.
اصلا به نظر شما آدمکشی با اصل مفهموش خیی متفاوته (465165)
 
خط انقلاب
۱۳۹۰-۰۳-۳۰ ۱۰:۳۵:۰۳
شما ملاکت برای دیدکتاتورری چیست؟
فرمایشان بی بی سی؟
دوست شما نبودن؟
دوستی با احمدی نژاد؟ (465405)
 
۱۳۹۰-۰۳-۳۱ ۰۸:۱۰:۵۵
ملاک اینهاست :

- چهل سال وضعیت امنیتی
- نبود هیچ حزب سیاسی فعال و مستقل
- انحصار تشکیل دولت فقط برای حزب بعث
- وجود حکومت موروثی
- ندادن اجازه اعتراض به شکل مناسبو قانونی و برخورد با معترضان ( مردم حق درخواست دارند حتی اگر تفکرشان اشتباه باشد )
- نبود مجوز رفراندوم در مورد قوانین

بقول خودتون ... باز هم بگم ؟ بگم ؟!؟!؟! (466291)
 
اميد
۱۳۹۰-۰۳-۳۰ ۰۸:۵۷:۵۶
به نظرم شما يه سري به رسانه هاي مستقل بزن و فقط 20:30 نگاه نكن .البته ميدونم الان ميگي همشون به غير از صدا و سيما و كيهان و رجانيوز عامل اسرائيل و استكبار جهاني و ....
پسرم ! تروريست اجير شده فلان كجا بود .بشار جونت داره با تانك خونه هاي مردم را روي سرشان خراب ميكند.
جنگنده هاي ارتش دارند روستاها را بمباران ميكنند.اونوقت تو ميگي روباه پير و آدم كش آدمكش آمريكا و از اين دست خزعبلات كليشه اي . (465327)
 
خط انقلاب
۱۳۹۰-۰۳-۳۰ ۱۰:۳۷:۳۱
داستان های علمی تخیلی بی بی سی را زیاد نبین. میدونم الان می گی رسانه های ایران همه مال دیکتاتوری هستند و....
پسرم ! بمباران خانه و روستا کجا بوده؟ این هم داستان علمی تخیلی جدید بی بی سیه؟
آخه قبلا هم برای ایران داستان می ساخت. (465408)
 
بابک
۱۳۹۰-۰۳-۳۰ ۲۲:۵۴:۲۲
نمی تونی این خبر و قبول کنی
می دونی چرا چون فکرت بسته هست
اگه اینو قبول کنی باید خیلی چیزارو رد کنی
و این برات یه بحران درونی میشه (466155)
 
۱۳۹۰-۰۳-۳۰ ۱۰:۰۸:۴۲
سوریه با ایران همکاری میکنه فقط برای منافع خودش نه قیافه ما (465377)
 
مجید مجد
۱۳۹۰-۰۳-۳۰ ۱۴:۲۷:۳۲
ما هم همینطور (465716)
 
فرناز مجتهدي
۱۳۹۰-۰۳-۲۹ ۱۳:۴۷:۴۸
خط انقلابي عزيز:
خواهش مي كنم بحث رو به خاكي نكشون. وگرنه يه گروهي هم دوباره بحث شعيب صالح و رفيق جوون جوني اون رو مطرح مي كنند. (464739)
 
۱۳۹۰-۰۳-۲۹ ۱۰:۳۴:۰۴
يك اطلاع رساني صحيح بدون ادله هاي بي مخرج و مهجور گونه از طرف دولت سوريه كفايت كرده و مردم خو آن را ميپذيرند. (464496)
 
استاد رجمان
۱۳۹۰-۰۳-۲۹ ۱۰:۳۷:۴۸
ضمن تشکرازالف) ماکه خارج ازکشورسوریه هستیم ومجازبه گفتگووبحث دررمینه امورسیاسی (نه دخالت )درموردکشورمذکورمیباشیم بجز انتقادات یکی ازنمایندگان محترم مجلس درمورد احتیاط بیشترمامورین امنیتی سوریه درهنگام برخورد بامعترضین :بنده تجزیه وتحلیل خاصی رادرمورد کشور سوریه نشنیده وندیده ام تقریبا این اولین باراست که صحبتهای تازه ای ازرسانه های کشورمان درموردمسایل اخیرسوریه میشنوم وامیدوارم روشنگری بیشتری درموردتحولات سوریه انجام پذیرد ومردم عزیزما سردرگم اخبارکشورمذبورنباشند (464503)
 
۱۳۹۰-۰۳-۲۹ ۱۰:۵۹:۵۵
سوریه بعد از اسد وضعیتی به مراتب بدتر از
عراق بعد از حضور امریکا خواهد داشت .

یک مقدار صبر کنید !!! (464525)
 
۱۳۹۰-۰۳-۲۹ ۱۱:۵۰:۵۶
عراق بعد از آمریکا چیش بده؟
غیر از فقر و ... که یادگار حکومت دیکتاتور سابقه؟ (464565)
 
مجید مجد
۱۳۹۰-۰۳-۲۹ ۱۲:۴۳:۲۱
آدم کشی بیش از حد و عدم امنیت برای مردم بی گناه
حالا فهمیدید چی اون بده
اینطوری که مشخصه شماها فقط می خواهید مخالفت کنید حتی اگر کسی بیاد بگه ادم کشی بده،شما می گید نه خوبه
آره؟ (464656)
 
فرناز مجتهدي
۱۳۹۰-۰۳-۲۹ ۱۳:۵۲:۱۷
مجيد عزيز:
كسي مخالفت بي دليل نمي كنه. فقط آدم بايد كمي منصف باشه حتي در مقابل دشمنانش. (464749)
 
مجید مجد
۱۳۹۰-۰۳-۲۹ ۱۴:۵۴:۳۵
من می گم آدم کشی و کودک کشی و نسل کشی امریکایی ها و اسرائیلی های خون اشام رو باید محکوم کرد،و گول حرکات و فضا سازی اونهارو نخورد
این بده؟این بی انصافیه؟
حالا دوستای آمریکایی و اسرائیلی بیان به این پیغام بنده مخالف بزنن (464817)
 
۱۳۹۰-۰۳-۳۰ ۱۰:۱۳:۵۶
اگه آمريكايي ها هم نبودن مردم عراق مثل مردم پاكستان روي خوشبختي رو نميديدن. مطمئن باش. چون اكثرا جاهل و نادان هستند. نديديد با زنانشون چكار ميكنند؟ (465379)
 
۱۳۹۰-۰۳-۳۰ ۱۰:۲۷:۰۵
همه اونایی که گفتی بد، حقوق بشر رو هم اکثر کشورها نقض میکنن و فقط شده سوژه برای اقدام علیه همدیگه ولی یه بام و دو هوا هم بده که فقط مسلمونای عراق و بحرین و لبنان مضلومن ولی مسلمونای چین و سوریه و غیره هیچ اسمی ازشون نیست (465391)
 
مجید مجد
۱۳۹۰-۰۳-۳۰ ۱۴:۳۶:۳۸
تا حالا 98 نفر دوستای آمریکایی و اسرائیلی
واقعا متاسفم
اشک از چشمانم جاری شد
شما از این آدم کش ها که تعدا آدم کشی اونها بیشماره،حمایت می کنین اونوقت میاید برای مسلمانان سوریه فریاد وااسلاما سر میدید؟
متاسفم
واقعا متاسفم
همین (465726)
 
امیر
۱۳۹۰-۰۳-۲۹ ۱۹:۱۹:۲۹
عراقی ها باید از خودشون عرضه نشون بدهن ظرف چند سال یکی از بهترین کشورهای خاورمیانه خواهند بود الان عراق حدود 1 میلیون نیروی نظامی دارد وبودجه ای بدون انتها روند دموکراسی ای قابل قبول هم دارد نیروهای امریکای هم در حاشیه هستند و به زودی خارج میشوند فقط یکمی عرضه باید از خودشون نشان بدهند به قول معروف نابرده رنج .... (465056)
 
خط انقلاب
۱۳۹۰-۰۳-۳۰ ۱۰:۳۹:۰۸
غیر از صد های هزار انسان ناقص الخلقه که یادگار آمریکا و اورانیوم ضعیف شده است. (465412)
 
مجید مجد
۱۳۹۰-۰۳-۳۰ ۱۴:۳۳:۵۳
می گم امریکا و نسل کشیش،طرفدار داره می گید نه
می گم به خاطر حمایت از آمریکا از مخالفین اسد حمایت میشه،می گید نه

نظر رو ببینید،بعد به قول خودتون مخالف و موافق
معلوم میشه
متاسفم (465723)
 
مجید مجد
۱۳۹۰-۰۳-۲۹ ۱۲:۱۹:۲۱
اگر یادمون باشه زمان صدام جنایتکار و آدم کش که دستش به خون صدها هزار انسان مسلمان آلوده است،حداقل هر چند وقت یک بار گورهای دسته جمعی پیدا می شد ولی از وقتی که آمریکایی های آدم کش وارد عراق شدند دیگه گور و جوی و خیابون و شهر مذهبی و غیر مذهبی نداره همه جا آدم کشی هست و جرم و جنایت و غارتگری و نقض حقوق بشر
به قولی آمریکایی ها به صدام می گفتند روت سیاهه
که می شد همون دیگ به دیگ میگه روت سیا... (464560)
 
حسن
۱۳۹۰-۰۳-۲۹ ۱۲:۴۵:۳۵
پدر من كه به كربلا رفته بود چند سال پيش مي گفت آمريكاييها در چند قدمي ما بودند و به ما كاري نداشتند.. حتي يكي از همراهان از آنها طلب آب كرد و آنها بدون هيچ شك و شبهه اي به او آب دادند و... (464658)
 
