نظر منتشر شده
۶۵
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 109893
متن کامل سوال نمایندگان از رئيس جمهور
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۴ تير ۱۳۹۰ ساعت ۲۱:۲۰
بخش خبري الف

 

سرانجام پس از کش و قوس های فراوان درباره طرح سوال از رییس جمهور در مجلس شورای اسلامی، این طرح با امضای بیش از یک سوم نمایندگان تهیه شد و جهت اعلام وصول، در اختیار هیئت رئیسه مجلس قرار گرفت و قرار است در پایان تعطیلات دو هفته ای مجلس، این طرح در هیئت رئیسه بررسی و در مورد آن تصمیم گیری شود.

 

به گزارش «تابناک»، تاکنون بنابر برخی ملاحظات اسامی نمایندگان امضا کننده این طرح اعلام نشده و به جز نمایندگان مذکور و محمدرضا باهنر نایب رئیس مجلس که مسئولیت پیگیری آن را در هیئت رئیسه دارد کسی از هویت امضاکنندگان اطلاعی ندارد، ضمن اینکه بر اساس رهنمودهای اخیر رهبر انقلاب بهتر آن است که دولت و مجلس در تعامل بیشتر و سازنده تر با یکدیگر، بدون تسری تنش به جامعه و در کمال متانت و رعایت موازین اخلاقی که در شأن کارگزاران جمهوری اسلامی ایران است، بتوانند ابهامات موجود را برطرف کرده و جامعه را در مسیر اهداف اصلی و عالیه نظام رهنمون شوند.

 

بنابر این گزارش، متن کامل سوال از رئیس جمهور به شرح زیر می باشد:

 

بسم الله الرحمن الرحيم

هيئت رئيسه محترم مجلس شوراي اسلامي

 

با اهداء سلام، به استناد اصل هشتاد و هشتم قانون اساسي و ماده 196 و 197 آيين نامه داخلي مجلس شوراي اسلامي، ضمن تقدير از خدمات فراوان دولت در حوزه هاي مختلف، بدين وسيله سئوالات زير از رئيس جمهور محترم با يكصد امضا جهت طي مراحل قانوني و روشن شدن اذهان نمايندگان محترم و رفع سوء تفاهمات و به منظور تقويت نظام جمهوري اسلامي ارائه مي گردد:

   

1- چرا قانون تسهيلات ارزي براي متروي تهران و كلان شهرها و حمل و نقل عمومي ساير شهرها، علي رغم نياز مبرم اين شهرها به روان سازي ترافيك، خصوصا با آغاز هدفمند شدن يارانه حامل هاي انرژي، ابلاغ و اجرا نشد؟ 

 

2- وزير ورزش و جوانان پس از پنج ماه از ابلاغ قانون تشكيل وزارت ورزش و جوانان با نامه اي غير معمول به مجلس معرفي شد، آيا اين امر نوعي تلاش براي گريز از اجراي قانون نيست؟

 

3- طبق آمار رسمي نرخ رشد اقتصادي كشور در سال 89 زير 1% بوده و اگر نرخ اعلام شده از سوي صندوق بين المللي پول را بپذيريم حدود 3% بوده است در حالي كه طبق برنامه بايد حداقل 8% باشد. آيا اين امر حاكي از ضعف مديريت اقتصادي كشور نيست؟ همچنين با اين نرخ رشد آيا ممكن است يك ميليون و ششصد هزار شغل در كشور ايجاد شده باشد؟

 

4- مبلغ 1500 ميليارد تومان بودجه ارتقاء شاخص هاي فرهنگي كشور در قانون بودجه سال 1389 چگونه هزينه شده است؟

 

5- قانون هدفمند كردن يارانه ها پنج ساله بوده است در حالي كه ميزان افزايش بهاي برخي حامل هاي انرژي نشان مي دهد كه دولت مدت اجراي آن را كمتر از 3 سال در نظر گرفته است. در نتيجه مردم بايد فشار غير لازمي را در پرداخت بهاي مثلا گاز مصرفي تحمل نمايند. همچنين سهم بخش توليد صنعتي و كشاورزي تاكنون به درستي پرداخت نشده و باعث گران تمام شدن هزينه توليد كالا و محصول گرديده است. چرا دولت مقيد به اجراي قانون مجلس نيست؟

 

