نظر منتشر شده
۲۹۷
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 110005
بي حجابي؛ جرم است يا بيماري؟
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۶ تير ۱۳۹۰ ساعت ۰۹:۲۴
علیرضا فرقانی

 

هر از چند گاهی موضوع حجاب در رسانه ها به تبع برخورد نيروهاي سازماني يا شخصي با منكر بي حجابي، مورد نقد و بررسي قرار مي گيرد.

 

در اين بررسي ها عموما مناقشات بر سر تعيين متولي و حد تعادل برخورد با فرد بي حجاب است. ريشه اين اختلافات به دو دليل است. مهمترين دليل اينكه هيچ وقت حد و حدود حجاب زن و مرد در حكومت ديني از طرف جميع مراجع به صورت صريح تعريف نشده است و دومي نا نگاه درست به فرد بي حجاب است.

 

دليل اول را عاجزانه بايد از علماي ساكن و مستقر در حوزه هاي علميه درخواست كرد و اما دليل دوم.

 

اگر نگاه درستي به سوژه صورت گيرد مي توان براي سازمان متولي تعريفي واضح از جنس برخورد تعريف كرد و طبق قاعده "يك عارضه یک يگان"، براي هر معضل، از يك سازمان انتظار داشت و آن را پاسخگو كرد.

 

از آنجايي كه خداوند فطرت را در انسان به وديعه گذاشته، فرد مرتكب منكر اساسا يا مجرم است يا بيمار. البته اين دو حالت بعضي اوقات همزمان در فرد پديدار مي شود.

 

براي بررسي دليل دوم يعني نگاه درست به سوژه، نگاهي گذرا به بحث قديمي "معتاد؛ مجرم يا بيمار" مي تواند سرآغاز خوبي براي فهم موضوع باشد.

 

طبق دو آیه (لا يكلّف الله نفساً الا ما آتاها و لا یکلف الله نفسا الا وسعها) قرآن از نظر خداوند مجرم یا بیمار بودن فرد خاطی بستگی دارد به 1- میزان آگاهی فرد و 2- عناد ورزیدن با دستور خداوند دارد اما چون بشر توانایی سنجش میزان علم و عناد فرد را با موضوعی ندارد بایستی میزان حد جرم یا حاد بودن بیماری فرد عامل منکر را با سنگ محک دیگری بسنجد. این شاخص ها به دو مولفه کلی تقسیم می گردد: فرهنگ اجتماعی، میزان حد منکر.

 

البته میزان حد منکر هر چقدر هم که کم و کوتاه باشد از دایره منکرات خارج نمی شود لذاست که مفهوم بد حجابی اساسا وجود ندارد زیرا فرد یا در محدوده حجاب است یا خارج از آن یعنی بی حجابی. 

 

بیماری :

 

هر عاملی که بتواند نظم داخلی بدن را برهم بزند یا تند کند یا بی حرکت نماید می تواند عامل بیماری زا باشد، این عوامل می توانند: غذا، دارو، ضربه، میکروب، باکتری، سرما، گرما، غم و اندوه .... باشند. اما در بحث عقيده و فرهنگ مي توان از ضد فرهنگ به عنوان ميكروب نام برد كه قصد نهايي آن ورود به اعتقادات فرد و تغيير ارزشگذاري ارزشها و فرهنگ متداول فرد و جامعه مي باشد.

 

در زیست شناسی، هر نوع حالت غیر عادی در موجود زنده که عملکرد بدن او را مختل کند، بیماری نام دارد. گاهی از این واژه برای بیان حالتهای غیرعادی، نگران کننده یا عملکرد بد در حوزه‌های دیگر نیز استفاده می‌کنند؛ مثل بیماری جامعه.

 

جرم :

 

جُرم یا بزه، به معنی هر انجام هر نوع رفتار یا ترک رفتاریست که قانون را نقض می‌کند و مجازات در پی دارد. اهمیت نسبی جرایم مختلف و شیوه کیفر دادن فعالیت‌های مجرمانه؛ در طول تاریخ و در جوامع مختلف، متفاوت بوده‌است.

 

یک فرد بیمار هرگز خودش به سراغ بیماری نمی رود و این بیماری است که به سراغ فرد می آید و همیشه یک بیمار تلاش می کند که بیماری را از خود دور کند و به همین دلیل تحت نظر پزشک تلاش می کند که مداوا شود و از هر آنچه که باعث تشدید بیماری اش می شود گریزان است.

 

ولی یک مجرم خودش با توجه به آگاهی نسبت به عواقب کارش به سراغ جرم می رود و در بسیاری از موارد مجرمین نسبت به جرمی که انجام می دهند و عواقب سوء آن آگاهی کامل دارند ولی باز هم مرتکب کار نادرست می شوند. بسیاری از مجرمین هم اصلا" تمایلی برای بهبود بخشیدن به زندگی و روش زندگی خود ندارند و حتی در مواردی کمک دیگران را هم رد می کنند .

 

فرد معتاد ابتدا مجرم  است و سپس بیمار مي شود

 

بر اساس تعاريف جرم و بيماري؛ فرد معتاد در ابتداي مصرف "مجرم" است زيرا خودش با آگاهي به سراغ مواد مخدر مي رود ولي پس از انكه فرد مصرف كننده به معتاد بدل گشت و بدن وي عادت و نياز به مواد پيدا كرد، به جرگه افراد "بيمار" مي پيوندد.

 

پس فردي كه هنوز عادت به مصرف مواد مخدر نكرده بايستي به عنوان مجرم توسط نهادهاي امنيتي مورد عنايت قرار گيرد اما بعد از آنكه دچار اعتياد شد بايد در مراكز تربيتي-پرورشي به بهبودي اوضاع فرد معتاد پرداخت.

 

بي حجاب؛ مجرم است يا بيمار؟

 

اينكه فلسفه و حكمت حجاب چيست به كرات به آن پرداخته شده است اما موضوع مغفول مانده اين است كه فرد بي حجاب در چه مرحله اي از انجام اين منكر است و چه نهادي به چه ميزاني بايد با آن برخورد كند؟

 

قضيه فرد بي حجاب عكس فرد معتاد است. فرد بي حجاب در اوايل سالهاي بلوغ يك بيمار تلقي مي شود. زيرا هرگز فرد خودش به سراغ "بي حجابي" نمي رود بلكه مروجين ضد فرهنگ بي حجابي طي فرايندي فرد را برخلاف فطرتش وادار مي كنند تن به اين خفت دهد. در اين مسير افرادي كه بي حجابي را توجيه يا زينت مي دهند، مجرم هستند اما فرد مورد حمله اين افراد يك بيمار است.

 

در نتيجه وظيفه مراكز تبيتي مانند مدرسه، صدا و سيما و ... اين است كه همواره نگاه بيمار گونه به فرد بي جاب داشته و  راهكار هاي لازم جهت بهبودي فرد بيمار را طراحي و اجرا كنند.

 

اما پس از آنكه فرد بي حجاب با معارف حجاب آشنا و از فرهنگ اجتماعي مطلع شد ولي اراده اي براي بهبودي اوضاع خود نكرد، به يك مجرم تبديل مي شود زيرا عموما مجرمین نسبت به جرمی که انجام می دهند و عواقب سوء آن، آگاهی کامل دارند ولی باز هم مرتکب کار نادرست می شوند.

 

ميزان برخورد اننظامي با فرد بي حجاب در جامعه اي با فرهنگ غالب حجاب، بستگي به ميزان تبرج و خودنمايي فرد خاطي دارد و به هر ميزان كه از حد حجاب گذشته باشد بايستي مورد شماتت و مواخذه قرار گيرد.



 
 
۱۳۹۰-۰۴-۱۶ ۰۹:۳۷:۵۳
با این وصف بیش از 2.5 میلیارد نفر از زنان جهان بیمارند. !!! (476689)
 
مجید مجد
۱۳۹۰-۰۴-۱۶ ۱۲:۰۳:۵۳
ناشناس جان
نظر مقاله چیز دیگری است
حالا شما نمی خواهی قبول کنی بحث دیگری است
اون کسی رو که خوابه میشه بیدار کرد ولی کسی که خودشو به خواب زده هرگز (476892)
 
۱۳۹۰-۰۴-۱۶ ۱۳:۵۱:۰۷
مجيد جان:
بی حجابی از دروغگوئی که در کشور ما بيداد می کند، بسيار ضررش کمتر است. ضمنا هر کس را در گور خودش می گذارند، به ديگران چه ارتباطی دارد؟ (477036)
 
عمار ِ یار
۱۳۹۰-۰۴-۱۶ ۲۰:۳۵:۳۶
سوال:
میشه بگید با چه منطقی فرمودید که بی حجابی ضررش کمتر از دروغگویی است؟
وسیله ی سنجش شما چیه؟ (477339)
 
فرشید
۱۳۹۰-۰۴-۱۷ ۰۴:۲۶:۵۰
دروغ بزرگترین گناه و گناه کبیره است پسرم عمار (477458)
 
سخن تازه
۱۳۹۰-۰۴-۱۷ ۱۰:۵۱:۰۶
دو تا بحث داریم، از نظر دینی- از نظر قانونی.

از نظر دینی حق انتخاب با انسان است .

از نظر قانونی نه، پس اگر قراره قانون را اجرا کنید.

بسم الله! همه قانون را کامل! اجرا کنید!

گــر حــكم شــود كــه مست گيــرند،
در شــهر هــر آنچــه هست، گيـــرند

*توضیح برای ملا لقطی ها:
اینجا منظور شاعر از \"همه\" تعداد زیادی از مردم است. و منظور من این است که حجاب قانونی! فقط توسط درصد کمی از مردم رعایت می شود. (477527)
 
عمار ِ یار
۱۳۹۰-۰۴-۱۷ ۱۴:۰۳:۳۲
بابا جان فرشاد :)
خوبه بدونید که اصرار بر گناه صغیره خودش گناه کبیره است پس از این نظر این دو گناه فرقی با هم ندارند(چون بی حجابان و بد حجابان هر روز این گناه خود را تکرار می کنند) هیچ فرقی با هم ندارند و هر دو کبیره هستند...

حالا میشه بگید دیگه با چه دلیلی گفتید که بی حجابی ضررش کمتره؟
و یک سوال دیگه هم اضافه شد از کجا می فرمائید دروغ بزرگترین گناه است؟
منبعی قرآنی یا حدیث معتبری دارید؟ (477617)
 
ناشناس
۱۳۹۰-۰۴-۱۸ ۰۸:۳۶:۵۵
پس اصرار بر گناه کبیره ای(دروغ) که طرف مثل نقل و نبات به کار میبرد حتما گناه مافوق مافوق کبیره است! (477833)
 
محمد رضا
۱۳۹۰-۰۴-۱۸ ۱۳:۰۹:۱۲
بنام خدا
و کسی که نام عمار بر خود نهاده بود و قران نمیدانست

بسم الله الرحمن الرحیم
در دلهايشان مرضى است و خدا بر مرضشان افزود و به آنچه به دروغ مى گفتند عذابى دردناك خواهند داشت (10) 2
بسم الله الرحمن الرحیم
نه آنان و نه پدرانشان به اين دانشى ندارند بزرگ سخنى است كه از دهانشان برمى‏آيد جز دروغ نمى‏گويند (5) 18
بسم الله الرحمن الرحیم
ببين چگونه به خود دروغ مى‏گويند و آنچه برمى‏بافتند از ايشان ياوه شد (24) 6
بسم الله الرحمن الرحیم
و چه كسى ستمكارتر از آن كس است كه بر خدا دروغ بندد آنان بر پروردگارشان دروغ عرضه مى‏شوند و گواهان خواهند گفت اينان بودند كه بر پروردگارشان دروغ بستند هان لعنت‏خدا بر ستمگران باد (18) 11
و دهها ایه دیگر

قال الرسول الله
دروغگویان دشمنان خدایند
و هزازان حدیث متواتر دیگر
ضمنا حجاب بواسطه احادیث وجوب ان از طرف مجتهدیدین اثبات شده به نص
ضمنا گناه بواسطه بزرگی خداوند متعال سنجیده میشود نه گوچگ و بزرگی عمل
چون خداوند سمیع البصیر است نباید کاری بر خلاف شان ایشان نمود (478060)
 
آرش
۱۳۹۰-۰۴-۱۷ ۱۱:۱۱:۴۷
جناب عمار تابحال شده به این فکر کنید که چقدر خوب میشد قوانین جهان بر اساس سلیقه شخصی افراد و ایدئولوژی ها نبود؟ بر فرض چون من و شما و ایدئولوژیمان حجاب را ضروری میداند واقعا باید بی حجابی جرم باشد؟ فراموش نکنید که یک زمان یک عده در همین مملکت بودند که حجاب را جرم میدانستند، حالا برعکسش شده. واقعا تا کی باید این کش و قوس ادامه داشته باشد؟ چرا نباید سیستم جوامع طوری باشد که هر کس میخواهد خحاب داشته باشد هر کس هم نمیخواهد نداشته باشد و کسی هم در این بین به دیگری گیر ندهد؟ واقعا برای بشر در آرامش زندگی کردن اینقدر سخت است؟ (477535)
 
۱۳۹۰-۰۴-۱۷ ۱۳:۴۷:۴۹
میشه بفرمایید قانون بر چه اساسی باید باشد اگر بر اساس قانون آفریدگار جهان نباشد؟؟؟ لطفا هر چه می گویید با دلیل باشد و نه به قول خودتان با سلیقه شخصی خودتان یا همفکرانتان! (477604)
 
عمار ِ یار
۱۳۹۰-۰۴-۱۷ ۱۴:۱۲:۲۸
نظر من بررسی آثار اجتماعی این قضیه است...
یه کم غیر دینی به قضیه نگاه کنیم ،آیا بی حجابی خوبه؟ یا حجاب داشتن؟

هر وقت تونستیم با دلیل ثابت کنیم که نداشتن حجاب برای جامعه بهتر و ضروری تره به نظرم برنده بی حجابان خواهند بود ولی تا امروز ما هیچ منطقی جز میل شخصی از این افراد نشنیده ایم چرا بحث جدی ای صورت نمی گیره که این افراد به مثلا این چند دلیل معتقدند که نداشتن حجاب باعث پویائی زنان شده و بهتره!

چه کارهایی بی حجابان انجام دادند که مثلا با حجاب قائل به انجام اون نبودند؟

آیا مسئله حجاب یک مسئله اجتماعی است یا فردی؟ حد بی حجابی کجا باشد که باعث اقناع بی حجابان گردد؟
چه تضمینی برای رعایت حدود تعیین شده جدید وجود دارد؟
اگر دولت بی حجابی را آزاد کرد باز هم مسئول تعرض به زنان بی حجاب خواهد بود؟ آیا بی حجابان مانند حادثه ی اخیر دولت را متهم به کم کاری نخواهند کرد؟
به نظرم خوبه با توجه به واقعیت فعلی جامعه به این سوالات پاسخ داد و ده ها سوال دیگه که باید قبل از هر تصمیمی تکلیف خودمان را با آن مشخص کنیم... (477622)
 
آرش
۱۳۹۰-۰۴-۱۷ ۱۸:۵۲:۱۶
دوست گرامی عمار، متاسفانه شما سوال اساسی من را با سوال پاسخ دادید، آن هم سوالی که کاملا یکجانبه مضرات بی حجابی را به چالش میکشد. خواهش میکنم برگردید و پست شماره 477535 را که از شما سوال کردم مجددا بخوانید. سوال بنده اصلا برای این نبود که بگویم بی حجابی خوب است یا برعکس. سوال این بود که چرا باید در مورد وجود یا عدم وجود حجاب در قانون بصورت سلیقه ای برخورد شود. چرا نباید هر کس آزاد باشد که خودش انتخاب کند نوع پوشش چه باشد؟ خواهش میکنم پست قبلی ام را مجددا بخوانید. (477711)
 
حسام
۱۳۹۰-۰۴-۲۰ ۰۰:۱۵:۱۷
اگر قرار باشه هرکس آزاد باشه پس قانون برای چی؟
بهتر نیست کمی اندیشه کنید؟
قانون گذار به فکر مصالح اجتماع است،و همه در زندگی اجتماعی باید به حقوق دیگران احترام بگذارند و آرامش افراد را بر هم نزنند.
آزادی اجتماعی معنایش این نیست که هرکس هر جور دلش خواست در اجتماع حاضر شود. (478883)
 
۱۳۹۰-۰۴-۱۹ ۰۹:۱۲:۵۱
آقای عمار بحث خوب و بد بودن حجاب نیست بحث این است که در دین ما به گناهان مهمتری اشاره شده ولی به حجاب فقط یکبار در قرآن اشاره شده. مبارزه با مفسدان اقتصادی که حق 70 میلیون را پایمال کرده اند واجب تر است یا مبارزه با بد حجابی به جرات میگویم اگر مفسدان اقتصادی از اطراف دولت رانده شوند توصیه دولت به حجاب برای مردم باور پذیرتر خواهد بود (478421)
 
ابوذر یار
۱۳۹۰-۰۴-۱۷ ۱۲:۵۲:۴۹
جواب :
با مقایسه وضعیت کشورهایی که در آنها بی حجابان آزادند با کشورهایی که در آنها دروعگوها آزادند.
وسیله سنجش :
وضعیت اقتصادی در تمام جهات مانند:
تولید ناخالص ملی
نرخ تورم و بیکاری
ضریب جینی
نسبت صادرات به واردات
ثبات بازار و ...
احساس امنیت و آرامش و امید به زندگی
ارتباطات بین المللی
ارزش پاسپورت
تعداد مراکز آموزش عالی با رنکینگ بالا
میزان تولید علم
تعداد برندگان جوایز بین المللی معتبر علمی یا هنری مانند نوبل
میزان مصرف مواد مخدر
سن شروع فحشا یا استفاده از مواد مخدر
... (477577)
 
۱۳۹۰-۰۴-۱۷ ۲۰:۵۲:۵۸
دوست عزیز! نظر شما آنقدر عجیب است که واقعا مرا شوکه کرد. (477744)
 
ناشناس
۱۳۹۰-۰۴-۱۸ ۰۸:۳۴:۴۶
وسیله سنجشش این است که بیحجاب خودش را مخفی نمیکند ظاهر و باطنش یکی ست حالا شما به من بگو دروغگو چطور آیا ظاهر و باطنش یکیست و اصولا باید پرسید چرادروغ میگوید راستی بی حجابی در کشورهای غربی همیشه بوده است و در کشور ما هم کم وبیش اما شما به من بگو دروغگویی در این سالهای اخیر چه بر سر همه چیزمان آورد هان!؟ (477831)
 
نامفهوم
۱۳۹۰-۰۴-۱۸ ۱۰:۲۵:۰۲
احتمالا\"شنیده باشید:اگرتمام بدیها در یک صندوقچه باشد کلید آن صندوق دروغ است. (477928)
 
۱۳۹۰-۰۴-۱۹ ۰۵:۰۳:۰۰
امام حسن عسكرى(علیه السلام) مى فرمايد: \"تمام پلیدى ها در اتاقى قرار داده شده و كلید آن اتاق، دروغ است\" (478383)
 
علی
۱۳۹۰-۰۴-۱۷ ۰۳:۱۴:۳۶
شما که ماشا ءال... به امار دسترسی دارید میشه بگید چند تا تجاوز به ناموس مردم به خاطر دروغ گوئی میشه؟یا چند تا دختر رو به خاطر دروغ میکشند؟
خوبه مقداری مطالعه دینی و اعتقادی هم داشته باشیم نه اینکه افکار خودمون رو به عنوان دین مطرح کنیم (477443)
 
۱۳۹۰-۰۴-۱۷ ۱۳:۰۰:۰۷
اتفاقا عزیزم دلیل تمام اینا دروغ گفتنه. دروغگی که امثال جنابعالی - آگاهانه یا نا آگاهانه -به خود و دیگران میگین و این جرایم رو به بی جحابی ربط میدین تا از زیر بار مسئولیت شانه خالی کنید.
مانند جریان خمینی شهر که مسئلین بی حجابی افراد در منزلشون رو دلیل حمله اوباش معرفی کردند تا خودش رو تبرئه کنند. (477582)
 
علی
۱۳۹۰-۰۴-۱۷ ۲۰:۴۲:۵۰
شما که میگین تجاوز به خاطر نداشتن حجابه . پس تجاوز به پسرا برای چیه ؟؟؟ لابد پسرا هم باید چادر سرشون کنن . اینا نتیجه حجاب اجباری است که مردمو عقده ای کرده (477737)
 
سعيد
۱۳۹۰-۰۴-۱۸ ۱۱:۰۳:۰۷
1- نقل قريب به مضمون . شخصي پيش پيامبر (ص) رفت و گفت چكار كنم تا اهل بهشت باشم. پيامبر فرمودند دروغ نگو. شخص تعجب كرد و رفت و پيش خود گفت فقط همين! الام ميروم و با فلان زن زيبا زنا مي‌كنم! بعد فكر كرد كه اگر بپرسند از كجا آمده‌اي ناچارم دروغ بگويم... خلاصه به هر كار خلافي تمايل پيدار كرد ديد كه بعدش براي خلاصي از عواقب آن بايد دروغ بگويد

2- پيغمبر اسلام فرمود:
الا اخبرك باكبر الكبائر: الا شرك بالله ، و عقوق الوالدين ، و قول الزور؛
بزرگ ترين گناهان كبيره را به شما اعلام مى دارم : شرك به خدا، نامهربانى به پدر و مادر، سخن دروغ .

3- حضرت امام حسن عسكرى (ع) :
جعلت الخبائث كلها فى بيت واحد و جعل مفتاحها الكذب ؛
زشتى ها را در خانه اى گذاشته اند و دروغ را كليد آن خانه قرار داده اند.

4- حضرت امام باقر (ع) :
ان الله جعل للشر اقفالا و جعل مفاتيح تلك الاقفال الشراب . و الكذب شر من الشراب ؛
خداى بر در بدى ها و زشتى ها قفل هايى زده و شراب را كليد آن قفل ها قرار داده ، ولى دروغ از شراب بدتر است .

5 و 6 و 8 .... (477957)
 
آيدين
۱۳۹۰-۰۴-۱۸ ۱۴:۵۴:۴۷
اين بحثها كاملا انحرافي است...گناه گناه است چه دروغ چه بي حجابي و چه...
اگر به اسلام اعتقاد داريم بياييم همه اش را حل كنيم
يك جوري در اينجا حرف ميزنيد كه گويا هركسي وكيل مدافع يك گناه است و ميخواهد موكل خودش را در مقابل ديگري برطرف كند (478133)
 
۱۳۹۰-۰۴-۱۸ ۱۶:۳۵:۲۰
اتفاقا\" دروغ از گناهان و نیز از گناهان کبیره است و بصورتی کاملا\" واضح و در قرآن با آیات متعدد به گناه بودن آن اشاره شده است ، اما در کجا آمده است که نداشتن حجاب گناه است ؟ غیر از آن است که به زنان مومن و برای شناسایی و تفکیک از غیر توصیه شده است ؟
آیا اگر کسی بدون تمایل شخصی و یا بدون اعتقاد قلبی به حجاب ، آن را تنها به دلیل اجبار استفاده کند مجبور به دروغ گویی عملی نشده است ؟ (478209)
 
نور
۱۳۹۰-۰۴-۱۸ ۱۷:۰۸:۰۳
واقعا با شما موافقم چه ربطی داره که چون باید مشکل دروغگویی رو حل کنیم بقیه گناهان رو نادیده بگیریم ! چرا همیشه حرف از بی حجابی که می یاد یاد بقیه گناهان می کنید و در آخر می خواید مسئله رو لوس کنید - همه این گناهان مثل زنجیر به هم متصلند و باید به همه ی آنها پرداخته شود حالا هم که مثلا به حجاب پرداخته شده باید راجب این مسئله صحبت شود و موشکافی شود.
اگر مشکل حجاب ، عفاف و پاکدامنی حل شود خیلی از دروغ های مربوط به این مسئله هم در جامعه حل می شود (478228)
 
۱۳۹۰-۰۴-۱۷ ۱۳:۴۳:۳۸
اتفاقا برای اینکه هر کس را توی گور خود می گذارند باید نه از منکر و از جمله بد حجابی کرد چون امر به معروف و نهی از منکر (با شرایط و مراتب خود) بزرگترین واجب الهی است که در صورت کوتاهی خدا ما را مؤاخذه خواهد کرد. در ضمن دروغگویی و دزدی و ... قبحش بر جای خود باقی است ولی وقتی با حلالی برخورد حرام شود و با حرام برخورد حلال شود به این بدعت می گویند و خطر بدعت بسیار بسیار بیشتر از گناهی است که قبحش سر جایش است هر چند از بزرگترین گناهان باشد و گناهی که بدعت شده است از کوچکترین آنها. آنچه که عرض کردم از مسلمات دین اسلام است هر چند برخی به مزاقشان خوش نیاید. (477601)
 
احمد
۱۳۹۳-۰۹-۱۱ ۱۰:۵۰:۳۹
سلام
درسته عزیزم هرکسی رو در قبر خودش میخوابونن منطقیه
اما این منطق محکمرو قبول نداری که ما اعمالمون قطعا در دیگران در فکرشون در عاقبتشون و.. موثره ؟
آیا تا حالافکر کردی اگه کسی باعمل خلاف خودش هرچی باشه چه دروغ چه بد حجابی وحتی گاهی یک کلمه حرف سبب گمراهی دیگران بشه چه پایانی منتظرشه؟ (2523317) (alef-17)
 
سخن تازه
۱۳۹۰-۰۴-۱۶ ۱۴:۱۸:۳۶
لاَ إِكْرَاهَ فِي الدِّينِ!

