توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 108725
"این انتصاب غيرقانوني است"
تاریخ انتشار : شنبه ۴ تير ۱۳۹۰ ساعت ۱۹:۴۹
عضو هيئت رئيسه مجلس شوراي اسلامي تعيين سرپرست از سوي رئيس‌جمهور براي وزارت "ورزش و امور جوانان " را غيرقانوني دانست.

حجت‌الاسلام حسين سبحاني‌نيا نماينده مردم نيشابور و عضو هيئت رئيسه مجلس شوراي اسلامي در گفت‌وگو با  فارس با اشاره به معرفي محمد عباسي وزير تعاون به عنوان سرپرست وزارت ورزش و امور جوانان از سوي رئيس‌جمهور، اظهار داشت: بين دولت و مجلس در اين خصوص ابهاماتي وجود داشت كه آيا از زمان تصويب قانون، دولت موظف به تعيين سرپرست براي وزارتخانه مذكور است يا از زماني كه مجلس به وزير پيشنهادي، رأي اعتماد نداد.

وي با بيان اينكه رايزني‌هايي در اين زمينه بين دولت و مجلس انجام شده است، گفت: دولت بر اساس برداشت‌هايي كه خودش از قانون مصوب مجلس داشت، امروز براي وزارت "ورزش و امور جوانان " سرپرست تعيين كرد اما نظر مجلس اين بود كه از همان روزي كه قانون تأسيس وزارت ورزش و جوانان تصويب شد، بايد براي اين وزارتخانه وزير يا سرپرست معرفي و تعيين مي‌شد و اقدام امروز رئيس‌جمهور در تعيين سرپرست براي وزارتخانه مذكور از نظر مجلس غيرقانوني است.

به گفته وي، ابهام در قانون دليلي براي اجرايي نكردن قانون نمي‌شود و قانون را نمي‌توان با اين موارد معطل گذاشت و اجرا نكرد.

اين عضو هئيت رئيسه مجلس با ذكر اين نكته كه دولت بايد هر چه سريعتر براي وزارتخانه "ورزش و امور جوانان " وزير معرفي كند، تصريح كرد: تعيين سرپرست به اين معنا نيست كه سرپرست فعلي براي مدت طولاني و سه ماه تعيين شده باشد، بلكه براي برون رفت از اين بلاتكليفي در وزارت ورزش و امور جوانان است، چرا كه با توجه به مصوبه مجلس، نمي‌شد در بودجه و اعتبارات دو سازمان "تربيت بدني " و "ملي جوانان " دخل و تصرفي انجام مي‌شد.

حجت‌الاسلام حسين سبحاني‌نيا در خاتمه گفت: امروز رئيس‌جمهور براي وزارت "ورزش و امور جوانان " سرپرست تعيين كرده تا فرصتي براي انتخاب و معرفي وزير جديد داشته باشد.

به گزارش فارس، رئيس‌جمهوري كشورمان امروز طي حكمي محمد عباسي وزير تعاون را با حفظ سمت به عنوان سرپرست وزارت "ورزش و امور جوانان " منصوب كرد.

علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي پس از تأييد مصوبه مجلس مبني بر تأسيس وزارت ورزش و امور جوانان، 30 دي‌ماه اين قانون را براي اجرا به دولت ابلاغ كرد كه بر اين اساس هم‌اكنون بيش از 5 ماه از ابلاغ قانون مذكور به دولت گذشته است و امروز رئيس‌جمهور براي اين وزارتخانه سرپرست تعيين و معرفي كرده است در حالي كه طبق قانون، دولت تنها سه ماه براي معرفي وزير به منظور تصدي وزارت ورزش و امور جوانان " مهلت داشت و مي‌توانست براي اين سه ماه نيز سرپرست تعيين كند يعني تا 30 فروردين‌ماه.
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.