6- مقاومت يازده روزه جناب عالي در مقابل حكم حكومتي رهبر انقلاب اسلامي مبني بر ابقاي حجت الاسلام مصلحي وزير محترم اطلاعات چه توجيهي دارد؟

 

 

7- چه ضرورتي وجود داشت كه آقاي منوچهر متكي وزير سابق امور خارجه در زمان ماموريت خود به سنگال عزل شود به طوري كه علاوه بر تحقير شخصيت ايشان، نظام جمهوري اسلامي ايران در سطح جهان آسيب ببيند؟ 

 

8- اين سخن جناب عالي كه مجلس در راس امور نيست، چه هدفي را دنبال مي كند؟

 

9- چرا جناب عالي با علم به اينكه انتقاد از برخی مجریان «قانون عفاف و حجاب» در رسانه ملی موجب کاهش اقتدار نظام در این حوزه و بدتر شدن وضع پوشش اسلامي در جامعه خواهد شد، در برنامه زنده تلويزيوني ضمن متهم کردن برخی مجریان اين قانون، بر خلاف اجماع فقها بر وظیفه دولت اسلامی در آن مرتبه از امر به معروف و نهی از منکر که نیازمند اعمال قانون است، با اعلام این مطلب که راه حل این مسئله منحصر به کار فرهنگی است، از دولت سلب مسئولیت نمودید و پس از مخالفت گسترده مراجع تقليد، ائمه جمعه، علماي بلاد و نمايندگان مجلس با سخنان شما، در مصاحبه زنده تلويزيوني بعدي اعلام كرديد كه سخن من همان است كه گفتم. اين رفتار شما چگونه توجيه مي شود؟

 

10- چرا نظريه «ترويج مكتب ايران به جاي مكتب اسلام» را كه توسط رئيس دفتر شما بيان شد علي رغم ضديت با مباني انقلاب اسلامي و مخالفت قاطبه مراجع عظام تقليد و علماي بزرگ و دلسوزان نظام، تاييد و بر آن تاکید نموده باعث تنزل جايگاه انقلاب اسلامي و زنده شدن تعصبات قومي در ميان مسلمانان و سوء استفاده مخالفان وحدت اسلامي گرديديد؟ اصولا چرا از گروه موسوم به «جريان انحرافي» علي رغم هشدار و اعلام خطر علماي بزرگ اعلام برائت نمي كنيد بلكه از اين افراد دفاع مي نماييد؟

 

 
 
ک- پاینده
۱۳۹۰-۰۴-۱۴ ۲۱:۴۳:۵۹
کدوم سوال
سوال منتفی شد
http://alef.ir/1388/content/view/109882/
نخوندین
میشه بگید دلیل اینکه بعد از این همه مدت بعد از اعلام سوال از رییس جمهور چرا الان باید متن سوال منتشر شود به نظر میرسه این نبش قبر اهدافی رو دنبال میکنه اینطور نیست (475613)
 
۱۳۹۰-۰۴-۱۴ ۲۱:۵۹:۴۴
امضاء چند تا نماینده به غیر از علی مطهری پای این متن هست ؟ (475620)
 
۱۳۹۰-۰۴-۱۴ ۲۲:۱۸:۵۸
بند 3 از همه عالی تر بود. و بیشتر از بندهای دیگه به مشکلات اصلی مردم مربوط بود (475625)
 
حامد
۱۳۹۰-۰۴-۱۴ ۲۲:۴۱:۰۳
با سلام
و تبریک میلاد حضرت ارباب امام حسین
با تشکر از نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی
به راستی که سئوالات فوق سئوالات اصلی از جناب رئیس جمهور می باشد طرح این سئوالهای مهم و جدی حرف حضرت روح الله را اثبات کرد که مجلس در راس امور است
حامد (475634)
 
امید
۱۳۹۰-۰۴-۱۴ ۲۲:۴۳:۱۵
مرد باشید وتا اخرین نفس با غارت کران بیت المال بجنکید شیر مادر تان حرامتا ن اکر امضارا پس بکیرید (475636)
 
۱۳۹۰-۰۴-۱۴ ۲۲:۴۷:۴۳
جز موارد 6 و 9 و 10 بقیه سوالات مردمی است (475642)
 