\"لاَ إِكْرَاهَ فِي الدِّينِ قَد تَّبَيَّنَ الرُّشْدُ مِنَ الْغَيِّ فَمَنْ يَكْفُرْ بِالطَّاغُوتِ وَيُؤْمِن بِاللّهِ فَقَدِ اسْتَمْسَكَ بِالْعُرْوَةِ الْوُثْقَىَ لاَ انفِصَامَ لَهَا وَاللّهُ سَمِيعٌ عَلِيمٌ\"

\"کار دین به اجبار نیست، تحقیقا راه هدایت و ضلالت بر همه کس روشن گردیده، پس هر که از راه کفر و سرکشی دیو رهزن برگردد و به راه ایمان به خدا گراید بی‌گمان به رشته محکم و استواری چنگ زده که هرگز نخواهد گسست، و خداوند (به هر چه خلق گویند و کنند) شنوا و داناست.\"

آیه 256 سوره بقره

حالا خودت کلاهت را قاضی کن! (477065)
 
فاطمهه
۱۳۹۰-۰۴-۱۶ ۱۸:۲۷:۵۵
لا اکراه فی \"الدین\"
اما اگر دین را پذیرفتی به قوانینش بایئ عمل کنی. برای همین نگفته اند لا اکراهالصلوه لا اکراه الصیام...
اختیار در انتخاب مسیر اصلی دین است.نه فروعات آن مثل نماز و روزه و خمس و حجاب و... (477255)
 
سخن تازه
۱۳۹۰-۰۴-۱۶ ۱۹:۲۳:۱۲
مگه هر کسی توی ایرانه قرار مسلمان باشه؟! (477288)
 
nasimesharq.blogfa.com
۱۳۹۰-۰۴-۱۶ ۲۲:۴۵:۳۴
قرار نیست همه مسلمون باشن اما وقتی اکثریت به اجرای اسلام رای دادن باید همه اسلام اجرا بشه و امثال شما هم تمکین باید بکنن (477382)
 
هومن
۱۳۹۰-۰۴-۱۷ ۱۷:۲۵:۴۵
شما در اینجا رای اکثریت را براحتی می پذیرید و می گویید زملانی در ایران مردم به اجرای حکومت اسلامی رای داده اند و الان هم هر موردی که به اسلام منتصب شود ...همان رای پس از سالها ضامن اجراییش است .نگاهی به نسبت منفی ها و مثبت ها بیاندازید ...ایا تابع اکثریت هستید ؟ (477687)
 
۱۳۹۰-۰۴-۱۸ ۱۴:۵۸:۴۰
کاربران اینترنت نماینده همه افکار عمومی نیستند.اگر به نظر کاربران فضای مجازی بود و این ها اکثریت بوند الان صد باره کشور سکولار شده بود
این نوع افکار سنجی نه علمیه نه قابل اتکا مهم انتخابات و نظر سنجی های میدانی علمیه
... (478130)
 
ناشناس
۱۳۹۰-۰۴-۱۹ ۰۸:۴۳:۰۴
آقاجان چرا این حرف رو میزنی نباید به
مردمی که حتی بلد نیستند رایانه چطور روشن میشود توهین کرد اونها هم اگر یاد بگیرن و از این فضای باز آگاهی پیدا کنن و خبرها رو پیگیری کنن همونی میشن که شما میگی البته این نظر منه وبه این معنی نیست که باهاش موافق باشم ولی اگه فضا باز باشه انتخاب افراد خیلی فرق میکنه (478404)
 
۱۳۹۰-۰۴-۱۷ ۲۰:۵۴:۵۳
این عجیب ترین نظری است که ممکن است داده شود! مگر ما اولین و آخرین مملکت اسلامی جهان هستیم؟مالزی مملکت اسلامی نیست؟؟ حجاب یک اختیار فردی است. جبر آن وهن دین است. همین و بس. (477746)
 
علی
۱۳۹۰-۰۴-۱۷ ۰۳:۱۸:۴۹
نه قرار نیست همه مسلمان باشند ولی طبق قانون غیر مسلمانانی که در کشور اسلامی زندگی میکنند بایستی قوانین اجتماعی اسلام را زیر پا نگذارند (477444)
 
۱۳۹۰-۰۴-۱۷ ۲۰:۵۵:۴۰
توی فرانسه هم اکثریت مردم سکولاریته را انتخاب کرده اند. پس من بعد نه فقط در دانشگاه ها که کلا در همه جای فرانسه دولت حق دارد حجاب را غیر قانونی کند! مگر نه؟ (477748)
 
۱۳۹۰-۰۴-۱۶ ۲۰:۵۴:۰۶
این که تو می گی حکمش ارتداده. یعنی از نظر تو یا همه مومن مطلق باشن یا بمیرن؟ (477351)
 
۱۳۹۰-۰۴-۱۷ ۰۷:۲۸:۲۷
حجاب فرموده ی شماست و خودت اضافه ش کردی نه خدا (477474)
 
۱۳۹۰-۰۴-۱۷ ۱۵:۵۰:۳۴
حجاب متن صریح قرآن است و روایات با صراحت بسیار بیشتری به آن پرداخته. از معدود احکامی است که فهم آن از قرآن و روایات به جز سواد عربی سواد بیشتری نمی خواهد (477653)
 
من هستم
۱۳۹۰-۰۴-۱۷ ۰۹:۱۴:۱۴
به چه معنا در «انتخاب مسیر اصلی دین» اختیار هست؟ و در فروعاتش نه؟ و اگر کسی از اختیارش استفاده کرد و مسیر اصلی دین را نپذیرفت حق دارد فروعاتش را رعایت نکند یا نه؟ (477491)
 
آيدين
۱۳۹۰-۰۴-۱۸ ۱۸:۳۶:۲۵
اين كليككاي مخالفت نشان دهنده اوج بي منطقي مخالفين حجاب است
چرا كه اوليات منطقي را هم قبول ندارند (478285)
 
امید
۱۳۹۰-۰۴-۱۷ ۰۶:۱۷:۲۱
این آیه شریفه مربوط به اصل دین هست که در پذیرش آن اجباری نیست اما اگر پذیرفتی باید سایر قوانین را هم انجام بدهیم. ضمنا قوانین مملکت ما بر اساس اسلام قرار است وضع و اجراء شود و از آنجا که وجوب حجاب از مسلمات شریعت هست و از طرفی دیگر سلامت جامعه را نیز از جهاتی تامین میکند، اجبار حجاب در جامعه کاملا امری صحیح، اسلامی و منطقی هست. اگر جامعه ما جامعه لائیک یا سکولار بود و دین در جامعه قرار نبود وارد شود و صرفا امری شخصی قلمداد شود، لزومی بر اجبار حجاب مسلما وجود نداشت (477466)
 
موسوی
۱۳۹۰-۰۴-۱۷ ۱۲:۵۸:۳۷
\"لااکراه فی الدین\" مربوط به اصول دین است نه فروع.
از اینرو هرکس اسلام را به عنوان دین خود انتخاب کرد بایستی همه ی الزامات آن و از جمله \"حجاب\" که ریشه در فرهنگی غنی کشورمان هم دارد را بپذیرد. (477581)
 
۱۳۹۰-۰۴-۱۷ ۱۳:۵۱:۳۰
کمی فکر هم بد نیست. این آیه برای قسمت تشریعی دین نیست بلکه برای قسمت تکوینی دین است. چرا که اولا از مسلمات دین اسلام امر به معروف و نهی از منکر است که اساس آن بر اکراه است و ثانیا قانون در هر جامعه ای از مسلمات و نیازهای ضروری هر جامعه ای است و زندگی بی قانون یعنی هرج و مرج و قانون هم همواره با اکراه است. حالا اخلاف سر این است که آیا قانون باید قانون آفریدگار باشد یا قانون من درآوردی بشر. (477606)
 
علی
۱۳۹۰-۰۴-۱۶ ۱۵:۱۹:۵۲
بنظر من وادار کردن مردم به حجاب اجباری، بیماری بزرگتری است که باید اول به آن بپردازیم و بحث کنیم. (477135)
 
مهدیه
۱۳۹۰-۰۴-۱۷ ۰۳:۳۳:۰۱
علی اقا از اسمتون مشخصه که حتما مسلمان وشیعه هستید نمیدونم قران میخونی یا نه؟ ولی همین مقدار بدون که حکم به حجاب به دستور قران هست تازه اون هم به نفع خود زنها ست
يا أَيُّهَا النَّبِيُّ قُلْ لِأَزْواجِكَ وَ بَناتِكَ وَ نِساءِ الْمُؤْمِنِينَ يُدْنِينَ عَلَيْهِنَّ مِنْ جَلَابِيبِهِنَّ ذلِكَ أَدْنى‏ أَنْ يُعْرَفْنَ فَلا يُؤْذَيْنَ وَ كانَ اللَّهُ غَفُوراً رَحِيماً
اى پيامبر، به زنان و دختران خود و زنان مؤمنان بگو كه چادر خود را بر خود فرو پوشند. اين مناسب‏تر است، تا شناخته شوند و مورد آزار واقع نگردند. و خدا آمرزنده و مهربان است.
.احزاب ایه59
حالا نمیدونم نظر خودتون رو مقدم میدونید یا نظر خدارو؟! (477447)
 
۱۳۹۰-۰۴-۱۷ ۱۱:۵۳:۱۷
ترجمه ایه گویاست.زنان و دختران پیامبر و زنان مومن.همه مردم که مومن نیستند.اصلا خیلی اعتقاد ندارند اما به خاطر ترس بیان نمی کنند.اصلا شاید عده زیادی همون اصل دین را نپذیرفته اند.امار ستاد اقامه نماز را ببینید بعد بگویید چقدر متشرع در ایران داریم! (477549)
 
۱۳۹۰-۰۴-۱۷ ۱۳:۴۴:۲۷
ترجمه چادر تازگی ها وارد این معانی و تفسیر شده. قبلا جلباب رو همون روسری بلند میگفتند (477602)
 
سعيد
۱۳۹۰-۰۴-۱۸ ۱۱:۲۳:۰۱
اينجا بحث سر «واجب» بودن حجاب نيست بلكه بر سر «اجباري» بودن يا نبودن حجاب است.
بين واجب بودن يا اجباري بودن خيلي تفاوت است. آيه شريفه فوق شايد واجب بودن حجاب براي زنان مومن را نمايش دهد ولي همين كلمه \"شناخته شوند\" نشان مي‌دهد پوشش‌هاي ديگري نيز آزادنه وجود داشته‌اند كه زنان مومن بدينوسيله شناخته مي‌شدند. همان چيزي كه الان در مالزي ،‌تركيه و ... وجود دارد

حالا شما چي ؟ نظر خودتون رو مقدم میدونید یا نظر خدارو؟! (477973)
 
۱۳۹۰-۰۴-۱۶ ۱۷:۱۹:۳۷
آقای مجد

حجاب برای زن مومن و مسلمان است من که نه زن مسلمانی دیده ام و نه مرد مسلمانی(اگر هم باشه تعدادشون خیلی کمه) .مسلمان و مومن بودن یک سری شرایط باطنی و ظاهری داره که متاسفانه به هزارو یک دلیل قابل اثبات که ما ها در محدوده گروه مسلمانان شاید قرار بگیریم ولی مومن نه .قبل ازحجاب باید شرایط اولیه مسلمانی وجود داشته باشه .پس تکلیف روشنه.ولی اگر بخواهیم بگوییم حجاب عرف جامعه است کاملا موافقم که عرف باید رعایت شود ولی این عرف در زمانهای مختلف قابل تغییر و بستگی به خواسته جامعه دارد. (477226)
 
۱۳۹۰-۰۴-۱۶ ۲۰:۱۸:۳۹
با سلام
به نظر بنده ابتدا تعریف مسلمان و مومن را بدانید بعد آنها را تحلیل کنید
مسلمان= هرشخصی که شهادتین را بگوید
مومن= عامل به اوامر اسلام
پس مسلمان زیاد است آن که کم است مومن است. (477317)
 
خسرو
۱۳۹۰-۰۴-۱۷ ۰۳:۳۹:۲۰
«قبل ازحجاب باید شرایط اولیه مسلمانی وجود داشته باشه .پس تکلیف روشنه.»
میشه بفرمایی این مطالب رو از کدوم منبع فقهی واعتقادی استنباط کرده ای ؟ (477449)
 
موسوی
۱۳۹۰-۰۴-۱۷ ۱۳:۰۱:۰۸
مومن و مسلملن را بودن را با چه شاخصی می سنجی که همه را می شناسی! (477583)
 
۱۳۹۰-۰۴-۱۸ ۰۳:۴۷:۵۳
خدایی بعنوان دوستدار شما خوانندگان الف میگم .
مثلا اقای مجد شما چند بار کل قران را خوانده ای .

من خودم چند باری خوانده ام و اصلا در قران چیزی به نام حجاب نیست و انچه گفته پوشش بر و دوش است انهم در زمانی که در مدینه سپاه اسلام وارد شهر شده بود و بعضی از انها در خیابانهای شهر به زنان تعرض کردند و وقتی پیامبر شنید ناراحت شد و بعد ایه ای در این باره نازل شد .
در ضمن پوشش عرب طوریست که مردها هم سرشان را میپوشانند و این ربطی به دین ندارد .

من در اسلام خیلی تحقیق کردم و از خیلی علمای شیعه و سنی پرسیدم و دانایانشان همه بر همین عقیده بودند .

ضمنا شیخ الازهر مصر هم بارها گفته که حجاب از اموزه های اسلام نیست .

لطفا سانسور نکنید . (477816)
 
ناشناس
۱۳۹۰-۰۴-۱۸ ۰۸:۴۷:۴۷
ببین مجید آقا شما فکر میکنی کشورهای غربی واسه چی مردم رو آزاد گذاشتن تا حجاب داشته باشن یا نداشته باشن واسه دلخوشکنک نه واسه اینکه وقتی مردم تمام عقاید و احساساتشون رو مطرح میکنن و هر طور میخوان لباس میپوشن شناسایی طیفهای مختلف اونها واسه حاکمیت راحتتره و برنامه ریزی و شناخت اونها هم بهتر میشه شما نگرانیت از اینه که آزاد بشه بعدش نتونی بیای تو خیابون چون خودت هم میدونی متاسفانه یا خوشبختانه بیشتریا بیحجاب میشن (477849)
 
بی بی
۱۳۹۰-۰۴-۱۸ ۱۱:۲۵:۳۹
آقای مجد عزیز به همین دلیل نمی توان آدمهایی مثل شما را بیدار کرد (477974)
 
پيمان
۱۳۹۰-۰۴-۱۶ ۱۲:۲۷:۴۰
اگر بخاطر سركشي، خودنمايي، جذب نامحرم، كمبود رواني، ... آرايش كنند يا بدحجاب باشند قطعـــــا بيمارند

چون صفاتي كه برشمرديم بيماري رواني است، البته درمان هم داره، همچنين ميشه باارتباط با خداوند متعال از ريشه درمانش كرد (476927)
 
علی
۱۳۹۰-۰۴-۱۶ ۲۱:۰۴:۴۴
علت این بیماری که بر شمردید کمبود شوهر در جامعه است. درمان آن هم فقط شوهر است و بس (477357)
 
ناشناس
۱۳۹۰-۰۴-۱۶ ۱۴:۴۷:۲۷
سلام دوست عزیز
این که تعدادی زیادی از زنان جهان حجاب ندارند به خاطر تربیت خانوادگی و آداب اجتماعی اونهاست همونطور که خیلی از با حجاب ها هم همینطور.
فقط یه نکته رو متذکر بشم که هیچ وقت حقیقت رو با زیاد و کم بودن طرفداران اون حرف مقایس نکن. به این آیه توجه کنید:
وَإِن تُطِعْ أَكْثَرَ مَن فِي الأَرْضِ يُضِلُّوكَ عَن سَبِيلِ اللّهِ إِن يَتَّبِعُونَ إِلاَّ الظَّنَّ وَإِنْ هُمْ إِلاَّ يَخْرُصُونَ
انعام 116 (477095)
 
هومن:
۱۳۹۰-۰۴-۱۶ ۲۳:۰۰:۰۹
هیچ وقت حقیقت رو با زیاد و کم بودن طرفداران اون حرف مقایس نکن.
........................................
پاسخ :ایا سابقه تمدن بشری و راهی که اغلب مردم در پیداکردن بهترین هابرای زندگی خود ... در فرهنگ های مختلف طی می کنند نمی تواند دلیلی باشد حتی برای اینکه ان راه کاملا غلط نیست ؟
در ست است که ما این موارد را از دین خود استخراج می کنیم ولی چرا در این موارد چنین تعصب داریم و مثلا در مورد دیگر روابط انسانی ...چندان سختگیری وجود ندارد ؟؟این بقیه را بدبین می کند و تصور برخورد به وجود می اید .
خیلی از مسایل سعادت بشری را تهدید می کند .دروغگویی ...فساد اقتصادی و.....و مسلما در کنار رفع انها می توانستیم برای حجاب هم فکری بکنیم . (477390)
 
۱۳۹۰-۰۴-۱۶ ۱۹:۵۲:۵۲
بی حجابی یک انتخاب است.چند نکته:
- به نظر من روحانیون باید فریادهایشان را بر سر خود بکشند که قادر نبودند در عرض ۳۰ سال مردم را به به انتخاب حجاب تشویق کنند و با رفتارهای نا هنجار وضع را بدتر هم کرده اند.
-کارهای مسخره مثل گشت ارشاد و ... قبلا امتحان شده و شکست خورده است و شاید حتی این انتخاب را به انتقام تبدیل کرده است.
-بازداشت جوانانی که درملا عام با هم معاشرت میکنند فقط کار دشمنان اسلام است چون آنها را به معاشرت در یک خانه خلوت که پدر و مادر در آن حضور ندارند تشویق میکند و حاصل آن فسادی است که هر روز زننده تر از روز قبل مشاهده میشود چون شرم و حیا و حرمت از بین میرود.
-صیغه باید منحل شود. چرا؟ چون صیغه مجوزی است برای گناه کردن با خیال راحت و بدون عذاب وجدان! میوه این گناه هم بچه های بی هویتند که به نوبه خود و بر اثر فشارها و شاید به خاطر انتقام گیری..... من قبلا هم گفتم که اگر دختری بر اثر این قبیل صیغه ها بوجود بیاید و چند سال بعد راه مادر را ادامه دهد آیا امکان برخوردش با پدر و برادرش وجود ندارد؟ شب اول قبر جواب خدا را کدامیک از آقایون و خانمهای مشوق صیغه میدهند؟ فلسفه صیغه را هم مثل فلسفه قطع دست و سنگسار و.... در گذشته رها کنیم چون امروزه اهرم های بهتری برای آن مشکلات داریم. با هم ریشه این قبیل فسادها را باید بخشکانیم .


در آخر از همه طرفداران حجاب اجباری سوال میکنم که آیا آن زن روستایی که بوسیله ۵۰ نفر مورد آزار قرار گرفته مشکل حجاب داشته؟
به چشم چرانهای مذهبی نما هم میگویم که با باحجاب شدن جامعه مشکل شما در مورد گناه کردن پاک نمیشود چون نگاهتان ناپاک و غیر اسلامی غیر اخلاقی و غیر انسانی است. شماها نه انقلابی هستید و نه مسلمان و اگر جز این بود شیطان جرات نمیکرد به سراغ شما بیاید. چشم چرانی و گول شیطان را خوردن هم یک انتخاباست و هچ درمانی به جز ایمان و اقعی به خدا و قران ندارد. (477302)
 
۱۳۹۰-۰۴-۱۷ ۱۳:۴۶:۵۵
آفرین بر شما دوست عزیز. لپ مطلب رو گفتی (477603)
 
۱۳۹۰-۰۴-۱۸ ۱۶:۰۵:۴۵
عزیز جان چرا جوگیر میشی؟! صیغه باعث گناهه؟! اصلاً می دونی صیغه چیه؟ در قرآن به دنبال کلمه متعه بگرد خواهی یافت؟ اتفاقاً در صیغه مهریه دادن الزامی است که در ازدواج دائم این دستور نیست.
بعضی حرفات خیلی درسته ولی نتیجه گیریتو قبول ندارم!
تو رو به هرکسی که می پرستی برو تحقیق کن ببین مذهبی نما بودن بهتره یا تظاهر به گناه کردن و خود را در معرض اتهام قرار دادن؟! (478186)
 
۱۳۹۰-۰۴-۱۶ ۲۰:۵۶:۲۴
بی حجابی یک انتخاب است.چند نکته:
- به نظر من روحانیون باید فریادهایشان را بر سر خود بکشند که قادر نبودند در عرض ۳۰ سال مردم را به به انتخاب حجاب تشویق کنند و با رفتارهای نا هنجار وضع را بدتر هم کرده اند.
-کارهای مسخره مثل گشت ارشاد و ... قبلا امتحان شده و شکست خورده است و شاید حتی این انتخاب را به انتقام تبدیل کرده است.
-بازداشت جوانانی که درملا عام با هم معاشرت میکنند فقط کار دشمنان اسلام است چون آنها را به معاشرت در یک خانه خلوت که پدر و مادر در آن حضور ندارند تشویق میکند و حاصل آن فسادی است که هر روز زننده تر از روز قبل مشاهده میشود چون شرم و حیا و حرمت از بین میرود.
-صیغه باید منحل شود. چرا؟ چون صیغه مجوزی است برای گناه کردن با خیال راحت و بدون عذاب وجدان! میوه این گناه هم بچه های بی هویتند که به نوبه خود و بر اثر فشارها و شاید به خاطر انتقام گیری..... من قبلا هم گفتم که اگر دختری بر اثر این قبیل صیغه ها بوجود بیاید و چند ال بعد راه مادر را ادامه دهد آیا امکان برخوردش با پدر و برادرش وجود ندارد؟ شب اول قبر جواب خدا را کدامیک از آقایون و خانمهای مشوق صیغه میدهند؟ فلسفه صیغه را هم مثل فلسفه قطع دست و سنگسار و.... در گذشته رها کنیم چون امروزه اهرم های بهتری برای آن مشکلات داریم. با هم ریشه این قبیل فسادها را باید بخشکانیم .


در آخر از همه طرفداران حجاب اجباری سوال میکنم که آیا آن زن روستایی که بوسیله ۵۰ نفر مورد آزار قرار گرفته مشکل حجاب داشته؟
به چشم چرانهای مذهبی نما هم میگویم که با باحجاب شدن جامعه مشکل شما در مورد گناه کردن پاک نمیشود چون نگاهتان ناپاک و غیر اسلامی غیر اخلاقی و غیر انسانی است. شماها نه انقلابی هستید و نه مسلمان و اگر جز این بود شیطان جرات نمیکرد به سراغ شما بیاید. چشم چرانی و گول شیطان را خوردن هم یک انتخاباست و هچ درمانی به جز ایمان و اقعی به خدا و قران ندارد. (477352)
 
سعید حاج سعیدی
۱۳۹۰-۰۴-۱۶ ۲۲:۴۴:۱۸
به جای این حرفا باید دید چه نیازی از فرد براورده نشده که چنین کاری میکنه اون وقت خیلی راحت میشه هم ریشه رو پیدا کرد هم راه حل (477381)
 
موسوی
۱۳۹۰-۰۴-۱۷ ۱۳:۰۳:۲۰
البته تنها عامل \"نیاز\" نیست که باید بررسی شود بلکه مسائل دیگر از جمله مهمترین آنها که تربیت است باید وارسی گردد. (477584)
 
رویا
۱۳۹۰-۰۴-۱۷ ۲۰:۵۵:۳۹
حاج سعید کافی است یک بار فقط یک بار با چادر و مانتو و مقنعه در دمای 50 درجه تشریف بیاورید وسط شهر در ظهر تا بفهمید که حسرت داشتن برای خوردن باد به موهای خیس عرق یعنی چه؟ یا فقط کافی است ببینید که هر آدم کریهی در ورودی هر ساختمانی اجازه میدهد که راجع به حتی رنگ لباس شما نطق کند یعنی چه؟ در حالی که تو زن او را از ورطه عفونت و مرض ناشی از بیسوادیشان نجات داده ای ...این درد من است (477747)
 
سعید حاج سعیدی
۱۳۹۰-۰۴-۱۸ ۲۰:۴۶:۱۹
متاسفانه دوستان متوجه منظور من نشدند یا من بد منظورم رو بیان کردم بطور مثال شما در زمستون هم عرق می کنید نه ! پس فقط گرما نیست یا اگر بچه اول ابتدایی ما بدون حجاب به مدرسه بره و اجباری هم نباشه آیا بعدا هم ادعا می کنه این چه وضعیه ولی وقتی در محیط کاملا زنانه یا در سن پایین حجاب رو اجباری می کنیم حساسیت ایجاد نمیشه ؟ امیدوارم منظورم رو رسونده باشم . (478316)
 
۱۳۹۰-۰۴-۱۷ ۲۰:۵۹:۰۱
چه شما و چه نویسنده ی مقاله، از آن طیف افرادی هستید که غیر خود را بیمار و مشکل دار می پندارید حضرت عجل. پوشش در کنار بسیاری از مسائل دیگر از حقوق فردی و حیطه شخصی زندگی افراد است اولا. ثانیا، چه کسی گفته کسی که مطابق سلیقه ی شما رفتار نکند لزوما دارای مشکل است؟ شاید مشکل از خود شما باشد. (477749)
 
زن
۱۳۹۰-۰۴-۱۸ ۰۱:۴۳:۳۳
به نظر من ببینیم چه نیاز بر اورده نشده ای شما داری که فقط با رعایت حجاب زنها مشکلت حل میشه (477798)
 
ایرانی در ترکیه
۱۳۹۰-۰۴-۱۷ ۰۵:۴۶:۴۵
ببین این که میگم دو دو تا چهار تاست ....
در انتالیا بودیم توی هتل مشرف به یک استخر مختلط / عده ای کارگر فقیر و ساده کنار استخر کار میکردن و به زنای لخت نگاه هم نمیکردن ./
در همین حین چند تا از بچه های ایرانی وارد شدن و با نگاهاشون اون زنا رو قورت دادن ./
اخه بدبختا توی ایران که ندیده بودن.