مجید مجد
۱۳۹۰-۰۳-۲۹ ۱۲:۵۹:۳۶
اتفاقا دو تا اتوبوس از همشهریای ما رفته بودن کربلا که متاسفانه چند نفرشون به خاطر بمب گذاری آمریکایی های خون اشام،شهید شدند
اتفاقا خودم چند سال قبل رفتم کربلا که نزدیک بود با گلوله آمریکایی هایی که به پدرتون اب دادند کشته بشم
اتفاقا دوست دوستم توسط این آمریکایی ها بیخود و بی جهت دستگیر شد و بردنش جایی که دیگه کسی نمی تونه پیگیرش بشه
اتفاقا....
بازم بگم،بگم؟
خوبه که منصف باشید،به خدا یه مشت خون اشام ارزش اینجور دفاع آبکی ندارند (464673)
 
۱۳۹۰-۰۳-۲۹ ۱۳:۲۰:۴۸
شما چقدر خاطره داري از عراق؟
الان تكليف رو معلوم كنيد صدام خوب بود يا نه؟
اون بمب گذاري ها رو كه همه آدم هاي روشن ميدونن از كجا مياد. (464695)
 
مجید مجد
۱۳۹۰-۰۳-۲۹ ۱۴:۱۰:۴۷
موضع من در قبال جنایات صدام مشخصه،مثل همه هموطنانم
ولی واقعا برای شما متاسفم که می خواهید به زور و دروغ و طنز و سیاهنمایی جنایات آمریکایی ها را در عراق پنهان کنید،واقعا جای تاسف داره که بعد از این همه سال خیال می کنید که این آمریکایی ها اومدن به عراقی ها کمک کنن
واقعا جای تاسف داره (464773)
 
فرناز مجتهدي
۱۳۹۰-۰۳-۲۹ ۱۳:۵۰:۴۹
مجيد عزيز:
تا جايي كه من شنيده ام بمب گذاري ها كار حضرات القاعده و فداييان صدامه نه امريكاي ها. (464745)
 
مجید مجد
۱۳۹۰-۰۳-۲۹ ۱۴:۱۵:۲۸
اگر کمی منصف بودید می تونستید ببینید و بشنوید که دست تمام تروریست های آدم کش در دستان شیطان بزرگ است،القاعده و تروریست نداره که مهم کشت و کشتاره که باهم تو خاورمیانه پیمانکاری برداشتن دارن انجام می دن دیگه.
درسته؟
اف بر کسانی که به خاطر هیچ و پوچ از یه مشت تروریست و آدم کش حمایت می کنند (464777)
 
خط انقلاب
۱۳۹۰-۰۳-۲۹ ۱۶:۲۹:۲۰
اگر این بمب ها نترکند که دلیلی برای حضور و چپاول های آمریکا باقی نمی ماند. پس این بمب ها باید هر روز منفجر شوند. (464937)
 
۱۳۹۰-۰۳-۲۹ ۱۴:۰۰:۲۶
\"به خاطر بمب گذاری آمریکایی های خون اشام،شهید شدند\"
لابد آمریکاییه به خودش بمب بسته اومده اتوبوس رو منفجر کرده!

\"اتفاقا خودم چند سال قبل رفتم کربلا که نزدیک بود با گلوله آمریکایی هایی که به پدرتون اب دادند کشته بشم\"

پس معلوم شد توی عراق داشتی چیکار میکردی! جهادتون قبول باشه برادر (464759)
 
مجید مجد
۱۳۹۰-۰۳-۲۹ ۱۴:۱۹:۲۳
ناشناس
به زائر کربلا تهمت زدی بیخیال حرفی نیست
واگذار می کنم به خدا
چرا که بنده برای زیارت رفتم
ولی امیدوارم روزی چشم و گوشت باز بشه و از آمریکایی هایی که دستشون به خون میلیون ها انسان بیگناه آلوده است دفاع نکنی و جرم اونها رو گردن بقیه نیندازی
آمین (464781)
 
مهران
۱۳۹۰-۰۳-۲۹ ۱۵:۱۳:۰۷
يعني آمريكايي ها تو عراق عمليات انتحاري مي كنند ؟!! (464832)
 
خط انقلاب
۱۳۹۰-۰۳-۲۹ ۱۸:۰۹:۰۲
اولا اکثر بمب گذاری ها انتحاری نیسنتد. دوما مواد منفرجه لازم توسط آمریکا تامین می شوند. سوما تمام این تند روها توسط آمریکا ایجاد شده اند و حمایت می شوند. مثلا به آنها مهمات داده می شود. مثلا به آنها اطلاعات داده می شود. مثلا به آنها آموزش داده می شود. بعد برای آمریکایی هایی که به فضا می روند کاری ندارد یک ماده ای مانند همین شیشه و اکس و امثال آن را به یکی نفر بدهند بگویند برو جلو. می دانید که اکثر این مواد مخدر جدید توسط شرکت های نظامی تولید شده اند؟ (464944)
 
نور
۱۳۹۰-۰۳-۳۰ ۱۱:۵۴:۵۱
خواهش می کنم این حرفا چیه می زنید مگه آمریکایی ها احمقند که زندگی عزیزشون رو انتحاری برن ، اینقدر نادون پیدا می شه که این وظیفه رو انجام بده
مثلا متعصب های احمقی که هموطنان خودشون رو عامل بدبختی می دونن نه بیگانه ی عزیز رو (465509)
 
۱۳۹۰-۰۳-۲۹ ۱۵:۳۶:۳۹
بمب گذاري آمريكايي ها؟!!!
مطمئني كار تندرو هاي عراق نبود؟ (464860)
 
مجید مجد
۱۳۹۰-۰۳-۳۰ ۱۴:۳۰:۱۵
فرض محال که محال نیست
خب اگر فرضا اینطوری باشه چرا این بمب گذاری ها زمان صدام جنایتکار و آدم کش نبود
ظاهرا آمریکایی ها هم مستقیما بی شرمانه آدم می کشن،هم غیر مستقیم با پرداخت شیتیل های ناقابل به یه مشت بیچاره بدبخت با نام های القاعده،بن لادن،ریگی و حامیان صدام و فلان بمب گذاری می کنن.
آخه،این آدم کش ها چه فایده ای برای شما دارن که اینگونه به زور می خواهید ازشون دفاع کنید؟ (465719)
 
۱۳۹۰-۰۳-۳۰ ۱۰:۲۲:۴۱
ما نه عاشق چشم و ابروی امریکایی ها هستیم و نه دوست سینه چاک اسراییل ، میگیم بیخودی مردم مخالفتون رو متهم به نفهمی و نوکری بیگانه نکنید (465383)
 
مجید مجد
۱۳۹۰-۰۳-۳۰ ۱۴:۳۲:۱۱
اگر نیستید،پس برای چی با از آنها حمایت می کنید؟
برای چی رسانه های دروغگوی آنها را تمکین می کنید؟
برای چی آدمکشی آنها را دموکراسی می دانید؟

انشاالله شما که نیستید
اما اوف بر همه کسانی که از قاتلین مردم خاورمیانه دفاع می کنند (465722)
 
۱۳۹۰-۰۳-۳۱ ۰۸:۱۹:۴۶
عزیز جان
اول تاکید می کنی که نوکر بیگانه و نفهم هستیم بعد کلاه شرعی اسلامی میزاری که انشاالله که نیستیم

شما که مسلمونی چرا راحت تهمت میزنی ؟ مگه تو نظرم به شما تهمتی زدم ؟

دوست گرامی هر چقدر هم که با من مخالف باشی باز هم هموطن من هستی. اگه مدارک و استدلال های دیگران از منابع خبری مختلف رو قبول نداری و میگی نباید جشم بسته قبول کرد پس خودت هم حق نداری چیزی رو دربست قبول کنی. اگه دیگران رو به تفکر دعوت میکنی خودت هم احتمال بده که بخشی از حقیقت ممکنه پیش دیگری باشه و همش مال خودت نباشه.

تو نظر من کجاش تمکین از رسانه های غربی بود ؟
تو نظر من کجاش حمایت از خارجی ها بود ؟
تو نظشر من کجاش حمایت از آدمکشی اونها بود ؟

چرا عادت داریم نظر یک نفر رو به یک جمع نسبت بدیم و بعد بهش حمله کنیم ؟ (466300)
 
خط انقلاب
۱۳۹۰-۰۳-۲۹ ۱۶:۲۷:۳۱
بنده خدا آمریکایی که نمی آید یک پیرمرد زائر را بکشد. چه نفعی از آن می برد. بلکه یک مقدار آب خنک هم به اومی دهد تا آن مرد ساده کلیت دینش را زیر سوال ببرد که اینها که مسلمان تر از ما هستند!
آمریکایی برای کشتن یک دشمن حاضر است صد کودک را هم بکشد برای همین برای کشتن شخص مورد نظر یکی بمب خوشه ای به منطقه مورد نظر می زند که آن شخص بمیرد حتما بمیرد هر چند به قیمت جان ده ها و صدها زن و بچه. بعد هم منابع آن کشور را غارت می کند.

آمریکایی هواپیمای مسافر بری ما را نزد آب دادنش پیش کش. آمریکایی سلاح ها جدید خود و ارونامو ضعیف شده را در کشورهای ما آزمایش نکند آب دادنش پیش کش.