۱۳۹۰-۰۴-۱۵ ۱۴:۱۷:۳۷
سوال 9 واقعا خودشيريني بعضي نمايندگان مجلس است و اين مسئله مردم و نظام نيست. (476201)
 
ali
۱۳۹۰-۰۴-۱۴ ۲۲:۴۷:۴۵
chera ba in hame takhallof hala yadeton omade estizah konid?maslahat nabode?maslahat chist?aya shoma majlasiha be mardom ba in hame takhir khianat nakardeid?be omid an rozi ke in kalemaie maslahat baraie hamishe az farhange syasi ma pak shavad (475643)
 
سید مهدی
۱۳۹۰-۰۴-۱۴ ۲۲:۵۴:۴۵
فرض کنید آقای رئیس جمهور به این سوالات پاسخ ندهند که احتمال زیاد هم نمیدهند، آنموقع نمایندگان چه خواهند کرد ؟ (475646)
 
مصطفي رحيم پور
۱۳۹۰-۰۴-۱۴ ۲۳:۰۰:۰۶
با سلام
رهرو آن نيست كه گه تند و گهي خسته رود
رهرو آن است كه آهسته و پيوسته رود.
من به افرادي كه خود را نماينده ملت شريف ايران ميدانند عرض مينمايم:
1.در جريان سوال شما از رئيس جمهور طوري رفتار ننمائيد كه شائبه تبليغاتي بودن رفتار شما در انظار ملت مظلوم ايران تداعي گردد.
2.با توجه به جايگاه والا و ارزشمند مجلس در دوران مختلف تاريخ نظام شائبه نا كار آمدي شما عزيزان در مجلس هشتم در اذهان ملت شريف ايران شكل نگيرد.
3.شما را رهبر كبير انقلاب عصاره فضائل ملت بر شمردند، مبادا اين صفت متعالي نتواند پاسخگوي ولي نعمتانتان در جاي جاي ايران اسلامي گردد.
4.در راستاي اين ماموريت انساني و اسلامي خود حقوق اسلامي و انساني قشر عظيم جوانان جوياي كار فراموشتان نگردد.
5.كارگران زحمتكش و كشاورزان پر تلاش كه مدتي است در زير بار غول تورم، امكاني براي تنفس نمي يابند را دريابيد.
و اگر بخواهم بگويم مثنوي هفتاد من ميخواهد...
والسلام (475652)
 
۱۳۹۰-۰۴-۱۷ ۱۲:۱۴:۰۰
دوست عزیز تا کی میخوای از رییس جمهور دفاع کنید یهکم دور و ورت رو نگاه کن ببین واقعا این جیزایی که احمدی نژاد میگه با عقل منطق درسته یانه .
آمارهای دروغ.....
زمین 1000 متری .نداشتن فقیر در جامعه . اشتغال و .....
دریک کلام برو فیلمهای دوران مناظره ها رو نگاه کن بعد با رفتار ایشان مقایسه کن بعد میفهمی . (477566)
 
بهروز
۱۳۹۰-۰۴-۱۴ ۲۳:۱۵:۱۶
امربه معروف و نهی از منکر عامل اساسی در سلامت هر حکومتی است .

رسالت امام حسین (ع) احیاء سنت جدش و فریضه امربه معروف و نهی از منکر بود.
آیا ما حسینی هستیم ؟ (475657)
 
ارمیا
۱۳۹۰-۰۴-۱۶ ۰۳:۱۹:۱۷
سلام آقا
چیو می خوای اثبات کنی ؟
اصلا منظورت از این سوال آخرت چی بود که پرسیدی ؟ (آیا ما حسینی هستیم ؟)

میشه بگی ما هم بدونیم ؟ (476607)
 
۱۳۹۰-۰۴-۱۴ ۲۳:۴۵:۱۱
این نامه متن فوق ضعیفی دارد و از ادبیاتی کوته فکرانه نشأت می‌گیرد! امیدوارم آن یکصد نفر نماینده اسامی خود را اعلام کنند ! (475666)
 
ارمیا
۱۳۹۰-۰۴-۱۶ ۰۳:۲۴:۳۶
سلام آقا

یعنی چی متن فوق ضعیفی داره ؟
نه نه . جونه من ادبیات کوته فکرانه چه صیغه ای هست ؟ اصلا شما که عند ادبیاتی نامه رو اصلاح کن بذار اینجا تا نماینده ها ( همون صد نفری که گفتی ) یه کم ادبیات یاد بگیرن دیگه .
خب آخه یعنی چی ؟ (476609)
 