حالا ببین ما چقدر داریم نعل وارونه میزنیم . اخه چرا یه کارگر ساده ترک وجود زنها در کنارش براش عادیه ولی ما ایرانیا این همه به متلک پرانی داریم؟؟؟؟؟؟؟

ایا اگه ازادی به دلخواه بود جوانها اینقدر حریص بودن و کمبود داشتن ؟

چرا در غرب چیزی بنام متلک پرانی در خیابان نیست؟ و اصلا با این عمل کاملا غریبه اند؟ چرا.

لطفا این نظر را سانسور نکنید شاید مسئولی خواند و کمی تعمق کرد. (477463)
 
موسوی
۱۳۹۰-۰۴-۱۷ ۱۳:۰۵:۰۱
این که شما می گید آن کارگرها نگاه نمی کردند از کجا مطمئنید؟
این ریشه در فطرت انسان دارد.بی حجابی در هر جایی عامل مفسده است. (477586)
 
۱۳۹۰-۰۴-۱۸ ۰۳:۳۹:۳۱
چرا حرف بی منطق میزنی اقای موسوی -- اون کارگر خودش دوست دختر و یا همسر داره و عمرا بهش خیانت نمی کنه .
متاسفانه امار خیانت زنا و مردای همسردار در ایران بی شک از همه جا بالاتر رفته .

بعضی علما میگن مشکل اینه که طرف ازدواج کنه ولی برعکس میبینیم خیلی مردها ازدواج هم کردن و باز چشم به زنان و دختران دارند و بالعکس .

دلیل تمام اینها دور کردن دو جنس مخالف است . وانسان را از هر چه منع کنی حریصتر میشود. درسته؟ (477815)
 
مرتضی
۱۳۹۰-۰۴-۱۷ ۱۰:۳۷:۴۵
چرا فقط خانم ها؟ مگه حجاب فقط برای خانم هاست. یه سر میرین بیرون، یه نگاه هم به آقایان برومندمان هم بندازین... (477523)
 
حامد
۱۳۹۰-۰۴-۱۸ ۱۴:۵۵:۲۸
اصلا بحث جرم رو فراموش کنید. آیا بی حجابی در اسلام گناه نیست؟ آیا کسی در بین شما هست که ادعا کند بی حجابی گناه نیست؟ (478134)
 
۱۳۹۰-۰۴-۱۸ ۱۶:۴۷:۳۰
خیر بی حجابی گناه نیست ، بلکه به زور مردم را وادار به دروغ گفتن کردن گناه است .
در هیچ کجای قران نیامده که بی حجابل گناه است ولی بارها از دروغ با عنوان گناه کبیره ذکر شده . (478215)
 
بیمار
۱۳۹۰-۰۴-۱۶ ۰۹:۵۷:۳۶
مهم نیست که بد حجاب بیمار است یا نه !
مهم این است که این بد حجابان در جامعه این همه بیمار درست کرده اند !!!!!
......!!! (476705)
 
۱۳۹۰-۰۴-۱۷ ۲۱:۰۰:۱۵
بیماری جامعه ی ما رفتار آن ماموری است که با وقاحت تمام سیلی به صورت مرد می زند و در مقابل او ناموسش را سوار ماشین می کند. بیمار کسانی هستند که با این توحش فاحش سر سازگاری دارند. (477750)
 
۱۳۹۰-۰۴-۱۶ ۱۰:۰۰:۳۳
1-مگر حجاب هم فطری است که گفته اید\"زيرا هرگز فرد خودش به سراغ \"بي حجابي\" نمي رود بلكه مروجين ضد فرهنگ بي حجابي طي فرايندي فرد را برخلاف فطرتش وادار مي كنند تن به اين خفت دهد.. \" 2- پس اینهمه کشورهای جهان و حتی کشورهای اسلامی که حجاب مورد نظرتان در آنها اجباری نیست ، همگی باخفت مجبور و تسلیم شده اند؟؟؟!!! (476708)
 
مهدی
۱۳۹۰-۰۴-۱۶ ۱۰:۰۴:۵۱
نه جرم است و نه بیماری (476713)
 
پيمان
۱۳۹۰-۰۴-۱۶ ۱۲:۲۹:۰۰
آفرين؛ چقدر تو باهوشي

«نه جرم است و نه بیماری» بلكه هوشياري است. اصلا اين دختراي بدحجاب بخاطر انسانيت و اخلاق آرايش ميكنند و ميرند بيرون (476929)
 
سپیده
۱۳۹۰-۰۴-۱۷ ۰۹:۴۴:۴۸
اصلا نمی دونین چی میگین!
موضوع روی آرایش کردن یا آرایش نکردن نیست...
شمایی که بهونه ات برای به گناه افتادن، بی حجابی منه، هیچ وقت صورت آرایش کرده و نکرده من برات فرقی داشته؟
طوری حرف می زنین که انگار اگر زنی آرایش نداشته باشه میذارین بدون روسری بیاد بیرون اما زنانی که میخوان آرایش کنن باید روسری بپوشن...
بدون روسری بودن نه جرمه نه بیماری... چون در این صورت تمام \"تمام\" مردان عالم یا مریضن یا مجرم!
همیشه وضع قوانین برای دیگران خیلی راحته! اگر قرار بود خودتون یه روزی روسری یا چادر بپوشین جرأت زدن این حرفها و صادر کردن حکم رو برای دیگران نداشتین...
حرف زیاده اما........ (477505)
 
پيمان
۱۳۹۰-۰۴-۱۸ ۱۲:۲۲:۴۸
درسته؛ مردان خطاكار، به هرحال خطاكارند

امـــــا سپيده خانوم:
اون خانومي كه براي نامحرم خودشو آرايش ميكنه، يا پاچه شلوارش رو كوتاه ميكنه، يا تحريك ميكنه يا ... كه نمونه اش متاسفانه در برخي جاها موجود است، حتما هيچ تقصيري نداره!! يعني براي مسايل اخلاقي و انسانيت اين كارها رو ميكنه ديگه!!

ببيــن
تو كه زني مسوليتت ههمتره! خودتو گول نزن! بيشتر از عقلت استفاده كن! (478021)
 
حامد
۱۳۹۰-۰۴-۱۸ ۱۲:۳۲:۴۷
در پاسخ به کسانی که می گویند اگر بی حجابی جرم است پس 3 میلیارد زن مجرم در جهان وجود دارد باید گفت اصطلاح جرم در مرزهای یک کشور یا ایالت فدرال تعریف می شود به همین علت یک عمل در یک کشور ممکن است جرم باشد و در یک کشور دیگر ممکن است جرم نباشد.
بی حجابی در ایران طبق قانون جرم است:

اولین قانونی که در خصوص پوشش زنان در بعد از انقلاب به تصویب رسید، ماده 102 قانون تعزیرات بود که در حال حاضر به صورت تبصره ای به ماده 638 قانون مجازات اسلامی مصوب 1375 الحاق شده است.

ماده 102 زنانی را که بدون حجاب شرعی در معابر و انظار عمومی ظاهر می شوند، مستوجب تعزیر تا 74 ضربه شلاق دانسته بود. البته شدت و ضعف اجرای این قانون به نظر قاضی بر می گردد. اما به هر حال فسق علنی و تجاهر به گناه از جمله بی حجابی قطعا در قوانین ایران در زمان نوشتن این سطور جرم است و اگر کسی بگوید جرم نیست یا نمیداند تعریف جرم چیست یا قوانین ایران را نخوانده و یا از یک کشور دیگر دارد صحبت می کند.

+++++++++++++++++

اما اینکه آیا بی حجابی بیماری است یا خیر باید ابتدا بیماری را تعریف کنیم. اگر بیماری هایی در خصوص فیزیک یا کارکرد بدن مثل فلج یا سرماخوردگی منظور باشد بی حجابی بیماری نیست. اما اگر منظور بیماری روحی و روانی باشد باز باید وارد جزئیات شویم. اگر شخص بی حجاب اعم از زن و مرد دچار ضعف شخصیت یا خودنمایی افراطی و نامتعارف باشد قطعا در یکی از گروه های بیماران روانی جای می گیرد و شدت و ضعف آن نیز متفاوت است.

+++++++++++++++++

جدای از بحث جرم و بیماری، چون حجاب در رابطه با دین تعریف می شود باید گفت بی حجابی جدای از این مباحث قطعا یک گناه برای فردی است که دین اسلام را پذیرفته. در مورد گناه بودن شخص بی حجاب هم روایات زیادی از پیامبر اسلام نقل شده است. و فعل حرام فعلی است که در صورت بخشیده نشدن عامل آن فعل، وعده عذاب در آخرت برای آن پیش بینی شده است. (478028)
 
۱۳۹۰-۰۴-۱۶ ۱۰:۰۸:۵۶
بی حجابی نه جرم است نه بیماری
بی حجابی حق مردم برای انتخاب نوع پوشش است. (476718)
 
مجید مجد
۱۳۹۰-۰۴-۱۶ ۱۲:۰۵:۰۰
خوبه بدونید که همه مردم حق خودشونو تو چهارچوب قوانین کشور می دونن
مردم دایه مهربانتر از مادر که نمی خوان (476894)
 
۱۳۹۰-۰۴-۱۶ ۱۵:۱۰:۰۷
به جز ایران و عربستان و کره شمالی تو هیچ کشوری قانونی برای پوشش مردم در خیابان وجود ندارد.
اما انصافا این را گل گفتید:
دایه مهربان تر از مادر نمی خواهیم. (477117)
 
۱۳۹۰-۰۴-۱۶ ۱۸:۴۵:۲۶
واقعا قانونی برای حجاب وجود نداره
پس این همه فشار تو کشورهای غربی برا جلوگیری از گسترش پوشش زنان مسلمان چیه احتمالا شما تلاش بی وقفه دولت های غربی برای تصویب قانونهای محدود کننده مسلمانها را ندیده ای و نشنیده ای (477270)
 
۱۳۹۰-۰۴-۱۷ ۱۱:۵۷:۴۳
در خیابان در هیچ کشور غربی اجباری برای پوشش نیست.فقط در مراکز دولتی و اموزشید
در ضمن شما که با کارهای غربی ها مخالف بودید.چرا مقابل به مثل می کنید! (477552)
 
۱۳۹۰-۰۴-۱۷ ۱۵:۵۷:۳۷
بحث دایه نیست. بحث اجرای قانونه و اجرای قانون وظیفه‌ی مجری قانون است. مطمئنا هیچ دزدی علاقه ندارد که پلیس او را بگیرد، هیچ متخلفی دوست ندارد جریمه شود و ... و هیچکدام از اینها دایه‌ی مهربان تر از مادر نمی‌خواهند (477654)
 
ناصر
۱۳۹۰-۰۴-۱۶ ۱۵:۱۰:۱۰
تو عجب اعتماد به نفسی داری پسر. من که ندیدم تا الان یه نفر با تو موافق باشه. این همه رای مخالف میخوری بازم فک میکنی فقط تو میفهمی و بقیه همه اشتباه میکنن. نه عزیزم برو یه کم تو افکارت تجدید نظر کن!!! (477119)
 
۱۳۹۰-۰۴-۱۷ ۱۳:۵۵:۳۸
مگه طرفدار زیاد داشتن نشانه حق بودن حرف است. عجب منطقی! (477608)
 
ابوالفضل
۱۳۹۰-۰۴-۱۷ ۱۴:۳۹:۴۴
میشه این مردمی که ازش حرف میزنید بفرمایید کی هستند که تو روستاها هم ما اونها رو کمتر میبینیم .لطفا قبل از صحبت در مورد مردم ایران یک نگاهی به آمارهای خودتون بندازید .بیدار شید این دریای مردمی که در آن شنا میکنید سالهاست خشک شده و برکه ای بیشتر از آن نمانده (477631)
 
۱۳۹۰-۰۴-۱۹ ۰۹:۲۷:۳۷
خیلی کشورها قانون داشتند مثال : شوروی کمونیست، کامبوج خمرهای سرخ، ویتنام ویت کنگ ها، عراق صدام، ... ولی بفرمایید قانونی که فاقد منطق باشه چه به سر مردم و کشور میآره و از اون بدتر قانونی که فقط برای مردم عادی باشه کاش یک صدم حساسیت که برای بی حجابی هست برای مفاسد اقتصادی بود اونوقت حساسیت به بی حجابی قابل پذیرش تر بود ولی حالا بیشتر شبیه سر کار گذاشتن مردمه (478427)
 
پيمان
۱۳۹۰-۰۴-۱۶ ۱۲:۲۵:۳۵
آره، تو راست ميگــــي

توي اتوبوس و مترو، و اماكن عمومي يه نفر ميتونه بلندبلند فحش بده چون حق انتخاب گويش داره...
يا يه نفر ميتونه بدنش بوي گند بده چون حق انتخاب رايحه داره

بهت توصيه مكنم يه كم درزمينه هنجارهاي اجتماعي سوادت رو ببر بالا (476924)
 
سعید
۱۳۹۰-۰۴-۱۶ ۲۰:۲۸:۱۷
پس به مسئولین پیشنهاد کنید قانونی وضع کنند که جلوی افراد خاطی (یعنی کسانی که مثلاً بدنشان یا دهانشان بوی بد میدهد) گرفته شود!

پیمان خان!
اگر بی حجابی یک ناهنجار اجتماعی باشد در هر کجای دنیا خود مردم با آن مقابله میکنند.. مثل بوی بد بدن که اگر فرد مدنی در جامعه گذران زندگی کند خود به خود جامعه او را متوجه اشتباهش میکند! (477329)
 
هومن:
۱۳۹۰-۰۴-۱۶ ۲۳:۰۴:۰۳
اینها اعتقادی به درک خود بخودی مردم ندارند و تنها برخورد.... راه حل است .بشر در تفکر این کاربران فاقد شعور و تمام صفات انسانی است و باید انها را به او تزریق کرد . (477392)
 
۱۳۹۰-۰۴-۱۷ ۱۲:۰۰:۰۴
خوب این کارها را می کنند.ان کسی که نمی کند خودش به نتیجه رسیده که مودب و تمیز باشد.قانونی برایش وجود ندارد.
این همه دارند با حرفهای متعصبانت مخالفت می کنند اما شما و امثال شما فکر می کنید حق دارید برای همه مردم تصمیم بگیرید.مردم نمی فهمند و شما راه راست را تشخیص می دهید.
اگر وارد بحث روانشناسی بشیم که حجاب بزرگترین لطمه روحی را می زنه.بهتره وارد مباحث تخصصی نشیم که شکست حتمی است! (477553)
 
حسين
۱۳۹۰-۰۴-۱۸ ۱۷:۴۵:۰۳
موضوعات ادب و اخلاق ربطي به حجاب و آرايش ندارند. (478251)
 
۱۳۹۰-۰۴-۱۶ ۱۷:۳۴:۱۰
بی حجابی از گناهان کبیره است. کم کم همه چیز رو فراموش نکنید.

جرم مهم نیست بیماری هم مهم نیست. (477233)
 
۱۳۹۰-۰۴-۱۷ ۱۲:۰۰:۵۷
اصلا گناه نیست.اگر هم باشد این همه دروغ می گویند گناه نداره حالا 4 تا تار مو گناه داره؟! (477554)
 
علی
۱۳۹۰-۰۴-۱۶ ۱۰:۱۰:۲۹
چه بیمار باشد چه مجرم باید از بروز و ظهور آن به صورت علنی ممانعت بشود. منه جوان چه گناهی کردم؟! کم دغدغه فکری دارم؟ کم مشکلات وجود داره؟ مشکلات درس و کار کمه؟! حالا این تحفه ها به خاطر منافع شخصیشون که صد البته منفعتی ندارن باید من جوون رو تحت فشار قرار بدهن؟
مگه ما آدم نیستیم؟!
این حق الناس نیست؟!
من از هیچ کدومشون اگه واقعاً لجاجت کنن به همین ایام عزیز نمی گذرم. خلاص! (476719)
 
۱۳۹۰-۰۴-۱۶ ۱۳:۳۷:۱۷
تو جوان از دیدن پول تو بانک و چلو کباب تو رستوران تحریک نمیشی؟ اینهارم باید بست که نارحتی فکری نداشته باشی؟ صورت یه خانم با حجاب تحریکت نمیکنه؟ (477021)
 
observer32 observer32
۱۳۹۰-۰۴-۱۶ ۲۰:۳۶:۴۰
تا حالا ديدي كسي تو ويتريني بانك پول بذاره اين براي اينكه صاحب بانك دوست نداره كسي هوس پولهاي بانك رو كنه
اگه تو رستوران هم درو تخته رو شيشه اي مي كنن دقيقا به همين دليل هست كه صاحب روستوران دوست داره رهگذران رو به # هوس # بندازه
حالا اگر مقايسه خود شما رو قبول كنيم بي حجاب هم مي خواد رهگذران رو به هوس بندازه ؟ (477341)
 
۱۳۹۰-۰۴-۱۷ ۱۶:۰۱:۰۷
خدای من از من خواسته دستوراتی را اجرا کنم و می‌کنم چون عاقبتش رو می‌دونم. چه تحریک بشم چه نشم. نمی‌دونم اونهایی از شما که مسلمانند و مخالف حجاب نظر می‌دهند به چه رویی به مخالفت حکم صریح کتاب قرآن و احادیث مسلمی که در این مورد هست سخن می‌کنند. خدا پدر و مادر مسیحی ها رو بیامرزه که حد اقل با خودشون درگیری ندارند (477655)
 
حميدرضا
۱۳۹۰-۰۴-۱۸ ۰۹:۱۵:۴۹
برادر عزيز من هم مثل شما خيلي چيزها رو رعايت مي كنم. همسرم هم چادري است. ولي كلاه خودت را قاضي كن اگر قرار بود ما به زور قوانين اسلام رو رعايت كنيم خود خدا نميتونست مگه ما رو طوري بيافرينه كه يك عده دائم مجبور نباشند تو سر يه عده ديگه بزنند براي رعايت قوانين اسلام؟ مگه در همان قرآن نداريم كه پيامبر تو بشير و نذيري؟ وبا يد به مردم راه را نشان دهي؟ و گوش كنند يا نه تكليفي بر تو نيست؟ اين مسئله كه اينقدر سخت نيست. به خدا قسم در اروپا زنهاي بسيار زياد بي حجابي را ديدم كه اصلا تحريك كننده نبودند و در ايران دختراني را مي بينم كه عليرغم داشتن حجاب تحريك كننده هستند. اينقدر تو يه وجب پارچه روي سر گير نكنيم. اينقدر قوانين اسلام رو خشك و بدون فكر و فهم اجرا نكنيم. راه بسيار روشن است ما خرابش كرده ايم. (477876)
 
۱۳۹۰-۰۴-۱۶ ۱۴:۲۰:۵۶
اينطور که شما ميفرماييد ميشه نتيجه گرفت که بجای اينکه بفکر سير کردن شکم گرسنگان يک جامعه باشيم، بايد همه خوردنی ها را بايد حرام کرد تا گرسنه ها زجر نکشند. (477067)
 
observer32 observer32
۱۳۹۰-۰۴-۱۶ ۲۰:۳۹:۱۱
يك راه وسط هم داره اصرار نكنيم بر اساس فرهنك غربي همه. خوردني ها و شيريني ها رو برخ رهگذران بكشيم اينكار يقينا با فرهنك فتوت ايراني همخواني. نداره (477342)
 
۱۳۹۰-۰۴-۱۶ ۱۵:۱۲:۲۲
شما اگر دغدغه معصیت داری چشماتون را درویش کنید.
من جوون چه گناهی دارم که همه باید با چادر مشکی بیان و من جز سیاهی در دنیا چیزی نبینم!
من جوون چه گناهی دارم که به خاطر عقاید بعضی باید در این گرمای طاقت فرسا عذاب بکشم!
من جوون چرا باید به خاطر بعضی از علایق و سلایقم چشم بپوشم! (477124)
 
observer32 observer32
۱۳۹۰-۰۴-۱۶ ۲۰:۵۰:۱۱
قصه درويش كردن چشمها همان قصه شما اول محدوده دم مبارك را مشخص كنيد تا ما پا روي آن نگذاريم است
درويش كردن چشمها خارج از كشور كه هرزگي و فحشا جاي مشخصي دارد راحت تر از داخل كشور شده است
اينجا كارمند و فروشنده و رهگذر برخي اوقات لبسي شبيه به محله هاي خاص اروبا به تن مي كنند و نمي شود توقع داشت هر جوان مجرد از همه جا چشم پوشد البته هستند جوانان مجرد متديني كه به همين ديليل قيد خريد بليط يا سفارش كالا يا گشت و گذار در تفريح گاه ها. را مي زنند

ايا اين معني حقوق متقابل شهروندي در فرهنك شماست چون بوشش براي شما سخت است بقيه بايد چشم هايشان را درويش كنند با اين منطق پشت چراغ قرمز ايستادن هم سخت است زباله را دم در همسايه گذاشتن راحت تر است و وقتي هوا گرم مي شود لباس پوشيدن هم سخت مي شود

  (477348)
 
۱۳۹۰-۰۴-۱۶ ۱۹:۴۰:۲۳
نمی دانم بی حجاب مجرم است یا بیمار اما کاملا مطمئنم مردان بی حیایی که بی حجابی زن را عامل منحرف شدن خود می دانند بیمارند و اگر این انحراف موجب هر گونه مزاحمتی شود مجرم نیز می باشند. (477292)
 
علی
۱۳۹۰-۰۴-۱۶ ۲۰:۰۸:۳۹
حجاب حتی در ادیان مسحیت و کلیمی وجود داشته که متاسفانه در اثر مرور زمان کم رنگ شده و حتی از بین رفته است. جرا که سیاستمداران جوامع غربی دریافتند که از راه های افزایش درآمد برهنگی زنان و اختلاط آنها با مردان است.
بد نیست دوستان طرفدار بدحجابی در این ضرب المثل انگلیسی ها قدری تامل کنند که \"
زنی که آرایش می کند، تابلو به فروش می رسد را به گردن خود آویزان کرده است\" (477312)
 
۱۳۹۰-۰۴-۱۷ ۱۲:۰۳:۰۴
این نظر شماست بزرگان دینی ان ادیان این حرفها راقبول ندارند.شما نمی توانید در مورد سایر ادیان دلیل فقهی بیاورید. (477556)
 
هومن:
۱۳۹۰-۰۴-۱۶ ۲۳:۰۷:۰۸
مشکلات شما جوان را چه مدیریتی در کشوری که نعمت نفت را دارد به وجود اورده ...
شما چگونه اشاره به مشکلات جوان می کنیدبرای مقابله با مخالف خود ؟
دقیقا مدیریتی که شما از ان حمایت کامل دارید و الان هم حجاب را اجباری می داند ...ریشه مشکلات شماست ...امیدوارم که الف سانسور نکند . (477395)
 
۱۳۹۰-۰۴-۱۷ ۱۳:۵۰:۱۴
توی جوون گناهی نداری. یه کم بیماری داری که با مراجعه به روانشناس حل میشه ایشالا (477605)
 
۱۳۹۰-۰۴-۱۷ ۲۱:۰۷:۰۰
اصلا چطوره برای راحتی حضرت عالیتان تمام زنان مملکت خانه نشین شوند؟ اگر شما ضعیف النفس تشریف دارید مردم چه گناهی کرده اند؟ (477752)
 
علی محب الولی
۱۳۹۰-۰۴-۱۶ ۱۰:۱۱:۰۲
بیمارانی که امروز حاضرند برای نمایش ظاهر خود حتی جرم کنند.یعنی مجرمان بیمار صفت. (476721)
 
۱۳۹۰-۰۴-۱۶ ۱۴:۲۷:۵۳
کسانی که بي حجابند گناهش پای خودشان است ، شما چرا اينقدر جوش ميزنيد.