چه زود فراموش کردیم بمب های اتمی و هیروشیمیا و ناکازاکی و ویتنانم و جان برادران افغان و عراقی و فلسطینی و هم وطنان خود را و آن را به یکی جرئه آب فروخیتم. (464935)
 
ناشناسی
۱۳۹۰-۰۳-۲۹ ۱۳:۵۱:۴۱
اسد هم حزبی صدام است ها
هردوشون حزب بعث هستند (464747)
 
خط انقلاب
۱۳۹۰-۰۳-۲۹ ۱۶:۲۲:۳۱
اگر صدام هزار نفر را کشت که البته خود دست نشانده آمریکا بود، آمریکا یک ملیون نفر را کشت و بسیاری دیگر را فلج و ناکار نمود و تمام آثار باستانی عراق را به غارت برد. (464927)
 
امیر
۱۳۹۰-۰۳-۳۰ ۱۰:۵۹:۲۱
اینطور که من فهمیدم شما فقط ضد آمریکایی هستی. حالا اگر رئیس جمهور آمریکا یک روزی شهادتین را هم بگه و مسلمان بشه شما از اسلام برمیگردی. (465438)
 
غريب آشنا
۱۳۹۰-۰۳-۲۹ ۱۵:۳۴:۱۱
ما چرا صبر كنيم؟ كه مثلاً ببينيم كي پيروز مي شه؟ مردم بيگناه كه كشته ميشن يا بشار اسد كه اوضاع رو از دستش خارج كردن؟ اين پزشك محترم رو شايد اطرافيون معلوم الحالش قرنطينش كردن. اما چشم منتظر ميشيم. (464858)
 
سام
۱۳۹۰-۰۳-۳۰ ۰۸:۵۹:۳۲
عراق بعد از صدام هزار بار بهتر از دوران صدامه
یک سر به عراق بزن و پای درد و دل مردم بشین متوجه میشی (465328)
 
ناشناس
۱۳۹۰-۰۳-۲۹ ۱۱:۳۱:۰۸
بشار اسد آدم بدی نبود .سعی فراوانی کرد که پس از دوران اختناق پدرش کشورش را به سوی آزادی وهمزمان رفاه پیش ببرد .اما افسوس که در چنگال عده ای نظامی قدرت طلب اسیر شد وبه این روز اسف بار افتاد. باید درس عبرتی برای همه سر نیزه دوستان باشد . (464547)
 
عباس
۱۳۹۰-۰۳-۲۹ ۱۲:۴۶:۴۶
قدرت بايد به دست نيروهاي سياسي باشد نه نظاميان...
تجربه كشورهاي مختلف نشان داده است كه هر گاه نظاميان در قدرت بودند استبداد فراگير شده و كشورها به سوي فقر و تهيدستي و مشكلات فراوان پيش رفته اند. (464661)
 
سعيد پورمراد
۱۳۹۰-۰۳-۲۹ ۱۱:۳۲:۲۶
با سلام و عرض خسته نباشيد
بعد از مدتها يك مقاله از شما خواندم كه عطر زيباي انسانيت فراتر از جناح ، موقعيت و خواست حكومت را مي دهد .
شان انسان و كرامت ذاتي انسان همين است وگرنه دروغ ، مهمل ، سياست بازي حربه هايي است كه پيشينان ما بارها استفاده كرده وهم اكنون نيز بسيار ساري و جاري است . تجربه تاريخ و سياست نشان مي دهد شكل حكومت نيست كه مشخص كننده سلامت آن باشد حكومت مي تواند ديني ، پادشاهي ، دموكراسي ، شورايي و ساير اشكال باشد اما مولفه هايي نظير صداقت ، حرمت انسان ، مدارا و گفتگو با مردم ،امكان آزادانه انتقاد و شكايت ، وجود قانون عادلانه و تساوي همگان در برابر آن و سلامت و بي طرفي دستگاه قضايي مي تواند تعيين كننده باشد .
در سوريه نيز يك رژيم استكبار ستيز ، متحد ايران و ضداسراييل وجود دارد كه دچار اشتباهات و جنايات وحشتناك شده است ؛ بشار اسد دچار كبر شده است و خود را فراتر از مردم و بقاي رژيم خود را فراتر از مصلحت مردم و دنياي اسلام دانسته است همان اشتباهي كه مولاي ما اميرالمومنان انجام نداد و 25 سال خانه نشيني را تحمل كرد .
علي (ع) حكومتداري را به هر قيمتي جايز نمي دانست مگر حقي ستانده شود و يا باطلي نابود گردد.نقطه مقابل آْن كلام دوستي بود كه حفظ حكومت اسلامي راحتي به قيمت ريختن خون ميليونها نفر جايز شمرده مي شود .
بيماري وجود دارد به نام بيماري رسالت الهي در اين بيماري فرد تصور مي كند رسالتي بر دوشش گذاشته شده است كه موظف است به هر قيمتي رسالت خود را انجام دهد حتي اگر نفوس بسياري نابود شوند و خرابيهاي زيادي به جا بماند.
مرسي (464550)
 
مسعود
۱۳۹۰-۰۳-۲۹ ۱۱:۳۸:۰۹
متاسفم که بعد از مدتها همچین خبری را در مورد سوریه دارید تحلیل می کنید . ولی باز هم در صدد توجیه کردن اقدامات دیکتاتوری مانند بشار اسد هستید. مگر دیکتاتورا هم با هم فرق دارند،مگر دیکتاتور بد و دیکتاتور خوب داریم. واقغاً متاسفم طوری نوشتید که انگار باید دولت سوریه این موضوع را باید انکار نماید یا توجیه کند که کار اونا نیس به عبارتی می خواهید یادش بدهید چکار کند (464557)
 
مجید مجد
۱۳۹۰-۰۳-۲۹ ۱۳:۱۲:۵۴
ای کاش درباره ملت مظلوم فلسطین هم رگ غیرت خیلی ها بیرون می زد
ای کاش درباره ملت مظلوم بحرین
و ای کاش نفرت و خشم و انزجار خیلی ها را در برابر ظلم و آدم کشی های رژیم جعلی اسرائیل و دولت آمریکا را می دیدیدیم
مسلمان مسلمان است
و ظالم هم ظالم

متاسفم (464683)
 
۱۳۹۰-۰۳-۲۹ ۱۷:۰۸:۲۴
من نميفهمم شما چرا تو هر بحثي كم مياري ميزني به صحراي كربلا.
الان موضوع بحث مگه فلسطين هستش؟
كسي منكر جنايات آمريكا و اسراييل نيست. ولي كاري كه اسد با مردم خودش داره ميكنه جنايت ناميده ميشه.
حالا چون سوريه هم پيمان ايران هستش نبايد صحبتي بشه؟ (464971)
 
هومن
۱۳۹۰-۰۳-۳۰ ۰۷:۱۹:۰۰
به خاطر حمایت شما از مردم بحرین برخی تمایلی به حمایت علنی از انها نشان نمی دهند زیرا اخلاق و سلوک بسته شما را به خوبی می شناسند . (465259)
 
۱۳۹۰-۰۳-۲۹ ۱۱:۵۳:۳۴
هر جایی که دست آمریکایی هابا مردم تو یک کاسه باشه،اون تظاهرات مردمی نیست بلکه آمریکایی است (464567)
 
مجید مجد
۱۳۹۰-۰۳-۲۹ ۱۲:۲۳:۰۱
دخالت آمریکایی های آدم کش که تا کنون در پاکستان و عراق و افغانستان و.... هزاران انسان بی گناه را به خاک و خون کشیده اند در کشور سوریه که این کشور دشمن سر سخت اسرائیل،هم پیمان خون آشام آمریکا است،اظهر من الشمس است (464617)
 
حسین.گ
۱۳۹۰-۰۳-۳۰ ۰۷:۴۳:۳۵
سوریه دشمن اسرائیل هست؟ از سال 1967 که بلندی های جولان تسهیر شده سوریه حتی یک گلوله برای آزادی این مناطق شلیک نکرده. تازه کارشناسهای آمریکایی میگن بودن بشار اسد در قدرت به نفع منافع اسرائیل و آمریکاست (465271)
 
مهدی
۱۳۹۰-۰۳-۳۰ ۰۸:۰۶:۲۶
یک بار مرور کنیم ببینیم استدلال شما رو درست فهمیدم یا نه: این خون‌آشامان به قول شما دارند لیبی رو هم هر روز بمباران می‌کنند و رسماً هم مخالفین آن مردک رو کمک مالی و نظامی می‌کنند و همه هم می‌دونیم که چه منافعی در لیبی دارند. اگر استدلال شما درست باشد که چون آمریکا و ... پشت قضیه هستند پس فلانی آنقدر هم بد نیست یا مخالفینش بیخودند و .... پس در لیبی هم قذافی مظلوم واقع شده و ما باید از واکنش ارتش لیبی در بمباران مناطق تحت کنترل شورشیان حمایت کنیم؟ (465287)
 
نور
۱۳۹۰-۰۳-۳۰ ۱۲:۴۷:۱۲
چطوریه شما هرکی گفتیم بده یعنی طرف مقابلش حتما خوبه یعنی امکان نداره دو طرف ظالم تو لیبی به جون هم افتاده باشن(آمریکا و قذافی) یعنی نمی شه این اتفاق افتاده باشه که خدا قوم ظالمی رو گرفتار قوم ظالم دیگه ای کرده باشه
این البته از سنت های خداوندیست که قوم ظالمی رو توسط ظالمی دیگر نابود کنه (465586)
 
مهدی
۱۳۹۰-۰۳-۳۰ ۱۷:۵۹:۳۲
حق با شماست. من این‌طور نوشتم که فکر نکنید هرجا باطلی هست طرف مقابلش حقه. در سوریه هم وضع همین است. اگر یک طرف آمریکاست که باطل می‌نامیمشٰ طرف دیگر هم دیکتاتوری است که او هم باطل است. اما توجه کنید که طرف سومی هم وجود دارد و آن مردم هستند و حق مردم و آزادی و مردمسالاری. آیا آن را هم باطل می‌دانید؟

در عراق هم همین بود. یک طرف آمریکا بود و یک طرف حزب بعث. اما آیا ما به بهانه این‌که اختلاف میان آن‌هاست از خیر مردم عراق گذشتیم و گفتیم بروند ساکت شوند تا شیاطین به خودشان بپردازند؟ (465910)
 