رضا
۱۳۹۰-۰۴-۱۵ ۰۱:۰۵:۳۶
سوال از رئیس جمهور اشکال ندارد ولی به نظر میرسد این شیوه مجلس سیاسی کاری باشد . (475700)
 
عاشق رهبر
۱۳۹۰-۰۴-۱۵ ۰۱:۳۳:۴۸
آفرين بر نمايندگان وظيفه شناس
سؤال واستيضاح حق شماست (475710)
 
ج.احساني
۱۳۹۰-۰۴-۱۵ ۰۹:۳۸:۱۶
آيا استيضاح فقط مال نماينده هاست؟؟

«متـن ســـوال اينجــانب»ازرييس جمهور؛

حضرات آقايان «رحيـمي - مشايي-بقايي» تا چه اندازه اي اختيار دارند؟!؟

حفاظ امن آقاي «رحيــمي» به چه دليله؟ ايشون را خيليها از زمان دولت هاشمي و مجلس هفتم ميشناسند. چــــــراهنوزكسي نتونسته «رحيــمي» را به دادگاه احضاركنه؟ مگه دكتراي جعلي و فساداقتصادي بيمه ايران و ... كم چيزيه؟! (475806)
 
۱۳۹۰-۰۴-۱۵ ۱۰:۱۵:۴۰
من سوال 11 و 12 را ميكنم، شما يه آفرين هم به من بگو!

11- رحيمي! رحيمي چي شد؟
12- بقايي! بقايي چي شد؟

يادآوري:
قراردادهاي مناطق آزاد - دكتراي جعلي - فسادبيمه ايران- توزيع پول و رشوه بين نمايندگان - .... (475862)
 
حميد
۱۳۹۰-۰۴-۱۵ ۰۲:۰۱:۲۲
من كه بعيد مي دانم كه ايشان حتي براي پاسخ به سوالات در مجلس حاضر شوند.حداكثر كاري كه مي كنند لابي با بعضي ها براي پس گرفتن سوال است (475718)
 
۱۳۹۰-۰۴-۱۵ ۰۲:۴۵:۱۵
لطفا اسامی نمایندگان امضا کننده را هم اعلام بفرمایید خیلی بهتر است (475721)
 
محمد موسی خان
۱۳۹۰-۰۴-۱۵ ۰۳:۵۱:۵۷
با سلام من فکر نمیکنم اقای احمدی نزاد جواب درستی بدن و بازم با شوخی برخورد میکنن (475724)
 
رضا
۱۳۹۰-۰۴-۱۵ ۰۷:۵۶:۲۲
با سلام

لطفا\" اين سئوال هم از جناب آقاي رئيس جمهور پرسيده شود که ايجاد دو ميليون شغل با توجه به اينکه هزينه ايجادهر شغل بين سي تا پنجاه ميليون تومان است از نظر هزينه اي در يکسال امکان پذير است ؟ (لطفا\" حداقل هزينه را در تعداد شغل ضرب کنيد تا رقم سرمايه گذاري بدست آيد. ) (475737)
 
يك ايراني
۱۳۹۰-۰۴-۱۵ ۰۹:۱۶:۰۲
امارهاي ارايه شده دولت در تمام حوزه ها داراي اشكال اساسي است.چهار سال از طرح مسكن مهر مي گذرد چند خانه تحويل داده ايم.من قصد دارم 1500000 ركعت نماز بخوانم ايا خداوند نخوانده قبول ميكند؟مسكن مهر نمازهاي قصد كرده است!ايا براي طرح باغشهر فكر اب،برق،امكانات شهري،ترافيك وغيره شده است.ما با دادن تراكم مشكلات عديده در بزرگ شدن شهرها داريم.ايا با منازل 1000متري تهران به بندرعباس وصل نخواهد شد؟تعريف شغل چيست؟فكر كنم دولت تعريف شغل ومشغله را اشتباه گرفته است.ايا با 2ساعت كار نياز مادي برطرف ميشود كه دولت شغل را با2ساعت كار در روز تعريف كرده وبراساس ان امار ميدهد؟ (475779)
 