اينکه جرم است يا نه، لطفا قانونی را که بی حجابی را جرم ميداند و جزای آن را تعيين کرده را جهت آگاهی مردم منتشر کنيد. (477074)
 
رضا
۱۳۹۰-۰۴-۱۶ ۱۰:۲۱:۲۹
آقاي فرقاني ، برادر بزرگوار
هم اكنون بي حجابي پرچم اعتراض و نماد بي اعتنايي مطلق به آموزه هاي ديني است. (476732)
 
۱۳۹۰-۰۴-۱۶ ۱۵:۱۳:۳۴
جامعه ما این همه ادم بی اعتقاد به مذهب و یا غیر متشرع داره.مگر اینها شهروند نیستند؟!ایا انها حق زندگی ندارند؟ایران برای همه ایرانیان است نه عده ای با سلیقه ای خاص (477126)
 
۱۳۹۰-۰۴-۱۷ ۱۶:۰۲:۳۴
کسی نگفته زندگی نکنند. هر جامعه‌ای قوانین خاصی رو داره و شما هر جای دنیا که بری ممکنه بعضی قوانین رو دوست نداشته باشی اما معناش این نیست که حق زندگی کردن نداری (477656)
 
۱۳۹۰-۰۴-۱۸ ۰۹:۴۷:۱۵
شما بفرمایید من غیر متشرع اگر بخوام وکیلم رو بفرستم مجلس چیکار باید بکنم؟
شوخیتون گرفته؟ (477899)
 
۱۳۹۰-۰۴-۱۶ ۱۰:۲۷:۲۶
قرآن يك آيه ديگر هم دارد كه مي گويد \"لا اكراه في الدين قد تبين الرشد من الغي\" در دين هيچ اجباري نيست راه درست از باطل نشان داده شده است.حال با خود فرد است كه كدام راه را انتخاب كند در غير اين صورت اگر بخواهيم به زور فردي را به هر كدام از دو سوي طاغوت و راه خدا سوق دهيم اصل اختيار را از انسان سلب كرده ايم و قائل به جبر گرايي شده ايم.ارزش يك عمل خوب به نفس آن وابسته است و اگر كسي از اعماق وجود تمايل به انجام كاري نداشته باشد به هيچ عنوان يك فضيلت محسوب نمي شود. (476745)
 
۱۳۹۰-۰۴-۱۶ ۱۶:۴۰:۴۱
اگر منظور خداوند در این آیه تفسیر شماست، چرا به صراحت از همان \"لا اجبار فی الدین\" استفاده نکرده است؟

این آیات را چگونه تعبیر می کنی؟

تا آنگاه كه به غروبگاه خورشيد رسيد به نظرش آمد كه در چشمه‏اى گل‏آلود و سياه غروب مى‏كند و نزديك آن طايفه‏اى را يافت فرموديم اى ذوالقرنين يا عذاب مى‏كنى يا در ميانشان نيكويى پيش مى‏گيرى (۸۶)

\"حَتَّى إِذَا بَلَغَ مَغْرِبَ الشَّمْسِ وَجَدَهَا تَغْرُبُ فِي عَيْنٍ حَمِئَةٍ وَوَجَدَ عِندَهَا قَوْمًا قُلْنَا يَا ذَا الْقَرْنَيْنِ إِمَّا أَن تُعَذِّبَ وَإِمَّا أَن تَتَّخِذَ فِيهِمْ حُسْنًا ﴿۸۶﴾

گفت اما هر كه ستم ورزد عذابش خواهيم كرد سپس به سوى پروردگارش بازگردانيده مى‏شود آنگاه او را عذابى سخت‏خواهد كرد (۸۷)

قَالَ أَمَّا مَن ظَلَمَ فَسَوْفَ نُعَذِّبُهُ ثُمَّ يُرَدُّ إِلَى رَبِّهِ فَيُعَذِّبُهُ عَذَابًا نُّكْرًا ﴿۸۷﴾


و اما هر كه ايمان آورد و كار شايسته كند پاداشى نيكوتر خواهد داشت و به فرمان خود او را به كارى آسان واخواهيم داشت (۸۸)
وَأَمَّا مَنْ آمَنَ وَعَمِلَ صَالِحًا فَلَهُ جَزَاء الْحُسْنَى وَسَنَقُولُ لَهُ مِنْ أَمْرِنَا يُسْرًا ﴿۸۸﴾

آیا ذوالقرنین مردم آن قوم را به اجبار وا نداشت؟

آیا برخورد با دزد، کم فروش هم از نظر شما اجبار در دین نیست؟

احتمالا می فرمایید که آنها به حق دیگران تجاوز کرده اند اما...! خب همین جاست که یکی از تفاوتهای بنیادی ما با امثال شما روشن می شود و این که آیا عدم رعایت حجاب تجاوز به حق عمومی جامعه مسلمانان هست یا نه؟

پس دقت بفرمائید با کسانی که برخورد می شود هدف \"به زور به بهشت بردنشان\" یا \"دیندار کردنشان\" نیست بلکه هدف جلوگیری از اشاعه بوی تعفنیست که نه تنها بد بوست بلکه دیگران را هم متعفن می کند.
بحث مومن کردن و هدایت فقط و فقط در دست خداوند است:

\"إِنَّ عَلَيْنَا لَلْهُدَى ﴿ لیل ۱۲﴾ مسلما هدايت كردن بر ما است.\"

راستی اگر اجبار کردن در امر حجاب نتیجه ندارد و شما آن را مساوی با اجبار در دین می دانید، خب پس چرا رضا میرپنج بسیار موفق بود در اجبار بی حجابی و به تبع بی دین کردن مردم. (477193)
 
۱۳۹۰-۰۴-۱۶ ۱۸:۲۳:۰۲
به این 477193 عرض کنم که هر چه سریعتر به روانپرشک مراجعه کند تا مردم ایران از تعفن فکری ایشان آزار نبینند! فقط اگه می تونه فکر کنه ببینه چرا رضا میر پنج در عرض چند سال تونست حجاب رو کم کنه اما جمهوری اسلامی در عرض 32 سال حجاب رو تقویت که نکرده کمتر هم کرده! (477253)
 
۱۳۹۰-۰۴-۱۶ ۲۰:۰۷:۵۴
عزيز دل .منظور من اين نبوده كه بي حجابي يك امر پسنديده است بلكه منظورم اين بوده كه روش هاي اجباري در ديندار كردن موثر نيست.بعد هم دزدي و قتل و امثالهم حق الناس محسوب مي شودو شايسته شديد ترين برخورد .قبول دارم كه حجاب هم تا حدودي حق الناس است ولي نه شايسته برخورد قضايي و پلسيي همانطور كه دروغ هم حق الناس است و غيبت و ريا .آيا شما مطمئنيد كه برخوردهاي ايجابي با بدحجابي در دنياي امروزي كه عصر انفجار اطلاعات است جواب مي دهد؟ در دنيايي كه اينترنت و ماهواره ها به شدت دارند روي اين موضوع مانور مي دهند؟ كنترل حجاب به اين شكل تعفن بدحجابي را مي برد قبول ولي آيا تعفن فساد زير پوستي را هم مي برد؟ در ضمن به تاريخ رجوع كنيد و ببينيد كه آيا واقعا رضا خان ديكتاتور موفق بود در بي دين كردن مردم؟ اگر روش او يعني روش اجبار در بي دين كردن و بي حجابي واقعا موثر بوده پس روش اجبار در با حجاب كردن و از بين بردن فساد هم موثر خواهد بود. (477310)
 
۱۳۹۰-۰۴-۱۸ ۱۷:۱۱:۳۰
درست می فرمایید : لا اکراه فی الدین به معنی عدم اجبار در دین نیست . بلکه به معنی عدم اکراه و نفرت در دین است ! بعنی در دین چیزی برای نفرت وجود ندارد .
ولی شما چه می کنید ؟ غیر ار پاشیدن بذر نفرت در جامعه ؟ چطور انتظار دارید مردم بادیدن خشونت و ارعاب ماموران و شنیدن سخنان تند و بعضا\" زشت و ناصواب از زبان مسئولین به خواسته های شما ایمان بیاورند ؟
من که از طرز بیان مسئولین این مملکت مخصوصا\" در باب حجاب غیر از زشتی و کراهت چیز دیگری نمی بینم . (478233)
 
۱۳۹۰-۰۴-۱۷ ۱۶:۰۴:۲۱
1- اکراه در دیندار کردن و مومن کردن نفی شده چون نمی‌توانیم قلب آدم ها رو عوض کنیم
۲- اگر کسی دین را پذیرفت در انجام وظایف آن باید تابع دین باشد تا موقعی که در آن دین است
۳- در دیدگاه درون دینی امر به معروف از احکام دین است و مراتب آن در روایات صریح ذکر شده است
پس لا اکراه برون دینی است و قبل از ورود به دین
امر به معروف درون دینی است و بعد از ورود به دین (477658)
 
علی
۱۳۹۰-۰۴-۱۶ ۱۰:۳۲:۰۴
یه بار بگویید نصف جمیت کره زمین که زن هستند(حداقل اونایی که مسلمانندو بی حجاب) بیمار روانی هستند! (476758)
 
۱۳۹۰-۰۴-۱۷ ۱۶:۰۶:۳۴
اونهایی که مسلمانند و با علم به احکام دینشون و انتخاب دینشون به اون پشت می‌کنند چون درون خودشون متناقض عمل می‌کنند قطعا بیمارند (477659)
 
Tohid Prince
۱۳۹۰-۰۴-۱۶ ۱۰:۴۳:۲۵
بی حجابی معمولاً نهایتش نا آگاهی ست.
اما مجرم این وسط کسیه که موجب این نا آگاهی شده. (476773)
 
مجید مجد
۱۳۹۰-۰۴-۱۶ ۱۲:۰۷:۳۸
برادر من
یعنی در ایران همه افرادی که بی حجاب هستن،نا آگاه هستن؟
این توهین به شعور آنان نیست؟
نه برادر خیلی ها می دانند و بازهم بی حجاب هستند.
خدا عاقبت همه ما را ختم به خیر کند (476897)
 
Tohid Prince
۱۳۹۰-۰۴-۱۶ ۱۳:۲۴:۱۷
من خیلی نمونه از همین دخترای ایرونی رو دیدم که با توضیح حجاب و خوبی و ها و عیب اون حجاب رو انتخاب کردن. از همکلاسی ها و آشنایان و فامیل و ... .
این چیزیه که من دیدم. البته میشه چشم ها رو بست. یه جور دیگه نگاه کرد که بهش می گم نگاه کورکورانه.
.....
ولی یه چیزی نمی دونم اونایی که منفی می زنن چه موضعی رو می پسندن؟؟؟!!!
مثلاً این خوبه : \"هر کی لخت میاد بیرون کارش درسته\" یا \"پارچه کمتر خرج کمتر \" ...
البته توی نوشته \" می بخشید میشه به خانمتون نگاه کنم \" به این نکته پی بردم که اکثریت بازدید کنندگان سایت اهل حالن و اهل دل !!! (476992)
 
هومن:
۱۳۹۰-۰۴-۱۶ ۲۳:۱۲:۵۲
الف اجازه نتمی دهد پاسخ توهین شما را بدهیم ...کسی اهل حال و فاسد نیست .شما مردم کشورهای دیگر را که انطرف مرز هستند را فاسد می خوانید ؟ایا حق انتخاب ندارند ؟چرا نمی توانید بپذیرید که مردم داخل کشور هم حد و اندازه خود را می دانند و کسی به خاطر شما غیرتش در مورد همسرش کم و زیاد نمی شود .
شما به نوعی مسایل را سیاسی می کنید و منفی می خورید . (477397)
 
Tohid Prince
۱۳۹۰-۰۴-۱۷ ۱۲:۱۶:۰۲
اولاً که ضایع شدی و الف اجازه داد نظرت پخش بشه و پاسخ توهین!!! منو بدی.
اینی که می گم حجاب باید توضیح داده بشه کجاش بده و منافات با آرمانهای آزادی خواهانه ی شما داره ؟
شما چطور صحبت از حق انتخاب می کنید و این حق رو به دیگرون نمی دید که درباره یه پدیده اجتماعی آگاهی داشته باشن.
شما خیلی دوست داری وضعیت فرهنگی ایران مثل امریکا بشه ؟؟؟
همچین می گید اونا اونا انگار اونا چیکار کردن تا حالا ؟ حتماً گزارش های پلیس امریکا رو بخون.
نظرت درباره ازدواج همجنسگرایان چیه؟ خوبه. بعد از حجاب اونو هم پیگیری می کنیم.
نظرت درباره زنای با محارم چیه ؟ اونو کی باید پیگیری کنیم.
اینا نیست !!!؟؟؟ آدرس بدم ؟؟
عزیز بچه نیستم که. یه چیزایی دیدم که با گفتنش زار زار گریه می کنی. حالا شما تو خونه نشستی جایی رو نمی بینی .... .
.....
در کل این حرفا رو بی خیال. هر کی می خواست حالیش بشه تا الان شده بود.
چیکار به کار همسر این و اون دارم. هر کی رو تو قبر خودش می ذارن. ولی دلم می سوزه به حال بعضی ها که یا اوضاع جامعه رو نمی بینن و یا .... .
در ضمن کسی احتیاج به مثبت زدن شما نداره. یه جورایی از منفی خوردن تو الف احساس رضایت می کنم. چون طیف وسیع بینندگانش معلوم الحال هستند. (477567)
 
۱۳۹۰-۰۴-۱۶ ۱۵:۱۴:۲۶
اتهام بیمار و مجرم توهین بدتری است! (477129)
 
سپیده
۱۳۹۰-۰۴-۱۷ ۱۰:۱۲:۳۵
اینکه زن ها مجرم یا بیمارند نمی دونم
اما اینو میدونم که خداوند در قرآن از بعضی مردها که ظاهرا نباید کم هم باشن به عنوان \" بیمار دل\" نام برده... زیاد بودنشون هم از درخواست های زیادی که برای محجبه شدن خانم ها میشه پیداست! (477511)
 
Tohid Prince
۱۳۹۰-۰۴-۱۷ ۱۲:۲۰:۴۶
اولاً که قرآن نگفته مرد. گفته بیمار دلان. بیمار دلی هم مخصوص مرد نیست فقط. یه کم فکر کن نمونه شو پیدا می کنی.
دوماً کسی هم که بیمار دل!!!!!! باشه تقاضایی برای حجاب نمی کنه. دنبال راه برای تسهیل توی ارضای خواسته هاشه که 100 در صد حجاب نیست اون.
قبولم دارم هر کسی هم تقاضای حجاب کنه دلسوز زن ها نیست اما دلسوز هم توشون پیدا میشه. (477570)
 
۱۳۹۰-۰۴-۱۷ ۱۶:۰۷:۵۵
نه نیست. گفت نا آگاه نگفت بی شعور
همانطور که یک مهندس ممکن است از ادبیات ناآگاه باشد یک فرد هم از اعمال دینی و نتایج آن می‌تواند ناآگاه باشد (477660)
 
سعید پورمراد
۱۳۹۰-۰۴-۱۶ ۱۱:۰۹:۲۲
باسلام ،
اگربپذیریم که حجاب کلام خداوند به زنان مومن است و اختیارانتخاب لباس و حجاب حقوق بشر، می توان به این نتیجه منطقی رسید که حفظ حجاب یک مساله شخصی مربوط به زن مسلمان است و از جنبه حکومتی حمایت از پوشش شهروندان اعم از مسلمان و غیر مسلمان وظیفه حکومت است . به همین دلیل است که ایران از کشورهای غربی می خواهد که آزادی زنان مسلمان برای اختیار حجاب حفظ و غرب از ایران می خواهد که حق بی حجابی برای زنان غیرمسلملن و غیر معتقدهاحفظ شود.با تشکر./ (476807)
 
کریمی
۱۳۹۰-۰۴-۱۶ ۱۱:۱۲:۵۹
از دیدگاه مهمی به مسئله حجاب نگاه شده است. ولی بنا به نظر نویسنده محترم \"فرد بي حجاب در اوايل سالهاي بلوغ يك بيمار تلقي مي شود. زيرا هرگز فرد خودش به سراغ \"بي حجابي\" نمي رود\" و در ادامه آوره اند که:
\"اما پس از آنكه فرد بي حجاب با معارف حجاب آشنا و از فرهنگ اجتماعي مطلع شد ولي اراده اي براي بهبودي اوضاع خود نكرد، به يك مجرم تبديل مي شود\"

اگر بی حجابی بیماری است باید مسیر بهبود آن نیز همانند بیماری های دیگر طی شود بعبارت دیگر همانگونه که یک شبه فرد بی حجاب نشده است درمان آن نیز یک شبه نخواهد بود. (476814)
 
يك دردمند
۱۳۹۰-۰۴-۱۶ ۱۱:۲۱:۴۲
كمــــي؛ فقط كمي به خدا فكركنيم

خوانندگان عزيز
بي حجابي يك بي احترامي به دستگاه مهربانترين مهربانان است. بي حجابي يك سركشي است به ملك الهي است. آرايش براي نامحرم اطاعت از شيطان خبيث است. به اسم آزادي از بي حجابي دفاع نكنيم. «آزادي» بايد با «آزادگي» توام باشد نه با بي هويتي.

اينجانب خطايي كرده ام، اين مكتوبه را براي رضاي حضرت حق مي نويسم، شايداندكي ازخجالت بي پايانم كاسته شود. (476827)
 
۱۳۹۰-۰۴-۱۶ ۱۵:۱۵:۲۳
این نظر شماست از نظر ما پنهان کردن زیبایی ظلم به خداوند خالق زیبایی است. (477131)
 
صادق
۱۳۹۰-۰۴-۱۶ ۱۸:۰۸:۴۶
ولی دروغ گفتن آن هم در سطح ملی یک کاریست که حالا اگر نکند کسی بهتر است. ولی اگر هم نشد خیلی اشکال ندارد. (477246)
 
سپیده
۱۳۹۰-۰۴-۱۷ ۱۰:۱۸:۰۶
باشه ما واسه نامحرم آرایش نمی کنیم پس از شیطان خبیث هم اطاعت نکردیم...
اینها یه طرف.
چند روزه دارم به این فکر می کنم که عیسی علیه السلام گفته: نگاه نامحرم مثل تیری است از جانب شیطان!
آی آقایون که صداتون رو ما زنها بلنده! مواظب نگاههای شیطانیتون باشین که خودتونو به شیطان تشبیه کردند!
دل شما مردها رو قرآن مریض دونسته اما دل زنها رو نه!
حواستون یه کمی بیشتر به خودتون باشه تا به روسری من و پاچه شلوار خواهرم! (477512)
 
مهدی
۱۳۹۰-۰۴-۱۶ ۱۱:۲۲:۱۷
نه جرم و نه بیماری
آدم بی حجاب به حجاب اعتقاد نداره همین (476829)
 
سعید
۱۳۹۰-۰۴-۱۶ ۱۱:۲۵:۰۹
بی حجابی نه جرم است و نه بیماری!
اگر اینطور بود بیش از 90% از زنان دنیا مجرم یا بیمارند! (476841)
 
۱۳۹۰-۰۴-۱۶ ۱۱:۴۰:۳۸
یک سوالی از نویسنده محترم دارم: در لبنان، افغانستان، مالزی و کلا همه کشورهای اسلامی که درآن باحجاب و بی حجاب به سادگی و با آرامش در کنار هم زندگی می کنند با این جرم و بیماری چطور مقابله می شود؟ (476868)
 
۱۳۹۰-۰۴-۱۶ ۱۶:۵۸:۵۱
اینو از کجا در آوردی:

\" به سادگی و با آرامش در کنار هم زندگی می کنند\" (477211)
 
سپیده
۱۳۹۰-۰۴-۱۷ ۱۰:۲۰:۱۴
دوستمونو نمی دونم از کجا آورده اما من در سوریه زیاد دیدم که از یه جمع 2-3 نفری یکیشون بی روسری بود.. یا مشابه اینها خیلی بود.
(احتمالا منتظر هیچ جوابی که نبودی؟ ها؟!) (477513)
 
۱۳۹۰-۰۴-۱۸ ۰۲:۰۰:۵۷
آره دوست عزیز
به سادگی
من هم در سوریه بودم هم در چند کشور دیگر و هم در کشور سوئد زندگی میکنم .
هیچ کس مزاحم آن ها نمشود. همه با آرامش باهم زندگی میکنند.
هیچ کس به کسی دیگر توهین نمیکند و حقوق همه محترم هست. هیچ کس حق توهین به یک محجبه را ندارد و من در این سال ها که آنجا زندگی کردم به چشم ندیدم که حتا کسی به یک خانم که پوشیه هم زده توهین کند. اگر هم کسی چنین کاری کند، به سرعت و شدت برخورد میشود.
آنجا حجاب نیست، اما راست گویی هست. وفا به عهد هست و اطمینان به انسانیت. (477804)
 
۱۳۹۰-۰۴-۱۶ ۱۲:۰۰:۲۶
مشخص است که افرادی که می دانند بی حجابی گناه است ولی توجیه می کنند و به زور می خواهند توجیه خود را به کرسی بنشانند،بیمار اگر نباشند یک مشکلات خاصی دارند.
حالا آنها که نمی دانند بحثش جداست (476879)
 
۱۳۹۰-۰۴-۱۶ ۱۵:۱۶:۴۱
اقا اصلا اعتقاد ندارند.حق زندگی که دارند.
به قول اقای پور مراد تنها برای زنان مومن است.شاید کسی مومن نباشد.
گربپذیریم که حجاب کلام خداوند به زنان مومن است و اختیارانتخاب لباس و حجاب حقوق بشر، می توان به این نتیجه منطقی رسید که حفظ حجاب یک مساله شخصی مربوط به زن مسلمان است و از جنبه حکومتی حمایت از پوشش شهروندان اعم از مسلمان و غیر مسلمان وظیفه حکومت است . به همین دلیل است که ایران از کشورهای غربی می خواهد که آزادی زنان مسلمان برای اختیار حجاب حفظ و غرب از ایران می خواهد که حق بی حجابی برای زنان غیرمسلملن و غیر معتقدهاحفظ شود (477132)
 
بنده خدا
۱۳۹۰-۰۴-۱۷ ۰۲:۴۷:۰۶
سلام دوست عزیز
چرا من و شما باید با کسانی که اشتراک فکری نداریم یبخود جدل کنیم. کمی به آمار موافق و مخالف ها نگاه کنید. هرجا حقی مطرح است مخالف زیادتر است و هرجا ناحقی بیان شود موافقا بیشترند. دوست عزیز ملاک حق و ناحق فقط خداست و البته هرکدام از خوانندگان از کنج اندیشه و دل خود به حق آشنا هستند و بدان از من وشما و سایت الف قوی تر و محکم تر نور هدایت الهی است که به سوی دل همگان میتابد و او که از رگ گردن به ما نزدیکتراست هر دم ما را به هدایت فرا میخواند اما دلی که که با او قهر باشد جز به خود زیان نمی رساند. پس بعید است با جدل من و شما حق بر ایشان ثابت شود و ایشان پیرو حق.
اما زیادی عده ایشان شما را به هراس و نگرانی نیاندازد که در مسیر حق همیشه عدد دشمنان بیشتر بوده و هست. عدد یاران واقعی همه پیامبران همیشه کمتر بوده است. البته اگر خدای مورد باور من وشما همان باشد که همه آسمان ها و زمین را آفریده و همه جهان در مقابل او عددی نباشد پس با اطاعت از او همانگونه که خودش وعده داده انشاء الله ما از یاری او بی بهره نباشیم و البته او ما را حتما کفایت میکند خواه همه مردمان با حجاب باشند و یا بی حجاب.
ای عزیز دین ما دین عشق است
دین ما روشی در زندگیست که ما را از سر عشق به معشوق می رساند.
دین ما دارای قوانینی است که ضمانت اجرایی آن ایمان به خدا و ناظر دانستن او در همه لحظات است.
ای عزیز: او که بخشنده مهربان مطلق است هرگز به من و شما و این جهان نیازی ندارد ولی از سر لطف به ما حیات داده و اگر ما درپاسخ مهراو نافرمانی می کنیم از حقارت و زبونی و نادانی ماست.
ای خدای مهربان، در این دنیای کوچک در مقابل عظمت تو کهکشانهای بسیاری است. در بین این کهکشانها کهکشان بسیار کوچکی است به نام کهکشان راه شیری؛ در کهکشان راه شیری ستارگان بیشماری خلق کرده ای. در بین آنها ستاره کوچکی است به نام خورشید. در گرداگرد این ستاره کوچک سیاره کوچکی بنام زمین به خواست تو میچرخد و در آن کشورها و مردمانی به اراده تو زندگی میکنند که هر یک فکر و نظری دارد و من در عجبم که چگونه هریک تصور میکند قادر است بر فرمان تو نافرمانی کند در حالی که از تصور جهان خود عاجز است و به حقارت خود پی نبرده است. اما حقییرانه و خاضعانه از تو میخواهم از تو که از رگ گردنم به من نزدیکتری و مرا با اذن وجود تکریم کردی که همه ما انسان های روی زمین را به راه راست هدایت کنی که البته راهی به جز راه تو پایدار نخواهد بود.
والسلام علی من التبع الهدی
الحمد لله (477436)
 
۱۳۹۰-۰۴-۱۷ ۰۸:۲۷:۱۳
همان خدایی که به من شمامرجع حق قرار داده است عقل هم بما داده است که مسائل را با کلفت کردن رگ گردن حل نکنیم با روحیه محمدی یعنی احترام انسانیت حل کنیم این روش برخورد با مساله حجاب باعث شده است که معتقدین به حجاب هم سست شوند.
نگاه کنید به روش سیدحسن نصراله قبل وی رهبران نحزب اله صرفا در امور اجتماعی به حجاب زنان گیر می دادند اما سید جسن نصراله این موصوع را رها کرد و به مسال اساسی جامعه چرداخت نتیجه آنکه انقدر هوادار پیدا کرد که با عشق به حجاب روی آوردند. با ادبیات امثال احمد خاتمی ها نه تنها مردم با حجاب نخواهدن شد بلکه از حجاب هم گریزان خواهند شد. (477479)
 