ساعد
۱۳۹۰-۰۳-۳۰ ۱۰:۳۶:۵۸
مجید عزیز به وقتش جنایاتی که تو فلسطین و بحرین و افغانستان و پاکستان رخ می ده رو هم محکوم می کنیم.
آمریکا و اسرائیل و انگلیس هم جنایتکارن. بی بی سی و سی ان ان و دوییچه وله هم دروغ گو اند.
تا اینجا فکر کنم مشکلی نباشه.
الان بحث سر اینه که بیشتر از هزار نفر از مردم سوریه توسط ارتش کشورش کشته شدن. نظر شما چیه؟ (465407)
 
ارومی
۱۳۹۰-۰۳-۳۱ ۱۴:۳۳:۰۹
پس از جنگ اکتبر سال 1973 که اعراب تا حدودی توانستند از نظر نظامی موفقیت های اندکی بدست اورند سوریه چه اقدام عملی وموثری برای باز پسگیری اراضی اشغالی و مبارزه با اسراییل انجام داده که به ایشان لقب دشمن سرسخت دادید؟ تعصبات را کنار بگذاریم وهمه حوادث دنیا ومنطقه را از دید منافع ملی(که سخت در محاق بی توجهی است) نگاه کنیم منافع ملی مان را وجه المصالحه این وان قرار ندهیم .اقا مجید لازم است در جهان بینی تنگ ویکسویه تان تجدید نظر کنید به جای شعار به شعور بیندیشید . (466675)
 
مهران
۱۳۹۰-۰۳-۲۹ ۱۳:۱۸:۲۲
من يه سوال مي پرسم.شما دوستاني كه از حكومت اسد حمايت مي كنيد. آيا شما خودتون راضي هستيد حكومت موروثي داشته باشيد؟ فرض كنيم فرد اولي كه مي خواد حاكم بشه انسان خوبي و درستكاري باشه. ايا شما انسان قرن بيست و يكم دوست داريد حكومت حاكم بر كشورتون موروثي باشه يعني بدون راي شما حاكم انتخاب بشه و موروثي هم حكومت منتقل بشه؟به وجدانتون رجوع كنيد تا اين بار همين وجدان پاسخ رو بده نه گرايش سياسي.راضي هستين؟ (464692)
 
مجید مجد
۱۳۹۰-۰۳-۲۹ ۱۳:۴۷:۱۵
کدوم حمایت؟
ما می گیم فریب برنامه های آمریکا و اسرائیل و اتفاقاتی که در اونجا رقم می زنند رو نخورید حمایت از اسده؟
خب معلومه که دوست نداریم و به دموکراسی رای می دیم
من می گم اول باید دست اسرائیلی ها و آمریکایی های خون اشام رو از سوریه قطع بشه بعد به مسائل دیگه سوریه توسط خود مردم رسیدگی بشه
این بده؟
این اشتباهه؟
نکنه شما موافق این آدم کش ها هستید که در تمام مسائل کشورها دخالت می کنند؟ (464738)
 
مهران
۱۳۹۰-۰۳-۲۹ ۱۵:۳۱:۱۶
توسط خود مردم چطور رسيدگي بشه؟
يعني خود حاكم قبول كنه بره كنار.چند نفر كانديد بشن (حتي كسي كه تا الان با حكومت موروثي حاكم بوده هم كانديد بشه) .يك انتخابات آزاد و سالم با نظارت بي طرفانه و سالم برگزار بشه.شخص منتخب مردم روي كار بياد.
حتما\" مستحضر هستيد كه بشار اسد بعد پدرشون امدن روي كار نه با راي مردم.اگه ايشون مدافع دموكراسي و انتخابات بودن چرا تا الان انتخابات براي انتخاب شخص اول مملكت برگزار نكردن؟ اگه انتخابات با شرايطي كه عرض كردم برگزار مي شد معترضي وجود داشت كه بياد تو خيابون و فرضا\" آمريكا و اسرائيل سواستفاده كنن؟

وقتي حاكمي تا الان شرايط دموكراسي و انتخابات فراهم نكرده به نظر شما مردم چجوري مي تونن بدون مبارزه و با تو خونه نشستن به دموكراسي برسن؟ (464852)
 
مجید مجد
۱۳۹۰-۰۳-۲۹ ۱۶:۱۰:۱۵
اگر اسرائیلی ها و آمریکایی ها که جز آدم کشی و اختلاف افکنی در بین ملتها کار دیگه ای بلد نیستند دست از سر مردم سوریه بردارند،خود مردم بلدند که چطوری شرایط کشور خودشون رو عادی کنن و تصمیم بگیرن. (464908)
 
مهران
۱۳۹۰-۰۳-۲۹ ۱۷:۳۷:۵۴
فرض كنيم اونچه شما گفتيد بشه و به اصطلاح آمريكا و اسرائيل دست از سر مردم سوريه بردارن.
حالا با توجه به اينكه شخص اول مملكت در مدتي كه حكومت مي كرده(و در اين مدت هم دست آمريكا و اسراييل رو سر مردم سوريه نبوده) قدمي براي برگزاري انتخابات آزادانه برنداشته و اين نشون مي ده خودش حكومت موروثي قبول داشته وگرنه الان بر مسند قدرت نبود كسي هم مجبورش نكرده.حالا مردم سوريه بايد چه كار كنند؟ اگر دست رو دست بزارن كه همون حكومت موروثي هست مثل اونچه كه قبلا\" بوده و اگر بيان اعتراض كنن كه حكومت اسد و شماها مي گين اينا امريكايي هستن؟
مردم سوريه چجوري بايد به حقشون كه (در طول حكومت حذب حاكم بدون اعتراض به اش نرسيدن)برسن ؟ (464992)
 
نور
۱۳۹۰-۰۳-۳۰ ۱۲:۳۹:۴۳
با شرطها و شروطها موافقم اگه اون شخص از طرف خدا باشه و همون کسی باشه که خدا گفته باید حاکم باشه چرا این شخص رو قبول نکنم مگه شما طرفدار اینی که خرد اکثریت بالاتر از حکم خداست
این قاعده ای که شما می فرمایی تا زمانی درسته که شخص مورد تایید خدا هنوز ظهور نکرده .
پس این فکر رو که همیشه حق با اکثریت مردمه از ذهنت بیرون کن. (465575)
 
مسعود مجاهدی
۱۳۹۰-۰۳-۲۹ ۱۲:۲۳:۰۵
مقاله و خبر بسیار دیر و با تاخیری غیر قابل توجیه صادر شده ارزش ندارد. (464618)
 
محسن
۱۳۹۰-۰۳-۲۹ ۱۲:۴۵:۵۳
بابا جان حتی اگر تحلیل خود صدا و سیما را در نظر بگیریم، ندا آقا سلطان توسط یک زنی که فقط یک تصویر مبهم از او دیده می‌شود و هیچ ویژگی دیگری از او معلوم نیست «احتمال دارد» کشته شده باشد. آنوقت شما از کجا فهمیدی که او قطعا توسط منافقان کشته شد؟ (464659)
 
مجید مجد
۱۳۹۰-۰۳-۲۹ ۱۲:۵۳:۰۸
یعنی زنها نمی تونن منافق باشن؟
پس خواهر مسعود رجوی کیه؟چیکارست؟
هم زنه هم منافقه
اقا محسن حرفایی زدی که یاد تحلیل های همسر دوست فرزند ننجون لرستان افتادم (464669)
 
۱۳۹۰-۰۳-۲۹ ۱۵:۰۱:۳۵
آقای مجد،خواهشا کم متعادل تر حرکت کنید و دست از تند روی بردارید
بنده با اکثر مباحث شما موافقم و موافق تر هم می شوم اگر کمی آرام تر حرکت کنید
ما به فضای آرام و به دور از تند روی ها نیازمندیم
اینک برادرانه از شما خواهشمندم تندروی را کنار بگذارید
با تشکر
شهریار شادان
(464815)
 
مجید مجد
۱۳۹۰-۰۳-۲۹ ۱۵:۱۴:۲۰
برادر عزیزم جناب اقای شادان
من با نظرات شما موافقم،طوری که همیشه سعی کردم که در تمام مطالبم ادب را رعایت کنم چرا که دستور اسلام است اما واقعا مقصر کسانی هستند که باعث شدند افرادی مانند بنده و شخص خودم به این شکل حرف بزنیم.
همان افرادی که فضای جامعه را بعد از انتخابات 88 به سمت تندروی و دروغ و فریبکاری بردند و خیانتهای زیادی بر علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران انجام دادند و از دشمنان قسم خورده نظام دفاع تمام قد کردند و هم اکنون هم به صورت مستقیم و غیر مستقیم در حال دفاع از اسرائیل و آمریکای نسل کش هستند.
به نظر شما با این افراد می شود بهتر از این سخن گفت؟ (464835)
 
۱۳۹۰-۰۳-۲۹ ۱۵:۲۵:۲۷
سپاسگذارم
بنده هم با شما موافقم و مقصر این شرایط را سبزک هایی می دانم که آن حوادث ناگوار را در کشور بعد از انتخابات رقم زدند،ولی به نظر من باید این اشخاص که اکثرا فریب خورده سران فتنه و ژنرال های انها در غرب و آمریکا را خوردند بخشید چرا که اکثر آنان عنابه کرده اند و به دامان نظام برگشتند به غیر از افراد معلوم الحال،بقیه قابل بخشش هستند و انشاالله خداوند هم آنان را به خاطر این خیانتها ببخشد.
انشاالله (464840)
 
توحید
۱۳۹۰-۰۳-۳۰ ۰۱:۱۹:۱۷
یه سوال دارم در دنیای دموکراسی ادبیات فتنه به چه معناست؟
در ضمن شما دیگری رو به رعایت ادب دعوت می کنید حال آنکه خود تند تر از دوست خوبمون صحبت میکنید! (465211)
 