اميدوار
۱۳۹۰-۰۴-۱۵ ۰۹:۱۶:۲۴
اميدواريم اين نامه بتواند از سرنوشت از پيش‌تعيين شده بگريزد ! (475780)
 
واویلا !
۱۳۹۰-۰۴-۱۵ ۰۹:۳۲:۱۲
با همه سوالات کاملا موافقم و حتی اونها رو بخشی از مسائل مربوط به رفتارهای سوال برانگیز رئیس جمهور میدونم.
امیدوارم رئیس جهوری که اینقدر دم از حق و قانون و عدالت! میزد، در مجلس حاضر شده و در پیشگاه مردم و نمایتدگان آنها، صادقانه و بدون فرافکنی پاسخگوی آنها باشد.
نمی دانم در محکمه عدل الهی چه پاسخی خواهد داشت؟!
(475683)
 
کاکتوس
۱۳۹۰-۰۴-۱۵ ۱۲:۳۳:۳۷
اقا رضا شما که اعتقاد به محکمه عدل الهی دارید زود قضاوت نکنید . (476051)
 
۱۳۹۰-۰۴-۱۵ ۰۹:۳۲:۱۸
سئوال 9 و 10 خیلی بی ربطه!! به داد مردم بیچاره و مشکلات عدیده اقتصادیشون برسید! (475803)
 
م.ا
۱۳۹۰-۰۴-۱۵ ۰۹:۴۵:۳۸
تاسف بابت اینکه ما توی کشور خودمون اینقدر گفتیم ساکت باشید و حرف نزنید چون مصلحت نیست الانم که نماینده ها سوال میکنن میخوان با الفاظ مختلف به دنیا بگن که ما مشکل نداریم ( آقا جونم: با حلوا حلوا دهن شیرین نمیشه) به خودتون بیاید درس بگیرید از گذشته که به بهانه مصلحت سنجی به یکی اینقدر اعتماد نکنید که آخرش پشیمون بشید ما کی میخوایم حرف زدن رو یاد بگیریم (با خودم هم هستم) (475813)
 
نادر
۱۳۹۰-۰۴-۱۵ ۰۹:۴۷:۱۳
به نظر من رئیس جمهور محترم طبق روال در مقابل هر سوال چند سوال دیگر را از مجلس مطرح میکند.این کار نمایندگان محترم نیز سیاسی و انتخاباتی به نظر میرسد.هیچ بعید نیست دو روز دیگر امضا ها را پس بگیرند.
بعد هم چرا از سطح روابط خارجی ،میزان رفاه،امنیت ،فساد اداری ،وعده های نیمه کاره،و غیره سوال نشده (475817)
 
0341
۱۳۹۰-۰۴-۱۵ ۰۹:۵۵:۲۹
درود بر نمایندگان امضا کننده مرد باشید تا آخر روی سوالاتتان بمانید (475826)
 
۱۳۹۰-۰۴-۱۵ ۰۹:۵۸:۰۱
این ایرادهای شما در برابر خدمات رئیس جمهور بسیار ناچیز است (475830)
 
ارمیا
۱۳۹۰-۰۴-۱۶ ۰۳:۴۶:۰۳
اینم ازون حرفا بودا . چه ربطی داره آخه ؟
منظورت از حرف چیه ؟ مگه ما گفتیم احمدی نژاد خدمت نکرد ؟
آقای عزیز . یک اشتباه میتونه آبروی یک مملکتو ببره . حالا که دیگه خدا میدونه.
اصلا من یه سوال دارم از خود شما .
به نظره شما مشکلاتی که توی این سوالات مطرح شده با این حرف که بگیم احمدی نژاد خدمات فراوانی داشته حل میشه ؟ نه دیگه عزیز . شما داری حق سوال پرسیدن و انتقاد کردن رو از مردم میگیری . یعنی جی احمدی نژاد خدمت کرده ؟ یعنی چون خدمت کرده دیگه نباید ایراد ازش گرفت ؟ (476610)
 
آبادان
۱۳۹۰-۰۴-۱۵ ۱۰:۲۴:۰۳
باتخلفات قانونی فراوانی که رئیس جمهور انجام داده باید هم استیضاح شود! (475875)
 