۱۳۹۰-۰۴-۱۷ ۱۳:۵۶:۴۵
میدونستی مخالفت زیاد خواهد بود که اینجوری گفتی نه؟ (477609)
 
یک ایرانی
۱۳۹۰-۰۴-۱۶ ۱۲:۲۶:۴۳
به نظر من بی حجابی که مربوط به امور شخصی افراد می شود از دزدی , دروغ , جنایت , شکنجه , بی عدالتی و هزاران موارد دیگر خطرناک تر یا بیمارتر یا جرم تر نیست ! (476926)
 
زن
۱۳۹۰-۰۴-۱۸ ۰۲:۰۳:۱۷
در موافقت با نظر شما باید بگم که مقابله با آدمهای بی دفاع در خیابون خیلی آسونتر از جنایتکار و دزد و اینهاست (477805)
 
ai
۱۳۹۰-۰۴-۱۶ ۱۲:۳۵:۳۵
من اینو نمی‌دونم ولی می‌دونم اونهایی که کنار خیابان می‌ایستند و چهار چشم خود را به کار می‌گیرند تا طعمه‌ی بدحجاب پیدا کنند هم مجرمند هم بیمار. (476933)
 
۱۳۹۰-۰۴-۱۶ ۱۲:۴۳:۲۹
یعنی همه خانمهای دنیا بیمار هستند از 7میلیارد 3.5 میلیارد زن هستند و از این تعداد حدود خوشبینانه 100 میلیون باحجاب می باشند لذا 3.4 میلیارد انسان بیمار می باشند در نتیجه دنیا دست بیماران است خدا بخیر کنه (476946)
 
۱۳۹۰-۰۴-۱۶ ۱۲:۴۴:۴۶
جناب آقای فرقانی:
با سلام، سئوال جنابعالی را در خصوص برخی موارد بشرح:
دروغگوئی جرم است يا بيماری؟
تهمت زدن جرم است يا بيماری؟
غيبت کردن جرم است يا بيماری؟
روزه نگرفتن جرم است يا بيماری؟
نماز نخواندن جرم است يا بيماری؟
نيز می توان مطرح نمود.
ممکن است جنابعالی و دوستانتان اظهار نمائيد که بی حجابی اثر آشکار دارد، ولی به جرات می توان گفت که اثر تخريبی دراز مدت دروغگوئی، غيبت کردن و تهمت زدن بسيار ويرانگرتر از بی حجابی است. همانطور که می دانيد در اکثر کشورهای غربی بی حجابی آزاد است، اما دروغگوئی بشدت مذموم است و صد البته جامعه آنها پيشتازتر از مسلمانان شده است. اصلی ترين مشکل اجباری کردن حجاب است و بايد لغو شود تا بتوان بتدريج و با کار فرهنگی زنان و مردان را تشويق نمود تا داوطلبانه به حجاب روی آورند(ترکيه و مالزی بهترين مثال هستند). 30 سال تلاش نموده ايم که حجاب را به اجبار بر سر زنان بگذاريم و نتيجه معکوس گرفته ايم، 300 سال ديگر هم ادامه دهيم، وضعيت بدتر خواهد شد، اما بهتر نخواهد شد. در کجای شرع گفته شده است که نهی از منکر را بايد با زور انجام داد؟ اگر آدرسی داريد، اعلام نمائيد. (476950)
 
عمو حسن
۱۳۹۰-۰۴-۱۶ ۱۲:۵۱:۰۲
راستی یک سوال ؟ چرا زمان انتخابات ها به بی حجابی ایراد نمیگیرد و آن را تقبیح نمیکنید ؟ همیشه قبل از هر انتخاباتی فضای جامعه را خیلی باز می گذارید تا قشر بد حجاب هم به رای دادن و تبلیغ انتخاباتی ترغیب شوند!
جدا اینقدر نیرو دارید که مواد فروش ها ، جیب برها ، کیف زن ها و ... را کنترل کرده اید و حالا وقت و انرژی باقی مانده را صرف کنترل بد حجابی می کنید ؟ (476959)
 
۱۳۹۰-۰۴-۱۸ ۰۹:۵۱:۴۸
تازه از بی حجابها هم مصاحبه میگیرند واسه انتخابات! (477903)
 
۱۳۹۰-۰۴-۱۶ ۱۲:۵۵:۰۶
به نظر من بيمار نويسنده اين مقاله است
بيمار كساني هستند كه جامعه ما را به اينجا رسانده اند كه به جاي پيشرفت و تعالي و ترقي و علم جويي دنبال ديد زدن كساني باشيم كه شايد از نظر ما بي حجابند
به نظر من مالزي تنها كشور اسلامي پيشرفته است بريد و ببينيد كه بي حجاب و با حجاب چگونه در كنار هم زندگي ميكنند و هيچ مشكلي هم براي هيچ كس به وجود نمي آيد
بيشتر فكر كنيد (476961)
 
راد
۱۳۹۰-۰۴-۱۶ ۱۲:۵۵:۴۸
متاسفانه بیخودی آب در هاون می کوبیم. انتخاب حق افرادی است که در جامعه زندگی می کنند اگر تعرضی به حقوق سایر افراد شد می توان مصداق برایش پیدا کرد. با حجاب یا بی حجاب به نوع نگاه و عقیده فرد به زندگی خودش است . معیار تجاوز به حقوق افراد است. البته حدود آن نیز براساس احترام و نه تحمیل نظرات اکثریت جامعه باید باشد.
اگر دفاعی از اسلام می کنید بهتر است خوب دفاع کنید. ما غرایض را نادیده گرفته ایم دنبال تفسیر نادرست عارضه های آن هستیم (476962)
 
ارشادی
۱۳۹۰-۰۴-۱۶ ۱۲:۵۷:۴۶
جرم نیست چون جرم ناشی از تخطی از یک قانون مشخص و لازم الاجرا است. همچنین به جز موارد محدودی ناشی از بیماری هم نیست. ولی واقعیت این است که بدحجابی ناشی از ضعف در باورهای دینی است. تقویت اعتقادات دینی در جامعه نه یک روزه و نه با زور امکان پذیر است ولی خداوکیلی حکومت هم در این زمینه کوتاهی کرده است. نوع اموزش مسایل دینی در کشور ما بیشتر لج درار است تا هدایت گر. برخی روحانیان ما زندگی شان شده سیاسی کاری و حزب گرایی و از دین اسلام و ایات و روایات برای محق نشان دادن خودشان و حرف ها و اعمالشان استفاده می کنند که این از نظر مردم ما پوشیده نیست. نمی خواهم بعض سیاسیون یا روحانیون را معادل دین قرار دهم تا توجیهی برای ایمان ضعیف و به بیراهه رفتن بعضی از مردم پیدا کنم ولی همه می دانیم که این اقشار که وظیفه ذاتی شان هدایت جامعه الی الله است چه وظیفه خطیری دارند و بعضاً با دنیا گرایی و قدرت طلبی شان چه ضربه سنگینی به ارکان و اعتقادات مذهبی خصوصاً در جوان ها و خانواده هایی زده اند که بنا بر هر دلیلی خیلی سبغه دینی ندارند. به یاد بیاوریم که پیغمبر اکرم با چه روشی لجوج ترین و کینه توزترین مردم را به راه راست هدایت کرد. مردم ما که الحمدالله هزاران بار از اون افراد با فهم تر و خداجو تر هستند. (476965)
 
۱۳۹۰-۰۴-۱۶ ۱۳:۰۴:۵۹
باسلام ،
اگربپذیریم که حجاب کلام خداوند به زنان مومن است و اختیارانتخاب لباس و حجاب حقوق بشر، می توان به این نتیجه منطقی رسید که حفظ حجاب یک مساله شخصی مربوط به زن مسلمان است و از جنبه حکومتی حمایت از پوشش شهروندان اعم از مسلمان و غیر مسلمان وظیفه حکومت است . به همین دلیل است که ایران از کشورهای غربی می خواهد که آزادی زنان مسلمان برای اختیار حجاب حفظ و غرب از ایران می خواهد که حق بی حجابی برای زنان غیرمسلملن و غیر معتقدهاحفظ شود.با تشکر./ (476972)
 
نادر
۱۳۹۰-۰۴-۱۶ ۱۳:۰۵:۳۴
حق اینکه مردم چی بپوشن رو ازشون میگیریم و هرکی هم برخلاف ما فکر کنه یا بیماره یامجرم؟
این مقاله شرم آوره! (476973)
 
مجید.ب
۱۳۹۰-۰۴-۱۶ ۱۳:۱۴:۵۱
اصل حجاب یک هنجار اجتماعی است

داشتن و نداشتن حجاب ارتباطی به بیماری و جرم ندارد

تا انجا که من می دانم قران کریم فقط زنان مومن و زنان پیامبر را امر به حجاب کرده است چونکه برای خودشان که از دید ادم های بوالهوس مصون باشند بهتر است

یعنی اگر ادم هوس ران در اجتماع نباشد نداشتن حجاب منعی ندارد حتی برای زنان مومن

بنابراین اصل حجاب یک هنجار است که بر اساس قواعدو عرف اجتماعی هر کشور تنظیم می شود.

حجاب بر اساس زور و فشار چه داشتنش و چه نداشتن به عرف و هنجار تبدیل نمی شود .

یعنی همانطور که رضاخان و اتاتورک نتوانستند با زور همه زنان کشورشان را بی حجاب کنند با زور هم نمی توان همه زنان را باحجاب کرد

بنابراین این حجاب یک هنجار یا اخلاق اجتماعی است که باید بر اساس ان راه کار و برنامه ریخت

لازم به ذکر است منهای قانون الهی که در بالا اشاره کردم مابقی قوانین توسط بشر امده و قابل تغییر و بازنگری است. (476983)
 
۱۳۹۰-۰۴-۱۶ ۱۳:۱۷:۳۵
کسی که افراد دیگر رو چون شبیه او فکر نمی کند و شبیه او لباس نمی پوشد را بیمار معرفی میکند خود احتیاج به دارو داره با دوز بالا (476989)
 
۱۳۹۰-۰۴-۱۶ ۱۳:۲۹:۴۹
اون مردانی که فورا تحریک می شوند و طاقت دیدن یک تار موی زن هم ندارند بیمار هستند (477008)
 
بی حجابی نه جرم است نه بیماری
۱۳۹۰-۰۴-۱۶ ۱۳:۳۳:۰۵
بی حجابی نه جرم است نه بیماری
بی حجابی حق مردم برای انتخاب نوع پوشش است. (477011)
 
تارا
۱۳۹۰-۰۴-۱۶ ۱۳:۳۴:۰۴
حالا اگر یک نفر با معارف حجاب آشنا شد و مثل شما فکر نکرد یعنی فکر کرد که شما اشتباه می کنید و حجاب راهگشا نیست چه.
مجرم است و باید دستگیر شود و یا بیمار روانی است و باید به تیمارستان منتقل شود.
چه بخواهید و چه نخواهید خیلی از این بی حجابها از فلسفه حجاب مطلعند و آنرا نپذیرفته اند و همین یک ذره روسری را هم به زور روی سرشان می اندازند. چرا اینقدر سعی میکنید بگویید که بی حجابها همه یا بیمارند و یا از انگلیس سازماندهی می شوند. بجای این کارها به طور مشخص اعلام کنید که حجاب باید تا این حد رعایت شود و اگر نشود دقیقا مجازاتش به چه صورت است و مردم هم به اجبار رعایت می کنند دیگر به اعتقاداتشان کار نداشته باشید چون در این سی ساله نه فقط اعتقاد مردم را محکم نکرده اید که آنرا سست تر هم کرده اید. (477015)
 
۱۳۹۰-۰۴-۱۶ ۱۳:۳۶:۲۵
به نظر من گير دادن بيش از حد به بحث بي حجابي در اين زمان خود منشا رواج بي حجابي است (477020)
 
حسن
۱۳۹۰-۰۴-۱۶ ۱۳:۴۰:۵۲
بی حجابی که جرم است نه بیماری زورگویی هم جرم است هم بیماری (477026)
 
arash tir tajy
۱۳۹۰-۰۴-۱۶ ۱۳:۴۶:۰۱
اقای فرقانی

شما چطور به این نتیجه رسیدید که بی حجابی بیماری و یا جرم محسوب میشه ؟


1 حجاب یک مدل پوشش میباشد که کاملا نسبی و سلیقه ای است

نسبی بدین سبب که مثلا ما نسبت به کشور ترکیه باحجاب تریم و ترکیه نسبت به فرانسه با حجاب تر محسوب میشوند
هم چنانکه برادران عربستانی و افغانی ما ما را بی حجاب میپندارند

و سلیقه ای از ان جهت که مثلا خواهر من یک پوشش انتخاب کند که از دید من بی حجاب هست و یا پوشش مد نظر شما چنان است که من اصلا نمیپسندم والبته توقع هم ندارید که سلیقه شما اعمال بشه

2 شما تیتر سوال را با علامت پرسش انتخاب کرده اید

ولی در پس زمینه ذهنتان و مطلبتان جواب انرا داده اید
ودیگر جای بحث و تبادل نظری نیست
وقتی شما میگویید\"ز فرد خودش به سراغ \"بي حجابي\" نمي رود بلكه مروجين ضد فرهنگ بي حجابي طي فرايندي فرد را برخلاف فطرتش وادار مي كنند تن به اين خفت دهد.\"

وقتی شما انرا ضد فرهنگ ضد فطرت و خفت می پندارید دیگر چه جای سوال و پاسخ است

ولی محض اطلاع شما
من حجاب و پوشش خانمم و یا خواهرم را انتخاب نمیکنم انها خود به سلیقه خود پوشش خود را انتخاب میکنند و اهیچگاه هم من و یا اطرافیان احساس بیمار بودن و یا مجرم بودن انها را نداریم
حال اگر شما فکر میکنید اگر کسی مطابق سلیقه شما لباس نپوشد بیمار است فکر کنم مشکل از شما باشد

3 این قضایا هم بیشتر به عرف و قانون هر جامعه برمیگرده ن انچنان که شما می پندارید یک مسیله فطری و یا سیاسی . (477030)
 
سپیده
۱۳۹۰-۰۴-۱۷ ۱۰:۲۶:۵۱
در سفر به مکه و مدینه، یکی از مغازه داران عرب به یکی از همسفرانم در مورد حجابش جبهه گرفته بود..حالا خوب بود بیچاره از این چادر مشکی ها با روسری سرش بود والا دیگه هیچی! (477515)
 
یگانه
۱۳۹۰-۰۴-۱۶ ۱۳:۴۷:۵۰
1- باور کنید بیمار کسی است که اصلا توجهش به چهار تا شاخ مو و یا مجسمه دختر جلب می شود و کلا با این سیاستهای بگیر و ببند همه ایرانیها بیمار شدند.
2- بر فرض هم که بیماری باشد یک بیماری اجتماعی است و درمان آن دست جامعه شناس است نه منکرات وگرنه عرض خود می برد و زحمت \"بیماران\" می دارد. آیا تا حالا با این روشهای بکار رفته این \"بیماری\" رفع شده یا بدتر شده؟ (477032)
 
هیچکدام
۱۳۹۰-۰۴-۱۶ ۱۴:۰۰:۵۶
نه بیماری است و نه بایستی جرم به حساب آید.آنچه در قرآن آمده است ,آن چیزی نیست که شما برداشت می کنید.اسلام مظلوم واقع شده که است که متحجران خود را متولی آن می دانند. (477045)
 
موسی
۱۳۹۰-۰۴-۱۶ ۱۴:۰۸:۱۶
به نظر من کسانی بیمارند که این همه بی عدالتی و دروغگویی در کشور را نمی بینند ولی خودشان را برای چند تار موی بیرون افتاده دختران پاره می کنند. (477054)
 
۱۳۹۰-۰۴-۱۶ ۱۴:۲۲:۴۲
دزدی که هم جرم است و هم بیماری در ایران رواج دارد مثل نقل و نبات تمام اطرافیان رئیس جمهور می دزدند ان وقت بی حجابی که نه جرم است نه بیماری ا ینبیماری است که شما گیر بدهید به حجاب در مملکتی که اگر حجاب زورکی هم سر زنان نباشد دیگر بویی از اسلام در ان نیست همه اسلام به تاراج رفته ان وقت به موی زنان و اینکه بیماری است گیر داده اید اتفاقا حجاب خحارج از عرف بیماری است حجاب در قران هم امده یا ایها لمومنون نگفته همه از دم باید حجاب داشته باشند برای ا انانی که ایمان به حجاب دارند میزان تعیین کرده نگفته از دم کسانی هم که باور ندارند باید حجاب داشته باشند این از ظلم و عدم شناخت شما است که حجاب را به سر همه انداخته اید ما که نمیخواهیم هم باید به زور شما حجاب داشته باشیم که چی شما میخواهید بروید به بهشت نمیروید با ان همه دزدی با ان همه قتل و ظلم و جنایت بهشت که نمیروید هیچ به قعر جهنم میروید (477070)
 
سپیده
۱۳۹۰-۰۴-۱۷ ۱۰:۳۱:۰۷
من با حجاب اجباری مخالفم ولی یه نکته ای توی نوشتتون بود که باید بگم. اگر کسی به چیزی اعتقادداشته باشه و به فرمایش شما بهش ایمان داشته باشه که دیگه لازم نیست خدا دوباره واسش حکم تعیین کنه! اینطور که شما میگین انگار من به یه چیزی ایمان دارم و مثلا میدونم حجاب اینجوری خوبه حالا خدا به شکلی کاملا بی خاصیت اومده اون چیزی که خودم قبول داشتم دوباره تایید کرده!
به گمونم اینطور تفسیر درست نباشه! (477519)
 
منتظر313
۱۳۹۰-۰۴-۱۶ ۱۴:۳۷:۰۸
اگر مجرمند که با آنهها باید به صورت قانونی برخورد شود و اگر بیمارند باید برای آنها دارو تجویز کرد.
خلاصه که بگیر و ببند و راه حل های چکش مانند هیچگاه جواب نخواهد داد (477083)
 
حامد
۱۳۹۰-۰۴-۱۸ ۱۲:۰۱:۲۱
بر فرض که بی حجابی جرم باشد،چطور میشود به صورت قانونی با این جرم برخورد کرد؟ لطفا یک مثال بزنید. (478007)
 
صابر
۱۳۹۰-۰۴-۱۶ ۱۴:۴۲:۲۶
بدحجابی مانند افت است ولی طریقه بابرخورد ان توسط نیروهای مجری واقعا بعضا بسیارزننده است (477089)
 
۱۳۹۰-۰۴-۱۶ ۱۵:۰۳:۴۳
من در مورد حس فطری خانمها نمی دونم، ولی حس می کنم حس غریزی آنها به خودنمایی و جلب نظر است.

ولی خوب غریزه است دیگه! مردها هم حس غریزی به قدرت نمایی و مالکیت دارند (477108)
 
سعيد
۱۳۹۰-۰۴-۱۶ ۱۵:۰۸:۵۰
عجب! پس چند ميليارد زني كه الان توي جهان بي حجاب زندگي ميكنند اول بيمارند و بعد مجرم؟! جالب اينه كه ميليونها نفر از اون ها مسلمان هستند!
خدا به همه متحجرين و متوهمين خرد عنايت كند. (477112)
 
۱۳۹۰-۰۴-۱۶ ۱۵:۱۴:۲۴
من یک سوال دارم.

آیا بی حجابی مشکل زنان است یا مردان؟

من هیچ حسی نسبت به با حجاب یا بی حجاب بودن زنها ندارم و فکر می کنم آنها نیز به سلیقه خود و یا با هر هدفی لباسی پوشیده اند.
اگر همه مردان اینگونه فکر کنند آیا بی حجابها شاکی می شوند؟

من فکر می کنم اگر در دنیا کلاً زنان بودند باز هم این حس مد و زیبایی و آرایش بین آنها بود.

پس این مشکل برخی از مردان است که فکر می کنند هدف زنها از بی حجابی یعنی تسلیم مرد شدن است. (477128)
 
حسام الدین
۱۳۹۰-۰۴-۱۶ ۱۵:۱۹:۱۳
حجاب باید امری شخصی و اختیاری باشد. نه اجباری. مثل اینکه کارت های الکترونیکی ثبت نماز درست کنیم و همه رو مجبور کنیم به زور نماز بخوانند. حجاب نه با کاهش جرم ارتباط دارد نه با مفهوم حیا. چه بسا کسانی که چادری هستند و... و چه بسا خانم هایی که در استخر مایو می پوشند و خیلی هم باحیا اند (477134)
 
۱۳۹۰-۰۴-۱۶ ۱۵:۳۴:۲۲
بی حجابی نه بیماری است نه جرم. یک انتخاب است. اما اینکه در تهران از صبح تا شب مردها با ماشین دنبال زن و دخترهمدیگر هستند، این هم جرم است، هم بیماری و هم معصیت! شما این را ول کرده اید و دارید سرنا را از سرگشادش می زنید. کثافت و نا امنی تهران و بل تمام ایران را گرفته و شما گیر داده اید به یک موضوع فرعی و سلیقه ای که حتی همه مجتهدین هم سرش با هم توافق ندارند.
کسی که مثل آب خوردن ربا و مال حرام می خورد یا در جامعه ای زندگی می کند که تمام اقتصادش بر اساس ربا بنا شده، حق ندارد برای ما نقاب تقوا به صورت بزند. اول بروید ربا خواری را که رسماً جنگ با خداست درست کنید بعد حجاب را. (477146)
 
ali
۱۳۹۰-۰۴-۱۶ ۱۵:۴۹:۲۳
جرم ؟
بیماری ؟
در مورد آدم فضایی ها مگه صحبت میکنید
هیچ کس قبول نمیکنه که
بد حجابی = بی حجابی
بی حجابی = قبول نکردن عرف دین
تغییر دین
یک امر شخص است
جلوی کسی رو به اجبار نمیشه گرفت
زور اجبار تحدید زندان تمسخر هو کردن ترور شخصیت
یک بی حجاب مگه آدم نیست که ظلم اینارو باید تحمل کنه فقط به خار اینکه عقیده خودشو داره ابراز میکنه (477155)
 
بنده خدا
۱۳۹۰-۰۴-۱۷ ۰۳:۱۴:۰۸
بنام خداوند بخشنده مهربان

و بعضى از مردم كسانيند كه ميگويند بخدا و بروز جزا ايمان آورده‏ايم و لكن (دروغ ميگويند و) هرگز ايمان نياورده‏اند (8). با خدا و با كسانى كه ايمان آورده‏اند نيرنگ مى‏كنند ولى نميدانند كه جز بخود نيرنگ نمى‏كنند اما نميدانند (9). در دلهاشان مرضى است پس خدا بكيفر نفاقشان آن بيمارى را زيادتر كرد، و ايشان بخاطر دروغها كه ميگويند عذابى دردناك دارند (10). و چون بايشان گفته ميشود در زمين فساد مكنيد ميگويند ما اصلاحگرانيم (11). تو آگاه باش ايشان مفسدانند ولى خود نميدانند (12). و چون بايشان گفته ميشود مانند مردم ايمان بياوريد ميگويند: آيا مانند سفيهان ايمان بياوريم آگاه باش كه خود ايشان سفيهند و لكن نميدانند (13). و چون مؤمنان را مى‏بينند مى‏گويند: ما ايمان آورده‏ايم و چون با شيطانهاى خود خلوت مى‏كنند مى‏گويند ما با شمائيم، ما ايشان را مسخره مى‏كنيم (14). خدا هم ايشان را مسخره مى‏كند و هم چنان وا مى‏گذارد تا در طغيان خود كور دل بمانند (15). همين‏ها هستند كه ضلالت را بهدايت خريدند و تجارتشان سود نكرد و هدايت نيافتند (16). حكايت آنها چون سرگذشت كسى است كه آتشى بيفروخت تا پيش پايش روشن شود همين كه اطرافش را روشن كرد خدا نورشان بگرفت و در ظلمت‏هايى رهاشان كرد كه ديدن نتوانند (17). كر و لال و كورند و از ضلالت باز نيايند (18). يا چو بارانى سخت كه از آسمان بريزد، بارانى كه ظلمت‏ها و رعد و برق همراه داشته باشد رعد و برقى كه از نهيب آن انگشتان در گوشها كنند و خدا فراگير كافران است (19). نزديك باشد كه برق ديدگانشان ببرد هر گاه روشن شود راه روند و چون تاريك شود باز ايستند اگر خدا ميخواست از همان اول چشمها و گوششان را مى‏گرفت كه خدا بهر چيز توانا است (20). (477442)
 
حقانی مقدم بیزه ای
۱۳۹۰-۰۴-۱۷ ۱۱:۰۸:۳۵
بنده ی خدا قرآن واحکام آن کلیات را گفته وتفسیر آن با علمائی است که به تاریخ ومذهب وحدیث وکلام ولغت و...مسلطتند واین که هر موضوعی را مصداق مسلم یک آیه بدانیم کار درستی نیست.
چه بسا مفاسدی که نسبت به این موارد افسد ترند ولی ... (477532)
 