هومن
۱۳۹۰-۰۳-۳۰ ۰۷:۲۶:۵۶
هرگاه تصمیم به تایپ می گیرید ...فورا اسراییل و فریب خورده ...را دستمایه می کنید .شما هر گز مردم و اعتراض انها را باور ندارید . (465264)
 
هومن
۱۳۹۰-۰۳-۳۰ ۰۷:۲۵:۲۶
لطفا هزینه از اسلام نکنید .اجازه دهید مردم خودتان را نقد کنند .اینکه خود را مذهبی بدانید و دایما هم نظراتی به نفع حکومت بعثی سوریه بدهید و از متانت مذهبی ها هم دور شوید ....جفا به مذهبی بودن است . (465263)
 
هومن
۱۳۹۰-۰۳-۳۰ ۰۷:۴۷:۰۹
خیلی جالبه که شما زست کسی را می گیرید که با ادله گوینده موافق با او شده اید .شما از قبل تمام این موارد را پذیرفته و حکومت زورگوی اسد را حامی مردمش می دانید . (465273)
 
خط انقلاب
۱۳۹۰-۰۳-۲۹ ۱۶:۳۹:۱۲
حا همان جایی که شما فهمیدی قطعا توسط نیروهای دولتی کشته شده است.
البته با در نظر گرفتن این مسئله که در فیلم هیچ تصویری \"حتی\" \"مبهم\" از نیروهای امنیتی دولتی نمی بینم. (464949)
 
۱۳۹۰-۰۳-۲۹ ۱۲:۵۷:۵۴
در سوريه مخالفين پرچ ايران را هم آتش زدند به دليل انكه فكر مي كنند سلاح و مهمات براي سركوبي از ايران وارد ميشود انوقت شبكه خبر به طور زنده راهپيمايي مردم در حمايت از بشار اسد پخش مي شود!بدون انكه تا كنون كوچكترين خبري از نااراميها پخش شود اگر كسي فقط اخبار را از تلويزيون ايران دنبال كند انوقت با خود مي گويد اينها براي چي اومدن از بشار اسد حمايت كنن مگه اونجا اتفاقي افتاده (464670)
 
مجید مجد
۱۳۹۰-۰۳-۲۹ ۱۳:۱۷:۱۵
یه سوال
برای من عجیبه که شماها از کسانی که پرچم کشورتون رو به اتش می کشند حمایت می کنید
ای کاش کمی هم برای پرچم مقدس کشورتان غیرت به خرج می دادید
مطمئنا آن مردم از دشمنان نظام خط می گیرند
ولی چرا شما این موضوع را نمی دانید،سوال همین است (464689)
 
علی
۱۳۹۰-۰۳-۳۰ ۰۱:۴۵:۵۱
پرجم کشورمان ایران انقدر عزیز هست که نباید به دست هیچ کسی به اتش کشیده شود اما حق عزیز تراز پرچم ما باید از حق دفاع کنیم حتی اگر حق اذان کسی باشد که طناب دار را به گردن ما می اویزد (465220)
 
سام
۱۳۹۰-۰۳-۳۰ ۰۹:۱۳:۰۳
کسی از اتش زدن پرچم دفاع نمیکند، ولی چرا سیاست ایران باید به گونه ای باشد که مخالفان حکومت فعلی سوریه و اسد ، ایران را پشتیبان دیکتاتور خودشان ببینند.
سیاست فعلی ایران مقصر اتش زدن پرچم است (465339)
 
خط انقلاب
۱۳۹۰-۰۳-۲۹ ۱۶:۴۲:۱۴
آن پرچم توسط افرادی آتش زده شد که افرادی مشابه آنها در ایران می گفتند مرگ بر روسیه. یا می گفتند ضد شورش ها سوری هستند. تعدادی اندک. در شهرهایی خاص. اکثر مردم سوریه طرفدار اسد هستند و عاشق او هستند. دشمنان اسد عده ای قلیل هسنتد در برخی ها که با تحریک خارجی دست به شورش زده اند. (464952)
 
سعید
۱۳۹۰-۰۳-۲۹ ۱۳:۲۳:۴۷
بیایید دست به دست هم دهیم و از ملت سوریه حمایت کنیم تا از شر استبداد خلاص شود .سوریه هم با یاری خدا مانند مصر و تونس آزاد می شود. یا مهدی ادرکنا. (464702)
 
علی
۱۳۹۰-۰۳-۲۹ ۱۳:۲۶:۳۹
سوریه مال همه ای سوریهاست با یه رفراندوم زیر نظر سازمانهای بین اللملی بی طرف و کشورهای دوست میشه خواست اکثریت رو حاکم کرد بر کشور سوریه و اقلیت ناراضی هم باید به خواست اکثریت تن در بدهند خواه این اکثریت به خاندان اسد رای بدن یا به نوع دیگری از حکومت با افراد متفاوتی (464707)
 
خط انقلاب
۱۳۹۰-۰۳-۲۹ ۱۶:۴۶:۲۵
رفراندوم بین الملی ننگی بر پیشانی یک کشور است.

بین الملل حق دخالت در هیچ کشوری را ندارد. آنها جز بمب و موشک چیزی سرشان نمی شود. الان مثلا دارند به مردم لیبی کمک می کنند. تاسیسات مردم را از بین می برند. بچه ها را می کشند و قذافی شطرنج بازی می کند.
مسائل سوریه تمام خواهند شد. وقتی عده ای با وابستگی خارجی بخواهند بر اکثریت مردم با خشونت غلبه کنند شکست می خورند. این شکست نزدیک است. اسرائیل در سوریه دوباره شکست خواهد خورد. (464957)
 
علی
۱۳۹۰-۰۳-۳۰ ۰۱:۳۸:۳۴
در مورد لیبی رفراندومی در کار نبود و اصولا کسی تو این کشور به این مسائل اعتقادی ندارد لیبی کشور قبیله ای است در واقع میشه گفت حتی یک ملت واحد هم نیستند بعضی از قبایل از قذافی حمایت میکنند و بعضی با سرهنگ مخالف هستند غرب هم غلط یا درست از قبایل مخالف حمایت میکند این مردم وحکومت لیبی بود که نباید کار را بجای میرساند که شرایط دخالت کشورهای دیگر رو به شکل نظامی به انها میداد اما در مورد رفراندوم عرض کردم سازمانهای بین المللی و کشورهای دوست مثل ایران لبنان اتحادیه ای عرب اتحادیه کشورهای اسلامی حکومت اسلامگرای ترکیه این میتونه به شفاف بودن رفراندوم کمک کنه تا بعد کسانی ادعای تخلف رو در رفراندوم نکند (465218)
 
سام
۱۳۹۰-۰۳-۳۰ ۰۹:۱۶:۳۳
اره خوب رفراندوم بین المللی - رای مردم و هر فرایند منجر به حذف افکار شما باید هم از دید شما ننگ باشد. همین اظهار نظر یعنی نتیجه رفراندوم را پیشاپیش میدانم ... (465341)
 
خط انقلاب
۱۳۹۰-۰۳-۳۰ ۱۰:۴۴:۱۳
رفراندوم انجام شد با بیش از 98 درصد
رفراندوم انجام شد با بیش از 85 درصد مشارکت و رای اعتماد به نظام
برخی چون نتیجه این رفراندوم اخیر مخالف رفاه طلبی ها و خودخواهی های آنهاست نمی توانند آن را بپذیرند زیرا دیکتاتور صفت و تمامیت خواه هستند. البته اگر اندک و بی هویت نبودند قطعا پیروز می شدند و این چنین دچار انفعال نمی شدند. (465418)
 
نور
۱۳۹۰-۰۳-۳۰ ۱۲:۱۷:۱۷
یادم هست که برای ایران هم می گفتند یک انتخاب با نظارت بین الملل برگزار کنید .
وای خدای من چقدر ناراحت شدم یعنی ما اینقدر مردمان جاهلی هستیم که یک نفر بیگانه برای ما نظارت و قضاوت کند اون هم کسانی که همیشه دنبال منافع خودشون هستند.
چطوریه که کشور هایی مثل آمریکا و اروپا هیچ وقت به احدی اجازه دخالت تو امورشون رو نمی دن وای به حال جامعه ی بین الملل (465553)
 
۱۳۹۰-۰۳-۲۹ ۱۳:۳۸:۲۳
اصولا هر کشوری منافع خودش رو می بینه
ما هم منافع مون اینه که سوریه ثبات داشته باشه (464716)
 
هومن
۱۳۹۰-۰۳-۳۰ ۰۷:۳۱:۴۵
ولی یک تفکر انقلابی مذهبی که ادعای جهان شمولی و حمایت از مردم زجر کشیده دنیا را دارد ...چگونه به منافع فکر می کند ؟ایا ما هم جا پای کشورهای غربی در سیاست خارجی می گذاریم ؟ (465268)
 
۱۳۹۰-۰۳-۲۹ ۱۳:۵۳:۴۰
خون حمزه الخطیب دامن قاتلانش را می گیرد)
انشالله بزودی زود بحق امام حسین(ع) خون همه بیگناهان گرفته شود (464752)
 
سام
۱۳۹۰-۰۳-۲۹ ۱۳:۵۶:۲۲
واقعا از سايت الف بخاطر اين تحليل غير منطقي و تشابه بي مورد و ... تشكر مي كنيم. خدايي خود سايت يا نويسنده به اين حرفش اعتقاد داره (464754)
 
۱۳۹۰-۰۳-۲۹ ۱۳:۵۷:۲۴
چه عجب شما هم راجع به مسائل سوریه اظهار نظر کردیدونگران شدید (464756)
 
۱۳۹۰-۰۳-۲۹ ۱۴:۳۸:۴۱
ترا به خدا جواب من رو بدید.من همیشه از سیاستهای نظام دفاع میکنم (نه از یک جناح خاص)ولی در مورد حمایت از سوریه و عدم پوشش خبری حوادث اونجا،واقعا موندم به دوستام که اکثرا منتقد نظام هستند چی بگم ؟دائم این 1200 کشته و جنایتهای اسد رو تو سرم میکوبند (464802)
 