نمايندگان پس گيرنده امضا
۱۳۹۰-۰۴-۱۵ ۱۰:۴۱:۴۱
اگر قرار باشد اسمي اعلام شود
بايد اسم نمايندگاني كه امضاي خود را پس گرفتند اعلام شود تا مردم بيشتر با نمايندگان آشنا شوند (475902)
 
رضا
۱۳۹۰-۰۴-۱۵ ۱۰:۴۵:۳۰
ما، دغدغه نمایندگان ملت را در دفاع از حقوق مردم با اجباری کردن نقل و انتقال خودرو توسط دفاتر اسناد دیدیم. نمایندگان بهتر است ابتدا سؤال از خودشان را طرح کنند. البته این مطلب نشانگر تایید برخی از کارهای قابل انتقاد دولت نمی باشد. (475908)
 
راعد
۱۳۹۰-۰۴-۱۵ ۱۰:۴۵:۵۹
شما کمی از منویات رهبری را سر لوحه خود قرار دهید و بگزارید دولت اصول کرا کار خود را انجام دهد خیلی بهتر از تنش آفرینی است (475909)
 
حسن
۱۳۹۰-۰۴-۱۵ ۱۰:۵۷:۵۰
تعدادي از سوالها قانوني ومشروع و حق نمايندگان است ولي عمده سوالهاي اخر از مصاديق دخالت در امور دولت و تحميل عقيده وتحت فشار قراردادن رئيس جمهور قانوني كشور است كه به دور از شان مجلس است (475923)
 
۱۳۹۰-۰۴-۱۵ ۱۱:۰۳:۲۳
خیلی به خودتون زحمت ندید ایشان حتی برای جواب دادن هم به مجلس نخواهد آود.بزودی میبینیم (475929)
 
۱۳۹۰-۰۴-۱۵ ۱۱:۱۲:۱۴
ايا فكر كرديد كه اگر ايشان جواب نداد ويا جواب داد وشما قانع نشديد چكار خواهيد كرد
ايا برنامه اي براي استيضاح پيش بيني كرده ايد. نكند در ميانه راه موضوع فشل شود
وشامل مرور زمان شود .در ان صورت پاك اعتبار مجلس و نمايند گان از بين خواهد رفت. (475933)
 
مرتضی
۱۳۹۰-۰۴-۱۵ ۱۱:۱۴:۲۹
لطفا اسامی نمایندگان امضا کننده را منتظر کنید (475936)
 
محمد
۱۳۹۰-۰۴-۱۵ ۱۱:۲۸:۰۰
آخه آقاي نماينده اين چه سوالاتي كه مي خواهيد از رئيس جمهور بپرسيد؟ تو را به خدا وقت شريف رئيس جمهور را نگيريد بگذاريد كارشان را بكند..... (475952)
 
نا امید
۱۳۹۰-۰۴-۱۵ ۱۱:۳۸:۳۴
به نظر من نباید تلاشها و عملکرد رئیس جمهور کلا زیر سوال برود . تنها مشکلی که الان بیش از همه توجه مسئولین را باید جلب کند همین حمایت از جریان انحرافی است .
... (475955)
 
۱۳۹۰-۰۴-۱۵ ۱۱:۵۹:۳۶
به نظر من هم سوالات 6، 9 و 10 بسیار بی ربط و مخالف خواسته های مردم است.
از ایشان در خصوص بحران آفرینی در جامعه خصوصا به خاطر انتخابات ریاست جمهوری هم سوال کنید. (475988)
 
علی نستوه
۱۳۹۰-۰۴-۱۵ ۱۲:۱۸:۳۸
این نظام در این 32 سال با وحدت مردم و مسئولان وعنایات خاص خداوند منان و در سایه ولایت مطلقیه فقیه از هر گونه گزند دشمنان مصون مانده اما آی مسئولان بترسید از آن روز یکه بین ملت تفرقه و شکاف ایجاد گردد دیگر هر نوع پشیمانی سود نخواهد داشت .و عواقب آن بر عهده شماست . (476023)
 
علی نستوه
۱۳۹۰-۰۴-۱۵ ۱۲:۳۲:۲۶
آقایان مسئولان نصایح رهبری را در روز بعثت نبی مکرم اسلام حضرت ختمی مرتبت حضرت محمد مصطفی (ص) مبنی بر حفظ وحدت کلمه را چه زود فراموشش کردید . اما قدر بدانید صبر و حوصله ی این ملت زجر کشیده فرزند از دست داده و در مقابل دشمنان چون کوه استوار ایستاده را به سر کله همدیگر نپرید .دشمن در کمین ماست . (476046)
 