۱۳۹۰-۰۴-۱۸ ۱۷:۳۷:۱۹
کلمه حقی که برای مقصود باطل گفته می شود !
آیا آیات بالا مصداق همین ربا خواران و .. . . نیست ؟
همیشه فکر می کنیم خود بر حق هستیم و دیگران باطل ؟ (478247)
 
حمید
۱۳۹۰-۰۴-۱۶ ۱۶:۱۰:۴۰
پس 2..3میلیارد آدم بیمار یا مجرم تو جهان وجود داره؟؟؟؟؟ (477163)
 
رضا
۱۳۹۰-۰۴-۱۶ ۱۶:۱۱:۳۶
حالا که این همه مجرم پیدا کردیم یه زندون درست حسابی بسازیم ببریمشون اونجا نصف قیمت ازشون کار بگیریم مثل خیاطی و... (477164)
 
سعید پور مراد
۱۳۹۰-۰۴-۱۶ ۱۶:۱۹:۲۲
فلسفه حکومت اسلامی فراهم سازی بستری مناسبتربرای مسلمانان و معتقدان برای انجام وظایف دینی است این مساله هیچگاه به معنای ایجاد محدودیت برای غیرمعتقدان و اقلیت ها نیست روند فشار و محدودیت برای آحاد مردم خصوصا زنان اگر با رغبت و شوق نباشد نتایج سهمگین و زشتی ببار می آورد آنقدربه چادر اجباری و پوشش سیاه تاکید شد که ایران رتبه اول مصرف لوازم آرایشی را بدست آورد هرمرد متاهلی می داند مهمترین نیاز دختران و زنان توجه است و برای بدست آوردن این توجه هر هزینه ای را می دهند . به ما در کتابهای درسی آموختند که حفظ حجاب برای آرامش و تردد سالم زنان است اما ظاهرا همان مطلب نیز فراموش شده است و مخفی کردن زنان و دور کردن آنان از صحنه اجتماع وظیفه حاکمان شده است . حال اگر زنان تحصیلکرده و دانا حتی امکان نمایش لیاقت و شایستگی های خود را به اجتماع از دست بدهند ظاهرشان نیز مخفی و هویت شان نیزکمرنگ شود، این مساله در کنار رکود اقتصادی و تجرد زنان چه فاجعه ای را رقم خواهد زد گلهایی که نه از طریق مشروع مورد توجه قرار می گیرند و نه نامشروع (مثلا دوستی ) این گلها سرانجامی جز افسردگی ، خاموشی و مرگ ندارند .این در حالیست که حکومت از برآورده کردن حداقل های معیشت و سطح ذندگی و امکان ازدواج برای جوانان ناتوان مانده است. وظیفه حکومت اسلامی ایجاد بهشت برین درجامعه نیست بلکه وظیفه آن قاعده شدن فضائل اخلاقی و استثناء شدن رذائل اخلاقی است آنهم با آزادی . حکومت باید شهروندانش را در انتخاب لباس و سبک زندگی آزاد بگذارد از آنطرف دستگاه تبلیغی و دینی خود را بهبود می دهد تا روز به روز کسانی که با رغبت احکام اسلامی را انجام می دهند مفتخرتر و با وجه تر باشند.مرسی (477171)
 
حميد
۱۳۹۰-۰۴-۱۶ ۱۶:۲۱:۴۳
اگر حجاب مسئله شخصي است چرا در ايران بايد اجبارا حجاب داشت؟ و اگر حكومتي است چرا ايران به ديگر كشورهاي غربي براي مسئله حجاب پافشاري مي كند و اجبار به نبودن آن را نقض حقوق شهروندان تلقي مي كند؟ (477175)
 
۱۳۹۰-۰۴-۱۶ ۱۶:۲۳:۴۷
انسانها در انتخاب دین و حجاب آزادند اگر قرار بر اجبار بود خداوند قدرت این کار را داشت (477177)
 
طلا
۱۳۹۰-۰۴-۱۶ ۱۶:۳۵:۳۱
وقتی یه گلدون زیبا می خری می زاری روی تاقچه ات تا همه ببینن اگه یه دزدی اومد بردش این دزده که باید مجازات بشه نه منی که صاحب گلدون زیبام هستم! قضیه حجاب هم همینه! مردایی که بدن زنانه رو بهر شکلی می دزدن باید مجازات بشن نه اینکه حق من به عنوان یه زن گرفته بشه! در ضمن به نظر من مردها هم آدمن و با آموزش درست می تونن یاد بگیرن به جای هیزی و تجاوز به حریم شخصی زنان به حقوق اونها احترام بزارن! (477186)
 
joyhhdu7jh
۱۳۹۰-۰۴-۱۶ ۱۷:۰۷:۰۲
دوست عزیز بی حجاب نه بیمار است نه مجرم
ومشکل ایران حجاب نیست (477215)
 
۱۳۹۰-۰۴-۱۶ ۱۷:۲۷:۳۶
اگر بنا نیست که ما برای خدا تعیین تکلیف کنیم خوب است بدانیم خداوند در قرآن کریم تکلیف به حجاب کرده اند. به نظرم خواست بشر براساس نگاه اومانیستی مجالی را برای حضور خواست بالاتری ولو از سوی خالق باشد قایل نیست اما مهم این است که همین دختران مسلمان ما هرگز به لحاظ مبنایی خواست خود را بر خواست خالق مقدم نمی دارند بلکه با وجود اعتقاد، در عمل بی اعتنایی می کنند که باید نگرش توحیدی خود را تقویت کنند . (477232)
 
۱۳۹۰-۰۴-۱۶ ۱۸:۰۲:۳۰
راحت تر است قبول کنم میلیاردها نفر بیمار و مجرم در سطح جهان رو یا بیماری نویسنده مقاله رو!!!

خدایا من رو از دست انسانهایی که به این راحتی حکم درباره دیگران میدهند همیشه در امان بدار (477240)
 
بنده خدا
۱۳۹۰-۰۴-۱۷ ۰۳:۰۰:۴۴
سلام
دوست عزیز این را فقط جهت اطلاع میگویم و البته انتظار پذیرش ندارم:
خداوند در قرآن به کسانی که نافرمانی خدا را می کنند در مواردی فرموده در قلبهایشان مرض است.
حال اگر این مریض ها همه مردم زمین هم باشند در مقابل عظمت مطلق الهی چه باک؟ (477439)
 
۱۳۹۰-۰۴-۱۷ ۱۲:۱۸:۱۷
در مملکتی که مراجع دینی و ولی فقیه هست شما برای اینگونه اظهار نظر صلاحیت ندارید. تفسیر و معنی و برداشت از دین نیازمند مطالعه و تسلط به شان نزول آیات هست. (477568)
 
سهیل
۱۳۹۰-۰۴-۱۶ ۱۸:۰۶:۲۶
همه مشکلات مملکت ما همین چیزاست.توقرن21که کشورهایی مثل ترکیه وامارات که اتفاقا مسلمان هم هستندروزبروز توفکر جذب بیشتر توریستند تومملکت ما باوضع این قوانین توریست هارو فراری میدن.کاشکی برویدوببینیدکه باحجاب وبی حجاب چقدرآزادانه درکنارهم زندگی میکنند. (477245)
 
مهدی
۱۳۹۰-۰۴-۱۶ ۱۸:۰۹:۳۳
ولو شائ اله لامن الناس جمیعا افانت تکره الناس ان یکونوا مومنین وقتی ایمان اجباری نیست چطور حجاب اجباری است (477247)
 
ali
۱۳۹۰-۰۴-۱۶ ۱۸:۳۰:۵۶
من درمانده ام اگر قرار باشد ما انسانها را به خاطر رفتتارهایی که باید در آخرت جواب دهند در این دنیا محاکمه و مجازات کنیم پس آخرت برای چیست و چگونه حق خداوند در مورد گذشت بر بندگانش را تفسیر می کنیم
آقا تورا به خاطر آنچه می پرستی به داد مردم برسید (477258)
 
۱۳۹۰-۰۴-۱۶ ۱۸:۴۳:۴۹
با سلام خدمت تمام عزیزان
کاش بشه فارغ از تمام جناح بازی ها و اعتقادات مذهبی بتونیم تمام مشکلات جامعه مون رو کنکاش و حل کنیم.
مشکلاتی که توی جامعه ما هست عمیقه و ریشه های فرهنگی و اعتقادی و دینی و قومی و... داره. مسائل اقتصادی نیز مزید بر علل مزبور باعث بغرنج شدن موضوعات و در میشه.
نحوه برخورد اخیر نیروهای انتظامی فقط یک مسکن موقتی واسه وجدان درد برخی مسئول هست (اگر باشه).
مقام معظم رهبری چندین سال هست که درباره مسائل فرهنگی دغدغه هاشون رو بیان می کنند و فرمودند که در این ضمینه کار قابل قبولی انجتم نشده. (477268)
 
۱۳۹۰-۰۴-۱۶ ۱۸:۵۳:۰۱
به نظر من نه جرم است نه بیماری یک انتخاب شخصی است و در ضمن توی کشوری مثل ایران که خانه ها قوطی کبریتی است یک کم آفتاب به بدن این خانمهای بیچاره بیفته بد نیست. بیشتر مادران ما از مشکلات مربوط به استخوان رنج میبرند و بیشتر بخاطر همین پوشاندن قسمتهای عادی بدن است. البته بی بندوباری با نداشتن روسری و استین کوتاه پوشیدن بسیار فرق داره . بی بندوباری همه جا بده نه فقط توی ایران (477273)
 
من
۱۳۹۰-۰۴-۱۶ ۱۹:۱۷:۴۳
فقط دو تا انتخاب ؟ جرم يا بيماري . خانومهاي به اصطلاح بي حجاب تو كشور ما بندگان خدا انصافا بدنشون پوشيده است و مثلا يه مقدار لباسشون تنگه . اگه ما اينا رو بيمار يا مجرم بدونيم اين خانومهايي كه تو كشورهاي ديگه دنيا ميبينيم بايد تا سر حد جنون بيمار باشن و يا مجرمهاي خطرناكي باشن . نه اين حرف درست نيست . (477286)
 
شهرستانی
۱۳۹۰-۰۴-۱۶ ۱۹:۴۰:۲۸
دو سوال :
1- یعنی بیشتر مردم جهان بیمارند؟
2- یعنی مسئله اول کشور الان این است ؟
3- اگر جواب منفی است به نظر می رسد مطرح کنندگان این مسئله خود دچار نوعی (477293)
 
ناشناس
۱۳۹۰-۰۴-۱۶ ۲۰:۰۱:۲۰
استدلال مخالفین حجاب این است:
حجاب هم جرم است هم بیماری
جرم به این خاطر که موجب حریص کردن دیگران می شود. و فساد را بالا مبرد به قول عرب ها \" المحبوس محبوبٌ\"
از طرفی حجاب یک نوع بیماری هم هست، چون آدم سالم در این گرما خود را با پارچه ی سیاه نمی پوشاند مگر بیمار باشد!
آنچه که مهم است حجاب ذهنی است که حجاب ظاهری آن را از بین می برد...
این مخالفان می گویند دارای دلایل روانشناختی و آماری هستند که همه ی محجبین یا موافق نظریه حجاب به گونه ای از عقده های درونی رنج می برند و نمی توانند آزادی دیگر افراد را تحمل کنند!!!!
جل الخالق:
خدایا همه ی مارا به راه راست هدایت کن همان راهی که به رهروان ان نعمت می دهی و نه آن راهی که گمراهان در آن طریقند. (477305)
 
۱۳۹۰-۰۴-۱۶ ۲۰:۲۰:۲۴
هیچ کدام حق هر فرد است که پوشش خورد را انتخاب کند (477320)
 
۱۳۹۰-۰۴-۱۶ ۲۰:۲۸:۲۰
حجاب با این تعریفی که شما ارائه می کنید، هیچ مبنای عقلی و نقلی ندارد و به علاوه 30 سال تحربه نشون داده که حجاب اجباری عملی نیست.
اگر یک بررسی دقیق بکنید متوجه می شید که جوانهای ایرانی بخاطر این محدودیتهای غیر انسانی است که با مشکلات روحی مواجه شدهاند. (477330)
 
نادانی
۱۳۹۰-۰۴-۱۶ ۲۰:۴۴:۴۷
نه جرم است ونه بیماری ! عزیز فقط نادانی است ! ونادانی جرم نیست فلسفه ی حجاب را دور از بغض واهداف سیاسی به مردم بیاموزید با شیوه قران وپیامبر مردم می پذیرند اما با زور وتوهین به علت لجبازی از ان دوری خواهند کرد کاری که ما بعد از انقلاب به اشتباه رفتیم . (477345)
 
ali
۱۳۹۰-۰۴-۱۶ ۲۰:۴۹:۲۹
شما بی حجابی رو با بی بندو باری یکی میدونید
تا حالا مهمانی دعوت نشدید که هیچ کس حجاب نداشته باشه
انسان + شیطان با هم شروع به کار کردن
پس دو جنس تفکیک ناشدنی هستند تا قیامت
بهتره یکیشو انتخاب کنیم
انسانیت یا فقط شیطان
منم مسلمانم ولی دوست ندارم دیگران به اسلام بد بین بشن و منو به دیکتاتوری و قدرت نمایی ببینن
دوست دارم تاثیر گذار باشم نه دیکته گر
این فرد رو اگر پایه با اصول باشه یک مسلمان خود ساخته میشه
نه یک سیاهی لشگر که از عقب خنجر بر اریکه اسلام و مسلمان بزند
دوستی خاله خرسه (477347)
 
علی دوستدار ایران زمین
۱۳۹۰-۰۴-۱۶ ۲۱:۰۱:۳۲
در جامعه ما بی حجابی نه جرمه نه بیماری. یه کج فهمی و ناآشنایی نسل جدیده نسبت به اصل و اصالت خودشون یعنی ایرونی و مسلمون بودنشون. چیزی که هیچ وقت هیچ وقت نمیشه تغییرش داد نه با بی حجابی نه با تقلید از این و اون و نه هیچ جور دیگه. دیری نخواهد پایید که دخترای این مملکت این رو خواهند فهمید . این رو پسرای این مملکت خوب ثابت کردن. با انتخابای نهایی خودشون! (477355)
 
۱۳۹۰-۰۴-۱۶ ۲۱:۲۰:۲۷
همواره این سوال را نتوانسته ام پاسخ دهم که ایا حجاب یک اجبار در جامعه باید باشد یا یک اختیار؟ آیا در زمان پیامبر، حجاب اجبار بوده است؟ مطالعاتی که من در کتابهای مرتبط با تاریخ اسلام داشته ام، نشان دهنده این است که پیروان ادیان مختلف در نوع پوشش در زمان پیامبر آزاد بوده اند.
دوستی گفته اند \" اگر کسی مسلمان شد؛ باید آداب آنرا هم بپذیرد\" این درست است، اما مگر همه مردم ایران به دین اسلام گرایش دارند؟
به عقیده من حجاب فقط این روسری و چادر و مانتو نیست، حجاب باید باطنی باشد و افراد در انتخاب نوع حجاب آزاد.
آن موقع است که افراد با بینش خود نوع حجاب را انتخاب می کنند و کسی از روی لجبازی، بع قول شما \"بدحجاب\" نمی شود. (477361)
 
۱۳۹۰-۰۴-۱۶ ۲۱:۳۳:۴۲
نکاهی به ادیان و تمدنهای قدیمی و سنتهای کشورها نشان می دهد که بشر همواره به داشتن حجاب چشم، حجاب زبان و گفتار و اعتدال در پوششها در سطح اجتماع اعتفاد داشته است. اما شیوه و نحوه آن در طول اعصار فرق کرده است.
در جامعه امروز ایران، متاسفانه آموزش ندادن حجاب باطنی و تاکید بر حجاب ظاهری موجب شده است که سو استفاده های زیادی از این مساله شود.
به نظر من اول باید دید منظور ما از کلمه \"حجاب\" آیا فقط پوشش خانمها و استفاده از مانتو و چادر و ... است؟ یا معنای حجابی باطنی است که قلب ما به آن اعتقاد دارد و زیان و چشم و گفتار ما را در بر می گیرد؟
بعد از آن می توان فکر کرد که کلمه \"بدحجاب\" چه مهنا و کاربردی می تواند داشته باشد! (477363)
 
نادر کوشا
۱۳۹۰-۰۴-۱۶ ۲۲:۰۹:۱۹
متاسفانه در جامعه امروز آنچه فراموش می شود علت هاست و برخورد فیزیکی بدون در نظر گرفتن روحیات آدم هایی که جرم های جنایی ندارند عواقب خطرناکی دارد که نمونه آن حضور تعداد بسیار زیادی از ایرانیان بسیار ثروتمند و نخبه در خارج است. متاسفانه در جامعه ما انگیزه لازم برای قبول قیود متعارف کم شده است و ما نباید فراموش کنیم جوانانی که شما نام بردید محصول نظام اموزشی جمهوری اسلامی و دوازده سال درس دینی و قرآن و سانسور تلویزان و سخت گیری های شرعی است . یک صحنه اخراجی های یک را به یادتان می آرم . به خودتان بشین پاشو دهید (477372)
 
پارسا
۱۳۹۰-۰۴-۱۶ ۲۲:۲۹:۴۸
باسلام
مهم اول پذیرش دین وسپس اطاعت از ان.خیلی دوست دارم بدانم تمام دوستانی که از حجاب حمایت میکنند اگر در یک خانواده مسیحی متولد می شدندایا انوقت دین منتخبشان همین دین فعلی بود.اصولا چند درصد از مردم پس از رسیدن به سن تشخیص تغییر مذهب میدهند؟لپ کلام ایا به نظرنمیرسد نظرات از روی تعصب است .بی احترامی به عقاید متفاوت بیماری وتحجر است حالا چه اجبار به حجاب باشد یا به عدم ان (477377)
 
چشم ها را باید شست
۱۳۹۰-۰۴-۱۶ ۲۲:۵۴:۲۲
بی حجابی بیماری نیست ! چشم های امثال من و تو بیمار است که به این حجاب بد می نگرد. (477384)
 
hesam
۱۳۹۰-۰۴-۱۶ ۲۲:۵۷:۰۲
اگه یه روزی تو ایران که خیلی هم شاید دیر نباشه تعداد افراد بی حجاب بیشتر بشه انتظار دارین اونروز اونا با افراد با حجاب چی معامله ای بکنن؟دوست دارین همون کاریکه الان با حجابا با بی حجابا میکنن و عرصه رو به اونها تنگ میکنند و حق ازادی لباس را قایل نیستند انجام بدند؟/ وکاری کنند که هیچ انسان با حجابی جرءت پوشیدن چادر و داشتن حجاب رو نداشته باشه یا اینکه میخواین اونروز به حق داشتن حجاب احترام بذارند؟هر طور که امروز رفتار کنین فردا هم همونطور با شما رفتار میکنن.بالاخره یه روز اکثریت تبدیل به اقلیت میشه (477386)
 
سید عطار تاج محلی
۱۳۹۰-۰۴-۱۶ ۲۲:۵۸:۱۱
پیامبر اسلام ص میفرماید : دروغ مادر همه گناهان است اما چنین شدتی برای حجاب بکار برده نشده است هرچند حجاب هم واجب است اما در زمان پیامبر اعظم ص و حکومت امام علی ع با بد حجابی یا بی حجابی مثل امروز مامور سر راه مردم قرار می دادند ؟ بی حجابهای ادیان دیگر هم اجبار داشتند ؟ ایا انموقع هم مجرم و بیمار تقسیم می شدند ؟؟ (477388)
 
محمد صادق
۱۳۹۰-۰۴-۱۶ ۲۳:۳۰:۴۶
سلام
خواستم بگم اشتباهی پیش اومده برای نویسنده محترم

مطابق قرآن و روایات بی حجابی نه جرم است و نه بیماری بلکه جاهلیت مدرن است و قابل اثبات با منابع روایی.

پس برای حل این معضل نباید از مامور نیروی انتظامی استفاده کرد بلکه باید از کارشناس دینی بهره برد (477400)
 
۱۳۹۰-۰۴-۱۶ ۲۳:۵۸:۴۲
فکرنمی کنید درخواست یک طرفه از زنان برای حجاب نوعی خودخواهی مردانه است و بعضی زنها به همین خاطر لج می کنند.

خوب زنها هم ممکن است نسبت به اندام مردان تحریک شن. (477407)
 
محمد
۱۳۹۰-۰۴-۱۷ ۰۰:۳۱:۲۲
حداقل این آزادی رو توی جمهوری اسلامی نداریم: اینکه کسی دوست داشته باشه بره جهنم. چقدر شما خوبید که می خواهید همرو به زور بفرستید بهشت! (477411)
 
هیچکس
۱۳۹۰-۰۴-۱۷ ۰۰:۵۸:۳۵
آزادی پوشش نه جرم است و نه بیماری بلکه عقیده هر کسی برای پوشش خود می باشد ولی چون به ذائقه من خوش نمی اید میشود جرم یا بیماری (477413)
 
۱۳۹۰-۰۴-۱۷ ۰۱:۰۰:۴۷
با سلام خدمت دوستان
بنظر من این اظهار نظرها چه فایده ای داره وقتی به هیچکدوم از اینا ذره ای توجه نمیشه؟ بیخودی چرا خودتونو خسته میکنین؟ گذشت زمان مثل یه رودخونه س که مسیر خودشو خودبخود پیدا میکنه و راهشو میگیره و میره.با گذشت زمان کم کم این مسایل هم تو جامعه حل میشه همونطور که تو بیشتر جوامع مساله حجاب خیلی وقته حل شده. متاسفانه تو کشور ما نه اوناییکه محجبه هستن از اتهام در امانن نه اوناییکه بقول بعضی ها بدحجاب و بی حجاب هستن. انگار این دوتا جبهه کاملا رقیب هم هستن و همیشه باید همدیگه رو متهم کنن. از نظر بیشتر محجبه ها اوناییکه بدحجاب هستن بیشترشون مریضن یا مشکل اخلاقی دارن. از اون طرف بدحجابا فکر میکنن که محجبه ها عقب افتاده و کوته فکرن و این طرز تفکر از هردو طرف کاملا اشتباهه. جامعه ای میتونه سالم به حیاتش ادامه بده که تک تک افراد اون جامعه همدیگه رو با همه تفاوتهاش بپذیرن و بهمدیگه احترام بذارن. همونطور که تو بیشتر کشورهای پیشرفته هیچکس حق نداره به طرز پوشش افراد (حداقل در مکانهای عمومی) اعتراض کنه و هرکسی با هر دین و مسلکی میتونه لباس مورد علاقه شو بپوشه. (477414)
 
مهدی کریمی صبا
۱۳۹۰-۰۴-۱۷ ۰۱:۳۴:۲۰
روایتی از امام علی خواندم که در آن سه مرتبه از حضرت میپرسند که اگر زن و مرد بدکاره ای را در راهی ببینید که علنا عمل زشتی انجام میدهند چه کار میکنید؟ایشان هر سه بار پاسخ میدهند که عبایم را بروی آنها می اندازم و میگذرم...این است اسلام ناب محمدی... (477423)
 
علی
۱۳۹۰-۰۴-۱۷ ۰۱:۴۰:۳۴
آیا تابحال در کشور ما شورائی مثلآ از علما نوع حجاب را تعریف نموده است. زمانیکه حتی خود روحانیان هم تعریف یکسان ندارند, چرا بخشی از زنان ایرانی را در منگنه میگذارید.
چرا بیش از 32 سال از عمر تاریخی جامعه ایران را به این مسئله ای که خاتمه نمبتواند داسته باشد صرف می کنید.
اگر خدا میدانست که در ایران قرن 21 ما, مسئله حجاب و بد حجابی به یکی از مسئله سازترین مسائل این همه سال بدل خواهد شد, آنهم تا جائی که سایتهای و مظبوعات ما بیشتر وقتشان به این سرگرم خواهند شد و به اتفاقاتی که دور و بر ایران و خود ایران میگذرد توجه زیادی نخواهد شد, نوع بشر را یک جنسه خلق میکردو از خلق زن و مرد انصراف مینمود. (477424)
 
۱۳۹۰-۰۴-۱۷ ۰۲:۲۷:۰۸
مردم حق انتخاب دارند شما لطفا به موارد دیگه بپرداز (477432)
 
یک مسلمان
۱۳۹۰-۰۴-۱۷ ۰۲:۲۷:۱۳
در کشور ما عملا بی حجابی وجود ندارد و تمامی بانوان کشور با حجابند (چون حتی توریستها هم حجاب بر سر میگذارند.) بلکه بد حجابی رایج است.
حجاب و بد حجابی تعریف مشخصی در شرع و در قوانین کشور نداره ولی هر سال مخصوصا در فصل گرما این مسائل نمود پیدا میکنه، و مبارزه با بد حجابی رونق میگیره در صورتی که ربا خواری، هم قوانین مشخص داره و هم در شرع بعنوان کسی که شمشیر برداشته و با خدا نبرد میکنه از اون نام برده شده، حال چطور است نیازمندیهای روزنامه همشهری رو یکبار هم که شده بخونید و ببینید که ربا خواران در مملکت اسلامی چه تبلیغاتی میکنند. (وام با چک کارمندی با بهره 7 درصد ماهانه، خودرو اقساطی، با سند مسکونی تهران وام هر چقدر که بخواهید و ...) این مسئله ربا رو مطرح کردم تا بدونید طرحهایی از قبیل حجاب و عفاف ربطی به اجرای قوانین شرع نداره و بیشتر یک کار سیاسیت، چون اگر بنا بود به دنبال اجرای قوانین شرع باشیم ابتدا می بایست سیستم پولی و بانکی کشور رو اسلامی کنیم.
آیا میدانید ربا حرام است؟ آیا میدانید وامهای شبکه بانکی کشور مشکلدار است؟ به نظر من این بدحجابیها و این مشکلات اخلاقی و دینی که اکنون گریبانگیر جامعه شده محصول این فعل حرام است. چرا سایت محترم الف و جناب آقای توکلی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با آنکه در اقتصاد صاحب نظرند فکری به حال این مشکل ننموده اند. فظلا و علمای اسلامی چرا ساکتند. آیا ربا خواری حلال گشته و ما بیخبریم؟ (477433)
 