مجید مجد
۱۳۹۰-۰۳-۲۹ ۱۶:۰۵:۳۹
لطفا اول از دوستاتون بپرسید که این آمار رو از کجا گرفتن تا من بهت بگم بهشون چی بگی
فقط اگر پای بی بی سی و سی ان ان و اینجور رسانه های دروغگو درمیان بود،به خودت دیگه زحمت نده (464902)
 
بابک
۱۳۹۰-۰۳-۲۹ ۱۹:۱۹:۳۸
شما اصلاعاتتونو از کجا میارید؟
نکنه از صدا سیما میارید... (465058)
 
مجید مجد
۱۳۹۰-۰۳-۳۰ ۱۰:۳۸:۵۸
اگر هم از صدا و سیما بیاد،خیلی بهتر از یه مشت رسانه دروغی و کذبی مانند بی بی سی و سی ان ان هست که معلوم نیست افرادی که دارن اونجا برنامه اجرا می کنن،حالت عادی دارن یا اینکه حالت هایی رو دارن که تو اکس پارتی دارن.
ای کاش الف نظراتم را درباره رسانه های داخلی و خارجی چاپ می کرد تا بفهمید که رسانه و اطلاعات یعنی چی،اما حیف که به جای چاپ این نظرات مهم،به چاپ متلک های افرادی رو اورده که یقشونو برای استکبار جهانی چاک کرده اند... (465411)
 
خط انقلاب
۱۳۹۰-۰۳-۲۹ ۱۶:۴۷:۲۴
شما به نظر بیشتر از بی بی سی دفاع می کنید تا نظام. (464958)
 
۱۳۹۰-۰۳-۲۹ ۱۴:۵۴:۲۷
با سلام
بنده مقیم آلمان هستم و خبر ها را از این جا پیگیری میکنم.اخباری که الان تلویزیون های آلمان در باره سوریه پخش میکنند درست مثل اخباری است که زمان انتخابات از ایران پخش میکردند کاملا مغرضانه و یکطرفه.اینجا تظاهرات طرفداران اسد را با پرچم سوریه به مخالفین منتسب میکنند همینطور که در مورد ما میگفتند عده ای به زبان عربی مردم را در ایران سرکوب میکردند حالا از قول مخالفین سوریه میگویند عده ای که عربی بلد نبودند به مردم حمله میکنند و در کنار آن اسم ایران را میبرند در ایران شعار نه غزه نه لبنان درست کردند در سوریه نه ایران نه لبنان در همین حال اسمی از بحرین نمیبرند در مورد یمن زیاد خبر نمی دهند تنها موضوع مهم اینها فعلا سرنگونی اسد به هر وسیله است.شما مطمئن باشید که چندی بعد شروع به دادن این خبر میکنند که خانواده اسد به ایران گریخت . (464816)
 
مجید مجد
۱۳۹۰-۰۳-۲۹ ۱۶:۰۸:۰۴
سگ زرد برادر شغاله دیگه
از کشوری که تو دادگاه اون یک قاتل سلاح سر حمل می کنه و یک زن مسلمان باردار رو با 18 ضربه چاقو می کشه،چه انتظاری دارید؟
انتظار دارید بیان حق و حقیقت رو بگن یا دروغ و سیاهنمایی رو؟
توصیه می کنم که هرچه زودتر این کشور رو ترک کنید (464905)
 
۱۳۹۰-۰۳-۳۰ ۰۱:۵۹:۵۲
مثل استدلالهای شما مثل کسیه که میگه نگین مرگ بر کمونیست چون آمریکا ظالمه.
همه میگن آقا سوریه هم مثل مصر یا بحرین دیکتاتوریه و شما میگی مرگ بر اسراییل.
حقیقتا خدا بکنه ریشه این اسراییلو که اگه نبود امثال شما چطور این همه خیانت و جنایت رو توجیه میکردین. (465226)
 
۱۳۹۰-۰۳-۳۰ ۰۹:۳۱:۳۳
اگر آمریکا و اسرائیل و اروپا هم نبود اینها بالاخره یه توجیهی پیدا میکردن
مردم خودشون باید عقل داشته باشن (465351)
 
مجید مجد
۱۳۹۰-۰۳-۳۰ ۱۰:۳۳:۱۹
واقعا جای تاسف داره که شما به خاطر اینکه ما توجیهی نداشته باشیم آرزوی نابودی اسرائیل رو دارید نه به خاطر جعلی بودن و جرم و جنایت هایی که بر سر ملت مظلوم فلسطین میارن
به خدا ملت فلسطین هم مسلمونن
اوف بر کسانی که مسائل سیاسی و مواضع جمهوری اسلامی ایران در قبال کشورها،ملاک حمایتشان از مسلمانان است. (465403)
 
ساعد
۱۳۹۰-۰۳-۳۰ ۱۰:۴۵:۳۸
تا اونجا که من می دونم پزچم آلمان سیاه و زرد و قرمزه. نکنه اونجا هم اینترنت فیلتره و باید از فیلتر شکن استفاده کرد؟ (465421)
 
شهرآشوب
۱۳۹۰-۰۳-۲۹ ۱۴:۵۵:۵۰
شکی نیست که سوریه هم از همان کمبودهای نظام مردم سالاری که دیگر کشورهای عربی را رنج می دهد رنج می برد. تنها نکته مثبت سوریه حمایت این کشور از محور مقاومت در منطقه و دشمنی با اسرائیل است. سوریه هم کشوری تک حزبی است که مقام ریاست جمهوری در آن از پدر به پسر منتقل شده است. سوریه باید به سمت تغییر حرکت کند و مطمئن باشید که تغییر در سوریه در نهایت به نفع محور مقاومت خواهد بود. گره عقب نشینی اعراب در برابر اسرائیل انفعال مصر بود که آن هم الحمدلله با رفتن فرعون باز شد. کشورها با کفر پابرجا می مانند ولی با ظلم نه. (464818)
 
عرفان
۱۳۹۰-۰۳-۲۹ ۱۵:۰۶:۱۵
تحلیل درست و اطلاع رسانی بموقع سوء استفاده را ازبین می برد ولی چرا سوریه شبیه ایران است ولی بحرین ویمن نه؟! (464826)
 
علی
۱۳۹۰-۰۳-۲۹ ۱۵:۴۰:۱۸
آقای مجد:
اومدیم تا آخر زمان اسرائیل و آمریکا دست از سر سوریه ور نداشتند آیا این دلیل می شود مردم سوریه تا آخر عمرشان دیکتاتوری و حکومت موروثی را تحمل کنند. اصلا این دو مسئله چه ربطی به یکدیگر دارند اتفاقا در صورتی که در کشوری دمکراسی باشد حکومت و مردم آن کشور قدرتمندتر می شوندو می توانند در برابر نیروها خارجی بهتر مقاومت کنند. در لیبی هم قذافی مخالف اسرائیل و آمریکا بود آیا این دلیلی برای جنایات وی می شود ؟ طالبان هم مخالف آمریکا هستند آیا این دلیل بر بی گناه بودن این گروه می شود ؟! اصلا چرا یک عده باید جای بقیه نظر بدند بهتر نیست در سوریه انتخابات آزاد برقرار شه تا مردم خودشون نظر بدن که آیا اصلا دوست دارند در برابر اسرائیل مقاومت کنند یا نه آیا دوست دارند با آمریکا رابطه داشته باشند یا نه ؟! چرا جای همه ی آنها نظر می دهید مگر در آنجا انتخاباتی هم برگزار شده که بتوان نظر اکثریت مردم را فهمید ؟! (464865)
 
خط انقلاب
۱۳۹۰-۰۳-۲۹ ۱۶:۵۵:۱۹
به نظر من اوضاع سیاسی و ساختار سیاسی سوریه نشات گرفته از دخالت های بیگانگان و خشونت آفرینی خارجی است. این مملکت به علت خطرات با الفعل و با القوه اسرائیل و گروه های تروریستی و دخالت ها و دشمنی های آمریکا وضع فوق العاده داشته است. امروز نیز گروهی قلیلی از مردم به کمک گروهای مسلح و تروریست حمایت شده توسط کشورهای منطقه و امریکا و دشمنان ایران و سوریه دست به اعتراض و اغتشاش می زنند. اولا شکست آنها حتمی است. به لطف خدا این حرکت و انقلاب منطقه علیه آمریکا خواهد و تمام دیکتاتورهای دست نشانده آنها از بین خواهند رفت. اما سوریه همچنان خواهد ماند. اسد بارها با جوانان معترضین دیدار کرده. او نه یک جنایت کار بلکه یک انسان مقاوم و پاک است و در مقابل اسرائیل و آمریکا ایستاد و همواره از ایران حمایت نمود. جنایت کاران دشمنان و مخالفان اسد هستند. و همه بعد از مدتی شکست خواهند خورد. (464962)
 
مجید مجد
۱۳۹۰-۰۳-۲۹ ۱۷:۵۴:۴۵
برادر گرامی
خوبه بدونید که بنده جای اونها نظر ندادم و فقط خواستار این هستم که عده ای از هموطنان عزیزم چشم و گوش بسته هر نطقی که از دهن رسانه های آلت دست غربی و آمریکایی اومد بیرون رو قبول نکنن و از اونها اطاعت نکنن و از اونها در قبال تحریک مردم سوریه و در دخالت در امور کشورها حمایت نکنن.
این عیبه؟ایراده؟گناهه؟
من می گم که این آمریکایی ها و اسرائیلی های خون آشام دست از سر مردم و حکومت سوریه بردارند تا خودشون برای خودشون تصمیم بگیرند.
اگر خواستن اعتراض کنن،خواستن انتخابات برگزار کنن،خواستن اسد رو اخراج کنن یا ابقا کنن،هرکاری دلشون خواست.
همین و بس.
خواهشمند است واقع بین باشید. (465000)
 