اميدوار
۱۳۹۰-۰۴-۱۵ ۱۳:۰۳:۲۱
اين قدر سنگ جلوي پاي رئيس جمهور پرتلاش و مردمي كشورمان نيندازيد
نمايندگان محترم مشكل كشور ما اين ها نيست برويد مشكلات مردم را حل كنيد
مردم به شما راي ندادن كه پا پيچ دولت شويد
مردم از شما كار مي خواهند و همدلي (476095)
 
حمید هاشمی
۱۳۹۰-۰۴-۱۵ ۱۴:۱۳:۴۵
با سلام

واقعا\" که ؟

از ظهور سئوال اول تا دهم در کشور تقریبا\" یکسال میگذرد.
چه عجب وکلای مردم به خود آمدند. نمیشد این سئوالات را همان زمان میپرسیدند.
به چه دلیلی نمایندگان مجلس گروه انحرافی را بزرگ میکنند
نسبت به مخالفت رئیس جمهور با حکم حکومتی ناراحت هستید.
ای بابا هنوز سخنان ولی امر مسلمین در مورد تعامل مجلس و دولت از سیما پخش میشود . آیا مجلسیون خودتان با توجه به سخنان گهر بار امام خامنه ای تعامل را رعایت کردید.
خدا وکیلی آقای دکتر سجادی مستحق وزارت ورزش نبودند؟
چرا خصمانه برخورد میکنید.

آقایان خدا را در نظر بگیرید. منطق داشته باشید و بر اساس معیارها و ارزش های انقلاب اسلامی تصمیم بگیرید نه از روی تعصب و مخالفت با دولت و مخالفت با احمدی نژاد و.........

با آرزوی ظهور آقا امام زمان و سلامتی امام خامنه ای و توفیق روز افزون انقلاب اسلامی ایران. (476191)
 
علی نستوه
۱۳۹۰-۰۴-۱۵ ۱۹:۳۶:۴۸
اللهم عجل لولیک الفرج والعافیته و النصر خداوندا فرج آقا و مولایمان را تعجیل بفر ما و چشمان منتظرانش را با چهره نورانیش منور کن . آمین (476459)
 
حق کپگو
۱۳۹۰-۰۴-۱۵ ۲۱:۱۶:۱۴
با سلام لطفا نمایندگان مجلس که خود را ولایی می دانند کمی به حرف ولی امر زمان خود گوش میدادند و بجای همکاری با دولت اینقدر سنگ جلوی پای دولت نمی انداختند و از تفرقه و بزرگنمایی جلوگیری میکردند (476502)
 
مجید.ب
۱۳۹۰-۰۴-۱۵ ۲۱:۲۶:۳۲
بعد از این همه انتظار اینهم سئوال شد که تهیه کرده اید؟
خب جواب همه این ها از قبل معلومه رئیس جمهور مجترم بر اساس عقیده ایی که داشته دارای 24 میلیون رای شده . اگر قرار بود کهمثل شما فکر بکند که این سئوالات را کردید که یک رای هم نمی اورد
پس بی خودی اب در هاونگ نکوبید (476504)
 
محمد رضا
۱۳۹۰-۰۴-۱۶ ۰۱:۲۴:۵۸
ان شاالله دلایل و جواب های قانع کننده ای به این سوال ها داده شود.وگر نه پیش بینی بنده اظهار نظر روشن رهبری در باره دولت را خواهیم شنید. اللههم عجل ..... (476577)
 
نواب
۱۳۹۰-۰۴-۱۶ ۰۹:۲۲:۳۰
اين ها وسال نمايندگان ملت نيست ديدگاه شخصي علي مطهري است (476681)
 
لادن
۱۳۹۰-۰۴-۱۶ ۱۰:۲۰:۲۴
باتخلفات قانونی عدیده ای که رئیس جمهور انجام داده حتما باید توسط نمایندگان ملت استیضاح شود! (476730)
 