مریم
۱۳۹۰-۰۴-۱۷ ۰۴:۰۷:۰۸
گناه من چیه که به جای یه کشور ازاد باید
تو یه کشوری مثل ایران زندگی کنم
منم میخوام مثل همه ادمای دنیا لباس بپوشم .. اگه دختر باشین میفهمین که تو این کشور مردها با چشماشون می خورنت
. به خدا پول ندارم مگر هیچ وقت تو این کشور نمی موندم (477408)
 
۱۳۹۰-۰۴-۱۷ ۰۴:۱۹:۲۴
دوست نداره حجاب داشته باشه. دوست نداره به زور شما بره بهشت. زورت نمی رسه عقیده ات را به دیگران تحمیل کنی برچسب بیماری به دیگران نزن. بیمار کسی هست که چشماش رو درویش نمی کنه تازه نظرم میده چه کسی چطوری بپوشه من تحریک نشم! (477456)
 
حقانی مقدم بیزه ای
۱۳۹۰-۰۴-۱۷ ۰۵:۰۶:۴۵
حجاب با همه ی تقدسی که دارد متعلق به همه ی مذاهب وافکار نیست واز آنجا که مذاهب وعقاید فراوانی در هر جامعه وجود دارد لذا نباید در تحمیل چیزی که برای همه مورد پذیرش نیست سختی به خرج دهیم .
ما باید مسلمان واقعی تربیت کنیم آنوقت حجاب خودش می آید .
گیرم که چند سالی هم حجاب بر سر کسی نگه داشتیم آیا با این کار همه نسلها محجبه می شوند.
شاید دولت در محدوده ی خودش با استناد به قوانین بتواند برای کارمندان حجاب واقعی را اجباری کند ولی هیچ کس نمی تواند در امکان عمومی که هزاران طرز فکر حاکم است این کار را اجباری کند.
البته کاش همه ی بشریت محجبه باشند ولی با انتخاب نه با زور. (477461)
 
Amir
۱۳۹۰-۰۴-۱۷ ۰۶:۱۹:۰۱
bi hejabi na jorm ast na bimary yek no zendegy motefavet az tarze fekre bazzy az mahast ba zoor be jayi nemitavan resid cheshmhara bayad shost (477467)
 
مجید و زهرا
۱۳۹۰-۰۴-۱۷ ۰۷:۱۶:۰۸
ما دوسالی هست که مهاجرت کرده ایم به کانادا و از معدود ایرانیهایی هستیم اینجا که حجاب را رعایت می کنیم چون به آن واقعا اعتقاد داریم و احساس خوبی هم داریم. ولی ضمنا اعتقاد داریم از نقطه نظر حقوق انسانی دیگران هم حق دارند به چیزی درست بر خلاف این معتقد باشند و عمل کنند. و به خدای کعبه سوگند که عدالت اجتماعی و کرامت انسانی را در اینجا بیشتر لمس می کنیم تا ایران. به خدا قسم اینجا از عمل به اعتقاد خود بیشتر لدت می بریم و راضی هستیم. متاسفم برای ایران. (477469)
 
بهنام
۱۳۹۰-۰۴-۱۷ ۰۷:۲۴:۲۲
برای جلوگیری ازآبریزش بینی باید سرماخوردگی درمان گرددنه جلوی بینی چسب بزنیم بدحجابی هم محصول بی عدلتی وتبعض درجامعه میباشد درواقع جامعه ای که نتواندازدرد فریاد بکشد دست به خودزنی میزندونمود آن بد حجابی و اعتیاد وبیماریهای روانی وسایکوسوماتیک وطلاق و.. میباشد خوش بحالتان که نه درد میشناسید نه درمان فقط برسر تقسیم قدرت و ثروت پاچه هم رامیگیرید (477472)
 
امیر
۱۳۹۰-۰۴-۱۷ ۰۸:۵۹:۰۹
وقتی ما خودمان را و مصالح خودمان را ملاک ومعیار قرار می دهیم انگاه هر طور بخواهیم احکام اسلام را اجرا می کنیم و نه انطور که هست.
در همین زمینه ربا نگاه کنیم چه اتفاقی در مملکتی که ادای اسلام راستین را دارد به اسم قعود اسلامی عملا و بدون هیچگونه مشکلی بانکها همان کاری را می کنند که فلان رباخوار قبا از انقلاب می کرد.
پول را می دهند و بعد با بهره های 20 تا 30% و گاهی هم بیشتر ان را وا پس می ستانند و اگر تاخیری هم رخ دهد بر بهره پول نیز بهره می کشند و زیر لوای اسامی مختلف بهره کشی و ربا خواری می کنند و هیچ کس هم حریف انها نیست در حالیکه حتی در کشورهای غربی تیز که ادعای اسلام و مسلمانی ندارند حداکثر بهره های بانکی 7 تا 8% درصد می باشد.
در مورد حجاب نیز اینچنین است و ملاک خود را برای سلب ازادی مردم ایه ای از قران قرار دادیم که از زنان پیامبر و مومن میخواهد که خود را بپوشانند و بر همین اساس به زن و مرد در جامعه ظلم می کنیم. در حالیکه در صدر اسلام و در حکومت پیامبر و یا در زمان حضرت امیر در مورد این مسائل نه تنها به مردم سخت گیری نمی شد بلکه ایشان در مورد پوشش خود ازاد بودند چه اینکه از فحوای ایه فوق نیز اینگونه بر می امد که تا قبا از ان نیز سخت گیری در کار نبود.
حتی در نوشته ها امده که خانه هایی وجود داشت که بر سر ان پرچم نصب شده بود و هرکه نیاز جنسی داشت به انجا مراجعه می کرد و در ازای پرداخت پول رفع نیاز جنسی می کرد. حال از انجایی که ما مردمی کاسه داغ تر از اش هستیم اگر فردی در خیابان لباس نا مناسبی در بر داشته باشد با وی برخورد می کنیم و ادعا می کنیم که با اینکار امنیت اجتماعی و اخلاقی افراد تامین می شود در حالیکه انکه مریض است و مجرم است ازادانه در خیابان می چرخد و طعمه خود را صرف نظر از پوشش چه چادری باشد چه مانتویی و یا چه بدحجاب ربوده و مزاحم نوامیس مردم می شود و ما دلمان خوش است که بعله به زور همه با حجاب شدند و دیگر هیچ (477486)
 
۱۳۹۰-۰۴-۱۷ ۰۹:۲۴:۰۵
بی حجابی بیماری و یا جرم نیست - ولی وارد حریم خصوصی افراد شدن هم جرم است و هم بیماری (477497)
 
حسین زاده
۱۳۹۰-۰۴-۱۷ ۱۰:۴۳:۰۷
با سلام بی حجابی زمانی جرم است که برای آن قانونی نوشته شده باشد اگر قانونی هست و ارتکاب عمل خلاف قانون جرم است و با خاطی باید برخورد شود چنانچه در قانون نیامده است و یک مسئله شرعی و عرفی است باید با فعالیت‌های فرهنگی و امر به معروف ؛ مشوق استفاده از حجاب شویم . کار فرهنگی و امر معروف هم روش خاص خودش را دارد همانطور که ملاحظه میشود طی سی سال گذشته کار فرهنگی و امر به معروف نتیجه معکوس داده است و بجای اینکه بتواند در این امور پیشرفتی داشته باشد و روز به روز با این خیل عظیم مراکز فرهنگی در مدارس کشور ؛ حوزه‌های علمیه ؛ مساجد و منابر و در دست داشتن این همه شبکه‌های اجتماعی ؛ نوجوانانی که سی سال پیش به دست این مجموعه‌های تربیتی سپرده شده‌اند باید از افرادی که پنجاه سال پیش در خفقان زندگی می‌کردند دارای تربیت اسلامی بهتر و اسلامشناسان بهتری باشند و مسئله حجاب را بهتر درک نمایند درصورتی که می‌بینیم نتیجه معکوس است . این بیماری که شما می‌فرمایید در جای دیگری باید جستجو کرد و آن نظام آموزشی ما در مدارس و دانشگاهها است . وقتی مدارس‌ ما با در اختیار گرفتن یک دانش آموز به مدت 12 سال و حداقل دو یا چهار سال در دانشگاهها نتوانند یک مسئله ساده حجاب را تبیین نمایند و یک فرد محجب بعد از 16 سال تحویل جامعه بدهند . بفرمایید باید چکار کنیم . معلوم میشود تبلیغات فرهنگی بیگانگان و غربگرایان که از آن به شبیخون فرهنگی میتوان یاد کرد از این مجموعه‌های عظیم و گسترده آموزشی ما پیشی گرفته تا جایی که امروزه تبدیل به یک مشکل و معضل بزرگ و یک غده چرکی تبدیل شده است . لذا میطلبد با کار زیربنایی و یک تجدید نظر در نظام آموزشی با این معظل بزرگ ریشه‌ای برخورد شود . با تشکر (477525)
 
عبدی
۱۳۹۰-۰۴-۱۷ ۱۰:۴۵:۵۱
مبارزه با بد حجابی ترویج تفکر طالبانیسم است که چند سال قبل همه ما به ان میخندیدیم (477526)
 
علی
۱۳۹۰-۰۴-۱۷ ۱۱:۰۷:۲۸
بیمار اون خشک مغزیه که بزور میخواد یه چیز غیر فطری رو که فقط عقیده خودشه به مردم تحمیل کنه این همه زن مسلمون تو دنیا مجرمو بیمارن؟ سی سال این طرح های مسخره جواب نداده بعدا هم جواب نداده زور بی خود میزنی! (477531)
 
۱۳۹۰-۰۴-۱۷ ۱۱:۱۱:۱۹
سلام
چرا در مقابل بي تقوايي سياسي مجلس سكوت كرده ايد؟
حزب الله از شما انتظار دارد در قضيه بي تقوايي سياسي مجلس در مورد مدرك تحصيلي و تصويب فوق ليسانس مجلسي براي 100نماينده ليسانسه مجلس سكوت نكنيد.
يادتان هست در مقابل مدرك كردان ،مجلس چه الم شنگه اي به پا كرد !؟ و نهايتا آبروي يك آدم را بردند و دق مرگش كردند. (كجاست حضرت اقاي علي مطهري)
حال چه شده است كه حضرات با يك قيام و قعود براي 100نماينده مجلس ايكي ثانيه در مقابل بهت يك ملت مسلمان فمق ليسانس جعل مي كنند!؟ (477534)
 
۱۳۹۰-۰۴-۱۷ ۱۱:۴۰:۳۰
بی حجاب نه بیماره نه مجرم. شما که این مقاله رو نوشتی به درمان احتیاج داری (477541)
 
۱۳۹۰-۰۴-۱۷ ۱۱:۴۳:۱۷
نویسنده این مقاله فقط میخواسته یچی بنویسه که خودشو معروف کنه (477544)
 
ایرانی
۱۳۹۰-۰۴-۱۷ ۱۱:۵۰:۰۶
دکار شریعتی مگن که لازم نیست لباسی بدوزید و تن زن امروز کنید فکر زن را عوض کنید او خود تصمیم میگیرد که چه لباسی برازنده ی اوست هنوز نمیدونید با زور کاری پیش نمیره (477546)
 
مانی
۱۳۹۰-۰۴-۱۷ ۱۲:۱۰:۳۹
یک - نظر آیت الله طالقانی در مورد حجاب اجباری در مصاحبهای که در کیهان ۲۰ اسفند ۱۳۵۷ : اجباری حتی برای زنهای مسلمان هم نیست. چه اجباری؟ حضرت آیتالله خمینی نصیحتی کردند مانند پدری که به فرزندش نصیحت میکند راهنمائیش میکند که شما اینجور باشید به این سبک باشید.
دوم - بحث حجاب بحث دینی و در دین هیچ اجباری نیست ( رجوع شود به قرآن ) و درک همه از دین هم یکسان نیست. در ضمن میزان مومن بودن فرد دست خداست و هیچ انسانی قادر به تشخیص گناه فرد نیست به غیر از خودش و خدا و به هیچ کس دیگری مربوط نیست.
سوم - معنی لغت بیمار در لغت نامه دهخدا : بیمار. (ص ) ۞ ناتوان و خسته . (برهان ). ناتوان ومریض . (انجمن آرا). مریض . (شرفنامه ٔ منیری ). ناتندرست . دردمند. ناتوان . ناخوش . رنجو...
هیچ کدوم از این ها بی حجابی رو شامل نمیشه نمی دونم چه شکلی تشخیص به بیماری فرد بی حجاب دادید.
چهارم : وقتی فردی مجرم که قانون حد و حدودی براش تعیین کنه یعنی فرد بی حجاب رو باید دقیق ذکر بشه از کجا تا کجا و هر بندش باید دقیق معنی کنه که بی حجاب چه کسی است و اگر کجایش معلوم بود بی حجاب... اگر حد عرف جامعه است که باید دید جامعه چه شکلی لباس می پوشه و محدود به گروه خاصی نباید باشه. اگر میزان مراجع هستند که هر مرجعی دیدگاهش یکی نیست و نمیشه اصلاْ قانونش کرد.
پنجم تشخیص مجرم بودن فرد توسط قاضی است افراد معمولی مانند نویسنده این مطلب صلاحیت ندارند. باید فرد در دادگاه جرمش صابت بشه و قاضی که قانون رو می دونه حکم صادر کنه نه افراد عادی... اگر ادعا میشه فرد بیمار باید توسط پزشک قانونی مورد برسی قرار بگیره و مشخص بشه بر اساس قانون فرد مورد نظر بیمار بوده و علت جرمش بیماریش بوده و از دست فرد خارج بوده حتی در این مورد هم قانون حد و حدودی رو داره. به عنوان مثال دیوانه رو اعدام نمی کنند حتی اگه قتلی انجام بده.
آخر سر وظیفه ی تفسیر قانون توسط قاضی و تشخیص بیماری توسط دکتر و مفسر کلام خدا هم مراجع هستند. برای نوشتن مطلب این چنینی باید تحقیق کرد و حتی دونست که مجرم به چه کسی می گند و بیمار کیه بعد تحلیل کرد. نمیشه معانی کلمات رو عوض کرد و استدلال درستی هم داشت... (477563)
 
ياب
۱۳۹۰-۰۴-۱۷ ۱۲:۱۲:۳۲
lمردك چرا مزخرف ميگي ؟ يعني اين همه زن در دنيا بيمارند . از همه بيمارتر خودتي . (477565)
 
۱۳۹۰-۰۴-۱۷ ۱۲:۲۰:۵۵
نگاهی به پاسخها و کامنتهای کاربران این سوال را در ذهن ایجاد می کند که چرا دولت و قانونگذار در ایران نمی تواند به خواست مردم در مورد عدم اجبار حجاب احترام بگذارد؟ چرا این مورد را به همه پرسی نمی گذارند؟ (477571)
 
حسین
۱۳۹۰-۰۴-۱۷ ۱۳:۵۳:۳۰
سلام در در نظام جمهوری اسلامی اگر به دین مبین اسلام توجه می شد چه در مدارس چه در صدا و سیما و.....اکنون بی حجابی به این شکل نداشتیم چون یک فرد مسلمان شیعه علی چه دختر و چه پسر به خود اجازه نمی دهد خارج از شئون اسلامی پوشش داشته باشد در رزیم شاه بچه ها مطیع والدین بودند وقتی مادری یا پدری چادر برای دخترشان انتخاب می کردن با کمال میل می پذیرفت وقتی پسری از نگاه به نامحرم منع می شد خیلی راحت می پذیرفت چون اعتقادات قوی بود ترس از خدا و روز جزا وجود داشت و......اکنون باید مسئولین به فکر تقویت دین و شریعت در بین جوانان باشند. (477607)
 
ناشناس
۱۳۹۰-۰۴-۱۷ ۱۴:۲۹:۴۴
بیماری بزرگ در ذهن شماییست که بجز فکر کردن به مسائل به قول خودتان ناموسی به چیز دیگری نمیتوانید فکر کنید. گزینه های محدودی دارید که میخواهید تمام مشکلات را در قالب همانها حل کنید. اگر بی حجابی را جرم بدانیم چون دستور دینی داریم به رعایت حجاب،با ریاکاری چه کنیم؟ آیا ریاکاری گناه است؟ اگر هست که هست آیا شما میتوانید کسی را به جرم ریاکاری مجازات کنید؟ با کسی که نماز نمیخواند چه میکنید؟ روزه و حج و ....اینها که همه جز واجبات است! میخواهید همه مردمی را که در کشور اسلامی نماز نمیخوانند مجازات کنید؟ اگر روزی به انسان به عنوان نوجودی مختار نگاه کنید انگاه میتوانید به عینه بیماری را در وجود و اندیشه خود ببینید (477628)
 
مهرداد
۱۳۹۰-۰۴-۱۷ ۱۴:۴۲:۳۵
برخوردهای زننده فعلی فقط و فقط حساسیت رو بیشتر میکنه داره میکنه.

تو جامعه نمیزارن دخترو پسر با هم باشن!
خب اونا میرن تو یه خونه که پدر و مادری هم نیست و گناه بدتری رخ میده

اگه هدف ما اسلام هست نباید به این شکل فعلی برخورد کنیم. (477632)
 
عبدالحسین
۱۳۹۰-۰۴-۱۷ ۱۶:۱۰:۴۰
بسه دیگه خجالت بکشید. معتادرو که گفتین مجرم نیست بیماره این شد حالا که دارید میبینید. حال این هم حتما نقشه جدیده برای ترویج بیش از پیش بی حجابی. مثل اینکه شماها هم دارید ادای روشنفکرهارو در میارید. با شرع مقدس که نمیشه از این جور بازیها در آورد. این دستور صریح اسلامه.آقای توکلی فکر نکنم رای مجلس بهای مناسبی برای چنین بی دینی هایی باشه! (477662)
 
229
۱۳۹۰-۰۴-۱۷ ۱۶:۱۴:۳۲
اگر هم بیماری باشه،بیمار تر از اون کسیه که به زور میخواد اعتقادش رو حاکم کنه و به زور میخواد حجاب بیاره (477664)
 
۱۳۹۰-۰۴-۱۷ ۱۶:۵۵:۲۶
با سلام به همه عزیزان

از تمام دوستان مسلمانم خواهش می کنم که صزف نظر از مسائل سیاسی و تنها با توجه به آیات قرآن(در صورتی که آن را قبول دارند) اینجانب و خانواده ام را راهنمایی فرمایید که باید چگونه باید در جامعه ظاهر شویم(چه مرد و چه زن) تا خدا از ما راضی باشد.آزادی خدادادی را قبول داریم و می خواهیم که مسلمان هم باشیم و حقوق جامعه اسلامی را هم رعایت کنیم.شما را به خدا سیاسی نکنید. (477678)
 
۱۳۹۰-۰۴-۱۷ ۱۸:۴۱:۵۳
مساله اصلى چيز ديگرى است كه بى حجابى فقط نشانه ظاهريشه. مساله اينه كه مردم با ديدن عملكرد اسلام در موقعيت حكومت در طول اين ٣٠ سال توى كشورمون از اسلام گريزان شدند و فقط حجاب نيست كه مهجور مونده، روز بروز به تعداد بى نمازان و روزه نگيران هم داره اضافه ميشه. منتها بقيه چيزها مثل حجاب توى چشم نيست. هر از چندگاهى هشدارى داده ميشه كه چرا مساجد خالى است و سالى يك ماه هم مشكلمون مبارزه با روزه خواريه. مجرم و بيمار و اين چيزا همش حرف مفته. واقعيت همينه كه مردم بخصوص جوانها روز بروز داره فاصله شون با اسلام بواسطه كارهايى كه داره به اسم اسلام انجام ميشه و همچنين مقايسه وضعيت كشور با ساير كشورها بيشتر ميشه. (477707)
 
محمود
۱۳۹۰-۰۴-۱۷ ۱۸:۴۹:۳۲
آقایان و خانمهای محترم .
اگه من حجاب را نخواهم باید چکار کنم ؟
اگه من بهشت را نخواهم چکار باید بکنم ؟
اگه من اسلام ایرانی را نخواهم چکار باید بکنم ؟
در عوضش :
من خدا را دوست دارم برای حقش ...
من خدا را دوست دارم برای اهدا آزادی اش ...
من خدا را دوست دارم برای عدالتش ... (477710)
 
هابیل
۱۳۹۰-۰۴-۱۷ ۱۹:۲۸:۴۰
دختران و بانوان ایرانی حجابشان خیلی هم خوب و مناسب است.کدام دختر ایرانی موهایش به صورت کامل برهنه است؟یا کدام بانو را میتوان یافت که سینه یا پایش مثل بسیاری از زنان در حتی کشورهای اسلامی قابل مشاهده باشد!!؟؟درکدام ساحل دریای ما زنان بصورت نیمه عریان در حال گرفتن حمام آفتابند!؟ناشکری نکنید.پوشش بانوان ایرانی به نسبت اکثرقریب به اتفاق کشورهای اسلامی و دیگرکشورهاواقعاقابل تحسین است.کفرنعمت کنید تابرهنگی کامل به سراغتان بیاید و آنگاه... (477725)
 
هابیل
۱۳۹۰-۰۴-۱۷ ۱۹:۲۹:۰۲
دختران و بانوان ایرانی حجابشان خیلی هم خوب و مناسب است.کدام دختر ایرانی موهایش به صورت کامل برهنه است؟یا کدام بانو را میتوان یافت که سینه یا پایش مثل بسیاری از زنان در حتی کشورهای اسلامی قابل مشاهده باشد!!؟؟درکدام ساحل دریای ما زنان بصورت نیمه عریان در حال گرفتن حمام آفتابند!؟ناشکری نکنید.پوشش بانوان ایرانی به نسبت اکثرقریب به اتفاق کشورهای اسلامی و دیگرکشورهاواقعاقابل تحسین است.کفرنعمت کنید تابرهنگی کامل به سراغتان بیاید و آنگاه... (477726)
 
ابوذر نستوه
۱۳۹۰-۰۴-۱۷ ۱۹:۳۰:۵۴
بی حجابی نوعی جنگ روانی و بی احترامی به قانون و فرهنگ و سنن و آداب اجتماعی یک ملت است .بی حجابان قصد دارند با این البسه های جلف و بدن نما بر روح و روان جامعه آسیب جدی بزنند البته با پشتوانه دلار های دنیای غرب جهت ترویج فرهنگ غربزدگی و عریان زدگی و برهنگی را در کشور های اسلامی خصوصا در کشور اسلامیمان سر مایه گذاری کنند و به آئین و آداب اسلامی و ملی ما ضرر های جبران ناپذیری را وارد سازند و برای پیشگیری خود ملت باید با این فاجعه ی بد حجابی با مجریان امنیت اجتماعی با حسن نیت همکاری نمایند تا بلکه ریشه این فرهنگ بی حجابی خشکانده گردد . (477727)
 
مهدی محمدنژاد
۱۳۹۰-۰۴-۱۷ ۱۹:۳۲:۲۶
اگر بی حجابی تمدن است پس حیوانات از ما متمدن ترند (477730)
 
علی دوستدار ایران زمین
۱۳۹۰-۰۴-۱۷ ۲۰:۲۵:۵۰
باید از آقایونی که الآن دارن از بی حجابی طرفداری می کنن (( هممون هم خوب می دونیم معنی بی حجابی و حدود اون چیه... حتی اونایی هم که خیلی هم ادعای روشنفکریشون میشه خوب می دونن !! )) پرسید آیا موقع ازدواج خودتون حاضرید با همین تریپ روشنفکری و انسانی یه خانم روشنفکر و انسانی اما بی حجاب انتخاب کنید !؟ هان هان ؟ جواب بدید ! (477735)
 
زهرا
۱۳۹۰-۰۴-۱۷ ۲۱:۵۷:۵۵
روزی از دکتر شریعتی سوال شد که چه لباسی را بدوزیم و تن زن امروز کنیم ایشان در جواب گفتند نمیخواهد لباسی بدوزید و تن زن امروز کنید فکر زن را عوض کنید او خود تصمیم خواهد گرفت که چه لباسی برازنده ی اوست.من معتقد هستم با زور کاری پیش نمیرود اینو باید فهمیده باشید .من تا به حال ندیدم در رسانه ها یا مطبوعات اگاهی داده باشید فقط هر چند وقت یکبار مامور میفرستند تو خیابان که بد حجاب ها رو بگیرند در صورتی که هیچ کاری ککه باعث فهمیدن و درک انها و اگاه شدن انها از این مسئله شود نمیکنید .باید کاری کنیدای کسانیکه این دستورات را صادر میکنید که ماموران در مورد این قضیه به خیابان ها بیایند؛که در مورد این مسوله حجاب زن ها و دختران با اگاهی کامل به سمتش بروند که جز این همش بیراهه است. والسلام. (477761)
 