بابک
۱۳۹۰-۰۳-۲۹ ۱۹:۲۲:۲۱
ما هم از شما همین را میخواهیم که چشم وگوش خود را باز کنید
. از جایگاه حق به جانبی کنار بروید (465060)
 
توحید
۱۳۹۰-۰۳-۳۰ ۰۱:۲۹:۲۳
فکر کنم تو نظر شما منم جزو اون چشم و گوش بسته هام ولی جهت تنویر افکار شما عرض کنم که در تمام زندگیم 10 دقیقه اخبار بی بی سی یا سی ان ان و یا سایر رسانه ها ی خارجی رو گوش نکردم! و قص علی هذا. اما تا دلت بخواد اخبار ایران و 20/30 رو نوش جان کردم! اما می دونی فرقش کجاست اینکه تاریخ می خونمو یک طرفه به قاضی نمیرم!
به خدا به پیر به پیغمبر به هر فلسفه سیاسی که متوسل بشی کارآمدی اصل اساسی مشروعیت نطام سیاسی است! (465216)
 
مجید مجد
۱۳۹۰-۰۳-۳۰ ۱۰:۳۰:۱۲
تو نظر من اصلا شما به حساب نمی یومدی
ای کاش الف نظراتم رو منتشر می کرد تا ببینید که چه مواضعی درباره رسانه های داخلی و خارجی داشتم
ای کاش (465397)
 
هومن
۱۳۹۰-۰۳-۳۰ ۰۷:۴۵:۰۳
برای من جالب است که شما با تکرار خبرها و تحلیل های دولتی سوریه در قبال مسله معترضین سوریه ....به بقیه هم هشدار می دهید که چشم و گوش بسته نباشید و توطئه را هم در نظر داشته باشید .ایا این همان تحلیل منابع دولتی سوریه نیست ؟ما حال این را به شما می گوییم که جانبدار یک حکومت موروثی نباشید .جاییکه نماینده گان مجلس برای بشار اسد احسنت احسنت می گویند .ایا این نمونه تفکر ازادیبخش شماست ؟به نظر من این ایرادد و حفره های تفکری است که نمی تواند خود را از این کارزار موفق بیرون بکشد . (465272)
 
مجید مجد
۱۳۹۰-۰۳-۳۰ ۱۰:۲۸:۴۸
شما هم خواهشا به خاطر به قول خود یک حکومت موروثی از حکومت جعلی و دروغین و نسل کش اسرائیل و همچنین متحد تفرقه انگیز و شیطان بزرگش آمریکا حمایت نکنید.
بنده خدا برو این آسمون ریسمون بافیارو جاهایی بیار که خریدار داشته باشه
تفکر آزادیبخش شما منو یاد کشورهایی می اندازه که خودشونو مهد دموکراسی معرفی می کنن ولی برای تنها چیزی که ارزش قائل نیستن دموکراسیه.
مثل همون کشوری که دارید به خاطر حمایت از اون از ملت مسلمان سوریه حمایت می کنید. (465394)
 
میثم
۱۳۹۰-۰۳-۳۰ ۰۸:۲۷:۴۷
یاد یک لطیفه افتادم:
دانش آموزی از تاریخ فقط قسمت ناصرالدین شاه را دوست داشت و فقط اونو خونده بود
معلم روز امتحان میپرسه ناصرالدین شاه کی بود
دانش اموز: ناصرالدین شاه فردی ظالم از سلسله قاجا بود که..... کامل جواب میده
معلم: نادرشاه کی بود؟
دانش آموز: نادرشاه فردی بود مانند ناصرالدین شاه که فردی ظالم از سلسله قاجا بود که.....
معلم: عهدنامه چالدران چیه؟
دانش آموز: این عهدنامه ربطی به ناصرالدین شاه نداره و ناصرالدین شاه فردی ظالم از سلسله قاجا بود که.....

حالا با شما در مورد سوریه بحث میکنند میگی آمریکا جنایت کاره
میگن سوریه حکمتش مردمی نیست میگی آمریکا جنایت کاره
میگن مردم سوریه هم مثل مردم بحرین هستند دوباره میگی آمریکا جنایت کاره
بله آمریکا دولت امریکا جنایتکاره ولی هر سخن جایی و هر نکته مکانی دارد آقای برادر (465301)
 
فرناز مجتهدي
۱۳۹۰-۰۳-۳۰ ۰۹:۰۰:۲۱
مجيد عزيز:
خدا رو شكر كه بالاخره اعتراض كردن مردم سوريه رو حق اونها دونستيد و اين كه خودشون مي تونن تصميم بگيرن حكومتشون موروثي باشه يا دمكراتيك. (465329)
 
۱۳۹۰-۰۳-۳۰ ۰۹:۰۶:۱۸
مجید جان
خودشون چطوری برای خودشون تصمیم بگیرند؟
لابد منظورت اینه که اسد برای مردم تصمیم بگیره!

یادش بخیر یه همسایه داشتیم که پدر خانواده آدم ستمکاری بود و زن و بچه هاش رو کتک میزد. وقتی ما بهش معترض میشدیم میگفت ما یه خانواده ایم خودمون میدونیم چطور با هم کنار بیایم! تازه بدتر کتک میزد که چرا رفتید موضوع خانوادگی رو به غریبه ها گفتید!


... (465315)
 
۱۳۹۰-۰۳-۳۰ ۲۳:۴۱:۴۰
خوبه بدونید که بنده جای اونها نظر ندادم و فقط خواستار این هستم که عده ای از هموطنان عزیزم چشم و گوش بسته ...


برادر عزیز بهتره بدونی که شما در مقامی نیستی که اینطور در مورد افکار دیگران قضاوت میکنی. اگر به نظر شما نظرات این افراد چشم و گوش بسته است پس بهتره در مورد طرز فکرت تجدیدنظر کنی. هر نابینایی بهتر از هر بینا راهشو تشخیص میده
کاش ما ایرانیها خودمونو اینقدر عقل کل نمیدونستیم تا براحتی به خودمون اجازه بدیم به عقاید دیگران توهین کنیم.
به امید روزی که ایران برای همه ایرانیان باشد (466179)
 
کم کم
۱۳۹۰-۰۳-۲۹ ۱۶:۱۳:۳۸
کم کم دارید می فهمید که دیگر نمی شود به دفاع از رژیم سوریه ادامه داد.پس با خودتان صادق باشید و باز پای دیگران را پیش نکشید.مردم سوریه چیزی را می خواهند که حق خدا داد آنها است (464915)
 
اسماعیل مرتضایی
۱۳۹۰-۰۳-۲۹ ۱۷:۳۷:۵۱
سایت محترم در اینکه اوضاع سوریه چه از لحاظ شکلی و ماهوی دارای تفاوتهایی با دیگر خیزشهای منطقه است بحثی نیست .
و اینکه مطالبات بحق مردم سوریه احیانا در راستای اهداف استکبار جهانی مورد سو استفاده قرار گرفته بحثی قابل تامل است
اما شما چه اصراری دارید دفاع بد اقای مجید مجد را تا اینقدر پرنگ جلوه بدهید دفاعی با انگیزه خوب اما بسیار ناشیانه که بعضا از صد تهاجم بدتر است (464991)
 
محمد
۱۳۹۰-۰۳-۲۹ ۱۸:۲۳:۰۹
چرا ما همه چی را با هم قاطی میکنیم اسد و پسرش چند ساله دارند تو سوریه حکومت میکنند آیا این دموکراسی و آزادیست آیا این حق مردم سوریه است چرا همه ما چون سوریه دوستمان است داریم از ظالم حمایت میکنیم درود بر سایت شما که شجاعانه یه این مساله پرداختید (465019)
 
۱۳۹۰-۰۳-۳۰ ۱۷:۱۵:۴۹
در سوریه باید اصلاحات اساسی اتفاق بیفته ولی این اصلاحات تا زمانی که دخالت گسترده ی خارجی وجود داشته باشه با مشکل مواجه خواهد بود کشته شدن 120 نیروی نظامی در 1 روز در یک مکان در سوریه نشان دهنده ی وجود گروه های مسلح شده در مرزهای سوریه است (465878)
 
علی
۱۳۹۰-۰۳-۲۹ ۲۰:۳۰:۱۲
یعنی تا زمانی که آمریکا دست بر ندارد نمی توان هیچ اعتراضی در سوریه انجام داد و حتما به همین دلیل است که بشار اسد دست به انتخابات نمی زند وگرنه ایشان حتما از قدرت بدشان می آید. فکر کنم بهتر است شما اندکی واقع بین باشید. (465104)
 
مجید مجد
۱۳۹۰-۰۳-۳۰ ۱۰:۱۵:۳۴
می شود اعتراض کرد خوب هم می شود،ولی به شرطی که با تحریک آمریکایی هایی که ظاهرا در تمام جا وظیف آنها دخالت در امور کشور ها و آدم کشی است،دخالت نکنند،تحریک نکنند،سلاح پخش نکنند و با پول آدم کشی نکنند.
من می گم اگر تحریک آمریکا نباشه،بعید می دونم مخالفین انقدز تعدادشون باشه که بخواد اعتراضاشون چشمگیر باشه (465380)
 
۱۳۹۰-۰۳-۳۱ ۰۹:۲۵:۰۵
یعنی اگرکسی آمد وبی دلیل زد و سر مرا شکست و من اعتراض کردم و همون موقع امریکا از من حمایت کرد بنده محکوم هستم و دیگر حق اعتراض ندارم. عجب استدلال جالبیه (466353)
 