ح- موحد ی
۱۳۹۰-۰۴-۱۶ ۱۲:۰۲:۰۴
استیضاح حق قانونی نمایندگان است پاسخ دادن حق قانونی رئیس جمهور اگر جواب قانع کننده دادند باز نگوئید در پاسخگوئی تقلب شده و این حرفها و جوابها را مشائی برایش یاد داده است . (476889)
 
پژواک
۱۳۹۰-۰۴-۱۷ ۱۲:۰۶:۰۸
با سلام. باز هم انتخابات نزدیکه؟عجبا که ناگهان نمایندگان بسیار شریف متوجه انحراف رییس جمهور شدن! دیروز نوبت که بود؟ امروز نوبت کیست؟ و نوبت شما...؟

زمانه کیفر بیداد سخت خواهد داد
سزای رستم بد روز مرگ سهراب است (477560)
 
۱۳۹۰-۰۴-۱۷ ۱۵:۱۶:۵۴
کاملا مثل روز روشنه که رییس جمهور مثل همیشه سوال رو با سوال جواب خواهد داد!! باور نداری صبرکن تا ببینی! (477646)
 
۱۳۹۰-۰۴-۱۷ ۱۹:۲۵:۲۱
فقط سوال هاي،8 1،4،5 هستند كه اجراي صحيح انها مشكات مردم را حل ميكند.بقيه سياسي كاري است. (477724)
 
سید مهدی
۱۳۹۰-۰۴-۱۸ ۰۹:۳۱:۵۱
آقا بالاخره نماینده ها امضاشون رو پس گرفتن یا نه؟ آخه یه بار انگار امضاشون رو پس گرفتند! (477889)
 
می دانید
۱۳۹۰-۰۴-۱۸ ۱۲:۰۳:۰۶
می دانید که هر گز هیچ سوالی از رییس نخواهد شد و الا ایشان با مردم حرف می زند و به قول خودش به کشور آسیب می خورد.
... (477501)
 
حميد
۱۳۹۰-۰۴-۱۸ ۱۲:۳۰:۴۷
حالا سوالات هم كه انجام شد بعدش چي؟ هر كاري بايستي با هدف انجام شود . تا سوال نشده , نشده ولي وقتي شد و دوباره راي گيري هم انجام شد و ايشان راي آوردند و پشت ميز كار نشستند و دوباره و محكم تر به همان رويه ادامه دادند آنوقت چه؟! غير از اين است كه با دست پر تر و روي بازتر رودروي مجلس مي ايستد؟ پس قبل از هر واقعه باي تمام موضوعات احتمالي بعدي را پيش بيني كرد . مگر اينكه راي ايشان به حد نصاب نرسد و خداحافظ, كه فكر نمي كنم آن هم در شرايط فعلي مورد نظر خيلي از بزرگان باشد. (478027)
 
۱۳۹۰-۰۴-۱۸ ۱۲:۴۳:۰۶
حمید خان من واقعا از این نظر شما متعجبم؟
مانند این انسان هایی که بدجوری از شخصی کینه دارند می مانید
شما می خواهید که مشور به اهداف عالی برسد یا اینکه اهداف شخصی شما صورت گیرد؟
جمله شما مثل این است که افراد را بدون دادگاهی برایشان حکم اعدام صادر شود
خوبه که جنابعالی بدونید مملکت حساب و کتاب داره مثل نظرات جنابعالی بی حساب و کتاب نیست. (478038)
 
حميد
۱۳۹۰-۰۴-۱۸ ۱۲:۳۳:۴۷
آقايان نمايندگان.
شما كه خود به نظارت خودتان بر خودتان واقف نيستيد پس .......!! (478030)
 
مرضیه
۱۳۹۰-۰۴-۱۸ ۱۶:۵۵:۲۱
همه اینا درس تکلیف ما که یه عمر درس خوندیم الان بیکاریم چی میشه؟؟؟؟
بی زحمت به نماینده ها بگین این سوالم از ریس جمهور بپرسن (478220)
 
خط - ابوذر
۱۳۹۰-۰۴-۱۸ ۲۱:۱۳:۱۵
بد بختی در جامعه ی ما همین است خانم مرضیه کسی گوش بدهکاری جهت شنیدن حرف بیکاران نیست هرکسی که پارتی دارد راحت تر شغل برایش تهیه می کنند و از وی دعوت می کنند برو خودت را به فلان مدیر معرفی کن با بقیه اش کاری نداشته باش ...... (478325)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.