محمد رضا
۱۳۹۰-۰۴-۱۷ ۲۳:۲۹:۵۱
به غیر از چند نفر هر کس حرف خودش را زد در اسلام حجاب عاملی برای حفاظت زن از مردهای مریض القلوب و یا به زبان امروزی دارای بیماری روحی ورانی هستند .
حجاب امری عقلانی و اعتقادی است اعتقاد را با دلیل و برهان و عقل قابل ارائه میباشد نه با گشت ارشاد و قتوای پر طمطراق اما برهنگی را داخل مسئله بد حجابی بررسی نمودن نشان از نوعی بهره برداری التقاطی از دین است و تعصب بر ان امری غیر عقلانی
فقط توجه نمائیم بیش از 60 درصد بدحجابی امروز ما بد اخلاقیهای متوالیان فرهنگی است .
شما اگر کسی را بزور نماز خوان نمودید یقیننا او را با حجاب نیز می کنید
بسم الله الرحمن الرحیم
اى فرزندان آدم در حقيقت ما براى شما لباسى فرو فرستاديم كه عورتهاى شما را پوشيده مى‏دارد و زينتى است و بهترين جامه تقوا است اين از نشانه‏هاى خداست باشد كه متذكر شوند
تاریخ صدر اسلام خصوصا زمان رسول الله و امیر المومنین بسیار رهگشاست .
ضمنا اقایان خوش پوشی را نیز با بد حجابی اشتباه می گیرند (477769)
 
کویر
۱۳۹۰-۰۴-۱۷ ۲۳:۳۵:۱۲
سلام
حجاب یه قضیه فطری و اجتماعی است. دین هم به آن برای همین اشاره کرده. اگه حجاب مهم نبود و چیز بدی بود اینهمه برای از بین بردنش پول خرج نمی کردند. وقتی انسان لخت بود به صورت فطری به فکر افتاد تا با یه چیزی خودشو بپوشونه (مثل برگ) برا همین قبل از دین ، فطرت در باره حجاب تصمیم خودشو گرفته و شرم و حیا بوجود اومده. تازه زن و مرد بخاطر تفاوتها اساسی که در خلقت و فطرت دارند نوع پوششون بوجود اومده. دین هم همه چیزایی که میگه با فطرت انسانها همخونی داره. زه احساسات و فطرت زنانگی شو می خواد با حجاب و پنهان کردن بروز بده البته اگر عوامل خارجی روی اون تاثیر نذارن و اون راجع به خودش به اشتباه نیفته (477772)
 
۱۳۹۰-۰۴-۱۸ ۰۰:۰۰:۲۹
بی اعتنایی به اعتقاد افراد جرم است چه در اروپا با زور برقع از سر رنان بر داری و چه در ایران با زور بر سر زنان حجاب بگذاری (477777)
 
حسين
۱۳۹۰-۰۴-۱۸ ۰۰:۳۸:۴۹
با سلام
از مطالعه متن فوق نا خودآگاه به فکر فرو رفتم و دريغم آمد با وجود همه نا اميديم از اصلاح افکارنويسنده اين مقاله و هر آنکسي که موجبات ترويج چنين خرافاتي را به اسم دين و چنين افکار مسمومي را به اسم انسانيت فراهم نموده است و مطمئنم که متن حاضر را هم منتشر نخواهيد کرد و لي باز هم اگر منصف و بي طرف باشيد و اندکي به فکر اصلاح جامعه متن حاضر را بطور کامل ذيل همين مقاله خواهيد آورد .
در بخشي از مقاله ؛نويسنده محترم ميفرمايد :\"فرد بي حجاب در اوايل سالهاي بلوغ يك بيمار تلقي مي شود. زيرا هرگز فرد خودش به سراغ \"بي حجابي\" نمي رود بلكه مروجين ضد فرهنگ بي حجابي طي فرايندي فرد را برخلاف فطرتش وادار مي كنند تن به اين خفت دهد. در اين مسير افرادي كه بي حجابي را توجيه يا زينت مي دهند، مجرم هستند اما فرد مورد حمله اين افراد يك بيمار است.\"
از نظر بنده عقيده هر فردي از افراد جامعه مورد احترام است و شخص مختار است تا نسبت به عقايدش در محدوده شخصي اش عمل کند و تا جايي که به اجتماع ضرر و لطمه اي وارد نکرده به آن ادامه دهد. اما سوال اينجاست که : \" آيا شما به نتيجه پياده شدن افکارتان يا چنين تفکراتي در جامعه واقف هستيد؟\"
آيا ميدانيد وقتي تمايلات فکري کسي از درون خانواده به سمتي سوق داده شود که بين محرم هاي خانواده خود مانند خواهر و مادر و مادربزرگ خود و محرمهاي دوستانش تفاوت و تفکيک قائل شود و آنها را خداي ناکرده در محدوده اي تصور کند که در فکرش و در درون روان خودش به آنها به چشمي غير از خواهر و محرمان خود نگاه کند؛ در اصل مرتکب بزرگ ترين گناهان شده است!؟! زيرا شخص از درون دچار نوعي آزار رواني نسبت به خود ميشود که \" ميتواند در فکرش خود را با ديگران به نحوي غير از روال معمول تصور کند و اين يعني : \"بيماري رواني دروني\" چنين شخصي هرگز نميتواند نسبت به اعضاي خانواده خود هم نظر مثبتي داشته باشد. چنين شخصي دچار مرض علاج ناپذيري ميشود زيرا پايه هاي ذهني و رواني اش از درون منفي و اصلاح ناپذير ميشود.
بايد پذيرفت که در هيچ يک از آموزه هاي ديني اسلامي ذکر نشده اگر کسي را غير از محارم خود ديديد ميتوانيد فکري غير از فکر سالم در ذهن خود راه دهيد. سوالهاي بوجود آمده در ذهن از کي شکل ميگيرد؟ کودک فطرتا لوحي پاک و ذهني سالم دارد مگر اينکه با افکار محيطي آلوده شود. پدر مادر آموزه هاي مدرسه و افکار غلط اجتماعي !
ما اگر نخواهيم به غلط بودن تفکرات خود اقرار کنيم نخواهيم توانست خود را اصلاح کنيم.
نتيجه بيش از سي سال عمل کردن به آموزه هاي نادرست ترويج شده توسط نهادهاي ديني و فرهنگي را نميتوانيم به گردن تهاجم فرهنگي بياندازيم.
بايد بپذيريم نميتوان بصورت فاشيسم ديني چيزي را در مغزي سالم پرورش دهيم و آن مغز باز هم سالم بماند.
تجاوزات جنسي در طبقات محروم جامعه در روستاها بيش از شهرهاست مطالعات شخصي من در اين رابطه اين تئوري تهاجم بيگانگان را مردود ميداند محرومان به وسايل ارتباط جمعي يا دسترسي ندارند يا به نسبت مساوي از تعاليم حوزوي و مساجد و روحانيون از يک طرف و ارتباطات جمعي از سوي ديگر در تماس هستند. ولذا باز هم فقر فرهنگي بيدادگاهي شده براي ما و سياستهاي منفعت طلبانه سردمداران اسلامي مزيد بر علت است! بخصوص تفکرات انحرافي و راديکال اخير که ميزان راديکال شدن آن به نحوي روزافزون به سمت انديشه هاي دگماتيک طالباني درخال رشد و طغيان است.
لذا اين فکر که ديگران با استفاده نکردن از ابزارهايي مانند پارچه يا امثالهم آنچه را که در لغت عربي به معناي حيا و شرم و آبروست
ندارند ؛ نوعي توهم ماليخوليايي و بيمارگونه است که شخص بيمار ديگران را دچار آلودگي و کثافت ميداند درحاليکه خودش بيش از هر شخص ديگري آلودگي فکري دارد! چيزي که در اصلاح مومن هاي نسل پدران ما به وسواس مشهور بود.
متاسفانه اين تفکرات بيمارگونه و طالباني روز به روز رو به افزايش است مثلا :\" رسانه ملي رقص کودک را نشان ميدهد اما رقص بزرگسال را خير!؛ اگر نفس خوشحالي بد نيست و ميتواند توسط اعمال و حرکات انسان ابراز شود چرا در کودک مجاز است اما در بزرگسال توليد مرض ميکند؟\" آيا غير از اين است که تفکر تصميم گيرنده در اين امور متاسفانه از بيماري رواني و اخلاقيي رنج ميبرد و از حرکات بزرگسالان دچار حال بدي ميشود و آيا اين شخص با چنين تفکر بدي ميتواند ادعا کند که نسبت به خردسالان چنين احساس بدي ندارد يا اينکه براي اينکه بتواند راهي براي فرونشاندن اميال خود بصورت شرعي بيابد خردسال را حلال ميکند و مانند طالبان از پسر بزک شده استفاده ميکند تا به نامحرم نگاه نکند؟! واقعا وقتي به انتهاي تفکرات مشمئز کننده متعصبين ديني و تحجر فکري آنها بيانديشيم خود از حس تهوع برانگيز آنها بيزاري ميجوييم. بهتر نيست تفکرات انساني را ترويج کنيم. بهتر نيست افکار بر اساس وجدان را پرورش دهيم تا افکار منجر به دگم و تحجر ديني را دين اسلام ديني سرشار از نشاط است چرا با آن اينچنين بسته و محدود برخورد ميکنيم و چرا سعي داريم از آن چيزي جداي از رحمت عطوفت و يکتاپرستي و همدلي به نمايش بگذاريم و چرا با خشونت مردم را از اسلام ميرانيم؟ (477786)
 
رضا
۱۳۹۰-۰۴-۱۸ ۰۱:۰۰:۲۵
رعایت حجاب یکی از قانونهای به تصویب رسیده است. البته در ایران
جرم آن هم دوماه زندان ویا 200 هزار تومان جریمه نقدی است .
اگر با این قانون مخالف هستید باید قانون را تغییردهید .
البته شیوه های گشت ارشاد نمیتواند این معضل را حل کند .
درضمن مردم خودشون مقصرند . یه کم رعایت کنند و خیلی تابلو بی حجابی نکنند این همه جنجال بوجود نمی آید . (477789)
 
حسين
۱۳۹۰-۰۴-۱۸ ۰۱:۲۲:۳۱
حکومت عدلي که در ان خلخال بر پاي دختر يهودي حفظ ميشود و آنرا بي حجابي يا بدحجابي نميداند چرا به مسلمان خداپرست نوع نگاه متفاوتي دارد؟ آيا دختر نامسلمان بايد امنيت داشته باشد يا مردم جامعه همه يکسان هستند؟ (477792)
 
منصور حلاج
۱۳۹۰-۰۴-۱۸ ۰۱:۳۳:۰۶
با سلام
- من به هیچ عنوان مخالف حجاب نیستم .
- آزادی در چهار چوب قانون مورد پذیرش است .
- در کشور بی حجابی نداریم بلکه آنچه که وجود دارد بدحجابی است جون بی حجابی شکل های خاص خود را دارد که حتی در زمان طاغوت هم مورد پذیرش اکثریت جامعه نبود .
حرفی که می خواهم بازگو کنم دو بخش دارد .
اول )
در این کشور در هفتاد سال قبل دیکتاتوری بود که می خواست به خیال خودش با کشفحجاب به پیشرفت جامعه سرعت بخشد ولی نه در کشف حجاب موفق بود ونه این کار باعث پیشرفت کشور گردید.
دوم )در رسانه ها می شنویم که دولت های غربی برای زنان محجبه موانعی برای حضور در جامعه ایجاد می کند مانند: ممانعت از حضور دختران محجبه در مدارس و دانشگاه وحضور معلمان وکارمندان محجبه در کلاس درس ودر ادارات دولتی . ما از شنیدن این اخبار به شدت ناراحت می شویم واز کشور های غربی انتقاد می کنیم که چرا وبه چه دلیل آزادی زنان ودختران را نادیده گرفته وبرای برداشتن حجاب آنها را تحت فشار قرار داده ویا حتی محاکمه وبه پرداخت جریمه محکوم می کنند.
در کشور ها غربی وجود اقلیت محجبه در برابر اکثریت بی حجاب آزادی محسوب شده وپسندیده است .وخواست اکثریت وعرف جامعه ملاک نیست .
اما در کشور خودمان چرا اکثریت به اقلیت اجازه انتخاب نمی دهد و با عنوان خواست اکثریت وعرف جامعه ،حق اقلیت جامعه نادیده گرفته می شود؟
برخوردها به شدت سلیقه ایی وحتی بدون در نظر گرفتن قانون انجام میشود.
این تناقض به چه دلیل است وگواه چیست؟ (477794)
 
۱۳۹۰-۰۴-۱۸ ۰۱:۴۳:۰۲
دو صحنه مدتی پیش در ذهن من حک شد که هرگز پاک نمیشود .
صحنه اول : تفلیس گرجستان. پارکی جنگلی در حاشیه شهر ساعت 1 بعد از نیمه شب . با دوستانم رفته ایم قدم زدن سه دختر جوان و زیبا و البته بی حجاب از کنارمان رد میشوند برای پیاده روی امده اند نه کسی کاری به انها دارد و نه انها احساس نا امنی میکنند .
صحنه دوم : چند روز بعد تهران ام اقرای جهان اسلام خیابان جمهوری ساعت 8 بد از ظهر دختری معمولی با مانتو شلوار و مقعنه سرمه ای منتظر تاکسی . انقدر ماشین های مختلف جلویش ایستادند و خواستند سوارش کنند که از مرد بودنم خجالت کشیدم .
حالا بنشیند این جفنگیات را بنویسید و سر 4 راه جلوی مردم را بگیرید و یا روسری یا توسری بگوید تا ببینید کشور به کجا میرسد . (477797)
 
علی
۱۳۹۰-۰۴-۱۸ ۰۲:۲۹:۴۹
به نام خدا

نمیدانم چرا این موجود دو پا احساس میکند همه چیز از جمله صلاح خودش را در همه موارد میفهمد! نباید خیلی به این چند گرم گوشت و استخوان تکیه کرد (با نگاهی مادی به عقل). ببینیم آفریدگار حکیم و دانا چه توصیه هایی به ما کرده است بدون بهانه تراشی عمل کنیم.


منظور، تعطیلی عقل نیست. خود خداوند این نعمت را به عنوان پیامبر درونی برای ما معرفی کرده ولی از آنجایی که 1- عقل گاهی (البته خوشبینانه) تحت تاثیر تمایلات درونی قرار دارد 2- تنها به معقولاتی میتوان تکیه کرد که یا بدیهی باشند یا برگشت به بدیهیات داشته باشند. و... شاید به سبب همین نواقص، پیامبرانی برای بشر فرستاده شدند تا راه سعادت هموار گردد.


این نکته هم گفتنی است که آموزه های دینی کاملا عقلانی هستند به این معنا که اگر عقل به تمامی زوایا و حکمت یک ابژه دستور دینی دسترسی داشته باشد آن را تایید می کند. (477809)
 
حامد
۱۳۹۰-۰۴-۱۸ ۰۲:۳۴:۰۸
من یک سوال دارم از آقایون و خانوم های محترم؛گیرم که بد حجابی و بد پوششی نه جرم هست و نه بیماری!؟(من گناه رو هم اضافه می کنم)ولی آیا اینکه همین زنان بد پوشش ایرانی رتبه اول در استفاده از لوازم آرایشی را دارند نشان دهنده نوعی کمبود روحی نیست،وآیا کمبود روحی نوعی از بیماری نیست!؟آیا داشتن رتبه اول یا دوم در انواع و اقسام جراحی های زیبایی برای شما هیچ معنایی ندارد#من فکر می کنم همین آرایش های سنگین باعث می شه در این فصل گرم پوست نتونه اصل نفس بکشه و اصلن اگر گشت ارشادی هم نبود یذره فکر کردن کافیه که انسان بفهمه؛توی تابستون استفاده ازکرم ضد آفتاب و عینک آفتابی کفایت می کنه،، درضمن من این توجیه بچه مسلمون ها رو هم قبول ندارم که چون کسی حجابش اسلامی نیست من به گناه می یوفتم،برادر من اگه ادعایی مسلمونی داری دیگه این حرف رو نزن،این حرف رو لطفا شعار بچه مسلمونا نکنید..اگه واقعا به گناه می یوفتی روی خودت کار کن،چون وظیفه ما امر به معروفه نه اینکه با دیدن یک منکر به منکر دیگه ای گرفتار بشیم (477810)
 
۱۳۹۰-۰۴-۱۸ ۰۳:۱۱:۵۵
آقایانی که نگران گناهشان هستند بعد از تولد فرزندشان برای عقیم کردن خود اقدام کنند که آخرتشان را مبادا به نگاه ناپاک این دنیایشان بفروشند (477814)
 
ستايش
۱۳۹۰-۰۴-۱۸ ۰۹:۵۳:۳۰
حدود شرعي حجاب در آيات قران مجيد به صراحت بيان شده و مانند بسياري از دستورات دين ما نظير نماز روزه و غيره بر هر مسلماني واجب عيني است فرقي هم نمي كند در جامعه اسلامي باشي يا غير (477904)
 
مهدی فرامرزی پلنگر
۱۳۹۰-۰۴-۱۸ ۱۰:۰۰:۵۸
ببینید دوستان عزیز حجاب وعفت در ذات هر انسانی هست زیرا خداوند هر انسانی را کامل خلق کرده است وحجاب یک کمال برای زن محسوب میشود،حال اینکه بعضی بد حجابند فطرتشان کم رنگ شده ودر غفلتند. برای بیدار کردن آن ها نباید به زور متوسل شد چون فرهنگی که با مهر جا افتاده با زور از بین نمی رود. آقایان مسؤل دنبال راه بهتری باشید.درضمن بیمار آن کس است که زور را جای تدبیر بگذارد. (477909)
 
۱۳۹۰-۰۴-۱۸ ۱۵:۱۲:۴۹
یعنی می فرمایید انسان ها با حجاب کامل به دنیا می آیند فطرت ما بر اساس محیط ما شکل می گیرد (478150)
 
امیری
۱۳۹۰-۰۴-۱۸ ۱۰:۳۱:۰۰
ا... ببین مولا می فر ماید بی حیایی و بی حجابی زنان در خارج از خانه فتنه و عوارض بدی دارد که گریبان کل جامعه را می گیرد . در جایی دیگر مولا می فر ماید خروج زن بدون اجازه سر پر ست از خانه مساوی است با ورود نا محرم به داخل خانه.والسلام (477929)
 
۱۳۹۰-۰۴-۱۸ ۱۰:۴۵:۱۸
من به عنوان يك انسان ويك شهروند درمورد طرح حجاب وعفاف يك نظري دارم لطفا مسولان چه مديران ادارات چه دانشگاه ها اگر يك مدل لباس برا كارمندان ودانشجويان خود بگذارندسطح وسيعي پوشش در جامعه عوض ميشود لازم نيست كه پليس در سرچهاراه ها جلوي مردم را بگيرد يا تذكر بدهد ياگل (477941)
 
جلالی
۱۳۹۰-۰۴-۱۸ ۱۳:۲۴:۲۱
آیا نوع پوشش واقعا میتواند اختیاری باشد ؟؟؟

خوب فرض بفرمایید که زن یا مردی پوششی انتخاب کند که در آن لباس عضو تناسلی عریان باشدو با آن حجاب اختیاری در جامعه ظاهر گردد.
جنابعالی متمدن و خود ساخته و ...به درویش کردن چشمهای خودت بسنده میکنی؟؟؟

ضمنا به کرات دلایل اینکه چرا تعداد موافق یا مخالف نمیتواند ملاک درست ویا نادرست بودن نظری باشدمطرح شده ،اما مثل اینکه گوش شنواکم است. (478074)
 
رضا
۱۳۹۰-۰۴-۱۸ ۱۴:۵۹:۵۱
دوست گرامی 478074 لطفاً همه چیز رو با هم قاطی نکن .. کسی نمیخواد پوششی رو انتخاب کنه که الت تناسلی توش معلوم باشه! ..تو خود اروپا هم اگه اینطوربی بیاید بیرون ممکنه باهاتون برخورد شه ... داستان سر بد پوششی و دلایل اون و... هست ..امثال شما در منحرف کردن بحث استادید... (478139)
 
۱۳۹۰-۰۴-۱۸ ۱۴:۲۲:۴۸
من كلا براي آقاي نويسنده مقاله متاسفم
و براي تمام كساني كه سليقه انسان ها را به بيماري تمثيل ميكنند (478115)
 
سليمان
۱۳۹۰-۰۴-۱۸ ۱۶:۱۸:۰۷
من هم براي شما متاسفم كه از راستاي ولايت خارج شديد انچه شرح بلاغ بود برادران گفتند باقي دعاست كه در جهت اصلاح شما خواهم كرد (478198)
 
۱۳۹۰-۰۴-۱۸ ۱۷:۲۲:۵۴
آيا فكر نميكنيد كه بي حجابي از بد حجابي بدتر است؟ (478242)
 
۱۳۹۰-۰۴-۱۹ ۰۳:۲۱:۲۶
خب دلایل متعدد و زیادی در خصوص گسترش شدید بدحجابی در جامعه وجود دارد که یکی از دلایل بسیار مهم نقش پدر و مادرها و اولیا جوانان در این زمینه است زیرا آنها مایل به سختگیری و کنترل شدید جوانان و فرزندانشان نیستند من خودم در خانواده ایی متدین و دیندار و انقلابی بزرگ شده ام ولی الان و در این شرایط بد اقتصادی و عدم نشاط و شادابی در جامعه چرا باید به فرزندانم اینقدر سخت بگیرم و من به این نتیجه رسیده ام که تفسیر جدیدی از دین در جامعه ما شکل گرفته که خداوند چون بی نیاز است و رحیم و مهربان است پس دلیلی برای این همه سخت زیستن نیست و بنده با دادن شخصیت و احترام و اعتماد به فرزندانم که بسیار نیز موفق بوده اند به آنها آزادی که موهبتی الهی است داده ام و با دوری از حاشیه های دین توجه بیشتری به اصول و کلییات در دین پرداخته ام زیرا معتقدم با این همه سخت گیری در زندگی خطر بزرگ دین زدگی را بدنبال دارد (478377)
 
۱۳۹۰-۰۴-۱۸ ۲۱:۰۵:۳۴
هيچكدام
وگرنه بيشتر زنان دنيا يا مجرمند يا بيمار!!!!

دنياي جديد است. (478323)
 
۱۳۹۰-۰۴-۱۹ ۰۶:۰۰:۴۹
در اين مقاله زن مثل كالا ديده شده. چرا موضوع را فقط از ديد مردها نگاه ميكنيم زنها هم به اندازه مردها حق زندگي دارند حتما زنها با ديدن مردان جذاب و زيبا تحريك ميشوند. آيا ميتوان نتيجه گرفت كه مردها هم بايد حجاب داشته باشند !
لا اكراه في الدين
هر انسان فرصتي يافته يك بار و فقط يك بار در اين كره خاكي زندگي كند، سزاوار نيست آزاديهاي او را گرفت و صد البته هرج و مرج مجاز نيست
بررسي كنيم كشورهاي قانونمندي مثل كشورهاي اسكانديناوي كه طبق آمار احساس خوشبختي در مردمشان بالاست جه برتري به ما دارند كه خوشبخت ترند؟ (478385)
 
پویا شیروانی
۱۳۹۰-۰۴-۱۹ ۰۹:۲۹:۳۶
به جای اینکه بیان به بی حجابی و بد حجابی گیر بدن واسه جوونها اشتغال زایی کنن که برن سر کار ، و شرایط ازدواج جوونا رو آسون کنن بعد اگه همه این کارارو کردن برن سراغ این دلالهای اصلی مواد مخدر که این اعتیاد جونهای ایران و بی غیرت کرده ما انقد بد بختیم که نمی تونیم یه اعتیاد و مواد مخدر رو ریشه کن کنیم (478431)
 
۱۳۹۰-۰۴-۲۰ ۰۷:۳۶:۲۵
جالب است که اینبار در خبرهای مربوط به این جنایت پل مدیریت، اشاره اي به وضعيت پوشش اين خانم نشده و به آنها نسبت بدحجابی نداده اند!؟ درحاليكه حتی در ماجرای خمینی شهر، بی حجابی مهمانان درون باغ شخصیشان عامل تحریک مجرمیت قلمداد شده بود!!! (478936)
 
۱۳۹۰-۰۴-۲۰ ۰۷:۴۷:۳۳
احکام اسلام لازم الاجراست (478941)
 
zahra
۱۳۹۰-۰۴-۲۰ ۱۲:۴۴:۴۴
دوستان عزیز سلام ،

من فکر می‌کنم حجاب فقط پوشش ظاهری نیست ، افکار و رفتار انسان هم باید شامل بشه ،

و در اینجاست که مرد و زن هم نداره !!

راستی‌ یه سوال ! چرا بعضی‌ خانوم‌های ایرانی‌ که در خارج از کشور هستند ، اینهمه آرایش‌های غلیظ و

ناه متعارف و رفتار‌های بیمار گونه (مثل عوض کردن صدای خود هنگام صحبت با آقا یون ) دارند ؟؟ (479120)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.