بی نشان
۱۳۹۰-۰۳-۲۹ ۲۰:۳۶:۰۰
اینکه حکومت ایران از سوریه دفاع می کند دلایل سیاسی دارد نه دلیل دیگر. خواهشا دوستان موافق با حکومت سوریه دین خود را به دنیای سیاسیون نفروشن. (465106)
 
اسماعیل
۱۳۹۰-۰۳-۲۹ ۲۳:۳۱:۲۹
ضمن تائید نظر اقای بی نشان .
مسئله سوریه بدلیل مسائل ژئو پولتک (جغرافیای سیاسی ) دارای اهمیت ویزه ایست . وجود دولتی با انگیزه های ضد صیهونیستی در هر شرایطی برای ما مهم است اما از طرفی خواسته های سیاسی مردم سوریه را نمی توان نادیده گرفت از طرفی تغییر رزیم سیاسی ضد صیهونیستی میتواند بشدت سیاست خارجی کشور ما دچار خدشه کند . فراموش نکنیم که اگر ما در ابقای سیاست ضد صیهونیستی سوریه (نه صرفا رژیم
بعث ) اصرار داریم یقیننا رژیم صیهونیستی و حافظین منافع ان در جهان اعم از اروپا و امریکا دهها برابر ما اصرار بر دفع این سیاست از طرف حاکمین دمشق را دارند . بزبان ساده بقای رزیم و سیاستهای دمشق برای هر دو طرف معادله شدیدا مهم است
اما اینکه تمام خیزش را متهم به عوامل خارجی کنیم و یا
خیزش ها و حمایتهای بین المللی کاملا در راستاس دمکراسی و حقوق ملت سوریه ببینیم امری ساده لوحانه است . (465159)
 
محمود
۱۳۹۰-۰۳-۳۰ ۰۱:۲۸:۳۸
ای بابا/من که نمیدونم چرا همه شما اینقدر جوش میزنید همه دنیا میدونند که کشور سوریه بزرگترین متحد ما در دنیا است و ما برای ثبات سیاسی و اقتصادی سوریه خیلی هزینه کردیم ولی باید بپذیریم که به هر دلیلی چه مطالبات مردم سوریه و چه با تحریک کشورهای خارجی این کشور نیاز به اصلاحات بزرگ سیاسی دارد و اسد نیز در مصاحبه چند روز پیش خود با جوانان مخالف سوریه آشکارها به قدرت و خواسته مردمش اعتراف کرده و آمادگی خودش در صورتیکه خواست عموم مردمش باشد را برای کناره گیری از قدرت اعلام کرده است. من مطمئن هستم و تاریخ نیز نشان داده است که مطالبات به حق مردم در هر جامعه ایی راه خود را پیدا کرده و این حاکمان هستند که باید پاسخگو این خواسته ها باشند و هر انسان با وجدان نیز فارغ از مطالبات سیاسی با هر گونه ظلم و تعدی از جانب هر حکومتی در دنیا که باشد مخالف است. (465215)
 
مجید مجد
۱۳۹۰-۰۳-۳۰ ۱۷:۴۹:۰۸
فرض محال قبول
فرض محال که محال نیست
شما چرا به دلایل سیاسی از مخالفین سوریه حمایت می کنید؟
مگر به غیر از این است که شماها به خاطر اینکه با کشور خودتون مخالفت کرده باشید با سو.ریه مخالفت می کنید؟
خواهشا دوستان مخالف سوریه و موافق آمریکا دین و انصاف و وطن پرستی خود را به دنیای هوچی گری نفروشید. (465906)
 
میثم
۱۳۹۰-۰۳-۳۱ ۰۷:۴۸:۵۱
آقا مجید شما منطق خیلی محکمی داری
چون شما مخالف آمریکا و موافق سوریه هستی پس هرکس به نوع دیگری فکر کند ضد شما و انقلاب و اسلام است.
یعنی اگر کسی بگه بشار اسد دیکتاتوره پس درنتیجه اون جاسوس آمریکا است ، بی دین است، احتمالا از فتنه گران و آشوب طلبان و مدتی نیز جز گروه القاعده بوده
تخیل و تهمت پراکنی شما فوق العاده است (466277)
 
۱۳۹۰-۰۳-۲۹ ۲۰:۴۶:۵۵
الف جان موضع اتان درباره سوریه 180 درجه چرخید آخرش نفهمیدم شما ماهیت تان چیست ابتدا آنها راارازل واوباش می خواندی اما حالا؟ (465109)
 
۱۳۹۰-۰۳-۲۹ ۲۳:۵۳:۰۱
اقا ما انقدر سمن داریم که یاسمن در آن گم است. از فاجعه خمینی شهر هنوز کمر راست نکرده ایم و شما چقدر کم و جهت دار به آن پرداختید. هیهات! (465166)
 
شهرستانی
۱۳۹۰-۰۳-۳۰ ۰۰:۱۶:۵۴
سیاست ما در قبال سوریه دور اندیشانه نیست . ما باید سیاستی واقع بینانه تر و مبتنی بر منافع آینده ایران در قبال سوریه اتخاذ کنیم.البته اگر مانند گذشته نیز نظر من سانسور نشود (465176)
 
مصطفی
۱۳۹۰-۰۳-۳۰ ۱۰:۳۸:۲۵
من ضمن محکوم کردن کشتار افراد بی گناه ومظلوم جهان توسط هر شخص ودولتی به شما یاداوری میکنم کشتار مرم مظلوم فلسطین غزه لبنان عراق افغانستان بحرین وغیره که استعمارگران وحشی غرب آن را رغم میزنند وحال به جان مردم سوریه افتادهاند که با دعواهی قومی وقبیله ای میخواهند حامیان جمهوری اسلامی را ضعیف کنندو دولتی به وجود آورند که جیره خوار مطیع آنها باشد اینجا بیداری شما را میطلبد که عزیزانم هوشیار باشید که گرفتار فریب نشوید واز تاریخ درس بگیرد چون فیب کاران ظاهری زیبا وباطنی پلید دارند چطور شما حرف دستگاههای رسانهای غرب را باور میکنید در حالی که آنها حتی به خدا نیز شک دارند بیدار شوید وشعار هیئات من ذله را سر دهید وپیرو راه سالار شهیدان شوید وبه خدا قسم آنهای که ظلم کردهاند به زودی جایگاهشان را خواهند دید (465410)
 
خط انقلاب
۱۳۹۰-۰۳-۳۰ ۱۱:۰۴:۱۷
اما یک نکته مهم
اگر برای من ثابت شود که بشار اسد یا هر کسی دیگر عامل کشتار مردم باشند قطعا و یقینا علیه او موضع خواهم گرفت. اما من نمی توانم بر اساس داستان های بی بی سی و دیگر بوق های دجال صفت غربی موضع بگیرم. اینها سال هاست دشمنی خود را با سوریه و ایران و مسلمانان ثابت نموده اند و نمی توانند قاضی بی طرفی باشند. حرف های آنها برای من پشیزی ارزش ندارد. (465442)
 
۱۳۹۰-۰۳-۳۱ ۰۸:۳۴:۵۰
خداییش از این یکی حرفت خوشم اومد اخوی
ولی برای درک حقایق باتید منابع و مطالب مختلف رو شنید ، البته نباید فراموش کرد که هر گروهی برای خودش منافعی داره ولی نمیشه به شکل مطلق گفت چون فلان رسانه ها خارجی یا وابسته به هستند ، با پیش فرض قاطع همه چیز رو رد کرد.

خدا چی گفت ؟؟؟

\"پس بشارت بده بندگان مرا که سخنان را می شوند و از میان آنها بهترین را بر می گزینند .... \"

برای گزینش درست باید خیلی دور از تعصب و با تفکر فراوان عمل کرد و همه حرفها رو شنید

یا علی (466318)
 
مریم
۱۳۹۰-۰۳-۳۰ ۲۱:۲۳:۴۵
این آقا مجید همه ی حرفاشون شده امریکای ادمکش ؛ اسراییل نسل کش ! اصلا برادر من لعنت به همه ی این خارجی ها ! شما یه جواب درست و حسابی و منطقی نمیدی که آدم بخواد قبول کنه ! هر چی من با این عقل ناقصم میسنجم میبینم فقط ئاری توجیه میکنی و مرغ هم فقط یک پا داره ! بابا ما هم انسانیم بخدا ؛ عقل و شعور داریم و میفهمیم ؛ چرا میخوای بر خلاف نظر این همه آدم نظر خودتونو به بقیه غالب کنی و ادعا کنی که بقیه نمیفهمن و فقط شما میفهمید ؟ ! (466109)
 
۱۳۹۰-۰۳-۳۱ ۰۰:۰۷:۴۳
به نظر من زمان خیلی از مسائل مبهم را روشن می کند
(465953)
 
۱۳۹۰-۰۳-۳۱ ۲۱:۱۱:۲۸
حوادث سوریه را نباید با حوادث کشورهای دیگر مقایسه کرد،آنجا حوادثی رخ داده و می دهد که مطمئنا به گفته کارشناسان دست غرب و آمریکا در آن رو شده است
من نمی توانم قاطعانه اظهار نظر کنم ولی چیزی که عیان است این است که حوادث آنجا فرق دارد. (467008)
 
سمانه
۱۳۹۰-۰۴-۰۲ ۱۳:۱۸:۱۷
ای دوستانی که در 200 تا کامنتتان ، حرفی از برادران و خواهران مسلمان با روحیه و مظلوم خود در مصر و بحرین نمی زنید...
واقعیت های سلکت شده رنگ خون مظلوم های عالم رو تغییر میده؟
به هم حمله نکنید
شور شور آفرین شیعه ی علی رو فراموش کرده ایم!!!
بی غیرت شده ایم به ظلم و مغز هایمان را خو داده ایم به بغض
همه تون خوبین . خود خواهی نکنین
چرا به بحرین می توپید تا از سوریه بگید
نیت حرف زدن ها و روحیه ی واقعی آزادگی و تدبیر مهمه (468535)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.